یکشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۸۹

صفحه بیست و دوم

احتمال نمایش مستند طوفان نوح  (مستند طوفان نوح)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:44 PM
عباس
شنبه 5 تیر ماه سال 1389 ساعت 09:09 AM
استاد خسته نباشید.امیدوارم که حالتان خوب باشد.استاد به امید خدا مستند توفان نوح را هم درآیندۀ نزدیگ اگر دوستان کمک کنند در برنامه رنگارنگ نشان خواهیم داد.
پاسخ:
زحمات و اقدامات شما دود از کله بسیاری از احمقان متعصب بلند کرده است. دوستان پیوسته معتقد بوده اند که حاصل کار شما دوره تازه ای در این تحقیقات آغاز کرده است. به سهم خود از شما تشکر بی حد دارم. برای پخش طوفان نوح اگر کمکی از من برمی آید اطلاع دهید. موفق باشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

انتقال علم در دوره های گذشته  (قلم)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:42 PM
سئوال
جمعه 4 تیر ماه سال 1389 ساعت 11:20 PM

استاد پذیرش نبود هیچ گونه نوشته ای این رادر ذهن ایجاد میکند که مردم دوران اسلام و حتی قبل تر از آن چگونه علوم و تجربیات خود را به نسل های بعدی انتقال میدادند؟!علومی مثل ریاضیات و مهندسی چگونه بدون ثبت و مکتوب شدن به سوی پیشرفت سیر میکرد!و از این قبیل مطالب؟!چگونه میتوان این امر را توجیه کرد؟
پاسخ:
آقای سئوال. از آن جا که مسلما آموزش عمومی و مکتب و مدرسه و دانشگاه، سوقات جهان نوین است و اگر کنیسه و کلیسا تا همین چند قرن پیش گردش زمین به دور خویش و به دور خورشید را منکر می شدند و معتقد به آن را به آتش می افکندند، پس آن لایه بس نازک اندیشمندی، از عهد فراعنه تا استیلای مطلق واتیکان، که علم را به صورت اسرار و میراث در خانواده نگه می داشتند، نیازهای خود را به صورت شفاهی و با همان صفحات گل نوشته و ادوات ابتدایی برطرف می کردند. هرچند چنین صفحاتی را نیز هنوز نیافته ایم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن نگاری ، حدیث نگاری ، روایت نگاری و نمونه های هر کدام !  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:40 PM
حاجی زاده
جمعه 4 تیر ماه سال 1389 ساعت 5:53 PM
اگر مسلمانان در حدود یک قرن بعد از ظهور اسلام، با مدد خط نابالغ عرب قادر به کتابت متن کبیری چون متن قرآن (حال با تمسک بر هر قلم و ورقی) بوده اند، پس آن خط یارای ارائه سایر متون، ولو در حجم اندک، را داشته است!؟ بعبارتی پیش از ظهور قلم نی، آن خط ناکامل تا چه حد توان برآوردن حاجات نگارشی اندیشمندان و مولفان و حتی مردم عامه آن برهه را داشته است؟
ضمنا در مقاله قبل مرقوم فرموده اید که "ناتوانی سرقلم های کند حرکت فرانسوی در گردش دایره وار، کاتب را از سه بار برداشتن قلم از کاغذ برای نقش اندازی نقطه های حرف شین و پ و ث و غیره، ناگزیر کرده است." اگر چنین باشد پس چطور ممکن است که قلم های کند حرکت فرانسوی از عهده  ترسیم گردی حروف "و، ص، م، ه، ط..." آمده باشد!؟
با تشکر
پاسخ:
خانم حاجی زاده. به گمانم باید برگردید و تمام ۲۷۰ یادداشت را یک بار دیگر اما این بار به دقت بخوانید. مختصرا یادآوری می کنم مکتوبات قرآنی تا قبل از پیدایش قلم نی، عمدتا صورت کتاب ندارند و لت نوشته هایی شخصی برای آموزش و از بر کردن آیات اند. اگر گمان می کنید بدون ابزار استاندارد قلم و با خط بدوی عرب جز قرآن هم نوشته می شده، پس همان طور که از لت های قرآنی به تعداد فراوان نمونه یافته ایم، لااقل باید تکه نوشته ای نیز از متنی در باب حدیث و روایت و تاریخ و تفسیر و سیره و جغرافیا و غیره به دست آمده باشد، که تاکنون جز اسناد شخصی، نامه و اعتراف به بدهی و صورت حساب و غیره، پیدا نشده است. درمورد گردی های کوچک حروف ص و ق و میم و ها  هم به آن نامه ها رجوع کنید تا معلوم تان شود که تمامی آن ها توپرند! به راستی که محل تاسف است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نمایش مجدد مجعولات مجلل اثر استاد مجتبی غفوری از ماهواره - 4  (مستند مجعولات مجلل)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:35 PM
reza
جمعه 4 تیر ماه سال 1389 ساعت 07:57 AM
هم اینک جمعه  ۴ تیرماه ساعت هفت و نیم صبح به وقت تهران ( پنجشنبه 2۴ ژوئن ساعت 1۱ شب به وقت واشنگتن)
پخش مستند مجعولات مجلل از شبکه رنگارنگ برای دفعه سوم آغاز گردید. این موفقیت را به استاد و همه بنیان اندیشان تبریک میگویم.

تلفن تماس با شبکه جهت مشارکت در بحث و تشویق گردانندگان شبکه نسبت به پخش مجدد اینگونه مستندها در ارتباط با تاریخ حقیقی ایران.

Tel:703-255-5500

مشاهده آنلاین
http://www.jahantv.com/rangarang.htm

Rang-A-Rang
Hot Bird 6
Transponder 134
Frequency: 11199
Polarization: Vertical
Symbol Rate: 27500
FEC: 5/6

Rang-A-Rang
Telstar 12
Transponder 5
Frequency: 11494
Polarization: Vertical
Symbol Rate: 17469
FEC: 3/4
SID: 10
VPID: 272
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

واژه آریا در کتیبه بیستون و نظر آقای ناصر پورپیرار  (کتیبه ها)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:34 PM
reza
جمعه 4 تیر ماه سال 1389 ساعت 05:18 AM
با سلام استاد
نظرتان در باره این نوشته چیست؟ در نتیجه  گیری نهایی چنین آمده:
همه اینها این شک را هم به ذهن متبادر می گرداند که گویا نارمن شارپ در متن اصلی دست برده و آن را مطابق خواسته سیاسی آن زمان ایران نگاشته است. به هر حال این امر خود موضوع پژوهشی دیگر است و نیاز به منابع بسیاری دارد که فعلاً در دست ندارم.نتیجه نهایی من این است که کلمه "آریا" در متن کتیبه بیستون به معنی "نافرمان" و "شورشی" به کار رفته است و نه برای اشاره به نام یک قوم یا زبان.

-----------------------------------
بررسی تحلیلی کتیبه بیستون
http://kurdishperspective.com/read.php?id=1396

واژه "آریا" یکی از کلماتی است که برای اشاره به مردمانی خاص به کار برده می شود. این واژه معروف حتی زمانی که هیتلر رهبری آلمان نازی را به عهده گرفت بار نژادپرستانه ای هم پیدا کرد که هنوز به طور کلی از آن تهی نگشته است. بررسی سیر تاریخی این واژه برای بررسی تاریخ یک ایده بسیار مهم است. بسیار مهم است که بدانیم چگونه واژه "آریا" در تاریخ معاصر به نام یک زبان و حتی نژاد تبدیل شده و حتی بار فاشستی و نژادپرستانه گرفته است. در آنچه در این قسمت می آید کاربرد این واژه را در کتیبه بیستون بررسی می کنم...
پاسخ:
آقای رضا. یادداشتی هم احتمالا با عنوان میخ آخر یا آریاییان شرور در مجموعه این نوشته ها موجود است که آدرس آن را ندارم. در کتیبه بیستون با وضوح کافی آریایی به معنای شرور و نافرمان به کار رفته و هیچ ارتباطی با قوم و گروهی که اینک در بوق کرده اند ندارد. البته مطالب درباب آن کتیبه بسیار بیش از این هاست که کسانی مشغول کار بر روی آنند. موفق باشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نمایش مجدد مجعولات مجلل اثر استاد مجتبی غفوری از ماهواره - 3

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:30 PM
reza
چهارشنبه 2 تیر ماه سال 1389 ساعت 06:36 AM
پخش مجدد مستند مجعولات مجلل از شبکه رنگارنگ هم اینک چهارشنبه 2 تیرماه ساعت شش و نیم  صبح به وقت تهران شروع شد. ( سه شنبه 22 ژوئن ساعت 10 شب به وقت واشنگتن)


جهت مشاهده آنلاین
http://www.jahantv.com/rangarang.htm

Rang-A-Rang
Hot Bird 6
Transponder 134
Frequency: 11199
Polarization: Vertical
Symbol Rate: 27500
FEC: 5/6

Rang-A-Rang
Telstar 12
Transponder 5
Frequency: 11494
Polarization: Vertical
Symbol Rate: 17469
FEC: 3/4
SID: 10
VPID: 272 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فداکاری و ایستادگی دوستان استاد پورپیرار  (دوستانه)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:29 PM
محمد اوجال اولوتورک
سه شنبه 1 تیر ماه سال 1389 ساعت 6:57 PM
با سلام و عرض تبریک برای راه اندازی وبلاگ جدید و البته عرض تسلیت به "کسانی که چشم دارند ولی نمی بینند، و گوش دارند ولی نمی شوند"!

فقط خواستم این را خدمتتان عرض کنم که به رغم تمامی ممانعت ها از انتشار "حقیقت"، ما دربست در اختیارتان هستیم تا نوشته ها و یادداشتهایتان را به هر طریق ممکن و به هر قیمتی به دست طالبان حقیقت برسانیم.
و الله خیر حافظ و معین
پاسخ:
آقای محمد اوجال اولوتورک. ممنون از الطاف شما.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

در مورد اقبال - در مورد تفضلی - ۲  (افراد و شخصیت ها)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:25 PM
مهدی - مهدی
سه شنبه 1 تیر ماه سال 1389 ساعت 2:02 PM
جناب آقای پورپیرار،

محقق دور اندیش خسته نباشید. مسلماً مطالب آن وبلاگ بنیان اندیشانه نیست. امّا کشف صحت و سقم ادعاها و انتصابات مربوط به شخصیت های تاریخی معاصر که در آن وبلاگ مطرح شده است ممکن است درک ما را از تاریخ معاصر تغییر دهد. به عنوان مثال اگر هدف نویسنده تطهیر خاندان پهلوی یا توطئه ای دیگر نباشد و بتوان از صحت متن نامه های منتسب به محمد رضا شاه اطمینان حاصل کرد، باید به گونه ای دیگر به زنجیره اتفاقات 30 - 40 سال اخیر نگاه کرد. مثلاً متن زیر نمونه ای است که نویسنده وبلاگ مدعی شده است که نامه محمد رضا شاه به دکتر منوچهر اقبال است:

جناب مستطاب و دانشمند اندیشمند، دکتر منوچهر اقبال - دام اقباله؛ کتاب ارزشمندی را که نزدیک به ٨ ماه از اوقات فراغت خود را ، صرف نگارش و تحقیق و تدوین آن نموده اید، با حوصله و دقت کافی و دور از چشم اطرافیان خواندم. من بسختی میتوانم باورکنم که کسی با اشتغالات فراوانی که شما دارید، بتواند هشت ماهه چنین اثـر نفیسی را با آنهمه گستردگی و پراکندگی تحقیقات موجود در آن، ارائه دهد. اما چون نبوغ ذاتی در خانوادۀ مرحوم اقبال السّلطنه، امری مشهود است، این در مورد شخص شما برای من ثابت گشـته و سرعت عمل حضرتعالی درانجاح امور محوّلۀ مملکتی ما سرمشقی است برای دیگر مسئولین. وامّا، کتاب نفیس شما را مو بمو خواندم. نزدیک به پنجاه روز از اوقات فراغت خود را فـقـط برای مطالعۀ آن صرف کردم وگاه شبها در بستر خواب نیز به مطالب آن می اندیشیدم. ابتدا قبول کردنش سخت بود که بپذیرم واقعاً ملت ایران اینهمه سال با دروغهای مورّخان سرگرم شده باشند و به یک چنین تاریخ سراسر افسانه ای دل خوش کرده و بر سر قبری اشک ریخته باشند که مرده ای درآن قبر اصلاً نبوده است (زرتشت و دیگر شخصیتهایی را میگویم که استوانه های تاریخ ایران هسـتـند!!)؛ ولی با انصاف و بدون تعصب، کتابتان را خواندم و به این نتیجۀ تلخ و باورنکردنی رسیدم که خود من نیز عمری در اشتباه بوده ام. صراحتاً میگویم که اکثر نزدیک به همۀ گفته هایتان دراین کتاب منطقی بنظر میرسد؛ اما چند نکته بـرایـم مجهول یا مبهم باقی مانده، که شما باید حضوراً توضیح بدهید و با من درمورد آنها بحث دوستانه بنمائید که اگر بازهم ثابت شودکه اشتباه کرده ام، بدون درنگ تسلیم همگی کتاب شما خواهم بود. باری، پی بردم که کوروش هخامنشی و نیز دیگر پادشاهان ایران باستان، افرادی نبوده اندکه ارزش داشته باشند تا تقویم آنـها را مجدداً ترویج بدهیم اما جناب دکتر اقبال، با اینکه من پذیرفته ام کـه تصویب این تقویم درسال گذشته (اسفند١٣۵۴) شاید اقدامی عجولانه از من بود و شاید اشتباهی بزرگ (که پیشگوئیهای شما نیز درست درآمد)، اکنون نمیتوانم در این شرائطی که حزب توده در عرصۀ دانشگاه و در میان نسل نوجوان ایران ، به تاخت وتاز و گردوخاک کردن مشغول است،یک بهانۀ دیگر نیز با چاپ کتاب ارزشمند شما دست کمونیستها ومارکسیستها بدهم تا زرتشتیها را نیز به جمع خود اضافه کنند. گذشته از ایـنکه، فقط این مسئله خشم زرتشتیها را برنمی انگیزد، بلـکه تمامی احزاب ملیگرا با من وشما دشمنی خواهند کرد و بیم آن میرود که انتشار این کتاب و اعلام ساقط شدن تقویم مزبور، تیر خلاصـی برای ایران و در نتیجه سقوط درکام کمونیست باشد. لیکن برادرم شاپورحمیدرضا و شهریارجان و نیز برخی دیگر سخت اصرار دارند که هم کتاب را سریـعاً منتشر کنیم و هم من رسماً تقویم را ساقط کـنم. درخواست من اینستکه کمی صبرکنیم ودرشرائط مساعدتری (و لو چند سال بعد) این کار را انجام بدهیم. نظر شما چیست؟! دوست دارم بی پرده به من پاسخ بدهید. مراقب خود باشید. محمدرضا پهلوی - ١٠ اسفندماه ١٣۵۵
پاسخ:
آقای مهدی - مهدی. اصل همان است که خود گفته اید: ابتدا باید از صحت اسناد و ادعاها مطمئن شد. هرچند  نشانه هایی چون مرگ زود هنگام تفضلی و اقبال محل تامل بسیار است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معنای زنا و فحشا - اسلام و شمشیر  (اسلام و شمشیر)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:24 PM
یک سئوال
سه شنبه 1 تیر ماه سال 1389 ساعت 12:22 PM
با سلام
استاد عزیز خواستم نظر شما را در مورد سه یادداشت که پیرامون زنا و فحشا در این وبلاگ آمده است را جویا شوم؟!
ممنون
bazkhani.blogfa.com
پاسخ:
آقای اترش. نوشته های شما را خواندم. گمانم باید تا درج یادداشت ۵۰ اسلام و شمشیر تامل کنید، که به گمانم زمان ان نزدیک است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معنای قطار در مثنوی معنوی  (متفرقه)

یکشنبه 28 شهریور 1389 ساعت 1:23 PM
khalil
سه شنبه 1 تیر ماه سال 1389 ساعت 10:19 AM
با سلام
استاد به نظر شما در بیت زیرمنظور از کلمه قطار در کتاب مثنوی معنوی مولانا چیست؟ آیا می تواند همان وسیله نقلیه امروزی باشد؟

این سخن پایان ندارد بازران
تا نمانیم از قطار کاروان
(جلد اول مثنوی معنوی-بر اساس نسخه رینولدالین نیکلسن-ص۱۵۶)
ممنون
پاسخ:
آقای khali. مگر این که هر شتر را یک واگون و یا هر واگون را یک شتر و استر و اسب فرض کنیم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
<<    15      16      17      18      19      20      21      22      23      24    >>

هیچ نظری موجود نیست: