شنبه، مهر ۱۷، ۱۳۸۹

صفحه یازدهم

اختلاف عکس ها  (متفرقه)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 9:33 PM
abbas
جمعه 29 مرداد ماه سال 1389 ساعت 06:06 AM
استاد خسته نباشید.اگر به عکسی که برایتان  می فرستم توجه کنید متوجه می شوید  سنگی که سر در را تشکیل می داد در عکس در سایت شما وجود نداردhttp://payvand.com/news/04/aug/1102.html
پاسخ:
سلام
آقای abbas. از ارسال لینک های مفیدتان بسیار ممنونم. آن تکه سنگ که تراش آن نیز ناتمام است بخشی از قرنیز لبه بام است که بقیه جزاء آن نیز در زیر دیوار و البته به صورت نیمه تراش پراکنده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

میزان حقه بازی مرمت کاران و دست اندرکاران  (تخت جمشید)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 9:31 PM
امیر
چهارشنبه 27 مرداد ماه سال 1389 ساعت 4:44 PM
جناب نیسی

باز هم گرفتار سوء تعبیر شده اید. من منکر وجود کتیبه ها نشدم که شما می فرمایید "ولی الحمدلله در این کامنت همان عکسی که در یادداشت استاد عزیز آورده شده را ارائه می دهید و به وجود این کتیبه ها اعتراف می کنید." بلکه با ارایه عکسی که در زمان ما گرفته شده است و با علم به اینکه کتیبه ها در حال حاضر قطعا وجود دارند، خواستم نشان بدهم با توجه به این تصویر و فاصله تصویربرداری نمی توان در مورد وجود یا عدم جود کتیبه ها قضاوت کرد، وگرنه کتیبه ها در زمان گرفتن این عکس بطور قطع وجود داشته اند.

"حال که در این عکسی که میفرمائید و از فاصله موجود در آن کتیبه ها پیدا هستند در عکس اول و دوم یادداشت "کتیبه های تخت جمشید" که فاصله ها کمتر از عکس ارائه شده توسط شما(که در یادداشت هم موجود است) میباشد ولی کتیبه ای دیده نمیشود."   باید عرض کنم که تصویر دوم قسمتی از همان تصویر اول است که با بزرگنمایی یا زوم کردن روی عکس بدست آمده است. به علت پایین بودن کیفیت تصویر نخست، بزرگنمایی باعث محو شدن تصویر دوم شده است که در نتیجه چیزی بیش از آنچه در تصویر اولیه دیده می شود را نمایان نمی کند. ظاهرا شما تصور کرده اید دومی از فاصله نزدیکتر گرفته شده است. با ارایه تصویر جدیدی که از همان زاویه و فاصله ولی در زمانی که کتیبه ها وجود داشته اند گرفته شده است خواستم نشان دهم که باز هم آنها روی تصویر قابل مشاهده نیستند. تصویر دوم بزرگنمایی تصویر اول بود.

"اگر این ستون مرمت شده که باید در عکس های قدیمی اثر آسیب دیده آن وجود داشته باشد".  بنده عرض کردم مرمت و بازسازی. قطعا تکه های ستون و سرستون به یکدیگر متصل و چسبانده شده اند، همانطور که دد لینکای ارسالی قابل تشخیص بودند. اما آثار آن در عکس قدیمی مشاهده نمی شود پس باید آنها را در محلی خارج از کادر عکس برداری پیدا کرده باشند و بنا به تشخیص کارشناس یا کار شناسان محل آن را در اینجا تعیین کرده و منتقل کرده باشند (دلیل این تشخیص را باید از همان کارشناسان جویا شد) ولی این موضوع حاشیه است و ربطی به اثبات وجود کتیبه ها در زمان گرفتن تصویر قدیمی ندارد. در لینک زیر می توانید نمونه ای از مراحل بازسازی را مشاهده کنید:
http://www.free-imagehosting.com/out.php/i4094_5.jpg

اینهم وضعیت قسمتی از سایت بعد از حفاری و جمع آوری قطعات پیدا شده در کنار هم برای انجام بازسازی:
http://www.free-imagehosting.com/out.php/i4095_image026.jpg

"حال شما بفرمائید این کتیبه های جعلی چرا حاشیه ندارد و کارهای لازم روی آن انجام نشده است؟"
نمی دانم این دیگر چه ایرادیست! حک کردن روی چند تخته سنگ صاف و صیقلی چه نیازی به حاشیه دادن دارد آنهم در ارتفاع و زیر سقف دروازه که از آسیب برف و باران هم مصون بوده است. کارهای لازم یعنی ایجاد قاب عکس و تراشیدن گل و بته در حاشیه کتیبه؟ اگر چنین چیزی سراغ دارید لطفا به من هم نشان بدهید. در لینک زیر کتیبه های گنج نامه همدان قابل مشاهده اند:
http://www.free-imagehosting.com/out.php/i4096_g1.jpg
http://www.free-imagehosting.com/out.php/i4097_g2.jpg
می بینید که با وجود قرار داشتن در فضای آزاد و قصد حکاک از قرار دادن کتیبه ها در معرض دید عموم، حاشیه و تزیینی منظور نشده است تنها تخته سنگ را برای فراهم کردن سطحی صیقلی تراشیده اند  که در نهایت بشکل قابهایی در آمده اند.

"بله در اینجا به دلیل اینکه این مطلب را ساعت 3 بامداد نوشتم خیلی نمی توانید به چنین اشتباهی که معنا و مفهوم کلام را عوض نکرده، خورده بگیرید و اگر مقصودتان ضعف قلم من است وسع من بیش از این نیست شما به بزرگواری خودتان ببخشید"
در اینجا به هیچ وجه قصد غلط گیری از شما را نداشتم بلکه منظورم اظهار شگفتی از شما بود که در یکجا با استناد به تصویری متقاعد می شوید که کتیبه ای وجود نداشته ولی چند خط پایین تر از تصویر مشابه نتیجه گیری معکوس می کنید. اتفاقا قلم شیوایی دارید و بخشش هم کار بزرگان است که به شما برازنده تر است. در ضمن من اطلاعی از اینکه شما به کدامیک از اقوام تعلق دارید ندارم. شاید هر دو از یک قوم باشیم.
پاسخ:
آقای امیر. لینک عکس هایی که گذارده اید هیچ ربطی به موضوع کتیبه های دروازه ندارد و مجموع آن ها فقط به کار اثبات قدرت حقه بازی و جعل نزد به اصطلاح مرمت کاران جهود می آید. مثلا سرطاق های قسمت تچر که مشغول بالا بردن آن ها هستند اگر قبلا از بالای جرزها سقوط کرده پس چرا صحیح و سالم است و اگر روی زمین به سلامت یافت شده پس هرگز به محل اصلی خود به علت پوریم و تعطیلی کار در تخت جمشید بالا نرفته است. لطفا قبل از  آشنایی با بنیان مطالب وارد اظهار نظر نشوید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تخت جمشید چه قدر می ارزد ؟  (تخت جمشید)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 9:29 PM
***
چهارشنبه 27 مرداد ماه سال 1389 ساعت 03:03 AM
با سلام.خسته نباشید استاد
پیشنهاد میکنم در صورتیکه قصد انتشار مجدد ۱۲ قرن سکوت را چه به طور رسمی و چه غیر رسمی دارید و یا به صورت جزوات به علاقه مندان توسط انتشارات کارنگ قرار باشد ارائه دهید حتما یک بازبینی کلی و ویرایش مجدد داشته باشید چون با توجه به حقایق جدیدی که مرحله به مرحله طی چند سال بعد از انتشار ان کتب در این وبلاگ داشته اید و همچنین همین مقاله فعلی در خصوص کتیبه های تخت جمشید به نوعی برای خواننده گان تازه واردتان و یا باستان پرستان کینه توز و متعصب نوعی شائبه تناقض(البته از دید حضرات) ایجاد میشود (البته متوجه هستم که در ان برهه زمانی ارائه همه حقایق یکجا کاملا غیر قابل هضم میبود و روش شما هوشمندانه بود) .
ضمنا با توجه به این روشنگری که در مورد کتیبه های تخت جمشید فرمودید به نظر بنده کاملا پرونده این بنا را ببندید و وقت گرانبهایتان را صرف پاسخ به زوزه کوردلان متعصب نکنید و حتی در مورد بیستون!! مطمئنا آن کتیبه هم جعلی است. به نظرم زودتر به تاریخ معاصر وارد شوید که خیلی مشتاقانه منتظر سیراب شدنیم.
پاسخ:
آقای  ***. نگران گرفتاران در شائبه تناقض نباشید. آن ها برای مجموعه تخت جمشید به اندازه یک پاکت بادام زمینی مزمز هم ارزش قائل نیستند و لجوجانه دستورات را اجرا می کنند و چون مرد میدان مباحث بنیانی نیستند مانند چهارشنبه سوری از آتش مدخل های کلان جفتک زنان می پرند. ضمن این که در بررسی ساختمان تچر و کتیبه های آن، قلابی بودن آن ها را تذکر داده ام. خودتان را قیاس قرار دهید. آیا بدون آگاهی های قبلی آماده شنیدن مبحث قلم و یا نقشه شهرها و  دالان ورودی تخت جمشید بودید؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ حک کتیبه بیستون چیست ؟‌  (هخامنشیان)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 9:27 PM
مهدی - مهدی
سه شنبه 26 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:23 PM
جناب اقای حسین محمدی،

همان کتیبه بیستون هم مشکوک است. زیرا متن فارسی آن را (چه باستانی باشد چه نو کنده) بعداً نقر کرده اند. به آن نشان که در زمان نقر اولیه کتیبه محل مناسبی برای متن فارسی در نظر گرفته نشده است و بعداً هر جای خالی که پیدا کرده اند متن فارسی را اضافه کرده اند.

با احترام
مهدی
پاسخ:
آقای مهدی. بدین ترتیب ظهور حروف میخی داریوشی در بیستون، حک آن را بسیار دیرتر از بنای تخت جمشید می برد که اگر کتبه های آن را حک جدید ندانیم، مملو از خط میخی داریوشی است.  و چون تخت جمشید هم نیمه تمام و به خود رها شده است، پس تاریخ حک کتیبه بیستون نامعلوم می شود و ارزش همزمان بودن خود را از دست می دهد. این مطلب سرنخ و راه نمای یگانه ای برای شناخت تاریخ درست هخامنشیان است. موفق باشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آخرین بازمانده از هخامنشیان تا این لحظه‌!  (هخامنشیان)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 9:26 PM
بی نام
سه شنبه 26 مرداد ماه سال 1389 ساعت 8:43 PM
استاد عزیز شلام علیکم -خسته نباشید

هر دم از این باغ بری می رسد.
تیر خلاص بر تفاخر وتکبرمنافقانه  باستان پرستان  شلیک نمودید  وبی ریشه گی این حضرات را چنان نور نما نمودید که هر مدعی از این دست را دیوانه ای توهم زده نمایاندید.وثابت شد که تورم جعل چنان در این مجموعه انباشت است که گذر رمان هر روز بیش از روز دیگر بیماری توهم زدگان را تایید و مزدوران جیره خوار یهودیت پست را رسوا تر می کند.
استاد دست مریزاد بسیار عالی بود.
پاسخ:
آقای بی نام. از مراحم شما ممنونم. به قول آقای حسین محمدی برای هخامنشیان تنها کتیبه بیستون باقی مانده است، زیرا اثبات قلابی بودن تک کتیبه همدان از نوشیدن لیوانی چای سبز آسان تر است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تا چه حد در راه دروغ کوشیده اند ؟  (تخت جمشید)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:46 PM
امیر
سه شنبه 26 مرداد ماه سال 1389 ساعت 12:25 PM
جناب آقای پورپیرار

در خصوص تصویری که در آخرین پست ارسالی شما مورد بررسی قرار گرفت، توجه تان را به تصویر موجود در لینک زیر جلب می کنم:
http://www.travelblog.org/Photos/2456944
عکس فوق از زاویه ای تقریبا برابر با عکس مورد بررسی شما گرفته شده با وضوح تصویر تقریبا برابر با این تفاوت که فاصله عکس برداری کمی به موضوع نزدیکتر بوده است و "زمان عکس برداری هم نزدیک به زمان حال می باشد". با این وجود و با هیچ ترفندی قادر به مشاهده کتیبه ها نشدم.
در زیر تصویر بزرگنمایی شده را می توانید ملاحظه کنید:
http://www.free-imagehosting.com/out.php/i4037_Nationsgateresized.jpg

سپاسگذارم
پاسخ:
آقای امیر. در این عکس ها روی قسمت مربوط به  کتیبه ها کار کامپیوتری انجام داده اید.  
 
 
 
آمون : در مورد جعل کتیبه در تخت جمشید است .
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مسجد سلیمان، آبادان(عبادان)، شوشتر، دزفول، و مهاجرت به خوزستان  (شهرهای ایران)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:35 PM
حقیقت دوست
شنبه 30 مرداد ماه سال 1389 ساعت 7:00 PM
استاد پورپیرار ، کسروی در کتاب تاریخ 500 ساله خوزستان گفته که شهر مسجد سلیمان در سال 1327  وبا رشد استخراج نفت در آن منطقه و فراهم شدن محیط کار برای کوچ نشینان عرب وبختیاری تاسیس شده  که شهر عبادان هم در همین حدود رونق گرفت  وبا  تعداد جمعیتی کم  که از آمار جمعیتی شهر های شوشتر ودزفول ارائه  داده وبا محاسبه  آماری  رشد جمعیت میتوان گفت که دزفول وشوشتر تا سیصد سال پیش خالی از سکنه بوده اند وجز آثار قدیم قبل از اسلام  آثاری منوط به قبل از  300 سال پیش یافت نمیشود  البته اگر قبرهای مشکوک البراء بن مالک  برادر انس بن مالک که گویند در مایسمی فتح بلاد فارس به شهادت رسیده و قبر یعقوب لیث صفار را مستثنی دانست!
همچنین هم بیشتر قبایل عرب در حدود سیصد الی 400 سال پیش در حکومت مشعشعیان یا همان موالی ها وارد ایران شدند
که اینها همه موید خالی از سکنه بودن ایران میباشد ولی همه کتاب های تاریخی دیگر عکس این را ثابت میکنند ، وآنچه که مرا در اثبات نظریه شما در خوزستان به شک وامیدارد عدم وجود موانع وسدود طبیعی مانند کوه ودریا وصحرا بین خوزستان وبین النهرین وخلیج وشام وجزیرة العرب میباشد کهد چگونه انسانهای این مناطق به خوزستان پر آب واین جلگه سرسبز وارد نشده اند! چرا این عرب هایی که 400 سال پیش به خوزستان کوچ کرده اند چرا با فاصله کم 40 الی 50 کیلومتری با این خطه سرسبز    زودتر آنچه شما میفرمایید یعنی مثلا 800 سال پیش یا 1000 سال پیش ویا حتی قبل از آن کوچ نکردند
پاسخ:
آقای حقیقت دوست. عجیب است که این یعقوب لیٍث صفاری گوری هم در شیراز دارد! احتمالا در عهد او مرده ها هم ییلاق و قشلاق می کردند  یعقوب لیث تابستان ها را در شیراز مقبور می شده و زمستان ها به خوزستان می رفته است. از بابت سئوال دوم شما هم لازم است یک شب جمعه به قبرستانی در اهواز  بروید، مرده حرف شنو و اهل مجادله های تاریخ بیابید و از او سئوال کنید که چرا این همه دیر به خوزستان سرازیر شده اند!؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معضلاتی در راه ترجمه اسلام و شمشیر  (اسلام و شمشیر)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:29 PM
عباس سلامات
دوشنبه 25 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:12 AM
با سلام به همه دوستان
و با پوزش برای این غیبت طولانی
به آقای سنجری بابت وبلاگ جدید تبریک می گویم و از زحمات ایشان قدردانی می کنم.
بعلت مخالفت خانم هیجان،که ظاهرا مخالفت خود را حضورا به استادنیز  اعلام نموده اند، از درج ادامه یادداشت ها در ناریای عربی بر روی سایت مکتوب معذورم.
خانم هیجان گویی با ناشری برای نشر کتابشان به توافق رسیده اند به همین دلیل مایل به ادامه نشر ترجمه خود بر روی اینترنت نیستند. اگر دوستی خواهان ادامه کار برروی سایت مکتوب است اعلام فرماید با کمال میل یوزرنیم و پسوورد وبلاگ را در اختیارش قرار خواهم داد.
از همه دوستانی که در این مدت با راهنمایی های خود مرا یاری کردند متشکرم.
پاسخ:
آقای سلامات. خانم هیجان حضورا به من اطلاع دادند که با نصب ادامه یادداشت های عربی ترجمه خودشان مخالف اند... حالا که شما هم از  ادامه کار دست می کشید بد نیست در پایان آخرین یادداشت نصب شده دعوت کنید برای ادامه مطالعه یادداشت ها به وبلاگ آقای سنجری بروند.  
 
 
 
آمون : پیشاپیش به کسانی که شاید روزی ناراحت از درج این کامنت یا هر گونه ایراد بر آن باشند، اعلام کنم که هیچ جوابی برای پرسنده ندارم. 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اسحاق بن شپروط و مالکوم (مالکولم) ناپیر ( napier malcolm  )  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:26 PM
رامین.ص
یکشنبه 24 مرداد ماه سال 1389 ساعت 6:07 PM
با سلام:
ایام ماه رمضان بر همه مبارک باشد.استاد گرامی اگر امکان دارد
اسم "مالکوم ناپیر" را به صورت انگلیسی بنویسید تا بتوانیم از
اینترنت ان را جستجو کنیم.
در یکی از کتابهایتان فرموده بودید از "اسحاق بن شپروط" سخن
خواهم گفت اما مطلبی نیافتم. باتشکر.
پاسخ:
napier malcolm
این نام مالکولم به انگلیسی است
وفور ساختمان هایی با راس هرمی نیز
به این دلیل است که تحقیقات مهندسان و معماران
اثبات کرده است که این گونه مخروط ها موجب دوام
بیش تر مصالح بنا و نیز سلامت مطمئن تر ساکنین آن می شود
مور د اسحاق بن شپروط هم یک خاخام است که در تحولات اسپانیا
نقش داشته است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه کامل اسلام و شمشیر به زبان منتخب رب العالمین ( عربی )  (اسلام و شمشیر)

پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:22 PM
مسعود سنجری
شنبه 23 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:40 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

دومین وبلاگ حق و صبر به زبان عربی راه اندازی گردید که از آدرس زیر قابل دسترسی است.

http://haghvasabr2.vatanblog.com

امیدوارم این وبلاگ جدید بتواند سهمی را در انتشار آثار شما داشته باشد. در حال حاضر 45 یادداشت اسلام وشمشیر در آن نصب شده و بتدریج یادداشتها و لینکهای دیگری نیز بر روی آن قرار خواهد گرفت. بعلت اینکه آماده شدن ترجمه جدید از نسخه فارسی اسلام وشمشیر بطول می انجامد و بدلایل متعددی نباید بیش از این در انتشار آثار استاد درنگ نمود لذا از همان ترجمه هیجان عزیز با تعدیلاتی در این وبلاگ استفاده گردیده است که البته این تعدیلات هرگز نمی تواند از ارزش زحمات ایشان بکاهد.

در ضمن نسخه موبایل وبلاگ از آدرس زیر قابل دسترسی است.

http://haghvasabr2.vatanblog.mobi

خواهشمندم چنانچه کسی از دوستان از سرویس وایمکس استفاده می کنند نحوه مشاهده آن را در موبایل به ما  اطلاع دهند.
استاد گرامی و دوستان در صورت مشاهده هراشکال در متن یا امکانات وبلاگ ما را از راهنمایی خود بی دریغ نگذارند.
والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
دوست عزیز آقای سنجری. ارائه کامل مقالات اسلام و شمشیر به زبان عرب ، موفقیتی بزرگ است که به همت شما بالاخره سرانجام یافت. به شما شاد باش می گویم و سپاس می گذارم که این گره ده ساله را گشودید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo
<<    6      7      8      9      10      11      12      13      14      15    >>

هیچ نظری موجود نیست: