ساخت تفاسیر بر کلمات مبهم و فعلا ناشناخته قرآن (قرآن)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 3:32 PM توحید پنجشنبه 14 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:06 AM سلام نصب مقاله جدید را تبریک می گویم و امیدوارم هر چه سریع تر نصب مقالات ادامه داشته باشد ، استاد به نظرتان فاصله نصب مقالات طولانی نیست ؟ به هر حال گروهی از مشتاقان برای نصب هر مقاله روز شماری می کنند و دعا می کنم تمام گرفتاریها رفع شود تا با فراغ خیال بیشتری به نصب مقالات بپردازید . استاد در مورد اسلام و شمشیر 21 در مورد واژه «تحسونهم» (آل عمران 152)فرموده اید که هیچ ریشه ای در زبان عرب امروز ندارد ، امکان دارد بیشتر توضیح بدهید ؟ منابع شما برای ریشه یابی چه کتابهایی بوده ؟ ضمن اینکه علامه طباطبایی در تفسیر المیزان این توضیح گنگ و سربسته را داده اند : کلمه «حس » به فتحه حا به معناى قتل بر وجه استیصال است ، کشتنى که انقراض بیاورد روایات بر این مساءله اتفاق دارند و تاریخ هم در داستان جنگ احد ضبط کرده است که ... به نظرم همینکه علامه صحبت از روایات برای ریشه یابی این کلمه به میان اورده و نه رجوع مستقیم به فرهنگ لغات خود دلیلی بر مبهمی معنای این کلمه است . در ضمن نظرتان در مورد «غنیمت» در قرآن چیست ؟ آیا به نظر شما از نظر قرآن گرفتن «غنیمت» در جنگ از دشمن تایید شده است و چنین چیزی مشروع است ؟ چون در قرآن این واژه بسیار کم به کاررفته و اکثرا خود مترجمین کلمات دیگر را به معنی «غنیمت جنگی» گرفته اند : وَإِنَّ مِنکُمْ لَمَن لَّیُبَطِّئَنَّ فَإِنْ أَصَابَتْکُم مُّصِیبَةٌ قَالَ قَدْ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیَّ إِذْ لَمْ أَکُن مَّعَهُمْ شَهِیدًا وَلَئِنْ أَصَابَکُمْ فَضْلٌ مِّنَ الله لَیَقُولَنَّ کَأَن لَّمْ تَکُن بَیْنَکُمْ وَبَیْنَهُ مَوَدَّةٌ یَا لَیتَنِی کُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِیمًا و اگر غنیمتى از خدا به شما برسد چنانکه گویى میان شما و میان او [رابطه] دوستى نبوده خواهد گفت کاش من با آنان بودم و به نواى بزرگى مىرسیدم وَإِن فَاتَکُمْ شَیْءٌ مِّنْ أَزْوَاجِکُمْ إِلَى الْکُفَّارِ فَعَاقَبْتُمْ فَآتُوا الَّذِینَ ذَهَبَتْ أَزْوَاجُهُم مِّثْلَ مَا أَنفَقُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی أَنتُم بِهِ مُؤْمِنُونَ و در صورتى که [زنى] از همسران شما به سوى کفار رفت [و کفار مهر مورد مطالبه شما را ندادند] و شما غنیمتیافتید!!! پس به کسانى که همسرانشان رفتهاند معادل آنچه خرج کردهاند بدهید و از آن خدایى که به او ایمان دارید بترسید آیاتی که در آن لفظ مستقیم غنیمت به کار رفته : یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا ضَرَبْتُمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَتَبَیَّنُواْ وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ أَلْقَى إِلَیْکُمُ السَّلاَمَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فَعِندَ اللّهِ مَغَانِمُ کَثِیرَةٌ کَذَلِکَ کُنتُم مِّن قَبْلُ فَمَنَّ اللّهُ عَلَیْکُمْ فَتَبَیَّنُواْ إِنَّ اللّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَیْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِی الْقُرْبَى وَالْیَتَامَى وَالْمَسَاکِینِ وَابْنِ السَّبِیلِ إِن کُنتُمْ آمَنتُمْ بِاللّهِ وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى عَبْدِنَا یَوْمَ الْفُرْقَانِ یَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ وَاللّهُ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ فَکُلُواْ مِمَّا غَنِمْتُمْ حَلاَلاً طَیِّبًا وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّکِینَةَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا وَمَغَانِمَ کَثِیرَةً یَأْخُذُونَهَا وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا وَعَدَکُمُ اللَّهُ مَغَانِمَ کَثِیرَةً تَأْخُذُونَهَا فَعَجَّلَ لَکُمْ هَذِهِ وَکَفَّ أَیْدِیَ النَّاسِ عَنکُمْ وَلِتَکُونَ آیَةً لِّلْمُؤْمِنِینَ وَیَهْدِیَکُمْ صِرَاطًا مُّسْتَقِیمًا پاسخ: آقای توحید. توضیح علامه نوعی گریز از ناشناختگی آن واژه است. تا آن جا که برخوردم هر جا لغت فاقد ریشه ای در زبان قرآن یافت شده است، کسانی از آن علیه بیان آیات سوء استفاده کرده و به میدان جنگ برده اند. چه می توان در برابر آقای پورپیرار به عنوان مخالف ابراز کرد ؟ (عجز و آوارگی مخالفان)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 3:31 PM محمدرضا نیسی پنجشنبه 14 مرداد ماه سال 1389 ساعت 03:47 AM ...******************** ز- بحث هویتطلبی عزیزان و سروران ترک جناب 206 بهتر نیست شما برای هویتطلبی ملت شریف ترک به تبیین کارهای مزدوری به نام آتاتورک بپردازید که چگونه ترکیه را به سدی مقابل اسلام تبدیل کرد. خیانت همه جانبه در تغییر الفبای مردم ترک و قالب کردن الفبای لاتین را تشریح کنید. بهتر نیست زوایای پنهان تبدیل ترکیه و مردم شریف ترک به نگهبانانی بیجیره و مواجب برای سرزمین جیرهدهندگان آتاتورک را برای همگان بازگو کنید؟ ارجاعتان میدهم به سخنان اخیر جناب دیوید کامرون که گفته بود ما چگونه ترکیه را که سالها نگهبان ما بود را به اتحادیه اروپا راه ندهیم!!(نقل به مضمون) بر ملت شریف ترک مبارک باد! که تاکنون نگهبان مرزها بوده و الان هم با خروارها منت قرار است به نگهبانی در داخل مرزها بپردازد! البته من به شما بگویم این ارجیف نخست وزیر "مادر همه عروسها" نشان از درماندگی و استیصال آنان در مقابل موج اسلامخواهی وبیداری ملت شریف ترک است و الان مجبورند امتیاز بدهند و عقبنشینی تاکتیکی کنند. ********************** ح – در پایان در پایان همه کسانیکه ممکن است تحت تأثیر کلاشیها، شارلاتانبازیها و دروغپردازیهای جناب 206 و مشاوران باهوشش قرار گرفته باشند، بدانید و آگاه باشید نور حقیقتی که جناب پورپیرار کبیر تابانده تمام خفاشان و اربابان جعل تاریخ را چنان کور کرده که چارهای جز عقبنشینی و هذیانگوئی برایشان باقی نمانده است. تنها راه نجات از این ظلمات پیوستن و یا ماندن در مسیر بنیاناندیشی نوینی است که همه بشریت مدیون استاد عزیز خواهد بود. تا سعادتی باشد و درک کنند... ان شاءالله پاسخ: آقای نیسی. به کارهای مهم تر از صرف وقت در پاسخ نویسی به یک یهودی برسید. بایستید و ببینید چه گونه دائما در مدفوع خود فروتر می رود. شاید هم توانست به راه نمایی مراکز یهودی، کتیبه دیگری در اطراف شیراز به زبان عبری در مظلومیت قوم یهود در ماجرای پوریم حک کند. همین قدر بدانید که به دنبال یادداشت های قلم، تمام ماموران فرهنگی نان خور اورشلیم در سطوح رسمی و غیر رسمی آن در منطقه به حرکت درآمده اند. اما خرواری از این مبهمات قادر نیست تراش یکی از آن همه گل لوتوس نیمه تراش در تخت جمشید را کامل کند. آمون : فقط آخرین کامنت از مجموعه های دوستمان را به دلیل در بر داشتن پاسخ استاد درج نمودیم. شیراز ، شهر شراب های ناب از هزاره های گذشته ! (شهرهای ایران)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:10 AM علی چهارشنبه 10 شهریور ماه سال 1389 ساعت 11:27 AM با درود به تمام قلمهای تعصب ستیز گاهی ستیزه با دروغ به جایی می رسد مجبور شویم از دروغ استفاده کنیم. گاهی تمایل داریم که حقیقت را بیابیم برای همین چشممان را بر روی بخشی از حقیقت می بندیم. محقق گرامی به سختی نتیجه گیری شما رو درباره شیراز فهمیدم اما ادله شما در باره این شهر خیلی ضعیف بود. حداقل تشریف بیارید توی کوچه های قدیمی شیراز قدم بزنید. با خونواده هایی که 7 -8 نسل توی این شهر هستند و هنوز گور جد شون دست نخورده صحبت کنید. درسته که باید مزخرفات رو از چهره تاریخ پاک کرد اما نباید به اسم دروغ زدایی، دروغ های جدیدی تحویل مردم داد. پاسخ: آقای علی. به جای این که با رگ های ورم کرده گردن، در جست و جوی گور جدتان باشید، به دنبال یک حمام و یا یک قباله ازدواج و یا سند خرید و فروش خانه ی قدیم تر از ۲۰۰ و یا حتی ۱۵۰سال پیش در شیراز بگردید و یا لااقل به نقشه هوایی شیراز در ۵۵ سال پیش نگاهی بیاندازید و اگر حمام قدیمی نیافتید و شیراز ۵۵ سال پیش، بیش از خانه کرت بندی علوفه داشت و سند مکتوبی دال بر وجود روابط اجتماعی در شیراز دو قرن پیش هم نیافتید، در عوض پرسه زدن در کوچه پس کوچه های خیالات، ابتدا اثر حضور آدمی و تاریخ ساخت قدیم ترین خانه در شیراز را پیدا کنید که متعلق به اواخر دوران ناصر الدین شاه است. میزان راهگشایی زبان شناسی (زبان ها)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:08 AM بی نام سه شنبه 12 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:59 PM سلام به استاد عزیز ودوستان امروز شبکه سریانیها را تماشا می کردم.مردم سریانی از نژاد سامی وزبان آنها از شاخه های زبان سامی است در حین مکالمات آنها که بعضا؛ نزدیک به عربی وعبری بود از کلمه (چونکه) وکلمه (مفتی )احتمالابرای بی ارزشی استفاد.تا الان فکر می کردم چونکه ومفتی واژه های فارسی است.بد ندانستم ان را عنوان کنم تا اگر اصلاحی لازم باشد استاد ودوستان مطلع راهنمایی بفرمایند. پاسخ: آقای بی نام. از راه لغات یکسان نمی توان به مدخلی تاریخی راه پیدا کرد. زیرا علل و ابزار این گونه اختلاط ها بسیار متنوع است. اعتبار برای تاریخ دروغین یافتن (متفرقه)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:08 AM abbas سه شنبه 12 مرداد ماه سال 1389 ساعت 10:58 PM http://www.fouman.com/history/Iran_Historical_Photographs_Gallery.htm پاسخ: آقای عباس. هزار پایگاه اینترنتی هم نخواهد توانست اندک اعتباری برای تاریخی فراهم کند که یک سطر مطلب منطبق با واقعیت ندارد. جامع الچاخان و الپاخان ! (متفرقه)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:06 AM abbas سه شنبه 12 مرداد ماه سال 1389 ساعت 03:44 AM http://www.lib.cam.ac.uk/arabic_catalogues/browne1896/index.php پاسخ: سلام. این یکی باید کتاب خوبی باشد، چون تمام چاخان ها را یکجا جمع کرده و نیازی به جست و جوهای مختلف نیست. اگر ممکن است قیمت آن را هم اعلام فرمایید. هود ، یهود ، بنی اسرائیل ، ... (یهود)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:04 AM بنده خدا یکشنبه 10 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:46 PM استاد عزیز -سلام علیکم .خسته نباشید سید معتصم بالله با کلمات بازی می کنند وچون هر همسایه کنیسه نشین هوشمند تبلیغ سطحی نگری می کند.معنی یهود به تحقیق همان مشرک است یک بار مطلبی نوشتم واعلام کردم که معنی هود هدایت یافته است وهر هدایت یافته به معنی تسلیم خدا شده است وهر تسلیم شده به فرمان خدا مسلمان است حال ابراهیم و تابع دین ابراهیم باشد یا به قول آقای معتصم بالله بنی اسرائیل و یا تابعین دین بنی اسرائیل ولی به نظر بنده نکته اینجاست که قران یهود را به معنای هدایت نیافته وحرف (ی)متصل به هود را برای نشان دادن عدم تکمیل پرسه هدایت بر کلمه هود افزوده است.هدایت همان تسلیم امر خداوند بودن است ونقطه مقابل آن شرک است ویهود هنوز هدایت نشده.مشرک است ونجس. و وصی بها ابراهیم بنیه و یعقوب یا بنی ان الله اصطفی لکم الدین فلا تموتن الا و انتم مسلمون (بقره 132) ما کان ابراهیم یهودیا و لا نصرانیا ولکن کان حنیفا مسلما (ال عمران 67) جناب معتصم بالله درست می گوید اسرائیل اگر همان عبد خدا هدایت یافته وهود باشدوبر سبیل وهدایت تورات غیر مجعول بله مسلمان است ولی ما با قوم صاحب چنین صفتی هیچگاه آشنا نبوده ایم ما با اسرائیل ویعقوب دیگری که هیچ شباهتی به عبد خدای(معنی اسرائیل) سر به راه وهدایت نیافته در تورات اشناییم این اسرائیل دیگری است که هدایت نیافته ونمی توان بر آن نام مسلمان نهاد چرا که او یهود است . مخلص کلام اینکه استاد عزیزبنا بردرکی که از تعالیم شما دارم بنده به دو اسرائیل معتقدم به این طریق که یکی آن اسرائیلی است که در تورات مجعول است که هدایت نیافته و سر براه نیست ومسلمان نامیده نمی شوندوگردنکشی به خدا دارد با او کشتی می گیرد و خدا را مغلوب می کند ویهود است ودیگری اسرائیلی است که در واقع بوده ولی از مقطع جعل ودستکاریهای تورات واعتقاد به مجعولات که قرآن هود را یهود خوانده کلا" اثری از واقعیت انها از زمان جعل در تورات نمی یابیم و آن اسرائیلی بود که هود بود و وصیت به مسلمان مردن فرزندانشان می کرد. تا نظر شما چه باشد. پاسخ: آقای بنده خدا. هود نامی است که یهودیان بر خود گذارده اند: قالوا کونوا هودا او نصارا تهتدو... اما قرآن آن ها را نه هود که یهود می خواند. ولن ترضی عنک الیهود... اینک خطاب یهود فاقد معنای ر وشن لغوی است، اما واضح است که خداوند نام هود را برای یکی از پایه های شرک، با افزودن حرف ی بر ابتدای آن، رد کرده است. این مطلب بسیار واضحی است که به خواست خدا گره لفظی آن به زمان خود گشوده خواهد شد. یک تازه وارد در مورد اسلام و شمشیر - 3 (اسلام و شمشیر)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:03 AM معتصم بالله یکشنبه 10 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:35 AM سید پورپیرار، سلام علیکم به گمانم شما هنوز ریشه (ه - و - د) کلمات هادوا، هودا را نادیده می انگارید؟! از عرب متعدد بپرسید. من هم از آن کتاب مصری، و معجم عبری با مدرک برای شما دلیل آوردم. شما که اهل تحقیقید. سیدپورپیرار، اسرائیل مسلمان بود نه خودسر و بی هدایت، اینکه حکم قطعی قرآن است و غیرقابل بحث است. مگر اینکه شما اولین کسی باشید که بدون دلیلی از کتاب مدعی 2 اسرائیل باشید! (که به نظر من چنین شبهه ای را وارد کرده اید) اما بعد.. هر بنی اسرائیلیی یهودی نیست! شما اشاره کرده اید یهودی ها مشرکین اند، ولی درست تر این بود اشاره میکردید که مطابق قرآن کریم "یهودیان طائفه مشرکی از بنی اسرائیل بعد از موسی هستند" یعنی ظرافت این تحلیل باید بالا باشد نه اینکه همه قوم و ذریت اسرائیل را با یک چوب برانید و بخاطر همین راندن به ناچار از یعقوب هم سلب کنیه اسرائیل کنید. آیاتی که فرستادید خود دلیل مسلمان بودن بنی اسرائیل و اسباط آنها بعد از اسرائیل تا قبل از دوره موسی نبی است. مثل آن است که کسی بگوید "احمد" و "محمد" دو انسان متمایز و متفاوتند! و گرنه خداوند الف را به میم تغییر میداد!!؟؟ خوب این شبهه افکنی در اذهان است و خطرات دارد. شما دست به قلم هستید و خداوند آزمایشهای شما را با کسی که در کار تجارت و کسب و کار است متفاوت قرار میدهد. خدای ناکرده به ثمن قلیلی به بیراهه نروید! من آنچه شرط بلاغ بود با شما گفتم و وظیفه از من ساقط شد. و السلام علی من اتبع الهدی. ع.م. یکشنبه 10 مردادماه 1389 پاسخ: آقای مستعصم بالله. یهود و نصاری به قول متعدد قرآن مشرک و نجس و ملزم به پرداخت جزیه اند و البته سعی ناشیانه شما در تنظیف آنان، که ابلاغ شرط بلاغ نامیده اید، بی ثمر است. این که می گویید بنی اسراییل مسلمان بوده اند به مثابه غلط گیری از قرآن است و بوی اورشلیم را می دهد. یک تازه وارد در مورد اسلام و شمشیر - 2 (اسلام و شمشیر)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:02 AM معتصم بالله شنبه 9 مرداد ماه سال 1389 ساعت 10:58 PM سلام علیکم سید پورپیرار، این هم چند آیه ای که در خاطر هست که خدمتان تقدیم میکنم، ان شاءالله شما تعداد بیشتری از آنها را هم خواهید یافت: وَمِن قَوْمِ مُوسَى أُمَّةٌ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ یَعْدِلُونَ فَآَمَنَت طَّائِفَةٌ مِّن بَنِی إِسْرَائِیلَ وَکَفَرَت طَّائِفَةٌ فَأَیَّدْنَا الَّذِینَ آَمَنُوا عَلَى عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظَاهِرِینَ اما بعد... فرصتم دهید تا مدعی شوم که مشکل اصلی کتاب اسلام و شمشیر نادیده انگاری پیش فرضهای مهمی است که با دقت در آیات قرآن بطور واضح شکوفائی دارند. بسم الله: برادر گرامی سید پورپیرار، انصاف نبود که قالب قوم و ذریت بودن کلمه بنی اسرائیل را از قلم انداختید تا خوانندگان موکدا بدانند کلمه بنی اسرائیل رجوع عام به ذریۀ یعقوب است و نه متدینین به تورات. قرآن کریم نقشه ای بزرگتر از آنچه در قبل تصور میکردیم را برایمان فراهم نموده است و در قله بلاغت درجائی که منظور "ایمان" پیروان اهل تورات (و نه فقط بنی اسرائیل) مد نظر بوده، از ریشه (ه – و – د) یعنی لغات (هادوا و هودا) مقصود را منعکس می نماید. اما چه زیباست هشدار الله (س.ت) به مسلمانان آینده که از مسیر همین "والذین هادوا و کانوا هودا" گذشته است که مبادا ما هم گرفتار همان بلای آمده بر (هادوا و هودا) شویم که شدیم!! حتما مستحضرید که اسرائیلییونی که پیرو تورات بودند (هادوا و هودا) پس از مدت کوتاهی طائفه طائفه و مذهب مذهب شدند و از میان این طائفه، طائفه ای بخود نام (یهود) را گرفت که چنانچه قرآن کریم نیز تاکید فرموده است، آنها بلا شک، مشرک بودند. جالب اینجاست که اگر به یک فرهنگ لغۀ عبری مراجعه کنید با کمال تعجب این تعبیر را مشاهده خواهید نمود و مطمئنا وقتی بیشتر متعجب خواهید شد که اسرائیلییون معتقد به تورات خود به هلنی بودن و خارج شدن طائفه ای از خودشان به نام (یهود) اعتراف کرده اند! יְהוּדָה Yәhud•âh′; de-Judaized (Hellenized) to 'Judah' ...refer to all three Hellenized corruptions: Judah, Judea and Jew. و آخر این عدم دقت شما مرا متعجب کرده است: قرآن کریم اسرائیل را فردی "سر خود" معرفی نفرموده است. متعجبم چطور بدون توجه به قید (من قبل ان تنزل التورات) در حالیکه تورات هنوز نازل نشده است و هیچ حرجی بر کسی از پیروان نیست، فردی موسوم به اسرائیل را تصویر کرده اید که "ضابطه نشناسی خود سر" بوده است؟! آیا مصداق بدون حکم بودن خمر و قمار قبل از نزول قرآن کریم در زمان پیامبر را فراموش کرده بودید؟ حق بود که به بررسی "اولئک الذین انعم الله علیهم" در مبتدا می پرداختید تا مشخص شود که آن پیامبری که در زمره افراد خاضع و گریان و سجده کنان آمده است، همان کسی است که کار ناشایستی در حرام و حلال سازی از او سر نزده است و او کسی بغیر از یعقوب نبی نیست. بدین ترتیب مدعی هستم که کتاب اسلام و شمشیر فی الواقع پیش فرضهای نادرستی را در مقدمات اتخاذ کرده است. و الی الله عاقبت الامور. پاسخ: آقای معتصم بالله. گرچه بخش هایی از کامنت ارسالی شما چندان قابل فهم نبود، اما در آن چندان بی خبری خواندم و سعی شما برای اتصال یعقوب و به طور کلی ذریه ی ابراهیم به بنی اسراییل به میزانی خلاف تاکیدات قرآنی بود که به نظرم آمد توصیه کنم قرآن را با دقت بیش تری بخوانید و یکی دو بار دیگر هم یادداشت های اسلام و شمشیر را و اگر حوصله نمی کنید به این چند آیه زیر رجوع کنید. بقره ۱۳۳ بقره ۱۳۵ بقره ۱۴۰ آل عمران ۶۵ آل عمران ۶۷ نساء ۱۶۳ ص ۴۵ و....... و اگر باز هم مدعی شدید که یعقوب از پیامبران بنی اسراییل بود احتمالا منزل شما به یکی از کنیسه های تهران کاملا نزدیک است و به صدای موعظه های خاخام به طور ناخواسته زیاد گوش می دهید! در آیاتی که ارسال کرده بودید یادآوری خداوند به ملاحظات عدیده در باب قوم بنی اسراییل برای نمایش نمک ناشناسی و خلف وعده بنی اسراییل است که سرانجام نیز به شرک آشکار آنان انجامید و لایق این شدند که از جانب خدا نجس خوانده شوند و مجبور به پرداخت جزیه باشند. یک تازه وارد در مورد اسلام و شمشیر (اسلام و شمشیر)چهارشنبه 31 شهریور 1389 ساعت 02:01 AM معتصم بالله شنبه 9 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:12 AM برادر گرامی سید پورپیرار، سلام علیکم به پیشنهاد یکی از دوستان کتاب اسلام و شمشیر شما را که به صورت الکترونیکی ارسال شده بود مطالعه کردم و چند نکته را جهت وظیفه شرعی به همراه تشکری در پایان به شما اطلاع میدهم: اول اینکه از کم لطفی شما نسبت به مقام شاخص پیامبر عظیم الشان اسلام محمد (ص) بسیار متاسف و شرمسار شدم. به راستی در پس آن چهره امی که در قرآن کریم از ایشان توصیف شده چرا بر آن سعه صدر و استعداد ایشان در حفظ وحی نیز که در قرآن منعکس است و در "وَلَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنَا بَعْضَ الْأَقَاوِیلِ..." و آیاتی اینچنین دیده میشود، اشاره ای نکردید و چرا هیچ نام و نشانی از یک صلوات خشک و خالی بر محمد و آل ابراهیم دیده نمی شود؟ به راستی دور نگفته ایم اگر ادعا کنیم که شما هم با اگر نه شمشیر، بل با خشونت به جنگ معاندان اسلام رفتید: عبوس و زمخت حتی نسبت به شخص پیامبر درست به مثال یک بنیان اندیش، نه قرآن اندیش. به همان ترتیب باید به جنابعالی در ایجاد شبه علم جدید لحن شناسی قرآن کریم تذکر نیز بدهیم. به راستی شما از کجا و با چه اشرافی مجموعه آیاتی را لحن بندی میکنید و برای خواننده تان این چنین بدون ترس از آخرت، خط عتاب و رحمت به این و آن میکشید و بعد مصرانه با کمک این لحن بندی ها گروه عظیمی از آیات رحمت را که نسبت به همان قوم و گروهی که شما از آن انتقاد کردید(یهود)، نادیده میگیرید؟ آیا بهنگام نزول آیات توسط فرشته امین، لحن آیات را ثبت کرده بودید؟ چرا حداقل به خواننده بارها گوشزد نمی کنید که اینها برداشتهای شخص شماست و نه قرآن کریم؟ کتاب ارزشمند معجم الفاظ القرآن الکریم به چاپ سنه 1409 هجری در مصر، ذیل بند (ه-و-د) صفحه 1154 تمامی آیاتی را که شما در اسلام و شمشیر لیست کرده اید، بر شمرده است و معنی هادوا را --دانوا بالیهودیه-- آورده است. شما حدس و گمانهایتان که بر پایه لحن شناسی است را چگونه با معنی آن لغت توضیح میکنید؟ بیش از نصف آخر ادله های کتاب شما و یادداشتهایتان در رد حدیث در آیه مبارک فبای حدیث بعد الله وآیاته یومنون به تفصیل و به اعجاز آمده است. چرا خوانندگان را مجبور به خواندن چیزهائی میکنید که دلیل بهتر و مفصل تری از آن در قرآن کریم از قبل آمده است؟ چرا ماز سازی و بعد برای صحت سلامت از شاخ و برگ آن سم پاشی میکنید؟ مطالب بسیار است. در پایان باید تشکری هم بواسطه حرکتی که در نوشتن اسلام و شمشیر انجام دادید، بنمایم هر چند اشکالاتش بیشتر از منفعت هایش می نماید. و الی الله عاقبت الامور. پاسخ: آقای معتصم بالله. سلام.تا پرخاش به خداوند که چرا چنین آیاتی را در باب پیامبر نازل کرده، فاصله اندکی دارید. شاید هم وجود این گونه آیات را انکار می کنید! ادعای نادرست زیر از جانب شما "گروه عظیمی از آیات رحمت را که نسبت به همان قوم و گروهی که شما از آن انتقاد کردید(یهود)، نادیده میگیرید»؟ حرارت شک را در آدمی بالا می برد و مشتاق می کند که آیه ای از میان این گروه عظیم را به تشخیص و انتخاب شما بشنود. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
شنبه، مهر ۱۷، ۱۳۸۹
صفحه چهاردهم
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر