جمعه، شهریور ۱۷، ۱۳۹۱

پست 2621 تا 2640

هنرمند بزرگ سلام محمدی برنده جایزه ویژه از فستیوال کاریکاتور چین  (دوستانه)

جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 1:03 PM

سلام محمدی

جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 01:01 AM
با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی
برنده ی جایزه ی ویژه ، از فستیوال جهانی چین شدم .
پاسخ:
آقای محمدی. تبریک می گویم هرچند حق شما یش از این هاست ولی بحث اصلی در بی ثمری سرگرمی  و دکان داری تازه به نام هنر نباید از یاد برود.  
 
 
آمون : هنرمند بزرگ آقای سلام محمدی عزیز و دوست داشتنی! تبریکات ما را هم پذیرا باشید! با آرزوی پیشرفت در حرفه خود تا عالی ترین مقامات و یگانگی در دنیای هنر.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اشکال فنی در سیستم ارسال و دریافت ایمیل سایت کارنگ و reject شدن  (دوستانه)

جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 1:02 PM

مسعود سنجری

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 10:06 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی
سلام علیکم

استاد مدتی است که هر ای میلی برای شما ارسال می کنم ریجکت می شود . اگر ممکن است ای میل دیگری معرفی بفرمائید. ممنون

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. اشکال فنی است و ان شاء الله یکی دو روزه برطرف می شود. فعلا از طریق کامنت وبلاگ در خدمتم. با عرض معذرت فراوان
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ردپای برف مطرودین از گروه، آراز بیلگین( بیگلی بیگلی)و سهند نسیمی  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 1:00 PM

مجتبی غفوری

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 4:50 PM
جناب اون یکی خیلی موضوع رو کش می دی . متاسفانه حرف مفت هم خیلی می زنی ! برادر من وقتی از یک موضوع سر در نمی آوری مجبوری وارد قضیه بشی. حالا بی غیرت نه یهودی این بهتره به نظرت ... . در ضمن من در این وبلاگ و داخل این کامنت ها رد پای چند تا آدم حرومزاده ای رو که قبلا دمشون رو گرفته بودم (امثال سهند و آراز ) رو دوباره می بینم ...  
 
 
 
آمون : خدا رو شکر بحث کوتاه شده! از اینجا: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ابتلا سید بهاءالدین خرمشاهی به بیماری اختلال اعصاب و روان دوقطبی  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 4:07 PM

بشارت

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 11:17 PM
اختلال دو قطبی را به اختلال دروغ پراکنی حاد بهاالدین خرمشاهی اضافه کنید

http://hamshahrionline.ir/details/36720
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یهودیان و آنوسیان در پوشش دفاع بنیان اندیشی و آقای ناصر پورپیرار  (عجز و آوارگی مخالفان)

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 4:02 PM

aydin

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 00:47 AM
دوستان لطفا به این بحث وارد شوید
https://www.qirmiz.com/History/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%87-%D8%B7%DB%8C%D9%81-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B1-/#c31345
با فیلتر شکن حتما
آنوسی ها در لباس هویت طلب ، میللت چی ، آذربایجان چی ، تورک چی
پاسخ:
با فیلتر شکتن باز نشد.  
 
 
 
 
 
aydin
پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 00:52 AM
دفاع از یهود به سبک میللت چی
https://www.qirmiz.com/History/%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%B9%D8%A7%D9%85-%D9%BE%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%85-1/
دوستان لطفا ملحق شوید
 
 
 
 
 
 
آمون : مطالبی مربوط به یهودی های آنوسی در این لینک موجود است:  
 
 
  
   
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نزاع مدعیان بنیان اندیشی و درگیریهای ظاهرا عمیق حاشیه های ناریا  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 3:40 PM

سیروس

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:11 AM
والا تا اونجایی که ما دیدیم تنها تعبیری که بکار رفته بود این بود که مسلمانان غیرت ندارند! اصلا صحبت از فارس و ترک و مردم فلان و بهمان کشور نبود!

نمی دونم کدوم احمقی اول بار این تعبیر قومی یا کشوری را مراد کرد و جنجال راه انداخت. هر کس هست والا غیرتا یه بار بره مطلب اصلی رو بخونه تا بفهمه جریان چی بود! بعد هم دیگه این جنجال احمقانه را کش ندهد!  
 
 
 
 
 
مجتبی غفوری
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:19 AM
خانم حاجی زاده  ذکر این نکته نیز ضروری است که  آیا تا کنون از خود سوال کرده ایم ، این اسرائیل چرا با وجودی که از همه طرف توسط کشورهای اسلامی محاصره شده است ولی هنوز امنیت دارد  و به خود اجازه میدهد مانند حیوان با مسلمانان فلسطین رفتار  کند ؟!!!
جواب این سوال را بنده از درون سلسله مقالات استاد یافته ام ، این بظاهر جهان اسلام یک جایش می لنگد ...
فکر می کنید اگر کوچکترین تعدی به یکی از کشورهای اروپایی شود سایر کشورهای اروپایی چه می کنند ؟  
 
 
 
 
 
یکی
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:25 AM
آقا مجتبی عزیز .

خیالت راحت باشه دنیای اسلامی وجود نداره و این عبارت فقط یه اصطلاح سیاسی فرهنگیه که یهود بین الملل مد کرده .
اسلام و مسلمونی تو درون و روح تک تک آدمهاییه که اسلام را برای آنچه که هست تو وجودشون عمیقا" پذیرفته اند نه اینکه متظاهرا" مرتب برای نمایش در بوق و کرنای شخصی و محله ای و استانی و کشوری و جهانی هاوار کنن که : آهای مردم منم مسلمونم ! چیزی که الان همه جا برای نون چرب و چیله خوردن  مد عوام و خواص شده است .  
 
 
 
 
 
abbas
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 09:32 AM
استاد   مجتبی غفوری
من با تمام حرف های که زدن موافق هستم  ۰واقعا حرف دل مرا زدن ممنون  
 
 
 
 
 
آیدین
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 10:00 AM
سلام به دوستان
سرکار خانم حاجی زاده
فرموده اید: "مسلمانان تنها بلدند انقلاب کنند و سیستمهای جهود زده را کنار بزنند و با همین نیت انقلاب می کنند، اما هنوز آنقدر درایت و بینش ندارند که به بعد از انقلاب بیندیشند ... و در بی نظمی حاصله فرصتهای طلایی را  برای جهودانی فراهم میکنند که برای بعد از انقلاب برنامه ریزی کرده اند و آماده اند."
.....
" مسلمانان از آن جهت بی غیرت اند که مسائلی چون اندیشیدن، ایمان، وظایف انسانی، متحول شدن، بازنگری در شیوه زندگی و...مفهومی ندارد! بی غیرتند چون نسبت به اوضاع و احوال انسانهای مظلوم بی اعتنا هستند و ذره ای تکانشان نمی دهد، آقای اوجال نگاهی به دور و برتان بکنید، زندگی مردم خلاصه شده است در خوردن و خریدن و خوابیدن و...دغدغه ملت ما و سایر ملتها نیازها و آرزوهای شخصی است، کسی در پی وظایفی که خداوند در قرآن تکلیف کرده نیست.
سالهاست کتابهای استاد در اختیار مردم است و یا مستند تختگاه هیچکس، مردم یا تمایلی به دیدن ندارند یا اگر ببینند ککشان نمی گزد، بگزد هم موقتی هست، چون فردایش باز روزمرگیها را انتخاب میکند... متحول شدن در حوصله شان نمی گنجد! آنها را چه به تحول! از فرط تنبلی هزار مسئله دلخوش کنک دیگر برای خود می تراشند! این بی غیرتی نیست!؟"

من از شما می خواهم یک نمونه از انقلابهای مسلمانان را نام ببرید؟ لابد می خواهید بفرمایید انقلاب اسلامی در ایران یا انقلاب مصر.
ابتدا به ساکن باید فرق بین  ملتی که به علت فشار  طاقت فرسای یک سیستم ؛ بر علیه آن سیستم قیام می کند با ملتی که آگاهانه خواسته های خودش را می داند و با شعور کافی به تغییر سیستم موجود می پردازد را درک کنیم.  حقیقت آن است که ملت اول فقط  دفع شر کرده ولی انقلابی نکرده و صرفاً شاهد یک جابجایی قدرت در جامعه خود است ولی  ملت دوم  انقلاب کرده است و نظامی را حاکم کرده که فکر می کند آینده مورد نظرش را تحقق خواهد بخشید.
حالا با این نگاه کدام یک از باصطلاح انقلابهای روی داده در سه دهه اخیر در کشورهای اسلامی جز  انقلاب محسوب می شوند؟
جواب من به این سئوال هیچ کدام است.
چرا هیچ کدام؟ دلیلش واضح است: عموم مردم کشورهای اسلامی هنوز درک درستی از حقوق فردی و اجتماعی خود ندارند و لذا نمی توانند مصالح خود و جامعه شان را بطور مناسب درک کنند و اگر روزی بر علیه سیستم فعلی حاکم بر جامعه شان هم بشورند نتیجه هم آن می شود که شما فرموده اید.
اما چرا باید یک مسلمان حق و حقوق فردی و اجتماعی خودش را نداند؟ مگر نه اینکه  چندین سده است که از زمان هجرت پیامبر می گذرد و مردم مسلمان اسلام را می شناسند و قاعدتاً باید حقوق اولیه انسانی را مطابق قرآن رعایت کنند؟ مگر نه اینکه  خداوند در قرآن   می فرماید :  انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفو ان اکرمکم عندالله اتقکم" پس چرا هنوز که هنوز است در کشورهای اسلامی بین مذکر و مونث؛ بین شیعه و سنی؛ بین ترکزبان و عربزبان و فارسزبان و کوردزبان ووو تبعیض قائل می شوند؟ اصلاً بگذارید بپرسم که چرا از دوستانی که چندین سال است در وبلاگ حق و صبر داعیه دار بنیان اندیشی اند هنوز هستند کسانی که نتوانسته اند به درک درستی از حقوق انسانی و اجتماعی سایر حضار در کلاس بنیان اندیشی  برسند و هنوز هم که هنوز است زبان و نژاد و جنسیت ووو خودشان را به رخ این و آن می کشند که ما اله ایم و دیگران به له!!!
دلایلش واضح است. یک دلیلش به فرهنگ غیر شهرنشینی است که (مثلاً در ایران) عموم مردم ما در فلات ایران داشته اند و موقعی هم که به جبر زمان ساکن شده اند نتوانسته اند  و نمی توانند فرهنگ  قبیله ای خودشان را رها کنند و به یک سطح فرهنگ انسانی بالاتری دست یابند (حالا هر سطح تحصیلات هم که داشته باشند).
دلیل دیگرش هم به تحریفات بیشماری است که در کتب و متون اسلامی توسط عده ای مشرکین خودخواه و تمامیت خواه در طی سده های اخیر ایجاد گردیده تا اصولاً مردمی که نام اسلام را با خود یدک می کشند نتوانند به درک درستی از آنچه که اسلام  می گوید دست یابند. دلیل حضور ما در کلاس بنیان اندیشی هم قاعدتاً باید مقابله با این تحریفات باشد نه برای خالی کردن عقده هایمان بر سر همکلاسیها یا حاکمان جامعه ووو.
به نظر من این دو دلیل از دلایل اصلی ناآگاهی ما مسلمانان از  حق و حقوق خود و دیگران  است و این عدم آگاهی باعث شده که ندانیم خیر و شر خود و جامعه مان چیست؟ و چون نمی دانیم لذا یا عکس العملی در مقابل عواملی  که  خود و جامعه اسلامی را  تهدید می کند  از خود نشان نمی دهیم یا اینکه بطور مناسب واکنش نشان نمی دهیم.
حالا با این تفاسیر بیایید غیرت را تعریف کنیم.  عموماً در زبان عامیانه  اصطلاح "بی غیرت" را برای مردی بکار می برند که در مقابل مسائل ناموسی مربوط به خود بی تفاوت باشد (که این رفتار هم از ناآگاهی فرد از مصالح فردی و اجتماعی خود ناشی می شود).  یعنی اینکه این اصطلاح یک بار جنسیتی دارد و شاید بهتر آن باشد ما بجای این اصطلاح از اصطلاح بهتری استفاده کنیم.
پیشنهاد من به جای این اصطلاح؛ واژه "بی تفاوت" است. 
 
 
 
 
ویلان
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 11:25 AM
خانم حاجی زاده  من زخمی برنداشته ام زیرا قوم گرا و گروه گرا وحزب گرا نیستم بلکه حق گرا هستم اما گویا شما را ناراحت کردم ومجددا عذر میخواهم. شاید من فارسی را خوب بلد نیستم و نمی توانم منظورم را درست توضیح بدهم.اما شما هم نفرمودید که شما بنیان اندیشان که در کشورتان یهودیان سفارت ندارند اما وکالت شورای اسلامی دارند چه فرقی با آن مسلمان دارید که در کشورش یهودیان سفارت دارند؟شخص سومی مانند من چگونه بین خانم حاجی زاده نوعی و خانم حاجی اف نوعی فرق بگذارد؟ اگر به نوشته و شعار باشد که اردوغان چند سال پیش یک فیلم ضد یهود در حد اسکار بازی کرد! و عده ای از مردم ترکیه هم بر اثر حمله یهود مردند اما شما هم مانند من ویلان میدانید که شعار و فیلم با عمل حق یکی نیست.

آقای محمد اوجال از بینش قرانی شما متشکرم و امیدوارم همیشه با قران زندگی کنید.متاسفانه تمام تلاش من به تذکر بر اخلاق قرانی منسوب به قوم گرایی و اشوب گری شد.نهئنظر شما جای تامل نیست که پیامبر اکرم با وجود داشتن قدرت حکومتی و انتساب به منبع وحی مردم یهودی عربستان را قتل عام نکرد؟ا(به اصطلاح رایج الان اسرائیل را از صفحه جهان پاک ننمود) حتی روابط همسایگی مسلمانان را با آنان محدود هم نساخت باعنایت براینکه یهودیان مشرک شمرده می شوند البته دستور عدم انتخاب دوست و ولی و یار از بین غیر مسلمین در قران هست ولی این ارتباط غیر دوستانه و صرفا تجاری یا اجتماعی را شامل نمی شود.  
 
 
 
 
 
 
برادر
چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 07:58 AM
اون یکی عزیز بقول برادر سیروس: (( والا تا اونجایی که ما دیدیم تنها تعبیری که بکار رفته بود این بود که مسلمانان غیرت ندارند! اصلا صحبت از فارس و ترک و مردم فلان و بهمان کشور نبود!

نمی دونم کدوم احمقی اول بار این تعبیر قومی یا کشوری را مراد کرد و جنجال راه انداخت. هر کس هست والا غیرتا یه بار بره مطلب اصلی رو بخونه تا بفهمه جریان چی بود! بعد هم دیگه این جنجال احمقانه را کش ندهد! ))

آره برادر اینجا کسی قوم و قبیله و هم مذهبش و ... رو به بیغیرتی متهم نکرده عزیز دل برادر. یه کمی دقت!!  
 
 
 
 
 
چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 2:00 PM
سلام به دوستان
سرکار خانم حاجی زاده
معذرت بابت سوتفاهم پیش آمده.
راستش را بخواهید من  امروز مطالبی که شما در مباحثه با دوستان مطرح کرده بودید را سلسله وار خواندم و متوجه  اشتباه خود شدم.  حق با شماست و من کلیت فرمایش شما را قبول دارم که گفته اید:
""" بیداری اسلامی زمانی محقق خواهد شده که مسلمانان قرآن را بازخوانی کنند، چهره یهود و دسیسه هایش را به وضوح بشناسند و باور کنند، زمانی که نژادپرستی خانه کرده در دل و ذهن مسلمین رخت بربنند، زمانی که همگی معتقد به یک دین واحد بدون حاشیه و فرقه باشیم، زمانی که باور کنیم نیازی به صنعت و تکنولوژی و علوم و دارو و پول و ارز و زرق و برق... مشرکین نداریم و...اگر روزی اینها محقق شد ما برای بیداری اسلامی جشن خواهیم گرفت و تا پیش از بیداری اسلامی حقیقی، ما در گمراهی انقلاب می کنیم و در گمراهی می جنگیم و  مقاومت می کنیم و در گمراهی حرکت میکنیم و در نهایت به خانه اول باز خواهیم گشت و دشمنان هم بر مسند امن خود تکیه خواهند زد و سناریوهای جدید خواهند نوشت.
..........................
مسلمانان تنها بلدند انقلاب کنند و سیستمهای جهود زده را کنار بزنند و با همین نیت انقلاب می کنند، اما هنوز آنقدر درایت و بینش ندارند که به بعد از انقلاب بیندیشند و بدانند قصد دارند کدام سیستم مناسب و صحیح را جایگزین کنند! چون هنوز گمراهند و با انقلاب تنها هرج و مرج می آفرینند و در بی نظمی حاصله فرصتهای طلایی را  برای جهودانی فراهم میکنند که برای بعد از انقلاب برنامه ریزی کرده اند و آماده اند."""
اما با اینحال از بکاربردن واژه "بی غیرت" که یک واژه عامیانه با کارکردهای بیشتر جنسیتی است در این مورد موافق نیستم. 
 
 
 
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 4:40 PM
جناب اون یکی
قوم و قبیله خود!!؟
خوشایند دیگران!!؟
بی ادبی!!؟
بهتر بود برای ابراز و در عین حال اختفای احساسات قوم پرستانه راه دیگری انتخاب می کردید.
1. عجیب است که هنوز با من از قوم و قبیله صحبت می کنید!؟ ضمنا من مردم ترکیه را قوم و قبیله خودم محسوب نمیکنم، به یاد ندارم با هیچ ترکیه ای رابطه خویشاوندی داشته باشم و اگر هم داشتم دلیل نمیشود نسبت به آنان با دیده اغماض نگاه کنم، اصلا چرا گمان می کنید ما و آنها از یک تخم و ترکه ایم!؟ با کدام دلیل و سند!؟ بر فرض که خویشاوندیم، جناب اون یکی اگر برادر حضرتعالی دشمن خونی و یا قاتل فرزندت را دوستانه و محترمانه به خانه اش راه دهد جنابعالی به برادرت نخواهی گفت بی غیرت؟
2.اگر مقصودتان خوشایند آقای غفوری است، آن کامنت من ممکن بود اسباب دلگیری ایشان شود و نه خوشایندشان!
3.به نظر من بی غیرت بهترین وصف برای مردمیست که جانی ترین کشور که تولدش حتی به لحاظ حقوق بین الملل نیز نامشروع و غیرقانونی است را به رسمیت شناخته و  روابط دیپلماتیک فعال دارد!
اگر از نگاه یک مسلمان به قضیه نگریسته شود، وجود سفارت اسرائیل خونخوار در یک کشور اسلامی همچون خاری در چشم و دل هر مسلمان باغیرتی است و از نگاه کسی که قوم گراست، انتقاد منصفانه از این مسئله بی ادبی تلقی می شود!
واقعا برای ترکیه و ملتش مایه ننگ نیست؟ شما چطور از کنار این مسئله چنین با مسامحه رد می شوید اما روی صفت بی غیرت مانور می دهید و برایتان سنگین است؟ مگر به شخص شما گفته ام بی غیرت!؟  
 
 
 
 
 
اون یکی
چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 10:09 PM
خانم حاجی زاده
تمام افرادی که به این وبلاگ وفا دارند در دو صفت با هم مشترک اند اول طلب تراز و امتیاز مساوی برای تمام اقوام ودوم که شاید از صفت اول مهمتر باشد اعتقاد عملی به مبارزه با یهود با چنگ زدن به تعالیم نورانی قرآن ومابقی موارد واز جمله این کنش و واکنشها سلیقه ای هامش اند وخارج از متن.سلایق اجرایی وتاکتیکی این دو صفت متفاوت ولی قابل احترام  است نباید چنین استنباط کرد بنیان اندیشی کارخانه کنسرو سازی است که محصول خود را در پکهای هم سان و هم شکل و هم وزن تولید کند وهمه باید به یک شکل وبا یک فکر وبا یک برداشت باشند تا بنیان اندیش به حساب آیند.برای مثال بنده که فکر کنم حدود نه سالی است در این وبلاگ شاگردی  می کنم و در عین احترام به اصالت و قومیت وزبان خود از تبلیغ وترویج بنیان اندیشی به وسع و توان ذره ای کم نگذاشته ام .
با شما ،وارد شده این یکی دو سه ساله اخیر که متلعلع به  تزکیه عجیبی شده اید و بنده که به نسبت در خم یک کوچه آن نیستم! خود گواه بر این ادعاست.فقط امیدوارم  این پیشرفت وهم انگیز از سر احساس زنانه وتحریکات جانبی نا خود آگاه نباشد.البته همه می دانیم که بارز ترین عامل تحریکات جانبی منفی ونا خودآگاه نبود نیمه دوم  است که دعا می کنم هر چه زود تر این امر به خوبی وخوشی میسور شود تا ببینم در اون مرحله باز هم از چنین کنش های طی الارضی تبعیت می کنید؟
سرکار خانم حاجی زاده نثر بنده سخت ومقلق ومشخص است(یادش به خیر به قول منوچ عزیز) وتحت هیچ شرایطی امکان ناشناس ماندن ندارد وبا هر نامی که بنویسم مصدرش مشخص است.محض اطلاع شما بگویم
شخصیت اصلی بنده در همان نام همیشگی خودم است
به جز مواردی که الزام  را در درشت گویی به کله خری ببینم  وبه همین منظور به جهت احتراز از لطمه به شخصیت واقعی ام  و نهادینه و همراه  نشدن بی نزاکتی و بد اخلاقی با آنچه که هستم ودوست دارم که باشم  مجبور به تغییر موقت  نام می شوم تا مجبور به ادامه بد اخلاق وبی ادبی  نباشم.نه نگو که دو شخصیتی هستم چرا که این هوشیاری در حفظ وترویج  اخلاقیات ومحسنات در بین بعضی اقوام  جاری بوده  ودر همین مملکت ما تا قبل از پهلوی ها برای بر خورداری از این سنت ایجابی گاها" انسانهای غیر موجه به خرید لقب اقدام می کرده اند تا متنفع از آن سیرت غالب انسانی حد اقل در سمعه باشند.به هر حال آدمی طرفه معجونیست سرشته از فرشته وحیوان.
ان شا الله موفق باشی.  
 
 
 
 
 
اون یکی
چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 10:14 PM
جناب برادر
منی بینم که برای جانب داری بر خلاف قرآن هم شهادت می دهی .
إنما المؤمنون إخوة فأصلحوا بین أخویکم واتقوا الله لعلکم ترحمون. 
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
پنجشنبه 16 شهریور 1391 ساعت 00:47 AM
جناب اون یکی
این تبرئه نامه ای که برای خود مرقوم فرموده اید برای من چندان مفهوم نبود.
منظورتان را از نیمه دوم و احساس زنانه و تحریکات جانبی را متوجه نشدم، ذاتا ذهنم را درگیر جملات دوپهلو و کنایه آمیز نمیکنم و اینگونه جملات را روخوانی کرده و از کنارش رد میشوم پس اگر حرفی دارید صریح و شفاف بفرمایید.
اولا مدت حضور من در اینجا دو سه سال نیست و چهار پنج سال است، ثانیا متاسفانه یا خوشبختانه از آن احساسات زنانه ای که جدیدا بعنوان نکته ضعف مدام به رخ من کشیده می شود در وجود من یافت نمی شود.
در این محفل من نه شما رو به چشم مرد نگاه میکنم و نه به خودم به چشم یک زن، همه انسانیم و زن و مرد بودن نقشی در اینجا ایفا نمی کند.
ثالثا از کسانی که از اسامی مستعار اندر مستعار استفاده می کنند دل خوشی ندارم.
رابعا واقعا فرد بی ادبی هستید، ای کاش ذره ای از آن حرمتی که برای خودتان قائلید برای دیگران هم قائل می شدید.
-------------------------------
وای که چه صبر و طاقتی داری ناصرخان!
به خدا کم آوردم، خسته شدم، مایوسم
خوش به حالتون که آسوده و آرام در انتظار ملک الموت نشستین...  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : در انتظار ملک الموت نشستن! فانوس های خاموش را کنار باند فرود هواپیما چیدن،توهم خلسه های شنیداری است! بقیه ای از: 
 
 
(یه اتند داشتیم به اسم حسین سعیدی! هر جا هست، خدا حفظش کنه! می گفت اگر زبونم لال منو به بهشت راه دادند، فقط به این دلیله که به کله پوکهایی مثل شماها چیز میز یاد میدم و تحملتون می کنم و سرتون رو نمی برم! یادش به خیر! همیشه دعاش این بود: خدایا به این احمق ها یه ذره عقل و شعور بده!! نمی دونم چی شد و چه مکالمه ای انجام شد که آخرش خیلی جدی و با عصبانیت گفت: من خودم هم نمی دونم کی شوخی می کنم کی جدی! ببین چی درسته، همون رو انجام بده! چقدر اخلاقیات و روحیاتش رو شبیه به خودم می دیدم! فکر کنم باید شماره موبایلش رو از سایت بردارم!)
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبارزه ترکها و کردها و اعراب با اسرائیل،صهیونیزم و استکبار جهانی  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 7:46 PM

ویلان

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 1:53 PM
خانم حاجی زاده
متشکرم که شما هم بلافاصله با خواندن یک دو خط فهمیدید منظور نویسنده آشوبگری است و نیتش چیه!!  من فکر میکردم شما بیشتر از سیاست بازی معمول برخی به قران پای بندی دارید و در قضاوت عجله نمی کنید اما خیلی سریع واکنش شما روی به تهمت و تهدید و جدا کردن حساب شخصی کشید.خواهر بزرگوار شما تاکنون یک کلمه توهین و تهدید و فحش از من ویلان خوانده اید؟ یا جمله ای از من دیده اید که سنگ قوم گرایی بر سینه میزنم؟ تنها گناه من این بود که خواهش کردم بخاطر انکه عنوان ترک همه مردم کشور ترکیه و آذربایجان را در بر می گیرد ولی بسیاری از آنها با رفتار دولتشان مخالفند (اما امکان آنها در ابراز این مخالفت در نهایت با امکان شما در مخالفت حضور مشرکان در مجلس تصمیم گیری مسلمانان برابر است و میدانید که کاری نمی توانید بکنید جز ابراز مخالفت در فضای مجازی ) استاد محترم جناب غفوری در لفظ خودشان تجدید نظر کنند اما تنها نصیب من اتهام قوم گرایی و اسم با مسما و...شد. تمامی مطلب بنده از ابتدا تذکر رعایت حق و دوری از حساسیت قوم ستیزی بود. زیرا من دوست ندارم کسانی که عنوان بینان اندیشی بر خود می نهند از دستورات اخلاقی بینانی ترین کتاب یعنی قران دوری کنند و فقط به آیات ضد یهودش عشق بورزند.(حالا بلافاصله متهم به یهودیت می شوم!)درحال حاضر حکومت غیر دولت کرد در عراق ارتباط با اسرائیل دارد اما اساتید بر این واکنش ملت بی غیرت کرد نمی نویسند(وصد البته نباید بنویسند)کسانی چون لوی در کنار مردم لیبی  و مصرجای گرفته اند و دوستان به این خاطر از کلمه اعراب بی غیرت استفاده نمی کنند(و البته نباید استفاده بکنند) اما این عزیزان ضد قوم گرایی حاضر به قبول این مطلب کوچک نیستند که حساب حکومتهای وابسته را از ملت بی سلاح و شاید نا آگاه جداکنند و حداقل بخاطر میلیونها ترک ایرانی که سالهاست برعلیه اسرائیل فعالند  از لفظ عام ترک بی غیرت پرهیز کنند!
خواهر بزرگوار شما بهتر از من میدانید که مسلمانی نه تنها فحاشی و لفاظی نیست بلکه دوری از آنهاست. بهرحال نوشته قبلی من تنها برای این بود که عملا عدم امکان برخی مسائل را دریابید و از اینکه باعث ناراحتی شما شده ام عذر میخواهم  
 
 
 
 
 
آمون : بحث ماقبل در این زمینه : 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شعر سردر سازمان ملل متحد ومتنی ازErma Bombeck ارما بومبک نویسنده  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 7:45 PM

بی نام

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 12:36 PM
سازمان ملل وشعر" بنی آدم اعضای یکدیگرند...."

http://www.asriran.com/fa/news/230658/افتخار-آفرینی-کاذب-چرا-

 

 

 

آمون : اشاره به نبودن شعر معروف سعدی بر سر در سازمان ملل متحد است که به دروغ، از کودکی به ما گفته اند این شعر به تمام زبانهای زنده دنیا نوشته شده است و این هم متنی زیبا از ارما بومبک که خیلی خوشم آمده بود از ایمیلش: 

 

 Erma Bombeck
اگر می توانستم یک بار دیگر به دنیا بیایم کمتر حرف می زدم و بیشتر گوش می کردم
دوستانم را برای صرف غذا به خانه دعوت می کردم حتی اگر فرش خانه ام کثیف و لکه دار بود و یا کاناپه ام ساییده و فرسوده شده
در سالن پذیرایی ام ذرت بو داده می جویدم و اگر کسی می خواست که آتش شومینه را روشن کند نگران کثیفی خانه ام نمی شدم
پای صحبتهای پدر بزرگم می نشستم تا خاطرات جوانی اش را برایم تعریف کند و در یک شب زیبای تابستانی پنجره های اتاق را نمی بستم تا آرایش موهایم به هم نخورد ، شمع هایی که به شکل گل رز هستند و مدتها بر روی میز جا خوش کرده اند را روشن می کردم و به نور زیبای آنها خیره می شدم
با فرزندانم بر روی چمن می نشستم بدون آنکه نگران لکه های سبزی شوم که بر روی لباسم نقش می بندند
با تماشای تلویزیون کمتر اشک می ریختم و قهقهه خنده سر می دادم و با دیدن زندگی بیشتر می خندیدم
هر وقت که احساس کسالت می کردم در رختخواب می ماندم و از اینکه آن روز را کار نکردم فکر نمی کردم که دنیا به آخر رسیده است
هرگز چیزی را نمی خریدم فقط به این خاطر که به آن احتیاج دارم و یا اینکه ضمانت آن بیشتر است . به جای آنکه بی صبرانه در انتظار پایان نه ماه بارداری بمانم هر لحظه از این دوران را می بلعیدم چرا که شانس این را داشته ام که بهترین موجود جهان را در وجودم پرورش دهم و معجزه خداوند را به نمایش بگذارم
وقتی که فرزندانم با شور و حرارت مرا در آغوش می کشیدند هرگز به آنها نمی گفتم: بسه دیگه حالا برو پیش از غذا خوردن دستهایت را بشور ، بلکه به آنها می گفتم دوستتان دارم
اما اگر شانس یک زندگی دوباره به من داده می شد هر دقیقه آن را متوقف می کردم ، آن را به دقت می دیدم ، به آن حیات می دادم و هرگز آن را پس نمی دادم

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس دسته جمعی و خانوادگی و گروهی از دوران ناصرالدین و مظفرالدین  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 7:37 PM

abbas

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 10:50 AM
http://www.yadegaran.com/zower.php?pageNum_showerPagination=0&totalRows_showerPagination=137&cat=288&origin1=iran.php&origin2=�´�§���§��%20���§�¬�§�±
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

Helen Adams Keller هلن آدامز کلر نویسنده نابینا و ناشنوای آمریکا  (افراد و شخصیت ها)

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 7:35 PM

مفلح اسماعیلی

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 09:12 AM
با سلام به  خدمت استاد
لطفا کمی در مورد هلن کلر این زن کور وکر که خیلی در موردش صحبت می شود روشنگری بفرمایید
پاسخ:
هیچ اطلاعی درباره او ندارم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

توهم و خلسه القا کننده احساسات درونی نسبت به افراد و انرژی بخشی  (دوستانه)

چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 00:49 AM

خواننده همیشگی

سه شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 8:45 PM
من از راههای دیگری هم به درستی یافته های شما رسیدم مثلاً در برخورد با یک مبلغ نوشته شجاع الدین شفا و زردشتیگری انرژی منفی شدیدی از وی حس کردم و او را فردی شیطان صفت یافتم و در حالت توهم خاصی که برایم پیش آمد یک تدارکاتچی و باند فروش ایام عزاداری محرم را به شکل نگهبان دوزخ دیدم. این سئوال برایم پیش آمد که مسئولیت گمراهی انسانهایی که با داشته های فرقه ای خود سرگرمند و آنها داشته ها را تبلیغ می کنند با کیست و اصولاً خیلی ها هستند که به نظر خود کارهای ثواب زیادی انجام می دهند ولی در واقع برای خود آتش دوزخ را فراهم می کنند.
پاسخ:
اقای خواننده. ماجرا ستیز یک اندیشه نو با مجموعه ای از خراب کاری های فرهنگی و به طور کلی تاریخی کنیسه و کلیساهاست که کنیسه و کلیسا برنامه ریزی کرده اند. نباید  منتظر باشید خاخام ها و کشیشان که رسن چهار پای ثروت و دروغ های رسانه ای جهان را به دست دارندُ با ده سال کار و بدون داشتن تریبون از دور خارج کنیم.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بانک تات(تورات عبری)و اقتصاد جمهوری اسلامی و بانکداری بدون ربا  (یهود)

سه شنبه 14 شهریور 1391 ساعت 9:36 PM

مهناز

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 11:59 PM
http://www.entekhab.ir/fa/news/75293
جشن کشتار ایرانیان در اسرائیل/ تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
از جشن پوریم یهودیان چه می دانید؟....

استاد باورم نمیشه به اعتراف خود حضرات که میگن در کشور ما هم(ایران) یهودیان جشن پوریم برگزار میکنند بعد به اونها کرسی قانون گذاری میدهند. نمیدونم والله چی بگم



پاسخ:
خانم مهناز. در حال حاضر کلید مخزن دارایی های بانک ها در جیب یهودیان است این اختیار تا آن جاست که نام بانک را تات گذارده اند که به معنای تورات و در جنوب و شرق و مرکز ایران تات را به جای تورات به کار می برند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فراماسونری از ریشه کتابهای جادوی دفن شده حضرت سلیمان نبی اورشلیم  (حرف های فعلا مبهم !)

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 9:47 PM

حقیقت

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 4:47 PM
سلام می گویند در جنگ های صلیبی، شوالیه ها از وجود کتب جادوگری در فلسطین که حضرت سلیمان(ع) از جادوگران مصادره و دفن کرده بود با خبر شدند و ریشه ی فراماسونری از همان جا شروع شد. من که به نظرم این ها، چرت و چرت محض است و متاسفانه یک عده دارند در ایران این حرف ها را از منابع خارجی که معلوم نیست چه کسانی آن ها را می نویسند و رواج می دهند، ترجمه می کنند و به نام مبارزه با فراماسونری به خورد ملت می دهند. حال شما که کلا جنگ های صلیبی را منکرید چه نظری دارید؟
پاسخ:
آقای حقیقت. بدانید که تایید کنندگان نقش امنیتی حضرت سلیمان با توزیع کنندگان متون جادو چندان غریبه نیستند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

علت و دلیل بی غیرتی و بی تفاوتی مسلمانان به وقایع محیط اطراف خود  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 9:45 PM

آیدین

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 10:00 AM
سلام به دوستان
سرکار خانم حاجی زاده
فرموده اید: "مسلمانان تنها بلدند انقلاب کنند و سیستمهای جهود زده را کنار بزنند و با همین نیت انقلاب می کنند، اما هنوز آنقدر درایت و بینش ندارند که به بعد از انقلاب بیندیشند ... و در بی نظمی حاصله فرصتهای طلایی را  برای جهودانی فراهم میکنند که برای بعد از انقلاب برنامه ریزی کرده اند و آماده اند."
.....
" مسلمانان از آن جهت بی غیرت اند که مسائلی چون اندیشیدن، ایمان، وظایف انسانی، متحول شدن، بازنگری در شیوه زندگی و...مفهومی ندارد! بی غیرتند چون نسبت به اوضاع و احوال انسانهای مظلوم بی اعتنا هستند و ذره ای تکانشان نمی دهد، آقای اوجال نگاهی به دور و برتان بکنید، زندگی مردم خلاصه شده است در خوردن و خریدن و خوابیدن و...دغدغه ملت ما و سایر ملتها نیازها و آرزوهای شخصی است، کسی در پی وظایفی که خداوند در قرآن تکلیف کرده نیست.
سالهاست کتابهای استاد در اختیار مردم است و یا مستند تختگاه هیچکس، مردم یا تمایلی به دیدن ندارند یا اگر ببینند ککشان نمی گزد، بگزد هم موقتی هست، چون فردایش باز روزمرگیها را انتخاب میکند... متحول شدن در حوصله شان نمی گنجد! آنها را چه به تحول! از فرط تنبلی هزار مسئله دلخوش کنک دیگر برای خود می تراشند! این بی غیرتی نیست!؟"

من از شما می خواهم یک نمونه از انقلابهای مسلمانان را نام ببرید؟ لابد می خواهید بفرمایید انقلاب اسلامی در ایران یا انقلاب مصر.
ابتدا به ساکن باید فرق بین  ملتی که به علت فشار  طاقت فرسای یک سیستم ؛ بر علیه آن سیستم قیام می کند با ملتی که آگاهانه خواسته های خودش را می داند و با شعور کافی به تغییر سیستم موجود می پردازد را درک کنیم.  حقیقت آن است که ملت اول فقط  دفع شر کرده ولی انقلابی نکرده و صرفاً شاهد یک جابجایی قدرت در جامعه خود است ولی  ملت دوم  انقلاب کرده است و نظامی را حاکم کرده که فکر می کند آینده مورد نظرش را تحقق خواهد بخشید.
حالا با این نگاه کدام یک از باصطلاح انقلابهای روی داده در سه دهه اخیر در کشورهای اسلامی جز  انقلاب محسوب می شوند؟
جواب من به این سئوال هیچ کدام است.
چرا هیچ کدام؟ دلیلش واضح است: عموم مردم کشورهای اسلامی هنوز درک درستی از حقوق فردی و اجتماعی خود ندارند و لذا نمی توانند مصالح خود و جامعه شان را بطور مناسب درک کنند و اگر روزی بر علیه سیستم فعلی حاکم بر جامعه شان هم بشورند نتیجه هم آن می شود که شما فرموده اید.
اما چرا باید یک مسلمان حق و حقوق فردی و اجتماعی خودش را نداند؟ مگر نه اینکه  چندین سده است که از زمان هجرت پیامبر می گذرد و مردم مسلمان اسلام را می شناسند و قاعدتاً باید حقوق اولیه انسانی را مطابق قرآن رعایت کنند؟ مگر نه اینکه  خداوند در قرآن   می فرماید :  انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفو ان اکرمکم عندالله اتقکم" پس چرا هنوز که هنوز است در کشورهای اسلامی بین مذکر و مونث؛ بین شیعه و سنی؛ بین ترکزبان و عربزبان و فارسزبان و کوردزبان ووو تبعیض قائل می شوند؟ اصلاً بگذارید بپرسم که چرا از دوستانی که چندین سال است در وبلاگ حق و صبر داعیه دار بنیان اندیشی اند هنوز هستند کسانی که نتوانسته اند به درک درستی از حقوق انسانی و اجتماعی سایر حضار در کلاس بنیان اندیشی  برسند و هنوز هم که هنوز است زبان و نژاد و جنسیت ووو خودشان را به رخ این و آن می کشند که ما اله ایم و دیگران به له!!!
دلایلش واضح است. یک دلیلش به فرهنگ غیر شهرنشینی است که (مثلاً در ایران) عموم مردم ما در فلات ایران داشته اند و موقعی هم که به جبر زمان ساکن شده اند نتوانسته اند  و نمی توانند فرهنگ  قبیله ای خودشان را رها کنند و به یک سطح فرهنگ انسانی بالاتری دست یابند (حالا هر سطح تحصیلات هم که داشته باشند).
دلیل دیگرش هم به تحریفات بیشماری است که در کتب و متون اسلامی توسط عده ای مشرکین خودخواه و تمامیت خواه در طی سده های اخیر ایجاد گردیده تا اصولاً مردمی که نام اسلام را با خود یدک می کشند نتوانند به درک درستی از آنچه که اسلام  می گوید دست یابند. دلیل حضور ما در کلاس بنیان اندیشی هم قاعدتاً باید مقابله با این تحریفات باشد نه برای خالی کردن عقده هایمان بر سر همکلاسیها یا حاکمان جامعه ووو.
به نظر من این دو دلیل از دلایل اصلی ناآگاهی ما مسلمانان از  حق و حقوق خود و دیگران  است و این عدم آگاهی باعث شده که ندانیم خیر و شر خود و جامعه مان چیست؟ و چون نمی دانیم لذا یا عکس العملی در مقابل عواملی  که  خود و جامعه اسلامی را  تهدید می کند  از خود نشان نمی دهیم یا اینکه بطور مناسب واکنش نشان نمی دهیم.
حالا با این تفاسیر بیایید غیرت را تعریف کنیم.  عموماً در زبان عامیانه  اصطلاح "بی غیرت" را برای مردی بکار می برند که در مقابل مسائل ناموسی مربوط به خود بی تفاوت باشد (که این رفتار هم از ناآگاهی فرد از مصالح فردی و اجتماعی خود ناشی می شود).  یعنی اینکه این اصطلاح یک بار جنسیتی دارد و شاید بهتر آن باشد ما بجای این اصطلاح از اصطلاح بهتری استفاده کنیم.
پیشنهاد من به جای این اصطلاح؛ واژه "بی تفاوت" است. 
 
 
 
 
ویلان
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 11:25 AM
خانم حاجی زاده  من زخمی برنداشته ام زیرا قوم گرا و گروه گرا وحزب گرا نیستم بلکه حق گرا هستم اما گویا شما را ناراحت کردم ومجددا عذر میخواهم. شاید من فارسی را خوب بلد نیستم و نمی توانم منظورم را درست توضیح بدهم.اما شما هم نفرمودید که شما بنیان اندیشان که در کشورتان یهودیان سفارت ندارند اما وکالت شورای اسلامی دارند چه فرقی با آن مسلمان دارید که در کشورش یهودیان سفارت دارند؟شخص سومی مانند من چگونه بین خانم حاجی زاده نوعی و خانم حاجی اف نوعی فرق بگذارد؟ اگر به نوشته و شعار باشد که اردوغان چند سال پیش یک فیلم ضد یهود در حد اسکار بازی کرد! و عده ای از مردم ترکیه هم بر اثر حمله یهود مردند اما شما هم مانند من ویلان میدانید که شعار و فیلم با عمل حق یکی نیست.

آقای محمد اوجال از بینش قرانی شما متشکرم و امیدوارم همیشه با قران زندگی کنید.متاسفانه تمام تلاش من به تذکر بر اخلاق قرانی منسوب به قوم گرایی و اشوب گری شد.نهئنظر شما جای تامل نیست که پیامبر اکرم با وجود داشتن قدرت حکومتی و انتساب به منبع وحی مردم یهودی عربستان را قتل عام نکرد؟ا(به اصطلاح رایج الان اسرائیل را از صفحه جهان پاک ننمود) حتی روابط همسایگی مسلمانان را با آنان محدود هم نساخت باعنایت براینکه یهودیان مشرک شمرده می شوند البته دستور عدم انتخاب دوست و ولی و یار از بین غیر مسلمین در قران هست ولی این ارتباط غیر دوستانه و صرفا تجاری یا اجتماعی را شامل نمی شود.  
 
 
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 3:12 PM
««من از شما می خواهم یک نمونه از انقلابهای مسلمانان را نام ببرید؟ لابد می خواهید بفرمایید انقلاب اسلامی در ایران یا انقلاب مصر.»»
جناب آیدین مشخص است که کامنتهای مرا تنها روخوانی کرده اید!

««اما شما هم نفرمودید که شما بنیان اندیشان که در کشورتان یهودیان سفارت ندارند اما وکالت شورای اسلامی دارند چه فرقی با آن مسلمان دارید که در کشورش یهودیان سفارت دارند؟»»
جناب ویلان تفاوتی ندارد!!؟؟
 
 
 
 
محمد اوجال
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 4:15 PM
خانم حاجی زاده عزیز، توصیفات و توضیحاتتان در خصوص وضع کنونی مسلمان کاملا صحیح و قابل قبول است، اما آیا فراموش کرده ایم که من و شما و استاد عزیز چرا در اینجا جمع ایم؟!... مگر نه اینکه هدف نهایی ما آگاه سازی و بیدارسازی مسلمانان است؟... زندگی کسی به خورد و خواب و تفریح و ... و تبعیت کورکورانه از ادعاهای این و آن و بی تفاوتی و بی اعتنایی به وضعیت سایرین می گذرد که به خواب عمیق فرهنگی و اخلاقی فرو رفته و ذهن و اندیشه اش شدیدا دچار تخدیر شده باشد. حال، اگر می پذیریم و می پذیرید که مسلمانان در چنین وضعیتی به سر می برند، پس اساسا (پیش از اینکه هوشیاری خود را بازیافته باشند) چه انتظارمی توان از آنها داشت؟!... آیا از یک معتاد به مواد مخدر می توان انتظار رسیدگی به وضع خانه و خانواده را داشت، آن هم در حالیکه که "خود" محتاج رسیدگی است، و تا آن زمان که این رسیدگی به وی انجام نشده و وی به وضع "عادی" باز نگردد، وضع به همان منوال خواهد بود... حال، آیا مگر کار به هوش آوری و آگاه سازی مسلمانان به اتمام رسیده و همه بیدار شده اند که از ایشان توقع عکس العمل "بیدارشدگان" را داریم؟!... و آیا هنوز «مهار دانایی های عمومی به دست اورشلیم» نیست؟!...
همین موضوع که خودتان می فرمایید "سالهاست کتابهای استاد در اختیار مردم است و یا مستند تختگاه هیچکس، مردم یا تمایلی به دیدن ندارند یا اگر ببینند ککشان نمی گزد، بگزد هم موقتی هست، چون فردایش باز روزمرگیها را انتخاب میکند..."، خود به ساده ترین و بهترین شکل گواه این است که هنوز راه زیادی در پیش است تا رسیدن به وضعی که در آن بتوان این و آن مردم و ملت را به سبب بی تفاوتی، مثلا بی غیرت نامید...
موفق باشید 
 
 
 
 
آمون : مباحث بی حاصل، الکلام، یجر الکلام ... تا:
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

غیرت آموزی ترکها و تعریف جامع و مانع از جهان اسلام در چشم مسلمین  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 9:36 PM

فریبا حاجی زاده

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 11:48 PM
آقای اوجال
قبلا هم عرض کردم که مسلمانان از درگیر شدن به بازیهای سیاسی، نتیجه ای جز سردرگم شدن و هدر رفتن توان و انگیزه و امیدها و باورها ندارد.
مسلمانان از آن جهت بی غیرت اند که مسائلی چون اندیشیدن، ایمان، وظایف انسانی، متحول شدن، بازنگری در شیوه زندگی و...مفهومی ندارد! بی غیرتند چون نسبت به اوضاع و احوال انسانهای مظلوم بی اعتنا هستند و ذره ای تکانشان نمی دهد، آقای اوجال نگاهی به دور و برتان بکنید، زندگی مردم خلاصه شده است در خوردن و خریدن و خوابیدن و...دغدغه ملت ما و سایر ملتها نیازها و آرزوهای شخصی است، کسی در پی وظایفی که خداوند در قرآن تکلیف کرده نیست.
سالهاست کتابهای استاد در اختیار مردم است و یا مستند تختگاه هیچکس، مردم یا تمایلی به دیدن ندارند یا اگر ببینند ککشان نمی گزد، بگزد هم موقتی هست، چون فردایش باز روزمرگیها را انتخاب میکند... متحول شدن در حوصله شان نمی گنجد! آنها را چه به تحول! از فرط تنبلی هزار مسئله دلخوش کنک دیگر برای خود می تراشند! این بی غیرتی نیست!؟ بماند مسئله جهاد که حتی به مخیله شان خطور نمیکند، اصلا تعریف شده نیست! چه رسد به اینکه بخواهند عملا جهاد کنند، چه جهاد فکری و چه جهاد عقیدتی... بی غیرتند چون  تنها خود را  میبینند و به خود اهمیت می دهند و خبر ندارند با این خودبینی به خود در عرصه جهانی ضربه زده اند.
اینک تاثیر یک مسلمان در خصوص تحول و بهبود شرایط مسلمین چه تفاوتی با یک مشرک بی اعتنا به مسائل اطرافش دارد!؟
مردم همچون گوسفند سر به زیر و مسخ شده فقط دنباله روی می کنند و حتی زحمت شناختن بزی که دنبالش هستند را به خود نمی دهند، همین عدم آگاهی است که باعث می شود انرژی و انگیزه و باورهای ملتی در یک فرآیند کشکی به نام جنبش سبز تباه شود!
و ....
 
 
 
 
سیروس
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:11 AM
والا تا اونجایی که ما دیدیم تنها تعبیری که بکار رفته بود این بود که مسلمانان غیرت ندارند! اصلا صحبت از فارس و ترک و مردم فلان و بهمان کشور نبود!

نمی دونم کدوم احمقی اول بار این تعبیر قومی یا کشوری را مراد کرد و جنجال راه انداخت. هر کس هست والا غیرتا یه بار بره مطلب اصلی رو بخونه تا بفهمه جریان چی بود! بعد هم دیگه این جنجال احمقانه را کش ندهد!  
 
 
 
 
 
مجتبی غفوری
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:19 AM
خانم حاجی زاده  ذکر این نکته نیز ضروری است که  آیا تا کنون از خود سوال کرده ایم ، این اسرائیل چرا با وجودی که از همه طرف توسط کشورهای اسلامی محاصره شده است ولی هنوز امنیت دارد  و به خود اجازه میدهد مانند حیوان با مسلمانان فلسطین رفتار  کند ؟!!!
جواب این سوال را بنده از درون سلسله مقالات استاد یافته ام ، این بظاهر جهان اسلام یک جایش می لنگد ...
فکر می کنید اگر کوچکترین تعدی به یکی از کشورهای اروپایی شود سایر کشورهای اروپایی چه می کنند ؟  
 
 
 
 
 
یکی
دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 01:25 AM
آقا مجتبی عزیز .

خیالت راحت باشه دنیای اسلامی وجود نداره و این عبارت فقط یه اصطلاح سیاسی فرهنگیه که یهود بین الملل مد کرده .
اسلام و مسلمونی تو درون و روح تک تک آدمهاییه که اسلام را برای آنچه که هست تو وجودشون عمیقا" پذیرفته اند نه اینکه متظاهرا" مرتب برای نمایش در بوق و کرنای شخصی و محله ای و استانی و کشوری و جهانی هاوار کنن که : آهای مردم منم مسلمونم ! چیزی که الان همه جا برای نون چرب و چیله خوردن  مد عوام و خواص شده است .  
 
 
 
 
 
آمون : این بحث سلسله وار ... : 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تخریب مجسمه بودا توسط افراطیون طالبان افغانستان و صوفیان در لیبی  (Milestone (جدید))

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 9:29 PM
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 11:29 PM
سلام
نظرتون در مورد تخریب مجسمه ها توسط طالبان یا تخریب بارگاههای صوفیان در لیبی و مالی توسط گروههای اسلام گرا  پس از به قدرت رسیدن چیه؟
با تشکر
پاسخ:
همان بازی و نیازی که این سمبل ها را می سازد، تخریب هم می کند.  
 
 
 
 
آمون : اشاره ای است احتمالا به: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اقدامات بنیان اندیشان در صورت در دست گرفتن قدرت سیاسی و اجرایی  (سیاسی)

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 02:05 AM
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 5:29 PM
سلام
فرض کنید بنیان اندیشی به قدرت رسیده و حکومت کشور را به دست گرفته است؟در حوزه فرهنگ چه اقداماتی انجام خواهد داد؟!
پاسخ:
مستند های تختگاه و طوفان و پاسارگاد و زخم نشر را بلا انقطاع از شبکه اصلی روی انتن می فرستدم و بر مبنای بازتاب ان ها برنامه می ریختم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چالش غیرت ترکهای ایران در مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم جهانی  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 13 شهریور 1391 ساعت 02:01 AM

محمد اوجال

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 3:44 PM
با سلام،

برادر عزیز آقای ویلان، تا آنجا که به یاد دارم در کامنت های نصب شده طی یکی دو هفته اخیر در این وبلاگ، کسی از تعبیر "مردم بی غیرت ترک" استفاده نکرده بود؛ سخن از "مردم=شهروندان یک کشور" است، نه یک منتسبان به یک قوم و ملت و نژاد، با آن تعریفی که مصطلح است. اساسا علی الظاهر استفاده کنندگان از آن تعبیر خود معتقد به وجود چیزی به نام قومیت و نژاد (با همان تعریف مصطلح) نیستند. و همینجا یادآور می شوم که برای بنده هم "قومیت" معنا ندارد.
با این حال، صدور احکام فله ای و نسبت دادن صفات نیک و بد به شهروندان تحت حاکمیت یک دولت، آن هم به سبب رفتارها و مواضع دولت و حکومت متبوعشان و یا عدم توانایی آنها در اظهار و ابراز مخالفت با سیاستهای آن دول را، چنانکه پیشتر در یکی از کامنت ها نیز عرض کرده بودم، نه تنها کاملا غیر منطقی می دانم، بل با آموزه های مندرج در قرآن ـ قرآنی که نازل کننده آن رسول خود را صرفا به سبب بی توجهی و پیش قضاوت هایی که نسبت به یک نابینا روا داشته، مورد سرزنش اکید قرار می دهد ـ در تضاد کامل می بینم.
موفق باشید  
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 4:13 PM
سرکار خانم حاجی زاده، سلام

در پاسخ به آقای ویلان فرموده اید: "... عملکرد حکومت ایران نمی تواند توجیهی بر دوستی و حمایتهای حکومت ترکیه {...} با سیاستهایی از این دست باشد...".
در صحت این سخنتان کمترین شکی نیست و بنده در این خصوص کاملا با شما موافقم، اما آیا می توان "عملکرد حکومت ایران" را ـ که ترویج و اصرار بر فرقه گرائی تنها یکی از آنهاست ـ به پای "ملت" نوشت و ملت ازهمه جا بی خبر و "فریب خورده" را هم مسئول دانست؟!... آیا می توان مردم ایران را به سبب "سکوت" در برابر حمایت های بی دریغ "حکومت ایران" از "مشرکان" پاسخگو گرفت، آن هم در حالیکه، جدای از بی خبری احتمالی از این مسئله، هر گونه امکان ابراز کوچکترین مخالفتی با حکومت هم از ایشان گرفته شده، تا آنجا که همین نوشته های من و شما در این و آن وبلاگ، یعنی در فضای مجازی، را هم بر نمی تابند، چه رسد به مثلا تظاهرات در خیابان ها و ...؟  
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 5:25 PM
جناب ویلان
دو سه کامنتی که خطاب به آقای غفوری نوشته ام در بردارنده پاسخ های کافی به درگیری های ذهن شماست و قصد ندارم دوباره تکرار کنم، منتها چون عبارت ترک بی غیرت جلوی دید شما را گرفته است قادر نیستید لب کلام مرا درک کنید و این مشکل خودتان است و چون نتوانستید و یا دوست نداشتید عقیده واضح و شفاف مرا متوجه شوید و همچنان روی مسئله ای مانور می دهید که پاسخ داده شده است لاجرم اتهام آشوبگر را دریافت کردید.
مسلمانان تنها بلدند انقلاب کنند و سیستمهای جهود زده را کنار بزنند و با همین نیت انقلاب می کنند، اما هنوز آنقدر درایت و بینش ندارند که به بعد از انقلاب بیندیشند و بدانند قصد دارند کدام سیستم مناسب و صحیح را جایگزین کنند! چون هنوز گمراهند و با انقلاب تنها هرج و مرج می آفرینند و در بی نظمی حاصله فرصتهای طلایی را  برای جهودانی فراهم میکنند که برای بعد از انقلاب برنامه ریزی کرده اند و آماده اند.
بخش مهمی از بی غیرتی مسلمانان اعم از عرب و ترک و فارس و کرد و... ناشی از ناآگاهی و غفلت زدگیست و همانطور که عرض شد آگاهی باید مقدم بر هر خیزش و انقلاب و جنگ و انتحار و فداکاری باید باشد، آگاهی آگاهی آگاهی، همان کاری که من بی غیرت به همراه غفوری بی غیرت و سایر بی غیرتان این محفل مشغول آن هستند.
حال اگر با خواندن پاراگراف اخیر زخمتان التیام یافته است بروید یکبار دیگر کامنتهای مرا بخوانید و واقع مطلب را دریافت کنید.
 
 
 
 
 
 
 
آمون : هر چه فکر می کنم سر و ته قضیه چیست و چه کسی چه چیزی می گوید، سر در نمی آورم! متحیر مانده ام که هر کس به کدام مطلب مخاطبش گیر داده است و جواب می دهد!! لا أدری! ماقبل بحث از اینجا قابل رهگیری است : 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کلاسهای آموزش غیرت به ترکها و آذربایجان برای مبارزه با اسرائیل  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 12:58 PM

فریبا حاجی زاده

شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 5:02 PM
آقای غفوری
برای من جای سئوال است که چگونه از گفتگوی در گرفته در خصوص سوریه، قوم گرایی (چه ترک، چه عرب) را استنباط کرده اید!!؟
لااقل برای من مسلم است که آن حسایت نژادی که تصور کرده اید،بروز نکرده و نخواهد کرد، پس اگر در قول خودتان مبنی بر برچیدین مباحث قوم گرایانه صادق هستید از ادامه و تکرار مکرر کامنتهای حساسیت زا خودداری فرمایید چون هیچ حساسیت نژادی و عکس العملی که بتوانید با توسل به آن تحلیل های کسانی که در توافق با شما نبست را به پای تعلقات قومی آنان بنویسید و تحلیل های خودتان را به کرسی حقانیت بنشانید، مشاهده نخواهید کرد.
متاسفانه شما خلط مبحث فرموده اید و این مسئله سبب شده است تا شما برداشت واقع را از آرا و نظرات دوستان نداشته باشید و به کنه منظور آنان پی نبرید. ضمن اینکه تعلق خاطر شدید شما نسبت به مسائل و اشخاصی که خود بهتر می دانید، بینش شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده قضاوتهای یک جانبه ای داشته باشید و مسائل را از یک زاویه نگریسته و تحلیل کنید.
موضوع مسلم این است که مواضع هیچ کدام از کشورهای درگیر با موضوع سوریه مواضع اعتقادی نبوده بلکه یکسره سیاسی هست و تا زمانی که کشورهای اسلامی از موضع اعتقاد به مسائل مسلمین نگاه نکنند اتحاد اسلامی محقق نخواهد شد، مواضع سیاسی  مبتنی بر مصالح و منافع ملی چیزی جز تفرقه و ریاکاری در پی ندارد و باعث می شود که در شرایط مشابه مواضع متناقض اتخاذ شود. همچون مواضع متناقض ایران در خصوص سرنوشت مسلمانان خاورمیانه و خارج از خاورمیانه.
آنچه که موجب بروز بدبینی در دوستان این وبلاگ در خصوص موضع ایران شده، ناشی از همین مواضع متناقض است و نه قوم پرستی که دخلی به این بحث ندارد.
مجددا تاکید میکنم آن موضع سیاسی که امروز در مقابل یهودیان قرار دارد ممکن است در مکان یا زمانی دیگر بصورت موافق یهود، تغییر جهت دهد، بنابراین چنین موضعی پایه ای اسلامی با اثری بنیادین و پایدار ندارد. ما برای داشتن وحدت کلام و قرار گرفتن در جبهه واحد نیازمندیم تا مواضع مان اعتقادی باشد نه سیاسی یا ناسیونالیستی و...
ضمنا آقای غفوری اگر قبول کنیم جبهه بشار اسد جبهه مقاومت است، این مقاومت بدون حمایت مردمش قادر نیست هیچ خراشی بر پیکره یهود وارد کند و بزودی خواهد شکست.
--------------------------------
با توجه به کامنت اخیرتان دوستانه عرض میکنم که شما الگوی یک مبارز و یک بنیان اندیش هستید و بنابراین ادبیات شما نیز باید در شان شما و شایسته یک الگوی بنیان اندیشی باشد.
امیدوارم این کامنت، احترام و رفاقتی که بین ما وجود دارد را تحت تاثیر قرار ندهد، چون  کسی که وارد میدان حق و مبارزه می شود بایستی تعارفات و رفیق بازی و مقولاتی از این دست را کنار بگذارد.
با تشکر
 
 
 
فریبا حاجی زاده
شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 5:13 PM
ضمنا با آن بخش از کلامتان که مردم ترکیه و آذربایجان را  بی غیرت خواندید موافقم، چون هیچ توجیهی از زشتی بی اعتنایی مردمان آن دو کشور نسبت به مواضع سیاسی جهود خواهانه حاکمان کشورشان نخواهد کاست.
امیدوارم روزی بیدار شوند و تا این حد نسبت به وضعیت مسلمانان بی تفاوت نباشند.
 
 
 
 
 
مجتبی غفوری
شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 8:36 PM
خانم حاجی زاده از تذکری که دادید ممنونم.  
 
 
 
مجتبی غفوری
شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 8:40 PM
خانم حاجی زاده از تذکری که دادید ممنونم.

در یکی از کامنت ها حمایت ترکیه از شورشیان تقدیس شده بود.  
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 11:17 PM
آقای غفوری من هم از شما ممنونم
برادر عزیزم از نظر من تا زمانی که مسلمانان وارد بازیهای سیاسی شوند اتحاد محقق نخواهد شد، تمام این بازیها برای هرز بردن انرژی مسلمین و چرخاندن ایشان به دور سرشان و ایجاد سردرگمی و اختلاف و جناح بندی و تفرقه و... است، وقت آن رسیده تا حداقل امثال ما که ادعای بیداری و پی بردن به حقایق در پس پرده دارد بینش مان را عمیق تر کنیم و نگاهی ماورای سیاسی به مسائل داشته باشم و فریب این جناح بندی های سیاسی حاکمان را نخوریم و وارد  جبهه ی باطل آنان نگردیم چرا که مسلمانان به اندازه کافی از این بازیهای سیاسی و مهره های رنگارنگ یهود و حاکمان هزار چهره و جنگها و انقلاب های بی سرانجام لطمه خورده اند.
بیداری اسلامی زمانی محقق خواهد شده که مسلمانان قرآن را بازخوانی کنند، چهره یهود و دسیسه هایش را به وضوح بشناسند و باور کنند، زمانی که نژادپرستی خانه کرده در دل و ذهن مسلمین رخت بربنند، زمانی که همگی معتقد به یک دین واحد بدون حاشیه و فرقه باشیم، زمانی که باور کنیم نیازی به صنعت و تکنولوژی و علوم و دارو و پول و ارز و زرق و برق... مشرکین نداریم و...اگر روزی اینها محقق شد ما برای بیداری اسلامی جشن خواهیم گرفت و تا پیش از بیداری اسلامی حقیقی، ما در گمراهی انقلاب می کنیم و در گمراهی می جنگیم و  مقاومت می کنیم و در گمراهی حرکت میکنیم و در نهایت به خانه اول باز خواهیم گشت و دشمنان هم بر مسند امن خود تکیه خواهند زد و سناریوهای جدید خواهند نوشت.
 
 
 
 
 
 
یکی
شنبه 11 شهریور 1391 ساعت 11:46 PM
جناب مجتبی خان گل و بقیه دوستان.

یه جوری مردم دیگر ممالک را به بی غیرتی متهم میکنید انگاری تنها مردم سابقا" یهودی ایران مسلمان واقعی تشریف دارند اونهم بخاطر اینکه یه حکومت متظاهر به اسلام داره که سازمانا" و برای اهداف تبلیغاتی البته با مجوز اورشلیم مردم را به هر نیرنگی شده میاره توی خیابونها تا لفظا" داد و بیداد کنن که مثلا" : آی مرگ بر اسرائیل !!! و بعدشم بزنن بچاک بچپن تو خونه هاشون و به مردم فلسطین و سوریه و بقیه بد بخت بیچاره ها بخندن!  
 
 
 
 
 
 
مجتبی غفوری
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 01:29 AM
لطف کنید کامنت جناب صادق را پیدا کنید و بخوانید.  
 
 
 
 
 
 
ویلان
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 07:48 AM
سرکار خانم حاجی زاده
از نوشته پراحساس و شعار های زیبایتان محظوظ شدم.برای اینکه عملا هم بتوانید به مردم بی غیرت ترک یاد بدهید که روش براه آوردن دولتهای وابسته به یهود چگونه است خواهش می کنم به همراه برادران غیرتمندتان روزی را تعیین کنید که به مجلس شورای اسلامی بروید و از آنها بخواهید نمایندگان مشرک مسیحی و یهودی و کافران زرتشتی را از صحنه مجلس شورای اسلامی!! اخراج کنند و از دولت بخواهید از عضویت سازمان مللی که اسرائیل را به عنوان یک کشور می شناسد استعفا دهد و سفارت خودش را در کشورهای دارای روابط با اسرائیل ببندد. شما با این عمل هم به شعارهایتان جامه عمل می پوشانید و هم همه بی غیرتان دنیا یاد می گیرند با دولتهای سرتا پا مسلح وابسته به صهیونیسم بین الملل چگونه برخورد کنند که داغ بی غیرتی از رویشان برداشته شود.
موفق باشید  
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 10:40 AM
جناب ویلان به یاد ندارم در کامنتهایم  مسائلی  که شما عنوان کرده اید را تایید کرده باشم!
اگر استدلال و منطق سرتان می شود باید عرض کنم عملکرد حکومت ایران نمی تواند توجیهی بر دوستی و حمایتهای حکومت ترکیه وبی اعتنایی ملت آن کشور با سیاستهایی از این دست باشد.
و اگر تعصبات اجازه داد تا کامنت مرا درست بخوانید خواهید فهمید که روی سخن من به تمامی مسلمین است و تلویحا شامل مسائلی که فرمودید هم می شود.
ضمنا بقول مهدی این نامی که برگزیده اید بسیار برازنده شماست و البته ما آشوبگران ناآشنایی امثال شما را خوب می شناسیم که با چه نیاتی وادر این وبلاگ می شوند.
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 10:52 AM
آقای غفوری عزیز
انصاف نیست واکنش های افراد بی نام و نشانی چون یکی و ویلان و ...را به پای ترک زبانان شناخته شده این جمع بنویسید. هیچ کدام از ترک زبانان نام آشنای این محفل چون آقای اوجال و مهدی مهدی و موومان و خود بنده و سایر دوستان حساسیت نژاد مورد نظر شما را نداریم.
 
 
 
 
 
 
آمون : در این شوخی مفصل، احتمالا منطور تنها آدم جدی آقای غفوری از کامنت صادق خان، این مطلب باشد: 
 
 
 به نشانی:
 
 
و قبل از آن: 
 
 
و نیز: 
 
 
است و بیشتر.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اداره بیمه،زیر سلطه اداره صهیونیستهای زخم خورده از آقای پورپیرار  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 12:45 PM

سرباز

یکشنبه 12 شهریور 1391 ساعت 08:14 AM
با سلام

فرمودید لشکری از دشمنان هر روز با ترفندی جدید و نیروهایی تازه وارد عمل می شوند لطفا بخش هایی از این ترفندها و شیطنت ها را بیان کنید.تا الان که نتوانسته اند کاری از پیش ببرند.
پاسخ:
آقای سرباز. ناگهان چند مامور بیمه وارد می شوند، کاغذی ارائه می دهند و می فرمایند بخش فنی بیمه کارگران نتشخیص داده اند که چون مدتی است کتاب چاپ نمی کنید پس از ردیف ناشران خارج شده و بدین ترتیب حق بیمه ناگهان سه برابر می شود و هیچ صاحب مقامی در مدیریت بیمه پاسخی نمی دهد. این یک چشمه اش بود. برای چشمه های دیگرش فردا سری بزنید.  
 
 
 
آمون : بنگرید: 
 

هیچ نظری موجود نیست: