یکشنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۲

یادداشت 3717 الی 3738 وبلاگ کامنتهای ناصر پورپیرار

علت نفرت از فلسفه و منفور بودن فیلسوفان و فلاسفه در تاریخ بشری  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 11:22 PM

xx

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:41 PM
دلیل منفور بودن فیلسوفان از زبان رئیس فرهنگستان علوم
فرهیختگان: رئیس فرهنگستان علوم در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا فیلسوفان منفورند، می‌گوید: برای اینکه فیلسوفان منفور باشند، باید چیزی یا چیزهایی گفته باشند و بگویند که به ما بربخورد و مایه آزردگی شود.
رضا داور‌ی‌اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در کتاب «علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه» می‌نویسد: یک روز که در مجلس جمعی از استادان علوم انسانی و اجتماعی سخن می‌گفتم، یکی از حاضران پس از پایان سخن بی‌مقدمه پرسید: چرا فیلسوفان منفورند؟ پرسش تلخ و زمخت بود و اگر آن را از کسی بپرسند که عمر خود را صرف فلسفه کرده است، شاید خلاف ادب و نزاکت هم باشد ولی من طرح پرسش را عادی و معمولی تلقی کردم و عکس‌العملم هم طبیعی بود. پنهان و انکار نمی‌کنم که انتظار طرح چنین پرسشی را نداشتم، به‌خصوص که هیچ وجهی و مناسبتی هم برای آن نمی‌دیدم ولی به هر حال کسی پرسیده بود که چرا فیلسوفان منفورند و من باید یا سوال را بی‌وجه بدانم یا وجه منفور بودن را ذکر کنم.....
http://www.farheekhtegan.ir/content/view/61251/44/

 

 

 

 

 

 

آمون : بنازم به این فرهنگ متعالی! این هم متن کامل! این فرمایشات فیلسوفانه :  

 

 

 

دلیل منفور بودن فیلسوفان از زبان رئیس فرهنگستان علوم     

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۰ 
 
فرهیختگان: رئیس فرهنگستان علوم در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه چرا فیلسوفان منفورند، می‌گوید: برای اینکه فیلسوفان منفور باشند، باید چیزی یا چیزهایی گفته باشند و بگویند که به ما بربخورد و مایه آزردگی شود.


رضا داور‌ی‌اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در کتاب «علوم انسانی و برنامه‌ریزی توسعه» می‌نویسد: یک روز که در مجلس جمعی از استادان علوم انسانی و اجتماعی سخن می‌گفتم، یکی از حاضران پس از پایان سخن بی‌مقدمه پرسید: چرا فیلسوفان منفورند؟ پرسش تلخ و زمخت بود و اگر آن را از کسی بپرسند که عمر خود را صرف فلسفه کرده است، شاید خلاف ادب و نزاکت هم باشد ولی من طرح پرسش را عادی و معمولی تلقی کردم و عکس‌العملم هم طبیعی بود. پنهان و انکار نمی‌کنم که انتظار طرح چنین پرسشی را نداشتم، به‌خصوص که هیچ وجهی و مناسبتی هم برای آن نمی‌دیدم ولی به هر حال کسی پرسیده بود که چرا فیلسوفان منفورند و من باید یا سوال را بی‌وجه بدانم یا وجه منفور بودن را ذکر کنم. وضع سومی هم می‌توانست پیش‌ آید و آن این است که حاضران از من عذرخواهی کنند و بخواهند آن را نشنیده بگیرم ولی نه حاضران از من عذرخواهی کردند و نه پرسش‌کننده از طرح پرسش پشیمان و شرمسار بود. گویی هیچ‌یک از حاضران پرسش را بی‌جا نمی‌دانستند. من هم در موافقت با حاضران قبول کردم که فیلسوفان منفورند و گفتم وقتی می‌گوییم فیلسوفان منفورند، باید ببینیم آنها چه کرده‌اند یا چه گفته‌اند که نفرت مردمان را خریده‌اند. اگر سخنان دشوار گفته‌اند حق‌شان نباید نفرت باشد، چنانکه دانشمندان هم مطالب دشوار دارند و زبان علم هم زبان عامه مردم نیست. پس برای اینکه فیلسوفان منفور باشند باید چیزی یا چیزهایی گفته باشند و بگویند که به ما بربخورد و مایه آزردگی شود. من سقراط را به‌عنوان مثال ذکر کردم. سقراط را آتنیان کشتند. گمان نکنیم که اشرار و اراذل و اوباش آتن کمر به قتل سقراط بسته بودند که ادعانامه نوشتند و فیلسوف را به دادگاه فراخواندند و او را به اعدام محکوم کردند و با زهر شوکران کشتند. سقراط در دادگاه، در بیان اینکه چرا او را محاکمه می‌کنند، خود را خرمگس مردم آتن خواند و اعتراف کرد که مثل خرمگس به مردم نیش می‌زند. او گفت می‌بینم که این مردم غافل از خطری که بنیاد زندگی‌شان را تهدید می‌کند، در مسیر سیل و طوفان خوابیده‌اند. من با زبان به آنها نیش می‌زنم که بیدار شوند اما آنها بدخواب و آشفته و عصبانی می‌شوند و مرا دشمن خود می‌شمارند. سقراط به پرسش همکار من پاسخ داده است. من می‌توانستم سخن سقراط را به زبان تلخ‌تر و زمخت‌تر از زبان پرسش بگویم، اما مقام، مقام بحث بود. پس گفتم فلسفه می‌تواند به ما بیاموزد که مثلا چه ادعاهای واهی و بیهوده‌ای داریم و چه بسیار چیزها را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که نمی‌دانیم. یا از ادای چه کارهایی ناتوانیم بی‌آنکه از ناتوانی خود خبر داشته باشیم. حتی پرسش از دانایی و نادانی و توانایی و ناتوانی را بی‌جا می‌دانیم و از آن می‌گریزیم. همکار من شاید احساس کرده بود که در لابه‌لای گفتار و در ناگفته‌هایم اشاره‌ای به ناتوانی‌ها و نادانی‌هایمان مضمر است و پیداست که دوست نمی‌داریم ما را نادان و ناتوان بخوانند. پاسخ من در حقیقت تلخ‌تر از پرسش بود، زیرا او گفته بود فیلسوفان منفورند و من پاسخ داده بودم که این جاهلانند که از فیلسوفان نفرت دارند اما من پاسخ تلخ را در لفافه ادب و نقل قول‌ از مقبول‌ترین و گرامی‌ترین مردمان پوشیده بودم.
 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فروش/انتشار نسخه دیجیتال قرآن تحریف شده برای موبایل اپل، آمازون  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 11:17 PM

بنده خدا

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 8:20 PM
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/195342/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

 

 

 

 

آمون : سوتی خیلی دلخراشی بود!  

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مردمان مو بور و چشم آبی در ایران، آذربایجان،کردستان،لرستان،گیلان  (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:44 PM

بابک

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 12:56 PM
با سلام:

من دو تا سوال داشتم  
اقوام شمالی که به رهبری کوروش به ایران حمله کردن بعد از آن به کجا رفتند؟
در بخشهایی از شمال و شمال غرب (گیلان-آذربایجان-لرستان و کردستان) در مناطقی دور افتاده روستایی مردمانی مو بور و چشم آبی زندگی می کنند که زبانشان هم متفاوت است آیا ممکن است این ها بازمانده اقوام شمالی باشند ؟
پاسخ:
مسلم این که مهاجرند و بومی ایران نیستند چون اصولا ایران در هیچ قسمتی ساکنان بومی ندارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

به آتش کشیدن منطقا بین النهرین در عید پوریم یهودیان زمان هخامنشی  (عید پوریم Purim/Pourim/Poorim)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:41 PM

aydin

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 10:37 AM
باسلام :

به مناسبت قتل عام پوریم :
یادداشت جدید

http://biryol-az.blogsky.com/1391/12/12/post-44/

استاد هرچه در اسناد و گزارش های باستان شناسی دقیق می شویم در تمامی محوطه ها آثار یک حریق کامل عمدی به چشم می خورد و جنازه های بدون دفن و آثارهنری و صنعتی به حال خود رها شده !!!

ولی به قول خودتان یهود چنان در منطقه رسوب گذاری کرده است که کمتر کسی زبان به افشای حقایق پوریم می گشاید .

در مورد مطالب اخیرتان هم باید بگویم همان بازاری که در نقشه های ترسیم شده توسط روسها که آثاری از آن نیست به عنوان میراث جهانی به ثبت جهانی رسیده است !!!

:))

حال دوستان و دشمنان دنبال عکس های قبله عالم (از سفر نرفته به فرنگ )می گردند !!!

:))

زنده باشید .
پاسخ:
حقایق هستی مردم شرق میانه از وصف دردناک گذشته و به خواست خدا بیانات دیگری در راه است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خاخام های یهودی و آنوسیان در کاروانهای راهیان نور مناطق جنگی  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:36 PM

محمد نیسی

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 01:22 AM
سلام علیکم
الحمدلله یکی از موانع عظیم صدور ارزشهای انقلاب اسلامی با حضور پررنگ خاخامی های یهود در کاروانهای راهیان نور حذف شد!!!!

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه خاخام‌های یهودی از جمله مهمانان خارجی یادمان‌های دفاع مقدس هستند، گفت: در مجموع از 52 کشور جهان مسافران و گردشگران به یادمان‌های دوران دفاع مقدس سفر می‌کنند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: امسال نیز خاخام‌ها درخواست جمعیتی بیش از سه برابر سال قبل داشتند که از یادمان‌ها بازدید کنند.

سردار فضلی تصریح کرد: در حال حاضر امکان اعزام این افراد فراهم شده و این افراد به خوزستان سفر کردند.
     

 

 

 

 

 

 

 

آمون : البته باید لینک را درست کنید و بعد بگذارید در مرورگرتان! 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب تاریخ قاجار از میرزا محمدرضا معتمدالکتاب و داستان کباب پزی  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:31 PM

h

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 9:21 PM
فکر می کنید کباب را چه کسی به ایران آورد؟!
این طور که میرزا محمدرضا معتمدالکتاب نویسنده کتاب تاریخ قاجار نوشته، پای کباب را ناصرالدین شاه به ایران باز کرد.
می گویند به دستور شخصی ناصرالدین شاه که اصلیتی قفقازی داشته و نوعی غذای قفقازی به ایران وارد شده است که بعدها آشپزهای درباری شیوه پخت آن را کمی تغییر داده اند و کباب امروزی به عنوان یک غذای کاملا ایرانی ماندگار شده است.
بعدتر، کباب از یک غذای درباری کم کم به یک غذای بازاری تبدیل شد و 3 تا 4 مغازه چلوکبابی در بازار باز شدند. مثل کبابی شمشیری که در اوائل حکومت محمد رضا شاه در ضلع جنوب شرقی سبزه میدان افتتاح شد و بعدها پاتوق متجددین و اداری های آن زمان شد.
http://www.seemorgh.com/entertainment/2384/155864.html
پاسخ:
این تحول عمیق باز هم دروغین تاریخ را نباید دست کم گرفت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مستعمره های استعماری استعمار قدیم و جدید و استعمارگران اندونزی  (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)

یکشنبه 13 اسفند 1391 ساعت 9:23 PM
شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 6:42 PM
اندونزی مستعمره کدام کشور بوده؟
پاسخ:
می گویند هلند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه قاجار در سفر فرنگ،توالت  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 6:32 PM
شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 3:58 PM
ای بابا هرچی می گردیم چندتا عکس از سفرهای سه گانه قبله عالم به ممالک یوروپ پیدا کنیم، همش چرت و پرت تحویل میدن

اینم یه نمونه اش   

ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر فرنگ

http://www.seemorgh.com/entertainment/2418/46767.html

 

 

 

 

 

آمون : این هم متن مزخرفات:  

 

 

نقل است که ناصرالدین شاه وقتی به اولین سفر اروپایی خود رفت در کاخ ورسای و توسط پادشاه فرانسه- یکی از همین لویی هایی که امروز تبدیل به میز و صندلی شده اند- از او پذیرایی شد، بعد از مراسم شام، اعلیحضرت سلطان صاحب قران به قضای حاجتش نیاز اوفتاد و با راهنمایی یکی از نوکرها به سمت یکی از توالت‌های کاخ ورسای هدایت شد.
سلطان صاحبقران بعد از ورود به دستشویی هرچه جستجو کرد چیزی شبیه به "موال" های سنتی خودمان پیدا نکرد و در عوض کاسه‌ای دید بزرگ که معلوم نبود به چه کار می‌آید، غرورش اجازه نمی‌داد که از نوکر فرانسوی بپرسد که چه بکند پس از هوش خود استفاده کرد و دستمال مبارکش را بر زمین پهن کرد و همان جا...!
حاجت که برآورده شد سلطان مانده بود و دستمالی متعفن؛ این بار با فراغ خاطر نگاهی به اطراف انداخت و پنجره‌ای دید گشوده بر بالای دیوار و نزدیک به سقف که در دسترس نبود پس چهار گوشه‌ی دستمال را با محتویات ملوکانه‌اش گره زد و سر گره را در دست گرفت و بعد از این که چند بار آن را دور سر گرداند، تا سرعت و شتاب لازم را پیدا کند، به سوی پنجره‌ی گشوده پرتاب کرد تا مدرک جرم را از صحنه‌‌ی جنایت دور کرده باشد.
گویا نشانه گیری ملوکانه خوب نبوده چون دستمال بعد از اصابت به دیوار باز می‌شود و محتویات آن به در و دیوار و سقف می‌پاشد. وضع از اول هم دشوارتر می‌شود. سلطان، بالاجبار، غرور را زیر پا می‌گذارد، از دستشویی بیرون می‌رود و به نوکری که آن پشت در انتظار بود کیسه ای پول طلا نشان می‌دهد و می‌گوید این را به تو می‌دهم اگر این کثافت کاری که کرده ام رفع و رجوع کنی.
می‌گویند نوکر فرانسوی در جواب ایشان تعظیم می‌کند و می‌گوید من دو برابر این سکه‌ها به اعیلحضرت پادشاه تقدیم خواهم کرد اگر بگویند با چه ترفندی توانسته اند روی سقف خرابکاری کنند!!

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بیمه مهریه زنان و پرداخت مهریه توسط بیمه گذار به جای شوهر/ داماد  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 6:26 PM

یکی

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 1:45 PM
اینم آخرین شیرین کاری یهودیهای وطنی :

!!!!!!!...مهریه خود را بیمه کنید ...!!!!!!
http://forum.downallfa.com/showthread.php?t=9142

 

 

 

 

 

آمون : بر اساس سن و میزان مهریه، متفاوت است!

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اسامی و فهرست اعضای خانواده سردار سرلشکر دکتر محمد باقر قالیباف  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 6:11 PM

بشارت

شنبه 12 اسفند 1391 ساعت 00:11 AM
فرزندان محمد باقر قالیباف

الیاس اسحاق مریم...

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1_%D9%82%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A8%D8%A7%D9%81

 

 

 

 

 

 

آمون : نام همسرش هم زهرا سادات مشیر است!

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سفر/خروج/فرار احمد شاه قاجار از ایران و سخنرانی کرامتی وقت ورود  (قاجار،خاندان قجر و حکومت قاجاریه)

جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 1:00 PM

m.i

جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 07:59 AM
با سلام وآرزوی سلامتی
آیا شده که احمد شاه ازطریق بوشهر از سفر خارج وارد ایران بشود وشخصی بنام کرامتی طی یک سخنرانی به هنگام وروداو درمورد مهم بودن آزادی  توجهات لازم را به او بدهد  
پاسخ:
در داستان های موجود یک سفر به نشانه قهر از ایران در زندگانی احمد شاه ثبت است که جزییات کاملی ندارد.  نکته این جاست که در سال های اعلام شده در باب این سفر هنوز اروپا در واپسین شعله های جنگ جهانی اول می سوخته است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شراگیم پسر نیما یوشیج و کاربرد لغات عبری یهودی در منطقه گیلان  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 12:57 PM
جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 01:04 AM
"واپه گیل و گیلان اصولا عبری است و بسیاری از لغات محلی گیلان و به طور کلی شمال ایران عبری است."

استاد منبعی برای مطالعه بیشتر در مورد این موضوع وجود دارد؟ ممنون
پاسخ:
یاد گرفتن زبان عبری. توجه کنید که نام اصلی مازندران «استراباد» بوده و استر نام آن ملکه یهود است.

 

 

 

 

 

آمون : اشاره به :  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/12/10/post-3723/

 

ضمنا ممکن است «واپه» اشتباه تایپی موقع نوشتن «واژه» باشد.  

 

 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب کورش،محمد،چنگیز بازیگران عصر تمدن از سیامک ستوده و نفی کورش  (انعکاس و بازتاب)

جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 12:33 PM

احسان

جمعه 11 اسفند 1391 ساعت 00:24 AM
سیامک ستوده در تازه ترین کتابش «کورش،محمد،چنگیز بازیگران عصر تمدن» به نوشته های شما ناخنک زده:

اسناد و مدارک نشان می دهند که تنها و مقدمتاً همین رهبران و باصطلاح پیامبران یهودی بوده اند که در کتابهای مقدس خود از کورش بخاطر آزاد ساختن یهودیان از بند اسارت بابلیان ستایش نموده،از او تا حد رهاننده یهودیان و حتی پیامبر جدید قوم تجلیل می کنند... ص 256

کورش اسطوره ای که بسیاری از ایرانیان، به خصوص جوانانی که فریب تبلیغات ناسیونالیزم عظمتطلب ایرانی را خورده اند، چیزی جز دستساخته یهودیت نیست. ص 257
پاسخ:
این ناخنک زن ها روز به روز بیش تر می شوند که تا حد روزنامه کیهان و چند رسانه دیگر ناخن شان بلند است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جمال شورجه،کارگردان،بازیگر،تهیه کننده فیلمهای دفاع مقدس و جنگی  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 11:45 PM

فتح

پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 9:25 PM
این دیگه نوبرش است.

نگاه تحسین برانگیز جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی

http://www.iranjewish.com/Essay/Essay115_27_3.htm
پاسخ:
دیدار از همدینان او را سر ذوق آورده و احتمالا مشغول مقدمه چینی برای فیلم بعدی است که کشتار یهودیان از فلسطینی ها را تقدیس کند. روشن فکران ابکی ما همگی از همین قماش اند: شام و نهار و جای دراز کشیدن دل چسبی به ان ها تعارف کنید باور پیشین خود را  هم به حراج خواهند گذارد.  





 
 
 
 
 
آمون : البته در سال ۱۳۸۴ منتشر شده است. احتمالا !! در ماه شهریور! و باقی غلطها !  
جالب ترین بخش مطلب ، این جمله است:  
 
آقای جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی...! باور می‏کنیم...! چون ما هم یهودی هستیم.  
این هم کل متن: 
 
نگاه تحسین برانگیز جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی     
شهرویر 84
آقای جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی...! باور می‏کنیم...! چون ما هم یهودی هستیم.
از انصاف و لطف شما سپاسگزاریم.
***
جمال شورجه فیلم‏ساز باسابقه ایرانی که بیشتر در زمینه ساخت فیلم‏های دفاع مقدس شهرت و تجربه دارد اخیراً سریالی تلویزیونی به نام «پرده عشق» ساخته است که در حال پخش در شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران است، یادآور می‏شویم که قبلا فیلم سینمیی نود دقیقه‏ی از همین سریال با همین نام «پرده عشق» در سینماهی تهران نمیش داده شده است.
در این فیلم «شخصیت منفی» یک دلال عتیقه‏فروش در انگلستان است که بدون هیچ استدلالی یهودی معرفی شده است و ما در شماره 25 نشریه بینا به انتخاب این شخصیت در فیلم «پرده عشق» اعتراض نمودیم.
خوشبختانه آقی شورجه در لندن برای ساختن همین فیلم با یک خانواده ایرانی یهودی آشنا شده‏ اند که شاید نگاه ایشان را تغییر داده باشد، ب این که ایشان شخصیت مربوط را با صفت صهیونیستی توصیف نموده‏ اند ولی برداشت تماشاچیان فیلم مسلماً با توضیح آقی شورجه یکسان نخواهد بود.
با تشکر از انصاف و معرفت آقی شورجه، این توضیح یشان را از روزنامه سینمایی بانی فیلم مورخ یکشنبه 20 شهریور 1384 نقل می‏کنیم.
***
«شاید برایتان باورکردنی نباشد یا کسانی که با من آشنا هستند این حرف من بریشان ثقیل باشد». در هر دین و مسلک و دستها‏ی، هم آدم خوب داریم و هم بد در طول این کار با انسان‏هی شریفی آشنا شدم که خانوادها‏ی یهودی و ایرانی بودند ولُوکیشنی را در اختیارمان قرار دادند. با توجه به اهداف ضد صهیونیستی که در فیلمنامه موجود بود، و آنان ایرانیانی بودند که دینشان یهودی بود از ما به گرمی استقبال کردند، از ما که در آن جا به عنوان کلاه مشکی‏ های طالبان مسلک به ما نگاه می‏کردند، این خانواده به گرمی از ما استقبال کردند. این همکاری به قدری نزدیک بود که در طول یکی، دو ساعت که با آنان برخورد داشتیم، کلیه خانه‏ بزرگ و مجلل را به ما دادند و خودشان شب را بیرون از خانه سپری کردند.
حتی برای نماز اتاقی را در اختیارمان گذاشتند که پاک بود و گفتند «ما می‏دانیم که شم برای عبادت به محلی پاک نیاز دارید. این اتاق‏ها پاک و مطابق با شریط محل عبادت شماست». خانواده‏ای یهودی که هم به لحاظ ایرانی بودن به ما کمک کردند و هیچ ترسی را از بابت این همکاری به خود راه ندادند.
ترس از این که مبادا در مظان اتهام قرار گیرند. در همین جا از آنان تشکر می‏کنم و به نوعی متنبه شدم که زود از روی ظاهر انسان‏ها قضاوت نکنیم.
 
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یوسف و زلیخای عبدالرحمان جامی به خط و زبان فارسیهودی(عبری فارسی)  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 11:37 PM
h
پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 8:26 PM
http://search.qajarwomen.com/search?lang=fa&filter=genres_fa:%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AD+%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%7Csubjects_fa:%25D8%25B2%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2586%25E2%2580%258C%2B%25D8%25B9%25D8%25A8%25D8%25B1%25DB%258C

http://search.qajarwomen.org/search?lang=fa&filter=genres_fa:%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87
یوسف و زلیخای جامی با اشعار نوشته شده به زبان عبری!!!
http://www.qajarwomen.org/fa/items/1025A165.html

http://pds.lib.harvard.edu/pds/view/37890449?buttons=y&printThumbnails=true
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شراگیم یوشیج پسر نیما یوشیج،شاعر شعر نوی نیمایی یوش گیلان، ایران  (شهرهای ایران Iranian Old Cities)

پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 11:33 PM
پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 7:50 PM
اسم پسر نیما یوشیج «شراگیم» بوده، به نظر عبری میاد!
پاسخ:
واپه گیل و گیلان اصولا عبری است و بسیاری از لغات محلی گیلان و به طور کلی شمال ایران عبری است.  
 
 
 
 
 
 
آمون : منظور از «واپه» که اشتباه تایپی است، احتمال زیاد «واژه» است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معماری و بناهای عثمانی در ترکیه، استانبول،حجاز،مکه،مدینه،عربستان  (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))

چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 11:05 PM

محمد نیسی

چهارشنبه 9 اسفند 1391 ساعت 4:25 PM
شکبه ماهواره‌ای المنار وابسته به حزب الله لبنان :

آثار عثمانی که هم اکنون توسط رژیم سعودی در مسجد الحرام در معرض تخریب قرار دارد، از جمله آثار عثمانی قدیمی مسجد الحرام در مکه مکرمه است که هم اکنون بین طرف هایی که خواهان حفظ آثار تاریخی شهر هستند و رژیم سعودی که مدعی است، به خاطر توسعه و گسترش حرم و اماکن عبادی باید تخریب شود، برسر آن بحث و جدل های بسیاری در جریان است.

این اثر عثمانی که تاریخ آن به قرن هفدهم میلادی باز می گردد، یکی از قدیمی ترین بخش های تشکیل دهنده مسجد الحرام است که به خاطر عملیات توسعه ای که این مسجد به بهانه افزایش شمار نمازگزاران شاهد آن خواهد بود، قرار است، تخریب شود.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1913341/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%3A+%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8+%D8%A2%D8%AB%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D9%85%DA%A9%D9%87.html

******************************************

زیربنای تنش آمیز روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی هرگز عمق پیدا نکرده و روابط دو طرف در زمینه های اقتصادی روبه رشد بوده است، چنانچه در سال های اخیر یعنی از سال 2009 تا 2011 حجم مبادلات تجاری میان ترکیه و رژیم  اسرائیل بالای 3 میلیارد دلار بوده و  شاهد کاهشی در این زمینه نبودیم. از سوی دیگر صدها شرکت اسرائیلی در مناطق مختلف ترکیه فعال هستند و همچنین تبادل توریسم نیز وجود دارد.

ترکیه به لحاظ پرستیژی  دوست ندارد که در ارتباط با مساله اسرائیل دچار خدشه شود و قصد دارد تا آن را حفظ کند. بر همین اساس است که اردوغان و عبدالله گل همچنان بر مساله عذرخواهی اسرائیلی ها تاکید دارند. اما اگر این عذرخواهی صورت نگیرد همین سطح تنش نما میان دو طرف وجود دارد و عمق پیدا نخواهد کرد. روابط  دوجانبه نیز جریان خواهد داشت و عوامل متعددی بر چگونگی  اتخاذ تصمیم های طرفین تاثیرگذار است. در ضمن باید اشاره کرد که همکاری های نظامی و امنیتی هم میان تلاویو- آنکارا ادامه دارد.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1913307/%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C+%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87+%D8%AF%D8%B1+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87+%DA%98%D8%B3%D8%AA+%D8%AE%D8%B5%D9%88%D9%85%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C.html
پاسخ:
این عثمانیان که در قرن هفدهم میلادی بقایای معماری در مسجد الحرام باقی گذارده اند چرا از همان دوران قرانی به زبان ترکی ندارند ولی تورات به زبان ترکی برای شان فراهم بوده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دستور قطع/بریدن/خلع/کوتاه کردن دست/انگشتان/ساعد دزد/سارق در قرآن  (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)

سه شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 8:23 PM

احترام

سه شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 1:21 PM
با سلام خدمت همه عزیزان
این سوالی که دارم درسته مربوط به بحث نیست ولی چند مدتیه ذهنم درگیرش هست و جواب قانع کننده ای نمی یابم و امیدوارم شما و دیگر دوستان فکرشون را بگن تا بلکه مسئله رو بفهم
سوره مائده آیه 38 می فرماید "دستهای دزد(مرد و زن) را قطع کنید به خاطر جزای آنچه انجام داده اند به عنوان عقوبتی از سوی خدا"
1- نمیدانم فقها از کجا "ید" را به 4 انگشت ترجمه کرده اند.
2- چرا خداوند فرقی بین انسان فقیر و بیکار که مبلغ ناچیزی دزدیده با آقای دزد میلیاردی نگذاشته است؟
3- این فرد دزد بعد از قطع دستانش چگونه گذران امر بکند؟
4- خداوند علم مطلق است و دستوراتش چرا برنمی دارد اما آیا ما دستوراتش را درست می فهمیم؟ "اقطعوا"در زبان عربی تنها به معنی بریدن نیست بلکه به معنی کوتاه کردن و دور کردن هم هست آیا اگر به این معنی توجه کنیم دچار تفسیر و توجیه شده ایم؟
پاسخ:
پیش از این نیز این بحث مطرح بوده است. مختصر این که اصطلاح دست اش از مال دنیا کوتاه است و یا دست او را از اموال مردم قطع کنید و نیر ترکیب خلع و قطع ید هنوز هم جاری است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصاویر منتشرنشده از صدام در زندان الرضوانیه عراق، شکنجه، بازجویی  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 8 اسفند 1391 ساعت 12:44 PM
دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 8:09 PM
http://www.asriran.com/fa/news/259741/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%D9%8A%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86
 
 
    
 
 
آمون : این مطالب هم جالب است :  
 
 

  

صدام حسین و مقاومت در برابر حمله امپریالیسم و یهودیان-فارس ستیزی     

   

  محاکمه صدام حسین به عنوان جنایتکار جنگی و عامل حمله به ایران

 

صدام حسین و نگاهی بین المللی به او - صدام حسین از زاویه ای دیگر

  

 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه فارسی/فرانسوی/انگلیسی/اسپانیایی از کتاب ایگناسیو اولاگوئه  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:29 PM

محسن کوچولو

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 1:28 PM
با سلام خدمت دوستان
عنوان اصلی کتاب اولاگوئه همانی بود که ذکر شد، یعنی انقلاب اسلامی در غرب. منتهی بعدها از این کتاب نسخه ای مختصر به زبان فرانسه تهیه و با عنوان عربها به اسپانیا حمله نکردند، منتشر می شود. البته آخرین چاپ کتاب اصلی اولاگوئه یعنی سال 1974 بعد از چاپ نسخه مختصر فرانسه آن منتشر شده است.
همانطور که ذکر شد، ترجمه فارسی همان نسخه حجیم اصلی بزبان فارسی قرار است بزودی منتشر گردد.  
 
 
 
 
 
آمون : بیشتر در مورد این کتاب در این وبلاگ :  
 
 
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مسخ/تناسخ و تبدیل شدن انسانها به میمون در قرآن به عنوان مجازات  (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:23 PM

abbas

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 09:23 AM
استاد سلام۰ استاد در سوره الاعراف در جایی خداوند در بارهٔ مرد می که در کنار ساحل زندگی می کردن بخاطر گوش ندادن به خداوند خداوند آنها را تبدیل به میمون کرد آیا این میمون ها که اعلان وجود دارند از نژاد همان میمون ها هستن؟ ممنون
پاسخ:
این گونه سئوالات پاسخ قانع کننده و سودمند نداردٍ، زیرا هر جوابی قط یک گمانه است نه حقیقتی متکی به سند. معمولا گمانه هم دردی را دوا نمی کند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مصاحبه استاد مجتبی غفوری و مرکز مطالعات آمریکا در باب هنر موسیقی  (انعکاس و بازتاب)

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 3:16 PM

مسعود

دوشنبه 7 اسفند 1391 ساعت 09:01 AM
متن مصاحبه مرکز مطالعات آمریکا با جناب آقای مجتبی غفوری در رابطه با هنر و موسیقی.
پاسخ:
آدرس؟  
 
 
 
 
 
 
آمون : این هم آدرس :  
 
 
 
 
همراه با توضیحات اضافه :  
 
 

هیچ نظری موجود نیست: