______________________________________________________________
______________________________________________________________
پند، اندرز و نصایح بزرگان برای نسل های آتی و استفاده از شعر و تاریخ به عنوان موعظه گر انسان برای بهبود اخلاق و سجایای انسانی
جواد
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 10:45 ق.ظ
جوابتان به mokasher کامل و قانع کننده نبود ؟ لطفا کامل تر جواب دهید ؟ تحقیقاتتان قابل تحسین است،اما اینکه به نصیحت حافظ و مولانا نیازی نیست،پاسخ بی ربطی است!
پاسخ:
نصیحت حافظ را که خواندی: زنده کردن دین زردشت و بی اعتنایی به آیات قرآن.
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 07:55 ب.ظ
خطاب به جواد
ساخت اشعار حافظ و مولوی و .. با قصد مقابله و هماننداوری برای قران صورت گرفته و در کنار آن به اصطلاح پندهای اخلاقی خزعبلاتی چون دعوت به ترک قران و باده و مستی و لودگی و نهیلیسم گنجانده شده.
جواد
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 08:19 ب.ظ
با سلام دوباره!
از میان انبوه یادداشت های شما در وبلاگ و کتاب ها کار دشواری است ، اگر امکان دارد،سرفصل مطالبی را که در مورد شاعران که در کتاب ها یا نوشته های پیشین وبلاگ(یا سایت رسمی تان) آورده اید را ذکر کنید! با تشکر فراوان
پاسخ:
یادداشت حرف اخر را بخوانید.
برچسبها: خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی، غزلیات و اشعار حافظ شیرازی، شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی، قصیده،غزل،مثنوی،قطعه،بیت،شعر،نظم، شعر و رسیدن به حالت آرامش روحی،اسلام، دین هدایت و سعادت نوع بشر، صادق هدایت، نویسنده و مترجم، جلال الدین محمد رومی بلخی مولوی، مثنوی معنوی مولانا جلال الدین، رشد و اصلاح اخلاق فردی با قرآن
فرهنگ و تمدن ایران باستان، از قتل عام ایرانیان در عید پوریم یهودیان تا دوران قاجار و بررسی اشیا کشف شده و کشفیات تاریخی منطقه
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 06:47 ق.ظ
استاد فرمودید:
قلابی بودن هر شیء که تولید ان را در فاصله پوریم تا قاجاریه می گویند به سادگی قابل اثبات است.
فکر میکنم باید اشیا تولیدی در فاصله حضور 500 ساله یونانیان ((اشکانیان) را مستثنی شوید .درسته؟
پاسخ:
بله و گمان می کنم این تفکیک انجام شده است.
مسجد شاه اصفهان و عکس های زیبا و دیدنی از معماری و طراحی های ابنیه و ساختمان های قدیمی شهری ایران کهن و عصر صفوی
abbas
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 02:38 ق.ظ
http://djeyran.de/hoeltzer-isf.html
پاسخ:
عکس های مطلوبی بود به خصو ص موقعیت کنبد مسجد شاه. ممنون.
abbas
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 05:44 ق.ظ
http://www.imna.ir/vglb0zbf.rhbg0rquu5ipr.l.html
پاسخ:
این هم همبن طور.
abbas
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 05:48 ق.ظ
http://www.imna.ir/vglgy79w.ak9z3a1rrwp4a.v.html#/images/docs/000030/n00030869-r-b-020.jpg
پاسخ:
این یکی بار نشذ.
abbas
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 06:17 ق.ظ
http://www.yazdnegar.ir/post/category/5/page/7
پاسخ:
این هم یک کنیسه دیگر گه شدیدا مورد احترام مردم حوزه یزد و کرمان است.
مجموعه بحث های بنیان اندیشانه آقای ناصر پورپیرار و ادامه مباحث تاریخ معاصر ایران و هواخوری های وبلاگ و حجم مطالب در پیش رو
علی قدیمی
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 12:32 ق.ظ
این بحثها در چند قسمت خواهد بود ؟امثال تمام میشود ؟
عکسهای این وبلاگ را در یک مجموعه جمع آوری کرده اید ؟
پاسخ:
عکس ها جمع اوری نشده و به خواست خدا بحث ها بسیار مفصل خواهد بود
علی قدیمی
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 08:58 ق.ظ
مفصل خواهد بود
یعنی چند ماه یا سال ؟
پاسخ:
فعلا که الحمد لله رشته عمر در محدوده گسستن است و سخن از سال و ماه،، اسباب تمسخر.
علی قدیمی
جمعه 26 مهر 1392 ساعت 05:58 ب.ظ
نمیشه یه جواب جدی به ما بگید . بالاخره این بحث های اصلی چند یادداشت دیگر لازم دارد و ما با چند جلسه دیگر میتوانیم این کتاب را تمام شده فرض کنیم . اراءه چشم انداز به ما خیلی سخت نیست .
پاسخ:
مگر کم و زیاد مدخل تاثیری در شما می گذارد؟
اهدای جام سیمین شیردال به هیئت ایرانی در نیویورک و جعلی بودن شیردال و تلاش برای تاسیس گروهی برای مراجعه به مسئولین فرهنگی
aydın
پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 03:36 ب.ظ
با سلام
استاد بزرگوار چند سال پیش که مطلبی با نام حرف آخر در وبلاگتان قرار دادید گویی در خود انرژی را احساس نمودم که باید این راه را ادامه دهم. از نو به مطالعه دوباره اثارتان از پرداختم و سعی کردن موضوعاتی در خور توجه را در وبلاگی جمع آوری کنم و دوستان نزدیک خود را که کمی حرف شنوی داشتند به آن دعوت کنم. از پاییز ۹۰ تا کنون دیگر احساس می کنم مطالب وبلاگم و مخصوصا یادداشت های بنیان اندیشی را در اثر تکرار در انواع سایت ها تا اعماق تمامی گروه های هویت طلبی رسانده ام و دیگر اگر کسی مدعی شود که بنیان اندیشی را نمی شناسد فقط یک شیاد می تواند باشد. از همه دوستان که قلمی در نوشتن داشتند دعوت نمودم که گوشه ای از کار را بگیرند برخی از آنها لبیک گفتند و برخی دیگر در تدارک تهیه یادداشت هایی هستند که قبل از به اتمام رسیدن می دانم که چه صدایی ایجاد خواهند کرد. ما تسلیم آیات الهی هستیم و تا رسوایی نهایی سران کنیسه و کلیسا پشتکار خود را از دست نخواهیم داد:
وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
جناب محمد از اولین تصاویری که درباره شیر دال در رسانه ها پخش شد در چندین پست موجود در گروه بنیان اندیشی در فیس بوک به جعلی بودن آن اشاره کردم. کافی است به آن تصاویر رجوع کنید . بالهای آن شیر دال با پرچ و لحیم که کاملا با نقاطی برجسته بر روی شی مشخص شده است به بدنه وصل شده اند حتی پاها و سر و قسمتهای شیپوری آن ظرف که باز با لحیم به هم متصل شده اند و در خود تبریز چند قلم زن ارمنی و غیر ارمنی را میشناسم که تا فردا شب می توانند صد ها مثل این را تولید کنند. و نیازی نبود از ماسکارلا در باره این ظرف فتوا گرفت چون خود ماسکارلا به جعلی بودن برخی از تغییرات ایجاد شده بر اشیای باستانی ایران اشاره نکرده است. کاف است این یادداشت وبلاگ بنده را بررسی کنید.
http://biryol-az.blogsky.com/1392/06/19/post-71/
ظرف کشف شده در حسنلو که نام پادشاه ایلام بر روی آن حک شده است و حتی در تصاویر سیاه سفید نیز می توان تازه تراش بودن آن چند حرف میخی را دید!! که نوشته شده اهدایی کدشمن انلیل !!! اگر به جای مردم حسنلو بودم این ظرف را به خود کدشمن بر می گرداندم چون در برابر آثار کشف شده در حسنلو چیز قابلی نیست و نمی توانست پیشکش پادشاهی به پادشاه حسنلو باشد چون بسیار حقیر است!. ولی واسکارلا هم این مسئله را متوجه نشده است!. حال وقتی قبول کرده ایم تمامی داستان های مربوط به کتیبه های ایلامی داستانی بیش نیست و اصلا نمی دانیم ایلام چیستو کجاست؟ پس از رجوع به گفتار های حضرات که حتی یک جمله هم در بینشان راستی وجود ندارد بپرهیزید. موضوع زمانی جالب تر می شود که برخی نفرات هیئت همراه سفر به آمریکا می گویند: «مهم حسن نیت طرف آمریکایی است و جعلی بودن آن ظرف زیاد مهم نیست!!!.»
با تشکر
پاسخ:
امیدوارم پس از پایان یادداشت های معاصر یک گروه کاری برای مراجعه مستقیم به مراکز فرهنگی مسئول اماده کنیم.
آمون : مطلب قبلی :
از زمین روئیدن تاریخ منطقه ای و ارزش یهودی یا مسلمان بودن شاعران و جاعلان و اهمیت و کاربرد بنیان اندیشی در زندگی روزمره و عادی
MOKASHER
پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 02:01 ب.ظ
________________________________________
سلام آقای پورپیرار من مثل شما به دنبال کشف حقایق تاریخی نمی روم چون نه فقط نسبت به هر چیزی که مستندات آن مربوط به قبل است خوشبین نیستم که حتی یافته های کمتر از یک قرن اخیر هم معتبر نمی دانم آنچه دیگران و شما میگویید به یک اندازه دارای اشکال است . من نه به افلاطون و سقراط و ... نه به سعدی و حافظ و فردوسی و.... کار دارم آنچه برای من مهم است گفتار ، شعر ، فلسفه و.... که به این افراد نسبت ( شما هر اسمی می خواهی روی آنها بگذار و مال هر زمان و یا کشوری هستند هم مهم نیست ) می دهند می باشد . وقتی شاعری میگوید :
بیا تاگل بر افشانیم و می در ساغر انذازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم (اگر شما می درساغرش می بینید ، من "طرح نو" ش)
و دیگری می گوید :
مُرده بُدم زنده شدم ،گریه بُدم خنده شدم - دولتِ عشق آمد ومن دولتِ پاینده شدم
تابش جان یافت دلم واشد و بشکافت دلم اطلس نو بافت دلم دشمن این ژنده شدم
سومی می گوید :
به هر مدتی گردش روزگار زطرزی دگر خواهد آموزگار سرآهنگِ پیشینه کج رو کند نوایی دگر درجهان نو کند
چو گم گردد از گوهری آب و رنگ دِگر گوهری سر برآرد زسنگ
این گفته ها به ما چیزی می آموزد و من با مطالعه آنها اندیشیدن را تجربه می کنم ، اظهار نظر می کنم و وقتی دیگران نظری می دهند در حد خود می توانم بر آن نقدی بنویسم . این نوشته ها به من یاد داده که حقیقت در انحصار هیچکس نیست ، قدمای ما می گفتند همه چیز را همگان دانند ، این نوشته ها به من می آموزد که : تا بدانجا رسید دانش من که بدانم همی که نادانم
این نوشته ها به من آموخته که در باور انسانها : هرکس به زبانی سخن وصف توگوید بلبل به غزلخوانی و قمری به ترانه
چه فرق می کند این گفته از سعدی باشد و یا یک یهودی با اسم سعدی:
عبادت به جز خدمت خلق نیست به تسبیح و سجاده و دلق نیست
درک شما و من از دین به این خاطر فاصله بسیار دارند :
اگر با پدر خشم گیرد کسی پدر بی گمان خشم گیرد بسی اگر تَرک خدمت کند لشکری شود شاه لشکر کش از وی بری وگربر رفیقان نباشی شفیق به فرسنگ بگریزد از تو رفیق و گر بنده چابک نیاید به کار عزیزش ندارد خداوند کار ولیکن خداوند بالا و پست به عصیان در رزق بر کس نبست - دوکونش یکی قطره از بهر علم گنه بیند و پرده پوشد به حلم
فرض ممکن را بر این می گذارم که گفته شما درست است و ما به نتیجه ای رسیدیم که شما زسیده اید ، کشور و مردمی به نام ایران نبوده و ایرانیان (اقوامی که در همان خط فرضی زندگی میکنند و به درستی الان ادعا میکنند که باید دولت مرکزی حق ایرانی بودن و حق قومیت آنها به رسمیت بشناسد ) چند سالی است از زیر بُتّه سبز شده اند حالا در شهر کوچک ما معضلاتی و جود دارد ، جوانان نمی توانند ازدواج کنند ، بیکاری و جود دارد ، اعتیاد بیداد می کند ، درصد طلاق از حد تحمل گذشته و ..... با مطالعات پیشنهادی شما و نتیجه گیری آن ، چه نسخه ای بر مبنای یافته های "تاریخ بدون دروغ و یا تختگاه هیچکس "برای این شهر کوچک داریم .
اما آنجا که نوشته ای "آن تکنولژی وموبایلی که مورد نظر شماست هم جز وسیله ای برای تهدید وغارت جهان نیستند . درست برعکس ذرهای آزادی و دموکراسی و پیشرفت در جهان غرب وجود ندارد وقتی ازدومکراسی حرف میزنیم ازموهومات میگوییم نمیتوان به جان و مال و منابع مردم جهان از آمریکای جنوبی تا آسیا لطمه زد و آن گاه مثلا روزنامه های سرزمین خودی را آزاد گذارد تا انتقاد کنند و بر مبنای آن مدعی اعمال دموکراسی شد این تعریف تازهای از دموکراسی است که مورد پذیرش خردمندان نیست" اوایل انقلاب بود و در افغانستان هنوز دولت نجیب بر سرکار بود بحثی بود بین یک افغانی و یک ایرانی افغانی درحالیکه رادیو کوچکش روشن بود می گفت که هرچه برای انسان لازم بود حتما مسلمانان صدر اسلام درست می کردند ، چیزهایی که الان هست مانند ساعت ، ماشین و چیزهای دیگر ارزشی ندارند و به درد نمی خورند من پرسیدم پس چرا به رادیو گوش می دهی ؟ مگر نه اینست که اگر رادیو لازم بود در صدر اسلام درست می کردند ، چَب چَب نگاهم کرد به قول سعدی ببخشید آن یهودی " نگه کردنِ عاقل اندر سفیه" و گفت اخبار جهادی گوش می دهم و اضافه کرد اگر در افغانستان بودیم من تو زا اعدام می کردم .
پاسخ:
شاید هم گمان می کنی پدید آورندگان کتیبه های قلابی در شرق میانه قصد خدمت به اقوام این منطقه ، تولید سرگرمی برای خویش و یا آموزش پند و اندرز داشته اند. تولید آن اشعاری هم که شما را سرمست می کند کار دشواری نیست.در هر فرصتی خودت را به هر نحو ممکن نصیحت کن. حافظ و سعدی و مولانا نمی خواهد.
برچسبها: آزادی و دموکراسی، حقوق بشر، زنان، حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ، کهنه نشان دادن دواوین شعر فارسی، پوریم، جعل کتیبه های هخامنشی در ایران، شعر و رسیدن به حالت آرامش روحی، ایالات محده آمریکا United states، شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی، تاریخ و فرهنگ مردم شرق میانه، کشور جمهوری اسلامی افغانستان
جام سیمین شیردال بازگردانده شده به ایران در سفر رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران به نیویورک و بهبود روابط با آمریکا
محمد
پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 11:37 ق.ظ
یک پایگاه آمریکایی با ارائه اسناد و مدارکی گزارش داد جام شیردال که اخیراً از طرف آمریکا به ایران به نشانه حسن نیت اهدا شد، کاملا تقلبی است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی تبلت مگ، گاهی اوقات نمادهای باستانی بیشتر از آنچه که تصور میشوند تحسین برانگیز هستند.
به عنوان مثال جامی که آمریکا به نشانه احترام و دوستی به ایران هدیه کرد به عنوان یک سمبل در شرایط نوظهور روابط میان تهران و واشنگتن قلمداد شد و تحسین زیادی را برانگیخت.
اما یک مشکل وجود دارد. اینکه این نماد باستانی تقلبی است. براساس این گزارش، جام شیردال نه تنها تقلبی است بلکه خیلی خیلی تقلبی است!
تبلت مگ در راستای اثبات تقلبی بودم شیردال نوشت؛ بر اساس مقالهای که توسط «اسکار وایت ماسکارلا» موزه دار بازنشسته موزه هنر «متروپولیتن» اخیر منتشر شده آمده است؛ جامی که اخیرا توسط وزارت خارجه آمریکا قدمت آن 2700 سال تخیمن زده شد در واقع جعلی است و تاریخ ساخت آن به سال 1999 برمیگردد.
براساس این گزارش، جام شیردال برای اولین بار در گالری اشیاء ایرانی در ژنو دیده شده بود و در سال 2002 توسط یک کلکسیونر ثروتمند نیویورکی خریداری شد.
وی که از اصالت این شی باستانی اطمینان نداشت، هنگام خرید خواستار مدارکی برای تایید اصل بودن شیردال شده بود که در پاسخ گزارشی دریافت کرده که سه متخصص تایید می کردند این شیء مربوط به 700 سال قبل از میلاد مسیح بوده و در غرب ایران ساخته شده است.
اما زمانی که جام به نیویورک آورده شد یکی از واسطههای ایرانی-سوئیسی توسط وزارت امنیتی داخلی آمریکا به اتهام جعل تعیین منشا اشیاء باستانی بازداشت شد.
سال بعد وی مجرم شناخته شد و اعتراف کرد که به دروغ گفته است شیردال مربوط به سوریه بوده درحالی که این شی متعلق به ایران است.
وی به یک سال زندان و پرداخت 5 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. خریدار پول خود را پس گرفت و شیردال توقیف شد.
جام شیردال تا پاییز امسال در انبار «کوئینز» وزارت امنیت داخلی آمریکا بود. در حالی که دسترسی به این شی برای محققان و پژوهشگران ممنوع بود یک عکس از آن موجود بود که ماسکارلا را متقاعد کرد که این شی تقلبی است.
وی میگوید؛ در حقیقت هر کس با هنر خاور نزدیک یا هنر هر نقطه دیگر آشنایی داشته باشد با یک نگاه به آن متوجه خواهد شد که این جام تقلبی است.
تبلت مگ نوشت؛ ما به ایران یک نشان باستانی دادیم که حسن نیت خود را نشان دهیم. اما فقط یک مشکل کوچک وجود دارد. اینکه این شی تقلبی است و قدمت آن به سال 1999 بر میگردد.
منبع:تابناک
پاسخ:
قلابی بودن هر شیء که تولید ان را در فاصله پوریم تا قاجاریه می گویند به سادگی قابل اثبات است.
آمون : نوشته پیشین در مورد این شیردال :
بنیان اندیشی در ترازوی قضاوت عموم مردم و ارزش یابی حرفهای به ظاهر کم اهمیت امروز برای آزادیخواهان و تشنگاه حقیقت و عدالت و صداقت
21
پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 02:28 ق.ظ
واقعا که خسته نباشید از خداوند برایتان بهبودی آرزومندم _ نوشته های بی بدیل تان گنجی است که پس از شما برای هر آزاده تشنه حقیقت به یادگار خواهد ماند پس در شداید تشنگان آینده را به یاد بیاورید
پاسخ:
ممنونم. بدین سان بنیان اندیشی بدون هراس توان فرهنگی خود را به قضاوت و ارزش یابی صاحبان نظر می گذارذ.
احتمال چاپ قرآن کریم با ترجمه آقای ناصر پورپیرار به زبان فارسی و درخواست و اصرار دوستان مبنی بر تعجیل چاپ ترجمه قرآن فارسی
پنجشنبه 25 مهر 1392 ساعت 02:06 ق.ظ
سلام. استاد بی صبرانه منتظر ترجمه شما از قرآن کبیر هستیم.
پاسخ:
ان شاء الله و به استمهال اجل.
انتشار، تبلیغ و بازپخش نوشته ها و یاددات های بنیان اندیشانه آقای ناصر پورپیرار توسط سایت ها و خبرگزاری بدون اشاره و ذکر نام مولف
منصور
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 11:02 ب.ظ
آیدین عزیز
هر چند نبردن نامی از استاد عزیزمان و پدر بنیان اندیشی در آن لینکها مایه تاثر است اما اینکه موبه مو اسناد و مطالب ارائه شده توسط ایشان را مطرح کرده اند و سر سوزنی هم نتوانسته اند بر آن بیفزایند هم نشان از تهی دستی آنان می دهد و هم رسیدن نم بنیان اندیشی به سقف این فرهنگ مجعول را نوید می دهد و این لینکها آجرهایی است که به تدریج شروع به ریزش کرده است. باید صبر کرد و شاهد انهدامی مهیب بود.
پاسخ:
ان شاء الله و به خواست خدا.
آمون : می پردازد به این یادداشت همین وبلاگ :
اجرای مراسم، مناسک و آیین حج تمتع، عمره مفرده، رمی جمرات، قربانی، طواف و دیگر اعمال حج توسط حجاج بیت الله الحرام بر اساس قرآن
سید مرتضی
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 04:26 ب.ظ
سلام استاد
خسته نباشید. بخاطر عید قربان میخاستم بپرسم انجام حج به روش فعلی چقدر با قران مطابقت داره؟ آیا رفتن به حج واقعا برای افراد با بضاعت اجباریه؟
پاسخ:
برترین نظر برای هرگونه پاسخی رجوع به سوره حچ در قران کریم است.
دسترسی به آرشیو دیجیتال و منابع دست اول و نایاب کتاب ها و دست نوشته های کتب قدیمی در کتابخانه دیجیتال کمبریج انگلستان
محمد وجال
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 03:07 ب.ظ
Islamic Manuscripts
Cambridge Digital Library
http://cudl.lib.cam.ac.uk/collections/islamic
محمد اوجال
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 03:08 ب.ظ
با امکان زوم بالا.
پاسخ:
بسیار دیدنی و قابل استفاده و البته سرشار از اطلاعات مصرف شده و ارجاع به خلفای ناپیدا و غلط بود. ممنونم.
برچسبها: کتاب قدیمی، اصرار بر دروغ،انتشار مجدد اکاذیب، دین سازی ، خرافه ، انتشار خرافات،تزریق افسانه و دروغ به اسم تاریخ، حقه بازی در قالب زدن تاریخ دروغ، خلفای راشدین، قرآن نویسی و خطوط عربی برای قرآن، تکامل نگارش به زبان عربی باستان، لت نوشته های قرآنی؛پاپیروس،پوست،مجموعه یادداشت های قلم، پورپیرار
فرمان سکوت شورای جهانی یهود در برابر یادداشت ها و نوشته ناصر پورپیرار و مجموعه تاملی در بنیان تاریخ ایران و مبارزه با حقیقت
aydın
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 02:44 ب.ظ
با سلامی دوباره
این هم یکی دیگر
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=61424
ای کاش کسی جرات اضافه کردن نام بنیان اندیشی را بر این یادداشت ها داشت.
با تشکر
پاسخ:
سکوت در باب مکتب بنیان اندیشی دستور صادر شده از جانب کنیسه اعظم و خاخام بزرگ است و متابعین آن به طور خلاصه جهودند.
آمون : متناظر بر این متن است :
یادی از گذشته، هک وبلاگ و دستکاری مطالب و نوشته های وبلاگی آقای ناصر پورپیرار (ناریا) و حذذف مطالب و نوشه های وبلاگ حق و صبر
کلام ماندگار حق
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 12:10 ب.ظ
بیانیه
(سومین بار است که این بیانیه را نصب می کنم و معلوم نیست چه گونه واز چه راه حذف می کنند؟!!!)
مخالفان کتاب های من به شدت فعال شده اند، به تهدیدات مکرر و متنوع دست می زنند و با مراجعه به مراکز سیاسی مدعی دموکراسی و اصلاح طلبی و مسامحه و گفت وگو، در خاموش کردن این صدا مصمم اند که خود مصمم و متعهد به برملا کردن دروغ های یهود ساخته درباره ی تاریخ ایران است.
آن ها که در پاسخ نویسی درمانده اند و از اعزام یکی دو بازیچه در سیمای نقاد به میدان مبارزه با تزهای کتاب های «تاملی در بنیان تاریخ ایران» طرفی نبسته اند و نتایج نامطلوب گرفته اند، اینک دیگر علنا به حذف فیزیکی اشاره می کنند و گویا به سردمداری پیرمردی که از ستون های یاوه بافی در موضوع ایران پیش از اسلام است، هیئتی برای مقابله ی به هر بها و به هر صورت با این کتاب ها و نویسنده اش تدارک دیده اند تا به بلند پایگی و ورجاوندی و ایستادگی و امتداد خویش بر دروغ های پیشین ، تا حد جنایت، معنای عینی و عملی ببخشند. نخستین موفقیت آن ها عدم صدور مجوز چاپ برای بخش سوم کتاب «۱۲ قرن سکوت» با نام فرعی ساسانیان است، که از نفوذشان در وزارت ارشاد نیز خبر می دهد.
آن ها در حالی که از ضربه ی کتاب «اشکانیان» کمر خم کرده اند، پس از دسترسی به متن «ساسانیان»، که برای بررسی به ارشاد فرستاده بودم، از طریق عوامل شان در وزارت ارشادعاقلانه اندیشیده اند که ادامه ی انتشار این مجموعه با ابطال کامل تاریخ یهود نوشته درباره ی تاریخ پیش از اسلام ایران و با برچیده شدن سفره ی کورش خوری، عرب و ترک ستیزی و هویت براندازی بومیان ایران برابر خواهد شد.
آن ها نیک دریافته اند که انتشار تزهای من درباره ی ساسانیان با بی اعتباری و حتی بی کاری انبوهی از صاحبان کرسی در دانشگاه ها، در میراث فرهنگی، در باستان شناسی و در دیگر مراکز ایران شناسی غربگرا مترادف است و از آن که کم ترین تعهدی به حقیقت و به هویت واقعی ساکنان این سرزمین ندارند و جز گوش به فرمانی مورخین بیگانه ی دست پرورده ی کلیسا و کنیسه، وظیفه ای برای خود نمی شناسند، پس تنها صلاح و راه چاره را در منع انتشار این کتاب ها دیده اند.
متاسفانه در برابر این یورش همه جانبه و ناجوانمردانه و نابخردانه و غیر انسانی و ضد فرهنگی و البته بی حاصل، دوستان احتمالی کتاب ها نیز عافیت اندیشی می کنند و صدایی به اعتراض بر نمی آورند. معلوم است که از کسی نمی ترسم، چنان که نیاز و تمنایی ندارم، فقط گزارش می دهم و دفاع از اندیشه و از قلم و بیان را وظیفه می دانم.
+ نوشته شده در چهارشنبه، 22 بهمن، 1382 ساعت 1:28 توسط ناصر پورپیرار
اعتراف سایت تابناک www.tabnak.ir به نیمه کاره بودن تخت جمشید به عنوان دست آویزی برای حمله به جریان انحرافی و برداشت سیاسی
aydın
سهشنبه 23 مهر 1392 ساعت 02:36 ب.ظ
با سلام
استاد تابناک سکوت را شکست:
تاریخسازی جریان انحرافی از «تخت جمشید»!
تخت جمشید بنایی است نیمه کاره و مبنای حقه بازی های تاریخی!!!
http://www.tabnak.ir/fa/news/166389
نمی دانم قبلا در کامنت ها قرار داده اند یا نه. اگر تکراری باشد حذفش کنید.
با تشکر
پاسخ:
هر یک ساز خود را زده و مولف خود را دارند.
aydın
سهشنبه 23 مهر 1392 ساعت 02:59 ب.ظ
با سلامی دوباره
این هم چند لینک مرتبط دیگر:
http://borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1053
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003022445
با تشکر
aydın
چهارشنبه 24 مهر 1392 ساعت 02:14 ب.ظ
با سلام
یک لینک جالب دیگر
http://rajanews.com/detail.asp?id=79135
با تشکر
آمون : به زودی بیشتر خواهند شتافت!
برچسبها: تختگاه هیچکس، مستند تخت جمشید، نیمه کاره بودن تخت جمشید هخامنشی، فیلم مستند تخت گاه هیچ کس، انتشار و ترویج بنیان اندیشی، بازتاب بنیان اندیشی در جهان، اصلاح طلبان، اصول گرایان، سیاست، درگیری گروه های سیاسی، ترس روشنفکری از بنیان اندیشی، ناتوانی در برخورد منطقی، استدلال، اختلاط حق و باطل، راست و دروغ
مشابهت اعتقادی مسلمانان و یهودیان به کافی نبودن کلام وحی برای هدایت انسان و قرار دادن حدیث و روایت اسلامی و تلمود یهودی
abbas
سهشنبه 23 مهر 1392 ساعت 09:56 ق.ظ
استاد سلام۰استاد تلمود توضیح نحوه اجرای فرامین تورات است.یهودیان می گویند تلمود بدون تورات معنا ندارد.وکسانی که حدیث را قبول دارند می گویند که بدون حدیث ما قرآن را نمی فهمیم ۰ پس تلمود احادیث حضرت موسی است و احادیث اسلامی هم گفتار حضرت محمد ۰بنظر شما عجیب نیست این همه شباهت؟
http://www.iranjewish.com/FAQ/FAQ9_Torat.htm
پاسخ:
کاش شباهت ها به همین مورد ختم می شد.
تمدن های شمال آفریقا و باستان شناسی و بررسی های تاریخی شاخ آفریقا و مصر و گستره حکمرانی فراعنه مصر باستان و فرعونهای تاریخ
منصور
سهشنبه 23 مهر 1392 ساعت 01:36 ق.ظ
سلام استاد بزرگوار
عطف به مبتدای یادداشت اخیر, آیا می توان تاریخ فعلی مصر را بر جغرافیای آن ناحیه منطبق کرد؟ آیا اصالت عوارض موجود قابل دفاع است؟ کاخ ها خانه ها یا مجسمه های سنگی در مصر باید آنقدر فراوان باشند که بتوانیم اهرام و اسفنکس های غول پیکر را نمونه های درخشان آن بدانیم. آیا شمال آفریقا و بخصوص در حوزه ی مدیترانه دارای یک الگوی جغرافیایی است؟ اگر آری, پس باید شاهد عوارض مشابهی در سراسر شمال آفریقا باشیم. همانگونه که عوارض مشابه از امپراتوری روم در آنجا وجود دارد, آیا نمی توان متصور بود که فرعون هم با آن قدرت افسانه ای می توانسته سراسر شمال آفریقا و حاشیه مدیترانه را در اختیار بگیرد و آثاری از خود بجای بگذارد بخصوص که تاریخ فعلی برای آن سلسله دورانی چند هزار ساله تعریف کرده است.
ممنون از بذل نظرتان
پاسخ:
این اشارات به پایه های مدخل آسیب نمی رساند. چرا که جست و جوی شن های شمال افریقا حتی آغاز هم نشده.
التماس دعای یکی از دوستان بنیان اندیش در مورد جواب رد پزشکان به بیماری یک از اقوام و راه تسکین و آرامش در مصائب سخت زندگی
khalil
دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:58 ب.ظ
با سلام خدمت استاد عزیز و دوستان بنیان اندیش
بیشتر از سه هفته است که پدرم در بیمارستان بستری شده و پزشکان جواب کرده اند و بنده از نظر روحی بسیار پریشانم . امیدوارم دعای خیر شما شفا بخش پدرم و تمامی مریضان باشد.دست بوستان هستم ممنون
پاسخ:
یاد آوری قرآن در باب وقوع این گونه مصائب، که ناگزیر بر هر جان داری مترتب است، انا لله و انا الیه راجعون است. آرام باشید.
همکاری بخش فارسی BBC و تولید مستند ناصرالدین شاه و 84 زنش به منظور واقعی جلوه دادن شخصیت موهوم ناصرالدین شاه قاجار در تاریخ
aydın
دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت 11:14 ب.ظ
با سلام
مستند BBC
کارتن ناصر الدین شاه و 84 زنش !!!
http://www.youtube.com/watch?v=KXo3E8hqyzc&feature=youtu.be
خدمات امیر کبیر شبح:
1- تشکیل ارتش منظم!!! که قبلا منتسب به رضا شاه بود!؟
2-واکسیناسیون همگانی!!! پزشکان نظر دهند
3- تشکیل دارالفنون و مدارس نوین و ...
ناصر الدین قلی چیزی نداشت جارو به دمش بستن!!!

با تشکر
پاسخ:
فاصله ای تا جنون ندارند.
ساخت قاشق جدید ضد لرزش برای غذاخوردن بیماران پارکینسونی و خنثی سازی لرزش اندامها موقع غذاخوری با قاشق و چنگال ضد لرزه پارکینسونی
قاشق مخصوص بیماران پارکینسون
دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت 01:54 ب.ظ
آیا عضوی از خانواده شما مبتلا به رعشه شدید یا پارکینسون است؟ در کنار همه رنجها، یک نکته دردآور این است که چنین فردی حتی دیگر نمیتواند خودش غذا بخورد و ار فرط لرزش دستها، لقمه غذا به دهان نرسیده، بر روی سفره میریزد.
در آمریکا برآورد میشود که 10 میلیون بیماری مبتلا به رعشه اساسیessential tremor و 2 میلیون بیمار مبتلا به پارکنیسون وجود داشته باشند.
شرکت Lift Labs، میکوشد به کمک فناوری مشکل این افراد را حل کند و این کار را ابزارهایی انجام میدهد که این روزها در همه گوشیهای هوشمند وجود دارند.
این شرکت که مقر آن در سان فرانسیسکو است می گوید قاشق های جدید کهLiftware نام دارند از فناوری «لغو فعال لرزش» بهره مندند که لرزش های دست کاربر را گرفته و مانع از ریزش غذا از قاشق می شود. در حال حاضر از فناوری «لغو فعال» در گوشی های ضد نویز استفاده می شود و محققان آمریکایی از این ایده برای تثبیت حرکات بزرگ مقیاس استفاده کردند.
قاشق علاوه بر حسگر، دارای یک میکروکنترلر و یک میکروپردازنده است که به محض احساس لرزش، قاشق را ثابت نگه می دارند تا بیمار مبتلا به پارکینسون، بدون استرس و احساس سرخوردگی غذا را به دهان خود هدایت کند
آنوپام پاتاک مجری این طرح گفت با شناسایی چگونگی ساخت سخت افزارهای بسیار کوچکی برای لغو لرزش های انسانی، دریافتیم این شیوه می تواند کاربرد مطلوبی برای فناوری لغو فعال باشد.
این وسیله به شکل یک دسته است که میتوان یک قاشق را در آن جای داد، این وسیله با حسگرهای حرکتی و یک تراشه ریزکنترلی که دارد، متوجه لرزشهای میشود و آنها را خنثی میکند به این ترتیب که دامنه و فرکانس لرزشها را اندازه میگیرد و محل اتصال قاشق به وسیله را درست در جهت خلاف حرکت میدهد. قاشق علاوه بر حسگر، دارای یک میکروکنترلر و یک میکروپردازنده است که به محض احساس لرزش، قاشق را ثابت نگه می دارند تا بیمار مبتلا به پارکینسون، بدون استرس و احساس سرخوردگی غذا را به دهان خود هدایت کند.
این قاشق دارای چند باتری قابل شارژ است که انرژی لازم برای استفاده در 10 وعده غذایی را فراهم می کنند.
به همراه این قاشق یک لوح فشرده آموزشی ارائه می شود که دستورالعمل استفاده از قاشق در آن آموزش داده شده است.
محققان در تلاش هستند که با استفاده از تکنولوژی استفاده شده در این قاشق، ابزار بیشتری برای بیماران مبتلا به پارکینسون تولید کنند. اسم وسیله اختراع شده،Liftware است و حدود 300 دلار قیمت دارد.
تاکنون ابزار مشابهی شبیه به کلید، برای کمک به بیماران پارکینسونی ساخته شده است.
بیماری پارکینسون یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی در بزرگسالان مسن تر با مشخصه سفتی عضلانی پیشرونده تدریجی، لرزش و از دست رفتن مهارت های حرکتی است. این اختلال هنگامی رخ می دهد که نواحی خاصی از مغز توانایی خود در تولید دوپامین (یکی از ناقلین عصبی در مغز) را از دست می دهند.
پاسخ:
بوی اگهی تجارتی را می داد. ممنونم.
عکسهای قدیمی گردآوری شده و آرشیوی سیاه و سفید از عصر قاجار و شهرنشینی مردمان ایران در آن زمان و نوع پوشش و لباس مردم عادی
abbas
دوشنبه 22 مهر 1392 ساعت 09:19 ق.ظ
http://www.festivalofarts.com/civilization/index.php?/category/16/start-160
پاسخ:
راه بسته بود.
آمون : برای من که فیلتر نبود!
کتاب فرقان الحق و جواب بشری و انسانی به تحدی و مبارزه طلبی خداوند قرآن جهت نوشتن کتابی نظیر قرآن و نظیره و شبه قرآن نگاری
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 10:33 ب.ظ
مطالب صفحه وب فیلتر شده (aydin):
دانلود الفرقان الحق
نوشته شده در 17 مارس 2009 به وسیلهٔ ممنوعه
کتاب «الفرقان الحق» نوشته «الصفی«
کتابی که برای اولین بار پس از 1400 سال قرآن را به چالش کشید.
یکی از معروف ترین سفسته های مسلمانان که از آیات قرآن برگرفته شده این است که اگر می گویید قرآن کتاب آسمانی نیست، سوره ای مثل قرآن بیاورید! درحالی که در همان قرون اولیه اسلام کسانی چون ابراهیم نظام یا عباد بن سلیمان مدعی شدند که می توانند نظیر قرآن یا حتی بهتر از آنرا بنویسند و نمونه های نثرهای فصیح تر از قرآن را نام بردند که از مهمترین آنها ترجمه های عربی ابن مقفع بود. بنابراین آوردن سوره ای مثل قرآن و حتی بهتر از آن ، از همان روزهای اول اسلام کار بسیار راحتی بود. سرانجام سال 1999 یک کتاب با زبان عربی کلاسیک و ترجمه انگلیسی در رد ادعای قرآن در 78 سوره نوشته و به نام «الفرقان الحق» ارایه شد.
دانلود کتاب «الفرقان الحق» نوشته «الصفی»
پاسخ:
اسباب خنده عقلا. بپرسیم ابن مقفع با چه و بر چه می نوشت؟
آمون : منظور این است :
قرآن نویسی و تحدی قرآن در نوشتن کتابی مانند قرآن و شبه قرآن نوشته های انسانی در رد ادعای الهی بودن قرآن و نظیره نویسی قرآنی
aydın
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 09:39 ب.ظ
با سلام
دوستان و دشمنان ببینند:
http://mamnoe.wordpress.com/2009/03/17/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B1%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%82/
البته خیلی به خودشون فشار آوردند!!!.
با تشکر
پاسخ:
سفت و سخت فیلتر است و باز نمی شود.
آمون : این هم متن :
دانلود الفرقان الحق
نوشته شده در 17 مارس 2009 به وسیلهٔ ممنوعه
کتاب «الفرقان الحق» نوشته «الصفی«کتابی که برای اولین بار پس از 1400 سال قرآن را به چالش کشید.یکی از معروف ترین سفسته های مسلمانان که از آیات قرآن برگرفته شده این است که اگر می گویید قرآن کتاب آسمانی نیست، سوره ای مثل قرآن بیاورید! درحالی که در همان قرون اولیه اسلام کسانی چون ابراهیم نظام یا عباد بن سلیمان مدعی شدند که می توانند نظیر قرآن یا حتی بهتر از آنرا بنویسند و نمونه های نثرهای فصیح تر از قرآن را نام بردند که از مهمترین آنها ترجمه های عربی ابن مقفع بود. بنابراین آوردن سوره ای مثل قرآن و حتی بهتر از آن ، از همان روزهای اول اسلام کار بسیار راحتی بود. سرانجام سال 1999 یک کتاب با زبان عربی کلاسیک و ترجمه انگلیسی در رد ادعای قرآن در 78 سوره نوشته و به نام «الفرقان الحق» ارایه شد.دانلود کتاب «الفرقان الحق» نوشته «الصفی»
و این هم لینک دانلود که البته فیلتر است اما ارزش دانلود هم ندارد. از این قرآنک های یاوه (لغت بهتری پیدا نکردم!) زیاد دیده ام و گاهی خودم بهتر از این ها هم می نویسم! بی سوادند و این گونه شهرت می جویند!
باید دید چند نفر پیرو و تابع و مومن به این خزعبلات هستند!
حکم شرعی و دینی ازدواج با زنان اهل کتاب یهودی و مسیحی(نصاری، نصرانی) در قرآن و اسلام و تشکیل خانواده و نکاح با زنان اهل کتاب
مکاشر
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 07:41 ب.ظ
«الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ حِلٌّ لَکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ ...: امروز پاکیزگیها بر شما حلال گشت و غذای اهل کتاب برای شما حلال گشت و غذای شما برای آنها حلال گشت و ازدواج با زنان مومن و زنان اهل کتاب قبل از شما ،هنگامی که مهریه شان را بپردازید حلال گشت...(5 مائدة)» آیا این آیه چیزی جز لزوم تعامل و رفتار نیک و زیبای مسلمانان با اهل کتاب می رساند؟ آیا زنی که نجاست باشد قابلیت ازدواج دارد؟ آیا اگر آنها نجس باشند غذایی که تهیه می کنند نجس نمی شود ؟ چگونه خداوند اجازه می دهد مسلمان نجاست بخورد در حالی که در ابتدای آیه می فرماید پاکیزگیها بر شما حلال گشته است؟ آیا این آیه خود دلیل بر پاکیزگی اهل کتاب نیست؟
پاسخ:
مقالات اسلام و شمشیر را بخوانید. البته اهل کتاب پیش از شرک نجس نبوده اند و ایه مورد اشاره شما توصیف روابط قبل از پیوستن یهود و نصاری به شرک و خدا پنداشتن عیسی و عزیر است.
آمون : کتاب سترگ «اسلام و شمشیر» از همین وبلاگ قابل دانلود است.
مصاحبه زهرا اشراقی همسر دکتر سید محمدرضا خاتمی با روزنامه عربی الشرق الاوسط در مورد هایده و حمیرا و مهستی و حجاب و پوشش زنان
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 09:48 ق.ظ
نوه امام
http://tehranpress.com/fa/news-details/21558/%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B4%D8%B1%D8%A7%D9%82%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C!/
آمون : این هم متن ولی کاش می شد این لینک رو هم به ایشون نشون بدم!
یا حتی بگویم چطور چنین جمله ای گفته: «هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.» ؟!!
نظر زهرا اشراقی در رابطه با هایده و مهستی!
شنبه 20 مهر 18:11صفحه نخست ›› فرهنگی
او در این گفتگو از نحوه لباس پوشیدن"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت خارجه ایران انتقاد می کند و از "هایده" و "مهستی" دو خواهر خواننده سرشناس ایرانی که پس از انقلاب ناچار به ترک کشور شدند، به عنوان "اعجوبه" موسیقی ایران نام می برد که به صدای آنها گوش می دهد .
به گزارش تهران پرس زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است. او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است؛ در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد .
وی که همواره به دلیل بیان نقطه نظرات جنجالی و سوال برانگیز در رابطه با مسائل مختلف سیاسی و فرهنگی همیشه به عنوان یکی از اعضای خانواده امام راحل که اسم آن بزرگوار را به یدک می کشد مورد انتقاد ملت ایران و دوستداران بنیانگذار جمهوری اسلامی قرار گرفته است .
اشراقی در آخرین صحبت های خود در مصاحبه با روزنامه عربی الشرق الاوسط در رابطه با مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی اظهار نظر کرده که نگاهی اجمالی به خجالت آور است :
اشراقی در گفتگو با بخش فارسی الشرق الاوسط "شرق پارسی" می گوید که همواره می خواسته در زمینه نحوه پوشش و حجاب زنان ایرانی خط شکن و تابو شکن باشد.
او در این گفتگو از نحوه لباس پوشیدن"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت خارجه ایران انتقاد می کند و از "هایده" و "مهستی" دو خواهر خواننده سرشناس ایرانی که پس از انقلاب ناچار به ترک کشور شدند، به عنوان "اعجوبه" موسیقی ایران نام می برد که به صدای آنها گوش می دهد .
پس از دوم خرداد ۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهتها و تفاوتهایی بین خرداد ۱۶ سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟
تفاوت چندانی نمی بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.
همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت می کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات ۷۶ نمی بینم. فکر می کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.
این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟
من ناامید نیستم. خرداد ۷۶ یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر می کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش های خشن که به کار می بردند دیگر پاسخگو نیست.
فکر می کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید می دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر می کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم می داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمی کنم آن دوران تکرار شود.
گفتید که فکر می کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟
فکر می کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت می ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.
همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟
اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.
زهرا اشراقی به همراه همسرش محمد رضا خاتمی – شرق پارسی
مثلا چه موضوعاتی؟
خیلی اختلاف چندانی در این زمینه ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت می کنیم. در خصوص مصاحبه ها و.. نظر من را جویا می شود که خب کل کل هایی هم پیش می آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را..
خانم اشراقی شما در بین خانم های فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس های رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟
خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.
فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.
مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.
سخنگوی وزیر خارجه چه؟
من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست. متاسفانه افرادی که در درون حاکمیت هستند به این شکل در این مورد دقت نمی کنند، شاید مردها اندکی تغییر کرده باشند ولی متاسفانه خانم ها تغییر نکرده اند. اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.
شما در فیس بوک و شبکه های اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم ها دیده اید؟
من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!
اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟
امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت می کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او می گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.
در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام" را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.
قبول دارم سخت گیری هایی هست مثلا این چیزی که نتانیاهو گفت، اما واقعا شیک پوش ترین و منظم ترین دختر و پسرهای دنیا در همین تهران هستند. من همین چند وقت پیش از سفر خارج برگشتم واقعا دخترهای ما با اینکه محدودیت دارند ولی شیک پوشی آنها حتی کمتر در اروپا دیده می شود. بله سخت گیری هایی وجود داشت. اما الان کمتر شده پسر من دانشگاه می رود با تی شرت های رنگی، قرمز، زرد، شلوار جین هم که خوب همیشه بوده. وضعیت خیلی فرق کرده و امیدوارم بهتر هم بشود.
اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی می روید؟
من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم.
در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟
سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.
زبان خارجی هم بلدید؟
تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.
شما در خانه ماهواره هم دارید؟
بله دارم.
به چه شبکه هایی علاقه دارید؟
بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.
سرالی مورد علاقه شما چیه؟
معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سرال. حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.
موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟
بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.
به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟
چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت" هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.
شما اینهمه شبکه های تلویزیونی نگاه می کنید، وقت هم می کنید در خانه آشپزی کنید؟
آشپزی ام خیلی خوب است. البته هر زمان وقت کنم و فرصتش پیش بیاید که آشپزی کنم. بیشتر هم طرفدار رژیم غذایی سالم هستم. من خودم از خوردن فست فود پرهیز می کنم و به پسرم علی هم گفته ام که از فست فود دوری کنه. یه مدت توی تابستون فقط گیاهخوار شدم ولی دیدم خیلی سخته و رهایش کردم. اما خوب بیشتر طرفدار سالم خوری هستم تا رستوران رفتن
اهل کافه گردی هم هستید؟
ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر میکنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند. ترجیح میدهم بیشتر با جوان ها باشم، هم روحیه ام به آنها می خورد هم اینکه همواره چیزهای جدید از آنها یاد می گیری و هم اینکه روحیه بهتری داری .
شما همسر آقای روحانی رو هم میشناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟
من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام .
خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟
نه همیشه خانه دار بودند .
شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند .
خوب روحیات فرق می کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند .
ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید
من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است .
منبع: سراج 24
برچسبها: آیت الله العظمی روح الله خمینی، آیت الله خمینی ، جمهوری اسلامی، امام خمینی، رهبر و بنیانگذار، اراک، استان مرکزی،خاندان های مهم، دوران ریاست جمهوری و حکومت، اصلاح طلبان، اصول گرایان، سیاست، ناگفته های پنهان سیاست و تاریخ، پشت پرده پنهان سیاست، هایده،مهستی،حمیرا، گوگوش، موسیقی، ناصر پورپیرار
برگزاری همایش بینالمللی مکتب کمالالملک از سوی کتابخانه مجلس و تلاش برای واقعی نشان دادن شخصیت موهوم محمد غفاری کمال الملک
؟؟؟
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 11:26 ق.ظ
برگزاری همایش بینالمللی مکتب کمالالملک از سوی کتابخانه مجلس
با حضور صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی، ششم و هفتم خرداد ماه 1393 همایش بینالمللی مکتب کمالالملک از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد حیدری، دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر گفت: همایش بین المللی مکتب کمال الملک همزمان با یکصد و هفتادمین سالروز تولد محمد غفاری (کمال الملک) از سوی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی همایش بین المللی مکتب کمال الملک افزود: ششم و هفتم خرداد ماه سال آینده، این همایش بین المللی در تالار شهید مدرس (مشروطه) مجلس شورای اسلامی با حضور صاحب نظران برجسته داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.
حیدری در پایان گفت: محورهای فراخوان مقالات در هفته آینده اعلام خواهد شد.
http://www.ical.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=14582:برگزاری-همایش-بینالمللی-مکتب-کمالالملک-از-سوی-کتابخانه-مجلس&Itemid=8
پاسخ:
بسیار عالی است. شاید سرانجام معلوم کنند کدام چشم نقاش تخلیه شده و کور بوده است.
متن نامه بنیاد جهانی جامعه باز جورج سوروس یهودی از طرف خانم مری تایدینگز به سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق و پیشنهاد ریاست موسسه
مسعود سنجری
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 10:13 ق.ظ
از قرار معلوم جناب دکتر محمد البرادعی از اعضا هیئت امنا بنیاد (Open Society Fundation) جورج سوروس یهودی است. این بنیاد نقش اساسی در انقلاب های رنگی در کشورهای صربستان، اوکراین ، لبنان و برمه و ... را ایفا کرده. حالا مشخص شد چگونه این افراد پستهای حساس در ارگانهای بین المللی را بدست می آورند.
کمی قبل تر همین بنیاد از دکتر خاتمی برای تصدی مدیریت این بنیاد دعوت کرده بود!
متن نامه خانم مری تایدینگز مسئول کمیته منابع انسانی بنیاد جامعه باز جورج سوروس یهودی:
متن کامل نامه خانم تایدینگز خطاب به آقای خاتمی چنین است:
Confidental
Letter No.3164 ,
14 May 2011
Search committee/ Open Society Foundation
1701 Pennsylvania Ave., NW Suite 400 ,
Washington ,
DC 20006-5805
آقای خاتمی عزیز!
بنیاد جامعه باز در جستوجوی یک راهبر تئوریک (VISIONARY LEADER) برای انتصاب در رأس این سازمان جهانی است که در بیش از 80 کشور جهان برای پیادهسازی جامعه باز و توسعه حقوق بشر، عدالت و جامعه مدنی تلاش مینماید.
بنیاد جامعه باز دارای چند مرکز اصلی در نیویورک، لندن و بوداپست است و همه ساله مبلغی بالغ بر 800 میلیون دلار در سراسر جهان برای برنامههای خود هزینه مینماید.
کاندیدای ریاست بنیاد جامعه باز فردی خواهد بود که بتواند در طیف گسترده فرهنگها و جوامع مختلف جهانی بهطور موفقیتآمیز اقدام کرده و به ارزشهای این بنیاد بهطور علنی و آشکار پایبندی نشان داده باشد.
بر همین مبنا آقای جورج سوروس بهعنوان موسس این بنیاد علاقهمند است که شما بهعنوان فردی نوآور، مستقل، پرانرژی و برخوردار از تجارب گسترده بینالمللی، ریاست بنیاد جامعه باز را برعهده بگیرید.
وظایف شما بهعنوان رئیس (President) بنیاد شامل نظارت بر نحوه اجرای برنامههای بنیاد جامعه باز، ارائه گزارش ماهانه به هیئت مدیره بنیاد و همکاری نزدیک با آن هیئت و بنیانگذار (جرج سوروس) خواهد بود.
با احترام
ماری تایدینگز
پاسخ:
اخرین پر و بال زدن ها.
انتشار مصاحبه با آقای ناصر پورپیرار به زبان عربی در سایت خبرگزاری بحرین و ترویج و بازتاب بنیان اندیشی در جهان اسلام و دنیای عرب
نیسی
شنبه 20 مهر 1392 ساعت 07:29 ب.ظ
السلام علیکم
محمد عرب، از مسئولین شبکه ماهواره ای العربیه، در صفحه تویتر خود نوشت:
" المورخ الایرانی ـ بوربیرار ـ تاریخنا کتبه الصهاینه و رموزنا یهود "
ادرس صفحه نامبرده ىر تویتر
Malarab1@
محمد اوجال
یکشنبه 21 مهر 1392 ساعت 03:12 ق.ظ
البحرین نیوز:
المورخ الایرانی "بوربیرار" تاریخنا کتبه الصهاینة و رموزنا یهود
http://www.albahrainnews.com/news/politics/6599-2013-10-13-02-43-45.html
ظاهرا مقدمه مصاحبه ای است که چندین سال پیش از سوی آقای بنی طرف تهیه شده بود.
آمون : این هم متن مصاحبه :
المورخ الایرانی "بوربیرار" تاریخنا کتبه الصهاینة و رموزنا یهودالزیارات: 3949نشر بتاریخ: الأحد 13/10/2013 06:50
ییُعد المفکر والباحث الفارسی الایرانی ناصر بوربیرار استثناء فی قاعدة المفکرین والباحثین الایرانیین حیث شذ عن الخطاب الفارسی المهیمن لمدة اکثر من قرن علی الساحة الفکریة والثقافیة المعاصرة فی ایران باطروحاته ونظریاته الجدیدة حول تاریخ ایران। وقد عنون کتابه الاول بـ 12 قرنا من السکوت وهو یعنی حکم الاخمینیین والاشکانیین والساسانیین الذی استمر 12 قرنا قبل الاسلام، حیث یصف هذه السلالات الثلاث بالغریبة عن محیطها الجغرافی وعن السکان الاصلیین فی نجد ایران حیث کانوا 15 شعبا ــ منهم العرب والعیلامیون- یعیشون حیاة مسالمة وهم ذات حضارة عریقة حتی ان جاء الیهود، وفقا للتورات، بقورش الاخمنی (القرن 7 ق। م) ونصبوه علی هذه الشعوب عنوة حیث دمر حضارتهم واستعبدهم وازالهم عن الوجود عن بکرة ابیهم। وهذا ما یستنتجه بوربیرار من لوحات ونقوش برسبولیس الصخریة।ویقول ناصر: لم یبق من هذه السلالات الثلاث التی حکمت بالقوة والسیف والاستبداد علی الشعوب القاطنة فی نجد ایران، لم یبق منها ای اثر حضاری هام یذکر قیاسا بالیونانیین والرومان وحتی العرب ما عدا انها کانت تتقن استخدام الرمح الفارسی لمحو الشعوب التی سبقتها فی نجد ایران وفتح اراضی الغیر واغراق الشعوب الاخری ومنهم الیونانیون والمصریون والهنود ببحور من الدم. وینتقد بوربیرار المؤرخین القومیین الفرس ــ التابعین للمؤرخین وعلماء الاثار الغربیین ومعظمهم من الیهود ــ بانهم یبدأون التاریخ الایرانی بالسلالة الاخمینیة فیما یقول ان هذه السلالة ومؤسسها قورش (سیروس) وداریوس هم من عملاء الیهود وفقا لما جاء فی التورات وانهم جاءوا متأخرین قیاسا لشعوب عاشت قبلهم بالاف السنین. وقد قام علماء الاثار والمستشرقون الیهود بتهویل منزلتهم وسمعتهم خلافا لحقیقتهم فی التاریخ.ویشید ناصر بوربیرار بحضارة بین النهرین ویعتبرها ام الحضارات فی العالم ویتهم قورش الاخمینی بتدمیر هذه الحضارة وخاصة البابلیة منها اثر تحریک الیهود. وقد واجه هذا الباحث والمفکر الفارسی الایرانی وعلی الرغم من اقبال الناس علی کتابیه ــ 12 قرنا من الصمت و جسر علی الماضی ــ حیث تم طبعهما عدة مرات خلال بضعة أشهر، واجه مؤامرة صمت من قبل المفکرین القومیین الفرس فی ایران. بل تلقی تهدیدات مختلفة من القومیین الذین لا یستطیعون الرد علیه بالفکر والمنطق بل بالقوة والترهیب.
این هم عکسها :
تلاش صهیونیست ها برای ساخت اسرائیل به کمک آلمان نازی و پیشوا آدولف هیتلر و ساخت کوره های آدم سوزی و هولوکاست و نسل کشی یهودیان
احترام
شنبه 20 مهر 1392 ساعت 08:57 ق.ظ
برگرفته از کتاب ادوین بلاک بنام «توافقنامه انتقالی»
اگر هیتلر وجود نداشت، صهیونیست ها می بایستی که او را خلق می کردند. شاید همین کار را کردند.
اعداد داستان را تعریف می کند. در 1927 حدود 15000 نفر از جمعیت 550000 نفری یهودیان آلمان خود را صهیونیست به حساب می آوردند، این کمتر از 2% درصد است. اکثریت وسیعی از یهودیان آلمانی بشدت مخالف صهیونیسم بودند و آنرا دشمنی از درون به حساب می آورند. آنها آلمانی بودند. 80000 از آنها در خندقها (جنگ جهانی اول) جنگیده بودند و 12000 کشته داده بودند. مخالفت یهودیان بر علیه صهیونیسم در هیچ جا بشدت و وسعت آن در آلمان نبود (به نوشته تاریخ نگار صهیونیست، ص 168).
به لطف هیتلر 60000 یهودی بین سالهای 1933 تا 1941 به اسرائیل مهاجرت نمودند. به لطف یک «توافقنامه انتقالی» بین نازی ها و صهیونیست ها، دارایی یهودیان به ارزش 100 میلیون دلار و بصورت کالاهای صنعتی صادراتی آلمان نازی به اسرائیل منتقل شد که برای زیر ساخت اسرائیل مورد استفاده قرار گرفت. توافق انتقالی با خود وسایل، ماشین آلات سنگین، آلات کشاورزی حتی کارگر و سرمایه لازم برای توسعه را بهمراه آورد. بسیاری از صنایع مهم اسرائیل مانند نساجی و شبکه آب رسانی ملی بدین صورت بنیان نهاده شد.
در آن زمان فقط 200000 یهودی در فلسطین بودند، بیشترشان یهودیان مذهبی و ضد صهیونیسم بودند. درآمد یک کارگر یهودی روزی یک دلار بود. 800000 فلسطینی عرب در آنجا بودند.
به لطف هیتلر هسته جامعه یهودی آلمان برداشته و به فلسطین منتقل شد همراه تمامی دارایی آنها، «بسیاری از مردم اجازه یافتند لوازم خانه و حتی قسمتهایی از خانه خود را مستقیماً منتقل نمایند».
در 1937، وقتی انگلیسی ها پیشنهاد تقسیم فلسطین به دو ایالت را دادند، نازی ها متعجب بودند از اینکه اشتباهاً یک واتیکان یهودی ایجاد کردند که مترصد نابودی آلمان می باشد، اما هیتلر همه ناراضیان را مجبور به اطاعت نموده و اصرار در انجام تمام و کمال توافقنامه انتقالی و حتی توسعه آن به کشورهای دیگر نمود. ایتالیا، رومانی، مجارستان و بسیاری از دیگر کشورها که در زیر یوغ فاشیسم بودند توافقنامه مشابهی امضا نمودند.
هیتلر آنقدر از یهودی ها متنفر بود که یک کشور برای آنها بنا نمود !!! او می توانست تمام دارایی آنها را مصادره کند و آنها را با لگد از کشور بیرون بیندازد، اما چنین کاری بسیار ضد سامی می نمود !!!.
همکاری صهیونیسم و فاشیسم
به محض قدرت گرفتن هیتلر در 1933، صهیونیست ها بوضوح یک موقعیت سیاسی مورد حمایت بدست آوردند. بعد از آتش سوزی رایشتاک (پارلمان)، نازی ها تمامی گروه های اپوزیسیون را نابود کردند و 600 روزنامه را تعطیل نمودند. اما نه صهیونیست ها و نه روزنامه آنها که در هر خیابانی به وفور دیده می شد و تیراژش پنج برابر شده و به 38000 رسید. صهیونیسم تنها حزب و ایدئولوژی مجاز بعد از رایش بود.
یونیفورم صهیونیست ها تنها یونیفورم غیر نازی مجاز در آلمان بود، همانطور پرچم شان. زبان عبری نیز در مدارس شان تدریس می شد. یهودیان آلمانی هنوز می خواستند در آلمان بمانند با اینکه شهروند دست دوم بحساب می آمدند و حتی تحقیر و مورد تعقیب قرار می گرفتند، اما صهیونیست ها یهودیان آلمانی را بخاطر اینکه می خواستند خود را وفق دهند مورد شماتت قرار می دادند و آنها را لایق مورد تعقیب قرار گرفتن می دانستند.
صهیونیست ها ایدئولوژی نژادی نازی ها را به رخ می کشیدند : «یک سرنوشت مشترک و وجدان آگاه قبیله ای با یک مشخصه مهم باید در توسعه یک شیوه زندگی وجود داشته باشد حتی برای یهودیها».
بلک می گوید همین بیانگر این است که چگونه «یک اقلیت کوچک از یهودیان آلمانی توانست قیومیت اضطراری 550000 مرد، زن و کودکان را بدست بگیرد. این تاییدی بود بر «ترس دیرینه ای که یهودیان همیشه نسبت به صهیونیست ها احساس می کردند که بهانه ای قانونی و دلیلی معنوی خواهند ساخت تا آنان را مجبور به ترک جامعه اروپایی نمایند.« این همچنین توضیحی برای این است که چرا اسرائیل مانند آلمان نازی عمل می کند. آنها دارای یک تبار مشترک نژاد پرستانه اند. نه تنها آلمانی ها اسرائیل را ساختند، بلکه اسرائیل آلمان نازی را با ایجاد یک بازار برای صادرات آلمان یاری نمود. آنها با یکدیگر کار می کردند. یهودیان بسیاری پس از رسیدن به اسرائیل نتوانستند تمام پول خود را تحویل بگیرند، بنابراین صهیونیست ها در غارت یهودیان اروپا نیز مستقیماً دست داشتند و آن را «آریایی کردن» می نامیدند.
نتیجه
به طور فزاینده ای اسرائیلیان و یهودیان به طور کلی دریافتند که صهیونیسم یک خدعه می باشد و رفتار اسرائیل هر چه بیشتر به نازی ها شبیه می شود، بعنوان مثال استاد دانشگاه یشایاهو لبوویتز گفت : هر کاری که اسرائیل از سال 1967 انجام داده است «حماقت شریر یا شریرانه احمقانه بوده است». او ارتش اسرائیل را » نازی – یهودی» می نامد.
در اینجا قصد این نیست که نشان داده شود چگونه سرمایه داران انگلیسی – امریکایی هیتلر را به قدرت رساندند، همانهایی که کمونیسم و صهیونیسم را بوجود آوردند، بلکه مقصود اینست که یهودیان و آمریکایی ها (و البته تمام مردم جهان – مترجم) این درس را مدّ نظر داشته باشند. رویدادهای تاریخی برای شستشوی مغزی و بازیچه کردن مردم بوجود آورده می شوند و در جهت پیشبرد دستور کار ایجاد نظم نوین جهانی.
یهودیان اروپایی دربدر شدند، اموالشان بسرقت رفت و فجیعانه بقتل رسیدند تا پایتختی برای دولت جهانی روچیلدها در اسرائیل بنا شود. برای له کردن (تخریب) اسلام، آمریکایی ها در عراق، افغانستان و احتمالاً ایران کشته می شوند. بحران اقتصادی موجود مردم مستاصل را مجبور به پذیرش دولت جهانی سوسیالیستی می نماید.
برچسبها: آدولف هیتلر پیشوای نئونازیست، جنگ جهانی اول و دوم World War، پشت پرده پنهان سیاست، صهیونیسم / صهیونیزم، یهودیت،صهیونیسم،صهیونیزم،اسرائیل، صلیب شکسته، رایش سوم، جنگ جهانی، توهم توطئه، نظریه جهانی توطئه، اسرائیل / اسراییل / ارض مقدس، ناگفته های پنهان سیاست و تاریخ، هولوکاست(هالوکاست) و یهودی سوزی
نسل کشی و قتل عام ایرانیان در عید پوریم یهودیان در زمان هخامنشیان و قبل از میلاد مسیح و جعل کتیبه و تاریخ برای پوشاندن پوریم
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 04:47 ب.ظ
پس میشه گفت هخامنشیان وجود خارجی نداره ...
و اونهم میره در زمره بقیه سلسله های منسوخ شده بعد از پوریم.
اونوقت با قبول پوریم باید گشت دنبال مجریان آن . چراکه تواین کار کارفرما یهودیان هستند که خودشون تو تورات بر اون اذعان دارند وباید حتما مجریانی هم در کار بوده باشند.
پاسخ:
یادداشت های اخیر را بخوانید و سی دی ابطال را ببینید.
ایراد بنی اسرائیلی بر آقای ناصر پورپیرار و بهانه تراشی برای پنهان ساختن نفهمی و عداوت فرهنگی و سنگ اندازی در مسیر حقیقت
ولایت
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 10:50 ق.ظ
اگر کتیبه بیستون جعلی و نو کنده است و پوریم ایران را تا همین اواخر خالی گذاشته پس...
"...متن سنگ نگاره ی داریوش نه فقط سند بی خدشه ی تسلط نظامی یک نیروی غیرملی و غیربومی بر سرزمین و اقوام متعددی در ایران و بین النهرین است، بل می توانیم به عنوان نخستین سنگ بنای انحراف در تاریخ طبیعی، ملی و منطقه ای جهان باستان به آن اشاره کنیم که آثار منفی آن هنوز بر شرق میانه حاکم است. این کتاب انبوه گفتار و قصص هخامنشی، به ویژه افسانه های «کورش محور» و داستان رفتارهای شایسته او را بررسی می کند و ایرانیان را با تاریخ واقعی خود، که شرایط ماقبل هخامنشیان است، آشنا کرده، پیوند می دهد. تاریخ ایران و شرق میانه، پس از هخامنشیان، گواه است که سطرهای 20 تا 22 ستون اول سنگ نبشته داریوش در بیستون: «داریوش شاه می گوید: در این کشورها هر کس که به من وفادار بود، او را نواختم و هر کس که به من خیانت کرد او را سخت کیفر دادم». به طور حیرت آوری الگوی مورد پسند و رهنمون عمل تمامی حکام بعدی سراسر شرق میانه بوده و رابطه ی ملی را، تا هم امروز، نه بر اساس همکاری و هماندیشی، بل، برابر الگوی داریوش، به رابطه ای میان حاکم و محکوم بدل کرده، پیوسته چنین بوده است که گویی حکام و سلاطین ایرانی سرزمین خود را فتح کرده و مردم اسیران و مغلوبان آنانند....." = ؟
پاسخ:
به کارهای دیگر برسید. ده هزار صفحه مطالب این وبلاگ دردی از شما دوا نخواهد کرد.
اشیاء بازمانده و مصنوعات و محصولات باقی مانده از عصر و دوران امپراطوری هخامنشیان در ایران، عاملان نسل کشی عید پوریم یهود
یکی
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 09:16 ق.ظ
سلام و خداقوت.
عطف به اون جمله آغازین شما در این یادداشت اگر سلاح تعیین کننده در قدیم مثلا شمشیر و آلات قتاله آهنی بوده باشد در اینصورت هخامنشیان امکانات قلع و قمع و کشتار جمعی در اختیار داشته اند و باید گفت سرزمین اولیه اونها منابع آهن و امکانات ذوب و شکل دهی به آن را داشته است و از این رو همین نکته مسقط الراس اونها را خیلی به اروپا نزدیک میکنه ! جایی که هم اکنون هم یکی از مراکز تولید تکنولوژی تو دنیاست.
مطلب جالب اینکه تو زمان حال هم اگه به مردمان کنونی ایران دقیق شویم همان خصلتهای جنگجویی و علاقه به تصرف مال و منال بشدت در میانشان بشکل واگیرداری شایع است !
پاسخ:
هخامشیان هیچ نمودار مادی از خود به جا نگذارده ا ند و کاسه کوزه های طلایین آن ها نیز تازه ساز و مجعول است.
مجموعه عکسها و تصاویر قدیمی و سیاه و سفید از ابنیه و بناهای قدیمی ایران و جهان از Gertrude Bell ، آرشیو عکس سیار و جهانگرد
abbas
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 04:57 ق.ظ
http://www.gerty.ncl.ac.uk/photos_in_album.php?album_id=11&start=60
abbas
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 05:52 ق.ظ
http://archive.is/www.gerty.ncl.ac.uk
پاسخ:
خیلی عجیب بود باید چند ساعتی صرف وقت کرد. بسیار ممنونم.
ورود مجموعه مباحث بنیان اندیشانه آقای ناصر پورپیرار به فاز نهایی و نزدیدک شدن به نتیجه گیری نهایی از تمام مطالب و نوشته ناریا
خواننده همیشگی
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 01:04 ق.ظ
یعنی حدسم درست است؟ داریم به نتیجه گیری نهایی نزدیک می شویم؟
پاسخ:
بله. مقدار دیگری حوصله لازم دارد.
آمون : منظور، درج این یادداشت است :
تلاش مذبوحانه آنوسی ها برای اسلامی جلوه دادن نمادهای اسرائیلی/ یهودی/ صهیونیستی به کار رفته در ابنیه ها و بناهای اسلامی و مساجد
محمد اوجال
جمعه 19 مهر 1392 ساعت 03:12 ق.ظ
تلاشی جدید برای پوشاندن رد پاهای یهود:
http://bit.ly/GIyyRE
(با تشکر از آقای آیدین تبریزلی)
پاسخ:
باز نشد.
آمون : لینک به کامنت دوستمان اشاره داره که البته کوتاه ولی فیلتر شده است. لینک اصلی از این قرار است :
که یک نفر آنوسی مشغول ماستمالی کردن داستان است و لوث کردن اصل قضیه گستره نفوذ آنوسی ها و ناتوانی یهودیان در معرفی سیمای واقعی و کریه خود.
برچسبها: صهیونیسم / صهیونیزم، یهودیت،صهیونیسم،صهیونیزم،اسرائیل، اسرائیل / اسراییل / ارض مقدس، ستاره داوود، منورا،سمبل های یهود، نمادها و سمبلهای یهودی، نماد ، سمبل، مظهر، علامت، مفهوم، یهودیان آنوسی و گستره نفوذ یهود، ستاره 6 شش پر داوود (داود) یهود، ستاره 8 هشت پر داوود(داود) یهود، طراحی و معماری و ساختمان و ابنیه
نحوه و جزئیات تعیین قبله برای مساجد قدیمی و کهن در سرزمین های اسلامی و خطاهای اندازه گیری راستای دقیق کعبه و مسجدالحرام مکه
یکی
پنجشنبه 18 مهر 1392 ساعت 09:46 ب.ظ
سلام.
لطفا اگر کسی میدونه برامون توضیح بده مثلا در 300 سال پیش وقتی مردم میخواستن مسجدی تو شهر دمشق بسازند با چه وسیاله ای جهت قبله را برایش پیدا میکردند.!!!
اگر نمیتونستند پس شکی نیمیماند که تمامی مساجد در تمام کشورهای مسلمان نشین را اخیرا و با مختصات یابی امروزین برپا کرده اند اونهم که مصنوع دست یهودی مسیحیان جدید هستش...
پس راحت میشه گفت اگر مسجدی در قدیم ساخته شده باشد جهت قبله در زمان ساخت آن بهیچوجه مورد نظر نبوده و اساسا مطرح هم نبوده است...
پاسخ:
همین طور است و رجوع به جهات قبله در محراب های مساجد اصفهان برای تایید این گزاره کافی است. مصیبت آن جاست که محراب برخی از مساجد همان اصفهان را جدیدا بر پا کرده اند.
آمون : این هم ماقبل مطلب:
دو قبله بودن مساجد و ابنیه و زیارتگاه های اسلامی در ایران و مسجد دو قبله و دو محراب دار در ابرقو، مسجد جامع با دو راستای متفاوت
مسعود سنجری
پنجشنبه 18 مهر 1392 ساعت 07:55 ب.ظ
مسجد جامع ابر قو - مسجدی با دو قبله!!!
به نقل از روزنامه همشهری شماره 103روز پنجشنبه 18 مهر 1392 :
" از ویژگی های مهم بنا دو محراب آن است. محراب بزرگ یا اولیه مسجد مانند بناهای مغولی ساخته شده و با جهت قطب مغناطیسی شمال 47 درجه اختلاف دارد! برای اصلاح محراب اولیه محراب دومی ساخته شده که این محراب قدری قبله سابق مسجد را اصلاح می کند! ... مسجد جامع ابرقو به شماره 197 در تاریخ نهم مرداد 1312 توسط آندره گدار در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است ".
انشاالله مبارک است! حالا نمی گوید از بین این همه مسجد چرا این یکی 47 درجه تفاوت قبله پیدا کرده؟
پاسخ:
فقط این یکی نیست جز ساخته های جدید دیگر مساجد از نظر اشاره به قبله معیوبند.
فرهنگ عمومی جهان و تمدن بشر، آلوده به دروغ و خرافه و دشمنی های تزریق شده از جانب یهودیان مروج خرافات دینی و فرهنگی و تاریخی ملل
عارف
سهشنبه 16 مهر 1392 ساعت 03:15 ب.ظ
یهودیان در سراسر جهان همواره برای نفوذ در آئین اسلام کوشیده اند و نهادهای به ظاهر اسلامی بی شماری را برساخته اند که یکی از مهمترین آنها عرفان و تصوف و فلسفه اسلامی به شمار می رود و نکته بس جالب این است که یهودیان کدهای ویژه ای را در این برساخته های خود جای دادند که باز هم از مهمترین این کدها ستاره داود و ذکر "یاهو" است؛ در تمامی خانقاه های اسلامی، از بالکان در قلب اروپا گرفته تا ترکستان چین و شبه قاره هند و جنوب شرقی آسیا و شمال و قلب آفریقا، هر کجا که خانقاهی به ظاهر اسلامی را ببینیم، عبارت "باهو" به همین الفبای عربی بر دیواره های خانقاها آشکارا به چشم می خورد.
بعد می بینیم که یکی از نخستین و بزرگترین سایتها و موتورهای جستجوی اینترنتی هم "یاهو" (yahoo) نام دارد؛ و بعد با دقت بیشتر می بینیم که نخست وزیر اسرائیل هم بنیامین نتان "یاهو" نام دارد!! این عنوان "یاهو" در حقیقت همان "یهوه" یا نام خدای یهود است که یهودیان با زیرکی تمام آن در تمام ساخته های خودشان، از خانقاه های مثلا اسلامی گرفته تا سایت اینترنتی مشهورشان، جای داده اند!!
درست همانگونه که ستاره داود را در تقریبا تمامی نقوش کاشیکاریهای به ظاهر اسلامی و در بخش عمده ای از اماکن مقدس اسلامی، از مسجد و خانقاه گرفته تا امامزاده و بقعه و غیره جای داده اند!!
و این توجهات در میان بینان اندیشان همه از برکات قلم توانای استاد بی همتا ناصر پورپیرار است که یهودیان از شنیدن نامش دچار رعشه می شوند.
پاسخ:
اشارات صحیحی است. از تعارفات شما نیز ممنونم.
ناگفته های بنیان اندیشی و ساخت بنای اندیشه ورزی جدید و همه گیری مبارزه با دروغ و خیانت گسترده یهودیان به اسامی فریبنده
موومان
سهشنبه 16 مهر 1392 ساعت 08:32 ق.ظ
سلام استاد و خدا قوت
امروز صبح داشتم با خودم راجع به ماجراهای این مدتی که با بنیان اندیشی گذشته فکر میکردم، که یاد چند سال پیش افتادم که «موشه داوید» دو بار در وبلاگ شما ابراز وجود کرده بود. اون زمان موشه نوشته بود که بقیه از حرفاش سر در نمیارن، پس لطفا کسی جز خود پورپیرار باهاش وارد بحث نشه! اما حالا که اوضاع امروز جامعه ی بنیان اندیشان رو با اونروز مقایسه میکنم، می بینم که به لطف خدا این درخت سالم نو اندیشی آنچنان تنومند و استوار شده، و آنچنان ثمرات شیرینی داده که حالا دیگه از هر گوشه کناری شاهد ظهور محققان جوان و پر انرژی و مصمم در راه مبارزه ی حق علیه باطل هستیم. حالا داریم می بینیم که روح باز اندیشی در مبانی در انواع و اقسام شاخه های متنوع فرهنگی دمیده شده، و صاحب نظران بزرگی در هر کدوم از اون شاخه ها در حال تکوین و تولد هستن. به علاوه، الان ما یه تصویر کلان از اوضاع آشفته ی جهان امروز رو به همراه ریشه های تاریخی این آسیب بدست آوردیم که مثل چراغ روشنگر راه ماست. حالا دیگه موشه داوید که سهله! حتی اگه خود خاخامهای اعظم کنیسه ی بزرگ هم با ما رو در رو بشن توان ایستادگی ندارن!! امروز دیگه هیچ احدی در دنیا قادر به منحرف کردن ما از راه حق نیست. «و من یهدی الله فما له من مضل، الیس الله بعزیز ذی انتقام؟!»
این پیروزی بزرگ رو به شما استاد بزرگوار تبریک میگم، و امیدوارم که همه ی ما شاگردان شما بتونیم به شکرانه ی هدایتی که خدا نصیبمون کرده در جامعه انجام وظیفه کنیم.
«و قل جاء الحق و زهق الباطل، ان الباطل کان زهوقا.»
پاسخ:
از تعارفات شما ممنونم. شاید هنوز حرف های روشنگر بسیاری نگفته مانده است.
ازدواج با فرزندخوانده و اجرای حکم محرمیت و سلب محرمیت جهت ازدواج با فرزندخواده در اسلام بر اساس آیات قرآنی داستان زید و همسرش
درویش
شنبه 13 مهر 1392 ساعت 10:26 ق.ظ
با سلام خدمت استاد و خوانندگان وبلاگ حق و صبر
در رابطه با موضوع فرزند خواندگی و مسایلی که امروز هم مطرح است نکته ای به فکرم رسید که گفتم با دوستان در میان بگذارم و آن اینکه خداوند در آیه 4 سوره احزاب که می فرماید « فرزند خواندگان شما فرزند شما نیستند و بقیه بحث ، در اصل خداوند دارد برای رسولش ساختار خویشاوندی را بیان می کند . در آیه 4 سوره احزاب ، خداوند در مورد رسم وسنتی می گوید که طبق آن فرزند خوانده دقیقا مانند فرزند حقه فرد محسوب میشده و طبعات حقوقی و عرفی یکسانی بر آن مترتب بوده است . خداوند در این آیه این رسم را رد می کند .
در آیه 37 همان سوره ، موضوع زید پسر خوانده پیامبر مطرح می شود که خداوند می فرماید :« ... بعد از آنکه زید آن زن را طلاق داده ، همسر پیامبر شده ... { پیرو آیه 4 ، فرزند خوانده فرزند نیست } .
در آیه 50 سوره احزاب خداوند زنان مشخصی را جهت ازدواج به پیامبر نام می برد .
موارد فوق بیانگر اینست که خداوند دارد به رسولش در مورد ساختار جدید خویشاوندی آموزش می دهد نه اینکه به پیامبر بگوید با همه این زنان ازدواج کن . ساختار و نظام خویشاوندی پیش از اسلام نوع دیگری بوده که نمونه تفاوت آن همین موضوع فرزند خواندگی است که هم امروز هم در قبایل دور افتاده یا در جزایر اقیانوس آرام و هند و ... اقوامی هستند که این نوع قوانین فرزند پذیری و فرزند خواندگی را دارند . در شمال ایران نیز اصطلاح « کریب گزینی » در مورد فرزند خواندگی وجود دارد که طبق این رسم فرد نمی تواند با دختر « کریب » ازدواج کند .
امروزه هم اسنان شناسان معتقدند قوی ترین و گویا ترین نظام خویشاوندی ، نظام خویشاوندی اسلامی است که در آن برای اقوام نزدیک و دور از مرد و زن واژه مخصوص وجود دارد . یعنی برادر پدر و برادر مادر را به ترتیب عمو و دایی می گوییم و خواهر پدر و مادر نیز به ترتیب عمه و خاله نامیده می شود. در حال که در نظام خویشاوندی انگلیسی ها و امریکایی ها که به نوعی به کل مسیحیان هم می تواند تسری یابد ، برادر پدر و مادر ، هر دو را آنکل و خواهر پدر و مادر هر دو آنت نامیده میشود .
به هر حال قصد بنده این بود که بگویم این همه حرفهای نامربوط به رسول الله گفتن گناه بزرگی است که کسانی گفته و نوشته اند که پیامبر زنان زیادی داشته است . ( کتاب زنان پیامبر ) متاسفانه الان نویسنده اش خاطرم نیست .
احترام
یکشنبه 14 مهر 1392 ساعت 08:44 ق.ظ
جناب درویش , مطلب شما را خواندم و این چند نکته به ذهنم رسید و با اجازه استاد عرض می کنم.
در اینکه رسول خدا بیش از یک زن بصورت همزمان داشته است تصریح قران است اما اینکه چند نفر بوده اند سندی در دست نیست جز روایات داستانی .
ازدواج با فرزند خوانده یا همسر مطلقه وی از نظر حقوق دینی ممنوع نشده است اما عرف اجتماعی فعلی آن را نمی پسندد.مانند اینکه ظاهرا از نظر دینی کشیدن تریاک و هروئین نیز منع نشده است اما به دلایل مختلف از نظر عرف اجتماعی ناشایست و ممنوع است.با این حال همانگونه که ارتکاب این ممنوعه گناه نیست اما زشت است .ازدواج با فرزند خوانده نیز گناه نیست اما ... طبیعی است که این آقایان قمی که حکم صادر می کنند حرام و حلال بودن عمل را می گویند نه اینکه دستور بدهند حتما چنین عملی انجام بشود (گرچه گفتن برخی مسائل باعث بروز مشکلات اجتماعی می گردد. بقول آقای احمدی نژاد ...یعنی الان مسئله مهم جامعه ما ازدواج با فرزند خوانده است...)
درویش
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 01:45 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و خوانندگان وبلاگ حق و صبر
اگر استاد اجازه فرمایند بنده مطلبی را بنویسم .
اولا از اظهار نظر جناب « احترام » تشکر می کنم . بنده در کامنتی که در خصوص موضوع ازدواج و ارتباط آن با فرزند خوانده گی امروزه مطرح است مطلبی را بسیار خلاصه نوشتم . که می دانم اختصار نویسی مشکلات خاص خودش را دارد . بنده با عرف امروز مخالف نیستم که ازدواج با فرزند خوانده را نمی پسندد ، و اینکه پیامبر گرامی اسلام بیش از یک زن داشته هم طبق نص قرآن قبول دارم اما بقول جنابعالی عددش معلوم نیست . در کتاب « زنان پیامبر اسلام » بیش از 30 زن را نامبرده است . به هر حال قضیه فرزند خواندگی و حکم آن در قرآن که در مورد « زید » مطرح شده نبایست دستاویز بعضی امور قرار گیرد که مثلا چون آن فرد جزء محارم ازدواجی نیست پس می شود با او ازدواج کرد از طرفی موضوع همسر « زید» و ازد واج پیامبر با او را _ اگر این امر واقع شده باشد – دستاویز داستانی قرار داد ه اند که می توانید در کتب تاریخی بخوانید که بنظر بنده داستان سخیفی است و در شان پیامبر نیست پس بنده آن را نقل نمی کنم ومطلب بنده با داشتن گوشه چشمی به همین داستان بیان شده بود . دیگر آنکه بنده خواستم نکته ای انسان شناختی را که متوجه شدم بیان کنم . قصد زیاده گویی و اطاله کلام هم نداشتم که به تعبیر یکی از همین کامنتها باید یک وبلاگ بزنیم و مطالبمان را آنجا بنویسیم .
پاسخ:
اما خداوند در قران کریم زیاده روی پیامبر در انتخاب همسر، حتی افزون بر تعداد مجاز، را تذکر می دهد. تذکری که صریح و آشکار است تا همه بدانیم پنهان کاری در امورات اسلام تابع شیطان شدن است.
آمون : نکته قبلی در این زمینه اینجاست :
گشت ارشاد و مامورین گشت های حجاب و عفاف و الزام زنان در جمهوری اسلامی به داشتن حجاب کامل اسلامی و پوشش شرعی اندام ها
مهسا
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 01:20 ب.ظ
سلام استاد
استاد این نوع حجابی که متداول شده را علما و حاکمیت ان را بدحجابی و ضد اسلام و خدا میدانند و به همین خاطر گشت ارشاد بر ما گمارده اند. استاد ایا نظر شماهم ان را بدحجابی و دشمنی با خدا میدانید. سپاس
پاسخ:
اجبار در اختیار حجاب به صورتی که مسئولین و مامورین در جمهوری ما می پسندند شباهتی با دیگر سرزمین های اسلامی ندارد. تاریخ حکم آموزشی خود را با وضوح بیان می کند. اگر کشف حجاب در زمان رضا شاه اجباری بود پس برگشت به حجاب هم اجباری شده تا دهن کجی تاریخ کامل شده باشد.
برچسبها: حجاب، چادر، پوشش اسلامی زنان، آزادی و دموکراسی، حقوق بشر، زنان، لباس، البسه ، پوشش ، جامه ، کسوت، جمهوری اسلامی ایران، اخلاقیات در جوامع اسلامی، دستورات و توصیه های اخلاقی قرآن، فرامین اخلاقی و ارزش های اسلامی، رفتار های انسانی و اخلاقی اسلام، رضا خان(شاه) میر پنج کبیر پهلوی، تاریخ معاصر ایران، عصر پهلوی ها
بی انصافی یهودیان در بیان دقیق مطلب و در هم آمیختن راست و دروغ و حق و باطل برای رسیدن به اهداف شیطانی و نژادپرستانه قومی خود
abbas
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 08:33 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=mlLZKUuc2jk
پاسخ:
باز نشد.
abbas
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 08:59 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=_eHY2Zzt81o
abbas
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 09:28 ق.ظ
ستاد سلام۰ویدیوی که اول فرستادم اگر ویدیوی دوم وسوم راگوش کنید می بینید که این یهودیان هیچ وقت واقعیت را در بارهٔ اسلام نمی گویند با حرف خوب شروع می کنند ولی وقتی به تمام حرفایشان گوش می کنید می بینید که چقدر شیطان هستند و هیچ وقت حاضر نیستند سنگر شیطانی خود را رها کنند۰
خروج آمریکا از عراق و افغانستان، بازگشت ناامنی و ناآرامی، بمبگذاری و ترور افراد بیگناه و بی دفاع عراق و افغانستان توسط تروریستها
سیروس
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 07:49 ق.ظ
استاد به نظر من انفجارهای عراق کار دو گروه بیشتر نیست:
یک گروه اصطلاحا همان تکفیرها هستند که در مراکز شیعیان و قبور ائمه شیعه دائما بمب گذاری و شیعه کشی می کنند؛
و گروه دوم تروریستهای اجیر آمریکا و اسرائیل هستند که پس از نابودی ارتش عراق، آزادانه به کشتار مسلمانان مشغول هستند تا بقیه مسلمانانی را که آمریکاییان نتوانستند بکشند، به تدریج قتل عام کنند. اختلافات قومی و غیره هم صرفا بهانه است برای ترغیب بعضی از عراقیها به مشارکت در پروژه قتل عام مسلمانان بیگناه.
پاسخ:
نگان نباشید. ارتش آمریکا و متحدان اش هنوز برای خروج اندکی آبرومند تر از افغانستان راه چاره ای نیافته و 14 قرن است که اتوپیای از صحنه تاریخ بیرون راندن مسلمانان از منطقه و از بین النهرین کارشان را به جایی رسانده که پول خوردن یک صبحانه کامل را ندارند.
آمون : همچنین :
مقاله ای از Judith A. Lerner در مورد جعلی بودن سه مورد از یافته های باستانی منتسب به هخامنشیان و اشیاء باستانی تقلبی و قلابی
abbas
دوشنبه 15 مهر 1392 ساعت 05:47 ق.ظ
http://www.penn.museum/documents/publications/expedition/pdfs/22-2/lerner.pdf
استاد سلام۰مقالهٔ خیلی جالبی است در بارهٔ اشیاء قلابی هخامنشیان۰ممنون
اختلافات مذهبی و اعتقادی بین گروه های مسلمان شیعه و سنی و درخواست ماهاتیر محمد از حفظ آرامش و همبستگی مسلمانان مالزی
aziz
یکشنبه 14 مهر 1392 ساعت 02:28 ب.ظ
ماهاتیر محمد: شیعیان ایران مزاحم نشوند
نخستوزیر پیشین مالزی از شیعیان ایرانی که به مالزی میروند خواست تا مزاحم آنها نشوند!به گزارش ایسنا، ماهاتیرمحمد در تازهترین اظهار نظر در خصوص مذهب شیعه گفت: آموزههای شیعی نباید در مالزی رواج داشته باشد زیرا این امر میتواند به بروز تنش و دودستگی جامعه مسلمانان مالزی بیانجامد. وی که در حال حاضر ریاست بنیاد جهانی صلح پردانا را بر عهده دارد، تصریح کرد: وجود همزمان آموزههای شیعی و سنی در یک کشور به طور معمول باعث به وجود آمدن دشمنی در میان مسلمانان میشود تا جائیکه جامعه را از بین میبرد. ماهاتیر محمد با تاکید براینکه من نمیگویم که آنها اشتباه میکنند یا ما اشتباه میکنیم، اظهار کرد: مسلمانان در مالزی زمانی همگی سنی بودند اما اکنون آموزههای شیعی در میان آنها رواج پیدا کرده است. وی بیان کرد: ممکن است زمانی آنها دچار اختلاف شوند، مساجد جداگانه برای شیعیان و سنیها داشته باشند و حتی همدیگر را بکشند. ما نمیخواهیم این اتفاقات بیافتد.وی در خاتمه گفت: اگر در ایران ایرانیان میخواهند تا مذهب خود را دنبال کنند به خودشان مربوط است اما اگر آنها به مالزی میآیند لطفا مزاحم ما نشوند!
http://www.karoondaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=153&pageno=2
آمون : عجب !
ترور، وحشت، بمبگذاری و اختلافات فرقوی و دینی و مذهبی در عراق و اقدام به کشتار عمومی و اعمال و انفجارهای انتحاری ضد مردمی
abbas
یکشنبه 14 مهر 1392 ساعت 07:08 ق.ظ
استاد سلام۰استاد امروز ۵۰ نفر در عراق کشته و۱۰۰نفر زخمی شدند بنظر شما چه کسانی دست به این کار می زنند؟ممنون
پاسخ:
ساخت سرزمس عراق از نظر قومی و قبیله ای بسیار متنوع است که تعلقات مذهبی نیز بر آن افزوده می شود. این وضع تقسیم عادلانه مقامات دولتی و درآمدهای نفتی را بسیار دشوار می کند و به خصوص اینک که مناصب سیاسی مهم را شیعیان در دست دارند قبائلی که شیعه هم نیستند از این مسیر که در مقابله با سربازان امریکا و انگلیس و فرانسه جواب داده بود ابراز نارضایتی می کنند.
برچسبها: کشور جمهوری عربی عراق، پول و ثروت، مبنای جنگ و کشتار، ترور، قتل، آدمکشی، اعدام انقلابی، روابط بین الملل و سیاست جهانی، پشت پرده پنهان سیاست، ناگفته های پنهان سیاست و تاریخ، تفرقه و پراکندگی فرقوی مسلمانان، جنگ و آتش افروزی تفرقه دینی، حقوق اقلیت های دینی در ایران، جمعیت ایران و پراکندگی قومی مردم
تاریخ تدوین و تکمیل نگارش و ساخت و ساز زبان فارسی و ملی سازی آن برای مردم ایران به کمک نسخه های مجعول و قلابی شاهنامه نوساز
کلام ماندگار حق
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 10:25 ب.ظ
«ایران شناسی بدون دروغ، 29، نسخه فلورانس»
به دید صاحبان نو اندیشی و اصحاب خرد، اینک که نتوانسته اند برگی دست نوشته به زبان فارسی بیاورند که تاریخ تحریر ماقبل صفوی آن را آزمایشگاهی تایید کرده باشد، پس این مبحث را می توان به سود نظریات مطروحه در این وبلاگ، بسته شده گرفت و باور و قبول کرد که کتاب شاه نامه تدارکی از دوران پس از صفوی است و اگر بخواهم کار را بر آنان آسان گیرم و از سرگردانی و صرف وقت درکتاب خانه ها و آزمایشگاه های تشخیص نجات دهم، ارفاقا حضور زبان فارسی در ماقبل صفوی در ایران را می پذیرم، اگر بتوانند سنگ قبر و سفالینه و پارچه ی مسطور و هر مقوله ی دیگری را به منتظران ارائه دهند، که دو لغتی به زبان فارسی با دیرینه ی پیش از صفوی بر آن نقش و نوشته باشد و از عهده ی اثبات ادعای قدمت آن نیز برآیند و از آن که اغلب سفال های سالم یافت شده در ایران، با حیرت تمام، فقط به دو شهر کاشان و نیشابور منتسب است و نه اصفهان و شیراز و همدان و اهواز و کرمان و غیره، و دو شهر نیشابور و کاشان نیز، اشتهار به مرکز تجمع یهود ایران دارد، آن چند پارچه ظروف سفالین محدود و منتسب به قرن هفتم هجری، با ابیاتی از اشعار ناشناخته ی فارسی و از قماش زیر را، در حالی که تمام دیگر نمونه ها به خط عرب وغالبا متعلق به بین النهرین است، قریب به یقین در زمره جعلیات جدیدی می دانم که برای کیسه بری مجموعه داران و یا اخلال در تصورات تاریخی و فرهنگی ما ساخته اند و این هنوز در صورتی است که این همه سفال سالم ساخت نیشابور و کاشان، در شرایطی که از شهرهای دیگر ایران، نمونه ای ندارند و نشان نمی دهند، اصل مسئله را با سئوال و شک نپوشاند. آیا همین پدیده را چه گونه توضیح دهیم، یا در ایران جز نیشابور و کاشان شهر و مرکز تجمع توانا نبوده و یا ناگزیریم تکنیک ساخت سفال را، به انحصار مردم این دو شهر درآوریم! آن گاه سئوال تازه سر بر می آورد که مردم این دو شهر چنین توانایی را چه گونه کسب کرده اند که دیگران را از آن نصیبی نبوده است، آن هم در سرزمینی که از شمال تا جنوب و شرق تا غرب آن، قرن های متمادی، پیش از رخ داد پلید پوریم، با نمونه هایی که از مراکزی چون سیلک و مارلیک و جیرفت و ایلام به دست آمده، مردم و اقوامی زیسته اند که ابداعات فنی و هنری آنان در تکنیک ساخت سفال و ظروف سنگی و فلزی، موجب شگفتی هنر شناسان و صنعتگران امروز جهان است؟!!
اینک اشعار فارسی نقش شده بر این کاسه و کوزه را بخوانیم که خود بیانیه ای در باب معرفی قدرت حیرت انگیز جاعلین حرفه ای اروشلیمی و اروپایی است. پارچ و کاسه ای که نمی دانیم با چه تمهیدی، در عمر ۷۰۰ ساله ی خود، همچنان به صورت نخستین، چنین به سلامت گذشته و همان نازنین و نازک دسته اک اش نیز بنشکسته است؟!!!
« همواره تو را عز افزون باد، اقبال تو بگذشته ز حد بیرون باد. تا هرچ از این کاسه به کام تو رسد، ای صدر جهان تو را به جان افزون باد. دانی که چراست ای پسندیده من، بر اشک دو دیده ستم دیده من. می کشاند در آرزوی لب تو، آب از دهن مردمک دیده من. ای گرسنه مهر تو سیران جهان، ترسان ز فراق تو دلیران جهان. با چشم تو آهوان چه دارند به دست، ای بند شیران جهان ». (ارنست ج. گروبه. سفال های اسلامی، ص ۲۱۶).
وجود چنین ابیات سست و گاه بی معنی و بریده شده و بدون دنباله، که بر بشقاب و پارچ تازه از کار درآمده و بی نقص و عیب بالا نوشته اند و ساخت آن برای سازندگان کاپوس نامه ها و دیوان ها و صدها تابلوی مینیاتور نفیس، که نوبت بررسی آن ها نزدیک است، سرگرمی کوچکی حساب می شده و در صورت اصرار به قدمت نیز، فقط می تواند اشعاری حاصل ذوق سفالگری از قرن هفتم هجری شناخته شود، سئوال می تراشد که چرا سفالگران با ذوق نیشابور و کاشان، از این همه رباعیات خیام و یا اشعار شاعران قرن چهارم و پنجم و ششم، چیزی نمی دانسته اند تا چنین ابیات خامی از خود بیرون نریزند که خریدار را منصرف می کند و می رماند؟! چنین است که هر شیء که قصد بیان گوشه ای از تاریخ و ادب و فرهنگ این سرزمین را دارد، از کتیبه و کوزه و کلاه و کمربند و سکه و خنجر و کتاب، به بازبینی دقیق و بدبینانه ی خودی نیازمند است تا با رجوع به مجعولات، برای مردم این سرزمین هویت و تاریخ و فرهنگ نسازیم. این ها همه مقدمه است بر مباحث تکمیلی بعد، که با بررسی جامع و همه جانبه ی نمونه های هنری موجود و منتسب به اقالیم و قرون مختلف ایران اسلامی، نبود کاربرد زبان فارسی و اصولا تدارکات فرهنگی و تلاش های تولیدی تا پیش از صفویه را قاطعانه اثبات می کند. بدین ترتیب تعقیب ادله و عرضه ی اسناد، در این باب که شاه نامه ی پیش از صفویه نداریم، غیر ضرور و دوباره کاری می شود. چرا که اینک نه تنها قدمت شاه نامه، که دفتر بسیاری از ذخیره های فرهنگی و بیانی و لغوی و دواوین و غیره، به زبان فارسی، که به ایام دور منسوب می کنند، بسته شده می نماید و به جای اظهار غرورهای کاذب، ضرورتی جز این در برابر نداریم که علت این همه جعل و منظور از ساخت و تهیه ی این تل دروغ های متنوع و متعدد و متعفن را بیابیم.
با این همه خود را موظف می دانم همان مسیر تجسس را دنبال کنم و نشان دهم که ماموران صدور شناس نامه ی قدیم برای شاه نامه، تا چه اندازه تهی دست بوده اند و دیدیم تنها متن انتقادی شاه نامه، که با کنار هم چیدن چند نسخه ی ظاهرا کهنه، در چهل سال پیش، به سعی برتلس و انستیتوی خاور شناسی اتحاد شوروی تدارک شد، فقط به چهار نسخه ی قدیم متکی بود که شرح شان را آوردم و قول بررسی آن ها را دادم و از جهت احصاء نیز، از قول افشار، به نسخه ای بس تی تیش مامانی اشاره کردم که همین اواخر و چنان که گویی از آسمان افتاده باشد، از کتاب خانه ی سلطنتی درآورده و بر اساس مقدمه ی قرن نهمی آن، شاه نامه ی بایسنغری نام داده اند. بعدها به سراغ این نسخه می روم تا جدید نویسی آن تا حد نو پایی کامل را معلوم کنم و نشان دهم که حتی جست و جوگران انستیتوی خاور شناسی اتحاد شوروی نیز چهل سال پیش، وجود چنین نسخه ای را تایید نکرده و مورد استفاده قرار نداده اند! و آن گاه که نبود کامل و ناهمخوانی تمام این موضوع با دیرینه ی مورد ادعا در باب فردوسی و شاه نامه بر عموم آشکار شد، ناگهان از سوراخ دیگری نیمه شاه نامه ای یافته و ارائه داده اند که پدر بزرگ مجعولات دیگر و به شاه نامه ی فلورانس مشهور شد! تا بار دیگر از این همه بی چیزی خود تعجب کنیم که هر کاسه و کوزه و کتاببا این همه خود را موظف می دانم همان مسیر تجسس را دنبال کنم و نشان دهم که ماموران صدور شناس نامه ی قدیم برای شاه نامه، تا چه اندازه تهی دست بوده اند و دیدیم تنها متن انتقادی شاه نامه، که با کنار هم چیدن چند نسخه ی ظاهرا کهنه، در چهل سال پیش، به سعی برتلس و انستیتوی خاور شناسی اتحاد شوروی تدارک شد، فقط به چهار نسخه ی قدیم متکی بود که شرح شان را آوردم و قول بررسی آن ها را دادم و از جهت احصاء نیز، از قول افشار، به نسخه ای بس تی تیش مامانی اشاره کردم که همین اواخر و چنان که گویی از آسمان افتاده باشد، از کتاب خانه ی سلطنتی درآورده و بر اساس مقدمه ی قرن نهمی آن، شاه نامه ی بایسنغری نام داده اند. بعدها به سراغ این نسخه می روم تا جدید نویسی آن تا حد نو پایی کامل را معلوم کنم و نشان دهم که حتی جست و جوگران انستیتوی خاور شناسی اتحاد شوروی نیز چهل سال پیش، وجود چنین نسخه ای را تایید نکرده و مورد استفاده قرار نداده اند! و آن گاه که نبود کامل و ناهمخوانی تمام این موضوع با دیرینه ی مورد ادعا در باب فردوسی و شاه نامه بر عموم آشکار شد، ناگهان از سوراخ دیگری نیمه شاه نامه ای یافته و ارائه داده اند که پدر بزرگ مجعولات دیگر و به شاه نامه ی فلورانس مشهور شد! تا بار دیگر از این همه بی چیزی خود تعجب کنیم که هر کاسه و کوزه و کتاب و شخص منسوب و مربوط به خویش، از کاسه بشقاب ساسانی تا ملای رومی را، که مایلیم بلخی بشناسانیم، در به در دیارهای دیگر ببینیم!!!
«به نام خداوند اهل کتاب، توانا بود هر که دانا بود (!!!!؟)
و شخص منسوب و مربوط به خویش، از کاسه بشقاب ساسانی تا ملای رومی را، که مایلیم بلخی بشناسانیم، در به در دیارهای دیگر ببینیم!!!
«به نام خداوند اهل کتاب، توانا بود هر که دانا بود (!!!!؟)...
نوشته شده در چهارشنبه، ۲۷ دی ماه ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۳۰ توسط ناصر پورپیرار:
http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=175
آمون : به نظر حروف بخشهایی به هم ریخته است.
گواهی Oscar White Muscarella اسکار وایت موسکارلا مبنی بر تقلبی بودن شیردال بازپس داده شده به ایران از طرف ایالات متحده آمریکا
علیرضا_1
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 12:16 ب.ظ
با سلام
دکتر "Oscar White Muscarella" در مقاله ای تحت عنوان The Veracity of "Scientific" Testing by Conservators منتشره در صفحات 931-952 از نشریه ی Archaeology, Artifacts and Antiquities of the Ancient Near East در سال 2013 ،
در خصوص شیِء مرجوعی ِ امریکایی ها به هیأتِ ایرانی در سازمان ملل، به وضوح به جعلی بودن ِ آن اشاره نموده است و از توضیحاتِ ایشان برمیآید که مسئولین موزه ی متروپلیتن نیویورک و بالتبع دولتِ امریکا، حین ِ واگذاری این شیء به ایرانیان، کاملاً از مجعول بودن آن مطلع بوده اند.
Recently surfaced, a silver forgery of a griffin vessel (Fig. 9; not a
rhyton as it has been labeled) is generously equipped with three funnels,
one in an unsuitable place for an ancient object, but appropriate...
in the modern world. It is a failed attempt by its modern creator
to make it look ancient Iranian (probably from the well-known
Kalmakarra Cave plunder)
...
مقاله ی مذکور را میتوانید از نشانی ذیل دریافت کنید:
http://www.savingantiquities.org/wp-content/pdf/OCFMuscarella.pdf
آمون : دنباله این مطلب است :
نمونه هایی از قرآن نگاری و کتابت آیات قرآن بر روی کاغذ و پاپیروس های قدیمی رود نیل و پوست ها و لت نوشته های اولیه آیه های قرآنی
بنیان اندیش
جمعه 12 مهر 1392 ساعت 08:51 ق.ظ
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://iosminaret.org/vol-7/issue7/folio10.jpg&imgrefurl=http://iosminaret.org/vol-7/issue7/topkapi.php&usg=__vJiU5j8GkpyYF_lmTceWDyQgbWw=&h=378&w=244&sz=71&hl=en&start=1&zoom=1&tbnid=PWS6b81lY9kotM:&tbnh=122&tbnw=79&ei=2E5OUqXjFoG60wX6loDQBQ&prev=/search%3Fq%3Ddavid%2Bkhalili%252Bquran%26hl%3Den%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&sa=X&ved=0CCwQrQMwAA
پاسخ:
مطمئنا مصخف کامل با این خط دیده نشده تنها لت نوشته اند.
کامنت گذاری و ارسال اسپم برای وبلاگ داران و درخواست نمایش قسمت بندی شده مطالب و کامنت نوشتن های کوتاه و مفهومی
www
پنجشنبه 11 مهر 1392 ساعت 10:54 ق.ظ
فک کنم برخی دوستان فرق کامنت رو با انشا نمیدونن!!! اینجا برا کامنت نوشتنه نه برای رودهدرازیهای بیسر و ته...
پاسخ:
از نظر اراءه برخی از رخ دادها قابل استفاد بود.
آمون : اشاره دوستمون به این مطلب بود :
که متن کامل آن که فیلتر بود، در بخش کامنتها ارائه شده بود.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر