یکشنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۲

پست 3693 الی 3716 وبلاگ کامنتهای ناصر پورپیرار

ریشه ایرانی تولید پیتزا در زمان هخامنشیان و داریوش کبیر هخامنشی  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:11 PM

محمد نیسی

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 02:33 AM
رد پای ایرانیان در تاریخچه‌ پیتزا


سربازان داریوش (486-521 پیش از میلاد) نوعی نان پهن را روی سپرهای خود می‌پختند و روی آن را با پنیر و خرما می‌پوشاندند. یونانی‌ها پختن چنین نان‌هایی را از ایرانیان آموختند. این نان از یونان به روم رفت و در جنوب ایتالیا معمول شد.

http://www.asriran.com/fa/news/259547/%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%DA%86%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D8%B2%D8%A7

 

 

 

 

 

 

 

 

آمون : کار مملکت به کجا کشیده! خبرگزاری عصر ایران، تبدیل شده دروغ گزاری عصر ایران !

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب مادگان هزار دادستان فرخ مرد بهرامان به خط و زبان پهلوی قدیم  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:06 PM

دارا

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 11:47 PM
جناب پورپیرار قابل توجه شما و دوستان محترم.
http://www.tabnak.ir/fa/news/304802/%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D9%88%D8%A7-%DA%86%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

 

 

 

 

 

آمون : همچنین بنگرید به این مطلب :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/09/27/post-3237/

 

 

و این هم متن لینک که بدانیم رئیس مجلس، کتاب قضاوت می خواند!  

 

 

 

سران قوا چه کتابی در دست داشتند؟ +عکس
سران سه قوه بعد از صرف نهار کاری در دفتر رئیس قوه مقننه، جلسه خود را آغاز و در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۳۰۴۸۰۲تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۹
در حاشیه جلسه سران سه قوه زمانی که عکاسان وارد اتاق رئیس مجلس شدند آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور در حال تورق کتابی بودند که روی میز رئیس مجلس قرار داشت.

به گزارش فارس، جلسه مشترک سران سه قوه روز شنبه به میزبانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شد.

سران سه قوه بعد از صرف نهار کاری در دفتر رئیس قوه مقننه، جلسه خود را آغاز و در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اما قبل از آغاز رسمی این جلسه و زمانی که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه تازه به اتاق رئیس مجلس آمده بودند، از عکاسان دعوت به عمل آمد تا برای گرفتن عکس وارد اتاق رئیس مجلس شوند.

زمانی که عکاسان وارد اتاق رئیس مجلس شدند آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور کشورمان در حال تورق کتابی بودند که روی میز رئیس مجلس قرار داشت.

ظاهرا کتاب مذکور کتابی بود که علی لاریجانی آن را مطالعه می‌کرد.

«مادِگان هزار دادِستان» عنوان کتابی بود که احمدی نژاد و آیت‌الله آملی لاریجانی در حال تورق آن بودند.


این کتاب به خط و زبان پهلوی ساسانی (پارسیک) در نیمه نخست سده هفتم میلادی در دوره حکومت خسرو پرویز، در ایران ساسانی در گور که مرکز استان (شهرب) فارس بوده، نوشته شده‌است.

این مجموعه، نظریه‌های حقوقی ایران باستان دست‌کم 2381 سال پس از پدید آمدن سنگ‌نبشته قانون حمورابی در سال 616 میلادی ‌است.

نویسنده آن فرخ‌مرد بهرامان یک قاضی زمان خسرو پرویز است که در شهر گور می‏زیسته و خود و پدرش در دستگاه قضایی ساسانی بوده‌اند و به اوراق و اسناد بایگانی قضایی دسترسی داشتند.

«فرخ مرد بهرامان» رأی‏‌های صادر از دادگاه‌‏های دادگستری ایران ساسانی در سده سوم تا هفتم میلادی را از بایگانی دادگستری گور بیرون آورده و فشرده و کوتاه کرده و در این کتاب گردآورده‌است.

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آرشیو/ کلکسیون اسکناس، پول کاغذی و سکه دوران ناصرالدین شاه قاجار  (اقتصاد، تجارت،بانکداری Economics)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:01 PM

نه چندان موافق

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 5:57 PM
استاد من همین الان تعداد زیادی اسکناس کاملا نو در آلبوم جمع کرده ام که برخی قدیمی و برخی مربوط به سالهای اخیر هستند که هنوز هم درگردش است.
پاسخ:
فعلا صحبت اسکناس های ناصرالدین شاهی است که پول کلانی از جیب کلکسیون داران بیون کشید.  
 
 
 
 
آمون : منظور در ادامه این سوال است :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ناصر پورپیرار و مجتبی غفوری؛سانسور نام ناصر پور پیرار و کنیسه ها  (دوستانه)

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 4:08 PM

مجتبی غفوری

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 1:05 PM
بنده وبلاگ رسمی ندارم و وبلاگ اصلی بنده همین وبلاگ است .دوستانی در تلاشند تا مطالب استاد به هر طریقی که شده منتشر شود منتهی در این بین باید نکته ای را عرض کرد آن اینکه چرا  این مطالب امکان چاپ به نام ناصر پورپیرار را ندارد مگر نه این است که ما تمام این مطالب را در محضر او آموخته ایم.بنده به این اعتقاد رسیده ام که در این جهان  تنها و تنها این نام  استاد ناصر پورپیرار است که باید سانسور شود.
این نام چه مشخصاتی دارد که نباید هیچ کجا اثری از آن دیده شود .
به اعتقاد بنده درحال حاضر مهم این نیست که چه مطلبی عرضه شود و یا به چه موضوعی پرداخته شود تنها نباید نام ناصر پورپیرار در آن به چشم بخورد . مطلبی که تحت عنوان موسیقی از بنده منتشر شده آموخته هایی است که در این سالها در محضر استاد کسب کرده ام .
بنده با صراحت تمام در اینجا متذکر میشوم که هر کلامی که در آن مطلب درخور توجهی دیده می شود و از دهان بنده خارج می شود همان چیزی است که از استاد آموخته ام  و رابطه من با استاد  در صورتی که  برای ایشان کسر شان نباشد رابطه مرید و مرشدی است و نه شاگرد و استادی .این تذکری است که فراموش نکنیم استاد ما را به کجا برد .
پاسخ:
استاد مجتبای نازنین. حالا بر خود من مسلم است که فراریان از نام من که در عین حال تاملات مرا دزدانه از آن خود می کنند، اجرا کنندگان دستورات کنیسه اند که بر بی اعتنایی نسبت به مجموعه تالیفات تاملی در بنیان تاریخ ایران و مولف آن تکلیف کرده اند. در ضمن اعتراف می کنم که تنها مستند تختگاه هیچ کس از مجموعه دست نوشته های تاریخی من در لو دادن طویله های یهودی دانشگاه نام موثرتر است. جاودانگی حق شما و عنایات اخروی پاداش شماست.

 

 

 

آمون : برای اطلاعات بیشتر در مورد مصاحبه مورد اشاره، رجوع کنید به :  

  

http://purpirar.blogsky.com/1391/12/06/post-3712/

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

متن کامل مصاحبه استاد هنرمند مجتبی غفوری با موسسه مطالعات آمریکا  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 4:05 PM

محمد رضا

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 11:54 AM
http://www.asipress.ir/vdchiwnz.23nqwdftt2.html

 

 

 

 

آمون : این هم متن مصاحبه با غلط های دیکته ای فراوان!  

 

 

داخلی>صفحه اجتماعی>آرشیو گزارش 

بررسی پیدا و پنهان واقعیت موسیقی در گفتگو با مجتبی غفوری

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۱کد مطلب: 17992

مجتبی غفوری استاد موسیقی و مستندساز با حضور در میزگرد گروه اجتماعی مرکز مطالعات آمریکا به بررسی ابعاد پنهان واقعیت موسیقی در جامعه آمریکا و دنیای مدرن و تاثیر آن بر متغیرهای اجتماعی پرداخت.

جادوی موسیقی یکی از مهمترین کنترل کننده های اجتماعی در ایالات متحده است. ستارگان راک، متال و سایر سبک های موسیقی غربی شهرت زیادی دارند و تصاویر آنها در اتاق های خواب بسیاری از جوانان آمریکایی نقش بسته است. شبکه گسترده رسانه ها با پشتوانه محافل دانشگاهی از موسیقی مفهومی فراتر از هنر ارائه کرده و آنرا به عنوان یکی از نیازهای اصلی و بی چون چرای دنیای امروز معرفی کرده اند. برای بررسی جایگاه موسیقی در غرب و آنچه واقعا باید باشد با استاد مجتبی غفوری استاد ممتاز موسیقی و آهنگساز که نگاه متفاوتی به مقوله هنر و موسیقی دارد به گفتگو نشسته ایم.
*موسسه مطالعات آمریکا: شما را با دیدگاه متفاوتی که در باره هنر و موسیقی دارید می شناسند، نظر شما راجع به جایگاه هنر در زندگی به طور عام چیست؟ 
*مجتبی غفوری: در ابتدای عرایضم نکته ای طرح کنم و آن اینکه این مطالب تنها برای کسانی قابل فهم است که خارج از دایره روشنفکری باشند و بطور ساده تر عموم مردم متوجه این موضوع میشوند علت هم این است که عموما بین طبقه روشنفکری کسانی که درک بالایی نسبت به اتفاقات اطراف خود داشته باشند به ندرت میتوان یافت و بهتر است آن عده قلیل را نیز روشنفکر خطاب نکرد چون گویا روشنفکری دارای کارکردی خلاف اندیشه ورزی است و بطور کلی عموم جامعه نسبت به درک و فهم مسائل توسط این طبقه ناامیدند، اما به موضوع بحث بپردازیم. باید گفت مقولاتی نظیر هنر, زیبایی و عشق لطماتی به دنیای امروز وارد کرده و فرم زندگی انسانی را از حالت عادی خارج کرده اند. امروز تا حدی بر روی این موارد تبلیغ می شود که آدمی احساس می کند بدون آنها زندگی امکان پذیر نیست. از صبح که بر می خیزیم مسواکی که دندانهایمان را با آن می شوییم باید زیبا باشد،  فنجانی که در آن چای می خوریم باید زیبا باشد، لباسی که به تن می کنیم باید زیبا باشد، اتوموبیلی که با آن خود را به محل کار می رسانیم باید زیبا باشد، تا شب پتویی که روی خود می کشیم تا بخوابیم باید زیبا باشد. اینکه تا چه حد چنین شیوهای برای زندگی لازم و ضروری است و تا چه میزان توانسته گره از مشکلات سر راه بشیریت بردارد موضوع بحث دیگری است، اما نکته قابل توجه این است که برای ما که امروز درجامعه ای اسلامی زندگی می کنیم و به طور کلی برای یک مسلمان چقدر باید این موضوع اهمیت داشته باشد. به عنوان مثال در قران آیا ارزش گذاری برمبنای زیبایی است یا تقوا؟ اگر به قران نگاه کنیم خواهیم دید که از روی این مسائل به راحتی عبور کرده است و حتی به طور مثال یک بار واژه هنر یا معادلی برای آن در عربی(فن) در قران بکار نرفته. گویی قرآن در مورد این مسائل یک آینده نگری کرده در حالی که اگر این مقولات تا این حد مورد اهمیت بودند که امروز تبلیغ می شود. لااقل اشاره ای ولو در حد یک آیه نیز نسبت به این موارد داشتیم ولی دنیای اطراف ما را به گونه ای تعریف کرده اند که هنر، زیبایی و امثال آن لازمه زندگی بشریند و زندگی بدون آنها قابل تصور نیست و اکثرا از صبح تا شب دنبال همین زیبایی اند. 
*موسسه مطالعات آمریکا: لطفا نظرتان راجع به هنر موسیقی که خود شما هم استاد آن هستید بیان کنید و بفرمایید چقدر باید به موسیقی اهمیت داد؟
*مجتبی غفوری: شعر و شاعری در قرآن رد شده است، اما در جایی خواندن شعر در مدح خدا را رد نمی کند. همچنین خداوند می گوید غافلان از شعرا پیروی می کنند و در جایی که به پیامبر(ص) می گویند تو شاعری، خداوند می گوید به آنها بگو هرگز از پیغمبر خدا حرف نامربوط نمی شنوید. یعنی شاعری سخن نامربوط است زیرا خداوند آنها را گروهی می داند که به حرفی که می زنند عمل نمی کنند. اگر با ارفاق بخواهیم نظر دهیم باید گفت ما اگر قرار باشد با موسیقی کاری کنیم  لااقل بهتر است که در همان راهی که خدا گفته و آن را نفی نکرده حرکت کنیم، اما باید گفت احتمال اینکه نتیجه ندهد زیاد است چون خداوند خواندن شعر حتی در مدح خودش و رسولش را نیز امر نکرده و تنها به آن اشاره نکرده و به صورت هوشمندانه از آن گذشته است. معنای این عدم توجه این است که نباید در زندگی اصل باشد. ولی شما می بینید که در جامعه ما بالخص طبقه روشنفکر به شعر بیش از اندازه اهمیت داده می شود و شعرا در حد انبیا پرستش می شوند و اگر به طور مثال شما بگویید مولوی یا حافظ در فلان بیتش حرف محملی زده است مانند مشرکان با شما رفتار می شود به همین خاطر است در این مملکت هیچ گاه منتقد ادبی بوجود نیامده.
*موسسه مطالعات آمریکا: به نظر شما جایگاه و اهمیت موسیقی در زمان ما در چه وضعیتی است؟ 
*مجتبی غفوری: اجازه دهید در ابتدا تاریخچه ای در این زمینه به اختصار بگوییم. اگر موسیقی قرن ۱۸ و ۱۹ را به عنوان یک موسیقی اورجینال تصور کنیم که توانسته اوج توانایی خود را به رخ بکشد، باید گفت پس از آن موسیقی با سرعتی قابل ملاحضه افت داشته است. در ابتدا این موسیقی غنی از نظر تکنیک های موسیقایی برای شنونده یک حالت دیداری پدید می آورد، اما این موسیقی غنی جای خودش را به یک موسیقی ضعیف دهه ی ۶۰ و ۷۰ داد که امروزه خیلی ها به شنیدن این موسیقی افتخار می کنند و خود را به عنوان شنونده حرفه ای موسیقی حساب می کنند، اما نمی دانند که این موسیقی در مقابل موسیقی صده های قبل به شدت سطحی تر و سخیف تر است و حتی موسیقی دهه های 60 و70 اندک توانمندی  خود را با برگشت به مدهای موسیقایی  قرون قبل کسب کرده اند، اما کار به اینجا ختم نشد. این افت به همین سرعت ادامه پیدا کرد تا امروز به جایی رسیده ایم که به سختی می توان اثر قابل ملاحضه ای پیدا کرد. این افول در موسیقی از چند جا ناشی می شود که مطرح خواهم کرد. در همه ی عرصه های هنری نیز به این شکل است. این روند در نقاشی و سینما نیز بوده, اگر به ۱۰۰ فیلم برتر قرن نگاهی بیندازید متوجه می شوید که اغلب فیلم ها مهم متعلق به قبل از دهه ی ۵۰ می باشد و در بیست سال گذشته تنها ۲ یا ۳ فیلم مورد تایید متخصصان بوده است. 
*موسسه مطالعات آمریکا: بهترین موسیقی های جهان مربوط به کدام کشورها است و در کجاها و توسط چه کسانی تولید می شود؟
*مجتبی غفوری: بگذارید مطلبی را واقع بینانه عرض کنم. اگر سوال کنید موسیقی خوب چه موسیقی است بدون تردید پاسخ این خواهد بود موسیقی خوب موسیقی است که از میان دود و مواد مخدر بیرون می آید. شاهکارترین قطعات موسیقی دنیا بالاخص موسیقی های دهه های 60 و 70 آنهایی هستند که در حالت  نئشگی ساخته شده اند. هر کس این موضوع را انکار کند باید گفت  تا بحال موسیقی خوب گوش نداده، اما قصد دارم نظر خود را در مورد موسیقی خیلی خوب عرض کنم که شاید به اعتقاد عده ای در آن اغراق شده باشد و آن اینکه موسیقی خیلی خوب موسیقی است که مورد اول را داشته باشد و در زمین قصبی ساخته شود. آثار موسیقایی که امروز از فلسطین اشغالی توسط اسراییلی ها بیرون می آید آثار درخور توجهی هستند. البته زمین آمریکا هم غصبی است  بماند که نقش یهود در شکل دادن موسیقی سایر کشور ها به دوران های قبل تر برمی گردد. در این بین اگر بخواهیم هنرمند خوب را هم واقع بینانه در قابی که در دنیا عرضه می شود تعریف کنیم، باید گفت که هنرمند خوب هنرمندی است که به مطلبی که می گوید عمل نمی کند یا به عبارت ساده تر و خودمانی حرف مفت زیاد می زند و اگر بخواهم نظر خود را راجع به هنرمند خیلی خوب عرض کنم، هنرمندانی که توانستند یک دنیا را سر کار بگذارند. باید گفت هنرمند خیلی خوب باید فاکتور ذکر شده قبلی را داشته باشد و در کنار آن همجنس باز باشد. به عنوان مثال التون جان پدیده موسیقی انگلستان یا "فردی مرکوری" خواننده کم نظیر گروه کویین و بسیاری دیگر هنرمندان بسیار خوبی هستند. امیدوارم به خاطر خدا هم که شده این گفته سانسور نشود چون احساس می کنم جوانان با این دید می توانند یک بار دیگر به این عرصه با دقت بیشتری نگاه کنند. بهتر می بینم برای تشریح بهتر وضعیت موسیقی جهان به اشعار یکی از آهنگسازان خوب! امروز که خود یک یهودی است اشاره کنم این خواننده در یکی از اشعار خود به نام sound of muzak میگوید: "یکی از عجایب هفت گانه درحال  سقوط است(منظور موسیقی است" و می گوید: "امروز موسیقی را در قرص های نقره ای(cd) به شما می دهند تا ارزان تمام شود و همه بتوانند از آن استفاده کنند. این موسیقی شما را به یاغی گری و یاغی بودن دعوت می کند، اما شما غافلید که آن توسط میلیونرهایی ساخته شده که لااقل 2 برابر شما سن دارند." به عبارت دیگر سال هاست که دیگر این هنرمند نیست که موسیقی تولید می کند بلکه این تهیه کننده های ثروتمند هستند که تصمیم می گیرند چه موسیقی ساخته شود و چه موسیقی ساخته نشود. نکته دیگر مورد سبک های موسیقی است که نباید آنها را از هم متمایز کرد و آنها را به خوب و بد تقسیم کرد. به عنوان مثال سالهاست گفته می شود موسیقی بد یعنی هوی متال و نظائر آن. برخلاف اعتقاد عموم، من معتقدم که اساس موسیقی پاپ دور کردن شنونده از واقعیت است. اگر ظاهر موسیقی پاپ را با هوی متال مقایسه کنید می بینید که هوی متال ظاهری شیطانی تر دارد، اما المان هایی که در پاپ است بیشتر با شیطانی بودن تطبیق دارد و به مراتب مخرب تر است. چون این دست موسیقی ها طرفداران و شنوندگان بسیاری دارد که از این راه زودتر منحرف می شوند تا از طریق موسیقی هوی متال که تنها دسته ای به آن علاقه دارند و آنها هم تکلیفشان معلوم است. 
*موسسه مطالعات آمریکا: آیا شما ایده ای دارید تا جوانان را از ماهیت این موسیقی ها مطلع کرد، البته ایده ای که واقعا جوانان را جذب کند؟ فکر می کنید زمان مطرح کردن این ایده ها فرارسیده؟ 
* مجتبی غفوری: اول باید مشخص کرد که جایگاه موسیقی کجاست و بهای آن چقدر است و در این سالها چه سنگی را از سر راه بشریت برداشته؟ و بعد از آن باید به جامعه گفت که بابا این انقدر ارزش داره و باید برایش یک جاگزین پیدا کنیم. اگر کسی ایده ای دارد الان زمان خوبی برای مطرح کردن آن است. الان که خیلی ها مدزده شده اند و از این پوچی رنج می برند، زمان مناسبی برای نقد است. برای دادن یک استراتژی خوب و جدا کردن جوانانمان باید اول اطلاعات کافی از موضوع داشته باشیم بعد راه کار ارائه دهیم. مثلا لااقل می توانیم موسیقی را محتوایی کنیم و از کسانی که در این کار باتجربه تر هستند استفاده کنیم در جشنواره ایی که واقعا نمی دانم برای چه باید به راه می افتاد محتوا را اصل قرار دهیم و لااقل طبقه بندی را از آنجا شروع کنیم. می توان  از کسی که نقاش ماهری است (نمونه این افراد را می شناسم که دارای حتی مدل های بین المللی هستند)، اما از نقاشی انتقاد می کند استفاده کنیم. او حرف هایی می زند که هنر را از این حد که برای جوانان ما بت شده می کشد پایین و واقعیت آن را نشان می دهد. چیزهایی که هنرمندان در بین مردم می گویند واقعا خریدار ندارد و همه می دانند که اینها یک مشت حرف بی ربط است که می زنند. آنها مدام از عشق و وفاداری می گویند. خوب کار سختی نیست؛ می توان رفت و زندگی شخصی آنها را دید و با ادعاهایشان سنجید. امروز در کمال تعجب می بینیم که در رسانه ها به هنرمندان بیش از اندازه اهمیت می دهند و حتی کار به جایی رسیده که از آنها می خواهند در مورد مسائل فرهنگی اظهارنظر هم بکنند. باید سعی کنیم هنرمندان را بشناسیم و از آنها بت نسازیم, اصلا اینها الگوهای ما نبوده اند و در این جایگاه نیستند چه در جامعه ایران و چه در جامعه آمریکا. شما می خواهید بنده را به عنوان یک الگو انتخاب کنید خود من به شما می گوییم این اشتباه را نکنید.
*موسسه مطالعات آمریکا: ریشه های موسیقی آمریکا و به طور کلی غرب را باید در کجاها جستجو کرد؟ 
*مجتبی غفوری :چیزهایی که اسلام به راحتی از آنها گذشته، اما در مسیحیت و یهودیت بسیار با اهمیت معرفی شده است. موسیقی غرب را باید در 4 محور بررسی کرد. 
۱)در قالب مسیحیت و یهودیت
۲)در قالب نظام سرمایه داری
۳)در قالب مدل زندگی غربی
۴)در قالب هدف غایی نظام غربی
تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که اگر موسیقی را حذف کنیم باید کلیسا را نیز حذف کنیم. در افکار عمومی داخل کشور ما سعی شده این طور عنوان شود که پدید آوردندگان موسیقی متال در روی صحنه های اجراهایشان مدفوع می خورند و نظیر این البته به شخصه با توجه به اینکه اکثر این گروه ها را به خوبی می شناسم شاهد چنین موردی نبوده ام، اما سوال اینجاست که در ادبیات توراتی و انجیلی کنونی مدفوع خوردن بدست یا خوب؟ هنگامی که شما می بینید در تورات خداوند به پیغمبر خود حزقیال دستور می دهد بر روی نان روزانه اش مدفوع بمالد و بخورد یا به ربشاقی می گوید تو و مردمانت بر حصار شهر بنشینید و از مدفوع خود بخورید و بول خود را بنوشید، اگر جامعه ای به این سو رفت باید ریشه این مسائل را در کجا پیدا کرد؟ در حالی که ما به این کار شیطان پرستی می گوییم و ما با استناد به آیه های قرآن باید استراتژی جدید در مقابل این انحرافات و تحریفات دین یهود راه بیندازیم. انجیل آنقدر تحریف شده که دیگر مسیح خود خداست نه پسر خدا. شیطان پرستان واقعی آنهایی هستند که میلیون ها مسلمان را به راحتی می کشند و همه شان معتقد به تورات و انجیل هستند. و هر فرقه ای را می توانند بسازد، درحالیکه برخی از خیابان گردهای آمریکایی را به عنوان شیطان پرستان واقعی معرفی می کنند. تفکر انجیل جوری شده که می تواند مسیح را از جایی به جای دیگر برد و قابلیت هر جنایتی را دارد. هر گلوله ای که در هر جایی به یک بچه مسلمان اصابت می کند طرحش را یهودیان کشیده اند و پولش را مسیحیان با دادن مالیات می دهند. حقیتش برای بنده که برادرانم را در خاک و خون می بینم تفاوتی ندارد که این کار با جهل توام است یا عامدانه است.  
*موسسه مطالعات آمریکا: رابطه هنر و نظام سرمایه داری را چگونه می بینید؟ به این معنی که روح کلی نظام سرمایه داری که اقتصاد و سیاست را کنترل می کند آیا هنر را نیز تسخیر کرده است؟  
* مجتبی غفوری: امروز به جایی رسیده ایم که همه ی دنیا بدهکارند. چرا؟ و سوال دوم که بلافاصله پیش می آید اینکه به چه کسی بدهکارند؟ سرمایه داری بر دوپایه بنا شد: دموکراسی عام و بازار آزاد. دموکراسی عام که دروغ بود و فاجعه های بسیاری را به وجود آورد و بازار آزاد هم یعنی بازاری که من تعریف می کنم که روی هنر تاثیرهای فراوانی داشته و باعث شده تا مردم به اینگونه موسیقی های ضعیف گوش دهند. البته همواره باید تذکر دهم بدین معنی نیست که اگر موسیقی به اصطلاح قوی گوش کنیم اوضاع خوب می شود. امروز کار به جایی رسیده است که آهنگساز این موسیقی را نمی سازد بلکه تهیه کننده آن را تولید می کند و بازار انحصاری برای آن ایجاد می کند و درصدد است تا سلیقه مردم را عوض کند. اگر شما چندتا کارشناس موسیقی بیاورید به شما می گویند آن خواننده ای که در میان مردم محبوبیت بیشتری پیدا کرده است نسبت به خواننده ای در درجه ی کمتر محبوبیت کار ضعیف تری دارد. چون نظام سرمایه داری خواسته که اینگونه باشد. البته لازم به ذکر است که موسیقی سیستمی یک پارچه دارد و این یکپارچگی از نظام سرمایه داری حاکم بر همه ی دنیا نشات می گیرد; موسیقی که در آمریکا ساخته می شود در ایران، چین و هر نقطه ی دنیا همان اداها درآورده می شود، اما واقعیت این است که سرمایه داری به آخر خط رسیده است. کار به جایی رسیده که یونان خاک خود را می فروشد و این یعنی آخر دنیا. 
بهتر است کمی به عقب بر گردیم در تعریف کلاسیک امپریالیزم را نیرویی می شناسند که مازاد تولید داخل خود را در بازارهای خارجی به فروش می رساند. در طول جنگ جهانی دوم کشورهایی نظیر آلمان، ژاپن و ایتالیا فاقد این بازار بودند چون مستعمره ای نداشتند پس برای دریافت حق خود چاره ای جز جنگ نبود. این مسئله ای بود که سال ها قبل لنین در جریان دومین نشست کمونیست ها در انگلستان آن را مطرح کرده بود. او معتقد بود سرمایه داری در نهایت به دلیل اختلاف بر سر همین بازار آزاد با هم درگیر شده و از بین می رود. در همان نشست شخص دیگری با نام کائوتسکی این حرف لنین را رد کرد و مدعی شد که سرمایه داری در نهایت به این نتیجه می رسد که با هم متحد شده و اختلافاتش را درون خودش حل کند و یک اولترا امپریالیزم بوجود آورد. کاری که با انداختن دو بمب اتم بر روی ژاپن تکمیل شد و به ژاپن که در حال مقاومت بود این پیام را رساند که زمان این لوس بازی ها تمام شده و راه حل در اتحاد است ولو به زور. در نهایت برای مدتی این ایده عمل کرد ولی امروز شاهدیم که این ایده نیز به انتهای خود رسیده و حتی اتحاد سرمایه داری با شکست مواجه شده. بدهی خارجی آمریکا از مرز 16 تریلیون دلار و بدهی داخلی آن از مرز 122 ترلیون دلار گذشته و یونان به خاک فروشی افتاده و وضعیت در اسپانیا و پرتغال و دیگر کشورها هم به همین ترتیب است کار به جایی رسیده که در گزارشی که از bbc پخش می شد زن بریتانیایی اعلام می کرد باید تقسیم بندی کند که در هفته چند نوبت شیر به کودک خود بدهد و یک بار بیشتر ماشین لباسشویی اش را روشن نکند! انگلستانی که شیره جهان را کشیده بود به چنین روزی افتاده که به کسانی که برای گرسنگی اعتراض می کنند اراذل و اوباش می گوید.
از آنجایی که سرمایه داری همه چیزش دروغ بود یعنی هم دمکراسی عام و هم بازار آزادش، نگذاشت در این سالها تفکر دیگری شکل بگیرد بدین ترتیب دنیا به جایی رفت که دیگر ایده ای برای برون رفت از مشکلات وجود ندارد و در حقیقا ما در یک دنیای بدون ایده زندگی می کنیم چون هیچ ایده ای حق و توان رشد در این نظام را پیدا نکرد طوری که حتی خود سرمایه داری هم برای رون رفت از مشکلات عدیده خود ایده ای ندارد. همه محتوای دانشکده های اقتصاد براساس نموداری است که در یک طرف آن نرخ بهره و در طرف دیگر هر چیز دیگری مانند درآمد ملی، تولید ناخالص داخلی و غیره قرار داده می شود, شکل گرفته است و هر کس بهره را قبول ندارد کلا نمودار برایش یعنی هیچ، و چون سرمایه داری برای خودش ایده ندارد فقط راجع به این نمودار صحبت می کند و تنها نرخ بهره را بالا و پایین می کند. حال بعد از این همه کش و قوس بد نیست نگاهی به موسیقی قبل از سرمایه داری و بعد از آن بیاندازیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده شاید بنده به این دلیل که تمام اجزای موسیقی را دارای اهمیت نمی بینم قاضی خوبی برای نظر دادن نباشم ولی از افراد متخصص سوال کنید که موسیقی قبل از سرمایه داری و بعد از آن کدامیک فنی ترند ؟
در حقیقت سرمایه داری همه چیز را خرید از جمله هنر و موسیقی را و گفت باید این طوری باشد و امروز که در حال سقوط است همه چیزهایی که خریده بود راهم به خود به مرز ورشکستگی و سقوط رسانده و تعجب بنده این است که در داخل کشور ما چرا مسئولان به این مهم توجه نمی کنند و مدام نگران خالی شدن سالن های سینما و تئاتر و عدم توجه به موسیقی هستند، در حالیکه در دنیای کنونی اگر بخواهیم واقع بین باشیم سینمایی دیگر وجود ندارد و موسیقی تولید نمی شود و دیگر برای این مقولات تره ای خرد نمی شود. ولی موسیقی که ما آن را موسیقی اصیل می شناسیم هم از این قاعده مبرا نیست اگر توهمات را درباره باربدها و نکیسا ها کنار بگذاریم که آن هم جز یک موسیقی وارداتی چیز دیگری نبوده ما خودمان را خیلی دست بالا گرفته ایم و باید بدانیم امپریالیزم جهانی این اجازه را به ما نخواهد داد که خارج از برنامه های آن حرکت کنیم مگر اینکه خود قواعد بازی را تعیین کنیم. مثلا شجریان که فکر می کنیم شاهکار موسیقی ماست اینطور نیست در دنیا هزارن شجریان وجود دارد که در پستوی خانه هایشان در حال جان دادن هستند و اصولا واژه موسیقی زیرزمینی برای غرب است. خیلی از کسانی که به خاطر انقلاب از ایران رفتند هم نتوانستند با وجود آزادی از قید و بندهای موردنظرشان کار خاصی انجام دهند و کارهای امروزشان در حالی که در غرب زندگی می کنند و نمی توانند بهانه ای بیاورند چه از لحاظ امکانات چه محدودیت و ... درمقابل کارهای گذشته شان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. 
*موسسه مطالعات آمریکا: نقش سرگرم کننده ای موسیقی را چگونه می بینید و چه باید کرد؟
*مجتبی غفوری: ابتدا باید دید چه کسانی به هنر و ادامه آن موسیقی بها می دهند. فکر می کنم در درجه دوم کسانی که از این راه نان می خورند و یا خودشان به اصطلاح هنرمند هستند و در درجه اول مسئولین که گویا مرعوب تبلیغات غرب در اهمیت این حوزه شده اند. در این بین عامه مردم دیگر برای این چیزها ارزشی قائل نبوده ونیستند یعنی از اول هم همینطور بوده و این اهمیت هم با شانتاژهای بسیار به وجود آمده وگرنه این جماعت موزیسین را مردم مطرب می دانستند. از جامعه هنری که توقعی نیست چون آنها تکلیفشان با خودشان هم روشن نیست تکلیف آنهایی که از این راه نان می خورند هم روشن است ولی از مسئولین باید پرسید شما برای چه چیزی سینه می زنید آیا اینکه سینماها خالی شود یا کسی موسیقی گوش ندهد اتفاقی خواهد افتاد تا 100 سال پیش نه کسی درگیر سینما و موسیقی بود و احتمالا تا 100 سال بعد هم این مطالب برچیده شده یا دیگر جای خود را به ابزار دیگری می دهد. چرا نمی توانید دنیای بدون موسیقی را تصور نمایید اگر چنین مسائلی تا این حد مهم بود در بهشتی که خداوند در قران توصیف می کند لااقل چند آیه در این باب داشتیم که مثلا در بهشت عده ای کنار آن نهرهای روان جمع می شوند و گیتار می زنند یا فیلم می بینند یا شعر می خوانند. احساس بنده این است که مسئولین مرعوب تبلیغات غرب در حوزه های فرهنگی شده اند و به رقابت در زمین آنها می پردازند. حال اگر جواب این است که دلیل اهمیت برای بدام نیافتادن جوانان در دام موسیقی ها و یا فیلم های غربی است، باید گفت که شما هم که همان کار را انجام می دهید لااقل به این حرف رهبری توجه کنید که می فرمایند: "هنری مناسب است که مقابل انحرافات بایستد." یادمان نرود غرب در زمینه هنری کاملا بسته عمل می کند و شما هزار سال بعد هم اگر سینما وجود داشته باشد نخواهید دید که به عنوان مثال فیلمی را جایزه دهند که در آن اسلام بر مسیحیت فائق شود، اما 95 درصد تولیدات داخلی ما توهین مستقیم به به مبانی اسلام و انقلاب است. بدین ترتیب باید گفت ابتدا باید موضوع برای مسئولین روشن شود تا مسیر سریع تر طی شود وگرنه مردم در نهایت راه خود را خواهند رفت. مرحله بعدی مطلع کردن جوانان است. باید از همان دوران کودکی آنها را در معرض راهبردهای مدنظر خودمان قرار دهیم. به نکاتی اشاره می کنم که لازمه این طرح است. ما از کودکی در فرهنگی وارداتی از غرب بزرگ شده ایم و چیزی که از بچگی در معرض آن بوده ایم ما را تحت تاثیر خود قرار داده است. البته برخی افراد آشنا با هنر مانند من متوجه می شوند چه خبر است. ما می توانیم با ابزار خودشان آنها را بکوبیم و اصولا کارکرد واقعی این ابزار هم همین است در حقیقت باید این ابزار را شناخت این ابزار بیشتر از آنکه برای فرهنگ سازی در زمینه مد نظر ما باشد به درد تخریب فرهنگی می خورد. با خود موسیقی، موسیقی را می توان کوبید و فرهنگ های آنها را باید ضد فرهنگ کنیم. در یک دوره ای یک گروهی کارهایی کردند، اما کم کم خودشان به آن سمت کشده شدند. هر کاری در موسیقی انجام می دهی آخرش به منجلاب کشیده می شود، پس شناخت اصلی خیلی مهم است. اول باید اطلاعات را بالا برد تا بتوان فرهنگ سازی کرد. برای فرهنگ سازی نیاز به ابزار جدید داریم تلوزیون و موسیقی هم نمی توانند ابزار مناسبی برای فرهنگ سازی باشند. ما باید روی یک روشی کار کنیم که دینمان را منتشر کنیم. ولی تا زمانی که این ابزار محیا نیست با همین ها می توان فرهنگ غرب را به چالش کشید چون همانطور که عرض کردم این ابزار به درد تخریب فرهنگی می خورد. اگر بخواهیم از این رسانه و این شکل هنری حتی تواشیح استفاده کنید طی ۵۰ سال آینده شاید به ۱۰ درصد انتظاراتمان برسیم. ولی اگر بخواهیم فرهنگ غرب را به سخره بگیریم طی یک سال 90 درصد موفقیم. کسانی به اصطلاح خیرخواه  می آیند راجع به موسیقی بطور مثال هوی متال صحبت می کنند که هیچ اطلاعاتی راجع به آن ندارند و حتی نمی دانند که هوی متال سالهاست منقرض شده و دیگر وجود ندارد. کسی باید راجع به موضوع صحبت کند که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشد. ما امروز خیلی پیشرفت داریم ولی مردم ما مثلا برای اینکه ۲ تا گل از فلان تیم خورده اند سرخورده شده اند. همه اینها از قبل طراحی شده است. خوب مثلا اگه ما موسیقی خوب و فوتبال خوب نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟ استراتژی نیاز به پلن داره و هر کسی باید طرح خودش را بدهد. می شود با مردم کاری کرد که اگر از فردا هرکسی ساز دستش گرفت را مطرب خطاب کنند. مطرب هم بداند که مردم به دلیل اطلاعات بالایی که دارند چینین نظری دارند. کار ما تنها این است که جواب آنها را بدهیم و زمینی درست کنیم که آنها بیایند و در آن بازی کنند. می توان آنها را به چالش کشید. باید تئوری مطرح شده در رمان دنیای قشنگ نو نوشته هاکسلی را بررسی کنیم. یا مثلا جورج اورول که در رمان 1984 خود از ایده سرکوب برای کنترل توده های مردم نام می برد. هاکسلی در رمانش از سرگرمی به عنوان ابزاری برای کنترل تودها نام می برد.در دنیای امروز کنترل توده ها با ترکیبی از این دو ایده انجام می شود، اما راه حل این است که نه سرگرم شد و نه سرکوب. 
 با تشکر از شما که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نقاشی نوجوانی ناصرالدین شاه قاجار و اطرافیانش در دوران ولیعهدی  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 3:59 PM

abbas

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 09:15 AM
http://www.christies.com/lotfinder/paintings/a-qajar-portrait-of-nasir-al-din-shah-5304477-details.aspx
پاسخ:
متاسفانه باز نشد.  
 
 
 
 
 
آمون : چون فیلتر است! نقاشی از نوجوانی ناصرالدین شاه قاجار و اطرافیانش در دوران ولیعهدی!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چاپ و ضرب اسکناس،سکه،پول کاغذی ناصرالدین و مظفرالدین شاه قاجار  (اقتصاد، تجارت،بانکداری Economics)

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 3:42 PM

احترام

یکشنبه 6 اسفند 1391 ساعت 11:19 AM
ممکن است اسکناس های دوران ناصرالدین را هم بررسی کنید که از طرف دولت روسیه و انگلیس چاپ و نشر شده و الان در عتیقه فروشی ها هم موجوده.
پاسخ:
کافی است از خودتان بپرسید اگر این اسکناس ها در گردش بوده اند چرا هیچ یک کم ترین آسیبی ندیده اند.  
 
 
 
 
 
آمون : می توانید به این دو مطلب نیز مراجعه نمایید :  
   
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جمعیت گیری و رشد جمعیت و توسعه مذهب شیعه اثنی عشری در ایران نوین  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 8:27 PM

دارا

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 7:11 PM
باتشکر از شما جناب پورپیرار. به یادداشت شماره 1 ایران شناسی بدون دروغ رجوع کردم. تاحدودی قانع شدم. البته سوالات دیگری مطرح است که بهتر دیدم ابتدا یکدور دیگر مباحث ایران شناسی بدون دروغ را بطور کامل بخوانم و در صورتی که پاسخهایم را نیافتم مطرح کنم.
باتشکر
پاسخ:
خواندن تمام ان یادداشت ها دشوار و زمان بر است ولی بسیاری از معضلات فکری را رفع می کند.  
 
 
 
 
 
آمون : مرتبط است است با این نکته :  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تلاش یهودیان برای برهم زدن فضای وبلاگ بنیان اندیشی ناصر پورپیرار  (عجز و آوارگی مخالفان)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 8:24 PM

khalil

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 3:45 PM
سلام بر استاد و تمامی بنیان اندیشان

کسانی قصد تفرقه و بر همزنی کامنتها را دارند.دوستان با ید در این مورد هوشیار و صبور باشند و هر گونه توهین و اهانت بر قومیت و دین و شخصیت و . . . را با تأمل پاسخ دهند تا سوءتفاهمی بین دوستان پیش نیاید.
در ضمن به نظر بنده بهتر است تا آواتار خود را هم نمایش دهید.

با تشکر
پاسخ:
جالب است که گاهی هر دو طرف دعوا یک ای پی دارند!  
 
 
 
 
 
آمون : جدیدا مد شده کسی به اسم این و آن کامنت می گذارد که نشان می دهد اوضاع شان خیلی خراب است!  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکسهای جعفر شهری از تهران/ طهران قدیم عصر مشروطه، قاجار، پهلوی  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 8:18 PM
شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 09:30 AM
http://www.asriran.com/fa/news/258778/%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B9%D9%81%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85
پاسخ:
در بین عکس ها چند تصویر قلابی هم بود.  
 
 
 
 
 
آمون : فکر کنم قبلا هم این عکسها در این وبلاگ اشاره شده بود! 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جمعیت گیری ایران بعد از پوریم یهودیان/آنوسیان و اقوام و فرهنگ ها  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 5:17 PM

دارا

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 11:47 PM
باسلام
جناب پورپیرار گرامی برایتان آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. مدت زیادی است که با مطالب شما آشنا شده ام و در این مدت فقط سعی کرده ام بخوانم و فکر کنم. از شما متشکرم. سوالی برای من بوجود آمده. شما فرموده اید که کلیه اقوام و مردمان ساکن ایران توسط دست اندرکاران کلیسا و کنیسه به این کشور آورده شده اند. سوال این است که پس چگونه بخش زیادی از این مردم اکنون مسلمانند؟ پروسه مسلمان شدن مردم ایران پس از مهاجرت به این کشور چگونه بوده است؟ متشکرم
پاسخ:
آقای دارا. کوچ و انتقال اجباری واحدهای انسانی از چهار سوی مرزهای کنونی ایران با این اشاره معلوم و مسلم می شود که فرهنگ و سنت و حتی سیما و سفال و زبان اقوام کنونی ایران بیش تر و یا حتی کاملا ماخوذ از ساکنان مرزهای همسایه در هر ۴ جهت شرق و غرب و شمال و جنوب است. در این باره مطالب یادداشت  شماره ۱ ایران شناسی بدون دروغ راه نماست. محل توجه است که نوسازی های برنامه ریزی شده مراگز تجمع در شرق میانه در دو قرن اخیر، به اسلامی میدان داده است که به جای قران عمده ره نمودهای خود را از زبان روایت و حدیث دریافت و  بیان می کند.    
 
 
 
 
 
 
 
 
آمون : برای علاقه مندان :  
 
 

    

  
  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آخوندزاده و مقالات تاریخی در تبریز و بی اتباری نوشتجات مکتوب او  (افراد و شخصیت ها)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 04:13 AM

نه چندان موافق

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 8:19 PM
استاد، اخراج آخوندزاده از صحنه تاریخ به نظر من خیلی آبکی صورت گرفت، بهتر نبود که مطلب را کمی بازتر بکنید و فاکتهای بیشتری را ارائه بدهید، همانگونه که مثلا در مورد ناصر الدین شاه انجام میدهید؟
پاسخ:
کتاب مقالات او را بخوانید هر مقدار که لازم بدانید ادله سیمانی در رد ان خواهید یافت. مثلا اگر اخوند زاده فقط از تبریز 200 سال پیش نوشته باشد تکلیف ما با او چیست؟  
 
 
 
 
 
آمون : احتمالا میرزا فتحعلی آخوندزاده.  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کشف بقایای شهر جدید ساسانی - اشکانی و سفال سازی در کوهدشت لرستان  (عجز و آوارگی مخالفان)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 00:08 AM

توحید

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 7:31 PM
سلام و خدا قوت

دیشب اخبار سیما گزارشی از کشف جدید یک شهر ساسانی در کوهدشت لرستان پخش کرد تا معلوم شود مهار و کنترل سیمای این به اصطلاح جمهوری در دستان یهودیان کثیف است و بدون شرم هنوز به انتشار دروغ می پردازند. استاد اگر ما هم با آثار شما آشنا نبودیم چه زود فریب این دلقکان را می خوردیم. طبق یافته های شما می دانیم که پس از هخامنشیان که چند مرکز انگشت شمار و حقیر در ایران دارند هیچ اثری از تجمعی بومی تا زمان قاجار نداریم و هر شهر و اثر باستانی ای که پس از هخامنشیان بدست آید قطعا متعلق به کلنی های یونانیان مهاجر است که از شیراز تا آذربایجان و حتی افغانستان را بعنوان سکونتگاهی موقت 500 ساله برگزیده بودند.

دیشب هم همان چند تصویر کوتاه که نشان دادند معلوم بود مجسمه های کوچکی که به صورت آدمک های برهنه بودند کاملا سبک یونانی است ولی ناگهان دلقکی جلوی دوربین آمد و بعنوان باستان شناس بعنوان مدرکی بر ساسانی بودن این شهر چند تکه سفال شکسته که روی آن به خط مجعول و ذلیل پهلوی چند سطری نوشته بود!!! شبیه همان چند تکه سفال شکسته رسید شراب که متعلق به اشکانیان دانسته اند. یکی باید فصل «با هم پهلوی بخوانیم» کتاب ساسانیان را برایشان روخوانی کند تا اینقدر بیشرمانه دروغ بافی نکنند.

واقعا این ولایت مداران 6 آتشه که دم از اسلام می زنند اینقدر غیرت ندارن که صدا و سیمای جمهوری اسلامی را از این موجودات متعفن و دلقک که ملتی را به مسخره گرفته اند تطهیر کنند ؟!
پاسخ:
و تواصوا بالصبر. فعلا فقط تبلیغ تا زمان ان فرا رسد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دوام و بقای ابنیه خشتی و سنگی و آجری؛ دیوار بزرگ چین، اهرام مصر  (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 00:04 AM

m.i

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 5:40 PM
استاد بزرگوار سلام
وقتی بعنوان بنیان اندیش با کسانی بحث میکنیم ومثلا می گوییم هیچ بنایی بیشتر ااز 300 سال نمی تواند دوام بیاورد درجواب میگویند چطور اهرام مصر چندین هزار سال باقی ماند وما هم مجبوریم بگوییک اهرام بنا نیست وفقط سنگ های بزرگی هستند که روی هم چیده شده یا مثلا همان راه های مواصلاتی یادیوارچین ونمونه های دیگری که شاید مثال بیاورند درچنین مواردی چی باید جواب داد
پاسخ:
ان مقدار اندک از دیوار چینکه امروز به توریست ها نمایش می دهند مختصری بازسازی شده از  نمونه های درب و داغون شده قبلی است. بنا بر بقایای کاملا منهدم شده در مرکز و جنوب و شرق چین از ده ها و صدها برابر این موجودی چیزی باقی نمانده است به تاریخچه و نقشه های  این گذرگاه رجوع کنید. ضمنا ان آگاهی در مورد بناهای خشتی و اجری بود نه ابنیه سنگی.  
 
 
 
 
 
آمون : به عنوان شاگرد، این نکته را هم درس پس بدهم که ابنیه خشتی زیر آوار نمانده، وگرنه ابنیه های خشتی فراوانی در تخت جمشید بوده است که از زیر آوار، سالم خارج شده ولی بعدا تخریب شدند چنانچه اریک اشمیت توضیح می دهد چون قادر به نگهداری آنها نبودیم!! 
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

استفاده از کتاب دکتر فضل الله نیک آئین در بررسی متن کتیبه بیستون  (کتیبه ها و حجاریهای باستانی)

شنبه 5 اسفند 1391 ساعت 00:00 AM

بنیان اندیش

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 3:44 PM
ولی استاد فکر می کنم این قسمت کتاب چنین گفت داریوش فضل الله نیک آیین بسیار مهم است که در ایران شناسی شماره ۱۰۴ خود به آن اشاره کرده اید:

«اما یک سخن باقی است: آن (خط و زبان) ایرانی باستان مفروض را هم ایران شناسان بر اساس صداهای ودائی و سانسکریت و اوستایی باز سازی کرده اند و بر این اساس برای روشنی بخشیدن به زبان های پیشین ایرانی، پشیزی ارزش ندارد... بنا بر این اگر زبان شناس این عامل مهم برجسته را در نظر بگیرد، مسلما به این استنتاج خواهد رسید که که اوستایی واقعا زبانی هندی چون ودائی و سانسکریت و گجراتی است و زبان ایرانی نیست... اما در مورد ماهیت زبان های میانی، حتی نام و تقسیمات آن ها، آثار و مدارک و مستندات کافی دستوری و واژگانی در دست نیست و گزارش های نامعین درباره ی پهلوی ، پهلوانیک، پارسیک، پارسی میانه، مانوی و گویش های شرقی و غربی و شمالی و جنوبی، که برخی از به اصطلاح آثار آن ها، چند قرن پس از اسلام تحریر شده، نمی تواند اساسی برای پژوهش های علمی جدی باشد».
(فضل الله نیک آیین، چنین گفت داریوش، صفحات ۱۲۳ و ۱۲۴)


گفتم شاید نظر ایشان نسبت به دیگر مورخین داخلی انتقادی تر و سخت گیرانه تر باشد. نظر شما چیست؟



http://pajhoohesh.blogfa.com/
پاسخ:
هر یادداشت این وبلاگ مدخل خود را توضیح می دهد، پاسخ به شما در شرایط نصب مدخل یادداشت 39 بوده است.  
 
 
 
 
 
آمون : ناظر بر این یادداشت است که :  
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک فیلترشده از یوتیوب www.youtube.com مرتبط با بنیان اندیشی  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 1:48 PM
abbas
جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 10:37 AM
http://www.youtube.com/watch?v=w9a6blduFb0
پاسخ:
متاسفانه باز نشد.  
 
 
 
 
 
 
آمون : و نمی شود هم! 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مستندید در مورد اسرار و ناگفته های پنهان شبکه شیطانی فراماسونری  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 1:46 PM

محمد نیسی

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 02:57 AM
سلام‌علیکم

" نظام غذایی صنعتی، قتل عام شیک --  ایلومیناتی در هالیوود -- پول خُــــــــرد -- هارپ "

فیلم‌های مستند ذیل حاوی اطلاعات جالبی درباره پروژه‌های رنگارنگ غرب علیه اسلام است.

مجموعه مستند فریب با هدف برملا سازی برخی از رازها و نمادهای احزاب مختلف شیطان پرستی:

اعداد مقدس ، ایلومیناتی در هالیوود ، لبه تغییر، اسباب بازی

http://e12.ir/59/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%A8.html

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

مستند پول خُــــــــرد

در این مستند با واکاوی حوادثی همانند برخورد هواپیما به پنتاگون ، برنامه های سازمان های امنیتی امریکا برای انجام عملیات در کشور کوبا ، جزئیاتی از خرید و فروش سهام در روزهای قبل از حادثه و غیره ،به بررسی این توطئه که سرآغاز  عملیات ها و مداخله های نظامی و سیاسی امریکا برای تسلط بر مسلمانان و خاورمیانه می پردازد.

http://advent.blogfa.com/post-137.aspx

http://advent.blogfa.com/post-138.aspx

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


در این مستند، معانی پنهان  موجود در معماری ، نماد گرایی و ساختار شهر واشنگتن دی سی، که توسط  بنیان گذاران ماسون آمریکا،طراحی شده است،  و ارتباط این مفاهیم با  تشکیل آمریکا و نوع عملکرد این کشور درجهان بررسی می شود. تا دریابیم بنیان گذاران آمریکا چه سرنوشتی برای برای این کشور انتخاب کرده اند.

http://advent.blogfa.com/post-117.aspx

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


مستند هارپ

اگر به نمودار زلزله در آلاسکا، که مجموعه ی هارپ در آن واقع است دقت کنیم متوجه افزایش بسیار غیر طبیعی را در سال ١٣٨١ مشاهده می کنیم که تعداد زمین لرزه ها به یکباره چهار برابر سال های قبل می شود.

http://e12.ir/44/%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%BE.html

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

برخی از عنواین مستند فاز ۳:

عصر فریب بزرگ، جهانی سازی و سرمایه داری

یهودیت و صهیونیسم، انسانیت کامپیوتری

مرده زنده، دام های این عصر

نظام غذایی صنعتی، قتل عام شیک

http://e12.ir/56/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D9%81%D8%A7%D8%B2-3.html

 

 

 

 

 

 

 

آمون : فراماسونری را از اینجا پیگیری کنید :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/12/04/post-3699/

 

 

چقدر این فراماسونری بدبخت است! همه چیزش را همه کس می دانند ولی باز هم پابرجاست! 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

متن PDF در مورد فراماسونری به عنوان دین جدید جهانی و حکومت پنهان  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 1:40 PM

محمد نیسی

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:53 AM
" فراماسونری، دین نوین جهانی "

https://sites.google.com/site/arrivals9/Freemasonry_-_New_World_Religion.pdf?attredirects=0&d=1

 

 

 

 

 

 

آمون :  ماقبل از این :

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/12/04/post-3698/

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

منشور قوانین پنهان و ناگفته فراماسونری در تسلط بر فرهنگ جهانی  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 1:37 PM

محمد نیسی

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:48 AM
3- مسیحیان با 1150 میلیون نفر جمعیت 209 جایزه نوبل‏ گرفته‌‏اند یعنی هر 5 میلیون مسیحی یک جایزه؛

کشورهای کمونیست و مذاهب چینی با 800 میلیون نفرجمعیت 8 جایزه نوبل گرفته‌‏اند یعنی هر 100 میلیون نفر یک جایزه؛

مسلمانان با 600 میلیون نفر جمعیت 1 جایزه نوبل گرفته‌‏اند یعنی هر 600 میلیون نفر یک جایزه؛

هندوها با 500 میلیون نفر جمعیت 2 جایزه نوبل گرفته‌‏اند یعنی‏ هر 250 میلیون نفر یک جایزه؛

یهودیان با 15 میلیون نفر جمعیت 43 جایزه نوبل گرفته‌‏اند یعنی هر یک میلیون یهودی 3 جایزه!»

یعنی در حالی که در سطور قبل، شرط دریافت جایزه نوبل، فراماسون بودن ذکر شده بود؛ با این آمار گویی یهودی بودن مهم‌ترین‏ شرط بردن جایزه نوبل است.

از جمع این دو باید نتیجه گرفت که این‏ جایزه، مخصوص یهودیان فراماسون و یا فراماسون‌های یهودی است!

14- در برنامه لژ تهران(شماره 1541) تابع قانون اساسی‏ اسکاتلند، در بند 6 «سرودی از داود» قرائت می‏‌شود و در بندهای 8 و 9 و 10 سه مزمور از مزامیر کتاب مقدس (تورات) خوانده می‏‌شود...

13-«یکی از برجسته‏ترین اعضای لژ روشنایی در ایران، هم اکنون(یعنی به هنگام تألیف کتاب)بر دوازده لژ دیگر وابسته به‏ سازمانهای جهانی گراند لژ اسکاتلند در ایران ریاست دارد...این یهودی انگلیسی که در سازمان فراماسونری به مقام«ناظر اعظم» لژ«ناحیه ایران»رسیده است،بالاترین مقام را در سازمان ماسونی‏ ایران دارد...

4-«هیتلر و سربازان نازی همانطوری که با یهودیان دشمنی وکینه داشتند، با هر گونه افکار«انترناسیولیستی»اعم از کمونیسم یا فراماسونری مخالف بودند.مخالف نازیها با فراماسونها بیشتر از کمونیست‌ها بود چون«این سازمان را آلت دست یهودی‌ها می‌‏دانستند. هیتلری‌ها،کلیه سازمان‌های فراماسونی را در آلمان برچیدند و اعضاء آنها را یا اعدام کردند و یا به زندان‌های طویل‌المدت انداختند. در دوران جنگ دوم جهانی هر جا قشون هیتلری وارد می‏‌شد،محو ماسونها را فراموش نمی‏‌کرد و محافل آنها را تعطیل می‏‌نمود ولی بعد از شکست‏ آلمان و پایان جنگ دوم جهانی،فراماسونی فرانسه بار دیگر زنده‏ شد».

16-«خطرناکترین جمعیتهای زیرزمینی که به منظور درهم‏ ریختن ارکان اسلام و خدمت به اهداف یهود تشکیل شده،همان‏ تشکیلات ماسونی است»،...«جمعیت«روتاری»،از مؤسسات صهیونی‏ است،چرا که یهودیان برای پیشبرد هدفهای خود،تنها به جمعیتهای‏ فراماسونی اکتفا نکرده بلکه مؤسسات بسیار دیگری را هم به خدمت‏
انجام هدفهای خود گرفتند که از جمله باشگاه«روتاری»را می‏توان نام‏ برد»...«جمعیتهای ماسونی را هدف معینی جز خدمت به صهیونیسم‏ جهانی و تأمین و تسلط آنان بر جهان نیست.محفل ماسونی بریتانیا اهداف خود را در امور ذیل مشخص گردانید:

1-حفاظت کامل از یهود

2-جنگ با ادیان

3-پراکندن روح‏ الحاد و فکر اباحیت بین ملتها(منظور از اباحیت،آزادی جنسی است‏ بین هر زن و هر مرد)».

http://advent.blogfa.com/post-106.aspx

 

 

 

  

 

 

 

 

آمون : گاهی این دوستمون ... !  

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معنای لغوی نصرت و انتصار و نصر خداوندی در قرآن؛پیروزی،کمک،رهایی  (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 1:32 PM

مسعود سنجری

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 00:41 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد ابتدا از اینکه سئوالم به موضوع حساس مقاله زیبای اخیر مرتبط نیست عذرخواهی می کنم.

استاد بنظر می رسد که درباره معنی کلمه "نصر " امروزه معانی دیگری را اولویت بخشیده اند. بعنوان مثال معنی کلمه نصر در آیه " ان تنصروا الله ینصرکم و یثبّت اقدامکم" چه می تواند باشد؟ یعنی خداوند از مومنان تقاضای کمک می کند؟

کلمه نصر در زبان عربی معنای اعطا کردن هم می دهد و همچنین معنی رها کردن کسی از وضع مشکل. مثل " و نصرناه من القوم الظالمین"

تشکر می کنم

والسلام علیکم
فی امان الله

پاسخ:
آقای سنجری. سوال شما در ماهیت مانند این است که بگوییم خداوند به پیروان قرآن و مویدان یکتایی اش با وعده بهشت و همین نصرت متقابل در ایه مورد اشاره شماُ، رشوه داده و جذب نیرو کرده است! ان گاه باید متوجه ایاتی شوید که باری تعالی خروج و ورود تمام ادمیان به دین و از دین را امر کوچکی شمرده است.  
 
 
 
 
 
آمون : من که چیزی نفهمیدم! 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب چنین گفت داریوش، دکتر فضل الله نیک آئین، بررسی کتیبه بیستون  (افراد و شخصیت ها)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 02:03 AM
بنیان اندیش
پنجشنبه 3 اسفند 1391 ساعت 5:33 PM
سلام

استاد نظر کلی شما در مورد کتاب چنین گفت داریوش آقای فضل الله نیک آیین چیست؟

موفق و مستدام باشید.

http://pajhoohesh.blogfa.com/
پاسخ:
حالا و پس از اثبات نوکنده بودن مجموعه نوشته های بیستون باید به دنبال کوزه مناسب گشت. ولی در اصل تدوین آن کتاب زحمت زیادی برده است..  
 
 
 
 
 
 
آمون : این هم آن کوزه مناسب :  
 
 

 

کتیبه بیستون  یا PDF  

 

 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نظر/عقیده/اعتقاد/باور/ایمان یهودیان به کتاب استر و اسفار خمسه  (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:58 AM

mufleh

پنجشنبه 3 اسفند 1391 ساعت 4:13 PM
با سلام بیکران به استاد مسلم عصر شریت

کتاب استردر عقیده جهود ایا بخش اصلی تورات است یا اینکه حالت تفاسیر واحادیث مسلمان هادارد ؟
پاسخ:
تورات 5فقط  کتاب اصلی و اولیه است که حالا همان هم قلابی و نونوشته است.  
 
 
 
 
 
آمون : برای شرح این مطلب :  
   

 

 قلم

  

 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نکاتی در زمینه احادیث قدسی،حدیث قدس،روایات خصوصی پیامبر و جبرئیل  (اسلام و شمشیر)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:49 AM

فرهاد

پنجشنبه 3 اسفند 1391 ساعت 12:10 PM
سلام خدمت آقای پورپیرار
معذرت که سوالم در ضمینه بحثی که نصب کردید نیست، اگر امکانش هست در  ضمینه احادیث قدسی توضیحاتی رو بفرماید ممنون میشم.
تشکر،  براتون آرزوی سلامتی را از خداوند بزرگ خواهانم.
پاسخ:
به چند یادداشت اواخر کتاب اسلام و شمشیر رجوع کنید.  
 
 
 
 
 
 
 
آمون : کتاب را از گروه Yahoo می توانید دانلود کنید که لینک آن، کنار صفحه موجود است.  
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترتیب/ نحوه نزول آیات سوره های قرآن کریم، تقسیم بندی جزء/حزب،حفظ  (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)

جمعه 4 اسفند 1391 ساعت 01:41 AM
پنجشنبه 3 اسفند 1391 ساعت 00:13 AM
سلام استاد در مورد نحوه نزول آیات سوره های قرآن، چگونگی تقسیم بندی سوره ها چگونگی حفظ آنها مقاله یا نظری دارید؟برام جای سواله   آیات سوره های بزرگ قرآن چطوری نازل میشده و روش حفظ حافظین چطوری بوده؟آیا اطلاعاتی در این زمینه هست ؟
پاسخ:
کتاب اسلام و شمشیر را بخوانید.  
 
 
 
 
آمون : کتاب اسلام و شمشیر ( و بسیاری آیتم های دیگر بنیان اندیشی) از طریق همین گروه اینترنتی Yahoo که کنار صفحه مشاهده می کنید، قابل دریافت است.  
 

هیچ نظری موجود نیست: