باورنکردنی بودن رخداد ۲۵۰۰ سال پیش ایران و نسل کشی کامل ایرانیان (پوریم)سه شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 4:08 PM حقیقت سه شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 00:05 AM با سلام پرسشی که از شما داشتم این بود که چه طور ممکن است 2500 سال پیش به قول شما یک کشتاری به نام پوریم شده باشد و تا دویست سال پیش کسی در ایران بر اثر آن حادثه نمی زیسته باشد خیلی اغراق است؟ دست کم یک چیز معقول تری می گفتید که باور پذیر باشد. پاسخ: تاریخ منتظر قبول و یا رد شما نمی ماند. شرح ان ماجرایی را که با عقل شما نمی خواند، در یادداشت ۱۰۴ بخوانید. تولید مستند جدید از استاد مجتبی غفوری،فیلمساز، کارگردان، آهنگساز (مستند جدید(نامگذاری موقت))سه شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 01:02 AM salehyk دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 11:10 PM استاد بعد مستند زخم نشر مستند جدیدی نساخته اید؟ پاسخ: اقای salehyk. مشغولیم و اگر خدا مدد کند زمان درازی در پیش نیست. فعلا که همین وبلاگ هم درهم ریخته است. بی خود نگفته اند که مهمان حبیب خداست. ناصرالدین شاه قاجار و شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس و بحرین (سیاسی)سه شنبه 7 شهریور 1391 ساعت 01:00 AM دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:04 PM سلام استاد نظرتون در باره اوضاع بحرین چیه؟ بهار عربی-بهار اسلامی -بهار شیعی - خاور میانه جدید-هرج و مرج سازنده و یا همان توطئه یهودیان در بحرین در حال رخ دادن است؟ باتشکر پاسخ: اینک زمان جست و جو برای یافتن ناصرالدین شاه است. این که در برابر ما گذارده اند کم ترین اتهام شاه بودن به او نمی چسبد. شاهی که اتاق خواب مناسب ندارد و به قلیان کشیدن کنار رود دل خوش است. به تصاویر اطرافیان او دقت کنید که نشانی از اشرافیت همراه ندارند و بدتر این که ضارب تقدیری او حالا به وسعت لازم ساختگی درامده است. به نظر شما چه کنیم شاه قجر را بدون تعیین تکلیف در همان حوالی رها کنیم و یا به شیخ بحرین بپردازیم که اگر حقیقت تاریخ قاجارها را رصد کرده بودیم چه بسا شیخ بحرین نبود. مختصر و مفید و فشرده بغرنجی های تاریخ معاصر ایران در بوته صبر حق (در حاشیه ( جدید))دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:58 PM dr ozan یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 11:44 PM البته استاد من سواًلم از آقای غفوری بود که خودشونو انبانی از غیرت نشون میدند....رفراندوم دمکراتیک...ظاهراً از دمکراسی میاد ...که طرفداران این سایت اونو حسابی کوبیدند....و شما هم سکوت کردین... استاد این دمکراسی و رفراندوم دمکراتیک از اون دموکراسی که امثال خانوم حاجیزاده کوبیدند فرق داره؟؟؟...جسارت منو ببخشین من به شما ایمان دارم پاسخ: آقای . dr ozan هر صاحب دردی که شرح ناتوانی خود را بر کاغذی می نویسد، سر به زیر پیش چشم رهگذران قرار می دهد و منتظر عنایت عابران می ماند یک از ره گذران مردم را موافق با احتیاج خود نمی بینند و حتی می شنود که او را کلاشی عادت کرده به مفت خوری می نامند و حاصل این که دست اش را نمی گیرند. اما اگر همان صاحب درد در گوشه همان گذر با اجل مواجه شود پس قضاوت ها درباره او به کلی پوست می اندازد و همان معترضین جنازه را با سکه می پوشانند. حالا هم ماجرای قوم ترک و هم مکتب بنیان اندیشی باید منتظر تعطیل باشند تا در باب آن ها برداشت فاضلانه ای بخوانیم و بشنویم. من در یادداشت مقدمه ۳۰ و ۳۱ و ان شاء الله ۳۲ صفحه ای از تاریخ معاصر را گشودم که بخش بزرگی از بغرنجی های کنونی را جواب می داد. اما حتی یک کامنت در ارزیابی ان مدخل نخواندم که به گمان خودم ان یادداشت ها شناس نامه تاریخ معاصر ایران بود. آمون : بسیار دردناک که ناگفتنی است. مرجع گوینده : و مرجع مطلب: و دو لینک داخل آن است قوم گرایی افراطی و انحرافی در سرزمین آفت یهود زده و ترک و آدری (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:50 PM مجتبی غفوری یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 11:29 PM جناب اوجال عزیز گیریم سایت اشاره شده را ارامنه به آن شکل درآورده اند و تمام مطالب داخل آن کذب محض است سفارت اسرائیل هم در قلب سرزمین های به اصطلاح ترک زبان کار ارامنه است ؟ چرا وارد اصل موضوع نمی شوید و ایرادات بنی اسرائیلی می گیرید و وظیفه ملت های کشورهای مذکور در مورد این قضیه چیست؟در دل زنده باد اسلام بگویند؟ دوباره و چند باره می گویم قصد تطهیر چه چیزی را دارید. از نظر بنده وضعیت مسلمین همان است که گفتم و در این بین وضعیت کشورهای به اصطلاح ترک زبان فاجعه آمیز تر است. جناب اوجال در هر صورت بنده صلاح نمی بینم با هم سر این موضوع بحث کنیم. لطف کنید برای اینکه کدورتی از بنده پیدا نکنید کامنت هایم را نخوانید یا نادیده بگیرید چون ابدا دوست ندارم از بنده دلخور شوید. جناب ویلان این شم شناسایی قوم گرایان در من خیلی خوب کار می کند چنانچه قبلا دو تن از اساتیدشان را خوب شناختم و مجبور شدند فرار را بر قرار ترجیح دهند بروید بخوانید در وبلاگ هایشان راجع به بنده چه گفته اند . هنوز امثال آراز و سهند را فراموش نکرده ام که آنها هم تقریبا از یک همچین جایی شروع کردند و در نهایت خود را نشان دادند. شما هم مسائل را زیاد آسان نگیرید . oz0on با اتوبوسی که استاد اشاره میکنه قم زیاد میری؟!!! آمون : قبل این : و نیز مرجع خطاب اصلی: کشتار مسلمانان در میانمار،چچن،آذربایجان،لبنان،فلسطین از ارامنه (سیاسی)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:38 PM dr ozan یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 9:49 PM جناب غفوری من به عنوان یه مسلمان از تو مسلمان یه سوال دارم ......موضع گیریتون در مقابله اشغال ارامنه بر سرزمین مسلمین که آذربایجان باشه چیست؟؟؟؟؟؟ یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 10:08 PM در ضمن جسارتاً یه سوال دیگه یی دارم...شما که ضاهرتونو رپی...متالی که ساختو پرداختهٔ یهود برا فریب دیگران کردین چطور ادعای ضّد یهود دارین؟؟؟؟ dr.ozan یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 11:07 PM خیلی خوب سوال در مورد آذربایجان رنگ قومگرایی داره....موضع، گیریتون در مقابل ظلمو تجاوز به چچنها توسط برادران روس چیست پاسخ: در اسناد مربوط به حقوق بشر، حق تعیین سرنوشت بسیار جدی گرفته شده . در این زمینه مراجعه به رفراندوم دموکراتیک و نه تجهیزات نظامی تعیین تکلیف می کند. dr.ozan یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 11:12 PM و همچنین در مورد مسلمونای شرق چین... ظلمی که توسط باردرای چینی اعمال میشه و در مورد مسلمانای میانمار؟؟؟ دیوانهای سعدی،حافظ،فردوسی،مولوی،شمس تبریزی،شاهنامه،گلستان،بوستان (زبان ها)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:35 PM حقیقت یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 10:55 PM سلام پرسشی از شما داشتم البته من از طرفداران شما نیستم اما حرفم این بود که شما که می گویید حافظ و سعدی و... وجود خارجی ندارند پس این اشعار که به نام آنهاست از کیست مگر نه این که می گویند انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال به سخن توجه کن نه به گوینده ی آن. وقتی شما خود این اشعار را قبول دارید چه فرقی می کند این سعدی گفته باشد یا سعدی دیگر این حافظ گفته باشد یا آن حافظ در هر صورت گوینده اش در حد سعدی و حافظ توانا و سخنور بوده است. پاسخ: لااقل ده یا بیست بار به این سوال و مشابه آن در یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ پاسخ نوشته ام بیابید و بخوانید. آمون : گاهی گریه ام می گیرد، این چند سطر، ده ها دلیل ناراحتی دارد که یکی این است که کسی فکر کند خود حرف ارزش دارد و مهم نیست گوینده آن کیست! حکم قرآنی تساوی قتل یک انسان با قتل و کشتار تمامی انسانهای جهان (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:32 PM ویلان یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 8:49 PM یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللَّـهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنکُمْ ۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِی شَیْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِن کُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلًا ﴿٥٩نساء﴾ جناب غفوری از پاسخ شما بسیار ممنونم.شاید من بدلیل کبر سن دیگر شور انقلابی ندارم و بهمین خاطر برخورد دوستانه می کنم.اما شکر خدا را که هرگز قوم گرا نبودم و شاید همین امر باعث شد که از سالها قبا مطالب آقای پورپیرار را راحت تر دنبال کنم.بجث بر سر گذشت از خلاف کسی نیست بلکه بحث بر سر قضاوت در مورد افراد است .عجیب است که خداوند خالق عالم به ذات ما برای آنکه در قیامت که تنها حاکم و مالک آنست مارا محکوم کند صدها راه رهایی از مجازات نشان میدهد و صدها سند متقن و شاهد تدارک می بیند و ما که مسلمانیم و بر حکم قران تاکید می کنیم همچنان بی شاهد و مدرک و تنها بنابر اداراک خودمان محکوم می کنیم. فکر کنید که خدای خالق من ضعیف که مالک مطلق منست و کسی قادر به سوال از ذات عالیش نیست چرا برای تنبیه من اینهمه بخود زحمت میدهد؟ به نظر من برای اینکه به من بفهماند که قضاوت کار ساده ای نیست و اگر میخواهم بر دشمنان خدا غالب شوم باید ابتدا راه خدایی و راه غیر خدایی را بشناسم.دوست و استاد گرامی،هدف وسیله را توجیه نمی کند.مسلمان متقی حق ندارد برای غلبه بر دشمن خدا یعنی امریکا و صهیونیسم هر وسیله ای مانند اسدین و قذافی و چین و روسیه را انتخاب کند اگر هدف شرکت در بازیهای سیاسی عصر است که حاکمان فعلی خاور میانه و کشورهای اسلامی خوب بازی می کنند اما اگر هدف دفاع از حق است راهنمائیم کنید تا بدانم خدایی که می گوید اگر یک نفر بناحق کشته شد انگار همه مردم کشته شدند در مورد اینهمه زن و کودک بیگناه کشته شده در بمبارانهای سوریه چه می اندیشد؟ ( قبول دارید که هنوز یهودیها به عوامل خودشان در سوریه هواپیمای جنگی و هلی کوپتر نداده اند) قوم گرایی ساخته یهود است و ما قبول داریم اما این دلیل نمی شود که از حکومتی قوم گرا که بخاطر سیاست بازی با یهود مخالف است در مقابل حکومت قوم گرای دیگری که بهمان خاطر با یهود دوستی می کند طرفداری کنیم که در آنصورت ما هم دچار سیاست بازی یهودی خواهیم شد.ببینید، ورزشکاری به مردم زلزله زده کمک می کند و تلویزیون نشانش می دهد اولا ما از دلش باخبر نیستیم که دارد خودنمایی می کند یا برحق است اما همین کار وی باعث می شود به حال آن مردم توجه بیشتری شود(چرا خداوند به مومنان دستور انفاق سری و علنی میدهد؟)قضاوت حقیقت موضوع با خداست.چنین اتفاقی در زلزله بم هم شد اما بیاد ندارم شما از دست هنرمندان و ورزشکاران تا این حد عصبانی شده باشید؟اما آیا من حق دارم در مورد این رفتار شما به قضاوت بنشینم وقتی از پشت صحنه آن آگاه نیستم.برادر برزگوارشاید فکر کنید من دچار فلسفه بافیم اما کل هدف من توضیح این مطلب است که مسلمان مجری کل قران است و نه بیشتر.ما اگر به بیشتر از آن فکر کنیم به فرعونیت میرسیم.الان طالبان به چنین وضعی دچار شده که بجای خداوند تصمیم به تنبیه غیر حقوقی مردم میزند و فدا شدن چند نفر بیگناه را هم عیب نمی داند.خدایی که بارها به رسولش می گوید تو بیشتر از بشارت و اندرز وظیفه ای نداری چگونه به من اجازه میدهد که با جان و مال و ناموس مردم بازی کنم آنهمه بنام دین خدا؟ مگر کل تلاش شما برای خدا نیست پس چرا کینه شما قسمتی از دشمنان خدا را در بر می گیرد؟ آمون : این متن زیبا، در تداوم این نگاه جذاب است: عدم تایید کامنتها در وبلاگ شخصی آقای ناصر پورپیرار و تناقضات حرف (حرف های فعلا مبهم !)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:24 PM اون یکی یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 7:43 PM استاد عزیز سلام علیکم آیا این سانسور جاری بخشی از همان تفکر طبقاتی عدم تساوی رای یک پاک بان شهرداری و یک استاد دانشگاه است که این چنین در این وبلاگ خود نمایی می کند؟ فکر کنم اگر روزی بنیان اندیشان به آن لایه مشخص اجتماعی برسند که تیم ورزشی تشکیل بدهند با توجه به نحوه بر خورد شما مثلا در یک مسابقه بکس باید غیر بنیان اندیش را دست وپا بسته مقابل یک بنیان اندیش قرار بدهیم.ان شا الله توجیه مناسبی برای این سانسورداشته باشید.نمی دانم شاید هم بگویید به شما ربطی ندارد هر چه بخواهم انجام می دهم.خوب در آن صورت بنده با چند صلوات بنیان اندیشی غرا شما را تایید خواهم کرد وقید دو کامنت حذف شده خود را ی هیچ گله بخواهم زد. پاسخ: آی پریشان می بافی. مگر مجبوری در منطقه گرم زندگی کنی؟ نقد بحران سیاسی سوریه و بهار عربی و نقش رهبران کشورهای اسلامی (جملات زیبا)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:22 PM ساکت یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 6:50 PM با سلام موضوع را زیاد پیچیده نکنید همانطور که بارها استاد گفتند عدم توجه به مستند طوفان نوح و حتی تجاهل آشکار حکومت های منطقه (از جمهوری اسلامی و ترکیه که این تحقیقات در دل آن انجام شده و به بیخ گوششان نزدیک تر است و طبعا نمی توانند از ساخت چنین مستندی بی اطلاع باشند بگیر تا سوریه و حتی حزب الله لبنان و ...) و با توجه به جلوگیری از انتشار کتاب کبیر اسلام و شمشیر در این مملکت اسلامی نشان می دهد سر کمند تمام رهبران سیاسی منطقه که دم از اسلام و یا ((مقاومت)) می زنند در دستان یهود است. بعد از حق هیچ جایی برای باطل نیست و طبق قرآن بین حق و باطل حیات خلوتی برای جولان وجود ندارد و مقوله ای به اسم مصلحت هم در زمره باطل قرار می گیرد. بارها گفته ام کسانی که بعد از خواندن دهها هزار صفحه مطالب بنیادین که هر صفحه آن به تنهایی تمام باورهای پیشین را خاکستر می کند و چیزی از حقیقت باقی نمی گذارد هنوز ملاکها و علایقش به اقوام و مذاهب و ((اشخاص)) به ظاهر مقدس تکان نخورده و رگه هایی از آن در وجودش هست قابل اعتنا و مجادله نیستند. وباقی قضایا را به استاد و روشنگری در راه ایشان در باره تحولات منطقه می سپاریم. والسلام علیکم پاسخ: اقای ساکت. عالب مراجعان مخصوص به این وبلاگ که بیش و کم بر جان مایه این مباحث مسلط شده اند، کامنت گذاری نمی کنند. این محاسبه را از آن نشانه می توان سراغ گرفت که متن های محکم تر گاه تا هزار رجوع بالاتر شماره می اندازند. آمون : جانا! سخن از زبان ما می گویی! استراتژی هرج و مرج خلاق(الإتجاه المعاکس)شبکه الجزیرة و بهار عربی (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:19 PM محمدرضا نیسی یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 4:16 PM شبکه تلویزیونی الجزیرة برای اولین بار در بین شبکههای خبری-تلویزیونی در برنامه " الإتجاه المعاکس " بهار عربی را با نگاهی به استراتژی " الفوضی الخلاقة "بررسی خواهد کرد: موضوع این برنامه : ارتباط انقلابات و بهار عربی با آنچه امریکاییها تحت عنوان " الفوضی الخلاقة " وعده داده بودند زمان پخش : سهشنبه هفته جاری ساعت 23:35 به وقت ایران ************************************* بررسی نقش اختلافات مذهبی شیعی و سنی در آنچه انقلاب سوریه نامیده میشود امشب ساعت 23:35 به وقت ایران در شبکه تلویزیونی الجزیرة با حضور محمد جسن امین، از علمای شیعه لبنان، پخش خواهد شد محمدرضا نیسی یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 5:49 PM سلامعلیکم حناب محمدرضا شما همچنان بنا بر گفته خودتان " عجب آدم ناآگاهی بودم من " هستی ! چرا که هنوز نمیدانی حکومت سوریه جزء رژیمهای مبتنی بر ناسیونالیسم عربی است و بر اعلام این موضوع اصرار ویژهای دارد و خود و ارتشش را بدین شکل خطاب میکند : " جمهوریة العربیة السوریة " و یا " جیش العربی السوری " محمدرضا نیسی یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 5:53 PM پخش برنامه " الإتجاه المعاکس " در شبکه تلویزیونی الجزیرة با موضوع ارتباط بهار عربی با وعده آمریکاییها درباره " استراتژی هرج و مرج خلاق " سهشنبه هفته جاری ساعت 23:35 آمون : ریشه آغازین: نقش اختلافات دینی و مذهبی در شورشهای اخیر و ثبات سیاسی سوریه عرب (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:13 PM میدیا شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 7:03 PM مناقشه سوریه اوج اختلاف بین شیعه و سنی در منطقه است و همانطور که می بینیم حامیان دولت بشار اسد شیعیان منطقه و حامیان مخالفان ُدولتهای سنی منطقه می باشند و ادامه این بحران تنها به سود آمریکا واسرائیل است به همین دلیل هم هیچ دخالتی تا به حال نکرده اند.در صورت موفقیت هرکدام دیگری به شدت تضعیف خواهد شد .حالا از دوستان بنیان اندیش می خواهم اظهار نظر فرمایند که به نظر شما پیروزی و موفقیت کدام یک از طرفین به نفع جهان اسلام است.؟ فتح یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 02:00 AM جناب میدیا، مناقشه سوریه اوج ساخت و ساز نظم نوین جهانی و خاورمیانه نوین است.آن هم توسط تمامی نیروهای موجود و قابل مانور یهود.چرا یهود و تظاهر عینی آن اسرائیل در مقابل این جنگ تمام عیار در بیخ گوشش سکوت کرده است؟ چرا آمریکا مدام پیام می دهد؟ چرا ترکیه پایگاه ساخته است؟ چرا سعودی (و نه عربستان) و قطر پول و امکانات لازم را تدارک می بینند؟ چرا کردهای سوریه هنوز اقدام جدی نکرده اند (گویا فراموش شده است کردها جدی ترین مخالفین اسد و بی هویت ترین مردم سوریه که از داشتن شناسنامه هم محروم بودند)؟ همه اینها شما را یاد تکرار شگرد های یهود و اجیر بازوی کشتار انها یعنی هخامنشیان نمی اندازد؟ فقط ابزار و تکنولوژی تغییر کرده است. اما چرا شیعیان مقاومت می کنند؟ چرا حزب الله مقاومت می کند؟ گویا این جمله جناب پورپیرار را زود فراموش کرده اید: آقای مفلح اسماعیلی. برمن در اثر ارتباط و گفت و گو ثابت شده که سنیان در مراقبت و لجاجت نسبت به انحراف و فرقه بافی های خود بسی لجوج تر و بی منطق تر از شیعیان اند. حالا به قول پورپیرار یک سوال گردن کلفت سر بر می آورد: بین آنان که مقاومت می کنند و آنها که تسلیم هستند و با مشرکین و یهود تا می توانند سازش می کنند و بجای مبارزه با یهود ماهیانه چندین بمب بین مردم مسلمان منفجر می کنند و توان مقاومت مسلمین و مبارزه را کاهش می دهند و به مسیر کشف و خنثی سازی ترور های خود می کشانند و با تمام توان درآمد حج و بیت المال مسلمین را برای کشتار مسلمین هزینه می کنند کدام یک در سنگر مقاومت و مبارزه با مشرکین نجس قرار دارند؟ باید به قرآن مراجعه کرد و منتظر بود. حق و صبر مسعود سنجری یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 12:39 PM آقای فتح سلام علیکم نگرش به موضوعات منطقه از زاویه مذاهب نمی تواند فرد را به نتایج صحیحی برساند. ترکیب اجتماعی مردمی این منطقه از لحاظ قومی و مذهبی هموراه ناهمگون و متنوع بوده است و به همین سبب غربیان (یا همان گماشتگان یهود) که موسس تمام کشورهای فعلی منطقه هستند ،این کشورها را بنابر توصیه های شرق شناسان بر اساس قومی و مذهبی بنا کرده اند تا هرگز روی استقرار را نبینند. علیرغم تمام تفاوت های مذهبی و قومی اما مردم منطقه تا قبل از حضور استعمار مشکلی با یکدیگر نداشتند و حتی در بین جان باختگان مقاومت در برابر استعمار از تمام مذاهب و اقوام دیده می شوند. نگاه از زاویه قوم و مذهب به مسائل منطقه ای حرکت در مسیر یهود ساخته است. آنالیز قوم گرایانه وقایع سوریه و تحولات منطقه خاورمیانه و ماحصل (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 6 شهریور 1391 ساعت 4:11 PM مجتبی غفوری یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 10:52 AM جناب نیسی برادر عزیز این کامنت ها به قصد حمایت یا شکایت از یک گروه خاص نبوده سعی کنید تا در داخل کامنت هابا دیدن واژه ترک فورا شور حسینی برتان ندارد لااقل آن ترک که شما برداشتید در داخل کامنت بنده یک یه هم به همراه داشت در ضمن در ایران هم 30 سال پیش انقلاب شد آیا این انقلاب هم در نظر شما مانند انقلاب های تونس و مصر نباید اتفاق می افتاد و شاه در مملکت می ماند!!!باید بتوان بین تحولات تفاوت قائل شد. بنده در عجبم در این وبلاگ بعد از طرح این همه موضوعات مختلف بازهم شاهد همان تعصبات کور قومی هستیم . خواهش می کنم با دقت کامنت ها را بخوانید و نگذارید تعصبات قومی جلوی دیدتان را بگیرد و در کنار آن خودتان را به خواب نزنید شما ملتی را که روزانه ازجلوی سفارت اسرائیل داخل ترکیه رد میشود و بستنی اش را لیس میزند با که مقایسه میکنید؟ یا اگر برایتان سخت است بگویید این سفارت اسرائیل در آذربایجان چه میکند به کشورهای منطقه کمک میکند تا از حماس کمک مالی کنند؟!!!آیا این کشورها اندازه حمایت بشار اسد در جنگ 34 روزه حزب الله و جنگ 22 روزه غزه خود را به زحمت انداخته اند. اجازه بدهید صدای ما در نیاید که در آن صورت مسائلی طرح میشود که عوارض بدی دارد. در ضمن فراموش نکنید در ایران ، آن کسانی که نه غزه و نه لبنان را می گفتند به کهریزک بردند... . جناب ویلان نگاه قومی به مسائل یک نگاه یهودی است . اگر در مورد کمک به مردم زلزله زده نوشتم از این رو بود که بهره برداری قومی ازآن میشد که بهره برداری یهودی است . امروز هم در این وبلاگ یا هر جای دیگر اگر کسی بخواهد موضوعات را از دید قومی آنالیز کند مانند این است که از دید یک یهودی مسائل را میبیند و تکلیف مشرکین هم که می دانید چیست؟! در این زمینه به شما هم توصیه میکنم دوستانه برخورد نکنید بالاخص در وبلاگی که دیگر هیچ بهانه ای برای برخورد های قومی باقی نمانده اصلا ترک یعنی چه؟!!! بنده ترک نمی شناسم!!! روی سخن ما با ملت ترکیه و ملت های اسلامی است به ایران خودمان هم همان ایرادات را گرفتیم منتهی چشمان" ترک بین" برخی دوستان قصد دارد نفسمان را هم بگیرد چه رسد به کلاممان.دید قومی طوری جلوی دید دوستان را گرفته که ایرادات آشکار منطقه ای را نیز نمی بینند. استاد پورپیرار که خود یک بااصطلاح فارس هستند قومیت فارس را تا مرز یهودی کردن تمام جامعه آن پایین کشیدند آنوقت شما مشغول تطهیر چه هستید؟ نگذارید بگوییم اگر وضع ترک ها و کردها بدتر از فارس ها نیست بهتر هم نیست: http://peace-ipsc.org/fa/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D8%B1/ دوستان این مطالب را قومی آنالیز نکنید . به مسلمینی هم که در دل لااقل می گویند زنده باد اسلام بفرمایید خسته نباشند!!! مجتبی غفوری یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 10:54 AM جناب نیسی بنده هم درمورد کاربرد غیرت در میان مسلمین خواهشمندم کامنت جناب صادق را با دقت تمام بخوانید ... محمدرضا یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 2:27 PM ای ول جناب غفوری! عجب آدم ناآگاهی بودم من! راستش من به اندازه شما دوستان استاد مثل آقای نیسی و بقیه را نمی شناسم و همش در این فکر بودم که چرا این افراد مدافع اسلام ، دشمن بشار شدن و فقط یکی روی سکه بشار را میبینند! حال فهمیدم که این حضرات متاسفانه همچنان به قومیت و قوم بازی گرفتارند و چون خودشان را ترک می دانند ، دوست دارند از ترکیه و آذربایجان و ... دفاع کنند و بگویند آنکه سیاه است بشار اسد است و بس! واقعا اسباب تاسف است! حتی گاهی تمایل دارند از سنی ها هم در مقابل حزب االله و جمهوری اسلامی دفاع کنند و بگویند آنکه سیاه است فقط حزب الله و جمهوری اسلامی است و بس! نکته خیلی جالبتر توهمی است که اینها دارند ، یعنی بیداری جهانی و اسلامی در منطقه ما را نمی بینند و حتی نمی بینند که مردم آمریکا دو سال است حتی قبل از پیدایش لفظ بیداری اسلامی ، کلمه بیداری را در مورد نهضت خودشان بکار بردند! این دوستان دچار این توهم هستند که کلا تمام این تحولات خاورمیانه حاصل توطئه یهود است و نه حاصل بیداری مردم و تمام این نوع قضاوتشان برای لج بازی احمقانه و کودکانه با جمهوری اسلامی و رهبری آن است! پارسال هم بعضی از دوستان به بهترین نحو پنبه این توهمات را زدند ولی ظاهرا حضرات فقط از فرط ناتوانی در پاسخ سکوت کردند ، و همچنان به توهم توطئه یهود در زایش بیداری دچارند! خوب است ادعا کنند اصلا دین اسلام هم ساخته یهودیان بود برای ..... ظاهرا در منطق این دوستان فقط از طریق شیوه های ترکیه و عربستان و آذربایجان و قطر میتوان و باید با اسرائیل مبارزه کرد! واقعا باید گفت هه هه هه هه هه هه هه هه آقای غفوری ممنونم که منو هم توجه پاشنه آشیل این حضرات کردید! امان از قوم بازی و ترک و فارس بازی و شیعه و سنی بازی! چقدر اسباب تاسف است که مسلمین جبهه مقاومت را ترک کنند و در جبهه قوم بازی و فرقه بازی سنگر بگیرند! محمدرضا نیسی یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 4:06 PM سلامعلیکم برادر عزیز و ارجمند جناب آقای غفوری آنچه که شما تاکنون گفته و نوشته و تولید کردهاید، کمنظیر بوده و حاوی معلومات روشنگر و آگاهیبخش بوده و برای همگان بهرههای وافری داشته است. مطمئن باشید از نگاه من نه تنها زحمات و گفتههای شما نه تنها (به قول شما) " عوارض بدی " نخواهد داشت بلکه روسیاهی را برای ایادی یهود در پی خواهد داشت. هر آنچه شما درباره عملکرد حکومتهای منطقه در تعامل با یهود و ... بفرمایید را 10 برابر کنیم، باز هم توجیهگر سیاستها و رفتارهای چندگانه حکومت ایران در تعامل با قضایای مرتبط با مقاومت نخواهد بود ضمن تأیید چندباره فرمایشات حضرتعالی درباره عملکرد حکومتهای منطقه، توجه شما را به زوایه بسیار مهمی از وقایع منطقه جلب میکنم که اکنون باعث نگرانی عمیق شما و همه دلسوزان شده و ما حداقل از سال گذشته درباره آن هشدار داده بودیم، و آن استراتژی " هرج و مرج خلاق " غرب است. مجتبی عزیز، این نگرانی نباید باعث شود که من و شما همدیگر را به انواع برچسبها متهم کنیم بلکه با نگاه منطقی و به دور از احساسات تشریک مساعی کنیم. همان کاری که اگر کشورها و سیاسیون منطقه انجام میدادند امروز جایی برای مانور یهود و غربیان در منطقه وجود نداشت. بر خلاف نظرتان، بین آنچه انقلابات منطقه و بهار عربی در تونس و مصر و لیبی و سوریه نامیده میشود، اختلافی وجود ندارد و همگی تحت یک مرکز فرماندهی میشوند و قبل از اجرا در چند سال گذشته در مراکز به اصطلاح مطالعاتی غرب، شبیهسازی نیز شدهاند. تنها اختلاف در شرایط پیادهسازی در کشورهای مختلف است و البته زاویه دید و مصالح کشورها و جریانات به این جریان طراحی شده یهود است که مثلاً از دید حکومت ایران در مصر و تونس انقلاب رخ داد و در سوریه دست غرب در کار است و همه حضور بنیادهای " جورج سوروس و کارنگی " را در مصر دیدند و سخرانیها و هشدارهای لحظه به لحظه سرکار هانم هیلاری کلینتون و حسین مبارک اوباما را در حمایت از میدان تحریر شنیدند ولی چون به نفع ما بود!!! ... مجتبی گرامی، نه شما و نه من مرکزیت و معیار تعیین قومگرایی و ... نیستیم و به نظرم بهتر است شما کمی عینک مصلحتگرایی را از جلوی چشمانتان دور کنید تا آن بخش از گفتههای امثال من را که حاوی نکات مفید و حقیقت هست را نیز ببینید. برادر ارجمندم، من با این موضع مینویسم که این بحث برادرانه است و نه ... و من و شما نباید خود را فدای نگاه مصلحتگرایانه حکومتها کنیم که اینها چه جمهوری اسلامی باشد و چه غیر آنها فقط و فقط به فکر منافع گروهی خویش هستند و همه چیز در این راه مجاز است حتی زیر پا گذاشتن دین خدا آمون : نمی دانم این همه چرا بر سر بدیهیات، مباحثه بی سرانجام، انجام می شود! حوصله لینک گذاشتن برای مطلب قبلی هم دیگر ندارم! سفر ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه به فرنگ،ایتالیا،آلمان،انگلیس (قاجار)یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 5:38 PM abbas یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 10:31 AM استاد سلام۰ استاد آیا مظفرالدین شاه به ایتا لیا مسافرت کردن۰ و یا این هم مثل مسافرت های ناصرالدین شاه به اروپا است؟ممنون http://bss.sfsu.edu/behrooz/pages/Page-Hist-Qajar-MDS.htm پاسخ: اقای عباس. در باب سفر مظفزالدین شاه به اروپا تالیف مستقل قابل اعتنایی وجود ندارد ولی مقادیری عکس این جا و ان جا یافت می شود که کسب تکلیف آن ها محتاج دقت فوق العاده و از جمله دیدار اصل ان هاست. اختراع و تولید انبوه کاغذ نوشتار مرغوب چینی به نام خانبالیق(پکن) (در جهان)یکشنبه 5 شهریور 1391 ساعت 4:58 PM aydin شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:07 PM ظاهرا می گویند خان بالیق = پکن است . و این کاغذ در آن محل تولید می شده ! پاسخ: در این حراج دارایی های تاریخی در حد تعویض نام پای تخت چین و دیوار چینی به قصد قالب گیری برای هیولای چنگیز و حتی پس از تحولات اخیر، چین بدترین کاغذ دنیا را می سازد که از صنعت کاغذ سازی هندیان نیز عقب مانده تر است. آمون : ابتدای بحث: ترک یا آذری؟ از زبان دکتر حسین محمدزاده صدیق در آذربایجان ایران (پوریم)شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:42 PM آیدین قشقایی شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 2:29 PM آزری یا ترک: مصاحبه با دکتر صدیق "" نیم قرن سردرگمی در زبانشناسی ایرانی اخیراً مشاهده میشود که در برخی از سایتها و وبلاگها، بعضیها تحلیلها و برداشتهای خاصی از نظرات علمی استاد دکتر حسین محمدزاده صدیق در کتاب «فرضیهی زبان آذری و کسروی» میکنند و از آن جا که کتاب در دسترس جوانان نیست تا خود، آن را با دقت علمی بخوانند، جهت رفع شبهات به محضر استاد رسیدیم و این شبهات را به صورت سؤال خدمت ایشان مطرح کردیم. متن سوال و جواب با استاد را در ادامه میخوانید. سید احسان شکرخدایی 17 مرداد 1391 (گفتگویی کوتاه با دکترح. م. صدیق در زمینهی بازخوردهای انتشار کتاب فرضیهی زبان آذری و کسروی) سوال 1: استاد! در کتاب شما آیا قوم یا زبانی با نام آذری معرفی شده است؟ من با مستندات کافی و با تکیه بر دادههای متون تاریخی جهان اسلام و یافتههای نوین دیرین کاوی، در این کتاب توانستهام ثابت کنم که در تاریخ، قوم و زبانی با نام «آذری» هیچ گاه وجود نداشته است. ادعای کسروی نیز مبنی بر وجود قوم و زبانی با نام آذری فرضیهای بیش نیست که تا کنون به اثبات نرسیده است. یعنی این فرضیه که گویا قبل از زبان ترکی، در آذربایجان زبانی یا نیم زبان و یا گویشی با نام «آذری» وجود داشته، تبدیل به حکم نشده است و در حد یک فرضیه باقی مانده است و خود کسروی بعدها اعتراف کرد که در طرح این فرضیه اغراض و مقاصد سیاسی داشته است. من نام کتاب را هم «فرضیهی زبان آذری» گذاشتهام. سوال 2: دربارهی نمونههایی که به عنوان متنهای زبان آذری آورده میشود، چه میفرمایید؟ تمام نمونههای شعر و نثر که کسروی و شرکای او در هفتاد سال اخیر برای زبان موهوم آذری آوردهاند، منسوب به گویشهای تاتی، تالشی، کردی، هرزنی، گیلکی و غیره است که قلم به دستان غیرتمند و دانشیمردان معاصر این اقوام اخیراً خود زبان به اعتراض گشودهاند و این نمونهها را به خودشان بازگرداندهاند. یعنی اکنون دیگر برای این زبان موهوم، کسی نمیتواند متن (text) نشان دهد. سوال 3: به نظر شما آیا میتوان الان به مردم و اهالی آذربایجان نام «آذری» اطلاق کرد؟ ببینید، اشتباه نکنید. اکثریت ما مردم ساکن آذربایجان (منهای برادران تالش، تات، کرد و غیره) ترک هستیم و در سر تا سر ایران اسلامی حضور داریم و زبانمان هم ترکی است که در نوعبندی زبانهای ترکی جزو شاخهی «ترکی غربی» به حساب میآید. اصلاً قومی با نام «آذری» وجود نداشته است که ما هم با آن نام نامیده شویم. استفاده از این عنوان برای اطلاق به مردم و زبان ما، سوء استفادهی سیاسی رژیم پهلوی در ایران و سیاست سوسیالیستی در شوروی سابق از 1920 به بعد بوده است. اگر به هر تقدیر این اصطلاح جاافتاده است و تعبیراتی نظیر ترکی آذری، موسیقی آذری، رقص آذری، آشپزی آذری و غیره اکنون رایج است، در این اصطلاحات هدف گوینده انتساب این موارد به قوم موهوم «آذری» نیست بلکه نوعی منسوبیت به کلمهی «آذر» است که ظاهراً به عنوان مخفف کلمهی آذربایجان به کار میرود و من ثابت کردهام این کلمه خودش نیز ترکیالاصل است و مستندات علمی آن را در کتاب آوردهام. ما ترکان با دیگر اقوام ساکن آذربایجان، آذربایجانی حساب میشویم نه «آذری». سوال 4: بعضیها ادعا میکنند که کلمهی «آذری» نمیتواند ترکی باشد؟ این بعضیها اشتباهشان در آن جاست که مرعوب ادعاهای به ظاهر علمی کارگزاران ترکیستیز رژیم پهلوی شدهاند و این کلمه را اصطلاحاً اوستایی، پهلوی، آریایی و غیره میشمارند و توان علمی رد آن را ندارند. من در کتاب نشان دادهام که کلمهی «آز+ ار» ترکی است و ربطی به کلمهی «آذر» اصطلاحاً اوستایی ندارد. یعنی ما در این جا با دو کلمه و دو اشتقاق رو در رو هستیم: نخست کلمهی «آذری» با ریشهی باصطلاح فارسی و دوم کلمهی «آز+ ار» با ریشهی ترکی. گذشته از آن، من نشان دادهام کلمهی «آذر» هم که آن را باصطلاح اوستایی و یا چیز دیگر مینامند، خود با ریشهی ترکی «آتماق» و «آتش» قرابت دارد. سؤال 5: به نظر شما چرا برخیها میخواهند در این زمینه شبهه افکنی کنند؟ در کتاب من شبههای وجود ندارد. مطالب بسیار صریح و روشن و متکی به مستندات و دلایل و مدارک علمی کافی بیان شده است. اگر دقیق خوانده شود، واهی بودن «تئوری زبان و قوم آذری» روشن خواهد شد. من نشان دادهام حتی اساس و بنیاد نظریهی کسروی و شرکای او که لفظ «الاذریه» در متون عربی است، پا در هوا است. زیرا وقتی خود این کلمه هم ترکی الاصل باشد، این فرضیه چون حبابی جلوه خواهد کرد. سؤال 6: آیا در کلمهی «آذری» یای نسبت وجود ندارد؟ البته وجود دارد. یعنی منسوب به آذر، مثل «بهاری» یعنی منسوب به بهار. اما همین یای نسبت هم که در گویش پهلوی به صورت «ایگ ig» بوده است، به نظر میرسد با پی افزودهی چهار شکلی ıq/ ig/ uq/ ük در ترکی باستان همریشه باشد. این یک بحث ظریف علمی است و در حوصلهی مصاحبه نمیگنجد، من در کتاب خودم، این یافتههای علمی را به طور تفصیل به بحث گذاشتهام. سؤال 7: بعضیها برداشت کردهاند که شما خواستهاید بگویید که مردم آذربایجان، آذری هستند و نه ترک. این برداشت آنان است. برداشت آزاد است و محترم. اما به شما توصیه میکنم در چنین شرایطی فوری به کتاب مراجعه بفرمایید تا صحت و سقم «برداشت» را ارزیابی کنید. سؤال 8: به خاطر نشر این کتاب، کسانی به شما جسارت کردند . . . من این موارد را که اشاره میکنید، نه میبینم و نه میشنوم، واقعا وقت هم ندارم که به آنها بپردازم. به مرتکبین پلشتنگاریها آدمهایی مثل خودشان باید پاسخ دهند. شما را هم توصیه به نزاکت قلمی میکنم. برای من این مهم است که توانستم ثمرهی چهل سال کاوشهای علمی خود را در یک مسألهی بسیار مهم و حیاتی مردم آذربایجان با اخذ مجوز رسمی و با رو سفیدی کامل و فراخی پیشانی انتشار دهم. این کتاب در حال حاضر در جمهوری آذربایجان، ترکیه و اروپا ترجمه میشود. من با خارج از کشور کاری ندارم، دوست دارم در داخل کشور خودمان در بوتهی نقد قرار بگیرد اما در این دو سالی که از انتشار آن میگذرد، کسی نتوانسته است آن را نقد علمی کند. ظاهراً کتاب من به دلیل صد در صد علمی بودن قابل نقد نیست. این کتاب حاصل تمام مطالعات و تجربیات چهل سالهی من در زمینهی مورد بحث است. هر جملهی آن مستند به سند علمی و مدلول مدرک و دلیل متقن و معتبر است. اگر هوچیگریهایی را که شما به آن اشاره کردید، در نظر بیاوریم، میبینیم که شرکای کسروی نمیتوانند بپذیرند که نیم قرن دروغ گفتهاند. وظیفهی محقق مستقل فقط دروغ نگفتن است و بس. یک محقق مستقل که برای کسی یا جایی کار نمیکند و مدیون کسی نیست، فقط تعهد اخلاقی و انسانی دارد که در تحقیقات خود دروغ نگوید و اگر اشتباه کرده باشد در رفع آن بکوشد. رعایت کردن احساسات کاذب و تعلقات سیاسی، حزبی و گروهی و بزرگداشت پهلوانپنبهها وظیفهی محقق نیست. کسروی با نبوغی ذاتی که داشت، متأسفانه با تکیه بر تعلقات سیاسی خود، چنین فرضیهای را پیش کشید و نزدیک نیم قرن جهان زبانشناسی ایرانی را سر در گم و گیج کرد و به قول معروف «همه را سر کار گذاشت.» اکنون وقت آن رسیده است که همه به این واقعیت اعتراف کنند وگرنه با هوچیگری و جوسازی عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند. ترکی و فارسی دو بال نیرومندی است که حکمت اسلام در ایران با آن دو گسترش یافته است و اتحادی که ما ترکان با سایر اقوام ایرانی داریم به همین دلیل است که گسست پیدا نمیکند. یعنی وحدت ما الاهی، دینی، مذهبی، عقیدتی، آرمانی و انقلابی است و این وحدت خدشهپذیر نیست. چنان که سیاسیبازان ملیگرا و شرکای کسروی با انتشار حداقل یکصد عنوان کتاب در باصطلاح اثبات «زبان آذری» نتوانستند موجب تفرقه و تجزیه شوند و من به عنوان یکی از فرزندان مسلمان این مرز و بوم، امروز میتوانم افتخار کنم که این دروغ بزرگ را بر ملا و این جعل و تحریف به ظاهر علمی را افشا کردم و مانعی برای پیشروی نفاقافکنان و تجزیهخواهان ملیگرا ایجاد نمودم. خداوند یاور صالحان و راستگویان است."" پاسخ: آقای قشقایی. حالا دیگر روشن شده که تالیف تاریخ برای شرق و غرب و شمال و جنوب جهان بدون ملاحظه در موضوع پوریم افسانه بافی است. اینک می دانیم که ماجراهای تاریخی منظور شده در تالیفات تاریخی موجود ایجاد آشوب های شبه شاه نامه است که جز مناسب باز خوانی در شب چره های عوام نیست. در تصاویر تاریخی بنیان اندیشانه یادآور می شود که: ۱. بر اثز فاجعه نسل کشی پوریم، منطقه شرق میانه تا دوران قاجار و به تر این که بگوییم تا زمان ناصرالدین شاه خالی از تجمع انسانی و اثار تمدن شد. ۲. تصور کارکرد خط و قلم و کاغذ و کتاب و نگارش به هر زبان و از جمله سانسگریت و اوستایی و میخی و غیره یکسره یاوه بافی است. زیرا مسلم است که بدون حضور انسان هر تلاش اقتصادی و سیاسی و فرهنکی به دیدار نمایشی درخواب شبیه می شود. ۴. حدود ۴۰۰ سال پیش و به دنبال یورش کشتی های اوقیانوس پیما به جهان انسان با مفهوم جغرافیایی زمین و فرهنگ و ملل گوناگون به همت دروغ بافی های خاخام ها و کشیشان آشنا شد چندان که جاده های چین دیوار شدند و مردم خراسان بزرگ به زبان یونانی سکه می زدند. آقای قشقایی خلاصه کنم که در شرق میانه ذکر و جست و جو تظاهرات سیاسی و فرهنگی تا ۴۰۰ سال پیش دکان داری تاریخی است و تالیفات گوناگون پس از آن نیز تمرینی در انواع شارلاتانی های فرهنگی است. انتشار مستند جدید بنیان اندیشان، آقای مجتبی غفوری در آینده نزدیک (نظرات جالب دیگران)شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:33 PM مجتبی غفوری شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 1:52 PM با سلام خدمت دوستان عزیز جناب صالح عزیز باتشکر از توجه شما منتهی خدمت شما و سایر دوستان عرض کنم مجموعه جدید که شامل 4 مستند است بطور همزمان و ظرف دو الی سه ماه آینده به امید خدا منتشر خواهد شد. و خدا را شکر از لحاظ مالی هیچ مشکلی وجود ندارد و هزینه های مستند ها بطور کامل تامین شده ( البته پیشاپیش لازم به ذکر است کنیسه پرداخت نکرده! ) . مجددا از توجه شما سپاسگذارم . تولید کاغذ مرغوب خانبالغ و خانبالیق در پکن چین تا روم باستانی (جملات زیبا)شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:30 PM aydin شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 12:15 PM http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DB%8C%D9%86%D9%87_%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0 استاد قضیه کاغذ خانبالیق چیست ؟ لطفا در یک جمله برای همه این قضیه را تمام کنید . آیا آثاری از این کاغذ به جای مانده ؟(با قدیمتی که برخی از ترکان بیان می کنند) پاسخ: اصلا خود خانبالغ کجاست که حالا باید بین سرزمین های تولید کننده کاغذ، سرآمد باشد. اتحاد جهانی مسلمانان تحت لوای قرآن و آیات وحدت بخش روشنفکرانه (احیاء وحدت مسلمین)شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:27 PM توحید شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:12 AM سلام استاد گرامی تصور می کنم شرایط خطیر منطقه و تغییر و تحولات مشکوک یک سال و نیم اخیر خاورمیانه که بوی توطئه ای بزرگ از سوی اسرائیل در آن به مشام می خورد بهانه خوبی باشد برای اینکه دست به قلم شده و بعنوان روشنفکر ترین مسلمان زمان و یک مسلمان آگاه چند کلامی تاریخی خطاب به دنیای اسلام بنویسید حول دوری از قوم و قبیله و مذهب گرایی و دعوت به وحدت حول قرآن. استاد برای مسلمین در این مورد از زبان قرآن بنویسید. پاسخ: آقای توحید. سد یهود بسته در برابر جریان و گفت و گوهای بنیان اندیشانه هنوز رخنه ای برای ورود ندارد. چنان که می بینید پس از 11 سال تذکر، چنان می نماید که گویی غالب مسئولان سیاسی و فرهنگی سرزمین خودمان هم کور و کرند. با این همه و در شرایطی ناهموار و ناسازگار، به کاری در همین زمینه مشغولم. استراتژی الفوضی الخلاقة و یا هرجومرج خلاق در به آشوب کشیدن جهان (نظرات جالب دیگران)شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 11:24 PM ویلان شنبه 4 شهریور 1391 ساعت 08:51 AM آقای نیسی سلام سخنان متین و قابل تاملی بیان نموده اید.واقعا آن نقشه شوم خاورمیانه بزرگ چند سالیست که در حال اجراست و متاسفانه ابزار این کار گروه هایی هستند که خود را با نام مقدس اسلام معرفی می کنند در حقیقت این روش راهیست که تخریب امنیت و آسایش ظاهری جوامع و ایجاد جنگ و جنایت را در نزد مردم به اسلامیان نسبت دهند و اسلام را محدود تر و مرعوب تر کنند(ومکروا و مکرالله والله خیرالماکرین)صهیونیسم و عواملش دام می گسترند و متاسفانه مسلمانان خاور میانه در دام افتاده اند.در هرکجای این منطقه بحران زده که بنگرید جنگ باطل با باطل است اما بنام حق. 8 سال مسلمین ایران و عراق در نابودی هستی و امکانات هم کوشیدند و میلیارد ها دلار به جیب صهیونیسم روانه کردند.در حالیکه ده درصد از آن مبالغ میتوانست فلسطین را احیا کند.سالهاست که مسلمانان افغان در زیر هجمه طالبان و ضد طالبان هستند و هرروز گلوله و انفجار و مرگ چهره زشتی از دین را برای آنها بنمایش می گذارد.هم اینک در بحرین - عراق - یمن - مصر - الجزایر- ایران - افغانستان - پاکستان و...همه مخالفان با بیرق اسلام بر سر هم می کوبند و در حقیقت با نام اسلام برای صهیونیسم میدانداری می کنند.آیا واقعا هدف خداوند از بعثت نبی اکرم این بود؟آیا منظور رب العالمین از عبارت "لتعارفوا"چنین اقدامهایی است؟برای اینکه بهتر بدانیم وضع ما مسلمانان چقدر در رسیدن به "تعارف"و "شناخت" وخیم است نگاهی به تعداد محدود نویسندگان یادداشت در این وبلاگ بیندازیم(محدود در مقایسه با مسلمین جهان)که سالهاست دارند مطالب مهمی در مورد تاریخ و دین مطالعه می کنند اما با کوچکترین کج فهمی یا خوش نیامدن جمله ای در یادداشت یک نفر بار لیچار و ناسزا و توهین باریدن می گیرد و آنوقت ما منتظریم همه مسلمین جهان غیرت کنند و متحد شوند و یهود را نابود کنند!!به قول آقای خمینی "دشمنان اسلام در باطل خود متحدند و مسلمین در حق خود متفرق"هنوز ما در حال برگ ریزان هستیم و دائم انگشت اتهام خود را بسوی هرکسی که با ما صد در صد موافق نیست نشانه میرویم, آنهم با انگ وابستگی قطعی وی به یهود و امریکا و...روزانه صدها حکم کفر و ارتداد و جاسوسی این و آن را صادر می کنیم امامنتظریم همه مسلمانها در زیر بیرق ما متحد شوند.زهی خیال تاسف بار! مسلمانان هنوز همدیگر را به همدینی قبول ندارند اونوقت ما انتظار داریم از یهود جزیه بگیریم! هرروز باید رفتار و افکارمان را بررسی کنیم که دچار فرعونیت و گمراهی نشویم. آمون : اشاره این متن بسیار زیبا و بی بدیل و ممتاز، بر اینجاست: |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
جمعه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۱
پست 2561 تا 2580
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر