پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی
______________________________________________________ ______________________________________________________ سوریه،مانع انتقال گاز قطر به اروپا،متحد ایران،جنگ بر سر گاز مایع (نظرات جالب دیگران)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:08 PM پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 2:29 PM سلام علیکم انقلاب با دلارهای نفتی قطر! جنگ «گاز» در سوریه وقایع سوریه بیش از آنکه در قالب خط مقاومت و یا انقلاب مردمی قابل تحلیل باشد در چارچوب نابودی زیرساخت های مسلمین ساکن این سرزمین و همچنین تهیه بستر مناسب برای انتقال گاز منطقه به سوی غرب قابل فهم و بررسی است. به همین دلیل است که روسیه با تمام قوا و توان وارد صحنه شده و از یک سو نقش مکمل قیچی نابودی سوریه را بازی می کند و سوی دیگر از کاهش سهم 25 درصدی صادرات گاز در کل درآمد اقتصاد روسیه جلوگیری می نماید. تغار برخورد مزورانه و فاقد تدبیر حکومت ایران با مساله مقاومت در برابر غرب و اسرائیل چندی است که به اعتراف وزیر محترم خارجه از پشت بام به زمین سقوط کرده و همه صدای رسوایی آن را همه شنیده اند. اما می ماند تدابیر و راه حل هایی که مسلمین بر حکومت های بی تدبیر تحمیل می کنند که ان شاء الله راه نجات از اینجا حاصل می شود و گرنه امیدی به هیچکدام از این مدعیان دروغین مقاومت نیست " دولت سوریه مانع کشیدن لوله نفتی است که نقشه آن کشیده شده . امیر نشین کوچک قطر در دوسال گذشته «3 میلیارد دلار» به شورشیان در سوریه کمک کرده است. آنچه برا ی قطر اهمیت دارد لوله حمل گازی است که قرار است از اردن بگذرد و به کالاس در جنوب ترکیه برسد و از آنجا به اروپای غربی منتقل گردد. در این میان دولت اسد مشکل ایجاد کرده است، به همین دلیل است که ترکیه ناگهان خواستار سقوط اسد شده است، در حالی که اردوغان رئیس دولت ترکیه همین چندی پیش با خانواده اش با اسد، در خلوت مطلوب خانوادگی، دوران تعطیلات مشترک را می گذراند. این لوله جدید باید از عربستان، اردن و سوریه بگذرد و در ترکیه از طریق لوله نابوکو که هنوز ظرفیت پذیرش گاز بیشتری دارد به اروپای غربی حمل گردد . در اتحادیه اروپا این نقشه مورد حمایت پرشور سیاستگرانی که از روسیه می ترسند نیز قرار گرفت، چون می تواند وابستگی اروپای غربی را به گاز روسیه کاهش دهد. " http://aayande.wordpress.com/2013/05/17/%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3/#more-3316
آمون : خلاصه مطلب این است که سوریه، چون به جای گاز قطر، با انتقال گاز ایران به اروپا موافق است، قطر می خواهد انقلاب خریداری کند و راه اجرای نقشه در بلند مدت را اجرا کند.
مینیاتورهای مقامات حریری،ستاره های داوود در جلدهای کتابهای قدیمی (فرهنگ(جدید))پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 11:14 AM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 7:30 PM http://www.mirasmaktoob.ir/d_newsold.asp?id=1701 مقامات حریری کلا یه وقتایی به این سایت سربزنین بد نیس چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 7:34 PM راستی اینم هست http://www.mirasmaktoob.ir/d_newsold.asp?id=1241 جلدهای سلجوقی و مغول با یک ستاره ششپر جانانه پاسخ: سوخته سازان ترک و هندی و کهنه جهودان شیرازی و کاشانی و همدانی ساخت ده قطعه از این جلدها را خوراک کار یک هفته خود می دانند. ازدواج خانم پرستو موحدی / فریبا حاجی زاده با اترش، دوستان ناریا (نظرات جالب دیگران)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:44 AM عابدی پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 11:24 PM با سلام خواهر گرامی ام، فریبا خانم، ازدواج تان با آقای اترش را از صمیم قلب ام تبریک عرض می کنم، امیدوارم سال های سال در کنار هم با سعادت و آرامش زندگی کنید. ارادتمند، عابدی. فریبا حاجی زاده یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 11:13 AM با سلام عابدی عزیز از لطفت ممنونم، ان شاالله ما هم بزودی شما رو توی رخت دومادی ببینیم. از بقیه دوستانی که ایمیلی و تلفنی تبریک گفتن مجددا تشکر میکنم. براتون بهترینها رو آرزو دارم. ارادتمند فریبا حاجی زاده علی قدیمی یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 2:40 PM آقای عابدی به ما هم سر بزن بی انصاف بی مروت! و تبریک ویژه برای اترش و حاجی زاده محترم بی نام دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 08:20 AM تشارکو عرنه وعرنینه علیک یا رب الکریم. خانم حاجی زاده آقای اترش پیوندتان مبارک.بلاخره تیغه دوم این تک تیغه ناکار آمدخانم حاجی زاده پیدا شد. خوشحالیم الحمد لله.انشا الله درایت وتعقل وصبرو خود داری و وقار کلام مواد ومصالح ساخت بنای زیبای زندگی مشترک شما بانوی متدین باشد . دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 7:11 PM درود بر یگانه پژوهشگر تاریخ شرق میانه و تبریک ویژه به خانم حاجی زاده یار دیرین بنیان اندیشی خانم حاجی زاده پیوندتان از نوع ازدواج است یا ملک یمین؟ علی چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:23 AM یک کامنت بی اسم گفتند که :پیوندتان از نوع ازدواج است یا ملک یمین؟ اگر جرات داری ایه 24سوره نسا را ترجمه کن تا معنای ما ملکت ایمانکم را بفهمی:( و المحصنات من النسا الا ما ملکت ایمانکم....). اگه می تونی ترجمه کن. چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 4:03 PM جناب علی تا وقتی یگانه ی شرق میانه حاضر است ما چکاره ایم که به ترجمه قران بپردازیم. بارها درباره ماملکت ایمانکم توضیح داده اند و بنیان اندیش واقعی اگر به استناد آن ، همراهی برای خود دست و پا کند قاعدتا نباید شرمنده باشد. نمی شود ادعای بنیان اندیشی داشت اما در تمام شئونات زندگی از خوراک و پوشاک و ختنه و ازدواج و روابط زن و مرد گرفته تا مراسم ختم و کفن و دفن همچنان بر پایه رسوماتی که معلوم نیست چقدر آن برآمده از حقایق دین مبین و چقدر القائات کنیسه و کلیسا است رفتار کرد. البته طرف سوال کس دیگری بود نمی دانم شما چرا بخود گرفته اید . نیسی پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 2:38 PM جناب علی اگر جرات داری آیه 25 سوره نساء با دقت بخوان و بگو نکاح با محصنات یعنی چه؟ آمون : باید بگم که ... . چاپ کتاب ایران باستان با ترجمه آقای خشایار بهاری، مترجم انتشارات (فرهنگ(جدید))پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:34 AM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 3:42 PM چشم خودتان روشن استاد عزیز. ضمنا این آقای خشایار بهاری که برای شما کتاب ایران باستان ترجمه می کرد و سرآخر مجبورش کردین ول کنه و بره، دوباره برگشته سر کار و کتاب ایران باستان ترجمه می کنه پاسخ: ظاهرا اسامی افراد خانواده را از میان ابیات شاه نامه و معرفی نامه تورات استخراج کرده اند. کار خشایار به پرستش هخامنشیان کشیده و حرف و عکس حریف اش نمی شود.
آمون : اگر علت چشم روشنی را خواستید، بنگرید به :
http://purpirar.blogsky.com/1392/03/01/post-4142/
مجموعه عکسها / تصاویر سلطنتی و برون شهری از ناصرالدین شاه قاجار (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:32 AM رامین ع چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 3:08 PM سلام استاد فکر میکنید مجموع عکسهای ناصرالدین شاه بیشتره ؟ یا رضا شاه و محمد رضا شاه ؟ بنظر من ناصرالدین شاه هر جا رسیده یه عکسی ازش انداختند میخوان بزرو صاحب قدرت نشونش بدن پاسخ: گمان نمی کنم از ناصرالدین شاه که دیگر نمی دانیم چه قیافه ای داشته عکس سالمی پیدا شود. کتاب ارومیه (اورمیه، اورمیا) در سالهای جنگ جهانی اول، رحمت توفیق (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:30 AM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 2:13 PM کتاب ارومیه در سالهای جنگ جهانی اول نوشته رحمت توفیق را خوانده اید؟ پاسخ: یک پاراگراف اش را خوانده ام. چاپ کتاب خاطرات کشیش مالکوم ناپیر مسیحی، کشیش واتیکان- یزد ایران (دوستانه)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:29 AM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 2:12 PM کتاب مالکم ناپیر بالاخره چاپ شد؟ پاسخ: بالاخره نه. بهار عربی، بیداری اسلامی،حمله ناتو و غرب به کشورهای عرب و اسلامی (جملات زیبا)پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:27 AM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 12:57 PM سلام استاد به نظر من غربی ها به شدت کینه ای هستند. آن اتفاقی که در لیبی افتاد و آنچه در سوریه می افتد تقاص عملیات عمر مختار علیه ارتش ایتالیا(توجه داشته باشید که ایتالیا اولین کشوری بود که به لیبی حمله کرد!) و مبارزات مردم سوریه علیه ارتش فرانسه بوده و هست. گرچه برادرکشی مسلمانان در حال حاضر به دلیل مهجور کردن قرآن(به تعبیر خود قرآن کریم) حقشان است اما به نظرم وقتی به اندازه کافی از همدیگر کشتند بالاخره به این نتیجه خواهند رسید که اشکال کارشان کجاست؟باید به نسلهای آینده امیدوار بود. پاسخ: روند و مدار کار جهان و تعیین تکلیف بی خبران همان تشریح اراده خداوند کن فیکون است. رونمایی از کتاب امپراتوری فراموش شده،فرهنگ، هنر و تمدن هخامنشیان (هخامنشیان(هاخام / خاخام منشی ها))چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:55 PM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 12:35 PM کتاب امپراطوری فراموش شده درباره تاریخ و فرهنگ و هنر هخامنشیان چاپ شد. http://isna.ir/fa/photo/92023020429/%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85 http://isna.ir/fa/news/92023020429/%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85 پاسخ: چشم شما روشن. آمون : لینک عکسها : و متن مطلب لینک ها :
عکس/تصویر/اسناد کتابخانه آستان قدس روی در مورد تعزیه خوانی محرم (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:50 PM abbas چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 07:24 AM http://www.aqlibrary.org/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=667 پاسخ: عکس های ضمیمه مطلب قلابی و دست کاری شده است. آمون : لینک عکسها با رمز آدرس این وبلاگ : برای دانلود : و این هم متن خبر :
زادگاه/ مسقط الراس/ سرزمین مادری/ خاستگاه قوم یهود/ بنی اسرائیل (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:40 PM چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:50 AM عجیب است، 500 سال پیش وقتی دریاها گشوده شد فقط این یهودیها بودند که دل به دریا زدند. اونا هم که از پیشتر می دانستند یه جایی تو وسط آسیا سرزمین پوریم زده است که باید زودتر پرش کرد تا بقیه مردم راهی دریا نشدن و به اونجا برسند. و بفهمند این برهوت مال پوریم است. خب براشم که تاریخ دنیا رو عوضی نوشتند. حالا یه سوال آیا واقعا این یهودیهای پر و پخش بودند که دل به دریا زدند یا چشم آبی های یهودی شده که نسل یهود رو با خودشون قاطی پاطی کردند. پاسخ: برگردید و قریب هزار یادداشت را دوباره بخوانید. یهودیان عقده بی سرزمینی دارند و نمی توانند سایه سنگ و درختی را خاستگاه قوم خود معرفی کنند و نیازی هم دل به دریا زدن ندارند. آ ن ها در 3000 سال اخیر مشغول جمع آوری اطلاعات اقوام از شرق تا غرب جهان بوده اند.
آمون : مطلب یهودی پیشین را اینجا بخوانید :
http://purpirar.blogsky.com/1392/02/31/post-4134/
عمر مختار، رهبر جنبش ضد استعماری - فاشیستی لیبی علیه ایتالیا (افراد و شخصیت ها)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:37 PM khalil چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:05 AM استاد سلام یک سئوال بی ربط به موضوع داشتم وآن اینکه آیا عمر مختار را تا چه حد می توان شناخت به نظرتان ستودنی است؟؟؟؟ بسیار از زحماتتان ممنونم پاسخ: عمر مختار جز همان فیلم معروف در زبان و اسناد تاریخی مشرق زمین به کمال معرفی نشده. آمون : این هم از ویکی پدیا:
ارتباط صوتی و تصویری مستقیم و بدون واسطه با امام زمان،حضرت صاحب (نظرات جالب دیگران)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:30 PM نیسی سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 7:15 PM وزیر ارتباطات: صدا و تصویر امام زمان از لایه ای بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهان ارسال میشود وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد. http://www.mehrnews.com/detail/News/2057381
آمون : اعتراف می کنم که چیزی از این حرفها نفهمیدم! این مطلب رو برای این گذاشتم که شاید روزی بگن این حرف زده نشده یا چیزی شبیه به این. یا توضیح بدن.
لینک فیلتر شده ویدئویی در سایت یوتیوب youtube.com در مورد ایران (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:51 AM abbas سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 10:52 AM http://www.youtube.com/watch?v=CvSDK-rG6aY پاسخ: این یکی هم باز نشد. عکس/تصویر ناصرالدین شاه قاجار، حالات مختلف در سفرهای اطراف تهران (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:50 AM abbas سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 09:54 AM http://www.irdc.ir/fa/content/28979/default.aspx پاسخ: عالی بود. ممنون عکس/تصاویر قدیمی از ناصرالدین شاه قاجار و حرمسرای زنان ناصری (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:48 AM abbas سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 09:50 AM http://irtema.blogfa.com/post-23.aspx پاسخ: متاسفانه باز نشد تاریخ تولید شکر از نیشکر و مزارع تولید ملاس از نیشکر در جهان (تاریخ معاصر (جدید))سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 11:30 AM آزاده | ق سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 05:11 AM ماری آنتوانت یک بانوی اشرافزاده، ولخرج و خوشگذران بود که از روند جامعه آگاهی چندانی نداشت. گفته شده که زمانی که صدای انقلاب فرانسه بلند شده بود وی از کسی پرسید: که مردم چه میخواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنهاند و نان میخواهند. و شهبانو گفته بود: اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمیخورند . ویکی پدیا فارسی نوشتار اصلی: ماری آنتوانت در فرهنگ عامه عبارت " آنها بروند کیک بخورند " که اغلب به ماری آنتوانت نسبت داده اند ، اما هیچ مدرکی دال بر وجود آن ندارد که او هرگز آن را ادا کرده باشد ، به طور کلی به عنوان یک "روزنامه نگاری کلیشه" در نظر گرفته شده است. این ممکن است یک شایعه آغاز شده توسط عصبانی دهقانان عصبانی فرانسوی به عنوان یک شکل از افترا. این عبارت در اصل در VI کتاب در بخش اول (در سال 1767 به پایان رسید، در سال 1782 منتشر شد) بشرح حال خود روسو، ظاهر شد. در کل، یک زندگینامه نسبتا نادرست وجود دارد. ویکی پدیا / انگلیسی ..................................................................................................................................... " شکر " یکی از مواد لازم برای تهیه کیک یا انواع نان شیرینی است . شکر از نیشکر استحصال می شود . همه ما هم می دانیم برداشت نیشکر از کدام قاره بوده تا برسد به " کشور خوزیان " . حضرات می توانند تا پاپان دنیا بر سر کلمه شکر یا صحیح آن سکر باشد ، پرچانگی کنند که از سانسکریت وارد عرب شد یا از عرب وارد سانسکریت . ابهام دیگری ذهن ما را مشغول کرده . ملکه ماری آنتوانت مرحومه و جمله معروفش . که حالا به صرافت افتاده اند آن جمله را از مالکیت صاحب آن خارج کنند . تا مثلا در ظاهر آبرویی برای دخترک اتریشی بخرند . خانم ماری آنتوانت این جمله را گفته است ، یقینا . اما چرا ؟ . در پس کلمات این جمله طعنه نیش داری خوابیده حتی اگر متکلمش یک ملکه سرخوش باری به هر جهت باشد . باید دید مخاطبانش چه کسانی بودند ؟ شکر و خون بردگان . بردگان بیشماری بر سر زمین های نیشکر به شلاق گرفته می شدند برای استخراج شکر . در غرش طوفان فرانسه که دربار بخاطر وام های یهودیان آلمانی لهستانی تبار ، به کسری بودجه رسیده بود قرص نان های بر سر نیزه دهقانان به نشانه اعتراض بالا رفت که در آمده از تنور اشراف زادگان و دوک و ودوشس ها و مارشال هایی بود که اربابان آن زمین های نیشکر بودند . افرادی که بعدها شورای انقلاب برادری و برابری را تشکیل دادند در سقوط سر باشکوه خاندان لویی در پای گیوتین ، جانشین آریستو کرات های سابق شدند حتی ولخرج تر ، همان بچه اعیان های مورد خطاب سرکار خانم ماری آنتوانت در آن جمله :_ اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمیخورند _ بودند ؛ که قهوه غلیظ صبح شان را با شکر فراوان سر می کشیدند ... وبا نان شیرینی به به بستر می رفتند و برای مردم فرودست خواب می دیدند . خانم ماری آنتوانت اینقدرها احمق و بی خبر از اوضاع پیرامون نبود . مردم فرانسه تا سالها پس از پیروزی طغیان بر ستم و جور ورسای ، همچنان گرسنه ماندند . این انقلاب در آن بی وقتی چه سودی داشت ؟ سلطنت مشروطه در برنامه کاری آینده لویی شانزدهم قبل از اعدام بود و همچنین محمدرضا شاه قبل از مهاجرت . ایده پیشنهادی مشاوران مشترک در هر دو دربار در پس پرده . این انقلاب فرانسه بدطور ما را یاد خیزش های خاورمیانه می اندازد . خیری از 57 که ندیدیم حالا که این 2013 و مابقی . علل ردیه جمله معروف ملکه آنتوانت بماند برای همان مورخان درباری . بپردازیم به ژوزف بوناپارت ( بناپارت ) نخستین رییس جمهور فرانسه . اینقدر که تصویر در ژست های مختلف از ناصرالدین شاه قاجار پادشاه پرشیا وجود دارد از آقای ژوزف بناپارت بجز اندکی انگشت شمار در آرشیو فرانسه موجود نیست . عجیبه . ![]() پاسخ: راه اقیانوس ها که گشوده شد، یعنی کم تر از 500 سال پیش، یهودیان بر دوش هر ملت و فرهنگی که در بنادر دور و نزدیک سر بر می اوردند، قصه ای توراتی بار کرد تا به گشایش مناظر و مرایای کنیسه و کلیسایی و داد و ستد افسانه ها کمکی شده باشد. آمون : احتمالا هدف از تایید کامنتهای بیماران اسکیزوفرن فرارکرده از تیمارستان، نشان دادن اوضاع این گونه یهودیان است. آیه لزوم / وجوب انجام غسل جنابت بعد از مقاربت و تیمم و دستور وضو (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 01:16 AM رهگذر قدیمی دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 6:09 PM من چند بار به قم رفتم و تفاوت ماهوی غسل و طهارت آیه 6 سوره مائده را پرسیدم اما جواب صحیحی نیافتم یعنی کسی نگفت که اگر شستن (غسل) رفتاریست که جنابت را ازبین می برد چرا خداوند ما را به طهارت دعوت می کند و اگر طهارت به معنی(پاک کردن) است ما چرا در هنگام جنابت غسل(شستشوی همه بدن) می کنیم و بعد از دفع غایط شستن موضعی را طهارت می گوئیم. و نیز آیا زنان نیازی به تیمم بعد از تماس با مردان ندارند که خداوند فقط مردان را به تیمم می خواند؟ آیا اینجا پاسخی خواهم گرفت؟ رضا سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 7:06 PM جناب رهگذر قدیمی جمله(وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً فَاطهَّرُوا ) عطف بر جمله(فَاغْسِلُوا)است، یعنی حکم تیمم بدل از وضو و غسل که درصورت عدم طهارت است، مبین و مقید اطلاق(فَاطهَّرُوا) است، یعنی هر گاه وقت نماز شد و مکلف جنب بود، باید طهارت را به دست اورد، چنان که اگر کسی می خواست نماز بخواند و وضو نداشت، باید وضو بگیرد و با ان طهارت را تحصیل کند. ( إِن کُنتُمْ جُنُباً ) نیز قرینه و مبین اطلاق نداشتن (فَاغْسِلُوا) است که مفهوم ایه این می شود که اگر خواستید نماز بخوانید، چنانکه جنب نبودید وضو بگیرید و اگر جنب بودید، طهارت از جنایت واجب است، پس وجوب وضو مطلق نیست تا برای هر نمازی وضو لازم باشد بلکه اگر هنگام نماز بعدی طهارت باقی بود، نیازی به وضوی مجدد نیست. و در این ایه، مواضع وضو و تیمم بیان شده است: در وضو صورت و دستها را بشویید و سر و پاها را مسح کنید و در تیمم، مقداری از صورت و دست ها را مسح کنید؛ اما در غسل تنها فرمود:(فَاطهَّرُوا)، چون همه بدن را باید شست. و شاید همین نکته علت امر به سبب در وضو و به مسبب در غسل باشد که در وضو و تیمم به غسل( غین به فتحه) ومسح اکر کرده است که سبب طهارت است و در غسل(غین به ضمه) به خود طهارت دستور داده است که مسبب از غسل است. و همانطور که مستحضرید وضو و غسل،طهارتی هستند که با اب حاصل می شود و تیمم بدل از انها،طهارتی هستند که با خاک است که بر پایه(وَ إِن کُنتُم مَّرْضى أَوْ عَلى سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا ) چهار قید دارد: دو قید نخست سبب عذری یا مانع و دو قید دیگر، سبب مقتضی یا موجب لزوم تحصیل طهارت اند. و قطعاً جمله (وَ إِن کُنتُم مَّرْضى أَوْ عَلى سفَرٍ) به (وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً فَاطهَّرُوا ) بر می گردد، اما در بازگشت ان به جمله اول که درباره وضو بود، تامل و استفاده عموم از این قید برای تیمم بدل از وضو مشکل است، از این رو برای دلالت ایه بر جوار تیمم بدل از وضو ، افزون بر دلالتش بر جواز تیمم بدل از غسل، جمله( أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ ) را افزود که جمله نخست، ناظر به قضای حاجت و در مقابل وضو و قسمت اول ایه است و جمله دوم، درباره جنابت و در مقابل غسل و بخش دوم ایه است. از چهار قید یاد شده در ایه دو قید نخست با یکدیگر و دو قید پایانی با همدیگر هماهنگ اند؛ یعنی بیماری با سفر و امدن غائط با لمس نساء هماهنگ است و دو قید اخر، با دو قید اول ربط ندارند و عطف بر یکدیگر نیستند. و بر این اساس(او) در (أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم ) به معنای (واو) است و در بقیه به معنای خودش، زیرا مرض یا سفر، ناقض وضو یا موجب و مجوز تیمم نیستند، بلکه فقط قید غالبی هستند، یعنی غالباً مریض بر استعمال اب قدرت ندارد، یا بیشتر سفرها دسترسی به اب سخت است، و ذکر این دو تمثیل است نه تعیین؛ ولی دو قید اخیر(امدن از غائط و لمس نساء) ناقض وضو و موجب غسل هستند، از این رو نمی توان دو قید اخیر را بر دو قید قبلی (مرض و سفر) عطف کرد. (أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم ) عطف بر (وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً ) نیست، زیرا تقسیم کننده یا قسیم(أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ ) است که مصداقی از جنب است. و معنای ایه چنین خواهد بود که اگر در حال بیماری یا سفر بودید و قضای حاجت و جنابت برای شما پیش امد و به اب دسترسی نداشتید، تیمم کنید، پس موضوع تام و معیار اصلی در این چهر صورت، فقدان اب است. حالا یا اب نیست یا اب هست ولی مکلف قادر به تحصیل ان نیست؛ یا از استعمال ان بر اثر مرض یا ترس معذور است که همه این موارد مجوز تیمم اند:(فَتَیَمَّمُوا صعِیداً طیِّباً ). که فاء در (فَتَیَمَّمُوا) جواب شرط و ( فَلَمْ تجِدُوا ) متمم شرط است. رهگذر قدیمی پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 08:58 AM جناب رضا از توضیح مبسوطی که با لهجه قمی !! بیان کرده اید واقعا ممنونم اما معلومم نشد که چرا در لسان حضرات وکلای دین ,مردم را در امر جنابت به "غسل " { که در حقیقت امر به شستن موضعی است } امرمی نمایند ولی در مورد تمیز کردن مخرج غایط از کلمه " طهارت" استفاده می کنند که در اصل حکم به شستشوی تمام بدن است؟ و گرنه آیه مبارکه در مورد تیمم کاملا واضح و روشن است و شاید سوال من با لهجه درست افاده نشده بود!! و البته مورد تیمم زنان بعد از تماس جنسی بی جواب باقی مانده. رضا پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 11:51 AM جناب رهگذر قدیمی ، جواب شما به صورت واضح داده شد و شما بدون اینکه به خود زحمت بدهید و با دقت بخوانید، دوباره سوالات خود را مطرح می کنید. اگر متن ارسالی اشکالی دارد، ان را نقد بفرمایید نه اینکه زبان تسمخر در جملاتتان باشد. اما مطلب اخرتان در مورداینکه آیا زنان نیازی به تیمم بعد از تماس با مردان ندارند که خداوند فقط مردان را به تیمم می خواند؟ نیازی به جواب دادن نبود ، چون طرح سوالتان بچگانه بود. خطابهای مشترک در قرآن نیز دو گونه است: گاهی با عنوان فراگیری مانند واژه ناس و انسان و من موصول عموم انسانها را خطاب میکند، و گاهی در ظاهر از لفظ مذکر استفاده میکند، ولی عموم را -اعم از زن و مرد خطاب مینماید؛ مثل یا ایها الذین امنوا ، مانند یاایها المومنون . با توجه به این مسئله در ابتدای ایه خداوند از لفظ مذکر که ویژه مردان است ، استفاده نموده است و طبق مبنای شما پس باید همه این مسائل ذکر شده در ایه6سوره مائده ویژه مردان باشد نه زنان!!!! جناب رهگذر قدیمی استفاده از لفظ مذکر در خطاب های مشترک، در میان انسانها معمول است و اختصاصی به قرآن ندارد؛ به خصوص در مقام قانونگذاری از الفاظ و ضمایر مذکر استفاده میشود، ولی معنای عموم اراده میگردد و یکی از علت های این شیوه بخاطر این است که سخن گفتن قرآن با زنان، برخاسته از نگرش آن به ارزشهای انسانی و رعایت حرمت زنان میباشد. طبیعی است که مؤدبانه و عفیفانه سخن گفتن با زنان، یکی از راههای حفظ حرمت آنان میباشد؛ زیرا اینگونه سخن گفتن، نشان از نوعی احترام و ارج نهادن به مقام شامخ آنها است، چنان که همین شیوه برای احترام به بزرگتر در میان انسانها معمول است . بنابراین حکم تیمم در (أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا ) شامل زنان نیز می شود اما بخاطر حفظ حرمت زنان از خطاب مذکر استفاده کرده است که شامل مرد و زن هر دو می شود. پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 4:05 PM جناب رضا حالا شما از کجا فهمیدید که قرآن بخاطر احترام به زنان ار واژه مذکر استفاده کرده؟ مگر خدا با بندگانش رودربایستی دارد. چرا هی مطلب را میپیچانید تا نظر خود را توجیه بفرمایید. رضا جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 7:07 PM با سلام جناب بی اسم، از کدام پیچاندن صحیت می کنید!!! جناب بی اسم ،اگر مخاطب جمعی بودند که هم در بین آنها مذکر و هم افراد مؤنث بودند، از باب تغلیب از ضمیر و خطابات مذکر استفاده می شود.به عبارت دیگر، اگر گروهی از زنان که فقط یک مرد در میانشان باشد، به من سلام کنند؛ پاسخ من به آنها باید با ضمیر جمع مذکر باشد. یعنی باید در جوابشان بگوییم: علیکم السلام. قرآن کریم که به زبان قوم عرب یعنی به زبان فصیح عربی نازل گردیده همواره این قاعده را رعایت کرده است. مثلاٌ اگر شما به ایه73سوره هود نگاه کنید،که فرشتگان پاسخ اظهار تعجب همسر ابراهیم را میدهند و به همین سبب، فعل مفرد مؤنث مخاطب، استعمال شده است. حال اگر گفته شود اگر او مخاطب آیه است پس چرا در میان خطاب به او صحبت خانواده و اهل خانه به میان آمده است؟ توجه شما را جلب میکنیم به این نکته که در آغاز کلام، روی سخن با یک زن است، اما به اعتبار اینکه وی وابسته به حضرت ابراهیم است و همسر اوست و لذا هنگامی که هردوی آنها مورد نظر هستند، ضمیر را مذکر میآورد. خطابات قرآن از قبیل ﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا﴾ و ﴿کُتِبَ عَلَیْکُمْ﴾ و نظایر آنها، مختص و منحصر به مردان نیست بلکه زنان نیز مشمولاند ولی بنا به قاعدة تغلیب، ضمایر مذکر به کار رفته است. اگر بخواهیم طبق افکار شما به سراغ قران برویم، پس روزه بر زنان واجب نیست، چون روی سخن در ایه 183سوره بقره متوجه مردان است نه زنان:(یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا کُتِب عَلَیْکمُ الصیَامُ کَمَا کُتِب عَلى الَّذِینَ مِن قَبْلِکمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ). یا ایه 3سوره مائده که در بیان حرمت گوشتهای حرام است، خطاب به صورت مذکر است و در این صورت طبق مبنای شما فقط بر مردان حرام است نه زنان. جناب بی اسم، پیراسته سخنی در تمام ایات قران به وضوح مشخص است به خصوص پیراسته سخنی قران در بر خورد با مخالفان و همچنین پیراسته سخنی قران در پرداختن به مسائل جنسی که قران عموماً از الفاظ و تعابیر کنایی بهره جسته است، قران به مناسبتهای مختلف از مساله همبستری با زنان سخن به میان اورده و بی انکه به ان تصریح کند، در تمام انها از تعابیر همچون:لمس، اتیان، مباشرت، رفث بهره جسته است. مثلاً، رفث در ایه187سوره بقره سخنی است متضمن چیزی که ذکر آن قبیح است؛ مانند سخن از آمیزش و آنچه به آن میانجامد. رفث در این آیه کنایه از جماع است تا جواز فراخوانی زنان به آمیزش و گفتوگوی پیرامون آن را بیان کند و چون رفث متضمن معنای افضا است با (الی)متعدی شده است ، و افضا از آنرو با حرف( الی )متعدی میشود که به معنای انضمام و تماس است: ﴿وقَد اَفضی بَعضُکُم اِلی بَعض) و کنایه از آمیزش است؛ نه صریح در آن . این پیراسته سخنی از رازهای جاودانگی قران است. رهگذر قدیمی یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 07:57 AM جناب رضا اولا اشاره به نحوه بیان شما به عنوان لهجه قم تمسخر نیست بلکه تذکر نحوه بیان حوزوی شماست ثانیا توضیحات شما بر حول تیمم بود ولی سوال من تذکر این مطلب بود که طهارت و غسل در توضیحات حضرات وکلای دین جا عوض کرده اند و مردم از زبان ایشان طهارت را شستن مخرج غایط می دانند و غسل را شستن تمام بدن خود. واما قسمت بچگانه سوال من را که پاسخ داده اید باید عرض کنم که خداوند با بندگان خود تعارف ندارد برای تبیین لازم موضوعات مورد نظر خود(ان الله لا یستحیی مثلا مابعوضه..)و اینکه فرموده اید در مواردی قران با عنوان ای اهل ایمان یا ای مردم , مذکر سخن می گوید اما منظورش عموم مردم مذکر و مونث است حرف کاملا صحیحی است اما در آیه مربوطه محلی از اعراب ندارد زیرا زنان همدیگر را لمس نمی کنند پس ظاهرا روی سخن با مردان است اما چون اشکال مورد نیاز تیمم قبل از این مورد عمومی است مانند بیمار شدن یا سفر کردن و دفع غایط پس این قسمت هم مربوط به هردو جنس می تواند باشد اما قران زمانی که طرف خطابش همه مردم نیست غالبا موارد مذکر و مونث را جدا می کند مانند سوره نور آیه 30 و 31 که حفظ نگاه و فروج را جداگانه از مرد و زن میخواهد و کلمه مومنین آیه 30 را برای اتمام خطاب خود کافی نمی داند. در حالیکه در آیه 29 سوره المعارج الذین عموم مردم مذکر و مونث است که فروج خود را حفظ می کنند.بهرصورت ازاینکه مجبور به همکلامی بچه ها شده اید معذرت می خواهم و امیدوارم بزودی به بلوغ لازم برسم تا سوالات بیجا نکنم. آمون : از آن حرف هاست ها! می چسبد بیخ ریش این موارد، لااقل : و چند مورد دیگر دور از دسترس در فهرست یادداشت های وبلاگ! 1 - 3 - 92 : یک کامنت اضافه شد. 2 خرداد :یک کامنت دیگر اضافه شد. و نیز یک کامنت دیگر. و یکی دیگر. 4 خرداد یک کامنت اضافه شد. 6 خرداد یک کامنت اضافه شد. عکس/تصویر روضه خوانی/عزاداری ماه محرم دوران قاجار در بازار تهران (تاریخ معاصر (جدید))سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 00:56 AM abbas دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 11:19 AM http://www.forums.mihandownload.com/thread202974.html پاسخ: این تصاویر جاعلانه در نوع خودش یک مکتب شناخته می شود. از درخت و سایه اش در عکس آخر برای پوشاندن چیزی استفاده کرده اند و در پیش صحنه عکس ماکتی از قدس را به عنوان سمبل می چرخانند. سازنده این تصاویر حتی از وضع سبزه میدان در زمان قاجار بی خبر کامل بوده است.
آمون : هر سه عکس در این لینک :
http://s4.picofile.com/file/7771575371/azadari_mah_e_moharram.rar.html
با این رمز :
در دسترس هستند. کشتار و نسل کشی عام مسلمانان برمه / میانمار و سکوت مجامع جهانی (اسلام،دین اسلام Islam و مسلمانان)سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 00:51 AM ؟ دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 08:33 AM سکوت عمومی مسلمانان جهان در برابر کشتار مسلمین میانمار نشانه چیست؟ پاسخ: از خاخام بپرسید. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۲
یادداشت 4131 الی 4150 وبلاگ آرشیو کامنت های وبلاگ ناصر پورپیرار
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر