تهدیدی به زبان فارسی (عجز و آوارگی مخالفان)دوشنبه 26 دی 1390 ساعت 12:23 PM خودم5 یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 2:29 PM ژاژخایی های بی پیوست شما هماره تیشه بر ریشه ایران آریایی ما زده است،هشتار می دهم که دست از این نیرنگ و پژوریدن و شامتالگی بردارید و به مردم آریایی بپیوندید. اگر به چنین زبغولیدگی هایی پیگیری دهید ما هم دست به کار خواهیم شد. (سخنان من یک واژه ی تازی هم ندارد) پاسخ: دست به کار شوید. نمونه ای از جعل (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 2:38 PM khalil یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 11:14 AM سلام استاد آن قدیمیترین نسخه قرآن هنوز رنگ سفید کاغذ را بر خود حفظ کرده و اوراق آن هنوز مواج هستند معلوم می شود که با بخاری چیزی نمناک کرده اند تا ساختار نمونه قدیمی داشته باشد . به قول شما چند ناهماهنگی دیگر... پاسخ: آقای khalil. ریش این حقه بازی ها درآمده است. نوشتن با خط قرن اول بر ماتریال قرن دهم هجری! انحرافات در تاریخ جهانی (قلم)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 2:22 PM علیرضاـ۱ یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 07:51 AM سلام استاد عزیز دوست داشتم مقاله های از شما در باب انحراف شدید تاریخ نویسان عرب ،یونان،چین و رد پاهای دستکاری روس ها در تاریخ منطقه خود و همسایگانشان ببینم . پذیرفتن انحراف و تحریف در ایرانی که مورخ ملی ندارد قابل پذیرش است ولی در مورد یونان و .... بسیار جای تامل و تفکر دارد. و رسیدن به چنین جوابهای پرده از حقایقی بزرگتری برخواهد داشت. برقرار باشید . پاسخ: آقای علی رضا-1. یادداشت های قلم را بخوانید. نمایش قدیمیترین نسخه قرآن در موزه حج بریتانیا (کتابت قرآن و قرآن نویسی)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 02:03 AM عزیز شنبه 24 دی 1390 ساعت 3:31 PM قدیمیترین نسخه قرآن در موزه حج بریتانیا به نمایش گذاشته میشود http://www.mehrnews.com /fa/newsdetail.aspx?NewsID=1508971 استاد در صورت امکان نظر خودرا مرحمت کنیید. ممنونم پاسخ: به چند دلیل روشن نسخه ارائه شده تولید جدید و برای سرکیسه کردن شخص و یا موزه و مجموعه داران ساخته اند. ۱. کتابت ان با خط عرب در قرن اول و دوم است. ۲. در قرون اولیه قرآن به صورت مجموعه دیده نشده و بیش تر اوراق ازاد است. ۳. ظاهرا این قرآن بر کاغذ نوشته شده که در قرون نخست هجری و در دوران درازی قرآن نگاری ها بر پوست بوده است. زیرا نه فقط هنوز کاغذ تولید نمی شد، بل اصولا کاغذ توان مقاومت در برابر پوسیدگی ، بیش از ۳ قرن را ندارد. و بالاخره شوه ترمیم و جلد گذاری بر ان کاملا غیر حرفه ای است و چند مورد دیگر.... فقط خدا کند که آیات را کم و زیاد و مغلوط ننوشته باشند. و چند ناهماهنگی دیگر... دین و اعتقادات مهاجران اولیه به ایران فعلی پس از پوریم (متفرقه)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 02:02 AM khalil شنبه 24 دی 1390 ساعت 2:52 PM با سلام به استاد عزیز و تمامی بنیان اندیشان اقوام کوچ کرده به منطقه پوریم زده آیا قبل از نقل مکان مسلمان بودند یا که در این خاک به اسلام ایمان آوردند؟ پاسخ: آقای خلیل. صبر ! جعل در آثار معماری (شهرهای ایران)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 02:00 AM رضا.م شنبه 24 دی 1390 ساعت 03:36 AM من خیلی تمایل دارم در مورد جعل در آثار معماری تحقیق کنم.اگر امکان دارد مطالب و پستهایی که در این مورد گذاشتید رو معرفی کنید. پاسخ: آقای رضا.م. به فهرست مقالات در سایت w3.naria.ir رجوع کنید. سیاحان ایران در دوران قبل از مشروطه (دوران قبل از مشروطه (جدید))یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 01:59 AM محمد اوجال شنبه 24 دی 1390 ساعت 02:53 AM (با اجازه استاد) «اوصاف شهر عظیم و قلعه قدیم تبریز» در «سیاحت نامه اولیاء چلبی» منتسب به قرن 17 میلادی: (صفحات 272 به بعد فایل پی دی اف موجود در آدرس زیر) http://www.ensani.ir/fa/content/161287/default.aspx «نام این شهر در زبان مغولی "تیوریس" ودر زبان دری "تیوریز" و دهقانان تاوریز و در زبان فارسی تبریز می گویند. یعنی تب را می ریزد. حقیقتا یک نفر مریض تب دار اگر به این شهر وارد شود و از آب گوارا و هوای لطیف این شهر استشمام کند، از تب خلاص می شود. موسس این شهر هارون الرشید خلیفه عباسی است...» «اوصاف جوامع و مساجد تبریز: در تبریز 320 عدد مسجد و جوامع قدیم و جدید است که بعضی از آنها یادگار سلاطین ماضیه است و بعضی را خانان و سلاطین ایرانی و بعضی را وزرای آل عثمان ساخته اند...» «... غیر از این مساجد که ذکر شد، 19 باب مسجد دیگر هست که دارای هزاران تعریف و توصیف است لیکن اهالی شهر در این مساجد راغب به نماز جماعت نیستند، فقط وقت اذان گفتن بعضی ها به مسجد آمده ، پس از گزاردن نماز فوری خارج می شوند...» «مکاتب اطفال: در این شهر به قدر 600 دارالتعلیم هست... تکیه دروایش: 160 عدد تکیه درویش هست که مشهورتریت آنها تکیه شمس تبریزی (است)... ..... سقاخانه ها: 1040 عدد سقاخانه هست که بنای آنها مزین و بسیار عالی ساخته شده است... ..... عمارات اعیانی: به قدر 1070 دستگاه عمارات اعیانی در این شهر هست... کاروانسراهای این شهر: به قدر 200 باب کاروانسرای بزرگ و کوچک در این شهر هست... چارسو و بازار دکان این شهر: جملتان در حدود 7 هزار دکان در این شهر هست، بسیاری از آنها به طرز حلب ساخته شده، جمیع امتعه و کالاها در این بازار به فروش می شد. تیمچه های بزرگ دارد. کبار تجار در آنجا تجارت و کاسبی می کنند. یک تیمچه بسیار عظیم هست که مثلش در جائی نیست... ..... علمای طب: هزاران طبیب جراح کحال و فصاد در این شهر هست اما اهالی چندان محتاج به این طبقه نیستند و با طبیب سر و کاری ندارند. اغلب علماء و حکماء طب در کواهها با علفیات و دانستن خواص آنها مشغولند. ...» «چاه های این شهر: در تبریز غیر از نه عدد قنات، 7 هزار عدد چاه آب هست که اغلب اهالی از آن چاهها استفاده می کنند... حمام های این شهر: 21 باب حمام در این شهر هست...» مطلب فوق در نسخه اصل (ترکی) «سیاحت نامه اولیاء چلبی»: http://www.archive.org/stream/evliyaelebisey02evliuoft#page/235/mode/2up . . . . . استاد، به راستی که یادداشت 250 «ایران شناسی بدون دورغ» به تنهایی برای به آب شستن این هذیانات و مهمتر از آن، به زباله دان فرستادن شخص موسوم به "اولیاء چلبی" و به سیاحتنامه اش کافی است! بد نیست (با اجازه) کمی هم در باره خود این جناب "اولیاء چلبی" و "سفرنامه اش" بخوانیم تا معنای به زباله فرستاده شدن وی و اثرش بهتر آشکار شود (گرچه بنیان اندیشان مدتهاست که چنین آثار و تواریخی را به راهی زباله دان کرده اند!): «اولیا چلبی (1611-1682 میلادی؛ 1020 ـ 1094 هجری قمری) در دهم محرم سال 1020 هجری در منطقه «اون قاپانی» در شهر استانبول به دنیا آمد، همانجا به مدرسه رفت و از پدرش درویش محمد ظلّی، خط و تذهیب و نقاشی را فرا گرفت. پدرش جواهرچی قصر بود و از این جهت فردی محترم به شمار می آمد. نیای اعلای آنها به احمد یسوی، صوفی مشهور می رسد. ... [چگونگی آغاز به جهانگردی] ... به نظر می رسد که اولیا از همان زمان سیاحت را دوست می داشت و به دلیلآن که از پدر و دوستان پدرش مطالبی در باره بلاد مختلف شنیده بود، هوس سیاحت در سر داشت. ..... وی بیست ساله بود که سفرش را از استانبول آغاز کرده و هرآنچه را که در آنجا دیده آن را ثبت کرد. یکبار در خواب پیامبر (ص) را دید. وقتی خواست دست پیامبر ببوسد، رفت بگوید «شفاعت» یا رسول الله، از لرزش گفت: «سیاحت یا رسول الله». (!!!!!!) پس از آن که خوابش را برای برخی از معبران گفت و آنان تأکید کردند که او اهل سیاحت خواهد شد، و وی کارش را با این داستان آغاز کرد. این نکتهای است که خود او در سیاحتنامهاش آورده گرچه قدری متفاوت با این حکایت است. ... اولیا چلبی تمامی آناتولی، خاورمیانه، قفقاز، سودان، صحرای عرب تا شمال حبشه، روم اروپایی، آلبانی، رومانی،مجارستان، وین، آلمان، هلند، بوسنی هرزگوین، دالماچیا، جنوب روسیه و تمامی مناطق عرب را گردش کرده و آنچه را دیدنوشت. چلبی در سال 1682 در استانبول درگذشت، اما محل دفن او روشن نیست(!!!!!)» [سیاحتنامه اولیاء چلبی] « سیاحتنامه اولیاء چلبی """مهمترین و مفصلترین سفرنامهای""" است که در دوره عثمانی در نیمه دوم قرن یازدهم هجری (قرن هفدهم میلادی) نوشته شده و حاوی خاطرات سفر نویسنده از سرزمینهای وسیعی است که آن زمان در اختیار دولت عثمانی و گاه خارج از سلطه آن دولت بوده است. """این اثر ارزشمند""" بارها به ترکی عثمانی و لاتین چاپ شده. ... از این سفرنامه، بخش کوتاهی که به تبریز و شهرهایاطراف آن اختصاص دارد و مربوط به سال 1050 است، توسط مرحوم حاج حسین نخجوانی ترجمه و به فارسی منتشر شدهاست (تبریز، 1338 ش، 41 صص.) اما تا آنجا که می دانیم، اطلاع و متن بیشتری از این """دایرة المعارف شگفت""" که به نوعی میتوان آن را با """سفرنامه شاردن""" مقایسه کرد، در فارسی ارائه نشده است. مطالعه همان بخش که مربوط به شهرهای مختلفآذربایجان از جمله مراغه و تبریز و غیره است، نشان می دهد که """این اثر تا چه اندازه اهمیت دارد""". منبع: http://www.historylib.com/site/SViewDocument.aspx?DocID=652&RT=List پاسخ: آقای اوجال. ضمن تشکر از زخمات شما هیچ تردید نکنید که تمام بله تمام سیاحان مدعی دیدار از ایران، قبل از دورانی که به انقلاب مشروطه معروف شده به کلی و از بنیان دروغ و جعل واضح است. مثلا وقتی سیاحی مدعی توقف در تهران و یا حاکمی مانند کریم خان ادعای تصرف آن را دارد و صد سال پس از زمان آن ها هنوز تهرانی وجود ندارد، ناگزیر باید هر یک از این دروغ بافته ها را به مزبله سرازیر کرد. حکم نماز خواندن به زبان مادری در اسلام (اسلام)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 01:58 AM مهستی شنبه 24 دی 1390 ساعت 01:52 AM سلام استاد . نظر شما در باره آخرین مقاله ی وبلاگ تعبد چیست ؟ http://zxcv1125.blogfa.com/ آیا می توان مطابق با مستدلات نویسنده ی مقاله ما نماز خود را به زبان مادری بخوانیم تا در درک قرائت آن کمتر دچار مشکل شویم ؟ آیا می توان در نماز به ذکری غیر از آیات قران پرداخت ؟ مرسی پاسخ: خانم مهستی. این قضیه ای در فقه است و نظریات مختلفی در باب ان گفته شده که استفاده از زبان بومی برای ادای بندگی خداوند را بدون اشکال می داند. می دانید که کار من دخالت در مراتب و مقوله های فقهی نیست. علت عدم ترور آقای پورپیرار از طرف یهودیان و کنیسه و کلیسا (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 00:24 AM سلام شنبه 24 دی 1390 ساعت 00:58 AM سلام استاد. یکی از دوستان که آثار شما را به سفارش بنده مطالعه کردند و فیلمها را هم دیدند ضمن پذیرش تمامی ادعاهای شما یه سوالی پرسید از من که نتوانستم جواب بدهم: چرا با توجه به سرمایه عظیمی که یهود در ۲۰۰-۳۰۰ سال گذشته برای انحراف تاریخ خرج کرده و اکنون که توسط شخصی مثل آقای پورپیرار در حال پنبه شدن هست اقدام به حذف فیزیکی ایشان نکرد؟!! کاری که در طول ۱۰۰ سال اخیر مثل آب خوردن بر روی خیلی از متفکرین و انقلابیون و ... انجام داد!! ممکنه از زبان خودتون جواب سوال را بدونیم؟ با تشکر فراوان پاسخ: جواب این سئوال را باید از مراکز مربوطه در جمهوری اسلامی بپرسید. سلام شنبه 24 دی 1390 ساعت 10:33 AM استاد با سلام مجدد منظور حضرتعالی که فرمودید: جواب این سئوال را باید از مراکز مربوطه در جمهوری اسلامی بپرسید. یعنی اینکه از طرف نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی حفاظت میشوید؟؟!! در صورتیکه یکی از دوستان بنده که د بار حضرتعالی را در انتشارات کارنگ ملاقات کرد به من گفتند شما را بی واسطه و خیلی راحت میشه ملاقات کرد و درب انتشارات کارنگ همیشه به روی مخاطبین بازه پاسخ: آقای سلام. هیچ یک از این زیاده گویی و در واقع فضولی ها ربطی به نیمه ساخت بودن تخت جمشید ندارد. ساده دل شنبه 24 دی 1390 ساعت 3:31 PM با اجازه استاد ارجمند جناب سلام آنها از مطرح کردن نام استاد هم میترسند و با نقض روال ثبت منابع در ویکیپدیا،از ترس رجوع مخاطبین به اصل مقالات آدرس را لینک نمیدهند هم اندیشی در ویکیپدیا شده بود تا صفحه نام ایشان را حدف کنند!! نمیدانم ادرس بحثها بر روی منابع را در ویکیپدیا پس از اتمام برمیدارند یا خیر، شاید اگر جستجو کنید آدرسش را پیدا کنید با این اوصاف ایا میایند دست به کاری زنند که در گل مانند حمار گیر بیفتند؟پیامدهای صدمه زدن به استاد میتواند وضعیت بدتری را برایشان ایجاد کند میدانند که اگر به ایشان دست بزنند عجز و فلاکت خود را بیشتر نشان داده و باعث ایجاد کنجکاوی در میان مردم شده و آثار ایشان را پر رونقتر کرد اند حالا حمار بیار باغالی بار کن! مسئله بسیار ساده است پاسخ: آقای ساده دل. ویکی پدیا فقط کاسه گدایی گوگل برای تیغ زدن مردم است. سلام شنبه 24 دی 1390 ساعت 8:52 PM جناب ساده دل. عمر استاد انشاالله دراز باد و سایه شان بالا سر ما ولیکن با این حال فکر کنم که کنیسه و کلیسا ریسک بزرگی کرده اگه مثل شما فکر کنه. با این حال امیدوارم مثل شما فکر کنند.استاد که چیزی از تخت جمشید و پاسارگاد و .... تا ۳۰۰ سال پیش برای ارباب کنیسه نذاشتند و با خاک یکسانشون کردند. از نوع نوشته استاد اینطور داره بوش در میاد که حقایق بس تلخ و ساختار شکن و غیر قابل هضمی در راهه که نوشته های قبلی و یادداشتهای گذشته در برابر آن ناچیزند. تنها حس کنجکاوی قوم یهود از اینکه استاد دیگه چی میدونند باعث شده تا الان حذفشون نکنند. با تشکر لزوم سازماندهی داده های قبلی جهت تازه واردان (در حاشیه ( جدید))شنبه 24 دی 1390 ساعت 01:44 AM طالب حقیقت جمعه 23 دی 1390 ساعت 6:18 PM سلام. پیشنهاد خوبی است جناب استاد. به امید همکاری دوستان. پاسخ: آقای طالب حقیقت. دوستانی که وقت و توان و علاقه لازم را داشته باشند می توانند همانند گذشته در وبگردی بین المللی مطالب و تصاویر پنهان مانده ای را بیابند که تمامی ان ها داده های جدید در موضوع تاریخ و فرهنگ ایران را تایید می کنند. و فقط لازم است که آن ها را سازمان دهیم. موفق باشید. مبارزه در راه هدایت یا گمراه سازی مسلمین (یهود)شنبه 24 دی 1390 ساعت 01:04 AM ساده دل جمعه 23 دی 1390 ساعت 5:51 PM استاد منظورم امیرکبیر فرضی از نوع همان دشمن فرضی ![]() وقتی درباره شخصیت او اینگونه تناقض و جدلهای بی پایان وجود دارد،نمیتوان به وجودش باور داشت آن هم با آن توصیفات دبدبه کبکبه و یال و کوپالش درسی است که از بنیان اندیشی گرفتم انشاءالله آثار ارزشمند شما در سطح گسترده تری در دسترس قرار گیرند و موجب هوشیاری مردم ما شوند تا از کنار هر تناقضی به راحتی نگذرند و هر خزعبلی را باور نکنند پاسخ: آقای ساده دل. یهودیان و مرکز کنیسه در دو قرن اخیر برای تخریب فرهنگ و ایمان و تاریخ مسلمین سرمایه عظیمی را به کار انداخته اند که به نظر می رسد در برابر سعی مومنانه و با حوصله بنیان اندیشان، تمام آن تحرک و جولان در میدان دروغ آن ها به فلج فکری و اسنادی تبدیل شده است. بنا بر این و در حالی که با دخالت و سعی و توصیه یهود هیچ میکروفن رسمی در اختیار نداریم وضعیت کنونی که موجب ریزش روزانه در میان پیروان جعل است، خود به معنای پیروزی ما در دوران کوتاه ده ساله است. سال کار ست. برای باور به بازگشت اهل کتاب پیشین، یعنی یهود و نصاری، به فرماسیون هستی ماقبل دریافت کتب آسمانی، کافی است توجه کنید که لااقل با ده دلیل می توان تحریفات تورات و انجیل های کنونی نسبت به متون آغازین آن ها را اعلام و اثبات کرد. تورات ها کنونی و توراتی که بر موسی نازل شد (یهود)جمعه 23 دی 1390 ساعت 11:14 PM !!! جمعه 23 دی 1390 ساعت 12:47 PM نویسنده: توحید به علیرضا جمعه 23 دی1390 ساعت: 8:58 بسم الله الرحمن الرحیم در مورد فورووم، جدا عرض میکنم آنجا جای شما نیست. چون نه زبان Early Semitic را بعنوان مادر گنجینه زبانهای وحی یعنی (عبری و عربی) پذیرفته اید، نه به تورات و دست نخورده بودن آن ایمان دارید. ------------------------------------------------------ آقای علیرضا ، چند روزی است تصمیم به مطالعه بیشتر در مورد زبان پسا نوحی گرفته ام چون اوغات فراغتم بیشتر شده . بنده کسی نیستم که به چیزی پیشاپیش و بدون «تحقیق» ایمان بیاورم . یکبار در مورد قرآن منتقدانه تحقیق کردم و به وحی بودن و عدم تحریف آن ایمان اوردم . شاید حالا پس از چند ماه بحث با شما که آشنایی بهتری با زبان کتب مقدس دارید وقت آن باشد در مورد تورات هم تحقیق کنم . همچنین خود من به این نتیجه شما رسیده ام که نمی توان قاموس کلمات وحی را از قاموس متداول معانی لغات که ارثی است و دچار تغییر و تحول می شود بدست آورد و باید منبع مستقلی برای آن وجود داشته باشد . بنا براین دوست دارم در مورد زبان «پسا نوحی» هم تحقیق داشته باشم که آْیا این زبان به راستی و از همه جوانب می توانند چنین منبع مستقل و موثقی باشد یا خیر . در ضمن یک سوال من را کامل پاسخ ندادید ، شما کتاب «اسباط» را چگونه پیدا کرده اید ؟ یعنی از چه زمانی اسم این کتاب را شنیدید و از وجودش مطلع شدید و دقیقا کی این کتاب را از نزدیک مطالعه کردید ؟ پیروان این کتاب در کدام کشور هستند و چه دینی دارند ؟ آیا در مورد نسخه عبری آن اطلاعی دارید و در آخر اینکه چگونه می توان آن را پیدا و مطالعه کرد ؟ با تشکر . موفق باشید. پاسخ: آقای !!!. در ضایع و بی ارزش بودن تورات های کنونی کافی است به متنی توجه کنید که در سفر پیدایش برای خداوند خانواده و پسرانی قائل است. آیا چنین توراتی را می توان نازل شده ای از آسمان و اصیل شناخت؟! اعداد رومی و ریاضیات (جملات زیبا)جمعه 23 دی 1390 ساعت 11:11 PM سید مرتضی عرب زاده جمعه 23 دی 1390 ساعت 09:33 AM سلام استاد بله منظورم همونکه فرمودین. در سیستم اعداد رومی حداکثر عدد قابل نمایش 3999 است که میشه MMMCMXCIX و مثلاً 4000 قابل نمایش نیست. این یعنی نیازی به اعداد 4000 و بالاتر حس نمیشده. پاسخ: مگر نمی توان به جای 4000 نوشت MMMM نقص این سیستم آن است که صفر مستقل را نمی شناسد. I II III iV V VI IIV IIIV IX X این ترتیب نگارش از 1 تا 10 است. درخواست پناهندگی امیرکبیر از سفارت بریتانیا (افراد و شخصیت ها)جمعه 23 دی 1390 ساعت 3:32 PM ساده دل جمعه 23 دی 1390 ساعت 00:00 AM تجربه غور در مباحث تاریخی نشان داده هرگاه درخصوص مطلبی تناقضات فراوان و منازعات و جدلهای تمام نشدنی وجود داشته باشد،ان مطلب از بیخ و بن کذب است آیا امیرکبیر از سفارت بریتانیا در خواست پناهندگی کرده بود؟ http://parsine.com/fa/pages/?cid=55819 پاسخ: کدام امیر کبیر؟! ریشه اصطلاح قمپز در کردن (دوران قبل از مشروطه (جدید))جمعه 23 دی 1390 ساعت 3:31 PM ساده دل پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 9:53 PM سلام بر استاد گرانمایه و همراهان بنیان اندیش ریشه اصطلاح "قمپز درکردن" قمپز ( در اصل قپوز) نام توپی است که عثمانیها در سلسله جنگهایی که با ایران داشتهاند مورد استفاده قرار میدادند. این توپ اثر تخریبی نداشت چرا که در آن از گلوله استفاده نمیشد و فقط از باروت و پارچههای کهنه که با فشار درون لوله توپ جای میدادند تشکیل شده بود. هدف از استفاده آن ایجاد رعب و وحشت در بین سپاهیان و ستوران بوده است. در جنگهای اولیه بین ایران و عثمانی، این توپ نقش اساسی در تضعیف روحیه سربازان ایرانی داشت ولی بعدها که دست آنها رو شد، دیگر فاقد اثر اولیه بود و هر گاه صدای دلخراش این توپ به صدا در میآمد، سپاهیان میگفتند: نترسید، قمپز در کردند. http://parsine.com/fa/pages/?cid=35725 کدام جنگ؟ جنگ با ارتش فرضی ![]() ایران سوت و کور؟ پاسخ: آقای ساده دل. این فقط گوشه کوچکی از آن تاریخ ساختگی است که از ابتدای اصطلاحا صفویه تا انتهای مثلا زندیه بیش از ۱۰۰ جنگ داخلی و منطقه ای را ثبت کرده است. ایجاد بانک اطلاعاتی (در حاشیه ( جدید))جمعه 23 دی 1390 ساعت 3:29 PM طالب حقیقت پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 9:52 PM با سلام. ضمن تشکر از آقای عابدی و با اجازه استاد و دوستان، شروع به کار دوباره ی انجمن را اعلام می کنم. http://forum.naria.ir/index.php?topic=324.0 امیدوارم، شاهد استقبال دوستان و پویایی انجمن باشیم. پاسخ: آقای طالب حقیقت. بسیار مبارک است و خسته نباشید. پیشنهاد من این که یک بانک اطلاعاتی مصور از مانده های قدیم و جدید هر یک از ورودیه ها، با دعوت عمومی برای جمع آوری، آماده کنیم. مثلا فایلی برای نقش رستم و یا برای تهران و میدان نقش جهان و مسجد شیخ لطف الله و غیره. به گونه ای که بتوان در هر بررسی به تصاویر آن رجوع داد. ورود به بنیان اندیشی (انعکاس و بازتاب)جمعه 23 دی 1390 ساعت 3:27 PM رضا.م پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 5:13 PM با سلام باور نوشته های شما ابتدا برام سخت بود.چون نمیخواستم خرافات پوسیده ای که یک عمر بهش اعتقاد داشتم رو زیر سئوال ببرم. ولی اگر هرکس با منطق و بدون تعصب مطالب شما رو بخونه به حقیقت پی میبره. پاسخ: آقای رضا.م. به صف بنیان اندیشان خوش آمدید. بابل و عراق در تهدید روزگار (هخامنشیان)پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 5:34 PM پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 11:40 AM سلام آقای پورپیرار یعد از اشغال عراق از تمدن عظیم بابل اشیایی بی نظیر و فوق العاده زیبا از گاوصندوق بانک مرکزی عراق پیدا شده است نمی دانم آنها را دیده اید یا نه؟ قابل توجه کسانی که عربها را فاقد تمدن و فرهنگ می دانستند و می دانند پاسخ: تصاوبر آن اشیاء را ندیده ام ولی از تمدن کهن و برتر بابل با خبرم. سقوط بابل به دست وحشیان مزدور یهود، که اینک هخامنشی می نامند، به وجه حیرت اوری با لشکرکشی اصحاب و اتحاد مشرکین به عراق و سقوط آن سرزمین تاریخی از هر نظر همسان است. سیستم عدد نویسی رومی (متفرقه)پنجشنبه 22 دی 1390 ساعت 5:32 PM سید مرتضی عرب زاده چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 10:11 PM سلام استاد خسته نباشید مثل همیشه عالی و ریز بین هستین سوالی داشتم: در سیستم اعداد رومی نمیتوان اعداد چهار هزار و بالاتر رو نمایش داد. آیا این به آن معنی نیست که نیازی به اعداد بزرگتر نداشتن؟ یعنی جمعیتهای چند هزاری بی معنی بودن؟ پاسخ: آقای عرب زاده. منظورتان از سیستم عدد نویسی رومی چیست؟ شاید ان کد گذاری بر حروف برای نمایش اعداد است که مثلا حرف ایکس را سمبل عدد ده فرض کرده اند؟ علت درج نام خشایارشا روی کاسه و رابطه آن با کاسه داری آن عهد (هخامنشیان)چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 8:07 PM علیرضاـ1 چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 1:18 PM سلام استاد عزیز دلیل اینکه خشایار شاه روی جام اسم خودشو نوشته کشف شد.!!!!!!! کانال pmc سه شنبه 20 دی ماه ایرانیان باستان هرگز در لیوان های یکدیگر آب نمی نوشیدند و اب دهان خود را بر زمین نمی ریختند ![]() پاسخ: آقای علیرضا-1. کاملا منطقی است. حتی در اسناد تاریخی ضبط است که همراه هر ایرانی یک کاسه دار مخصوص هم بوده است. فقط هنوز وضع کاسه دار این کاسه دارها معلوم نیست. دانشمندان معتقدند که هر ایرانی فقط حق داشته است صفی به طول 1 کیلومتر کاسه دار در پشت سر خود جمع کند و الی آخر... قلعه پرتقالیها در جنوب ایران (دوران قبل از مشروطه (جدید))چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 8:00 PM مفلح اسماعیلی چهارشنبه 21 دی 1390 ساعت 10:45 AM با سلامی گرم به حضور استاد بی همتا در طول تاریخ این مملکت اسلامی استاد شما در طول دهور زنده هستید وموت برایتان معنا ومفهو نخواهد داشت شما حتی از ارام گاهتان انسانهای روی زمین راهنمایی خواهید کرد استاد ارجمند مقداری عکس از قلعه ی پرتقالیها و از خرابه های مسجد ی در ان محوطه برایتان ارسال کردم ایا دریافت نمودید لطفاً راجع به عکسها اظهار نظر فرمایید پاسخ: آقای اسماعیلی. با عرض تشکر عکس ها را دریافت کردم، با ذره بین حرفه ای هر کدام را جست و جو کردم و در عاقبت کار هیچ نکته ای نیافتم که آن چند دیوار خرابه را که بسیار کم تر از قرنی عمر کرده اند، به پرتقالی ها نسبت دهم و حتی خشتی را به رنگ پرتقالی هم نیافتم تا منباء تز پرتقالی فرض کردن آن دیوارک های فرو ریخته بدانم. زبان خداوند (زبان ها)سه شنبه 20 دی 1390 ساعت 6:27 PM نره خر سه شنبه 20 دی 1390 ساعت 2:34 PM سلام اوستاد عزیز- در ساختگی بودن زبان فارسی شکی نیست. اما آیا تورکی با آن همه ظرافت زبانشناسی و شاهکار بیان ساخته ی یهود است؟زبانی که به قول یکی از دوستان تنها یک فعل بی قاعده دارد ساختگی است؟زبانی که قانون هماهنگی اصوات دارد ساختگی است؟زبانی که آنقدر زباست که جهانیان را اسیر خود کرده ساختگی است؟زبانی که بسیاری از دانشمندان آن را زبان خدا می دانند جعلی است؟!! مونتظر پاسخم پاسخ: آقای نره خر. به یادداشت های قبلی، درباره زبان ترکی رجوع کنید. ضمنا بد نیست ما را با آن دانشمندانی که زبان ترکی را زبان خدا معرفی کرده اند، آشنا کنید. تاریخ تهران در ویکی پدیا (شهرهای ایران)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:30 PM محمد دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 11:38 AM درباره ی پیشینه ی تهران در ویکی پدیا می خوانیم: "روستای تهران در واقع کانون چپاولگران و نهانگاه کالاهای دزدیدهشده بود و این وضع تا زمان شاه تهماسب صفوی که قزوین را به عنوان پایتخت خود انتخاب نمود ادامه داشت. تهران در برابر حملهٔ افغانها (پشتونها) ایستادگی زیادی کرد و به همین خاطر آنها پس از تصرف تهران این شهر را ویران کردند و باغها و تاکستانهای آن را از میان بردند.[۲۶] در زمان نادرشاه تهران دوباره نام و نشانی یافت و در همین شهر بود که نادرشاه رهبران بزرگ شیعه و سنی را گرد هم آورد و پیشنهاد اتحاد اسلامی و رفع اختلافها را به آنها داد.[۲۷] تا پیش از کشف تمدّن قیطریّه و همچنین کشف آثاری در تپّههای عباسآباد، گمان میرفت پیشینهٔ تاریخی این شهر به همان آثار یافتشده در حوالی شهر ری محدود میشود، ولی اکتشافات باستانشناسی در تپّههای عباسآباد، بوستان پنجم خیابان پاسداران و درّوس، نشان داد تمام آبادیهای ناحیهٔ تاریخی قصران، دورهای درخشان از استقرار اقوام کهن و خلّاقیّتهای فرهنگی را پشت سر گذاردهاند. [۲۸] در فارسنامهٔ ابن بلخی نیز که مربوط به سالهای ۵۰۰ تا ۵۱۰ هجری قمریاست. از شهر تهران به دلیل انارهای مرغوبش یاد شدهاست. اگرچه در آثار مکتوب کهن از تهران پیش از اسلام نام برده نشده است، امّا حفّاریهای باستان شناسی ۱۳۲۱ خورشیدی در روستای درّوس شمیران نشان میدهد که در این ناحیه، در هزارهٔ دوّم پیش از میلاد، مردمی متمدّن زندگی می کردهاند.[۲۹] تهران در قدیم روستایی نسبتاً بزرگ بود که بین شهر بزرگ و معروف آن زمان، شهر ری و کوهپایههای البرز قرار داشت. نخستین بار نام آن در ذکر زندگینامهٔ ابوعبدالله حافظ تهرانی متولد ۱۸۴ خ. آمدهاست. پس از حملهٔ مغولان به ری و تخریب این شهر، تهران بیش از پیش رشد یافت و عدّهای از اهالی آوارهٔ ری را نیز در خود جای داد و مساحتش در این دوران به ۱۰۶ هکتار رسیده بود.[۲۸]" درباره ی نام تهران: "در باره ی وجه تسمیهٔ تهران اختلاف نظر زیادی وجود دارد، پارهای از پژوهشگران «ران» را پسوندی به معنای دامنه گرفتهاند و شمیران و تهران را بالادست و پاییندست خواندهاند. برخی دیگر تهران را تغییر شکل یافتهٔ «تهرام» به معنای منطقهٔ گرمسیر دانستهاند، در مقابل شمیرام یا شمیران که منطقه سردسیر است و همچنین عدّهای بر این باورند که سراسر دشت پهناوری که امروز تهران بزرگ خوانده میشود در میان کوههای اطراف، گود به نظر میرسید و بدین سبب «ته ران» نام گرفت.[۲۸]" ![]() پاسخ: آقای محمد. شب ها شام سنگین نخورید تا کم تر به این گونه اوهام گرفتار شوید. ارزش صبر کردن تا بیان تمام تاریخ معاصر (تاریخ معاصر (جدید))دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:26 PM زین العابدین پنجابی دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 09:51 AM در کنار بودای بامیان (که به واقع بودا نیست و مجسمه ای از یکی از شاهزادگان قدیم می باشد) مردمی ترک صورت و فارسی زبان و شیعه مذهب زندگی می کنند در مناطق مرکزی افغانستان جمعیت بیش از 6 میلیونی هزاره ها زندگی می کنند هزاره ها از نظر آناتومی و چهره کاملا شبیه به نژادهای آسیایی اللخصوص ترکان اویغور و مغولها میباشند به زبان فارسی با لهجه هزارگی صحبت می کنند اما دایره لغاتشان سرشار از لغات اصیل ترکی و گاها مغولی می باشد. هزاره ها شیعه مذهبهای بسیار متعصبی هستند و به این سبب متحمل خسارات بسیاری شده اند. هزاره ها یک برگ تاریخ پیش از صد سال ندارند و هرکس بر اساس میل و سلیقه خودش برای آنان تاریخ نوشته است مثلا بعضی محققین غربی آنان را مهاجران ترک (هونها) دانسته اند و بعضی هم آنان را بقایای مغول میدانند اما به واقع مستندات این ادعاها آنقدر ضعیف است که قبولش برای خود هزاره ها هم دشوار می نماید. حال اگر زبان فارسی را بدیش و انتشار مذهب شیعه را در همین چند صد سال اخیر فرض کنیم و جود چنین مردمی خود سوالات بی جواب دیگری را ایجاد خواهد کرد که ماهیت هزاره ها چیست و چگونه فارسی زبان و شیعه مذهب شده اند و ورودشان به کوهستانهای مرکز افغانستان در چه زمانی بوده است. پاسخ: آقای پنجابی. برای گشوده شدن گره هایی که بر می شمرید باید مدتی دیگر حوصله کنید. اگر به خواست خدا ارائه مسائل معاصر میسر شد، معلوم تان می شود که ارزش صبوری را داشته است. نظر مستقیم آقای ناصر پورپیرار در مورد تورات و انجیل های امروزین (اهل کتاب)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:22 PM محمد رضا دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 07:10 AM سلام استاد بزرگ. میخواهم خواهش کنم که نظر مستقیمتان را درباره تورات و انجیل های امروزین بیان بفرمایید. ممنونم. پاسخ: آقای محمد رضا. کتاب انجیل به علت تعدد خود از دایره تحقیق بیرون فرستاده شده و تورات های کنونی را هم که شامل ۵ سفر با نام های پیدایش. خروج. لاویان. اعداد و تثنیه است و با مرگ موسای پیامبر بسته می شود به هیچ وجه نمی توان همان فرو فرستاده اولیه از جانب خداوند دانست. « و واقع شد که چون آدمیان شروع کردند به زیاد شدن بر روی زمین و دختران برای ایشان متولد گردیدند، پسران خدا دختران آدمیان را دیدند که نیکو منظرندو از هرکدام که خواستند زنان برای خویش می گرفتند». عهد عتیق، پیدایش، سوره ۶، آیات ۱-۳) آیا ممکن است خداوندی که مشرکین را نجس گفته و لم یلد و لم یولد است توراتی با آیات بالا را برای موسی فرستاده باشد؟ بنا بر این تورات های امروزین مشرکانه و بازنویسی خاخام هایی است که مامور نوشتن تورات هایی با مطالبی شده اند که ادعای ارضی امروزین آنان را تایید کند. هرکس که تورات امروزین را همان نازل شده از جانب خداوند بداند، نه فقط مشرک است بل بلادرنگ آشکار می شود که یهودیان در هیچ زمانی موحد نبوده اند. بدین ترتیب جوامع یهود جهان و کنیسه به مرحله ای بازگشته اند که هنوز موسای پیامبر بر قوم آن ها وارد نشده بود. بدین ترتیب یهودیان و عیسویان را نمی توان متدین و تابع دستورات الهی دانست چنان که تورات و انجیل های امروزین را مطلقا نازل شده هایی از جانب خداوند نیست. ترجمه صحیح از قرآن (قرآن)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:19 PM سلام دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 02:39 AM جناب پورپیرار سلام خسته نباشید. کتاب اسلام و شمشیر شما را خواندم و با توجه به دیگر آثارتان دریافتم که اعتقادتان این است که قرآن را هرگز نباید تفسیر کرد و آیات قران را همان جوری که هست باید خواند . این درست. ولی آیا ترجمه آیات هم بدون کوچکترین دخل و تصرف هم شامل حکم تفسیر میشود؟ ضمنا آیا حضرتعالی که اشراف کامل به قران دارید و تمام تفاسیر اسرائیلیات و انحرافاتی که در معانی آن بوجود آوردند را میشناسید و معرفی کردید قصد ارائه ترجمه صحیح آیات قران را به مخاطب ایرانی ندارید تا شاید علاقمندان کسب معرفت بهتر بتوانند با این کتاب آسمانی مانوس شوند؟با تشکر پاسخ: آقای سلام. با اجازه و استمهال اجل، شاید. گفت و گوهای مربوط به قرآن (قرآن)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:18 PM محمد اوجال دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 02:39 AM استاد، منظورم از نسخ، نسخ کهن عربی قرآن است. آیا در برخی از نسخ، در آیه زیر: وَکَأَیِّن مِّن نَّبِىٍّ قَـٰتَلَ مَعَهُۥ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا۟ لِمَآ أَصَابَهُمْ فِى سَبِیلِ ٱللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا۟ وَمَا ٱسْتَکَانُوا وَٱللَّهُ یُحِبُّ ٱلصَّـٰبِرِینَ ﴿١٤٦﴾ به جای "قاتل"، "قتل" ثبت شده است؟ اساسا منبع قرآنهای کنونی چیست، یعنی از روی چه چیزی نوشته شده اند؟ ضمنا، منظور از روایات "حفص" و "ورش" چیست؟ ممنون پاسخ: این کدام قرآن است. درباره مبنای متن قران هم گفت و گوهای ضرور انجام شده است. مجسمه سازی و نقاشی در قرآن (قرآن)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 9:15 PM khalil یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 10:40 PM استاد تکلیف مجسمه سازی و نقاشی در قرآن مشخص نیست ولی آیات عظام با اینکه حرام می دانند باز هم با بلاتکلیفی مجوز ساخت تندیسهای شهدا و مفاخران را می دهند. نظر شما چیه؟؟ پاسخ: آقای خلیل. این ها مباحث فقهی است که علمی به آن ندارم. اقدامات، فعالیت ها و اهداف و آرزوهای گاگول ها (عجز و آوارگی مخالفان)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 00:33 AM عمران یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 8:36 PM استاد خیلی توی اینترنت مظلومی.همه علیهتون جبهه گرفته اند.کافی است اسم خودتون رو سرچ کنید! پاسخ: اقای عمران. احتمالا آن قدر فحش می دهند تا بنای تخت جمشید از حالت نیمه ساخت خارج شود. گاگول اند دیگه... واکنش به یک سوال شبهه دار (پوریم)دوشنبه 19 دی 1390 ساعت 00:30 AM بختیار یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 6:19 PM استاد با کسب اجازه بنظرم سوال اقای امیر رضا نوعی رخنه گیری بر اسمانی بودن تورات است. ایشان پرسیده اند چگونه امکان دارد در تورات مطالبی ثبت باشد که بعد از فوت موسی اتفاق افتاده است پاسخ: آقای بختیار. فقط ۵ کتاب اول تورات نازل شده از سوی خداوند است. بقیه کتاب ها هرکدام مولف حودش را دارد و از حوادث پس از مرگ موسی خبر می دهد.. مانند کتاب استر، کتاب اشعیاٍ، کتاب ارمیا، کتاب یوشع و غیره کتاب استر هم در زمره شروح حوادث بعد از مرگ موسای پیامبر است.. نقل پوریم در تورات مقدم بر خود (پوریم)یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 5:27 PM امیررضا یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 4:39 PM با سلام خدمت استاد عزیز.سوال من اینه که چطور ماجرای استر و مردخای در توراتی که هزار سال از خود مقدم تره نوشته شده است. پاسخ: آقای امیر رضا. سئوال تان مفهوم نشد. هزار سال از خود مقدم تره یعنی چه؟! نقلی از مهندس احمد حامی در مورد عدم وقوع آتش سوزی در تخت جمشید (تخت جمشید)یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 2:16 PM abbas یکشنبه 18 دی 1390 ساعت 07:40 AM آمون : لینک مربوط به خاطرات سفری به تخت جمشید است و نقل هایی که یکی از آنها، چنین است :
|
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1474 تا 1505
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر