یکشنبه، بهمن ۰۱، ۱۳۹۱

پست 3323 الی 3348 ولاگ آرشیو نظرات ناصر پورپیرار

 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

حقوق زن در دین زرتشتی و ازدواج با محارم به زور، مرادی غیاث آبادی  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 14 دی 1391 ساعت 5:38 PM

از خوانندگان قدیم

پنجشنبه 14 دی 1391 ساعت 00:29 AM
استاد واقعا که!!!!
http://ghiasabadi.com/human-sufferings-127.html
http://ghiasabadi.com/zanesasani-03.html
http://ghiasabadi.com/human-sufferings-77.html
http://ghiasabadi.com/human-sufferings-77.html
حتی تصور اینکه کسانی هنوز هم به این دین مزخرف اعتقاد دارن برام سخته چقدر باید احمق باشن؟؟؟
پاسخ:
اخیرا آثار توبه در او بروز کرده است و کتاب آتشکده های ایران خودش را مردود می داند.  
 
 
 
آمون : در همین وبلاگ هم در مورد این توبه وی، مطالبی درج شده است. موضوع ازدواج با محارم هم خیلی جالب است. حتی بد تر از این، اجازه همبستری بدون حساب و کتاب با خواهر و مادر و دختر و غیره است! مثلا در این آدرسها: 
 
 
 
می توان به طور کامل درک کرد که چرا به زرتشتی گری، می گویند دین بهی !! بعید می دانم دینی در جهان به این اندازه سکسی باشد حتی آلت پرستان هندوستان!
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

سقراط، بقراط، ارسطو، افلاطون، فلاسفه و فلسفه یونان، کتاب جمهوریت  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 14 دی 1391 ساعت 00:16 AM

شهاب

چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 11:15 PM
استاد با احتساب تاریخ قلم و نگارش همه آثار منتسب به سقراط و ارسطو و افلاطون و شاید خود آنها را هم باید خیالی بدانیم
پاسخ:
کم تر از خیالی، یعنی مجعول.  
 
 
 
 
آمون : به این دلیل :  
 

 

 قلم

 

  

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

نقاشی/ تصویر پرتره ناصرالدین شاه قاجار در کاخ سلطنتی لندن،انگلیس  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 5:32 PM

abbas

چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 09:41 AM
http://www.wikigallery.org/wiki/painting_383999/English-School/Portrait-Of-Nasser-Al-Din-Shah,-King-Of-Persia,-On-A-State-Visit-To-London
پاسخ:
آقای عباس. ممنون از لینک ارسالی. وجود این باسمه خود بزرگ ترین دلیل نرفتن ناصرالدین شاه به سرزمین کفار است.  
 
 
 
 
 
 
آمون : این قده بدم میاد یکی منو بپیچونه، اون هم با روشهای پشملدستکی قازقولنگی. به من میگه:  
 

Forbidden

You don't have permission to access /wiki/painting_383999/English-School/Portrait-Of-Nasser-Al-Din-Shah,-King-Of-Persia,-On-A-State-Visit-To-London on this server.
Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2.2.6 (Fedora) Server at www.wikigallery.org Port 80
 
دیشب اتفاقا رفته بودم سایت zoosk اون هم با فیلترشکن VPN . بعد گفت به IP شما سرویس داده نمیشه! فیسبوکش این قده ناز نمی کنه! حالا یه وقت این ور فیلتر می کنه، یه وقت اونها فیلتر می کنند! یه وقتی هم مثل دیشب، IP آمریکا فیلتر می شه! جل الخالق! این دیگه خیلی زوره! یا مثلا رایت کلیک right click رو می بندن! این سایت هم ما رو فیلتر کرده! خوب حاجیت باس هر جور شده دور بزنه دیگه! این هم عکس! خود ناصرخان چطور دیده حالا؟!! 
 
 
شیطونه بهم گفت اون جمله زیر عکس که اخطار بود، حذف کنم! گفتم بی خیال!
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

لینکهای دانلود صوتی مصاحبه آقای ناصر پورپیرار با شبکه وصال فارسی  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 5:15 PM
چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 00:39 AM
لینک‌های دانلود فایل صوتی مصاحبه‌ی استاد با شبکه‌ی وصال فارسی (11 دی 1391)

موضوع: یادداشت‌های «قلم»، مستند «طوفان نوح» و خلاصه‌ای از چند یادداشت مهم از کتاب «اسلام و شمشیر» درباره‌ی اهل کتاب و شرک آنان

http://s1.picofile.com/file/7604617197/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part01.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7604625371/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part02.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7604635264/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part03.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7604643866/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part04.rar.html
http://s2.picofile.com/file/7604650963/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part05.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7604658060/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part06.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7604664294/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part07.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7604671826/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part08.rar.html
http://s3.picofile.com/file/7604682682/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part09.rar.html
http://s1.picofile.com/file/7604688060/Wesal_e_Farsi_Naria_Dec_31_2012_part10.rar.html

http://s1.picofile.com/file/7604689137/images_ 31_Dec_2012.rar.html

رمز:
http://groups.yahoo.com/group/naariaa/

توجه کنید که در این مصاحبه، فقط دو عکس نشان داده شده است و اکثر برنامه، بیان شفاهی بود. لازم است لینک آخر، مستقل از سایر فایل‌ها extract شود.
ضمناً مجری برنامه، به اشتباه تاریخ 31 را 30 دسامبر 2012 اعلام کرده است. استاد نیز احتمالاً منظورشان از «آیة الکرسی»، در واقع آیه‌ی «و ان یکاد...» بوده است.

با تشکر از دوستان گروه ناریا در یاهو  
 
 
 
 
 
آمون : خیلی دلم می خواد بدونم اینی که این ایمیلها رو پست می کنه، کیه؟!
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

نسخه خطی و دستنویس شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی قرن پانزدهم  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 11:26 PM

و

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 5:49 PM
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b8419228w.r=iran.langEN

http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b8415232j.r=iran.langEN

http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b8406159w/f10.image.r=iran.langEN

 

 

 

 

 

آمون : نسخه های قرآنی قرن شانزدهمی که فقط جلد هستند. نسخه شاهنامه هم که خیلی افتضاح جعل شده است. دست من سپرده بودند، خیلی بهتر از اینها کار می کردم!

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

نسخه قدیمی و باستانی اسفار خمسه به زبانهای فارسی،عبری در لرستان  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 11:23 PM

و

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 5:31 PM
http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/btv1b90027700.r=iran.langEN

 

 

 

 

 

آمون : احتمالا لهجه عبریش، لری باشه! 

معلوم نیست چی جعل کرده اند!

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

تنها کتیبه هخامنشیان خارج از مرزهای ایران؛کتیبه داریوش، خشایارشا  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 11:20 PM
سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:10 PM
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D9%86%D8%A8%D8%B4%D8%AA%D9%87%E2%80%8C_%D8%AE%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7_%D8%AF%D8%B1_%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87

 

 

 

 

آمون : تنها کتیبه هخامنشیان در خارج از مرزهای ایران! پس کانال سوئز چی ببم جان؟!

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

مبدا تاریخ، تقویم قمری مسلمانان و هجرت پیامبر اسلام و تاریخگذاری  (حرف های فعلا مبهم !)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 5:29 PM

علی

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 1:02 PM
سلام
جناب پورپیرار، دلیل این سوال من این بود که شما در جایی دیگر در جواب به یکی  از کاربران گفته بودید که :(...و اضافه کنید عزا گرفتن سال نو مسلمانان به بهانه محرم را...)؛ و این سوال برای من شده بود که می دانیم که مبدا سال قمری، هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام از مکه به مدینه می باشد و قول معروف این است که ان ماه ربیع الاول بوده است، نه ماه محرم.
و متاسفانه دوباره جواب کلیشه ای یعنی: جمله معروف شما
پاسخ:
قول معروف جای واقعیت جاری را نمی گیرد.    
 
 
 
آمون :  
 
 
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

تاریخ شروع هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه،ماه های قمری حرام  (حرف های فعلا مبهم !)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 5:26 PM

علی

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 10:40 AM
با سلام
جناب پورپیرار ایا شما در مورد ماه های قمری که در قران کریم مورد تاکید خداوندقرار گرفته است مطلبی دارید یا نه؟ اگر دارید ادرس ان را ذکر کنید؟
و سوال دیگر اینکه ایا مبدا سال قمری ، هجرت پیامبر عظیم الشان اسلام از مکه به مدینه است یانه؟ و ان چه ماهی می باشد؟
پاسخ:
در این سرما ناچارید بار دیگر به قم سفر کنید.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

اختلاف معنای لغوی نبی و رسول در قرآن،رسالت مدعیان پیامبری نوظهور  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 5:25 PM

منصور

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 05:24 AM
دوست عزیز جناب علی
درستش این است: هر رسول نبی است ولی هر نبی رسول نیست.
لزوما هر نبی شریعت جدید نمی آورد. اتفاقا این رسول است که شریعت جدید می اورد و کتاب دارد. خداوند در (3:81) موضوعی را برای پیامبر اسلام شرح می دهد پس منظور از نبیین و کتب در این آیه همه ی پیامبران و کتب قبل از پیامبر و قرآن است. نمی توانیم این ایه را به پیامبر و قرآن هم تسری دهیم. این کلمات (همه ی کتابهای آسمانی موجود) از هیچ جای آیه برداشت نمی شود؟ او این کلمات را از خود برآیات افزوده است. منظور از (کتب و حکمه) کتب و حکمت تا زمان همان نبی است نه کتب و حکمه آینده که آن نبی از آنها خبر ندارد. چون زیربنای استدلالشان همین آیه است پس نیازی به بحث درباره ی بقیه مطالبشان نیست.
بعد از هر آیه که آورده گفته: " پس در کل میتوان گفت که هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست." ولی در هیچکدام چنین نتیجه ای نمی توان گرفت.
ایشان سعی می کند با عبارات "پس نتیجه می گیریم که..." یا "پس در کل...." به دنبال هر آیه از قرآن به مخاطب بقبولانید که مبتدای مقاله را بپذیرد. اگر محتوای آبکی نبود این همه نیازمند به تاکید و بکار بردن این عبارات نبود و اجازه می داد مخاطب خودش تصمیم و نتیجه بگیرد. بجای اینهمه بازی با کلمات یک آیه از قرآن نیاورده که رسالت پس از پیامبر ادامه خواهد یافت. از سراسر مقاله تنها می توان برداشت کرد که نبی و رسول فرق دارد که این هم همه می دانند و حرف جدیدی نیست.
تاریخ استفاده از آهن هم مشخص است. تمام اعصار زندگی بشر از آثار بدست آمده مشخص است. دوران زندگی بشر به دوران پارینه سنگی, نوسنگی , عصر آهن, عصر مفرغ و ... تقسیم می شود. اینطور نیست که انسانها در عصر حجر پیامبر نداشته اند چون آهن نداشته اند! خداوند در (61:4) از سرب هم نام برده, آیا باید راجع به این فلز هم یک تز تاریخی جدید بدهیم! ما داریم راجع به انسان حرف می زنیم نه فرشتگان یا جمادات. بجای اینهمه صغرا کبرا کردن یک دلیل واضح بیاورد که مثلا یک انسان رسول خدا بوده ولی نبی نبوده.
این افاضات فقط جاده صاف کردن برای کسانی است که بیایند و ادعای رسالت کنند یا بگویند ما امام زمان (همان رسول که فقط اسمش شده امام) هستیم. در حالیکه: خداوند در (4:165) حجت را بر همه تمام کرده است: «رسلا مبشرین ومنذرین لیلا یکون للناس علی الله حجه بعد الرسل وکان الله عزیزا حکیما» و هیچ رسولی بعد از پیامبر نخواهد آمد که کسی هم اینکه بهانه ای داشته باشد.
 
 
 
آمون : جمع مطالب از این قرار است: 
 
  
 
  
 
بحث دارد از خط خارج می شود.
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

عکسهای رنگی آرشیو سیاره آلبر کان از اصفهان ایران،میدان نقش جهان  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:50 PM

یک هموطن ...

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 01:59 AM
اینم عکسی که گفتم
به نظرمیاد این عکس از بالای علی قاپو گرفته شده
قسمت پایین عکس حجره ها تموم شدن و یه چیزی شبیه  ورودی مسجد وجود داره اما بدون گنبد. الان این قسمت توی میدان نقش جهان وجود نداره
http://upload.iranvij.ir/images_dey91/55866382542388453321.jpg
پاسخ:
باز هم مطلب چندانی دستگیرم نشد.  
 
 
 
آمون : جمع مباحث تا کنون: 
 
 
 
 
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

اولین عکسهای رنگی در جهان، آرشیو سیاره آلبرت کان از تمام کشورها  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:47 PM

هموطن...

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 01:49 AM
با تکنیک خاصی در آنزمان عکاسی رنگی وجود داشته و آلبر کان با ارسال عکاس به سراسر جهان عکس هی رنگی تهیه کرده حتی قبل از جنگ جهانی اول
http://www.albertkahn.co.uk/middleeast.html

http://www.albertkahn.co.uk/about.html
پاسخ:
چنین تکنیکی مگر به صورت معجزه انحصاری البرکان هرگز وجود نداشته است.  
 
 
 
آمون : شروع بحث :  
 
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

عکسهای رنگی میدان نقش جهان اصفهان، آرشیو سیاره آلبر کان فرانسوی  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:40 PM

یک هموطن ...

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:40 AM
سلام استاد عکس های این لینک مربوط به آرشیو سیاره آلبر کان میباشد که در سال 1927 از ایران عکس های رنگی تهیه شده در میان این چهار عکس یک عکس از میدان نقش جهان دیده میشود که یک قسمت آن خرابه است. آن خرابه چیست؟ بدرد اثبات تئوری ها ی شما میخورد؟
http://albert-kahn.hauts-de-seine.net/archives-de-la-planete/mappemonde/asie/iran/
پاسخ:
آقای هموطن. از ارسال لینک ممنونم. گمان نمی کنم در ۱۹۲۷ تکنیک و امکانات ضرور برایعکس برداری رنگی متداول شده باشد. عکاسی رنگی در جریان مجادلات جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ متولد شد.ضمن این که خرابه مورد نظر شما را در عکس نیافتم.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

فرق رسول و نبی در قرآن و خاتمیت رسالت و نبوت، مدعیان جدید رسالت  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:29 PM

علی

دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 10:20 PM
با سلام
آقای بی اسم ، خوب بود نام خودرامیگفتید چون این هم،به نوبه خود،دروغ است چراکه شمابی اسم نیستید.

متاسفانه، اگر کسی در مقام تزریق معنای خاص خود به متنی باشد، راه برایش باز است. مثلاً اگر در ایه خاتم  به جای خاتم النبین، خاتم الرسل ذکر می شد، مخالف خاتمیت مدعی می شد که ایه در مقام بیان خاتمیت پیامبر رسول برامده و لذا ظهور پیامبر تبلیغی بدون شریعت مستقل ممکن است.

جناب بی اسم، این ادرسی که ان را ذکر نمودید، اگرکسی باعلوم دینی آشنائی نداشته باشدشایدخواهدگفت: که ایشان چه خوب باکلمات وآن هم بااحساس!همراه باتعصب بازی کرده ودرآخر باکبری وصغرا های متعدد،خودرابه هدف رسانده است.
اما ایشان خواستند این را ثابت کنند که هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست. و در جواب شماره5 گفته اند که : ( نبی کسی است که به او چیزی (مثل قانونی جدید) داده میشود به همین خاطر خدای مهربان در قرآن برای نبی  "مااوتی " را به کار برده است.[2:136]  قولوا ءامنا بالله وما انزل الینا وما انزل الى ابرهم واسمعیل واسحق ویعقوب والاسباط وما اوتی موسى وعیسى وما اوتی النبیون من ربهم لا نفرق بین احد منهم ونحن له مسلمون). خب اگر استدلال ایشان درست باشد، در این صورت جواب ایشان برای ایه154سوره انعام چیست؟(وَ إِذَا جَاءَتْهُمْ ءَایَةٌ قَالُوا لَن نُّؤْمِنَ حَتى نُؤْتى مِثْلَ مَا أُوتىَ رُسلُ اللَّهِ اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْث یجْعَلُ رِسالَتَهُ سیُصِیب الَّذِینَ أَجْرَمُوا صغَارٌ عِندَ اللَّهِ وَ عَذَابٌ شدِیدُ بِمَا کانُوا یَمْکُرُونَ‏. در ایه هم برای رسول ما اوتی نیز بکار برده است.
اما در مورد جواب شماره 6ایشان باید گفت که آمدن یا نیامدن چیزی در قرآن یا مهم و مهم نبودن آن ربطی به ما ندارد بلکه خداوند است که تصمیم می گیرد چه چیزی را در قرآن ذکر کند. به عنوان مثال خداوند در مورد پیامبر اسلام با محوریت واژه رسول می فرماید که : ( إِنَّمَا کانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِینَ إِذَا دُعُوا إِلى اللَّهِ وَ رَسولِهِ لِیَحْکمَ بَیْنَهُمْ أَن یَقُولُوا سمِعْنَا وَ أَطعْنَاوَ أُولَئک هُمُ الْمُفْلِحُونَ‏)(وَ مَا کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضى اللَّهُ وَ رَسولُهُ أَمْراً أَن یَکُونَ لهَُمُ الخِْیرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْوَ مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسولَهُ فَقَدْ ضلَّ ضلَلاً مُّبِیناً)، یا در ایاتی خداوند ، در نوع کمالات ثبوتی نظیر ایمان و اطاعتو ... نام مبارک رسول خدا را در کنار نام شریف خود ذکر می کند. مثل:( امنوا بالله و رسوله--- من یطع الله و الرسول---- اطیعوا الله و اطیعوا الرسول---- یا ایها الذین امنوا استجیبو لله و للرسول---و ینصرون الله و رسوله--- من یتول الله و رسوله--- اذا نصحوا لله و رسوله--- و لله العزة و لرسوله) ، همچنین در اوصاف سلبی نیز خداوند واژه رسول را کنار خود می اورد:( براة من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین--- فاذنوا بحرب من الله و رسوله--- ان الذین یوذون الله و رسوله ..)، جناب بی اسم چرا در این ایات شخصیت رسول مطرح است؟
اما در جواب شماره7ایشان گفته اند که : نبی در خیلی از قوانین با دیگران فرق میکند. مثلا زنانش مادران مومنان هستند. مجاز به اختیار تعداد زنان بیشتری است و ...
جناب بی اسم، اولاً این ایات فقط مختص به پیامبر اسلام می باشد نه پیامبران دیگر ؛ و اگر مختص به پیامبران دیگر بود، باید می فرمود : الانبیا اولى بالمؤمنین من انفسهم ،چون اگر مقصود تعلیق حکم بر وصف نبوت بود ، باید می گفت : الانبیاء اولی بالمومنین من أنفسهم و نه النبی اولی ؛  . همچنین طبق ایه 21سوره احزاب پیامبر اسلام الگو حسنه هستند، پس چطور می شود که نبی در خیلی از قوانینش با دیگران فرق میکند.
اما دلیل هشتم ان قدر مضحک هست که فکر کنم نیازی به جواب نیست.مثلاً ابشان ایه 2سوره جمعه را چه جوری می خواهد جواب بدهد:(هُوَ الَّذِى بَعَث فى الأُمِّیِّینَ رَسولاً مِّنهُمْ یَتْلُوا عَلَیهِمْ ءَایَتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَب وَ الحِْکْمَةَ وَ إِن کانُوا مِن قَبْلُ لَفِى ضلَلٍ مُّبِینٍ‏).

اما ایشان برای اثبات نظر خود (یعنی هر نبی ای رسول هست ولی هر رسولی نبی نیست)به ایه81سوره ال عمران استدلال نموده است و گفته است که :در آیه بالایی خدای مهربان میفرماید بعد از اینکه همه کتابهای آسمانی و حمکت را به نبیها دادم رسولی خواهد آمد که آن را تصدیق خواهد کرد.پس مشخص شد که نبی شریعت جدید میاورد و یا شریعت جدید پیاده سازی میکند اما رسول آن را تصدیق میکند.
جناب بی اسم ایشان کافی بود که ادامه ایه را بخوانند و جواب خود را بگیرند. مگر در نظر ایشان نبی برتر از رسول نیست؟ پس چرا باید نبی به رسول ایمان بیاورد؟ چون ایه می فرماید که : میثاق و عهدی از جمیع انبیا گرفته شده که تا نسبت به رسولی که بعد می اید و تصدیق کننده رسالت انها می باشند، دو وظیفه دارند:1) به ایشان ایمان بیاورند:( لتومن به) و ایشان را یاری کنند( لتنصرنه)، اگر ایشان به جمله خود پایبند هستند، چرا باید نبی که از نظر ایشان رتبه اش از رسول بالاتر است ، به رسول ایمان بیاورد. مثلاً در قران هست که لوط به ابراهیم ایمان اورد، نه اینکه ابراهیم به لوط ایمان بیاورد.
اما ایشان دقت نمی کند که در قران گاهی نبی به صورت مطلق استعمال می شود، که در این صورت النبی مطلق بوده و شامل هر پیامبری اعم از صاحب شریعت یا فاقد ان می شود، این معنا در ایات متعدد نیز استعمال شده است: حضرت عیسی در ایه 30سوره مریم فرمود:( و جعلنی نبیا).
در ضمن کسی ادعا نکرد که واژه نبی با رسول تفاوت ندارد، بلکه اگر واژه النبی و الرسول با هم و در کنار یکدیگر ذکر شوند مثل ایه 52سوره حج انوقت با هم تفاوت معنایی دارند ، ولی ان برداشت ایشان اشتباه است. یعنی برداشت درست این است که هر رسولی ، نبی هم هست، ولی چنین نیست که همه انبیا رسول نیز باشند، بر این اساس، این سخن که پس از پیامبر اسلام،هیچ نبی ای نخواهد امد، شامل رسول نیز می شود و لذا لازمه ختم نبوت، ختم رسالت می باشد، چون نفی عام ، مستلزم نفی خاص است.
اما خنده دارترین سخنان ایشان این است که گفته اند که :  برای اینکه ثابت شود هر نبیی رسول هم هست به آیات زیر نگاه کنید که خدای مهربان نبی را بشارت دهنده و نذارت کننده توصیف کرده است.[2:213]  کان الناس امة وحدة فبعث الله النبین مبشرین ومنذرین وانزل معهم الکتب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفوا فیه---یایها النبی انا ارسلنک شهدا ومبشرا ونذیراو ....
خب ایشان نمی داند که لازمه هر پیامبری این است که مبشر و منذر باشد یعنی در برابر فضایل و نیکی‌ها به بهشت بشارت بدهد و در برابر رذایل از جهنم بترساند, لذا فرمود: ﴿فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ﴾ چه اینکه در بخشهای دیگر هم فرمود: ﴿وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا مُبَشِّرِینَ وَمُنذِرِینَ﴾ ما مرسلینی را اعزام نمی‌کنیم مگر اینکه با تبشیر و انذار همراه‌اند; یا در ایه 164سوره نسا می فرماید که : رُّسلاً مُّبَشرِینَ وَ مُنذِرِینَ لِئَلا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلى اللَّهِ حُجَّةُ بَعْدَ الرُّسلِوَ کانَ اللَّهُ عَزِیزاً حَکِیم، که در این ایات خداوند واژه رسل را بکار برده است. ایا با این ایات از نظر ایشان رسول نیز منذر و مبشر نیست؟
از نظر من رسول ما فوق نبی و دارای رسالت و ماموریت تبلیغ عمومی ایین الهی یا شریعت پیشین است. و تعداد رسولان نسبت به انبیا کم می باشد. و اما اوالعزم ما فوق رسول و دارای شریعت الهی هستند و تعداد انان 5تن می باشد.
به نظر من سخنان بی ارزشی بود.  
 
 
 
 
 
 
آمون : این بحث مفصل، دارد خیلی طولانی می شود. شخصا حس می کنم نبی باید از رسول بالاتر باشد. 
 
 
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

قدیمیترین عکسهای مشهد؛ضریح شیر و شکر،صحن عتیق،پهلوی،انقلاب،آزادی  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:26 PM
دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 9:01 PM
عکسهایی قدیمی از مشهد

http://tarikhrazavi.blogfa.com/post/8
http://serajallah.blogfa.com/post/1
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

زندگی،مرگ و عسکهای ارنست هولستر از اصفهان زمان قاجار و پهلوی  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:04 PM

رامین-ص

دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 4:28 PM
سلام:

چاپ جدید کتاب "ایران در یکصد و سیزده سال پیش"با نام هزار جلوه زندگی توسط مرکز اسناد و مدارک میراث فرهنگی کشور در سال 1382 شمسی چاپ شده است. در مقدمه ان امده:"....هولستر طی اقامتش در ایران هزاران عکس از نقاط گوناگون تهیه کرد که اغلب انها در فاصله سالهای 1873 تا 1897 از اصفهان و قریه جلفا گرفته است پس از بازنشستگی از سال 1897 تا1908 در برلین اقامت گزید و مجددا با خانواده اش به ایران برگشت ودر سال 1911 در جلفا در گذشت."(هزار جلوه زندگی مقدمه-خلاصه ای از صفحات16 و 17) صحبتی از اقامت 20 سال اخر عمر خود در اصفهان به میان نیامده است و آقای "محمد عاصمی" در سال1355شمسی چنین مقدمه ای بر کتاب هولستر نوشته است .
پاسخ:
تولید کنندگان اثار و مخطوطات تاریخی برای شرق میانه به هستی ارقام هم ترحم نکرده اند زیرا چه بسا هردوی این روایت ها نادرست باشند.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

علت عزل وزیران احمدی نژاد؛برکناری وزیر بهداشت مرضیه وحید دستجردی  (سیاسی،حکومتی،Politics,Governing)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 4:01 PM
دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 11:31 AM
http://www.tabnak.ir/fa/news/294788/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%DA%A9%D9%86%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C-%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF
پاسخ:
در این زمان بی لیاقتی مشخصه واضح صاحب  امر و مجری است.  
 
 
آمون : جالب بود! این هم کل خبر: 
 
 
علت مشترک برکناری وزرای احمدی نژاد
احمدی نژاد ، با برکناری کاظمی ، سریال دنباله دار عزل های شگفت انگیز و گاه اهانت بار را آغاز کرد و در 6 سال تمام ، به کار "برکناری" همت گمارد.کاظم وزیری هامانه ، به این علت برکنار شد که با تحمیل قائم مقامی مرحوم کردان در وزارت نفت مخالفت کرد.داوود دانش جعفری ، وزیر اقتصاد به این دلیل برکنار شد که امر و نهی های احمدی نژاد در امور اقتصادی را غیرعلمی و خانمانسوز می دانست.منوچهر متکی نیز که مدت ها با احمدی نژاد بر سر برخی مداخلات غیر دیپلماتیک او و اطرافیانش چالش داشت ، هنگامی برکنار شد که در یک مصاحبه ، از حمید بقایی به دلیل اظهارات غیرکارشناسی اش در باب روابط ایران با ترکیه و ارمنستان ، انتقاد کرد.
کد خبر: ۲۹۴۷۸۸تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
عصرایران نوشت:

اولین وزیر برکنار شده دولت اول محمود احمدی نژاد ، که در سال 1385 از دولت کنار رفت ، پرویز کاظمی ، وزیر وقت رفاه بود. در آن زمان ، اعلام شد که کاظمی ، به عهدنامه ای که احمدی نژاد در بدو تشکیل دولت از وزرا گرفته بود ، عمل نکرده و لذا کنار گذاشته می شود.

 اما کاظمی ، تنها وزیری نبود که به فرجام برکناری دچار می شد ، چه آن که احمدی نژاد ، با برکناری کاظمی ، سریال دنباله دار عزل های شگفت انگیز و گاه اهانت بار را آغاز کرد و در 6 سال تمام ، به کار "برکناری" همت گمارد تا آن که در روزهای اخیر ، وزرای ارتباطات و بهداشت را نیز برکنار کرد و آن طور که از سخنان اخیر غلامحسین الهام* ، سخنگوی دولت ، بر می آید این بازی همچنان ادامه خواهد داشت ، گو این که احمدی نژاد نمی تواند بدون برکناری های دنباله دار ، به زندگی سیاسی خود ادامه دهد.

اگر هنگام برکناری کاظمی ، می شد باور کرد که وزیر معزول پایبند عهد و پیمان نبود ، اما گذشت زمان و درو کردن کل کابینه توسط احمدی نژاد ، نه تنها این اتهام را از اولین وزیر معزول زدود ، بلکه توجهات عمومی، معطوف خود احمدی نژاد و رفتارهای عجیب و غریب او شد و رفته رفته ، یک علت واحد در اکثر این عزل ها ردیابی شد: حرف زدن روی حرف محمود احمدی نژاد و اطرافیانش!

کاظم وزیری هامانه ، به این علت برکنار شد که با تحمیل قائم مقامی مرحوم کردان در وزارت نفت مخالفت کرد.
علیرضا طهماسبی به این خاطر برکنار شد که افراد معرفی شده از طرف اطرافیان احمدی نژاد را در وزارتخانه تحت مدیریتش منصوب نکرد.
داوود دانش جعفری ، وزیر اقتصاد به این دلیل برکنار شد که امر و نهی های احمدی نژاد در امور اقتصادی را غیرعلمی و خانمانسوز می دانست و حاضر نبود برای حفظ پست وزارتش تیرخلاص بر پیکر اقتصاد بیمار کشور بزند.

 وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و اطلاعات دولت نهم ، تنها به این دلیل در 8 روز باقی مانده از عمر آن دولت(!) برکنار شدند که انتقادی بر مشایی داشتند. پرویز فتاح ، وزیر نیروی دولت نهم نیز که قرار بود در دولت دهم نیز به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود ، به همین دلیل توسط احمدی نژاد خط خورد.
مسعود میرکاظمی ، وزیر نفت نیز وقتی با مداخلات اسفندیار رحیم مشایی در امور نفت کشور -که در قالب کارگروه نفت در ریاست جمهوری انجام می شد - مخالفت کرد ، عزل شد.

منوچهر متکی نیز که مدت ها با احمدی نژاد بر سر برخی مداخلات غیر دیپلماتیک او و اطرافیانش چالش داشت ، هنگامی برکنار شد که در یک مصاحبه ، از حمید بقایی به دلیل اظهارات غیرکارشناسی اش در باب روابط ایران با ترکیه و ارمنستان ، انتقاد کرد. احمدی نژاد این انتقاد را هنگامی پاسخ داد که متکی در مأموریت دیپلماتیک سنگال به سر می برد: رئیس جمهور وزیر خارجه کشور را در حالی بر کنار کرد که او در حال مذاکره با مقامات خارجی بود!

مرضیه وحید دستجردی هم تا زمانی که در برابر احمدی نژاد صرفاً یک اطاعت گر بود ، نمره 20 می گرفت و احمدی نژاد ، صراحتاً و شخصاً  از عملکرد مثبت و قوی او حمایت می کرد اما وقتی وزیر ، دغدغه سلامت مردم را بر بله قربان گویی ترجیح داد و از عدم تخصیص ارز به دارو انتقاد کرد ، احمدی نژاد برغم تعریف و تمجیدهای قبلی ، به طور ناگهانی او را عزل کرد تا باقی مانده کابینه ، حساب کار دستشان بیاید که احمدی نژاد در کابینه اش ، کارمند جزء و سرباز صفر می خواهد نه مدیر فکور و ژنرال جسور.

این در حالی است که کابینه ، قاعدتاً محلی برای بحث و بررسی ها و تصمیمات کارشناسی است نه رباتی برای تصویب کردن و شکل قانون دادن به منویات شخص رئیس دولت.
شاید این رفتار فردمحورانه ، ناشی از آن تصور معروف احمدی باشد که گمان می برد رئیس جمهور "کارشناس ارشد همه چیز" است!

پی نوشت:
*«غلامحسین الهام»سخنگوی دولت در حاشیه همایش سالروز تنقیح هفته گزینش به فرمان امام راحل درمورد اینکه آیا تغییر وزرا در مجموعه هیئت دولت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر گفت: اساس و بنیاد عالم بر تغییر و حرکت است و این در نظریه حرکت جوهری ملاصدرا نیز به وضوح بیان شده است.
 
 
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

لینک دانلود برنامه فیلترشکن و عبور از پروکسی فری گیت freegate  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 3:54 PM

h

دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 00:54 AM
سلام استاد freegate را ادرس زیر هم میشود دانلود کرد.
http://downloads.yahoo.com/software/windows-web-tools-freegate-s161371
موفق و پیروز باشید.  
 
 
 
 
آمون : تقریبا هیچ ارزشی ندارد! برنامه های خیلی بهتری هم هستند.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

مصاحبه/گفتگوی آقای ناصر پورپیرار با کانال ماهواره ای وصال فارسی  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:37 AM

محمد نیسی

دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 00:38 AM
سلام‌علیکم

گفتگوی زنده با استاد پورپیرار فردا ساعت 16:30 به وقت تهران پخش خواهد شد.

از این هفته به بعد گفتگوی زنده با استاد به شرح ذیل پخش خواهد شد:

شنبه‌ها ساعت 17:30 به وقت تهران

دوشنبه‌ها ساعت 16:30 به وقت تهران
پاسخ:
که البته هنوز قطعی نیست. در حال حاضر اداره مسئولیت های دیگر و ضعف حاصل از پارکینسون فرصت فراوانی باقی نمی گذارد. به گمانم هفته ای یک جلسه مصاحبه در سه شنبه ها به مدت دو ساعت و یک جلسه هم تکرار نمایش مستندها و مصاحبه ها کفایت می کند.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

اختلاف، تفاوت و فرق ماموریت و لغت نبی و رسول در قرآن و آیات الهی  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:35 AM
دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 00:31 AM
با سلام
آقای منصور و آقای علی
نظرتان درباره این نوشته و استدلال آن چیست ؟
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=292798

 

 

 

 

 

آمون : بحث این گونه پیش رفته است: 

 

 
 
 
 
  

به گمانم بد نباشد این مطلب را هم درج کنم! 

این قدر بدم میاد از آدمایی که می خوان واسه من الکی زرنگ بازی در بیارن و مثلا رایت کلیک رو می بندن و اجازه کپی کردن نمی دن! آخه این چه مسخره بازیه تو اینترنت؟! جلو حاجی و معلق بازی و جفتک اندازی؟!! واسه رایت کلیک رو می بندی ببم جان؟ 

 

فرق نبی و رسول
توسط : boromand
در زبان فارسی نبی را به پیامبر و رسول را به فرستاده ترجمه میکنند.تعریف نبی و رسول در قرآن خیلی واضح و روشن است . یکی از معجزات قرآن این است که خود معنای خود را میرساند

در اینجا فرق بین رسول ونبی را براساس قرآن مجید روشن میکنیم.1

-  هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست.نبی آن است که شریعتی جدید میاورد و یا پیاده سازی میکند (شامل قانون و ...) و ممکن است از طرف خدای مهربان کتاب هم به او داده شده باشد. اما رسول آن است که شریعتی جدید نمیاورد و فقط شریعت قبلی را تایید و تصدیق میکند.برای تایید مطلب آیه 3:81 را نگاه کنید:[3:81]  واذ اخذ الله میثق النبین لما ءاتیتکم من کتب وحکمة ثم جاءکم رسول مصدق لما معکم لتؤمنن به ولتنصرنه قال ءاقررتم واخذتم على ذلکم اصری قالوا اقررنا قال فاشهدوا وانا معکم من الشهدین[3:81]  خدا از پیامبران میثاقی گرفت و گفت: "من به شما کتاب آسمانی و حکمت خواهم داد. پس از آن، رسولی خواهد آمد که تمام کتاب های آسمانی موجود را تصدیق خواهد کرد، باید به او ایمان آورید و او را حمایت کنید." او گفت: "آیا با این موافق هستید و پیمان می بندید که این میثاق را به انجام برسانید؟" آنها گفتند: "ما موافقیم." او گفت: "پس شما شهادت دادهاید و من هم همراه با شما شهادت می دهم."در آیه بالایی خدای مهربان میفرماید بعد از اینکه همه کتابهای آسمانی و حمکت را به نبیها دادم رسولی خواهد آمد که آن را تصدیق خواهد کرد.پس مشخص شد که نبی شریعت جدید میاورد و یا شریعت جدید پیاده سازی میکند اما رسول آن را تصدیق میکند.هرکجا خدای مهربان نبوت را ذکر میکند با آن کتاب و یا حکم را ذکر میکند.زیرا که نبوت مقام خاصی است که به پیامبر داده میشود تا که احکام جدید کتاب را بوسیله آن ابلاغ و اجرا کند.آیات زیر را نگاه کنید.[3:79]  ما کان لبشر ان یؤتیه الله الکتب والحکم والنبوة ثم یقول للناس کونوا عبادا لی من دون الله ولکن کونوا ربنین بما کنتم تعلمون الکتب وبما کنتم تدرسون[6:89]  اولئک الذین ءاتینهم الکتب والحکم والنبوة فان یکفر بها هؤلاء فقد وکلنا بها قوما لیسوا بها بکفرین[29:27]  ووهبنا له اسحق ویعقوب وجعلنا فی ذریته النبوة والکتب وءاتینه اجره فی الدنیا وانه فی الاءخرة لمن الصلحین[45:16]  ولقد ءاتینا بنی اسرءیل الکتب والحکم والنبوة ورزقنهم من الطیبت وفضلنهم على العلمین[57:26]  ولقد ارسلنا نوحا وابرهیم وجعلنا فی ذریتهما النبوة والکتب فمنهم مهتد وکثیر منهم فسقونبه طور مثال محمد رسولخدا نبی بود و همزمان رسول هم بود. بنابراین در مقام نبوت به تشریع میپرداخت و در مقام رسالت به ابلاغ قرآن مشغول بود.کسی که نبی باشد خود به خود رسول هم هست اما برعکسش درست نیست.برای اینکه ثابت شود هر نبیی رسول هم هست به آیات زیر نگاه کنید که خدای مهربان نبی را بشارت دهنده و نذارت کننده توصیف کرده است.[2:213]  کان الناس امة وحدة فبعث الله النبین مبشرین ومنذرین وانزل معهم الکتب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفوا فیه وما اختلف فیه الا الذین اوتوه من بعد ما جاءتهم البینت بغیا بینهم فهدى الله الذین ءامنوا لما اختلفوا فیه من الحق باذنه والله یهدی من یشاء الى صرط مستقیم[33:45]  یایها النبی انا ارسلنک شهدا ومبشرا ونذیرا[4:163]  انا اوحینا الیک کما اوحینا الى نوح والنبین من بعده واوحینا الى ابرهیم واسمعیل واسحق ویعقوب والاسباط وعیسى وایوب ویونس وهرون وسلیمن وءاتینا داود زبورابراساس آیات بالا نبی رسول هم هست .تصور کنید که در آیه زیر موسی به عنوان رسولا نبیا  (رسولی که نبی بود) ذکر شده است[19:51]  واذکر فی الکتب موسى انه کان مخلصا وکان رسولا نبیاو اسماعیل هم :[19:54]  واذکر فی الکتب اسمعیل انه کان صادق الوعد وکان رسولا نبیابرای تایید مطلب به آیه زیر توجه کنید.[19:41]  واذکر فی الکتب ابرهیم انه کان صدیقا نبیادر آیه مذکور (صدیقا نبیا) به کار برده شده است و صدیقا نبیا  یعنی  صدیقی که نبی بود. همه میدانیم که هر صدیقی نبی نیست و به همین خاطر خدا مهربان نبیا صدیقا را به کار نبرده است.خدای مهربان بخشنده هیچوقت نبیا رسولا (رسولی که نبی بود) را به کار نبرده است.زیرا که هر رسولی نبی نیست. مثلا خدای بزرگ در خیلی جاها در قرآن از جبرئیل و ملک الموت و سایر فرشتگان به عنوان رسول یاد کرده است. موجودیت بشر میتواند نبی باشد اما ملائکه نمیتوانند نبی باشند. پس در کل هر رسولی نبی نیست. زیرا هیچ کجای قرآن از جبرئیل به عنوان نبی یاد نکرده است.

-  خدای مهربان بین رسول و نبی فرق قائل شده است . آیه زیر را نگاه کنید تا ببینید که خدا بین نبی و رسول فرق قائل شده است.به عبارت (من رسول و لا نبی) توجه شود. اگر بین رسول و نبی فرق نبود خدا آن را به این صورت نقل نمیکرد.[22:52]  وما ارسلنا من قبلک من رسول ولا نبی الا اذا تمنى القى الشیطن فی امنیته فینسخ الله ما یلقی الشیطن ثم یحکم الله ءایته والله علیم حکیم[22:52]  ما پیش از تو نه رسولی فرستادیم و نه پیامبری بدون آنکه شیطان در خواستههای او دخالت نکرده باشد. سپس خدا آنچه را شیطان انجام داده است، خنثی می نماید. خدا آیاتش را کامل می کند. خداست دانای مطلق، حکیمترین.*پس در کل میتوان گفت که هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست. معانی از طریق قرآن بسیار روشن و واضح است

3- اما ممکن است کسی بگوید که خیلی از انبیاء بنی اسرائیل کتاب و شریعت به آنها داده نشده است. و این یک تناقض است. در جواب باید گفت که نبی آن است که به طور مستمر با وحی مرتبط است. انبیا بنی اسرائیل مدام رابط بین خدا و بنی اسرائیل بودند. مثلا جریان گاو بنی اسرائیل که موسی چندین مرتبه بین خدا و بنی اسرائیل سوال و جواب رد و بدل میکند و از طریق نبی به آنان راه حل کشف قاتل نشان داده میشود(2:67). و همینطور جریان طالوت که نبی آن دوره بین قوم بنی اسرائیل و خدا در مورد تعیین پادشاه رابط میشود.و از طریق نبی به آنان پادشاه نشان داده میشود. (2:247)

4- اقوام اولیه دارای نبیهای زیادی بوده اند  و این به خاطر عدم رشد کامل فکری بوده است. زیرا در مورد مسائلی که پیش میامد مدام باید نبی بین خدا و مردم برای رفع مشکل رابط میشد. این انبیاء مسلما رسول (کسانی که از طرف خدا به تبلیغ وتصدیق دین مشغول بودند) هم بوده اند. خدای مهربان در قرآن کریم بر بنی اسرائیل منت گذاشته است زیرا که برای آنها نبیهای زیادی را فرستاده است.[45:16]  ولقد ءاتینا بنی اسرءیل الکتب والحکم والنبوة ورزقنهم من الطیبت وفضلنهم على العلمینو همانطور در مورد محمد آخرین پیامبر خدا که در خیلی از سوره های قرآن مدام مورد خطاب و سوال قرار گرفته و در آن مورد بر او آیاتی نازل شده است.بعد از این که بشر به ثبات فکری رسید خدای حکیم دیگر نبوت را به پایان رساند و اعلام کرد که قرآن آخرین کتاب است و دیگر نبوتی دیگر صورت نخواهد گرفت. نزول شریعت جدید در قالب نبی صورت میگیرد. اسلام به عنوان دین آسمانی از طریق قرآن کامل شده است و دیگر کتاب آسمانی دیگری نخواهد آمد. شریعت جدید احتیاج به نبوت دارد زیرا که شریعت جدید ارتباط مستمر با وحی را لازم دارد.

5- نبی کسی است که به او چیزی (مثل قانونی جدید) داده میشود به همین خاطر خدای مهربان در قرآن برای نبی  "مااوتی " را به کار برده است.[2:136]  قولوا ءامنا بالله وما انزل الینا وما انزل الى ابرهم واسمعیل واسحق ویعقوب والاسباط وما اوتی موسى وعیسى وما اوتی النبیون من ربهم لا نفرق بین احد منهم ونحن له مسلمون6-  به طور مثال در جنگهای پیامبر و در مورد زنان پیامبر بیشتر شخصیت نبی مطرح است نه رسول:[8:67]  ما کان لنبی ان یکون له اسرى حتى یثخن فی الارض تریدون عرض الدنیا والله یرید الاءخرة والله عزیز حکیم[8:65]  یایها النبی حرض المؤمنین على القتال ان یکن منکم عشرون صبرون یغلبوا مائتین وان یکن منکم مائة یغلبوا الفا من الذین کفروا بانهم قوم لا یفقهون [9:117]  لقد تاب الله على النبی والمهجرین والانصار الذین اتبعوه فی ساعة العسرة من بعد ما کاد یزیغ قلوب فریق منهم ثم تاب علیهم انه بهم رءوف رحیم[33:32]  ینساء النبی لستن کاحد من النساء ان اتقیتن فلا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض وقلن قولا معروفا[33:50]  یایها النبی انا احللنا لک ازوجک التی ءاتیت اجورهن وما ملکت یمینک مما افاء الله علیک وبنات عمک وبنات عمتک وبنات خالک وبنات خلتک التی هاجرن معک وامراة مؤمنة ان وهبت نفسها للنبی ان اراد النبی ان یستنکحها خالصة لک من دون المؤمنین قد علمنا ما فرضنا علیهم فی ازوجهم وما ملکت ایمنهم لکیلا یکون علیک حرج وکان الله غفورا رحیما[33:59]  یایها النبی قل لازوجک وبناتک ونساء المؤمنین یدنین علیهن من جلبیبهن ذلک ادنى ان یعرفن فلا یؤذین وکان الله غفورا رحیما

7-  نبی در خیلی از قوانین با دیگران فرق میکند. مثلا زنانش مادران مومنان هستند. مجاز به اختیار تعداد زنان بیشتری است و ...[33:6]  النبی اولى بالمؤمنین من انفسهم وازوجه امهتهم واولو الارحام بعضهم اولى ببعض فی کتب الله من المؤمنین والمهجرین الا ان تفعلوا الى اولیائکم معروفا کان ذلک فی الکتب مسطورا[33:50]  یایها النبی انا احللنا لک ازوجک التی ءاتیت اجورهن وما ملکت یمینک مما افاء الله علیک وبنات عمک وبنات عمتک وبنات خالک وبنات خلتک التی هاجرن معک وامراة مؤمنة ان وهبت نفسها للنبی ان اراد النبی ان یستنکحها خالصة لک من دون المؤمنین قد علمنا ما فرضنا علیهم فی ازوجهم وما ملکت ایمنهم لکیلا یکون علیک حرج وکان الله غفورا رحیما

8- هم نبی و هم رسول بر آنها وحی میشود. خیلی از پیامبران هم رسول بوده اند و هم نبی.معمولا چیزهایی به نبی وحی میشود (به نبی اعطا میشود) که بشر خود به تنهایی قادر به به دست آوردن آن نیست.قرآن به عنوان کتاب آسمانی به نبی محمد اعطا شد. در این مورد بشر از آوردن قرآن عاجز است و هیچوقت هم نمیتواند آن را انجام دهد. اخبار و داستانهایی (نبایی یا خبری) در قرآن موجود است که اگر نبی نبود ما نمیتوانستیم هیچوقت از آن خبردار شویم.خیلی از مسائل موجود به غیب و بهشت و جهنم و ....  مثلا وضعیت به خواب رفتن اصحاب کهف در غار را کسی دیگر نمیدانست و خدا از طریق نبی آن را بر ما بازگو کرد و اگر نبی نبود ما هیچوقت نمیتوانستیم آن را بدست آوریم .در کل میتوان گفت چیزی که به نبی داده میشود بوسیله انسان به تنهایی قابل اکتساب نیست . اما چیزهایی که به رسول وحی میشود بوسیله انسان هم قابل کسب است و در فطرت ما گنجانده شده است. مثلا رسول به عبادت فقط خدا دعوت میکند . در این مورد انسان به تنهایی هم میتواند چنین مساله ای را بفهمد و در فطرت همه ما گنجانده شده است. مثلا حکمت بعضی از حکمها در قرآن از توانایی انسان خارج نیست و بنابراین رسول مواردی را ابلاغ و یادآوری میکند که در نهاد بشر جاسازی شده است و رسولان فقط یادآوری میکنند.بنابراین کسی که رسول است اما نبی نیست شریعت جدید و کتاب جدیدی بر او نازل نمیشود. بلکه او تابع همان شریعت قبلی است.اما خدای مهربان در آیه ای اعلام نموده است که ما با رسولان کتاب هم نازل میکنیم. و ممکن است کسی بگوید که پس به رسول هم شریعت جدید داده میشود.اما در ادامه میفرماید که ما آهن را هم نازل میکنیم.و در این جا نازل شدن کتاب بر رسول را با نازل شدن آهن مقایسه کرده است. و این خود نکته ظریفی را به همراه دارد.و فرق نازل شدن کتاب بر رسول و نازل شدن کتاب بر نبی را میرساند.[57:25]  لقد ارسلنا رسلنا بالبینت وانزلنا معهم الکتب والمیزان لیقوم الناس بالقسط وانزلنا الحدید فیه باس شدید ومنفع للناس ولیعلم الله من ینصره ورسله بالغیب ان الله قوی عزیز[57:25]  ما رسولان خود را فرستادیم و با مدرک های روشن آنها را پشتیبانی کردیم و برایشان کتاب آسمانی و قانون نازل کردیم تا مردم عدالت را برقرار کنند. و آهن را پایین فرستادیم که در آن استحکام و منافع بسیاری برای مردم است. تمام اینها برای آنست که خدا کسانی را که از روی ایمان، از او و رسولانش پشتیبانی می کنند، مشخص نماید. خداست قدرتمند، صاحب اقتدار.همانطور که میدانیم تاریخ استفاده از آهن را واقعا کسی نمیداند زیرا تا آنجایی که نقل تاریخ اجازه میدهد  استفاده از آهن همیشه بوده است و این خود یک استثناست زیرا که بشر اولیه هیچوقت نمیتوانست به تنهایی آهن را کشف و استخراج کند. خدای مهربان استثنائا در این مورد از طریق رسولان خود استخراج آهن را به مردم نشان داده است.زیرا بدون آهن زندگی غیر ممکن بوده است. در هر حالت کشف آهن از قدرت بشر خارج نبود و بالاخره روزی آن را کشف میکرد و این راهنمایی از طریق خداوند فقط یک جهش برای جامعه بشریت بود.زیرا که انسانهای اولیه قادر به استخراج آهن نبودند بنابراین خدای توانا از طریق رسولانش مردم را راهنمایی کرد و آنان را در زندگی جلوتر انداخت. پس در کل میتوان گفت که نازل شدن کتاب بر رسول به معنای شریعت جدید بر رسولان نیست بلکه به معنای به جلو انداختن فهم کتاب موجود است.و این اطلاعات از کتاب موجود بر آنان وحی میشود. جهت فهمیدن فرق کتاب و قرآن به مقاله من تحت عنوان  "قرآن را چطور باید فهمید؟ "  مراجعه شود.

9- بعضی ممکن است بگویند که هارون نبی بود ولی رسول نبود و به او کتاب هم داده نشد. اما بر طبق آیه   37:117   کتاب تورات به هردوی موسی و هارون داده شد.[37:117]  وءاتینهما الکتب المستبین[37:117]  و کتابی آسمانی، عمیق و پرمحتوا به هر دو عطا کردیم.
هارون رسول هم بود.به عبارت " ارسلنا "  و " بعثنا "  در  آیات زیر نگاه کنید:

 [10:75] ثم بعثنا من بعدهم موسى وهرون الى فرعون وملایه بءایتنا فاستکبروا وکانوا قوما مجرمین
[10:75] سپس، بعد از آنها موسی و هارون را با مدرک هایمان به سوی فرعون و گروهش فرستادیم، ولی آنها تکبر ورزیدند؛ و مردمی تجاوزکار بودند.

 [23:45] ثم ارسلنا موسى واخاه هرون بءیتنا وسلطن مبین
[23:45] سپس موسی و برادرش هارون را با آیات خود و مدرکی شگرف فرستادیم،


یکشنبه 25/1/1387 - 21:49


 

 

 

 

 

 

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

انتشار یادداشت، نوشته، مطالب آقای ناصر پورپیرار در Facebook.com  (در حاشیه و مسایل دوستان ( جدید))

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:25 AM

(صادق سودانی)sadegh

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 10:38 PM
با سلام خدمت استاد گرامی و تمامی دوستداران حق و صبر
استاد گرامی در صورت امکان صفحه ای بر روی فیسبوک  علاوه بر این وبلاگ معززثبت نموده و تمامی مطالب و مقالات را هم زمان در آنجا نیز نصب نمایید ، که بهتر بتوان داده ها و مطالب نوین را تبلیغ نمود، چراکه در این سایت قابلیت های مفید فروانی برای به اشتراک گذاری مطالب در نظر گرفته شده است ، در ضمن در سایت فیسبوک اکثر بازدید کنندگان با مشخصات و اسم و شهرت و تصویر کامل وارد میشوند که باعث میگردد بهتر بادوستان و دشمنان آشناشده و روحیات و خلقیات شان را تشخیص داد و شناخت!!!

دوستان گرامی آیا بنده میتوانم مطالب و مقالات وبلاگ حق و صبر را بدون هیچ تغییر و همانگونه که اینجا نمایان است با تمامی عکس و نوشته ها در صفحه ی خودم بر روی فیسبوک قرار دهم؟!! هرچه تلاش کردم نتوانستم با همین شکل و شمایل نصب کنم!
پاسخ:
اقای سودانی. برنامه هایی به خواست خدا در جریان اجرا است. لطفا مدت کوتاه دیگری حوصله کنید.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

مصاحبه جدید آقای ناصر پورپیرار با شبکه ماهواره ای وصال فارسی  (دوستانه)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:20 AM

مسعود

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 8:10 PM
با سلام خدمت استاد گرامی،
استاد بعد از مصاحبه در مورد یادداشت‌های قلم، آیا مصاحبه‌ی دیگری نیز انجام شده است؟
با آرزوی سلامتی، پایدار باشید
پاسخ:
خیر. به خواست خداوند فردا دوشنبه ساعت ۱۷ مصاحبه خواهد بود.  
 
 
 
 
آمون : بنده خبری از انجام ن/شدن این مصاحبه ندارم. چند روزی است که باز ننه بابا مهربون شده اند و منو انداخته اند توی هچل!
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

لینک دانلود نرم افزار برنامه فیلترشکن فری گیت free gate رایگان  (دوستانه)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:17 AM

h

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 7:03 PM
سلام استاد این فیلتر شکن عالیه از ادرس زیر دانلود کنید.
http://dongtaiwang.com
موفق و پیروز باشید.
پاسخ:
پست مربوطه خودش فیلتر است.  
 
 
 
 
 
آمون : آخه فری گیت هم شد پروکسی؟! همون بهتر که فیلتر باشه!
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

عکسها و تصاویر یهودیان ایران و مهاجرت به اسرائیل و فلسطین اشغالی  (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 00:13 AM

abbas

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 12:21 PM
http://www.flickr.com/photos/9679871@N04/3512454767/
پاسخ:
باز نشد

 

 

 

 

 

abbas

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 12:26 PM
http://www.flickriver.com/photos/9679871@N04/tags/iran/
پاسخ:
باز نشد.

 

 

 

 

آمون : باز نشد؟! اما این دفعه میشه! با رمز همین وبلاگ یعنی

 

 http://purpirar.blogsky.com/ 

 

می شه باز کرد! این هم لینک دانلود:

 

 

http://s3.picofile.com/file/7603849137/jewish_images.rar.html

 

 

دیگه کسی منوهای مرورگرهای اینترنتی و رایت کلیک و غیره رو واسه غیر فعال نکنه! ما ته خطیم آقاجان! + 7 تا خط که خط خطی هستند!  

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

اهرام ثلاثه مصر،افتخار و تفاخر به معماری و بناسازی کل تاریخ جهان  (جملات زیبا)

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 3:31 PM

abbas

یکشنبه 10 دی 1391 ساعت 06:11 AM
http://www.asriran.com/fa/news/220270/%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AD%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%DA%A9%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%B2
پاسخ:
اقای عباس. با مقایسه میان این عکس و وضع بازسازی شده کنونی، معلوم می شود که در هر زمان می توان چنین معماری را عرضه کرد و هیچ خشت و اجر و سنگ بر هم ناده ای، حتی اهرام مصر را، نمی توان دست مایه تفاخر هیچ محموعه ای از جماعات انسانی گرفت.
   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
 
 

   این اولین بازدید من از این وبلاگ است 

 
 

دانلود فیلمها         خبرنامه و گروه اینترنتی         تاریخی         سیاسی         قومی و ملی         دینی  

 
 

قدیمی ترین عکسها و نقاشی و تصویر از مسجد کبود تبریز توسط اروپا  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 9 دی 1391 ساعت 11:53 PM
شنبه 9 دی 1391 ساعت 4:45 PM
http://www.rugreview.com/orr/11-5-46.htm

 

 

 

شنبه 9 دی 1391 ساعت 4:55 PM
http://nga.gov.au/Exhibition/FrenchPainting/Detail.cfm?IRN=126558

 

 

 

 

 

 

آمون : تعدادی عکس و نقاشی است از مسجد کبود تبریز که اکثرا محصول توسط فرانسویان است.

   
 
 

  شاهنامه ، فارسی ، زبانهای رایج در ایران         پوریم         آنوسی         قرآن         تماس با ما  

 
 

هیچ نظری موجود نیست: