چاپ کتابهایی با محوریت نقشه های شهرهای ایران در آمریکا (نقشه ها)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 02:39 AM جینگول سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 3:44 PM سرمقاله بوک ریویو به قلم دکتر احسان یارشاطر: یکی از وقایع بسیار مهم علمی در رشتة ایرا نشناسی در سا لهای اخیر، دو جلد کتاب گرا نقدر، اثر سیروس علائی است:یکی حاوی «نقشه های عمومی ایران از ۱۴۷۷ ت ا »۱۹۲5 General Maps of Persia (Leiden: Brill, 2005)[ [ و دیگری جلد دوم آن که در ۲۰۱۰ م انتشار یافته است، با عنوان «نقشه های اختصاصی ایران از ۱۴۷۷ تا »۱۹۲5 Special Maps of Persia (Leiden: Brill, 2010)[ [ مشتمل بر نقشة نواحی مختلف و شهرها و سرحدات از جمله بحر خزر و خلیج فارس و سواحل آن ها. کوشش و دقت در جمع آوری این نقشه ها و توضیحات تاریخی، جغرافیایی، زبان شناسی، و برحسب مورد باستان شناسی و غیره، این دو کتاب را به صورت ابزاری ضروری برای تحقیقات تاریخی و جغرافیایی و چند رشته از علوم دیگر درآورده است. سیر در این نقشه ها بسیار آموزنده است و پیشرفت تدریجی اطلاعات بین المللی را نه تنها در بارة سراسر ایران به طور کلی )جلد اول( بلکه در بارة شهرها و نواحی مختلف کشور و سرحدات و کوه ها و رودها و دریاچه ها و راه ها و جاده ها )جلد دوم( نیز به نمایش می گذراند. پیشرفت اطلاعات جغرافیایی که در نقشه های تاریخی منعکس است، هیچ جا روشن تر از مقایسة نقشه های مختلف بحر خزر در زمان های مختلف به دست نمی آید. کهن ترین این نقشه ها به صورت شکمبه ترسیم شده ) E. 224 ( و با شکل واقعی بحر خزر تفاوت بسیار دارد. نقشه ها با مرور ایام به شکل واقعی دریاچه نزدیک، و سرانجام نقشة دقیق و درست دریاچه ترسیم شده است. مدت زمانی که در پژوهش این نقشه ها صرف شده و نتایج بدیعی که از آن به دست می آید، شگفت آور است و همة پژوهش گران تاریخ و جغرافیا و نقشه شناسی ایران را وامدار کوشش مشکور مولف دانشمند کتاب می سازد........ ----------------------------------------------- استاد پورپیرار نقشه های این دو کتاب از جهات گوناگون خیلی دیدنی اند. بعضی از نقشه های کتاب آشکارا ساختگی اند از جمله یک نقشه از شهر اصفهان که عینا شبیه یک از شهرهای اروپایی سده هیجدهم است!! و بعضی از نقشه های جدیدتر آن فرضیه نوساز بودن شهرهای ایران را بخوبی ثابت می کند و فکر کنم این دو کتاب کلی به درد شما بخورند. اگر توفیق شد و از آمریکا به ایران برگشتم این دو کتاب را برایتان می آورم. پاسخ: اقای جینگول. باید منابع با ارزشی باشد. از لطف جناب عالی ممنونم و سعی دارم از کسی در آمریکا خواهش کنم که تهیه و ارسال کند. ارعاب و تهدید به قتل استاد ناصر پورپیرار (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 8:26 PM حذف سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 00:33 AM نویسنده: هشداردوشنبه 5 دی1390 ساعت: 14:0جناب عارف کامنت هایی نصب کرده اید که در اینترنت ثبت است و در آنها علنا یک شخص را «تهدید به قتل» کرده اید . (منظور ناصر پورپیرار) در صورت تکرار به حکم قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و نیز قانون مجازات اسلامی در صورت شکایت آقای پورپیرار یا دیگر اطرافیان او IP شما تجسس شده و مورد پییگرد قانونی قرار خواهید گرفت . فکر می کنم حداقل مجازات شما 5 سال آبخنک خوری باشد . هنوز مملکت آنقدر بی قانون نشده که در فضای مجازی با خیال راحت اقدام به تهدید اشخاص کنید . امیدوارم شیر فهم شده باشید. http://zxcv1125.blogfa.com/comments/default.aspx?blogid=zxcv1125&postid=150&timezone=12600 کار من نیست. اتفاقی دیدم. می خواهید کاری کنید؟ باز این اولتراامپریالیسم ... ! پاسخ: آقای حذف. گمان کنم کار اولترا با یاری الهی تا شنبه آماده خواهد شد. گیجی در برابر داده های مجموعه تاملی در بنیان تاریخ ایران (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 8:10 PM منصور دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 10:53 PM با سلام جناب استاد غفوری PDF تمام مقالات ناریا را مدتهاست تهیه کردهام البته چون این کار را برای خود و مجموعهای که به آنها دسترسی دارم انجام دادهام ، برخی مطالب را های لایت کردهام اما محتوا بی هیچ کم و کاست همان است. اگر مناسب میدانید بطریقی آنرا تقدیم کنم.البته فکر میکنم در دیداری که اوایل سال خدمتتان آمدم آنها را هم تقدیم کردم. در مورد راههای توسعه دیدگاههای بنیان اندیشی به نظر میرسد با توجه به وضعیت فلاکت باری که عرصه نشر و کتاب بدان مبتلاست ، مدتهاست که مردم با این صنعت خداحافظی کردهاند و به رسانههای صوتی و تصویری رو آوردهاند. بنابراین بهترین راه استفاده از چنین رسانههایی است. اگر هم اندک آشنایی از کتابهای مختلف در حوزه علوم انسانی در میان مردم میبینیم بدلیل ناچاری افراد است مثلا مجبورند برای پاس کردن واحدهای دانشگاهی خود این کتابها را بخوانند. دیدگاه غالب جامعه به این نوع کتب منفی است و آنهایی که میخواهند خیلی خود را صاحب نظر بنمایانند میگویند: «در این مملکت شما قادر به ساخت یک پیچ نیستید ، باید بروید دنبال صنعت و فن». در گذشته مردم فراغت بیشتری داشتند اما امروزه همه بدنبال معاش خود در حال دویدن هستند و تمرکز لازم را برای مطالعه و تدبر در آثار نوشتاری ندارند. بنابراین چند نکته خدمتتان ارائه میکنم: 1. هر چه بیشتر باید آثار تصویری شامل مصاحبه با استاد گرامی ، تهیه کلیپهای مختلف، تهیه فیلمهای مستند از آثار تاریخی ، تهیه فیلم مستند از میزان غریبگی این مردم با گذشته خود چه بشکل محلی، چه به شکل ملی تهیه کنیم. مصاحبه با مردم در اقصی نقاط کشور راجع به گذشته واقعی آنها اسناد خوبی در اختیار ما قرار میدهد. به هر حال ما روزی از وجود استاد گرانقدرمان محروم خواهیم شد اما تفکرات و درسهای ایشان باید زنده و تازه بماند، شاید روزی بتوانیم یک شبکه ماهوارهای تحت نام بنیان اندیشی تاسیس کنیم، در آنصورت وجود این آثار صوتی و تصویری برای ما بسیار مغتنم خواهد بود. 2. تهیه یک نرم افزار مناسب که در بر دارنده تمامی آثار استاد باشد و شامل صوت ، تصویر و متن باشد بسیار کارساز است. اگر این نرم افزار بگونهای تهیه شود که یک روال منطقی از پیشرفت بشر در دوران های مختلف تاریخی ارائه کند و در هر مقطع تاریخی به سوالات آن مقطع پاسخ دهد بسیار بسیار مفید خواهد بود. میتوان در این نرم افزار از طنز و کلیپهای کوتاه و انیمیشن هم استفاده کرد و آثار نصویری از دوستان و دشمنان هم در آن گنجاند. بعنوان مثال عرض میکنم : بسیاری از آثار آقای مهران مدیری را هم میتوان استفاده کرد. مثلاً آنجا که شاه یک ساعته به سنپترزبورگ میرود وبرمیگردد وقتی مورد تعجب مستشارالدوله(سیامک انصاری) واقع میشود میگوید به درشکه گفتیم گازش را بگیرد! آنگاه میتوانیم داستان 19 بار حمله سلطان محمود غزنوی به هند یا حملات نادرشاه به هند و روسیه و عثمانی را بلافاصله بگنجانیم. به هر حال ما ناچاریم هر چه بیشتر روشنگریهای استاد را به مخاطب انتقال دهیم بدون اینکه برای او ملال انگیز باشد. 3. و نکته آخر اینکه اگر استاد لازم بدانند جلساتی با حضور ایشان برگزار شود و درباره موضوعات مختلف تبادل نظر شود زیرا افق و زاویه دید ایشان بدلیل اشراف بر مسائل میتواند بسیار متفاوت از دید ما باشد، بنظر میرسد مسائل گفته نشده توسط ایشان بسیار گستردهتر از چیزی باشد که تاکنون بیان کرده است. ما حتی در مورد همان مسائل گذشته هم سوالاتی داریم زیرا شیوه طرح مسائل توسط ایشان پویاست بگونهای که برخی سوالات را حل میکند و سوالات دیگری را ایجاد مینماید. پاسخ: آقای منصور. با کمی کنکاش و باریک شدن در فضای فرهنگی موجود، با وضوح کامل به میدان امدن لایه ای از صاحب نظران تاریخی - اجتماعی به خصوص در محافل روحانیون میانه حال قابل تشخیص است، به گونه ای که می توانیم ادعا کنیم که لایه قابل اعتنایی از اقشار گوناگون و از جمله روشن فکران اهل مطالعه و تفکر از داخل و خارج، بخش بزرگی از مدخل ها را درک کرده و مبانی آن را پذیرفته اند. من با اطلاعی که از جوانب متنوع و متفرق کسب کرده ام می توانم به شما و هرکس دیگر توجه دهم که بخش فرهنگی سازمان جهانی یهود چنان حلقه انتشار تزهای مندرج در این مقالات را تنگ و غیر قابل رجوع کرده است که شخصا از یافت شدن ده صاحب نظر موافق و یا مخالف تعجب می کنم ولی با این همه بدانید که از ترکیه تا ایالات متحده دانشگاه های مربوطه تزهای هر یادداشت را به بحث می گذارند و ایرانیانی در میان آن ها برای ترجمه مفاهیم اصلی با خلوص نیت همکاری می کنند. از یاد نبرید که ما نیروی غول اسا و امکانات پایان ناپذیر کنیسه و کلیسا را علیه خود به حرکت درآورده ایم که نمی دانند کدام موضع را برای تقویت روحیه محافل خود انتخاب کنند و علاوه بر صدور دستور سکوت از چه باریکه راه فرهنگی دیگر به این نوشته ها بتازند و یا پاسخ نویسی کنند. اگر بتوانیم حتی در وب با اعلام قبلی مثلا در موضوع خط یا سرفصل های تعیین کننده دیگر، تا وصول به نتیجه نشست های ادواری بگذاریم و نست به هر مدخل اصلی نتیجه را در اختیار خواهان ان بگذاریم به ترین روش برای جذب اندیشمندی گرداگرد تیتر اصلی تاملی در بنیان تاریخ ایان را فراهم کرده ایم. امیدوارم به زودی با اعلام یک برنامه کار به دوران تازه ای از این کوشش و کشفیات وارد شویم و این را هم اضافه کنم که در شرق میانه پس از اقدام پوریم دیگر نمی توان به دنبال ادوار تاریخی گشت زیرا در این محدوده انسانی زندگی نمی کند تا دوره تاریخی بسازد. نادر شاه افشار در اسناد مطمئن تاریخی (افراد و شخصیت ها)سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 00:35 AM محمد دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 9:51 PM "مردی که ظاهرا هیچ گاه به مکتب نرفته و درسی نخوانده بود" آقای پورپیرار؛ به نظر من نادر شاه جدای از پادشاهی پیامبر هم بوده ، یک پیامبر امی! پاسخ: آقای محمد. ابتدا او را در اسناد مطمئن تاریخی و نه جعلیات یهود نوشته، پیدا کنید بعد هر مقامی که مایلید به او ببخشید. ناپلئون بناپارت و نادر شاه افشار (افراد و شخصیت ها)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 5:58 PM مسعود سنجری دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 09:55 AM برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی سلام علیکم استاد در خصوص ناپلئون با نادیده گرفتن تواریخ رایج (که قطعا قابل اعتبار و اعتنا نیستند) اینگونه به نظر می رسد که هجوم او به مناطق حضور مسلمین در اروپا, شمال افریقا و قسمتهایی از خاورمیانه انجام شده است. اینطور نیست؟ والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. ابتدا باید وجود و حضور نادر را با اسناد همزمان اثبات کرد. کاری که تاکنون انجام نشده و انجام شدنی هم نیست. اقدامات دوستان (در حاشیه ( جدید))دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 5:56 PM مجتبی غفوری دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 09:30 AM با سلام ظرف این چند روز تا آخر هفته یک فضا مناسب جهت دریافت و ارائه کارهایی که دوستان انجام داده اند یا جمع آوری کرده ا ند فراهم می شود . از تمامی عزیزان خواهشمندیم ظرف این مدت مطالب، اسناد و هر آنچه را که لازم می بینند طبقه بندی کنند تا انجام این کار راحت شود. استاد عزیز جناب سلام محمدی بنده منتظر فرصتی هستم تا مفصل خدمت شما برسم بلاخص در مورد مقاله ای که در باب هنر نوشته بودید و بسیار استفاده کردم . در حال حاضر مشغول انجام وظیفه ای هستم که در کنار کارهای روزمره فرصتی برایم باقی نگذاشته بزودی خدمت میرسم . جناب اوجال کار تا حدودی پیش رفته ولی به علت اولویتی که موضوع فعلی ایجاد کرده برای مدتی متوقف شده . البته بزودی ادامه آن آغاز میشود به شرطی که دعا کنید سفری که دوست عزیزمان جناب آقای مهدی -مهدی تشریف برده اند به سلامتی به اتمام برسد. جناب ساده دل قسمت های انتهایی کامنت شما به عنوان یک پیشنهاد قابل ارائه است . در مورد موارد دیگری که طرح کرده بودید باید عرض کنم بنیان اندیشی در همین مدت کوتاه دستاورد های عظیمی داشته که نباید آنرا نادیده گرفت . بنده به جرات عرض کنم لایه ای در حال شکل گیری است که با گذشت زمان تمام بنای جعل و فریبی که ظرف قرن ها ساخته و پرداخته بودند را از بین خواهد برد . امروز این بنا شکاف های عظیمی برداشته با توجه به اشارات برخی دوستان که در همین زمینه فعالیت می کنند شکافها به نقاطی رسیده که حتی باهوش ترین معماران این بنا فکر آن را هم نمی کردند که با چنین صحنه ای روبرو شوند . امروز ما از مسائلی همچون نیمه کار بودن تخت جمشید به صحنه هایی رسیده ایم که تنها در یک بخش آن تا همین اواخر موضوعاتی تحت عنوان فرهنگ ، ملیت ، زبان ، علم ، جغرافیا و دهها نمونه دیگر نا شناخته و مجعول است. پس از شما وتمام دوستانی که این نکات را درک کرده اند خواهشمندم به وسعت و بنیان مطالبی که ارائه میشود توجه کنیم و از بحث کردن در باره مسائلی که انرژی وبلاگ را تخلیه و مباحث را به حاشیه می برد دوری کنیم زیرا وظیفه ای سنگین بر گردن ما نهاده شده . بنده اعتقاد دارم این وبلاگ می تواند جهان را متحول کند . مجتبی غفوری دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 09:35 AM با سلام از دوستان عزیزی که در این سالها مطالب استاد را دنبال کرده اند خواهشمندم پیشنهادات خود را پیرامون مسائل زیر عنوان کنند: ۱- عملیاتی کردن بیشتر وبسایت نا ریا ( بطور مثال pdf کردن مقالات و غیره) 2- نحوه انتشار مطالب برای اطلاع و دسترسی بیشتر مردم در داخل و خارج از کشور 3- ترجمه مقالات 4- جمع آوری اسناد بیشتر داخلی و خارجی در باب مداخلی که گشوده شده 5- بانک اطلاعاتی ضمنا در صورت تمایل از دوستانی که در هریک از موارد طرح شده خواهان همکاری هستند دعوت بعمل می آید .البته ذکر این نکته ضروری است که زحمت دوستان دارای اجر اخروی خواهد بود. با تشکر پاسخ: استاد غفوری نازنین. اجرای پی دی اف ۸ مجلد اول یعنی کتاب های هخامنشیان، اشکانیان، سه جلد ساسانیان و سه جلد پلی برگذشته را به عهده ما بگذارید و کارهای دیگر را به دوستان علاقمند واگذارید. اسلوب تعیین تکلیف با مظاهر تمدن در ایران به صورت کلی و کلان (اشکانیان)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 5:50 PM رامین-ص دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 08:35 AM سلام: استاد گرامی خسته نباشید: 1-در قسمت اول کتاب اشکانیان,در بررسی زبان فارسی باستان گفته بودید که این دستور زبان مربوط به زبان اسلاوها می باشد.آیا کسانی که این کتیبه ها را جعل کرده اند به این موضوع اشراف داشته اند که بر اساس آن دست به چنین اقدامی زده اند یا نه؟ 2-آیا با کسانی که در ایران مدعی اند که زرتشتی هستند تا به حال برخوردی داشته اید که بدانید باچه زبانی صحبت می کنند؟در مراسم آیینی خود اوستا را با چه زبانی می خوانند؟با تشکر. پاسخ: آقای رامین. اینک دیگر اسلوب تعیین تکلیف با مظاهر تمدن در ایران به صورت کلی و کلان روشن می شود: در سرزمینی که ۲۲ قرن کم ترین رد حضور آدمی را ندارد، رواج زردشتیگری چه گونه ممکن بوده است؟! سرانجام و برای سهولت آشنایی با مدخل های نوین تاریخی لازم است معلوم کنید که آیا قتل عام پوریم و عوارض ناشی از آن یعنی غیبت آدمی در حوزه اجرای آن را پذیرفته اید یا نه. فیلم شکارچی شنبه (متفرقه)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 5:46 PM سیما دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 08:34 AM سلام استاد عزیز. می خواستم از محضرتون بپرسم شما فیلم شکارچی شنبه را دیدید؟ و اگه دیدین نظرتون رو میشه بفرمایید ؟ چون به نظر میاد کارگردان فیلم کاملا از نوشته ها و کتابهای شما خبر داره و اونها را خونده پاسخ: خانم سیما. شنیده ام که فیلم خوبی است ولی هنوز ندیده ام و به خودم وعده امروز و یا فردا را وعده داده ام. دکتر رضا شعبانی (عجز و آوارگی مخالفان)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 5:43 PM محمد اوجال دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 04:57 AM خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): http://www.ibna.ir/vdciupav.t1avu2bcct.html نگاهی به کارنامه چهره ماندگار تاریخ دکتر رضا شعبانی، متخصص تاریخ ایران در روزگار افشاریه "دکتر رضا شعبانی را باید برجستهترین متخصص تاریخ ایران در روزگار افشاریه دانست. تصحیح متون، پژوهشهای تاریخی درباره سلسلههای افشاریه و زندیه، تاریخ ایران باستان و تاریخ عمومی ایران، تک نگاریها و مجموعه مقالات از جمله فعالیتهای اوست." پاسخ: آقای محمد اوجال. کارشان زار شده و برای ممانعت از سقوط به هر حشیشی چنگ می زنند. عبدالقادر گیلانی (افراد و شخصیت ها)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 08:55 AM نتاب دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 01:41 AM با سلام، استاد یک فکری بە ذھنم رسید شاید بتوانم از شما راھنمایی دریافت کنم. من در بارە این سرگذشت عبدالقادر گیلانی کە در بغداد بودە است بە شک افتادەام. طبق داستان زندگی این مرد، ایشان از گیلان مازندران بە تنھایی و در بچگی راە افتادە است بە طرف بغداد برای تحصیل علم و بە توصیە مادرش کە گفتە ھیچگاە دروغ نگو در راە دارایی خود را در مقابل دزدان لو دادە و بدین طریق آنھا را مجذوب خود ساختە و ھدایت نمودە .... و الی آخر. من فکر میکنم کە این مرشد از ھمان بغداد بودە است و انتسابش بە گیلان ساختگی بە نظر میرسد. پاسخ: آقای نتاب. تمام دانسته های کنونی در باب احوال سعدی مضحک و بی بها است. برای نزدیک شدن به استحکامات اسنادی این فقره، به کتاب کم نظیر «مگر این پنج روزه» من رجوع کنید. تعدد زوجات و 4 همسری (حرف های فعلا مبهم !)دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 00:21 AM محمد یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 5:49 PM آقای صالح. دشمنان حقیقت و خدا ؛ دین اسلام را وارونه به دوستداران اغلب کم سوادش ارائه داده اند؛چیزی به نام چهار زنی به معنای آنچه که امروزه آن را می شناسیم در اسلام و قرآن وجود ندارد! شما سند از سوره ی نساء آوردید که در پست اخیرم آن ابهامات را روشن کرده ام و نشان داده ام که یک مرد می تواند تا چهار زن یتیم را به همسری در بیاورد نه چها زن غیر یتیم را! به وب من بیایید و نظر خودتان را حتما بگویید... اگر کسی اندک آشنایی با زبان عربی و بحث حرف تعریف "ال" داشته باشد به راحتی متوجه منظور آیات ابتدایی آن سوره می شود؛جالب است که حتی عرب زبانان مدعی نیز متوجه آن نشده اند!!! پاسخ: آقای محمد. می ترسم از این پس مملکت از زنان یتیم انباشته شود. نسخه PDF از 12 قرن سکوت، بخش3 ، ساسانیان 1، پیشینه های ناراستی (در حاشیه ( جدید))دوشنبه 5 دی 1390 ساعت 00:14 AM محمد اوجال یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 4:02 PM با سلام به اطلاع می رساند، نسخه پی دی اف "جلد سوم" (دوازده قـرن سـکـوت؛ بخـش سـوم: ساسانیان، قسمت اول: پیشینه های ناراستی) از مجموعه کتابهای "تاملی در بنیان تاریخ ایران" در وبلاگ بنیان اندیشان به آدرس زیر قرار گرفت: پاسخ: آقای محمد اوجال و سایر دوستان. ۸ جلد اول کتاب ها، یعنی کتاب هخامنشیان و اشکانیان و سه جلد ساسانیان و ۳ جلد پلی برگذشته به صورت پی دی اف نزد بنده موجود است که به تدریج برای استاد غفوری خواهم فرستاد. به تر است که دوستان در موارد دیگر قبول زحمت کنند. با امتنان فراوان. زندگی های یک زن (قرآن)یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 01:18 AM محمد شنبه 3 دی 1390 ساعت 6:28 PM استاد گرامی منظور من از فحشای قانونی وضع صیغه ی امروزی است که کاملا همان فاحشه گری است! مثلا زنی با مردی موقتا زندگی می کند ؛ پولی دریافت می کند و مدتی بعد با مرد دیگری و ... . خود من زنی را می شناسم که تا کنون با نام متعه با دهها مرد زندگی کرده است! ![]() برداشت من از متعه همان رابطه ی دوست پسری و دوست دختری است به شرطی که زمینه ساز ازدواج باشد.آیا چنین نیست؟ پاسخ: آقای محمد. حتی اگر قضایا به همین صورتی که می گویید انجام شود، باز هم منع قرآنی ندارد. محمد شنبه 3 دی 1390 ساعت 7:36 PM پس منظور از "زنا" در قرآن چیست؟ زانی و زانیه چه کسانی اند؟ آیا اینکه کسی از آن دستور سواستفاده کند،متعه را برای کسب درآمد اجرا کند؛آیا باز هم قرآنی است؟! ----------------------- آیا با این شرایط نباید پورنوگرافی را هم به نوعی صنعتی سالم و جامعه ساز معرفی کنیم؟!و صرف اینکه دستوری بر حرام بودن آن در قرآن نیست آن را حلال بدانیم؟ چون گمان می کنم بین صیغه گری و پورنوگرافی چندان راه طویلی نیست! پاسخ: آقای محمد. تبعیت از فرموده های قرآن بد و خوب و ممکن و ناممکن و صلاح و غیر صلاح ندارد. در آن جا دانایی محض در موارد اصلی حیات اعلام نظر می کند. خداوند در آیه ۷ سوره آل عمران معنا گذاری و تفسیر و تاویل آیات قرآن را نهی می کند. سری به ان آیه بزن و ضمنا بفرمایید که مجموع یادداشت های اسلام و شمشیر را خوانده اید؟ نصایح امروزی لقمان حکیم به پسرش ! (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 4 دی 1390 ساعت 01:17 AM حسینقلیخان شنبه 3 دی 1390 ساعت 5:55 PM نصایح امروزی لقمان حکیم به پسرش ! پسرم! گروهی، اگر احترامشان کنی تو را نادان می دانند و اگر بیمحلیشان کنی از گزندشان بی امانی. پس در احترام، اندازه نگهدار پسرم! دانشگاه کسی را آدم نمی کند. علم را از دانشگاه بیاموز ، ادب را از مادرت پسرم! سخت ترین کار عالم ، محکوم کردن یک احمق است. پسرم! در تاکسی با تلفن همراه بلندبلند صحبت نکن پسرم! با کسی که از روزنامه فقط نیازمندیهایش را میخواند دوستی نکن. آدم بیکار و بی اراده ای است. پسرم! با کسی که شکمش را بیشتر از کتاب هایش دوست دارد ، دوستی مکن. پسرم! با رئیس ات زیاد گرم نگیر برایت حرف درمی آورند. پسرم! هیچ گاه از دانشگاه های هاروارد، ماساچوست و بوستون مدرک نگیر. برایت حرف در میارن. مگه آزاد رودهن چشه؟ پسرم! قرض نگیر. قرض هم نده. پسرم! شماره حساب هدفمندی یارانه ها ، رمزگذاری شده در صندوقچه مرحوم آقابزرگ توی اتاق پشتی است. پسر! اخبار را از منابع مختلف بگیر. جمع بندی اش با خودت. مخاطب دائمی یک رسانه بودن آدم را به حماقت می کشاند. پسرم ! کسی را به خاطر دین اش مسخره نکن. چون او هم حق ندارد بخاطر دین ات تو را مسخره کند. پسرم! شهر ما خانه ما! …نه نه نه! نمی خواد عزیزم. شهرشون خونه خودشون. اول اتاقت رو از این ریخت در بیار. پسرم! دوستانت را با یک لیوان آب خوردن امتحان کن! آب را به دستشان بده تا بنوشند! بعد بگو تا دروغ بگویند! اگر عین آب خوردن دروغ گفتند از آنان بپرهیز… پسرم! قواعد رانندگی را بیخیال. فقط مواظب باش بهت نزنند. پسرم! اگر کسانی از سر نادانی به تو خندیدند ، تو برای شفایشان گریه کن هان ای پسر! اهل هنر را احترام کن. اما مواضع سیاسی ات را با کسی مسنج وکسی را به خاطر مواضعش مرنجان. پسرم! بلوتوث تلفن همراهت را خاموش نگهدار، مگر در مواقع ضروری فرزندم!هیچ کس تنها نیست. پسرم! هر روز از همکارانت در اداره عمیقا خداحافظی کن. کسی نمی داند آیا فردا در همان اداره باشی یا نه. اداره در همان شهر باشد یا نه. شهر در… ولش کن پسرم پسرم! پیامک های عید نوروزت را همین الان بفرست هان ای پسر! خواستی در مملکت خودمان درس بخوانی بخوان. خواستی فرنگ بروی برو. اما اگر ماندی از فرنگ بد نگو ، اگر رفتی از مملکتت. پسرم! گوجه را از نارمک بخر، شنیده ام ارزان است! و در آخر: پسرم اوج نگیر سلام راستی این راست وابسته کیه؟ خبرنامه و آمار خود وبلاگ چی شد ؟ سیاست های تک نظرانه (سیاسی)شنبه 3 دی 1390 ساعت 5:47 PM شعیب جمعه 2 دی 1390 ساعت 10:14 PM آقای پورپیرار عزیز برای محاسبه توان و بهبود عمل کرد یک کشور در ابعاد اقتصادی نظامی سیاسی و علمی به تولید ناخالص داخلی خودکفایی در بخش های مهم اقتصادی مثل صنعت نفت و کشاورزی و پروژه های عظیم عمرانی و در بخش نظامی به خود کفایی نیروهای مسلح و داشتن تکنولوژی های راهبردی نظامی و در عرصه سیاسی به استقلال و عدم واگذاری امتیازات سیاسی به دول قدرتمند و در عرصه علمی به میزان رشد علمی کشور توجه میکنند نه اینکه سراغ چند بقالی رو بگیرند ایا شما کشوری که تا قبل از انقلاب حتی یک فشنگ نمیتوانست بسازد و آلان تنها کشور موجد در جهان است که می تواند با لیزر پیشرفته ترین ماهواره های امریکا را کور و ازکار بندازد و صاحب سلاح راهبردی پالس الکترومغنانتیس و ده ها تکنولوژی کم نظیر و بینظیر جهان است و رشد علمی آن به اعتراف آمارهای بین المللی دوازده برابر میانگین رشد علمی جهان است را با دیدن یک سری تخلفات صنفی و ضعف های سیاسی و فرهنگی بی اعتبار و عاجز از مبارزه با زورگویان جهان وصف میکنید شما ایا تمام مبارزات این نظام را با امریکای ابرقدرت و تمام پیروزی های ان را تنها بخاطر مسائلی فرعی مثل بعضی از اقدامات وزارت فرهنگ ارشاد که من خودم اولین منتقدش هستم و سایر تخلفات فرعی غیر تاثیر گذار بر مسائل کلی کشور انکار میکنید در کار شما بسی اشتباهات بزرگ است مثله شما درست مثل کسی است که با دیدن تخلفاتی در سیستم سلامت کشور ی همه اقدامات مثبت و حیاتی آن سیستم سلامت را انکار کند و نبودش را به بودنش ترجیح دهد از آنجا که بنده با خواندن بخشی از کتب و مقلات شما بهره ای برده ام تا حدی برای شما احترام قائلم ولی خدشه به امنیت و اقتدار نظام و کشورم را هیچ گاه برنمیتابم من همانند شما اسیر در گذشته و رنجوره خاطر از رفتار به دور از فرهیختگی یک مشت بیسواد که هیچ ربطی با جریان کلی نظام ندارد نمیشوم و دست به دامان یک شبکه دلقک حامی اجرای سیاست های امریکا و دشمنان اسلام در کشورم نمیشوم تا مستندم را بخش کند امثال مثل شما باید در روشنگری این ملت و نخبه سازی برای بدست گرفتن مناسب حیاتی کشور اسلامی همچو وزارت فرهنگ و ارشاد و پر کردن خلا فرهیختگی و روشنفکری در جامعه گام بردارید نه به بی اعتمادکردن و دل سرد کردن مردم .با ارزوی آقبت بخیر بودن برای شما و تجدید نظر در بخشی از افکارتان پاسخ: آقای شعیب. زیر بنای ایستایی و پیشرفت های اجتماعی منوط به همکاری ملی است و همکاری ملی در حالتی که در خوش بینانه ترین نگاه، نیمی از جریانات سیاسی و قومی و فرهنگی و سیاسی کشور را با آن نیم دیگر در تنازع پنهان و آشکار و کار شکنی های گوناگون می بینیم و هر دو سمت با گذاردن چوب لای چرخ یکدیگر، امکانات ملی و فرصت های تاریخی را هدر می دهند و چنان هزینه های سنگینی را به دوش دولت و مردم می گذارند که آن سه هزار میلیارد تومان معروف فقط قسمت کوچک و آشکار شده ای آن هم از عوارض اقتصادی آن است. آیا کسی می داند در پنهان چه میزان نقشه های سیاسی براندازانه در کار است؟ این ها همه محصول تک ساحتی اداره کردن کشور است. زمانی در روسیه شوروی مناصب دولتی را به کسانی می سپردند که عضو حزب کمونیست بود، موردی که ورود به مراتب و مناصب اداری برای مخالفان را بسیار آسان می کرد، چنان که امروز در این جمهوری موکول به داشتن ته ریش و تسبیح و تاییدیه مسجد محول است. در جهانی که آمریکا را به علت دنبال کردن سیاست تک ساحتی محکوم می کنیم نمی توانیم از اداره تک ساحتی جامعه دفاع کنیم. راستی این چه گونه جهان اسلامی است که برگزیدگان سیاسی و روحانی و فرهنگی آن در برابر مستند طوفان نوح به توصیف قرآن کور و کر و لال شده اند؟ ایا تاثیر اعلام صحت توصیفات قرآن در باب این توفان، که مستقیما اشارات مشرکین در تورات و انجیل کنونی را باطل می کند، برای بیدار کردن غیر مسلمین کم تر از انفجار بمب اتم پر سر و صداست؟ آقای شعیب اگر خدای نکرده حریان راست وابسته بار دیگر بدین سرزمین مسلط شود همگی تاوان خواهیم پرداخت و نه فقط به اصطلاح حزب اللهی ها. ضمنا چند یادداشت بعدی را با توجه لازم بخوانید که به خواست خداوند تصاویر درشت تری را ارائه خواهد داد. روابط زن و مرد در قرآن (قرآن)شنبه 3 دی 1390 ساعت 5:45 PM محمد جمعه 2 دی 1390 ساعت 8:31 PM استاد گرامی؛مطلبی ذهن من مسلمان را اخیرا شدیدا آزار می دهد و آن نسبت دادن فحشای قانونی (صیغه) به اسلام است!،نظر جنابعالی در این مورد چیست؟آیا تفاوتی بین صیغه گری و فاحشه گری و یا عفاف خانه و روسپی خانه می بینید؟! نظر من این است که اگر جمعیت جهان به یک دهم جمعیت کنونی برسد و بین امکانات و جمعیت تعادل برقرار شود نیازی به تبلیغ فحشا و ایجاد چنان دوایری نیست. پاسخ: آقای محمد. قرآن محترم و مایه دانایی های عمومی در حیات جمعی انسان، روابط منطقی و مستحکم و بی غش بین زن و مرد را، که بر آن نام صیغه می گذارید، مجاز دانسته و به عنوان راه حلی موقت تا زمان فراهم آمدن امکانات ازدواج، حتی توصیه کرده است. سوره نور را با دقت و حوصله تمام و بدون پیش داوری ها و تعصبات بخوانید. نحوه مبارزه با زورگویان عالم (سیاسی)جمعه 2 دی 1390 ساعت 00:48 AM شعیب پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 2:43 PM آقای پوپیرار شما تفاوت این نظام با نظام شاهنشاهی را چقدر میدانید ایا یک مسلمان در دفاع از آن واجب نیست جانش را فدا کند ایا نظامی که از نظر غرب و یهودیت بزرگترین تهدید برای انها است از نظر شما نزدیک ترین نظام سیاسی در جهان اسلام به اسلام نیست آیا به اعتراف خود مشرکین از جمله میشل فکو همان فرهنگ عاشورایی و مهدوی این سرزمین نیست که ای کشور را این طور مقابل قدرت های جهان شرک مقاوم و شکست ناپذیر کرده است کشوری که توانست نظام کشاورزیش را اینطور عالمانه بازسازی کند توانست با غریبانه ترین شکل موجود به عرصه قدرت های فضایی و لیزری و هسته ای و مهمترین تکنولوژی های نظامی جهان دست پیدا کند از نظر شما نظام سیاسی مطلوب و قابل ارائه به جهان اسلام را ندارد آیا نطق خورشچف در کنگره بیستم حزب و اقدامات نخبگان شوروی در تخریب شخصیت های بزرگ انقلاب و زیرسوال بردن دستاوردهای شوروی و ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به رهبرانشان که ضمینه سازی نفوذ امریکا و فرپاشی شوروی را فراهم کردشبیه اقدامات شما در باب کشور اسلامیتان نیست بخشی از سخنان شما به گونه ای است مطابق با خواست های امریکا و دول اروپایی دشمن است ایا این ایران و حزب الله لبنان متاثر از فرهنگ عاشورا و مهدویت و حماس سنی متاثر از انقاب ایران نیست که جهان شرک را به ذلت کشانده است برای شما بسیار بسیار متاسفم و افسوس خوردم زمانی که شنیدم شما یکی از فیلم های مستند خود را برای پخش به شبکه ماهوارئی ضد انقلاب رنگا ورنگ دادید من قبل از آشنایی بیشتر با نوشتار شما و بخصوص قبل از شنیدن خبر همکاری شما با شبکه ماهوارئی ضد انقلاب گمان میکردم شما در قالب یک روشنگر تاریخی قصد تحریف زدایی از تاریخ کشورت در راستای انسجام ملی و اتحاد اسلامی را دارید و اینک افسوس میخورم که شما را فردی جدا از نظام دانستم یقین دارم که روزی خواهد رسید که این انقلاب یا اسلام از وجود افرادی روشنگر در عرصه های مختلف دیگر تهی نباشد موجی که در راه است این وظیفه را بر عهده خواهد گرفت امیدوارم که در اراء سیاسیت و نگرشت به نظام جمهوری اسلامی که هرچی دشمنان اسلام است که با او ضدیت میکنند تجدید نظر کنید من به هیچ تاریخی جز تاریخ علم و تاریخی که مقوم آراء قرآن و استحکام توسعه انقلاب اسلامی و آراء دو رهبر ان شود اعتقادی ندارم خدشه وارد کردن به عاشورا و مهدویت به یقینن خواست غرب است و عاملی که منجر به تضعیف روحیه جهاد و تحرک به سوی ساختن جهانی قرآنی است میتوان نتایج این اعتقاد را در تاریخ جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان و گروهای متاثر از ان دید اگر قران حق است پس هر ارائی چه تاریخی و غیر ان که او را تاید کند و به له او باشد حقیقت است و این تشخیص که چه آرائی و اعمالی به له یا بر علیه اوست را هیچ کسی بهتر از دشمنان اشکار اسلام همچو امریکا نمیداند اگر آمریکا دوست دارد این خلیج نامش خلیج فارس نباشد و عربی باشد پس یقین دارم نام اصلیش خلیج فارس است و بلعکس! اما این که منافع امریکا یا صهیونیسم که از دشمنان تاریخی و ابدی اسلام اند درچیست نه شخصی مثل شما که گویا به مسائل امنیتی و سیاسی توجه ندارید بلکه باید یک استراتژیست چند بعدی تشخیص دهد پیروز شدن در یک مناظره علمی بیشتر از انکه بستگی به نادرست یا درست بودن مطلب مورد بحث داشته باشد به گستره اطلاعات و میزان هوش اشخاص شرکت در مناظره بستگی دارد در واقع به هر حقیقتی حتی بدیهی نیز میتوان با داشتن گستره علمی زیاد و هوش زیاد خدشه و شبه وارد کرد و حقایق کلی اسلام همچو خدا و معاد و حقیقت قران را در مر تبه اول باید با ذهنی پیشا منطقی پذیرفت و در مرحله بعد یعنی فروعات ان را با هوش استدلالی و در جهت افزایش ایمان و نیز انجام احکام ان مثل جهاد و تبلیغ اسلام و دفع شبهات وارده به ان به هوش استدلالی متوسل شد من باور دارم که با هوشی بالا و گستره اطلاعاتی زیاد میتوان به مسا له بدیهی ۲+۲=۴ شبه افکند چه برسد به پرداختن به علمی غیرعلم هچو تاریخ که شایعه در ان به عنوان دلیل پذیرفته میشود پس باید در علم تاریخ اگر غیر مسلمانیم آنچه را که صرفا به نفع زندگی دنیویمان است بپذیریم و اگر مسلمانیم آنچه را که مقوم عقاید و امنیت و اقتدارمان است پپذیریم پاسخ: آقای شعیب. یادداشت طولانی و از نظر موضوع درهم ریخته شما، مطلب قابل برداشتی نداشت. هیچ دولتی نمی تواند پیش از کنترل حرص و آز بقال سر کوچه که بهای ماست و پنیر را آزادانه و به میل خود تعیین می کند و در پای تخت اش آب لوله کشی را در بطری پر می کنند و با نام اب معدنی می فروشند و شیر داخل انواع بطری ها و مارک ها جز آب رنگ شده نیست، عازم جنگ با زورگویان جهان شود. نمی دانم ماجرای چند سال پیش در باب قیمت گوجه فرنگی را به یاد می آورید؟ رییس جمهور مردم را دعوت کرد برای خرید گوجه فرنگی ارزان به محل سکونت ایشان رجوع کنند. از نظر خردمندان این دعوت ایشان جر تایید چند نرخی بودن ارزاق عمومی نبود که دولت مسئول آن را مفتضح می کند. بگذارید در باب فرهنگ چیزی نگویم چون ۱۲ کتاب من در وزارت ارشاد از چند سال پیش بلاتکلیف مانده و گفته باشم هنگامی که صدا و سیما مستند تختگاه را با قصد در سایه بردن مطلب از آنتن خود پخش نمی کند، طبیعی است که هر آنتن دیگر را در پخش آن مجاز می دانیم. انواع فرزندان پدران (سیاسی)جمعه 2 دی 1390 ساعت 00:42 AM khalil پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 1:52 PM استاد به تازگی فیلمی از پسر صدام ساخته اند که برایش فجیع ترین ، کثیفترین و خونریزترین نقش را ایفا داده اند. http://mkalhor.ir/archives/1216 هنوز هم دستبردار صدام ( به قول خودشان بخت النصر زمانه ) نیستند و کینه بر دل دارند. پاسخ: آقای khali. از این گونه پسران نزد مقامات همه جا پیدا می شود. شناسنامه وبلاگی آقای پورپیرار (دوستانه)جمعه 2 دی 1390 ساعت 00:41 AM محمد پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 12:36 PM شناسنامتونو خوندم؛خیلی جالب بود.اما به نظر میاد سریع نوشته شده چون چند تا غلظ املایی داره. درستش کنید که یه بهونه ای دست متقلبین نیفته. هزار سلام بر پورپیرار . پاسخ: آقای محمد. از لطف شما ممنونم ولی منظورتان از خواندن شناس نامه من چیست؟ بازتابهای داخلی بیان حقایق (انعکاس و بازتاب)جمعه 2 دی 1390 ساعت 00:39 AM محمد پنجشنبه 1 دی 1390 ساعت 12:17 PM دیری است که در راه بسیار خوبی قدم گذاشته اید. امیدوارم که نتایج زحماتتان به زودی در اجتماع بشری تاثیر خودش را بگذارد. حقا که برازنده ی نام استادی هستید. پاسخ: آقای محمد. امروز از پیاده روی خیابان طالقانی و از مقابل دفتر و موزه جنگ گذشتم و شاهد شدم که پیاده رو ی مقابل آن را که ترکیب موزاییکی آن چند ستاره داوود بود، برچیده اند. اقدامی که نمونه دیگرش در گنبد میدان انقلاب انجام شد. همینن ها هم غنیمت است. دزدی از دانش دانایان ! (عجز و آوارگی مخالفان)چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 2:24 PM حذف چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 02:09 AM من این عکس رو می خوام. خواهشا پیدا کنید و یه جوری به دست من برسونید. ممنون ایران، پرسپولیس، نقش رستم، محوطه خشتی ـ آجری و استحکامات سمت جنوب غربی برج از این دو تا آدرس هم فقط استفاده کنید. http://oi.uchicago.edu/OI/MUS/PA/IRAN/PAAI/IMAGES/PER/RTOM/8D11_4.html یاس چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 07:02 AM دیگه همه منتقد پورپیرار شدند جوجه ای که تازه از تخم در اومده، هنوز نمی دونه چه صدایی از خودش در بیاره ... در نقش منتقد ... غیاث آبادی که نوشته های پورپیرار رو کش میره به نام خود ثبت می کنه! در نقش منتقد ... این یارو تازه پیدا شده باز از نوشته های ناصر پورپیرار دزدی : بعد در نقش منتقد . . . بابا، دزدی می کنید بکنید، این حق تونه ! چون عادت کردین به این کار ! مثل شیر نه نتون حلالتون باشه ما که نمی خوایم شماها مریض شین! ولی حالا چرا تیکه بزرگ تر از دهنتون بر می دارید ؟؟؟ .................................... ARASH DAKLAN بررسی تحلیلی کتیبه بیستون- قسمت اول http://daklanarash.blog.com/?p=110 نقدی بر ناصر پورپیرار http://daklanarash.blog.com/?p=115 پاسخ: آقای یاس. این اداها دیگر بی نتیجه است. نگران نباشید . یکی هم عکس شماره 3 را می خواهد که نمی دانم منظورش کدام عکس است و مقاله ای هم که می خواهد ان شاء الله تا شنبه آماده خواهد شد. سید جمال الدین اسدآبادی (افراد و شخصیت ها)چهارشنبه 30 آذر 1390 ساعت 01:58 AM شهاب سه شنبه 29 آذر 1390 ساعت 3:11 PM با سلام استاد، مدتها پیش در خصوص شخصیت و تاریخ زندگی "سید جمال الدین اسدآبادی" مطالعاتی داشتم، اما نکاتی در خصوص زندگی وی اکنون توجه مرا بخود جلب کرده: اینکه "چرا" عده ای چون اسماعیل رائین و پیروانش وی را جیره خور استعمار انگلیس یا روس، ملحد، ماسون عضو در بیش از 10 لژ با نام ها متفاوت(!)، اخراج شده از لژ مصر (به دلیل انکار علنی خدا) و ... می خوانند و عده ای وی را مبدأ اتحاد اسلامی یا همان پان اسلامیسم که هیچ ترسی از امپراتوری بریتانیا نداشت و سرانجام هم در زندان های عثمانی مسموم شد و از داخل زندان برای هموطنان ایرانی(!) نامه نوشت، برایم مکشوف نیست. در حالی که همچنان جای این سوال نیز باقی است که از چه زمانی نام "ایران" بر سر زبان ها افتاده است؟ و اینکه سید جمال در کدام زندان و سیاه چال برای چه کسی نامه ی انقلابی صادر می کند و توصیه به براندازی نظام استبدادی می کند؟ از مرگ سید جمال، 115 سال می گذرد و هیچ مدرک قابل تکیه ای از تولد وی در دست نیست، و در اغلب تحقیقات درباب زندگی وی نیز بدان اشاره شده است. چگونه در 16 سالگی از پس دروس حوزوی مرجع می شود و چگونه تا 18 سالگی علوم زمان را تا حد بالایی می آموزد؟ استاد! نظر شما درباب شخصیت برآمده از دوره ی قاجار بنام سید جمال چیست؟ پاسخ: اقای شهاب. به تر است کمی از ذخائر صبرتان را مصرف کنید. کامنت شما به خوبی نشان می دهد که بنیان اندیشی تا چه حد موجب تقویت پایگاه حقیقت است. تازه وارد نمای قدیمی (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 29 آذر 1390 ساعت 5:41 PM حامد سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 5:10 PM با سلام با خواندن مقاله شما " برآمدن مردم، مقدمه 6" سوالاتی در ذهن این حقیر شکل گرفته و از آنجا که خود شخصا پژوهش گر دروغ های تاریخ ایران می باشم و به طور مثال اسکندر تاریخ ایران , الکساندر یونانی نیست را با 280 صفحه سند به صورت کتاب چاپ کرده و در اختیار ملت ایران قرار دادم تا بخوانند و بدانند که با تاریخمان چه کرده اند ! از شما تقاضا دارم بزرگواری بفرمایید و سوالات این حقیر را پاسخ گو باشید : "اعتراض آقای رهبر هنوز با اعتقاد به حضور و قبول سلسله های سنگین اسلحه هخامنشی و اشکانی و ساسانی است که گویا چند قرن با رومیان و یونانیان جنگیده اند. " اسناد شما در رد سلسله های هخامنشی , اشکانیان و ساسانیان کدامند؟ "کورش دروغین " ؟؟ آثار شخصی با نام کی اورش در تاریخ ایران ,در تاریخ یونانی با نام هرودت( 2300 سال پیش ) , در کتیبه های ایران , در منشوری در بابل , یافت شده است که قبر او نیز می گویند در محلی در شیراز که امروزه به آن تخت جمشید می گویند میباشد . منظور شما از دروغین چیست و به چه سندی ؟ " فارسیان را سرپرست بلامعارض مردم اقالیمی معرفی کنند که از هند تا مصر و..." اگر پارس ها حاکم اقلیم های یاد شده نبودند , کتیبه داریوش هخامنشی در کانال سوئز چه می کند و این پادشاه به چه مناسبت فضولی به ساختن کانالی کرده که در منطقه حکومتی اش نبوده ؟ متاسفانه از مقاله شما نتوانستم دقیقا موضع شما را در موارد زیر درک کنم : 1. شما شاهنامه فردوسی را اشعار پارسی نوشته ابوالقاسم فردوسی میدانید یا این اثر نوشته یهودیان و کنیسه هاست ؟ یا شاید منظورتان این است که فردوسی از یهودیان پول گرفته و این اثر را برای آنان تهیه کرده است تا آنها بتوانند " با تزریق داستان های شاه نامه ای، به ذهن عامی ترین مردم، در قهوه خانه ها و امروز در کانال های مختلف تلویزیون و نمایش بی توقف چند سنگ نیمه تراش در بنایی نیمه تمام، با نام گذاری تخت جمشید،فارسیان را سرپرست بلامعارض مردم اقالیمی معرفی کنند که از هند تا مصر و یونان امتداد دارد تا ضمن صورت سازی خصمانه میان اقوام ساکن این حوزه، رد پای قوم یهود در کشتار پوریم را، با اختراع ده ها و صدها نمایه جاعلانه تاریخی، محو کرده باشند. "؟ 2. این سنگهای نیمه تراش در این بنای نیمه تمام که شما می فرمایید نام آن هم تخت جمشید نیست (محبت بفرمایید نام باستانی و اصیل آن را ذکر کنید) مربوط به چه کسانی و جه زمانی است ؟ 3. شما افسانه پوریم را با عنوان تاریخ و حقیقت و کشته شدن ایرانیان را قبول دارید یا آن را رد می کنید؟ اگر قبول دارید پس مجبوریم به استناد خود این روایت پادشاهان شوش در این داستان را نیز با عنوان قدرتمندترین پادشاهان آن زمانه بپذیریم. ! اگر هم قبول ندارید که دیگر دلیلی بر تغییر لباس خاخام ها به صورت باستان شناس نیست ! 4. در مورد نادر شاه هم متاسفانه موضع شما به درستی مشخص نیست .آیا منظورتان این است که اصلا نادر شاهی نبوده ؟ یا منظور این است که چند مورخ طبق معمول برای چاپلوسی اغراق نوشته اند؟ در مورد این مورخین چاپلوس, زیاد خودتان را ناراحت نکنید, فراوانند در تاریخ ایران که زیاده روی کرده اند . اگر واقعا دوست دارید متاثر و متاسف شوید بروید ببینید شاه یک کشور ( ناصرالدین شاه) پس از هدر کردن سرمایه های ملی حداقل چه سفرنامه کامل و منظومی برایمان باقی گذاشته است ! صد رحمت به حکایت های ملانصر الدین ! اما متاسفانه به علت مزخرفات ناصرالدین شاه در سفرنامه اش نمی توانیم موجودیت این پادشاه را رد کنیم . با سپاس از شما پرنیان حامد parnian_h@hotmail.com http://ravid0.blogfa.com http://cae.parsiblog.com پاسخ: آقای حامد. شما اگر لااقل ۳۰۰ یادداشت ایران شناسی بدون دروغ و یا کتاب اشکانیان مرا بخوانید سئوال بی جواب مانده ای نخواهید داشت. در بادی امر با رجوع به یادداشت فوق، معلوم است که به کلی با مطالب این ویلاگ بیگانه اید. حامد جمعه 27 آبان 1390 ساعت 6:42 PM با سپاس از شما همان طور که شما هم فرمودید من با وبلاگ شما هیچ اشنایی ندارم و همانطور که در بالای سوالات بیان شده تنها با خواندن یک مقاله شما "بر امدن مردم مقدمه 6" سوالات فوق پیش آمده است. امید است با خواندن کتاب اشکانیان شما سوالات بی جواب مانده ای نماند.باز هم با سپاس از راهنمایی های شما خانم پرنیان حامد پاسخ: آقای حامد. به ادرس زیر بروید. wwww.naria.ir. و 300 یادداشت ایران شناسی بدون دروغ را از شماره 1 به بعد بخوانید. دقت کنید که این سایت با 4 عدد دبلیو باز می شود. در پایان سئوال بی جوابی نخواهید داشت. آمون : آدرس جدید از این قرار است تا اطلاع از فیلترینگ بعدی !! سوالاتی بسیار کلی در ابتدایی (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 29 آذر 1390 ساعت 3:15 PM حامد سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 5:10 PM با سلام با خواندن مقاله شما " برآمدن مردم، مقدمه 6" سوالاتی در ذهن این حقیر شکل گرفته و از آنجا که خود شخصا پژوهش گر دروغ های تاریخ ایران می باشم و به طور مثال اسکندر تاریخ ایران , الکساندر یونانی نیست را با 280 صفحه سند به صورت کتاب چاپ کرده و در اختیار ملت ایران قرار دادم تا بخوانند و بدانند که با تاریخمان چه کرده اند ! از شما تقاضا دارم بزرگواری بفرمایید و سوالات این حقیر را پاسخ گو باشید : "اعتراض آقای رهبر هنوز با اعتقاد به حضور و قبول سلسله های سنگین اسلحه هخامنشی و اشکانی و ساسانی است که گویا چند قرن با رومیان و یونانیان جنگیده اند. " اسناد شما در رد سلسله های هخامنشی , اشکانیان و ساسانیان کدامند؟ "کورش دروغین " ؟؟ آثار شخصی با نام کی اورش در تاریخ ایران ,در تاریخ یونانی با نام هرودت( 2300 سال پیش ) , در کتیبه های ایران , در منشوری در بابل , یافت شده است که قبر او نیز می گویند در محلی در شیراز که امروزه به آن تخت جمشید می گویند میباشد . منظور شما از دروغین چیست و به چه سندی ؟ " فارسیان را سرپرست بلامعارض مردم اقالیمی معرفی کنند که از هند تا مصر و..." اگر پارس ها حاکم اقلیم های یاد شده نبودند , کتیبه داریوش هخامنشی در کانال سوئز چه می کند و این پادشاه به چه مناسبت فضولی به ساختن کانالی کرده که در منطقه حکومتی اش نبوده ؟ متاسفانه از مقاله شما نتوانستم دقیقا موضع شما را در موارد زیر درک کنم : 1. شما شاهنامه فردوسی را اشعار پارسی نوشته ابوالقاسم فردوسی میدانید یا این اثر نوشته یهودیان و کنیسه هاست ؟ یا شاید منظورتان این است که فردوسی از یهودیان پول گرفته و این اثر را برای آنان تهیه کرده است تا آنها بتوانند " با تزریق داستان های شاه نامه ای، به ذهن عامی ترین مردم، در قهوه خانه ها و امروز در کانال های مختلف تلویزیون و نمایش بی توقف چند سنگ نیمه تراش در بنایی نیمه تمام، با نام گذاری تخت جمشید،فارسیان را سرپرست بلامعارض مردم اقالیمی معرفی کنند که از هند تا مصر و یونان امتداد دارد تا ضمن صورت سازی خصمانه میان اقوام ساکن این حوزه، رد پای قوم یهود در کشتار پوریم را، با اختراع ده ها و صدها نمایه جاعلانه تاریخی، محو کرده باشند. "؟ 2. این سنگهای نیمه تراش در این بنای نیمه تمام که شما می فرمایید نام آن هم تخت جمشید نیست (محبت بفرمایید نام باستانی و اصیل آن را ذکر کنید) مربوط به چه کسانی و جه زمانی است ؟ 3. شما افسانه پوریم را با عنوان تاریخ و حقیقت و کشته شدن ایرانیان را قبول دارید یا آن را رد می کنید؟ اگر قبول دارید پس مجبوریم به استناد خود این روایت پادشاهان شوش در این داستان را نیز با عنوان قدرتمندترین پادشاهان آن زمانه بپذیریم. ! اگر هم قبول ندارید که دیگر دلیلی بر تغییر لباس خاخام ها به صورت باستان شناس نیست ! 4. در مورد نادر شاه هم متاسفانه موضع شما به درستی مشخص نیست .آیا منظورتان این است که اصلا نادر شاهی نبوده ؟ یا منظور این است که چند مورخ طبق معمول برای چاپلوسی اغراق نوشته اند؟ در مورد این مورخین چاپلوس, زیاد خودتان را ناراحت نکنید, فراوانند در تاریخ ایران که زیاده روی کرده اند . اگر واقعا دوست دارید متاثر و متاسف شوید بروید ببینید شاه یک کشور ( ناصرالدین شاه) پس از هدر کردن سرمایه های ملی حداقل چه سفرنامه کامل و منظومی برایمان باقی گذاشته است ! صد رحمت به حکایت های ملانصر الدین ! اما متاسفانه به علت مزخرفات ناصرالدین شاه در سفرنامه اش نمی توانیم موجودیت این پادشاه را رد کنیم . با سپاس از شما پرنیان حامد parnian_h@hotmail.com http://ravid0.blogfa.com http://cae.parsiblog.com پاسخ: آقای حامد. شما اگر لااقل ۳۰۰ یادداشت ایران شناسی بدون دروغ و یا کتاب اشکانیان مرا بخوانید سئوال بی جواب مانده ای نخواهید داشت. در بادی امر با رجوع به یادداشت فوق، معلوم است که به کلی با مطالب این ویلاگ بیگانه اید. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1379 تا 1402
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر