نسخه اصل کتاب های کهن کجاست؟ (کتابت و کتاب نویسی)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 5:04 PM khalil دوشنبه 7 تیر ماه سال 1389 ساعت 1:10 PM با سلام و خسته نباشید خدمت استاد اصل نوشته ای که شیادان به عنوان منابع تاریخی و فرهنگی در تاریخ طبری و الفهرست و تاریخ هرودوت و ... ثبت کرده اند به چه زبان و خطی نوشته شده است؟؟؟؟؟؟؟ پاسخ: آقای khalil. هیچ یک از این عناوین، نسخه اصل ندارند. دست نویس های جدیدند که منبع استنساخ آن ها نامعلوم است. نمایش مجعولات مجلل برای چهارمین مرتبه از ماهواره (مستند مجعولات مجلل)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 5:03 PM reza دوشنبه 7 تیر ماه سال 1389 ساعت 08:01 AM مشاهده آنلاین http://www.jahantv.com/rangarang.htm Rang-A-Rang Hot Bird 6 Transponder 134 Frequency: 11199 Polarization: Vertical Symbol Rate: 27500 FEC: 5/6 Rang-A-Rang Telstar 12 Transponder 5 Frequency: 11494 Polarization: Vertical Symbol Rate: 17469 FEC: 3/4 SID: 10 VPID: 272 کیفیت نگارش قرآن در قدیم (کتابت قرآن و قرآن نویسی)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 5:01 PM مسعود سنجری دوشنبه 7 تیر ماه سال 1389 ساعت 07:55 AM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم در خصوص پوست نوشته ها خصوصا قرآنهای بر روی پوست نوشته شده از چه ابزار و چه مرکبی برای نوشتن استفاده می کرده اند؟ با تشکر والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. برخی از آن نمونه ها و از جمله شماره ۳ را دیدم. به نظرم آمد که ارتباط آسان تری با خواننده برقرار می کند. در مورد پوست نوشته ها، گرچه تعداد زیادی از آن ها یافت شده اما دو نمونه یکسان از نظر خط و وسیله نگارش ندارد. تنها به احترام قرآن کاتبین کوشیده اند که مستقیم تر و با اعوجاج کم تر حروف بنویسند. در مورد مرکب نیز گمان بر این است که از مخلوط دوده چوب و روغن و آب تهیه می شده است. نمایش مجدد مجعولات مجلل اثر استاد مجتبی غفوری از ماهواره - 5 (مستند مجعولات مجلل)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 4:59 PM عباس دوشنبه 7 تیر ماه سال 1389 ساعت 06:57 AM استاد خسته نباشید مجعولات مجلل از برنامۀ رنگارنگ در حال پخش می باشد هاشمی رفسنجانی (افراد و شخصیت ها)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 4:55 PM نکته دوشنبه 7 تیر ماه سال 1389 ساعت 05:26 AM هشدار ۴۰ سال قبل هاشمی رفسنجانی: همیشه باید مراقب نفوذ یهودیان مسلمان نما بود! * باافراط بسیار به برخی اماکن مذهبی ابرازعلاقه کرده و پای پیاده به زیارت آنها می روند ولی در خفا با فلان شخصیت غیر دینی می نشینندو برنامه ریزی ضد اسلامی می کنند!! * از صدر اسلام تاکنون همیشه بوده اند به ظاهر مسلمانان دو آتشه ای که در واقع در خدمت اهداف ضد اسلامی یهود بوده اند! * دستان « یهود » در تمامی انحرافات اسلامی پیدا بوده و خواهد بود! * برخی از این به ظاهر مسلمانان حتی در طول تاریخ سعی کرده اند به هر شکل ممکن آیات ضد یهود را از متن قرآن حذف کنند ! * این خط انحرافی بیشتر در پی تهییج مردم و استفاده ابزاری از احساسات مردم مسلمان به اهل بیت (ع) و حتی امام زمان ( عج ) است * اینها بیشتر دوست دارند مردم در هجوم کور کورانه به اماکن متبرکه و زیر دست و پای هم کشته شوند تا در راه مبارزه با اسرائیل به شهادت برسند ! پاسخ: آقا یا خانم نکته. آیا عجیب نیست چنین آدمی پس از چهل سال حالا به تحقیقات تاملی در بنیان تاریخ ایران و مستندهای تصویری سه گانه بی اعتناست!؟ آیا این از معجزات پول و یا ملاحظات استمرار قدرت است؟! استاد پورپیرار و میمون بازی های یک دلقک ! (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 4:54 PM ره یکشنبه 6 تیر ماه سال 1389 ساعت 11:41 PM با سلام استاد عزیز نقد جناب 206 منتظر پاسخ میباشد!و فقط حواله دادن به مستند و یادداشت ها حداقل از بنده دردی را دوا نمیکند!مگر اینکه جای افرادی مثل بنده دراینجا اضافه باشد!آیا این نقد استحقاق هیچ جوابیه ای را ندارد و رجوع دوباره به یادداشت های شما چاره کار است؟! در ضمن جناب 206 جواب ندادن بسیاری از دوستان و شرکت نکردن در هیاهوی مورد نظر شما دلیل بر پذیرش نقد نامه شما نیست! ممنون پاسخ: آقای ره. راجع به چه چیز و چه کس صحبت می کنید؟ همان دلقکی که ظاهرا از فرط ترس و به واقع برای لو نرفتن هویت اصلی اش، کشف نام خود را به چتکه بقالان سپرده است؟! میراث مکتوب بشریت (قلم)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 4:52 PM سئوال یکشنبه 6 تیر ماه سال 1389 ساعت 09:16 AM سلام پس با این اوصاف باید گفت علومی که در کتاب های دانشمندان ایرانی و عربی و مسلمان آمده است کاملا جعلی میباشند؟!!و یا اینکه یهودیانی بوده اند که آنها را به مسلمانان و به اسم مسلمانان بخشیده اند و علوم دردست آنها بوده است! استاد توجیه این امر چیست؟ پاسخ: آقای سئوال. با توجه به نبود خط کارآمد و ابزار استاندارد نگارش، تمام این به اصطلاح میراث مکتوب جعلیاتی تازه سازند. قدیمی ترین متن مکتوب و معتبر جهان؛ راهنمای خردمندان و چراغ هدایت (کتابت قرآن و قرآن نویسی)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 4:50 PM سعید یکشنبه 6 تیر ماه سال 1389 ساعت 08:29 AM باسلام خدمت استاد نقاط ظریفی که استاد در مورد نوع نوشتار قلمهای فرانسوی و قلم نی بدان اشاره کرده اند بسیار ظریف و دقیق است و از غیر استاد هم کسی قدرت پرداختن به این موضوع را ندارد باید دوستان دقت کنند که حتی برای نوشتن حرف هاء به دلیل ضعف نگارش قلمهای نی و فرانسوی مجبور به تغییر نگارش آن و اختراع نوع جدیدی از نگارش این حرف شده اند که پسینه ای نداشته است اکنون با اطمینان تمام زمان به دور انداختن تمام مجعولات از جمله دیوانها و لغت نامه ها و شاهنامه ها و ادعیه و روایات و احادیث مجعول فرا رسیده و این جای تبریک به بنیان اندیشی دارد پاسخ: آقای سعید. اشاره شما به تغییر فرم ظاهر حرف ها که استخراج آن از عهده قلم های فرانسوی خارج و یا لااقل بسی دشوار بود، یک دریافت یگانه و بی سابقه در موضوعات جاری است. حقیقت مطلق و محض این که جز قرآن نوشته هایی بر قطعات پوست، فرهنگ جهانی قادر نیست دست نگاشته ای با طول عمر بیش از چند قرن اخیر ارائه دهد. این مطلب به آن معنا است که قرآن تنها آموزگار کهن سال آدمی است. چرا که تورات و انجیل قدیمی و اریژینال باقی نگذارده اند. موفق باشید. کتابت و نوشتار در دوران قدیم - مجعولات نوشتاری (قلم)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:51 PM مسعود سنجری شنبه 5 تیر ماه سال 1389 ساعت 6:54 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم به نظر می رسد تا زمانیکه مفاهیم کتاب و کتابت از طرفی و وسایل تهیه و تدوین آن را از یکدیگر مستقل ندانیم ابهامات بوجود آمده در باره آنها و بطور خاص موضوعات مطرح شده در یادداشتهای استثنایی قلم ادامه خواهد یافت. واضح است که اکنون بسیاری مفهوم کتاب و کتابت را با وسایل امروزین تهیه آن مثل چند برگ که با دو جلد و به کمک شیرازه به هم متصل شده اند منحصر می کنند. حتی آندسته از جاعلین که هزاران مجلد کتاب به اصطلاح قدیمی را برای اثبات افکار و خواسته های خود تولید کرده اند نیز تصور امروزین از کتاب را -که تصوری تکامل یافته از کتاب و کتابت است- بعنوان کتاب در تمام دوران ها می شناخته اند که اینک به مدد روشنگری های شما بخصوص در یادداشتهای اخیر با جاعلانه بودن آنها آشنا گشته ایم. به عنوان مثالی دیگر شما اکنون بدون استفاده از قلم و کاغذ مطالب فعلی را بوسیله صفحه کلید و ماوس بر روی اینترنت قرار می دهید که با وجود این قطعا کتاب است و فقط خدا می داند که آیندگان چه تصوری از مفهوم کتاب خواهند داشت. لذا قبل از هر چیز لازم است تا به تصوری از کتاب برسیم که از وسایل کتابت مستقل باشد. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. نزد خردمند اشاره شناس همه چیز مانند حرکت آب طبیعی و روشن است: به جز قرآن، هیچ میراث مکتوب غیر جاعلانه ای، با عمر دورتر از چهار پنج قرن اخیر وجود ندارد. تواریخ هرودوت و جمهور افلاطون ، به هر شمایلی که فرض کنیم، همان اندازه مجعول اند که شفای ابن سینا و دیوان شعر حافظ. این است حقیقت محض و جز این دکان داری فرهنگی و مذهبی است. متن نوشته های قدیمی اعراب (قرآن)یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:49 PM حاجی زاده شنبه 5 تیر ماه سال 1389 ساعت 11:48 AM سلام اگر سئوالم نابجا بوده معذرت میخواهم. طبق راهنمائی شما به آن متون مراجعه کردم، حق با شماست، حروف ه، م، ف، ق، به شکل توپر هستند، باری اغلب حروف عرب حالت گردی و نیم گردی دارند، مثل ن، ح، ع و... ولی احتمالا بعلت بزرگی این حروف، ترسیم گردی آنها با قلم فرانسوی سهل و ممکن تر از گردی کوچک سه نقطه بوده است. حاجی زاده شنبه 5 تیر ماه سال 1389 ساعت 11:55 AM ضمنا مقصود من از سایر متون، سیره و حدیث و روایت نیست، بلکه متن و ورقی حاوی یک اعتقاد و باور فلسفی، یا قطعه ای شعر و یا حاصل یک تحقیق و ...است، چرا که در جائی عنوان فرموده اید که قوم عرب در هنگام نزول قرآن مردمی مترقی و اهل فرهنگ و علم و ادب بوده اند. پاسخ: خانم حاجی زاده. لااقل این که به تصدیق قرآن سرودن شعر در میان اعراب در عهد پیامبر رواج داشته است و عجیب این که اعراب شاعران را چیزی شبیه مجنون و سرودن شعر را با تصنیف حرف مفت یکی می گرفته اند، چنان که پیامبر را از سر تحقیر شاعر می خواندند، عنوانی که قرآن نیز در باب بی هوده گویی شاعران تکرار می کند. توجه به همین مطلب مسلم داستان های مربوط به معلقات و غیره را بر باد می دهد به خصوص که تاکنون قطعه نوشته ای شامل آن مطالب مورد درخواست شما و از جمله شعر نیز یافت نشده است. آمون : متن فوق ، دو کامنت متوالی است. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
یکشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۸۹
صفحه بیست و یکم
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر