دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۲

یادداشت 4219 الی 4240 وبلاگ آرشیو کامنتهای وبلاگ ناصر پورپیرار


   

پشت پرده گردانندگان فرقه های مذهبی،گروه های سیاسی- اجتماعی


تورات و انجیل؛ از وحی منزل الهی و هدایتگر تا انسان نوشته ضلالت 


قرآن؛ تنها راهنمای هدایت،سعادت و تنها کتاب معتبر آسمانی حال حاضر 


فرهنگ و تمدن ایران: دروغ های باستان شناسان و مورخان خارجی


فرهنگ و تمدن بشری ؛ بازیچه ی دست مثلا روشنفکران بین المللی 


هویت ایرانی؛ تمسخر هویت هموطنان توسط بی وطنان بی هویت 


پوریم؛پاشنه آشیل توطئه های جهانی، شاه کلید سوالات بی پاسخ انسانی 


سیاست، حربه پشت پرده مزدوران خبیث برای دکوربندی دموکراتیک تبلیغی 


مسایل متفرقه تاریخ و فرهنگ و ادب و سیاست ایران و مذاهب و ادیان

 




______________________________________________________

______________________________________________________

جمعیت یهودیان/کلیمیان/جهودان شهر همدان ایران، لقب ادبی-دینی بابا  (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)

دوشنبه 13 خرداد 1392 ساعت 10:00 PM

naina pagwan

دوشنبه 13 خرداد 1392 ساعت 2:22 PM
....زبان کلیمیان همدان " فهلوی" بوده که موقع تلفظ کلمات به آنها کسره میدادند. کلیمیان به این زبان "راجی" می گفتند . که هنوز در بین بعضی خانواده های یهودی کاربرد دارد.((این زبان به زبان هموطنان زرتشتی بسیار نزدیک است. ))
علت پیدایش و "ابداع" این زبان آن بوده  که اگر گفتگوی خصوصی بین گروهی از یهودیان پیش می آمده و آنها نمی خواستند که مردم دیگر و یا حتی یهودیان دیگر از آن مطلع شوند به این زبان تکلم می کردند. یهودیان به این نوع زبان های اختراعی به طور کلی (یدیش) می گویند.
اکثر یهودیان همدان در قدیم فاقد سواد فارسی بودند و سواد آنها به عبری محدود می شد .و اگر مطلبی می خواستند بنویسند به خط عبری و زبان فارسی می نوشتند .یعنی حروف آنرا با حروف فارسی تطبیق می دانند.اما کلماتش عبری بود. که به آن( فارسیهود )گویند.
تعداد کلیمیان همدان در قدیم بسیار زیاد بوده به طوری که یکصد سال پیش بازار همدان به نام بازار کلیمیان شناخته شده بود.
همدان در زمان معروف به هخامنشیان یکی از پرجمعیت ترین مراکز یهودنشین ایران بوده است.
در قدیم مدتی تبلیغات بهائیگری در میان کلیمیان همدان صورت گرفت و تعدادی از یهودیان آن منطقه بهایی شدند.
یهودیان به شخصیت های برجسته فرهنگی ادبی یا دینی خود گاها لقب "بابا" یا (ابا) می دهند.
مانند لقبی که به باباطاهر عریان داده شده.
آرامگاه باباطاهر با گنبد فیروزه ای منشوری شکل بر قاعده ای هشت ضلعی بر بالای تپه ای کم ارتفاع قرار گرفته  که سقف آن کاشیکاری معرق است.
احداث بنای آرامگاه در سال 1344 خورشیدی با همت انجمن آثار ملی و شهرداری وقت همدان صورت گرفته....
پاسخ:
naina pagwan خانم پاگوان. هنوز هم همدان مملو از کلنی های کوچک یهودیان شیر شیره فروش است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

استاد پروفسور دکتر دکتر محمود حسابی، حافظ کل قرآن کریم، حفظ قرآن  (افراد و شخصیت ها)

دوشنبه 13 خرداد 1392 ساعت 9:57 PM

کامبیز

دوشنبه 13 خرداد 1392 ساعت 11:37 AM
با عرض سلام
ببخشید یک سوال داشتم در مورد یاداشت209 در باب منابع فارسی2 که در ان از محمود حسابی به عنوان باستان گرا و اسلام ستیز بی کنترل نام برده اید ایا پرفسر حسابی معروف رو میگویید که حافظ قران بوده یا نه؟
پاسخ:
با پروفسور حسابی حافظ قرآن آشنا نیستم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مریم مجتهد زاده، همسر دیپلمات ربوده شده ایرانی؛ پیروز مجتهدزاده  (افراد و شخصیت ها)

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 7:16 PM
یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 1:55 PM
http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=127462&Titr=%DA%AF%D9%81%D8%AA%20%D9%88%DA%AF%D9%88%20%D8%A8%D8%A7%20%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%20%D8%AF%DB%8C%D9%BE%D9%84%D9%85%D8%A7%D8%AA%20%D8%B1%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87%20%D8%B4%D8%AF%D9%87%20%D8%AF%D8%B1%20%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86%20+%D8%B9%DA%A9%D8%B3
پاسخ:
وابستگی و ماجراهای پیچیده ای که سر نخ آن به نام هایی محل درنگ می رسد. یک منکر خدا که یک موسوی مسلمان می کند و حوادث بی صورت دیگر او را در گوشه ای از مراکز حساس دولت می نشاند.

 

 

 

 

 

 

آمون : و جالب اینکه امروز، روز مجتهدزاده هاست! مانند :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/03/11/post-4235/

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترکی و فارسی و دیگر زبان های یدیش یهودیان مهاجر به ایران و ترکیه  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 7:04 PM

حسن طالب زاده

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 12:04 PM
آقای پورپیرار من با خواندن متن هایی نظیر متن زیر فکر می کنم که شما زبان فارسی را مادر دیگر زبانهای منطقه می دانید.
http://w3.naria.ir/view/1.aspx?id=596:
"در نتیجه به وضوح می بینیم که متن ۱۲۰ ساله ی تورات که با اصطلاح امروز ترکی خوانده می شود، برای کسب الفاظ لازم، از لغات دو زبان، فارسی و عربی برداشت کرده، حال آن که متن فارسی، که از توراتی ۱۵۵ ساله اخذ شده، تنها از نه لغت عرب: جزیه، جمیع، اعمال، قوت، تفصیل، عظمت، معظم، ایام و مکتوب، کمک گرفته است. پس در زمان ترجمه تورات به ترکی، مترجم به دو مخزن کلام، یعنی فارسی و عربی و به هنگام برگرداندن آن به فارسی، تنها لغات کمکی یک زبان، یعنی عربی را در اختیار داشته است. آیا چنین نگاه بدیعی نمی گوید که یدیش منطقه پوریم، که اینک فارسی گفته می شود، نسبت به یدیش منطقه ی طوفان، که اینک ترکی می نامیم، نه فقط مستقل تر و کارآ تر، بل قدیم تر نیز بوده است؟! از این منظر و در مجموع معلوم می شود که هر دو یدیش منطقه پوریم و حوزه طوفان، بی دریافت کمک وسیع از لغت و قوانین گویش عرب، هرگز توان تبدیل به زبان و اعلام عرض اندام فرهنگی را نداشته اند!"
آیا استنتاج از متن بالا این نیست که زبان فارسی قدیم ترین یدیش این منطقه است که برای تکمیل خود از زبان عربی کمک گرفته و سپس باعث تکامل زبان های دیگر منطقه از جمله ترکی شده است و به نوعی مادر این زبانهاست. اگر چنین نیست لطفا کمی بیشتر توضیح دهید که منشا زبانهای یدیش این منطقه از کجاست و چگونه فارس زبانان که برای خود حکومت و پادشاه داشته اند به این منطقه کوچانده شده و هویت خود را فراموش کرده اند و غیر فارسها از کدام مناطق بربر نشین آمده اند که حتی لغات انتزاعی در زبان یدیش خود ندارند؟
پاسخ:
«یدیش منطقه پوریم، که اینک فارسی گفته می شود، نسبت به یدیش منطقه ی طوفان، که اینک ترکی می نامیم».

این دو جمله و یادداشت های مربوطه را چند بار بخوانید.

 

 

  

 

 

 

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 1:32 PM
آقای پورپیرار یادداشتها را خواندم.
آیا منظور از یدیش این است که یهودیان به هر منطقه وارد می شدند از زبان همان مردم برای تولید داده های فرهنگی و مذهبی استفاده می کنند که نتیجه برخود زبان قبلی با زبان بومی میشود یدیش؟
اگر اینطور باشد چگونه می گویید ایران خالی از سکنه بوده؟

         
      
پاسخ:
یک بار دیگر هم بخوانید.

 

 

 

 

 

آمون : مطالب خط یدیش :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/03/11/post-4234/

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخچه/تاریخ/ریشه/وجه تسمیه/ نامگذاری طهران/ تهران؛ یاقوت حموی  (فرهنگ(جدید))

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 7:00 PM

محمد اوجال

یکشنبه 12 خرداد 1392 ساعت 03:56 AM

به دنبال تاریخ تبدیل املای "طهران" به "تهران" بودم که در ویکیپدیان به مطلب زیر برخوردم. جهت انساط خاطر...

«یاقوت حموی مورخ یونانی الاصل عرب زبان در معجم‌البلدان تعریفی از طهران کرده و وضع این آبادی را در قرن ششم و هفتم نشان داده است که به شرح زیر است: (( طهران به کسر (طاء) و سکون (ها) و را و نون در آخر ، کلمه ای است عجمی و ایشان تهران تلفظ میکنند چون در زبان ایشان طاء وجود ندارد. این آبادی از دیه های ری است و میان آن دو قرب سنگ فاصله است. مردی راستگو از مردم ری مرا خبر داد که این آبادی دیهی بزرگ است که بناهای آن در زیر زمین بنیان یافته است و هیچکس جز به ارادهء مردم بدانجا راه نمی یابد و در بیشتر اوقات ایشان نسبت به سلطان وقت راه خلاف و سرپیچی می پیمایند و وی را جز مدارای با ایشان چاره ای نیست. آنجا را دوازده محله است که هر کدام را با دیگری نزاع است و مردم محله ای به محله دیگر در نمی آیند. آن را باغ و بوستان فراوان است که همچون شبکه ای بناها را در میان دارد و خود حائلی در برابر تهاحم به حساب می آید. وی گفت مردم آنجا با وجود محفوظ بودن با گاو کشت نمیکنند و این کار را با بیل انجام میدهند از آن روی که ایشان را دشمن فراوانست و می ترسند که گاوشان به غارت برود)).»
پاسخ:
هنوز حوزه و دانشگاه ها چنین کتابی را مرجع معرفی می کنند!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

پیروز مجتهد زاده،استاد دانشگاه تهران و درخواست حذف ناصر پورپیرار  (افراد و شخصیت ها)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 11:18 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 9:28 PM
http://www.varzesh3.com/news.do?itemid=1011377&title=%D9%86%D8%A7%D9%85_%D8%AC%D8%B9%D9%84%D9%8A_%D9%84%D9%8A%DA%AF_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D9%8A%DA%A9_%D8%AA%D9%88%D9%87%D9%8A%D9%86_%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87_%D8%A7%D8%B3%D8%AA
پاسخ:
به گمانم همین آقا یکی دو سال پیش به مسئولین جمهوری اسلامی خط خفه کردن مرا داده بود.  
 
 
 
 
آمون : همین موجود زنده اکسیژن هدر ده در مقاله ای در روزنامه اطلاعات، خواستار اشد مجازات برای ناصر پورپیرار شده بود. مال چند سال پیش بود. شاید پنج سال. این حاملین دموکراسی! و این مدعیان آزادی بیان، اصلا یک وضعی!  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یدیش، زبان های گویشی یهودیان/جهودان پراکنده در مناطق غیر کلیمی  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 10:07 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 8:56 PM

واقعا نمی تونم تو این همه یادداشت معنی یدیش رو پیدا کنم لطفا خیلی کوتاه بفرمایید منظور از اینکه یک زبان یدیش است یعنی چه؟
پاسخ:
به سایت ناریا بروید و یدیش را جست و جو کنید.  
 
 
 
آمون : موضوع مطرح شده قبلی :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تجمع مشروطه خواهان آذربایجانی، نشست شام در ارومیه،انقلاب مشروطیت  (انقلاب مشروطه)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 10:05 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 8:32 PM
استاد عکس مشروطه خواهان ارومیه این بود
http://uploadax.com/images/55393158194105331515.jpg
پاسخ:
چرا باید گمان کنیم این عکس با مشروطه مرتبط است.

 

 

 

 

 

 

آمون : منظور از قبلی که باز نشده :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/03/11/post-4230/

 

و برای عکس اگر مشکلی بود ، این تصویر را بنگرید :  

 

http://s1.picofile.com/file/7787016876/55393158194105331515.jpg

 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هزینه تولید فیلم های مستند تاریخی؛ ابطال شناسنامه و تختگاه هیچکس  (مستند ابطال شناسنامه-مجتبی غفوری)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 10:02 PM

منصور

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 6:27 PM
با سلام
استاد آیا مستند ابطال هزینه ای در بر داشت؟!
پاسخ:
هزینه کمر شکن و مانند سی دی های قبل و بعد نداشت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعریف زبان های یدیش و لغات و السنه(لسان) یهودیان بومی مناطق کوچک  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 9:59 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 3:23 PM
زبان یدیش یعنی چه؟
پاسخ:
به یادداشت های مربوطه مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

آمون : پیشتر از این :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1392/03/11/post-4228/

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نشست ضیافت تشکیل دولت مشروطه در ارومیه و انقلاب مشروطه سلطنتی  (انقلاب مشروطه)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 9:50 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 1:37 PM
عکسی قدیمی از یک ضیافت برای تشکیل دولت مشروطه
اورمیه 1287
https://www.qirmiz.com/modules/upload/attachments/Urmia-Turk-Mashruteh.jpg
جعلیه استاد؟
پاسخ:
در 1287 هنوز جرفی در باب مشروطه نبود. عکس هم باز نشد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب عکسهای سیاه و سفید قدیمی از ابنیه باستانی و تاریخی ایران  (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 5:38 PM

abbas

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 11:20 AM
http://dsr.nii.ac.jp/toyobunko/La-69/V-1/page/0346.html.en
پاسخ:
مثل اسطرلاب فال گیرها بود. ممنون زحمات تان.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

استخراج زبانهای محلی و یدیش های منطقه ایران از زبان فارسی ایران  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 5:36 PM

حسن طالب زاده

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 10:58 AM
عذر میخوام آقای پورپیرار اما این منطقه که خالی از سکنه بوده پس یدیشهای منطقه هرکدام باید همراه مهاجران می آمده اند در آنصورت هم فرمایش شما که زبانهای دیگر منطقه از فارسی استخراج شده چه پاسخی دارد؟ اما سوال من منابع زبان فارسی نیست بلکه علت عدم مقاومت مردم در 140-150 سال قبل در برابر تغییر هویت خود و متقابلا مقاومت همین مردم در 90 سال اخیر در مقابل همین عارضه است در حالیکه شدت اصرار برای تغییر در جریان اخیر چند صد برابر قویتر و مجهزتر است. متشکرم که پاسخگو هستید(در ایران از نویسندگان این صفت که کمتر مشاهده می شود).
پاسخ:
در دورانی که از آن سخن می گوییم هنوز واژه مردم و هویت و مقاومت کاربرد تاریخی ندارد. همگی گروهی مهاجریم که هر یک را در گوشه ای از این ملک اسکان داده اند که با بستن نام قومی بر خود با یکدیگر نزاع عینی و ذهنی داریم. ضمنا کجا گفته ام که زبان های اقوام از فارسی منشعب شده؟  
 
 
 
 
 
آمون : متناظر به :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زبانهای فارسی،ترکی،لری،کردی،گیلکی،طبری،تالشی،طالشی،زبان های یدیش  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 5:34 PM

حسن طالب زاده

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 09:18 AM
آقای پورپیرار سلام و خسته نباشید عرض می کنم به خاطر زحمتهای زیادی که کشیده اید. من در مورد زبانهای جاری و قدیم ایران کار می کنم و با معرفی دوستی به کتابها و وبلاگ شما رجوع کردم و در عرض چند ماه اخیر واقعا مشغول مطالعه آنها بودم . انصافا مطالبی درخور شگفت و کاملا نو ارائه نموده اید و در حقیقت انقلابی در تاریخ این کشور ایجاد کرده اید.در مورد زبانهای حاضر در ایران با توجه به مطالب خوانده شده ام چنین دریافتم که می فرمائید اقوام حاضر در دوران قاجار به این منطقه کوچانده شده(ازکجا را تاکنون نگفته اید)و به زبان فارسی نوساز مسلح شده اند و بعد عده ای را هم به زبانهای ترکی و کردی و ...(که همگی از زبان فارسی استخراج شده اند) آموزش داده و کشوری چند قومی ساخته اند. و البته مذاهب هم چنین است و شیعه و سنی و ... هم در همین قرن اخیر تولید شده است. حالا سوالی که ذهن مرا مشغول کرده است این است که باتوجه به اینکه مردمی از دوران قاجار تا دوران پهلوی هویت اصلی خود را از دست داده و هویت جدیدی یافته اند(70 سال فاصله ناصرالدین و رضا شاه است) چگونه ممکن است با اینهمه تلاش در 90 سال اخیر در مدارس و دانشگاه ها و حوزه علمیه و همه ارکان دولتها برای تغییر زبان مردم و به فارسی و مذهبشان به شیعه مقاومت نشان بدهند؟
پاسخ:
زبانی با نام های فارسی و ترکی و کردی و لری یدیش های این منطقه اند. به یادداشت های : "در باب منابع زبان فارسی" رجوع کنید.  
 
 
 
 
 
 
آمون : مقاله از طریق وبلاگ اولترا امپریالیسم قابل دانلود خواهد بود. لینک در گروه اینترنتی که خبرنامه عضویتش، کنار صفحه موجود است.  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دانلود تاملی در بنیان تاریخ ایران،کتاب دوازده قرن سکوت،اشکانیان  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 5:17 PM
شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 09:17 AM
http://www.bookmaker.ir/book/187/%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%B1%D9%86-%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%AA.aspx

سطرهای پایانی توضیحات که گویی مطلب را باور کرده با صدر آن به هیچ وجه نمی خواند که تماما از ویکیپدیای قلابی کپی شده!!  
 
 
 
 
 
 
آمون : اگر به آن لینک سر بزنید، در به در خواهید شد و باید در دو سایت مختلف ثبت نام کنید و فلان! مستقیم می توانید فایل را از این آدرس دانلود کنید. رمز بازکردن و unzipping فایل هم آدرس همین وبلاگ است که باید دقت کنید تا به درستی و کاملا دقیق وارد کنید :  
 
 
 
این هم لینک دانلود :  
 
 
عنوان کامل کتاب این است :  
تاملی در بنیان تاریخ ایران، کتاب اول، دوازده قرن سکوت، بخش دوم: اشکانیان، نوشته ناصر پورپیرار، انتشارات کارنگ، کتابفروشی نیل.  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس قدیمی از اصفهان، مرکز ایران در دوران پهلوی و رضاخان(شاه)کبیر  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 2:55 PM

abbas

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 07:33 AM
http://iranian.com/Pictory/2003/April/Images/isfahan.jpg
پاسخ:
دیدنی بود عکس را احتمالا در میانه دوران رضا شاه برداشته اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شهرهای مشهور ایرانTEHRAN Persian GULF Isfahan CASPIAN Tabriz QUM  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 2:52 PM

abbas

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 06:46 AM
http://www.ebay.co.uk/itm/IRAN-FAMOUS-CITIES-1939-Persia-TEHRAN-Persian-GULF-Isfahan-CASPIAN-Tabriz-QUM-dj-/300864785505
پاسخ:
دست شما درد نکند. باید برای استحکام دیدگاه جدید کتاب مثبتی باشد.  
 
 
 
 
آمون : نام کامل IRAN FAMOUS CITIES 1939 Persia TEHRAN Persian GULF Isfahan CASPIAN Tabriz QUM dj است که البته ظاهرا کتاب تمام شده است!  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جعل بدن و باسن و ماتحت بزرگ تر از واقعیت برای ناصرالدین شاه قجر  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 2:42 PM
جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 10:19 PM
استاد عزیز من منظورم عکس بدون کلاه ناصرالدین است. یعنی پایین تر از عکسی که روی دو صندلی نشسته است. با این حال متشکرم از جوابتون.
پاسخ:
بدون واهمه بدانید که تصاویر قاجاری معمولا مجول است.  
 
 
 
 
آمون : منظور مورد نظر، در این یادداشت است :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اعلی حضرت همایونی، قبله عالم، ناصرالدین شاه قاجار با باسن بزرگ  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 2:41 PM
جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 9:20 PM
سلام استاد عزیز. عکس پنجم(عکس با عنوان ناصرالدین شاه قاجار بدون کلاه) در مقدمه 44، دستکاری نشده است؟ به نظر می رسد که شلوارش نقاشی شده است. چون طبیعی به نظر نمی رسد.
پاسخ:
و مهم تر باسن اعلی حضرت است که روی دو صندلی نیز جا نگرفته با این تذکر که کل تصویر دست سار است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بسته شدن پرونده جدا شدن استاد مجتبی غفوری از گروه بنیان اندیشان  (حمله جهودان به حلقه دوستان(جدید))

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 7:34 PM

نیسی

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 3:44 PM
سلام علیکم

خانم حاجی زاده، اتهام شما از مدتها قبل اثبات شده بود و اکنون که وارد فاز جدید زندگی شدید به کمک شریک باهوش زندگی تان بشتابید و ان بحث مشعشع جناب اترش درباره بکه و مکه را کامل  کنید!

-------------------------------------

اما درباره جناب آقای غفوری؛ حداقل نوشته ها و مواضع چند ماه گذشته ایشان درباره ملتهای مسلمان منطقه، بوی همان مراکزی را می داد که استاد عزیز در این یادداشت بدانها اشاره کردند.

ضمنا مواضع ایشان نسبت به یاران قدیمی همچون بی نام و محمد اوجال حاوی شیطنت و ایجاد نفرت از محفل بنیان اندیشی بود.
پاسخ:
این کامنت به عتوان اخرین اظهار نظر درباره مطلب کهنه شده مصاحبه نصب شد.  
 
 
 
 
 
آمون : ان شاء الله مطلب بعدی، اسلام و شمشیر باشد!  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ختم/پایان مباحثات فیمابین ناصر پورپیرار و مجتبی غفوری کارگردان  (حمله جهودان به حلقه دوستان(جدید))

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 7:31 PM

مجتبی غفوری

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 3:15 PM

استاد بنده از شما و سایر دوستان عذرخواهی می کنم و مطمئن باشید من و تمام دوستانی که آنها را از نزدیک میشناسم تا آخر عمر وفادار به راهی که شما نشانمان دادید باقی می مانیم و در راه انتشار آن میکوشیم.

در مورد مصاحبه هم دوباره ارجاع می دهم به کامنتی که بعد از انتشار آن نصب کردم.

مجتبی غفوری
یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 1:05 PM
بنده وبلاگ رسمی ندارم و وبلاگ اصلی بنده همین وبلاگ است .دوستانی در تلاشند تا مطالب استاد به هر طریقی که شده منتشر شود منتهی در این بین باید نکته ای را عرض کرد آن اینکه چرا  این مطالب امکان چاپ به نام ناصر پورپیرار را ندارد مگر نه این است که ما تمام این مطالب را در محضر او آموخته ایم.بنده به این اعتقاد رسیده ام که در این جهان  تنها و تنها این نام  استاد ناصر پورپیرار است که باید سانسور شود.
این نام چه مشخصاتی دارد که نباید هیچ کجا اثری از آن دیده شود .
به اعتقاد بنده درحال حاضر مهم این نیست که چه مطلبی عرضه شود و یا به چه موضوعی پرداخته شود تنها نباید نام ناصر پورپیرار در آن به چشم بخورد . مطلبی که تحت عنوان موسیقی از بنده منتشر شده آموخته هایی است که در این سالها در محضر استاد کسب کرده ام .
بنده با صراحت تمام در اینجا متذکر میشوم که هر کلامی که در آن مطلب درخور توجهی دیده می شود و از دهان بنده خارج می شود همان چیزی است که از استاد آموخته ام  و رابطه من با استاد  در صورتی که  برای ایشان کسر شان نباشد رابطه مرید و مرشدی است و نه شاگرد و استادی .این تذکری است که فراموش نکنیم استاد ما را به کجا برد .

پاسخ:
جناب استاد غفوری. فرصت بود تا پاسخ سئوال تان را از دعوت کنندگان به مصاحبه بگیرید که چرا از نام پورپیرار می هراسند و نفرت دارند ولی گفت و گو ی با شما و دیگر بنیان اندیشان را غنیمت می شمرند؟!
من هم با قطع گفت و گو در  این مقوله موافقم و بدانید که قبول یا رد مکتب بنیان اندیشی امری است کاملا بسته به ملاحظات شخصی این و آن. چنان که هشدار و تذکرها نیز بخشی از وظایف طبیعی بنیان اندیشان است.  
 
 
 
 
 
 
 
مجتبی غفوری
جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 3:21 PM
از خیرخواهان وبلاگ خواهشمندم این بحث را همین جا تمام کنید و من بعد در این باب کامنتی نگذارید .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : امید است که این بازی، تمام شود و کسی وارد رابطه استاد با ما شاگردانش نشود!  
 
  
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فرمان/امر/دستور قطع/بریدن/زدن گردن دشمنان اسلام در آیه4سوره محمد  (اسلام و شمشیر)

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 7:23 PM

vasegh

جمعه 10 خرداد 1392 ساعت 10:09 AM
با سلام خدمت استاد و تشکر از سایت فعال شما.
سوالی از خدمتتان داشتم مربوط به اسلام و شمشیر3 می باشد.
بالاخره در آیه 4 سوره محمد "رقاب" را چه معنی کنیم؟ و اینکه به کار بردن کلمه "فضرب" قبل از رقاب چه معنی دارد؟
پاسخ:
ضرب الرقاب را می توان به کار بردن نهایت مراقبت معنا کرد. که با دیگر اجزاء آیه منطبق تر است.  
 
 
 
آمون : برای دانلود کتاب اسلام و شمشیر با فرمت PDF  ، می توانید به گروه اینترنتی که لینک عضویت خبرنامه آن، کنار صفحه موجود است و یا آدرس زیر، مراجعه فرمایید :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هیچ نظری موجود نیست: