چهارشنبه، تیر ۱۲، ۱۳۹۲

یادداشت 4284 تا 4303 وبلاگ کامنتهای آرشیو ناصر پورپیرار

جواز/اجازه ازدواج همجنسبازان/همجنسگرایان(Gay/Lesbian)گی و لزبین در اسلام؛ممنوعیت همجنس بازی،لواط،مساحقه،قیادت،قوادی،طبق زنی زنان

یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 12:50 ب.ظ
مفلح اسماعیلی
یکشنبه 2 تیر 1392 ساعت 12:09 ق.ظ
با سلام 
جناب استاد امشب بی بی سی دریک گذارش ازآمریکا چنین خبر داد که یکی ازامام جماعت مسلمانان به نام دایی عبدالله اعلام کرده که اذدواج با هم جنس در قرآن منع نشده وهیچ کونه مانعی ندارد وگویا خود امام مسجد هم با خدمت گذار ش که یک پسر جوان است صیغه کرده آیا این یک انحراف درذهن مسلمانان نیست ؟
پاسخ:
الجمد لله ظهور انواع شیوخ در بساط انواع اسلام را شاهدیم یکی آیه ربا را نقض می کند و دیگری سوره لوت را نخوانده است.  
 
 
 
 
آمون : همچنین می توانید به یادداشت دیگری ر همین وبلاگ به نام «افتتاح مسجد همجنسگرایان و همجنس بازان(گی و لزبین)،خرافات واتیکان» به نشانی ذیل مراجعه کنید:  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه تورات و انجیل و عهدین عتیق و جدید به زبان های جدید و زبان و لغت عربی از زبان های اصلی و اوریجینال نازل شده از آسمان

جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 10:42 ب.ظ
توحید
جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 08:39 ب.ظ
سلام استاد گرامی 

متوجه این درخواستتان نشدم : «بسیار جالب است اگر ان نسخه تورات و انجیل به زبان عرب را معرفی کنید که در ان الذکر امده باشد.» 

حالا چرا نسخه تورات و انجیل به زبان عربی؟ چون نسخه عربی هم «ترجمه» تورات و انجیل است و نه «اورجینال» آن مگر اینکه منظورتان این باشد که زبان تورات و انجیل اورجینال عربی بوده است. 

در ضمن از روی آیات قرآن استدلال می کنم و نه نشانه های بیرونی ، چرا که به قرآن ایمان دارم ، این درخواست شما به این می ماند که بگویید مثلا غار «اصحاب کهف» و یا «صندوق موسی» را که در قرآن به آن اشاره شده را به من نشان بده. 

همچنین در پاسخ آخرتان به اشتباه گفته اید «زبان عرب» در حالی که خود بهتر می دانید «زبان عربی» درست است . 

موفق باشید.
پاسخ:
غرض این بود که مطمئن شویم مترجمان چه لغت و کلامی را ذکر ترجمه کرده اند.
 
 
 
آمون : این است پیشین :  
 
 
و این را هم اضافه می کنم چون مرتبط است :  
 
 
 
ساده دل
شنبه 1 تیر 1392 ساعت 09:26 ق.ظ
سلام 
جناب توحید 

لطفا بجای پیدا کردن شباهت ادبیاتی بین کامنتی که گذاشتم و حوزه به فحوای کلام دقت کنید 
من پاسخ اولین دلیلی که ذکر کردید رو دادم( تضارب ذکر بودن تورات و حفظ قران از حیث ذکر بودن از جانب خداوند) که انصافا این دلیل شما حجیت نداشت و ذکر هم همانطور که خداوند اینگونه خواسته از آن نام ببرد هدایتی است که در در هر دوره ای برای یاداوری و پند فرستاده شده و ذکر در دسترس ما در حال حاضر قران است(نحن نزلناه لذکر و نحن له لحافظون(دقت کنید:لذکر)) چنانچه خداوند در فرود فرزندان آدم به زمین(بعنوان دورنمایی از عرصه بشریت و هدایت) اینگونه خطاب میکند: قُلْنَا اهْبِطُواْ مِنْهَا جَمِیعًا فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُم مِّنِّی هُدًى فَمَن تَبِعَ هُدَایَ فَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ ﴿۳۸﴾بقره 
و دو ایه در پی هم از سوره فرقان(برای درک ارتباط هدایت وعده داده شده به فرزندان ادم و ذکر بودن کتب الهی به ایات ماقبل ۲۹ فرقان رجوع کنید) : 
...لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءنِی وَکَانَ الشَّیْطَانُ لِلْإِنسَانِ خَذُولًا ﴿۲۹)وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا ﴿۳۰﴾فرقان 

و در رابطه با بقیه فرمایشاتتون: 
چه چیزی پاسخ دهنده و روشن کننده و فرقان مواردی است که اهل کتاب بر انها اختلاف داشتند؟: 
وَأَنزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ یَتَفَکَّرُونَ(۴۴) نحل 
اگر میخواید تکلیف قران و رابطه اش با کتب پیشین و حجیت و جایگاه هرکدامشان را در دوران کنونی بدانید سوره فرقان و انعام را بخوانید 
تَبَارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَى عَبْدِهِ لِیَکُونَ لِلْعَالَمِینَ نَذِیرًا ﴿۱﴾فرقان 
دوره بنی اسراییل گذشته و تورات کتابی مخصوص انها بوده نه جهانیان(برخلاف قران در این کتاب عظیم جایی سخن از جاودانی بودن تورات و ذکر بودنش برای جهانیان نشده): 
وَ لَقَدْ آتَیْنا مُوسَى الْهُدى‏ وَ أَوْرَثْنا بَنی‏ إِسْرائیلَ الْکِتابَ(۵۳) غافر 
و اگر هم تورات در حال حاضر نشانه و ایتی باشد برای کسانی آیت است که آن را در دستشان دارند نه عموم مردم و البته کتمان کنندگان حقیقت هدایت شدنی نیستند(در سوره بقره که در ادامه صحبت از یهود به آیه ۷۹ میرسد که به وضوح صحبت از نوشتن کتاب بنام سخن خداوند شده(نه حدیث و تفسیر عوج ونه مانند آیه ۷۷ سوره عمران که اورده اید دقت کنید که این دو, دو اقدام جدا از هم از مجموعه شرارتهای یهود است): 
فَوَیْلٌ لِّلَّذِینَ یَکْتُبُونَ الْکِتَابَ بِأَیْدِیهِمْ ثُمَّ یَقُولُونَ هَذَا مِنْ عِندِ اللّهِ لِیَشْتَرُواْ بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا فَوَیْلٌ لَّهُم مِّمَّا کَتَبَتْ أَیْدِیهِمْ وَوَیْلٌ لَّهُمْ مِّمَّا یَکْسِبُونَ ﴿۷۹﴾بقره 
اگر تورات انچنان که میفرمایید کتابی در دسترس عموم بود خداوند بعکس بیاناتش نسبت به قران و یاد کردن از تفسیر عوج و تاویل اینگونه درباره اش نمیفرمود 
همانطور که استاد یاداوری کردند از جایی به بعد در قران صحبت از تحریف واقعی تورات و نه تفسیر صرف پیش میاید و یهودیان و نصارا اهل کتاب پیشین خوانده میشوند(طبق نزول تدریجی قران این سیر طبیعی و دارای حکمت است) 
آیاتی دیگر که بوضوح و بدون هیچ جای شک عدم دسترسی مخاطبان زمان نزول قران (ام القری) به تورات و کتب پیشین را نشان میدهد(و اگر در انحصار یهود بوده پس نمیتوان تورات را ذکر ایندگان و جهان شمول و مصون از تحریف دانست): 
وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُواْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ ﴿۱۵۵﴾أَن تَقُولُواْ إِنَّمَا أُنزِلَ الْکِتَابُ عَلَى طَآئِفَتَیْنِ مِن قَبْلِنَا وَإِن کُنَّا عَن دِرَاسَتِهِمْ لَغَافِلِینَ ﴿۱۵۶﴾أَوْ تَقُولُواْ لَوْ أَنَّا أُنزِلَ عَلَیْنَا الْکِتَابُ لَکُنَّا أَهْدَى مِنْهُمْ فَقَدْ جَاءکُم بَیِّنَةٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن کَذَّبَ بِآیَاتِ اللّهِ وَصَدَفَ عَنْهَا سَنَجْزِی الَّذِینَ یَصْدِفُونَ عَنْ آیَاتِنَا سُوءَ الْعَذَابِ بِمَا کَانُواْ یَصْدِفُونَ ﴿۱۵۷﴾انعام 
و تعجب میکنم که ایه ۹۱ بقره را اورده اید که کاملا خطاب به یهود به روشنی کتمان طومارهایی از کتابشان را عنوان میکند(حذف بخش هایی از کتاب از دید عموم) و دقیقا در راستای ایات ۱۵۵ الی ۱۵۷ همین سوره است که پیش از این اوردم: 
وَمَا قَدَرُواْ اللّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُواْ مَا أَنزَلَ اللّهُ عَلَى بَشَرٍ مِّن شَیْءٍ قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْکِتَابَ الَّذِی جَاء بِهِ مُوسَى نُورًا وَهُدًى لِّلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ کَثِیرًا وَعُلِّمْتُم مَّا لَمْ تَعْلَمُواْ أَنتُمْ وَلاَ آبَاؤُکُمْ قُلِ اللّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ ﴿۹۱﴾وَهَذَا کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ مُبَارَکٌ مُّصَدِّقُ الَّذِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَلِتُنذِرَ أُمَّ الْقُرَى وَمَنْ حَوْلَهَا وَالَّذِینَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ یُؤْمِنُونَ بِهِ وَهُمْ عَلَى صَلاَتِهِمْ یُحَافِظُونَ ﴿۹۲﴾ 
خطابات قران درباره رجوع به تورات و انجیل خطاب به همان اهل کتاب و برای یاداوری نشانه های ظهور اسلام در آن کتب است که با توجه به سیر تدریجی نزول قران و خارج شدن یهود و نصارا از دایره اهل کتاب با شروع حیله گری ها و کتمانها و جعلهایشان,نمیتوان آن را دلیلی بر عدم تحریف این دو کتاب دانست 
ذکر داستان موسی و پیامبران دیگر .. و عباراتی چون(و لقد انزلنا فی تورات یا مثله فی الانجیل و ..)و خبر دادن از کتب دیگر در قران بخاطر اینست که مخاطبان قران خبر از از محتوای آن کتب نداشتند 
وقتی میگویییم قران کافی است یعنی نیازی به کتب دیگر نیست و انها حجیت قران را ندارند جز بشارت به امدن قران و ایه ای برای پیشینیان یا بعضی مردم که بدون آن هم از قرآن بعنوان کتاب کامل هدایت هیچ چیز کم نخواهد شد چون قران مجموعه ای کامل برای هدایت انسان است( به تایید خود قران) 
علت تاکیدم بر بی اهمیتی موضوع و عدم حجیت کتب پیشین اینست که قبلا هم فردی به اسم علیرضا با ایجاد وبلاگی تورات را چوبی بر سر قران کرده و از لزوم ادامه بعضی احکام یهودی حوزوی و محدودیتهای غیرعقلانی جنسی و .... به تایید احکام تورات!(البته به شیوه ای دیگر) صحبت میکرد و بر لزوم رجوع به تورات بعنوان مفسر قران اصرار داشت!(تورات بعنوان روشنگر قران مبین! حال انکه قران خود مفسر و روشنگر کتب پیشین به بهترین شکل و تبیان لکی شیء در دسترس برای عموم مردم هست) 
البته کامنت اخیرتان هم مطالب نسبتا قابل توجهی درباره جملاتی از تورات بهمراه داشت و من در اصرار به تحریف همه قسمتهای تورات جزم اندیش نیستم فقط بحث از ان را بی فایده و مساله ای غیر مهم از کلیت راهی که قران نشان میدهد میدانم چون به بیان قران آن کتب جز بشارت امدن اسلام و ..و برای جامعه جهانی معاصر در مقابل تمام مسایلی که قوانین مترقی و جامع قران نشان میدهد و تشخیص بسیاری را به انسان بلوغ یافته عصر نو واگذار کرده; حرفی برای گفتن و خلاصه حجیت ندارند(ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم ..) 
و باز تاکید چندباره میکنم که بطور کلی منظورم از دو کامنتی که در این مساله نوشتم بی اهمیت دانستن موضوع و عدم حجیت کتب پیشین است و نمیدانم چرا برای این موضوع تا این حد تاکید میکنید 

بخاطر استفاده زیادم از کلمات و جملات تکراری یا احیانا شباهت به استدلالات حوزوی! عذر میخوام.باید استحراحت کنم وبه خاطر خستگی و بی خوابی متاسفانه نمیتونم مرور مجدد روی نوشتم داشته باشم ولی امیدوارم ان آیاتی که مهمه شما رو به بازنگری در موضعتون وادار کنه و به استدلالها و فحوای کلام دقت کنید نه توانایی های نوشتاری طرف مقابل!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
***
شنبه 1 تیر 1392 ساعت 11:30 ب.ظ
توجه داشته باشید که تمام کامنتهایی که به اسم جناب توحید نصب شده اند از ایشان نبوده و تماما جعلی میباشند . اولا آقای توحید خود بارها بدون نام نظر نصب کرده اند و هیچگاه به کسی که اسم نداشته باشد توهین نمی کنند . 
نوسینده ی این نظرات علیرضا می باشد که یک بار هم بانام امین وبلاگ اش را تبلیغ کرده .
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لزوم بازخوانی و شمارش مجدد آرای شمرده شده انتخاباتی بعد از برگزاری انتخابات و اعتراض نامزدهای راه نیافته به نتیجه شمارش آرای اول

جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 05:27 ب.ظ
سیروس
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 07:18 ب.ظ
استاد چهار سال پیش که شر شد! تمام شروشور چهار پیش از همین تقاضا شروع شد! واسه همین امسال پیش دستی کردند و از همه قول گرفتند که طبق قانون عمل کنند. و برای همین همه بجای تشکیک و اتهام زدن پیروزی رقیب را تبریک میگویند. جز این است؟
پاسخ:
از علائم تجاری و قیمت انواع شیر خشک خبر دارید؟  
 
 
 
 
 
 
سیروس
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 10:36 ب.ظ
نه اصلا
 
 
 
 
 
آمون : مرجع این سوالات :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تغییر لقب، عنوان و نام اهل کتاب در قرآن به اهل کتاب پیشین و کاهش مقام و منزلت ایمانی یهود و نصاری در پیشگاه خداوند عز و جل و علی

جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 05:23 ب.ظ
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 02:53 ب.ظ
واذ قال عیسی ابن مریم یا بنی اسراییل انی رسول الله الیکم مصدقا لما بین یدی من التوراه ومبشرا برسول یاتی من بعدی اسمه احمد فلما جاءهم بالبینات قالوا هذا سحر مبین (61,6)
آقای توحید, نمونه های فراوانی در تحریف یافتگی تورات و انجیل در قرآن وجود دارد که آیه فوق یکی از آنهاست. در توراتهای فعلی هیچ اشاره ای به آمدن عیسی مسیح و پیامبر اسلام نشده است. در انجیل هم هیچ اشاره به آمدن «احمد» نشده است. 
پس خارج از دو حال نیست. 
1. تورات و انجیل های فعلی همان است که در قرآن به نیکی از آن یاد شده است و تفاوتهای فعلی ناشی از ترجمه است. پس حدود 4 میلیارد مسیحی وتعداد کمتری یهودی فعلی حداقل اهل این کتاب ها نیستند. چون محمد و دین اسلام را قبول ندارند و حتی یهودیها عیسی مسیح را هم قبول ندارند. پس شامل «اهل کتاب» موجود در قرآن نمی شوند. 
2. تورات و انجیل های فعلی تحریف یافته هستند و پیروان فعلی آنها بر اساس همین تحریف ها به آن عمل می کنند. پس باز هم در شمار «اهل کتاب» قرآن نیستند, چون منظور از اهل کتاب در قرآن پیروان تورات و انجیل راستین است. 
معلوم می شه یا اسلام و شمشیر رو نخوندی یا هیچ چی ازش نفهمیدی.
پاسخ:
پس از گرایش یهود و نصاری به تثلیث و رد یکتایی خداوند، قرآن یهود و نصاری را "اهل کتاب پیشین" لقب داده، نه اهل کتاب.
 
 
 
  
 
 
ساده دل
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 04:03 ب.ظ
جناب توحید 
کتب گذشته ذکر برای گذشتگان بود پس از اکمال نزول قران که خاتم کتب الهی است و جایگزینی ندارد لازم است که این کتاب جهان شمول برای ذکر ایندگان حفظ شود 
لتکونوا امه وسطا و تکونوا شهداء علی الناس... 
دستورات اجتماعی و .. قران نمونه است و از این جهت جهانی است و دستورات کتب دیگر محدودیت زمانی و..داشته و مختص قوم خاصی بوده و برای جامعه رشد یافته پس از دوران بت پرستی مناسب نیست 
فَبِظُلْمٍ مِنَ الَّذِینَ هادُوا حَرَّمْنا عَلَیْهِمْ طَیِّباتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ.... 
وَ لِأُحِلَّ لَکُمْ بَعْضَ الَّذِی حُرِّمَ عَلَیْکُمْ.... 
بسیاری از احکام یهود به عنوان عذاب برایشان در نظر گرفته شد و چه بسا مختص ویژگی های نژادی اشان(قرده خاسیین!(چشمهای نزدیک به هم و ..) باشد همانطور که بسیاری از بیماری ها همچنان مختص نژاد یهودی است 
لذا باید حکم دین نهایی و جهانی خداوند بگونه ای باشد که جهان شمول و منطقی باشد و اقوام دیگر و نسلهای بعد تا ابد چوب یاغی گری یک قوم خاص را نخورند 
وارد شدن احکام یهود در فرهنگ ملل مختلف و احکام مسلمین در نتیجه حسادت و کینه آنها به دیگر اقوام خصوصا مسلمانان دررابطه با همین مساله است
 
 
  
 
 
ساده دل
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 04:43 ب.ظ
با عرض معذرت یکی از ایات رو اشتباه نوشتم که تصحیح میکنم: 
و کذلک جعلناکم امه وسطا لتکونوا شهداء علی الناس و یکون الرسول علیکم شهیدا
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : ایضا :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و تشکیک و تردید و شبهه آفرینی در آمار و تعداد آرای نامزدها و احتمال جعل و تقلب در شمار رای

جمعه 31 خرداد 1392 ساعت 05:15 ب.ظ
سیروس
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 01:31 ب.ظ
استاد در مورد نظرتان درباره انتخابات و اینکه هیچکس اعتراض و بگومگویی نداشت، فکر نمی کنید دلیلش قضایای سال 88 و بی قانونی های آن مقعطع بود که باعث شد حاکمیت در زمان تایید صلاحیتها و پیش از انتخابات از همه قول بگیرد که تابع قانون باشند و دوباره سروصدا و شر بپا نکنند؟
پاسخ:
مگر شک کردن در صحت شمارگان آراء و تقاضای باز خوانی تولید شر است؟
 
 
 
آمون : در مورد انتخابات، به طور فشرده می توان به این یادداشت رجوع کرد :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تحریف شدگی تورات و انجیل(عهد عتیق و جدید، عهدین) و تناقضات تورات و انجیل های کنونی با آیات قرآن کریم و اختلاف اهل کتاب با اسلام

پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 11:23 ق.ظ
توحید
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 11:34 ب.ظ
سلام 

استاد ارجمند ، پاسخ کوتاه شما من را قانع نکرد . ما از شما نگاه مومنانه و بی غرض و فارغ از باورهای رایج سنتی به آیات پاک قرآن را آموختیم بنابراین انتظار دارم به تمام آیات قرآن با امانت و صداقت و مسئولانه برخورد کنیم. آیه 9 حجر به صراحت از حفظ «الذکر» توسط نازل کننده اش خبر داده که باز طبق قرآن تورات و انجیل هم «الذکر» هستند ، و وعده داده که نازل کننده ذکر حافظ آن هم هست چه تورات باشد چه انجیل و چه قرآن مگر اینکه تصور کنیم خداوند در حفظ تورات و انجیل که گفته های خودش هست اهمال و سهل انگاری و یا غفلت کرده که از ذات او بعید است. باز طبق آیه دیگری از قرآن که خود بارها اشاره کرده اید کلمات خداوند به هیچ وجه قابل تغییر نیست. 

وقتی قرآن را می گشاییم در همان آیات ابتدایی مومنان را کسانی می داند که نماز به پا داشته و انفاق می کنند و به کتب پیشین ایمان دارند (که قابل تحریف نیستند-بقره4) ، قرآن به مومنان و پیروانش گوشزد می کند که هنگام گفتمان و مجادله با اهل کتاب به وجه احسنت با آنها مجادله کنند ، قرآن را مصدق کتب پیشین دانسته و حتی نکاح با اهل کتاب را جایز شمرده است و یهود را عمیق ترین دشمنان و کینه ورزان مومنان و نزدیک تر به آنها را نصاری معرفی کرده و ... 

اگر بپذیریم تورات و انجیل کنونی تحریف شده است تمام این آیات که درصد زیادی از متن قرآن را تشکیل می دهد معطل گذاشته ایم و یا باید بپذیریم تمام این وظایف بر دوش مسلمین معاصر پیامبر بوده و بس!!! همچنین قائل بودن به تحریف تورات و انجیل باب مباحثه و گفتمان و دعوت و در نهایت هدایت اهل کتاب کنونی توسط مسلمین را بسته ایم و باید باور کنیم آنها ذاتا مشرک و نجس به دنیا آمده و سرنوشتشان همین بوده. 

در مورد ایراداتتان به پاره ای از شبهات کتب تورات و انجیل از جمله فرزند دار بودن خدا و ... می توان همان رفتاری که با قرآن داریم را داشته باشیم و این موارد شرک آمیز را نه از اصل این کتب ، بلکه حاصل ترجمه مغرضانه همان کسانی دانست که قرآن را نیز طبق امیال ملی گرایانه و یا مذهب گرایانه خودشان همانطور که در کتاب اسلام و شمشیر هم تذکر داده اید ، دانست. 
لطفا در مورد این تناقضات ، مثل همیشه راهنمایی روشنگری بفرمایید. 

با تشکر.
پاسخ:
بسیار جالب است اگر ان نسخه تورات و انجیل به زبان عرب را معرفی کنید که در ان الذکر امده باشد. نسخه به زبان عرب از تورات و انجیل را می گویم.
 
 
 
 
 
 
 
 
توحید
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 11:36 ب.ظ
آقای اوجال سلام. 

بله من هم متوجه آیات ابتدایی سوره حجر بوده ام و قصدم نادیده گرفتن عمدی آنها نبوده ولی گویا شما هستید که کلیات و آیات دیگر سور قرآن در مورد «الذکر» را نادیده گرفته اید . پاسخ شما بسیار ساده و ابتدایی است و کارکرد واژه «الذکر» در قرآن تابع همان اصل «عام» و «خاص» یا «کل» و «جزء» است که در مراودات کلامی و استدلالی روزانه به وفور از آن استفاده می کنیم مثلا «مداد» یک جزء است از «لوازم التحریر» که یک کل است . وقتی می خواهیم دایره شمول را از «لوازم التحریر»واضح تر و روشن تر کنیم از «مداد» و وقتی بخواهیم کلیت را بیان کنیم از «لوازم التحریر» استفاده می کنیم. 

بنابراین «الذکر» یک کلیت و عمومیتی است (مجموعه مادر) که «تورات» و «انجیل» و «قرآن » و ... را در بر می گیرد که همگی جزئی از «الذکر» هستند ، بنابراین طبق آیه 9 حجر اگر منظور «قرآن» بود نیازی نبود از واژه «الذکر» استفاده گردد و چون می دانیم گزینش کلمات در قرآن عظیم بسیار ظریف و حساب شده است بنابراین این موضوع جای تامل بیشتری دارد.

موفق باشید.
 
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 03:09 ق.ظ
آقای توحید 

به نظرم حتی برای هر کس درک این موضوع ساده است که معنای صحیح و دقیق هر کلمه ای که بیش از یک معنا دارد، در درون یک متن، تنها با دقت در کلمات و عبارات اطراف آن کلمه (یعنی همان چیزی که در زبان انگلیسی context نامیده می شود)، معین می شود. context کلمه ذکر در آیه 9 سوره هجر، بیشتر از یک جمله است و شامل 3 آی یه پیش هم می شود. حال، از آنجا که در آیه 6 (وَقَالُوا یَا أَیُّهَا الَّذِی نُزِّلَ عَلَیْهِ الذِّکْرُ إِنَّکَ لَمَجْنُونٌ )، به قراین موجود در همین آیه و آیات ماقبل و مابعد، منظور از "ذکر" قرآن کریم است و از سوی دیگر معلوم است که آیه 9 هم، دنباله همان کانتکستی است که از آیه 6 شروع می شود، پس منظور از "الذکر" در آیه 9، "فرستاده ی به محمد" است. 
نمونه های اینچنینی در قرآن،تا آنجا که بنده دیده ام، کم نیست. 


ضمنا، فرموش نکنید که در آیاتی سخن از "مخفی کرده شدن" قسمت هائی از "کتاب" رفته است: 

یَا أَهْلَ الْکِتَابِ قَدْ جَاءَکُمْ رَسُولُنَا یُبَیِّنُ لَکُمْ کَثِیرًا مِّمَّا کُنتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتَابِ وَیَعْفُو عَن کَثِیرٍ قَدْ جَاءَکُم مِّنَ اللَّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُّبِینٌ ﴿المائدة: ١٥﴾ 

وَمَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِذْ قَالُوا مَا أَنزَلَ اللَّهُ عَلَىٰ بَشَرٍ مِّن شَیْءٍ قُلْ مَنْ أَنزَلَ الْکِتَابَ الَّذِی جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِّلنَّاسِ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِیسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ کَثِیرًا وَعُلِّمْتُم مَّا لَمْ تَعْلَمُوا أَنتُمْ وَلَا آبَاؤُکُمْ قُلِ اللَّهُ ثُمَّ ذَرْهُمْ فِی خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ ﴿الأنعام: ٩١﴾
 
 
  
 
 
 
مسعود سنجری
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 01:40 ب.ظ
آقای توحید سلام 

نمی توان پذیرفت که خداوند سه نسخه و مدل مختلف از رستگاری را برای انسان فرستاده باشد. پس محتوا و مضمون کتب تورات و انجیل (اصلی) و قرآن حاضر باید همسان باشند و خداوند عملا این مضمون رسالت (یعنی الذکر) را نگاهداری و حفاظت کرده است. 
لذا رسیدن به این قضاوت که - با تحریف انجیل و تورات وعده خداوند در محافظت از ذکر مخدوش بنظر می رسد - تنها زمانی ممکن است که مضامین این رسالات الهی را متفاوت بدانیم و چون نسخ اصلی این کتب در اختیار نیست نمی توانیم در باره مضامین این کتب مقایسه داشته باشیم لذا سئوال شما اساسا مناسب و صحیح نیست.
 
 
آمون : منظور پیشین :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نقد کوتاه انتخابات ریاست جمهوری ایران و انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به عنوان پرزیدنت Presidet of Iran ، ایران

پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 ساعت 11:11 ق.ظ
محمد رضا
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 07:55 ب.ظ
جناب استاد میخواستم استدعا کنم که هرچند کوتاه ولی روشنگر در مورد انتخابات اخیر و نتایج آن یادداشتی بگذارید
پاسخ:
حالا که اب ها از اسیاب افتاده لاجرم باید که نان بیات میل کنید. به طور معمول با وجود فضای رقابت در هر انتخابی تعدادی معترض به نتایج اراء ظهور می کنند و برای جا به جا کردن چند رای انواع اتهامات را به یکدیگر می بندند و بارها کیسه و صندوق اراء را بارخوانی می کنند و به اصطلاح مو را از ماست می کشند. فقدان فضای رقابت و ابراز رضایت پیشاپیش از هر نتیجه ای موجب شد که نه فقط رقبا مزاحم نشر ابرازی و نهایی نشوند، بل از پل کالج تا دربار عربستان و چین و ماچین برای برپا کنندگان ان هورا بکشند. در چنین فضای رضایت محض، از نظر فنی حتی اگر برای آقای روحانی 25 میلیون رای هم احصا و اعلام می شد باز هم رقبا چنان که دیدیم به جای اعتراض لبخند و تبریک تحویل می دادند. واقعا که در حوزه موضوع شاهد دیدار از یک شاهکار استراتژیک جهانی شدیم.  
  
 
 
 
 
آمون : این هم در مورد همسران نامزدهای ریاست جمهوری، اسم و فامیل و سغل و غیره به نقل از لینک زیر :  
 
 
همسران نامزدهای انتخاباتی به چه کاری مشغولند؟
خانه » اخبار روز » سیاسی
کد مطلب: ۱۳۴۸۸تاریخ انتشار: یکشنبه ، ۱۹ خرداد ۱۳۹۲-ساعت: ۰۹:۱۱مشاهده: ۲,۵۳۰
«ملکه»،«بانوی اول» و... همگی عناوینی هستند که سرنوشت و نقش این زنان را در اجتماع شان رقم می زنند.زندگی مشترک اغلب آن ها در سایه سیاست آغاز می شود و نقش آن ها در اجتماع نه به عنوان یک«زن» بلکه به عنوان«مشاور»،«همراه»و «حامی» رجال سیاسی از دیرباز تا کنون در انواع نظام های سیاسی ،از «سلطنتی»تا«جمهوری» مرسوم بوده است.
آمریکا یکی از کشورهایی است که «بانوی اول» یا همسر رئیس جمهور در اقدامات و تصمیمات رئیس جمهور نقش عمده ای را ایفا می کند.در ایران نیز ما شاهد زنانی بوده ایم که با شکستن قلیان هایشان پا ا ز حرمسرا فراتر گذاشته اند و با کسب مقام«نایب السلطنه» در امور فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش کرده اند،اما این مسئله هیچ گاه رسمیت نیافت.
از سال1388 نقش همسران رجال سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران پررنگ تر از همیشه نمود یافت و «انتخابات ریاست جمهوری» به کلیدی تبدیل شد که شاید «در» دیگری را به روی زندگی آنها گشود.
چالش و مبارزه پیش رو سبب شد آن ها بار دیگر با مردان منتخب خود تجدید پیمان کنند و دوشادوش آن ها در جبهه انتخابات حاضر شوند.امروز نیز همسران برخی از نامزدها به تبع هم قطارانشان همگام با مردان خود در مسیر انتخابات حاضر شده اند. در این میان زنانی هم وجود دارند که شاید نقش و کنش مستقیمی در عرصه سیاست نداشته اند و به همین دلیل آنچنان که باید شناخته شده نیستند اما این زنان سال های بسیاری را در کنار مردان سیاست گذرانده اند.
روز 24 خرداد، علاوه بر اینکه در سرنوشت مردم ایران تاثیر مهمی خواهد گذاشت، اتفاقات ویژه ای در زندگی 8 تن از زنان ایران زمین رقم خواهد زد. زنانی که همسرانشان با هم به رقابت پرداخته اند تا راهی ساختمان پاستور شوند. آنچه می خوانید ماحصل بررسی زندگی خانوادگی کاندیداهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری است.
در پایان باید این نکته را یادآور شد، اگرچه همسر رئیس جمهور در ایران یک «عنوان» مرسوم در عرصه سیاست به شمار نمی رود ولی نباید از تأثیر این زنان بر اقدامات رئیس جمهور غافل شد.
بنابراین،حضور یا حضور نیافتن آن ها در تبلیغات انتخاباتی همسرانشان می تواند فرصتی برای معرفی دیدگاه رئیس جمهور آینده به «مسئله زنان» و اقدامات آنان در راستای «ارتقای جایگاه زنان» به عنوان بخش کثیر و موثر اجتماع باشد.
حمیده مروج تفرشی:
زنی از خطه کویر و شهر یزد. موفقیت های تحصیلی او در سال های مدرسه با کسب رتبه10 در دانشگاه و قبولی در رشته پزشکی به اوج خود رسید. ازدواج او در 21سالگی با محمدرضا عارف، سیاست را به رکن سوم زندگی مشترک آنها بدل ساخت.
سال های زندگی اش با عارف همواره با فراز و نشیب هایی همراه بوده است، او در کنار انجام وظیفه مادری برای سه پسرش به ادامه تحصیل می پردازد و اکنون به عنوان پزشک متخصص و عضو هیات علمی در دانشگاه تهران فعالیت می کند.
پایگاه اجتماعی او تنها منوط به سابقه سیاسی همسرش نیست و به عنوان اولین مبتکر تولید «پوست ترمیمی» در میان متخصصان این رشته زنی موفق و نام آشنا ست. تفرشی در این روزهای مانده تا انتخابات با چهره ای بشاش و دور از انتظار، دست در دست همسر در میدان های انتخاباتی حضور می یابد.
طیبه ماهروزاده:
چهره ای سرشناس و فعال در حوزه علوم انسانی. آغاز فعالیت و تحصیل او در حوزه فلسفه و تولید محتوا به ازدواجش با غلامعلی حدادعادل بازمی گردد. از آن زمان تاکنون در سمت های اجرایی بسیاری چون مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده، مدیر دبیرستان فرهنگ دختران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیر پژوهشکده مطالعات زنان دانشگاه الزهرا، عضو هیات موسس انجمن فلسفه ایران، عضو هیات امنای سازمان انجمن اولیا و مربیان، موسس شبکه زنان دانشمند مسلمان و سردبیری چندین مجله تخصصی و... ایفای نقش کرده است که البته موقعیت خانوادگی او در این موفقیت ها بی تاثیر نبوده است. موقعیت اجتماعی ماهروزاده و حضور همگام درکنار همسرش، او را بیش از پیش بر سر زبان ها آورد و انتظارات را از او به عنوان یک زن فعال و مولف، در حوزه «زنان» و «علوم انسانی» بالا برده است.
زهراسادات مشیر:
زنی از محله ی طرقبه که چند سالی است همسایگی اش با محمدباقر قالیباف در ساختمان بهشت تهران، او را به چهره ای سرشناس تبدیل کرده است. دوران دبیرستان را تمام نکرده بود که امام (س) ،صیغه عقدشان را جاری کرد و زندگی او با مردی نظامی آغاز شد. ازدواج نه تنها مانعی برای ادامه تحصیل و فعالیت های اجتماعی اش نبود بلکه راه او را برای دستیابی به مشاغلی چون مدیریت اداره فرهنگی واجتماعی امور بانوان شهرداری تهران و مشاور شهردار هموار کرد.
روی دیگرش، چهره ای فرهنگی و ادبی است که شعر می گوید، نقاشی می کند و جامعه شناسی را به عنوان پیشه علمی برای خود برمی گزیند. استعفای مشیر از سمت اولش در ایام نزدیک به انتخابات و سوابق اجرایی او نشان از حضور فعال در دولت احتمالی همسرش دارد.
معصومه خدنگ:
زنی که محسن رضایی از طریق امام جماعت مسجد احمدیه نارمک و به عنوان عضوی از خانواده ای انقلابی با او آشنا شد و ازدواج کرد. او در تمام سال های جنگ و بعد از آن در کنار همسر، فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد و دور از هیاهوی فعالیت های سیاسی به عنوان زنی خانه دار و مانند هر مادری به امور فرزندان مشغول بود، هرچند او و فرزندانش نیز از امواج سیاست مصون نماندند.
با این حال حضورش در کنار محسن رضایی برای ثبت نام در انتخابات88، نام و چهره او را برای همگان آشنا ساخت و شاید نشان از حمایت بی چون و چرای او از همسرش دارد. حتی مرگ مشکوک پسرشان نیز نتوانست خللی در حمایت او از رضایی وارد کند. همسر او در تمام انتخابات گذشته توفیقی نیافته است. اینک هر دو چشم به 24 خرداد 92 دارند.
فاطمه سجادی:
زنی نه چندان شناخته شده که همسرش نه تنها برای ایرانیان بلکه به عنوان مذاکره کننده ارشد ایران در مسئله اتمی برای خارجی ها نیز شناخته شده است. آن ها در سال 1371و اندک زمانی پس از بازگشت سعید جلیلی از جنگ با یکدیگر ازدواج کردند. حاصل این ازدواج یک فرزند پسر به نام حمید است.
سجادی دانش آموخته رشته پزشکی است و به عنوان یک پزشک عمومی دارای چهره ای مستقل از همسر است. در روزهایی که برخی از نامزدها سعی دارند در کنار همسرانشان در محافل تبلیغانی حاضر شوند و به این طریق کمکی برای کمپین تبلیغاتی آن ها باشند، خبری از حضور سجادی در کنار همسرش منتشر نشده و به نظر می رسد او حاشیه نشینی از هیاهوی انتخابات را بر حضور فعال در مجامع ترجیح داده است.
لیلا عنایت:
حال نوبت به دو زنی می رسد که در زندگی مردی از دنیای سیاست و طبابت نقش عمده ای ایفا کرده اند.همسر اول علی اکبر ولایتی، مریم ولایتی نام داشت.
و نوه محمدحسین خوشنویسان از اساتید خوشنویسی کشور بود و در خانواده ای متدین و فرهیخته رشد یافته بود. حاصل این ازدواج چهار فرزند پسر و دو فرزند دختر است که همگی متخصص و اهل علم اند، اما فوت ناگهانی پایانی بود بر زندگی مشترک آن ها.
همسر دوم ولایتی، لیلا عنایت; چند سالی است که به جمع خانواده ولایتی وارد شده است. او هم مانند همسر اول «خانه داری» و مدیریت امور خانه را به فعالیت در عرصه سیاست و حضور در اجتماع ترجیح داده است. اما گفته ها و نقل های ولایتی درباره او گواه بر حمایت همه جانبه او از همسرش دارد.
راضیه سلیمی:
متولد تهران است اما آرامش کویر را از پدر کاشانی و شجاعت را از مادر تبریزی اش به ارث برده است. همین روحیه سبب شد تا در 17 سالگی و مدت کوتاهی بعد از اتمام تحصیلات دبیرستانی محمد غرضی را به ازدواج بپذیرد. او در تمام سال های مبارزه، جنگ و سازندگی در کنار همسر ماند و در محیط خانه به تربیت چهار فرزندش و خانه داری پرداخت. هرچند سلیمی هیچ گاه پا به عرصه سیاست نگذاشت ولی پیشینه سیاسی همسرش نشان از حمایت همه جانبه او از این مرد سیاسی و ایستادگی اش در برابر مشکلات دارد.
همسر حسن روحانی نیز چهره ای کمتر شناخته شده در عرصه امور اجتماعی و سیاسی است. اما با وجود تلاش های بسیار برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر برای توضیح نقش ایشان در زندگی حسن روحانی با پاسخ مثبت از سوی نزدیکان و ستاد انتخاباتی ایشان مواجه نشدیم.
هر چند خبرگزاری ایسنا در تاریخ 1391/8/7 در گزارشی به نقل از آقای حسن روحانی نوشت : انتخاب همسر توسط خانواده ام صورت گرفت و خانواده اصرار داشتند که من ازدواج کنم. سن من هم حدود 20 سال بود . پدرم اصرار داشت، مادرم هم همینطور، من هم خیلی بی میل نبودم.
 
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کاوشها و حفاری های اکتشافی و نمونه های یافته های باستان شناسانه در حفریات بین النهرین و خاورمیانه و تاثیرپذیری از یهودیان جهان

چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 11:47 ق.ظ
abbas
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 07:44 ق.ظ
http://es.wharugo.com/Sumeria--Administraci%C3%B3n+y+pol%C3%ADtica
پاسخ:
به داستان های موجود درباره بین النهرین اعتباری نیست. یهودیان بیش از همه درباره بین النهرین داستان ساخته اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کورش کبیر هخامنشی و مزدوری و خدمت گزاری برای صهیونیست ها و یهودیان آواره و پراکنده در بازگرداندن به سرزمین کنعانیان و فلسطین

چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 11:42 ق.ظ
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 07:39 ق.ظ
شیمعون پرز، رئیس جمهوراسرائیل اعلام کرد، ایران و اسرائیل می توانند پشت یک میز نشسته و مذاکره کنند. اسرائیل دشمنی ابدی با ایران نداشته و ندارد. 
وی که با روزنامه بریتانیایی " دیلی تلگراف" مصاحبه می کرد، در مورد خصومت فعلی بین دو کشور گفت: اسرائیل هیچگونه دشمنی با ایران ندارد و کورش کبیر، پادشاه یزرگ ایران، اولین پادشاهی بود که یهودیان را از بردگی در بابل رها کرد و آنها را بار دیگر به سرزمین شان باز گرداند و از یهودیان ایران نیز خواست که به "ارض اسرائیل" مهاجرت کنند، پس وی اولین صهیونیست جهان بود". 
پرز که در ماه اوت سال جاری، نود ساله می شود و مسن ترین رهبر یک کشور جهان است افزود:" رهبران حکومت فعلی اسلامی ایران تمام هم و غم خود را بر روی ساخت بمب اتم متمرکز کرده اند تا کشور یهودی را از صفحه جهان محو کنند، اصلا نمی دانم که به چه نتیجه ای خواهند رسید؟ 
در صورتی که اسرائیل هیچ کشور یا طرفی را تهدید نکرده و نمی کند، اما آنها همواره ما را تهدید به نابودی می کنند. 
وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران و اسرائیل می توانند وارد مذاکره مستقیم شوند گفت:" چرا که نه ، ایرانیان دشمن ما نیستند و ما بر علیه آنها نیستیم . وی در ادامه تاکید کرد که هیچ نفرتی از ایرانیان ندارد. 
پرز این مصاحبه را پیش از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران انجام داده است، به نوشته همین روزنامه در اوج جنگ ایران و عراق، مهندسین و تکنیسین های اسرائیلی به ایران رفته و هواپیماهای جنگی این کشور را تعمیر می کردند. 
لینکی که Aydın فرستاده بودند
پاسخ:
بالاخره یکی باید تکلیف ما را با این کورش صهیونیست روشن کند.
 
 
 
 
آمون : این یادداشت مد نظر است :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک فیلتر شده از سایت قیرمیز (قرمز)

چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 03:36 ق.ظ
Aydın
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 02:03 ق.ظ
یک لینک جالب 

https://www.qirmiz.com/politics/%D8%AB%D8%B1 
%DB%8C%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%B9%D9%88%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D8%B2-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%AF-1/
پاسخ:
نتوانستم باز کنم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ شروع و پیشرفت ورزش باستانی، ورزش ملی، قهرمانی و پهلوانی و جوانمردی در زورخانه و میل رفتن، شنا کردن و کباده کشیدن در میدان

چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 03:00 ق.ظ
مومن
سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 10:58 ب.ظ
سلام 
استاد عزیز یه سوال داشتم که با این یادداشتتون ارتباط نداره ممنون میشم جواب بدید. 
آیا ورزش باستانی که الان تو زورخانه های طهران انجام میشه واقعا ایرانیه؟اگه هست قدمتش چقدره؟چون یه سری ابزار الات و و فرم لباس و مراسمای خاصی داره که نشون میده یه جورایی قدیمیه 
با تشکر
پاسخ:
سابقه ای کم تر از 80 سال دارد. قبلا بدان اشاراتی داشته ام.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شیوه ها و تکنیک ها، اصول و روش ها و منش های داستان نگاری و رمان نویسی بلند و کوتاه برای ایجاد جذابیت داستان کوتاه و بلند ادبی

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:10 ب.ظ
احمدی
سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 01:57 ب.ظ
استاد نظر شما راجع به داستانهای کوتاهی مانند" آوسنه بابا سبحان " و "جای خالی سلوچ" آقای دولت آبادی چیه؟ یعنی اونارو یک داستان خوب می دونین یا نه؟
پاسخ:
داستان باید قلت نباشد و برای هر کاراگتری لهجه و لغت و زبان گفتار مخصوصی را رعایت کند.
 
 
 
آمون : در دنباله این یادداشت است و احتمالا منظور از «قلت» هم فلت باشد، یعنی Flat که معنی آن روشن است:  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روشنفکری از مردم بریده معاصر ایران و داستان نویسی بیگانه با بافت سنتی و مردمی،بی اعتنایی خوانندگان آثار ادبی به محتوای تولید شده

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:03 ب.ظ
naina pagwan
سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 04:06 ق.ظ
آقای حسن پیرو سوال شما و دوست دیگری که چند هفته پیش درباره داستان نویسی در ایران پرسیده بود یک نکته ای حائز اهمیت است و آن اینکه داستان نویس که طبیعتا خود را از طبقه روشنفکر می داند ولی برای "مردم" می نویسد قبل از هر چیز باید بداند که کلمه "مردم " به چه معناست. 
متاسفانه روشنفکران و داستان نویسان ایران امثال صادق هدایت و .... در این صد سال کاری جز تکرار تلقینات یهود نوشته نداشته اند و هر باوری که در جامعه درباره تاریخ باستان یا دین و... تبلیغ میشد همان را عینادر آثارشان به شکل طوطی واری نقل می کردند. در این زمینه می توان به کتاب ارزشمند "عرب ستیزی در ادبیات معاصر ایران" از خانم جویا بلوندل سعد مراجعه کرد. 
نویسنده خوب باید بتونه لایه های عمیق و پنهان اما واقعی حیات زندگی اجتماعی را به "سطح" بیاره و در معرض تماشا قرار بده. کاری که استاد پورپیرار در داستانهایش کرده. حتما داستان " کوتاهترین عشق " استاد را خوانده اید که در آن زنی بی شوهر مانده چطور دراثر فشار برآورده نشدن نیازها یش ناگهان سر از خانه همسایه در می آورد .این داستان کوتاه به خوبی تصویری که از زنان برایمان ساختند (به عنوان موجوداتی ضعیف که همیشه مورد تجاوز و سوء استفاده مردان تنوع طلب هستند) به هم میریزد/ یا داستان یاغی که توسط نشریه ای در فرانسه جز‍‍ء بهترین داستان های کوتاه دنیا معرفی شده و با بیانی ساده وکوتاه ،منش و شخصیت یک یاغی رو به تصویر می کشد/.یا داستان "سوراخ کفش " که هنوزدر ایران نظیر ندارد.بسیاری از داستان های استاد پورپیرار اتفاقات واقعی هستند که با قلم توانای ایشان مکتوب شده. و البته بحث درباره آنها بسیار گسترده است. 
نمی دانم شما مقدمه کتاب "هزار اتفاق می افتد " استاد پورپیرار را خوانده اید یا نه؟ اشاره ای است به تعلق شدید طبقات معمول جامعه به مذهب که روشنفکری احمق ایران آنرا همیشه مسخره می کرد. اما روحانیت ایران توانست از این موضوع استفاده کنه و از طریق همین باورها مردم را صدا بزنه وخواسته های خود را به پیش ببره. حتی مجاهدین خلق هم به همان نیرو متصل شدند و بهره برداریهاشون رو هم کردند. اما روشنفکری بی خرد ایران همیشه این نیرو را به هیچ گرفته و آنها رو یه نیروی مرتجع عقب مونده که فقط جلوی دست و پا رو می گیرند دانسته. که در داستان هایشان هم گاها این موضوع نمایان است.آنها در حیات صد ساله اخیر ایران کاری جز لیسیدن ستونهای تخت جمشید نداشته اند و هنوز هم ندارند،و نفهمیده اند که کلمه مردم یعنی اون نیروی جمعیئی که تاریخ میسازه به چه معناست و چه جایگاه و حرمتی داره.چگونه زندگی می کنه چگونه تفکر میکنه و... 
مردم هم متقابلا نسبت به آنهاوآثارشون بیگانه بوده اند. 

اگر روشن فکری ایران روزی بتونه به بافت جامعه ایران از مبدا پوریم و دین اسلام به شکل درست نگاه کنه شاید آن موقع چیزی به نام ادبیات ملی همراه چیزهای دیگر زاده بشه.
پاسخ:
ادبیات ملی از جماعت تازه مهاجری سرریز نمی کند که هنوز ملت نشده اند. سایه خرافی و غلیظ این بیگانگی به خصوص در داستان ماخولیای عشق ترسیم واضحی دارد.
 
 
 
 
 
آمون : این مطلب می تواند مرجعی باشد برای این یادداشت :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زحمت کمتر پیامبر اسلام (ص) در تبلیغ و اشاعه دین مبین اسلام نسبت به دیگر پیامبران اولوالعزم و مبعوث شده الهی به عنوان معجزه خدا

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:52 ق.ظ
naina pagwan
سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 03:58 ق.ظ
استاد به نظر میاد مسئولیت و مشکلات حضرت محمد نسبت به پیامبرهای قبلی کمتر بوده. 
آنها مجبور بودند کشتی غول پیکر بسازند.یه ایل رو از وسط دریا رد کنند.مرده زنده کنند. توی آتیش بیوفتند . فرزند خودشون رو قربانی کنند. وسط بیابون رها بشن. ترور بشن. تو دهن نهنگ بیوفتند.مارو اژدها ظاهر کنندو.... 
آخرسر هم مردم پیام هدایت آنها رو درک نکردند و خدا با سیل و زلزله ادبشون کرد.اگر هم امروز مسیحیت همه جارو گرفته این یه پروژه حساب شده کلیسا و کنیسه بوده.وگرنه دین مسیح از روم اونورتر نمیرفت. 
اما زمون حضرت محمد قضیه متفاوته.مرم شعور و درک ایمان به پروردگار و اجرای فرامین دین را در زندگی به دست آوردند و دسته دسته به اسلام روی میاورند وبعدها هم اصحاب کنیسه و کلیسا دیدندکه اسلام تمام افریقا را گرفته و در حال گذر از مرز هند است. 
بنابراین چنین مردمی با این سطح شعور و آگاهی که میتوانند خود بارفهم آیات الهی رو بر دوش بکشند و حتی به معجزه هم از طرف محمد احتیاج نیست نیازی به امام و آقا بالاسرو ناظر بعد وفات پیامبر ندارند. 

ای پیامبر ما قران را برای این نیافریدیم که باآن خودت رو به رنج و زحمت بیندازی(طه – 2) 
این آیه خود بیان کننده خیلی از مسائل درباره جایگاه و نقش حضرت محمد است.
پاسخ:
حقایق کلان را باید از میان لاشه مراجعه به تاریخ اسلام موجود بیرون کشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اعتبارسنجی و ارزش گذاری نسخه های تحریف شده و کنونی تورات و انجیل(عهدین) و صیانت خداوند از کتابهای نازل شده آسمانی قبلی و قرآن

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:46 ق.ظ
توحید
سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 12:29 ق.ظ
سلام 

تشکر از زحماتتان. آیه آخر مقاله جای تامل بیشتری دارد.: 

انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون 


از آنجایی که در قرآن عظیم همانطور که در این مقاله هم اشاره کردید که ریزبینی غیر قابل تقلید دارد بخصوص وسواس در گزینش کلمات بنابراین جای سوال است که چرا در این آیه به جای ؛قرآن؛ از واژه «الذکر» استفاده شده. 

و نیز از طرف دیگر همانطور که مستحضر هستید در آیات متعددی از «تورات» و «انجیل» هم با صفت «الذکر» یاد کرده که نتیجه عقلانی اینکه طبق این آیه نه تنها قرآن که تورات و انجیل هم که «الذکر» هستندغیر قابل تحریف است. 

در حالیکه شما استاد عزیز تورات و انجیل را تحریف شده می دانید. اگر امکان دارد توضیح روشنگری در این باره بدهید چطور باید تعبیر نمود ؟ 

آیا خداوند بین کتب خود تبعیض قائل می شود ؟
پاسخ:
تورات و انجیل های موجود را به سبب تبلیغ شرک و قائل شدن فرزند و خانواده برای خدا ، به هیچ وجه نمی توان کتاب اسمانی شناخت. چنان که قران از مقطعی به بعد یهود و نصاری را اهل کتاب پیشین خطاب می کند..  
 
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
چهارشنبه 29 خرداد 1392 ساعت 02:19 ق.ظ
با سلام 

آقای توحید، اگر آیه مورد بحثتان (انا نحن نزلنا الذکر...) را از آیات ماقبلش جدا نکرده و همراه با آنها (علی الخصوص آیه 6 به بعد) بخوانیم، به آسانی و (به نطرم به طور قطع) متوجه می شویم که منظور از "الذکر" در آیه فوق (حجر، 9)، "قرآن" است و نه نازل شده های پیشین: 

وَقَالُوا یَا أَیُّهَا الَّذِی نُزِّلَ عَلَیْهِ الذِّکْرُ إِنَّکَ لَمَجْنُونٌ ﴿٦﴾ لَّوْ مَا تَأْتِینَا بِالْمَلَائِکَةِ إِن کُنتَ مِنَ الصَّادِقِینَ ﴿٧﴾ مَا نُنَزِّلُ الْمَلَائِکَةَ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَا کَانُوا إِذًا مُّنظَرِینَ ﴿٨﴾ إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ ﴿٩﴾ سوره حجر 

موفق باشید
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دعوت قرآن به تدبر، تفکر، تعقل و فهم آیات مبارکه قرآن هدایتگر و فاصله آن با شهه افکنی و تفسیر و تاویل آیات الهی و گمراهی و ضلالت

سه‌شنبه 28 خرداد 1392 ساعت 11:12 ق.ظ
احترام
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 01:58 ب.ظ
آقای پورپیرار من دنبال تاویل آیه نیستم بلکه با توجه به معنی آیه خواستم ببینم در این مورد تحقیق شده است یا هنوز علم اندک بشر به چنین درکی نرسیده است.لطفا آیه مبارکه را مانند چماقی در دست گرفته و بر سر هر کسی که سوالی برخلاف تفکر شما کرد یا نتوانست در دوسه جمله تفهیم سوال بکند ، نزنید. خداوند وقتی مردم را به تفکر و تعقل می خواند بهتر از شما میداند که نتیجه آن سوال کردن است و آیه مبارکه را جهت جلوگیری از تفاسیر و تاویلهای گمراه کننده کسانیکه خود را مالک دین می دانند ،بر روی آیات متشابه نازل نموده است نه برای سرکوب هر سوالی.
پاسخ:
شما که از نیات اعماق دل خداوند هم باخبرید چه احتیاجی به مترجم دارید؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

وظیفه پیامبر اسلام (ص) و جانشینان رسالت، امامان شیعه و خلفای اهل سنت، خلافت و جانشینی مقام نبوت و رسالت الهی بدون ادامه وحی خدا

دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 06:06 ب.ظ
یه نفر
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 12:18 ب.ظ
با سلام خدمت استاد 

الله متعال در سوره های 1 - اعراف 2 - هود 3 - بقره 4 - غاشیه 5 - تغابن 6 - انعام 7 - جن 8 - شوری 9 - نحل 10 - رعد 11 - مائده 12 - نور 13 - عنکبوت 14 - انبیاء 15 - نمل 16 - کهف 17 - ملک 18 - اعراف 19 - ص 20 - فرقان 21 - الاسراء 
به کرات از قید های ((( صرفا - فقط - جز اینکه - تنها ))) برای هشدار دهنده بودن و نوید آورنده بودن و پیام رسانی کردن و تذکر دادن و ابلاغ آشکار نمودن استفاده کرده است و بطور کلی مهم ترین وظیفه پیامبران از جمله حضرت محمد را ((( پیامبر بودن و رسول بودن و یا بطور کلی پست چی بودن )) تعریف کرده است آیا این اشارات صریح در تضاد با آموزه های تشیع نیست ؟
پاسخ:
مهم این است که دریابیم پس از نزول کامل قرآن، خداوند ابواب ارتباط مع الواسطه را مسدود می کند که در حقیقت به معنای بی نیازی از حاملین پیام یا همان پیامبر و امام و غیره است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک های فیلتر شده از سایت یوتیوب www.youtube.com مرتبط با بنیان اندیشی و تاریخ و فرهنگ معاصر ایران و آقای ناصر پورپیرار

دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 05:53 ب.ظ
abbas
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 10:52 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=aw477B7NLpEژ
پاسخ:
و ایضا  
 
 
 
 
 
abbas
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 11:07 ق.ظ
http://www.youtube.com/watch?v=euCeXXAcAnU
پاسخ:
متاسفانه راه نداد.  
 
 
 
 
abbas
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 11:18 ق.ظ
استاد سلام۰استاد ویدیوها را ببینید جالب هستنند۰ ممنون
پاسخ:
ممنون.  
 
 
 
 
 
 
 
آمون : خوشا به سعادت آنان که از نعمت فیلتر، محرومند!  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آیه نقص و کاهش زمین و اطراف آن در سوره انبیا قرآن کریم، آیات کوچک شدن و نقص کناره های کره زمین و خلقت زمین و آسمان در قرآن کریم

دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 12:32 ب.ظ
احترام
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 07:34 ق.ظ
با سلام به دوستان 
آیا کسی می تواند در مورد این قسمت از آیه 44 سوره انبیا توضیح روشنگری بدهد"...أَفَلَا یَرَوْنَ أَنَّا نَأْتِی الْأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا ۚ..."؟ آیا زمین در حال کوچک شدن است؟
پاسخ:
...فاما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه و ابتغاء تاویله، و ما تاویله الاالله والراسخون فی العلم، یقولون آمنا به، کل من عند ربنا... (آل عمران 7)
 
 
 
 
آمون : مثل یادداشت قبلی :  
 
 
 
اصل و صحیح آیه این است :  
 
هُوَ الَّذِیَ أَنزَلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ آیَاتٌ مُّحْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِیلِهِ وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نحوه استخراج و قانون گذاری و تشریع اجرا و انجام مناسک و اعمال دینی در اسلام و انتقال دستورات مذهبی، نسل اندر نسل تا دوران معاصر

دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 12:21 ب.ظ
دوشنبه 27 خرداد 1392 ساعت 06:19 ق.ظ
سلام 
بسیاری از جزئیات در فروع اسلام مانند نماز-زکات - وضو و... در قران بطور کامل نیامده است . اگر پیامبر نیز از خود اختیاری بر اضافه کردن این جزئیات نداشته است چگونه خداوند از مردم می خواسته که این اعمال را انجام دهند . نمی دانم توانستم سئوالم را روشن بیان کنم.
پاسخ:
...فاما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه و ابتغاء تاویله، و ما تاویله الاالله والراسخون فی العلم، یقولون آمنا به، کل من عند ربنا... (آل عمران 7)  
 
 
 
آمون : البته اصل آیه این است :  
 
 
هُوَ الَّذِیَ أَنزَلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ مِنْهُ آیَاتٌ مُّحْکَمَاتٌ هُنَّ أُمُّ الْکِتَابِ وَأُخَرُ مُتَشَابِهَاتٌ فَأَمَّا الَّذِینَ فی قُلُوبِهِمْ زَیْغٌ فَیَتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاء الْفِتْنَةِ وَابْتِغَاء تَأْوِیلِهِ وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلاَّ اللّهُ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِّنْ عِندِ رَبِّنَا وَمَا یَذَّکَّرُ إِلاَّ أُوْلُواْ الألْبَابِ
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: