تساهل و تسامح در آیات منور قرآن کریم در مورد روابط زن و مرد (حرف های فعلا مبهم !)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:47 PM مسعود سنجری یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 4:01 PM اینهم آیه دیگری از قرآن که نظر استاد در آسان گیری خداوند را تاکید می کند: وَلَا تُکْرِهُوا۟ فَتَیَـٰتِکُمْ عَلَى ٱلْبِغَآءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًۭا لِّتَبْتَغُوا۟ عَرَضَ ٱلْحَیَوٰةِ ٱلدُّنْیَا وَمَن یُکْرِههُّنَّ فَإِنَّ ٱللَّهَ مِنۢ بَعْدِ إِکْرَٰهِهِنَّ غَفُورٌۭ رَّحِیمٌۭ (النور: 33) پاسخ: با تشکر از زحمات و راه نمایی های شما. به چند دلیل قرارمان به قشم افتاد. باز هم ممنون ایراد آسیب به مقبره کورش کبیر هخامنشی با نارنجک چهارشنبه سوری (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:46 PM یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 3:43 PM مراسم چهارشنبه سوری آریایی به جدبزرگ تمام آریایی های جهان، شاه شاهان آقای کورش سابقا کبیر هم آسیب زد http://www.tabnak.ir/fa/news/309980/%D9%85%D9%82%D8%A8%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B5%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AC%DA%A9-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%B9%DA%A9%D8%B3 آمون : امون از این نارنجک! آرا و نظرات بحث برانگیز راشد خلیفه/رشاد خلیفه در مورد اسلام/قرآن (افراد و شخصیت ها)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:45 PM رامین ع یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 2:06 PM سلام استاد انشااله سالی پر از سلامتی داشته باشید استاد نظرتان راجع به آقای راشد خلیفه چیست؟ بیشر حرفهایش درست بنظر میرسه غیر از آن اداعای ... پاسخ: درباره او مطلبی نخوانده ام. آمون : شاید منظور کامنت گذار، آن رشاد خلیفه باشد که خود را پیامبر خواند و چند اعجاز ریاضی هم در قرآن کشف کرد و باقی داستان. زبان اولیه/اصلی/نازل شده تورات/انجیل بر حضرت موسی و عیسی بن مریم (اهل کتاب،یهود و نصاری،مسیحیان)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:28 PM abbas یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 11:01 AM استاد سلام۰استاد تورات به چه زبانی بر حضرت موسی نازل شد؟ممنون پاسخ: اقای عباس. در این باره اطلاعاتی وجود ندارد. زیرا از تورات نخستین نمونه ای یافت نشده است. جوک/لطیه خنده دار فرهنگی در باب قرآن ترک از زبان غلامحسین دینانی (کتابت قرآن و قرآن نویسی)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:25 PM علیرضاـ۱ شنبه 3 فروردین 1392 ساعت 9:22 PM هر انچه از ضعف روشنفکری این به ظاهر عالمان روز میخواهید در این خاطره خواهید یافت . خاطره ای از استاد ابراهیمی دینانی من یک وقتی در ترکیه بودم. دولت ترکیه چند سال قبل از ما دعوت کرده بود و بسیار هم پذیرایی به عمل آوردند که حالا نمیخواهم در این باره سخن بگویم. آنها در یکی از شبهای ماه رمضان جلسه ای ترتیب دادند که وزیر اوقاف و وزیر فرهنگ ترکیه با بسیاری از مقامات عالی دولت ترکیه در آن حضور داشتند. ما هم مهمان بودیم. بعد از افطار وزیر اوقاف سخنرانی کرد. او به حکم این که وزیر اوقاف بود و شخصیت مذهبی داشت خواست بگوید دولت ترکیه ان مقدار هم که ما فکر میکنیم سکولار و غیرمذهبی و لا مذهب است سکولار نیست. میخواست مذهبی بودن ترکیه را به رخ بکشد، از این رو گفت : قرآن کریم در مکّه نازل شده است، در مصر قرائت شده است و در ترکیه کتابت شده است. او کتابت شدن قرآن را در ترکیه مقامی در حقّ کشور خود میدانست. تا این را گفت من دستم را بلند کردم و گفتم : آقا! یک جمله هم به عبارتتان اضافه کنید! گفت چه چیزی را اضافه کنم!؟، گفتم : این را که قرآن در ایران هم فهمیده شده است. عده ای از این حرف من خوششان نیامد و عده ای هم خوششان آمد. من بر این باورم و هنوز هم باور من این است که متفکران ایرانی بهترین مفسران قرآن بودهاند و به بهترین وجه قرآن را فهمیدند. علت این امر ، این است که ایرانیان سابقهٔ فرهنگی دراز مدتی داشتهاند. رنگ و بوی این سابقه فرهنگی در ایرانیان و از جمله چهره های ممتاز و متفکر ایرانی است. http://ebrahimi-dinani.com/?p=62 پاسخ: جوک فرهنگی بی مزه ای بود. علی الخصوص در ترکیه نوشته شدن قران. احتلافات میان مسلمانان در تعداد رکعات نمازها و نحوه قرائت نماز (اسلام،دین اسلام Islam و مسلمانان)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:16 PM دومینو شنبه 3 فروردین 1392 ساعت 6:02 PM من درابتدا تشکر میکنم از اینهمه اهتمامی که برای روشنگری دارید.لیکن سوال بنده درخصوص نحوه اعلام بندگی به درگاه الهی است و آن اینکه برای مفهوم کمیت وکیفیت کسانی باید تحقیقی نو را شروع کنند یا همین مناسک موجود که در جزییات مختصر محل اختلاف است صحیح میباشد؟ با تشکر فراوان پاسخ: دستورات صریح مندرج در ایه هفتم سوره ال عمران را با دقت فوق العاده بخوانید و با سرسپردگی کامل عمل کنید.
آمون : اشاره اش به این است :
http://purpirar.blogsky.com/1392/01/04/post-3831/
و برای چند کامنت دیگر در باب تعداد و شمارش و عدد و فرم و شکل قرائت رکعات نماز، می توانید به این کامنتها نیز رجوع داشته باشید :
http://purpirar.blogsky.com/1391/09/12/post-3141/
http://purpirar.blogsky.com/1391/09/11/post-3140/
http://purpirar.blogsky.com/1390/07/26/post-1181/
http://purpirar.blogsky.com/1389/07/02/post-153/
حروف مقطعه ابتدای برخی سوره قرآن و تفسیر آیات محکمات و متشابهات (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:08 PM دومینو شنبه 3 فروردین 1392 ساعت 4:25 PM سلام علیکم. استاد فرزانه مسلما" دور ریختن اسراییلیات درمواجهه با متن متین قرآن ما رابه مفهوم واقعی آن نزدیکتر خواهد کرد ولی دراین میان مسائل فراوانی است که درجای جای قرآن بدانها اشاره شده و جزء تکالیف واجب شمرده میشود،براستی چگونه مثلا میتوان نماز به جای آورد درصورتیکه یکی از مهمترین الفاظ آن که به صلوات موسوم است هنوز جای بحث دارد؟چگونه و چه کسی میتواند از لابه لای متن قران بدون هیچ واسطه ابهام موجود در نحوه نماز خواندن،تعداد رکعات،زمان وکیفیت و...رابه مابیاموزد؟ پاسخ: مسلمانان افزون بر 14 قرن وقوع طوفان نوح مذکور در قران را بدون تقاضای دلیل و نشانه پذیرفتند تا به زمان ما و باز هم به خواست خدا گره ان حادثه گشوده شد. جای تعجب است که ما قران را با پیش اشاره هایی چون یس و ن و ق و المراء بی سوال و جواب می پذیریم ولی مثلا معنای دقیق صلوات قلقلک مان می دهد!؟ از یاد نبرید که خداوند پاسخ برخی از ابهامات و به طور کلی متشابهات را به قیامت حواله کرده است. نحوه دیدار و ملاقات با آقای ناصر پورپیرار در دفتر انتشارات کارنگ (دوستانه)یکشنبه 4 فروردین 1392 ساعت 6:05 PM دارا شنبه 3 فروردین 1392 ساعت 02:35 AM بسم الله الرحمن الرحیم جناب پورپیرار گرامی. با تشکر از زحمات و روشنگری های بی نهایت دقیق و کارسازتان. صادقانه بگویم از موقعی که با مجموعه تحقیقات شما آشنا شدم هر روز در حال یادگیری هستم. آیات قرآن دیگر برایم تکراری نیست بلکه با خواندن هر آیه افق جدیدی به رویم باز می شود. این تعطیلات هم به نفعم تمام شده است. فرصتی پیش آمده تا مجموعه ایران شناسی بدون دروغ را با دقت بیشتری بخوانم. بسیار بسیار زیبا و خارق العاده است این باریک بینی و حقیقت یابی شما. از الله قادر متعال می خواهم به شما طول عمر پر برکت عنایت فرماید تا درماندگی و سقوط کامل دریوزگان و شیادان و غارتگران ملل مسلمان را ببینید. مسافرت ها و ماموریت های شغلی اینجانب به تهران فراوان است. انشاء الله اگر قابل بدانید امید دارم بتوانم در آینده ای نزدیک دیداری از شما داشته باشم. باتشکر پاسخ: با تشکر از تعارفات تان، دیدار غنیمت است. ارتباط حمله کرم /ویروس استاکس نتStuxnetبا عید پوریمPurim یهودیان (نظرات جالب دیگران)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:46 PM xx پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 11:56 AM استاکس نت از نام خاصی برای نفوذ در سیستم ها استفاده می کند که این نام Myrtus است. این کلمه مربوط به داستان استر، زن یهودی خشایارشاه ایرانی است. استر با فریب شاه ایران توانست در دوره کوتاهی هزاران ایرانی را قتل و عام کند که به جنایت پوریم ( ایرانی کشی) معروف شد و اکنون مردم رژیم صهیونیستی در سالگرد ایرانی کشی جشن و پایکوبی راه می اندازند. http://www.psyop.ir/?p=4947 Stuxnet Code Refers to Purim? http://www.virtualjerusalem.com/news.php?Itemid=2939
آمون : تق این ویروس عبری / اسرائیلی / یهودی که خیلی وقت پیش در آمده بود که ... !
انتشار کتاب مفاتیح الحیات؛جلد دوم مفاتیح الجنان حاج شیخ عباس قمی (نظرات جالب دیگران)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:43 PM محمد اوجال جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 4:56 PM یهودیان عمامه به سر، هنوز در میان مسلمانان در حال فعالیت اند: "مفاتیح الحیات"، یا جلد دوم "مفاتیح الجنان" به ابازار آمد «...حجتالاسلام یدالله مقدسی عضو گروه تحقیق و تنظیم کتاب مفاتیح الحیات میگوید: «مفاتیح الحیات» به معنای کلیدهای زندگی و در واقع جلد دوم کتاب مفاتیح الجنان است که با هدف آشنایی عموم مردم با آیات و روایات مربوط به روشهای زندگی و معاشرتهای اجتماعی و مسائل مربوط به جامعه اسلامی، تحت نظر آیتالله جوادی آملی نگاشته شده است. وی ادامه میدهد: انسان با عمل به کتاب «مفاتیح الجنان» مرحوم شیخ عباس قمی، «کلید بهشت» را به دست میآورد. کتاب مفاتیح الحیات نیز با همین هدف و به زبانی ساده نوشته شده است و این کتاب «کلید زندگی» واقعی را به انسان میدهد تا انسان بتواند با آن «کلید بهشت» را به دست آورد. به گفته آیتالله جوادی آملی، کتاب مشهور مفاتیح الجنان مسیر رسیدن به جنت را برای مسلمانان ترسیم میکند و نیاز بود کتابی درباره مسیر زندگی در این دنیا هم برای جامعه اسلامی تدوین شود و این اتفاق با انتشار مفاتیح الحیات به وقوع پیوست...» http://www.rajanews.com/detail.asp?id=153472 قــــرآن هم که اصولا نه کلید بهشت و نه جهنم را به دست می دهد و نه مسیر زندگی صحیح در این دنیا را ترسیم می کند، شیئی زینتی بیش نیست که باید در بوسید و بالای طاقچه گذاشت!! کتک زدن زنان در آیه 34 سوره نساء/44 سوره صاد قرآن توسط همسر/شوهر (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:41 PM دومینو جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 2:23 PM سلام علیکم. در زبان عربی آنچه را که اعتصاب غذا گفته میشود به "اضراب عن الطعام"موسوم است بنابراین منطقی بنظر میرسد اگر ترجمه ونه تفسیر!" واضربوهن..." را نه تنبیه بدنی بلکه به حال خود رهانمودن نمود. لازم به ذکر است در زبان عربی اصطلاح "اضراب عن الطعام"ترک و رهانمودن غذا معنا میدهد پس خواهش میکنم برا روشن نمودنمان بازنگری مجددی در ترجمه های مغرضانه دشمنان دین خدا انجام دهید واین یک بهانه نیز از دشمنان قرآن گرفته شود. والسلام پاسخ: در قرآن کریم فعل ضرب عمدتا همراه مثل امده با معنای خداوند مثل می زند. اما در باب زنان منظور از همین فعل کتک زدن است که در ایه 34 سوره نساء و در آیه 44 سوره صاد آمده که پس از شکایت ایوب از شیطنت زن اش فرمان کتک زدن او با دسته ای ترکه صادر می شود. آمون : شیطونه میگه یه چیزی بگم حرف تموم بشه دیگه کلا کسی جرات نکنه در مورد زن و مرد حرف بزنه، چه رسد در مورد کتک زدن زنان! اصاب مصاب واسه آدم نمی ذارن که دم عیدی! بد نیست به این مطلب هم اشاره بشود : حلال/حرام بودن زنان و طعام اهل کتاب بر مسلمانان در دستورات قرآنی (اسلام و شمشیر)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:36 PM امید جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 2:14 PM سلام آقای پورپیرار در راستایی مباحث پیش رو نظرتون در مورد ایه 5 سوره مائده چیست؟؟ الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّبَاتُ وَطَعَامُ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ حِلٌّ لَّکُمْ وَطَعَامُکُمْ حِلُّ لَّهُمْ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الْمُؤْمِنَاتِ وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ الَّذِینَ أُوتُواْ الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ إِذَا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ وَلاَ مُتَّخِذِی أَخْدَانٍ وَمَن یَکْفُرْ بِالإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ امروزه چیزهای پاکیزه بر شما حلال شده است طعام اهل کتاب بر شما حلال است و طعام شما نیز بر آنها حلال است و نیز زنان پارسایی مومنه و زنان پارسایی اهل کتاب هرگاه مهرشان را بپردازید به طور زناشویی "نه زناکاری و دوست گیری "بر شما حلالند و هر کس که به اسلام کافر شود عملش نا چیز شود و در آخرت از زیان کاران خواهد بود. ترجمه از آیتی پاسخ: در این باب به کتاب اسلام و شمشیر رجوع کنید. ادامه انتشار یادداشتهای اسلام و شمشیر آقای ناصر پورپیرار (ناریا) (اسلام و شمشیر)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:34 PM فرهاد پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 11:28 PM سلام خدمت آقای پورپیرار با این جمله تون بسیار موافق : ((نپنداریم که نزدیک شدن به گفتار خداوند آسان نیست و جز عالمان عالی مقام را به فهم آن راه نمی دهند)) راستی مقالات اسلام و شمشیر شما ادامه دارد یا به همان 55 مطلب ختم می شود؟؟ پاسخ: به خواست خدا ادامه دارد. تنبیه بدنی زنان و معنای کتک زدن و تنبیه فیزیکی زنان در قرآن کریم (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)جمعه 2 فروردین 1392 ساعت 8:33 PM دومینو پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 9:14 PM استاد گرامی باسلام. باستناد کدام آیه خداوند تنبیه بدنی را برای زنان جایز شمرده است؟ از دوستی که بنده را با مطالب روشنگرتان آشنا نمود شنیدم که منظور از "واضربوهن..."با توجه به ادامه آیه شریفه ترک ورها نمودن است واستدلال ایشان این بود که فعل ضرب درموقعیتهای مختلف معانی گوناگونی میدهد مانند:ضرب الله مثلا"... تانظر استاد چه باشد؟ پاسخ: این فرمایشات تفسیر است. تاویل،تفسیر،توضیح،ترجمه قرآن توسط مفسرین،مترجمین،شارحین و عالمان (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 1:17 PM توحید پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 09:55 AM سلام استاد در مقاله گفته اید: (حتی با فرض صحت برداشت معنایی از متن این ایه،...) از نظر شما معنی متداول در مورد آیه ۵۵ احزاب اشتباه است؟ آیا امکانش هست معنی مناسب آن را ارائه کنید؟ در ضمن اگر صلاح بدانید شخصی را که تصور می کنم بتواند در این بحث گره ای از کار بگشاید برای تبادل نظر دعوت کنم. پاسخ: گره ا ی برای گشودن نمی بینم. مراجعات من به قران به منزله یک سند فرهنگی و تاریخی بوده است نه یک مداخله تفسیری. در اصل تفسیر قرآن عمل بی هوده و بی حاصل و ثمری است زیرا تداخل قران با هرگونه تفسیر آن ناممکن است. قران بدون دریافت اندک تاثیری از تفاسیر در جای نخستین خود مستقر است و تاویلات تفسیری نیز به عنوان تصورات این و آن از آیات، که در میان شان عتیقیات فراوان است، در مجلدات خود می پوسند. بار دیگر آیه هفتم از سوره آل عمران را بخوان و زاویه مکان خود نسبت به کلام خدا را معین کن. آمون : پیش از این مطلب : شبهه،تردید،ظن،گمان،ابهام،شبهه افکنی در آیات نورانی قرآن و ارتداد (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 1:14 PM توحید چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 8:29 PM سلام استاد خسته نباشید. فقط آمدم تشکر کنم بخاطر زحمتی که در پاسخ به ای میل کشیدید ولی اگر هنوز باب گفتگو در این مورد باز است و حوصله ای هست ابهامات دیگر را هم برای تبادل نظر با شما و دوستان مطرح کنم چون در همان ایمیل اشاره کردم که طی بحثی به مرور ابهاماتم را در مورد ما ملکت ... بیان کنم. باز هم از زحماتی که می کشید ممنونم . پاسخ: نصب ابهام بر هر یک از آیات قران پا را از دایره بندگی بیرون گذاردن است. حقوق زنان،حقوق بشر، ازدواج و همجنسگرایی/همجنس بازی و روابط فردی (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 1:12 PM حسام چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 5:40 PM انتخاب یک همراه جنسی با حفظ حقوق و احترام و قبول طرفین و عنایت مالی مرد نسبت به زن همان ازدواج مرسوم است دیگر. موضوع همان حقوق و احترام متقابلی است که زن و مرد امروزه درباره مصادیق آن اختلاف دارند زن خواهان آزادی مطلق است مرد خواهان کنترل زن مثل گذشته. درباره عنایت مالی مرد نسبت به زن موضوع این است که؛ زنان به کم قانع نیستند مردان هم میگویند با توجه به حضور برابر و حتی بیشتر زنان در عرصه تحصیل و اشتغال دلیلی ندارد مرد عنایت مالی نسبت به زن داشته باشد. پاسخ: این حرف های شما با فرامین و توصیه های الهی در قران ربطی ندارد. سفال های سیاه رنگ سوخته در سایت های تاریخی مکشوف ایران و منطقه (عید پوریم Purim/Pourim/Poorim)پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 1:11 PM محمد چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 5:07 PM سلام دوباره جناب پورپیرار در مباحث عصر آهن 2و 3 که همزمان با پوریم هست در بیشتر محوطه های این دوره(حسنلو،هفتوان تپه ، تورنگ تپه ...) شاهد سفال های سیاه رنگ هستیم.پس بنطر شما این ، نه حاصل تکنیک سفالگری و مسدود نمودن کوره ها ، بلکه نتیجه آتش سوزی همان حادثه می باشد؟ پاسخ: هنگامی که آثار اتش سوزی بر سنگ و خاک اطراف نیز دیده می شود، پس موضوع رنگ سفال منتفی است.. روابط زن و مرد در قرآن،تنبیه بدنی زنان،زنا و زناکار،مجازات خیانت (ملک یمین، ما ملکت ایمانکم(جدید))پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 1:09 PM قدیمی چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 12:06 PM جناب پورپیرار با سلام و تشکر و عرض خسته نباشید مگر در یک ازدواج غیر از آنچه برای همراهی جنسی اعم از مسائل مالی و علایق فی ما بین زن و مرد شمرده اید, چیز دیگری هم مد نظر است؟من تفاوتی بین داشتن و نداشتن امکان ازدواج در این شکل ندیدم.اگر ممکن هست راهنمایی بفرمائید پاسخ: منظورتان روشن نبود. آمون : اشاره به هواخوری 19 است که در همین وبلاگ نیز قابل مطالعه است. یافته های باستان شناسی سوخته شده قیطریه تهران از دوران قبل پوریم (شهرهای ایران Iranian Old Cities)پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 12:59 PM محمد چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 11:35 AM درود بر ابرمرد شرق میانه . ممنون از روشنگری شما در باب شناخت قرآن اما آقای پورپیرار شما آیا سفال های سیاه قیطریه را حاصل آتش سوزی می دانید یا تکنیک سفالگری؟ پاسخ: سفال های قیطریه و بخش وقانی خاک تپه ان تا عمق اندکی سیاه رنگ نیست جزغاله شده است. سایت جمع آوری فایلهای PDF نوشته های آقای ناصر پورپیرار ( ناریا ) (در حاشیه و مسایل دوستان ( جدید))پنجشنبه 1 فروردین 1392 ساعت 12:56 PM دومینو چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 11:18 AM باسلام. استاد عزیز آیا درپروژه تبدیل نوشته ها به پی دی اف جایی برای پاسخ کامنتها نیز هست؟ کامنتها وپاسخهای شما آنقدر پرمحتوا هستند که ضرورت مراجعه مکرر به آنها را بدلیل پراکندگی بامشکل مواجه میکند پاسخ: به گمانم منظور شده است. آمون : در تداوم : راه اندازی سایتی مخصوص آرشیو فایلهای PDF آقای ناصر پورپیرار (در حاشیه و مسایل دوستان ( جدید))چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 10:23 AM aydın چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 03:54 AM با سلام یکی از کتاب های جدید شما را به فایل PDF تبدیل کردیم . http://biryol-az.blogsky.com/pages/02/ بقیه کتاب های نایاب شما را نیز که در اختیار داریم به این شکل در خواهیم آورد . از زحمتی که چند روز پیش دادم تشکر می کنم . با تشکر پاسخ: اقای ایئین. ضمن تشکر از زحمتی که کشیده اید در حال ساخت سایت مخصوصی برای نصب پی دی اف های تمام یادداشت ها و نوشته ها هستیم. که ان شاء الله تا پایان فروردین 92 به راه خواهد افتاد. کار ساخت تمام پی دی اف ها تمام شده و ضرورتی به دوباره کاری نیست. ممنون تاخیر اجرای آرماگدون توسط ژنرالهای یهود/آنوسی/صهیونیست/اسرائیلی (عید پوریم Purim/Pourim/Poorim)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 10:12 AM محمد نیسی چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 03:01 AM مصر نیز به شدت به برنامه ساخت کانال بن گوریون اعتراض و تهدید کرده است روابط دیپلماتیک با اسرائیل را قطع خواهد کرد اما تل آویو اهمیتی برای این تهدید قائل نشده است. http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1914116/%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84+%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA+%D8%A8%D8%A7+%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%84+%D8%B3%D9%88%D8%A6%D8%B2+%D9%85%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%AF+.html پاسخ: آقای نیسی. حوادث جاری در کشورهای مسلمان منطقه و به خصوص ماجرای کاربرد موشک شیمیایی در سوریه و سعی یهود در مسلط کردن ژنرال ها بر مدیریت این سرزمین ها بوی تکرار پوریم را می دهد و چنان می نماید که آرماگدون را سالی به عقب برده باشند. جناب استاد عابدی. ایا از سرنوشت سایت خبری دارید؟ آمون : این هم متن خبر :
«اسپیه مزگت» قدیمیترین و شگفتانگیزترین مسجد گیلان ( آتشکده ) (نظرات جالب دیگران)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:37 AM سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 6:17 PM «اسپیه مزگت» قدیمیترین و شگفتانگیزترین مسجد گیلان http://www.islahweb.org/content/2013/2/7921/%C2%AB%D8%A7%D8%B3%D9%BE%DB%8C%D9%87%E2%80%8C-%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%AA%C2%BB-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%B4%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B2%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86
آمون : شبیه راهرو بود!
رمزگشایی خطوط باستانی و هیروگلیف مصری /آرامی/بابلی/عیلامی/ فارسی (کتیبه ها و حجاریهای باستانی)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:33 AM دومینو سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 4:13 PM سلام علیکم. استاد بزرگوار آیا رمز گشایی خط هیروکلیف مربوط به کتیبه های مصرباستان توسط "شان پالیون"صحت دارد یا این نیز مانند سایر دروغهای صاحبان کنیسه وکلیساست؟ تشکر میکنم پاسخ فرمایید... پاسخ: در این که هیچ خط باستانی حتی اگر مانند بابلی و ایلامی و فارسی باستان بیستون تازه ساخت هم نباشد، تاکنون خوانده نشده است. در این باره کلیپ روشنگری وجود دارد که نزد استاد غفوری نازنین دیده ام. حکاکی نگین انگشتری یهودیان/صبی های پیرو حضرت یحیی خوزستان ایران (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:31 AM سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 2:22 PM سلام استاد یه سوال داشتم فقط بی زحمت من رو به قم حواله نکنید تاریخچه انگشتر نقره و انواع نگین ها چیه ؟ایا این هم توسط یهودیان یا صبی ها وارد فرهنگ مسلمانان شیعه شده چون اکثر سازندگان انگشتر ها که روی نگین ها دعا های مختلف یا اسامی امامان رو مینویسند حداقل در خوزستان صبی های پیرو حضرت یحیی هستند پاسخ: خوب دلایل تان را جمع کنید و یک مقاله بسازید. ردپا و اثر انگشت چشمک زدن های یهودیان در ابنیه و مسخره مسلمانان (نکات بدیع و آموزنده)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:30 AM سبا سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 1:48 PM باعرض سلام دربعضی از مواقع سال، روزانه صدهانفرازاین نقاط دیدن می کنند.حتی یک نفرمتوجه این ستاره یانوشته نشده.حتی یک نفرادعانکرده بعدازبازدیداز این مناطق به مسیحیت یایهودیت گرایش پیداکرده.چگونه چنین مواردی را تبلیغ یهودیت می دانید؟آیابرای تبلیغ هیچ روشی بهترازپنهان کردن ستاره داود زیر کلون برنجی یک درب عتیقه وجودندارد؟! پاسخ: با موضوع آشنایی ندارید، معنا و منظور از چشمک زدن را نمی دانید و جواب می دهید که خوب همه ادم ها پلک می زنند و از خودت نمی پرسی چرا این همه یهودی اصل خود را به صورت مسلمان جا میزنند. نژادپرستی بختیاریها و لرهای ایران بر سر خاک و برتری جویی قومی (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:26 AM غصه دار سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 12:54 PM سلام امان از دست این بختیاریها..... در توهم و خود بزرگ بینی رتبه اول را دارند. یه نگاهی به این عکس بندازید. ببینید چند نفر از حضرات لر هستند که الان ادعای مالکیت بر خوزستان را دارند. خوزستانی که تا زمان رضا شاه اسمش عربستان بود. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/1/14/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D8%AE_%D8%AE%D9%88%D8%B2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg پاسخ: و تازه اصل عکس قلابی و وصله پینه است. کافی است به دست های نفرات نشسته در ردیف اول دقت کنید. خدا به داد برسد دعوای کرد و لر دیگری در راه است. حالا لشکر دو طرف جوش می اورد. در دنیایی که برتری قومی حتی در تعداد پنالتی های گل شده هم منعکس است، ادعاهای سرزمینی جای سر و دست شکستن و کشت و کشتار ندارد؟ انتخاب پاپ جدید واتیکان فرانسیس یکم، برخورد و رفتار با دین اسلام (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:24 AM abbas سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 09:57 AM http://www.youtube.com/watch?v=BLVnMKQoCcg پاسخ: و این یکب هم... آمون : احتمالا در باب مسلمانی پاپ فرانسیس یکم باشد! کلیپ اسرار و رازهای ناگفتنی ستاره 6 پر یهود و هگزاگونالHezagonal (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)چهارشنبه 30 اسفند 1391 ساعت 00:23 AM سه شنبه 29 اسفند 1391 ساعت 06:49 AM http://www.youtube.com/watch?v=LwZW2X54aw0 پاسخ: اقای عباس. متاسفانه لینک باز نشد. سمبل،نماد،آرم،مارک،نشان و مشخصه یهودیان؛ستاره 6 و 8 پر اسرائیل (یهود Jews یهودیت Jewish جهودان)دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 11:19 PM دارا دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 7:24 PM باسلام جناب پورپیرار گرامی. نظرتان در مورد ستاره هشت پر چیست؟ آیا آن هم نمادی ار یهود است؟ پاسخ: ستاره 8 پر نمای یهودی شناخته نشده. کلیپ حزب بعث،صدام حسین،بمباران شیمیایی حلبچه،نسل کشی کردها،عراق (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 11:14 PM abbas دوشنبه 28 اسفند 1391 ساعت 08:26 AM http://www.youtube.com/watch?v=Wt4vMvdlfig پاسخ: آقای عباس. دست شما درد نکند. کلیپی بی اندازه عالی بود به خصوص بخش حلبچه آن. ترجمه کتابهای هارونی یحیی آنوسی ترکیه به زبانهای ترکی و فارسی (افراد و شخصیت ها)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 3:59 PM محمد اوجال یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 02:38 AM آقای امید، گرچه مطمئن نیستم اما به احتمال بسیار ترجمه ها به سفارش و هزینه خود نویسنده (در ترکیه یا ایران) انجام شده است. نگاهی به سایت های شخصی متعدد وی که مندرجات آنها ظاهرا در بیش از 60 زبان موجود است و نیز مستندهای بسیار پرهزینه ای که از سوی وی تهیه شده، نشان از فردی با قدرت مالی بسیار هنگفت دارد و همین موضوع است که ظن یهودی بودنش را تقویت می کند. این هم سایت فارسی وی: http://fa.harunyahya.com/ موفق باشید پاسخ: تمام این اطوارها به قصد این است که شاید سرانجام بتوانند از این یا ان طریق کسره ای را در قران ضمه بشناسانند که 1400 سال است نتوانسته اند. آمون : برای بیشتر، نگاه کنید به : انواع صلیب مسیحی و ارامنه و ستاره های 6 و 8 پر یهودی در امامزاده (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 01:18 AM دارا شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 11:13 PM بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و آرزوی سلامتی برای آقای پورپیرار عزیز. در سایت زیر مجموعه ای از عکسهای حرم امامزادگان را می توانید پیدا کنید. خیلی از این عکسها را بررسی کردم. خیلی جالبه. آثار صلیب، ستاره داوود و ... را براحتی در بسیاری از این عکسها و کاشیکاریها میتوان مشاهده نمود. خدا بدادمان برسد. وضع خیلی خطرناکه. http://www.aliakbargonbad.com/html/gallery%20menu%20iran.htm#2 پاسخ: چند شماره یادداشت ها پیش از این به همین مطلب اختصاص داشته است. از زحمتی که کشیده اید ممنونم. راهنمای خواندن متن عبری فارسی یهودی کوبه درب مسجد امام اصفهان (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:55 AM مهدی - مهدی شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 6:36 PM جناب [بدون نام]، حرف «ב» یا «بت/وت» ممکن است «ب» یا «و» خوانده شود و «دگش» آن اختیاری است. حرف «ע» را عربهای یهودی «ع» تلفظ می کنند ولی یهودیان غیر عرب آن را با «א» یعنی «الف» یکسان تلفظ می کنند. در نتیجه «נעב» بصورت «ناب» خوانده می شود. فرض من این بوده که عبارت «فارسی-یهودی» است و نزدیک ترین خوانش را انتخاب کرده ام. گرچه اگر آن را «נור נקו» بصورت «نور نکو» بخوانیم باز هم معنی «نور پاک» می دهد زیرا «نکو» در عبری به معنی «پاک» است. با احترام مهدی پاسخ: استاد مهدی. پذیرش کاربرد اسلوب نگارش فارسی - یهودی در دوران ما که یهود مدت هاست دست از یدیش خود شسته و به فارسیان واگذار کرده د شوار است. باید نوشته را بدون فاصله و به صورت واژُه مستقل "نورنکو"خوان و به دنبال معنای ان بود. . آمون : متناظر است با : بازتاب کتاب اسلام و شمشیر در بین روشنفکران جهان عرب و اسلام نوین (انعکاس و بازتاب)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:51 AM مسعود سنجری شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 4:17 PM الحمدلله عقاید نظیر و شبیه به عقاید استاد پورپیرار گرامی در حوزه اسلام و شمشیر در حال فزونی است. مقاله زیر از محقق مصری محمد مروان عبدالهادی است که رجوع به غیر قرآن برای فهم رسالت را رد می کند. در زیر یکی از مقالات ایشان آورده شده: " خَیْرُ الْکَلاَمِ مَا قُلُّ وَدَلَّ..., * الإکراه فی الدولة المدنیة مسألة لا وجود لها، انسجاماً مع قوله تعالى: لا إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ (البقرة: 256) فالحق سُبحانه، ومنذ البدایة استبعد الإکراه فی الدین من عالم الوجود ولم یقدره على أحد من الناس. * قوله تعالى"فَمَنِ اضْطُرَّ غَیْرَ بَاغٍ وَلَا عَادٍ فَلَا إِثْمَ عَلَیْه" قد تکرر فی التنزیل الحکیم خمس مرات، وأتى فی کل مرة متلازماً مع المحرمات من الأطعمة حصراً، فالاضطرار لیس على إطلاقه کما یتوهم الکثیرون، ولا یجوز تعمیمه وإعماله فی المحرمات الأخرى، فالاضطرار قطعاً لا یبیح نکاح المحارم؟! * إنَّ إدراک نصنوص التنزیل الحکیم وفهمها یتطلب إعمال العقل وتغلیبه على النقل وإلا وقعنا فیما وقع فیه الأئمة الذین ضلوا وأضلوا. * التقوى هی التی تستیقظ فی القلوب طاعة لله الذی لا شریک له، وإیثاراً لرضاه، والمخاطبون فی هذه الآیة یعلمون مقام التقوى عند الله ووزنها فی میزانه، وهی غایة تتطلع إلیها النفس البشریة امتِثالاً لأمره واحتساباً لأجره. * إذا کانت السُنة هی الحکمة، فلماذا لم یُعرفها الرسول الکریم للمسلمین بنفسه، ولماذا لم یأمر بجمعها وکتابتها إلى جانب التنزیل الحکییم، فهل یصح أن یدع نصف ما أوحى الله تعالى إلیه یغدو بین الأذهان بغیر قید، یمسکه هذا وینساه ذاک، ویتزید فیه هذا وذاک؟ * السادة العلماء لا یقولون شیئاً من عندههم، وکأنهم یرددون ما سمعوه من السماء مباشرة، فلو دقققنا فی أقوالهم لأدرکنا فوراً بأنَّهم یرددون فقط ما سمعوه من شیاطین الجن والإنس، لیرددوه على مسامع البسطاء من الناس، فشیاطین الإنس یعتمدون فی ترَهاتهم على التلمود الذی یعث حیاً فی واقع المسلمین؟! * لضرورات الصناعة الفقهیة ضرب السادة الفقهاء عرض الحائط بنصوصٍ عدیدة من آیات التنزیل الحکیم، فلا یشیرون إلیها، ذلک کله، بعد أن أعملوا سیف النسخ فیها، ونصوصاً أخرى فسرت تفسیراً رکیکاً معتمدین على أحادیث تفتقر إلى المصداقیة، وروایات منحولة یرفضها المنطق، وقبل ذلک التنزیل الحکیم. * العقل اَلْمُغَیَّب لن یستطیع أن یفهم آیات الرسالة إلا فی إطار عالمه اَلْمُغَیَّب، والنتیجة الحتمیة لهذا الفهم ستؤدی بکل تأکید إلى شرح عقیم یقوم على إنکار المنطق بدایة قبل رفعه إلى الرسول الکریم لإصباغ الشرعیة علیه، على نحو: "قال النبی، وقال الرسول" * لقد جاءت الرسالة التی تنزلت على قلب الرسول الکریم وحیاً بأوامرها ونواهیها بأصول فی العقائد لیس للفقهاء مهما بلغوا من العلم أن یغیروا أصلاً من أصولها، وقل نفس الشیء فی الأحکام والشعائر التی لا یجوز لأحد أن یتزید فیها أو ینقص منها، أو أن یبدل شیئا من صورها أو تطبیقاتها. * إننا نجزم بأنَّ التنزیل الحکیم الذی لا تعلق به شائبة، ولا یأتیه الباطل من بین یدیه ولا من خلفه، لا یحتاج إلى تفسیر خارجی للتطفل علیه بأحادیث شاذة، ونقول رکیکة، وروایات منحولة، تصدیقها تسفیه للعقول، وحط من مقام الرسول الکریم صلوات الله علیه. * الإجماع عند العقلاء لا قیمة له إن کان مخالفاً للتنزیل الحکیم، فلو سلمنا جدلاً بصحة الإجماع، فعلینا أن نُسَلم بصحة إجماع السواد الأعظم من أهل الأرض على أنَّ الله ثالث ثلاثةِ، وانَّ الله هو المسیح ابن مریم، وأن نُسَلمَ بإجماعهم بحق الصهاینة فی أرض فلسطین. * رجال الدین الذین تجاوزا حدودهم، وجعلوا من أنفسهم أرباباً من دون الله، فحرَّموا ما أَحَلَّ الله، هم حسب التنزیل الحکیم طواغیت، والطاغوت فی التنزیل الحکیم هو ذلک الطاغیة "الذی یتجاوز الحد فی کل شیء" وهذا التجاوز یؤدی بالقطع إلى الطغیان السلطوی الاستبدادی. * القارئ الذی یملک أدنى مسکه من عقل یعلم بقدر ما نعلم بأنَّ "آفة الطائفیة" ولیدة الفتنة الکبرى، قد أصابت الإسلام والمسلمین فی مقتل، وجعلت من أتباعه أقزام وممالیک لا یقدرون على شیء، وأکثر من ذلک مکنت أعداءهم من رقابهم وثرواتهم. * لقد خُتم الإسلام متکاملاً بالرسول الکریم لقوله تعالى: "الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نغمتی" فالمدقق المتجرد فی مرامی هذه الآیة یدرک واقعیتها ومحاکاتها للمنطق، لذا فالمحرمات أغلقت بالرسالة المحمدیة، وکل فتاوى التحریم مرفوضة جملة وتفصیلاً. * نؤکد على حقیقة هامة لم تحظى بحرص السادة العلماء والفقهاء، مفادها هو: أنَّ شر الرذائل هو الکذب، وعلى وجه الخصوص إذا کان على مثل الرسول الکریم (ع) لأن الکذب علیه قطعاً لیس کالکذب على غیره. * المُمعن فی دراسة - الأحادیث الظنیة الثبوت - التی نقلت إلینا بالمعنى وإن جهد السادة العُلماء بإقناعنا بدقة الرواة، فإنه لن یجد فیها من الصحة إلا القلیل النادر، فإن ثبتت عند البخاری نفاها مُسلم، فالحدیث صحیحٌ فقط فی نظر رواته، لا أنه صحیح فی ذاته. * لماذا تم استبعاد آیات التنزیل الحکیم للحکم على صدق الحدیث أو کذبه، هل الاهتمام بدراسة أحوال الرواة ومعرفة سنوات ولادتهم، وسنوات وفیاتهم، وأسماء شیوخهم وتلامیذهم ورحلاتهم، ودرجات ضبطهم لمرویاتهم أدق وأصدق من کتاب الله تعالى؟! * لا یوجد أیة قیمة لکتب الأحادیث بمعزلٍ عن التنزیل الحکیم، بینما التنزیل الحکیم یبقى مُحتفظاً بقیمته بدون هذه الکتب. * إن إعادة قراءة آیات التنزیل بعیداً عن کتب الحدیث المُمتلئة بألطم والرمم، والصحیح القلیل، والموضوع الکثیر، ولن نزید، کمصدر للدین والعلم، بغیة دحض الأغالیط فیه، وکشف المطموس منه، لیست مهمة معرفیة نبیلة فحسب، بل هی أصلاً معرکة أساسیة بین الشرک بکل مظاهره والتوحید. * للأسف لقد أصبح الحدیث عن الفقه الإسلامی بحد ذاته مهزلة، وباتت شعارات الردة والزندقة والهرطقة والخروج عن الإجماع الشیء الوحید المُجمع علیه وصار الفقه والتکفیر توأمٌ لا یفترقان. * المسلمون بحاجة ماسة وفوریة إلى عملیة تفکیکیة للفکر الدینی القدیم المسیطر والراسخ الجذور، بعد أن وقفوا فی وجه الحداثة والتطور وأغلقوا باب الاجتهاد، ورؤوا أن الدخول فی عصر الانحطاط، عصر الجمود والتکرار والاجترار أولى وأهم. * عُلماء السُنة کتبوا تاریخ المسلمین لأنفسهم حین کانت السُلطة الشرعیة بیدهم، والذی یکتب التاریخ بنفسه ولنفسه لا یمکن إلا أن یکون متحیزاً. * الأحادیث المنحولة التی تعج بالإسرائیلیات، هیمنت على آیات التنزیل الحکیم بعد أن رفعت مرتبتها إلى وحیّ ثانٍ تحقیقاً لأغراض أیدیولوجیة لواضعیها. * إنَّ الاعتقاد یعد باطلاً إذا قام على الظن، هذا من حیث المبدأ، أما من حیث الأصول فیتوجب توفر الأدلة القاطعة من بین دفتی المصحف حصراً. * جمیع التشریعات التی شرّعها الفقهاء ولا أصل لها فی التنزیل الحکیم، الذی أُحکمت آیاته ثم فُصِلت من لدن حکیم خبیر، باطلة نصاً وروحاً. * تنبع خطورة النسخ فی التنزیل الحکیم من بساطة طرحه لیبدو فی النهایة کما لو أنه حقیقة مسلم بها، والأمر لیس کذلک، فالنسخ لا یکون إلا بین الشرائع السابقة والرسل المتتابعین ولیس بین الأدیان التی لا نجد لها ذکراً ولا ظلٌ فی التنزیل الحکیم، ففی التنزیل الحکیم ذاته، لا یوجد ناسخ ولا منسوخ. * بالرغم من اختلاف المسلمین فی مقدار عصمة النبیّ الخاتم (ع) إلا أنهم قد نسبوها له بشکل أو بآخر، وهنا نطرح سؤالاً: کیف لنا أن نوفق ما بین القائلین بعصمة النبی الکریم، قبل وبعد بعثته وبین قوله تعالى: وَوَجَدَکَ ضَالّاً فَهَدَى (الضحى: 7) * القول بأنَّ النصوص القرآنیة والسنة النَبویة قد تضافرت معاً، هی مقولة خادعة ومُضللة. * إذا کانت السنة النبویة شارحة للتنزیل الحکیم کما یزعم السادة العلماء، فأین هذا الشرح وهناک سوراً بأکملها لم یشرح الرسول الکریم منها حرفاً واحد، وفی نفس الوقت بین أیدینا عشرات التفاسیر، إن اتفقت على مدلول آیة اختلفت فی غیرهاّ؟ * للأسف الشدید لقد تم تحقیر المرأة والحط من مکانتها عن عمدٍ وسبق إصرار بصیاغة إطار فقهی بشری عنوانه العریض: "قال النبی وقال الرسول" یرفضه التنزیل الحکیم جملة وتفصیلاً. * قبول المرأة المسلمة بنقصان عقلها ودینها التی شبهوها بالعبد على نحو ما قاله ابن تیمیة بأن المرأة "کالعبد فکلاهما مملوک" یعنی بالضرورة إقرارها ضمنیاً بذلک وبکل ما تناولته کتب الفقه التراثیة التی أفتت بوجوب مخالفة المرأة فی کل شیء لأن فی مخالفتها برکة! * الْحِکْمَةَ لا تحتاج إلى نبوة ولا إلى رسالة، وتخلو تماماً من التشریعات والأحکام، وبالتالی لا یبنى علیها أحکام شرعیة أو عقائدیة، فلقمان أوتی الحکمة وهو لیس بنبی ولا برسول. * التراث نتاج إنسانی بامتیاز یمکن دراسته کتاریخ للاستئناس به فقط، ومن حیث المبدأ، أهله لیسوا فوق النقد، ولا یجوز بأی حال من الأحوال تقدیسهم. * القول بأنَّ الصحابة متساوون بالعدالة وجمیعم عدول لیس على ما ینبغی، وعندنا محل حذر وتحفظ شدیدین، فالمجاهد من الصحابة عندنا لیس کالقاعد، والعالم من الصحابة لیس کالجاهل کذلک، ومن أسلم من الصحابة عن اقتناع لیس کمن أسلم لینجو بنفسه بداهة. * المتأمل فی مرامی آیات الربا، یرى بوضوح العلاقة بین الرِّبَا و الصَّدَقَاتِ التی نَحَاها السادة الفقهاء، فالربا المحرم هو ربا الصدقات فقط، وحُجتنا نستمدها من قوله تعالى: یَمْحَقُ اللَّـهُ الرِّبَا وَیُرْبِی الصَّدَقَاتِۗ وَاللَّـهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ کَفَّارٍ أَثِیمٍ. * لیس أجمل من أن تعرض الفکرة الرصینة فی أسلوب شیق، فذلک مما یقرب المسافة بین القائل والمستمع، بید أن الأسلوب الشیق وحصانة الفکرة لا یعنی إلبتة لی عنق الآیات والخروج عن سِیاقها وسِباقها کما یفعل العلماء الأفاضل فی کثیر من الأحیان. * العبودیة صنیعة بشریة مذمومة تعنی القسر وانعدام حریة الاختیار ولا تلیق بجلال الله، فإن وجدت فهی لغیر الله، وهی غیر موجودة فی التنزیل الحکیم. * المحاکمة یوم الحساب ستکون لعباد أحرار أطاعوا الله بملء إرادتهم، ولیس لعبید مسوقین لا یقدرون على شیء. * ما یحبه الله تعالى ویرضاه من عباده من أقوال وأعمال صالحات شیء، وطاعة العباد أو معصیتهم للخالق سُبحانه شیء آخر تماماً، فالطاعة والمعصیة هما المرتکزان الأساسیان لمبدأ الثواب والعقاب، ولا حساب ولا مُساءلة یوم القیامة إلا إذا توفرت للعبد المُخیر حریة الاختیار بین الطاعة والمعصیة. * الکتاب الذی أُنزل على قلب الرسول (ع) بأوامرة ونواهیه کامل، والکامل لا یحتاج إلى زیادة أو نًقصان. * أزمة الوعی الإسلامی وصلت إلى درجة خطیرة من التأزم والتفاقم، ومع ذلک یعتقد البعض بأن نقد الذات التراثیة هو نوع من الترف الفکری! * إننا نقطع بأن المسلمین قد وصلوا إلى مفترق طرق: الانخراط فی عملیة نقد الذات، وهی عملیة جراحیة خطیرة ضروریة لا مندوحة عنها لمصالحة المسلمین مع أنفسهم مع التطور والحداثة، وإما الانقطاع عن الحنیفیة (التطور) وحرکة التاریخ کلیاً، والبقاء سلفیین مُهَمَّشِینَ قابعین فی مؤخرة الأمم. * الکلام عن دولة مدنیة "ذات مرجعیة إسلامیة" هو نفاق لأنه غیر صحیح، غیر منطقی وغیر واقعی، إذ کیف یمکن الکلام عن دیمقراطیة "أی حکم الشعب" عندما یصبح الشعب تحت سیطرة رجل الدین السیاسی الذی یجعل من الدین هویة المواطنة، یحدد ما یجب وما لا یجب فعله فی الحیاة الخاصة والعامة؟ * الدولة الدینیة التی یحاول الإسلام السیاسی فرضها بالقوة لیست دولة، لافتقادها لمقومات الدولة، وهی طائفیة ومذهبیة، تختبئ وراء سُلطة قمعیة استبدادیة أقرب إلى الکسرویة والقیصریة، ولیس للناس فیها رأی ولا شورى، * احتکار الفقه والسلطة لسلطة بابویة أمر مرفوض، فرجوع المسلم إلى مرجعیته هو شأن خاص بالمسلم نفسه، ولا یجوز البتة فرض الفقه والدین على أحد. * فی الدولة المدنیة الإرادة العسکریة تخضع للإرادة السیاسیة. * الدولة المدنیة تضمن حقوق الأقلیات، وتقدم لها ید العون فی نشر لغتها، وتنمیة ثقافتها بکل حریة. * الدولة المدنیة لیست دولة طائفیة ولا مذهبیة، وهی دولة تتعدد وتتنوع فیها الآراء. * قوانین الشریعة بالذات وعلى رأسها الشعائر (أرکان الإیمان) لا تطبقها الدولة أیا کان شکلها، بل یطبقها المواطن بملء إرادته من باب التقوى الفردیة التی تستیقظ فی القلوب طاعة لله الذی لا شریک له، وإیثاراً لرضاه، وهی غایة تتطلع إلیها النفس البشریة امتثالاً لأمره، واحتساباً لأجره. * الدولة المدنیة لا تأخذ شرعیتها من رجال الدین وإنما تأخذ شرعیتها من الناس، فالشعب ینتخب ممثلیه عن طریق انتخابات عامة. * الحکم لم یرد فی التنزیل بمعنى ممارسة الحکم، ولکنه ورد بمعنى الفصل فی الخصومات والقضاء بین الناس حصرا." پاسخ: اقای سنجری. نصب ترجمه مقاله مناسب تر بود. صلوات فرستادن بر پیامبر اسلام(ص) و خاندان و اهل بیت عصمت و طهارت (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:46 AM محمد اوجال شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 3:23 PM با سلام و با اجازه جناب پورپیرار آقای بنیان اندیش، جدای از این موضوع که اصولا در قرآن کریم به آل محمد اشاره ای نشده است که صلوات (با معنای معمول آن) به ایشان موجب اشکال باشد یا خیر، به نظر حقیر شاید باریک شدن در معنای فعل "صلّ" راه گشاتر باشد، چرا که اصولا اگر آن را با معنای درود و ستایش بگیریم، به نظرم، چندان صحیح نخواهد بود. در مقاله ای از محققی ترکیه ای پس از بررسی این فعل، معنای "یاری رساندن" و "حمایت کردن" برای آن پیشنهاد شده بود که چندان بیراه هم به نظر نمی رسد. هر چند موضوع اصلی آن مقاله معنای کلمه "صلوة" بود. به هر حال، اگر "صلّوا" را به همان معنای مصطلح هم بگیریم، باز اشکالی به این شکل بروز می کند، که در آیه "ان الله و ملائکته یصلون علی النبی، یا ایها الذین امنوا صلوا علیه و سلموا تسلیما"، امر به انجام فعل "صلوة" از سوی مومنین شده است، حال آنکه در صلوات های معمول، مومنین از خداوند چنین درخواستی دارند؟!!! "اللهم صلّ...."! آمون : در ادامه این سلسله مباحث است که : |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
یکشنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۲
یادداشت 3801 الی 3837 وبلاگ کامنتهای ناصر پورپیرار
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر