چهارشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۲

یادداشت 4870 تا 4893 وبلاگ آرشیو کامنتهای وبلاگ ناریا - ناصر پورپیرار

شخصیت و خصوصیات اجتماعی استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان مبارز اجتماعی آزاد اندیش و بررسی آراء، عقاید و اندیشه های او


دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 10:01 ب.ظ
سلام 
استاد به نظر شما اگر استاد مطهری در قید حیات بودند با نظریات شما موافق و همگام می شدند؟ به نظر می آید که ایشان در مسئله یهود کاملا هم عقیده با شما بودند و فقط مجعولاتی مانند حوادث صدر اسلام و متعلقات آن در صحبت هایشان اضافه می نماید!
پاسخ:
او در دورانی معین یک مبارز اجتماعی آزاد اندیش بود.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


متن سخنرانی استاد شهید دکتر مرتضی مطهری در مورد عزاداری برای عاشورا و امام حسین و شعار کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا،کل شهر محرم


ننا
دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 02:46 ب.ظ
استاد متن سخنرانی شهید مطهری را در وبلاگم نصب کردم. 
این سخنرانی برای هر کسی که بخواهد با نقش و جایگاه خود به عنوان مسلمان در دنیای امروز تعیین تکلیف کند بسیار مفید و قابل استفاده است
پاسخ:
از زحمتی که می کشید یسبار ممنونم. گویی این سخنرانی موضوع روز است و شعار عاشورا بودن هر روز و کربلا بودن هر زمین، مفهوم سیاسی روشن تری می گیرد و برای گروهی مانیفست است.  
 
 
 
 
 
 
آمون : در این نشانی و با این متن :  
 
  
و البته با نگاهی به یادداشت زیر در همین وبلاگ :  
 
شمر زمان خود را بشناس
دوشنبه 11 آذر 1392
سخنرانی شهید مطهری - 1348
این سخنرانی را به بنیان اندیشان و به هر کسی که می خواهد جایگاه و نقش خود را به عنوان مسلمان در دنیای امروز بشناسد و مشخص کند تقدیم می کنم.
 
ما باید فرض کنیم امروز اگر پیغمبر اسلام زنده بود چه میکرد. درباره چه مسئله ای می اندیشید . قسم می خورم پیغمبر در قبر مقدسش امروز از یهود میلرزد.این مسئله دودو تا چهار تاست . اگر کسی آن را نگوید گناه کرده است.من اگر نگویم ولله مرتکب گناه شده ام.و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است.گذشته از جنبه اسلامی اش.این چه تاریخچه ای دارد. قضیه فلسطین که مربوط به دولتی از دولتهای اسلامی هم نیست. مربوط به یک ملت است .ملتی که به زور او را از خانه اش بیرون کرده اند. تاریخچه اش چه تاریخچه ایست. مدعی هستند که در سه هزار سال پیش دو نفر از آنها داود و سلیمان یه مدتی به طور موقت سلطنت کردند.در تمام این مدت دوسه هزار ساله اگر تاریخ را بخوانید چه موقع سرزمین فلسطین به یهود تعلق داشته است؟چه موقع اکثریت سرزمین فلسطین مال یهود بوده است؟قبل از ظهور دین اسلام این سرزمین مال آنها نبود. بعد ظهور دین اسلام هم مال آنها نبوده .هنگامی که مسلمانان فلسطین را فتح کردند فلسطین در اختیار مسیحیان بود نه یهود.و اتفاقا یکی از مواد صلح مسیحیان با مسلمانان این بود که شما یهود را به این سرزمین راه ندهید . ما با شما مسلمانان زندگی می کنیم ولی با یهود زندگی نمی کنیم.
چطور شد که به یکباره فلسطین نام وطن یهودی به خودش گرفت. شما لازم نیست از جنبه اسلامی بحث کنید. از جنبه انسانی بحث کنید. یکی از قضایایی که کارنامه قرن مارا تاریک می کند.این قرنی که به دروغ نام حقوق بشر نام انسانیت نام آزادی به خودش می دهد همین قضیه است.
یهودیان دنیا  یک باره به فکر می افتند هنگامی که زجر و شکنجه و آزار می بینند آنهم از ملت های غیر مسلمان مانند روسیه آلمان و لهستان و... .بعد سران قوم یهود می گویند به علت اینکه ما چهار گوشه دنیا متفرقیم و در هر سرزمینی اقلیت به حساب می آییم سرنوشتمان همین است. ما باید مرکزی را انتخاب کنیم وهمه در انجا جمع بشویم. جایی که ملت یهود  اتباع مذهب یهود بتوانند در آنجا جمع بشوند. در ابتدا تنها جایی را که به ان فکر نمی کنند فلسطین است . بعد جنگ بین الملل اول اتفاق می افتد. متفقین با عثمانی ها می جنگند . من نمی خواهم از عثمانی ها طرفداری کنم. اما هر چه بود حکومت واحدی بود. اگر ظالم  هم بود بالاخره واحد بود. اعراب ساده لوح از حکومت عثمانی به ستوه آمده بودند. تحریک متفقین رو پذیرفتند . از داخل علیه حکومت عثمانی جنگیدند.به وعده اینکه به خود آنها در مقابل عثمانی استقلال دهند.انگلیسی ها به آنها قول قطعی دادند که ما به شما استقلال می دهیم به شرطی که به نفع ما با عثمانی ها بجنگید. این بیچاره ها هم جنگیدند. در خلال اینکه این بدبخت های نادان ناآگاه داشتند با دولت خودشان - با دولت لااقل اسلامی خودشان - می جنگیدند انگلیسی ها با حزب صهیونیست که تازه تشکیل شده بود قول و قرار خود را محکم کرد. و به آنها وعده داد فلسطین را به شما می دهیم آنهم در قلب کشورهای اسلامی. جامعه ملل به وجود می آید. عدالت را ببینید. این جامعه ملل تصویب می کند که ملت هایی هستند در دنیا مخصوصا آنهایی که از عثمانی جدا شده اند چون ملتهای رشد یافته ای نیستند ما باید برای آنها سرپرست معین کنیم که آن سرپرست ها کشورشان را اداره کنند. در واقع می خواستند  ارثیه عثمانی ها را تقسیم کنند . قسمتی از آنرا به فرانسه قسمتی را به انگلیس . از جمله قسمت هایی که نصیب انگلیس شد سرزمین فلسطین بود . که رسما کفیل و قیم و سرپرست آنها شد . و بعد وعده معروف بالفور را به صهیونیست ها داد که من این سرزمین را به شما میسپارم. به یهودیانی که صدها سال در گوشه و کنار دیگر دنیا زندگی می کردند و از نژادهای مختلفی بودند.ادعا می کنند این یهودیان از نسل اسرائیلند. ولی تاریخ تشکیک می کند ومی گوید این حرف دروغ است. بسیاری از آنها از نسل اسرائیل هم نیستند. آنها فقط در مذهب مشترکند. حتی نژادشان هم خالص نمانده است. یهودیانی که در کشورهای مختلف دنیا زندگی می کردندوفقط به دلیل اینکه فرنگی ها به آنها زجر دادند ودنبال نقطه ای می گردند که در آنجا جمع شوند و به دلیل اینکه مردم خیانت پیشه ای هستند و به دلیل اینکه کتاب مقدسشان به آنها اجازه داده که وقتی به سرزمینی رفتید راه نباید در شما وجود داشته باشد از هیچ وسیله ای برای پیشبرد هدف هایتان امتناع نکنید. در حالی که بیش از پنجاه هزار یهودی در فلسطین زندگی نمی کند. یعنی یهودی بومی در فلسطین بیش از پنجاه هزار نفر نیست . یعنی الان این یهودیان بومی در بدبختی فوق العاده ای زندگی می کنند. یهودیانی که از امریکا واروپا آمده اند از جمله بدبختی هایی که به وجود آوردند برای یهودیان اصیلی است که حق دارند آنجا زندگی کنند. بعد انگلستان وسیله مهاجرتشان را فراهم کرد. زمین ها را خریدند. یک عده روشنفکر در  میان اعراب وجود داشت که قیام کردند که آنها را به دار کشیدند.عده شان که زیاد شد. بعد اسلحه زیادی درمیان یهودیان پخش کردند و به جان مسلمانان بومی منطقه افتادند و آنها را کشتند و یا آواره کردند. و همینطور به مهاجرت به فلسطین ادامه دادند. این موشه دایان یا یهودیان دیگری که اسامی شان را دائم میشنوید از کجای دنیا آمدند و ادعای مالکیت این سرزمین را دارند. امروز بین دو میلیون و پانصد تا سه میلیون مسلمان آواره از خانه خودش وجود داره.فکر می کنید فقط هدفشان این است که یک دولت کوچک برای خود در فلسطین تشکیل دهند. اشتباه می کنید. آنها می دانند که یک دولت کوچک بالاخره آنجا نمی تواند زندگی کند . یک اسرائیل بزرگ محدوده اش شاید تا ایران خودمان هم کشیده شود. به قول عبدالرحمن فرامرزی این اسرائیلی که من می شناسم فردا ادعای شیراز را هم می کند. چون شاعران پارس زبان خودتان اسم شیراز را ملک سلیمان گذاشتند. واگر به آنها بگویید که این یک تشبیه است ، میگویند نه سند از این بهتر که از قدیم گفتند اینجا ملک سلیمان بوده است. مگر ادعای مدینه و خیبر را ندارند. خیبر که نزدیک مدینه است. مگر روزولت به پادشاه عربستان سعودی پیشنهاد نداد که آنجا را به یهود بفروشد. مگر آنها ادعای عراق و سرزمین های مقدس شما را ندارند.
به خدا قسم ما در برابر این قضیه مسئولیم.به خدا قسم ما غافل هستیم. ولله قضیه ای که امروز دل پیغمبر اکرم را خون کرده است همین قضیه است. داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده است همین مسئله است. اگر ما می خواهیم به خودمان ارزش بدهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش بدهیم باید فکر کنیم حسین بن علی اگر امروز زنده بود برای عزاداری خود چه شعاری را می پسندید؟ نوجوان اکبر من؟ یا زینب مضطرم الوداع الوداع؟  خود امام حسین  می گوید من هرگز به عمرم به این شعارهای پست کثیف ذلت آور تن ندادم. یک کلمه از این حرفها نگفتم که شما امروز از آن شعار درست کنید و بگویید نوجوان اکبر من یا زینب مضطرم الوداع الوداع ؟حسین بن علی اگر امروز زنده بود می گفت اگر شما می خواهید برای من عزاداری کنید و سینه و زنجیر بزنید شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمر امروز موشه دایان است. شمر 1400 سال پیش مرد . رفت. شمر امروزت را بشناس. امروز باید در و دیوار این شهر برای شعار فلسطین تکان می خورد. به دروغ به مغز ما فرو کرده اند که این مسئله ای داخلی است. مربوط به اعراب و اسرائیل است. باز هم به قول عبدالرحمن فرامرزی اگرمال اینهاست و قضیه مذهبی نیست چرا یهودیان دیگر نقاط دنیا برای آنها مرتب پول می فرستند. ما چه جوابی در برابر اسلام و پیغمبر داریم. چند روز پیش در روزنامه ها نخواندید که در سال گذشته یهودیان سایر نقاط دنیا پانصد میلیون دلار به اسرائیل کمک کردند. این پول ها برای چه فرستاده میشد. برای خرید فانتوم که به سر مسلمانان بمب بریزند.یهودیان ایران در سال گذشته معادل پول دو فانتوم به اسرائیل فرستادند.سی و شش میلیون دلار از ایران خودمان برای آنها فرستاده شده است.من آن یهودیان را به دلیل اینکه یهودی هستند ملامت نمی کنم.آنها به هم کیش خود کمک کرده اند.من خودمان را ملامت می کنم.با کمال افتخار پول می فرستد .رسیدش را هم که از موشه دایان گرفته نشان میدهد. یهودیان امریکا روزی یک میلیون دلار به اسرائیل کمک می کنند. حال تلاش ما مسلمین در این زمینه چه بوده است.به خدا خجالت دارد که ما خودمان را مسلمان بدانیم . خجالت دارد که خودمان را شیعه علی بن ابی طالب بدانیم.
بعد از این حرام است  اگر این داستان را از علی بن ابی طالب نقل کنیم:
امیرالمومنین روزی که شنید به سرزمین مسلمانی حمله برده اند و زینت زن مسلمان یا زنی که تحت حمایت مسلمانان است را گرفته اند.حضرت علی می گوید به خدا قسم من شنیده ام که دشمن چنین اهانتی کرده است. سرزمین مسلمین را غارت کرده است مردانش را کشته و اسیر کرده. متعرض زنان آنها شده است. زیورها را از گوش و دست زنها جدا کرده است.آنوقت همین علی که ما خود را شیعه او میدانیم و حساسیت های بی معنی و دروغ نسبت به او نشان میدهیم فرمود اگر مرد مسلمان با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد سزاوار است.و مورد ملامت نیست.
 آیا ما وظیفه نداریم کمک مالی کنیم به فلسطینیان؟ آیا آنها مسلمان نیستند؟ عزیزانی ندارند؟آیا آنها برای حق مشروع بشری قیام نمی کنند؟ کیست در دنیا که منکر شود فلسطینی های آواره حق ندارند به وطن خود برگردند.در سفر مکه جوان های آنها را دیدم که از جوانهای من و شما رشید تر و چیز فهم تر و تودل بروتر بودند . و فقط می گفتند که امیدمان فقط به خون شهداست.افرادی بین آنها هستند که برای لباسشان محتاجند و برهنه می جنگند.اگر هفتصد میلیون جمعیت دنیا روزی معادل یک ریال ایران به فلسطین کمک کند در سال چیزی معادل سیصد میلیارد دلار خواهد شد. اگر جمعیت بیست و پنج میلیونی ایران که نود و هشت درصدش مسلمان است اگر روزی یک ریال به فلسطین کمک کند در سال نود میلیون تومان خواهد شد.اگر یک عشر این مسلمانان بخواهد یک ریال کمک کند در سال نه میلیون تومان میشود.
هی قرآن بخوانید : الذین جاهدو فی سبیل الله باموالهم و انفسهم ....
ولله مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است. انفاق واجب است. اولین سوالی که بعد مردن از ما می کنند همین است که تو در زمینه همبستگی اسلامی چه کردی؟
پیغمبر فرمود:هرکس صدای فریاد مسلمانی را بشنود که فریاد می کند: (ای مسلمانان به فریاد من برسید) و اورا کمک نکند مسلمان نیست.من او را مسلمان نمی دانم.
چه مانعی دارد حساب برای آنها باز کنیم .به آنها کمک کنیم و مقدار کمی از درآمد خود را به آنها اختصاص دهیم.
چرا یهودیان دنیا به اسرائیل کمک می کنند. مردم دنیا آنها را تحسین می کنند. به آنها ملت بیدار می گویند.چرا ما نکنیم. مردم بیدار آن مردمی هستند که فرصت شناس باشند. درد شناس باشند. حقایق شناس باشند. وظیفه من فقط گفتن بود که آنرا گفتم.جز تحت فشار وجدان و وظیفه خودم چیز دیگری عاملش نبود.و بر هر خطیب و واعظی واجب می دانم که این مسئله را عنوان کند. مراجع تقلید بزرگی مثل آیت الله حکیم رسما فتوا میدهد کسی که آنجا شهید شود اگر نماز هم نخواند شهید در راه خداست.
پس به خودمان ارزش بدهیم . به کار و فکر خودمان ارزش بدهیم. به کتاب های خودمان ارزش بدهیم.به پول های خودمان ارزش دهیم. خودمان را در برابر ملل دیگر دنیا آبرومند کنیم.علت اینکه دولت های بزرگ جهان چندان درباره سرنوشت ما نمی اندیشند این است که معتقدند مسلمان غیرت ندارد. امریکا را فقط این مسئله جری کرده است. می گویند مسلمان جماعت غیرت ندارد.مسلمان جماعت همبستگی ندارد. مسلمان جماعت همدردی ندارد.یهودی که برای پول میمیرد و غیر از پول چیز دیگری را نمی شناسد. یهودی که خدایش و زندگی اش پول است. حیات و مماتش پول است. با این مسئله حساس که مواجه میشود روزی یک میلیون دلار به همکیش خودش کمک می کند. ولی هفتصد میلیون مسلمان دنیا به همکیش خود کمک نمی کند.
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


مسلمانان صدر اسلام و آتش زدن کتابهای کتابخانه های جهان قدیم به دست سربازان عرب هنگام حمله اعراب به جهان و گشورگشایی مسلمین


احترام
دوشنبه 11 آذر 1392 ساعت 11:36 ق.ظ
بخوانیم و کمی خستگی در کنیم: 
http://najeekurd1.wordpress.com/2010/09/04/%D8%A2%D9%8A%D8%A7-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%83%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%B5%D8%B1
پاسخ:
باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
آمون : و این هم متن شوخی های تاریخی دوستان یر بنیان اندیش! :  
 
 
تارنمای ناجی کرد
آیا مسلمانان کتابخانه‌های ایران و مصر را آتش زدند؟4
 
سپتامبر
 اشاره: سوال فوق از جمله سوالاتی است که غالبا از زبان منتقدان در برخی از محافل طنین انداز می گردد و جوانان مسلمان را در برابر آن همه علم‌پروری و کتاب دوستی دچار حیرت می گرداند، مقاله حاضر این اتهام ناروا را با اسناد غیر قابل تردید رد می نماید.
اتهام کتابسوزی کتابها و کتابخانه های ایران و مصر، افسانه ای بیش نیست و تا قرن ششم هجری و شکست اروپائیان در جنگهای صلیبی و آغاز دروغ پردازی و شایعه سازی علیه اسلام و مسلمین هیچ مسلمان و یا نامسلمانی نگفته و ننوشته که حتی یک کتاب هم بوسیله فاتحین مسلمان سوخته شده باشد. و در قرن ششم عیسویان اروپا بعد از آنکه در فاجعه اندلس و قتل عام مسلمانان به اعتراف مورخ معروف مسیحی جرجی زیدان در کتاب «تمدن اسلام» (1) هشتاد هزار کتاب را آتش زدند و در حمله به شام و فلسطین نیز سه ملیون کتاب را به آتش کشیدند و در جنگهای صلیبی هم دچار آن شکستها و سرافکندگیها گردیدند یکی به خاطر پوشانیدن ننگ و عار کتابسوزی خویش در اندلس و شام و فلسطین و دیگری بخاطر پوشانیدن ننگ و عار خویش کتابسوزی خویش در اندلس و شام و فلسطین و دیگری بخاطر معیوب نشان دادن فتوحات اسلامی و تبلیغات ناروا علیه مسلمانان و جبران شکستهای روحی و معنوی جهان مسیحیت، برای اولین بار (توجه فرمایید برای اولین بار) یک نفر مسیحی در سال 602 هجری بنام عبداللطیف در سفرنامه خود بنام «الافادة و الاعتبار» به هنگام بازدید از عمودی که در محل کتابخانه اسکندریه مشاهده کرد چنین نوشت: « گفته می شود رواقی بر این عمود استوار بوده که ارسطو!! در آن رواق تدریس می کرده است و در اینجا کتابخانه ای بوده که عمرو بن عاص به اشاره خلیفه آن را سوزانیده است» در صورتی که عموم مورخین متفق هستند که ارسطو هرگز به اسکندریه نیامده و در آنجا مورخ نبوده و همچنین اتفاق دارند بر اینکه در زمان فتح مصر بوسیله عمرو بن عاص در این کتابخانه کتابی وجود نداشته است.
بیست و یک سال بعد از عبداللطیف مسیحی یک طبیب یهودی نیز بنام ابوالفرج در سال 623 در ملطیه آسیای صغیر در کتاب «مختصر الدول» نوشت: به هنگام فتح مصر عمروبن عاص به درخواست یحیی نحوی درباره کتابهای کتابخانه اسکندریه از خلیفه مسلمانان عمر رضی الله عنه کسب تکلیف کرد عمر رضی الله عنه در جواب او نوشت: «اگر این کتابها موافق با قرآن می باشند هیچ ضرورتی به آنها نیست و اگر مخالف با قرآنند تمام آنها را بر باد ده.» بعد از وصول این نامه عمروبن عاص همه کتابها را برای سو زانیدن در بین حمامها تقسیم کرد و کفایت سوخت شش ماه تمام حمامها گردید. (2)
چیز عجیبی است به جای این همه مورخین مسلمان در شش قرن یک طبیب یهودی این مطلب را برای ما می نویسد البته به نقل از عبداللطیف مسیحی زیرا قبل از او هیچ کافر و مسلمانی این مطلب را نگفته و ننوشته بود. و با اضافه کردن اینکه این کتابها برای سوخت همه حمامهای اسکندریه که برخی دوازده هزار و برخی چهارهزار حمام ذکر کرده اند کفایت کرده است؛ حالا اگر حداقل را در نظر بگیریم (چهار هزار حمام) و صورتهای گوناگون مساله را منظور نماییم، اینگونه خواهد بود: سوخت چهار هزار حمام در شش ماه مساوی سوخت دوهزار حمام است در یک سال و این هم مساوی سوخت یک حمام است در دو هزار سال!! یا در هفصد و سی هزار شبانه روز و اگر برای گرم کردن شبانه روزی یک حمام فقط سیصد جلد کتاب متوسط در نظر گرفته شود، باید تعداد کتابها دویست و نوزده ملیون جلد بوده باشند و چنین تعدادی از کتابها حداقل دو ملیون متر قفسه جای می خواهد و چنین ارقام سرسام آوری در آن عصر جز در مخیله ابوالفرج یهودی قابل تصور نیست. و یحیی نحوی فیلسوف مصری که ابوالفرج از او نام برده است طبق اسنادی که اخییرا تحقیق شده در حدود صد سال قبل از فتح اسکندریه درگذشته است و ملاقات وی با عمروبن عاص افسانه ای بیش نیست. با این حال یکی از دانشمندان مسلمان به نام ابوقفطی در حدود سال 630، هفت سال بعد از ابوالفرج یهودی در کتاب «اخبار العلماء» بعد از بحث از یحیی نحوی دانشمند مصری قصه سوختن کتابهای کتابخانه اسکندریه را بوسیله عمروبن عاص نقل کرده است و یکصد و بیست سال بعد، یعنی در حدود سال 750 هجری، مقریزی در خطط مقریزی عین عبارت عبداللطیف مسیحی را با تعبیر «گفته می شود» نقل نموده است. و چون در این سه کتاب با عبارت «گفته می شود» مطلب آغاز گردیده نشان می دهد که آن مطلب در هیچ کتابی نوشته نشده و فقط در افواه برخی از مردم «برخی از مسیحی ها و یهودیها» شایع بوده است. حاج خلیفه مورخ معروف ترک در اواخر قرن دهم در کتاب «کشف الظنون» تنها این جمله را نوشته که: «عرب در صدر اسلام بجز زبان و احکام و مسائل پزشکی به علم دیگری اهمیت نمی دادند و گفته می شود که عرب در هنگام فتح شهرها کتابهایی به دست می آوردند و می سوزانیدند» و چنانکه ملاحظه می شود حاج خلیفه نیز مطلب را با عبارت «گفته می شود» آغاز کرده است که تکرار همان شایعه برخی از مسیحیها و یهودیانی است که از آن بحث کردیم و منظور از «گفته می شود» گفته آنها است.
درباره سوزانیدن کتابهای ایرانیان تا اواخر قرن هشتم و گذشتن هشتصد سال از فتح ایران، هیچ مسلمان و نامسلمانی نگفت و ننوشت که فاتحان عرب کتابهای ایرانیان را سوزانیده اند، حتی عبداللطیف مسیحی و ابوالفرج یهودی نیز که افسانه سوزاندن کتابهای اسکندریه مسیحی نشین و یهودی نشین را بر سر زبانها انداختند، از ساختن این افسانه نسبت به سوزانیدن کتابهای ایرانیان (چون اکثرا زردشتی بودند) دریغ ورزیدند و نگفتند و ننوشتند که عربها کتابهای ایرانیان را آتش زدند. اما در اواخر قرن هشتم نخستین کسی که از این مطلب بحث کرد ابن خلدون بود آنهم نه بصورت نقل و روایت بلکه به عنوان نتیجه تحلیل تاریخی و باز با تعبیر «گفته می شود»؛ وی نوشته است: « دولتهای ایران چون در عمران وآبادی و گسترش مرزها بسیار پیش رفته اند بنابر این طبق قاعده در علوم عقلی نیز خیلی جلو رفته اند و گفته می شود اسکندر بعد از کشتن دارا و تسلط بر ایران علوم عقلی را از ایران به یونان برد و از علو عقلی ایرانیان استفاده ها کردند، و چون کشور ایران بدست اعراب فتح شد و کتب بسیاری در آن سرزمین یافتند سعدبن ابی وقاص درباره این کتابها از عمر (رضی الله عنه) کسب تکلیف نمود و عمر (رضی الله عنه) به وی نامه نوشت که همه کتابها را در آب فروافکنید زیرا اگر در آنها راهنمایی و راستی باشد خداوند ما را به رهبری کننده تر از آن هدایت کرده است و اگر کتب ضاله و گمراهی است پس کتاب خدا ما را از آنها بی نیاز کرده است» (3) از این رو آنها را در آب و آتش افکندند». در بیانات این محقق علوم اجتماعی و کم نظیر متاسفانه این اشکالات دیده می شود؛ اول تحقیق تاریخی تنها می تواند علل حوادث را بررسی کرده و وقایع را به هم مرتبط و از روابط قضایا بحث کند و در یک کلمه «وقایع نگاری بر اساس واقع نگری است» و به هیچ وجه کارش روایت تراشی و خبرسازی نیست و چون هشت قرن قبل از ابن خلدون ایران فتح گردیده است و در مدت این هشت قرن هم هیچ مسلمان و هیچ نامسلمانی نگفته و ننوشته که فاتحان مسلمان حتی یک کتاب از ایرانیان را سوزانیده اند. بنابراین این خبر از نوع مرسل و در حدود یکهزار واسطه از آن حذف شده و به هیچ وجه شایسته استدلال نیست. دوم آنکه با وجود اینکه اسکندر در زمان ارسطو به ایران حمله کرده و یونان با وجود سقراط و افلاطون و ارسطو و فیثاغورث و صدها فیلسوف و دانشمند معروف در علوم عقلی به اوج خود رسیده است چگونه ممکن است که اسکندر علوم عقلی ایران را به یونان منتقل کرده باشد و ایران باستان صادر کننده منطق و فلسفه به یونان باشد، با این حال ایران یک فیلسوف معروف و سرشناس [از آن زمان] نداشته باشد. به علاوه، آنچه در رابطه با آتش زدن کتابخانه اسکندریه و کتابخانه ایران به امیرالمؤمنین عمر (رضی الله عنه) نسبت می دهند اگر روایتش صحیح می بود، بی گمان در اوایل و اواخر قرن دوم که نقل و ترجمه برخی از کتابهای ایرانی بوسیله ابن مقفع به میان آمد لابد یکی از مجتهدین و فقها با استناد به اظهارات امیرالمؤمنین عمر (رضی الله عنه) با این برنامه مخالفت می کرد یا حداقل چند نفر آن اظهارات را مورد بحث و گفتگو قرار می دادند، در صورتی که هیچکس در این باره چیزی را روایت نکرده است.
در سال 1193 هجری سرجان ملکم سفیر انگلیس در ایران به زبان انگلیسی کتابی را در تاریخ ایران نوشت و بعدا به فارسی ترجمه و در بمبئی چاپ شد و طبق نقل کتاب (مزدیسنا و ادب فارسی) درباره فتح ایران بوسیله مسلمانان چنین نوشته است: «شهرها را با خاک یکسان و آتشکده ها را با آتش سوخته و موبدان را از دم تیغ گذرانده و کتب فضلای امت اعم از آنچه در مطلق علوم نوشته شده بودند یا تاریخ و مسائل مذهبی، همه را نابود کردند».
در صورتیکه مسلمانان در اثنای فتح ایران نه تنها هیچ شهری را خراب نکردند بلکه شهرهایی را بنا و بازسازی و آباد کردند ودر پیمانها قید کردند که آتشکده ها باقی می مانند. «مقدسی و مسعودی» مورخین معروف نوشته اند که تا زمان آنان آتشکده هایی باقی مانده اند. اما پورداود که ایرانی و استاد دانشگاه تهران بوده و به حدی تب غربزدگی او شدت پیدا کرده، تحت تاثیر ناسیونالیسم کور با تمام آثار عرب مبارزه نموده و افسانه کتابسوزی ایران و مصر را در سال 1264 زنده کرده و خیلی شدیدتر از سرجان ملکم قهرمان استعمارگریهای انگلیس در ایران و هند این افسانه را پر و بال داده است.
در سالهای اخیر عوامل استعمارگران غربی افسانه کتابسوزی فاتحان مسلمان را در کتابهای تاریخ و رمان و منطق و فلسفه نشان داده اند و در دانشگاه کلکته هندوستان در اوراق امتحانی که بالغ بر چند هزار برگ بوده حل مغالطه ذیل را مطرح کرده اند: «اگر کتابها موافق با قرآن است ضرورتی به آنها نیست و اگر موافق نیست همه را بسوزانید».
در ایران دکتر علی اکبر سیاسی در کتاب مبانی فلسفه برای سال ششم دبیرستانها که هر سال ده ها هزار نسخه در اختیار دانش آموزان قرار می گرفت نوشته است: «ممکن است قیاس استثنایی در عین حال منفصله و متصله یعنی مرکب باشد مثال اینگونه قیاس قول معروف منسوب به پیشوای عرب است که چون خواست سوزاندن کتابخانه ساسانیان را مدلل و موجه کند چنین استدلال کرد: این کتابها یا موافق قرآنند و یا مخالف آن، اگر موافق قرآنند وجودشان زاید و اگر مخالف آن هستند نیز وجودشان زاید و مضر و هر چیز زاید و مضر باشد باید از بین برود پس در هر صورت این کتابها باید سوخته شوند». ودرسال 1324 فریاد پزشکی در مجله تندرست شماره دوم طنین انداز گردید که فاتحان عرب کتابخانه ملی ایران را آتش زده اند و دارالعلم جندی شاپور را از بین بردند.
و معلوم نیست در عصری که خواندند و نوشتن ویژه موبدان و شاهزادگان ومقربان درباری بوده «کتابخانه ملی» چگونه وجود داشته و دارای چه معنایی بوده است؟ و جندی شاپور علاوه براینکه دارالعلم نبوده و یک مرکز پزشکی بوده بهنگام فتح ایران کوچکترین آسیبی به آن نرسیده و فعالیت آن تا قرن سوم و چهارم هجری ادامه داشته و خلفای عباسی در دربار خویش از فارغ التحصیلان این دانشکده پزشکی امثال ابن ماسویه ها و بختیشوع ها استفاده می کرد ند وبعد از تاسیس حوزه علمی عظیم بغداد این دانشگاه تحت الشعاع واقع گشته و تدریجا از بین رفته است.
خلاصه از افسانه کتابسوزی ایران و مصر تا گذشت ششصد سال پس از فتح ایران و مصرهیچکسی سخنی به میان نیاورده و در کتابی ننوشته است پس این مطلب در تاریخ اصل و اساسی ندارد و چنانکه توضیح دادیم افراد مغرضی از مسیحیان و یهودیان بعد از شکست در جنگهای صلیبی وبه منظور جبران شکستهای مادی و معنوی این افسانه را ساختند وچند نفر از نویسنده گان مسلمان نیز ناآگاه از این توطئه، این افسانه را بازگو نمودند و بعدها در جو مه آلود سیاستهای استعماری، امثال جرجی زیدان مسیحی ونولدکه و سرجان ملکم انگلیسی وپورداد غربزده ایرانی پروبالی به این افسانه دادند ودر سؤالات امتحانی دانشکاهها و بخش منطق مبانی فلسفه گوشه ای ازاین افسانه را با درود وصلوات در افق اذهان جوانان ایرانی وهندوستانی ظاهر نمودند ودر مقابل این افراد مغرض وناآگاه دانشمندان محقق غربی مانند بلتر وگوستارولو والکساندر مازاس و ویل دورانت و دانشمند و محقق اسلامی علامه شبلی نعمانی در کتابخانه اسکندریه ودکتر محمد حسین هیکل درفاروق اعظم وعقاد در عبقریه واستاد مطهری در کتابسوزی ایران ومصربا دلایل بسیاری وروشن ویقین بخش شایعه کتاب سوزی فاتحان مسلمان را بشدت تکذیب کرده اند.
نوشته: استاد ملا عبدالله احمدیان
…………………………..
پی نوشت:
(1) جرجی زیدان، تمدن اسلام: 2/65.
(2) شبلی نعمانی، کتابخانه اسکندریه، ص:16-18.
(3) ابن خلدون، مقدمه، جلد اول، ص: 1002.
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


از کار افتادگی موقت سایت ناریا و بخش خرید کتاب ها و محصولات فرهنگی برای دوستان و علاقه مندان بازدید از سایت آقای ناصر پورپیرار


سلام
یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 10:38 ق.ظ
سلام استاد 
مثل اینکه سایت مشکل پیدا کرده،صفحه ی فروشگاه سایت باز نمیشه!!! 
لطفا رسیدگی کنید
پاسخ:
قابل توجه استاد عابدی.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


بررسی آنوسی بودن مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه سکولار نوین و ناگفته های توافق 5+1 با ایران در ژنو، سوئیس و برنامه اتمی


نیسی
یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 06:11 ق.ظ
السلام علیکم 

حسن روحانی: در گفت و گوی تلفنی [ماه سپتامبر] که [با آقای اوباما] داشتیم، وی را فردی بسیار مؤدب و باهوش یافتیم 

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1925372/%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%A7%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%85%D8%A7+%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A8+%D9%88+%D8%A8%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%B4+%D8%A7%D8%B3%D8%AA+.html


از نتایج توافق ها گزارش سی ان ان : آیا ایران، آلمان خاومیانه می شود؟ 

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2013/november/27/article/-ed5566b41b.html
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
abbas
یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 09:40 ق.ظ
http://www.nysun.com/opinion/ataturks-turkey-overturned/
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : قبلا هم در مورد آنوسی بودن آتاتورک در این وبلاگ مطلب نوشته شده بود.  
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


عکسی از تجار و بازرگانان توتون و تنباکوی ایرانی در بازار هنگام معامله توتون و تنباکو و حوالی تحریم استعمال و لغو معاهده مربوطه


abbas
یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 04:27 ق.ظ
http://www.pinterest.com/pin/476677941779802725/
پاسخ:
باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
 
آمون : کاش کمی حرفه ای تر جعل می شد. این هم لینک بدون فیلتر :  
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تغییر نام امامزاده بیژن به امامزاده بی جن در منطقه نور استان مازندران و ادامه پروژه ساخت هویت برای امامزادگان و مقابر امامزاده


Jalal
یکشنبه 10 آذر 1392 ساعت 01:06 ق.ظ
سلام 
امروز خبر تغییر نام امامزاده "سید بیژن" به "سید محمد بی جن" توسط اداره اوقاف نور رو مشاهده کردید؟ 
پاسخ:
حالا باید کارت ملی اش را هم عوض کنند.  
 
 
 
 
 
 
آمون : احتمالا این هم می تواند جالب باشد :  
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


پوریم، نسل کشی مردم خاورمیانه به دست یهودیان و ترویج زبان های یدیش در منطقه پوریم زده ایران و افغانستان و پاکستان و خاورمیانه


شنبه 9 آذر 1392 ساعت 10:11 ب.ظ
افغانستان و پاکستان که پوریم زده نیستند پس یدیش بودن زبان آنها را چگونه توجیه می کنید؟
پاسخ:
بیش تر بخوانید.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


انتشار مجدد دروغها و اکاذیب ایران شناسان جهود و دروغهای باستان پرستانه یهودیان مروج خرافات از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران


شنبه 9 آذر 1392 ساعت 10:09 ب.ظ
استاد بیخود به این رسانه ملی امید بستید 
بعد از 13 سال بنیان اندیشی دیشب یه فیلم مسخره نشون دادن که سه تا بازیگر زن به اصطلاح پیشکسوت به قول خودشون شیرازگردی می کردن معرکه ای گرفته بودن که بیا و ببین یکیشون که از همه عتیقه تر بود با یه خشم غیرعادی که کاملاً معلوم بود از کجا داره میسوزه می گفت :اسکندر احمق از اون سر دنیا اومد تخت جمشید ما رو آتیش زد ... شیراز همیشه می مونه افغانها هم نتونستن خرابش کننه (البته منظورش اصفهان بوده!!!) باقیش هم یه مشت دری وری و وزوز کردن شعرای سعدی و حافظ 
البته ادا و اطواراشون اصلا ربطی به یافته های شما نداشت! 

استاد کمتر افشاگری کنید دلتون به حال این فلکزده ها نمی سوزه؟؟!!!
پاسخ:
وجود خود شما برای اعلام پیروزی بنیان اندیشان کافی است.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


مجموعه عکس های قدیمی و کهن از بناها و ساختمانها و معماری امپراطوری عثمانی در کشور ترکیه امروزین و تصاویر بقایای ابنیه کهن ترکیه


abbas
شنبه 9 آذر 1392 ساعت 03:49 ق.ظ
http://www.ottomanlands.com/catalogue/-photography-john-henry-haynes/photographs-sites-anatolia
پاسخ:
یاز نشد.  
 
 
 
 
 
 
 
abbas
شنبه 9 آذر 1392 ساعت 04:15 ق.ظ
http://via.lib.harvard.edu/via/deliver/deepLink?_collection=via&recordId=olvgroup12191
پاسخ:
باز نشد.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


حمایت محمد نوری زاد، یهودی آنوسی مسلمان نمای نفوذی از یهودیان و بدهکار جلوه دادن مسلمانان به یهودیان و ضدیت و عناد با اسلام


دارا
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 11:29 ب.ظ
https://hra-news.org/2/1389-01-27-05-24-07/17189-1.html
پاسخ:
باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : این هم حمایت های یک آنوسی از یهودیان! از همان اصرارش بر عبارت ایرانیان یهودی، می شود همه چیز را فهمید. انگار این ها از بنی اسرائیل نیستند! بخوانیم :  
 
 
 
محمد نوری‌زاد: یک پوزش‌خواهی بزرگ به ایرانیان یهودی بدهکاریم 
پنجشنبه 07 آذر 1392 ساعت 11:23 | 
محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه نویس و کارگردانی‌ست که تا پیش از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران، در روزنامهٔ کیهان قلم می‌زد اما پس از آن و به دلیل مواضع انتقادی که اتخاذ کرد، بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب تهران به حبس محکوم شد.
وی علاوه بر این مواضع انتقادی، پس از آزادی از زندان نیز فعالیت‌های انسان‌دوستانه و جسورانهٔ بسیاری انجام داده که از نمونه‌های اخیر آن و در دفاع از اقلیت‌های مذهبی، می‌توان به دیدار با یک خانوادهٔ بهایی و بوسه بر پاهای کودک این خانواده اشاره کرد.
با آقای نوری‌زاد که در سفر به سر می‌برد، مصاحبه‌ی کوتاه تلفنی‌ای داشتیم و از وی پرسیدیم که آیا از ایرانیان کلیمی هم به همین نحو دفاع خواهد کرد؟ او می‌گوید که «برای شخص بنده، کلیمیان هیچ تفاوتی با من شیعه ندارند و فرزندان آن‌ها، فرزندان من هستند و فرزندان من، فرزندان آن‌ها…»
آقای نوری‌زاد، دفاع شما از اقلیت‌های مذهبی در ایران، در حداقل یک‌سال اخیر، اقدامی جسورانه و سازنده بوده. در همین رابطه با توجه به موضوع پروندهٔ ویژهٔ این شمارهٔ خط صلح از شما می‌پرسم: آیا به همین شیوه از کلیمیان یا‌‌ همان ایرانیان یهودی و حقوق آن‌ها نیز دفاع خواهید کرد؟
حتماً همین‌طور خواهد بود. بنده مطلقاً تفاوتی بین یک کلیمی، یک مسلمان شیعه، یک بهایی، یک کمونیست، یک مسیحی و یک زرتشتی به لحاظ حقوق شهروندی نمی‌بینم. یعنی حاکمیت در هر مرتبه‌ و با هر گرایشی که هست، می‌بایست طبق قانون به همهٔ شهروندان یکسان نگاه بکند. متاسفانه و شوربختانه، ما اینجامعه را به خواص و عوام و خودی و غیرخودی و شهروندان درجه یک و درجه چند، تقسیم بستیم و آشوبی در حوزهٔ آرامش روانی و اعتقادی مردمان خودمان پدید آوردیم. به گمان من، این یک گناه نابخشودنی‌ست و آسیب‌های فراوانی را که ما بر شاکلهٔ زندگی هم‌وطنانمان وارد کردیم، حتماً در آینده واشکافی خواهد شد و مشاهده خواهیم کرد که چه ظلمی به هم‌وطنانمان کردیم.
برای شخص بنده، کلیمیان هیچ تفاوتی با من شیعه ندارند و فرزندان آن‌ها، فرزندان من هستند و فرزندان من، فرزندان آن‌ها. ما باید مجاوران اعتقادی درستی برای هم‌دیگر باشیم و این اتفاقاً از آموزه‌های دینی ما است و ما حرکت جدید و عجیب غریبی نباید انجام بدهیم. این چیزی که متاسفانه به صورت تابو در آمده و به صورت حصارهای به هم‌پیوسته بین هم‌وطنانمان جدایی افکنده و عامل مستقیم آن هم، اتفاقاً حاکمیت، یا جماعتی در میان حاکمیت، بودند که باعث و بانی این فاصله و جدایی شدند و به آن دامن زده‌اند.
اما من اطمینان دارم، هنگامی که در آینده خردمندی‌ها به هم پیوند بخورد، ما قطعاً یک پوزش‌خواهی بزرگ به اقلیت‌های خوبمان بدهکاریم و من روزهای خوب و مبارکی را در آینده می‌بینم. متاسفانه و شوربختانه جمهوری اسلامی شعار هم‌زیستی مسالمت آمیز با اقلیت‌ها را داد، ولی هیچ‌گاه در این شعار صداقت نداشت؛ طوری که هم‌وطنان کلیمی ما تقریباً در مجموع احساس امنیت خاطر در سرزمین خودشان نداشتند. بله ما مثلاً از کلیمیان و زرتشتیان یک نماینده در مجلس داریم، اما این یک نماینده، جز این‌که در آن‌جا عمدتاً ساکت می‌نشیند-مثل بقیهٔ نماینده‌ها-، چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ این نماینده چه‌قدر امکان این را دارد که خواسته‌های موکلین خودش را مطرح بکند؟
به هر حال، همان‌طور که گفتم، من فکر می‌کنم ما یک پوزش‌خواهی بزرگ نسبت به همه و همه، حتی به کمونیست‌ها و بهاییان بدهکاریم؛ چون اتفاقاً یک اقلیتی در جامعهٔ ما جدیداً ظاهر شده که قبلاً نبود و آن اقلیت، اقلیتِ شیعه است. در واقع یک جماعتی با اسم شیعه، که معدود هم هستند، بر یک اکثریت شیعه که‌شان اقلیت پیدا کرده، دارند حکومت می‌کنند و تمام مناسبات را به هم می‌ریزند و این اقلیت گسترده و وسیع، اتفاقاً هیچ نقشی در امورات کشوری ندارد و این اکثریتی که حالا شکلی از اقلیت پیدا کرده، شرمسار این هست که اقلیت‌های دیگر در اینجامعه، در حال آسیب دیدن هستند و آرامش روانی، اجتماعی و اعتقادی ندارند.
چرا تاکنون از این اقلیت مذهبی سخن نگفته‌اید، آیا چنین چیزی در برنامه‌های آیندهٔ شما وجود دارد؟
دلیل این‌که چیزی نگفتم، این بود که فضا بسیار تلخ و امنیتی و ناممکن بود و صمیمانه می‌گویم: من تا قبل از سال ۸۸ می‌ترسیدم و یا شاید قدرت درک این‌ را نداشتم که یک یهودی-یک بهایی، شانه به شانهٔ یک مسلمانِ شیعه، دارای حقوقی‌ست مسلم و اجتناب ناپذیر. این را یا نمی‌فهمیدم، یا اگر هم می‌فهمیدم، شهامت‌ ابرازش را نداشتم. خب همهٔ ما خیلی می‌ترسیدیم… اما با حادثهٔ سال هشتادو هشت و این‌که بسیاری از مناسبات سیاسی به هم ریخت و بسیاری از چهره‌ها، ذات پنهان خودشان را آشکار کردند و عرصهٔ رسانه‌ای، از حوزهٔ تملک حاکمیت بیرون رفت و مردم و افکار عمومی توانستند با هم ارتباط پیدا کنند، این شهامت کم‌کم متولد شد و این جهالت بزرگ که بر ذهن بنده حاکم بود، کم‌کم جای خودش را به یک نگاه باز‌تر و یک خردمندی تهی از تعصبات دینی داد، طوری که من احساس کردم به تعویق انداختن این پوزش‌خواهی نسبت به اقلیت‌ها، یک جرم و جفای مضاعف است. این است که قطعاً در آینده هم، ما هم‌چنان این راه را ادامه خواهیم داد و ثابت خواهیم کرد که هیچ تفاوتی میان ما و سایر عزیزانی که به هر اعتقادی گرایش دارند، وجود ندارد.
جناب نوری‌زاد، از اقلیت کلیمیان در ایران (ایرانیان یهودی)، به عنوان اقلیتی خاموش هم یاد می‌شود، چرا که از آنان در مورد تضعیفِ حقوقشان کمتر یاد می‌شود؛ حتی آنان در گزارش اخیر گزارش‌گر ویژهٔ سازمان ملل هم جایی نداشته‌اند. با این وصف، شما تصور می‌کنید آن‌طور که حکومت ایران تبلیغ می‌کند، خاموشی آن‌ها حتی در قبال نقض حقوقشان، که دستکم در قوانین اظهر‌ُمن‌الشمس است، ناشی از رضایت آنان و شرایط مناسبشان است یا با توجه به شناخت خودتان از حکومت، آن را ناشی از فشار بیشتر بر اینجامعه می‌دانید؟
کلیمیان سرزمین ما، بیشتر به خاطر اسرائیل آسیب دیدند؛ بعد از پیروزی انقلاب و شعارهای محو اسرائیل، طبیعتاً دم دست‌ترین چیزی که برای تاختن وجود داشت، کلیمیان سرزمین ما بودند. به هر حال در گمان افکار عمومی شیعیان، یک تعبیری بین کلیمیان ایرانی و اسرائیل است و کلیمیانِ ما برای اینکه ثابت بکنند هیچ ارتباطی با آن‌جا ندارند، روی به خاموشی بردند. کلیمیان ما قرن‌ها در کنار ما و در کنار اجداد ما به سلامت زیسته بودند، اما ناگهان با برآمدن جمهوری اسلامی و سرشاخ شدن جمهوری اسلامی با اسرائیل و صهیونیسم، متاسفانه بخشی از این اثریت‌ها به سمت کلیمیان داخل احاده داده شد و کلیمیان هم‌وطن ما از تیر و ترکش‌هایی که به سمت اسرائیل به صورت شعار پرتاپ می‌شد، بی‌نصیب نماندند.
من گمان و تصورم این است که خاموشی کلیمیان آرام ما، بیشتر از این جهت بود که مبادا اعتراضی، درخواستی و یا کاری کنند که بلافاصله آن‌ها را به اسرائیل بند کنند. به هر روی این الصاق برچسب‎‌های غیر مستند و اثبات نشده به یک تخصص در جمهوری اسلامی بدل شد، جوری که یک نفر با یک ادلهٔ پوچ، می‌توانست یک جماعتی را به اصطلاح به سینهٔ دیوار بسپارد و آن‌ها را محدورالدم بداند؛ بدون اینکه برای این ادلهٔ خودش دلایل متقن ارائه دهد. کلیمیان ما به خاطر اسرائیل سوختند و فرصتی برای درخواست حقوق خودشان نداشتند؛ کما این‌که حتی زرتشتیان و یا مسیحیان هم به یک شکلی مانند کلیمیان بودند و به علت شرایط جنگ و شرایط بعد از آن و تنگ نظری‌هایی در حاکمیت بود، هیچ وقت به اقلیت‌های ما این فرصت داده نشد که شانه به شانهٔ سایرین به حقوق تباه شده‌ و بایستهٔ خود انگشت بگذارند و حاکمان را برای اعادهٔ این حقوق فرا بخوانند.
پس با این تفاسیر رفتار حکومت ایران با این اقلیت را رفتاری سیاسی می‌دانید تا برگرفته از باورهای مذهبی؟
بله، برای اینکه قرن‌ها شیعیان در کنار یهودیان در استان‌های مختلف زندگی کرده بودند و اصلاً مشکلی هم نداشتند؛ با برآمدن جمهوری اسلامی ایران و ماجرای صهیونیست و شعارهایی که به زندگی و به سبد نیازمندی‌های ساعت به ساعت مردم راه یافته بود، کلیمیان ایران ناخودآگاه به سمت خاموشی اهاله داده شدند؛ چرا که کمترین درخواست حق از جانب آن‌ها، بهانه به دست حاکمان می‌داد که به اسرائیل متصل بشوند.
من تصورم این هست، مگر اینکه حالا دلایل دیگری باشد که من از آن‌ها خبر نداشته باشم.
و به عنوان آخرین سوال؛ آیا سخنی با جوانان و کودکان یهودی ایرانی که رنج و درد تبعیض و نقض حقوق را چشیده‌اند و هم‌چنان به سرزمین ما مهر می‌ورزند، دارید؟
شما این همه اصرار نکنید بگویید کودکان یهودی، جوانان یهودی و یا دختران و پسران یهودی؛ این‌ها ایرانی هستند، حالا ما تقسیم بستیم به اینکه یکی شیعه باشد و یکی یهودی. من شاید در حال شعار دادن باشم و حرف من ظاهراً آرمانی ست، ولی آن‌چه که در جامعه جاری‌ست، واقعیتی انکار ناپذیر است.
ببینید در حوزهٔ استخدامی، یهودیان هیچ جایی ندارند، یا در سایر حوزه‌ها، در اینکه مسئول باشند، مدیر باشند و در یک جایگاه مدیریتی قرار بگیرند، یهودیان حضور ندارند… ولی من به کودکان یهودی و به عزیزان یهودی این اطمینان را می‌دهم که ما با یک شیب ملایم اما مداوم به سمتی خواهیم رفت که یهودیان سرزمین ما متناسب با لیاقت و بضاعتی که دارند، در مصادر امور قرار بگیرند، چون عقلانیت این را حکم می‌کند. مثلاً شما یک جوان بیست و پنج سالهٔ تحصیل‌کردهٔ یهودیِ ایرانیِ وطن دوستِ خردمندِ مدیر را در نظر بگیرید؛ این جوان به نظر من هزاران برابر از یک فرد شیعهٔ کارندانِ دروغ گویِ متظاهر، بهتر و مناسب‌تر است و ما برای اینکه ایران را بسازیم از این تنگناهای کودنانه و ظالمانه باید دست بشوییم و به سمت عقلانیت خیز برداریم.
ممنون از وقتی که در اختیار ماهنامهٔ خط صلح قرار دادید.
 
مصاحبه از سیمین روزگرد
منبع: ماهنامه‌ی خط صلح
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تلاش برای مفهوم تراشی برای نماد قلابی و مجعور فروهر / فره وهر و حمایت از دین گبری گری زرتشتی/ زردشتی و هویت سازی برای دروغ


aydın
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 06:50 ب.ظ
http://ufolove.org/2010/11/12/%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%81%D9%90%D8%B1%D9%8E%D9%88%D9%8E%D9%87%D9%8E%D8%B1%D8%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D8%B2%D8%B1%D8%AA%D8%B4%D8%AA-%D9%8A%D8%A7-%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%A7/
پاسخ:
باز نشد.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


اظهار نظر و عقیده آزاد مردم درباره توافق ژنو، بیانیه ایران و کشورهای 5+1 در مورد برنامه اتمی ایران و غنی سازی سوخت هسته ای ایران


حسین
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 06:41 ب.ظ
سلام . 

آیا واقعا" ایران راهی جزء توافق با هرچی که آنها می گفتند داشت؟ 

بلاخره ما همه شاهد این هستیم که اگه موافقتی صورت نگرفته بود ،امکان جنگ قریب الوقوع بود.هرچند که همین الان هم خیلی ها اعتقاد دارن احتمال جنگ به قوت خود باقی است.
پاسخ:
مردم با حضور اندک و سیمای مبهوت خود در تجمع نماز جمعه نظر قاضیانه خود را بیان کردند.  
 
 
 
 
 
 
 
 
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 11:28 ب.ظ
سلام استاد. مردمی که نماز جمعه می آیند، معرف کل جامعه نیستند.
پاسخ:
خوب نتیجه.
 
 
 
 
 
 
آمون : مطلب قبلی مرتبط :  
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


همکاری خرده بورژوای تئوری مارکس و سیاستمداران دولتی در دزدی و غارت اموال مردم و حق الناس و خرافه پردازی برای تحمیق ملل جهان


یکی
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 04:46 ب.ظ
سلام. 
واسه چی فکر میکنید غارتگر اصلی بقال و کسبه جز ء و خرده فروش هستش!؟ 
واسه جی دژد ان سیاسی کار و مزور با نقاب مسلمونی رو که در لایه لایه اقتصاد و تجارت و تولید در این خراب شده جاخوش کرده اند و خود رو وارث و نایبان حق و خدا میدانند و همه چیز رو به مردم تحمیل کرده اند نمیبینید و اون خرده بورژوای مارکس رو بعنوان گوش بر معرفی میکنید!؟ 
همه اینها بخاطر اون حرف مقدس شده و مقبول اجداد ایرانیها ست که بر اساس اون این کشور بوجود آمده است : مشرک باش و منتظر ماشیح یا مهدی باش که پیغمبر خاتم است و برای خرافات بافی عزاداری کن و علیه شخص اول مملکت حرفی نزن که او نان آور توست!!! 
الله حی لایموت یکتاست و ما او را میپرستیم و هیچ شریکی برایش قایل نیستم د محمد پیام آور خدا بود و خاتم پیامبران ایت و هیچ مهدی و ماسیحی نخواهد آمد و ما بر هر سجده ای بر غیر الله تبری میجوییم . 
این است راه رستگاری و نجات .
پاسخ:
خوب بر منکرش لعنت. اما چه ربطی به یکه تازی کسبه خرده پا و بی رحم سنگر گرفته در نبش کوچه ها دارد؟  
 
 
 
 
 
آمون : منظور در این یادداشت است :  
 
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تعریف کارل هاینریش مارکس از خرده بورژوای اقتصادی و گوش بری خرده بورژازی از مردم عادی و شهروندان معمولی به قصد ثروت اندوزی


abbas
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 04:59 ق.ظ
توافق بر علیه۰ا سلام۰قلم استاد پور پیرار۰ استاد غفوری و مستند ها و بنیان اندیشان
پاسخ:
توافق بر سر صدور جواز ادامه قلدری و غارت بر زمین. راستی که دیگر گوش ما را آمریکا و انگلیس نمی برند غارتگر اصلی بقال سر کوچه است که بی رخمی را به تهایت رسانده و هر روزه اجحاف در فروش شیشه ای شیر را بدون واهمه افزایش می دهد. مارکس به این ها نام خورده بورژوازی داده بود که ظاهرا دولت ما خامی آن هاست.
 
 
 
 
 
 
آمون : همچنین در همین باب :‌ 
 
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


بیانیه/ توافق 24نوامبر ایران و 5+1 ژنو، برنامه اتمی ایران و غنی سازی اورانیوم و فعالیت نیروگاه های اتمی و برنامه هسته ای ایران


آزاده | ق
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 06:56 ب.ظ
همیشه پای یک زن در میان است . 
تو عکس یادگاری یه خانوم اشتون مو فندقی - هویجی - ایستاده از راست بود 
این کاریکاتور یه زنش کمه 
پاسخ:
همینو فهمیدی؟  
 
 
  
 
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 11:00 ب.ظ
بازنده ها در تصویر نیستند. به نظر نمی رسد این به اصطلاح توافق که خیلی کمدی انجام شد نتایج مطلوبی برای صحنه گردانان این نمایش داشته باشد. والله اعلم.
پاسخ:
امیذوارم از آسیب زلزله در امان مانده باشید.  
 
 
 
 
 
 
 
سرباز
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 11:21 ب.ظ
بسته پیشنهادی ظریف به کاترین اشتون: 
کم با دل بی نوای من بازی کن / کم عشوه گری و ناز و طنازی کن / تحریم مرا ز هسته ی لبهایت / بردار و به بوسه ای غنی سازی کن 

پاسخ کاترین اشتون به نامه ظریف: 
یک بوسه آرام ولی ناز بگیر / ریشت بتراش و سینه ام گاز بگیر / اینجا سخن از اورانیوم است ولی / یک اشتون خوشگل غنی ساز بگیر !! 

*توافق ژنو بر استاد عزیز و همه بنیان اندیشان گرامی مبارک*
پاسخ:
صداش را در نیاورید. نامحرم است.  
 
 
 
 
 
 
 
سلام محمدی
پنج‌شنبه 7 آذر 1392 ساعت 11:28 ب.ظ
با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی 
ایده ای ممتاز ، که در کارتون ها( کاریکاتورهای موضوعی) دگر نایاب می نماید ، چراکه ایده ی کارتونیست ها برآمده از مباحث عرضه گشته ی چهار چوب منطقه ی جغرافیایی ، اعتقادی و سیاسی خویش و به وسع و عمق روزنامه ، مجله و ماهواره می باشند ، که شاهرگ تفکر در آن قطع گشته است . 
استاد پورپیرار ، همچون مباحث دگراندیشانه ی تان ایده ای بنیانی و دگراندیشانه عرضه داشته اید . 
با تشکر
پاسخ:
jتشکر می کنم. استاد این حوزه شمایید.  
 
 
 
 
 
 
 
aydın
جمعه 8 آذر 1392 ساعت 12:50 ق.ظ
اون طرف یه عده ای پس افتادن از خوشی بعد از توافق  

http://oyrenci-sesi.info/yeni/5332
پاسخ:
باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
 
 
موضوع مربوط است به آخرین یادداشت وبلاگ به این نشانی :  
 
 
در مورد بیانیه ژنو در مورد برنامه هسته ایران و غنی سازی اورانیوم و غیره.  
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تلاشهای یهودیان برای کج فهمی قرآن و جلوگیری از درک صحیح آیات قرآن توسط مسلمین به منظور ایجاد تفرقه و اختلاف و تزریق شرک و کفر


احترام
چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 10:15 ق.ظ
اگرچه زبان عربی زبان قران است وچنین می نماید که باید عربی دانها قران فهم های قهاری باشند اما متاسفانه چنین نیست و میزان کج فهمی قران در ترکیه و افغانستان و حجاز تقریبا برابر است.این مسئله نشان می دهد که دانستن زبان عربی تنها برای کسانی که می خواهند بفهمند کمک بیشتری می کند وگرنه ملاهای حجاز و مصر از نظر تفسیر به رای قران فرقی با ملاهای قم و استانبول ندارند.
پاسخ:
همین اندازه که از قفقاز تا یمن و ار تونس تا حجاز معنای ما ملکت ایمانهم را کنیز می بینیم، خود گواه است که گواه بر درستی سخن شما و دخالت نان خوران از قران در انتقال نادرست ان متن صریح و پر توان است.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


عکسی از پلی قدیمی در اصفهان، ایران و طراحی شده برای عبور اتومبیل از روی آن بر روی رودخانه های اصفهان، ایران


abbas
چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 08:39 ق.ظ
http://www.ebay.com/itm/Iran-postcard-Isfahan-bridge-photo-WS73273-/190450934311?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c57c2a227
پاسخ:
به دلیل رد چرخ ها، پل مربوط به زمان وجود اتومبیل است، نه عهد صفویه.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تصاویری نه چندان قدیمی از ترکیه و نمایی روستایی و محقر، متضاد و مخالف تمام تبلیغات دروغین کلیسایی و کنیسایی در باب مجد و عظمت


abbas
چهارشنبه 6 آذر 1392 ساعت 05:18 ق.ظ
http://www.angloturkishsociety.org.uk/book2.html
پاسخ:
فی الواقع که تاریخ ترکیه را تعویض می کند.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تصویر و عکسی از دختر احمد شاه قاجار و فرزندانش در کنار هم(احتمالا در اروپا)،تصویری از ورزشکاران باستانی کار ایران (احتمالا جعلی)


سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 04:46 ب.ظ
http://namehnews.ir/News/Item/84813/7/84813.html
پاسخ:
باز نشد.  
 
  
 
 
  
 
 
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 04:47 ب.ظ
http://namehnews.ir/News/Item/83460/7/%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D9%85%D8%B1%DB%8C%D9%86--%D8%B9%DA%A9%D8%B3.html
پاسخ:
احمد شاه و دخترش در میانه این مطلب چه کاره بودند.
 
 
 
آمون : می توانید از لینک مستقیم : 
 
 
یا غیر مستقیم که در همین وبلاگ آپلود شده استفاده کنید :  
 
 
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


تلاش یهود برای ایجاد ناامنی و ناآرامی در منطقه و کشورهای اسلامی و ایجاد آشوب و شورش عمومی برای فرسایش اقتدار مسلمین جهان


مسعود سنجری
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 02:38 ب.ظ
ایکاش دوستان بیش از دشمنان بر محتوای مقالات و بررسی های استاد متمرکز بمانند و با هر حاشیه غیر مرتبطی از سیر بحث های استاد دور نشوند. 

حالا که بازهم موضوع سوریه را طرح می کنید بخاطر داشته باشید که رفتار و عمل سیاسی لزوما مطابق با عقاید و ایده های سیاسی نیست. آنچه در مورد خیانت سوریه گفته می شود مستند نیست کما اینکه ارائه چهره ای بی نقص از سوریه هم دقیق نیست اما سئوال اینجاست که اگر سوریه حامی یهود است چرا اینگونه دچار مشکل شد؟ 
معمولا حامیان یهود دور از این صحنه ها باقی می مانند و دستی از دور بر آتش دارند و جز شعار سیاسی و ارائه خدمات به اردوگاه یهود کار دیگری ندارند. چیزی که سبب همه قضاوتهای غلط درباره سوریه شد این بود که هر کس بر مبنای تمایلات و دلخواهش به جنگ در این کشور نگاه کرده و قضاوت می کند نه بر اساس معلومات و محاسبه. مثلا دوستان و دشمنان چه پاسخی برای این سئوال دارند که چرا "بهار عربی" مزعوم تنها در کشورهای دارای نظام جمهوری رخ داده؟ چرا دولتهای پادشاهی و امیر نشین را دربر نگرفت؟ وضع معیشتی مردم اردن و مراکش بسیار از وضع تونس و لیبی و حتی سوریه بدتر بود اما خبری نشد؟ 
آنچه در سوریه رخداده امتداد آنچیزی است که در عراق رخ داد و قرار بود در مصر و نهایتا در الجزائر هم عین همین سناریو انجام شود. اگر مسائل را از هم تفکیک کنید قضاوت دقیقی نخواهید داشت. ایران و سوریه در این مرحله مصالح مشترک داشتند اما هرکدام دیدگاه و منفعت خودشان را در این بحران می بینند و بعد از پایان بحران از هم جدا خواهند شد چراکه از اساس در تضاد کامل هستند. 
موفق باشید و انشالله با بحث های استاد همراه بمانید.
پاسخ:
جتی گاهی به نظر می رسد که فی المثل یادداشت مربوط به بررسی حواشی کتاب قبله عالم فهمیده نشده است.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
یکی
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 11:42 ب.ظ
جناب آقای نیسی . 
همه نوشته هایتان منطقی بو متین بود بجز لفظ مقاومت علیه یهود!! 
من معتقدم هیچ دولتی در منطقه مسلمان نشین خاورمیانه در هیچ مقطعی بجز زمان جمال عبدالناصر و صدام بهیچ شکلی بر علیه یهود کوچکترین اقدامی نکرده است .و همگی در خط برنامه های دیکته شده یهود بوده اند که همانا بقول آقای پورپیرار تطهیر بدنه یهود با اقدامات نمایشی سیاسی و نظامی بودا ند و لا غیر.
پاسخ:
احتمالا به نظر شما یهودیان صدام را به خاطر غلط خواندن تورات اعدام کردند؟
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


سقوط ابهت و اقتدار اقتصادی و سیاسی و نظامی غرب و آمریکا و کاهش فرصت نفوذ یهودیان در سیستم های اقتصادی و مظلوم نمایی جهودانه سنتی


aydın
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 10:51 ق.ظ
با سلام 

جناب نیسی ، قبل از سفر روحانی به سازمان ملل بشار در یک گفتگوی خبری گفت : «پرونده جنگ روی میز آمریکا است و من و ارتش و مردم کشورم در آماده باش کامل هستیم.» این نشان می دهد که بشار بازی خوان خوبی است و می داند در آینده چه برنامه ای رقم خواهد خورد. 

با تشکر
پاسخ:
امریکا و مجموعه غرب سرمایه داری دیگر ان اژدهای 7 سر پس از جنگ جهانی دوم نیستند که مثلا یهودیان با نفوذ مخفی در جریان تشکل سرمایه های جهانی برای خود حقانیت و مظلومیت می خریدند.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


استفاده از تمثال صورت انسانی در طراحی، معماری و مجسمه سازی های پیش از اسلام در سرزمین نزول وحی عربستان سعودی کنونی


abbas
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 06:46 ق.ظ
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-20351085
پاسخ:
باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
 
abbas
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 07:30 ق.ظ
http://time-az.com/main/detail/37407 
استاد سلام۰ببخشید سعی می کنم مقاله های کوتاه بفرستم۰ ممنون
پاسخ:
همراهی شما در فراهم کردن اسناد فراوان تر و محکم تر از یاد بنیان اندیشان نخواهد رفت.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo


بررسی توطئه صدام حسین رئیس جمهور عراق برای نسل کشی کردهای کردستان عراق با فریب و دروغ گویی قبل از بمباران شیمیایی حلبچه


منصور
سه‌شنبه 5 آذر 1392 ساعت 05:32 ق.ظ
دوست عزیز جناب بنیان اندیش 
رمز و راز منطقه را نمی توان با کمک رسانه ها کشف کرد, البته بنوعی می توان کمک گرفت و آن اینکه هر چه آنها می گویند همان دروغ است, پس همانند تمام 24 ساعتی که تلوزیون جمهوری ما دروغ تحویل مردم می دهد بدانید که قصه ی اسقاط 120 هواپیمای جنگی از مجموع 150 تا توسط جناب اسد هم دروغ محض است. (حتی با بازی های کامپیوتری هم نمی توان چنین حماسه ای آفرید!). سال ها پیش در سوریه خواهان بازدید از منطقه ی مرزی جولان شدیم اما مانع شدند گفتند «حضور در آن منطقه ممکن است باعث بی ثباتی و حساسیت شود» حالا متوجه می شوید چه کسانی مسئول ایجاد ثبات در مرزهای اسرائیل هستند؟! رمز و رازها را بی واسطه کشف کنید. بی واسطه از کسانی بشنوید که شاهد بمباران شهر حلب توسط رژیم اسد بوده اند و بستگان شان را از دست داده اند. می گفتند البته اول اعلام می شد که به مسجد جامع پناه ببرید چون می خواهیم بمباران کنیم ولی تک تیراندازه ها هم در کمین مردمی بودند که به قصد مسجد وارد خیابان می شدند.
پاسخ:
عجب که داستان بمباران و تک تیر انداز و مسجد ناگهان خفیفت می شود.
del.icio.us digg  newsvine furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: