شاهزاده ها و میرزا های قلابی قاجاری (قاحار)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:19 PM abbas شنبه 23 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:36 AM http://www.zarrinkafsch-bahman.org/6.html پاسخ: آقای عباس. لینک بسیار سرگرم کننده و پر محتوایی بود. ولی مکان استقرار این عالی جنابان را معلوم نمی کرد. پروفسور حسابی (افراد و شخصیت ها)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:16 PM عربگری شنبه 23 مرداد ماه سال 1389 ساعت 00:58 AM سلام اولا می خواهم نظرتان را در مورد کتاب «استاد عشق»نوشته ای از ایرج حسابی از خاطرات پدرش پروفسور حسابی بدانم زیرا که ایشان قبل از انقلاب با وام بانکی ملکی را در تجریشبرای خود ساخته اند که صدو اندی اتاق رویال دارد و حتی چندی پیش تلویزیون فقط یکبار اعلام کرد که هنوز هم قسط اول آن پرداخت نشده! و سفر عجیب او در کودکی بدون پدر به فرانسه و اقوال بسیار... ثانیا در مورد مقاله اخیرم اگر نظرتان را مرحمت بفرمائید ممنون می شوم: ...نکته جالبتر در اینجاست که با وجود صراحت احادیث در رنگ سیاه مو و چشمان پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع)، تمثالهای فرضی که از این بزرگان در همه جا رویت می شود نیز به شکل چشمان رنگی می باشند. یک وای بزرگ را باید موقعی با نعره ای سهمگین فریاد زد که متوجه باشیم اصولا عرب جماعت آنهم در صدر اسلام به جز با چهره ای گندمگون و چشمانی سیاه شناخته نمی شده است و اینجا درست همان جایی است که یک ناصر پورپیرار تازه نفسی می طلبد تا پرده از فتنه کهن و خزنده یهودیان برفکند زیرا که در کتب عتیق است که چشمان رنگی و موهای قرمز و زرد معرف یهودیان و بنی اسرائیل با آن عنادها و لجاجت ها و فسادهای مذکور است... پاسخ: آقای عربگری. در سرزمین ما دشمن اسلام و عرب و توجیهگر دوران ماقبل اسلام دهان گشادتر و دروغ سازتر از او نداریم که در اطراف او چنان مهملاتی ساخته اند که یک کامیون ۱۸ چرخ هم نمی تواند حمل کند. ماه رمضان و اراده الهی (اسلام)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:14 PM حاجی زاده جمعه 22 مرداد ماه سال 1389 ساعت 10:54 PM استاد گرامی از پاسخی که لطف کرده و مرقوم فرمودید ممنونم، لکن سئوال من فاقد خصیصه طعن و خرده گیری است بنابراین مشمول آن آیه نمی شود. هر آیه ای در زندگی و امورات دنیوی و اخروی ما مصداقی دارد، این آیه نیز از این اصل مستثنی نیست، بارزترین مصداقی که برای آیه مذکور به ذهن من جستجو گر آمد گردش ماههای قمری است که بعد از طی هر سه سال، تمامی ماهها از قرارگاه خود کاملا جابجا می شوند. در استانی که من در آن زندگی میکنم کشاورزی رونق دارد و اینک فصل کار و تلاش شبانه روزی است، هوا گرم و روزها طولانی! بنابراین کشاورزان ناگزیر از روزه خواری اند، آیا باور کردنی است خداوندی که در فکر آسان کردن امر عبادت برای بیمار و مسافر است نسبت به خیل کارگران و دهقانان ودامداران در فصول تلاش و اقتصاد بی اعتنا بوده باشد!!؟ پاسخ: خانم حاجی زاده. احتمالا شعار تبلیغاتی روزه داری مهمان خدا بودن است را باور کرده اید. چه طور است از میزبان بخواهید تا رمضان را در دی ماه ثابت نگه دارد که روزها کوتاه است، شرایط زمستانی تشنگی نمی آورد و کشاورزان عزیز ما هم بیل نمی زنند، شاید اگر بیش تر اصرار کنید کشیدن سیگار و چپق و نوشیدن چند لیوان چای هم موجب ابطال روزه نشود!!؟ جعل اندر جعل به نام هنر هخامنشی (تخت جمشید)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:13 PM r134a جمعه 22 مرداد ماه سال 1389 ساعت 4:12 PM کاوش تپه حسنلو آغاز شد جام جم یکشنبه 17 مرداد 1389 ... خطیب شهیدی پیش از این توضیح داده بود: در گذشته، باستانشناسان آمریکایی بهمدت 20سال، 10 فصل در تپه حسنلو و اطراف آن فعالیت و حدود 10 دوره را شناسایی کرده بودند. این دورهها از نوسنگی آغاز میشود و دورههای مس و سنگ، مفرغ، عصرآهن، اورارتو، هخامنشی، سلوکی و ایلخانی را دربرمیگیرد.... توجه کنید بعد از هخامنشی نوبت سلوکیه و بعد هیچی نیست تااااا ایلخانی ! پاسخ: آقای r134a. کاوش های باستانی در ایران فقط یک دوره دارد: ماقبل پوریم، یعنی ایران کهن، که حسنلو هم یکی از مراکز آن است. هیچ یافته ای را نمی توان هخامنشی نامید، زیرا دوره تسلط آنان بسیار کوتاه، یعنی تا اواسط خشایارشا و دائما در حالت دفاع و نزاع گذشته است. آن ها هرگز در مرکزی ثابت و در آرامش توقف نداشته اند که در اندیشه تولید اختصاصی خود باشند، که نمی دانم چه گونه چیزی را ممکن بود بسازند!در حال حاضر فقط چند ظرف طلایی را نشانه تولید هخامنشی می دانند که به وجه مضحکی مجعول است. این ظروف کپی کامل آن جام و گلدان و بازوبند هایی است که در پله های آپادانا منقوش است و چون تخت جمشید هرگز محل تدارک هیچ جشنی نبوده، پس جاعلان با کپی کردن، همان اشیاء را از تولیدات هخامنشی معرفی می کنند. نادانی و ابلهی سازندگان امپراتوری هخامنشی تا به حدی است که درک نکرده اند همان گلدان و ظرف و بازوبندها تحفه همراه مردم عازم بارگاه خشایار است نه تولید هخامنشی!!! نقشه شهرهای ایران در دوره قاجار نیز به خوبی شهادت می دهد که تا زمان ناصر الدین شاه در ایران تولید بومی و ملی و محلی نداشته ایم که کشف نمونه ای از آن به حفاری نیازمند شود! تغییرات ماه های سال (نکات بدیع و آموزنده)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:11 PM حاجی زاده جمعه 22 مرداد ماه سال 1389 ساعت 2:27 PM سلام پیرو سئوال یکی از دوستان در خصوص ماههای قمری ذکر نکته ای ضروری به نظر می رسد: در آیه 37 سوره توبه خداوند پس از پرداختن به موضوع ماههای حلال و حرام می فرماید: ""إِنَّمَا النَّسِیءُ زِیَادَةٌ فِی الْکُفْرِ یُضَلُّ بِهِ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُحِلِّونَهُ عَامًا وَیُحَرِّمُونَهُ عَامًا لِّیُوَاطِؤُواْ عِدَّةَ مَا حَرَّمَ اللّهُ فَیُحِلُّواْ مَا حَرَّمَ اللّهُ زُیِّنَ لَهُمْ سُوءُ أَعْمَالِهِمْ وَاللّهُ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ جز این نیست که جابجا کردن [ماههاى حرام] فزونى در کفر است که کافران به وسیله آن گمراه مىشوند آن را یکسال حلال مىشمارند و یکسال دیگر آن را حرام مىدانند تا با شماره ماههایى که خدا حرام کرده است موافق سازند و در نتیجه آنچه را خدا حرام کرده بر خود حلال گردانند زشتى اعمالشان برایشان آراسته شده است و خدا گروه کافران را هدایت نمىکند."" آیا این آیه اشاره به گردش ماههای قمری ندارد؟ آیا خداوند در این آیه چنین گردشی را مردود و مرادف با کفر اعلام نفرموده است!؟ استاد ممنون می شوم اگر حضرتعالی راهنمائی بفرمائید. پاسخ: خانم حاجی زاده. و اذا رایت الذین یخوضون فی آیاتنا فاعرض عنهم حتی یخوضوا فی حدیث غیره و اما ینسینک الشیطان فلا تقعد بعد الذکری مع القوم الظالمین. (انعام، ۶۸) حکم روزه گرفتن در قرآن (اسلام)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:09 PM khalil جمعه 22 مرداد ماه سال 1389 ساعت 02:13 AM استاد آیا روزه گرفتن در قرآن آمده است یا از تفاسیر در آورده اند. و اگر واقعاً در این مورد نوشته آیا به یک ماه گرسنه ماندن اشاره کرده یا نه ؟؟؟؟ ممنون می شوم اگر مرا روشن و آگاه سازید.قبلاً از راهنماییهای شما نهایت تشکر را دارم. پاسخ: آقای خلیل. آیات ۱۸۳ تا ۱۸۸ سوره بقره را بخوانید. آغاز شهر نشینی در ایران؛ مهاجرت عشایری یا کوچ ؟ (شهرهای ایران)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:08 PM *** پنجشنبه 21 مرداد ماه سال 1389 ساعت 6:50 PM خسته نباشید استاد آیا شروع به شهر نشین کردن اقوام کوچانده شده به ایران از ۱۵۰-۲۰۰ سال پیش شروع شد و یا کلا کوچاندن انها به فلات ایران.منظورم این است که از ۳۰۰ سال پیش به ایران کوچانده شدند و به نوعی زندگی عشایری-روستایی داشتند و سپس جهت تکمیل پروژه اسکان و تمدن سازی مجبور به ایجاد ابنیه و کوچاندن آن اقوام به این مراکز تجمع شدند؟ با تشکر پاسخ: آقای *** . ورود به جزییات این مدخل با چنین وضعی که مراکز اطلاعات ملی نداریم، نه فقط مشکل است که احتمالا منجر به صدور نظریه های تک بعدی نیز خواهد شد. سعی مدخل اصولا بر این پایه قرار دارد که از مسیر نمایش همین مستندات قوی ولی قلیل، ابتدا باور کنیم که نخستین فعالیت های شهرسازی بعد از پوریم در ایران، از قریب دو قرن پیش، آن هم نه با همت و اقدام نیروهای بومی که نداشته ایم، بل با ارسال تکنوکرات های ارمنی و سرمایه گذاری یهود آغاز شده است. این نقشه ها به تنهایی وقوع قتل عام پر دامنه پوریم را با نتایج و عوارضی که شرح داده ام کاملا اثبات می کند. جاده های کهن چین و تناقضات موجود در آن در دوران معاصر (دیوار چین ( جاده های قدیمی چین ))پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:06 PM توحید پنجشنبه 21 مرداد ماه سال 1389 ساعت 2:11 PM سلام استاد خسته نباشید . در حال تحقیق بیشتر بر روی جاده های چین هستم ، نظر شما با اکثر تصاویر می خواند ولی برخی عکس ها سوال برانگیز است ، مثلا این عکس ها : http://ups.night-skin.com/uploads/89-5-1/1298515380.jpg http://ups.night-skin.com/uploads/89-5-1/1347977455.jpg استاد چگونه می توان قبول کرد انسان با بار و بنه و شتر خود از چنین شیب غیر معمولی عبور کند ؟ بخصص در لینک دوم که یک رمپ با شیب بسیار تند و همچنین با معبری بسیار باریک در حد عبور 2 نفر کنار هم به ورودی فضای مسقف قلعه مانند متصل شده است ؟ معبری که به وضوح امکان عبور گاری و درشکه را غیر ممکن می کند . پاسخ: آقای توحید. اگر توریست های فرهنگی که غالبا مثل بنده از پا اتاده اند، چنان که در تصاویر می بینید، از آن شیب ها بالا می روند، پس کاری نیست که برای قاطر و شتر ناممکن باشد. بدانید که دولت چین در قسمت هایی از دیوار برای سهولت رفت و آمد بازدید کنندگان تغییراتی اعمال کرده است که پله دار کردن شیب های تند از آن جمله است. قدیمی ترین نقشه شهر های تبریز ، تهران و ری (نقشه ها)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:03 PM سعید پنجشنبه 21 مرداد ماه سال 1389 ساعت 08:15 AM با سلام استاد در رسامی شهر تبریز به یاد دارم رسامان روسی جزئیات شهر را دقیقا همراه با نام صاحب خانه ها در 180 سال پیش نوشته بودند در نقشه های آتی با وجود گذشت 30 سال یعنی 150 سال پیش هیچ جزئیاتی در مورد شهرها به چشم نمیخورد آیا دلیل این ته کشیدن بودجه روسها در زمینه این طراحی ها بوده یا واقعا این شهرهای باستانی! جزئیاتی مانند شهر تبریز را در خود ندارند مانند شهر مشهد که دارای زیر ساختهایی است اما شرح دقیق آنها بیان نشده است با این اوصاف تهران قدیمیتر از یزد و کرمان و.. به نظر میرسد به هر حال در 180 سال پیش جزئیاتی از این شهر در حال ساخت هم مشخص است استاد مباحث شهرها تمام شد اما از شهر ری و قم خبری نشد ما بی صبرانه منتظر تاریخچه حوزه علمیه قم و حرم عبدالعظیم بودیم پاسخ: آقای سعید. مورد تبریز در کتاب نقشه شهرهای ایران در دوران قاجار استثنا است و نقشه شهر ری و قم هم در میان نقشه ها نیست. چرا تقویم قمری ؟ (متفرقه)پنجشنبه 1 مهر 1389 ساعت 4:02 PM چهارشنبه 20 مرداد ماه سال 1389 ساعت 11:12 PM با سلام استاد عزیز خسته نباشید. فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به استاد و همه دوستان عزیز تبریک میگویم. استاد در ضمن سئوالی در باب چرخش ماه های قمری داشتم.دلیل و فلسفه این چرخش چه می باشد و چرا مثلا ماه رمضان زمانی زمستان است و زمان دیگر در تابستان؟ پاسخ: در مناطق کویری و صحراها که خورشید مزاحم شناخته می شود و رصد آن دشوار است، بومیان گردش شبانه روز را بر مدار ماه قرار می دهند، که گردش سالانه آن به دور خورشید ده روز کم تر از مدار خورشیدی زمان می برد وجمع این ده روزها ، موجب تغییر گردش تقویم قمری می شود. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
شنبه، مهر ۱۷، ۱۳۸۹
صفحه دوازدهم
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر