سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱

پست 1179 تا 1204

کتاب هایی به نام فرقان  (متفرقه)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:32 PM

مهران

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 10:46 AM
جناب نصر
لطفا در ذکر منابع و دلایلتان بیشتر تحقیق نمایید.
محمد عبداللطیف بن الخطیب‎ ‎‏ مشهور به "ابن الخطیب" کتابی دارد با عنوان "الفرقان" که مشهور است به "الفرقان فی تدوین القرآن" و اینکه جناب سبحانی و مکارم شیرازی و نیز شما و تمام سایتهای copy/paste  همعقیده شما دروغ بزرگ نوشتن کتابی به نام الفرقان فی تحریف القران را بدو نسبت میدهید از سر فرومایگی است.
محمد محمد عبد اللطیف بن الخطیب متولد قاهره و نویسنده کتاب • الفرقان فی جمع وتدوین القرآن - المطبعة المصریة ومکتبتها - القاهرة 1948. است.
http://shamela.ws/index.php/author/2303
دروغ بزرگ انتساب الفرقان به ابن الخطیب مصری و جبهه گیری الازهر در برابر الفرقان از بازیهای معلوم الحال و تکراری مدعیان تشیع بدین صورت است که کتابی به نام {الفرقان الحق} توسط "دکترأنیس شوروس" عرب یهودی در سال 1999 در کالیفرنیای امریکا منتشر شد و در سایتهای اینترنتی بخصوص آمازون به طور وسیع تبلیغ گردید که موضع الازهر نیز در این مورد مشخص است.
و اما سوره های جدید که در تحدی قران توسط آن ملعون یهودی آمده است:
- سورة الوصایا
هذه السورة تبدأ بالأحرف الهجائیة "المذ". وتتضمن بعض الأمور المتعلقة بالأحکام الشرعیة منها:
- حرمة تعلیق الصور على الجدران
- حرمة تربیة الکلاب ( أیة 8)
- حرمة البدء بلبس النعل بالرجل الیسرى أولا ( أیة 9)
- وهذه بعض النصوص من هذه الصورة : المذ – إنا أرسلنک للعالمین بشیرا ونذیرا – تقضی بما خطر بفکرک وتدبر الأمور تدبیرا – فمن عمل بما رأیتَ فلنفسه، ومن لم یعمل فلسوف یلقى على یدیک جزاء مریرا...
-
2- سورة "المسلمون"
- بدأت هذه السورة بالأحرف الهجائیة أیضا وهی : المصم .
- ذکر فیها أن الله اتهم نبیه محمدا بأنه یهلک أمته ویجعلهم کافرین .
- واتهم محمدا (صلى الله علیه وسلم) بأنه-حاشاه- ضال أضله الشیطان

2- سورة التَّجَسُّد
- ذکر فیها أن عیسى اسمه الأصلی هو "الله". وأن روح القدس هو إله واحد.
-
3- سورة الإیمان
انتشرت هذه السور الأربع بین المسلین سنة 1999. وأول ما وجدت فی موقع أمریکا أون لاین (americaonline.com).

وبعد سنة أصدر "الفرقان الحق" باللغة العربیة وترجم بعد ذلک باللغة الإنجلیزیة بمطبعة وایس بریس (wisepress) . حجم هذا الکتاب 15 فی 20 س م وعدد الصفحة 366 وفیه 77 سورة من تألیفه

المؤلف :
اسمه د. أنیس سوروس ، ولد بفلسطین . ومات أبوه على ید جیوش الیهود. ثم هاجر إلى الأردن وواصل دراسته بجامعة میسیسیبی (Mississippi college). وقبل حصوله على الدکتوراه درس فی جامعة New Orleans Baptist Theological Seminary
سوروس معتقد است که اسلام دین ارهاب و قتل و جنگ است که دستوراتش را از قران میگیرد لذا باید قران فعلی را در بین مسلمانان تبدیل به قران حقیقی (نوشته خودش) نمایند. او همچنین دولت آمریکا را به اخراج مسلمانان از آمریکا تشویق نموده است.

http://www.ebnmaryam.com/vb/t6725.html

آری نصر اصفهانی
این است واقعیت کتاب الفرقان که علمایی نظیر سبحانی و مکارم شیرازی و ....با نسبت دادن به اهل سنت و فریب اشخاصی نظیر شما به اهداف خود دست یافته اند.
این آخرین پست من در این مورد خواهد بود.
به امید بیداری مسلمین.
پاسخ:
آقای مهران. ایضا. ابتدا راهی برای معرفی سمبول های خود بیابید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لزوم مقدمه برای دریافت های نو  (تاریخ معاصر (جدید))

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:30 PM

منصور

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 01:00 AM
استاد گرامی
البته همان است که فرمودید. منظور بنده رسوایی و عیان کردن دروغ پردازان واقعی بود که از دوران ناصرالدین شاه کم کم سرو کله شان پیدا می شود مثلا اگر امثال شاردن یا اسکندر بیک خودشان هم مانند شخصیت های کتابهایشان توهمی بیش نیستند اکنون دنبال دروغ پردازان و لانه ها و مراکز جعل و دغل کاری آنها هستیم. اول روشن کنیم آیا افرادی نظیر هاردینگ یا اعتمادالسلطنه یا آن نقاشانی که از قبرخیام در ۱۸۸۴ یا ۱۹۱۱ نقاشی کرده اند وجود خارجی دارد یا خیر. و در صورت اثبات وجود آنها ببینیم که مانند سعید نفیسی یا بدیع الزمان فروزانفر یا همین هوشنگ سیحون منشا چه خدماتی به اورشلیم بوده اند. امیدوارم هر چه زودتر به این مراحل وارد شوید
پاسخ:
اقای منصور. حالا مجموعه تالیفاتی در باب تاریخ متاخر در دست ماست که باور کنندگان آن را تا سطح ابلهان مادر زاد به زیر می کشد. اجازه دهید ابتدا محتوای این لگنچه مملو از گند و عفونت را، از این سفره یهود گسترده بیرون گذاریم تا محیط لازم برای دریافت های نو فراهم شده باشد.   
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خیام و بزرگان دیگر  (پوریم)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:28 PM

منصور

شنبه 30 مهر 1390 ساعت 10:25 PM
آقای خلیل
خوشمزگی قضیه به اینه که جناب خضر که تا حالا زنده بود و قرار بود با حضرت مهدی ظهور کنه براش دو تا قبر پیدا شده یکی تو همدان و یکی تو جزیره هرمز!!!
تازه علم انساب هم هیچ کس نمی دونه جز همون کسی که اون موسسه رو برای دایر کردن 31 امامزاده نوع پیغمبری دایر کرده است. از همین حالا باید خودمون رو برای 124 هزار امامزاده ورژن پیغمبری آماده کنیم. این چیز تازه‌ای نیست.
آرتورهاردینگ در سفرنامه خود می‌نویسد:
«اندکی پس از ورود به داخل مرز خراسان در شهر نیشابور توقف کردیم، زیرا هیئت مدیره انجمن عمر خیام در لندن از من درخواست کرده بود وضع کنونی قبر شاعر بزرگ ایرانی را از نزدیک بررسی کنم و گزارشی درباره آن به انجمن بدهم، هنگام دیدار از آرامگاه خیام متوجه شدم مدفن این شاعر بزرگ در وضعی مخروبه قرار دارد و معلوم است که مدتی زیاد توجه کافی به تعمیرات آن نشده است. از این موضوع زیاد متعجب نشدم، زیرا این فیلسوف و شاعر نامی در چشم هموطنانش آن اندازه احترام و اهمیت ندارد که در چشم دوستداران و تحسین کنندگان بیگانه اش. در کشور خود من (انگلستان) عمر خیام به علت ترجمة درخشانی که ادوارد فیتز جرالد از رباعیهای وی به عمل آورده شهرتی جاوید یافته است. قبر شاعر بزرگ در آرامگاهی قرار داشت که نه می‌شد آن را مسجد حساب کرد و نه بقعه و جایگاه مقدس مذهبی که لااقل از این حییث مورد توجه و حفاظت مردم نیشابور قرار گیرد. در دیدار از این قبر، متوجه دسته‌گلی شدم با برگهای زرد و خشکیده که بیگمان از طرف اروپاییانی که پیش از ما از نیشابور گذشته و قبر شاعر بزرگ را زیارت کرده بودند بر روی مزارش گذاشته شده بود. ولی هیچ کدام از ساکنان محلی، که با آنها صحبت کردم، اطلاع ویژه‌ای درباره عمر خیام نداشت که شنیدنش برای یک مشتاق خارجی غنیمت باشد.»(سفرنامه سرآرتور هاردینگ ص.141)
حال به نقاشی که می گویند ویلیام سیمپسون بیست سال قبل از هاردینگ در 1884 از آرامگاه خیام کشیده است توجه کنید:
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/fa/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Khayyam_tomb_in_1884.jpg
و این هم نقاشی که می گویند جی همبیج شش سال بعد از هاردینگ در 1911 کشیده است:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/At_the_Tomb_of_Omar_Khayyam_-_by_Jay_Hambidge.jpg
عجیب است در عصری که هنر عکاسی در ایران حداقل در دستگاه حکومتی فعال بوده است علیرغم تاکید آرتورهاردینگ بر موقعیت ممتاز عمر خیام در انگلیس حتی خودشان از آن آرامگاه مخروبه عکسی نگرفته¬اند.
حال به شرح فعلی این آرامگاه توجه کنید از آدرس زیر که 54 سال پس از آرتور هاردینگ هوشنگ سیحون ساخته است.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%85
آرامگاه یا بنای یادبود عمر خیام نیشابوری بنایی است برای یادبود و بزرگداشت عمر خیام، که بر روی مدفن وی قرار دارد. از نقاط دیدنی و گردشگری شهر نیشابور و استان خراسان رضوی است که همه ساله مورد بازدید شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی و دوستداران این شاعر، ریاضی‌دان و ستاره‌شناس بزرگ قرار می‌گیرد.
آرامگاه کنونی عمرخیام در شهر نیشابور، در باغی که مقبرهٔ امامزاده محروق، از نوادگان سجاد (امام چهارم شیعیان) در آن واقع است، قرار گرفته‌[۱]؛ این باغ در زمان حیات خیام در محله شادیاخ نیشابور بوده و آرامگاه او اکنون همان جایی است که به قول نظامی عروضی هر بهار در آن گل‌افشانی می‌شده است.
آرامگاه یا بنای یادبود خیام از ساختمان‌های شاخص طراحی شده در ایران است که تلفیقی موفق از عناصر سنتی و مدرن را به نمایش گذاشته است. طراح و معمار این آرامگاه و محوطه پیرامونی آن مهندس هوشنگ سیحون بوده‌است.
هوشنگ سیحون خود در باره این بنا می‌گویند: آرامگاه خیام در باغ امامزاده محروق نیشابور قرار داشت اولین کاری که باید انجام می‌دادم این بود که به گونه‌ای طراحی کنم که آرامگاه خیام و امامزاده محروق تداخل پیدا نکنند به همین منظور من برای باغ محوری عرضی تعریف کردم تا آرامگاه را که در گوشه شمال شرقی باغ قرار داشت از امامزاده جدا کنم. از طرفی دیگر در چهار مقاله عروضی گفتاری از خیام آمده مبنی‌بر اینکه ایشان گفته‌اند که: من آرزو دارم مزارم در جایی باشد که در بهاران برگ گل روی مزارم بریزد. بنابراین من مکانی در باغ را که اختلاف ارتفاع سه متری نسبت به درختان زردآلوی باغ داشت انتخاب کردم چون این مکان سه متر پائین‌تر قرار دارد فصل بهار شکوفه‌های زردآلو روی مزار می‌ریزد.
کدامیک را باور کنیم، آرتورهاردینگ، نقاشی اولی، نقاش دومی، شرح فعلی یا ........اصلا خود خیام را.
خلاصه دوست گرامی خواستم بگویم که پروسه ساخت آرامگاه برای پیغمبران درست مانند ساخت آرامگاه¬های فعلی برای گله¬ای دانشمند و شاعر و امامزاده است که ابتدا برای آنها در کتابخانه¬ها و دانشگاههای هند یا اروپا هویت می¬سازند کتاب می¬نویسند، کتاب آنها را ترجمه می¬کنند و سپس قبرآنها را بصورتی بی هویت بر زمین می¬نگارند و در آخر امثال هوشنگ سیحون را مامور مقبره سازی بصورت مدرن و به اصطلاح بازسازی قبر آنها می کنند. این آخری ظاهرا ید طولایی در مقبره سازی داشته است از برای خیام، کمال الملک، بوعلی سینا، نادرشاه افشار، کلنل محمدتقی خان پسیان و ده‌ها مقبره و آرامگاه دیگر. هویت این شخص را خود با خواندن شرح خانوادگی او بهتر خواهید شناخت.
او در کتاب «نگاهی به ایران» در مورد بنای آرامگاه نادر شاه افشار می‌نویسد: ماده اصلی ساختمان از سنگ خارای منطقه کوهسنگی مشهد، مشهور به سنگ هر کاره‌است، این سنگ یکی از مقاوم‌ترین سنگ هایِی ست که در ایران وجود دارد، او دلیل این انتخاب را اشاره به صلابت و عظمت نادر شاه افشار می‌داند». او در ادامه می‌نویسد: «شکل کلی و مقبرهٔ نادر به شکل ««شش ضلعی متناسبی ست »»که، شکلِ سیاه جادرهایی را تداعی می‌کند، دلیل این امر همین نکته‌است که نادر به جای کاخ در زیر چادر زندگی می‌کرد.
شرح استاد نازنین بر این مطالب واقعا جذاب خواهد بود. انسان را به وجد می¬آورد شرح هایی که مثلا بر شاهنامه نگاشته اند. استاد افتخار بدهید.
پاسخ:
آقای منصور. شرح بر احوال این گروه از اسامی که در کامنت آورده اید بسیار سهل و مکرر است: پس از قتل عام پوریم به 14 دلیل دقیق و ماهوی که در یادداشت 104 آمده، در سراسر منطقه پوریم زده به هیچ صورت و مقدار اثری از حضور انسان نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

پیامبران مدفون در ایران  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:26 PM

منصور

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 10:13 PM
۳۱ پیامبر مدفون در ایران مستند‌نگاری می‌شوند
http://rajanews.com/detail.asp?id=104051
دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی از مستند‌نگاری 31 پیامبر مدفون در ایران خبر داد.
حجت‌الاسلام فخر‌الدین صابری در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حال حاضر اسامی 31 پیامبر مدفون در ایران جمع‌آوری شده است که پس از جمع‌آوری مستندات، اطلاعات آن‌ها به صورت کتاب منتشر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: صحت و سقم وجود این پیامبران در ایران هنوز بدست نیامده است و مؤسسه ای به نام دایرة المعارف بقاع متبرکه در قم می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده درباره این پیامبران را تأیید یا رد کند.
دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی تأکید کرد: اظهار نظر درباره صحت و سقم اطلاعات مربوط به پیامبران در حوزه اطلاعات هر کسی نیست بلکه باید فرد، عالم به علم "انساب" باشد علمی که حتی در حوزه‌های علمیه هم تدریس نمی‌شود اما خوشبختانه مدیرعامل مؤسسه دایرةالمعارف بقاع متبرکه، متخصص این علم است و یافته‌های مربوط به این پیامبران نیازمند تأیید ایشان است.
حجت‌الاسلام صابری گفت: طی نامه‌ای به مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی موضوع تهیه اسناد و اطلاعات پیامبران مدفون در ایران را اطلاع‌رسانی و از آن‌ها درخواست بودجه کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: اطلاعات مستند پیامبران مدفون در ایران در نهایت به صورت یک کتاب منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس طبق اطلاعاتی که هنوز مستند نیست از مجموع ۱۲۴ هزار پیامبر حدود ۳۱ پیامبر در ایران دفن شده‌اند که تعدادی از آن‌ها شامل "سیم و لام" در سمنان، "خالد بن سنان عبسی" در گلستان، "یوشع" در اصفهان، "حیقوق" در تویسرکان، "حجی" در همدان، "مردخای" در همدان، "قیدار" در زنجان، "اشموئیل" در ساوه، "دانیال نبی" در خوزستان، "شعیب نبی" در خوزستان، "باحزقیل" در دزفول، "خضر و الیاس" در جزیره هرمز!!!، "روبین" در میامی، "جرجیس" در شوشتر، "یونس" در گناباد، "یعقوب" در گرگان، "ابراهیم خلیل" در سوسنگرد، "اسحاق و اسماعیل" در جاده دزفول، "صالح پیامبر" در شوشتر، "ایوب" در بجنورد، "خضر" در همدان و... است.
 
 
 
 
 
khalil
شنبه 30 مهر 1390 ساعت 2:11 PM
آقای منصور بیشتر مسؤلان این کشور متخصص علم و عالم به علم "انساب"  هستند.اگر این عالم بزرگ ما 124000  پیامبر را تآیید می کند باید در نظر گرفت  خداوند برای تربیت و اصلاح بندگانش در هر محله و پس کوچه ای یک پیامبر ارسال کرده باشد.
و جدا از این قضیه عالمان باید دنبال علت پیدایش این همه لطیفه و جکهای بامزه در خور خودشان را ریشه یابی کنند.
و از کی ابراهیم خلیل الله ساکن سوسنگرد و این مردخای یهودی وارد سلسله پیامبران شده؟؟!!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نسخه PDF جلد پنجم مجموعه عظیم "تاملی در بنیان تاریخ ایران"  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:25 PM

محمد اوجال

شنبه 30 مهر 1390 ساعت 02:55 AM
با سلام

به اطلاع دوستان و دشمنان می رساند:
نسخه PDF جلد پنجم مجموعه عظیم "تاملی در بنیان تاریخ ایران" در وبلاگ "بنیان ایشان" (به آدرس ذیل) نصب گردید.

قابل ذکر است، زحمت اسکن این نسخه از سوی برادر عزیز جناب آقای مسعود سنجری کشیده شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آمار مقدمه های بخش برآمدن مردم  (متفرقه)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:22 PM

سعید

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 8:18 PM
استاد عزیز طبق شماره بندی مجموعه یادداشتهای برآمدن مردم، این مطلب جدیدتان باید شماره ۴ باشد چون تا الان سه تا از مقدمه های برآمدن مردم را نوشته اید. لطفا تصحیح بفرمایید
پاسخ:
آقای سعید. خوب شماره ۴ هم هست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

راه های تماس با آقای پورپیرار  (متفرقه)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:19 PM

مجید

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 7:13 PM
چگونه می توان با  آقای پورپیرا تماس گرفت ؟
پاسخ:
آقای مجید. از راه همین باکس یا ای میل و یا تلفن 66492049.
info@karangbooks.com
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آقای رضا مرادی غیاث آبادی و اعتراف به یک اشتباه  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:09 PM

محمد اوجال

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 3:11 PM
(با تشکر از آقای ارسلان صرافی)
. . . .

پوزش بخاطر کتاب آتشکده‌های ایران

رضا مرادی غیاث آبادی

چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰

نگارنده قصد دارد در این نوشتار بابت اطلاعات نادرستی که پانزده سال پیش در کتاب «آتشکده‌های ایران» به خواننده داده است، پوزش بخواهد و آن اشتباه را جبران کند. هر چند این کتاب اکنون نایاب است و قصدی برای انتشار مجدد آن نیست، اما امیدوار است که کتابخانه‌ها و اشخاصی که این کتاب را در اختیار دارند، نسخه‌ای از این نوشته را ضمیمهٔ آن کنند. (چاپ کنید)

چاپ نخست کتاب آتشکده‌های ایران در سال ۱۳۷۵ و چاپ دوم آن در مجموعهٔ دایره‌المعارف عکس ایران در سال ۱۳۷۶ منتشر گردید. این کتاب به دوست و همراه عزیز و گرامی تاجیک، آقای رحمان رجبی (رحمان یزدانوویچ رجبوف) تقدیم شده بود و از ایشان نیز بابت این قصور پوزش می‌خواهم.

در این کتاب تعداد ۲۵ آتشکده ایران معرفی شده بودند و در زیرنویس عکس‌ها از عنوان «آتشکده» برای آنها استفاده شده بود. این در حالی است که هیچکدام آن آثار (حتی یکی از آنها)، آتشکده باستانی نبودند.

این اشتباه از آنجا ناشی شده بود که در تداول غلط و رایج تردید نکرده بودم و نسنجیده از پژوهشگران و نویسندگانی که عنوان آتشکده را به این بناها اطلاق می‌کردند، پیروی کرده بودم. در حالیکه باور کورکورانه از نظریه‌ها و ادعاهای موهوم، و بررسی نکردن دلایل و شواهد، برای هیچ پژوهشگری زیبنده نیست.

پس از آنکه به این نتیجه رسیدم که اطلاق عنوان آتشکده به این بناها نادرست است و هیچ شاهدی آنرا پشتیبانی نمی‌کند، پرسش دیگری مطرح شد و آن اینکه چرا و به چه دلیل چنین ادعایی تا این اندازه عمومیت یافته است؟ بخصوص با توجه به اینکه کمترین منابع مکتوب یا شواهد باستان‌شناختی مبنی بر چنین انتسابی از هیچکدام آن بناها بدست نیامده بود. پاسخ به این پرسش دشوار بود و نگارنده احتمال می‌داد که شاید کسی برای نخستین بار چنین فرضی را مطرح کرده و سپس دیگران به اعتبار او، آنقدر آن فرض را تکرار کرده‌اند تا از فرط تکرار شبیه به واقعیت شده است.

اما ادامه پیگیری‌ها و کنجکاوی‌ها، پرده از واقعیت‌های دیگری برداشت. آن واقعیت تلخ عبارت بود از مکتب‌سازی‌ها، هویت‌تراشی‌ها و القائات اردشیر ریپورتر- نماینده انجمن زرتشتیان هند و جاسوس و رئیس سرویس مخفی اطلاعات بریتانیا در ایران- در معرفی و نامگذاری هرگونه بنای ناشناخته با کارکرد نامعلوم تحت عنوان مجعول آتشکده. او همچنین ترتیبی داده بود تا با مشارکت پارسیان هند تعدادی آتشکده در تهران، یزد و کرمان ساخته شود و قدمت آنها با تبلیغات مستمر به عصرهای کهن منسوب گردد (برای آگاهی بیشتر بنگرید به: «اردشیر و شاپور ریپورتر، عاملان سلطه بریتانیا در ایران»).

اما این اشتباه در نهایت به نتیجه نیکویی رسید و آن چنین بود که دقت در سازه‌ها و شک و تردیدهای بعدی پیرامون آنها، مرا به سمت مطالعه مناسبات چارتاقی‌های ایران با تغییرات میل محور خورشید کشاند و به شناسایی سازه‌های خورشیدی و کاربری تقویمی چارتاقی‌های ایران منجر شد.

(...)
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

احتمال تعطیلی شنبه به جای پیجشنبه  (متفرقه)

یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 4:07 PM

محمدرضا نیسی

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 8:35 PM
سلام‌علیکم استاد عزیز

الحمدلله که نصب یادداشت‌ها بعد از مدت‌ها ادامه یافته است و مباحث پربار وبلاگ بنیان‌اندیشی ادامه یافت است. در صفحه بنیان‌اندیشان در فیسبوک نیز بحث‌های مفید و قوی حول مباحث اسلام و شمشیر در جریان است که با حضور دوستان بسیار پر بار شده است

اخیرا دولت آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد پروژه‌ تعطیلی روز شنبه را به جریان انداخته است و مشغول نظرسنجی از مدیران میانی و عملیاتی سازمان‌ها برای جابه‌جایی تعطیلی 5شنبه با شنبه است  
 
 
 
 
 
جهود
جمعه 29 مهر 1390 ساعت 01:00 AM
آخ بزنه و شنبه تعطیل بشه!
چه حالی می ده! دیگه راحت می ریم کنیسه! جای پارک هم پیدا میشه! خلوت! بدون آلودگی ها! مرخصی و تعطیلی و بهانه دیرکرد و غیره هم نیست دیگه!
جونمی جون!
دور سوم هم به احمدی نژاد رای میدیم!!
پاسخ:
جهودها کد هم که می فرستند، لوگو نداره . نصب شد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تشکر بابت ملاقات  (دوستانه)

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 00:54 AM

***

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 1:25 PM
استاد سلام- بابت ملاقات دیروز و حوصله ای که به خرج دادید با توجه به کسالتتان ممنون. لطف میکنید ایمیلتان را مرقوم بفرمایید تا مکاتبه ای خصوصی خدمتتان داشته باشم.
پاسخ:
برای شما ای میل فرستادم تا آدرس را بردارید. ممنون از تعارف تان.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مومن به دین و مومن به مذهب  (اسلام)

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 00:53 AM

شمعون

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 03:03 AM
به کی باید گفت؟!
کتابی از قرآن بالاتر در اسلام نیست و همه معترفند که حدیثی که با قرآن زاویه پیدا کنه ( زاویه پیدا کردن رو تازه یاد گرفته ام!) بی ارزشه! اون وقت از همین احادیث زاویه دار زیر دست قرآن، برای اثبات تحریف قرآن استفاده می کنند که خود خداش منکر امکان تحریف و جعل و تقلیده! و بعضی ها هم می گن : نه بابا! این تن بمیره تحریف نشده!! من خودم شاهدم!
یا میگن: نمی خوام بگم تحریف شده! اصله ولی متاسفانه اصل اصل نیست!!
و وقتی خیلی مستاصل می شن: ترتیب سوره هاش فقط فرق فوکوله!
از این ساده تر فکر نکنم بشه که وقتی ارزش حدیث به قرآن وابسته است، نمی شه از اون جهت رد یا تایید قرآن استفاده کرد. یعنی چاقو می تونه دسته اش رو ببره؟!
و البته که هیچ یک از سنن نظیر نحوه نماز خواندن و روزه گرفتن و حتی طواف در کتب حدیث نیست و این کتاب ها بیشتر مباحث سنگین فلسفی دارند وگرنه مدرسین حوزه، پیش نیاز برای آنها قرار نمی دادند! باور کنید حتی نحوه ذبح هم آموزش داده نمی شه و والاترین مراجع هم آموزش ذبح شرعی رو به قصاب ها divert کرده اند. نمی دونم کسی باور می کنه؟!

ول کنین!
پاسخ:
آقای شمعون. هرچه بازتر بنویسید باور کنندگان تان بیش تر خواهد شد، با این یادآوری که مذهب دین نیست. دین را در میان متن قران باید جست و مذهب را میان متون حدیث و روایت، که در صورت امکان هم والامقام ترین صاحب آن ها، به تایید مکرر قرآن، فقط بشری همانند دیگران و دون خداوندند. به این ترتیب تکلیف روشن است: مومن به دین ایمان آورده ای به یکتایی خداوند است و مومن به مذهب مومن به بشری همانند دیگران.

ضمنا آن کدها به هیچ درد نخورد.    
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آقای دکتر عزیزالله بیات  (افراد و شخصیت ها)

جمعه 29 مهر 1390 ساعت 00:50 AM

یگانه

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 11:41 AM
استاد پورپیرار درگذشت استاد گرامی جناب آقای دکتر عزیزالله بیات را خدمت شما تسلیت عرض می کنم . مرحوم بیات جزو نادر استادانی بود که به رغم قرار داشتن در سنین بالا به شدت شیفته مباحث شما شده بود و با ولعی وصف ناپذیر نوشته های شما را می خواند. می دانم که این موضوع برای بوزینگان باستان پرست چه سوزشی دارد ، اما حقیقت تلخ است. می گویند خیار هم حرف حق زد و ته اش تلخ شد! البته مرحوم بیات از ترس سگان درنده ای چون اردشیر خدادادیان زرتشتی ساواکی سوپر خسیس گرسنه و رضا شعبانی یا همون شعبون بی مخ یهودی زاده مسلمان نمای باستان پرست افراطی، هیچگاه جرات نمی کرد به صورت علنی سخنی از شما به میان آورد اما در میان دانشجویانش با اشتیاق از مباحث ایشان سخن می گفت. اما در مقابل شعبون بی مخ به خون شما تشنه بود و موقعی که از شما حرف می زد انگار درباره شوهر ننه اش سخن می گفت! چرا؟ چون یک یهودی است و اسم واقعی اش هارون وهومن است که تازه برملا کرده!
من توی اون چهار سالی که در دانشگاه شهید بهشتی لیسانس تاریخ خوندم، هر چه بخواهید از دکتر مصدق و بیات انسانیت دیدم و از شعبون بی مخ و خدادادیان سگی و حیوانیت و رذالت و پستی. معلوم بود که واقعا یهودی و نجس هستند چون هیچ انسانی تا آن اندازه حیوان نمی شود که مثل شعبون بی مخ موجب مرگ و در اصل قتل دکتر نوایی و دکتر مصدق شود. شعبون بی مخ در هرزگی و فاسد الاخلاقی هم نظیر نداشت به طوری که حتی زن خودش را هم با ازدواج رذالت بار دومش به کام مرگ فرستاد. فقط خاک بر سرش.
استاد پورپیرار خوب بود این را هم می نوشتید که این شعبونی در عمرش فقط یک کتاب نوشته که آن هم تاریخ ایران در عصر افشاریه و زندیه است و این یک کتاب را تا به حال توسط بیست ناشر و در حجم های و اندازه های مختلف به چاپ رسانده و این طوری صاحب درجه استادی در تاریخ شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ:
آقای یگانه. خدایش بیامرزد. کتاب مغشوشی داشت که باز هم به درد می خورد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارزش کتاب رستم التواریخ  (تاریخ معاصر (جدید))

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 03:24 AM

نیازی

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 08:03 AM
استاد گرامی شما هم گشتید از میان این همه به اصطلاح منبع تاریخ افشاریه و زندیه، چرندترین کتابی که همه به ریش آن می خندند را به عنوان منبع تاریخ آن دوران نقد و بررسی می کنید!!! از شما بعید بود واقعا!! رستم التواریخ بقدری چرند است که حتی همین اساتید احمق موجود هم همگی و همواره بر چرندی آن صحه گذاشته اند و اساسا این کتاب هیچگاه مورد تایید و رجوع هیچ کدام از محققان تاریخ ایران نبوده و نیست!! یادم است چند سال پیش با دوستی رفته بودیم نمایشگاه کتاب و در غرفه ای تصادفا چشمم به همین کتاب افتاد که خواستم مثل شما که این منابع را خریدید و دارید، من هم این کتاب را بخرم که آن دوست همراهم گفت کتاب بسیار چرندی است و ارزش خریدن ندارد و مورد تایید هیچ محققی نیست!! بد نیست بدانید که این دوست عزیز من خودش فقط همین منابع را می خرید و خدای منبع خریدن بود و در زمره احمقترین اساتید تاریخ قرار دارد، اما حتی چنین آدمی هم حاضر نبود به این کتاب رجوع کند یا آن را دم دست داشته باشد!!  
حال شما ندانسته یا از روی غرض ورزی می نویسید:
«... و اگر هنوز هم اساتید کرسی تاریخ  نشین از شاگردان می پرسند که مثلا بقال باشی عهد شاه سلطان حسین چه نام داشته و همین کتاب رستم التواریخ را به عنوان متن درسی دانشگاه توصیه می کنند، پس باید یقین کرد که ابواب و ارباب جمعی چنین تاریخ سازانی، که علی المعمول صاحب کرسی آموزشی در مراتب عالی اند از درگیری با مطالبی هراسان می شوند، که بحث در باب آن به ابطال مدارک شان خواهد انجامید.»
به قول خودتان بقیه عمر مرا وقت دارید استادی را نشان دهید که در تمام عمرش و فقط برای یکبار از شاگردی پرسیده باشد که بقال باشی عهد شاه سلطان حسین چه نام داشته یا کتاب چرند رستم التواریخ را به عنوان متن درسی دانشگاه توصیه کرده باشد!!! احتراما باید بگویم یا نمی دانید متن درسی به چه می گویند یا نمی دانید دانشجو چگونه موجودی است!! زیرا از زیر سنگ هم نمی توانید دانشجویی بیابید که حاضر شود این چرند نامه را به عنوان متن درسی بخواند!!
در مجموع از شما بعید بود!!!
و اگر در جواب بخواهید بگویید بقیه این به اصطلاح منابع هم به همان چرندی هستند یا کل این تاریخ هم چرند است و یا ... نیز تاثیری در این بی توجهی شما نمیکند.
و در جواب مخالفان ابله شما هم باید و باید بگویم که این خطاها از ارزش کا استاد پورپیرار کبیر بقدر ارزنی هم کم نمی کند زیرا تا پیش از ظهور ایشان تعداد احمقهای تاریخ از تعداد موجود بسیار فزونتر بود!!
پاسخ:
آقای نیازی. آیا می توانید محل درج آن یادداشتی را نشان دهید که پیش از این بر بی ارزشی رستم التواریخ اشاره مکتوب و مستند کرده باشد؟ زیرا نقل قول از گفتاری ضمن پرسه در بازار و پارک کار سند را نمی کند. آیا می دانید این کتاب چرند چند بار چاپ شده؟ مایلم نام آن منبع افشاریه و زندیه و صفویه، که قدرت پایداری بیش تری از رستم التواریخ در برابر بازبینی بنیان اندیشانه داشته باشد را معرفی کنید تا در بررسی آن  بر سازنده رستم التواریخ هزار رحمت بفرستید. و بالاخره هرگز از خود پرسیده اید که شاید تولید کنندگان امثال رستم التواریخ احتمالا همان بر پا کنندگان تخت جمشید کم تر از نیم ساخت به عنوان مرکز قدرت جهان اند. باید بیش از این فوران خشم خود را که از باستان ستایی انرژی می گیرد کنترل می کردید تا بررسی اسناد افشاریه و زندیه به پایان می رسید تا ملاحظه کنید که در بازار تاریخ مفلس کاملید. کافی است سری به کتاب های مورد تایید خود در موضوع این مدخل بزنید تا معلوم تان شود که چه میزان به همین کتاب چرند رستم التواریخ ارجاع داده اند! ؟ و بالاخره ان استاد و دانش جویی را که توصیف می کنید کجا باید جست زیرا آن چه عیان است در میان لشکر فحاشان بیش از همه استاد و صاحب نظر و مولف تاریخ دیده می شود. و بالاخره از دیر باز گفته اند که آسیاب به نوبت... در پایان مناسب است چند سطری از مقدمه ناشر و مصحح کتاب را با هم مطالعه کنیم.

خدای را شاکریم که کتاب ارزشمند رستم التواریخ که منبعی بسیار مفید درباره دوره های پایانی صفویه و استیلای افاغنه و افشاریه و زندیه می باشد، اینک به صورت شایسته ای تصحیح شده و در دسترس قرار گرفته است.
و این هم اشاره مصحح در مقدمه :
اما در کنار ذکر وقایع بسیار مهم سیاسی که مولف شاهد اکثر قریب به اتفاق آن ها بوده، ویژگی عمده کتاب حاضر شرح بسیار دقیق نکات جالب اجتماعی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتابی از ونسا مارتین  (تاریخ معاصر (جدید))

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 03:22 AM

بختیار

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 07:20 AM
آخرین تحقیق درباره دوران قاجار
http://ohwm.ir/show.php?id=828
در میان انبوه کتاب‌های گوناگون تاریخی ـ پژوهشی که سیر و تحول دوران قاجار و در پی آن سر بر آوردن انقلاب مشروطه را مورد بررسی قرار داده است، کمتر اثری یافت می‌شود که به پیشینه و نقش توده‌های مردم در شکل‌گیری این دگرگونی‌ها اشاره کرده باشد. این در حالی است که اغلب نویسندگان و پژوهشگران تاریخی در آثار خود بیشتر به اهمیت نقش دسته‌بندی‌های دربار، مناسبات میان روحانیون و دولت و نیز نفوذ اشراف در ساختار سیاسی پرداخته‌اند. اما ونسا مارتین، پژوهشگر و استاد تاریخ معاصر خاورمیانه در موسسه پژوهشی رویال‌ هالووی دانشگاه لندن، که تاکنون چندین کتاب درباره تاریخ معاصر ایران به تألیف رسانده است در اثر اخیر خود «دوران قاجار: چانه‌زنی، اعتراض و دولت در ایران قرن نوزده» بر آن است تا ضمن نمایان ساختن نقش و چگونگی دخالت مردم عادی در روند سیاسی کشور، این نکته را خاطرنشان شود که «حکومت قاجار تنها براساس زور پایدار نبود، بلکه بر مذاکراتی متکی بود که به صورت زنجیره‌ای از مانورها میان فقرا و فرودستان جامعه و ثروتمندان و صاحبان قدرت جریان داشت». نویسنده خلاف دیدگاه رایج نسبت به مردم به عنوان قربایان دولت، به بررسی احوال مردم جامعه‌ای می‌پردازد که هرچند در مرحله پیش از ورود به افکار تجددخواهانه به سر می‌برند اما در جریان اعتراض‌ها، چانه‌زنی‌ها و مذاکرات از راه‌های گوناگون خواستار دستیابی به حقوق خود هستند و ضمن دفاع از منافعشان در برابر دولت، در تشریک مساعی با آن، بر نفوذ بیگانگان فائق می‌آیند. چنان که نویسنده در آغاز یادآور شده، ریشه‌های مباحث کتاب در دو پرسش وابسته به یکدیگر نهفته است. نخست در مورد حفظ استقلال کشوری به این وسعت و به تعلیق در آوردن سلطه بیگانگان به مدت صد و اند سال که ایران توانسته بود با نگاه داشتن موازنه میان دو قدرت رقیب انگلیس و روس و بازی با یکی علیه دیگری در برابر آن‌ها پایداری کند. نویسنده در پی یافتن پاسخی برای این دو پرسش بنیادین در سه فصل (فصل دوم، سوم و چهارم) با استناد بر منابع تاریخی شده نوزده، به شرح مبارزه گروه‌های مختلف مردم بوشهر، شیراز و اصفهان پرداخته و شیوه‌های اعتراض مردم در برابر حاکم، دولت مرکزی و بیگانگان را بررسی می‌کند. از جمله بستن بازار که خود در این باره می‌نویسد: «نمونه گزارش شده‌ای نسبتاً‌ قدیمی در سده نوزدهم، از راهبردی برای اعتراض که البته در هر دو انقلاب ایران اهمیت یافت». و سر باز زدن از پرداخت مالیات‌ها و عوارض مضاعف از سوی بازرگانان که منجر به تعویض پی در پی حاکمان می‌شد. اخراج دریاسالار انگلیسی از بوشهر که با تحت فشار قرار دادن دولت، مناسبات با بیگانگان را دستخوش تغییراتی کرد یا جنبش تنباکو که اعتراض‌های محلی شیراز را به سطح کشور کشاند و در نهایت مردم خواست خود را افزون بر حکومت، بر دولت‌های خارجی هم دیکته کردند و در این میان از ابزارهای مدرن چون تلگراف برای ارتباط بی‌واسطه با تهران بهره گرفتند. در اصفهان نیز ناآرامی‌های اوایل حکومت ظل‌السلطان در 1879 و چالش میان او و روحانی برجسته، شیخ محمدتقی معروف به آقا نجفی در 1889 ـ 1896 و همچنین نقش و تأثیر روزنامه‌هایی نظیر قانون، اختر، حبل‌المتین در نفوذ بر افکار عمومی و پیدایش زبانی جدید در دیدگاه سیاسی مورد بحث قرار می‌گیرد. نگاهی متفاوت نسبت به مناسبات دین و دولت، و تلاش حکومت برای تعامل با جامعه. اما در چهار فصل بعدی کتاب به ترتیب مباحثی پیرامون تظاهرات توده‌ای زنان در ایران سده نوزدهم؛ لوطی‌ها، تهی‌دستان آشوبگر شهری؛ سربازان، نیروهای سرکش نظامی و برده‌داری و بردگان سیاه در ایران سده نوزدهم مورد توجه قرار می‌گیرد. نقش سیاسی زنان در این دوره به عنوان بخشی از مبارزه علیه ظلم و ستم، از آن دست موضوعات مهمی است که تاکنون در پژوهش‌ها کمتر به آن پرداخته شده و تنها در بررسی انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی است که اهمیت حضور این قشر کثیر از جامعه ایران برجسته می‌شود. در حالی که فصل پنجم کتاب به روشنی از نقش ارزشمند زنانی سخن می‌گوید که در سده نوزدهم طی تظاهراتی که هنگام افزایش قیمت نان ترتیب داده می‌شد حضور پررنگی داشتند. از جمله نخستین نمونه ثبت شده درباره قیام زنان باز می‌گردد به سال 1849 که گروهی از زنان اصفهانی در مسجد جامع شهر ناآرامی‌هایی را سبب شدند. ونسا مارتین در ادامه با توضیحی مفصل از اهمیت فرهنگ لوطی، به عنوان حافظ امنیت محلات و ابزار عدالت اجتماعی برای اعتراض شهری می‌گوید. اینکه چگونه در هنگامه بیداد و ستم با الهام گرفتن از داستان‌های حماسی، چون کاوه آهنگر و رستم دستان، یا ملهم از رخدادهای تاریخی تشیع دوازده امامی به ویژه عاشورا، صاحب خصالی می‌شدند که قابل خرید از سوی ثروتمندان نبوده و با چنین خودباوری می‌توانستد تا سرحد مرگ در برابر ظلم پایداری کنند. «لوطی‌ها هم تجلی بی‌قانونی بودند و هم وسیله‌ای برای کنترل زیاده‌روی در آن». فصل هفتم نیز حاوی توضیحاتی است درباره وضعیت ارتش در دوران قاجار و به خصوص سال‌های مورد بحث کتاب که نزدیک به 60 سال از حکومت قاجار را دربر می‌گیرد. یعنی از اوایل حکومت محمدعلی شاه در 1835 تا مرگ فرزندش ناصرالدین شاه در 1896. ارتش در زمان حکومت قاجار نسبت به دوران صفویه از شکل و ترکیب متفاوتی برخوردار بود و نقش سربازان این دوره در برابر اعتراض‌های مردمی که گاه به حمایت آنان از مردم می‌انجامید بسیار حائز اهمیت است.
و اما در پایان نویسنده به وضعیت برده‌ها، خرید و فروش آن‌ها و نحوه از میان رفتن برده‌داری در سده نوزدهم ایران پرداخته و داستان منحصر به فردی از زندگی حاجی بشیر روایت می‌کند. برده سیاه ملک‌التجار بوشهر که از ثروتمندان بسیار معروف ایران بود. داستان شرح زندگی حاجی بشیر نمایانگر این نکته است که «برخلاف امریکا، چارچوب اسلامی و عوامل اقتصادی در پیوند با یکدیگر، تضمین کننده رفتار خوب با بردگان در ایران بوده است». کتاب «دوران قاجار» در یک دید کلی کتابی است فشرده اما دقیق با نگاهی بسیار متفاوت نسبت به تاریخ پیش از پیدایش تجددگرایی و مشروطه‌خواهی در ایران قرن نوزدهم میلادی که با ترجمه افسانه منفرد توسط انتشارات آمه به چاپ رسیده است.

سیاوش سرقینی

منبع: ضمیمه مهرنامه، ش 7، آذر 89
پاسخ:
آقای بختیار. سراپای قضیه جز توهمی نیست که چندی است امثال ونسا مارتین قصد دارند به آن حیات تاریخی ببخشند. آن بنیان اندیشی که پوریم و نبود مرکز تجمع و تمدن در 160 سال پیش را می پذیرد دیگر از کنیز و غلام صحبت نمی کند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

توالی یادداشت ها  (متفرقه)

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 03:21 AM

مسعود سنجری

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 01:30 AM
برادر گرامی استاد پورپیرار عزیز
سلام علیکم

استاد ضمن تشکر بسیار بابت این مقاله آیا از مقدمه 1 به مقدمه 4 آمدید یا اینکه دو قسمت 2 و 3 را ما از دست داده یم؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. در اخرین هجوم بوزینگان اراذل به این وبلاگ چند سرتیتر از جمله مقدمه 2 و 3 گم شده است، برای وصول آن ها به سایت wwww.naria.ir. رجوع کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

درخواست تسریع نوشته های وبلاگ  (دوستانه)

پنجشنبه 28 مهر 1390 ساعت 03:19 AM

اصیلتاش تبریزلی

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 01:11 AM
با سلام و عرض سپاس خدمت استاد
استاد خواهشا ما را اینقدر منتظر نذارین ، دل و اندیشه ما مترصد دریافت مطالب ارزشمند و بنیانی شماس . استاد هر چند همین مطالب هم با این فاصله زمانی جای تشکر بی انتها را دارد ، اما کاش لطف میکردین و حداقل هر هفته یک مطلب میذاشتین
با تشکر فراوان و بی منتها و آرزوی سلامتی برای شما
پاسخ:
آقای تبریزلی. امیدوارم که بتوانم. ضمنا آگاه شدن از مطالبی که در موضوع تاریخ ساخته اند برای ادامه این بررسی ها ضروری است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جنگ ایران و عراق - جنگ تحمیلی  (تاریخ معاصر (جدید))

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:47 AM

منصور

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 11:41 AM
سلام استاد گرامی
جنگ 8 ساله همانقدر برای ایران و عراق و کل دنیای اسلام نابودگر بود که عوامل شروع و ادامه و خاتمه آن مرموز است. واقعا با زندگی مردم عجین شده بود. چرا هیچ درایتی برای اجتناب از آن دنبال نشد؟ همواره یک پاسخ می شنویم "صدام حمله کرد ما مجبور به دفاع شدیم". در بین اسرای عراقی از 35 کشور دیده می شدند. کل دنیا از صدام حمایت کرد. کاش از آن اطلاعات گلوگاهی خود چیزی در این مورد ارائه می دادید؟جنگ واقعا انقلاب را بیمه کرد یا پندارهای یهودساخته را؟ آیا تصمیم ندارید هر از گاهی گریزی به این مسائل بزنید؟
پاسخ:
آقای منصور. مطابق معمول و مقرر، بر آن جنگ بی هوده و بی ثمر صفت تحمیلی افزوده اند. حتی اگر همین وصف را جدی بگیریم و قبول کنیم آن گاه هر کسی که بر این تحمیل گردن نهاده نیز به قدر تحمیل کننده مقصر است، زیرا تشخیص تحمیلی بودن هر امری صاحبان خرد را به پرهیز از آن امر موظف می کند، آن چه در بادی امر معلوم است کسانی از این تحمیل استقبال کرده اند.  
 
 
 
 
آمون : کاش فیلد مناسب تری می یافتم برای این مطلب ، کاش خواننده بداند چه می خواند و به عظمت نهفته در چند لغت ساده پی ببرد. گاهی فکر می کنم حروف مقطعه آن قدر معنا دارند که باور کردنی نیست! مثلا نفهمیدنش بهتر از فهمیدنش است ولی گفته می شود تا کسی نگوید : خوب، می خواستی بگی! و جواب بشنود: می خواستی فکر کنی، بفهمی!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نتیجه درک قلابی بودن یافته ها  (هخامنشیان)

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:41 AM

تندیس ۲۵۰۰ ساله هخامنشی

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 05:40 AM
در یک اقدام غیر قانونی و بی سابقه؛ نماینده دولت دهم،

تندیس ۲۵۰۰ ساله هخامنشی را به اوپک اهداء کرد!!
پارلمان نیوز : نماینده دولت دهم، در یک اقدام بی سابقه "تندیس ریتون" هخامنشی که قدمت آن به بیش از پانصد سال پیش از میلاد باز می گردد را به عنوان هدیه جمهوری اسلامی به سازمان اوپک اهداء کرده اند.

سفیر ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین طی مراسمی تندیس ریتون متعلق به 500 سال پیش از میلاد را به اوپک اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بمناسبت انتقال مقر سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به ساختمان جدید این نهاد بین المللی طی مراسمی با حضور دبیرکل و مقامات عالیرتبه اوپک، تندیس جام ریتون شیر ساخته شده از برنز با روکش طلائی مربوط پنچ قرن پیش از میلاد و همچنین دو قطعه تابلو فرش نفیس کرک و ابریشم با طرحهای پنجمین روز آفرینش اثر استاد محمود فرشچیان و سی و سه پل اصفهان، توسط سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و دیگر سازمانهای بین المللی در وین به سازمان اوپک اهداء شد.
پاسخ:
آقای تندیس... اندک اندک بر کارگزاران این گونه تنظیمات جمهوری نیز معلوم می شود که چنین نمایه هایی مانند دیگر اشارات هخامنشی از اساس قلابی اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرار دادن کتاب در سایت  (متفرقه)

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:40 AM

عابدی

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 02:28 AM
سلام

ضمن تشکر از زحمات آقای تبریزلی و آقای محمد اوجال، آقای تبریزلی، در صورت امکان تصاویر کتاب را به ایمیل من ارسال کنید تا کتاب را به صورت OnlineRead هم در سایت بگذارم. این مورد به هنگام ارجاع به مطلب، مفید است.

mohseyn_abedy@yahoo.com

آقای طالب حقیقت برای آرشیو مستندات شما در سایت، اگر ممکن بود، با من تماس گیرید.

ممنون.
پاسخ:
سلام بر استاد عابدی بزرگ. با معذرت از تاخیر، منتظر حال مناسب تری هستم تا با شما تماس بگیرم. نمی دانم چه گونه از زحمات شما و استاد غفوری نازنین قدر دانی کنم.  
 
 
 
 
 
 
 
محمد اوجال
سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 2:58 PM
با سلام خدمت استاد

آقای عابدی، نسخه PDF جلد اول را می توانید از آدرس زیر دریافت کنید.
. . .

ضمنا همینجا به اطلاع همه دوستان می رساند، کار تهیه نسخه PDF "جلد پنجم" نیز، که از سوی برادر عزیز جناب آقای سنجری زحمت اسکن آن کشیده شده است، در شرف انجام است. به محض آماده شدن در وبلاگ قرار خواهد گرفت.
. . .

استاد، منتظر دریافت عکسهای مربوط به "جلد سوم "هستم که فرموده بودید احتمالا امکان جمع آوری آن وجو داشته باشد (عکسهای چاپ شده، کیفیت مطلوبی ندارند).
متشکرم


پاسخ:
آقای محمد اوجال. ممنون از زحمتی که قبول فرموده اید. مشغول جمع آوری هستیم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مادها در یزد  (شهرهای ایران)

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:37 AM

khalil

دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 9:32 PM
سلام استادعزیز

این هم از کارشناسان باستانی:
7 و 8 سال پیش که دوران دانشجویی را در شهر یزد سپری می کردم در خرابه های کاه گلی یزد از لابلای خاکها دیگ کوچک شبیه به سنگی پیدا کردم که با تعمیر چند تکه شکسته همراه خود به خانه در تبریزآوردم ولی با دیدن آن می توان قدمت کمی را برایش حدس زد .با این حال که الان هم پیش خود دارم با پیگیری دوستی دیداری با یک کارشناس باستانی داشتیم...
ایشان برای دیدن این شی نا چیز مانند فیلمهای سینمایی یک نخ سیگار بد بو بر دهن که حتی زحمت پیاده شدن از صندلی عقب ماشین را به خود نمی داد منتظر حضور بنده بود که من هم با رفتن داخل ماشین و آشکار کردن دیگ ،یکدفه ای بدون هیچ مقدمه ای فرمودند که مال قوم مادهاست!!!!
گفتم مادها  چندسال پیش زندگی می کردند؟؟ و این را از شهر یزد پیدا کردم و فکر نکنم مادها در آنجا حکومتی بنا کرده باشند.
با کمی فکر جواب دادند که مادها 1800سال پیش حکومت داشتند که حتی 50 سال هم به یزد آمده و حکومت کردند!!!!
و با هم به جر و بحث و ....
.
.
.
پاسخ:
آقای khali. جانوران عجیبی هستند. در بین تحصیل کرده های هیچ ملتی چنین تحفه هایی دیده نمی شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چشمه علی - تهران  (کتیبه ها)

چهارشنبه 27 مهر 1390 ساعت 00:34 AM

یه دوست

دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 8:01 PM
سلام جناب پورپیرار
یک سئوال: نظر شما در مورد تصویر پیوست چیست؟
تصویر کتیبهٔ فتحعلی شاه، روی تپّهٔ سنگی چشمه علی واقع در شمال شهر ری منطقه ۲۰ تهران
پاسخ:
آقای یه دوست. لینک شما باز نشد. این نقش برجسته مثلا خلاف نقوش مشابه در جاده هراز، نام گذاری اورژینال و شناسا ندارد و بر روی نقش برجسته دیگری همانند نگاره های نقش رستم کنده شده که هویت یونانی داشته است. اصولا در گودال چشمه جاری از زیر این صخره که آبی بس خنک و زلال و گوارا دارد، تا همین اواخر مرکز شست و شوی فرش تهرانیان بود. حالا محل ارجاع آن را به یاد ندارم ولی عکس هایی از همین کتیبه پیش از دست کاری وجود دارد. برای نمونه به نقوش میان دو پایه تخت و لینک زیر توجه کنید.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/4/44/Katibeh_fath_ali_shah_%286%29.JPG  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جستجو در آرشیو نوشته ها  (متفرقه)

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:13 AM

تارا 270

دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 03:56 AM
سلام
لطفا راهنمائی کنید چگونه من می توانم نوشته های شمارا در اینترنت بصورت موضوعی  search کنم.
پاسخ:
آقا و یا خانم تارا. می توانید به سایت زیر رجوع کنید:
wwww.naria.ir. رجوع کنید. هرچند متاسفانه آبشن جست و جو ندارد.. 
 
 
 
 
محمد اوجال
دوشنبه 25 مهر 1390 ساعت 2:43 PM
با سلام و با اجازه استاد

خانم/آقای تارا 270

برای جستجوی موضوع یا کلمه/کلماتی در سایت wwww.naria.ir می توانید مستقیما در گوگل به این شکل عمل کنید. این روش برای جستجو در محتویات هر سایت دیگری هم قابل استفاده است. در سایت گوگل در محل مربوطه باید اینطور بنویسید (از چپ به راست):

Site:[نام سایت] [کلمه مورد نظر]

بعنوان مثال برای سرچ کلمه "شادرن" در سایت ناریا، به این صورت می نویسیم:

Site:wwww.naria.ir شاردن

دقت شود که در عبارت بالا، تنها بین نام سایت و کلمه/کلمات مورد نظر، فقط "یک فاصله" (space) وجود دارد.

تذکر: احتمالا پس از نصب این کامنت، عبارات انگلیسی "برعکس" شده باشد (یعنی ترتیب به هم خورده باشد)، در اینصورت به آدرس زیر مراجعه کرده و به عبارات داخل قسمت جستجوی گوگل دقت کنید.



 
 
Naria
سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:07 AM
سلام

از این آدرس به راحتی می توانید از سایت ناریا جستجو کنید. ضمنا قسمت جستجو سایت هم فعال شد.

http://www.google.com/search?q=&btnG=Search&sitesearch=http%3A%2F%2Fwwww.naria.ir&ie=UTF-8&oe=UTF-8
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آشور در منطقه  (متفرقه)

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:08 AM

علیرضاـ۱

جمعه 22 مهر 1390 ساعت 10:14 PM
با سلام

استاد عزیز
همانطور که در جریان هستید معبد پانتئون که در زمان امپراطور آدریانوس و در سال ۱۱۸ م ساخته شد.اگر به نقاشیهای قدیمی ان بنگریم بالای رواق مستطیلی حاوی تصویر عقاب مانندی بوده که در عکسهای امروزی ان تصاویر حجاری شده پاک شده و فقط نوشتهای زیر ان سالم مانده است. ایا دلیل این کار مشخص است ؟ گرچه با بزرگنمایی عکس به نظر میرسد ان حجاریها توسط گلوله از بین رفته باشد.
پاسخ:
آقای علی رضا.1. اطلاعاتی که می دهید ماخذ مطمئنی ندارد. ضمنا تمرکزی به نام آشور در این منطقه نداریم. در این باب یادداشت مستقل نصب شده که اگر جست و جو کنید خواهید یافت.  
 
 
 
 
 
علیرضاـ۱
جمعه 22 مهر 1390 ساعت 10:33 PM
و همچنین در کتاب تاریخ جهانی دولاندلن تصاویر حکاکی شده در کاخهای اشوریان یک مراسمی را نشان میدهد که مرد بالدار به همراه یک نفر چوب بدست در جلوی شاه یا امپراطور ایستاده اند
این مراسم شبیه به حجاری طاق بستان که تاریخ نگاران فعلی بر باور تاج گذاری شاهان ساسانی ایستاده اند
من مطالب شما را راجع به طاق بستان را مطالعه کرده ام ولی به نظر میرسد تا حدودی این مراسم ریشه در  عقاید اشوریان دارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعداد دفعات نماز خواندن  (اسلام)

سه شنبه 26 مهر 1390 ساعت 00:05 AM

مسلمان

جمعه 22 مهر 1390 ساعت 9:00 PM
سلام
استاد بنده با قم میانه ای ندارم لطفا بنده را به آنجا راهنمایی نفرمایید.بنده سعی میکنم تمام اعمال و اعتقادات خود را از قرآن بی واسطه بگیرم و ممکن است دچار اشتباهاتی بشوم که امیدورام با راهنمایی شما و توجه دادن به نکات دیگر اشتباهاتم را تصحیح کنم.
تا آنجایی که بنده در قرآن کریم پیگیر شدم زمان صلاه را در سه نوبت مشاهده کردم.می خواستم بدانم آیا تاکید قرآن در مورد صلاه سه زمان در شبانه روز می باشد یا 5 نوبتی که عمده مسلمانان در شبانه روز به صلاه می پردازند مجوز قرآنی دارد؟
پاسخ:
آقا یا خانم مسلمان. اوقات کنونی نماز، مانند ختنه مردان، ادامه یک سنت است. تقلید از این سنت هرچند برای گروهی دشوار، اما موجب نزدیکی بیش تر به خداوند است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک تصاویری از تهران قدیم  (شهرهای ایران)

جمعه 22 مهر 1390 ساعت 10:59 PM

abbas

جمعه 22 مهر 1390 ساعت 06:45 AM
استاد سلام. http://www.ketabeavval.ir/Gallery/?c=529
پاسخ:
آقای abbas. ممنونم.  
 
 
آمون : لینک تصاویری از تهران قدیم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

درویشیگری  (متفرقه)

جمعه 22 مهر 1390 ساعت 10:39 PM

like

پنجشنبه 21 مهر 1390 ساعت 02:03 AM
مراد از جلباب در ایه 59 سوره احزاب

http://www.askquran.ir/showpost.php?p=16645&postcount=4

به نام حضرت دوست
جلباب از ریشه جلبب است وجلبب ازجلب می باشد . جلب به معنای کشیدن ،گردآوری ،جمع کردن ،آماده بودن و سوق دادن می آید. مثلا وقتی می گویند:قانون فلان شخص را جلب نمود ،این به این معنی است که اورا گرفته وبه سوی دادگاه برد .
بنابر ادبیات عرب هر وقت در ریشه یک واژه، یکی از حروف اصلی آن تکرار شود ، این تکرار نشان از ویژگی خاصی در معنی می باشد . واژه جلباب نیز از این قبیل است زیراحرف سوم در ریشه آن یعنی حرف" ب" تکرار شده است (جلبب)برخی لغت شناسان گفته اند این تکرار دلالت بر کامل جمع کردن واستمرار آن است . بنابر این جلباب در جایی صادق است که پوشنده پارچه ، یا عبا و یا چادر، آن را مستمرا و به گونه کامل جمع کرده و از رها کردن و باز بودن جلوی آن پرهیز نماید. (التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج‏2، حسن مصطفوی،ص 95) پس از این بیان گفته می شود که: از مجموع کتاب های لغت و تصریح بسیاری از مفسران قرآن بر می آید که واژه جلباب به معنای پارچة (دوخته یا ندوخته ای)است که قسمت عمده بدن را به ویژه سر را می پوشاند، به گونه ای که پس از پوشیدن ،اگر اطراف آن را به سوی هم کشیده و جمع کنند همه بدن را در خود مستور بدارد . از این رو برخی از عالمان لغت آن را بر پیراهن بلند و آزاد ،چادر و یا عبا تطبیق داده اندکه برای مصون ماندن از نگاه نامحرمان آن را می پوشد(لسان العرب،ابن منظور ، واژه جلب المیزان، ترجمه موسوی همدانی ،ج‏16، ص 510 )
پاسخ:
آقای like. این تعبیر حضرت دوست را از کجا برداشته اید که بوی درویشیگری را می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: