تلاش مشرکین برای ایجاد تحریف نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 1:59 شماره پست: 1 آقای احسان. تمام سعی مشرکین و دشمنان اسلام موقوف به حذف یا اضافه کردن حرف واوی بر قرآن است تا از آن منفذ بتوانند به مبحث تحریف آن وارد شوند. هرکس که در این باب هر ادعایی با توسل به هر استدلالی دارد، به خصوص رشاد خلیفه را دشمن در لباس دوست بدانید. پنجشنبه 16 اردیبهشت1389 ساعت: 12:18 ساخت کاغذ نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:9 شماره پست: 2 آقای سایه. تولید صنعتی کاغذ مسلما نمی تواند مقدم بر کشف الکتریسیته و نیروی بخار انجام شده باشد، که قدمت آن را حد اکثر به 150 سال پیش می رساند. پروسه ساخت کاغذهای مانوفاکتوری و دستی نیز چندان دشوار و پر هزینه بوده است که مطلقا مصرف آن عمومی نبوده است. دوشنبه 13 اردیبهشت1389 ساعت: 9:43 قرآن نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:10 شماره پست: 3 آقای ×××. برای اثبات جعل در هر موضوع و زمینه ای، لااقل باید دو نمونه متفاوت عرضه کرد تا بتوان سئوال داد کدام یک معتبرند و به چه دلیل؟ در مورد قرآن، هرگز و هنوز نمونه ای جز آن چه همه جا دیده می شود نیافته ایم و متن کلیه قرآن نوشته ها در هر شمایل و از هر زمانی واو به واو یکسان است و نمونه مغایر ندارد. پس اگر نمی توان دو نوع قرآن ارائه داد، پس سخن از جعل بی هوده می شود. در مورد ادعای ناکاملی قرآن هم قضیه به همین ترتیب است. ابتدا باید قرآنی کامل تر از این که در اختیار داریم، ارائه داد و سپس مدعی نقص شد! دوشنبه 13 اردیبهشت1389 ساعت: 19:50 ماجرای شهر سوخته نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:15 شماره پست: 4 آقای کاکا. قبلا با دلایل لازم کهن بودن سایت شهر سوخته را رد کرده ام که اینک لینک آن را ندارم. شهر سوخته یک مرکز تجمع یونانی، نظیر فیروز آباد و سروستان است که حتی نخستین حفاران نیز به آن اعتراف کرده اند. اگر آن را چنان که مرسوم است چند هزاره فرض کنیم پس باید لایه های متعدد تاریخی داشته باشد که ندارد. ماجرای چشم مصنوعی و غیره نیز درست مانند یافتن کتیبه بنچاق خلیج فارس است. دوشنبه 13 اردیبهشت1389 ساعت: 22:24 باستان شناسی نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:20 شماره پست: 5 با سلام آقای سایه. به طور اصولی خیر. اما می توان از گزارشات اکتشاف و نیز کتاب مروری بر 50 سال باستان شناسی ایران، کار آقای عزت الله نگهبان و نیز تالیفات اختصاصی درباره سایت های کهن مارلیک و حسنلو و اخیرا جیرفت استفاده و همچنین به کتاب 7000 سال هنر ایران و چند کتاب دیگر رجوع کرد. شنبه 11 اردیبهشت1389 ساعت: 18:8 کشتی نوشته شده در شنبه هجدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:24 شماره پست: 6 خانم فرشته. از مرحمت شما ممنونم. سوق دادن ماجرای وقوع طوفان به اندازه گیری طول و عرض کشتی، از شیوه های ماست مالی مدخل است. آن ها از خود نمی پرسند اگر فراز کوهی به بلندای آرارات، کشتی و یاحتی قایقی یافت شود، پس بی شک زمانی در آن محل دریا وجود داشته که با تلفیق با وضعیت جغرافیایی مخصوص ترکیه، خالی بودن مرکز آن سرزمین از عوارض تمدن و تجمع، وجود دریاچه های آب شور فراوان و بالاخره گرده ماهی بودن ارتفاعات کم ارتفاع ترکیه، می توان وقوع طوفان مندرج در آیات قرآن را، به ترکیه منتقل کرد. به یقین اگر عرضه می شد که طوفان جهانی بوده است، دوستان اندک سئوالی بر امکان وقوع آن قرار نمی دادند، ولی حالا که محلی بودن طوفان مطابق فرموده های قرآن اثبات شده، کسانی به ظرف آزمون آن نیز گیر می دهند که چرا تفلون نیست؟! در مورد شهر سوخته نیز به زمان خود به چشم. شنبه 11 اردیبهشت1389 ساعت: 23:21 کمونیسم نوشته شده در یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389 ساعت 2:13 شماره پست: 7 با سلام استاد. این کامنت را در جایی دیدم.به نظر شما تا چه اندازه به واقعیت تاریخی کمونیسم نزدیک است؟ (... بعضی فکر میکنند اولین حکومت کمونیستی را مزدک ایجاد کرد. در صورتیکه اولین بار این یهودیان بودند که جامعه بی طبقه تشکیل دادند. فاجعه مارکسیسم در قرن بیستم چیزی نبود جز انتقام یهود از مسیحیت ارتدکس. چرا آنها تمام قشر تحصیل کرده روسیه را یک به یک به گولاگها فرستادند؟ آیا جز برای نابودی مسیحیت در آن دیار؟ آیا میدانید اولین قانونی که بلشویک ها تصویب کردند مجازات مرگ برای آنتی-سمیتیسم بود؟ آیا میدانید اکثریت قریب به اتفاق اولین کمیته بلوشوئیک ها یهودی بودند؟ زنان لنین و استالین خود تروتسکی مادر بزرگ لنین و اکثریت آن حزب مخوف یهودی بودند. آیا میدانید که بهار پراگ یک شورش کاملا ضد یهودی بود؟ ...) آقایreza . نه فقط ظهور که سقوط سوسیالیسم هم یک توطئه ی یهودی بود. فشار دولت شوروی نه فقط بر کلیسا که بیش تر و عمدتا بر مراکز و منابر و مساجد مسلمانان بود. ضمن این که میان آن روشنفکری روس که به سیبری می فرستادند، مومن به انجیل کم تر دیده می شد. سه شنبه 27 بهمن1388 ساعت: 1:17 مفهوم کتاب در قرآن - جاهلیت اعراب ؟! نوشته شده در یکشنبه نوزدهم اردیبهشت 1389 ساعت 22:46 شماره پست: 8 آقای الیار. لفظ کتاب در قرآن به معنای فرمان گرفته شده و نه کتاب با شکل ظاهر و مفهوم امروز. کتاب در قرآن با لفظ سفر با کسر سین و به صورت جمع یعنی اسفار آمده است... یحمل اسفارا... یکشنبه 19 اردیبهشت1389 ساعت: 10:49 آقای amin.مسلم این که ادراک و ایمان آوردن به یک آیه قرآن هم در فضای جهالتی ممکن نیست که به قوم عرب و بومیان نجد در زمان طلوع اسلام نسبت می دهند. یکشنبه 19 اردیبهشت1389 ساعت: 15:5 اسامی شهرهای شمالی ایران نوشته شده در سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1389 ساعت 19:26 شماره پست: 9 آقای ×××. قبلا هم به این سئوال پاسخ داده ام. نام گذاری های اقلیمی در شمال ایران استرآباد و گیلان است که هر دو از اسم قهرمانان و سمبل های تاریخی یهود بهره گرفته است. به یادداشت شماره 1 رجوع کنید. شنبه 24 بهمن1388 ساعت: 15:22 مهاجران به ایران نوشته شده در سه شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1389 ساعت 19:29 شماره پست: 10 خانم فرشته. مهاجران قرون اخیر، با قصد و برنامه گشودن مبحث و مکتب مذاهب تفرقه انگیز شیعه و سنی و غیره، در دین کامل اسلام و تبدیل یدیش همراه خود، به زبان های بدون پیشینه ترکی و فارسی و کردی و لری و غیره، در گروه های کوچک و تدریجا به ایران و ترکیه خالی از سکنه وارد شده اند. یافتن دقیق مبدا' حرکت و تعلقات ماقبل شان، به پژوهشی دراز مدت و مسئولانه نیاز دارد. چهارشنبه 21 بهمن1388 ساعت: 22:26 قلاع ایران نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1389 ساعت 0:31 شماره پست: 11 آقای منصور. گاهی شلوغی کار، اوضاع را درهم برهم می کند. در مورد قلاع ایران هیچ تحقیق بنیانی مستقل صورت نگرفته و اگر تدارک آن ها را به قرون اخیر بکشانیم چندان عذر و علت موجهی برای انتخاب آن گونه گذران نداریم و اگر عمری هزار ساله برای آن ها بتراشیم، باید تکثیر ساکنان را متوقف فرض کنیم که عاقلانه نیست. البته یاد ندارم تدارک این قلاع را کهن فرض کرده باشم، اما این هم حقیقتی است که هنوز نمی توان وجود قلاع را که هرگز به شهر یا حتی دهی بدل نشده اند، به صورتی قانع کننده توضیح داد، یک گمانه این است که آن ها را محل اقامت موقت کاروان سازان جدید بدانیم، که از نظر جغرافیایی هم، هر قلعه ای به کاروان سرایی نزدیک است، هرچند رعایت اقدامات فوق امنیتی آن ها بسیار عجیب و غیرضرور خواهد شد. اگر مراکز فرهنگی ما بیدار شوند شاید تحقیق تعیین کننده در مورد قلاع، گروه های اجتماعی چندی را برای سال ها به دنبال خود بکشاند. دوشنبه 3 اسفند1388 ساعت: 21:32 کاربرد قلاع نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1389 ساعت 0:41 شماره پست: 12 آقای ×××. موضوع قلعه ها حتی خراشی بر نظریه پوریم و عواقب ناشی از آن، که بدنه ی اصلی این تحقیقات است، وارد نخواهد کرد و گرچه اشراف کامل بر آن نیازمند بررسی همه جانبه و بازدیدهای فنی و کارشناسی کافی از بقایای قلعه هاست، ولی توجه کنید تولید مظاهر زندگی در قریب 4 قرن قبل، چنان که بقایای قلاع هدایت می کند، در سطح و حجمی بسیار گسترده انجام شده و نمای عمومی، میان قلاع و کاروان سراها پیوندی ارگانیک نشان می دهد. مسلم است برپا کردن هر کاروان سرا به کار جمعی گروه های اجرایی کارشناس، کوهی از مواد اولیه، زمان دراز و کمپ های تدارکات و اسکان نفرات کافی نیاز داشته است. این که چنین مراکز اقامتی را برفراز ارتفاعات و در شرایط دفاعی می بینیم، از جمله می تواند به علت وفور غیر قابل کنترل حیات وحش در سرزمینی به خود رها شده و در اختیار طبیعت باشد، به گونه ای که تا زمان قاجار نیز ایران را لبریز از شیر و ببر و پلنگ گفته اند. سه شنبه 4 اسفند1388 ساعت: 15:2 مظلومیت و جنگ افروزی یهود نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1389 ساعت 1:10 شماره پست: 13 سلام وخسته نباشید خدمت استاد عزیز و دوستان خانم فرشته. احتمال می دهم با مطالب این وبلاگ، با همان کامنت آقای طالب حقیقت آشنا شده باشید به همین دلیل از مظلومیت یهود می گویید که همیشه مانند ستم به آنان در جنگ جهانی دوم و ماجرای هالوکاست و اتاق های گاز دروغ بوده است. حقیقت آن زمان بیان خواهد شد که شرایط اجازه دهد تا اهل تحقیق اثبات کنند آن دو جنگ جهانی بزرگ در نیمه ی اول قرن بیستم را، که به کشتار صد میلیون نفر کشیده شد، یهودیان برای منافع قوم خود به راه انداخته اند و همین مظلومان اند که حالا جست و جو گر موضوع را راهی بازداشتگاه می کنند. وقت بگذارید و یادداشت ها را از آغاز بخوانید. چهارشنبه 12 اسفند1388 ساعت: 18:42 تفرقه نوشته شده در چهارشنبه بیست و دوم اردیبهشت 1389 ساعت 1:18 شماره پست: 14 آقای طالب حقیقت. راه مذهب در اولین دو راهی از دین جدا می شود و به فرقه گرایی و قوم پرستی مذموم در نزد خداوند می پیوندد. پنجشنبه 13 اسفند1388 ساعت: 18:36 آقای تلمیذ. هر اشاره ای به اسلام، بیرون از داده های قرآن، مدرک اثباتی ندارد و غالب بل تمامی آن ها را می توان دشمن ساخته گفت. مگر این که صحت آن به نوعی اثبات شود که مدرک نبود خط، همگی را ابطال دوباره می کند. پنجشنبه 13 اسفند1388 ساعت: 19:25 مورد استفاده نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:5 شماره پست: 15 آقای منصور. گاهی شلوغی کار، اوضاع را درهم برهم می کند. در مورد قلاع ایران هیچ تحقیق بنیانی مستقل صورت نگرفته و اگر تدارک آن ها را به قرون اخیر بکشانیم چندان عذر و علت موجهی برای انتخاب آن گونه گذران نداریم و اگر عمری هزار ساله برای آن ها بتراشیم، باید تکثیر ساکنان را متوقف فرض کنیم که عاقلانه نیست. البته یاد ندارم تدارک این قلاع را کهن فرض کرده باشم، اما این هم حقیقتی است که هنوز نمی توان وجود قلاع را که هرگز به شهر یا حتی دهی بدل نشده اند، به صورتی قانع کننده توضیح داد، یک گمانه این است که آن ها را محل اقامت موقت کاروان سازان جدید بدانیم، که از نظر جغرافیایی هم، هر قلعه ای به کاروان سرایی نزدیک است، هرچند رعایت اقدامات فوق امنیتی آن ها بسیار عجیب و غیرضرور خواهد شد. اگر مراکز فرهنگی ما بیدار شوند شاید تحقیق تعیین کننده در مورد قلاع، گروه های اجتماعی چندی را برای سال ها به دنبال خود بکشاند. دوشنبه 3 اسفند1388 ساعت: 21:32 تابلوی دو دختر گدا نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:10 شماره پست: 16 آقای سلام محمدی. حتی آن کپی نیز کار کمال الملک و به طور کلی داخلی نیست، زیرا پارچه ی دامن دختر کوچک تر، به زمان ناصر الدین شاه بر تن زنان اشراف و درباریان ایران هم نبوده، چه رسد به گدایان کوچه و بازار! سه شنبه 4 اسفند1388 ساعت: 12:36 قلعه ها و کاروانسراها نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:12 شماره پست: 17 آقای ×××. موضوع قلعه ها حتی خراشی بر نظریه پوریم و عواقب ناشی از آن، که بدنه ی اصلی این تحقیقات است، وارد نخواهد کرد و گرچه اشراف کامل بر آن نیازمند بررسی همه جانبه و بازدیدهای فنی و کارشناسی کافی از بقایای قلعه هاست، ولی توجه کنید تولید مظاهر زندگی در قریب 4 قرن قبل، چنان که بقایای قلاع هدایت می کند، در سطح و حجمی بسیار گسترده انجام شده و نمای عمومی، میان قلاع و کاروان سراها پیوندی ارگانیک نشان می دهد. مسلم است برپا کردن هر کاروان سرا به کار جمعی گروه های اجرایی کارشناس، کوهی از مواد اولیه، زمان دراز و کمپ های تدارکات و اسکان نفرات کافی نیاز داشته است. این که چنین مراکز اقامتی را برفراز ارتفاعات و در شرایط دفاعی می بینیم، از جمله می تواند به علت وفور غیر قابل کنترل حیات وحش در سرزمینی به خود رها شده و در اختیار طبیعت باشد، به گونه ای که تا زمان قاجار نیز ایران را لبریز از شیر و ببر و پلنگ گفته اند. سه شنبه 4 اسفند1388 ساعت: 15:2 روابط با کردها نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:17 شماره پست: 18 http://tabnak.ir/fa/pages/?cid=87530 بد نبود که این حضرات به جای رجوع به شاه نامه، نگاهی هم به نقشه سنندج 150 سال پیش می انداختند. ضمنا مشاعی در مجله مربوط به کردها چه می کند؟! چهارشنبه 5 اسفند1388 ساعت: 15:36 سوالات یهودی نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:18 شماره پست: 19 استاد در مورد طوفان, مؤمنان در کشتی چند سال در داخل کشتی ماندند؟ ذخیره غذایی به چه شکلی تأمین میشد؟ آیا آنها در هنگام توقف در کوه که یکی از بلندترین وسردترین کوههاست توانسته اند در مقابل سرما دوام بیاورند؟ آقای khalil . به این می گویند سئوالات یهودی. احتمالا غذاهای آماده ساخت کارخانه مائده می خورده و پتوی پرنیان و کاپشن پر قو همراه داشته اند!!! بلند اقبالی خوانندگان است که از نحوه برآوردن دیگر احتیاجات شان از جمله رجوع به کنیسه در شنبه ها نپرسیده اید. مدت بر روی آب ماندن کشتی هم به علت نبودن ساعت بیگ بن و روز شمار یهودی در آن زمان نامعین است! زیرا زمان نوح پیامبر مقدم بر موسای پیامبر بوده است. پنجشنبه 6 اسفند1388 ساعت: 12:22 عوامل نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:20 شماره پست: 20 آقای ×××. برای بنای قلاع عوامل دخیل را از جهات گوناگون ارائه می دهم که عاملی اصلی و آن دیگری فرعی تر است، چنان که تقسیم بندی کاربردی آن ها بنا به دور و نزدیکی به زمان ما نیز به همین صورت متفاوت دیده می شود. اما در این کامنت هم ننوشته بودید که پوریم و ناتمام بودن بنای تخت جمشید را پذیرفته اید یا نه؟! پنجشنبه 6 اسفند1388 ساعت: 19:10 تغذیه نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:27 شماره پست: 21 آقای سعید. در سرزمین خالی از سکنه ای که بیش از دو هزاره به طبیعت واگذار شده بود، به دست آوردن خوراک فراوان از طریق صید آسان، روی آوردن به گوشت خواری مطلق و ناگزیر و بی نیازی به کشت و زرع، چنان که در سرزمین پهناور اتازونی رواج بود، یک امکان قابل قبول است. با این توجه که گوشت خواری محض موجب کوتاهی عمر، کندی تولید مثل و ناسالمی نسل خواهد شد. پنجشنبه 6 اسفند1388 ساعت: 21:28 مردم و قلعه ها نوشته شده در جمعه بیست و چهارم اردیبهشت 1389 ساعت 16:35 شماره پست: 22 آقای ×××. نخست این که معتقدات منطقه یکسان نیست وگرنه اختلاف بی معنا می شد. و دوم انجام این گونه پروژه ها در مبداء خود به معنای اقناع یک خانواده مهاجر است، نه یک ملت بزرگ و سرانجام زمانی باید جواب می دادم یهودیان چه گونه توانسته اند قتل عام پوریم را اجرا کنند. پاسخ این بود که مسئول جواب به این بخش کنیسه است، من فقط وقوع قتل عام را با ادله های متعدد اثبات می کنم و فرمانده آن عملیات نبوده ام که نقشه اجرای آن را ارائه دهم. در باب قلاع هم به اجبارهایی در گزینش نحوه ی استقرار محدود و در مکان نامناسب توجه دادم و چندین بار نوشتم به علت باقی نماندن آثار و علائم حضور معین و روشنگر در درون قلاع، زمان سنجی و شناسایی ساکنان ین قلاع، که قطعا نمی توانسته اند از مردم بومی باشند، از جمله پی بردن به معتقدات شان، بدون کنکاش های نو ناممکن است. ضمنا در سرزمینی که هیچ مسجد کهن تر از سه قرن پیش ندارد، پرسش در باب دین مهاجران به معنای دور ماندن از بنیان مباحث است. سه شنبه 11 اسفند1388 ساعت: 16:49 گزارش و نتیجه نهایی از نمایشگاه کتاب - 1389 نوشته شده در شنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1389 ساعت 0:59 شماره پست: 23 آقای فتح. بله به ما هم سرزدند ولی بخش حزاست نمایشگاه، که به بهانه های بی معنی غرفه کارنگ را تعطیل کردند. جمعه 24 اردیبهشت1389 ساعت: 17:47 اقوام منطقه ایران و ترکیه نوشته شده در شنبه بیست و پنجم اردیبهشت 1389 ساعت 15:52 شماره پست: 24 آقای آرمین. اختراع این اقوام در آن منطقه، فقط و فقط تاییدیه ای است برای مطالب مندرج در تورات که گاه گاهی برای هر یک از آن ها قطعه سنگی را نیزجاعلانه مصور و منقوش کرده اند. در ایران و در حوزه ی تجمع آب ناشی از وقوع طوفان در ترکیه، تا همین اواخر تجمع انسانی با هیچ نام و مشخصاتی ممکن نبوده است. شنبه 25 اردیبهشت1389 ساعت: 0:56 اسناد منتسب به قرون اولیه اسلامی نوشته شده در یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت 1389 ساعت 1:7 شماره پست: 25 آقای khalil. جز قرآن هیچ سند دیگری از قرون اولیه اسلامی وجود ندارد که مجعول نباشد. بنا بر این در پس این ظواهر این محققین و تالیفات شان افعی خطرناکی چنبره زده است. شنبه 25 اردیبهشت1389 ساعت: 17:31 نگاه نوشته شده در دوشنبه بیست و هفتم اردیبهشت 1389 ساعت 19:21 شماره پست: 26 نویسنده: دوشنبه 27 اردیبهشت1389 ساعت: 12:52 آقای اترش. چاله هایی که اورشلیم بر سر راه صاحبان خرد و نظر و مسلمین، در جاده شناخت و با عمق و پهنای مختلف کنده، به تعدادی است که با هر فن و زیگزاگی عبور به سلامت از میان آن ها ممکن نیست. اگر بنا بر خرده کاری باشد، باید سطر به سطر محتویات صدها کتاب را بزداییم که به فرصت کوتاه عمر نامیسر است. باید شاعران و صاحبان این همه دیوان را در جای خود بنشانیم، سفرنامه نویسان را مسخره کنیم، فیلسوفان را یکی یکی به دم جارو بسپاریم، موزه ها را به سبب انباشتن نمونه های قلابی، تعطیل کنیم و چهره آرام و متین اسلام را در نظر جمع و جوانانی بگشاییم که به انواع شگردها، از مهد کودک علیه اسلام تبلیغ شده اند. نویسنده: دوشنبه 27 اردیبهشت1389 ساعت: 13:5 بنا بر این و مسلما مدیریت فرومی که قصد انتقال این نمایه های اصلی را به ذهن دیگران دارد، خود نمی تواند مردد باشد و تحت تاثیر نق زنندگانی قرار گیرد که قصد اخلال مذبوحانه را دارند. بنا بر این باور به وقوع پوریم در شرق میانه و طوفان نوح در ترکیه و نیز قبول عوارض آن ها، مبدایی است که انجام کارها را در این مرحله، آسان تر می کند، که تمام مراکز مسلط و مربوط علیه این داده های نو تجهیز شده و نمایشات گوناگون ترتیب می دهند. این یک جنگ تمام عیار فرهنگی است که بنیان اندیشان آن را به صحنه جهان نیز کشانده و هر زمان از روزن دیگری پذیرش های نادرست کنونی را اعلام عمومی می کنند. آقای اترش به این جنگ نمی توان در حالی وارد شد که تیزی قلم را به سمت یکدیگر نشانه رویم، به دشمن پشت کنیم و با بنیان این مباحث نو درافتیم. موفق باشید. پاپیروس های پیش از اسلام نوشته شده در سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1389 ساعت 23:57 شماره پست: 27 سلام استاد گرامی. در مورد پاپیروسها همانطور که می دونید پاپیروسهایی از تمدن باستانی مصر و عصر فراعنه به دست آمده که قدمت چند هزار ساله دارند و دارای خطوط هیروگلیف. پس چطور نمی توان انتظار داشت که بر همان پاپیروسها انجیل یا تورات نوشته باشند و باقی مانده باشد، همانطور که پاپیروسهای اعراب سده های دوم یا سوم هجری باقی مانده است؟ با احترام فراوان آقای سیروس. در مصر باستان بیش ترین کاربرد پاپیروس ها در لفاف پیچی مومیایی ها، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت بوده است و البته تعدادی نیز برگ نوشته های هیروکلیفی بر پاپیروس باقی است. زیشه بحث در مورد سلامت ماندن این نمونه انجیل نوشته بود که در هیچ مورد دیگر، اعم از مصر و یا در نوشته های پاپیروسی اعراب سه شنبه 28 اردیبهشت1389 ساعت: 6:30 لت های قرآنی نوشته شده در سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1389 ساعت 23:59 شماره پست: 28 آقای سنجری. تعیین سن لت نوشته های قرآنی که پر شمارند، بر اساس طبقه بندی شکل ظاهری حروف و تغییرات حاصل در حرکت به سوی کمال اند. مشکل بزرگ این است که بر هیچ قرآنی، اعم از لت نوشته و یا کتاب کامل تا همین اواخر، نام کاتب و تاریخ کتابت نیامده است که گویا این عمل را در برابر عظمت قرآن نوعی خاکساری و فروتنی می انگاشته اند. آن چه در حال حاضر و به یقین بیش تری می توان گفت دسته بندی زمان استفاده از مواد و نیز برداشتن نوع قلم است که به اراده الهی در دنباله مطلب قلم توضیح خواهم داد. مختصر این که تاریخ گذاری های کنونی بر کتابت قرآن شیوه مطمئن ندارد و حتی قرآن های کاملی را با خط و تصحیف و حتی نقطه های کامل، که تحولی جدید است، به راحتی به قرن اول هجری و یا دست نوشته هایی از امامان منتسب می کنند که به یقین تولیداتی در زمره جعلیات و با مقاصدی روشن است. سه شنبه 28 اردیبهشت1389 ساعت: 7:3 صحابی پیامبر(ص) - کتب مرجع اسلامی نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1389 ساعت 0:11 شماره پست: 29 آقای ایوب. علامه کبیر مرتضی عسکری از اشخاص به صورت فردی کم تر نام برده، با دلایل مخصوص کلیه صحابه پیامبر در صدر اسلام و تمام کتاب های اسلامی را نا زمان معین، یعنی قرن دهم هجری، مردود و محصول دست جاعلین یهود دانسته است. سه شنبه 28 اردیبهشت1389 ساعت: 17:42 پوریم و نوروز نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1389 ساعت 0:18 شماره پست: 30 سرانجام و به همت کسانی از میان خودمان و یهودیان جمع شده در مرکز یونسکو، به بهانه گرامی داشت نوروز، روز پوریم را "جشن شادمانی جهانی" اعلام کردند!!! شنبه 8 اسفند1388 ساعت: 16:36 اسلام ، دین حضرت ابراهیم(ع) نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1389 ساعت 0:23 شماره پست: 31 آقای منصور. ولی ابراهیمی بودن دین اسلام مورد تایید آیات قرآن است چنان که بر عدم ارتباط یهودیت و مسیحیت با ابراهیم نیز در قرآن تاکید شده است. بنا بر این صدور حکم فراگیر در این باره محتاج تامل بیش تر است. یکشنبه 9 اسفند1388 ساعت: 12:31 مظاهر و نمادهای رسمی واتیکان نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1389 ساعت 0:40 شماره پست: 32 آقای لینک. از مظاهر و آرم های رسمی واتیکان است. مشتی خط خطی و گردالی بی معنا. جمعه 16 بهمن1388 ساعت: 17:12 عقل ، قلب و صدر نوشته شده در چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت 1389 ساعت 0:42 شماره پست: 33 آقای توحید. اشاره ای هم به جایگاه صدر در انسان داشته باشید که بر عقل و قلب مدیریت دارد. الم نشرح لک صدرک؟ شنبه 17 بهمن1388 ساعت: 19:28 آقای موومان. در سوره انشراح، نخستین و برترین عنایت الهی به پیامبر، در میان فهرست مراحم دیگر، شرح صدر است، چنان که موسای پیامبر در آغاز اقدام به ماموریت خود، از خداوند شرح صدر التماس دارد: رب اشرح لی صدری و... ظاهرا و شاید شرح صدر در معنای شجاعت اقدام به کار رود. والله اعلم... یکشنبه 18 بهمن1388 ساعت: 13:38 نوع تقابل بر اساس تعامل نوشته شده در جمعه سی و یکم اردیبهشت 1389 ساعت 12:37 شماره پست: 34 آقای آرمین. برای کسی که با دیدن مستندها متحول نمی شود سرمایه مجدد نگذارید چون او اصولا علاقه و استعداد درک حقیقت را ندارند و با لج بازی شما را خسته می کنند. صبور باشید و به دنبال نمونه هایی بگردید که خود مترصد دریافت حقیقت اند. پنجشنبه 30 اردیبهشت1389 ساعت: 13:31 مستندهای آتی نوشته شده در جمعه سی و یکم اردیبهشت 1389 ساعت 12:40 شماره پست: 35 آقای نیسی. آقای طالب حقیقت الگویی برای آماده سازی اذهان و تربیت بنیان اندیشی اند. احتمالا می توان کارهای ایشان و نظایر بعدی را با نصب صدا و موسیقی در ردیف مستندهای ساخت استاد غفوری قرار داد در دسترس جامعه گذارد. پنجشنبه 30 اردیبهشت1389 ساعت: 19:36 ویکی پدیا نوشته شده در چهارشنبه پنجم خرداد 1389 ساعت 2:16 شماره پست: 36 سلام عليكم آقای نیسی. امتحان کنید و امیدوارم موفق شوید. ضمن این که ترشحات مغزی و گمان های مراکزی چون ویکی پدیا مقدار و ارزش صرف وقت را ندارند. دوشنبه 3 خرداد1389 ساعت: 22:34 قلم استخوان نوشته شده در چهارشنبه پنجم خرداد 1389 ساعت 2:20 شماره پست: 37 آقای تلمیذ. این که امروز استخوان قلم می گویند شباهت این استخوان ها به قلم است که می تواند یک نام گذاری جدید باشد و نه برعکس. زیرا در زمانی که قلم نیست نمی توان برای آن مشابه لفظی قائل شد. قرطاس هم همان پاپیروس است. سه شنبه 4 خرداد1389 ساعت: 23:31 فعالیت مفید و مضر نوشته شده در چهارشنبه پنجم خرداد 1389 ساعت 2:25 شماره پست: 38 آقای کاکا. با شما موافقم. ورود به یاوه بافی های آنان موجب اتلاف بی نتیجه وقت خواهد شد. نمونه کارهای آقای طالب حقیقت و نیز مثال ارسال مقالات قلم برای مجموعه ای از ای میل ها، که در اساس باید در ردیف کارهای فروم باشد و نیست، به ترین شیوه ایجاد توجه و تبلیغ است سه شنبه 4 خرداد1389 ساعت: 14:4 دوام و عمر کاغذ نوشته شده در جمعه هفتم خرداد 1389 ساعت 19:36 شماره پست: 39 آقای رهگذر. ظاهرا آن قرآن را بر کاغذ نوشته اند. کاغذ به این علت که در مواد اولیه خود مقداری اسید برای حل شدن اجزا' بسیار ریز چوب دارد، از درون می پوسد و به پودر تبدیل می شود. این پروسه در حد اکثر عمر خود به 300 سال می رسد. بنا بر این نمی توان در باب تک تک قرآن های موجود قضاوت کرد. اگر قرآنی بر کاغذ داریم به نسبت آسیب دیدگی اسیدی حد اکثر عمر آن می تواند 300 سال باشد. سه شنبه 4 خرداد1389 ساعت: 12:51 تولید کاغذ نوشته شده در جمعه هفتم خرداد 1389 ساعت 19:38 شماره پست: 40 آقای نیسی.کاغذ دست ساز که از اشرافی و گران بها ترین کالاها در جهان بوده، در کشورهای گوناگون و غالبا در حجم مورد نیاز دربار و حواشی آن تولید می شده است. بدین ترتیب آوازه پیشگامی چینیان در تولید کاغذ، که گویا مقدار کلانی هم به ایران می فروخته اند، زمینه سازی برای حضور مولف و کتاب نویس و کتاب خوان، در ایران قبل از سه قرن پیش است. این گونه اطلاعات در باب چین درست مانند دیوار خواندن جاده های آن کشور دروغ است. شنبه 1 خرداد1389 ساعت: 23:1 شهبازی نوشته شده در جمعه هفتم خرداد 1389 ساعت 20:0 شماره پست: 41 آقای ×××. آن شخص یک ژورنال نویس و بدون نظریه تاریخی است، وقوع پوریم را با شدت و حدت رد می کند و کتاب های اش از انواع بی خبری و صحنه آرایی های بی سروته مملو است. شنبه 1 خرداد1389 ساعت: 0:2 شروع به کار به زبان عربی نوشته شده در سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ساعت 1:59 شماره پست: 42 به همت آقای سلامات وبلاگی به آدرس زیر و به زبان عربی به نام الحق و الصبر آماده شده است. http://naria.maktoobblog.com/ دوشنبه 10 خرداد1389 ساعت: 8:6 نویسنده: دوشنبه 10 خرداد1389 ساعت: 8:29 با سلام به همه مفهوم کتاب نوشته شده در سه شنبه یازدهم خرداد 1389 ساعت 22:15 شماره پست: 43 آقای بختیار. برای کتاب در قرآن ترجمه های زیادی از نامه تا امریه وجود دارد و هیچ کس آن را کتاب با معنا و مفهوم امروز ترجمه نکرده است. برای درک ریشه ای تر آن کافی است به ارتباط میان لغت خطبه با خطاب توجه کنید. سه شنبه 11 خرداد1389 ساعت: 12:22 اتکا بر دروغ نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 16:18 شماره پست: 44 آقای تازه پیوسته. مردم و ملتی که متکی و مفتخر به دروغ باشند، نه فقط مرده که متعفن اند. جمعه 9 بهمن1388 ساعت: 10:31 کوچ نشینی و دوام قبیله ای نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 16:38 شماره پست: 45 آقای توحید. کوچ نشینی و دوام قبیله ای یک ناگزیری ناشی از شرایط جغرافیایی ساکنان سرزمین هایی با جغرافیای ناموزون و جغرافیای واحه ها در تمام جهان است و چندان ربطی به قدمت و قرار تاریخی آنان ندارد. می توانید به مدخل کتاب هخامنشیان رجوع کنید. جمعه 9 بهمن1388 ساعت: 9:46 اختلاف امپریالیسم و کمونیست و نقش مذاهب و مکاتب نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:5 شماره پست: 46 آای مهدی-مهدی. اسپینوزا و مارکس در دو سوی نظریه شناخت، یکی از 400 سال پیش و کاملا متافیزیسین و دیگری از 120 سال پیش و مطلقا فیزیسین. اگر کسی فرصت کند و مثلا کاپیتال مارکس و یا اخلاقیات اسپینوزا را بخواند متوجه خواهد شد که مکتب سازی نیز چون مذهب سازی قصدی جز انحراف اتدیشه، سرگردانی و خروج انسان از راه راست ندارد. مثلا مارکسیسم در زیر بنا همان سرمایه داری و متشکل از سرمایه، ابزار و نیروی کار است که سرمایه داری هم بر آن ها متکی است. اختلاف فقط در نوع تقسیم سود است که یکی را سرمایه دار و آن دیگری را کمیته مرکزی حزب و یا اصطلاحا باند انقلابیون غارت می کند! تجربه گران و دراز مدت انسان معلوم کرده است که در جهان تنها یک مکتب رهایی یعنی اسلام و فقط یک متن راه نما یعنی قرآن وجود دارد. دوشنبه 12 بهمن1388 ساعت: 9:2 فرهنگ و زبان و اطلاعاتی از قبل از پوریم نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:12 شماره پست: 47 آقای محمد صديق حسني. به علت مطلق بودن قتل عام پوریم که موجب براندازی کامل تمدن پیش از آن نسل کشی کامل، در سراسر شرق میانه شد، اینک اطلاعی از آن تجمع اقوام در هیچ حوزه این منطقه نداریم جز این که کتیبه هایی را به علت یافت شدن در شوش و بابل و بعضا تخت جمشید با خط ایلامی و بابلی و میخی داریوشی نام گذارده ایم. سه شنبه 13 بهمن1388 ساعت: 14:20 تحریف بسم الله نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:22 شماره پست: 48 آقای مفسر. منظورتان از این جمله چیست؟ "بسم اللَّه هر سوره را معنايى غير از سوره ديگر است". یعنی هر سوره ای به نام کسی دیگر آغاز می شود؟!! چهارشنبه 7 بهمن1388 ساعت: 12:57 قرآن نگاری در ایران نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:25 شماره پست: 49 آقای منصور. هر نوع تجمع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و از جمله نگارش قرآنی و غیر آن تا سه قرن پیش در ایران غیر ممکن بوده است. چهارشنبه 7 بهمن1388 ساعت: 20:57 مانده هایی از شوش - شهر پانزدهم نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:28 شماره پست: 50 این هم عکسهای قدیمی از شوش مربوط به سال 1935 آقای R134a. آن بقایای خشت و گلی و آجری شوش با نام شهر پانزدهم، که از آن حتی آجری در محل اصلی خود باقی نگذارده اند و عمدتا پس از تخریب به کار بنای شاتوی شوش زده اند، بسیار به مانده های ایلامی در زیگورات تخت جمشید شبیه است که باز هم همه را بر باد داده اند. ضمن این که دو تصویر دیگر به خوبی نشان می دهد که تپه شوش هم در ماهیت چیزی جز یک زیگورات نبوده، زیرا تشکیل طبیعی چنان تپه ای در میان دشت مگر از طریق بر هم انباشته شدن آوار مجموعه ابنیه ای کوه آسا ممکن نیست. به هر حال از ارسال این تصاویر بسیار درخشان ممنونم. پنجشنبه 8 بهمن1388 ساعت: 2:37 لودگی مخالفان نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:36 شماره پست: 51 آقای khalil. این ادا و اطوارها برای گریز از ورود به اصل مدخل است. بی چاره ها در برابر آن نقشه آسیا در 350 سال پیش، که اصفهان و شیراز و تبریز و بغداد و دهلی را نداشت و یا ایران بدون شهر در 250 سال قبل و صدها مطلب نوی دیگر، مانند طوفان نوح و نیمه ساخت بودن تخت جمشید، جز این معلق بازی ها چه کنند؟ اگر شاه نامه لغت عکس ندارد و همه جا نقش می نویسد، ولی دیوان شمس دارد، پس شاه نامه را پیش از ورود حرفه عکاسی و شمس را پس از آن نوشته اند. با این همه متوجه مطلب نبوده اند. من نوشته ام مثنوی نه شمس و دیوان غزلیات مولوی. اگر در مثنوی نه 300 که دو ده تکرار لغت عکس می شناسند، آدرس دهند، هرچند در تمام کارهای مولانا از نظم و نثر نزدیک به پنجاه مورد لغت عکس به کار رفته است. چنین مطالب جزیی این اشاره کلی را نمی پوشاند که سراینده برخی اشعار مولانا، قطعا یک یهودی بوده، قبلا هم برای آقای بهروز حسن نژاد نوشته ام هر شعر و نثر و دیوانی که در آن واژه عکس دیدید منتسب به دوران اخیر کنید. این قبیل کنکاش ها اسلوب خود را دارد، مثلا اگر 1100 صفحه روزنامه خاطرات میرزا حسن خان اعتماد السلطنه، که تاریخ تحریر 120 ساله دارد را بگردید می بینید ناصر الدین شاه یک بار هم سراغ کتاب مثنوی و شمس و شاه نامه و حتی دیوان حافظ را از روزنامه نویس و کتاب خوان اختصاصی اش نگرفته و نخواسته که غزل و داستانی از آن ها را بشنود، هرچند خود او را شاعر هم شناخته اند!؟ اخیرا رادیو و تلویزیون همین جمهوری اسلامی، غزلی از مولوی را با مطلع «این کیست این، این یوسف ثانی است این» مرتبا پخش می کند، مملو از سلیمان و داود و موسی و یوسف و عجیب تر که جایی از غزل با صدای بلند می خواند: «اسحاق و قربان توام» تا بدانیم سراینده غزل، یا قرآن نخوانده و یا بدان باور نداشته ، زیرا قربانی در قرآن اسماعیل است و نه اسحاق، که تورات می گوید، هرچند در اشعار مولوی دو سه باری هم از قربانی بودن اسماعیل سخن رفته، که نشان می دهد سراینده ها یک نفر نیستند و چون قربانی بودن اسحاق در کارهای ملای رومی و یا نمی دانم کجایی، نمونه های دیگر هم مانند این مصرع "مگر اسحاق خلیلی خوشی از خنجر روزه" دارد، پس سراینده این معتقدات عارفی از کنیسه و دست ساخته بخش جعلیات اورشلیم است. نکته اصلی و روشنگر پوریم است که از درگیری با ماجرای آن می گریزند و به حاشیه می پردازند. پنجشنبه 8 بهمن1388 ساعت: 5:11 لغت عکس در دیوان ها - ساختگی نوشته شده در چهارشنبه دوازدهم خرداد 1389 ساعت 17:48 شماره پست: 52 با سلام خدمت استاد و دوستان آقای ایلماز. بله و فقط همین چند بیت است و نه 300 عدد. موضوع اصلی این که این واژه را که در قرآن نیست ولی قابل انتقال به ابواب عرب است، مسلما در دوران جدید و برای قرار دادن معادلی به جای فتو به کار برده اند. ضمنا و به خصوص بیت اول و دوم بسیار سست می نماید. پنجشنبه 8 بهمن1388 ساعت: 9:49 تسریع امور نوشته شده در شنبه پانزدهم خرداد 1389 ساعت 10:40 شماره پست: 53 آقای سلامات. اگر ترجمه تمام مقالات اسلام و شمشیر آماده است، چه مانعی برای نصب سریع تر آن ها در پیش رو دارید؟ نگران مطالب نو نباشید گذشته از نزدیک به 280 مقاله ایران شناسی بدون دروغ به امید خدا مقالات اسلام و شمشیر 2 نیز در راه است. به هر حال مناسب است لااقل ده یادداشت اولیه اسلام و شمشیر را با سرعت بیش تری نصب کنید. جمعه 14 خرداد1389 ساعت: 14:0 آداب سوال پرسیدن نوشته شده در شنبه پانزدهم خرداد 1389 ساعت 10:42 شماره پست: 54 آقای یک سئوال. هر صاحب پرسشی حتی اگر جرات اعلام نام خود را هم نداشته باشد، کافی است سئوال را صریح عرضه کند و منتظر پاسخ بماند. تخلیه عقده بیرون رانده شدن از جمع را نمی توان مقدمه ای بر سئوال پنداشت و بر آن پاسخی نوشت. جمعه 14 خرداد1389 ساعت: 10:26 اسامی مناطق نوشته شده در یکشنبه شانزدهم خرداد 1389 ساعت 0:5 شماره پست: 55 خانم کشاورز. آن چه در این جا می گذرد، نمایش مقدار و در واقع بی مقداری روشن فکری ماست که قادر به رها کردن خود از آسیب دو قرن دروغ بافی یهودیان و قوم سازی و قبیله بازی و حافظ و سعدی و مولانا و اشکانی تراشی آنان نیست که گمان می کند اگر در جنوب خلیجی به نام اش شده باشد و دهک اش را با اسمی بخواند که صد سال هم قدمت ندارد، کسی شده است و این هنوز لایه ی بنیان اندیش آنان است! با این همه علاج باز هم در صبر است و این دل خوشی که می دانم بنیان اندیشان واقعی درست برای پرهیز از این گونه گفت و شنیدهای کودکانه، در این ستون کامنت نمی گذارند. شنبه 15 خرداد1389 ساعت: 15:28 |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
شنبه، مهر ۱۰، ۱۳۸۹
آرشیو قبلی و اولیه
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر