پنجشنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۹۲

پست 4383 تا 4404 وبلاگ آرشیو کامنتهای وبلاگ ناصر پورپیرار


   
 



______________________________________________________
______________________________________________________

پیام رسانی و ابلاغ رسالت خداوند به مردم، تزکیه و تعلیم و تعلم کتاب و حکمت به خلق خدا توسط پیامبر اسلام (ص) و شان رسالت در قرآن

سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 09:49 ب.ظ
جعفر
سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 03:23 ق.ظ
باسلام و تشکر بی پایان جهت درج این مطلب روشنگر 
استاد گرامی فقط با یک جمله از این مطلب مشکل دارم 
"برای رسول الله مرتبه دیگری بیرون از وظیفه ابلاغ شماره نکرده اند" 
در قران رسول الله، اسوه حسنه خوانده شده و یا در ایه شریفه "ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه.." شان رسول الله که تربیت یافته مستقیم خداوند است فراتر از یک "پیام رسان" ساده می باشد
پاسخ:
پیام رسان خطاب خداوند به رسول است. درهمین ستون کامنت ها تعدادی ازاین ایات ارائه شده. خوش اخلاقی هم موجب ارتقاء مقام پیامبر در کادر وظیفه انخصاری اش نمی شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مقاله: رازی مگو از ایران باستان که چهره‌ی جهان را تغییر می‌دهد، داستان توهمی فرش/قالیچه پرنده ایرانیان در زمان هخامنشیان

دوشنبه 7 مرداد 1392 ساعت 02:06 ق.ظ
مهدی - مهدی
یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 03:17 ب.ظ
بخوانیم و بخندیم: 

رازی مگو از ایران باستان که چهره‌ی جهان را تغییر می‌دهد 

http://mostafazizi.com/2012/04/01/magic-carpet/
پاسخ:
باز نشد متاسفانه  
 
 
 
 
آمون : بهتر که باز نشد! مایه اتلاف وقت است این هذیانات جماعت روان پریش! از ترس،‌در انتها نوشته که دروغ سیزده بوده!! جل الخالق!  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

حدود اختیارت، تکالیف، وظایف و مسئولیت های پیامبر اسلام (ص) در تبلیغ دین اسلام و ابلاغ آیات نورانی قرآن برای عموم مردم جهان

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 05:14 ب.ظ
اسمر
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 01:27 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و دوستان عزیز 

ببخشید استاد استنباط من مبنی بر اینکه خداوند چرا از اطیعو الرسول در چندین آیه از ایات قران درست است؟ 
خداوند در هیچ جا نگفته اطیعو محمد. گفته اطیعو الرسول بخاطر اینکه محمد (ص) بعنوان پستچی معرفی میکند که وظیفه اش فقط ابلاغ و ملا ساختن وحی بوده است. در سوره قصص آیه 56 با چنین ایه ای روبرو میشویم إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ یَهْدِی مَن یَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ﴿٥٦﴾ که محمد شما نمیتوتنی هدایت کنی هر که را که دوست داری بلکه خداست که هر که را بخواهد هدایت میکند و او به راه یافتگان داناتر است. 
آیا این آیه این را نمیرساند که حدیث های ساختگی منتسب به محمد نبی نمیتواندهدایت بشریت نقش داشته باشد؟ و در چندین جا از قران مبین همانطوری که در اسلام و شمشیر 56 هم اشاره کردید دستور استغفار به محمد نبی صادر شده. 
سوال من اینست که آیا استنباط من درست بوده پیرامون اطیعو الرسول؟ 
خوشحال میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید 
تشکر
پاسخ:
بر اساس یاد آوری های قرآن وظیفه پیام آور تنها دریافت وحی و رساندن پیام های آسمان به مومن و غیر مومن است. منطقی است تصور کنیم که در پایان دریافت آیات وظیفه رسول نیز تمام می شود، امری که خداوند با تذکر انسداد باب رسالت یاد آوری می کند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فیلم معتبر و قابل اعتنا و ارزشمند سینمای ایران، طعم گیلاس عباس کیارستمی و برنده جایزهLe Festival International du Film de Cannes

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 05:11 ب.ظ
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 10:53 ق.ظ
استاد کدامیک از فیلمهای سینمای ایران از آغاز تا امروز شایسته اعتنا هستند؟
پاسخ:
طعم گیلاس که نقدی هم بر ان نوشتم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن صنعا و بررسی احتمال بازبینی آیات قرآن 70 سال بعد از وفات پیامبر اسلام (ص) و تحریف و تغییر آیات الهی توسط مسلمانان یمنی

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 04:51 ب.ظ
abbas
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 10:24 ق.ظ
http://www.hamzatzortzis.com/q-a/does-dr-puins-research-provide-evidence-that-the-quran-has-been-revised/
 
 
 
 
آمون : این هم نقدی بر توهم قرآن صنعا که در یادداشت پیشین مفصل قید شده به نشانی :  
 
با تخمین 20 میلیون حافظ کل قرآن در حال حاضر! فکر کنم کمی اغراق آمیز باشد :  
 
Does Dr. Puin's Research Provide Evidence that the Qur'an has been Revised? 
 
Dr. Gerd. R. Puin wrote an article under the title of "Observations on early Qur'an manuscripts in Sana". This article concludes that:
1) In a number of manuscripts the letter alif is written in an incorrect way
2) There are some differences in the numbering of verses in some surah's (chapters of the Qur'an)
3) In 2 or 3 sheets he has found the surahs are written in an alternative order to that of the standard Quran
Before I start to discuss his claims, it must be noted that Dr. Puin himself mentions that these discrepancies are minor and they would not probably lead to any sudden and significant advances in the filed of Qur'anic studies.
A Note on Recurrent Oral Tradition
The Qur'an is preserved historical document. There are two intellectual traditions regarding the preservation of the Qur'an, an oral tradition and a textual tradition. I will not detail the textual tradition here, but it will suffice to mention that we have many manuscripts of the Qur'an dated back to the first century after the hijra. These can be compared to the current copies we have today, and it can be seen that nothing has been altered.
The oral tradition of the Qur'an is a phenomenon unique to Islam. There is an estimate of over 20 Million hufadh (people who have memorised the Qur'an) in the world, and millions of these hufadh have learnt the Qur'an via a direct transmission starting from the Prophet (s) himself. The implications of this are astonishing. If millions of people who have memorised the Qur'an can trace their oral memorisation of the Qur'an down the centuries of teachers and scholars all the way back to the Prophet himself, who could doubt the authenticity of this oral tradition? Especially if these millions of hufadh live in different places in the world and have learnt the Qur'an via different teachers and scholars. The amount of varying oral transmissions and the amount of people who have learnt the Qur'an – in addition to there being no discrepancy in what they have memorised – is not a historical accident. The conclusion can only be that the Qur'an memorised today is the one that was taught 1400 years ago. There is no other rational explanation for this unique oral phenomenon.
Arguments that attempt to undermine the oral tradition can only be described as conspiratorial and absurd. Unless someone argues that all of these hufadh throughout the ages – at different points in time and different places in the world – somehow came together to ensure that they all memorised and recited the exact same Qur'an, then there is no alternative explanation. To pose such an argument is irrational.
Refuting the claims
1) The incorrect writing of the alif at some places does not in any way effect the integrity of the text as a whole. This is due to the fact that the oral recurrent reporting of the Quranic text has always been used as the standard reference. The skeletal form or the representation of the text in the Arabic language has always been used as a secondary reference. Hence when a hafidh (someone who has memorised the Quran) refers to a copy of the Qur'an with a small mistake such as an incorrect alif, he will easily understand the word and make the correction. Take for example the word 'understanding' in English. If read the following way: "understndng" anyone could comprehend the meaning, especially if the incorrectly spelt word was placed in a sentence.
2) Differences in the numbering of verses have never been a cause for concern with regards to the textual integrity of the Qur'anic text. Classical Muslim scholarship has debated many opinions on the where a verse starts and where one should finish, hence difference in numbering. This difference in numbering doesn't affect the text as a whole. Even Flugel, a famous Orientalist numbered the Qur'an differently from the standard text. It must be noted that Dr Puin doesn't mention changes to the text, only in the numbering of the verses, which has no impact on the text as a whole.
3) It is well known that for academic and other purposes the Qur'an has been published from time to time with surahs arranged according to the order of their revelation. Thus for instance, A. Rodwell published a English translation of the Qur'an in 1861 rearranging the surahs according to their order of publication. And early in the twentieth century a Muslim of Bengal, Mirza Abul Fazl, issued a new translation arranging the surahs according to the order of their revelation. Similarly Richard Bell made another translation in the early thirties with what he called a "critical rearrangement of the surahs." Moreover, it has been reported that the companions of the Prophet Muhammed used to keep copies whose arrangement of surahs was different though there were no differences in the verse arrangement.
The existence of a Qur'an with a different arrangement of the surahs or with what is called "revisions" – even though they are irrelevant and minor – is not evidence for a revised Qur'an. The oral tradition of the Qur'an is so well established that any minor textual "error" can be easily rectified. The arrangement of the surahs and verses do not effect the text but are arbitrary methods to counting and splitting the text up; which has no bearing on the textual integrity of the Qur'an.
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن صنعا، قدیمی ترین نسخه نوشته شده قرآن در مسجد اعظم/بزرگ صنعای یمن با آیات متناقض و متفاوت از نسخه کنونی قرآن و بازنویسی آیات

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 02:49 ب.ظ
abbas
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 06:59 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=-x1JsyFrpKg
پاسخ:
این یکی هم باز نشد.  
 
 
  
abbas
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 08:37 ق.ظ
استاد سلام۰استاد ویدیوی دوم را حتما نگاه کنیدممنون
پاسخ:
کدام ویدئوی دوم را؟
 
 
 
 
آمون : این یکی هم معروف شده است به قرآن صنعا و قرآن یمن! اولش گفتند از میان گونی های گوجه فرنگی در آشپزخانه مسجد صنعا بیرون کشیده شده، بعد دیدند که گوجه فرنگی را در جعبه می گذارند، سیب زمینی را در گونی، گفتند خیلی خوب! اصلا از داخل گونی سیب زمینی بیرون کشیده شده! این هم چند عکس برای عبادالله فیلتر زده!  
 
The Quran - written 70 yrs after Mohammeds death?
 

همچنین می توانید به این یادداشت ها در همین وبلاگ نیز مراجعه کنید :  
 

 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن نوشته شده به خط عثمان بن عفان بن ابی العاص ذوالنورین خلیفه سوم خلفای راشدین و از عشره مبشره در موزه امارات متحده عربی،شارجه

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 02:30 ب.ظ
abbas
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 06:55 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=-ZIADYtH7jU
پاسخ:
متاسفانه باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
آمون : در توضیح ویدئو نوشته شده :  
 
A Printed Copy of the First Holy Quran of the Third Caliph Uthman Bin Affan (May ALLAH Be Pleased With Him) at Sharjah Museum for Islamic Civilisation, Sharjah, United Arab Emirates. 13.05.2012.
Video by:Dr. Norman Ali Bassam Khalaf
With Samsung Galaxy Tab 7.7 Video Camera. 
 
و این هم چند عکس از آن :  
 

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مفهوم دستور قرآن مبنی پذیرش امر و نهی(اوامر و نواهی)و تبعیت از دستورات پیامبر اسلام (ص) و نفی حدیث بر اساس آیات نورانی قرآن کریم

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 12:59 ب.ظ
aziz
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 03:32 ب.ظ
سلام استاد 
در برابر برخی حضرات حوزوی صاحب کرسی درس و قلم و غیر حوزویان تابعشان به قول شما انهایی که معده شان از هضم مطالب بنیانی بر نمی اید مبحث قلم با انها به جریان انداختن ملال اور است.به همین خاطر درباره احکام فقهی غیر قرانی وقتی به احادیث پیام اور اعظم استناد میکنند ایه و ما علیک الا البلاغ را در نفی حدیث می اورم اما انها به ایه و ما اتاکم الرسول فخدوه ...استناد میکنند. استاد مقصود این ایه از پذیرش و عدم پذیرش کدام امر و نهی پیام اور اعظم خبر میدهد؟ امیدوارم سئوال را کامل پرسیده باشم تا پاسخ ناقص دریافت نکنم ممنون
پاسخ:
منظور ایاتی است که نازل می شود.  
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 02:06 ق.ظ
با اجازه جناب پورپیرار 

آقای/خانم aziz 
به نظرم کوتاهترین پاسخ به طرف مباحثه تان این است که از آنها بخواهید "رسول" را به شما نشان دهند تا "ما آتی" را بگیرید! 
توضیح اینکه، دستورات مندرج در چنین آیاتی که در آنها سخن از اطاعت و فرمانبری از "رسول" الهی است، منحصر به زمان "حضور رسول" در میان مردم است، و نا گفته پیداست که از پس وفات آخرین نبی، دیگر رسولی وجود ندارد که مورد اطاعت و تبعیت قرار گیرد. و اگر جواب شنیدید که "اگر چه رسول زنده نیست، اما "اقوالش" موجود است"، می توانید پاسخ دهید که در قرآن، سخن از اطاعت و تبعیت از "رسول" است و نه "اقوال رسول"! 

موفق باشید
 
 
 
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

برادران آیت الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی رهبر جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید مرتضی پسندیده، سید نورالدین/نورالله هندی

جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 12:16 ق.ظ
***
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 03:18 ب.ظ
http://www.asriran.com/fa/news/287355/%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%B3
 
 
  
 
 
 
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 04:48 ب.ظ
سلام استاد، نظرتون درباره سید نورالدین هندی چیه؟ آخه چه سریه که سه برادر، هر کدوم فامیلی جداگانه ای داشته باشد؟
پاسخ:
گرچه هوا گرم ست اما بد نیست سری به اداره ثبت احوال بزنید.
 
 
 
 
آمون : این لینک عکس : 
 
 
و این هم اصل مطلب لینک بالا :  
 
کد خبر: ۲۸۷۳۵۵تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹صفحه نخست » سیاسی 
سید نورالدین؛ برادر کمتر معرفی شده امام خمینی (+عکس) 
«برادر امام» همه را در وهله اول به یاد آیت الله سید مرتضی پسندیده می اندازد. اما رهبر فقید انقلاب تنها همین یک برادر را نداشتند بلکه برادر دیگری نیز بود به نام «سید نورالدین هندی» که در 30 تیر 1355 درگذشت.در تمام 34 سال گذشته اما بسیار به ندرت درباره این برادر گفته شده است.
عصرایران – «برادر امام» همه را در وهله اول به یاد آیت الله سید مرتضی پسندیده می اندازد. اما رهبر فقید انقلاب اسلامی تنها همین یک برادر را نداشت. بلکه برادر دیگری نیز داشت به نام «سید نورالدین هندی» که در 30 تیر 1355 درگذشت.
در تمام 34 سال گذشته اما بسیار به ندرت درباره این برادر گفته شده است. شاید به خاطر سوء استفاده ای که ساواک به خاطر این نام خانوادگی در پیش از انقلاب انجام داده بود. یک بار البته حجت الاسلام جلالی خمینی در برنامه ای تلویزیونی نکاتی را درباره این برادر امام گفت اما چون در کنار موارد دیگر مطرح شد بازتاب رسانه ای چندانی نداشت. این بار اما نشریه حریم امام (متعلق به آستان مقدس امام خمینی) در سی و هفتمین سالروز درگذشت سید نورالدین از او یاد کرده و درباره اش نوشته است.(شماره 75- صفحه 18)
به گزارش عصرایران ، بخش هایی از این مطلب از این قرار است:
- سید نورالدین – که در خانه به نورالله مشهور بود- در سحرگاه اول اسفند 1276 خورشیدی در همان خانه ای که 5 سال بعد امام خمینی به دنیا آمد چشم به جهان گشود.
- هر چند ابتدا به تحصیل حوزوی پرداخت ولی بعد علاقه ای نشان نداد و به کشاورزی مشغول شد. در عین حال به کسب معلومات قضایی نیز می پرداخت.
- پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش – میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.
- بعدها به دلیل ارتباط نزدیک با بختیاری ها مغضوب رضا خان سردار سپه شد و مورد پیگرد قرار گرفت به گونه ای که در سال 1303 از سوی نظمیه بازداشت شد. در پی آن سید نورالدین ناچار از ترک اداره دادگستری شد و به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار شد و تا آخر نیز در این شغل باقی ماند.
- آقا نورالله به رسم آن زمان از هنگام شروع به تحصیل از 6 سالگی عبا  و عمامه استفاده می کرد و در دوره کار دادگستری خمین و وکالت نیز با همین لباس فعالیت داشت اما در سال 1313 از زمانی که قانون پوشیدن لباس های متحد الشکل برای مردان تصویب و اجباری شد و برای لباس روحانیت هم مجوز و حکم اجتهاد می خواستند چون مجوز معمم بودن نداشت ناگزیر از کنار گذاشتن عبا و عمامه شد و تا آخر عمر نیز لباس رسمی – کت وشلوار و کراوات – بر تن داشت.
- ایشان در نهایت در 79 سالگی در تیرماه 1355 درگذشت و در قم (آرامستان باغ بهشت – رو به روی گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.
- خانم فاطمه طباطبایی عروس امام هم در خاطرات خود به او اشاره می کند: « آقای هندی با توجه به شغل وکالت به دلیل دشمنی یکی از موکلین در آغاز دهه 40 با چاقو به شدت مضروب شد و چند هفته در بیمارستان بستری بود و امام خمینی برای عیادت برادر از قم به تهران می آمد.»
- پس از فوت او امام نامه ای از نجف فرستادند: «من الان تنها نشسته ام و به برادرم که در این آخر عمر موفق نشدم او را ببینم فکر می کنم تقدیر این است که من به ملاقات عزیزانم نایل نشوم. از امشب مجلس ختم در مسجد شیخ منعقد است...  مقدر بود که من به مجلس عزای برادرم بروم. زنده باشم و تحمل مصیبت کنم ... من با حال بسیار افسرده این نامه را نوشتم...»
- علت تفاوت نام خانوادگی برادران (مصطفوی، پسندیده و هندی) این بود که به موجب قانون اولیه ثبت احوال در هر شهر نباید نام خانوادگی اشخاص تکراری می شد. لذا آقا روح الله نام خانوادگی مصطفوی (برگرفته از نام پدر) و سید مرتضی و سید نورالدین به رغم منع قانونی هر دو نام خانوادگی هندی را برمی گزینند.... در جریان جنگ جهانی دوم ( سال های 1317 و 1318 خورشیدی) که سربازان هندی برای انگلیسی ها می جنگیدند رضا شاه که به نوعی با آلمان ها بود با هر چه یادآور انگلیس و هند باشد مخالف بود و به همین خاطر حذف آثار هندی و انگلیسی در دستور کار دولت قرار گرفت و کمیسیونی برای رسیدگی به نام خانوادگی آقا مرتضی و آقا نورالدین در خمین تشکیل شد که رای به تغییر نام هندی داد. آقا مرتضی قبول کرد و «پسندیده»را پیشنهاد داد و کمیسیون پذیرفت ولی آقا نورالدین از رای کمیسیون اطاعت نکرد.
- ساواک بعدها درصدد برآمد از نام خانوادگی «هندی» علیه امام سوء استفاده کند اما به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.
- امام خمینی پس از بازگشت به ایران و بعد از یک ماه که از تهران به قم رفتند، پس از دو سال و نیم این امکان را یافتند که بر مزار برادر حاضر شوند.
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ زبان و تاریخ زبان شناسی Linguistics آوایی و گفتاری و تغییرات واژگان زبانها و Terminology لغات گویشی لهجه های مختلف زبانها

پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 11:59 ب.ظ
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 02:17 ق.ظ
آقای عربگری 
شما هنوز یک عذرخواهی به استاد و دوستان بنیان اندیش بخاطر توهین هایی که شما و کامنت گذاران وبلاگتان به آنها کردید بدهکارید. هنوز هم برای زبان ترکی فیوز می پرانید یا نه!
 
 
  
 
 
 
عربگری
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 08:57 ق.ظ
با سلاام 
گویا برخی هنوز مبحث زبان را که قطعا پیوستگی تاریخی دارد و ضمنا به متخصص زبان و در واقع زبانها نیاز دارد با مبحث گسسته نگارش تاریخ اشتباه می گیرند 
بعنوان مثال برای انها که درک نمی کنند یادآوری می کنم که زبان مانند برق شهری می باشد باید مسیری و سیمی متصل از منبع تا مقصد داشته باشد اشتباه این آقای بی نام این است که تاریخی که موقعی جعل شده و به کناری نهاده شده است را با زبان شناسی و یا تبار شناسی اشتباه می گیرند که البته شاید هم واقعا نداشتن واژگانی گویا و رسا و عدم تکامل ذهنی در ادامه آن برای دارندگان برخی از زبانها از جمله همین زبان رسمی قدرت درک مسائل زبانی را از برخی گرفته باشد لطفا بر آنچه که تسلط ندارید وارد نشوید 
همان موقع گفته ام بنده کسی نیستم که به خاطر درست بودن نظریه ای از صاحب نظری عقلم را به نظریات دیگر ایشان که ممکن است نقص داشته باشد ببندم
پاسخ:
لطفا بر آنچه که تسلط ندارید وارد نشوید
 
  
 
 
 
 
 
سید مرتضی
پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 04:02 ب.ظ
جناب آقای عربگری 
تاریخ مبحث گسترده ای است که دین و مذهب و زبان و... را شامل میشود پرداختن به یکی بدون در نظر گرفتن دیگری امکان ندارد. اینکه هر اموری متخصص لازم دارد و هر فردی یارای وارد شدن و اظهار نظر به آن را ندارد خیالهای باطلیست که ما را به این روز انداخته است، عین همین کتاب خدواند قرآن که از نظر همه شماها نیاز به متخصص دین و تفسیر برای درک آن دارد. واقعا بعضی ها در مورد پذیرش سخنان استاد مصداق این ضرب المثل هستند: نرود میخ آهنی در سنگ،
 
 
  
 
 
آمون : این مبحث آنوسیانه، این گونه قابل نظر به پشت است :   
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بی اطلاعی مردم هندوستان از حمله های متعدد سلطان محمود و نادر شاه افشار و بابریان و مغولان به هند و عدم درج آن در کتاب های درسی

پنج‌شنبه 3 مرداد 1392 ساعت 11:41 ب.ظ
مهران قدیم
چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 09:31 ق.ظ
سلام بر استاد 

در پروژه ای کار میکردم که سوپروایزر هندی داشت. 
همکار بنده برای ارشاد و آشنایی ایشان با گذشته ذهنی پرفروغ ایران؛ کتابهای مصور از مکانهای دیدنی و معماری ایران را تهیه و به او هدیه داد و از سلطه نادر شاه و زبان شیرین درباری فارسی در هند و .... گفت. 
در آن زمان (سال 84) و قبل از آشنایی بنده با بنیان اندیشی؛ واکنش آن هندی برای ما جالب بود: 
انکار آنچه از سلطه ایرانی بر هند گفته میشد و این که در خود هند اصلا چنین چیزی نه روایت شده و نه در کتابهایشان دیده است. 
ما فکر میکردیم که یا دروغ میگوید و یا کم آورده است. الان اما قضیه روشن شده و در آن مورد حق با آن هندی بود. 

زمانی میگفتند دین افیون توده هاست. ظاهرا باید گفت تاریخ دستساز یهود؛ افیون توده های شرقی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

داستان بلند و کوتاه در زبان فارسی و نداشتن سابقه و نمونه ای از داستان کوتاه و بلند و رمان در فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی/ پارسی

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 11:23 ب.ظ
چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 07:53 ب.ظ
توصیه می کنم دوستان کتاب جای پای گردباد را حتما بخوانند نقدی مفصل و جانانه بر داستاننویسان روشنفکرنمای معاصر از هدایت و چوبک تا روانی پور و مندنی پور 
ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت 
تلفن 66469958 
از بس شبه روشنفکران ما دمکرات تشریف دارند بنده خدا جرئت نکرده اسمشو رو جلد کتاب بیاره! 
استاد اگه این کتابو قبلا خوندین نظرتون رو بفرمایید
پاسخ:
هنوز نخوانده ام. بعدا نظر خواهم داد. مختصر این که داستان نویسی فارسی نداریم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کشتار/نسل کشی/قتل عام ایرانیان به دست یهودیان بنی اسرائیل در جشن/عید یهودی پوریم و تلاش برای پنهان سازی آن با تاریخ سازی دروغین

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 11:18 ب.ظ
عربگری
چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 06:59 ب.ظ
سلام استاد 
دوشنبه با شما صحبت کردم و عرض کردم به زودی پیشتان می آیم وقتی سه شنبه خدمت رسیدم تشریف نداشتید وقتی دیگر مزاحم می شوم 
استاد انگار کامنت قبلی بنده حذف شده است می خواستم نظرتان را در مورد یادداشت آخرم پیرامون داستان واقعی پوریم و داستان استر و مردخای که با زحمت زیاد تهیه کرده ام بدانم 
www.xinap.blogfa.com
پاسخ:
جای چنین مطالب دامنه داری در باکس کامنت ها نیست.  
 
 
 
 
آمون : دوست آنوسی مان یادش رفته که کامنتش هنوز هست!!  
 
 
در خود وبلاگ هم همچنین!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آیت الله سید محمد خامنه ای، دکتر حسن ابراهیم حبیبی، رضا مرادی غیاث آبادی و بنیاد ایران شناسی و تعریف ولادیمیر پوتین از تخت جمشید

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 10:43 ب.ظ
saleh
چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 01:25 ق.ظ
استاد رئیس قبلتر بنیاد ایرانشناسی غیاث آبادی حداقل بهتر از اینا بود از این حرفا (کوروش و فرزندش توحید را گسترش دادند اونم نه تو فقط ایران تا آتن پیش رفته بینش توحیدی آقا!!!!!) نمیزد
پاسخ:
وقتی پوتین زردشت را ستایش می کند و خشت خرابه کورش را دور جهان می گردانند، دیگه سر درآوردن از قضیه چندان دشوار نیست.  
 
 
 
 
 
آمون : معلومم نشد کی غیاث آبادی رئیس بنیاد ایران شناسی بوده در سابق، جستجو ها هم با فیلترینگ نازنین معانقه می فرمود. اشاره یادداشت هم به این مطلب است :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ گمشده اسلامی، بررسی اصالت و تحریف نشده بودن متن قرآن، نظر قائلین به تحریف قرآن و انواع تحریفات متنی آیات قرآنی توسط راویان

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:56 ب.ظ
abbas
چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 09:53 ق.ظ
http://lostislamichistory.com/how-do-we-know-the-quran-is-unchanged/
پاسخ:
با تشکر از ارسال این مقاله به درد خور. البته اثبات سلامت قرُآن همان کافی است توجه کنیم که نسخه دومی از قرآن هنوز یافت نشده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ظهور و زوال امپراتوری بابل؛ دروغ پراکنی یهودیان و مزدوران یهود به اسم تاریخ، تمدن و فرهنگ باستان منطقه بین النهرین و عراق کنونی

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:49 ب.ظ
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آیت الله سید محمد خامنه ای جانشین دکتر حسن ابراهیم حبیبی، رئیس جدید سازمان بنیاد ایران شناسی:کوروش و فرزندش توحید را گسترش دادند

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:43 ب.ظ
saleh
سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 09:46 ب.ظ
آیت الله سید محمد خامنه ای:رئیس بنیاد ایرانشناسی 
کوروش و فرزندش توحید را گسترش دادم. 
http://www.iran-newspaper.com/
پاسخ:
این که همت کردند و برای کورش فرزند تدارک دیدند کار کوچکی نیست  
 
 
 
 
 
آمون : این هم عکس :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب شرح زندگی حضرت ائلیا و حضرت الیزایه به زبان ترکی استانبولی و الفبای یونانی، فقدان قدمت تاریخی/ کهن زبان های یدیش ترکی/فارسی

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 01:00 ق.ظ
محمد اوجال
سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 03:49 ق.ظ
کتابی با زبان ترکی استانبولی و با الفبای یونانی!! 
(با عنوان: "شرح زندگی حضرت ائلیا و حضرت الیزایه") 

http://bit.ly/133KzF3 

جلد کتاب و برگی از صفحات داخلی: 

http://bit.ly/12dj41X 

جناب استاد، نظرتان در این باره چیست؟ آیا قضیه ای همچون جریان متون فارسی با الفبای عبری در جریان است؟ 
ممنون
پاسخ:
وجود چنین نمونه هایی در منطقه با قدرت تمام اثبات می کند که زبان فارسی و ترکی کنونی بومی نبوده اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فریدون فاطمی و نقدها و نوشتجات فریدون فاطمی در سایت آذریها www.azariha.org در جواب به تاملی در بنیان تاریخ ایران ناصر پورپیرار

چهارشنبه 2 مرداد 1392 ساعت 12:38 ق.ظ
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معرفی یاوه گویی ها، خزعبلات، اراجیف، چرندیات و مهملات بی ارزش مخالفان به عنوان پاسخ/ جواب/ جوابیه/ نقد کتاب های ناصر پورپیرار

سه‌شنبه 1 مرداد 1392 ساعت 01:12 ق.ظ
Aydın
دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 11:35 ب.ظ
با سلام 

http://www.azariha.org/?lang=fa&muid=49&item=647 
این صفحه را حتما ببینید . معرفی چند کتاب استاد توسط سایت «آذری» .
پاسخ:
یک نوشته قدیمی جواب داده شده است و البته بی ارزش.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جنبش جهانی ضد تحریم های بین المللی و اروپایی و آمریکایی علیه ایران و پروژه جهانی توافق نامه چند جانبه در مورد سرمایه گذاری MAI

دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 10:12 ب.ظ
ناریا دوست
دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 07:43 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و سایر دوستان 
لطفا به هر وسیله ای که می توانید در انتشار این حرکت مدنی در برابر زیاده خواهی و زورگویی دول غربی کمک کنید. 
کامنت فراموش نشود 
با تشکر 
برادر کوچک شما 

http://www.entekhab.ir/fa/news/121884 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : 

جنبش مدنی ضدّ تحریم/ چگونه می توان قدرتمندترین کشورهای جهان را به زانو درآورد؟ 

این جنبش بزرگترین حربه را از مدافعان تحریم که به نا آرامی در ایران دلبسته اند خواهد گرفت. با ورود مردم ایران به صحنه، تحریم ها موضوعیت خود را از دست می دهند چرا که نهایتا تحریم ها با هدف ایجاد نا آرامی در ایران بنیان شده اند. به عبارت دیگر، وقتی این ابزار، با حضور فعال مردم در صحنه و موضع گیری علیه تحریم ها کارآئی خود را از دست بدهد فلسفه تحریم زیر سئوال خواهد رفت. این امر موضع جناح میانه رو را در آمریکا، از جمله نمایندگانی که نامه فوق را امضاء کرده اند، بطور چشمگیری تقویت خواهد کرد ضمن اینکه همزمان فشار های بین المللی هم در حال افزایش خواهد بود. 


سرویس سیاسی پایگاه خبری «انتخاب»: در روزهای پایانی سال 1996، مارتین خور، ساکن مالزی، به اسنادی دست یافت که نشان می داد حدود یکسال و نیم پیش از آن 30 کشور ثروتمند جهان، عضو "سازمان همیاری اقتصادی و رشد" OECD مذاکراتی را برای هموار کردن راه تسلط شرکتهای بزرگ چند ملیتی بر اقتصاد و شاید بتوان گفت سرنوشت جهان آغاز کرده اند. مارتین خور ریاست شبکه ای موسوم به "شبکه جهان سوم" را بر عهده داشت. این شبکه مردمی از سازمان ها و افراد فعال از سراسر جهان به منظور دفاع از حقوق شهروندان کشورهای حهان سوم تشکیل گردیده بود. 

با مطالعه مدارک مزبور، "خور" دریافت که طرحی با عنوان "توافق نامه چند جانبه در مورد سرمایه گذاری" MAI در جریان است که هدف آن تغییر قوانین کشورهای جهان سوم، به منظور ایجاد امنیت برای سرمایه گذاری شرکت های چند ملیتی، با استفاده از اهرم فشار سازمان تجارت جهانی است. این قوانین از دید "خور" علیه حقوق محرومین جهان سوم، موجب تخریب محیط زیست و شامل موارد متعددی از نقض حقوق بشر بود. 

"خور" موضوع را با یکی از همکارانش در کانادا بنام تونی کلارک، رئیس موسسه پولاریس در میان گذاشت، کلارک مدارک را به دقت مطالعه کرده و همراه با تحلیلی که نشان می داد در صورت عملی شدن طرح MAI چه آینده ای در انتظار کشورهای جهان سوم است، آنرا به هزاران نفر در سراسر جهان ایمیل کرد. 

خانم لوری والاش حقوق دانِ فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد نیز به جمع آنها پیوست. والاش به زبان ساده تر عواقب پروژه را بر روی اینترنت منتشر کرد. از این لحظه با کمک "والاش" جنبش علیه توافق نامه MAI،که وی عنوان "استراتژی دراکولا" را برای آن برگزیده بود،با پدیده عجیب و غیر منتطره ای روبرو شد. پایگاههای اینترتی کوچک و بزرگ، گروههای مدافع حقوق بشر، اتحادیه های کارگری و سازمان های مدافع حقوق کارگران و هزاران سازمانهای غیردولتی ((NGO در سراسر جهان به جنبش علیه MAI پیوستند. به این ترتیب جهان شاهد یک جنبش مدنی جهانی از طریق اینترنت شد. 

فشار سازمان هایی که به جنبش گرویده بودند به نقطه ای رسید که فرانسه که میزبان طرح مذکور بود در اکتبر 1998 از پروژه MAI اعلام کناره گیری کرد. با خروج فرانسه، طرح MAI که برای اولین بار در سال 1995 کلید خورده بود، پس از سه سال مذاکره و تلاش بی وقفه کشور های ثروتمند برای راه اندازی آن، به ناگاه فروریخت و برای اولین بار در تاریخ بشر یک جنبش مدنی جهانی توانست از طریق اینترنت اراده خود را بر قدرت های اقتصادی و نظامی جهان تحمیل نماید. 

جنبش مدنی ضد تحریم 

اینک سه اقتصاددان ایرانی به اسامی آقایان موسی غنی نژاد، محمد مهدی بهکیش، و سعید لیلاز در اقدامی بی سابقه ابتکار جدیدی را برای مقابله با تحریم ها به مردم ایران ارائه داده اند؛ تشکیل "جنبش مدنی ضد تحریم". 

در مورد علل مشکلات کنونی اقتصادی ایران اقتصاددانان عوامل و متغیر های متختلفی را مسئول این وضعیت شناخته اند. اما دو عامل سوء مدیریت و تحریم ها تقریبا در فهرست همه اقتصاددانان مشترک است. 

تحریم های بین المللی بر سر مسئله هسته ای، در چند سطح بر ایران تحمیل شده است. تحریم های سازمان ملل، تحریم های یکجانبه اتحادیه اروپا، و تحریم های یکجانبه آمریکا. در مقام مقایسه تحریم های آمریکا بیش از تحریم های دیگر بر اقتصاد ایران فشار وارد می کند. علت این امر آن است که آمریکا با وضع قوانین تحریمی علیه ایران، نه تنها خود از انجام هر گونه معامله با ایران سر باز می زند بلکه کشور های دیگر جهان را نیز در صورت انجام معاملات با ایران تهدید به تحریم می کند. 

جلوگیری از انجام معامله با بانک مرکزی (که در تاریخ جهان تحریم بانک مرکزی یک کشور بی سابقه است) و دیگر بانک های بزرگ ایرانی، جلوگیری و یا محدود کردن فروش و صدور نفت ایران، جلوگیری از نقل و انتقال ارز دریافتی حاصل از فروش نفت، ممانعت از بیمه کشتی هائی که به بنادر ایران رفت و آمد می کنند، جلوگیری و محدود کردن پهلو گرفتن کشتی ها در بنادر ایران و بالاخره تحریم صنایع اتوموبیل سازی ایران عمده ترین بخش های تحریم را تشکیل می دهند. 

بر خلاف اعلام مکرر مقامات آمریکائی که "تحریم ها مردم ایران را هدف قرار نداده است" امروز آشکارا و در عمل عکس آن مشاهده می شود و مسئولین آمریکائی از این امر بی اطلاع نیستند. مردم ایران از کمبود دارو گرفته تا کاهش ارزش پول ملی و مآلا گرانی و تورم را با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می کنند و به بی اعتباری این ادعای آمریکا واقفند. 

با روی کار آمدن حسن روحانی بارقه های امید و امکان حصول توافق هائی بین ایران و غرب در جهت کاهش تحریم ها پس از یک دوره هشت ساله مشاهده می شود. اما باید توجه داشت که با توجه به قوانین تصویب شده توسط کنگره آمریکا روحانی راهی صعب العبور را در پیش دارد چرا که قوانین تصویب شده قدرت مانور جهت کاهش تحریم ها را برای دولت اوباما سخت محدود کرده است. امکان این که قوانین تحریمی موجود به نحوی اصلاح شوند که به اوباما اختیارات بیشتری داده شود که بتواند با ایران وارد معامله شود وجود دارد، اما نیروئی عظیم لازم است که کنگره آمریکا را به چنین امری متقاعد کند. 

ممکن است گفته شود که با توجه به نفوذ لابی اسرائیل در کنگره، که البته انکار ناپذیر است، چنین امری اصولا محتمل نیست. این نظریه دچار خطای فاحشی است و آن این است که هیئت حاکمه آمریکا را کاملا یک دست می بیند. برداشت مزبور سالهاست در ایران به عنوان اصل غیر قابل تردید پذیرفته شده و از این محل ایران ضربات سنگینی خورده است چرا که با وجود این ذهنیت نتوانسته است از اختلاف تفکر ها و گرایش ها در سیستم آمریکائی بهره برداری کند. 

بخصوص در هشت سال گذشته اتخاذ سیاست های تهاجمی موجب گردید که دو طیف تندرو و میانه رو را بر سر مسئله ایران با هم عقیده کند. به این معنا که بر اثر برخی سیاست ها، طیف میانه رو آمریکا نیز متقاعد شد که جز افزایش فشار بر ایران راه حل دیگری وجود ندارد. ماموریت دکتر ولایتی در یک مقطع، و آقای علی لاریجانی در مقطعی دیگر، برای حل مسئله هسته ای، بر اثر تندروی های دولت وقت، با شکست روبرو شد. 

روی کار آمدن حسن روحانی باعث گردید که در تاریخ 27 تیر 1392، در حرکتی کم سابقه، 131 تن از نمایندگان مجلس آمریکا، از هر دو طیف دموکرات و جمهوری خواه، از اوباما بخواهند که اختلاف با ایران را با در پیش گرفتن تعامل دیپلماتیک حل کند. این حرکت نشانه بارزی از وجود اختلاف نظر در درون خودِ کنگره نسبت به نحوه برخورد با ایران است. تحت این شرایط آن نیروی عظیمی که می تواند اکثریت کنگره آمریکا را متقاعد به تغییر روش کند نیروی مردم ایران است. 

جنبش مدنی ضدّ تحریم چه می تواند بکند؟ 

با توجه به مقدمات فوق ببینیم نقش جنبش مدنی ضد تحریم چه می تواند باشد. این جنبش، همانند جنبش جهانی علیه پروژه MAI، می تواند پیام مردم ایران را به جهان برساند. جنبش می تواند با ارسال نامه و تحلیل های واقع بینانه از شرایطی که تحریم ها در ایران برای مردم بوجود آورده به مجامع بین المللی، سازمان های حقوق بشر، اتحادیه های کارگری، سازمان های غیر دولتی NGO) ها(، شخصیت های جهانی، و سیاستمداران فعلی و پیشین، موجی علیه تحریم ها در جهان ایجاد کند. اگر جنبش علیه MAI با فعالیت اینترنتی توانست جمع پر قدرت ترین کشور های جهان را به زانو در آورد دلیلی ندارد که "جنبش مدنی ضد تحریم علیه مردم ایران" پیروز نشود. 

این جنبش بزرگترین حربه را از مدافعان تحریم که به نا آرامی در ایران دلبسته اند خواهد گرفت. با ورود مردم ایران به صحنه، تحریم ها موضوعیت خود را از دست می دهند چرا که نهایتا تحریم ها با هدف ایجاد نا آرامی در ایران بنیان شده اند. به عبارت دیگر، وقتی این ابزار، با حضور فعال مردم در صحنه و موضع گیری علیه تحریم ها کارآئی خود را از دست بدهد فلسفه تحریم زیر سئوال خواهد رفت. این امر موضع جناح میانه رو را در آمریکا، از جمله نمایندگانی که نامه فوق را امضاء کرده اند، بطور چشمگیری تقویت خواهد کرد ضمن اینکه همزمان فشار های بین المللی هم در حال افزایش خواهد بود. 

و بالاخره این جنبش به طور محسوسی موضع دولت روحانی را در مذاکرات تقویت می کند. آمریکا در مذاکراتش با ایران خود را صرفا در برابر یک دولت نمی بیند بلکه در برابر یک ملت می بیند که ابزار اصلی اثر بخشی تحریم ها را از دستش ربوده است. 

رهبر جنبش یا مدیر؟ 

این جنبش با الگو برداری از جنبش علیه MAIعمدتا بر مبادلات اینترنتی با بخش هائی که پیشتر ذکر آنان رفت پایه گذاری می شود. همانگونه که جنبش علیه توافقنامه MAI از هیچ گونه رهبری برخوردار نبود این حرکت مردمی هم نیاز به رهبر ندارد! اما برای جمع آوری امضاء و ارسال مقالات به مدیریت نیاز دارد هم چنانکه در مورد مثال MAI دیدیم. مدیریت آنرا می توانند افراد مطلعی که قادر به پیشبرد این پروژه سنگین هستندبر عهده بگیرند. 

جنبش مدنی ضد تحریم می تواند با یک پایگاه اینترنتی و با یک کمپین جمع آوری چند میلیون امضاء، در پای نامه ای تاثیر گذار و منطقی و در عین حال به دور از شعار، و ارسال آن به سراسر جهان آغاز به کار کند. 

جنبش مدنی ضد تحریم می تواند از متخصصین، نویسندگان، متفکرین، اساتید دانشگاه کمک بگیرد. تهیه نامه، مصاحبه، نوشتن مقالات، و فرستادن آنها به سازمان هائی که قبلا از آن ها نام برده شد از وظایف گردانندگان پایگاه اینترنتی مزبور است. طبیعی است که چنین کاری نیاز به اندکی سرمایه گذاری دارد. اما مطمئنا میلیون ها ایرانی مشتاق هزینه انرا فراهم خواهند ساخت. 

هیچکس نمی تواند از این مسئولیت شانه خالی کند چون نتایج حاصله از موفقیت یا شکست این حرکت به سرنوشت تک تک ما و خانواده ما گره خورده است. 

در خاتمه، ضمن اینکه جنبش باید از حاشیه سازی و ایجاد تفرقه و تنش در داخل پرهیز کند دولت هم باید به آن اجازه فعالیت بدهند. این جنبش باید از دولت جدا بوده و خصیصه مدنی داشته باشد تا بتواند یک موج جهانی ایجاد کند. 

اگر این حرکت شکل نگیرد دولت روحانی راه صعب العبوری در پیش خواهد داشت. در مطلبی دیگر به موانعی که دولت روحانی برای رفع تحریم ها روبرو است خواهیم پرداخت.
پاسخ:
و البته جای ارائه این گونه نظرات در ستون کامنت ها نیست و کاش راهی هم برای رفع زورگویی های داخلی ارائه می دادید.  
 
 
 
 
 
 
آمون : دنیای سیاست، از این لوده بازی ها و سیاه بازی ها هم زیاد دارد، مثل همین بالایی!  
البته مطلب اصلی این است که این مسخره بازی، تاییدی است بر صحت همان نظر آقای پورپیرار در مورد انتخابات ایران و حماسه های مختلف سیاسی و اقتصادی متعاقب آن!  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خلافت و جانشینی انسان روی زمین و خلیفه بودن بشر و حکومت افراد به عنوان نمایندگان خداوند و جانشین الله بر زمین، حکومت الهی بندگان

دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 09:58 ب.ظ
aziz
دوشنبه 31 تیر 1392 ساعت 03:42 ب.ظ
سلام استاد ببخشید اینو میگم؛راستش با اکراه و کلافگی این سئوال را میپرسم. اکراه بدلیل عدم پاسخ احتمالی شما. کلافگی بخاطر حضور مستمر اساتید حوزه و گاه ایت الله و تکرار استناد به ایه « انی جاعل فی الارض خلیفه» برای تثبیت جایگاهشان بعنوان نمایندگان تام الاختیار خدا در میان مردمند. استاد معنی و یامفهوم ایه واقعا همین است؟ براستی استاد چه پاسخ و یا سئوال قلدرانه ای باید تحویلشان داد تا دیگر هوس جانشینی از مغزشان بپرد
پاسخ:
خداوند در آیه 30 از سوره بقره خلقت انسان و نه شخص معینی را خلیفه خود می خواند که با هشدار فرشتگان برخورد می کند. بد نیست آیه 26 از سوره ص را هم بخوانید که صریح تر است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: