______________________________________________________
______________________________________________________
مسخره کردن لغات نوساز و مسخره و لوس بودن لغات من در آوردی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، متلک پرانی به خروجی فرهنگستان زبان فارسی
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 12:52 ب.ظ
احمدی
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 06:04 ق.ظ
http://www.tabnak.ir/fa/news/328779/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AC%DA%A9%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%8E%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%AA%D9%87
استاد برای رفع خستگی
پاسخ:
زبان جاری امروز که فارسی می خوانیم به گواهی متن های فارسی - یهودی یکی از یدیش های از مصرف افتاده یهودیان است.
دستکاریهای فرهنگی و جعل دین و مذهب و خرافه سازی برای مردم کهن و بومیان اصلی هندوستان با مشارکت و همکاری انگلستان و یهودیان جهان
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 12:49 ب.ظ
دارا
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 12:27 ق.ظ
جناب پورپیرار گرامی
سلام علیکم
در حال مرور مباحث مربوط به هند در ایران شناسی بدون دروغ بودم که سوالی برایم پیش آمد. استاد قبل از هجوم یهودیان و نیروهای بریتانیایی به این کشور، مردم هند چه دینی داشتند؟ به نظر می رسد که دین هندو را همین یهودیان برساختند تا بعنوان دین بومی هندیان معرفی کنند(چیزی توی مایه های دین زرتشتی در ایران).
پاسخ:
گمان می کنم در همان یادداشت های هند سئوال امروز شما را پاسخ داده باشم.
برچسبها: جعلیات فریبنده در هندوستان بزرگ، دین، مذهب، عقاید و آیین های هند، معابد هندوهای هندوستان، بریتانیای کبیر و استعمار هند، دین سازی خرافه پردازی برای هند، یهودیان و جعل تاریخ برای هند، دین کهن بومیان هندوستان، زرتشتی سازی برای مردم ایران، سفر به هندوستان ناصر پورپیرار، انگلستان و یهودیان در هندوستان
فیلم مستند «ابطال شناسنامه» ساخته کارگردان مستند ساز مجتبی غفوری؛نونویس بودن کتیبه بیستون در کرمانشاه در صد سال اخیر به دست یهود
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 12:58 ق.ظ
خسروی
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 04:17 ب.ظ
جناب آقای پورپیرار عزیز
با عرض سلام
تاکنون تصور بر این بود که عامل حادثه پوریم، پادشاه وقت هخامنشی است و اکنون پس از مطالعه یادداشت های اخیر حضرتعالی و مشاهده مستند ابطال شناسنامه، مبنی براثبات نوکنده بودن کتیبه بیستون بعنوان تنها سند موجودیت سلسله پادشاهی هخامنشی و نتیجه آن که همان جعل آن سلسه در کمتر از یکصد سال گذشته است، مایل بودم بدانم آیا بنظر حضرتعالی عامل حادثه پوریم کیست؟ آیا یهودیان راساٌ به اینکار مبادرت کردنده اند؟
با آروزی سلامتی
پاسخ:
باید صبورتر باشید. چند باری نوشته و گفته ام که مداخل دشوار را باید با زمینه سازی و مقدمه چینی پیش برد. حالا اگر نوکنده بودن بیستون را پذیرفته باشید می توان گام بعدی را با تکیه به این آگاهی کلان و نو برداشت.
برچسبها: فیلم مستند ابطال شناسنامه،بیستون، فیلم های مستندساز مجتبی غفوری، پوریم یهودیان، نسل کشی ایرانیان، عید پوریم یهودیان، قتل عام ایران، کتیبه بیستون داریوش کبیر هخامنشی، امپراطوری/ سلسله هخامنشیان/خاخام، کتیبه های ایران باستان، خط میخی، خط و زبان فارسی باستان داریوشی، جشن قتل عام ایرانیان به دست یهود، ناصر پورپیرار
قدمت سنجی اشیا و کشفیات باستانی جهان به کمک ایزوتوپ کربن 14 باقی مانده در عناصر محیطی و خطای عمرسنجی کربنی
سهشنبه 11 تیر 1392 ساعت 12:53 ق.ظ
امین
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 08:51 ب.ظ
یک مقاله علمی در مورد پر خطا بودن قدمت سنجی به روش ایزوتوپی و کربن نگاری: http://www.icr.org/article/6957/ دوستان مقاله انگلیسی است.
دم خروس دیگری از نوساز و نونوشته بودن دیوان حافظ شیرازی، خواجه شمس الدین محمد بن بهاء الدین حافظ شیرازی، غزلیات حافظ شیرازی،فارس
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 06:01 ب.ظ
بنیان اندیش
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 01:21 ب.ظ
سلام استاد
در یادداشتی اشاره ملیحی به نوساز بودن دیوان حافظ با توجه دادن به این قاف که به جای واژه «تصویر» از واژه جدید «عکس» در برخی ابیات استفاده شده که تا قبل از اختراع و ورود «دوربین عکاسی» به ایران یعنی حوالی دوران موسوم به ناصری وارد دایره لغات فارسی نشده بود.
به صورت اتفاقی دیوان حافظ را مرور می کردم که با این بیت مواجه شدم :
«حلقه زلفش تماشاخانه باد صباست»
«جان صد صاحب دل آن جا بسته یک مو ببین»
آیا واژه «تماشا خانه» در این بیت عجیب و نشانه دیگری از نوساز بودن دیوان حافظ نیست؟
پاسخ:
جای بررسی دارد. ممنون
آمون : منظور از یادداشت پیشین در مورد لغت عکس :
تاریخ شروع استفاده یهودیان و بنی اسراییل از خط، زبان و الفبای عبری برای مکاتبات، ثبت و ضضبط حوادث تاریخی و متون تورات و تلمود
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 05:37 ب.ظ
abbas
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 07:34 ق.ظ
استاد سلام۰ استاد از چه زمانی یهودیان شروع به صحبت کردن به زبان عبری کردن؟ممنون
پاسخ:
تاکنون نمونه ای از خط کهن عبری یافت نشده که بتوان زمان آن را تعیین کرد. بعید است قومی بدون مرکزیت اجتماعی به خط و تمدن مکتوب نیازمند باشد.
تعیین و مقرر داشتن زمان و مکان برای ملاقات با ناصر پورپیرار(ناریا) در دفتر انتشارات کارنگ، تهران، میدان انقلاب، انتشارات نیل
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 12:20 ق.ظ
دومینو
یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 07:38 ب.ظ
استاد رخصت میدهید جهت ملاقات حضوری چهارشنبه یا پنجشنبه خدمت برسم؟
پاسخ:
بعد از ظهر 4 شنبه بعد از ساعت 14 مناسب است.
کریم شیره ای، دلقک(تلخک) محبوب ناصرالدین شاه قاجار و امیر کبیر، صدر اعظم بزرگ تاریخ معاصر ایران و نمایشنامه رحمت امینی، عصر قجر
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 12:16 ق.ظ
یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 07:20 ب.ظ
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920409000420
پاسخ:
وقتی امیر کبیر پیدا نمی شود همان کریم شیره ای هم غنیمت است.
قرآن نگاری، دروازه ورود به تاریخ صدر اسلام و بررسی انتقادی تواریخ طبری، بلعمی، یعقوبی، مسعودی، محمد بن جریر طبری، ترجمه تواریخ
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 12:09 ق.ظ
میدیا
یکشنبه 9 تیر 1392 ساعت 01:06 ق.ظ
آیا به جز تاریخ طبری و سایر تاریخهایی که هم دوره با تاریخ طبری معرفی شده اند به غیر از قران تاریخ دیگری در مورد اسلام داریم ؟اگر که نداشته باشیم باید که در کل تاریخ اسلام شک کنیم زیرا که جز تفرقه چیزی به ئنبال نداشته و شیعه گری آخرین تیر برپیکر اسلام است که با یهودیت همانند دو سر قیچی پیکر اسلام را از هم دریده و تکه تکه می کنند.
پاسخ:
از طریق طرح ناتوانی خط عرب و نیز نبود اسباب و ابزار نگارش می توان با قدرت اثبات کرد که جز لت نوشته های قرآنی مکتوب دیگری در موضوعات اجتماعی نبوده است.
بهترین و ساده ترین روش یادگیری فرهنگ، زبان،لغت و لسان عربی به عنوان زبان رابطه برقرار نمودن خداوند تبارک و تعالی با بندگان زمینی
دوشنبه 10 تیر 1392 ساعت 12:02 ق.ظ
555
شنبه 8 تیر 1392 ساعت 11:50 ب.ظ
استاد سلام بنظر جناب عالی بهترین روش یادگیری زبان عربی چه میتواند باشد چون من افرادی رو با مدرک کارشناسی رشته زبان عربی میشناسم که عربی رو در حد کافی به اعتراف خود بلد نبودن؟
پاسخ:
به دنبال معلم کارآزموده بگردید زبان عرب در حد مطالعه مستقیم قران در کم تر از دو سال کسب کردنی است.
آیات جهاد و غزوات رسول الله (ص) در قرآن، سوره آل عمران و اشاره به مبارزات آزادی بخش صدر اسلام میان مومنین و تازه مسلمانان و کفار
شنبه 8 تیر 1392 ساعت 07:44 ب.ظ
vasegh
جمعه 7 تیر 1392 ساعت 08:44 ب.ظ
با سلام خدمت استاد گرامی
در اسلام و شمشیر 41 شما به زیبایی آیات 123 تا 125 سوره آل عمران را ترجمه نموده اید ولی آیات ماقبل آن یعنی 121 و 122 را که در رابطه با صف آرایی برای جنگ و ترس مومنین سخن می گوید چه کار کنیم؟
با تشکر از روشنگری های شما
پاسخ:
در ان جا نیز سخن از جنگ نیست.
شبکه های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شبکه جام جم و تبلیغ ورزش قهرمانی و باستانی پهلوانی زورخانه ای یهود ساخته
جمعه 7 تیر 1392 ساعت 11:42 ب.ظ
***
جمعه 7 تیر 1392 ساعت 07:57 ب.ظ
سلام استاد.
امروز شبکه 3 جام جم مستندی جالب از ورزش باستانی در شهرستان گناباد خراسان رضوی پخش کرد . از نحوه ساخت وسایل و البسه این ورزش و همچنین اصول این ورزش.شعرهای حماسی و مذهبی که مرشد میخواند و آداب و سنن این ورزش عجیب با شاهنامه و امام اول شیعیان عجین است.
نمیدونم آیا میشود ارتباطی بین آنوسیان خراسان با این ورزش(آیین باستانی) قائل شد؟
پاسخ:
این روشی روتین شده است که هرچه را بنیان اندیشی از چرحه اریخ و فرهنگ شرق میانه دور می ا ندازند رسانه های اسلامی ما قطعات شکسته ان ها را جمع و جور و باز تولید
تبلیغاتی می کنند.
آمون : همچنین می توانید بنگرید به :
شخصیت پیامبر/پیام آور الهی حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص)، وحی الهی قرآن و وحی خصوصی پیامبر با جبرئیل امین و حدیث قدسی رسول
جمعه 7 تیر 1392 ساعت 03:55 ب.ظ
Nima
پنجشنبه 6 تیر 1392 ساعت 11:57 ب.ظ
وقت به خیر استاد گرامی.
به نظر شماآیا پیامبر گرامی اسلام غیر از آیاتی که در متن قرآن آمده است رابطه دیگری از طریق وحی با خداوند نداشته است؟آیا آیه ای در این رابطه در رد یا قبول آن وجود دارد؟
پاسخ:
از ان که نارضایتی های گوناگون خداوند از رسول اش نیز در قالب ایات قران به پیامبر ابلاغ شده، پس گمان گفتارهای در گوشی میان زمین و آسمان از اساس منتفی است و نمونه ندارد.. ضمن این که وقت است توجه دهم عنوان و نام گذاری" پیامبر" فقط از جانب خداوند موجه است و اصلح این که بندگان زمینی رسول الله را " پیام اور" بخوانند.
جمع آوری و گردآوری لغات اصیل پارسی به کار رفته در گفتار، نوشتار و نگاشته های استاد پروفسور دکتر میر جلال الدین کزازی استاد زبان
جمعه 7 تیر 1392 ساعت 03:47 ب.ظ
چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 11:42 ب.ظ
فرهنگ واژگان ساختهشده و بهکارگرفتهشده توسط میرجلالالدین کزازی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کتاب «فرهنگ پارسی؛ بر پایه واژگان نژاده و ناب برساخته و در پیشنهاده و بهکارگرفته دکتر میرجلالالدین کزازی» به همت سیمین حلالی تدوین و از سوی نشر معین منتشر شده است.
به گفتهی حلالی، تمام لغتهای میرجلالالدین کزازی که در نوشتهها و ترجمههایش استفاده میکند، گردآوری شده و در قالب این کتاب منتشر شده است. کتاب مجموعهای از لغتهای کاملا فارسی است که واژگان عربی و دیگر زبانها در آن دخل و تصرفی نداشته است. همچنین بعضی از واژگان آمده در این فرهنگ لغت در میان واژگان ساختهشده یا استفادهشده توسط کزازی نیست، اما به علت کاملا فارسی بودن آنها در « فرهنگ پارسی» آمده است.
همچنین میرجلالالدین کزازی دربارهی واژههای این فرهنگ به خبرنگار ایسنا گفت: خانم سیمین حلالی واژههای برساخته و بهکار گرفتهشده در کتابها و جستارهایم را در این فرهنگ آورده است. واژههای آمده در این فرهنگ بر چندگونه است؛ یکی واژههایی است که برساختهی من است و نخستبار در زبان فارسی به کار گرفته شده است و پیشینهای در زبان فارسی ندارد. دو دیگر واژههایی است که در متنهای کهن پارسی اندک به کار گرفته شده است، اما از آن پس دیگر کاربرد نیافته است. من هر زمان نیاز بوده است، این واژهها را به کار گرفتهام. این دو گونه واژهها در این فرهنگ آمده است.
او افزود: سومین گروه هم واژههایی است که من در کتابها و جستارهای خود آوردهام، اما در آن دو گونه یادشده جای نمیگیرند. این گونه نامها و اسمهایی است که با ترکیبهایی ساختهام. پدیدهآورندهی فرهنگ این واژهها را نیز در کتاب آورده است. این کتاب فرهنگی درازدامن است که به نزدیک 900 رویه (صفحه) میرسد.
کزازی در پاسخ به این سؤال که آیا اطلاعی از شمار واژههایی پارسی ساخته و به کارگرفتهشده از سوی خودش دارد یا خیر، گفت: شمارش بسیار سخت است، من هم آماری نگرفتهام. اما آنچه میتوانم گفت، خانم حلالی نزدیک دو دهه از زندگانی خود را در کار فراهم آوردن این فرهنگ کرده است. کتابهای مرا باریکبین خوانده است و واژههای آن را به در کشیده است و در پیکرهی این فرهنگ سامان داده است.
این استاد زبان و ادبیات فارسی همچنین در پاسخ به اینکه واکنشها نسبت به استفادهی او از واژههای صرف فارسی چیست، گفت: واکنشها را در نگاهی فراخ میتوان به دو گونه بخش کرد؛ یکی واکنشهایی دمساز است، دو دیگر واکنشهای ناساز است؛ اما خوشبختانه شمار واکنشهای دمساز بسیار بیشتر از واکنشهای ناساز است. نشانهی برجستهی آن، اینکه بهای کتاب کم و بیش سنگین است، اما آنچنان که ناشر به من گفته است، این فرهنگ با رویکرد دوستداران زبان پارسی همراه شده و یکی از کتابهای پرفروش ناشر شده است. همین که این گرایش به فرهنگ هست، نشان میدهد این امر نیازی در روزگار ما را پاسخ میدهد.
80 سال باستان شناسی و تحقیقات دوران دیرینه سنگی ایران،Paleolithic Archaeology;Iran،یوسف حسنزاده،سیما میری،فریدون بیگلری،موزه ملی
پنجشنبه 6 تیر 1392 ساعت 12:52 ق.ظ
abbas
چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 10:05 ق.ظ
http://www.irancaves.com/download/Biglari_1391_Development_Paleolithic_Archaeology_Iran.pdf
پاسخ:
بسیار جالب بود و پر از حرف های مفت.
منازعه دائمی فیمابین حکومتهای فاشیستی و یهودی؛ عدم امکان مصالحه فاشیسم و یهود و مبارزه متحدانه یهودیان جهان با حکومتهای فاشیستی
پنجشنبه 6 تیر 1392 ساعت 12:28 ق.ظ
یرمینکو
چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 02:42 ق.ظ
با سلام خدمت جناب استاد پورپیرار
بنظر جناب عالی آیا اگر ملت ها حکومتهایی فاشیستی مشابه آلمان نازی که ضد سرمایه داری لجام گسیخته کمونیسم فرهنگ مدرنیته یهودی و قوم یهود بودند میداشتند میتوانستند از این انگل تمدنی خلاص بشند استاد لاقل اگر فاشیسم در این نیم قرن اخیر بر اروپا حاکم می بود جهان کمتر منحرف شده ای از قوانین طبیعت مثل کاهش رشد جمعیت متلاشی شدن نهادهای خانواده و الحاد میداشتیم در هر نقطه ای هم یهود متحدانه با فاشیسم مبارزه کرده مثلا در المان یا به قول اریک هابسبام در جنگ های داخلی اسپانیا فاشیسم چه قابلیتی داره که یهود نمیتواند به عنوان میزبان ازش بهرمند بشه؟
پاسخ:
اعتراف می کنم که از کامنت شما مطلب روشنی دستگیرم نشد.
گزینش و پذیرش و انتخاب یک فرد امی و بیسواد بدون تربیت اخلاقی به عنوان پیامبر بزرگ الهی و تاثیر تربیتی آموزه های آیات نورانی قرآن
چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 11:55 ب.ظ
دارا
سهشنبه 4 تیر 1392 ساعت 11:05 ب.ظ
باسلام
به نظر می رسد برداشت برخی از دوستان از یادداشتهای اسلام و شمشیر این است که جناب پورپیرار قصد دارد ثابت کند که رسول گرامی اسلام فردی بدون استعداد و کاملا معمولی بوده و قرعه خداوند بنام ایشان خورده و بر او وحی نازل شده است و چه بسا برای خداوند فرقی نداشته است که این وحی را بر محمد نازل کند یا بر کسی دیگر. درست است که بررسی روند آیات قرآن عزیز موید این نکته است که پیامبر گرامی اسلام روند تکاملی را مرحله به مرحله در حین نزول تدریجی وحی طی کرده است اما در همین قرآن آیات متعددی وجود دارد که شاخصه هایی از استعداد والای پیامبر گرامی در طی کردن این روند تکاملی و تبدیل شدن به کسی که لیاقت صلوات اختصاصی خداوند و ملائکه را نشان میدهد. مسلما همان خداوندی که خصایص انسانی را متمایل به ضعف و کفر توصیف می کند پیامبر گرامی را متصف به خلق عظیم می داند. آیات ذیل تنها بخشی از آیاتی است که خداوند پیامبر اسلام را به بهترین نحو گرامی می دارد. قرآن منکر استعداد والا و تحمل رنج و مشقت رسول گرامی در راه به ثمر رساندن وحی الهی نیست. قرآن رسول گرامی را در جایگاه یک انسان شایسته تقدیر قرار می دهد ولی در آیات مختلف از رساندن جایگاه این انسان شایسته به مقامی بالاتر از یک انسان برخذر می دارد.
لِّکُلِّ أُمَّةٍ جَعَلْنَا مَنسَکًا هُمْ نَاسِکُوهُ فَلَا یُنَازِعُنَّکَ فِی الْأَمْرِ وَادْعُ إِلَىٰ رَبِّکَ إِنَّکَ لَعَلَىٰ هُدًى مُّسْتَقِیمٍ (حج-67)
وَإِنَّکَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ (قلم-4)
لَّقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا (الاحزاب-21)
الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبیَّ الْأُمِّیَّ الَّذِی یَجدُونَهُ مَکْتُوبًا عِندَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالْإِنجِیلِ یَأْمُرُهُم بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِثَ وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالْأَغْلَالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنزِلَ مَعَهُ أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ (الاعراف-157)
وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاکُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَیْکُمْ فِی الدِّینِ مِنْ حَرَجٍ مِّلَّةَ أَبِیکُمْ إِبْرَاهِیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمِینَ مِن قَبْلُ وَفِی هَٰذَا لِیَکُونَ الرَّسُولُ شَهِیدًا عَلَیْکُمْ وَتَکُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَىٰ وَنِعْمَ النَّصِیرُ (الحج-78)
قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ (توبه-24)
أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ نُهُوا عَنِ النَّجْوَىٰ ثُمَّ یَعُودُونَ لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَیَتَنَاجَوْنَ بِالْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَمَعْصِیَتِ الرَّسُولِ وَإِذَا جَاءُوکَ حَیَّوْکَ بِمَا لَمْ یُحَیِّکَ بِهِ اللَّهُ وَیَقُولُونَ فِی أَنفُسِهِمْ لَوْلَا یُعَذِّبُنَا اللَّهُ بِمَا نَقُولُ حَسْبُهُمْ جَهَنَّمُ یَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمَصِیرُ (المجادله-28)
یَعْتَذِرُونَ إِلَیْکُمْ إِذَا رَجَعْتُمْ إِلَیْهِمْ قُل لَّا تَعْتَذِرُوا لَن نُّؤْمِنَ لَکُمْ قَدْ نَبَّأَنَا اللَّهُ مِنْ أَخْبَارِکُمْ وَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ (توبه-94)
وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَیُطِیعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَٰئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ (توبه-71)
وَمَن یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا (النساء-100)
وَمِنْهُمُ الَّذِینَ یُؤْذُونَ النَّبِیَّ وَیَقُولُونَ هُوَ أُذُنٌ قُلْ أُذُنُ خَیْرٍ لَّکُمْ یُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَیُؤْمِنُ لِلْمُؤْمِنِینَ وَرَحْمَةٌ لِّلَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ رَسُولَ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ (توبه-61)
پاسخ:
گزینش یک حامل پیام از میان مردمی بی نام و توان، ضرورتی است در برابر مدعیانی که قران را بافته ذهن مبلغ ان می گفته اند و ذکر مراتب تربیت موفق رسول گرامی از سوی خداوند متعال درست در جهتی است که لایه ایمان اورده نیازمند بدان بوده اند تا احساس همشانی نکنند. به همان آیه 61 سوره توبه و 75 و 76 خچ بنگرید.
برچسبها: پیامبر اسلام (ص)، تربیت و پرورش در مکتب آیات قرآنی، شخصیت و رفتار قرآنی پیامبر اسلام، تبلیغ اسلام و انتشار دین اسلام، پیامبر اسلام (ص)، الگوی مومنین، تربیت شدن در سایه وحی الهی، مقام و شان رسول گرامی اسلام (ص)، شبهه افکنی در آیات نورانی قرآن، اسلام، دین هدایت و سعادت نوع بشر، اسلام و شمشیر
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر