علت عدم تحریف تورات در باب اختفای پوریم (پوریم)چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 3:07 PM حمید شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 11:19 AM جناب استاد ضمن عرض سلام و آرزوی سلامتی و بهبود شما یک سوال بنیان اندیشانه از حضرتعالی داشتم امیدوارم پاسخ مرا بدون متلک پرانی و هرگونه اتهام وانتصابی بفرمایید: اگر یهودیان در پی اختفای پوریم هستند چرا این مساله را در تورات -که تحریف آن برای آنها کاری ساده است -حذف نکرده اند؟ درثانی چرا آن را علنا جشن میگیرند؟ این مساله با پنهان کاری و سرپوش کذاشتن روی پوریم کاملا در تضاد است بنده نه آنوسی نه یهودی نه مذهبی بلکه یک مسلمان بنیان اندیش هستم لطفامرا بی پاسخ نگذارید پاسخ: آقای حمید. مباحث جاری در جهت اثبات وقوع قتل عام پوریم است که با ارائه لااقل ۱۵ دلیل روشن، از جمله در یادداشت ۱۰۴، به کمال از عهده برآمده است. این که چرا یهودیان این یا آن تصمیم را نگرفته و این یا آن کار را کرده و یا نکرده اند را، ان شاء الله در آخرت می توانید از خاخام دست راست خودتان بپرسید. علی شنبه 29 مرداد 1390 ساعت 12:59 PM آقای حمید. آنچه که یهود مخفی کرده رخداد نسل کشی پوریم است و آنچه که حفظ کرده روز عید و جشن غلبه یهود بر دشمنانش! به بیان دیگر یهودیان همواره در پی اختفای آثار و تبعات گسترده پوریم بوده اند نه خود پوریم! پویم برای آنان یک تجدید حیات و تولد دوباره بوده و برای همین آن را در مقام یک عید حفظ کرده و جشن می گیرند و به آن افتخار می کنند. آنچه که استاد پورپیرار بیان کرده اند، تبدیل پوریم از یک عید قومی و مذهبی یهودیان به یک حادثه تاریخی خانمان برانداز است و اینکه یهودیان آثار و تبعات پوریم را مخفی نگه داشته اند. تفاوت بس ظریف قضیه در اینجاست که متاسفانه بعضیها بعد از این همه سال هنوز درنیافته اند و فکر می کنند یهود به دنبال مخفی کردن پوریم بوده! یهود پوریم را مخفی نکرده و نمی کند، بلکه رخداد و حادثه ای را که در روز پوریم اتفاق افتاده و به نسل کشی مردم شرق میانه انجامیده مخفی می کند! انواع بنیان اندیش (متفرقه)چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 2:45 PM ساده دل یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:29 AM سلام جدا هر وقت میام اینجا از پویایی تفکر دوستان لذت میبرم روحم با نکته های جدید و حقایق صیقل میخوره چقدر زیباست ازتون ممنونم که چنین محفل بدون تعصبی رو ایجاد کردید که هم و غم و حتی تفریح اعضای آن فقط و فقط کشف حقیقت است اینجا تنها جایی است که روح جستجوگر من سیراب میشود ارزوی سلامتی و پیروزی برای شما و اعضای فوق العاده این محفل دوستانه رو دارم پاسخ: آقای ساده دل. از تعارفات شما ممنونیم ولی آهسته بگویم که این محفل چندان هم دوستانه نیست، حتی بنیان اندیش کلاه بردار هم دیده ایم که به خاطر تعلق اش به محافل یهودی پول قرض گرفته از دوستان اش را بالا کشیده است! مشروح شنیدنی ماجرا به بعد موکول است. مهاجرت (اشکانیان)چهارشنبه 26 مرداد 1390 ساعت 2:43 PM رامین.ص یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 02:14 AM با سلام مجدد استاد گرامی، هر نویسندهی کتابی آموزشی پس از ارائه ی مطالب و فورمولهای درس، چند مثال از مسائل مرتبط را برای خواننده حل میکند و سپس در آخر فصل مجموعه سوالاتی را مطرح میکند تا دانشجو خود را محک بزند که آیا مطالب را خوب فرا گرفته است یا نه. کتابها و مطالب جنابعالی هم در عین افشاگری، آموزش است. آموزش هم برای تفکر درست ، مستقل و بنیانی و هم برای استدلال صحیح در یافتن پاسخ به سوالات فرارو. شما مثالها و سوالات زیادی را حل کردهاید ولی ای کاش در پایان هر مدخل چند سوال مطرح میکردید تا هم حداقل ما خودمان را محک بزنیم و پس از ده سال دوباره عده راجع به اسکندر سوال نکنند و هم اینکه ذهنمان را بر مسائل راهبردی متمرکز کنیم و مطلب بخوبی جا بیفتد و این همه بگومگو و بحثهای متفرقه شکل نگیرد و مثلاً یکی آیهای از قرآن بیاورد و در مورد آن بحث فقهی راه بیفتد. امیدوارم التفات فرمایید. ما دوست داریم شما از ما سوال کنید. بعنوان مثال اگر اثری را در شرق و مثلاً افغانستان به اسکندر نسبت دهند آیا میتوان پذیرفت؟ آیا میتوان پذیرفت اسکندر یا جانشینان او یا یونانیان به ایران و مناطق شرقیتر آمده باشند؟ یونانیها دریانورد بودهاند آنها میتوانستهاند در سواحل دریاها مثلاً دریای خزر که آب و هوایی شبیه یونان دارد و جغرافیایی غنی دارد ساکن شوند یا در سواحل جنوب که به دریای آزاد راه دارد. آنها میتوانستهاند در سواحل دریا به سمت شرق حرکت کنند و آثاری از خود بجای بگذارند. یونانیان فراری چه نیازی به ضرب سکه های بیارزشی داشتهاند که اکنون آنها را به اشکانیان نسبت میدهند؟ وقتی که آنها هنوز تشکلی برای سکونت نداشتهاند. یک اجتماع حداقل باید به صد خانوار برسد تا نیاز به معبد داشته باشد. آیا مثلاً در حوالی آن معبد یونانی که الآن قبر کورش شده اثری از سکونت یونانیان پیدا شده است؟ ما تشابه آثار بدست آمده در بیشاپور، تاق بستان، پاسارگاد، تخت جمشید و ... را به آثار رومی و یونانی میپذیریم ولی چنانکه تاریخ سکهها نشان میدهد، 400 سال مدت کمی نیست و برای به وجود آوردن آثار فاخر تمدنی توسط آن مردم بافرهنگ زمان کافی وجود داشته است، اما میبینیم که فقط چند حجاری در کوه و کمر ایجاد کردهاند یا مثلاً در فیروزآباد یا سروستان آثاری خشت و گلی و بسیار ابتدایی دارند که شاهکار محسوب نمیشود و اصلاً با آثار آنها در خود یونان قابل مقایسه نیست. آنها میتوانستند به ترکیه بروند چون آنجا هم خالی از سکنه و مدعی بومی بوده است و همانطور که اشاره فرمودهاید چهارصد سال بعد یعنی در حدود 250 میلادی رومن ها پس از شکست از روم مسیحی به آنجا رفتند و آن آثار خیره کننده را به وجود آوردند. پاسخ: آقای رامین. نمی دانم ممکن است در بهشت یا جهنم یک یونانی صاحب مقام را کنار دست شما بنشانند یا نه، هرچه هست اگر فرصتی یافتید و دست تان به یک یونانی مسئول رسید پاسخ بسته سئوالات تان را از او بخواهید و مثلا بپرسید چرا به ترکیه نرفتند! وظیفه من اثبات این نکته تاریخی بس مهم بود که دلایلی ارائه دهم تا دریابید اشکانیان یک نام من درآوردی تازه ساز است و این بقایای برجای مانده، به یونانیان گریخته از آتن تعلق دارد، که مطمئن نیستم هضم فرموده باشید. دوستان ما را اگر رها کنید خواهند پرسید این یونانیان آواره شده شب ها چه می خورده اند و اگر پاسخ بشنوند که نیمرو، سئوال بعدی شان این خواهد بود که تخم مرغ از کجا می آورده اند، چرا که ظاهرا از سکه هایی با شعار زنده باد یونان نصیب چندانی نبرده اند. صعوبت تولید مشروطه (انقلاب مشروطه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 8:09 PM منصور شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:37 PM استاد، آن فورانی از دردمندی بود، توقع پاسخ نیست همچنان که برای این یکی نیست. خواستم بگویم که ما اگر یک شبانه روز هم با شما مصاحبه کنیم حتی سوالاتمان مثلاً در مورد ناصر الدین شاه تمام نمیشود آنگاه امثال عربگری تنها برای کسب اعتبار برای وبلاگ خود وقت شریف حضرتعالی را با سوالات بی سر وپا میگیرند. نسل جوان امروز اگر واقعاً در پی حقیقت باشد باید امثال جنابعالی را آنچنان بچلاند که کمترین نم موجود از حقایق ناب را هم از آن کلهی اسرار آمیز بیرون بکشد. جهت انبساط خاطرتان عرض کنم که اگر یادتان باشد اطلاعاتی در مورد میرزا محمد حسین مشهور به فاضل جمی خدمتتان ارائه کردم. مجسمه ای برای این شخص در میدان ورودی شهر جم ساختهاند. چندی پیش در مصاحبت با دوستی دریافتم که آن مجسمه متعلق به شخصی موسوم به ملا است است که هم اکنون هم زنده است. هنگامی که مسؤولان فرهنگ و ارشاد به منزل این پیرمرد صد وچند ساله مراجعه کردند تا عکسی از فاضل را از آنها بگیرند، فرزندان او عکس پدر خود را بجای عکس فاضل به آنها دادند و آنها هم از روی همان عکس مجسمه برای فاضل ساختند. اکنون آن میدان مشهور است به "فلکه ملا". پاسخ: آقای منصور. برای سازندگان آن همه کاروان سرا برای گریم تاریخ پس از پوریم ایران و آن کسان که روشن فکری بی بته ما را به قبول لشکرکشی ۵ میلیون نفره خشایارشا به یونان وا داشته اند و بر در و دیوار کتیبه های نوکنده اشکانی و هخامنشس و ساسانی فراهم کرده اند تدارک انقلاب بی نشان مشروطه به مثابه خوردن یک چای دیشلمه است. بر من مسلم است که در خیل موجود کسی را توان تاختن در این میدان نیست. اندکی فرصت و اگر خدا خواست هیچ گسستگی باقی نخواهد ماند. فرصت (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 8:06 PM شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 6:44 PM استاد گرامی ، خدا قوت و خسته نباشید . ان شا الله از کی مقالات را پیگیری می کنید ؟ بدجوری دلمان برای قلم شیوا و توانمند و حق تان تنگ شده . بهتر نیست لااقل به جای رکود و سکوت کنونی ، بحثی را در قسمت نظرات دنبال کنیم ؟ مثلا همین بحث تحریف تورات. یک بحث دیگر هم قبلا خودتان پیشنهاد داده بودید که فکر می کنم بحث جالبی باشد و حالا که مقاله آقای علیرضا را در مورد خط پسا نوحی خواندم به یادم افتاد و آن بحث لوگوی حروف الفبا است که چگونه شکل گرفته . امیدوارم شروع کننده بحث خودتان باشید و مطالب جدیدتری را به ما بیاموزانید . همگی دعا می کنیم مشکلات به خواست و لطف خدای توانا ، از سرتان باز شود. پاسخ: به نظرم فرصتی فراهم شده تا دوستان و دشمنان با نگاه دوباره به مبانی بنیان اندیشی خود را محک بزنند. مثلا آیا وقوع قتل عام پوریم را با همان نتایجی که ارائه شده باور دارند ، آیا خلاء تجمع های متمدن در منطقه پوریم زده را قبول کرده اند. آیا مبحث قلم و کتابت را با دریافت ادله کافی پذیرفته اند و ده ها سرفصل دیگر که هر یک سکوی پرش تمدن به سوی حقیقت تازه ای محسوب می شود. در واقع گفتارهای عرضه نشده چندان تکان دهنده است که مواجهه با آن ذهن کاملا غیر گرفتار می طلبد. حقه جدید (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 8:01 PM توحید پنجشنبه 20 مرداد 1390 ساعت 7:49 PM سلام استاد لطفا یک نگاه به این فایل بیاندازید شاید فوق العاده مهم باشد . شاید هم یک شیادی دیگر: http://s2.picofile.com/file/7113653973/QuranSemiticstudy.pdf.html شمعون شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 02:43 AM شالوم! شبات شاد! با این حساب قرآن top secret و فقط مال همون جهوداس! یا اینکه کل قرآن 26 تا کد (به عدد حروف عبری) بیشتر نداره! پس نباید فهمش سخت باشه! آیا قرآن به صورت لفظ نازل نشده مگر؟ این حرامزاده فکر کرده قرآن در قرطاس و با کاراکترهای سامی قدیم نازل شده؟!! یا از طریق flash disk که همه اش کدهای عبری و binary باشه؟ کو نمونه اش؟!! چرا خدا تذکر نداده که چطور قرآن بخونیم؟ یادش رفته دیگه!! خوب شد این جهود به ما گفت! اصلا مگر نه اینکه منزل وحی ،رسول مکرم امی و بیسواد بوده اند؟ معلوم میشه کنیسه حسابی قاطی کرده! دیگه زده به سیم آخر! منتظریم یه روز اعلام کنند که اصلا قرآن رو هاخام ها نوشته اند! البته که از جهود جماعت چنین چیزی بعید نیست! چوپان دروغگوی مادر پیاله. حیف که نمی تونم درست خطابش کنم. ماشالله این گوساله در عنفوان جوانی و 31 ساالگی، همه چیز قرآن و الفبای عبری قدیم و جدید و معانی آن و زمین و زمان و خلاصه تمام علوم جهان رو کسب کرده! فکر نکنید که کدوم سگی این ها رو به چوپان طویله جهود آباد یاد داده! خودش به تنهایی فهمیده! حرامزاده ها به چه چیزهایی فکر می کنند! فقط یه چیز می مونه و اون اینکه چرا خدا این کد ها رو واسه قوم حمار فرستاده که کدهای قبلی (تورات ) رو نفهمیدن! وای که این اضافه بار محسوب می شه و جریمه داره! اگرچه می شه برداشت دیگری هم داشت که توهین به خداوند و قرآن محسوب می شه و نمی نویسمش. پاسخ: آقای شمعون. مانند قارچ جهودانی با اطوارهایی جنون آمیز، از قبیل شما، هر روز و با دفتر و دستک وب در زیر بغل سعی در منحرف کردن اذهان و برگرداندن آن به قصه های تورات و شاه نامه اند که در وضعیت کنونی سطری با هم تفاوت ندارند. این بحث سازنده ای خواهد شد که در حول و حوش نونوشته بودن تورات سئوال و جواب کنیم. آقای منصور، با تشکر از الطاف تان. نامه جناب عالی را خصوصی فرض کردم و در جریان همین روزها پاسخی برای آن خواهم آورد. آمون : لینک کامنت اول، مربوط به یادداشتی است که قرآن را رمزهای خداوند به زبان کاراکترهای عبری برای احتمالا همان یهودیان می داند ! قرآن عثمانیان (نکات بدیع و آموزنده)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:58 PM صالح جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 2:13 PM در یادداشت ۲۰۴ عبدالحمید دوم را آخرین خلیفه عثمانی دانسته اید در حالیکه بعد از او چند نفر دیگر به قدرت رسیدند و آخرین خلیفه عثمانی هم عبدالمجید دوم بود که در ۱۹۲۲ به خلافت رسید. عکس عبدالحمید را متعلق به ۱۹۲۲ نوشته اید اما او در ۱۹۱۸ مرده بود! پاسخ: آقای صالح. به جای تکرار دروغ های کنیسه نوشته در مورد عثمانیان و صفویه، بد نیست از این امپراتوران عثمانی قرانی ترجمه شده به زبان ترکی بیابید. انتشار بنیان اندیشی (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:56 PM محسن جمعه 21 مرداد 1390 ساعت 02:57 AM استاد گرامی و عزیزتر از جان. اولا من در حال حاضر هیچ آروزیی ندارم جز اینکه قبل از مرگ حقایق تاریخ معاصر ایران را به قلم توانمند و بی نظیر شما بخوانم و بدانم و سپس بمیرم. ثانیا امشب تلویزیون ملی ما تخم طلا از خودش در کرد و بعد از چند سال برنامه راز آقای طالب زاده در شبکه چهار به مستند درخشان (ظهور) عبدالله هاشم پرداخت. فکر کنم این نهایت شجاعت اسلام مدارهای ایران کنونی بود و اگر همینطور پیش بره ، گمان کنم ده سال بعد تازه اینقدر شجاعت پیدا کنند تا به فیلمهای مستند شما و مجتبی جان بپردازند. میدونید که! شما به پوریم پرداختید که خدا را گوه میگیرم احدی شجاعت پرداختن و صحبت از آن در سطوح ملی و رسمی ندارد و اگر این خبط را بکند ، مطمئنا کلکش کنده است! این تنها چیزی است که یهود تحمل نمیکند ولی زمان آن هم فرا می رسد. همچنان که بعد از ساخت مستند ظهور بعضی از سازندگان این فیلم به کلی غیب شدند و از آن موقع تاکنون در هیچ کجای دنیا دیده نشدند! ولی بالاخره زمان حرف زدن از آن فرا رسید چون در تمام دنیا پخش شده! باید حتما حتما دوستان همتی بکنند و نسخه انگلیسی فیلم تختگاه هیچ کس را برای عبدالله هاشم هم ارسال کنند تا ... همه چیز معلوم شود! پاسخ: آقای محسن. ضمن تشکر از محبت های شما. دوستانی به همکاری در پیشرفت نظریه بنیان اندیشی ابراز علاقه می کنند. به ترین روش، تشکیل هسته های دو و یا سه نفره است که با برخوردهای مستقیم و رویارو، سی دی ها را به شخصیت های آموزشی، سیاسی، مدیران نشریات، روشن فکران، هنرمندان، مجریان و گویندگان و مدیران بخش های مختلف صدا و سیما، مدعیان حمایت از حقوق قومی و هرکس دیگر برسانند که در اطراف تان به نوعی با مسائل هویت و تاریخ این سرزمین مرتبط اند. این روش تا حد زیادی آنان را با توطئه های یهودیان در تدوین تاریخ افسانه سان کنونی آشنا می کند. در مرحله کنونی این موثرترین راه همکاری عمومی با انتشار هرچه وسیع تر تزهای بنیان اندیشی است.. همکاری عملی در چنین اقدامی در عین حال می تواند قدرت برخوردهای نزدیک تر مثلا با زعما و علما را میسر کند که بیش از حد مفید است. و می تواند موجب کسب تجربه ارزشمندی در کارهای اجتماعی شود و حتی از درون این گفت و شنود و برخوردها به دیگر دوستان از طریق باکس کامنت ها گزارش تهیه کرد. آداب دینی مردمان اندونزی (اسلام)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:53 PM دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 8:46 PM سلام استاد استاد مردمانی که در اندوزی مشاهده کردید که اسیر هیچ مذهبی نبودند و تنها به قرآن رجوع میکردند اعمال عبادیشان همچون نماز روزانه به چه صورتی بود؟آیا با مسلمانان سرزمین های دیگر که مذاهبی را برای خود برگزیدند تفاوت داشتند؟! اگر مختصری توضیح دهید ممنون خواهم شد. پاسخ: ترتیب و رکعات نماز در اندونزی نیز مانند دیگر مسلمانان است. به همان یادداشت های اندونزی رجوع کنید. مارکوس سیسرو (افراد و شخصیت ها)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:51 PM دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 2:09 PM شش خطای انسان خطای شمارهی 1: منافع انسان با پایمال کردن حقوق دیگران حاصل میشود. خطای شمارهی 2: نگرانی از بابت اموری که قابل اصلاح و یا تغییر نیست. خطای شمارهی 3: اصرار بر ناممکن دانستن کاری که آن را از حیطهی توانایی خود خارج میدانیم. خطای شمارهی 4: اجتناب از بیتوجهی به چیزهای جزیی و بیاهمیت. خطای شمارهی 5: سستی در زمینهی پرورش ذهن و عادت نکردن به مطالعه و خواندن. خطای شمارهی 6: لاش به وادار کردن دیگران برای پیروی از باورها و شیوهی زندگی ما. مارکوس تولیوس سیسرو پاسخ: این مارکوس تولیوس سیسرو را کجا پیدا کرده اید؟ فریبا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 10:37 PM حالا سئوال بعدی اینه که عوامل و علائم سلامتی چی هستن و چطوری بدست میان؟ البته میدونم همون جواب ناامید کننده همیشگی رو خواهید داد. مرگ و خواب ابدی و جناب ملک الموت... مارکوس سیسرو رو هم از رم باستان پیدا کردم. پاسخ: مارکوس سیسرو قبل از یادداشت قلم اهل نظر و نصیحت بود پس از یادداشت قلم همراه ده ها نظیر خود از قبیل هرودوت و غیره در اسمان حقه بازی صاحبان فرهنگ دروغین غربی با باد جعل ره سپار عدم شده اند. احوال پرسی (دوستانه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:48 PM فریبا دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 2:06 PM سلام خسته نباشین واقعا قصد ندارین مقاله جدید رو نصب کنین!؟ پاسخ: بسته به عوامل و علائم سلامتی است. حدود اختیارات پیامبر اکرم (ص) (اسلام و شمشیر)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:46 PM محمد اوجال یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 8:30 PM با سلام خدمت جناب پورپیرار و سایر دوستان استاد، در آیه زیر: وَاتْلُ مَا اُوحِىَ اِلَیْکَ مِنْ کِتَابِ رَبِّکَ لَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَاتِهٖ وَلَنْ تجِدَ مِنْ دُونِهٖ مُلْتَحَدًا (کهف، 27) آیا جمله "لَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَاتِهٖ" می تواند برای فعل "اتل"، حال محسوب شود؟ یعنی ترجمه آن به این صورت باشد: هر آنچه از کتاب به تو وحی می شود را "بدون تغییر در کلمات/مطالب آن" بخوان ... . ممنونم پاسخ: اقای اوجال. در این آیه نیز محدود بودن نقش و حوزه عمل و اختیار پیامبر در امر ابلاغ آیات تکرار می شود. مبارزه با بنیان اندیشی (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:43 PM پنجشنبه 13 مرداد 1390 ساعت 11:13 PM سلام استاد از تحرکی که میگویند از طرف دانشگاه تهران و یا بهتر بگم دولت بر علیه بنیان شناسی در حال انجام است چیزی شنیده اید؟!! پاسخ: خوب، بسم الله. مو هم از گردن ما باریک تر است!!؟ مستند جدید (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:42 PM یکی جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 2:34 PM استاد مستند جدید چی دارید؟ پاسخ: هنوز به اتمام نرسیده است. لینک های دانلود مستند آقای طالب حقیقت (شهرهای ایران)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:40 PM جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 11:18 AM سلام استاد آدرس دانلود کلیپ های ساخته شده توسط جناب طالب حقیقت را می توانید درج بفرمایید؟ ممنون پاسخ: از اقای طالب حقیقت بخواهید تا مشکل شما را برطرف کنند. فی الواقع که کلیپ ایشان گویی برای اقناع کران و کوران نیز مفید و لبریز از اشارات لازم است. جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 12:57 PM سلام بنده هیچ نشانه ای برای تماس با ایشان ندارم.دوستان اگر کسی به ایشان دسترسی دارید لطف فرمایند اطلاع دهند که آدرس کلیپ هایشان را درج فرمایند. استاد مسئله شهرهای ایرانی که برای اولین بار مطرح کردید و جناب طالب حقیقت آن را به زیبایی به تصویر کشیده اند مشمت محکمی به دهان این دیوانگان ابله میباشد که جز فحش در زندگی چیزی یاد نگرفته اند!! پاسخ: یک پیام مستقل برای آقای طالب حقیقت و یا برای استاد عابدی بفرستید. طالب حقیقت جمعه 7 مرداد 1390 ساعت 9:28 PM سلام به استاد و دوستان. استاد خسته نباشید. و شما دوست عزیز: کلیپ های حقیر را می توانید از آدرس های زیر دانلود کنید: http://www.4shared.com/file/8OAXywtI/Civilization_Signs2.html http://www.4shared.com/file/ETaWrMeG/Civilization_Signs2-2.html http://www.4shared.com/file/hjsNFE8H/About_the_reality_of_Iran.html اگر مشکلی بود بفرمایید تا رسیدگی کنم. سنت (اسلام)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:37 PM محمد اوجال پنجشنبه 6 مرداد 1390 ساعت 4:19 PM با سلام اما استاد ابتدا باید معنای کلمه "صلوة" را مشخص کرد. آیا از این کلمه، آن "مجموعه اعمالی" که مار امروز "نماز" می نامیم، مستفاد می شود؟ چگونه؟ با تشکر پاسخ: آقای اوجال. برخی از امور از جمله نحوه و تکرار رکعت های نماز بدل به سنتی شده که در سراسر جهان اسلام به یک نحو عمل شده است. با این همه جای کنکاش در رسدن به مبداء این سنت ها باز است. اقامت در قلاع مرتفع (شهرهای ایران)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:36 PM صالح پنجشنبه 6 مرداد 1390 ساعت 1:36 PM با سلام خدمت استاد در مرور دوباره بر مقالات ایرانشناسی بدون دروغ راجع به قلعه ها این سوال برای بنده پیش آمد که مهاجران و تازه واردین ساکن قلعه ها چه اجباری به ماندن در چنان مناطق صعب العبور و خطرناکی داشتند؟ آیا بهتر نبود پس از مواجهه با خرابیهای ناشی از پوریم از همان راهی که آمده بودند بازگردند یا به جایی امنتر بروند که مواهب طبیعی راحتتر در دسترس باشد؟ پاسخ: اقای صالح. باید در اخرت گریبان شان را بگیریم و خواهان پاسخ به شما شویم. اذان در قرآن (قرآن)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:34 PM محمد اوجال پنجشنبه 6 مرداد 1390 ساعت 03:32 AM ابتدا شما وجود چیزی به نام اذان را البته از طریق قرآن ثابت کنید، تا سپس نحوه خواندن آن را نیز باز از همان منبع یگانه الهی بیابیم! در مورد نماز هم همینطور. پاسخ: آقای اوجال. آیه ۱۰ و ۹ سوره جمعه به اذان و نیز نماز جماعت اشاره کافی دارد. وبلاگ ترجمه اسلام و شمشیر به عربی (اسلام و شمشیر)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:29 PM سینا دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 10:07 AM سلام استاد. می توانید آدرس وبلاگی را که در آن مقالات اسلام و شمشیر به زبان عربی نصب شده را در اختیار بنده قرار دهید.اگر مشکلی نیست می خواهم در صفحه گروه اسلام و شمشیر در فیسبوک نصب نمایم. ممنون پاسخ: آقای سینا. لابد یکی از دوستان لینک آن را خواهند گذارد. متاسفانه من جایی ثبت نکرده ام. مسعود سنجری دوشنبه 27 تیر 1390 ساعت 11:12 AM آقای سینا سلام علیکم آدرس وبلاگ عربی حق وصبر (حاوی یادداشتهای اسلام و شمشیر) http://haghvasabr2.blogsky.com/ گوشت گاو (قرآن)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:28 PM نصراصفهانی یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 11:37 AM سلام استادخسته نباشید وتبریک وقبولی طاعات وعبادات شما دراین ماه پر برکت . «در اسلام جز خوک و لاشه مرده هر حیوانی و نیز گوشت حیواناتی که بدون » 1پس گوشت سگ وخرس کفتار گرگ راکن کا نگورو غیره حلال است ؟ 2- استاد دراین دو قرن اخیر گوشتهای بسیاری از دام وطیور نظیر گاوهای اسر ائیلی واروپایی الوده بع انگلها وبیمارهای گوناگون می باشند . که دربیشتر موارد اعث مرگ ومیر انسانهامی شود . براساس علم پزشکی هم خوردن گوشت گوساله باعث تاثرات منفی در خلق وخوی نسانها می شود .. .. بنظر شما نمی شود خوردن این غذای یهودی سامری را محدودکنیم چنانکه درقران هم اصل نخوردن گوشت خوک بخاطر تولدید میکروبهای وانگلهایست که دراین گوشت وجو د دارد . شاید در زمان رسول اکرم گوشتهای گاوها وگوساله عاری ازمیکروب بوده است ودرقرانایاتی برای منع خوراک انهاوجو نداته ولی امروز بایدفکری کرد . گوشتهای امروزی گوساله وگاو که در دین یهود تقدس ویزه دارد وباید پرسید چرا«مسلمانهادرسراسر جهان برای سلامت خود اهمیتی قائل نیستند وحاظر نیستند حداقل خوراک ان را محدود کنند »؟! پاسخ: آقای نصر اصفهانی. تمام آزمایشگاه های دنیا و توصیه های برخاسته از آن ها، اعم از دیروز و امروز و فردا، در برابر آیه ای از قرآن، تعطیل اند. حرف های شما در باب گوشت گوساله و گاو که گویا از تورات برداشته اید نشان می دهد که در تدوین تورات های جدید، اتحادیه دام داران وابسته به کنیسه نیز دست داشته اند!!! گوشت های حلال (اسلام)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:24 PM امید... شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:57 PM با عرض سلام خدمت استاد و مخاطبان بنده برای مقاله در مورد گوشت خواری در صدد بدست آوردن آیه ای از قرآن هستم که در آن ویژگی جهارپایانی که حلال است بیان کرده که فکر کنم نزدیک این جمله باشد(چهارپایانی که سم دارند و در سم شان خطی است) لطفا در آدرس سوره و آیه بنده را راهنمایی کنید ممنون و متشکر پاسخ: آقای امید. در اسلام جز خوک و لاشه مرده هر حیوانی و نیز گوشت حیواناتی که بدون خواندن نام خدا ذبح می شوند خوردن گوشت تمام جانوران به خصوص جانوران دریایی حلال و بی مانع است. مطلبی را که دنبال می کنید در تورات ثبت است. احتمالا ان چهارپای سم دار و خط دار را شاید بتوانید در یکی از محله های سابقا یهود نشین شیراز بیابید. گذر اسکندر به شرق (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:18 PM رامین.ص شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 01:42 AM باسلام: با ارزوی سلامتی برای شما،هر چند نوشته های ارزشمندتان به تاخیر افتاده ومشتاقانه منتظر نوشته هایتان در موردبرامدن مردم هستم و رسیدن به دوره مهم قاجارو دوره معاصر ولی احساس میکنم با نوشتن این همه مطالب در مورد ایران باستان هنوز از ان دوران هیچ نمیدانم.در مبحث "آکادمی"اسکندر را به منطقه اورده ایدولی در پاسخ به سوالات حتی گذر اسکندر به شرق را رد کرده اید ولی دلایلی برای ان ذکر نکرده اید،آیا رابطه ای بین اسکندر و یونانیان کلنی نشین در ایران وجود دارد؟در مورد سرزمین بابل ایا مطالبی بیان خواهدشد؟با تشکر. پاسخ: اقای رامین.ص. چرا بی جهت خود را به زحمت می اندازید اگر این چند هزار برگ نوشته نتوانسته باشد شما را به بنیان مطالب راه نمایی کند، به تر این که یا وسیله نقلیه و یا مقصد خود را عوض کنید. درخواست ادامه تاریخ معاصر (تاریخ معاصر (جدید))سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:16 PM سندباد شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 00:43 AM با عرض سلام. خواهشمند است بگویید این فیلم مستند زخم نشر را چگونه می توان تهیه کرد؟ آیا مانند بقیه مستندهای آقای غفوری می توان آنرا از انتشارات نیل تهیه نمود؟ قیمت آن جند است؟ سوالی نیز از آقای پورپیرار دارم. مدتی است که مطالب تاریخ معصر قطع شده . لطفا دلیلش را بگویید. باتشکر - سندباد پاسخ: اقای سند باد. سی دی را از آن محل با قیمت معمولی می توانید بگیرید و ادامه تاریخ معاصر هم بسته به استمهال اجل است. ناگفته ها (تاریخ معاصر (جدید))سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:14 PM پنجشنبه 20 مرداد 1390 ساعت 1:57 PM شاید اندک مباحثه و برخورد با باستان پرستان و مزدوران و کاسه لیسان یهود و یهودیان و برخورد های تخریبی ایشان اوج صبر و حوصله طاقت فرسای استاد عزیز را به وضوح نشان دهد.نادیده پیداست از زمان شروع این مباحث و نشان دادن چهره پلید آن چه اعمال و رفتاری را که در حق استاد عزیز نکرده و چه آزارهایی را که نرسانده اند!باور بفرمایید اگر در دنیای مجازی این مباحث صورت نمی گرفت آن کسی که از شنیدن حقیقت رگ گردنش باد میکرد و چنان خشمی وجودش را میگرفت و تمام گذشته ای که برای خود به صورت داستان پریان در آورده به یک باره به جهنمی تبدیل میشد و با وجود شعارهای دهن پرکن بی معنی در باب آزادی و دموکراسی اجداد قلابی شان معلوم نبود چه بلایی سر برخی از ما می آمد!! استاد ان شالله که مشکلات شما به زودی برطرف شود و خداوند طول عمر با عزتی به شما بدهد تا بیشتر مباحث را به جلو برده و کار این جماعت را به جاهای باریکتری بکشانید. پاسخ: ممنون. حتی اندکی از خیانت های فرهنگی و به تبع آن سیاسی که در تاریخ معاصر در لباس و اسامی گوناگون نسبت به این ملت روا داشته اند، برملا نشده و پذیرش آن حقیقت که در پس افسانه های نو و کهنه کنونی پنهان کرده اند چندان دشوار است که خردمند آرزو می کند که کاش چشم و گوش نداشت. تهران بزرگ قدیم (تاریخ معاصر (جدید))سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:12 PM رهگذر قدیمی پنجشنبه 20 مرداد 1390 ساعت 11:22 AM با عرض تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و آرزوی عبادتی خدا پسند برای همه دوستان ، آیاعدم ادامه مطالب و کسادی بازار نظرات بخاطر ماه مبارک است یا عدم دسترسی به این وبلاگ یا موضوع دیگری در بین هست؟ شکل مسئله نگران کننده است. پاسخ: آقای رهگذر قدیمی. پهنه برخورد با مسائل متنوع تاریخ معاصر نهایت ندارد و تقریبا می توان آن را عصر بی اصالتی خواند. من کلید اصلی را زده ام: تمام اسنادی که قصد القاء جنگ هایی بین ایران و روس و مصالحه های مربوط به آن، درست مانند تصاویر مجاهدین و ظهور امیرکبیر و به توپ بستن مجلس قلابی محض اند. آن کس که به دنبال دریافت حقیقت است می تواند از خود بپرسد این امور در کدام پایتخت ایران گذشته است در حالی که هنوز تهران زمان امیرکبیر فقط یک چهار دیواری خالی از سکنه است. در عین حال تشخیص من این بوده است که قبل از سنگین تر کردن بار برداشت های تاریخی فرصتی فراهم باشد تا شاید محتویات آن ۳۰۰ یادداشت ایران شناسی بدون دروغ بیش تر رسوب و رسوخ کند. ظاهر مشروطه چیان (انقلاب مشروطه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:09 PM مزارعی چهارشنبه 12 مرداد 1390 ساعت 4:34 PM سلام بر استاد جاویدان متاسفانه در لبه شناخت کامل و دوخت کامل البسه پرو شده تاریخ ایران جنابعالی را در ادامه یادداشتها و روشنگریهایی که هر یک چون دارویی آرام بخش خواننده را به سلامت اندیشه میرساند معطل می بینیم. امیدوارم با بازگشت سلامت و توان ذهنی دوباره جمع مشتاقان را بی نصیب نگذارید. پاسخ: آقای مزارعی. اینک به دروی نهایی و برداشت خوشه هایی نزدیک شده ایم که ماهیت نان فرهنگی امروز ما را بیان می کند. هنرمند قلابی چون کمال الملک، شیاستمدار ترقی خواه قلابی چون امیر کبیر، ده ها تصویر قلابی از تفنگ داران توی هم لولیده و یا در زیر چهلچراغ مشغول تناول نان و نمک انگلیسی ها، ده ها قهرمان ملی، با نام ها و البسه قلابی، به خصوص در کسوت روحانی برای اولین بار کسانی را آماده ورود به ماهیت انقلاب مشروطه کرده است که از ابتدا معلوم است جز ایجاد اغتشاش در عرضه مدخل توان و هدفی نخواهند داشت. تعطیلی تابستان (دوستانه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:07 PM غصه دار سه شنبه 11 مرداد 1390 ساعت 10:26 PM سلام استاد من بدجوری به وبلاگ و نوشته های شما معتاد شدم!!! چند روزیه که خبری ازتون نیست!!! فکر ما رو هم بکنید!!! ای خدا مردیم از خماری................. پاسخ: آقای غصه دار. تابستان ها مدرسه تعطیله! نحوه بازخوانی کتیبه ها (کتیبه ها)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 7:05 PM علیرضا یکشنبه 9 مرداد 1390 ساعت 10:02 AM با سلام خدمت استاد دیری نیست که مطالب شما را میخوانم .خیلی جالب است .تا حدودی به سوالات دوران کودکی خود هنگامی که به تخت جمشید میرفتم و از خود میپرسیدم چگونه اینجا اتش گرفته ؟پی برده ام . حالا چگونه میتوانم راجب به ادعای ترجمه کتیبهای ایلامی توسط باستان شناسان تحقیقات بیشتری انجام دهم . با تشکر . پاسخ: آقای علی رضا. تمام کتیبه های شرق میانه اعم از فارسی و ایلامی و بابلی و آشوری قلابی اند، ترجمه آن ها با متون تاریخی مورد نیاز یهودیان و حفظ آبرو برای تورات نونوشته تنظم شده است. کمی حوصله کنید تا به مدد الهی به انتهای این بررسی ها برسیم. لینک زیر هم تاثیر مخرب گرمای شدید تابستانی را علنی می کند. http://www.islahweb.org/node/3271 سکوت (دوستانه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 6:43 PM *** دوشنبه 3 مرداد 1390 ساعت 3:03 PM استاد سلام. خبری شده؟ سکوت عجیبی تو وبلاگه؟ پاسخ: آقای ***. چند شاخه از مشکلات از سر عنایت بر سرم سایه انداخته اند که امیدوارم به زودی حل و فصل شود. لزوم تعریف هنر (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 6:37 PM فرشته شنبه 1 مرداد 1390 ساعت 6:40 PM وبلاگ جدید مبارک آقای سلام محمدی درباره نقاشی مطالبی رو نوشتن من دقیقا علت مخالفت ایشون و شما استاد عزیز رو با نقاشی درک نکردم میشه لطفا مساله رو یه کم واضح تر بگین، ضمنا استاد منظور شما از اون نقاش آقای فرشچیانه؟ پاسخ: فرشته خانم. منظورم همان شخص است و در کلیات سخن بر سر دکانی به نام هنر است. این اعتقادی عاقلانه است که هر پدیده ای به تعریف محتاج است وگرنه به جایگاه وهم می گریزد. هنر پدیده ای ناشناخته و بی تعریف است که برای آن دکانی پر روغن و رونق گشوده اند. دقت نظر (متفرقه)سه شنبه 25 مرداد 1390 ساعت 6:28 PM موومان چهارشنبه 29 تیر 1390 ساعت 06:40 AM البته عرض کنم که از نظر شخص من، آن جفت گیوه هم به اندازه ی همان تابلوی نقاشی شایسته ی توجه است. یاد یک خاطره افتادم. شخصی از اروپا آمده بود و در دیدار از ایلات و عشایر آذربایجان، اتفاقا یکی از همین گیوه های دست ساز را گرفته بود و بعدا از سقف اتاقش آویزان کرده بود! از او می پرسند چرا اینکار را کردی، و او در جواب میگوید: «این گیوه نیست، این سمفونی است! باید مثل یک اثر هنری با آن رفتار کرد!» پس نهاد آدمی ارزش هنری زحمت انسان را به هر شکل، چه تابلوی نقاشی و چه گیوه ی دست ساز، می فهمد. اما اینکه دکانهای مشرکین اولی را در بوق و کرنا کرده و دومی را نادیده می گیرد، البته بحث دیگریست. پاسخ: آقای موومان. متاسفانه تعداد آدم های نظیر شما و آن توریست زیاد نیست هرچند ندانستم چه شباهت و ارتباط حتی ذهنی بین گیوه و سمفونی وجود دارد. شاید هم در اوپا سازی باشد که با گیوه می نوازند! |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1033 تا 1063
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر