شناسایی ایرانیان (متفرقه)یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 1:49 PM غصه دار شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 10:58 PM با سلام دوستان این لینک مربوط به سایت تابناکه... ببینید تو کامنتهاش چه عجیب از عرب ها کینه به دل داره!!! مخصوصا این کامنت: ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹ گور پدر عربها وهوادارانشان باز هم زند باد دلاور مردان ایران زمین وسرزمین کورش بزگ http://www.tabnak.ir/fa/news/227701/استقلال-تیم-الاتفاق-عربستان-را-در-هم-کوبید از اولش هم معلوم بود که این سایت از کجا آب میخوره.... پاسخ: آقای غصه دار. ظاهرا شناسایی مردم ایران با دشمنی کور نسبت به همسایه های مسلمان مان مارک می خورد. با نام خلیج نشد با بازی بچگانه فوتبال! بیش ترین سهم در توزیع دروغ های تاریخی (متفرقه)یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 1:41 PM کابلى شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 6:58 PM با عرض سلام مجدد خدمت شما استاد عزیز و بزرگوار. ممنون از اینکه وقتتان را در اختیار بنده گذاشتید. .....وجود فرد شایسته, بشردوست و آگاه چون شما نه تنها در بین ملت ایران و افغانستان بلکه در سراسر جهان باعث افتخار ماهست......بلی! من با همیاری سایت اینترنتی افغان جرمن ونلین با مقالات و سایت اینترنتی شما آشنا شده ام.....به ویژه فلم مستند "تختگاه هیچ کس" که با روشن ترین ادله اثبات میشود که تخت جمشید یک مجموعۀ نیمه تمام است. با توجه به سؤالی که قبلاً پرسیدم, چند سؤال دیگر برایم پیش آمده است که در آینده با شما در میان خواهم گذشت ..... من یکى از دانشجویان افغان هستم که در یکى از دانشگاه های آلمان مصروف تحصیل باستان شناسی میباشم. با احترام کابلى پاسخ: آقای کابلی. از حضور شما در این وبلاگ خرسندم. ایا شما سایر مستندهای طوفان نوح و جعلیات مجلل را دیده اید؟ معرفی و توزیع این دی وی دی ها در روشنگری مسائل منطقه بسیار موثر است. اگر بتوانید این مستندها را برای اساتیدتان نیز بشناسانید کار بزرگی انجام داده اید. به خصوص که دانشگاه های المان بیش ترین سهم را در توزیع دروغ های تاریخی بر گردن دارند. عکسهایی از اسناد دوران مشروطه در باب نامگذاری ماه های سال (تاریخ معاصر (جدید))یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 1:39 PM سید مرتضی عرب زاده شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 2:50 PM سلام استاد خسته نباشید. من دو تا عکس که اولی مربوط به گواهی حقوق 9 ساله یک معلم بنام آقای بایبوردی طی سالهای 1300 تا 1309 شمسی در شهرستان اهر و دومی مربوط به قرارداد خدمات معلمی بنام آقای حبیب اله به مدت یکسال و مربوط به سال 1301 باز در شهرستان اهر را روی لینکهای زیر آپلود کردم که در آنها میتوان عناوین ماههای شمسی را مشاهده نمود. http://ifile.it/zwgv9a0/01.jpg http://ifile.it/bzp63xw/02.jpg پاسخ: آقای عرب زاده. خوب حالا باید چه کنیم. گفته بودم که تاریخ گذاری هجری شمسی سوقات مشروطه و اسناد شما نزدیک به دوران رضاشاه است. اگر قابل فهم نیست بفرمایید تا ساده تر بنویسم. سید مرتضی عرب زاده شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 3:47 PM منظورم این بود که این عکسها با گفته های شما کاملا مطابقت میکنه و در اونا خبری از اردیبهشت یا امثال اون نیست. نظر یک هندی در مورد جعلیات تاریخ هندوستان به زبان انگلیسی (در جهان)یکشنبه 30 بهمن 1390 ساعت 12:58 PM کابلی شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 04:43 AM با عرض سلام واحترام خدمت استاد گرانقدر جناب آقای ناصر پورپیرار. میخواستم بدانم که آیا شما با زبان انگلیسی آشنا هستید. ..اخیرا پروفسور پردش ایچ هندی کتابی نوشتند با نام " 'Lies with Long Legs که خیلی جالب و خواندنی است. مطالبی را در مورد تمدن هندوستان و آثار تمدن آنان در وبلاگ گذاشته که بسیار جالب و خواندنی است. و در آن اشاره شده که تا کنون اصلا در هیچ یک از کتاب ها تاریخی هندوستان ذکر از نژاد و یا قومی به نام آریایی نه شده است . وی ادعا میکند که سراسر تاریخ هندوستان و باقی کشورهای هم جوار توسط کمپنی شرق انگلیسی جعل شده است. یک سوال داشتم استاد عزیز! به نظر شما کتاب یا داستانهای هرودوت چی وقت جعل شده است؟ خدا افظ http://proframanathan.posterous.com/fw-that-language-named-sanskrit-prof-prodosh پاسخ: قای کابلی. مبحث قلم و به طور کلی یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ، از شماره 200 تا پایان را در سایت زیر بخوانید جواب سئوالات تان را خواهید گرفت. w3.naria.ir تحویل سال شمسی در تقویم قمری (متفرقه)شنبه 29 بهمن 1390 ساعت 00:06 AM محمد اوجال جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 02:48 AM استاد، سلام خسته نباشید. نتیجه محاسباتی که بنده انجام دادم: 24 ذیقعده 1150 > 23 اسفند 1116 > 14 مارس 1738 10 ذیحجه 1151 > 29 اسفند 1117 > 20 مارس 1739 21 ذیحجه 1152 > 29 اسفند 1118 > 19 مارس 1740 3 محـــرم 1154 > 30 اسفند 1119 > 20 مارس 1741 9 ربیع الاول 1160 > 29 اسفند 1125 > 20 مارس 1747 پاسخ: آقای اوجال. یک بار هم با این توجه عمل کنید: مثلا وقتی می گویند حلول سال ۱۱۶۰ هجری در سوم محرم ساعت ده شب اتفاق افتاده، لازم است سوم محرم را از سال ۱۱۵۹ بردارید. من هم بار دیگر کنترل می کنم. غرض این که سئوال کنیم در حالی که تمام مراجعات گوناگون در مجموعه نوشتاری و حتی در کتیبه ها و اجر و کاشی نوشته های مساجد و حسینیه ها و عیره پیوسته به تقویم قمری رجوع کرده اند ناگهان چه گونه ابزار سال شمار قمری را برای حلول نوروز شمسی به کار می برند؟!!! در سال شمار قمری که حلول و افولی در کار نیست. توحه کنید که ارقام در محاسبه سال شمار هجری شمسی و سال شمار میلادی با تفاوت مختصر یک ساله مربوط به کبیسه همه ساله یکسان است و همیشه نوروز در بیستم و یا بیست و یکم مارس اتفاق می افتد و اول ماه می ۱۱ اردیبهشت و روز کارگر است. موفق باشید. ایجاد اختلال برای دوستان (دوستانه)جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 11:37 AM your target جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 02:38 AM آره دیگه، وقتی گاز تو روسیه مجانی باشه و پول بنزین رو هم حاخام بده، یه عده الدنگ لق لقوی گشاد باید واسه آدم ویروس ایمیل کنند. نه ببم جان. این طوری ها هم نیست. کلاست اون قدر پایینه که گفتنش هم کلاس من رو میاره پایین. نمی گم دیگه نفرست. باز هم بفرست. همین کارهای عوضی هایی مثل تو هست که تکنیک های فرار از تله های جهودها رو به آدم یاد میده. حسابهای من از اون روسیه پهناورتره. هرگز نمی تونی ردش رو بزنی. می دونی اشتباهت چی بود؟ از آیدی غلط به آیدی غلط فرستادی. اطلاعاتت زیادی کهنه بود. اون بسته شده و چند تا بعد از اون هم. گزارشت رو بدم به حاخام ....... اگر فکر کردی من این قدر ساده ام که بتونی حدس بزنی، شاید خودم کاری کرده باشم که اون حدس رو بزنی. پس بهتره به فکر پاداش عید پوریم نباشی. (این رو به این دلیل بهت یاد دادم که اون پاداش رو قطعا از دست دادی.) زانو بزن و دستم رو ببوس یا بیشتر! واسه من که چیزی نشد. هرگز هم چیزی دستت نخواهد آمد. همه اش رسیده به مامان جونت. تو این سرمای مسکو، پتو رو نزن کنار ........ ادامه بده. من که راضیم. می دونم که افتاد. (از همه معذرت میخوام.) پاسخ: باز چی شده؟ گمونم توی شیر کاکائوی اون کافه چیزی ریخته بودن؟! فاطمه در لغت عبری و عربی (زبان ها)جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 02:01 AM بختیار پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 11:57 PM با عرض ادب خدمت استاد و دعای سلامتی و سربلندی استاد هرچند سئوال بنده به آخرین یادداشت به صراحت مربوط نمیشود میخواستم از حضورتان بپرسم اسم فاطمه به چه معنایی است؟ ایا این کلمه مونث کلمه ی فاطم است؟ و ایا عربی است یا خیر با نهایت تشکر پاسخ: آقای بختیار. این نام با اندکی تفاوت در زبان عبری هم هست. اگر در اینترنت را بگردید، پاسخ های لازم را خواهید یافت. ذکر زمان تحویل سال با دقت ساعت و دقیقه پیش از اختراع ساعت (دوران قبل از مشروطه (جدید))جمعه 28 بهمن 1390 ساعت 01:58 AM رامین.ص پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 06:37 AM سلام: استاد گرامی پایدار باشید.در سال 1160 هجری قمری ایا ساعت بوده که منشی افشاری سی و دو دقیقه هم حساب کرده؟!! پاسخ: آقای رامین ص. در عالم آرای عباسی که نسخه بدل همین جهان گشای نادری، به همراه متون دیگری چون حهانگشای جوینی و تاریخ وصاف و غیره، که همگی محصول گروه واحدی از جاعلین کنیسه ا ست، در عهد به ا صطلاح صفویه نیز از تحویل سال با دقت دقیقه ها گفته شده است. احسان طبری از دید حسین شریعتمداری (روزنامه کیهان) (افراد و شخصیت ها)پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 11:03 AM *** پنجشنبه 27 بهمن 1390 ساعت 00:45 AM سلام استاد الان در برنامه زنده پارک شهر شریعتمداری مدیر مسئول کیهان از خاطراتش از بازجوییهایش از احسان طبری تعریف میکرد. میگفت احسان جزو ۵ نفر تئوریسین مطرح مارکسیسم در جهان بود.!!! جالب اینجاست خودش با وجود آنکه آزادش کردند حاضر نبود از زندان بره و از ترس کا گه به تا آخر عمر در یک خانه امن زندگی کرد.!!!! جالبتر اینکه میگفت روژه گارودی شاگرد احسان طبری بود!! پاسخ: آقای ***. کم تر کسی را می توان یافت که به قالب طبری ساده اندیش و بی سواد باشد. تمام دانش او درست همانند دیگران تکرار داده های پوسیده ای است که خالا باقدر و مقدار آن اشنا شده ایم. شخصا آن پلی کپی های درس نامه دانشگاه دولتی مسکو را دیده ام که طبری ترجمه آن ها را به نام یادداشت های فلسفی خود ترجمه می کرد. ضمنا بدانید که مدت هاست تعاریف فرهنگی عوض شده است دیگر کسی را که بر تمام دانش موجود مسلط باشد، روشن فکر نمی گویند. حالا روشن فکر کسی است که بر گنجینه موجود چیزی بیافزاید و حرفی بزند که پیش از او زده نشده باشد. نقشه شهر تهران به اشکال مختلفه (نقشه ها)چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 10:57 PM علیرضاـ۱ چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 12:22 PM یکی از نخستین نقشههای تهران که در دوران سلطنت محمدشاه قاجار و احتمالاً پیش از سال ۱۲۶۰قمری ترسیم شدهاست، نشان میدهد که تکایای زیادی در همه محلههای شهر و گاه بسیار نزدیک به هم وجود داشتند.(۲) همچنین در سال ۱۲۶۹قمری، یعنی در پنجمین سال سلطنت ناصرالدینشاه قاجار، تهران دارای ۵۴ تکیه و ۱۱۲ مسجد بود(۳)؛ یعنی تقریباً به ازاء هر دو مسجد یک تکیه وجود داشت. و جالبتر اینکه تعداد مدارس پایتخت بهمراتب کمتر از تکایای آن بود. برای نمونه، محله عودلاجان چهار مدرسه و ۱۲ تکیه داشت (؟!) http://www.jadidonline.com/story/01122011/frnk/tekye_moaven پاسخ: آقای علی رضا 1. نقشه برداری روس ها از شهرهای ایران در عهد قاجار که مورد تایید سازمان میراث و وزارت امور خارجه است موضوع را طور دیگری نمایش می دهد. به یادداشت های مربوطه رجوع کنید. علیرضاــ1 چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 4:08 PM با سلام استاد عزیز حق با شماست . مطلب نقل قول از سایت jadid online است که قسمتی از مطالب آن را که بودار است را جدا کرده و فرستادم. جالبتر از نقشه آینکه آمار تکیه ها را در محله عودلایجان بیشتر از همه محله های دیگر داده اند . جدا از صحت داشتن نقشه برداری روسها بنده هیچگونه اعتماد به سازمان میراث ندارم. با تشکر فعالیت های سیاسی در هر صورت و سیما (متفرقه)چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 10:55 PM سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 6:22 PM انتشار فیلم حضور عطاء الله مهاجرانی در ضیافت "الجنادریه" دیکتاتور سعودی http://farsnews.com/newstext.php?nn=13901125001249 پاسخ: احتمالا دعوت نامه اش را سلمان فارسی امضاء کرده است. مقایسه نقاشی استاد بهزاد و یک نقاش دیگر (نظرات جالب دیگران)چهارشنبه 26 بهمن 1390 ساعت 10:51 PM علیرضاـ1 سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 10:19 AM با سلام مقایسه دو نقاشی قدیمی در سبک فیگوراتیو Kamal-ud-din Bihzad date 1495 British Museum http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Kamal-ud-din_Bihzad_001.jpg به سبک و نوع خط در گوشه سمت چپ بالا توجه کنید (خجالت داره) ................................................................ David-Oath of the Horatii-1784 paris http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:David-Oath_of_the_Horatii-1784.jpg بررسی یهودی بودن مولانا و شمس تبریزی (افراد و شخصیت ها)سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 12:38 PM ساده دل سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 01:51 AM سلام بر استاد عزیز و همراهان بنیان اندیش دوستان تا دیر نشده لااقل مطلب زیر را از دست ندهید و آن را در جایی ذخیره کنید،البته خوب احتیاط کنید که در دام فرافکنی و انحراف ذهنی که سایتهای یهودی دنبال میکنند،نیفتید پژوهشی پیرامون پیامبران یهود و زبان نمادین شمس www.iranjewish.com/Essay/Essay49.htm آفرینندگان فارسیهود www.iranjewish.com/Essay/Essay119_27_7.htm قسمتی جالب از متن لینک بالا: سفر یصیرا (آفرینش نامه) طخق ائاقر و سفر باهیرا طخق رزراق (روشنیینامه) در شکلگیری قبالا ثزنر اثر بسیار داشت. قبالا در جنوب اسپانیا شکل گرفت و در فلسطین رشد کرد. اما نفوذ افکار نوافلاطونی و تصوف اسلامی در تار و پود تصوف یهود در خاورمیانه بسیار عمیق و قابل دیدن است و علاقه به اشعار عرفانی ایران چون عطار و مولوی موید این امر است. سرمد کاشانی صوفی و ایرانی یهودی است. او در خانوادهی متدین به شریعت یهود در کاشان در عصر صفویه متولد شد و بالید. افکار و اندیشههی صوفیانه ایرانی بر او تأثیر بسیار نهاد. وی به هند رفت (1654) و به فرقه دراویش درآمد و به دربار مغولان هند راه یافت، از او اشعاری به جا مانده است. دیگر از شاران صوفیه یهود ایران عمرانی، راغب، یوسف یهودی سیمانطوب ملمد هستند. (امنون نتصر، همانجا) مهدی - مهدی سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 06:18 AM جناب آقای پورپیرار، محقق آزاد اندیش، آنطور که به یاد دارم آن مطلب در آبان ماه سال 86 در نشست بزرگداشت مولانا در کنیسه یوسف آباد ارائه شد. عنوان نشست هم "موسویت در عرفان مولانا" بود. ظاهراً فراموش کرده انده این قسمت را حذف کنند: http://www.iranjewish.com/News_F/news_33_molana.htm ارادتمند مهدی با احترام مهدی پاسخ: آقای مهدی - مهدی. با تشکر به دنبال مقاله مذکور در یادداشت ها و نشریات یهودی خواهم گشت. چهره های فرهنگی ایران در ادوار مختلف تاریخ (پوریم)سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 01:01 AM فرشته دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 3:10 PM سلام استاد عزیز روزتون بخیر استاد فرموده بودین زبان فارسی ، زبان یهودیان مهاجر به ایران بوده ، پس میشه گفت مولوی یک فرد یهودی شاعر بوده که بعدها با توجه به تحریف تاریخ ایران و مردن این فرد تاریخ نویسان به عمد مذهب این فرد رو اسلام معرفی کردن و به نظر شما این مطلب در مورد بقیه شعرا و حتی افرادی مثل ابن سینا و ...هم صدق نمی کنه و همه اونها یهودی بودن 100 سال پیش زندگی می کردن و بعد از مرگشون به دروغ مسلمان جلوه داده شدن؟؟ مرسی پاسخ: خانم فرشته. در ابتدای جلد پنجم برآمدن صفویه در این باره و طی چند یادداشت، با ذکر ادله و عرضه تصاویر، پاسخ داده شده، به ان مقالات رجوع کنید. مختصر این که در فاصله پوریم تا قاجار هیچ تحرک مادی و معنوی رخ نداده و از طبری تا شاعران نوحه سرای قاجاری هیچ چهره فرهنگی و در هیچ زمینه ای بروز نکرده است. دنیایی از اختلافات ظاهری و مشابهت عملکردی (نکات بدیع و آموزنده)دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 6:24 PM نصراصفهانی دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 11:48 AM سلام . سلام . اولا :انکسی که قرآن را از طریق وحی دریافت کرده، پیامبر اکرم (ص) بوده. و حتی مامسلمین امروز مستقیم از پیامبر (ص) نیز دریافت نکرده اید. بلکه از پدران و نسل های قبل گرفته اید. و این همان تاریخ است. کانال تاریخ، انواع مختلفی از خبر را می رساند. که یک نوع آن متواترات است که جای شک و شبهه ای باقی نمی گذارد. کسی که به قرآن اعتماد کرده باید دقت کند که قرآن را از مسیر تاریخ دریافت کرده است. و تاریخ می تواند مطلبی را صحیح و سالم به انسان منتقل سازد. این صحت و اطمینان به دلیل تواتر تاریخی در قرآن، صد در صد است، و اگر چه در سنت این صحت صد در صدی را نداریم، اما در سنت نیز متواترات وجود دارد. و مطالب مسلمی یافت می شود که هیچ مسلمان و غیر مسلمانی در آنها شک ندارد. و در بعضی از مواردی که شک و شبهه نیز به وجود آمده، شک و شبهه منشا علمی ندارد. بلکه ریشه در گرایشات غلط و عدم حق پذیری دارد. به عنوان نمونه آن جا که بحث از تعداد رکعات نماز و ... است، هیچ کس شک ندارد، چون متواتر است. و آن جا که بحث از خلافت است، تواتر غدیر، نور می تاباند، اما کسی که می خواهد پشت کند و نبیند، در مقابل متواتر نیز تسلیم نخواهد شد. و هزار بهانه برای فرار از آن می جوید. دوما انجا که در یافتن سنت، شبهه علمی وجود دارد، آن جا نیز بی پاسخ رها نشده و راه مسدود نیست. و جواب همان است که ما در جای جای زندگیمان استفاده می کنیم. انسان به خوبی می داند که در هنگام مریضی باید به طبیب مراجعه کند. اما آیا در هر نسخه ای که پزشک برای او نوشته، علم و یقینی دارد؟ آیا پزشکان در نسخه نویسی اشتباه نمی کنند؟ بشر با این احتمال خطا چه می کند؟ آیا یقینیات خود را به دلیل این احتمال خطاها کنار می گذارد؟ یا اینکه با توسل به اصول مسلم، در این وادی ناگزیر گام برداشته و لغزش و خطا را با اصول قطعی چاره می کند؟ در سنت نیز همین است، باید به اصول مسلم قرآنی و متواترات سنت چنگ زد و با آن ها راه را روشن نمود و گام های بعدی را برداشت. نصراصفهانی دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 11:51 AM نمی دانم نقطه شروع این جعلیات از کجا آغاز شده است ، همانطور که استحضار دارید جناب آقای دکتر غیاث آبادی در اینباره می نویسند : بیشتر این روایت های جعلی درباره کوروش و داریوش و... در فیسبوک منتشر می شود . "این تحریف همیشه ناشی از عناد و خصومت نیست. بلکه بیشتر ناشی از احساس حقارت جوان است. او میخواهد ناداشتههای خود در جهان امروز را با پُز دادن به گذشتهای که تصوری خام از آن دارد، جبران کند. جوانی که میبیند قدرت غالب میکوشد تا باورهای خود را به قیمت تباهی فرهنگ ملی به او بدهد، وقتی احساس میکند از جایگاه او در دنیا کاسته شده و چیزی برای عرضه به جهان امروز ندارد، میخواهد بیعرضگیها و بیلیاقتیها را خودش به نوعی جبران کند. او از قول خودش و بنا به احساسات و آرزوهای دوستداشتنی خودش، مطالبی را مینویسد و آنها را به کورش و داریوش و یزدگرد و زرتشت و دیگران منسوب میکند. چرا که احساس میکند اگر این سخنان را از قول خود بنویسد، کسی به آنها توجه نمیکند و تأثیری نخواهد داشت. میداند که کسی به پیشنهاد او برای روز بزرگداشت کورش توجه نمیکند و آنرا منسوب به نهادهای جهانی میکند تا بلکه به آن توجه شود. در آثار هنری و نقاشیهای برگرفته از آثار باستانی، واقعیتهای تاریخی موجود در آنها را تغییر میدهد تا باب میل خودش شود. و در این میان چه فراوان که قربانی فرصتطلبانی میشود که به سوءاستفاده از چنین احساسات پاکی میپردازند. همه این نوساختهها در عین اینکه دروغ و تحریف است، اما گاه بسیار زیبا هستند. متنهای مجعول منسوب به کورش و داریوش بسیار انسانیتر و آزادمنشانهتر از متن واقعی کتیبههای آنهاست. اینجاست که از جعلهای تاریخی دو آسیب ایجاد میشود: یکی بخاطر نفس تحریف اسناد تاریخی که زشت و ناپسند است و ممکن است حتی واقعیتها را نیز بخاطر آنها از دست بدهیم و دیگری بخاطر اینکه اندیشهای زیبا و انسانی به دلیل انتساب نادرست آن به منابع تاریخی، مجعول شمرده میشود و به آن توجهی نمیشود." http://ghiasabadi.com/dardhaye-khodzani-01.html پاسخ: آقای نصر اصفهانی. چه تفاوتی است میان آن کس که مطالبی را از قول کورش و داریوش به مخاطب می خوراند و آن دیگری که با توسل به روایات و از قول امامان منبر خود را می گرداند؟ در عین حال ساختن ده نام که توهم تواتر در منقولات را موجب شود برای سازندگان الفهرست کار دشواری نیست. آمون : گاهی هیچ نمی توان افزود ... . سوالاتی فوق عالمانه (حرف های فعلا مبهم !)دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 6:17 PM علیرضاـ۱ دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 10:10 AM با سلام استاد آیا جهت و سمت علم بشری را صرفا نوع اعتقادات بشر تعیین میکند ؟ با توجه به اینکه قران برای ما راهگشاست ولی اعتقادات در تمام محدودهای جغرافیایی بسیار متفاوت است ایا علم و زندگی بشر به سمت بی نظمی پیش خواهد رفت ؟ متشکرم پاسخ: آقای علیرضاـ۱. برای دریافت پاسخ چنین سئوالات فوق عالمانه باید به آقای سروش رجوع کنید که می گویند در هلند است. علیرضاـ۱ دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 12:08 PM با سلام استاد عزیز مبلغ بلیط رفت و برگشت به قم را میتوانم جور کنم ولی بلیط هلند را نه . ![]() در جستجوی مقاله یهودیان ایران در باب یهودی بودن مولوی (متفرقه)دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 6:15 PM مهدی - مهدی دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 08:38 AM آقای فرشید، متأسفانه آن زمان در ذخیره آن مقاله تعلل کردم و دیگر قابل دسترس نیست. با احترام مهدی پاسخ: آقای مهدی. اگر مقاله در مجله افق بینا ارگان رسمی انجمن کلیمیان تهران چاپ شده باشد، دست رسی به آن ها دشوار نیست. انتشار دروغهای پیچیده و در هم تنیده (یهود)دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 01:45 AM محمد اوجال یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 11:02 PM آقای بی نام، گرچه اکنون خوانندگان حقیقت طلب این وبلاگ می دانند که اساسا و به دلایل گوناگون سخن از "وجود" شخصی با نام مولانا در زمان و مکان تاریخی ای که ادعا می کنند، امکانپذیر نیست، با این حال و چنانکه شما هم اشاره کرده اید، نشانه های بسیاری از میان اشعار منتسب به وی وجود دارد که نه تنها "یهودی" بودن سراینده آن اشعار را آشکار می کند، بل (به نظرم) شکی باقی نمی گذارد که جعل چنان شاعری قطعا پس از فراهم شدن مصالح و مواد لازم برای معرفی و برآوردن فرق موسوم به شیعه و سنی در منطقه انجام شده است. شاهد این مدعا آن ابیات معروف حکایت کننده آن اتفاق میان علی و عمرو بن عبدود در جنگ موسوم به خندق است که با این بین آغاز می شود: از علی آموز اخلاص عمل شیر حق را دان منزه از دغل تا نظر استاد چه باشد؟ پاسخ: آقای محمد اوجال. مباحث کلان و پیچ در پیچی که در حوزه های مختلف در این مجموعه بررسی ها عرضه می شود داستان ساده ای دارد که اگر در ۸ قرن پیش نه فقط خط عرب بل قونیه نیز در ترکیه فعال نبوده است و بر این ها اضافه کنید دور از دسترس بودن ماتریال لازم برای کتاب نویسی و دیوان سازی و فقدان قلم و غیره، ناگزیر مشتاق دریافت حقیقت را به شاه راه قبول می کشاند. این گونه برخورد با کلیات اولیه و اصول تا زمانی معین اصالت را از هر برگ نوشته ای بیرون می کشد و به باد می سپرد، که قصد تزریق حیات فرهنگی و سیاسی به منطقه پوریم زده شرق میانه داشته باشد. کسان بسیاری در عالم و به خصوص یهودیان سازنده این پهلوان پنبه های به پستو گریخته و مشغول وارد آوردن خراش به پیکر تنومند اسلام، به هیچ روی خواستار و خریدار این کنجکاوی و کند و کاوها نیستند و چاره و علاجی هم برای این مصیبت نامنتظر ذخیره نداشته اند. وبلاگ محک عیار دانسته ها (احیاء وحدت مسلمین)دوشنبه 24 بهمن 1390 ساعت 01:41 AM محمد اوجال یکشنبه 23 بهمن 1390 ساعت 10:32 PM سلام استاد، جای تعجب و تاسف فراوان است که کسانی از مراجعان این وبلاگ، پس از آشکار شدن یهودساخته بودن قسمت اعظم و بل تمامی آنچه که با عنوان "تاریخ اسلام" به ما شناسانده اند و علی الخصوص جدیدالولاده بودن فرق و شعبی که با نام تسنن و تشیع و ... برای دین اسلام تراشیده اند، همچنین معلوم شدن مجعول و بی شناسنامه بودن بسیاری از شخصیت های به اصطلاح تاریخ اسلام، هنوز سخن از افاضات فضولانه ی این و آن شخص موهوم در باب موضوعاتی می زنند که مرجع تصمیم گیرنده ای جز "خداوند" ندارد!... ای کاش به چنین اشخاصی چندان میدان نمی دادید. پاسخ: آقای اوجال. این جا فرصتی است که مردم مورد اشاره شما نیز عیار دانسته های خود ا محک زنند. شخصا امیدوارم مباحث در پیش هر بی خیالی را به تامل وادارد. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱
از پست 1631 تا 1649
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر