دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۲

یادداشت 4131 الی 4150 وبلاگ آرشیو کامنت های وبلاگ ناصر پورپیرار


   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان

 




______________________________________________________

______________________________________________________

سوریه،مانع انتقال گاز قطر به اروپا،متحد ایران،جنگ بر سر گاز مایع  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:08 PM
پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 2:29 PM
سلام علیکم

انقلاب با دلارهای نفتی قطر! جنگ «گاز» در سوریه

وقایع سوریه بیش از آنکه در قالب خط مقاومت و یا انقلاب مردمی قابل تحلیل باشد در چارچوب نابودی زیرساخت های مسلمین ساکن این سرزمین و همچنین تهیه بستر مناسب برای انتقال گاز منطقه به سوی غرب قابل فهم و بررسی است.

به همین دلیل است که روسیه با تمام قوا و توان وارد صحنه شده و از یک سو نقش مکمل قیچی نابودی سوریه را بازی می کند و سوی دیگر از کاهش سهم 25 درصدی صادرات گاز در کل درآمد اقتصاد روسیه جلوگیری می نماید.

تغار برخورد مزورانه و فاقد تدبیر حکومت ایران با مساله مقاومت در برابر غرب و اسرائیل چندی است که به اعتراف وزیر محترم خارجه از پشت بام به زمین سقوط کرده و همه صدای رسوایی آن را همه شنیده اند.

اما می ماند تدابیر و راه حل هایی که مسلمین بر حکومت های بی تدبیر تحمیل می کنند که ان شاء الله راه نجات از اینجا حاصل می شود و گرنه امیدی به هیچکدام از این مدعیان دروغین مقاومت نیست

" دولت سوریه مانع کشیدن لوله نفتی است که نقشه آن کشیده شده . امیر نشین کوچک قطر در دوسال گذشته «3 میلیارد دلار» به شورشیان در سوریه کمک کرده است.

آنچه برا ی قطر اهمیت دارد لوله حمل گازی است که قرار است از اردن بگذرد و به کالاس در جنوب ترکیه برسد و از آنجا به اروپای غربی منتقل گردد. در این میان دولت اسد مشکل ایجاد کرده است، به همین دلیل است که ترکیه ناگهان خواستار سقوط اسد شده است، در حالی که اردوغان رئیس دولت ترکیه همین چندی پیش با خانواده اش با اسد، در خلوت مطلوب خانوادگی، دوران تعطیلات  مشترک را می گذراند.

این لوله جدید باید از عربستان، اردن و سوریه بگذرد و در ترکیه  از طریق لوله نابوکو که هنوز ظرفیت پذیرش گاز بیشتری دارد به اروپای غربی حمل گردد . در اتحادیه اروپا این نقشه مورد حمایت پرشور سیاستگرانی که از روسیه می ترسند نیز قرار گرفت، چون می تواند وابستگی اروپای غربی را به گاز روسیه   کاهش دهد. "

http://aayande.wordpress.com/2013/05/17/%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%81%D8%AA%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3/#more-3316

 

 

 

 

 

آمون : خلاصه مطلب این است که سوریه، چون به جای گاز قطر، با انتقال گاز ایران به اروپا موافق است، قطر می خواهد انقلاب خریداری کند و راه اجرای نقشه در بلند مدت را اجرا کند.  

 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مینیاتورهای مقامات حریری،ستاره های داوود در جلدهای کتابهای قدیمی  (فرهنگ(جدید))

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 11:14 AM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 7:30 PM
http://www.mirasmaktoob.ir/d_newsold.asp?id=1701
مقامات حریری
کلا یه وقتایی به این سایت سربزنین بد نیس  
 
 
 
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 7:34 PM
راستی اینم هست
http://www.mirasmaktoob.ir/d_newsold.asp?id=1241
جلدهای سلجوقی و مغول با یک ستاره ششپر جانانه
پاسخ:
سوخته سازان ترک و هندی و کهنه جهودان  شیرازی و کاشانی و همدانی ساخت ده قطعه از این جلدها را خوراک کار یک هفته خود می دانند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ازدواج خانم پرستو موحدی / فریبا حاجی زاده با اترش، دوستان ناریا  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:44 AM

عابدی

پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392 ساعت 11:24 PM
با سلام

خواهر گرامی ام، فریبا خانم، ازدواج تان با آقای اترش را از صمیم قلب ام تبریک عرض می کنم، امیدوارم سال های سال در کنار هم با سعادت و آرامش زندگی کنید.

ارادتمند، عابدی.  
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 11:13 AM
با سلام

عابدی عزیز از لطفت ممنونم، ان شاالله ما هم بزودی شما رو توی رخت دومادی ببینیم.
از بقیه دوستانی که ایمیلی و تلفنی تبریک گفتن مجددا تشکر میکنم. براتون بهترینها رو آرزو دارم.
ارادتمند فریبا حاجی زاده  
 
 
  
 
 
 
 
علی قدیمی
یکشنبه 29 اردیبهشت 1392 ساعت 2:40 PM
آقای عابدی به ما هم سر بزن  بی انصاف بی مروت!

و تبریک ویژه برای اترش و حاجی زاده محترم
 
 
 
 
 
بی نام
دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 08:20 AM
تشارکو عرنه وعرنینه علیک یا رب الکریم.

خانم حاجی زاده آقای اترش پیوندتان مبارک.بلاخره تیغه دوم این تک تیغه ناکار آمدخانم حاجی زاده پیدا شد. خوشحالیم الحمد لله.انشا الله درایت وتعقل وصبرو خود داری و وقار کلام مواد ومصالح ساخت بنای زیبای زندگی مشترک شما بانوی متدین باشد .
 
 
 
    
 
 
 
دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 7:11 PM
درود بر یگانه پژوهشگر تاریخ شرق میانه و تبریک ویژه به خانم حاجی زاده یار دیرین بنیان اندیشی
خانم حاجی زاده پیوندتان از نوع ازدواج است یا ملک یمین؟
 
 
 
 
علی
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:23 AM
یک کامنت بی اسم گفتند که :پیوندتان از نوع ازدواج است یا ملک یمین؟
اگر جرات داری ایه 24سوره نسا را ترجمه کن تا معنای ما ملکت ایمانکم را بفهمی:( و المحصنات من النسا الا ما ملکت ایمانکم....).
اگه می تونی ترجمه کن.
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 4:03 PM
جناب علی
تا وقتی یگانه ی شرق میانه حاضر است ما چکاره ایم که به ترجمه قران بپردازیم.
بارها درباره ماملکت ایمانکم توضیح داده اند و بنیان اندیش واقعی اگر به استناد آن ، همراهی برای خود دست و پا کند قاعدتا نباید شرمنده باشد. نمی شود ادعای بنیان اندیشی داشت اما در تمام شئونات زندگی از خوراک و پوشاک و ختنه و ازدواج و روابط زن و مرد گرفته تا مراسم ختم و کفن و دفن همچنان بر پایه رسوماتی که معلوم نیست چقدر آن برآمده از حقایق دین مبین و چقدر القائات کنیسه و کلیسا است رفتار کرد.
البته طرف سوال کس دیگری بود  نمی دانم شما چرا بخود گرفته اید .
 
 
 
 
  
نیسی
پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 2:38 PM
جناب علی

اگر جرات داری آیه 25 سوره نساء با دقت بخوان و بگو نکاح با محصنات یعنی چه؟
 
 
 
آمون : باید بگم که ... .  
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چاپ کتاب ایران باستان با ترجمه آقای خشایار بهاری، مترجم انتشارات  (فرهنگ(جدید))

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:34 AM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 3:42 PM
چشم خودتان روشن استاد عزیز.

ضمنا این آقای خشایار بهاری که برای شما کتاب ایران باستان ترجمه می کرد و سرآخر مجبورش کردین ول کنه و بره، دوباره برگشته سر کار و کتاب ایران باستان ترجمه می کنه
پاسخ:
ظاهرا اسامی افراد خانواده را از میان ابیات شاه نامه و معرفی نامه تورات استخراج کرده اند. کار خشایار به پرستش هخامنشیان کشیده و حرف و عکس حریف اش نمی شود.

 

 

 

 

 

آمون : اگر علت چشم روشنی را خواستید، بنگرید به :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/03/01/post-4142/

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مجموعه عکسها / تصاویر سلطنتی و برون شهری از ناصرالدین شاه قاجار  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:32 AM

رامین ع

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 3:08 PM
سلام استاد
فکر میکنید مجموع عکسهای ناصرالدین شاه  بیشتره ؟ یا  رضا شاه و محمد رضا شاه ؟
بنظر من ناصرالدین شاه
هر جا رسیده یه عکسی ازش انداختند
میخوان بزرو صاحب قدرت نشونش بدن
پاسخ:
گمان نمی کنم از ناصرالدین شاه که دیگر نمی دانیم چه قیافه ای داشته عکس سالمی پیدا شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب ارومیه (اورمیه، اورمیا) در سالهای جنگ جهانی اول، رحمت توفیق  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:30 AM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 2:13 PM
کتاب ارومیه در سالهای جنگ جهانی اول نوشته رحمت توفیق را خوانده اید؟
پاسخ:
یک پاراگراف اش را خوانده ام.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چاپ کتاب خاطرات کشیش مالکوم ناپیر مسیحی، کشیش واتیکان- یزد ایران  (دوستانه)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:29 AM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 2:12 PM
کتاب مالکم ناپیر بالاخره چاپ شد؟
پاسخ:
بالاخره نه.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بهار عربی، بیداری اسلامی،حمله ناتو و غرب به کشورهای عرب و اسلامی  (جملات زیبا)

پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 10:27 AM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 12:57 PM
سلام استاد
به نظر من غربی ها به شدت کینه ای هستند. آن اتفاقی که در لیبی افتاد و آنچه در سوریه می افتد تقاص عملیات عمر مختار علیه ارتش ایتالیا(توجه داشته باشید که ایتالیا اولین کشوری بود که به لیبی حمله کرد!) و مبارزات مردم سوریه علیه ارتش فرانسه بوده و هست. گرچه برادرکشی مسلمانان در حال حاضر به دلیل مهجور کردن قرآن(به تعبیر خود قرآن کریم) حقشان است اما به نظرم وقتی به اندازه کافی از همدیگر کشتند بالاخره به این نتیجه خواهند رسید که اشکال کارشان کجاست؟باید به نسلهای آینده امیدوار بود.
پاسخ:
روند و مدار کار جهان و تعیین تکلیف بی خبران همان تشریح اراده خداوند کن فیکون است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

رونمایی از کتاب امپراتوری فراموش شده،فرهنگ، هنر و تمدن هخامنشیان  (هخامنشیان(هاخام / خاخام منشی ها))

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:55 PM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 12:35 PM
کتاب امپراطوری فراموش شده درباره تاریخ و فرهنگ و هنر هخامنشیان چاپ شد.
http://isna.ir/fa/photo/92023020429/%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85

http://isna.ir/fa/news/92023020429/%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%B4%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85
پاسخ:
چشم شما روشن.  
 
 
 
 
 
 
آمون : لینک عکسها :  
 
 
  
 
 
و متن مطلب لینک ها :  
 
 
در رونمایی از کتاب «امپراتوری فراموش‌شده» عنوان شد:
خود ما امپراتوری هخامنشی را فراموش کردیم؛ نه غرب
سرویس: فرهنگی و هنری - ادبیات و نشر کد خبر: 92023020429
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
 در نشست رونمایی از کتاب «امپراتوری فراموش‌شده» عنوان شد: این غرب نبود که امپراتوری هخامنشیان را فراموش کرد؛‌ بلکه ما ایرانیان از این دوران باشکوه تمدنی غافل شدیم.
به گزارش بخش کتاب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی دهباشی در این نشست گفت: کتابی که امروز رونمایی می‌شود، اثری درباره‌ی ‌فرهنگ، هنر و تمدن هخامنشیان است که گردآورندگان آن: جان کرتیس و نایجل تالیس نمایشگاه موزه بریتانیا را در سال 1384 درباره دوره بسیار مهم تمدن ایران باستان سال‌های 550 تا 330 پیش از میلاد یعنی دوره شاهنشاهی هخامنشی برگزار کردند. این نمایشگاه با ابتکار دکتر جان کرتیس، ایران‌شناس و سرپرست بخش خاورمیانه‌ی موزه بریتانیا، تشکیل شده و چندین موزه‌ اروپایی از جمه موزه لوور و موزه‌ ایران باستان و موزه ‌تخت جمشید با ارسال اشیای موزه‌ غنی بودن این نمایشگاه را تضمین کردند. کتاب «امپراتوری فراموش‌شده» ترجمه خشایار بهاری است که تاکنون کتاب‌های بسیار مهمی در حوزه‌ی تاریخ ایران باستان از جمله «لشکرکشی خشایارشاه به یونان» نوشته‌ی چالز هیگنت، کتاب «ایران کهن» تألیف جان کرتیس و همچنین کتاب «تاریخ سیاسی هخامنشی» از داندا مایف و چند کتاب دیگر را ترجمه کرده است. خشایار بهاری همچنین کتاب «اسطوره و تاریخ» اثر دکتر رحیم شایگان را نیز به فارسی ترجمه کرده که مراحل آخرین چاپ را طی می‌کند.
او با بیان این‌که کتاب «امپراتوری فراموش‌شده» دربرگیرنده‌ی 12 فصل است، به معرفی فصل‌های این کتاب پرداخت.
همچنین تورج اتحادیه، سرپرست مجموعه‌ی مطالعات ایران باستان، گفت: 10 سال پیش با پیشنهاد دکتر رحیم شایگان که آن موقع در دانشگاه هاروارد تدریس و تحقیق می‌کردند، «مجموعه مطالعات ایران باستان» را با انتشار کتاب «کتیبه‌های هخامنشی» شروع کردیم که از این کتاب نزدیک به 10 هزار نسخه چاپ و توزیع شده است. در طی سال‌هائی که گذشت، سعی بر این بود که عنوان‌های این مجموعه که از تحقیقات به‌روز استادان بزرگ این رشته انتخاب شده است، با بهترین شکل و کیفیت ممکن و با رعایت تعاریف و مراتب علمی باستان‌شناسی ترجمه، ویرایش و تولید شود. پس از 10 سال امروز دوازدهمین کتاب مجموعه را با عنوان «امپراتوری فراموش‌شده» رونمائی می‌کنیم. مشوق اصلی ما در ادامه این فعالیت ملی و فرهنگی کثرت علاقه‌مندان به تاریخ ایران باستان و تجدید چاپ‌های مکرر عنوان‌های مجموعه مطالعات ایران باستان بوده است.
او با بیان این‌که کتاب‌هایی مانند «ساسانیان و هون‌ها» نوشته فرانس آلتهایم، «امپراتوری اشکانی و اسناد آن» جمع‌آوری یوزف ویزهوفر، «امپراتوری ساسانی» نوشته دکتر تورج دریائی، «جهان هخامنشیان» جمع‌آوری جان کرتیس و سنت جان سیمسون را در دست ترجمه داریم، به تشریح دیگر فعالیت‌های‌شان در این مجموعه پرداخت.
اتحادیه در ادامه عنوان کرد: با بی‌توجهی به کتاب‌های مورخین یونان باستان و نبود امکان خواندن نبشته‌های میخی، امپراتوری هخامنشی فراموش‌ و از خاطره‌ها محو می‌شود و تاریخ این دوره به‌صورت داستان‌های حماسه‌ای غیرحقیقی برای ما ایرانیان باقی می‌ماند. تا زمانی که شرق‌شناسان اروپایی از قرن هفدهم میلادی به بعد با مطالعه و توجه به کتاب‌های تاریخی یونانی و سفر به منطقه امپراتوری هخامنشی و ارتباط دادن آثار باستانی باقی‌مانده از آن دوران با نوشته‌های مورخین یونانی و در پی آن با رمزگشائی خطوط میخی و خواندن آن‌ها امپراتوری فراموش‌شده را به خاطره‌ها بازگردانده‌اند. «امپراتوری فراموش‌شده» کتابی است علمی، خواندنی، مصور و تماشایی، چکیده‌ای ا‌ست از آخرین تحقیقات باستان‌شناسی توسط برترین استادان ایرانی و خارجی در مورد تاریخ سیاسی، فرهنگ، هنر، دین، زبان، سازمان‌های کشوری و حتا عادات زندگانی پارسیان هخامنشی.
ژاله آموزگار، استاد دانشگاه تهران، نیز گفت: سال‌ها پیش جان هنیلز، ‌ایران‌شناس و اسطوره‌شناس انگلیسی، کتاب «شناخت اساطیر ایران» خود را با این عبارت آغاز می‌کند: «ایران سرزمین تضادهای بزرگ است». همه‌ی ما بارها با مفهوم این عبارت در بیش‌تر رخ‌دادهای سرزمین‌مان روبه‌رو بوده‌ایم و شاید کم‌تر بدان اندیشیده‌ایم. در این آشفته‌بازار نشر و کاغذ که کیست که نداند چه می‌گذرد، انتشار کتاب نفیس و زیبای «امپراتوری فراموش‌شده» درباره‌ی فرهنگ، هنر و تمدن هخامنشیان در این قطع جالب غیرمعمول، کاغذی که در این دنیای رایانه‌زده دست را نوازش می‌دهد، با تصویرهای واقعاً دیدنی و زیبا که من برخی از آن‌ها را از اصل خود آن اشیا و آثار تاریخی که به چشم دیده‌ا‌م، زیباتر یافتم، نوعی تضاد نیست؟ همه‌ی ما می‌توانیم درک کنیم که در وضع کنونی، تا چنین فرزندی زاده شود، چه مرارت‌هایی را باید به جان خرید.
نشست رونمایی «امپراتوری فراموش‌شده»
او همچنین متذکر شد: تلاش صمیمانه‌ی ‌جان کرتیس و نایجل تالیس و همکاری دولت‌ها و رؤسای علاقه‌مند موزه‌ها این رویداد فرهنگی بسیار مهم را ممکن ساخت تا از این پس قلم به نوعی دیگر بر صفحه‌ها بلغزد و اگر غربی‌ها این سلسله‌ی‌ تأثیرگذار تاریخی دنیای قدیم را تنها با جنگ‌های ایران و یونان و حمله و پیروزی اسکندر می‌شناختند، دیدگاه‌شان را تغییر دهند و تصویر واقعی دیگری از ایران هخامنشی به خاطر بسپارند. ایران هخامنشی که حکومتی بزرگ بود، نه خودکامه بود و نه جبار؛ آن‌چنان که در نوشته‌های مورخان غرب آمده است؛ بلکه حکومتی بود قانون‌مند که برای اداره‌ی این قلمرو گسترده که چندین برابر سرزمین یونان بود، بهترین روش‌های حکومتی را به کار می‌گرفت و برای هر مورد فرمانروایی قانونی و روشی داشت و حکومتش به مراتب قانون‌محورتر از یونانی بود که به مردم‌سالاری معروف شده است. شادروان امیرمهدی بدیع در مجموعه آثار «یونانیان و بربرها» روایت‌های ضد و نقیض را که در کتاب‌های مورخان یونان در همین مورد مردم‌سالاری یونانیان آمده است و تهمت‌هایی را که به غلط به ایرانیان زده‌اند، به خوبی نشان داده است. آندرو مدوز یکی از نویسندگان این مجموعه در مقاله‌ی «سازمان شاهنشاهی هخامنشی» می‌گوید بسیاری از ما بر این باوریم که ریشه‌ی ‌دموکراسی‌های معاصر سرانجام به دموکراسی قرن پنجم ق. م آتن بازمی‌گردد، اما بی‌گمان شماری از ما، از میزان دین خود به امپراتوری هخامنشی آگاهیم که خود معاصر دموکراسی آتن بود و طلوع سلسله‌ی هخامنشی و امپراتوری آن از شگفتی‌های آن روزگاران است.
آموزگار در ادامه یادآور شد: به مناسبت این نمایشگاه استادان برجسته و متخصص دوره‌ی‌ هخامنشی در موضوع‌های مختلف مربوط به این دوران با تکیه بر یافته‌های باستان‌شناسی و بخصوص اشیای عرضه‌شده در این نمایشگاه مقاله‌هایی فراهم آوردند و مجموعه‌ی این مقاله‌ها به کوشش جان کرتیس و نایجل تالیس منتشر شد و نشر فرزان روز همت کرد و این اثر را که حاوی 12 مقاله‌ی علمی ارزنده بود، با ترجمه‌ی روان خشایار بهاری و تصویرهایی زیبا و مناسب که در لابه‌لای مقاله‌ها گنجانده شده است، به زیور طبع آراست. تصویرها اغلب با شرح کامل معرفی می‌شوند و شناسنامه‌شان عرضه می‌شود.
این استاد دانشگاه پس از بحث درباره‌ی مقاله‌های کتاب متذکر شد: آیا ما بازماندگان هخامنشیان شرح افتخارات این فرمانروایی باشکوه را باید در حدیث دیگران بیابیم؟ امپراتوری‌ای که نامش را فراموش‌شده می‌گذارند. البته من این امپراتوری را فراموش‌شده نمی‌دانم، چون دوره‌ی هخامنشی همیشه در حافظه‌ی تاریخی و روایی ایرانیان جایگاه برجسته‌ای داشته است. گرچه گروهی ضمن مباحث فراوان به این موضوع اشاره می‌کنند که هخامنشیان فراموش‌شده بودند، چون در خدای‌نامه‌های دوران ساسانی نامی از آن‌ها نیست و بر این باورند که اشکانیان و ساسانیان از وجود هخامنشیان و تاریخ آن‌ها بی‌اطلاع بوده‌اند. به نظر من، این موضوع نمی‌تواند درست باشد، زیرا به‌جز روایت‌های ایرانی از زبان گوسان‌ها و خنیاگران و اخبار راویان یهودی و مورخان یونان و سریانی،‌ روایات خاطرات دوران هخامنشی را در دوره‌های بعد زنده نگاه داشته است. به طور مختصر می‌گویم و فقط به یک استدلال اشاره می‌کنم، دلیل نبودن نام هخامنشیان در خدای‌نامه‌های پهلوی می‌تواند ناشی از گرایش دینی این اثر باشد. موبدان تأثیری مستقیم در ارائه تاریخ گذشته‌ی ایران داشته‌اند و هرچه صرف نظر از سیاست دینی آن‌ها بود، از نوشته‌ها حذف می‌شد. این جهت‌گیری اختصاص به دین مردان ایرانی ندارد. تاریخ ارمنستان تحت تأثیر کتاب مقدس است و جهان‌بینی مسیحی کاملاً ‌در آن آشکار است و تاریخ اسلام تحت تأثیر قرآن کریم است و شاید به این دلیل است که در سنت اوستایی هم پیشدادیان و کیائیان جای مادها و هخامنشیان و اشکانیان را می‌گیرند. سلسله‌های اساطیری اوستا جایگزین فرمانروایان واقعی ایران می‌شوند.
همچنین کامران فانی در سخنانی در این نشست گفت: ایران هزار سال است که تاریخ مستمر و مداومی داشته است. تاریخی سرشار از فراز و فرودهای عبرت‌آمیز، ولی در طی سالیان دراز همواره ‌این کشور بزرگ و قدیمی در مقابل حوادث ایستاده است. در واقع سرنوشت همچون درخت سرو است که در مقابل توفان‌ها سر خم می‌کند و گاهی تا مرز سقوط می‌رود، ولی در نهایت به حالت ایستاده برمی‌گردد. در میان تاریخ کهن‌سال چندهزارساله‌ی ایران یک دوره‌ی ‌درخشان داریم و آن دوره‌ی‌ ایران باستان است. این دوره واقعا به تمدن بشری افزوده و باعث غنا و شکوفایی تمدن جهانی شده است. در مورد این دوره،‌ بویژه دوره‌ی اولش که دوره‌ی امپراتوری هخامنشی است، کتاب‌های بسیار نوشته شده است. یکی از اهداف نشر فرزان این بود که ما سعی کنیم لااقل کتاب‌های جدیدی که در این مورد نوشته می‌شود، ترجمه و منتشر کنیم. برای ما مهم است، زیرا ما مردم فراموش‌کاری هستیم. ترجمه این کتاب‌ها شاید باعث شود اندکی فراموشی را از دست بدهیم و آگاه‌تر شویم. این مجموعه به 12 جلد رسیده است. بخصوص به دوره‌ی ‌هخامنشیان توجه خاصی شده و پنج جلد از این مجوعه به این دوره اختصاص یافته است. کتاب معروف و اساسی پی‌یر بریان یا کتیبه‌های هخامنشی از آن جمله است.
او در ادامه متذکر شد: برگزاری نمایشگاه امپراتوری فراموش‌شده می‌خواهد بگوید که این امپراتوری یک امپراتوری نیست که غرب بتواند فراموشش کند. ممکن است دوره‌ای فراموش شود یا پنهان شود، ولی بخشی در واقع از آگاهی غربی است. اگر غرب را میراث‌بر یونان باستان و رم باستان بدانیم و مجموعه‌ی‌ آن تمدن را متعلق به تمدن جدید غرب بدانیم، ایران همیشه یک حضور پررنگ در این تمدن داشته است. اما این «فراموش‌شده» را من در واقع از طرف خودمان می‌دانم. من معتقدم این ما بودیم که این دوره را فراموش کردیم.
انتهای پیام
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس/تصویر/اسناد کتابخانه آستان قدس روی در مورد تعزیه خوانی محرم  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:50 PM

abbas

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 07:24 AM
http://www.aqlibrary.org/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=667
پاسخ:
عکس های ضمیمه مطلب قلابی و دست کاری شده است.  
 
 
 
 
 
آمون : لینک عکسها با رمز آدرس این وبلاگ :   
 
 
برای دانلود :
 
   
و این هم متن خبر :  
 
 
بیش از 3000 برگ سند تاریخی و عکس قدیمی تعزیه و شبیه خوانی دوره قاجار در مرکز اسناد آستان قدس رضوی حفاظت و نگه داری میشود

اشاره:
ایرانیان ازدیربازدوستداراهل بیت(علیهم السلام) وخاندان عترت بوده ومفتخر به ولایت امامان معصوم می باشند. گفته می شود قبیله بنی حمراء ازقبایل ایرانی تبار شیعی مذهب کوفه ، نخستین کسانی بودند که پس ازواقعه و حماسه شکوهمند وجانسوز کربلا آشکارا مجالس عزاداری برپاکردند وبه مختارسردارجوانمرد پیوستند، آنها که بالغ بربیست هزارجنگجوی دلاوربودند اکثریت سپاه مختاررا که به خونخواهی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) قیام کرده بود تشکیل می دادند.
ایرانیان به ویژه پس ازشهادت امام رضا(ع) وبالاگرفتن خشم ونفرتشان نسبت به حکومتهای ظلم وجور به عزاداریها حال ورنگ دیگری بخشیدند وبطورمداوم به آن می پرداختند و بالاخره باروی کارآمدن" آل بویه" درایران وعراق وترویج تشیع درمناطق مختلف ، شیعیان ودوستداران امام حسین(ع) مجال بیشتری برای عزاداری پیداکردند و آل بویه که خود ایرانی وشیعه بودند عزاداری وسوگواری های علنی وباشکوهی را حتی در بغداد بنیان گذاشتند.
• سیرعزاداری درایران ازآل بویه تا انقلاب اسلامی
سالم حسین زاده کارشناس مسئول بخش ارزشیابی اسناد آستان قدس رضوی نیز عقیده دارد عزاداری درسوگ ورثای سالارشهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) بطوررسمی وگسترده ازدوره آل بویه درایران آغازشده است ، وی اظهارمی دارد: عزاداری پس از روی کارآمدن این سلسله آغازشد وتا زمان تیموریان با قوّت وضعف ادامه یافت ودردوره تیموریان رونق وسیع وجدّی گرفت وپس ازآن باروی کارآمدن سلسله صفویه وحمایت رسمی سران آنها از مذهب تشیع ، برپایی عزاداری گسترش بیشتری یافت ودراقصی نقاط ایران متداول گردید.
وی ادامه می دهد: این مراسم تا زمان قاجاریه ادامه یافت ودردوره رضاپهلوی با آن که خود وی درابتدا با تظاهر و حمایت های صوری ازعلما ومظاهر تشیع وبه راه انداختن دستجات وهمراهی با عزاداران توانسته بود افکارعمومی را جلب کرده وحکومت رابدست گیرد ولی پس ازچندی با نمایان شدن چهره واقعی اش، به شدت با عزاداری مبارزه کرد وآن را ممنوع ساخت ولی درزمان پهلوی دوم به لحاظ فشارهای بیش ازپیش مردم به حکومت ، باردیگرممنوعیت عزاداری برداشته شد . وی خاطرنشان می سازد: پس از سقوط سلطنت 57 ساله پهلوی وآغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، سوگواری دررثای سالارشهیدان منزلت بسیار والایی یافت بطوریکه مراسم عزاداری امروزه درسراسر ایران بطورخودجوش وباشوروعشق مردم نسبت به ائمه اطهار وبویژه سالارشهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) برگزارشده ودرشهرهای مذهبی همچون مشهد، قم ، کاشان ، اصفهان، اردبیل و... بسیار دیدنی وباشکوه انجام می گردد.
• مراسم عزاداری دردوره قاجار وظهور میرعزا، میرماتم ومیرغم ها...
وی درادامه مجالس سوگواری ، تعزیه خوانی وشبیه خوانی را جزئی از مراسم مذهبی و آیینی مردم ایران دانسته و به ساختار مجالس تعزیه وشبیه خوانی درزمان قاجاریه و کم و بیش در دوره های تاریخی بعد درایران اشاره کرده و می گوید : معمولادرهرمجلس تعزیه یک نسخه اصلی وجود داشته که دردست تعزیه گردان بوده است ، تعزیه گردان را معین البکاء وهمکارش را ناظم البکاء می خوانده اند وازروی همان نسخه اصلی ،معین البکاء نوبت اجرای هرکس را درمجلس تعزیه مشخص می کرده و معمولا برا ی شروع ، قطع وشروع مجدد مجالس تعزیه وشبیه خوانی ازطبل استفاده می شده و نقالی هم به همراه نواختن موسیقی حزن انگیز( طبل ونی وسنج)بی وقفه درطول نمایش تعزیه بالحن ونوای بسیار سوزناکی ادامه می یافته است.
وی ادامه می دهد: اغلب نسخه های تعزیه وشبیه خوانی دردوران ناصری ازسوی سید مصطفی کاشانی ملقب به" میر عزا" تهیه ودراختیار دستجات تعزیه خوانی قرارمی گرفت ونسخ تعزیه ها وشبیه خوانی ها درشهرهای نطنز، زواره وکاشان عمدتا مربوط به میر عزابود،درعهد محمد شاه قاجار نیز" میرماتم " برادرمیرعزا وپسرش آقاکاظم معروف به " میرغم" شغل نسخه نویسی رابه عهده داشتند ، این افراد و به ویژه میرعزا درسرودن اشعار ومرثیه های عزاداری ا زسبک شعرای مشهوری همچون حافظ، سعدی ، فردوسی وبیشتر ازهمه ازسروده های قاآنی شیرازی تقلید می نمودند.
• انتقاد علما ازمضامین تحریف شده در برخی مراسم سوگواری دردوره قاجاروابتکارامیرکبیر ...
وی ادامه می دهد: اواخر دوره قاجار وبویژه درعصر ناصرالدین شاه برگزاری مجالس تعزیه وشبیه خوانی به اوج خودرسید ومراسم شبیه خوانی حکومت عمدتا درتکیّه های دولت اجرامی شد ولی به دلیل راه یابی مضامینی بعضا وهن انگیز به نسخ تعزیه وشبیه خوانی وفاصله گرفتن این نمایش ها با عزاداری اصیل وواقعی ،علما،روحانیون وفضلای کشور به انتقاد ازتحریف حقایق دراین مراسم پرداختند .
وی بیان می دارد: دردوره ناصرالدین شاه به دستورصدراعظم امیرکبیریکی ازشعرا بنام میرزاشهاب الدین اصفهانی ملقب به ملک الشعرا مراثی واشعار مذهبی شیوایی با مضامین بسیارعالی وآموزنده سرود واشعار نارسا ودورازحقایق وتحریف شده را ازمرثیه های حضرت سیدالشهدا(ع) حذف نمود .
میرزاشهاب الدین اصفهانی 12 مجلس بسیار زیبای تعزیه را به رشته تحریردرآورد واین اولین قدم اصلاحی درارائه حقایق ووقایع تاریخی محرم وعاشورا درنسخه نویسی های مربوط به تعزیه وشبیه خوانی درسراسرایران بود.
• اسناد و عکسهای نفیس تاریخی مراسم عزاداری و شبیه خوانی موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی دراختیارپژوهشگران قراردارد
حسین زاده درادامه بابیان این که درحال حاضر بیش از3 هزار نسخه نوحه ومراثی مشهور نسخه نویسان دوره قاجار نظیرمیرزا محمد تقی در زمان فتحعلی شاه میرزا محمد علی متخلص به رجاء وملقب به نجم الشعرا اهل کوهپایه اصفهان و اسماعیل هنر فرزند یغمای جندقی ومیرزا محمد علی مستوفی جرقویه ای ، حاج میرزا امین خلیفه وملاحسین رضوانی ومحمد تاجر گرگانی وزین العابدین رضوی خوانساری وهمچنین ده ها قطعه عکس نفیس ازمراسم عزاداری وشبیه خوانی قدیمی دراین دوره تاریخی درمرکزاسنادآستان قدس رضوی نگهداری می شود می افزاید: عناوین نسخه های عزاداری ومرثیه سرایی بجا مانده ازعصر قاجارشامل موضوعاتی همچون طفلان مسلم ، شهادت امام حسین، واقعه عاشورا و نسخه های تعزیه بمناسبت ایام شهادت ائمه معصومین (علیهم السلام)و وفات پیامبر اکرم(ص) ووفات حضرت خدیجه(س) و... می باشد که اکثرقریب به اتفاق این نسخه ها ازمضامین بسیارعالی ، جانسوز وآموزنده برخوردارهستند.
کارشناس مسئول ارزشیابی اسناد آستان قدس رضوی اضافه می کند: اکثر مدایح ومراثی نگهداری شده در مرکزاسناد آستان قدس رضوی مربوط به مدیحه سرایان مشهور مناطق خراسان ، آذربایجان، اصفهان و....می باشد و اسناد ارزشمندی همچون حکم محمدعلی میرزا ولیعهد مظفرالدین شاه مبنی بر تفویض منصب معین البکاء به شخصی به نام میرزاحسن جهت تعزیه خوانی درتکیه دولتی آذربایجان ونیز عکس های بسیار قدیمی ونفیس ازمراسم عزاداری وشبیه خوانی درنقاط مختلف ایران ازدوره قاجار وپهلوی برغنای اسناد مربوط به سیرعزاداری درایران افزوده است.وی درپایان اظهارمی دارد: مرکزاسناد آستان قدس رضوی جهت غنی ترشدن این مجموعه گرانبها و نیزدراختیارقراردادن این اسناد نفیس به مورخان وپژوهشگران مذهبی، آمادگی خود را برای جذب اسناد قدیمی نوشتاری وتصویری مربوط به مراسم عزاداری،سوگواری وشبیه خوانی ازطریق اهداء، وقف وخرید اعلام می نماید ..
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زادگاه/ مسقط الراس/ سرزمین مادری/ خاستگاه قوم یهود/ بنی اسرائیل  (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:40 PM
چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:50 AM
عجیب است، 500 سال پیش وقتی دریاها گشوده شد فقط این یهودیها بودند که دل به دریا زدند. اونا هم که از پیشتر می دانستند یه جایی تو وسط آسیا سرزمین پوریم زده است که باید زودتر پرش کرد تا بقیه مردم راهی دریا نشدن و به اونجا برسند. و بفهمند این برهوت مال پوریم است. خب براشم که تاریخ دنیا رو عوضی نوشتند. حالا یه سوال آیا واقعا این یهودیهای پر و پخش بودند که دل به دریا زدند یا چشم آبی های یهودی شده که نسل یهود رو با خودشون قاطی پاطی کردند.
پاسخ:
برگردید و قریب هزار یادداشت را دوباره بخوانید. یهودیان عقده بی سرزمینی دارند و نمی توانند سایه سنگ و درختی را خاستگاه قوم خود معرفی کنند و نیازی هم دل به دریا زدن ندارند. آ ن ها در 3000 سال اخیر مشغول جمع آوری اطلاعات اقوام از شرق تا غرب جهان بوده اند.

 

 

 

 

 

 

 

آمون : مطلب یهودی پیشین را اینجا بخوانید :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/02/31/post-4134/

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عمر مختار، رهبر جنبش ضد استعماری - فاشیستی لیبی علیه ایتالیا  (افراد و شخصیت ها)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:37 PM

khalil

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:05 AM
استاد سلام
یک سئوال بی ربط به موضوع داشتم وآن اینکه آیا عمر مختار را تا چه حد می توان شناخت به نظرتان ستودنی است؟؟؟؟

بسیار از زحماتتان ممنونم
پاسخ:
عمر مختار جز همان فیلم معروف در زبان و اسناد تاریخی مشرق زمین به کمال معرفی نشده.     
 
 
 
 
 
آمون : این هم از ویکی پدیا:  
 
عُمر مختار (۱۸۶۲-۱۹۳۱) بیش از بیست‌سال رهبر جنبش مقاومت مردم لیبی علیه اشغالگری نظامی ایتالیا بود. وی در روستای کوچک جنزور در نزدیکی طبرق در شرق لیبی به دنیا آمد. ابتدا در سال ۱۹۱۲، او سازماندهی و نزدیک به بیست سال، به رهبری مقاومت مردمی لیبی در برابر استعمار ایتالیا پرداخت و بیش از هزار بار با نیرو‌های ایتالیایی درگیر شد. دولت ایتالیا وی را دستگیر و در روز ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۳۱ در سلوق به دار آویخت.
او عمر مختار محمد فرحات ابریدان محمد مومن بوهدیمه عبدالله علم مناف بن محسن بن حسن بن عکرمه بن الوتاج بن سفیان بن خالد بن الجوشافی بن طاهر بن الارقع بن سعید بن عویده بن الجارح بن خافی (معروف به بالعروه) بن هاشم بن مناف بزرگ، از بزرگان قبایل قریش بود.
او از عشیره فرحات از قبیله بریدان بود که این قبیله عضوی از قبیله المنفه یا المنیف می‌باشد که به قبایل بنی مناف بن هلال بن عامر باز می‌گردد که از اولین قبایل هلالی می‌باشد که وارد برقه شده. و مادر او نیز عائشه فرزند محارب بود.
عمر مختار در کیرنایکا (انگلیسی: Cyrenaica)، استان بطنان لیبی، در شرق طبرق در روستایی به نام جنزور به دنیا آمد. او زود یتیم شد, سرپرستی وی را شارف الغریانی، برادرزاده حسین غریانی، که رهبر سیاسی و مذهبی در کیرنایکا بود به عهده گرفت. او آموزش ابتدایی خود را در مسجدی محلی گذراند و سپس به مدت هشت سال اقدام به تحصیل در دانشگاه سنوسی (انگلیسی: Senussi) در الجغوب نمود، که مقر جنبش سنوسی بود. در سال ۱۸۹۹ وی با دیگر سنوسی‌ها برای کمک به ربیح الذبیر (انگلیسی: Rabih Az-Zubayre) در مقاومت در برابر فرانسوی‌ها به چاد فرستاده شد.
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارتباط صوتی و تصویری مستقیم و بدون واسطه با امام زمان،حضرت صاحب  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 10:30 PM

نیسی

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 7:15 PM
وزیر ارتباطات:
صدا و تصویر امام زمان از لایه ای بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهان ارسال می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه هم اکنون با ارتقای فیبر نوری لایه های مختلف جو برای انتقال دیتای صوتی و تصویری به کار گرفته می شود، گفت: صدا و تصویر آقا امام زمان از این لایه های جدید و بالاتر از فیبر نوری برای تمام جهانیان ارسال خواهد شد.

http://www.mehrnews.com/detail/News/2057381

 

 

 

 

 

آمون : اعتراف می کنم که چیزی از این حرفها نفهمیدم! این مطلب رو برای این گذاشتم که شاید روزی بگن این حرف زده نشده یا چیزی شبیه به این. یا توضیح بدن.

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک فیلتر شده ویدئویی در سایت یوتیوب youtube.com در مورد ایران  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:51 AM

abbas

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 10:52 AM
http://www.youtube.com/watch?v=CvSDK-rG6aY
پاسخ:
این یکی هم باز نشد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس/تصویر ناصرالدین شاه قاجار، حالات مختلف در سفرهای اطراف تهران  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:50 AM

abbas

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 09:54 AM
http://www.irdc.ir/fa/content/28979/default.aspx
پاسخ:
عالی بود. ممنون
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس/تصاویر قدیمی از ناصرالدین شاه قاجار و حرمسرای زنان ناصری  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

چهارشنبه 1 خرداد 1392 ساعت 00:48 AM

abbas

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 09:50 AM
http://irtema.blogfa.com/post-23.aspx
پاسخ:
متاسفانه باز نشد
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ تولید شکر از نیشکر و مزارع تولید ملاس از نیشکر در جهان  (تاریخ معاصر (جدید))

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 11:30 AM

آزاده | ق

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 05:11 AM
ماری آنتوانت یک بانوی اشرافزاده، ولخرج و خوشگذران بود که از روند جامعه آگاهی چندانی نداشت. گفته شده که زمانی که صدای انقلاب فرانسه بلند شده بود وی از کسی پرسید: که مردم چه می‌خواهند؟ آن شخص پاسخ داد: گرسنه‌اند و نان می‌خواهند. و شهبانو گفته بود: اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند . ویکی پدیا فارسی
نوشتار اصلی: ماری آنتوانت در فرهنگ عامه
عبارت " آنها بروند  کیک بخورند " که اغلب به ماری آنتوانت نسبت داده اند ، اما هیچ مدرکی دال بر وجود آن ندارد که او هرگز آن را ادا کرده باشد ، به طور کلی به عنوان یک "روزنامه نگاری کلیشه" در نظر گرفته شده است. این ممکن است یک شایعه آغاز شده توسط عصبانی دهقانان عصبانی فرانسوی به عنوان یک شکل از افترا. این عبارت در اصل در VI کتاب در بخش اول (در سال 1767 به پایان رسید، در سال 1782 منتشر شد) بشرح حال خود روسو، ظاهر شد. در کل، یک زندگینامه نسبتا نادرست وجود دارد. ویکی پدیا / انگلیسی

.....................................................................................................................................
" شکر " یکی از مواد لازم برای تهیه کیک یا انواع نان شیرینی است . شکر از نیشکر استحصال می شود . همه ما هم می دانیم برداشت نیشکر از کدام قاره بوده تا برسد به " کشور خوزیان " . حضرات می توانند تا پاپان دنیا بر سر کلمه شکر یا صحیح آن سکر باشد ، پرچانگی کنند که از سانسکریت وارد عرب شد یا از عرب وارد سانسکریت .
ابهام دیگری ذهن ما را مشغول کرده . ملکه ماری آنتوانت مرحومه و جمله معروفش . که حالا به صرافت افتاده اند آن جمله را از مالکیت صاحب آن خارج کنند . تا مثلا در ظاهر آبرویی برای دخترک اتریشی بخرند .
خانم ماری آنتوانت این جمله را گفته است ، یقینا . اما چرا ؟ . در پس کلمات این جمله طعنه  نیش داری خوابیده حتی اگر متکلمش  یک ملکه سرخوش باری به هر جهت باشد . باید دید مخاطبانش چه کسانی بودند ؟
شکر و خون بردگان . بردگان بیشماری بر سر زمین های نیشکر به شلاق گرفته می شدند برای استخراج شکر . در غرش طوفان فرانسه  که دربار بخاطر وام های یهودیان آلمانی لهستانی تبار ، به کسری بودجه رسیده بود  قرص نان های بر سر نیزه دهقانان به نشانه اعتراض بالا رفت که  در آمده از تنور اشراف زادگان و دوک و ودوشس ها و مارشال هایی بود که اربابان آن زمین های نیشکر بودند .
  
افرادی  که بعدها شورای انقلاب برادری و برابری را تشکیل دادند در سقوط سر باشکوه خاندان لویی در پای گیوتین ، جانشین آریستو کرات های سابق شدند حتی ولخرج تر ،  همان بچه اعیان های مورد خطاب سرکار خانم ماری آنتوانت  در آن جمله :_  اکنون که نان ندارند چرا شیرینی نمی‌خورند  _ بودند ؛ که قهوه غلیظ  صبح شان را با شکر فراوان سر می کشیدند ... وبا نان شیرینی به به بستر می رفتند و برای مردم فرودست خواب می دیدند . خانم ماری آنتوانت اینقدرها احمق و بی خبر از اوضاع پیرامون نبود .
مردم فرانسه تا سالها پس از پیروزی طغیان بر ستم و جور ورسای ، همچنان گرسنه ماندند . این انقلاب در آن بی وقتی چه سودی داشت ؟
سلطنت مشروطه در برنامه کاری آینده لویی شانزدهم قبل از اعدام بود و همچنین محمدرضا شاه قبل از مهاجرت . ایده پیشنهادی مشاوران مشترک در هر دو دربار در پس پرده .  
این انقلاب فرانسه بدطور ما را یاد خیزش های خاورمیانه می اندازد . خیری از 57 که ندیدیم حالا که این 2013 و مابقی .
علل ردیه جمله معروف ملکه آنتوانت بماند برای همان مورخان درباری . بپردازیم به ژوزف بوناپارت ( بناپارت ) نخستین رییس جمهور فرانسه . اینقدر که تصویر در ژست های مختلف از ناصرالدین شاه قاجار پادشاه پرشیا وجود دارد از آقای ژوزف بناپارت بجز اندکی انگشت شمار در آرشیو فرانسه موجود نیست .  عجیبه .  
پاسخ:
راه اقیانوس ها که گشوده شد، یعنی کم تر از 500 سال پیش، یهودیان بر دوش هر ملت و فرهنگی که در بنادر دور و نزدیک سر بر می اوردند، قصه ای توراتی بار کرد تا به گشایش مناظر و مرایای کنیسه و کلیسایی و داد و ستد افسانه ها کمکی شده باشد.     
 
 
 
 
 
آمون : احتمالا هدف از تایید کامنتهای بیماران اسکیزوفرن فرارکرده از تیمارستان، نشان دادن اوضاع این گونه یهودیان است.  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آیه لزوم / وجوب انجام غسل جنابت بعد از مقاربت و تیمم و دستور وضو  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 01:16 AM

رهگذر قدیمی

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 6:09 PM
من چند بار به قم رفتم و تفاوت ماهوی غسل و طهارت  آیه 6 سوره مائده را پرسیدم اما جواب صحیحی نیافتم یعنی کسی نگفت که اگر شستن (غسل) رفتاریست که جنابت را ازبین می برد چرا خداوند ما را به طهارت دعوت می کند و اگر طهارت به معنی(پاک کردن)   است ما چرا در هنگام جنابت غسل(شستشوی همه بدن) می کنیم و بعد از دفع غایط شستن موضعی را طهارت می گوئیم. و نیز آیا زنان نیازی به تیمم بعد از تماس با مردان ندارند که خداوند فقط مردان را به تیمم می خواند؟ آیا اینجا پاسخی خواهم گرفت؟  
 
 
  
 
 
 
 
 
رضا
سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 7:06 PM

جناب رهگذر قدیمی
جمله(وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً فَاطهَّرُوا ) عطف بر جمله(فَاغْسِلُوا)است، یعنی حکم تیمم بدل از وضو و غسل که درصورت عدم طهارت است، مبین و مقید اطلاق(فَاطهَّرُوا) است، یعنی هر گاه وقت نماز شد و مکلف جنب بود، باید طهارت را به دست اورد، چنان که اگر کسی می خواست نماز بخواند و وضو نداشت، باید وضو بگیرد و با ان طهارت را تحصیل کند.
( إِن کُنتُمْ جُنُباً ) نیز قرینه و مبین اطلاق نداشتن (فَاغْسِلُوا) است که مفهوم ایه این می شود که اگر خواستید نماز بخوانید، چنانکه جنب نبودید وضو بگیرید و اگر جنب بودید، طهارت از جنایت واجب است، پس وجوب وضو مطلق نیست تا برای هر نمازی وضو لازم باشد بلکه اگر هنگام نماز بعدی طهارت باقی بود، نیازی به وضوی مجدد نیست.
و در این ایه، مواضع وضو و تیمم بیان شده است: در وضو صورت و دستها را بشویید و سر و پاها را مسح کنید و در تیمم، مقداری از صورت و دست ها را مسح کنید؛ اما در غسل تنها فرمود:(فَاطهَّرُوا)، چون همه بدن را باید شست. و شاید همین نکته علت امر به سبب در وضو و به مسبب در غسل باشد که در وضو و تیمم به غسل( غین به فتحه) ومسح اکر کرده است که سبب طهارت است و در غسل(غین به ضمه) به خود طهارت دستور داده است که مسبب از غسل است.
و همانطور که مستحضرید وضو و غسل،طهارتی هستند که با اب حاصل می شود و تیمم بدل از انها،طهارتی هستند که با خاک است که بر پایه(وَ إِن کُنتُم مَّرْضى أَوْ عَلى سفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا ) چهار قید دارد: دو قید نخست سبب عذری یا مانع و دو قید دیگر، سبب مقتضی یا موجب لزوم تحصیل طهارت اند. و قطعاً جمله (وَ إِن کُنتُم مَّرْضى أَوْ عَلى سفَرٍ) به (وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً فَاطهَّرُوا ) بر می گردد، اما در بازگشت ان به جمله اول که درباره وضو بود، تامل و استفاده عموم از این قید برای تیمم بدل از وضو مشکل است، از این رو برای دلالت ایه بر جوار تیمم بدل از وضو ، افزون بر دلالتش بر جواز تیمم بدل از غسل، جمله( أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم مِّنَ الْغَائطِ أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ ) را افزود که جمله نخست، ناظر به  قضای حاجت و در مقابل وضو و قسمت اول ایه است و جمله دوم، درباره جنابت و در مقابل غسل و بخش دوم ایه است.
از چهار قید یاد شده در ایه دو قید نخست با یکدیگر و دو قید پایانی با همدیگر هماهنگ اند؛ یعنی بیماری با سفر و امدن غائط با لمس نساء هماهنگ است و دو قید اخر، با دو قید اول ربط ندارند و عطف بر یکدیگر نیستند. و بر این اساس(او) در (أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم ) به معنای (واو) است و در بقیه به معنای خودش، زیرا مرض یا سفر، ناقض وضو یا موجب و مجوز تیمم نیستند، بلکه فقط قید غالبی هستند، یعنی غالباً مریض بر استعمال اب قدرت ندارد، یا بیشتر سفرها دسترسی به اب سخت است، و ذکر این دو تمثیل است نه تعیین؛ ولی دو قید اخیر(امدن از غائط و لمس نساء) ناقض وضو و موجب غسل هستند، از این رو نمی توان دو قید اخیر را بر دو قید قبلی (مرض و سفر) عطف کرد.
(أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنکُم ) عطف بر (وَ إِن کُنتُمْ جُنُباً ) نیست، زیرا تقسیم کننده یا قسیم(أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ ) است که مصداقی از جنب است.
و معنای ایه چنین خواهد بود که اگر در حال بیماری یا سفر بودید و قضای حاجت و جنابت برای شما پیش امد و به اب دسترسی نداشتید، تیمم کنید، پس موضوع تام و معیار اصلی در این چهر صورت، فقدان اب است. حالا یا اب نیست یا اب هست ولی مکلف قادر به تحصیل ان نیست؛ یا از استعمال ان بر اثر مرض یا ترس معذور است که همه این موارد مجوز تیمم اند:(فَتَیَمَّمُوا صعِیداً طیِّباً ). که فاء در (فَتَیَمَّمُوا) جواب شرط و ( فَلَمْ تجِدُوا ) متمم شرط است.
 
 
 
  
 
رهگذر قدیمی
پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 08:58 AM
جناب رضا از توضیح مبسوطی که با  لهجه قمی !! بیان کرده اید واقعا ممنونم اما معلومم نشد که چرا در لسان حضرات وکلای دین ,مردم را در امر جنابت به  "غسل " { که در حقیقت امر به شستن موضعی است } امرمی نمایند ولی در مورد تمیز کردن مخرج غایط از کلمه " طهارت" استفاده می کنند که در اصل حکم به شستشوی تمام بدن است؟ و گرنه آیه مبارکه در مورد تیمم کاملا واضح و روشن است و شاید سوال من با لهجه درست افاده نشده بود!! و البته مورد تیمم  زنان بعد از تماس جنسی بی جواب باقی مانده.
 
  
 
 
 
 
 
رضا
پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 11:51 AM
جناب رهگذر قدیمی ، جواب شما به صورت واضح داده شد و شما بدون اینکه به خود زحمت بدهید و با دقت بخوانید، دوباره سوالات خود را مطرح می کنید. اگر متن ارسالی اشکالی دارد، ان را نقد بفرمایید نه اینکه زبان تسمخر در جملاتتان باشد.
اما مطلب اخرتان در مورداینکه آیا زنان نیازی به تیمم بعد از تماس با مردان ندارند که خداوند فقط مردان را به تیمم می خواند؟ نیازی به جواب دادن نبود ، چون طرح سوالتان بچگانه بود.
خطاب‏های مشترک در قرآن نیز دو گونه است: گاهی با عنوان فراگیری مانند واژه ناس و انسان و من موصول عموم انسان‏ها را خطاب می‏کند، و گاهی در ظاهر از لفظ مذکر استفاده می‏کند، ولی  عموم را -اعم از زن و مرد  خطاب می‏نماید؛ مثل یا ایها الذین امنوا  ، مانند یاایها المومنون .
با توجه به این مسئله در ابتدای ایه خداوند از لفظ  مذکر که ویژه مردان است ، استفاده نموده است و طبق مبنای شما پس باید همه این مسائل ذکر شده در ایه6سوره مائده ویژه مردان باشد نه زنان!!!!
جناب رهگذر قدیمی استفاده از لفظ مذکر در خطاب های مشترک، در میان انسان‏ها معمول است و اختصاصی به قرآن ندارد؛ به خصوص در مقام قانون‏گذاری از الفاظ و ضمایر مذکر استفاده می‏شود، ولی معنای عموم اراده می‏گردد و یکی از علت های این شیوه بخاطر این است که سخن گفتن قرآن با زنان، برخاسته از نگرش آن به ارزش‏های انسانی و رعایت حرمت زنان می‏باشد. طبیعی است که مؤدبانه و عفیفانه سخن گفتن با زنان، یکی از راه‏های حفظ حرمت آنان می‏باشد؛ زیرا این‏گونه سخن گفتن، نشان  از نوعی احترام و ارج نهادن به مقام شامخ آنها است، چنان که همین شیوه برای احترام به بزرگتر در میان انسان‏ها معمول است . بنابراین حکم تیمم در (أَوْ لَمَستُمُ النِّساءَ فَلَمْ تجِدُوا مَاءً فَتَیَمَّمُوا ) شامل زنان نیز می شود اما بخاطر حفظ حرمت زنان از خطاب مذکر استفاده کرده است که شامل مرد و زن هر دو می شود.
 
  
 
 
 
 
 
 
پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت 4:05 PM
جناب رضا حالا شما از کجا فهمیدید که قرآن بخاطر احترام به زنان ار واژه مذکر استفاده کرده؟ مگر خدا با بندگانش رودربایستی دارد. چرا هی مطلب را میپیچانید تا نظر خود را توجیه بفرمایید.
 
  
  
 
 
 
 
رضا
جمعه 3 خرداد 1392 ساعت 7:07 PM
با سلام
جناب بی اسم، از کدام پیچاندن صحیت می کنید!!!
جناب بی اسم ،اگر مخاطب جمعی بودند که هم در بین آنها مذکر و هم افراد مؤنث بودند، از باب تغلیب از ضمیر و خطابات مذکر  استفاده می شود.به عبارت دیگر، اگر گروهی از زنان که فقط یک مرد در میانشان باشد، به من سلام کنند؛ پاسخ من به آنها باید با ضمیر جمع مذکر باشد. یعنی باید در جوابشان بگوییم: علیکم السلام.
قرآن کریم که به زبان قوم عرب یعنی به زبان فصیح عربی نازل گردیده همواره این قاعده را رعایت کرده است.
مثلاٌ اگر شما به ایه73سوره هود نگاه کنید،که فرشتگان پاسخ اظهار تعجب همسر ابراهیم را می‌دهند و به همین سبب، فعل مفرد مؤنث مخاطب، استعمال شده است. حال اگر گفته شود اگر او مخاطب آیه است پس چرا در میان خطاب به او صحبت خانواده و اهل خانه به میان آمده است؟ توجه شما را جلب می‌کنیم به این نکته که در آغاز کلام، روی سخن با یک زن است، اما به اعتبار اینکه وی وابسته به حضرت ابراهیم است و همسر اوست و لذا هنگامی که هردوی آنها مورد نظر هستند، ضمیر را مذکر می‌آورد.
خطابات قرآن از قبیل ﴿یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا﴾ و ﴿کُتِبَ عَلَیْکُمْ﴾ و نظایر آنها، مختص و منحصر به مردان نیست بلکه زنان نیز مشمول‌اند ولی بنا به قاعدة تغلیب، ضمایر مذکر به کار رفته است.
اگر بخواهیم طبق افکار شما به سراغ قران برویم، پس روزه بر زنان واجب نیست، چون روی سخن در ایه 183سوره بقره متوجه مردان است نه زنان:(یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا کُتِب عَلَیْکمُ الصیَامُ کَمَا کُتِب عَلى الَّذِینَ مِن قَبْلِکمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ).
یا ایه 3سوره مائده که در بیان حرمت گوشتهای حرام است، خطاب به صورت مذکر است  و در این صورت طبق مبنای شما فقط بر مردان حرام است نه زنان.
جناب بی اسم، پیراسته سخنی در تمام ایات قران به وضوح مشخص است به خصوص پیراسته سخنی قران در بر خورد با مخالفان و همچنین پیراسته سخنی قران در پرداختن به مسائل جنسی که قران عموماً از الفاظ و تعابیر کنایی بهره جسته است، قران به مناسبتهای مختلف از مساله همبستری با زنان سخن به میان اورده و بی انکه به ان تصریح کند، در تمام انها از تعابیر همچون:لمس، اتیان، مباشرت، رفث بهره جسته است.
مثلاً، رفث در ایه187سوره بقره سخنی است متضمن چیزی که ذکر آن قبیح است؛ مانند سخن از آمیزش و آنچه به آن می‌انجامد. رفث در این آیه کنایه از جماع است تا جواز فراخوانی زنان به آمیزش و گفت‌وگوی پیرامون آن را بیان کند و چون رفث متضمن معنای افضا است با (الی)متعدی شده است ، و افضا از آن‏رو با حرف( الی )متعدی می‌شود که به معنای انضمام و تماس است: ﴿وقَد اَفضی بَعضُکُم اِلی بَعض) و کنایه از آمیزش است؛ نه صریح در آن .
این پیراسته سخنی از رازهای جاودانگی قران است.
 
  
 
 
 
 
 
 
رهگذر قدیمی
یکشنبه 5 خرداد 1392 ساعت 07:57 AM
جناب رضا اولا اشاره به نحوه بیان شما به عنوان لهجه قم تمسخر نیست بلکه تذکر نحوه بیان حوزوی شماست ثانیا توضیحات شما بر حول تیمم بود ولی سوال من تذکر این مطلب بود که طهارت و غسل در توضیحات حضرات وکلای دین جا عوض کرده اند و مردم از زبان ایشان طهارت را شستن مخرج غایط می دانند و غسل را شستن تمام بدن خود. واما قسمت بچگانه سوال من را که پاسخ داده اید باید عرض کنم که خداوند با بندگان خود تعارف ندارد برای تبیین لازم موضوعات مورد نظر خود(ان الله لا یستحیی مثلا مابعوضه..)و اینکه فرموده اید در مواردی قران با عنوان ای اهل ایمان یا ای مردم , مذکر سخن می گوید اما منظورش عموم مردم مذکر و مونث است حرف کاملا صحیحی است اما در آیه مربوطه محلی از اعراب ندارد زیرا زنان همدیگر را لمس نمی کنند پس ظاهرا روی سخن با مردان است اما چون اشکال مورد نیاز تیمم قبل از این مورد عمومی است مانند بیمار شدن یا سفر کردن و دفع غایط پس این قسمت هم مربوط به هردو جنس می تواند باشد اما قران زمانی که طرف خطابش همه مردم نیست غالبا موارد مذکر و مونث را جدا می کند مانند سوره نور آیه 30 و 31 که حفظ نگاه و فروج را جداگانه از مرد و زن میخواهد و کلمه مومنین آیه 30 را برای اتمام خطاب خود کافی نمی داند. در حالیکه در آیه 29 سوره المعارج الذین عموم مردم مذکر و مونث است که فروج خود را حفظ می کنند.بهرصورت ازاینکه مجبور به همکلامی بچه ها شده اید معذرت می خواهم و امیدوارم بزودی به بلوغ لازم برسم تا سوالات بیجا نکنم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : از آن حرف هاست ها! می چسبد بیخ ریش این موارد، لااقل :  
 
 
  
 
و چند مورد دیگر دور از دسترس در فهرست یادداشت های وبلاگ!
 
1 - 3 - 92 : یک کامنت اضافه شد.  
2 خرداد :‌یک کامنت دیگر اضافه شد. و نیز یک کامنت دیگر. و یکی دیگر.
4 خرداد یک کامنت اضافه شد.   
6 خرداد یک کامنت اضافه شد.  
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس/تصویر روضه خوانی/عزاداری ماه محرم دوران قاجار در بازار تهران  (تاریخ معاصر (جدید))

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 00:56 AM

abbas

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 11:19 AM
http://www.forums.mihandownload.com/thread202974.html
پاسخ:
این تصاویر جاعلانه در نوع خودش یک مکتب شناخته می شود. از درخت و سایه اش در عکس آخر برای پوشاندن چیزی استفاده کرده اند و در پیش صحنه عکس ماکتی از قدس را به عنوان سمبل می چرخانند. سازنده این تصاویر حتی از وضع سبزه میدان در زمان قاجار بی خبر کامل بوده است.

 

 

 

 

 

 

آمون : هر سه عکس در این لینک :  

 

http://s4.picofile.com/file/7771575371/azadari_mah_e_moharram.rar.html

 

با این رمز :  

 

http://purpirar.blogsky.com/

 

 

در دسترس هستند.

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کشتار و نسل کشی عام مسلمانان برمه / میانمار و سکوت مجامع جهانی  (اسلام،دین اسلام Islam و مسلمانان)

سه شنبه 31 اردیبهشت 1392 ساعت 00:51 AM

؟

دوشنبه 30 اردیبهشت 1392 ساعت 08:33 AM
سکوت عمومی مسلمانان جهان در برابر کشتار مسلمین میانمار نشانه چیست؟
پاسخ:
از خاخام بپرسید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: