پنجشنبه، تیر ۲۹، ۱۳۹۱

پست 2258 تا 2282

نرگس جدید و ملک یمین و پارتنری و دوست دختر و دوست پسر گرفتن قرآن  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:07 PM

نرگس

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 09:51 AM
آقای موومان به آن 6 مورد هم می رسیم از جواب دادن به سوال طفره نروید شما در نتیجه گیری مقاله خود ملک یمین را پس از شمردن آن همه دلیل پارتنر گرفته اید.
بمن بگویید در کجای دنیا رابطه پارتنری مانند آن چیزی است که در باره ملک یمین می گویید اگر صیغه با ملک یمین دو تفاوت دارد پارتنری با ملک یمین 20 تفاوت دارد .
در ضمن از این که بگویید اشتباه در ترجمه ملک یمین به پاتنر اتفاق افتاده نهراسید .
در ضمن ندیدم که در باره میزان آشناییتان با موضوع پارتنری توضیح دهید.
جناب استاد پورپیرار فکر می کنم تمام اهالی وبلاگ در اینکه ملک یمین همانطور که شما فرمودید کنیز یا برده نمی باشد به توافق رسیده اند و این نشانی است از میزان دقت شما در توجه به کلمات قران.
پاسخ:
خانم نرگس. قران متنی بی اعوجاج و چندان با خواننده همراه است که مقدم بر تذکرات و توجهات این و آن و بی واهمه اعلام می کند که این متن محتوایی زیر بنایی و محکم و بخش دیگری به نام متشابهات دارد که غیر صریح است. در دنبال این یادآوری پیامی است که ما را از سعی در ورود به ماهیت متشابهات به سبب ناتوانی در برداشت صحیح منع کرده است. در عین حال ورود به مدخل ماملکت... کاملا لغوی و گرامری است و نقض دستور قرآن شمرده نمی شود.
 
 
 
نرگس
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 10:12 AM
در ضمن جنب موومان ما به زندگی خصوصی افراد کاری نداریم بحث بر سر مقوله ای است که طبق اعتراف خودتان سالهای سال است بدون هیچ مشکلی در جهان گویا رایج بوده و امروز شما به آن تبصره اضافه میکنید . این که بدون هیچ مشکلی در جریان بوده را من نگفته ام نگاهی به مقاله خودتان بیاندازید ...

به اعتقاد من اگر شما فردی متعصب نباشید مقاله خود را فعلا تا اینجا اصلاح کرده و می گویید که ملک یمین رابطه پارتنری هم نیست ، صیغه هم نیست .
مثلا بیایید فکر کنیم چه می توانید بگویید تا از این وضع خلاص شوید .
بگویید ما رابطه ای جنسی ( هنوز در مورد این موضوع باید صحبت کرد) داریم در قران به نام ملک یمین که شرایطی دارد از جمله اجازه گرفتن از والدین . سه نوبت در طول شبانه روز اجازه گرفتن از شریک جنسی ،به اطلاع رساندن همگانی موضوع ، داشتن شریک جنسی متعدد در مورد زن و مرد  و ... و...

پس اگر متعصب نیستید ملک یمین را در مقاله خودتان از پارتنر جداکنید که موجب افترا به قران و رابطه پارتنری و خنده عموم است چون فکر میکنند شما اصلا تا کنون رابطه دو پارتنر را با هم در جهان ندیده اید  که این دو موضوع تا این حد آشکار را با هم خلط کرده اید.
اگر هم متعصب هستید و لااقل نمی خواهید بفهمید بنده از چه موضوع آشکاری با شما صحبت میکنم بحث دیگری است . قصد بنده این است که دوستانه مقاله شما را به حالتی در آورم  که ایرادات آن برطرف شده و قابل استفاده و قابل فهم برای عموم شود.  
 
 
 
 
 
 
 
بی نام
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 10:22 AM
سرکار خانم نرگس سلام علیکم

بنده نیز به  اندازه جناب موومان از ترکیب "ما ملکت یمین" در یافت کرده ام و از نوشته شما چنین به نظر می رسد این درک به بی راهه رفته و یا فهم ناقص وابتری حاصل شده است .این احتمال را به جهت نو  بودن مطلب همه ما می دادیم وبه همین لحاظ  بود که بنده در اولین کامنت ام پس از مقاله جناب موومان عنوان کردم که باید استخری از فهم ها و نقدها ایجاد شود تا این جدید تازه وارد به اذهان  به صورت سویده ضعیف ذهنی بی اثر نماند وتکلیف با این فقره به وضوح روشن شود.به نظر می رسد ورود به مورد شجاعت و شهامت و روشن بینی خاصی را می طلبد که در طول تاریخ ننگ برده داری جنسی را بر اسلام پذیرفته اند و جرات ورود به حقیقت مطلب نکرده اند نمونه اش هم کامنت جناب آقای مهندس سنجری و فتوای الازهر در همین اواخر .ممنون می شوم به صورت شش دانگ وارد بحث شوید.  
 
 
 
 
 
 
 
موومان
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 3:51 PM
نرگس خانم

۱. من هرگز در مقاله نگفته ام که ملک الیمین دقیقا همان رابطه ی پارتنری است. لطفا حرف در دهان مردم نگذارید. چیزی که در صفحه ی ۱۷ گفته شده دقیقا این است:

((... نزدیکترین انواع رابطه به «مالکیت یمین» را روابطی می یابیم که به آنها اصطلاحاً رابطه ی «دوست دختری – دوست پسری» و رابطه ی «پارتنری» اطلاق می گردد، زیرا ویژگی های دهگانه ی فوق در طبیعی ترین صورت بر روی این انواع از روابط قابل تطبیق اند...))

ملاحظه می فرمایید که اولا صحبت از انطباق دقیق نیست بلکه انطباق نسبی مطرح است؛ ثانیا فقط صحبت از رابطه ی پارتنری نیست، بلکه برخی از ویژگی های ملک الیمین به رابطه ی دوستی نزدیکتر دیده شده تا پارتنری.

۲. در ادامه تصریح شده که روابط امروزی در جهان، پاکیزه و مطلوب نیستند و با معیارهای قرآنی فاصله دارند:

((...البته این بدان معنا نیست که در جوامع امروزی روابط پارتنری و دوستی به صورت پاکیزه و قرآنی و ایده آل جاری می شوند...))

و همچنین توجه کنید به جمله ی انتهایی پاراگراف که با قلم ضخیم برجسته شده است:

((اگر دوستی زن و مرد در دنیای امروز توأم با آلودگی و مشکل است، بخاطر ذات رابطه نیست بلکه بخاطر فاصله ی آن با ملاک های قرآن است.))

اتفاقا یک مثال واضح از مشکل دار بودن روابط امروزی در جهان، همین روابط پارتنری است که با هم سالهای سال مثل زن و شوهر زندگی می کنند، حال آنکه خداوند در قرآن خصوصیات این دو رابطه را از هم متفاوت دانسته و احکام متفاوتی برای آنها داده است. مثلا اگر گفته که ملک یمین باید قبل از ورود اجازه بگیرد در حالی که در زناشویی چنین قیدی نیست، پس معلوم می شود که در دنیای روابط پارتنری کنونی اغلب یا حتی تمام اوقات به این مسئله بی اعتنایی می شود که صحیح نیست و باید اصلاح شود. در واقع، بسیاری از روابط پارتنری امروزی تفاوت اساسی با زناشویی ندارند، بلکه فقط برچسب متفاوتی به آنها خورده است!!!

۳. رابطه ی پارتنری در جهان محدود به زندگی زیر یک سقف نیست. شخص می تواند پارتنر داشته باشد اما کاملا جدا از او زندگی کند و قیود ملک الیمین را نیز رعایت کند.

۴. اگر تفاوتی بین روابط پارتنری و آیات قرآن هست، مسلما قرار نیست که تغییری در آیات قرآن به وجود آید!!! قرآن فقط و فقط دو نوع رابطه ی جنسی را مجاز دانسته و لا غیر: زناشویی و ملک الیمین که شرایط هریک را نیز دقیقا معین کرده است. هر نوع رابطه ی دیگری از دید قرآن حرام است. اگر روابط پارتنری با این ویژگی ها انطباق کامل ندارند، مشکل خوشان است و آنها هستند که باید مورد اصلاح و تجدید نظر قرار گرفته و با معیارهای قرآنی تطبیق داده شوند. قرآن قانون زندگی مسلمانان است و روابط پارتنری مسلمانان هم باید از معیارهای ملک الیمین در قرآن تبعیت کند.

۵. در نهایت، همانطور که ما این مقاله را نوشته ایم، شما نیز در ابراز عقاید خود آزادید. می توانید مقاله ی دیگری بنویسید و اظهار نظر کنید.

و السلام  
 
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 3:56 PM
آقای موومان،

از آنجایی که خداوند می فرماید که مومنان باید فروج خود را حفظ کنند مگر در مورد زوج/زوجه یا ملک یمین خود، لذا مجوزی برای خود ارضایی نمی بینم.

ضمناً اصل بحث این است که ملک یمین هر چیز که باشد کنیز نیست، ولی مراجعان وبلاگ هر موضوعی را عنوان می کنند غیر از اصل مسأله. حتی به جای خدواند از ما می پرسند که چرا ملک یمین در ساعات عریانی حق تردد ندارد؟!

با احترام
مهدی  
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 4:12 PM
خانم نرگس،

مشخصاً بشمارید که رابطه "ملک یمین" با طرف مقابلش، در قرآن، چه تفاوت های جدی با رابطه پارتنری شناخته شده دارد؟

با احترام
مهدی  
 
 
 
 
موومان
یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 7:03 PM
آقای مهدی - مهدی

در مورد خود ارضایی، به پاراگراف اول از قسمت «ایراد پنجم»، صفحه ی ۸ مقاله رجوع کنید. اگرچه توصیه ای برای خود ارضایی در قرآن نداریم، اما این عمل نهی نیز نشده است. توضیحات آن را در آدرسی که دادم بخوانید.  
 
 
 
 
 
آمون : مطلب قبلی :  
 
 
 
 
و مطلب اولیه: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عادت دوستانه تقدیر و تشکر بابت هر نوشتاری ولو کوتاه و کوچک و کم  (حرف های فعلا مبهم !)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:53 AM

سعید.س

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 07:42 AM
حضرت استاد
به نظر می‌رسد که اگر شما حتی صفحه‌ی سفیدی را نیز به عنوان یادداشت بر روی وبلاگ نصب کنید باز هم چند تن از دوستان با به به و چه چه عنوان خواهند کرد که این امر  از مدت‌ها پیش دغدغه ذهنی آنان بوده است!!!
به گمانم مشغول کار دیگری هستید که یادداشت‌هایتان هر روز نحیف‌تر می‌شود.
یادداشت‌های اخیر چه به لحاظ عمق و چه به لحاظ طول! قابل مقایسه با یادداشت‌های قبلی نیست.
در هر صورت پایدار باشید.
پاسخ:
امیدوارم به کرم و بزرگواری خود ببخشید. اگر حرفی قابل شنیدن و یا خواندن دارید، بسم الله . یک پاراگراف و یا صفحه بنویسید، حتما غوغا به پا می کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عوارض شوک سقوط از داربست دروغ در بین ترکان آذربایجان و زوزه هایش  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:51 AM

محمد اوجال

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 04:01 AM
بیچاره ها به چه روزی افتاده اند!

http://isamajidi.blogfa.com/
پاسخ:
آقای اوجال. آن گونه فارس ها و این گونه ترکان، درست مانند یهودیان، هنوز در شوک سقوط از داربست دروغ، که گمان دوام بر ان داشتند، در حالت هذیان اند. باید بر آن ها دل سوزاند و طلب بهبود کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سکوهای مکعب زردشت-کعبه زرتشت در نقش رستم حین خاکبرداری و انکشاف  (کتیبه ها)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:25 AM

طاب حقیقت

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 03:27 AM
با سلام به استاد و دوستان.

نسخه ی کم حجم PDF کتاب های «تأملی در بنیان تاریخ ایران» که دوستان عزیز، محمد اوجال، سنجری و بنیان اندیش تهیه کرده بودند، آپلود شده و در آدرس زیر قابل دسترسی است:

http://forum.naria.ir/index.php?topic=326.msg1028;topicseen#msg1028

این هم آرشیو موضوعی مقالات که هر چند وقت یک بار، فایل هایی به آن اضافه می شود:

http://forum.naria.ir/index.php?topic=325.msg1027;topicseen#msg1027

و این عکس هم مکعب زرتشت را با محراب هایش در میانه ی خاک برداری ها نشان می دهد.(از کتاب «ایران باستان» نوشته م.موله و ترجمه ی ژاله آموزگار)

http://bcbprogramer4.persiangig.com/image/iranbastan.jpg

در مورد ماملکت ایمان هم گویا همان بهتر است که کنیز بی کاره و تاریخ مصرف گذشته باقی بماند! به خاطر ندارم به این اندازه نسبت به آن اعتراض شده باشد!
پاسخ:
آقای طالب حقیقت. زحمات شما موجب دل گرمی بنیان اندیشان است. راستی هم ان عکس که سکوهای مکعب زردشت را پیش از خروج کامل از زیر خاک نشان می دهد، باید کسانی را خیس از عرق شرم کند که پیش تر معتقد به نوسازی ان ها بودند.  
 
 
 
 
آمون : در این لینک 
 
 
که همان عکس بالاست، لبه یکی از سکوها ( احتمالا در ضلع جنوبی) واضحا مشهود است. با تشکر از م. موله و ژاله آموزگار بابت ارائه این سند!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فحش و توهین و فحاشی نودوشانی به آقای پورپیرار در رادیو رنگارنگ  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:18 AM

طرفدار حق و صبر

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 02:19 AM
سلام. خسته نباشید. خواستم به اطلاع برسانم مدتی است شخصی به نام نودوشانی در رادیویی بنام رنگارنگ ضمن توهین به آقای پورپیرار سعی دارد یافته های ایشان را تختئه کرده و حقایق را وارونه جلوه دهد. از رادیو رنگارنگ که قبلا مستند تختگاه هیچکس را پخش کرده بود تعجب می کنم که چطور حهت را عوض کرده و با یا زرتشت گفتن های مکرر در بین کلامشان با دعوت از چنین شخصی همخوانی کنند. جالبتر اینجاست که همین نودوشانی قبلا چنین آقای پورپیرار را مورد اهانت قرار نمی داد و لحنش با احترام بود. از کلیه افرادی که از تحقیقات آقای پورپیرار دفاع می کنند دعوت می کنم که با تماس با این رادیو از رفتار آن به شدت انتقاد کنند.
پاسخ:
گویندگان ناسزا به خوست خدا خود مبلغ بنیان اندیشی در مقوله تاریخ شرق میانه اند. نمی دانم که نودوشانی از طرح چه مدخلی به ناله افتاده اند. ولی هرچه باشد مسلما خواننده و یا شنونده هوشمند حرف های او را راه نمای رجوع به متن اصلی می گیرد و چشم و گوش ها، گشوده تر می شود. به هر حال از لطف شما ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه ملک یمین به کنیز و همبستر شدن با وی و کسب اجازه هنگام ورود  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:15 AM

موومان

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 10:08 PM
نرگس خانم و آقای توحید

۱. زندگی خصوصی افراد، اعم از من یا شما و یا هرکس دیگر، کوچکترین ارتباطی با محتوای مقاله ندارد؛ بلکه آن نوشتار به احکام مندرج در آیات روشن قرآن می پردازد و بس. بنابراین از مسائل شخصی بپرهیزید و بر کلام خداوند متعال بی شریک و صاحب آسمانها و زمین متمرکز شوید.

۲. همان خدایی که در آیات ۶ مؤمنون و ۳۰ معارج همبستر شدن با ملک یمین را مجاز دانسته، در عین حال در آیه ی ۵۸ نور دستور داده تا ملک یمین در ساعات معینی قبل از ورود اجازه بگیرد. کسی که به خدا و قرآن فرو فرستاده اش ایمان دارد، موظف به تبعیت از هردوی این احکام است، چه حکمت پنهان در ورای آنها را بفهمد و چه نفهمد. بنابراین چون و چرا در این باره کاملا بیمورد و به معنای درافتادن با احکام صریح خداوند است.

۳. و اما من هنوز متقاعد نشده ام که شخص شما دلایل ششگانه ی مطروحه در بخش اول مقاله را، در رد امکان ترجمه ی ملک یمین به کنیز و برده به طور کامل هضم کرده باشید. اگر به قول شما بخواهیم گام به گام پیش برویم، آنگاه شما منطقا موظفید که قبل از اعتراضات طلبکارانه ی اینچنینی، نظر دقیق خود را راجع به دلایل ششگانه ی بخش اول مقاله همراه با سند و مدرک بنویسید، تا همه بدانیم که موضع شما در قبال آن دقیقا چیست.

با احترام
 
  
 
 
 
آمون : مربوط به :
 
  
وجواب به : 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

انواع ملک یمین در قرآن در دوران قبل و بعد از رابطه جنسی با وی  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 18 تیر 1391 ساعت 11:12 AM

توحید

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 7:55 PM
خانم Naina Pagwan

در کل از حضور شما در بحث اساسی ما ملکت ایمانکم تشکر می کنم هر چند  به نکات بسیار دقیق علمی در مورد عوارض سرکوب نیازهای جنسی اشاره کردید و در خیلی جاها هم با نظرات نپخته و افراطی خود در مورد شریک جنسی بحث را حسابی به حاشیه راندید و حتی صدای استاد را هم در آوردید !!!ولی باید بگویم تمام این دلایل علمی هر چند حقیقت محض باشد به تنهایی حجت نیست و مرجع اصلی قرآن است .

همچنین یکجای دیگر گفته اید « ربا ، مانند شرک تنها گناهی است که با توبه نیز بخشوده نمی شود » در حالیکه طبق قرآن حتی شرک هم با توبه  واقعی و  بازگشت به صراط توحید و اصلاح گذشته  بخشودنی است و در واقع هیچ گناهی نیست که با توبه و قید اصلاح مفاسد گذشته بخشوده نشود حتی ربا .


دوست گرامی جناب چرا ، من از شما برای شرکت در این بحث دعوت کردم چون واقعا فکر می کنم شخص صلاحیت داری هستید و می توانید کمک موثری در  این بحث به جمع ما کنید. لطفا کمی از  انزوا در افکار شخصی خود خارج شوید  و به مشورت که در قرآن به آن امر شده وارد شوید.

بله من مقاله مفصل شما در مورد «ما ملکت ایمانکم» را خواندم ، شما هر چند مقاله شما منطقی تر از مقاله استاد در مورد مالکت ایمانکم بود (البته تا این لحظه فقط) ولی باز نتوانست من را قانع کند و چند سوال دیگر وجود دارد.

ایراد اصلی من به نظریه شما مربوط به آن قسمت است که با اشاره به آیه 58 نور گفته اید : «  این آیه نشان می دهد منظور از ماملکت ایمانکم شریک جنسی نیست و  ما ملکت ایمانکم افرادی هستند که تحت تکفل یک خانواده هستند و آیاتی مثل 5 مومنون و 30 معارج اشاره می کند که این افراد مانند عضوی از خانواده مثل برادر و خواهر و فرزند و ... هستند و پوشاندن برجستگی ها و شکاف های بدن در برابر آنها مانند اعضای خانواده الزامی نیست ، یعنی این آیات تذکر در مورد نوع پوشش راحتی در خانه است و ....»


البته من هم با قسمت اول استدلالتان موافق هستم که اگر ما ملکت ایمانکم همان شریک جنسی بود دلیلی نبود طبق آیه 58 نور در مواقع عریانی باید کسب اجازه کنند. ولی قسمت دوم که برداشتتان از ما ملکت ایمانکم بعنوان «افراد تحت تکفل»  بود با چند ایراد و انتقاد مواجهم :

1-لحن خشن و جدی آیات 5 مومنون و 30 معارج به نظر فراتر از یک تذکر پوششی است ، موضوعی که برای هیچ مسلمان با فرهنگی دشوار نیست که درک کند جز در برابر اعضای خانواده نباید لباس راحتی و نازک یا زیر بپوشد!!!

2-طبق آیه 58 نور اگر ماملکت ایمانکم مانند خواهر و برادر و فرزند یک خانواده است ، در اینصورت باید دیگر اعضای خانواده هم قید می شد در ضرورت کسب اجازه  ، مثل فرزندان و .... و باز هم نیاز به تذکر نداشت و فقط کافی بود خدا قید می کرد فرزندانتان باید در این سه نوبت اجازه بگیرند و تاکید بر ما ملکت ایمانکم اضافی می بود چون عقلا خانواده آنها را مثل فرزندان می دانند و نیازی به تذکر مجزا نداشت.

3-معمولا فرد مجردی تکفل یک شخص را بعهده نمی گیرد و قانونا و عرفا ممنوع است ، اگر منظور افرادی هستند که پدر و مادر یک شخص تکفل او را قبول کرده اند  دیگر واژه «ما ملکت ایمانکم» چندان واژه مناسبی برای شخصی که مستقیما تکفل او را بعهده ندارد نیست .

4-و در آخر مهمترین انتقاد و سوال اینکه ، آیه 25 نساء که به نکاح با ما ملکت ایمانکم  اشاره شده یک جامعیت و عمومیت دارد که راهکاری است که  عموم افرادی که از امکانات ازدواج  برخوردار نیستند را در بر می گیرد ، مگر در یک جامعه چند درصد خانواده ها تکفل فرزند دیگری را بعهده دارند ؟ در نهایت خوش بینی 10 درصد و برای یک فرض ساده کننده که اصلا امکان وقوع ندارد 50 درصد . باز این سوال پیش می آید که تکلیف 50 درصد بقیه چیست ؟




آقای موومان


گفته اید آیه 25 نساء به «نکاح» با ما ملکت ایمانکم اشاره می کند و نه رابطه جنسی !!! بنده اتفاقا متوجه این نکته بوده ام ولی تذکرتان بی اثر و بیهوده است و کار آیی ندارد  هیچ ، علیه استدلال خودتان عمل می کند، چرا که آیه امر می کند کسانی که توانایی ازدواج ندارند با ما ملکت ایمانکم خود «ازدواج» کنند و قید ذَلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ  می رساند که موضوع بی صبری جنسی است . در آنصورت کسی که توانایی ازدواج ندارد ولی به شریک جنسی خود دسترسی دارد دیگرتوصیه به  ازدواج با ما ملکت ایمانکم اش چه گره ای را می گشاید ؟ و آیا مثلا شریک جنسی توقعات مالی کمتری در امر ازدواج مثل توقع داشتن کار مناسب و سرمایه مناسب و سرپناه و .... دارد ؟؟؟؟؟؟؟؟
در ثانی آنطور که شما برداشت می کنید از این آیه یعنی خدا یک نگاه تحقیر آمیز نسبت به ما ملکت ایمانکم دارد به این مفهوم که شخصی که تن به چنین رابطه ای داده کیس مناسبی برای ازدواج نیست!!!


در کل به نظر می رسد طبق آیه 25 نساء ما ملکت ایمانکم دو مقطع دارد ، قبل از ازدواج و بعد از ازدواج ، به این صورت پاره ای از تناقضات تا حدودی حل می شود ، مثلا آنجا که امر به اجازه گرفتن ما ملکت ایمانکم در لحظات عریانی است ، ما ملکت ایمانکمی است که هنوز محرم نشده و به زوجیت در نیامده ، و آیاتی مثل 5 مومنون در شرایطی است که ازدواج صورت گرفته ، که با آیه 25 نسا هم همخوان است چرا که در آن آیه به وضوح این دو مقطع قبل و بعد از ازدواج را می بینیم .

 
 
 
 
آمون : اندر خم و چم بحث: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بی اصل و نسب بودن ایرانیان و فقدان پیشینه و تربیت مدنی و تاریخی  (حرف های فعلا مبهم !)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 5:27 PM

سیروس

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 4:22 PM
جناب پورپیرار من تقریبا به خیلی از نقاط دنیا سفر کردم و واقعا مردم ایران را با هر کجا که مقایسه میکنم احساس می کنم ایرانیها مردمی بی اصل و نسب و فاقد پیشینه مدنی هستند و واقعا هر کجا که می روم با وقوع پوریم بیشتر باور پیدا میکنم که نشان میدهد ایرانیهای کنونی مردمی مثل بچه های سرراهی هستند که آنطور که باید و شاید مثل بقیه مردم دنیا تربیت مدنی و تاریخی ندارند! البته خودم هم فارس و ایرانی هستم اما این باوری است که تردیدی در درستی آن ندارم
پاسخ:
خدا به دادتان برسد. روز قیامت جواب کورش و زردشت و کرتیر  را چه می دهی؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ازدواج با ملک یمین و بازگشت به دوران قبل از اسلام و ممنوعیت آن  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 5:26 PM

مسعود سنجری

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 3:50 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی
سلام علیکم

استاد  در تصادفی جالب امروز یکی از دوائر افتا در الازهر مصر ازدواج با ملک یمین را بازگشت به دوران قبل از اسلام دانسته و آنرا حرام اعلام کرد! مثل اینکه موضوع ملک یمین همه جا نقل محفل است. البته اشاره به بازگشت به دوران قبل از اسلام بدون توضیح این مسئله است که اطلاع از ازدواج با ملک یمین قبل از دوران رسالت چگونه بدست آمده؟ سلامت و سرافراز باشید

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. در نظر این جماعت هر پیش آمد و پذیرشی که به کیسه حضرات لطمه ای بزند حرام است. برقرار باشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تازه واردی به نام نرگس در بحث ملک یمین و مسایل جنسی نامربوطه  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 5:24 PM

نرگس

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 2:22 PM
با اجازه دوستان قصد دارم تدریجی وارد موضوع مطرح شده توسط جناب موومان شوم .با توجه به اینکه گمان میکنم موضوع طرح شده توسط استاد پورپیرار به حاشیه رانده شده.

ولی قبل از آن از ایشان سوالی داشتم .

جناب موومان چقدر روابط پارتنری را از نزدیک تجربه کرده اید . بگمان بنده شما بسیار کم تجربه یا دقیق تر بگویم اصلا بنظر میرسد تجربه ای در این مورد ندارید خواهشمندم ابتدا به این سوال جواب دهید و اگر تجربه ای در این زمینه دارید که بعید میدانم بگویید در تجربه خود اوضاع چگونه بود و تعداد تجاربتان به چند میرسد و بگویید کیس روبروی شما با این فکر چگونه کنار آمده بود.

بنظر بنده شما لایق گرفتن لقب آخوند موومان هستید چون رابطه پارتنری را که ما سالهای سال و بدون هیچ گونه مشکلی دنبال میکردیم دارای شرط و شروط بسیار غیر مننطقی و فقهی کرده اید .
شما میدانید رابطه پارتنری یعنی چه که ملک یمین را رابطه پارتنری ترجمه می کنید . در سرار دنیا پارتنر ها باهم زندگی میکنند و نسبت به تمام آنچه در رابطه زن و شوهری فعلی میگزرد مقیدند و از طرف مقابل انتظار رعایت تمام حقوق را دارند از غرب تا شرق حتی در اندونزی .......بله فکر نکنم در اندونزی که فکت های شما به آن رفرنس داده نیز این قاعده غیر از این باشد چرا که از نزدیک این موارد را دیده ام حتی در میان قبایل جنگل نشین. در تمام دنیا رابطه پارتنری وجود دارد و هیچ کسی هم لازم نیست 3 بار در طول شبانه روز از پارتنر خود برای ورود و خروج اجازه بگیرد . هر وقت بخواهند همدیگر را میبینند  و حتی با هم زندگی می کنند ،حتی در اندونزی....

بحث من فعلا ورود به آیات قران نیست بلکه روشن شدن موضوع پارتنری در دنیای امروز است که نویسنده مقاله بدون هیچ گونه تجربه ای آن را با ملک یمین یکی گرفته و برای آن محدودیت صادر میکند چیزی که به قول خود او سالهای سال بدون هیچ مشکلی در جریان بوده.
تذکر میدهم که فعلا بحث حول خوب یا بد بودن این موضوع نیست  بلکه موضوعی است که در جهان رایج است.
همچنین در تمام دنیا در رابطه پارتنری لازم نیست دو طرف شیپور برداشته جار بزنند ای مردم شهر بدانید ما پارتنر هستیم و به کسب اجازه از هیچ احدی نیاز ندارد حتی در اندونزی ...
پس شما که نسبت به موضوع پارتنری بی اطلاع هستید البته امیدوارم تعداد رابطه هایتان را بازگو کنید تا بفهمیم بنده درست می گویم یا نه ، چگونه ملک یمین را پارتنر آن هم با این مشکلات جار زدن اجازه گرفتن و ... می خوانید. اگر شما رابطه پاتنری دیگری میشناسید برای چه در مقاله خود ملک یمین را با این رابطه که به قول خودتان در تمام دنیا رواج دارد و شما هم از آن استقبال میکنید و آنرا تایید می کند خلط می کنید . آن چه شما در رابطه با ملک یمین می گویید با این چیزی که ما دررابطه پارتنری در سراسر دنیا میبینیم متفاوت است پس ملک یمین رابطه دیگری جز پارتنری هست البته پیشاپیش بگویم کنیز یا برده هم نیست بگردید آخوند موومان واژه دیگری برای آن پیدا کنید.

به گمان بنده شما از طیفی هستید که می خواهد زنان را بیش از چیزی که در قران آمده در نظر بگیرد که با عث گمراهی است . فعلا تا همین جا را پاسخ بدهید تا وارد مسائل دیگر پارتنری و ما ملک ایمان شما بشویم ببینیم ببینیم تا چه حد این دو با هم یکی هستند .


موضوع من تعریف پارتنری در دنیای امروز است که نویسنده با اشاره به آن و بدون اینکه بداند روابط پارتنری  به چه شکل در دنیا رقم می خورد این واژه را مترادف ملک یمین گرفته  البته نه ملک یمین استاد پورپیرار بلکه جنس این ملک یمین با آنچه استاد  فرمودند  متفاوت است .

سه باره تذکر میدهم قرض قبول یا رد موضوع پارتنری نیست.به نظر بنده از فردا طرفداران موضوع پارتنری هم مانند ترکها و فارس ها و کردها بر علیه این وبلاگ قیام می کنند .





 
 
 
 
آمون : مگر پروردگار عالم به داد برسد که ... هم وارد بحث ملک یمین شده اند: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فیلم مستند علف، محصول سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی ماموران خبره  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 5:18 PM
شنبه 17 تیر 1391 ساعت 1:53 PM
http://en.wikipedia.org/wiki/Grass_(1925_film)

دو تن از سازندگان فیلم ( مریان کوپر و مارگریت هریسن)
جاسوس بوده اند.

 

 

 

آمون : در مورد مرجع:  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/17/post-2271/

 

و در مورد این دو نفر در همان لینک فوق می خوانیم: 

 

 

Marguerite Harrison was a spy, a member of American military intelligence, and was twice arrested by CHEKA/KGB. 

Merian Cooper was also allegedly a spy, one who spent two years in Lubyanka.

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نظر سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا سیا CIA در مورد فیلم مستند علف  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 4:51 PM

134

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 02:40 AM
گزارش تحقیقی CIA در مورد فیلم grass به شماره:
National Archives Identifier:
   648207
Local Identifier:
   263.585
تهیه کننده:
Creator(s):

       National Security Council. Central Intelligence Agency. (09/18/1947 - 12/04/1981) (Most Recent)

خلاصه محتوی:
This film is a documentary that shows the migration of the Bakhtiari tribes as they used cart and caravan from Turkey to Iran. The film is silent but title cards tell the story.

توجه کنید: میگه "مهاجرت" بختیاری ها از "ترکیه" به "ایران"
متاسفانه متن اصلی سند دردسترس نیست

This Item describes records, some of which may not be available online.

 

  

 

 

 

آمون : از فیلم علف اگر خواستید: 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/17/post-2270/

 

چقدر این CIA سوراخ سوراخ است یا اینکه دوستان بنیان اندیش این همه متنفذ یا شاید هم ... !

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دانلود فیلم مستند علف با لینک مستقیم برای اعضای ویژه پاپیل فیلم  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 4:45 PM

134

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 11:25 PM
دانلود فیلم کمیاب و قدیمی Grass: A Nation's Battle for Life 1925

علف: نبرد یک ملت برای زندگی 1304

لینک مستقیم برای اعضای ویژه / اختصاصی از پاپیل فیلـــم

http://www.papilfilm16.in/1391/03/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-grass-a-nations-battle-for-life-1925/

 

 

 

 

آمون : مرتبط با فیلم علف:  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/17/post-2269/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دانلود فیلم مستند علف و مدت زمان ییلاق و قشلاق کوچ بختیاری ها  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 00:11 AM

محمدرضا نیسی

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 9:36 PM
سلام‌علیکم

آقای منصور

برای اینکه مجدداً دچار نا آرامی نشوید، بهتر است تا دانلود شدن کامل فیلم علف صبر کنید و بعد از تحلیل کامل آن اظهارنظر بفرمایید.
متأسفانه به دلیل ضعیف بودن تورنت موجود از این فیلم دانلود آن بیش از 20 روز برای من طول کشید. حتماً در آینده نزدیک نسخه‌ای از این فیلم را در اختیار استاد قرار خواهم داد.

ضمناً لینکی که که از سوی جناب آقای مسعود ارائه گردید، حاوی نسخه سانسور شده این فیلم می‌باشد و گویا دارای  ویروس می‌باشد.

یک نکته دیگر درباره این مهاجرت و کوچ برنامه‌ریزی شده این است که در سند مکتوب ارائه شده در انتهای این فیلم گفته شده که این کوچ 46 روز طول کشیده که با ییلاق - قشلاق بختیاری‌ها در مسیر خوزستان - چهارمحال بختیاری هم‌خوانی ندارد چرا که کوچ این مسیر حداکثر 20 روز طول می‌کشد و اگر توقف‌ها کوتاه‌تر باشد به مانند آنچه در این فیلم دیده می‌شود این مسیر در مدت 7 تا 10 روز طی می‌شود

پس با عنایت به این نکته این مهاجرین ظاهراً ناشناخته از منطقه‌ای بسیار دورتر از خوزستان و چهار محال بختیاری کنونی به این منطقه آورده شده‌اند  
 
 
 
 
آمون : از فیلم علف: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بیماری پارکینسون آرتور کستلر و همسرش و جواز نبش قبر یاسر عرفات  (متفرقه)

شنبه 17 تیر 1391 ساعت 00:08 AM

م .ع

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 6:05 PM
شبکه انگلیسی زبان الجزیره بار دیگر برای دومین بار مسئله مرگ مشکوک یاسر عرفات  رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلستین  را مطرح کرده و نتایج تحقیق این شبکه را در خصوص پیدا شدن مقادیر زیادی ماده پرتوزا و سمی پولونیوم در وسائل شخصی عرفات که اندکی پیش از مرگش از آنها استفاده می کرده پخش و اعلام کرده نه ماه در این زمینه تحقیق کرده است.. ریاست شورای عالی فتوای فلسطین با صدور فتوائی موافقتش رابا نبش قبر یاسر عرفات با هدف تحقیق درباره علل مرگ عرفات اعلام کرده
سها عرفات نیز در گفتگو با این شبکه خواستار نبش قبر همسرش شده.
در سال 2009 هم روزنامه اسپانیائی الموندو موضوع مسموم شدن عرفات را مطرح کرده بود.
اما نتایج تحقیقاتشان همچنان سوال "چرا مخالفان سیاسی و ایدئولوزیکی یهود همچون محمد علی کلی -منتظر الزیدی و...  همه با ماده ای سمی مسموم می شوند" را بدون جواب گذاشتند.
پاسخ:
نخستین مجازات شدگان از طریق ابتلا به پارکینسون، کستلر نویسنده کتاب قبیله سیزدهم و همسرش بوده اند و از آن که پارکینسون بیماری مسری نیست، پس کستلر و همسرش از تاثیر یک ماده شیمیایی مبتلا شده اند. مجریان پوریم همان کسان اند که در زمان ما و در دو جنگ اخیر غزه، فتوای کشتن یک میلیون فلسطینی زا صادر کرده اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اثبات کروی یا بیضوی یا مسطح بودن کره زمین در نجوم و قرآن و طرازش  (متفرقه)

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 3:21 PM

ع.د

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 10:17 AM
با عرض سلام خدمت استاد عالیقدر  و همه عاشقان حقیقت: استاد   واقعا که دست مریزاد هم به این اثار کمیاب  و هم به پاسخ های قانع کننده به شاگردان وفادارتان در این  اشفته بازار فرهنگ جعلی و ساختگی.  با نوشته های باارزش شما انگار که چشم های کم سوی من بینایی پیدا کردند. از اینکه  با مدارکی که  مو از درزشان  رد نمی شود  ثابت کرده اید که از  تاریخ پوریم تا همین 200 سال پیش  هیچ  بشری در خطه ایرانزمین زیست نکرده است اندیشه ای بغایت تکان دهنده و انقلابی است و امیدوارم که خردمندان و فرهنگیان و نجبگان جهان  بر روی این یافته ها تامل کرده و به جهل و سماجت در انتشار جعلیات پایان دهند.
استاد عزیز: چندی پیش   فیزیکدانی از  یکی از دانشگاه های معروف آمریکا در بخش زنده برنامه ای ادعا می کرد که اینکه می گویند زمین کروی  و گرد است  جعلی و ساختگی است . ایشان با ریاضیاتی که من زیادی حالیم نشد نشان می دادند که زمین مسطح  است. من  از   زمانیکه با اثار شما اشنا شده ام دیگر به همه چیز با شک و شبهه نگاه می کنم. بعد از تماشای این برنامه با خودم گفتم که اگر اینها اینقدر توانایی در  جعل کردن  داده های تاریخی دارند که امپراتوری موهومی به نام عثمانی را ساخته و در همه این سال ها این  تقلبات را  هم به خورد مردم عادی  و هم  به دانشگاهیان و تحصیل کرده های
ا تمامی دنیا داده اند از کجا معلوم که کروی بودن زمین را هم  جعل کرده اند. من که نمی دانم واقعا زمین کروی است یا بیضوی یا مسطح و هر چه در کتابها نوشته شده است را کورکورانه قبول کرده ام. با یکی از همکلاسان که  دانش قرآنی خوبی دارد  و مرتب  نوشته هایتان را با هم می خوانیم در این باره صحبت هایی داشتم که ایشان  گفتند که در قرآن  کریم هم زمین  مسطح  است و نه کروی.
من که جدا دارم سرگیجه میگیرم.لطفا در این باره مرا راهنمایی کنید. ایا به عقیده شما زمین طبق  گفته قرآن مسطح است یا طبق  کتاب های دانشگاهی ومدارس کروی. با احترامات

علی
پاسخ:
بد نبود اگر آن دوست شما رفرنس مسطح بودن زمین در قرآن عظیم را نمایش می داد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

گشودن گره هایی از معنای ملک یمین با آشنایی با زبان عربی و مهارت  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 3:17 PM

موومان

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 08:50 AM
استاد پورپیرار عزیز

این نشان می دهد که هم دوستان و هم دشمنان به شدت محتاج طرح شدن این موضوع بوده اند!!!!!
پاسخ:
آقای موومان. اما چنین می نماید که از کنترل خارج می شود و از قول شما جواز بلبشوی جنسی بدون مرز مثلا بی توجهی به روابط زناشویی رسمی را صادر می کنند. همین روز گذشته فرصتی فراهم شد تا با درس عربی خوانده ای در ردیف های بالا که خود نیز از خانواده ای عرب و ناشر بود معنای ترکیب لفظی ماملکت... را بدون اشاره به اصل قضیه بپرسم. جواب او تا حدودی گشاینده برخی بغرنجی ها برای من شد. می گفت ماملکت... به معنای هرچیزی است که در اطراف و در دسترس و تعلق باشد. نقش این ترکیب در موضوع التفات ها و نیازهای جنسی مندرج در قران را پرسیدم. گفت از این ترکیب معنای کنیز برداشت نمی شود تنها گروهی گفته اند چون کنیز هم در ردیف ماملکت... است، پس رفع نیاز با کنیزان نیز بی راه و مذموم نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آموزشگاهی برای آشنا شدن با روشهای گوناگون رفع نیاز جنسی از قرآن  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 3:15 PM

علی

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 02:29 AM
آیات نخستین سوره مومنون راههای تخلیه جنسی را مشخص کرده و عدول از این دو طریق  را با این عبارت سرزنش کرده است : فاولئک هم العادن
طرق تمتع جنسی مورد اشاره در آیه 6 مومنون:
1- ازواج
2- ملک یمین
درحالی که تقریبا آنارشیسم جنسی تئوریزه میکنند برای غرایز سرکوب شده هم  استمناء را تجویزمیکنند در حالی که نهی شده است در قرآن.
پاسخ:
اقای علی.جالب است که کشف معنای درست ماملکت... حالا به آموزشگاهی برای اشنا شدن با روش های گوناگون رفع نیاز جنسی تبدیل شده است!؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نگاهی به فیلم مستند علف در مورد مهاجرت اجباری اقوام به ایران نو  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 3:13 PM

منصور

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 01:57 AM
سلام
آقای نیسی
از آن لینک تورنت که گذاشته بودید اگر چه حدود یک ساعت و ده دقیقه و 700M می باشد ولی فقط ده دقیقه یعنی حدود 100M قابل دانلود است. بنابراین قضاوت بر اساس این خلاصه کمی سخت است. به هر حال با توجه به لینکی که معرفی کردم افراد زیادی با لباس عربی هم مشاهده می شوند که البته یک ستاره 7 پر بر روی عقال دارند. همچنین دشداشه هایی با رنگ غیر سفید دارند که در خوزستان بیشتر از شبه  جزیره عربستان قابل مشاهده است. امیدوارم آرامش خود را حفظ کنید. من قضاوت نمی کنم فقط آنچه که در فیلم مشاهده می شود را بیان می کنم.
جناب ***
با توجه به توضیحات فوق هیچ جای فیلم مشاهده نمی شود که بنویسد مثلا از اینجا مهاجرت یا کوچ شروع می شود. منطقی هم به نظر نمی رسد گروه فیلم برداری چند هزار کیلومتر مقدمه سازی کند تا چند صد کیلومتر کوچ معمولی را به فیلم بکشد. مخصوصا آن کاروانسرا که این جمعیت از آن بیرون می زند در هیچ جای ایران قابل مشاهده نیست. نمونه هم ندارد. باز بگم آنچه که تو فیلم بود. به هر حال یک کوچ معمولی نیازی به ماموران چکمه پوش انگلیسی ندارد. در مسیری که در فیلم مشاهده می شود چراگاههای خوش آب و هوا فراوان است مخصوصا ترکیه و جلگه بین النهرین. اگر این مسیر صحیح باشد حتما این مهاجرت اجباری است وگرنه دلیلی وجود ندارد که 50000 نفر چند هزار کیلومتر طی کنند تا به کوههای پربرف زردکوه برسند. ابتدای مسیر بیابانی پر از توفان شن مشاهده می شود که به نظر می رسد همان مناطق بیابانی سوریه و عراق است. ممکن است برداشت من اشتباه باشد ولی خواهش می کنم طبق فیلم بحث کنید  
 
 
 
آمون : از فیلم مستند علف: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نحوه و شمایل مهاجرت دادن اقوام به ایران به شکل مستند در قرون قبل  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 00:18 AM

***

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 11:29 PM
جناب منصور سلام
مجددا فیلم علف رل نگاه کنید. برداشت شما کاملا اشتباه است. شروع فیلمبرداری از ترکیه بوده است نه شروع کوچ. گروه فیلمبرداری فیلمبرداری را از ترکیه شروع کرد و وقتی به غرب کلرون رسید و مثلا قوم فراموش شده را پیدا کرد مسیر ییلاق و ییشلاقشان را از غرب کارون تا ارتفاعات زردکوه به نمایش در آورد.مسیری که تقریبا هنوز هم عشایر انجام میدهند.
با تشکر

 

 

آمون : در ادامه فیلم مستند علف: 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/16/post-2261/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تکنیکهای یهودیان و به انحراف کشیدن مباحث کلان و مهم فرهنگی جامعه  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 00:14 AM

موومان

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 10:51 PM
استاد پورپیرار و آقای مسعود سنجری عزیز

کاملا حق با شماهاست! آیا دوستان و دشمنان از بخش اول مقاله، یعنی شش دلیل رد امکان ترجمه ی ما ملکت أیمان به کنیز و برده عبور کرده اند که راجع به تعیین تکلیف پدر نوزاد و یا فواید و مضرات پزشکی خود ارضایی سوال می دهند؟! غرضم این نیست که چنین سوالاتی ارزش تحقیق نداشته باشند، بلکه این است که از چارچوب بحث کنونی خارج اند.

در ضمن، در مورد خود ارضایی بگویم که هنگامی که امکان هیچگونه ارتباط جنسی وجود نداشته باشد، تخلیه ی فشار جنسی از طریق خود ارضایی، به شرط رعایت تعادل، از سرکوب غریزه بهتر است. توجه آقای چرا و بقیه را به توضیحات یک متخصص و مشاور جنسی، که مقاله ی ما را خوانده جلب می کنم:

«در متن آمده که سندی برای حرام یا گناه بودن خودارضایی در قرآن نیامده؛ اگر از نظر علمی هم بررسی کنیم این سخن صحیح هست چون ما هم همواره در مشاوره جنسی می گوییم ترک کلی خودارضایی ممکن نیست و گاهی تاثیر منفی دارد، اما باید تعادل در این عمل رعایت شود چون در صورت عدم رعایت تعادل عوارض زیادی در پی دارد.»
پاسخ:
آقای موومان. روش یهودی غالبا چنین بوده است که مباحث کلان را با طرح مطلبی چنچالی در حوالی آن، به بی راهه می کشانند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مهاجرت اجباری اعراب به عربستان ایران و خوزستان فعلی در فیلم علف  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 00:11 AM

محمدرضا نیسی

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 10:14 PM
سلام علیکم

جناب آقای منصور

گویا نیاز است شما بار دیگر و با امعان نظر فیلم علف را ببینید.
صحنه هایی که از مراسم خاص رقص آنان ( یزله )  نمایش داده شده، در مسیر حرکت تهیه کنندگان و فیلم برداران به سوی منطقه ای که در آن قوم ناشناخته زندگی می کنند، تهیه شده است.

در ضمن این فیلم حرکت 50.000 نفر را به سمت سرزمینی که عربستان (خوزستان کنونی) نامیده می شود را نشان می دهد.

اکنون شما بفرمایید آیا عرب به سرزمینی که عربستان نامیده می شود مهاجرت می کنند؟!

 

 

آمون : ادامه از :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/15/post-2257/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تجویز خودارضایی و زنا با استفاده از آیات قرآن و نقش تخریبی یهودی  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

جمعه 16 تیر 1391 ساعت 00:07 AM

چرا

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 6:11 PM
سلام

آقای توحید همان طور که خود می دانید من فعلا چندان در اقناع یا یک بحث فکری با دیگران نیستم تنها بدنبال یافتن حقیقت برای خود هستم برای همین باید از خود بپرسم با چه کسی و در مورد چه چیزی بنویسم  من مقاله این افراد در ارتباط با ملک یمین خواندم اما متاسفانه حرفی برای شنیدن برای خود نیافتم می دانید در ارتباط با این مسائل خود قبلا مفصلا توضیح دادم . عملا توی روز روشن تجویز زنا داده می شود

اگر این افراد از منظر جنسی  احساس نیاز دارند از هر روشی دوست دارند استفاده کنند اما بدفهمی که در این افراد وجود دارد خیال می کنند اگر مسئله ای در قرآن نیست برای انسان مفید است مثلا خودارضایی؟! جدا از قرآن که چه می گوید،باید عمیق تر این مسئله را بررسی کرد؟ من می خواهم بپرسم آیا خودارضایی واقعا مفید برای انسان است؟فردیکه خودارضایی برای نجات از بن بست جنسی صورت می دهد چه نیازی به به رابطه جنسی آزاد و دوستی دارد. در همان غرب هم افسار گسیخته مثل کشورما عمل نمی کند یعنی بسیاری وقتی یک دوست جنسی دارند به او وفادارند تا مدتها با هم هستند و مرتب پوست اندازی جنسی نمی کنند

برای من عجیب ترین موضوع در اینجاست از زمان طرح این موضوع تا حالا مدتهایی است که هنوز در معنی این واژه مانده اید حال من نباید بپرسم که آیا واقعا قرآن آسان و روشن است یا ما در یک پیامی گنگ و غیرخدایی گیر کرده ایم؟! همه ذهن و فکر افراد اینجا در این چند سال در گیر و دارد این واژه سرگرمند و معلوم نیست آیا همه مشکلات انسانی در این مسئله است

من می یگویم به جای اینکه بنشینید مرتب بگویید که فلانی یهودی است بنشینید و بگویید یهودی و مسیحی نباشیم از منظر قرآن چه کسانی اینگونه بودند افرادیکه در روز روشن پیام خدا را از موضعی که باید داشته باشد منحرف می کردند همانگونه که بسیاری در اینجا این کار را صورت می دهند


پاسخ:
آقای چرا. ظاهرا فراموش می کنید که بخش بزرگی از ارجاعات و مباحث و مدخل های این وبلاگ مستقیما از زبان آیات قرآن بیان می شود. اگر صبر کنید به لطف خدا پرده از اسرار یهود در ماجراها و ابداعات شرق میانه برخواهم داشت تا دلیلی شود بر این که یهودیان هنوز در حد همان نجس اند که در قرآن خطاب شده اند.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فرزند نامشروع حاصل از زنا و تعیین تکلیف با ولدالزنا در قرآن  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 11:36 PM

naina pagwan

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 1:51 PM
آقا یا خانمی از موومان پرسیده که اگه زنی خارج از چهارچوب ازدواجش از دوست پسرش بارداربشه تکلیف پدر بچه چیست؟

دوست عزیز اگه قران حکمی صادر کرده درباره این جور پدرها آنرا اجرا میکنیم .اگه نه که هیچی.
درضمن قبل از اینکه نگران پدر بچه باشی نگران خود بچه باش.
تو جامعه سالم اسلامی مثل اندونزی اگه دختری از دوست پسرش حامله بشه خانواده ها دور هم جمع میشن و برای بچه تصمیم می گیرن که پیش کی بزرگ بشه.
در شرایط دیگه هم باید همین جور باشه.

سال گذشته مردی به مرکز مشاوره ای که من در آن دوره ای را میگذراندم  امد . از مشاوران آنجا کمک می خواست. می گفت دکترها بهم گفتن هرگز توانایی بچه دارشدن را نداشته ام .ولی من یه پسر 16 ساله دارم .بعد پی گیری جدی قضیه زنم اعتراف کرد که این بچه مال من نیست .مال برادرم است که پنهانی مدتی با او رابطه داشته.
آن آقا از فهمیدن این مسئله به مرز جنون رسیده بود و فرزندش را حرامزاده خطاب می کرد.
ولی دوست عزیز حرامزاده نه اون بچه معصوم که یهودیهایی هستند که زندگی رو برای ما اینجوری تعریف کردند.
تا کی باید انرژی های مادی و روانیمون  رو خرج مسائل بی اهمیتی مثل رابطه جنسی کنیم. و اونو به شکل تابو در بیاریم.
درطی چند میلیون سال حیات بشر روی کره خاکی در رابطه زن و مرد همیشه این مسائل بوده و خواهد بود.
ولی خداوند هرگز به چشم جرم  به این قضیه نگاه نکرده .
دقت کنید تو قران خدا گفته با محارم(خواهر و برادر یا پدر و مادر خود) رابطه جنسی نداشته باشید. ولی اگه کسی این رابطه را داشت خداوند چه مجازاتی را برای آن درنظر گرفته؟اعدام ؟سنگسار؟ حبس ابد؟ یا چی؟

 

آمون : از: 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/04/14/post-2254/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مهمترین بحث مربوط به ملک یمین در قرآن و علت اهمیت و اعتبار آن  (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 11:25 PM

naina pagwan

پنجشنبه 15 تیر 1391 ساعت 12:00 PM
جناب سوال

اینکه مردها تا آخر عمر بخوان فقط ماملکه یمین داشته باشن واصلا ازدواج نکنن اصلا چیز بدی نیست.
ولی مسئله اینجاست وقتی زن یا مردی دلشون بخواد صاحب فرزند بشن و اون بچه رو بزرگ کنند. وجود فضائی امن و منسجم و قانونمند مثل خانواده (البته خانواده سالم) برای پرورش بچه ضروری است. این تعهد قانونی اجتماعی عاطفیی که زن ومرد در چهارچوب ازدواج به هم میدن به راحتی مثل رابطه دوست پسر و دختر شکسته نمی شه.  همون طور که می دونید در طی تاریخ  زنها برای پرورش بچه به ساپورت عاطفی و مادی "دائم"  یک مرد احتیاج  داشتند.(نه مردی که امروز باشه و فردا نباشه) البته این ساپورت و حمایت مرد از زن به این معنا نبود که زن ها نسبت به شوهرانشان مالکیت جنسی داشته باشند. یعنی بگن چون تو کتبا و قانونا همسر من هستی بنابراین تا آخر عمر طرف کس دیگه نباید نگاه کنی
به نظرم میاد این ازدواج یک جور حمایت و لطفی بود که مرد ها در حق زن داشتن (البته به شرطی که زحمات و تلاش برابر  زن رو  در چهارچوب خانواده  نادیده نگیریم)

مسئله رو از زاویه دیگه ای هم میشه بهش نگاه کرد. مردها تا آخر عمرشون می تونن ماملکه یمین داشته باشن و اگه خوششون نیامد عوضش کنن. ولی وقتی مردی به سن 70 سالگی میرسه شاید هر زنی تمایل و حوصله اینکه  ماملکه یمین یه پیرمرد 70ساله بشه رو نداشته باشه.
تو سن و سال پیری بعضی وقتها احساس اینکه نیاز داری اوقات خودت رو تنهائیهات رو با کسی که یار موافق و همراه خوبی باشه قسمت کنی برای بعضی از مردم پیش میاد.و کی بهتر از همسری که تعهد عاطفی و قانونی نسبت به تو داره.
داشتن رابطه عاطفی ( جدا از رابطه جنسی) نیازی است که تا آخر عمر با انسان هست و از بین نمیره.
تو یه تحقیقی مردهای مسن مجرد به نکته ای اشاره می کردند که ما همه عمرمون کار کردیم و یه عالمه سرمایه و ثروت هم جمع کردیم. منتها برای کی؟
بعد از مردنمان نتیجه این همه زحمت و تلاش زندگیمون به کی میرسه؟
نمیگم این حرفها منطقی است. ولی مسائلی است که  واقعا وجود داره در دنیای اطراف ما.
شاید فلسفه ازدواج در فرهنگ بشری از اینجا اومده باشه.
اما مسئله مهم اینجاست وقتی من آدمیم که میدونم دارم چی کار می کنم و از زندگیم چی می خواهم و به کجا دارم میرم .و تبعات همه تصمیمات زندگیم رو میپذیرم و از اون آگاهم انوقت مشکلی دیگه نیست.

پاسخ:
خانم naina pagwan. ان چه در گشودن این بحث عمده بود و هست، و متاسفانه کم ترین اعتنا را از دوستان و دشمنان ندید، دریافت پاسخ این سئوال نخستین بود که ایا می توان معنای کنیز را برای ترکیب لفظی ما ملکت... در آیه قبول کرد و اگر این معادل الحاقی است چه کسان و با کدام انگیزه و اهدافی و چرا چنین برداشتی را بر آن نهاده اند؟! اما حالا هرچه می خوانیم تعیین تعداد زنان و یا مردانی است که می تواند نصیب هر یک از ما شود.  

هیچ نظری موجود نیست: