عقاید و آراء هنرمند عزیز آقای سلام محمدی در باب هنر و کاریکاتور (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 03:22 AM سلام محمدی یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 3:32 PM با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی آقای احسان، اگر فرصت داشتید ، نوشته های این قلم را مطالعه فرمایید. با تشکر http://www.salammohammadi.com/fa/showpost.php?id=10 آمون : چقدر دلم تنگ شده این وقت شب سحر ماه مبارک رمضان برای ... . مثلا برای نوشته های استخوان خرد کرده و باران دیده مثل همین دو لینک و از همه جالب تر، نظرات دیگرانی است که اکثرا می زنند و می بینند که بر بال شان نشسته که از آنان است که بر آنان است. اتحاد ورزشکار و هنرمند و پزشک و بانکدار و دلال بنگاه و تاجران (نکات بدیع و آموزنده)دوشنبه 9 مرداد 1391 ساعت 03:07 AM احسان یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 1:55 PM استاد عزیز داشتم در حین مرور مطالب گذشته به پاسخی که چند سال پیش به آقای بهرامی در مورد بساط پرزرق و برق هنر نوشته بودید برخوردم. به جرئت میتوانم بگویم آن چند پاراگراف چنان بیدارگر و تاثیرگذار است که به تنهایی تمام دکانهای احمق فریب و سراسر مسخره به اصطلاح هنرپروری را تخته میکند. و در شگفتم که این روشنفکری بی خاصیت و عقب افتاده ی ما این همه سال چه کرده که هرچه در این سایتها و وبلاگهای کوفتی و مدعی فضل و ادب و فرهنگ گشتم نه یک پاراگراف که به اندازه ی دو سطر مطلبی در انتقاد از این مقوله بی دروپیکر نیافتم و ندیدم. پاسخ: آقای احسان ممنونم از عنایت شما. حالا همه چیز را به فرم هنر درآورده اند. اگر توپی را دقیق شوت کنی. گویی دردهای جامعه اطراف ات را دوا کرده ای و علی الحساب چند میلیاردی از همه طلب کار می شوی. و بر همین روال و رونق است داشتن دو سه خشت و آجر اضافی برای اسکان عیالوار بی پناهی که برای حفظ آبروی خود کفش های پای فرزندان اش را هم به گرو می دهد. چرا که پیش از این صاحب خانه، حسابداری دانشگاه تا فرش زیر پای ات را هم ربوده است. و امان از دارو و درمان که مراجعه به عزراییل بسیار آرامش آفرین تر از جناب دکتر است که احتمالا و برای تظاهر در دیوار منزل و مطب اش کپی دانه برچین ها را آویزان کرده و توصیه دارند که قرآن را بر زمین گذار و تقاضای وام تا ربح 22 درصد را به شعبه بانک کاملا یهودی بفرست که به تازگی در نبش خیابان گشوده است. این است آن دنیای قلابی ساخت اتحاد یهودیان و پزشکان و ورزش کاران و مدرسان و حقوق دانان و صاحبان دکه های معاملات املاک و منبر داران امام کش و مالندگان رنگ و روغن بر تمام این صحنه های مفتضح که سهم خود را به عنوان هنرمند می طلبند. زبان و فرهنگ و ادبیات و قومیت عرب و اعراب و سایر زبانهای رایج (زبان ها)یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 11:45 AM فریبا حاجی زاده شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 9:36 PM آقای سنجری من نظری درباره موضوع گفتگوی شما ندارم اما انصافا کسیکه "حساسیت نژادی" دارد شما هستید. البته من میدانم علت این حساسیت نژادی که گاهی بصورت پارانویا در می آید و فرد هر کلام و رفتاری را توهین به زبان و نژادش تلقی میکند بعلت کم احترامی ها و تحقیرها و تبعیض هایی هست که همه اقوام ساکنین ایران طعم تلخ آنرا چشیده اند. مطمئنم آقای مسعود که خودشان کورد هستند هم درد و رنج این زخم را چشیده اند بنابراین هرگز کسی را به خاطر زبان و نژادش تحقیر نمیکنند. امیدوارم با این توضیح سوءتفاهمات مرتفع شود چرا که ما همگی برادریم و زبان عرب و متکلمان آن را به سبب کتابمان قرآن دوست داریم. شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 11:06 PM یادداشت مورخه جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۳ ساعت: 15:30 استاد پورپیرار یادداشت برای آقای ۲۲ به گمانم بحث های شما با آقای امیر و هرکس دیگر درباره ی نام عربستان و خوزستان بی حاصل است، چرا که نمی توان مبنا و معنای لغت عرب را، حتی در صحرای نجد دریافت و تعیین قدمت و قضیه ی عرب، تاکنون نامیسر و غیرممکن بوده است، چه رسد به درک درست و عالمانه برای پیشینه ی لغت و قوم عرب در خوزستان کنونی. چرا که هرچند حضور قومی با تظاهرات و زبان و لباس عربی در خوزستان کنونی، غیر قابل انکار و تردید است، اما تعیین این که هستی و هویت امروزین آنان تاثیر گرفته از حضور انبوه تر و اصالت دار تر اعراب در پس طلوع اسلام در منطقه است و یا این که خوزی های حاضر را باید دنباله ای از قوم اولیه و اصلی عرب بدانیم، که مستقیما از صحرای نجد کوچیده اند، ناممکن می نماید. اما به جرات بیش تر می توان پذیرفت که هیچ یک از اعراب کنونی، در نوار زیستی گسترده ای که از شمال آفریقا تا خوزستان را شامل می شود، با نگاه به عمق تاریخ، عرب نژاد نبوده اند و در واقع جز قبیله های ساکن صحرای نجد، دیگر اعراب جهان، تنها پس از پذیرش اسلام عرب شده اند. چنان که تمدن مستقل بابل، یعنی عراق کنونی را، پس از حضور اسلام، به ظواهر و زبان عرب آراسته می بینیم و همچنین است لبنان و یمن و مصر و سراسر شمال آفریقا. چنین که پیداست، تا پیش از هخامنشیان، سراسر جنوب غربی و به طورکلی نیمه جنوبی نجد ایران را، با نشانه های متعدد، تحت اختیار و اقتدار امپراتوری غیرمتجاوز و آرامش طلب ایلام، با فرهنگی بسیار انسانی و غنی، می بینیم. آثار این فرهنگ از جمله در لوحهی سنگی مجموعه قوانینی ثبت است که در شوش یافته ایم و شرق شناسان یاوه گو، برای پنهان داشتن تمدن ایلام، آن را به حمورابی نامی با هویت بین النهرینی بخشیده اند!!! من بی هیچ تردیدی نه فقط آن لوحه، بل حتی یافته های جیرفت را دنباله ی شرقی تمدن ایلام می شناسم و معتقدم بازمانده های کنونی جیرفت، بقایای یک زیگورات ایلامی را تعریف می کند و نقوش ظروف سنگی آن ها تنها تفسیر نگاه ایلامیان بر هستی و هنر را می پذیرد و از آن که علاوه بر چغا زنبیل و هفت تپه، زیگوراتی نیز در مکان کنونی تخت جمشید و یکی دیگر در سیلک و حوالی کاشان یافته ایم، پس به یقین باید که تمدن مسلط این سرزمین را، پیش از هجوم کورش و داریوش، تمدن ایران ایلامی بشناسیم که خوزستان کنونی از اجزاء آن شمرده می شود. به گمان من هر ایلامی و هر خوزستانی و حتی هر ساکن استان فارس هم، اینک که معلوم شده است باستان شناسان دغل و بی سواد و مزدور کنیسه و کلیسا، در ۷۵ سال پیش، به تاریخ و تمدن ایران کهن، با برچیدن و تخریب آثار ایلامی از تخت جمشید و شوش، وحشیانه تجاوز کرده اند، موظف می شود که موضوع شناسایی تازه ی تخت جمشید به عنوان مجتمعی از معابد ایلامیان را جدی بگیرد. مسلما به صلاح جمعی ایرانیان است که در جای پرداختن به ستیزه های بی حاصل و ثمر، مثلا اثبات بس دشوار دیرینه ی نام عربستان و یا خوزستان، فعلا به باز پس گیری داشته های کهن مسلم، از چنگ و دندان باستان شناسی توطئه گر جهانی، که تنها به کام تورات و یهودیان کلنگ زده اند، بپردازیم. اینک زمانی است که علیه دخالت مجدد این لشکر ویرانگر باستان شناسان اروپایی و آمریکایی برویم، که علی رغم این همه توطئه ی آشکار، که در کار تفسیر و تعیین آثار تاریخی ما زده اند، بار دیگر به سایت های کهن ایران باز می گردند و در اندیشهی توطئه های تاریخی تازه اند. درخواست امروز هر ایرانی بایستی بازخوانی و بازسازی مجدد هویت بومی، از راه شناخت مراکز عمده ی تمدن کهن پیش از هخامنشی در نجد ایران باشد، نه علم کردن مدعاهای محلی، که موجب تفرقه ی ملی بیش تری خواهد شد. اینک و در مرحله ی نخست باید به حساب در به دری هایی رسید که سبب اصلی آن، تجاوزات کهن و جدید یهود به هستی گران مایه ی شرق میانه بوده است. باید که نخست جایگاه عمده ترین و دیرین ترین تمدن و تمرکز را در منطقه ی خویش بازشناسیم و آن را مبنا و مبدا حضور اقوام حاشیه ای در ایران و در بین النهرین قرار دهیم. این راه سهل تر و خردمندانه تری برای نزدیکی سریع تر و عمیق تر به هویت منطقه ای، ملی و بومی سراسر شرق میانه است. به گمان من بازخواست نخست ما باید متوجه بازشناسی و بازگرداندن باستان شناسانه ی تمدن های قدرتمند کهن شرق میانه، نظیر آرامیان و آشوریان و سومریان و بابلیان و ایلامیان و لران و اورارتوها و کاسپین ها و سیستانی ها باشد، که تمام آن ها را هجوم وحشیانه ی هخامنشیان با حمایت و هدایت یهودیان، در حد نسل کشی کامل، به باد داد. اگر اعراب کنونی خوزستان به حق به دنبال اعاده ی توانایی های بومی خود در پیش از هجوم رضا شاهند، این مطلب نمی تواند به صورتی بیان شود که با بنیان تاریخ شرق میانه در تضاد افتد و آن را برهم زند. مسعود یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 00:34 AM جناب *** فراموشی توصیهی به جای شما برای مدتی، القاب و صفات جدیدی برایم به همراه آورد. ممنون از یادآوری... خانم حاجیزاده تعلق به نژادی خاص یا تکلم به ترکی، فارسی، کردی، عربی یا هر زبان دیگری به نظیر بنده مزیتی برای کسی به همراه ندارد. از این رو هیچ گاه درگیر اینگونه حساسیتها و تعصبات نبوده و نیستم. این تاریخ و فرهنگ جهود زده همه مردمان با هر زبان و نژادی را با یک چوب زده و در نهایت فریفته است. به همین خاطر به نظر من وقتی گام در مسیر دریافت حقیقت گذاشته شود اصولا این تفاوتها رنگ خواهد باخت. همواره بر این عقیده بودهام که ادب و احترام به آرای مخالف حتی اگر به نظرمان این آرا اشتباه هم باشد شرط اساسی هر مباحثهی منطقی محسوب میشود. امیدوارم جناب سنجری هم که به گفتهی استاد از یاران پر تلاش بنیاناندیشان هستند در مورد بنده پیشداوریهایی که دارند را با توجه به شعار اصلی این محفل که حق و صبر است با صبوری به کناری بگذارند و از برچسبزنیهای ناشی از این پیشداوریها دوری کنند تا بیش از این با این کامنتهای بی ربط به اصل موضوع فضای وبلاگ را بدرنگ نکنیم و به قول خودشان حفظ حرمت کنیم. در ضمن نمیدانم چگونه پی بردید بنده کورد هستم. با نگاهی که به وبلاگتان انداختم دریافتم که گویا هم ولایتی هستیم. پایدار باشید... مسعود یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 00:34 AM جناب *** فراموشی توصیهی به جای شما برای مدتی، القاب و صفات جدیدی برایم به همراه آورد. ممنون از یادآوری... خانم حاجیزاده تعلق به نژادی خاص یا تکلم به ترکی، فارسی، کردی، عربی یا هر زبان دیگری به نظیر بنده مزیتی برای کسی به همراه ندارد. از این رو هیچ گاه درگیر اینگونه حساسیتها و تعصبات نبوده و نیستم. این تاریخ و فرهنگ جهود زده همه مردمان با هر زبان و نژادی را با یک چوب زده و در نهایت فریفته است. به همین خاطر به نظر من وقتی گام در مسیر دریافت حقیقت گذاشته شود اصولا این تفاوتها رنگ خواهد باخت. همواره بر این عقیده بودهام که ادب و احترام به آرای مخالف حتی اگر به نظرمان این آرا اشتباه هم باشد شرط اساسی هر مباحثهی منطقی محسوب میشود. امیدوارم جناب سنجری هم که به گفتهی استاد از یاران پر تلاش بنیاناندیشان هستند در مورد بنده پیشداوریهایی که دارند را با توجه به شعار اصلی این محفل که حق و صبر است با صبوری به کناری بگذارند و از برچسبزنیهای ناشی از این پیشداوریها دوری کنند تا بیش از این با این کامنتهای بی ربط به اصل موضوع فضای وبلاگ را بدرنگ نکنیم و به قول خودشان حفظ حرمت کنیم. در ضمن نمیدانم چگونه پی بردید بنده کورد هستم. با نگاهی که به وبلاگتان انداختم دریافتم که گویا هم ولایتی هستیم. پایدار باشید... منصور یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 02:59 AM آقای سنجری دشمن شمردن افرادی که در این وبلاگ کامنت می گذارند کار صحیحی نیست. به هر حال هر کس به میزان بضاعت فکری خود در این مباحث شرکت می کند و هدف هم همین است که ایده های بنیانی چون فولاد آب دیده و چکش خورده خارج شود که البته با نظرات استاد گرامی با اشرافی که بر موضوعات دارند مورد محک واقع می شوند. حقا مایل نیستم حضرتعالی را درگیر چنین الفاظی ببینم. آمون : حس شونصدمم بهم میگه داداش سنجری گلم ... . کامنت شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 11:06 PM نقل قولی است از آقای پورپیرار به نشانی : که به همین دلیل این مطلب در بخش نظرات جالب دیگران درج نشد! ناگفته هایی از فیلم مستند علف در مورد مهاجرت بختیاریها به زردکوه (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 8 مرداد 1391 ساعت 02:36 AM امیر شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 7:27 PM به لطف لینک ارسالی آقا/خانم 134 فیلم علف را دانلود کردم. برخی نکات بعد از مشاهده فیلم به نظرم آمد که با دوستان در میان می گذارم: 1- فیلم بصورت یک داستان ویرایش شده است که که گروهی متشکل از سه نفر، Merian C. Cooper که ایده پرداز ساخت فیلم معرفی می شود، Ernest Schoedsack فیلم بردار و Marguerite Harrison نویسنده و سیاحی که به صورت بازیگر در فیلم ظاهر می شود. در کل فیلم تنها همین فرد آخر با شکل و شمایل اروپایی دیده می شود و شخص دیگری با شمایل غربی به چشم نمی خورد. لطفا اگر در جایی از فیلم شخص دیگری نشان داده می شود محل آن را نشان دهید 2- Marguerite به همراه یک بلد راه از کاروانسرایی در آنگورا به سمت شرق به راه می افتد. بعد از دو ماه طی طریق به کاروانسرایی در بیابان میرسند. بنا بر داستانهای ساربانان ، مردمان فراموش شده ای وجود دارند که هیچیک آنها را ندیده اند! راه به سمت شرق ادامه می یابد تا به سرزمین لم یزرع عربیه (Arabia) میرسند که در آنجا یکصد پلیس صحرایی سرزمینی به وسعت آریزونا را حراست می کنند. در جایی تعدادی از این اصطلاحا پلیسها در کنار پرچمی شبیه به پرچم کنونی عربستان سعودی ، با این تفاوت که شمشیر بالای لااله الا الله محمد رسول الله قرار دارد و در خط دوم عبارتی شبیه به نصر من الله و فتح قریب نوشته شده، در حال نمایش داده می شوند. بعد از ذکر اینکه سفر با سختی های فراوان چند ماه ادامه پیدا می کند، ناگهان نقطه ای در Persia نمایش داده می شود که محل زندگی مردمان فراموش شده است. مشخص نمی شود که چطور این مردم فراموش شده ناگهان پیدا می شوند و اصلا چه کسی آنها را فراموش کرده بوده که حالا Marguerite آنها را پیدا می کند و در میابد که اینها همان فراموش شده ها هستند! چرا به جای حرکت به شرق مسیر بطور اریب و به سوی جنوب شرقی طی می شود؟ 3- هنگام برچیدن خیمه ها به دستور حیدر به منظور حرکت به سمت سرزمین سرسبز موعود (چه کسی آدرس آن را به حیدر داده معلم نیست) تنها سه یا چار خیمه نمایش داده می شود و تعداد افرار اندک است. هنگام عبور از رود کارون تعداد بیشتری دیده می شوند ولی در هنگان صعود از زرده کوه خیل انبوهی از انسانها و احشام دیده می شود. 4- در پایان دو مدرک یکی به فارسی و دیگری به انگلیسی نمایش داده می شوند که گواهی می کنند سه نفر ذکر شده در بند (1) اولین مسافران {خارجی} هستند که از زرده کوه بختیاری عبور کرده اند. ولی نکته قابل توجه این است که این دو متن با یکدیگر همخوانی کامل ندارند متن فارسی: "شهر ذالقعده الحرام سنه 1342 کپتن ام-سی-کوپر، ام-آر-نی-بی-شارتک و ام-آر-اس-ام-ئی هاریسن اول مسافری هستند که از زرده کوه بختیاری عبور کردهاند و اوا اشخاصی میباشند که چهل و شش روز در این راه همراه ایل بختیاری مسافرت نموده اند، {از چهانکیری} عربستان الی {ریم} چهار محال بختیاری (مهر و امضا ها قابل شناسایی نیست)" متن انگلیسی: "M.C.Cooper, E.B.Schoedsack و M.E.Harrison اولین خارجی هایی هستند که از معبر زرده کوه بختیاری عبور کرده اند و در کوچ (Migration) چهل و شش روزه با قبایل همراه بوده اند. امضا حیدر خان رئیس ایل بابا احمدی بختیاری امیر جنگ خان بختیاری در حضور من بوسیله امیر جنگ، خان بختیاری در تهران به تاریخ امروز 28 جون 1924 شهادت داده شد Robert W. Imbrie جانشین کنسول ایالات متحده" ملاحظه می شود که در متن انگلیسی از همراهی با ایل خاصی صحبت نمی شود همچنین از کلمات ناخوانای انتهایی متن فارسی که ظاهرا نشان دهنده مبدا و مقصد سفر است ذکری به میان نیامده است. تا نظر دوستان چه باشد. مشخصات و خصوصیات قوم بختیاری در ایران و اصالت و خیزگاه اصلی آنان (نظرات جالب دیگران)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 7:40 PM بی نام شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 09:01 AM جناب آقای مسعود-سلام علیکم دقیقا" درست می فرمایید وبا شما عقیده ام قدر مسلم عاملین مهاجرت بختیاریها وسازندگان این فیلم تعمد خاصی در عدم مشخص کردن خیز گاه این مردم به قصد فراهم سازی بستر جعلیات بعدی وتایید جعلیات قبلی را داشته اند به طوری که اشمیت معتقد بود که لرهای بختیاری همان اریاییهای اصیل هستند ومادام دولافوآ در کتاب گزارش کاوشهای شوش آنها را بازماندگان مادها می داند وحالا" نیز بعضی از بختیاریها ودقیق تر بگویم مردم لر بزرگ این باور را یافته اند که قدیم ترین مردم این سر زمین وخلف بر حق آریائیهای هستند!!!.جعل بزرگی که در منطقه ممسنی ویافتن مومیایی یکی از شاهان آریایی در منطقه (فکر کنم در سال 85 یا86) را که فیلم ان در موبالها بلوتوس شد را فراموش نکرده اید.این جعل یکی از تلاشهای رسوای سازی بود که در راستای هویت سازی وکیان سروری بخشی برای لر بزرگ انجام شد .جعل چنان ناشیانه بود که این تاییدیه برای هویت طلبان تاریخی لر بزرگ چند روزی بیشتر دوام نیافت و چک خرید هویت کما تمام معاملات غبن برای مالک پروری این سر زمین برگشت خورد. بی نام شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 10:21 AM برادر بزرگوار جناب آقای مهندس سنجری-سلام علیکم ممنون از اعلام نظر وایجاد فضای کنکاش وبررسی بیشتر. مطلب قابل ملاحظه ای که بنده در نظریه پردازی تاریخ سازان کنیسه وکلیسا دیده ام ارجاع بعضی از تمدنهای قدیم وجدید منطقه به قفقاز و سلب این اعتبار از خاور میانه قدیم و خیزگاه تمدنهای اولیه بشری است.هیچ معلوم نیست بنا بر کدامین مدرک تمدن شش هزار ساله عیلامی که یک صد وبیست سال پیش احدی از وجود چنین تمدنی خبر نداشته بجز آیه ای از تورات که آنان را الیمایی نام برده وآثار نه هزار ساله منطقه شوش و تپه سیلک و...را تمدنی وارد شده از قفقاز می داند. البته بنده بر نظر خود مبنی بر سماسی بودن بختیاریها اصراری نمی ورزم ولی تاریخ روایی و آداب ورسوم وفرهنگ این مردم با داشته های مردم منطقه خاور میانه نزدیک تر به نظر می رسد تا با مردم قفقاز.در قدیم ترین ضرب المثلهای این قوم رگه هایی از سنن و کلمات عربی را به خوبی می توان تشخیص داد.در موسیقی این قوم وخطیر نواختن این مردم در آلات موسیقی مانند دهل و ناقاره ،در پوشش سنتی این مردم و.. ارتباطی با قفقاز دیده نمی شود.در داستانهایی که من از معمرین این قوم شنیده ام نزدیکی زیادی با فرهنگ منطقه ای دارد.البته همه اینها می تواند اکتسابی وپس از ورود به منطقه باشد در ضمن به عرض عالی برسانم بنده با این قوم زیاد بیگانه نیستم ودایی های فرزندانم بختیاری هستند و مراوده زیادی با این مردم شریف دارم که به نظر بنده به سماسی بودن آنها گواهی بیشتری است تا قفقازی بودن. مسعود سنجری شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 11:41 AM برادر گرامی جناب بی نام عزیز سلام علیکم اینجانب هم بستگانی در بین بختیاری ها دارم و کوچکترین تردیدی در نجابت و شرافت این مردم ندارم. هدف اشاره بر صحت و دقت نظر استاد در تازه وارد بودن ساکنین این سرزمین است. البته قفقاز تنوع قومی گسترده ای دارد و حتی بسیاری از عربهای شمال عراق مانند تکریت و موصل قفقازی الاصل هستند و از مناطق مختلف قفقاز مانند چچن ، اینگوش، داغستان و آبخاز به این مناطق کوچانده شده اند. بیاد دارم که دقیقا 20 سال قبل جوهر دادایف که سمت مهمی در دولت وقت چچن داشت در ایران و در مصاحبه با روزنامه اطلاعات اذعان کرد که در چچن تا 100 سال قبل به زبان عربی تکلم می شده (که البته قبل از اینکه توضیح بیشتری بدهد خبرنگار اطلاعات بسرعت بحث را عوض کرد). تا آنجایی که بررسی کرده ام قشقایی ها و بختیاری ها در مناطق نزدیک به هم در قفقاز حضور داشته اند و هنوز در منطقه ای به نام قراچه یا قراچای در شمال قفقاز مردمی بسیار شبیه به قشقایی های خودمان زندگی می کنند. اگر کلام جوهر دادایف صحیح باشد آنگاه وجود شباهت در بین مردم بختیاری و عرب در ضرب المثلها و داستانها و فرهنگ دیگر عجیب نیست. والسلام علیکم فی امان الله ده شب جولای که بر یهود به سختی گذشت و با بمگذاری کور انتقام گرفت (متفرقه)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 7:30 PM ضد یهود شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 00:24 AM پاینده و جاودان باد این ده شب فرخنده از ۱۸ تا ۲۸ جولای . ده شبی که یهود زخم خورده به خود پیچید و نیش انتقام کور خود را مثل یک مار زخمی با بمب گذاری در شهرهای عراق بر بشریت همیشه پیروز خالی کرد. از ب در ۱۹۹۴ تا ب در ۲۰۱۲ سلام بر همه بشریت. پاسخ: بیش از آن عرفانی بود که کسی ازاین بی قراری شما ببواند چیزی بفهمد. Bakhtiari Migration,The Sheep Must Live, 1973 فیلم مستند بختیاری (نظرات جالب دیگران)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 7:28 PM 134 شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 00:11 AM این هم یه فیلم دیگه از مجموعه آرشیو آمریکا Bakhtiari Migration,The Sheep Must Live, 1973 National Archives Identifier: 2736816 research.archives.gov/description/2736816 من که نتونستم اصلش رو تا حالا پیدا کنم دانلود مستند از تهران تا قاهره-انقلاب۵۷ از زبان فرح پهلوی شهبانو (نظرات جالب دیگران)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 7:27 PM جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 11:17 PM سلام دیدن مستند از تهران تا قاهره که در مورد محمد رضا شاه میباشد و نکات بسیار جالب در آن وجود دارد به همه دوستان پیشنهاد میکنم. لینک دانلود : http://pstream.marjan.com.dl1.ipercast.net/Images/SiteVideos/HQVideo/2327.mov صفحه اصلی برای دریافت لینک دانلود در صفحه کار نکردن لینک بالا : http://manoto1.com/Videos/aztehrantaghahereh اوقات شرعی به افق اسکاندیناوی و قطبین و زمان های نماز و روزه (قرآن)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 00:46 AM همراه حق و صبر جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 6:57 PM آقای پورپیرار خیلی ممنونم بخاطر لطفتان.قمی ها که عرض کردم با آیه قران کاری ندارند و میخواهند مسلمان ساکن در شمال نروژ همزمان با تهران روزه بگیرد.اما برای من عجیب تر از قمی ها دوستان عزیز جناب طالب حقیقت و جناب *** بودند که اولی همان دستور قم را تائید کردن و دومی اصلا نیاز به روزه گرفتن مسلمان اسکاندیناویایی یا سیبریایی نمی بیند.البته فکر می کنم که هر سه جواب بیشتر جنبه مزاح دارد تا جدیت! جناب طالب حقیقت ، واقعا فکر می کنید ریزه کاریهای آیات قران نیاز نیست و خداوند نمی توانست خود این زمان متوسط را بیان کند؟ جناب *** چگونه خداوند خود در حین اعلام عدم نیاز روزه داری برای مریض و مسافر از خاطر برده ساکنان چنین مناطقی را؟ اینهمه از تفسیر و روایت و... می نالیم و در اولین فرصت دست به اجتهاد و تفسیر می زنیم؟!!جل الخالق پاسخ: آقای همراه. طرح چنین سئوالات با قصد یافتن پاسخ دقیق و صحیح از خداوند و قرآن بی توجهی کامل به اساس نامه ای است که خداوند ضمن تذکرات ایه ۷ سوره ال عمران ما را به رعایت آن موظف کرده است. در صورت رفع مشکلات در پیش پای، مشکلاتی که به سرعت ورم می کند و از رفتن و نوشتن باز می دارد، قصد آن دارم که در باب ماملکت... و مطالب جاری چند یادداشتی بیاورم که امیدوارم خدمتی همگانی حساب شود. حالا دورانی است که برداشت از سطح ایات، وابستگان به خداوند و قران را کفایت می کند. زیرا که عمق یابی ان انتظار بندگانی عمیق تر از ما را می کشد. وگرنه بفرمایید و این گره ها را بگشایید: الم. المرا. یس. ن. ص. حم. عسق و .... آمون : و نیز به : آمار دقیق یهودیان جهان پراکنده در سراسر کره زمین و محاسبه آماری (یهود)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 00:42 AM یک مسلمان جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 4:20 PM استاد اگر اینطوری است که شما میگید پس الان یهودیان باید بزرگترین قوم روی زمین باشند چونکه قبل از کشتار پوریم وجود داشته اند پس الان باید صدها میلیون یهودی داشته باشیم ولی الان حدود 40میلیون یهودی در سراسر جهان وجود دارد پاسخ: این رقم چهل میلیون را از کجا برداشته اید؟ هیچ کس جز کنیسه از تعداد یهودیان جهان باخبر نیست زیرا فقط تعداد اندکی از یهودیان هویت واقعی خود را اعلام می کنند. مبحث آنوسیان را دنبال کنید تا گوشه ای از حقیقت بر شما آشکار شود. قدیمی ترین قرآنهای جهان و قرآن یحیی بن محمد با خط عرب صحافی شده (کتابت قرآن و قرآن نویسی)شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 00:40 AM جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 1:36 PM http://fararu.com/fa/news/120348/%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-4%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%E2%80%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA یک نسخه خطی قرآن که متعلق به سال 1203 میلادی ( 599 هجری) است، یکی از قدیمیترین و کاملترین نسخ خطی قرآن محسوب میشود و توسط یحییبن محمد نگاشته شده است..... این قرآن در اوایل قرن بیستم در قاهره کشف شد. استاد میدانم به دلیل عدم بلوغ خط عرب میتوان جعلی بودنش را تشخیص داد. ممنون میشم اگر به تصویر نگاهی بیندازید و بفرمایید چه ایتمهای دیگری برای جعلی بودن متصور است.نمیتوانم از تصویر تشخیص دهم که ماتریالش از پوست است یا کاغذ؟ ممنون پاسخ: ۸۰۰ سال پیش هنوز صنعت تولید و جلد سازی و صحافی هیچ کتابی به بلوغ چنین نمونه ای نرسیده بود. ضمن این که معلوم نکرده اند تعیین تاریخ کتابت ان و با چنین دقتی بر چه مبنا و با کدام مطابقت انجام شده، زیرا در مورد قرآن و به علت ادای احترام، خطاط در برگ انتهایی نام خود و یا تاریخ اتمام و نیز نام سفارش دهنده و میزان دست مزد و مدت انجام را قید نمی کرده است. معمولا و چون که از قرآن حفاظت مخصوص می شده در صفحه سفید فاصله میان شروع و ختم کتاب که حالا به آستر بدرقه معروف است، تاریخ تولد کودکان و گاه درگذشت بزرگان خانواده را ضبط می کرده اند و این امر تنها کلید گشایش و تشخیص عمر کتاب بوده است. سرانجام از انحنای چروک خورده عطف و چند موج غیر طبیعی دیگر در سطح صفخه مسلم می شود که نسخه بر کاغذ نوشته شده و درست همانند شاه نامه بایسنقری که به خیک دربار ایران انداخته اند این قران شریف نیز که با هیچ منطقی ۸۰۰ ساله نیست، برای کسب درآمد جاعلین فراهم شده و مطالب دیگر که محل ارائه آن در فضای این کامنت نیست. همکاری دوستان و دشمنان برای کشف بهتر حقیقت و نقاب برداری از دروغ (دوستانه)جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 4:24 PM aydın پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 10:36 PM آقای بی نام با سلام : در یک بازدید ساده از گورستان های آذربایجان شما می فهمید که تمامی سنگ قبر های اسلامی متنی عربی داشته اند و بقیه با الفبای عبری یا ارمنی رخ نمایی می کنند . اگر دلیل عرب بودن مردم چهار محال و بختیاری را فقط سنگ قبر هایی با الفبای عرب می دانید استدلال محکمی نیست . در ثانی وضعیت جمعیتی ترکیه در زمان این مهاجرت چندان خوب نبود و اگر مهاجرین از سرزمین سوریه کنونی برخواسته باشند بهترین مکان عراق و ترکیه می توانست باشد نه ایران چون فاصله بسیار زیاد است . بنده قبلا یادداشتی اجمالی در این زمینه داشته ام و یادداشتی را به لطف خدا آماده خواهم کرد تا برخی از ویژگی های مهاجرین تازه وارد را به تصویر بکشم . http://biryol-az.blogsky.com/1390/08/ پاسخ: اقای اُیدین. کوشش های شما تخقق آن توصیه ای است که در آغاز مباحث کتاب چهارم، برآمدن مردم اشاره داشتم. دوستان و دشمنان و میان راه ماندگان بکوشند تا مطالعات مستقلی را در رد و یا تایید داده های هر یادداشت به نتیجه برسانند. ممنون تقویم و جدول اوقات شرعی شهر ترومسو نروژ و نزدیک قطب شمال و جنوب (متفرقه)جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 4:06 PM همراه حق و صبر پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 7:10 PM آقای پورپیرار و دوستان عزیز با سلام و آرزوی قبولی عبادات ماه مبارک رمضان برای همه مسلمین واقعی، سوالی برای من پیش آمده است که امیدوارم راهنمایی شوم:برادرم در شهر ترومسو واقع در نروژ زندگی می کند و در حال حاضر آفتاب در آنجا جز چند دقیقه غروب نمی کند با توجه به آیه شریفه 187 سوره بقره(حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّواْ الصِّیَامَ إِلَى الَّلیْلِ )وی چگونه باید رعایت این آیه را بکند و روزه بگیرد ؟ البته کسانی که در آنجا ساکنند و روزه دارند بر اساس فتوای قم و نجف و قاهره همزمان با مکه یا تهران روزه می گیرند اما اینکار هیچ سنخیتی با قران ندارد.بنظر شما خداوند برای مسلمین چنین مناطقی چه دستوری دارد؟ پاسخ: این بار که به ایران امدند سری هم به قم بزنید. آمون : یعنی اون قدر تنم می خاره یه چیزی بگم ... ! اصل مطلب تاریخ معاصر ایران و قاجار و مشروطیت در ایران و دروغهایش (تاریخ معاصر (جدید))جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 4:02 PM علی قدیمی پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 5:15 PM کی میخواهید اصل مطلب را بگویید ؟ یا اصل مطلب همین است که تا بحال گفته اید و بقیه ای که خواهید گفت شرح همینهاست ؟ . ممنون از روشنگریهای بی پایانتان پاسخ: حوصله کنید و آخرین یادداشت را چند بار بخوانید. محدودیت عمر کاغذ و مارتیال کتاببرای دوام نوشتار مندرج روی آن (قلم)جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 4:00 PM ح.بشارت پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 4:30 PM http://ical.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=8594:%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D9%91%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%87/-%D8%B3%DB%8C%D9%91%D8%AF%D9%85%D8%AD%D9%85%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%B9%D8%B4%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D9%81%DB%8C&Itemid=9 پاسخ: جناب بشارت. تحفه ای یود. شخصا در گفت و گویی منجر به تایید این مطلب در همان کتاب خانه حضور داشتم که امکان وجود متن کاغذین دورتر از سه قرن پیش علی الخصوص متون کثیر المراجعه را مردود می دانست. چنین متونی را اگر بر کاغذ بیابیم معمرتر از قرن ۱۱ هجری، دوباره نویسی است. ح.بشارت پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 4:40 PM 287. الناسخ والمنسوخ فی القرآن الکریم؛ به عربی، از هبةالله بن سلامة بن نصربن علی معروف به مفسر بغدادی متوفی 410 ق؛ نسخه نفیس، کهن، ارزشمند مورخ نیمه سده 6 ق. احتمالا با نسخه اصل به خط مؤلف مقابله و تصحیح شده است. این نسخه از نظر قدمت تاریخ کتابت که پیرامون 900 سال از کتابت آن میگذرد بسیار اهمیت دارد. قطع جیبی، خط نسخ. نسخه اندکی فرسوده گشته و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. این کتاب در سال 1315ق ق در قاهره مصر در هامش کتاب اسباب النزول واحدی نیشابوری چاپ و منتشر شده است. شماره ثبت 16637 ------------------------------------------------------------ از لینک بالا ...کتاب 900 ساله در باره ناسخ و منسوخ ..جل الخالق!!!!!!!! اخیرا هم جناب جعفریان اختصاصا از نسخه های خطی نهج البلاغه که گویا ده عدد است و تصحیح و مقابلع آنها با نسخه چاپی سخن گفته اند؟ آقایان اول چاپ می کنند بعد تصحیح و مقابله؟!! http://ical.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=8764:%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%DA%86%D8%A7%D9%BE%DB%8C-%D9%86%D9%87%D8%AC-%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%BA%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%87-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D8%AE%D8%B7%DB%8C-%DA%A9%D9%87%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%B6%D8%A7%D8%AA%DB%8C&Itemid=31 بختیاریها در ترکیه و عدم ثبت مهاجرتهای قبل از بختیاریها به ایران (زبان ها)جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 3:57 PM 134 پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 11:28 AM جناب آیدین ف البته این پیغام رو قبلا هم گداشته بودم فیلم علف جزو یک مجموعه 2615 فیلم هستش که از 1947 – 1981 توسط سازمان جاسوسی آمریکت جمع آوری و به شماره 648207 در ارشیو ملی امریکا ثبت شده. http://research.archives.gov/description/648207 هدف از این فیلم اینطور ذکر شده: This film is a documentary that shows the migration of the Bakhtiari tribes as they used cart and caravan from Turkey to Iran. The film is silent but title cards tell the story. این فیلم مستندی است که در آن مهاجرت ایلات بختیاری از ترکیه به ایران را نشان می دهد. پاسخ: به تر بود توضیح می دادند که این فیلم یکی ازجریان های مهاجرت بختیاری ها به ایران است. تا بپرسیم بختیاری ها در ترکیه چه می کرده اند و نیز سئوال کنیم مهاجرت های پیش از امکانات فیلم برداری کجا ثبت است؟ مسعود پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 2:02 PM جناب بی نام با سلام چگونه دریافتید که قوم بختیاری را از کوه های سماس سوریه به ایران مهاجرت دادهاند؟ آیا از طریق مستند علف به آن پی بردید؟ پیشتر در بخش نظرات یکی از یاداشتها در کامنتی با نام آشنا آمده بود کاظم پور کاظم در عشایر و قبائل خوزستان به آن اشاره کرده است. حال آن که در مستند هیچ اشارهای به مبداء حرکت این قوم به جز قسمتی که نام مردمان فراموش شده میآید، نیست. مسعود پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 2:14 PM جناب سنجری به عنوان یکی از دلایل قاطع از مهاجرت و نه کوچ قوم لر فرموده بودید که "هیچ گروه کوچ نشینی مسیر کوچ خود را از رودخانه ای مانند کارون قرار نمی دهد" نظرتان درباره عبور عشایر از رودخانه کارون در زمان حال چیست؟ http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1657079 مسعود سنجری پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 3:31 PM جناب بی نام گرامی قوم بختیاری مانند بخش بزرگی از مردم مناطق شمال و شمالغرب و غرب ایران تا شمال خوزستان و مناطق فارس قفقازی الاصل هستند. اشارات مربوط به حضور آنان در سوریه که متاسفانه توسط برخی از نویسندگان عرب خوزستان هم بر آن صحه گذاشته شده است تماما معکوسند و در امتداد همان جعلیات تاریخی هستند که هویت مردم این سرزمین را مغشوش کرده است. طبعا مهاجرت صورت گرفته به سرزمینهای خالی از سکنه ایران ، نقاط مرکزی ترکیه و شمال عراق دارای نظم محکمی نبوده لذا برخی از همین بختیاری ها را تا سالیان نزدیک در حال ییلاق قشلاق از مناطق شمالی عراق تا داخل سوریه دیده اند. پس اساس این تصور که مسقط الراس بختیاری ها را شمال سوریه نشان می دهد دقیقا عکس موضوع است و آن محل هم مانند مناطق فعلی آنها در ایران محلی است که بعد از تهجیر در آن ساکن شده اند. مسعود سنجری پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 5:56 PM دوستانی که مرتبا به مهاجرت بختیاری ها از ترکیه یا شمال سوریه به ایران اشاره می کنند انگار مستند طوفان نوح و نتایج آنرا را از یاد برده اند! برادران عزیز ایل بختیاری از مناطق قفقاز به مناطق حضور فعلی خود کوچانده شده اند. مسعود سنجری جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 00:49 AM آقای مسعود لابد شبهای زیادی را با بیخوابی به صبح رسانده اید تا بتوانید مثال نقضی بر کلام اینجانب پیدا کنید. ولی مانند همیشه امثال شما نژادپرستان ضدعرب چشم بسته و متعصبانه به موضوعات می نگرند. ایکاش قبل از نوشتن این کامنت خنده دار نگاهی دیگر به تصاویر مورد اشاره تان می انداختید و بعد اظهار فضل می کردید. هر انسان بی طرفی هم با دیدن تصاویر و مقایسه آن با تصاویر مستند علف به تفاوت آن رود خروشان با این سرچشمه بی رمق فعلی پی می برد. واقعا به اوج افلاس افتاده اید و بجای اندیشه در خصوص محتوای رسوا کننده فیلم دارید با این رفتار جبران مافات می کنید البته مایوسانه. شما بهتر است بجای تلاش برای پاسخ دادن کمی وجدان خفته خودتان را بیدار کنید و اینقدر خود را مضحکه نکنید. اگر حفظ حرمت این وبلاگ محترم مانع نبود پاسخ های لازم و متناسب را خدمتتان عرض می کردم. مسعود جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 11:19 AM آقای سنجری زیاد برآشفته نشوید... یک سؤال کوتاه از سوی فرد نژادپرست و متعصبی چون من این قدر اعصاب خردی ندارد... معلوم نیست اگر حفظ حرمت (؟!) بلد نبودید پاسخهایتان چه رنگ و بویی میگرفت. در هر حال از این که هر بار علاوه بر موارد قبلی از شما سردوشی و لقب جدیدی دریافت میکنم بسیار مسرورم. بنده هر طور که سؤال میپرسم شما در پاسخ طوری از کوره در میروید که انگار توطئهای در کار است. همان بهتر که ادامه ندهیم. شما هم خوش باش برادر... آمون : فکر کنم این کامنت جمع کردن را همین جا جمع کنم، بهتر باشد! نظر ناریا کتاب تاریخ جامع ادیان از جان ناس، ترجمه علی اصغر حکمت (افراد و شخصیت ها)جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 3:18 PM م.ا پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 10:04 AM باسلام استاد عزیز وگرانمایه نظرتان راجع به کتاب تاریخ جامع ادیان از جان ناس به ترجمه علی اصغر حکمت چیست پاسخ: سراپا جهود نویسی است. . آمون : گروه بندی بهتر از "افراد و شخصیت ها" به نظرم نیامد. اگر کسی خواست، پیشنهاد بدهد. با تشکر. فیلم مستند علف و مهاجرت لر بزرگ به ایران از سوریه و لبنان-دانلود (زبان ها)پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 12:11 PM aydın پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 00:02 AM استاد به لطف یکی از دوستان مستند علف را مشاهده کردم . چند نکته در بازدید اول از این مستند برای بنده مشخص شد : ۱- این مهاجران به هیچ وجه نمی توانند از ترکیه حرکت کرده باشند چون هیچ تصویری از مناطق جغرافیای ترکیه که مهاجران در مسیر باشند در فیلم وجود ندارد ۲- هیچ قوم یا ملتی در مقابل حرکت آنها عکس العملی نشان نمی دهد چون کسی نیست ۳- هدایت این قبیله به فلات مرکزی ایران همانطور که در فیلم قابل رویت است توسط افرادی با تیپ اروپایی صورت می گیرد ۴- در مسیر حرکت آنها در فلات مرکزی ایران هیچ کاروانسرا یا پل یا مسجد یا شهر و یا هر بنایی که نمایش دهنده وجود جمعیت باشد وجود ندارد ۵- مهاجران شتر با خود ندارند و به آب و هوای سرد سازگارند به همین دلیل احتمالا از منطقه ای کوهستانی برخاسته اند ۶- فیلم در هر سالی که تهیه شده مهم نیست ولی ظاهرا فصل بهار و شاید فروردین و اردیبهشت است چون برف و یخ شروع به ذوب شدن کرده اگر کمی کنکاش صورت گیرد شاید بتوان بنابه دلایلی اثبات کرد این قوم هم از مهاجرین اسلاو (حوالی قفقاز) باشند . نوع لباس و کلاه و رقص آنها شبیه مردم قفقاز می باشد . بنده رابطه بین مردمی که کلاه های پاشا های عثمانی را گذاشته اند و مردمی که ظاهرا عرب هستند را با مهاجرین به ایران متوجه نشدم . مسئله جالب دیگر این که کشوری که فاقد جمعیت است و تازه در حال قبول و پذیرفتن جمعیت می باشد نام پرشین را یدک می کشد . شاید معنی پرشین سرزمین بدون جمعیت باشد . بنده شخصا در منطقه چیچکلی ورزقان استان آذربایجان شرقی طایفه ای از عشایر را با نام اوزبک دیدم که دقیقا قیافه هایی شبیه به مردم آسیای میانه را داشتند . پایدار باشید پاسخ: آقای aydın. به نکاتی جالب و مهم و از جمله نبود اثار تجمع و تمدن در مسیر این مهاجرت اشاره کرده اید. همگی شاهد بوده ایم که سرگذشت و سرنوشت شرق میانه را، بدون توجه و تعلق به هیچ پدیده و پرچمی کاویده ایم و کم ترین خط و نشان را به عنوان سایه ای از یک مدرک تاریخی قابل اعتنا زیر و رو کرده ایم. سهمی که یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ در جلای تاریخ تمدن بشر ادا کرده، اینک به هر صاحب نظری اجازه می دهد که کتاب های هر مخزنی را فقط به عنوان اسناد جعل نگه داریم و مطالب و متون میلیون ها برگ نوشته را بدون احساس تاسف و ضعف بسته به مندرجات آن به اب و باد و آتش بسپاریم. آیا با سطوری که ناصر الدین شاه را به دروغ سه بار راهی فرنگ می کند و از طرح و دوخت کلاهی، سلسله عثمانی بیرون می کشد، چه برخورد دیگری می توان داشت؟ بی نام پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 08:27 AM جناب آیدین با سلام حدود سه سال پیش بنده این فلیم را دیدم و مورد مهاجرت را در کامنتی با استاد در میان گذاشتم .این مهاجرت مربوط به قوم بختیاری است که از کوه های سماس سوریه به ایران مهاجرت داده شده اند در میان این قوم مهاجر که معروف به قوم لر بزرگ شده اند قبیله های معروفی مانند باوی و بابادی ومماسن(ممسنی فعلی) وجود دارند که اصالت عربی آنها را هیچ کس منکر نیست.در آثار سنگ نوشته های به جا مانده گورستان های قدیمی لر بزرگ شما قیدی از تاریخ شمسی و کلام فارسی نمی بینید.جالب اینجاست که بنده آثاری در مخلوط کردن این نژاد با دیگر نژادها را یافته ام مثلا" در دشمن زیاری قبیله هایی از لر کوچک که حالا" به خوانین ایلامی معروف شده اند با این قوم مهاجر قاطی کرده بودند یا در بین این اقوام در خوزستان قبیله ساکی را از خرم آباد به قصد مشخصی ومعلومی به خوزستان کوچانده بودند که حالا" قوم ساکی به کلام عرب تکلم می کنند.شاید این دانسته های در قبال جعل بزرگی که انجام شده به عللی مانند حذر از کتابت وگم شدن آثار جعل در زمان،قید قابل اعتنایی به نظر نرسد ولی برای یک بنیان اندیش می تواند پالس بسیارمثبتی در تمرین قوه ملیت سازی مزدوران کنیسه وکلیسا وتمرینی در تاریخ سازی وملیت سازی برای اسرائیل سازی باشد. آمون : لینک دانلود در یادداشت دیگری ذکر شده است. مظفرالدین شاه و ابزار و ادوات عکاسی و سینما و ضبط صدا از فرانسه (قاجار)چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 12:33 PM abbas چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 08:26 AM http://st-andrews.academia.edu/PedramKhosronejad/Papers/1690147/Photography_and_Cinematography_in_Qajar_Era_Iran_Conf._Catalogueue پاسخ: عباس آ قا. ممنون. تصاویر به درد خوری بودند. عکس مربوط به مظفر الدین شاه است که ظاهرا از فرانسه دم و دستگاه عکاسی و سینما و ضبط صدا و دیگر خرده ریزهای فرهنگی خریده بود. صلح و لوحه گلی منشور حقوق بشر کورش کبیر فرمانروای بزرگ ایرانیان (هخامنشیان)چهارشنبه 4 مرداد 1391 ساعت 12:27 PM محمدرضا نیسی سه شنبه 3 مرداد 1391 ساعت 9:53 PM سلامعلیکم رمضان کریم و تقبل الله صیامکم -این لوح گلی یک خیانت سیاسی فرومایه را جاودانه کرده است - سازمان ملل یک خطای بزرگ مرتکب شده است - منشور حقوق بشر کوروش کبیر «یاوه بزرگ»؟ - فرمانروای قلابی صلح - تعارفات بزرگ، سخنان بزرگ، یاوه بزرگ - یک عمل گرا با شلاق و شیرینی و نه یک بشردوست ا پاسخ: آقای نیسی. باز نشد. آمون : اگر کسی از نعمت فیلتر محروم بود، لطف کند و ببیند آیا این یادداشت، همانی است که در همین وبلاگ قرار داده شده است یا نه؟ |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
جمعه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۱
پست 2361 تا 2380
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر