آیا کتاب اسلام و شمشیر تفسیر است ؟ (اسلام و شمشیر)دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:13 PM توحید سه شنبه 30 فروردین ماه سال 1390 ساعت 7:41 PM سلام دوست گرامی آقای نیسی ، شخصا کلام خدا یعنی قرآن را بی نیاز از تفسیر و تاویل بندگان می دانم . البته همگی می دانیم که در قرون اولیه اسلامی قرآن دایه مهربان تر از مادری به نام مفسرین نداشته و مسلمین خیلی سهل و راحت با قرآن ارتباط برقرار می کردند و به گواه صدها برگ و لت قرآن نوشته قدیم ، شاهدیم که هیچکدام از این لت نوشته ها کوچکترین حاشیه نویسی و توضیحی ندارند ، درحالیکه حتی در قرآن های چاپ کنونی کشور عربستان گاها با چنین حاشیه نویسی ها که در حکم پرانتز های معروف مترجمین فارسی است مواجه هستیم . بهترین راه در شرایط کنونی فراهم کردن بستر ارتباط مستقیم مسلمین غیر عرب با قرآن و زدودن خرافات و جعلیات و اسرائلیات در قالب شان نزول و حدیث و روایت و ... است ، هر چند نابودی اباطیل و خرافات یهود ساخته به قرآن و تخریب باورهای غلط غیر قرآنی و دعوت مسلمین به نو اندیشی قرآنی در قالب مقالاتی مانند اسلام و شمشیر 46 تا 49 (که شما نام آن را تفسیر بگذارید یا هرچیز دیگر) ظاهرا روش و راهی است نا گزیر ، برای سوق دادن مسلمین به قرآن اندیشی و زدودن همه منابع غیر قرآنی از باورهای قرآنی . پاسخ: آقای توحید. مطالب اسلام وشمشیر و مقالاتی در یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ، تفسیر خوانده نمی شود، فقط برداشت های دشمنانه از کتاب خدا را عیان می کند که مثلا ما ملکت ایمانهم را کنیز معنا کرده اند! نام فامیلی رئیس جمهور (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:11 PM هه هه سه شنبه 30 فروردین ماه سال 1390 ساعت 5:20 PM ماجرای تغییر نام خانوادگی رئیس جمهور از زبان حاج داوود داوود احمدی نژاد در گفتگویی مشروح با ویژه نامه نوروزی "شما"-ارگان موتلفه اسلامی- به بیان دیدگاههای خود پرداخته است که درقسمتی از این گفتگوی خواندنی امده است : *یکی از نکاتی که وجود دارد هم خیلی جالب بود هم اینکه شما بالاخره برادر رئیس جمهور هستید از طرفی مدتی هم در دفتر ایشان به عنوان چشم ایشان حضور پررنگی داشتید و طبیعتاً مناسبات دیگری هم دارید. کلامتان و حتی چهرتان هم شباهت دارد ما اگر اجازه بفرمایید دو سه تا سؤال حاشیه ای توی این زمینه ها داشته باشیم . هم در کلام شما و هم کلام رئیس جمهور محترم از کلید واژه های اصلی امام (ره) زیاد استفاده می شود . مثل تفاوت امت با ملت، مثل مستضعفین و ... می خواهم ببینم که مطالعه نسبت به صحیفه نور آیا یک برنامه منظم در برنامه شما و اگر خبرهم دارید در برنامه رئیس جمهور هست یا این آثار همان دوران حضور امام (ره) در جامعه است؟ من از قبل از انقلاب هم، همیشه جریان شناسی می کردم. می گویم اگر انسان بصیرت نداشته باشد، دشمن را نشناسد، شیطان او را نابود خواهد کرد فلذا همیشه حرکت جامعه را رصد می کنم. این نیست که همیشه صحیفه بخوانم . همه فرمایشات امام را رصد می کردم، همه گفتارهای مقام معظم رهبری را نیز رصد می کنم تا بدانم که تکلیفم در هر مقطع چیست. *من شنیده بودم که رئیس جمهور روزی چند صفحه صحیفه نور می خوانند. یک همچین چیزی خبر دارید ؟ نمی دانم اطلاع ندارم. * . یکی از جنجالهایی که در ایام انتخابات انجام دادند سرنام خانوادگی شما بود . ما یک سابقه ای در حزب مؤتلفه داشتیم. آن هم مسائل مربوط به حاج آقای عسگر اولادی بود ماجرای مفصلی که دارد انتهای فامیلی شان کلمه مسلمان دارد گفتند ایشان یهودی الاصل است. یک همچین بازی را هم سر فامیلی شما سر آن صفحه آخر شناسنامه-ای که نشان داده شده بود در آوردند ، من از یکی از همسایگان دوران طفولیت شما سؤال کردم که شما رفت و آمد خانوادگی داشتید ، چیزی یادتان می آید؟ سوابق خیلی روشنی برای ما گفتند . منتها اینکه جواب داده نشده در افکار عمومی فکر می کنم که اگر صلاح می دانید توضیح بفرمائید؟ در جمهوری اسلامی ایران نیز بعد از انقلاب اعلام کردند که هر کسی فامیلی اش مشکل دارد و یا خوشش نمی آید بیاید عوض کند. پدرم خوشش نمی آمد از آن فامیلی لذا به واسطه اسم خودشان فامیشان را گذاشتند احمدی نژاد. http://www.jahannews.com/vdcjotev8uqem8z.fsfu.html هه هه حالا به تغییر فامیلی اشاره کرده اما اینکه چه فامیلی رو انتخاب کرده نگفته به راستی چرااااااااا؟ دست دادن فراماسونری (سیاسی)دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:05 PM abbas سه شنبه 30 فروردین ماه سال 1390 ساعت 06:56 AM http://www.rense.com/general83/polsch.htm پاسخ: آقای abbas. این قضیه رفته رفته برای همه جدی می شود. ممنونم آمون : لینک ، مربوط به صفحه ایست که در مورد دست دادن رئیس جمهور فعلی ایران و Larry King خبرنگار مشهور آمریکایی دارای مطلب است که در آن، به گفته نویسنده مطلب Henry Makow ، این دو نفر به شیوه فراماسونرها با یکدیگر دست می دهند. شبکه ماهواره ای رنگارنگ (پوریم)دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:00 PM abbas سه شنبه 30 فروردین ماه سال 1390 ساعت 03:55 AM استاد سلام.امروز مجری برنامۀ رنگارنگ در بارۀ پوریم وقتل عام مردم ایران بدست یهودیان که تعداد کشته شدگان را به هفتاد هزارتا به بالا گفت پاسخ: آقای abbas. از شما ممنونم و در مورد موضع گیری های رنگارنگ در حال حاضر جز ابراز حیرت چیزی برای گفتن ندارم. قرآن های خیلی قدیمی ترکی در موزه توپ کاپی (کتابت قرآن و قرآن نویسی)دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 7:59 PM مهدی - مهدی دوشنبه 29 فروردین ماه سال 1390 ساعت 11:01 PM آقای توحید، زبان ترکی بصورتی جدّی قاعده مند و انعطاف پذیر است اما توجیه این قاعده مندی، که شاید تنها دلخوشی ما در مورد زبانمان باشد، زمانی که ترکی معادلی برای "سقف" و "پنجره" ندارد بسیار دشوار می شود. به جرأت می توانم بگویم که هنوز تحمّل شنیدن تمام واقعیت در مورد زبان ترکی را حتی بنیان اندیشان ترک نیز ندارند. هر کسی در هر حوزه ای که هست باید علم بنیان اندیشی را در حوزه خود بردارد. هر کسی وظیفه حمل این پرچم را در وادی که برای او آشناتر است و حرکت در آن برایش آسان تر است، برعهده دارد. اگر ترک ها برای خود این کار را نکنند کس دیگری لااقل امروز نمی تواند این کار را برایشان انجام دهد. چنان که ترک ها امروز نمی توانند این کار را مثلاً برای کردها انجام دهند. خبر دارم که نامدارترین شخصیت های ترک شناس و صاحب نظر در زبان ترکی یادداشت منازعه را خوانده و در جمع های خصوصی که همه همدیگر را تأیید می کنند در مورد بی اساسی ادعای مطرح شده چیزهایی گفته اند که صد البته هیچ وقت آن گفته ها را نخواهند نوشت. آیا واقعاً تاریخ ثابت خواهد کرد که ترکان در این برهه تاریخی نتوانستند چهره هایی از میان خود معرفی کنند که اقدام به بازاندیشی بنیانی در مورد هویت خود نمایند؟ با احترام مهدی پاسخ: آقای مهدی. روش روشنگر و آسان دیگری نیز برای پی بردن به قدمت حضور و میزان شراکت زبان ترکی در تحولات منطقه وجود دارد: با نسخه ترکی تورات از قریب 125 سال پیش آشناییم، آیا کسی از قدیم ترین نسخه قابل ارائه قرآن با ترجمه ترکی اطلاع دارد؟! از ا ین طریق هم می توانیم به گستره نفوذ تورات در میان مهاجرین و چادر نشینان ترک با خبر شویم. آیا موزه توپکاپی در جای آن شمشیرهای مرصع و جعلی رسول الله به تر نبود نسخه های قدیمی از قرآن به زبان ترکی را نمایش می داد؟! پایان گفتنی ها در باب زبان ترکی (زبان ها)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 12:11 PM دوشنبه 29 فروردین ماه سال 1390 ساعت 5:52 PM استاد سلام آیا گفتنی ها در باب زبان ترکی از جانب شما تمام شده است که برخی ها آن را تعبیر به دست خالی ماندن شما میکنند؟ پاسخ: مگر امتداد بررسی های چند جانبه در این وبلاگ منحصر به گفتارهایی در زبان ترکی است؟! اخوان المسلمین و پوریم (افراد و شخصیت ها)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:49 AM مسعود سنجری دوشنبه 29 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:36 AM برادر گرانقدر استاد پورپیرار سلام علیکم به نظر می رسد با توجه به آنچه در مجموعه مقالات اسلام وشمشیر و خاصه در یادداشت حاضر ارائه فرمودید لازم است تا تفاوت دیدگاهتان و آنچه توسط اخوان المسلمین در دعوت به اتحاد جهان اسلام تبلیغ می شود بیان شود. اینطور نیست؟ والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. در این ایام برداشتن پرچم مقابله فرهنگی و اثبات نقش یهود در تحریفات و مجعولات تاریخ و تمدن شرق میانه و نیز توضیح ضایعه بزرگ پوریم، مهم ترین و نتیجه بخش ترین روشی است که به طور اصولی آلودگی فرهنگی وارد شده از غرب و نیز نقش کنیسه در سرگردانی موجود در مقوله شناخت آدمیان در سراسر جهان را علنی می کند و شاهدید که قادر به مقابله و نجات خویش از محکومیت بنیانی در پیشگاه خرد انسانی نیستند. اگر سازمان اخوان المسلمین درست مانند تصمیم گیران فرهنگی خودمان، اماده نیستند که بی کارگی و ضعف دشمن را در جبهه فرهنگی بیازمایند از آن است که خود اسیرانی در چنگال جعلیات ساخت یهودند. جواز تاویل (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:47 AM رهگذر قدیمی دوشنبه 29 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:04 AM سوالات بنده فقط جهت یادداوری تغییرات و تفسیرهایی بود که مسلمین فعلی بنا به علاقه شخصی از قران درمیاورند و اصلا در متن قران وجود نداردویا چشم پوشی مسلمین از برخی مفاهیم روشن قران به نفع شخصی و فرقوی،وگرنه بنده نسبتی با نیشابوریها ندارم!! ضمنا تا جایی که میدانم تاویل یعنی عینیت بخشیدن به مفاهیم و معنی سخن خداوند در این مورد یعنی راسخون فی العلم اگرچه مثلاتاویل "وَإِذَا الْکَوَاکِبُ انتَثَرَتْ" را نمی دانند معنی آیه را کاملا قبول دارندو سعی نمی کنند شکل عینی موضوع را در جهان فعلی جستجو کنند.اما تاکید خداوند به دانستن و استفاده از علم و آگاهی در باره خدا و هرچه مرتبط با اوست، مشخص است"وَمِنَ النَّاسِ مَن یُجَادِلُ فِی اللَّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَیَتَّبِعُ کُلَّ شَیْطَانٍ مَّرِیدٍ 3- حج" پاسخ: آقای رهگذر. خوب بالاخره چه شد و تکلیف ما چیست. تاویل زنا مجاز است یا نه؟ برخی سوالات خصوصی (دوستانه)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:45 AM محمد یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 11:42 PM جناب آقای پورپیرار آیا شما به نماز جمعه می روید پاسخ: آقای محمد. چنین سئوالاتی از هر کسی جزو قبایح است. به نماز جمعه نمی روم ولی نه به علت مشغول بودن به تجارت و رفتن به کلوب! متشابهات (نظرات جالب دیگران)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:37 AM محمدرضا نیسی یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:32 PM سلامعلیکم جناب آقای توحید نتیجه آنچه که شما میگوئید به طریق انحرافی و مسدود تفسیرهای لجوجانه و فرقوی منتهی میشود. بحث بسیار روشن است هر گونه تأویل قرآن فقط در ید الهی است و بخشهایی از قرآن که امروز فهمیده نمیشود و دانش بشری برای فهم آنها مشکل دارد، راهی جز برخوردی مشابه پیشینیان ما و زمانی که هنوز مفسرین لجوج و فرقوی اختراع نشده و پا به عرصه حیات نگذاشته بودند، با مفاهیم قرآن داشته باشیم. قطعا اگر شما به خود اجازه اضافه کردن نظر خویش به قرآن را میدهید که دیگر مفسرین جای خود را خواهند داشت. برای جلوگیری از حرکات فرقهگرایانه راهی جز تمسک به متن و نص صریح قرآن وجود ندارد. در باب مسائل چون خلقت انس و جن و شیطان و ... توجه شما را به آیه 85 سوره اسراء جلب میکنم: وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الرُّوحِ قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی وَمَا أُوتِیتُم مِّن الْعِلْمِ إِلاَّ قَلِیلاً مسلمین از پیامبر درباره " روح " سؤال میکنند و کسی درباره مواردی که شما مطرح کردید و برای بشر امروز مبهم است، کسی سؤالی نداشته. زنا و موارد مشابه امروز برای ما دارای ابهام است ولی در زمان پیامبر کسی با فهم این موارد مشکلی نداشته. پس فرض کردن این مفاهیم توسط شما در دسته " متشابهات " با عنایت به قرآن صحیح به نظر نمیرسد. چند وقت پیش در وبلاگ توحید که دوستان دیگری چون "امةالله و زدایکس و آصف و ..." مینویسند خواستم این مورد را بگویم که فضا را مناسب طرح مطلب ندیدم. لینک دانلود نسخه عربی (نسخه اصلی) کتاب علامه عسکری (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:35 AM محمد اوجال یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:21 PM آقای محمد، سلام لینک دانلود نسخه عربی (نسخه اصلی) کتاب علامه عسکری: جابجایی معانی آیات (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:33 AM توحید یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 08:11 AM استاد این معنی آیه در مقاله خودتان است : همان کسی که این کتاب را بر تو فرستاد که بخشی محکمات و ام الکتاب است و بخشی متشابهات. آن ها که قلب گشاده ندارند، به قصد فراهم آوردن فتنه و تدارک تاویل، به متشابهات می پردازند حال آن که قدرت تاویل جز در ید الهی نیست، چنان که دانایان برقرار می گویند: به تمامی آن ایمان داریم، که از جانب خداوند است و پند پذیری جز در سلک صاحب نظران نیست .................................................................... طبق این ترجمه تاویل آیات متشابه در ید هیچ احدی نیست و فقط مختص خدا است . یعنی متشابهات آیاتی هستند که هیچگاه توسط بشر رمزگشایی نخواهد شد . و اموری مانند طوفان نوح که از سوی شما روشن تر شد و کلا هر امری در قرآن که در آینده رمز گشایی شود متشابه نیست چون طبق آیه فوق آیات متشابه هیچگاه رمزگشایی نخواهد شد . از طرفی قبلا در جایی گفته بودید که اگر حقایق قرآنی از «خود قرآن» بدست آید تاویلی صورت نگرفته . بلکه «تاویل» عبارت است از باورهای شخصی خارج از قرآن بنابراین تصور نمی کنم تلاش برای فهم معانی غامض قرآن از خود قرآن و به عبارتی تفسیر قرآن به قرآن نکوهیده و تاویل باشد . فکر نمی کنم امور و احکام دینی چون صلاه و ربا و زنا و فک رقبه و ما ملکت ایمانکم و ... جزو متشابهات باشد !!!!!! شما اعتقاد دارید که رمز گشایی برخی ابهامات قرآن «محول» به آیندگان است . طبیعی است که همین آیندگان برای کشف این ابهامات دست به سینه نمی نشینند تا خداوند از طریق شهود به آنها نکته آموزی کند بلکه لازمه و وسیله چنین کاری تحقیق و تدبر در متن قرآن است بنابراین چنین امری اگر برای آیندگان مشروع است برای ما و حتی گذشتگان هم مشروع است . خلاصه اینکه من فکر می کنم منظور از متشابهات آیاتی است که مثلا با علم زمان تناقض ظاهری دارد وامکان دارد عده ای را نسبت به قرآن و حقانیت آن دچار شک و تردید کند . مانند داستان خلقت آدم از خاک و شیطان و همانطور که اتفاقا قبلا در همین مورد مثال زدید قضیه خاموش شدن خورشید و ... طبیعی است که انسان هیچگاه و با هیچ وسیله ای درک نخواهد کرد که منظور از خلقت آدم از خاک و یا جن از آتش و یا حقیقت اسما آموزش داده شده به آدم و ... چیست چون اموری خارج از حیطه دانش و تجربه بشر است . با تشکر پاسخ: آقای توحید. توجه کنید که عرضه قرآن به بندگان از سوی خداوند بازی ادبی نیست و این گمانه که خداوند معنای روشن آیه و کلامی را، نه در محل اصلی، بل در لا به لای آیات دیگر آورده باشد. کم و بیش یک بازی کلامی را تداعی می کند. پیش از این هم نوشته بودم که چنین کنکاشی لاجرم به تفسیر منتهی خواهد شد، ضمن این که بر فرض رمز گشایی از لغت و نظری، نمی توان نتیجه را به قرآن وارد کرد. پس تاویل عملی بی نتیجه است، اثری در متن ندارد و موجب رونق بازار انواع عتیق نیشابوری هاست، چنان که در سئوال های رهگذر قدیمی مستتر است. نماز جمعه (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:31 AM رهگذر قدیمی یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 07:50 AM -چرا فکر می کنیم که هدف پروردگار از "إِذَا نُودِی لِلصَّلَاةِ مِن یَوْمِ الْجُمُعَةِ " نماز ظهر است؟ و نماز صبح یا عصر نیست؟ 2- چرا فکر می کنیم که بجای دورکعت ابتدایی نماز ظهر باید سخنرانی گوش کنیم؟ 3- چرا همه فرق مسلمین در نحوه و زمان نماز جمعه(بدون وجود دستور صریح در نحوه ظاهری آن) مشترکند اما در مورد دستور صریح شکل وضو در قرآن ، اختلاف دارند؟ پاسخ: آق ای رهگذر. اصلا بحث زمان و قرائت خطبه در آیه نبوده است. شاید بتوانید از مسیر تاویل وقت آن را بیابید و یا بسازید. علامه عسکری (احیاء وحدت مسلمین)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:30 AM محمد اوجال یکشنبه 28 فروردین ماه سال 1390 ساعت 05:12 AM استاد، آن نقل قول از کتاب علامه عسکری مربوط به مقدمه کتاب است؟ نسخه عربی کتاب را دانلود کردم، به دنبال همین نقل قول در متن عربی هستم. پاسخ: آقای اوجال. بله. مقدمه کتاب ۱۵۰ صحابه ساختگی تقریبا خلاصه برداشت از متن کتاب است. کتاب در اصل به زبان عربی است و احتمالا مقدمه فارسی آن با مقدمه عربی کتاب یکی باشد. البته دیدگاه کنونی در موضوع مسائل صدر اسلام مثلا در تصرف نظامی ایران کاملا متفاوت است، اما در مقوله اسناد فرهنگی، مرحوم علامه دیدی وسیع و عمیق داشته اند. مثلا در باب سیف بن عمر تمیمی و نقش او در تخریب رخ دادهای صدر اسلام در ص ۹۹ کتاب به صراحت می نویسد: ۱. اقسانه های او موجب تدوین تاریخی سراسر دروغ و افترا برای اسلام شده است. ۲. افراد سرشناسی از صحابی و تابعی و راوی حدیث و فرمانده نظامی و شاعر و حماسه سرا آفریده است که هیچ کدام بیرون از افسانه های او وجود خارجی نداشته اند. و دنباله های دیگر هادوا و مجوس (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:29 AM الیار شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:35 PM سلام استاد آیا مجوس به یهودیان اطلاق می شود؟ اگر بله هادو چه کسانی هستند؟ با تشکرات فراوان پاسخ: خانم الیار. نام مجوس نیز در ردیف ناشناخته های قرآن است که بی شک به زمان خود کاملا شناخته خواهد شد. همین قدر می توان یقین داشت که منظور یهودیان نیستند. آمون : البته مجوس را تقریبا راحت می توان فهمید. قرآن و آیندگان (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:28 AM توحید شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 9:39 PM با سلام مجدد استاد گرامی نکته رفتاری قابل تامل و ستایشی که از شما سراغ دارم که چه در متن مقالات اسلام و شمشیر و چه در دیدار حضوری قابل شهود و شهادت صادقانه است ادب و نزاکت و خشوع دوست داشتنی و صمیمانه شما در برابر کلام عظیم خداوند یعنی قرآن مبین است . در مورد پاسختان ولی من قانع نشدم . اگر این استدلال را که رمز گشایی برخی واژه ها به عهده آیندگان است بپذیریم پس دچار یک دور تسلسل باطل می شویم چرا که آیندگان هم با این برداشت امر را محول به آیندگان خود می کنند . در ثانی شما از طرف دیگر و البته طبق قرآن گفته اید که تاویل آیات متشابه را کسی جز خدا نمی داند و از طرف دیگر در کامنت اخیر گفته اید که رمز گشایی متشابهات محول به آیندگان است که این گفته تان متناقض است . از طرفی فکر نمی کنم اموری مانند صلاه و رقبه و زنا و ما ملکت ایمانکم و قتال و ... متشابهات قرآن و دین باشند ! به نظرم مضمون آیه چیز دیگری است . پاسخ: آقای توحید. کافی است توجه کنید که نصب حروف مقطعه بر سر سوره هایی از سوی خداوند، مسلما برای هوش آزمایی قاریان نبوده است. این اشارات و آن کلمات دیگر، مثلا زنا و رقبه و غیره که اینک معنای کامل آن ها را نمی دانیم به زمان خود به سعی کسانی رمز گشایی خواهد شد. توجه کنید که ماجرای طوفان و کشتی و نوح تا همین اواخر در مجموعه رموز قرآن قرار داشت. از فحوای آیه بدون ابهام معلوم است که متشابهات الفاظی از قرآن اند که برای فهم آن نیازمند تاویل می شویم. فرمان سکوت (یهود)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:25 AM شهاب شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 5:18 PM با سلام و آرزوی سلامتی برای استاد عزیز امروز مصاحبه چاپ نشده ی شما با روزنامه شرق را مطالعه کردم، در پایان مصاحبه اشاره به دستوری در شورایی از یهودیان مبنی بر سکوت در باب پرسش ها و مباحث مطرح شده در جلد اول 12 قرن سکوت نمودید که منبع اصلی آن نیز طبق اشاره ای که نمودید پاک شده بود، آیا امکان چاپ سند مربوطه روی وبلاگ وجود دارد؟ یا در غیر اینصورت از طریق ایمیل؟ با تشکر پاسخ: آقای شهاب. ان دستور در سایتی به نام لوتوس بود که حالا گم و گور شده است. آمون : البته که بوده ولی بعدا آن وبلاگ حذف شد! در ارتباط با آیه 9 سوره جمعه (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:24 AM محمد اوجال اولوتورک شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 4:15 PM با سلام استاد، در ارتباط با آیه 9 سوره جمعه چند نکت بنیانی به نظر می رسد: اولا اینکه، کلمه "صلوة" را چگونه می توان به «مجموعه اعمالی» که امروز "نماز" خوانده می شود، تعبیر کرد در حالی که معنای لغوی کلمه (که دو ریشه مختلف "صلو" و "صلی" با معنای مختلف برای آن قابل تصور است) هیچ ارتباطی دور یا نزدیکی به مفهوم "نماز" ندارد؟ چرا "یوم جمعه" را "روز جمعه"، یعنی «یکی از ایام هفته» فرض کرده اید در حالی که می توان کلمه «جمعه» را معنای لغوی کرد و مثلا به "روز جمع شدن" (که هر روزی ممکن است باشد) ترجمه کرد؟ در حالیکه هنوز معنای "صلوة" به طور واضح مشخص نیست (و علی الخصوص این موضوع که منظور از "صلوة" همان "نماز" است، ثایت شده نیست)، چگونه می توان از "اذان" (با معنای کنونی آن) سخن گفت ؟ ممنونم پاسخ: آقای اوجال اولوتورک. روشن نبودن معنی صلوه یا هر لفظ دیگری از قرآن جواز ورود به متشابهات را صادر نمی کند. نادانسته ها از قرآن (قرآن)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:22 AM توحید شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 1:02 PM سلام استاد متاسفانه مدتی بعلت خرابی کلی کامپیوتر از جمع بنیان اندیشان بدور بودم و خوشحالم که پس از یک ماه و نیم مجددا در خدمت شما و دیگر دوستان هستم . استاد مقاله تان قابل تامل و تفکر است ولی ابهاماتی وجود دارد که امیدوارم رفع بفرمایید . در مورد آیه ۷ آل عمران به نظر بهتر است ابتدا مصداق «آیات متشابه» مشخص شود تا این آیه بیجهت به امور غیر متشابه و دیگر موارد تعمیم داده نشود . مثلا آیا تلاش برای یافتن ریشه ای منطبق بر قرآن «زنا» - «عبد» - «رقبه» - «ما ملکت ایمانکم» و ... هم که از ملزومات دینداری و فهم محققانه آیات و تکالیف قرآن است هم در زمره قضاوت شما از این آیه قرار می گیرد ؟ آیا طبق همین گفته شما معنی یابی شما برای واژه های فوق هم جدل و جدال بر سر آیات قرآن است ؟!! ضمن اینکه مضمون آیه در مورد «آیات متشابه» است و نه الفاظ و لغات و کلمات و آیه عبارت است از حداقل یک جمله و یا چند جمله کامل . با تشکر-همواره موفق و سلامت باشید . پاسخ: آقای توحید. خداوند در دعوت به دوری کردن از تاویل متشابهات، هیچ کلامی را استثنا نگرفته است. اگر برداشتواضح و روشنی از این یا آن لفظ قرآنی نداریم، پس رمز گشایی أن به کسان و دوران دیگری محول است. قید حجیت علی (احیاء وحدت مسلمین)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:21 AM مهدی - مهدی شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 12:42 PM جناب آقای پورپیرار، مورخ روشن بین، خسته نباشید. مسلماً هیچ مسلمانی ممکن نیست کسی را بعد از پیامبران حجت خدا بخواند زیرا به فرموده خداوند پس از پیامبران مردم را بر خداوند حجتی نیست. رُسُلًا مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ لِئَلَّا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَکَانَ اللَّهُ عَزِیزًا حَکِیمًا ﴿النساء: ١٦٥﴾ پیامبرانی مژده دهنده و بیم دهنده تا پس پیامبران، مردم را بر خدا حجتی نباشد، و خدا پیروزمند و حکیم است. تمام بهانه کسانی که مدعی اند باید کسانی پس از پیامبر به عنوان منصوبین خدا راهنمای مسلمین می شدند این است که مردم بدون راهنمایی آن منصوبان منحرف می شدند و طبعاً در چنین انحرافی مقصر نبودند. در حالی که خداوند می فرماید مردم پس از پیامبران هیچ بهانه ای برای بیراهه رفتن ندارند. پس افزودن قید حجیت علی به اذان کار مسلمانان نیست و کسانی تعمداً چنین قیدی را مبنای تفرّق قرار داده اند. ارادتمند مهدی پاسخ: آقای مهدی - مهدی. در این زمان اداره بساط کسانی شبانه روزی شده که مشتری کمی هم ندارند. کره زمین (نظرات جالب دیگران)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:19 AM عمق تاریخ شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 12:08 PM جنابان آیا نگاهی به فیزیک نجوم هم دارید که میگوید کیهان چهرده میلیارد سال دارد منظومه شمسی چهر و نیم میلیارد سال دارد آب وهوای زمینبرای زیستن حدودا یک میلیارد سال است که مساعد شده غیر از زمان آتش فشانها و برخورد سیارک ها به زمین و اکسیژن در زمین زمانی اندک و سمی محسوب میشده و دانشمندان ژنتیک میگویند انسان در ژنهای خود سی درصد با گیاهان مشترک است و هفتاد درصد با حیوانات مشترک هست و نود وهشت و نیم درصد با بعضی از حیوانات ژن مشترک دارد و جنین پستانداران تا یک ماهگی قابل تشخیص نیست که جنین فیل است یا آهو یا سگ و حتی انسان و چنین شباهتی از معجزات خلقت است ------ و اگر سنگ آسمانی شصت و پنج میلیون سال پیش به زمین نخورده بود داینسورهای زنده امکان زندگی برای انسان را غیر ممکن میکردند و نفت داخل زمین تشکیل نمیشد و یا اگر آتشفشان در یکصد هزار سال پیش در اندنوزی نمیشد نود و پنج درصد انسانها در آنزمان نابود نمیشدند کهتنها اندکی انسان در افریقا از مسمومیت کل کره زمین نجات یافتند و الان جمعیت بسیار بیشتری در کره زمین داشتیم و اگر حرکت قاره آمریکای جنوبی یه طرف شمال در سهمیلیون سال پیش به طرف بالا نبود مسیر ارتباطی دو اقیانوس در محل کانال پانامای فعلی قطع نمیشد عصر یخبندان و قطب شمال سرد و برفی نبود و کره زمین از نظر طوفان و گرما قابل سکونت بشر نبود وچقدر شگفت است حالت استثنایی زندگی در کره زمین که تا چند صد سال دیگر یا بر اثر آتشفشان فوق عظیم یلواستون در امریکا و یا اثبت سنگ آسمانی و یا تغییر قطب مغناطیسی و .... از حالت قابل تحمل برای سکونت بشر در خواهد آمد و تا آن زمان باید بشر کره زمین را با همه خاطراتش ترک کند گروه گروه ، خروج از صف بنیان اندیشی (عجز و آوارگی مخالفان)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:04 AM یه دانشجو شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:19 AM " گر خزان حمله کند عاشق آن بلبل مستم -- که جدایی نکند از گل و در لانه دهد جان." این یه سطر شعر را تقدیم همه بنیان اندیشانی می کنم که در حمله خزان به باغ پر طراوت بنیان اندیشی نه تنها استاد را رها نکردهبلکه حاضر اند که برایشان جان فدا کنند. استاد از شما چه پنهان که دلیل سکوت و کمیابی من در این مدت دلسردی و ناامیدی عجیبی بود که بعد از مشاهده خروج گروه گروه از بنیان اندیشان سابق از راه و خط مشی ارائه شده از طرف جنابعالی بود. با خودم فکر می کردم که عجبا استاد عالیمقام ما که مانند والدینی صبور و پر محبتی که قدم به قدم شیوه راه رفتن و زندگی کردن را به تک تک کودکانشان می آموزند شیوه تفکر اصیل و بنیان اندیشی را به تک تک ما آموخته اند پس چرا عده زیادی بعد از کسب دانش ناب و مسلح شدن به شیوه تفکر ینیان اندیشی گروه گروه از استاد جدا می شوند.؟ این سئوالی بود که برای مدت زیادی ذهن این شاگرد تان را بخود مشغول کرده بود. با خودم فکرمی کردم که یا همه فراری ها انوسی هستند یا اینکه در بنیان اندیشه های استاد سستی وجود دارد یا اینکه اخلاق و بر خورداستاد زیادی تند و سختگیر است. برای فهم این موضوع مجبور بودم که خودم را برای مدتی بکناری کشیده و اندیشه هایتان را دوباره باز خوانی کنم. من در این مدت تقریبا همه نوشته های یه سال قبل تان را با دقت فراوان مطالعه کرده و با دوستان به بحث گذاشتم. می توانم ادعا کتم که ستون فقرات باور های خیلی از دوستان را به لرزه دز آوردم. در این مدت برای بار دیگر برایم ثابت شد که نه در برخورد و رفتار های استادانه شما نقصی است و نه در بنیان اندیشه و ایده هایتان. دلیل خروج گروه گروه از بنیان اندیشان سابق همان انوسی بودنشان است که قبل از اینکه موشه بودنشان بر ملا شود فرار را بر قرار ترحیج می دهند. استاد یه سئوال دیگری داشتم که باز هم فکر مرا شدیدا بخود مشغول کرده است و آن اینکه نمی دانم یطور شهودی برایم ثابت شده است که بر نامه های مکتب ایرانی اخیر رئیس جمهور محبوبمان جتاب دکتر احمدی ن÷اد و متفکر بزرگ مان اقای رحیم مشایی بگونه ای الهام گرفته از اندیشه های عمیق و تاریخ ساز شما می باشد. ایا من اشتباه می کنم یا اینکه قلبم از موضوعاتی با خبر است که عقلم بهش نمی رسد. لطفا دز این مورد اگر اظهار نظری کنید ممنون خواهم شد. با ارزوی سلامتی و موفقیت برای شما و همه برادران و خواهران بنیان اندیش. پاسخ: آقای دانشجو. نه خروج گروه گروه از بنیان اندیشی قابل تایید است و نه از رییس جمهور محبوب شما یا آن متفکر بزرگ که می گویید خبری دارم. اما در نوشته شما جای پای کسانی به وضوح دیده شد. آمون : جای پای کسانی، به وضوح! تعریف از استاد (دوستانه)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 11:01 AM بابک شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:13 AM استاد روشنگر جناب آقای پور پیرار با خواندن این مقاله اشک شوق و حسرت در چشمانم جمع شد. اشک شوق از اینکه در این گرداب یهود ساز دروغ هنوز انسانهای حقیقت بینی چون شما در بین ما هستند و حسرت از اینکه به فرمایش حضرت حق در قران عظیم: اکثر مردم تفکر نمی کنند. همین مقاله برای نابودی این به اصطلاح تاریخ اسلام ساخته دست مشرکین یهود کافیست... خداوند از عمر ما کاسته و بر عمر گرانبهای شما بیافزاید. واقعا از شما ممنونیم. پاسخ: آقای بابک. طولانی و سلامت و با سربلندی عمر کنید. تعارفات (دوستانه)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:59 AM مسعود سنجری شنبه 27 فروردین ماه سال 1390 ساعت 01:17 AM برادر بزرگ استاد پورپیرار عزیز سلام علیکم استاد هر یادداشت جدیدتان به مثابه ضربه پتکی بر توده یخ ستبر جهل و جعل و جمود فکری حاکم بر حیات بشری فرود می آید. هر چه این توده یخی در مقابل شکستن بیشتر مقاومت کند بیشتر و بیشتر خورد خواهد شد. انشالله والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. گره هایی که در کار مسلمانان زده اند، جز با مدد الهی باز نخواهد شد. آمون : وقتی این گونه کامنت ها را نصب می کنم، اول از خودم می پرسم فایده نصب این چیست؟ بعد وقتی جواب مناسب یافته شد، ثبت می شود. چرا به مخالفان جوابی داده نمی شود ؟! (نظرات جالب دیگران)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:55 AM محمد جمعه 26 فروردین ماه سال 1390 ساعت 9:25 PM استاد گرامی کامنت زیر را در وبلاگ آقای عربگری گذاشتم که خواهش می کنم شما هم آنرا نمایش دهید دوست عزیز. اگر شما تصور کردید استاد پورپیرار نازنین با آن لرزش دست و مشکلات کوچک و بزرگ جسمی دیگر و کارهای کمرشکن آن نشر علیل و دهها مشکل ریز و درشت موجود در زندگیشان آنقدر بیکارند که بیایند و جواب شما یا هر قوم پرست افراطی دیگر را بدهند، پس همچنان منتظر باشید که بیایند جواب شما را بدهند و چون نمی آیند پس همچنان خوشحال باشید که جوابی ندارند. آقایی به اسم محسن یا محسنی یا یک اسم دیگر جواب شما را در وبلاگ استاد دادند و بنده هم همواره از استاد ملتمسانه خواهش کردم که با این مشکلات جسمی هرگز با کسی که نمی فهمد و تعصب دارد بحث نکنند و بر فشار عصبی و لرزش دستان خود نیفزایید و به کار اصلی خود بپردازیند و به ابیشان گفته ام تا سلامت هستید کار خود را به پایان برسانید و ایشان هم خوشبختانه غالبا مجبور می شوند که چنین کنند. در این میان دوستانی از سر نادانی و دشمنانی از سر دشمنی و غرض دائم بر فشار روحی و جسمی ایشان می افزایند به جای این که ایشان را تشویق کنند که حرفهایشان را تا هستند بزننند که برای نقد و رد حرفهای ایشان تا پاپان دنیا وقت هست، اما برای زدن تمام حرفهای ایشان فقط تا پایان عمر استاد وقت هست. خدا همه بیماران قوم پرست را شفای عاجل بخشد که چون ترک یا فارس به دنیا آمدند و در طول عمر بی برکتشان به بیماری همه گیر قوم پرستی دچار شدند، فکر می کنند زبانشان در دنیا بی نظیر و بی همتا است، نژادشان در دنیا تک است، تاریخ شان مملو از افتخارات درخشان است و .... خاک بر سر همه شان و البته حبف از خاک کتاب هزار اتفاق می افتد با فرمت صوتی (متفرقه)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:52 AM محمد جمعه 26 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:57 AM با سلام استاد من این کتاب صوتی را به صورت اتفاقی روی وب پیدا کردم. آیا این کتاب از شماست؟ داستان ادبی است یا ؟ هزار اتفاق می افتد نویسنده: ناصر پورپیرار http://www.audiolib.ir/post-289.aspx پاسخ: آقای محمد. هزار اتفاق می افتذ یکی از مجموعه داستان های کوتاه من است. استواری مداخل (متفرقه)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:48 AM شهاب پنجشنبه 25 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:58 PM با سلام و آرزویی سلامتی و بهکامی برای استاد عزیز استاد، من تازه به مباحث مطرح شده در میان بنیان اندیشان علاقه مند شدم، و محققانه در این خصوص مطالعه ام رو شروع کردم، تمامی مستندهای ساخته شده رو هم دیدم. در بین اقوام و دوستان کوروش پرستانی که "محققانه" کوروش رو می پرستیدند(!!!) همگی با دیدن مستندهای ناریا، نظرشون برگشت. کتابهاتون رو تماما با واسطه ی نزدیکانم در تهران خریدم. مدتی قبل لینکی در بین کامنت ها دیدم که در سایت کتابناک کتابهایی معرفی شده بود که نظرات شما رو نقد کرده بود می خواستم بدونم شما اون نقدها رو مطالعه کردید؟ اگر مطالعه کردید نظرتون در موردشون چیه؟ ممنون می شم که پاسخ بدید با تشکر فراوان پاسخ: آقای شهاب. پس از ده سال هنوز یک پاراگراف نقد درباره متن یادداشت ها ندیده ام، اما تا دل تان بخواهد فحش خوانده ام که نشان می داد ادعاهای این تحقیق تا چه حد تعرض ناپذیر است. سکه ای قلابی (تخت جمشید)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:45 AM غلامرضا پنجشنبه 25 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:09 PM استاد خسته نباشید. معنی کلمه پرس پلیس در یونانی چه می شود؟ همچنین عکس زیر گویا از سکه های سکولیان است. در این جا منظور از PERSICA چیست؟ http://s1.picofile.com/file/6539111666/VICTORIA_PERSICA.jpg با سپاس پاسخ: آقای غلامرضا. به معنای شهر پارس هاست ولی هیچ یونانی ااز این نام برای معرفی تخت جمشید استفاده نکرده است. سعی کرده اند ضرب این سکه را به مناسبت پیروزی و فتح پارس بدانند و بر روی سکه ویکتوریا پرسیکا نوشته شده است. این ایران شناسی شیادانه ظاهرا فراموش کرده است که یک تابلوی سنگی در نقش رستم با مضمونی خلاف و معکوس این سکه ساخته و سه امپراتور قلابی را به پای شاپور انداخته اند. میرزا کوچک خان در یک جمله (افراد و شخصیت ها)شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 10:41 AM * پنجشنبه 25 فروردین ماه سال 1390 ساعت 6:41 PM با سلام دوستی داشتم که در باره رشادت ها و دلاوری های میرزا کوچک خان حرف می زد و این که او به تنهائی در نجات ایران سهم عمده ای داشته و ... گفتم راجع به وجود چندین نفر مامور یا کارشناس روسی در گروه او به طور تمام وقت چه می دانی ... راجع به مکاتبات اختصاصی اش با مسکو .... وجود چندین مامور اروپائی و احتمالا آلمانی در کنارش که او را ساپورت اطلاعاتی تسلیحاتی می کردند ... اعلام حکومت سوسیالیستی در رشت و ... متن نامه نگاری های او با سران در مسکو و .... آیا فکر نمی کنی ابهامات اساسی در مورد او وجود دارد و .... استاد اگر بخواهید میرزا کوچک را در یکی دو سطر معرفی نمائید چه خواهید فرمود ؟ پاسخ: آقای * گروه فشار به نفع روس ها که خود را جمهوری سوسیالیستی می نامیدند. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
یکشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۱
پست 736 تا 764
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر