نقش حروف عبری زبان یدیش فارسی یهودی بر کوبه های مسجد امام اصفهان (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:43 AM شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 1:26 PM استاد مهدی عزیز در آن کلمه عبری که نوشته اید حرف پنجم معادل حرف (ع) عربی است و حرف ششم صدای (و) میدهد و البته اگر این حرف در وسط خود دارای نقطه بود آنگاه صدای (ب) می داد. و آن حرفی را هم که داخل پرانتز نوشته ایدبه نظرم معادل حرف (ی) است. لطفا اگر ممکنه کمی بیشتر توضیح بدین که آن کلمه را به چه علتی باید(( ناب)) یا ((نبی)) خواند. پاسخ: من آن را از آغاز نور نکو خوانده ام که در حالت اتصال "نورنکو" می شود که به قرائنی در عبری معنای مبهمی نظیر کفرگو دارد. اشکال کار در این است که اگر نور نبی و یا نور ناب و یا نور نکو بخوانیم به زمان کاربرد فارسی - یهودی باز گشته ایم. بدین معنا که حک کننده آن حروف عبری، فارسی را زبان بومی خود می دانسته، امری که با جدید بودن امر حک مغایرت دارد. آمون : نیز می توانید بنگرید به : و ایوان غربی مسجد امام اصفهان ایران و شباهت آن با کلیسای مسیحیان (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:32 AM شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 12:40 PM تصویر ارسالی آقای عباس که نتواسته بودید باز کنید: Iran Isfahan west iwan Imam Mosque 1970s http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net/image_cache/1357945481314895.jpg پاسخ: تا کلیسای کامل فقط دو وجب فاصله دارد. ممنون آمون : البته باز هم فیلتر بود برای من لااقل! معنای صلوات فرستادن بر پیامبر اسلام و اهل بیت و خاندان و فرزندان (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:29 AM رامین ع شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 12:37 PM سلام استاد چند سوال: ۱-اولین حضور ارامنه در ایران به چه سالهایی میرسد؟ آیا همانند یهودیان در تحریف تاریخ منطقه نقش داشته اند؟ ۲- بنظر شما صلوات بر پیامبر فقط در زمان حیات ایشان صحیح و جایز بوده؟ ؟ !!((چرا نمی توان نزول آیه صلوات بر پیامبر را به زمانی برد که او به طور کامل از ظلمات و ضعف اجرایی خارج شده است؟ )) پاسخ: متوجه معنای جمله نبوده اید. ان شاء الله توضیح کامل خواهم نوشت. مختصر این که دعوت مومنین به ادای صلوات همراه خداوند و فرشتگان پس از رضایت کامل الهی از نحوه مدیریت پیامبر بوده است. آمون : ناظر است بر این مطلب : عکسهایی از اصفهان ایران،مسجد جامع امام، شاه چراغ، میدان نصف جهان (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)یکشنبه 27 اسفند 1391 ساعت 00:27 AM abbas شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 08:41 AM http://new.imgfave.com/view/3119164 پاسخ: لینک هیچ جوری راه نمیده. خاندان اهل بیت و آل محمد(ص) در قرآن و حدیث و روایات اسلامی و کتب (قرآن کریم Holy Quran و آیات مبین)شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 11:50 PM بنیان اندیش شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 00:20 AM سلام استاد حق با شماست و در مورد عدم اشاره قرآن به آل محمد در معنای (ذریه) و مصطفی بودن ایشان موافقم. ولی از منظری دیگر اگر واژه آل را طبق آیاتی دیگر معادل (پیرو و اتباع) بگیریم مثل آل فرعون که یادم نیست کدام آیه قرآن است و اشاره به لشکریان فرعون دارد و شما هم در یکی از شماره های اسلام و شمشیر به این معنی آل اشاره کرده اید (شاید هم در گذشته در پاسخ به یک کامنت که در مورد معنی آل پرسیده بود) آنگاه می توان آل محمد را اشاره و ستایش از تمام پیروان محمد و مسلمانان دانست و نه خانواده ایشان که در این صورت چنین صلواتی اشکال ندارد. در مورد در کوب هم باید گفت هیچ شباهتی با نمایه های اسلامی ندارد و اگر اشتباه نکنم آن فرم مشت گره کرده درکوب یک فرم کاملا یهودی است . پاسخ: باریک بینی در قرآن را با تبعیت کامل از متن و بدون پرسش و پرت اندیشی، از جمله می توان در تذکر و تنبیه سنی ها به کار برد که رسول پرستی را در جای خدا پرستی و احادیث را در جای آیات قرآنی می نشانند. مثلا کافی است به آیه 43 سوره مبارکه احزاب رجوع کنید که اعلام می شود: او و فرشتگان اش از سر مهر بر مومنان خارج شده از ظلمات صلوات می فرستند. این مضمون همان پیامی است که در آیه 56 همان سوره خطاب به پیامبر فرستاده شده است: خداوند و فرشتگان اش بر پیامبر صلوات می فرستند. اگر خداوند در بیش از صد آیه از عمل کرد رسول اش ناراضی است و هشدار و تذکر می دهد که یکی مانند دیگران است، چرا نمی توان نزول آیه صلوات بر پیامبر را به زمانی برد که او به طور کامل از ظلمات و ضعف اجرایی خارج شده است؟ حالا خودتان تکلیف احادیث را روشن بفرمایید که در زمان فقدان خط کاربردی عرب از آن ها مجلدات قطور و مکتوب ساخته اند. آمون : پیش از این : نفوذ یهودیان و آنوسیان یهودی در جوامع اسلامی و ردپای فعالیت ها (فرهنگ(جدید))شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 11:42 PM مهدی - مهدی شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 00:12 AM جناب آقای پورپیرار، جنابعالی با گشودن دورانی نو بر همه ما منت گذاشته اید. دیدن این نشانه ها از روابطی معمول خبر می دهد که بی اطلاعی از آن نزد مسئولین جوامع مسلمان، حداقل، از غفلت آنها از دشمن و از طرف دیگر از آسودگی خیال دشمن در دل اجتماع مسلمین خبر می دهد. ارادتمند مهدی پاسخ: به راستی که سنگر این دشمن نه مقابل، که در سمت خود ماست. کاراترین اسلحه در این نبرد تیز هوشی است که دشمن با این همه نشانه خرفتی که در جعلیات خود به جا گذار ده، طرز کار آن را نمی داند. آمون : نگاه مطلب است بر : و ستاره های داوود در کوبه های درب مسجد امام اصفهان؛ نفوذ آنوسیان (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 10:53 PM یکی جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 9:08 PM مثل اینکه در سال 89 یکی از اون کوبه های طلایی کذایی سرقت شده بود !! : http://www.30mail.net/news/2010/nov/21/sun/5811 http://www.pcparsi.com/uploaded/pc19ff536b669e1cedd6f5e2358d21e3fc_593226_orig.jpg پاسخ: عکس لینک شما ستاره داود کامل را عیان کرده است. در عین حال به نظر نمی رسد که فلز تزیینی درکوب از طلا باشد. آمون : تداوم : تبار،خاندان، آل،ذریه،نسل،فرزندان و اولاد پیامبر اسلام(ص) و صلوات (اسلام،دین اسلام Islam و مسلمانان)شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 10:51 PM بنیان اندیش جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 8:18 PM سلام استاد تبریک می گویم به خاطر مطلب فوق العاده ای که رمز گشایی کردید. یک سوال داشتم از خدمتتان: آیا فرستادن صلوات بصورت (اللهم صل علی محمد و آل محمد) از نظر قرآنی صحیح می باشد یا خیر؟ یعنی آیا منضم کردن آل محمد کاری صحیح است یا خیر؟ موفق و مستدام باشید پاسخ: اصولا در قران خلافدیگر پیامبران اولوالعزم چون ابراهیم و ادم و عیسی و موسی و نوح که ذریه و ال دارند و ابراهیم و مریم حتی در دو جهان مصطفی و برگزیده الهی خوانده شده اند از ال محمد و یا لقب مصطفی برای رسول گرامی ذکری نیامده است. استفاده از لغات و عبارات عبری در ابنیه اسلامی اصفهان، مسجد امام (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 10:48 PM مهدی - مهدی جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 6:47 PM جناب آقای پورپیرار، مورخ دوران ساز خسته نباشید. آن عبارت عبری روی درکوب مسجد شاه را بادقت بالا می توان بصورت «נור נעב(י)» با تلفظ «نور نبی» یا «نور ناب» خواند. ارادتمند مهدی پاسخ: استاد بزرگ. از صرف وقت در گشودن رمز عبری نوشته درکوب مسجد امام در میدان نقش جهان بر من منت گذاردید. حالا و با توجه به سعی عده ای برای ثبت لوگوی یهود در سقف ایستگاه متروی میدان انقلاب و یا در پیاده روی مقابل موزه شهدا در خیابان طالقانی که هر دو نیز پس از تذکرهایی برچیده شدند چه گونه می توان چنین سلسله زنجیر بسته بر دست و پای مسلمین را گشود و کنیسه از ثبت خط خود بر دروازه ورودی مسجد معروف مسلمین حامل چه پیامی است؟ آمون : برای توضیحات بیشتر، مراجعه به این آدرس مفید است : تعیین قدمت و زمان آغاز استفاده از نمادها برای ادیان، مذاهب و فرق (فرهنگ و تمدن (جدید))شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 10:46 PM مسعود سنجری جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 4:22 PM بزرگوار قصدم نمادهایی مانند ستاره داود ، هلال ، صلیب و غیر از اینهاست. پاسخ: شاید تنها نمادی را که می توان محدوده ظهور ان را با دقت نسبی آن هم به علت وفور کلیساها در حوزه تمدن تعیین کرد صلیب است ککه از قرن هشتم و نهم میلادی برفراز عمارت های کلیسایی ظاهر شده است. در مورد سایر نشانه ها به سبب کاربرد های مغایر تعیین زمان شناسی پیدایی ان ها بسی دشوار است. آمون : اشاره پیش از این : هارون یحیی(عدنان اوختار/Adnan Oktar) نویسنده ضد/یهودی ترکیه فعلی (نظرات جالب دیگران)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:38 PM محمد اوجال جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 2:26 PM آقای امید، سلام هارون یحیی (عدنان اوختار / Adnan Oktar) یک یهودی/یهودی صفت به تمام معناست. اگر ترکی استانبولی بدانید، می توانید نمونه های متعددی از اظهارات مغشوش و خلاف قرآن این چرندگوی دیوانهرا در وب بیابید؛ سخنانی که در میان آنها مطالبی در طرفداری از یهود نیز به چشم می خورد. از میان صدها اظهار نظرش که بوی یهودیت و افکار یهودساخته به شدت از آنها بلند است، تنها همین یک نکته بس است که می بینیم معتقد به مهدی/منجی آخر الزمان است و در نوشته ها و مصاحبه هایش تبلیغ این چرند را می کند که "من به شما اطمینان می دهم که ظهور نزدیک است" و لاطائلاتی از این قبیل!... این هم نمونه ای از افکار یهودانه وی (از ورژن عربی سایت رسمی وی) مبنی بر عدم قتل عیسی پیامبر و اینکه وی بازخواهد گشت، که ظاهرا مربوط به مقدمه کتاب وی با عنوان "بازگشت عیسی" است! « إنّ عیسى علیه السلام، رسول کریم اصطفاه الله تعالى لهدایة الناس إلى سواء السبیل، شأنه فی ذلک شأن بقیة الأنبیاء. بید أن لسیدنا عیسى علیه السلام خصائص تمیزه عن غیره من الأنبیاء. ومن بین هذه الخصائص أنه لم یمت إلى حد الآن، وأن الله تعالى رفعه إلیه، وأنه سوف ینزل إلى الأرض مرة أخرى. فعلى عکس ما یعتقد کثیر من الناس، فإن عیسى علیه السلام لم یُقتل صلباً ولم یمت بأی شکل آخر. والقرآن الکریم یخبرنا بما لا جدال فیه أن الیهود لم یقتلوه ولم یصلبون بل رفعه الله إلیه. ولیس فی القرآن آیة واحدة تقول بأنه مات أو قتل. کما أن القرآن الکریم یقدم عن عیسى علیه السلام أخبارا لم تحدث إلى حد الآن، ولا یمکن لهذه الأخبار أن تتحقق إلا بعد عودة عیسى علیه السلام إلى الأرض، وما من شک فی أن ما ورد فی القرآن الکریم سوف یتحقق فی یوم ما. وهذا الکتاب یبین بالأدلة، اعتمادا على آیات القرآن الکریم، أن عیسى علیه السلام لم یمت، وأن الله رفعه إلیه وأنه سوف ینزل مرة أخرى إلى الأرض فی آخر الزمان. » http://www.harunyahya.net/V2/Lang/sa/Pg/WorkDetail/Number/3584
محمد اوجال جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 2:29 PM این هم نمونه ی از اظهار نظر وی درباره اسرائیل: «ما حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت می شناسیم. شهروندان یهودی اسرائیل، حق دارند در فلسطین که سرزمین اجدادی شان است، در آرامش وامنیت زندگی کنند. با این حال می بایست حق زندگی برای صاحبان دیگر همین سرزمین، یعنی مسلمانان فلسطینی، [و ...] را نیز به رسمیت بشناسند.» "İsrail'in var olma hakkını tanıyoruz. İsrail'in Yahudi vatandaşları, atalarının diyarı olan Filistin'de barış ve güven içinde yaşama hakkına sahiptirler. Ama mutlaka aynı toprağın diğer sahipleri olan Filistinli Müslümanların da yaşama hakkını tanımaları, [...] gerekir." http://harunyahya.org/tr/Makaleler/3295/yahudilik-konusunda-adaletin-geregi
آمون : در حاشیه این مطلب است :
http://purpirar.blogsky.com/1391/12/25/post-3785/
استفاده از نمادهای سمبلیک دینی-مذهبی برای نشان دادن اعتقادات فرد (فرهنگ و تمدن (جدید))جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:33 PM مسعود سنجری جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 2:17 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم استاد استفاده از نماد برای نشان دادن مذهب از چه دورانی آغاز شده است؟ والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: منظور چه گونه نمادهایی است؟ یراق آلات مارک دار یهودیان درمساجد مسلمین؛مسجد امام اصفهان ایران (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:31 PM محمد اوجال جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 2:02 PM با سلام و عرض خسته نباشید آیا مسجد امام نقش جهان اصفهان، درهای دیگری هم دارد؟ لینک ارسالی آقای عباس ظاهرا مربوط به درهای دیگری است، چونکه هم نقش چهره های روی آن متفاوت از عکس هواخوری 18 است، و هم آن حروف عبری را ندارد. http://www.uplooder.net/img/image/48528fc384ea2f88b1bf336dae5e3bb9/Esfahan-Lauras-B-day-2422.jpg پاسخ: عکس ها را استاد مجتبی غفوری قریب دو سه ماه پیش و ضمن یک کار تحقیقاتی در باب اصفهان بدون توجه به عبری نوشته برداشته اند و البته این مطلب کار را بر کسانی دشوارتر می کند. یعنی اگر یراق الات برنجی در را در دوران اخیر هم تعویض کرده باشند، پس یهودیان هنوز پشت این گونه دم و دستگاه ها پنهان اند. سخنرانی سردار سپاه دکتر محسن رضایی کاندید ریاست جمهوری در گیلان (حرف های فعلا مبهم !)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:30 PM جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 10:51 AM http://www.tabnak.ir/files/fa/news/1391/12/24/240591_887.jpg پاسخ: امواج شور و هیجان ملی فضا را پر کرده است. وبلاگ صدای آوا، اشاره به نوشتجات هارون یحیی، نویسنده معاصر ترکیه (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:07 PM abbas جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 07:28 AM http://seidava.blogspot.ca/2010/09/blog-post_2859.html پاسخ: باز کردن این یکی هم به فردا افتاد. شخصیت عدنان اکتاز نویسنده ترکیه (اسم مستعار هارون یحیی) از یهود (افراد و شخصیت ها)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:05 PM امید جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 05:20 AM نظرتون راجع به هارون یحیی (عدنان اکتار) چیه؟ کسی راجع بهش شناخت دقیقی داره؟ پاسخ: مطلب چندانی درباره او نمی دانم. عکسهای سفر به اماکن اصفهان، مسجد امام، میدان نصف جهان، شاه چراغ (مطالب متفرقهMiscellaneous Notes)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:04 PM abbas جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 05:02 AM http://www.outtheresomewhere.ca/iran/the-adventures-of-lauras-27th-birthday-in-esfahan-iran/ پاسخ: متاسفانه این یکی هم باز نشد. آمون : داستان سفر یک خانم به نام لورا است به اصفهان و عکسهایی از آن سفر! عدم شباهت عکسهای درب های مسجد امام اصفهان به هم و جعل خطوط عبری (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:03 PM abbas جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 02:36 AM http://www.flickr.com/photos/hamzeh/2983784463/ استاد سلام۰ دراین عکسی که برایتان میفرستم درها هیچ شباهتی به هم ندارند ممنون پاسخ: اقای عباس. نتوانستم باز کنم. اگر مکن است تصویر را به ای میلم بفزستید. آمون : همان عکس آخر یادداشت هواخوری ۱۸ است با نمای بزرگتر ولی در کل تاثیری روی دقت دریافت از متن عبری ندارد. شاهان صفوی،یهودیان حاکم بر ایران در دوران ساخت جامعه ایرانی شیعه (دوران صفویان (صفویه) (جدید))جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 7:00 PM یکی جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 00:15 AM سلام . آن لغت عبری زیاد خوانا نیست و اگر لطف بفرمایید عکس واضحتری از آن را بگذارید. پاسخ: عکس را به برنامه paint ببرید و هر قدر مایلید درشت کنید.. آمون : مطلب، ناظر است به یادداشت هواخوری 18 که اینجا نیز قابل مطالعه است. قدمت کهن دین اسلام از زمان حضرت آدم، نوح، ابراهیم، عیسی و موسی (اسلام،دین اسلام Islam و مسلمانان)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 6:52 PM مسعود سنجری پنجشنبه 24 اسفند 1391 ساعت 11:31 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم استاد در کلیپ کوتاه زیر یک حاخام یهودی مدعی می شود که عمر اسلام به زمان حضرت آدم و نوح بازمی گردد!!!!!!!: http://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&NR=1&v=FMVknISzTg0 نمی دانم در اینصورت چرا خودش اسلام نمی آورد. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: از آن که قران کبیر آدم و نوح و ابراهیم را از برگزیدگان و یکتا پرستان و مسلمان می خواند این تصور خاخام چندان از حقیقت دور نیست. خداوند یاورتان باد. شاه عباس صفوی،پادشاه یهودیان ایران در آثار یهودانه مدخل مسجد (معماری،طراحی،آرشیتکت ابنیه(جدید))جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 6:50 PM پنجشنبه 24 اسفند 1391 ساعت 11:14 PM سلام استاد خسته نباشید موضوع جالبی بود. استاد جای خالی اسلام و شمشیر احساس می شود.قصد ندارید هرازگاهی ادامه یادداشت ها را درج کنید؟ در ضمن استاد می توانید واژه عبری که در آنجا نوشته شده است را بفرمایید چه می باشد؟ ممنون پاسخ: یهودیان کوشیده اند با ایجاد خطوط تزیینی درهم و برهم و مشابه، آن لغت عبری را بپوشانند و تا مدت ها موفق بوده اند. در باب معنای ان هم در زمان خود عرضه خواهد شد. آمون : موضوع به هواخوری 18 مربوط است که در همین وبلاگ نیز قابل دسترس است. فهرست روزنامه های منتشر شده قاجاری در شهر شیراز یهودی نشین ایران (نظرات جالب دیگران)جمعه 25 اسفند 1391 ساعت 6:43 PM پنجشنبه 24 اسفند 1391 ساعت 4:42 PM در 1344 قمری (1304 شمسی) چند نشریه در شیراز چاپ می شده با اسامی تامل انگیز زیر: پارسنامه - سیروس - شاپور - خلیج فارس (توسط علی دشتی) - ایران جدید ناپلئون بناپارت، انقلاب کبیر فرانسه و روابط با دربار قاجار ایران (تاریخ معاصر (جدید))چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 4:39 PM چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 1:17 PM آیا ناپلئون و انقلاب کبیر فرانسه هم دروغ است؟ پاسخ: دست کم بخش ارتباطات دربار ناپلئون با قدر قدرتان قاجار نه فقط ساختگی که خنده دار است. رد/انکار/ابطال کتب اربعه و صحاح سته عامه و خاصه، بانیان اختلافات (مجموعه یادداشتهای عظیم قلم نگارش)چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 4:28 PM abbas چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 07:02 AM http://www.e-bacaan.com/artikeli_debunking.htm پاسخ: این همه حرف درباره مطلبی بی اساس که در برابر سئوال که احادیث را در زمان بخاری با چه خطی نوشته اند، به زانو درآمده و باطل شده است. آمون : منظور از عبارت «سئوال که احادیث را در زمان بخاری با چه خطی نوشته اند» این مطلب است :
آیت الله علامه سید مرتضی عسکری، صحت و سقم احادیث،روایات،حدیث قدس (افراد و شخصیت ها)چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 4:21 PM abbas چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 06:23 AM استاد سلام۰استاد آیا مرحوم آیت الله عسکری به غیر از قرآن۰ آیا احادیثی بود که ایشان قبول داشتن ممنون پاسخ: از ایشان اظهار نظر مستقیمی در باب احادیث و روایات نخوانده ام. یهود در شرق آسیا؛جومونگ در شاهنامه فردوسی،ژاپن و لغت ایرانی مزدا (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 4:19 PM چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت 02:44 AM به موضوعات مشترک شرق دور و یهود باید افسانه جومونگ و شباهت با شاهنامه و ماشین مزدا و قید اینکه در سایت مزدا آنرا ریشه در دین وتاریخ ایران دارد را اضافه کرد. پاسخ: ماشین مزدا هم پدیده تاریخی نیست. زیرا این مفهوم در دهه های اخیر و از طریق کتیبه قلابی بیستون به لغت نامه تاریخی ایران وارد شده است. آمون : نیز این یادداشت در گذشته این متن، ناظر است : اشتراک لغوی حروف عبری و ژاپنی،سامسونگ Samsung و دوو Daewoo کره ج (فرهنگ و تمدن (جدید))سه شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 11:38 PM h سه شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 10:03 PM با سلام و عرض احترام استاد این شباهت در بعضی کلمات ژاپنی و عبری را چند وقت پیش یکی از خوانندگان مطالب این وبلاگ خدمت استاد گفته بودند . به نظر من این قصه اسباط که مسخره است ولی علاقه یهودی ها به کره و ژاپن و این همه ثروت و پیشرفتی که اون جا و با کمک جهود وجود داره اتفاقی نیست و بایست کاسه ای زیر نیم کاسه باشه. اصولا دین بی سر وته اونا هم ادم رو یاد هند و کارای انگلیسی ها میندازه. فعلا هم هر چی شرکت دارن مستقیم یا غیر مستقیم به شرق اسیا منتقل شده. البته این یه نظره و دلایلی براش ندارم. پاسخ: بله. پیش از این هم همسانی برخی از حروف عبری و ژاپنی در این وبلاگ طرح شده بود. تحولات اقتصادی در شرق دور هم ماجرایی تاریخی نیست و در قرون اخیر صورت بسته است. مثلا سامسونگ همان سامسون و یا شمعون قهرمان افسانه ای یهودیان و دوو همان داود است. با این همه چنین نشانه هایی مبنا و منبع بومی ندارد و سوقات نفوذ اقتصادی و فرهنگی دو سه قرن اخیر است. پیشوند/پسوند دش زبان یدیش فارسی، دوستی/دشمنی در روابط بشری طرفین (زبان ها،اقوام و قومیتها،نژادها)سه شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 11:36 PM سه شنبه 22 اسفند 1391 ساعت 1:46 PM http://nooraghayee.com/?p=5227#more-5227 "در زبان هند و آریایی کهن (زبان آریاییان در دوران کوچ به هند) واژهی «اَری» Ari به معنای «بیگانه» یا «فلاتنشین» میآمده که سپس به معنای «میهمان» و سپس «دشمن» را نیز به خود گرفته است. همچنین در نظر بگیرید که در زبان پارسی باستان، «اَریکَه» Arika به معنای «دشمنانه»، و در فارسی «آریغ» به معنی «دشمنی» است. نام قوم آریایی از ریشهی «اَری» به مفهوم ودایی «اَریَه» Arya "پشتیبان بیگانگان" گرفته شده که معنی آن سپس به "سرور"، «اَریَه» Ariya "سرور خانه، سرور" و «آریَه» Arya «آریایی» تبدیل شده است." (دانشنامهی کاشان، حسین محلوجی) هنچنین، در کتاب "فرهنگ ریشهشناختی زبان فارسی"، ذیل واژهی «آریغ» آمده است: "کینه و عداوت"… "اشتقاق این کلمه روشن نیست، احتمالا مرتبط است با لغت فارسی باستان: Arika به معنی "بیدین، بدخواه، دشمن" و در اوستایی Araeka به معنای "نفرت، بیزاری". «بارتولومه» آن را از ایرانی باستان Ahra به معنی "دشمنبودن، نفرت داشتن" مشتق دانسته."...از لحاظ تاریخی نیز، با توجه به مطالبی که در مورد آریاییها گفته شد و با توجه به فرضیه کوچ آریاییها، میتوان اینگونه پنداشت که این بیگانگان (که میتوان آنها را در آن زمان دشمن پنداشت) واردسرزمینها شدند و بعدها به عنوان مهمان پذیرفته شدند. پاسخ: مالیخولیاها و مندرجات ساخت یهود. در یدیش فارسی نام داده شده همان "دش" به معنای ضد و مخالف است. مانند دشمن و دشوار. آمون : چون مقاله جالب بود، حیفم آمد نقل نکنم:
|
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
یکشنبه، فروردین ۰۴، ۱۳۹۲
یادداشت 3773 الی 3800 وبلاگ کامنتهای ناصر پورپیرار
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر