چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۲

یادداشت 4400 تا 4415 وبلاگ آرشیو کامنتهای وبلاگ ناریا - ناصر پورپیرار

عزاداری شیعیان در اعیاد و جشن های اهل سنت و شادی و پایکوبی شیعه در ایام خاص و اندوه اهل سنت، تفرقه افکنی در بین مسلمانان


مسعود سنجری
یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 03:26 ق.ظ
برادر بزرگوار استاد پورپیرار 
سلام علیکم 

استاد شما اشاره مهمی به این موضوع داشتید که در ایران و در آغاز سال جدید اسلامی به مدت 10 روز عزا داری می شود. آیا اینکه همزمان با شبهای قدر - که در تمام جهان اسلام جشن گرفته می شود - در ایران مراسم عزا داری امام اول شیعیان است بازهم در همان راستاست؟ 

والسلام علیکم 
فی امان الله
پاسخ:
شگرد مورخین اسلامی استفاده از تقویم های گوناگون مثلا هجری شمسی در قرون پیشین است که شناخت درست زمان حوادث را مغشوش می کند.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


انقلاب مشروطه و چاپ روزنامه های عصر قاجاری اختر و صور اسرافیل و ساخت ماجرای ساختگی انقلاب مشروطه برای عهد قاجاریه در ایران


یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 02:38 ق.ظ
اگر مشروطه دروغ است پس تکلیف روزنامه های اختر و صوراسرافیل ... چه می شود؟
پاسخ:
به کاغذ چاپ این روزنامه ها نگاهی بیاندار.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


اعداد و ارقام ریاضیاتی در قرآن و تعداد دفعات اشاره به امام و عصمت و اهل بیت در قرآن و تعداد حروف اسامی امامان


دومینو
یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 12:40 ق.ظ
دکتور مصری یثبت عدد الأئمة من القرآن 

الدکتور مجدی وهبة الشافعی *‏‏خطیب ‏ودکتـور محاضر فی جامع الأزهر متقاعد یکتشف أرقاماً جدیدة من القران الکریم أصبحت ‏حدیث کل قارئ، مجلة روز الیوسف ‏المصریة تنفرد بنشر الخبر !!!! ‏ 
‏ ملاحظة: لقد بحث شخصیاً فی القرآن الکریم وقد تم التحقیق من هذه المعلومات ومن ثم نشرتها. 
لاشک ان الاعداد فی القران الکریم لها ‏مدلولاتها ولا توجد عبثا اطلاقا فمثلا کلمة یوم ‏تکررت فی القران 365 ‏مره وهو نفس ‏عدد ایام السنه وکذلک کلمة شهر ‏تکررت فی القران 12‏مره وهو نفس عدد الشهور ‏ ‏والأمثلة کثیرة. 
‏ *‏إن کلمة الامامه ‏وردت فی القران 12‏مره ‏وهو نفس عدد ائمة اهل البیت(ع)من النبی الأعظم (ص) ‏ثم الإمام علی علیه السلام‏ ‏ثم سیدا شباب أهل الجنة الحسن الحسین ثم ‏وأولاد الحسین التسعة سلام الله علیهم اجمعین المعترف بهم لدى المسلمین والایات وهی: ‏ 

البقره 
124 
التوبه 
12 
هود 
17 
الاسراء 
70 
الانبیاء 
72 
القصص 
5 
الحجر 
79 
السجدة 
24 
یس 
12 

القصص 
41 
الفرقان 
74 
الأحقاف 
12 

‏* وهذه النتیجه ‏المذهله شجعتنی ان اقوم واحسب عدد ورود کلمة العصمه ‏فی القران بکافة الفاظها ‏لان ‏الشیعة تدعی بعصمة أئمتهم ولان عدد المعصومین عندهم 14‏وهم النبی (ص) ‏والائمه الإثنی عشر (ع) باالاضافه الى فاطمة الزهراء علیها السلام وکانت ‏المفأجئه هنا فعلا ان کلمة العصمه قد وردت فی القران على عدد المعصومین 14‏مرة وهی کا ‏التالی: 

النساء 
146 
آل عمران 
101 
النساء 
175 
المائدة 
67 
آل عمران 
103 
یوسف 
32 
یونس 
27 
هود (کلمتان بنفس الآیة) 
43 
الأحزاب 
17 


غافر 
33 
الممتحنة 
10 
الحج 
78 



‏ثم بعد ذلک قمت احسب کلمة الکساء ‏فی ‏القران الکریم بکافة ألفاظها ‏لان اصحاب الکساء کما روی فی الصحاح عن أم سلمة وعددهم ‏خمسه وهم النبی محمد (ص) والامام علی وفاطمة الزهراء والحسن ‏والحسین علیهم السلام اجمعین وبعد ان انتهیت ‏من ذلک وجدت الکلمة وردت فی القران خمس مرات ایضا 

البقرة 
233 
البقرة 
259 
المائدة 
89 
المؤمنون 
14 
النساء 
5 

 

فهل هناک من ‏یتدبر او یعقل ؟؟؟؟ 
‏أفلا یتدبرون القران أم على قلوب أقفالها. 
ما رأیک یا موالی بهذا الإعجااز 
الا یستحق ان کل العالم یرى 
ویعرف (‏ اثنی عشری ) 
و کلی فخر شیعی موالی 

عدد العیون التی فجرها النبی موسى لیشرب منها قومه 12 عیناً 

وان الشهور 12 شهرا 
وان الأسباط 12 سبطاً 
والنقباء. 12 


والبروج. 12 
وان الحواریین 12 

وکلمة التوحید (لا اله إلا الله) 12 حرفاً 

وان ( محمد رسول الله) 12 حرفاً 

وان (النبی المصطفى) 12 حرفاً 

وان ( الصادق الأمین). 12 حرفاً 

وان الأئمة من أهل البیت 12. إماما 

وان (أمیر المؤمنین) 12 حرفاً 

وان (فاطمة الزهراء) 12 حرفاً 

وان (الحسن والحسین). 12 حرفاً 

وان (الحسن المجتبى) 12 حرفاً 

وان (الحسین الشهید). 12 حرفاً 

وان (الإمام السجاد). 12 حرفاً 

وان (الإمام الباقر). 12 حرفاً 

وان (الإمام الصادق) 12 حرفاً 

وان (الإمام الکاظم) 12حرفاً 

وان (الإمام الرضاء) 12 حرفاً 

وان (الإمام الجواد) 12 حرفاً 

وان (الإمام الهادی) 12 حرفاً 

وان (الحسن العسکری) 12حرفاً 

وان (القائم المهدی). 12 حرفاً 
وان (خلیفة النبیین) 12 حرفاً 

(وخاتم الوصیین) 12 حرفاً 

( وهؤلاء العترة) 12 حرفاً 

و(سادة أهل الجنة) 12 حرفاً 

و(محبهم مؤمن تقی) 12 حرفاً 

و(عدوهم کافر شقی) 12 حرفاً 

و أن کان رفضا 
حب آل محمد 
فلیشهد الثقلان انی رافضی 

--<3 <3<3 @>-- 
صلوات لاحظوا الاعجاز الرقمی فی ایة التطهیر 
احسب عدد حروف آیة التطهیر 
((' إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت ویطهرکم تطهیرا)) 
' فستجدها 47 حرفا 
واحسب عدد أحرف أهل البیت 
فاطمة 5 
علی 3 
حسن 3 
حسین 4 
علی 3 
محمد 4 
جعفر 4 
موسى4 
علی3 
محمد 4 
علی 3 
حسن 3 
محمد 4 
المجموع 47 
ظاهرا کل حزب بما لدیهم فرحون!
 
 
 
 
 
 
 
آمون : خیلی گرسنه ام در این ماه مبارک! بعدا حساب می کنم! فعلا همین قدر که فرمول، جایگزین ماده نمی شود!
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


پیدا و پنهان از اسرار پشت پرده و نهان در مورد شبکه ماهواره ای من و تو (manoto1) به عنوان حلقه اتصال محافل جریان ساز بیگانه


دومینو
یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 12:36 ق.ظ
مدیران و سیاست گذاران شبکه بی بی سی (BBC) که مستقیم از سوی ملکه انگلیس انتخاب می شوند، پیش از اعلام نظر موسسه های گالوپ و هیئت کارفرمایان پخش رسانه (بی بی جی) در آمریکا مبنی بر اینکه "تلویزیون دولتی ایران هنوز کلیدی ترین نقش خبر رسانی در این کشور را ایفا می کند" و اینکه " تنها شش درصد از مخاطبین ایرانی به خبرگزاری های خارج از این کشور رجوع می کنند" به این مطلب رسیده بود که اگر کار را به همین روال ادامه دهند نمی توانند در ایران اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشند. 

آنها بعد از مدتی فعالیت به این نتیجه رسیدند که "تلویزیون فارسی بی بی سی" متعلق به دوران بحران است و اغلب بیننده های این شبکه در زمان تحولات و اتفاقات خاص در ایران، به آن توجه می کنند؛ اما در وضعیت به اصطلاح سفید، این شبکه مخاطبان خود را به صورت چشم گیری از دست می دهد؛ لذا بر آن شدند تا شبکه ای راه اندازی کنند که در زمان بحران، کاملا سیاسی باشد و در زمان وضعیت سفید، با پخش برنامه های فرهنگی، ورزشی، علمی و جذاب، بیننده های خود را حفظ کند. 

عوامل انسانی مشترک و به طور عمده برآمده از "بی ‌بی ‌سی" و استخدام شده در "من و تو" ، ساختار برنامه‌ های تولیدی این شبکه -که آشکارا در آن ها تلاش شده تا حُسن همسایگی کاملا رعایت شود- حکایت از آن دارد که کار ویژه تلویزیون من و تو "تکمیل نواقص و جبران کاستی های شبکه بی بی سی فارسی" تعریف شده است. 


از جمله همکاری های ارگانیک این دو شبکه انگلیسی فارسی زبان با یکدیگر، همپوشانی و تکرار اخبار است؛ به طوری که در ساعات مختلف روز، شبکه من و تو به تکرار سرفصل های خبری پخش شده از شبکه بی بی سی فارسی می پردازد
 
 
 
  
 
 
 
آمون : چنین شبکه ای که از ابتدای فعالیت، بسیار باکلاس و حتی با قدرت بود و هزینه های فراوانی داشته، با منبع در آمد نامعلوم ، ... !   
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


لینک دانلود مستند رضاشاه، پخش شده از شبکه ماهواره من و تو 1 (MANOTO1) با/بدون فیلترشکن، پشت پرده و حقیقت تاریخ قاجاریه ایران


دارا
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 11:28 ب.ظ
جناب پورپیرار گرامی و آقای khalil عزیز 
لینک دانلود مستند رضا شاه که یکی دو شب پیش از شبکه "من و تو" پخش شده بود. 
استاد تقریبا در تمام فیلم هیچگونه صحنه ای از رضاشاه بصورت فیلم که قابل اعتنا باشد مشاهده نمیشود و بیشتر استنادشان به یکسری عکس است. استاد پورپیرار گرامی امیدوارم روزی شاهد فروریختن دغلکاری ها و جعلیات موجود درباره این شاه پوشالی توسط جنابعالی نیز باشیم. 

لینک اول 
http://www.mediafire.com/watch/igxxb864qm108w3/REZA.mov 

لینک دوم: این لینک نیاز به ف ی ل ت ر ش کن دارد 
http://marjaaftp.http.internapcdn.net/MARJAAFTP/Images/SiteVideos/HQVideo/3758.mov
پاسخ:
تکرار می کنم که بلا استثناء مستندات تصویری و سیاه نوشته های دستی و قلمی و چهره های سیاسی و فرهنگی اعم از دولتی و غیرآن جعلی و نوساخته اند و امپراتوری قاجارها چیزی جز یک گنگ آموزش دیده نیستند و اگر منابع رسمی و کشوری علی رغم ارائه انبوهی شواهد اصلی هنوز به تحولات تاریخی دیکته شده از جانب کنیسه وکلیسا گردن گذارند پس نان خور یهود بین الملل اند.  
 
 
 
 
 
آمون : اگرچه مطلب به غایت مهم بود، ولی بد نیست لینک مطالب مرتبط نیز افزوده شود که اشاره به این یادداشت هاست :  
 
 
  
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


استاد حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران دکتر محمود سریع القلم، صاحب نظر مسایل سیاست و روابط بین المللی


www
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 08:10 ب.ظ
استاد نظرتون درباره ی سریع القلم چیه؟
پاسخ:
وظیفه بود. با سریع القلم هم آشنایی کامل ندارم.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تشکر از آقای ناصر پورپیرار به علت عرضه حقیقت و نشان دادن پشت پرده و ماجراهای ناگفته و پنهان تاریخ و افشای نقش جاعلان تاریخ


دومینو
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 03:14 ب.ظ
سلام به استاد و دوستان. 
بنیان اندیشی را که یادگرفتن الفبایش را مدیون جناب پورپیرار هستیم از دوباره فکر کردن به همین داستانهای بچگانه که ملکه ذهنمان کرده بودند شروع شد. 
دستمریزاد استاد عزیز که لذت دانستن را تو به ما چشاندی...
پاسخ:
وظیفه بود.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تشکر و شوخی با دوستان و آشنایان


khalil
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 02:08 ب.ظ
پاسخ: 
خداوند بچه های تان را به روز من نیاندازه. !!!!!! 
------------------------------------------------------------------ 
استاد شما را بد نبینیم آیا کسالت دارید؟؟؟؟ 


استاد عزیز بنده مجرد هستم و اگر به قول شما اینطور بود همگی فدای سرتان 
سلامتی شما باعث خوشحالی بنیان اندیشی است
پاسخ:
نوعی شوخی بود که بین ُآشنایان رد و بدل می شود.  
 
 
 
 
 
آمون : مرتبط بود با این مطلب :  
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


ساخت و پرداخت شخصیت های موهوم تاریخی و افسانه ای و داستان نویسی به عنوان تاریخ مردم ایران توسط بیگانگان و یهودیان، اختفای پوریم


مسعود سنجری
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 01:50 ق.ظ
برادر بزرگ استاد پورپیرار 
سلام علیکم 

استاد در معدود فیلم های موجود از احمد شاه اثری از رضاخان نیست و فقط در تصاویر رضاخان را در کنار یا ژشت سر احمدشاه می بینیم. علت را در چه می دانید؟ 

والسلام علیکم 
فی امان الله
پاسخ:
برای اقلیم پوریم زده ایران همه نوع کاراکتر مومی ساخته و نصب کرده اند.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


پخش مستند رضاشاه (رضاخان کبیر پهلوی) از کانال ماهواره ای/ شبکه من و تو1 (manototv) ، خاندان منحوس پهلوی و انتقال قدرت قاجاریه


khalil
شنبه 5 مرداد 1392 ساعت 01:42 ق.ظ
با سلام خدمت استاد محترم 

فوق العاده و محشر بود. فکر کنم آخرین تیر خلاص امیر هم به پایان رسید.استاد از بابت مقالتان خیلی خوشحال شدم .دستتان درد نکند شما محشرید. 

استاد امروز در کانال "من و تو" برنامه به اصطلاح مستند رضا شاه را با تعریف و تمجید نشان می داد که واقعاً عکس و فیلمهای آرشیوی که خوراک شما و بنیان اندیشی بود به نمایش گذاشت.به فرموده شما که بنده با سفارش ضبط این برنامه به برادرم دچار اشکال فنی شدیم که بسیار متاسف و شرمنده شما شدم ولی سعی میکنم هر طور که باشد این مستند را برایتان فراهم کنم.خیلی مایلم این مستند را ببینید. 
با تشکر و آرزوی سلامتی بیشتر
پاسخ:
خداوند بچه های تان را به روز من نیاندازه.  
 
 
 
آمون : سراسر دروغ بود! و ایضا مطلب قبلی در این باب :  
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


جمعیت، خاندان ها، خانواده ها و اقوام یهودی/ آنوسی استان مرکزی ایران و اراک، گریختگان و نجات یافتگان از نسل کشی عید پوریم یهودیان


جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 08:24 ب.ظ
باسلام به آقای پورپیرار گرامی و دوستان از سال ها پیش با نظریات شما اشنایم و از نزدیک شمارا دیده ام قبلا هم سایت های قبلی شما را میخواندم به تازگی از این سایت دیدن کردم ونقد های شمارا بر دوران قاجار خواندم . به عنوان کسی که خودر ا عیلامی و وابسته و مدافع سرزمین باستانی عیلام وتمدن (شهریگری) ان میدانم مواردی را با شما ودیگر دوستان کاوش گر در میان میگذارم 

در منطقه استان مرکزی عیلام شمالی که سال ها در شهر و روستاهایش زیسته ام تعصب بیجا و دیوانه واری را روی شیعه گری از طرف بعضی مردمش نظاره گر بوده ام این مردم که از نظر قوم شناسی و اتنیک بیشتر شبیه مردم عراق فعلی و نیز یهودیان هستند و خصال و رفتار های انها را دارند خصوصیات چهر ه شناسی انها هم کاملا سامی است تعصب دینی شیعه انها هم نشان از غیر بومی بودنشان دارد در این منطقه مناطقی هست که بغدادی نام دارد و نشان از مهاجرت این مردم از عراق به این منطقه رادارد بعضی مردم فامیل عراقی یا عراقچی یا بغدادی دارند تشخیص عرب اشوری یا یهودی یابابلی بودن مردم این منطقه بسیار مشکل است ردیابی هایی در مورد بعضی خاندان های ان مناطق داشته ام و تبار عربی حجازی یا سامی عراقی داشته اند کلا از نظر نژاد شناسی سامی هستند از نظر روانشناسی و ارکی تایپی هم رفتار های ژنی سامی گرا دارند خصوصیت منفی که در یهودیان و نیز اعراب اسلامی مهاجم که گفته شده در رفتارشان هست در کل منطقه عرب و یهودی نشین است و اشوری و بابلی نشین که با شیعه گری غالی خودرا نمایان میکند چهره هاشان پوست قهوه ای بینی عقابی و کشیده دارند دارای غرور خاص افراد مهاجم وغیر بومی و نفرت افراد غریبه به بومیان هستند .خیلی هاشان یا فامیل های یهودی عربی دارند مانند اسماعیلی ابراهیمی عمرانی موسوی فرهی ...یا فامیل های عربی سیدی فاطمی با پیشوند میر که بسیار زیادند و نیز بعضی ها ااز ثرومتمدان منطقه وزمین داران بزرگ هستند اهالی سنجان که کلا یهودی بوده اند و شیعه غالی شده اند و در شورش 57 هم نقش بسیاری داشته اند یهودیان دیگری در خود شهر هستند که در همین سال ها شیعه شده اند و در شهر مشخص میباشند خیلی ها به اسرائیل مهاجرت کرده اند شهرداران اراک یکی سنجانی بود که یهودی تبار بوده و دیگری کرهرودی عرب تبار سید که هردو بخاطر بعضی مسائل مجبور به ترک پست شدند مغازه های تجاری نقاط خوب شهر اراک خیلی هایش دست یهودی تباران سنجانی است روستای سامی تباردیگر در فراهان اراک هست که داوود اباد نام دارد بعضی انهار ا یهودی و بعضی عراقی های مهاجر کوفه میدانند انها هم مردمی مهاجم و دیگر ستیز هستند با تعصب شیعه فراوان و موقعیت بالا در بازار اراک و حکومت فعلی در شورش 57 هم نقش بسیاری داشته اند در سران انصار حزب الله هم هستند .کلا هرکسی به اراک سفر کند کاملا متوجه سامی تباران عراقی انجا میشود هرچند در منطقه مردم نزاد سفید شمالی و ترکان خلج و مغولان هم هم حضور دارند حتی عیلامیان که در بعضی نقاط کاملا ار نظر رفتار و ادب و نداشتن تعصب مذهبی از سامی های مهاجم مشخصند من در باره پوریم خوانده ام ولی اینکه در پوریم تمام مردم عیلام کشته شده اند را قبول ندارم چون جمعیت و توان نظامی ایل پاسارگاد و یهودیان عراقی مهاجم درین حد نبوده که تمام مردم بومی عیلامی را در گستره عیلام (نیمه جنوبی ایران فعلی حدود 12 استان فعلی) کشتار کنند این حرف شما خودش بزرگنمایی غیر علمی و پروپاگاندا برای بزرگ انگاری دو قوم وحشی اشغالگر(وحشی های شمالی پاسارگادی و یهودیان مهاجم عراقی ) عیلام است پایدار باشید.کشتار بوده وهست وادامه دارد ولی موفق به حذف کامل بومیان عیلامی نشده حضور ما و دیگران در عیلام خود سند مدعای ماست .
پاسخ:
ایران جمعیت بومی و با سابقه زیستی بیش از 250 سال در هیچ منطقه ای ندارد. ایلام یک نام گذاری عبری وبه اقرار تورات محل تجمع بنی اسرائیل پس از گذر از دریا بوده است. حوصله کنید.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


پیام رسانی و ابلاغ رسالت خداوند به مردم، تزکیه و تعلیم و تعلم کتاب و حکمت به خلق خدا توسط پیامبر اسلام (ص) و شان رسالت در قرآن


جعفر
سه‌شنبه 8 مرداد 1392 ساعت 03:23 ق.ظ
باسلام و تشکر بی پایان جهت درج این مطلب روشنگر 
استاد گرامی فقط با یک جمله از این مطلب مشکل دارم 
"برای رسول الله مرتبه دیگری بیرون از وظیفه ابلاغ شماره نکرده اند" 
در قران رسول الله، اسوه حسنه خوانده شده و یا در ایه شریفه "ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه.." شان رسول الله که تربیت یافته مستقیم خداوند است فراتر از یک "پیام رسان" ساده می باشد
پاسخ:
پیام رسان خطاب خداوند به رسول است. درهمین ستون کامنت ها تعدادی ازاین ایات ارائه شده. خوش اخلاقی هم موجب ارتقاء مقام پیامبر در کادر وظیفه انخصاری اش نمی شود.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


مقاله: رازی مگو از ایران باستان که چهره‌ی جهان را تغییر می‌دهد، داستان توهمی فرش/قالیچه پرنده ایرانیان در زمان هخامنشیان


مهدی - مهدی
یکشنبه 6 مرداد 1392 ساعت 03:17 ب.ظ
بخوانیم و بخندیم: 

رازی مگو از ایران باستان که چهره‌ی جهان را تغییر می‌دهد 

http://mostafazizi.com/2012/04/01/magic-carpet/
پاسخ:
باز نشد متاسفانه  
 
 
 
 
آمون : بهتر که باز نشد! مایه اتلاف وقت است این هذیانات جماعت روان پریش! از ترس،‌در انتها نوشته که دروغ سیزده بوده!! جل الخالق!  
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


حدود اختیارت، تکالیف، وظایف و مسئولیت های پیامبر اسلام (ص) در تبلیغ دین اسلام و ابلاغ آیات نورانی قرآن برای عموم مردم جهان


اسمر
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 01:27 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و دوستان عزیز 

ببخشید استاد استنباط من مبنی بر اینکه خداوند چرا از اطیعو الرسول در چندین آیه از ایات قران درست است؟ 
خداوند در هیچ جا نگفته اطیعو محمد. گفته اطیعو الرسول بخاطر اینکه محمد (ص) بعنوان پستچی معرفی میکند که وظیفه اش فقط ابلاغ و ملا ساختن وحی بوده است. در سوره قصص آیه 56 با چنین ایه ای روبرو میشویم إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَـٰکِنَّ اللَّـهَ یَهْدِی مَن یَشَاءُ ۚ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ ﴿٥٦﴾ که محمد شما نمیتوتنی هدایت کنی هر که را که دوست داری بلکه خداست که هر که را بخواهد هدایت میکند و او به راه یافتگان داناتر است. 
آیا این آیه این را نمیرساند که حدیث های ساختگی منتسب به محمد نبی نمیتواندهدایت بشریت نقش داشته باشد؟ و در چندین جا از قران مبین همانطوری که در اسلام و شمشیر 56 هم اشاره کردید دستور استغفار به محمد نبی صادر شده. 
سوال من اینست که آیا استنباط من درست بوده پیرامون اطیعو الرسول؟ 
خوشحال میشم اگه بنده رو راهنمایی کنید 
تشکر
پاسخ:
بر اساس یاد آوری های قرآن وظیفه پیام آور تنها دریافت وحی و رساندن پیام های آسمان به مومن و غیر مومن است. منطقی است تصور کنیم که در پایان دریافت آیات وظیفه رسول نیز تمام می شود، امری که خداوند با تذکر انسداد باب رسالت یاد آوری می کند.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


فیلم معتبر و قابل اعتنا و ارزشمند سینمای ایران، طعم گیلاس عباس کیارستمی و برنده جایزهLe Festival International du Film de Cannes


جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 10:53 ق.ظ
استاد کدامیک از فیلمهای سینمای ایران از آغاز تا امروز شایسته اعتنا هستند؟
پاسخ:
طعم گیلاس که نقدی هم بر ان نوشتم.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


قرآن صنعا و بررسی احتمال بازبینی آیات قرآن 70 سال بعد از وفات پیامبر اسلام (ص) و تحریف و تغییر آیات الهی توسط مسلمانان یمنی


abbas
جمعه 4 مرداد 1392 ساعت 10:24 ق.ظ
http://www.hamzatzortzis.com/q-a/does-dr-puins-research-provide-evidence-that-the-quran-has-been-revised/
 
 
 
 
آمون : این هم نقدی بر توهم قرآن صنعا که در یادداشت پیشین مفصل قید شده به نشانی :  
 
با تخمین 20 میلیون حافظ کل قرآن در حال حاضر! فکر کنم کمی اغراق آمیز باشد :  
 
Does Dr. Puin's Research Provide Evidence that the Qur'an has been Revised? 
 
Dr. Gerd. R. Puin wrote an article under the title of "Observations on early Qur'an manuscripts in Sana". This article concludes that:
1) In a number of manuscripts the letter alif is written in an incorrect way
2) There are some differences in the numbering of verses in some surah's (chapters of the Qur'an)
3) In 2 or 3 sheets he has found the surahs are written in an alternative order to that of the standard Quran
Before I start to discuss his claims, it must be noted that Dr. Puin himself mentions that these discrepancies are minor and they would not probably lead to any sudden and significant advances in the filed of Qur'anic studies.
A Note on Recurrent Oral Tradition
The Qur'an is preserved historical document. There are two intellectual traditions regarding the preservation of the Qur'an, an oral tradition and a textual tradition. I will not detail the textual tradition here, but it will suffice to mention that we have many manuscripts of the Qur'an dated back to the first century after the hijra. These can be compared to the current copies we have today, and it can be seen that nothing has been altered.
The oral tradition of the Qur'an is a phenomenon unique to Islam. There is an estimate of over 20 Million hufadh (people who have memorised the Qur'an) in the world, and millions of these hufadh have learnt the Qur'an via a direct transmission starting from the Prophet (s) himself. The implications of this are astonishing. If millions of people who have memorised the Qur'an can trace their oral memorisation of the Qur'an down the centuries of teachers and scholars all the way back to the Prophet himself, who could doubt the authenticity of this oral tradition? Especially if these millions of hufadh live in different places in the world and have learnt the Qur'an via different teachers and scholars. The amount of varying oral transmissions and the amount of people who have learnt the Qur'an – in addition to there being no discrepancy in what they have memorised – is not a historical accident. The conclusion can only be that the Qur'an memorised today is the one that was taught 1400 years ago. There is no other rational explanation for this unique oral phenomenon.
Arguments that attempt to undermine the oral tradition can only be described as conspiratorial and absurd. Unless someone argues that all of these hufadh throughout the ages – at different points in time and different places in the world – somehow came together to ensure that they all memorised and recited the exact same Qur'an, then there is no alternative explanation. To pose such an argument is irrational.
Refuting the claims
1) The incorrect writing of the alif at some places does not in any way effect the integrity of the text as a whole. This is due to the fact that the oral recurrent reporting of the Quranic text has always been used as the standard reference. The skeletal form or the representation of the text in the Arabic language has always been used as a secondary reference. Hence when a hafidh (someone who has memorised the Quran) refers to a copy of the Qur'an with a small mistake such as an incorrect alif, he will easily understand the word and make the correction. Take for example the word 'understanding' in English. If read the following way: "understndng" anyone could comprehend the meaning, especially if the incorrectly spelt word was placed in a sentence.
2) Differences in the numbering of verses have never been a cause for concern with regards to the textual integrity of the Qur'anic text. Classical Muslim scholarship has debated many opinions on the where a verse starts and where one should finish, hence difference in numbering. This difference in numbering doesn't affect the text as a whole. Even Flugel, a famous Orientalist numbered the Qur'an differently from the standard text. It must be noted that Dr Puin doesn't mention changes to the text, only in the numbering of the verses, which has no impact on the text as a whole.
3) It is well known that for academic and other purposes the Qur'an has been published from time to time with surahs arranged according to the order of their revelation. Thus for instance, A. Rodwell published a English translation of the Qur'an in 1861 rearranging the surahs according to their order of publication. And early in the twentieth century a Muslim of Bengal, Mirza Abul Fazl, issued a new translation arranging the surahs according to the order of their revelation. Similarly Richard Bell made another translation in the early thirties with what he called a "critical rearrangement of the surahs." Moreover, it has been reported that the companions of the Prophet Muhammed used to keep copies whose arrangement of surahs was different though there were no differences in the verse arrangement.
The existence of a Qur'an with a different arrangement of the surahs or with what is called "revisions" – even though they are irrelevant and minor – is not evidence for a revised Qur'an. The oral tradition of the Qur'an is so well established that any minor textual "error" can be easily rectified. The arrangement of the surahs and verses do not effect the text but are arbitrary methods to counting and splitting the text up; which has no bearing on the textual integrity of the Qur'an.
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: