آدرس email (دوستانه)دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 4:36 PM فرهاد مطاعی دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 00:46 AM سلام استاد گرامی در صورت امکان آدرس پستی شما را خواستارم . یا اگر مایل هیستید به این آدرس بفرستید farhad.motaii@gmail.com با سپاس پاسخ: آقای مطاعی. آدرس ای میل من: info@karangbooks.com مطلب تازه (حرف های فعلا مبهم !)یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 9:47 PM محمد اوجال یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 03:50 AM پاسخ: آقای اوجال.در این کامنت به مطلب تازه ای اشاره کرده اید و کاملا درست می فرمایید. آمون : واقعا برداشت از این جواب سخت است! لینک هم مربوط به همان عکسی است از ورودی مشهد! تحمل مخالف هنری (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 9:45 PM سلام محمدی شنبه 7 آبان 1390 ساعت 6:26 PM با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی بیش از چند ماه نوشته هایم را تحمل نکردند و سایتم را هک کردند . پاسخ: آقای محمدی. اگر تردیدی هم در صحت نظریات شما در باب هنر داشتیم هک سایت شما نشان داد که درست گفته اید. تقطه گذاری در عربی (زبان ها)یکشنبه 8 آبان 1390 ساعت 9:44 PM ساده دل شنبه 7 آبان 1390 ساعت 1:12 PM سلام بر استاد عزیز و دوستان گرامی استاد فکر نمیکردم مدعیات لوکزنبرگ و همراهانش به این زودی به ته دیگ بخورند اما سوالی برایم پیش آمده آن هم مسئله نقطه گذاری قرآن است ایا این مسئله حقیقت دارد؟ و اگر دارد بین کدامین حروف تشابه وجود دارد و مشکل ایجاد میکند؟ اگرچه مشکل خواندن نوشته های بی نقطه در زبان عربی که قاعده مندی بالایی دارد مانند زبانهای بی در و پیکری چون فارسی نیست اما در برخی موارد باعث میشود معانی متفاوت تری استخراج شود میخواستم نظر شما را در این باره بدانم پاسخ: آقای ساده دل. برای رسیدن به جواب کامل کتاب پاپیروس ها را بخوانید. کتاب "خاطرات حاج سیاح ( دوره خوف و وحشت)" (حرف های فعلا مبهم !)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 11:49 PM bonyanandish@yahoo.com جمعه 6 آبان 1390 ساعت 2:53 PM سلام استاد خسته نباشید , همانگونه که خودتان نیز مطلع هستید بنیان اندیشان بیصبرانه منتظر یادداشت های روشنگرتان هستند و از اینکه اینبار ما را زیاد منتظر نگذاشتید خیلی متشکریم ! استاد چند سوال داشتم که مثل همیشه جوابش را فقط از شما می توانم بگیرم نظرتان در مورد کتاب "خاطرات حاج سیاح ( دوره خوف و وحشت)" چیست؟ آیا گفته های این کتاب از لحاظ تاریخی صحت دارد ؟ در صفحه 15 کتاب در قسمت ورود به شیراز از وجود حافظیه در سال 1256 شمسی سخن گفته و توصیفاتی درباره حافظ آورده که فکر کنم همین سخن نشانگر نا معتبر بودن منبع باشد سوال دیگری که مدتیست ذهنم را مشغول کرده , این است که چرا یهودیان در تاریخ اروپا نیز دستکاریهایی کرده اند ؟ مثلا از نقاشان و شاعران و.. در 500-600 سال پیش ( و گاها بیشتر ) داستان ها گفته اند و آثارشان را نیز به ما نشان می دهند !!؟ استاد به نظر شما اینان چه سود و منفعتی از این کار دارند ؟ هدف ساخت تاریخ است یا قدمت بخشیدن به هنر و... و با ارزش نشان دادن آن ها؟ در مواردی نیز از جنگ ها و سرگذشت پادشاهان و اشخاص و وقایع موهومی دیگر نوشته اند , این کارشان را چگونه می توان توجیه کرد ؟ می خواهم یک سوال نیز از گروه محفل بنیان اندیشان خدمتتان برسانم: نحوه اقامه نماز طبق آیات قرآن به چه شکل است ؟ آیا همین شکل رایج کنونی می تواند همانی باشد که خداوند در قرآن به ما یاد داده؟ پاسخ: به خاطرات حاج سیاح هم خواهیم رسید و برای روشن شدن مسئله رکعات نماز هم تا جاده خلوت استراهی قم شوید. موفق باشید. آمون : « تا جاده خلوت است، راهی قم شوید. » شیخ علی عبدالعالی کرکی (افراد و شخصیت ها)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 11:43 PM khalil جمعه 6 آبان 1390 ساعت 2:38 PM سلام استاد به کوری دشمنان : "پیدایش ولایت فقیه شیخ کرکی و لبنانیان به سران قزلباش و شاه تهماسبِ نوجوان فهماندند که سلطنت حقیقی ازآن امامِ غائب است، و پادشاه باید سلطنتش را از معصوم دریافت دارد تا مشروعیت داشته باشد. شیخ کرکی پس از آنکه این باور را نزد قزلباشان و شاه تهماسب جا انداخت، شاه تهماسب وی را منبع مشروعیت سلطنت خودش قرار داد. درنتیجه، برای نخستین بار در تاریخ ایران (و در تاریخ اسلا م) مقام مرجعیت شرعی به گونه ای که اکنون می شناسیم توسط شیخ کرکی و تازه واردان لبنانی ابداع شد، و این عقیده تدوین گردید که بدون اذن مرجع که نمایندۀ معصوم است هیچ سطنتی مشروعیت ندارد. کسانی که می گویند « ولایت فقیه » یک صیغۀ نوظهور است که در سدۀ اخیر ابداع شده است از این جریانها آگاهی ندارند. ولایت فقیه را نخستین بار درتاریخ ایران شیخ علی عبدالعالی کرکی ابداع کرد و خودش ولی فقیه در سلطنت شاه تهماسب و منبعِ مشروعیت سلطنت او شد. این گونه، ملاهای آمده از لبنان شریک سلطنت قزلباشان شدند و برای نخستین بار در تاریخ ایران یک حاکمیت دو گانه ایجاد گردید که برای همیشه ماندگار شد."(قیزیل باشان در ایران-نقش قیزیل باشان در تاریخ ایران زمین-امیر حسین خنجی-ص283) پاسخ: اقای khali. این اسامی را از کجا برداشته اید و اگر سلاطین صفوی را نمی توان یافت شیخ کرکی دیگر گیست؟ بندر سیراف در بوشهر (شهرهای ایران)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 4:38 PM علیرضاـ1 جمعه 6 آبان 1390 ساعت 08:21 AM سلام استاد بندری در استان بوشهر هست با نام طاهری.از قدیمیهای بندر دلیل تغییر نام باستانی آن از سیراف به طاهری را جویا شدیم . پاسخ آمد چون قوم یهود از شهر بیرون شدند، این شهر از نجاست طاهر و پاک شده و طاهری نام گرفته . اگر خدا بخواهد در حال تهیه گزارش و مطلب از آثار باستانی و قلعه طاهری هستیم که نتیجه آن را برایتان ارسال خواهیم کرد. پاسخ: آقای علی رضا-۱. ممنونم. سیراف جای کار زیاد دارد. سریانی (زبان ها)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 4:34 PM منصور پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 5:57 PM جناب ساده دل چه کسی گفته طبری و امثالهم و از جمله منابع سریانی ادعائی اقلا دو قرن بعد از اسلام قدمت دارد؟ دو قرن نه؛ اقلا ۱۲ قرن!. خود تاریخ طبری ادعا شده که در ۳۷۰ هجری نوشته شده. که با اندیشه بنیانی قدمت هیچ مکتوبی غیر از قرآن به بیش از دو قرن نمی رسد. البته اگر اشتباهی بود جناب استاد تصحیح فرمایند با تشکر پاسخ: آقای منصور. ابتدا باید معلوم کنند چه چیز را و چرا متن سریانی معرفی و چه گونه رمز گشایی الفبایی و معنا گذاری کرده اند؟ اعتبار رفرانس و مراجعه مجموعه کرسی های ایران و اسلام شناسی (متفرقه)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 4:27 PM ساده دل پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 5:40 PM با سلام http://www.rasekhoon.net/article/show-81840.aspx متن از لینک: شویلر با استناد به نسخۀ معروف قرآن صنعاء در یمن و پژوهشهای گروه گرد رودیگر پوئین (Gerd Rubriger Puin) که با استفاده از روش کَربُنِ 14 این نسخه را بین سالهای 37 تا 71 ــ یعنی کمی بعد از مرگ عثمان ــ تاریخگذاری کردهاند، حدسهای ونزبرو را کنار میگذارد. با وجود این، به علت عدم انتشار علمی این نسخه، معلوم نیست تکههای متعدد این نسخة قرآن که تا به امروز قدیمیترین نسخهای است که کشف شده، تمام قرآن را دربرمیگیرد یا نه. از سوی دیگر میتوانیم از خودمان بپرسیم چرا با گذشت چند دهه از کشف مهم این قرآن، پوئین و همکارانش تنها چند مقالۀ کوتاه در این باره منتشر کردهاند (پوئین، 1985 و 1996؛ فون بوتمر و دیگران، 1999).[3] روش محققان انتقادی را میتوان اینطور جمعبندی کرد: یک منبع کهن یا یک روایت و محتوایش را باید تا جایی قابل قبول شمرد که دلیلی ارزشمند و بیطرفانه برای ردش پیدا نشود. در مقابل این گرایش، مایکل کوک، نمایندۀ معروف روش کلانانتقادی، میگوید اگر هر آنچه را که دلایل مشخصی برای قبولشان نداریم رد کنیم، به احتمال زیاد بهخوبی موفق میشویم که به واقعیت تاریخی نزدیک شویم. به علت عدم انتشار علمی این نسخه، معلوم نیست تکههای متعدد این نسخة قرآن که تا به امروز قدیمیترین نسخهای است که کشف شده، تمام قرآن را دربرمیگیرد یا نه!! پاسخ: آقای ساده دل. به یاد داشته باشید که مجموعه کرسی های ایران و اسلام شناسی نیم در هزار هم اعتبار مراجعه و رفرنس ندارد و بدون استثنا هر یک به قصد پر کردن چاله ای از ناتوانی های موجود ساخته می شوند تا آن جا که پس از تلاش برای شناخت الفبا و آواهای خط میخی ناگاه از این معلومات مملو از اشتباه خوانش خط میخی، یک زبان و متن همراه با توضیحات گرامری بیرون کشیده اند!؟ این مقوله چندان جدی است که می توان بدون ذره ای تردید و استثنا هر تالیفی با پشتوانه دانشگاه های غرب را به دور انداخت. دو عکس از حرم امام رضا (شهرهای ایران)جمعه 6 آبان 1390 ساعت 4:25 PM محمد اوجال پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 02:22 AM جناب پورپیرار، سلام به نظرتان آیا این دو عکس، دقیقا مربوط به یک مکان (از ورودی های حرم امام هشتم شیعیان) است؟ آن برجک ساعت در آن عکس سیاه و سفید گرفته شده در به 73 سال پیش، که اکنون برداشته شده است!، دقیقا ساختمان کلیسا را تداعی می کند!! http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/14170576.jpg پاسخ: اقای اوجال. فقط تصویر رنگی باز می شد که مقایسه ممکن نشد. اگر زحمت نیست عکس سیاه و سفید را دوباره بفرستید. ممنون اقای ساده دل. محدودیت سایت بلاگ اسکای اجازه نمی دهد روی پیام های خصوصی جواب گذارد مگر این که انتشار عام شود. باری ابتدا باید قطعه نوشته ای از زبان سریانی یا آرامی غیر مجعول معرفی کنند که جان مقایسه با قران را داشته باشد، آن گاه باید توضیح دهند ان متن سریانی نایاب را چه گونه رمز گشایی کرده و خوانده اند. داستان کتیبه بیستون را که به یاد دارید؟ بنا بر این پرحرفی های موجود با منشاء کنیسه ای واضح، در موضوعات قرآنی، برابر سئوالات بنیانی دود و بخار می شوند، زیرا ان متن سریانی و ارامی را که بتوان پایه این گونه روده درازی ها قرار داد، هنوز آفتابی نشده است. حالا بماند که وجود قوم سریانی نیز خود نیاز به اثباتی جداگانه دارد. محمد اوجال پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 2:03 PM استاد، عکس سیاه و سفید مورد نظر این است: پاسخ: ممنون محمد اوجال پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 2:04 PM این هم عکس رنگی جدید: محمد اوجال جمعه 6 آبان 1390 ساعت 02:00 AM با سلام امیدوارم این بار عکس سیاه و سفید مذکور باز شود: https://docs.google.com/open?id=0B7SJk2EBubm2NjMxMDM3YzYtYzdiZC00NjkxLWI4MmMtYmI1Mzc4NzVkMWI3 آمون : برای کسانی که هر ۲ عکس را یکجا می خواهند، این هم لینک : ذکر مجازات توهین به آقای پورپیرار (عجز و آوارگی مخالفان)پنجشنبه 5 آبان 1390 ساعت 4:11 PM نیازی چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 4:32 PM جناب پورپیرار از قضیه ای که نوشتید بی خبرم ولی به طور کلی از این لمپنها این چیزها اصلا بعید نیست و آن مهاجرانی هم سرکرده عوام فریبان معاصر ایران بود که خود را بیش از اندازه ارزیابی کرد و ... راستی شرح این قضیه ای که گفتید در جایی ثبت است که بتوان آن را خواند یا ...؟؟ پاسخ: آقای نیازی. احتمالا شرح کامل ماجرا که ابتدا در مجله قرن بیست و یکم چاپ شد، در سایت زیر پیدا می شود. wwww.naria.ir توجه کنید که دبلیوها 4 عدد است.. اساتید و اعاظم تاریخ دان و تاریخ نویس (افراد و شخصیت ها)چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 3:52 PM نیازی چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 07:59 AM البته جناب استاد شعبانی خودش یک رستم الحکمای امروز ماست! هیچگاه نتواستم حتی فصلی از کتابهای افشاریه و زندیه وی را تا پایان تحمل کنم و بخوانم! وقتی نوشتم اساتید احمق تاریخ، در اساس مقصودم از قماش همین شعبانیها و رجبیها و اشراقیها و ... بود. پاسخ: آقای نیازی. شاید ندانید که ۵ نفر از اساتید و اعاظم تاریخ دان و تاریخ نویس ما که رجبی و شعبانی هم درمیان شان بودند، به جرم فحاشی به من در جلسه ای عمومی و رسمی در ساختمان مرکزی گفت و گوی تمدن ها، که مسئول اش مهاجرانی بود، محاکمه و به پرداخت جریمه شاید تا ۴۰۰ هزار تومان محکوم شدند. قاضی پرونده وقتی نوار فحاشی این حضرات را شنید، از دادگاه بیرون رفت و صدور و انشای حکم این تحفه ها را به نماینده دادستان سپرد. چند لینک تصویر و فیلم (متفرقه)چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 3:50 PM abbas چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 04:18 AM abbas چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 04:53 AM abbas چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 05:53 AM پاسخ: آقای abbas. گرچه تمام آدرس ها باز نشد، ولی باز شده ها بسیار دیدنی بود. ممنون آمون : لینک سوم ، نمایش فیلمی 70 دقیقه ایست ! اوضاع تاریخ ایران تا زمان ناصر الدین شاه (قاحار)چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 3:42 PM مسعود سنجری سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 11:51 PM برادر گرانقدر استاد پورپیرار عزیز سلام علیکم وقتی پای بر چنین بنیان سستی داشته باشند دیگر عجیب نیست که چرا در مقابل این بررسی ها سکوت اختیار می کنند. خدای بزرگ شما را حفظ کند والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. تا زمان ناصر الدین شاه اوضاع به همین ترتیب و بدتر از این است. آمون : بحث در مورد بی ارزشی کتاب رستم التواریخ رستم الحکماء در باب تاریخ اواخر صفویه و افشاریه است. نوشته های تاریخی در موضوع صفویه و افشاریه و زندیه (تاریخ معاصر (جدید))چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 3:39 PM نیازی سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 10:45 PM جناب استاد پورپیرار. حق با شما بود. بنده زود قضاوت کردم. پوزش مرا بپذیرید. پاسخ: اقای نیازی. باور کنید که بر مجموعه نوشته های تاریخی در موضوع صفویه و افشاریه و زندیه چنان فضاحتی حاکم است که رستم الحکما در مقابل ان ها بسیار منطقی و کلاسیک شمرده می شود. چنان که مثلا اگر از شعبانی بپرسید مطالب کتاب دو جلدی اش در باب افشاریه را از کجا برداشته آدرس کتابی را می دهد که مطلقا بی منطق است. اوضاع اسف باری است. عکسهای دیدار احمدی نژاد و صالحی با آقای قذافی (متفرقه)چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 3:14 PM مهدی - مهدی چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 12:36 PM http://www.tabnak.ir/fa/news/199808/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%E2%80%8B%D9%86%DA%98%D8%A7%D8%AF%D8%A8%D8%A7-%D9%82%D8%B0%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A7%D9%85+%D8%B9%DA%A9%D8%B3 پاسخ: آقای مهدی. عکس های این خبر کاملا ساختگی است. دوست احمدی نژاد چهارشنبه 4 آبان 1390 ساعت 07:37 AM http://www.tabnak.ir/fa/news/199808/احمدینژادبا-قذافی-دیدار-نداشته-ایم+عکس کد خبر: ۱۹۹۸۰۸ تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۶ عکسهای دیدار احمدی نژاد و صالحی با آقای قذافی به همراه متن بخشی از مصاحبه احمدی نژاد با خبرنگار آمریکایی: وی افزود: در گفتوگویی که با خبرنگار آمریکایی داشتم به او گفتم که در ٢٥ سال گذشته هیچیک از روسای جمهور و معاونان کشور ما با دیکتاتور لیبی دیدار نکرده بودند. هرچند که با مردم لیبی همواره دوست بودند اما شما از روسای جمهور و نخست وزیرهای اروپایی یکی را به من نشان دهید که به کشور لیبی سفر نکرده باشد. ============================== حرفای این بابا هم مثل تاریخ ایران میمونه. کلا دروغه. آمون : هر ۲ کامنت به ۱ موضوع اشاره دارند. تماس هایی با آقای عبدالله شهبازی (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 2:56 PM شهاب دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 10:24 PM با سلام استاد! دو بار با آقای عبدالله شهبازی، یکبار در فیس بوک و یک بار بصورت مکاتبه ای (و کوتاه) ارتباط داشته ام، مشکل ایشان در برخورد با مباحث بنیان اندیشی در این است که در اثبات "نبود" پوریم به جزئیات مذکور تاریخی رجوع می کنند و اثبات می کنند که تناقضات گوناگونی در این تاریخ وجود دارد، وقتی که از ایشان بصورت ایمیلی درباب مستند "تختگاه هیچکس" سوال پرسیدم جز سکوت، پاسخی ندادند، در مباحث فیس بوک هم همین مسئله تکرار شد و جز تکرار ادعای پیشین مطلب جدیدی نشنیدم، از نگاهی خیلی خوش بینانه، ایشان عمده ی مطالب شما را بررسی نکرده اند اما می توان این فرض را هم کرد که ایشان نمی خواهند وارد مبحث شوند یا که اصلا مباحث شما را قبول کنند. نکته ی دیگری که مخالفان شما به تقلید از آقای شهبازی تکرار می کنند، این است که مباحث آقای پورپیرار "علمی" نیست، برای توضیح باید گفت، حتی اگر تعریف امثال پوپر از "علم" و روش تحقیق علمی را اصل بگیریم، باز هم مشخص می شود افرادی که برچسب "غیر علمی" بودن مسئله تحقیق پیرامون "پوریم" را پیش می کشند، از همان منظر تئوریک تعریف "تحقیق علمی" را هم نمی دانند، شاید یک یا دو کتاب "روش تحقیق علمی" برایشان مفید باشد، ولی بعید می دانم. از نگاه همان "تحقیق علمی"، حتی اگر فرض کنیم که "وقوع پوریم" یک حقیقت تاریخی "نیست"، با مدخل های گوناگونی که توسط شما گشوده، و مبسوط بررسی شده اند، "وقوع پوریم بی گمان دیگر "فرضیه" نیست، و نمی توان از آن بسادگی گذشت، شاید در چند و چون و جزئیات تاریخی آن بشود تردید کرد (همچنانکه آقای شهبازی تردید می کنند) اما در وقوع پوریم و دامنه وقوع پوریم هر گونه موضع مخالفت متعصبانه و متحجرانه (که در محافل به اصطلاح علمی و روشنفکری وجود دارد)، نه تنها علمی نیست، بلکه عقلی هم نیست. مشکل دیگر آقای شهبازی در تحلیل تاریخ باستان این است که ایشان روشی که در تحلیل وقایع روز دارند، دقیقا در مورد تاریخ باستان هم رعایت می کنند که چنین موضع گیری های غلطی را نسبت به مطالب شما طبیعتا نتیجه خواهد داد. --- استاد، محققان طب سنتی، گیاهی (بنا ادعا: طب قرآنی)، چون آقای جمشید خدادادی مطالب خوب و موثری برای درمان کسالت های گوناگون دارند، برای سلامتی کامل شما ذهنم دائما مشغول است، پرس و جویی کنید، البته پیشتر به آقای نیسی گفتم ، نمی دانم به اطلاع رساندند یا خیر. پاسخ: آقای شهاب. این حضرات، علمی به مطلبی می گویند که تخت جمشید نیمه ساخت را مرکز مدار همه چیز عالم و کورش را منادی حقوق بشر بداند!!! برای اگاهی از مرز بسیار گشوده دلقکی در میان اینان همان کافی است از آن ها در باب مستند تختگاه هیچ کس بپرسید. بلبل زبانی های شان قطع می شود. از مراحم شما هم ممنونم. زمان و مکان و نحوه مردن جایی ثبت است و نمی توان صلاح دید خداوند را تغییر داد. تعریف صاحب نظر و روشن فکر (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 2:54 PM ساده دل دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 6:01 PM سلام دوباره استاد گرامی از راهنمایی هاتون سپاسگزارم گمان میکردم به علت اقدامات تحقیق مانند عبدالله شهبازی درباره ریشه یهودیان انوسی مورد تایید باشند موضوع جالبی که طی پیگیری مطالب این وبلاگ مد نظر آمد این بود که خوانندگان وبلاگ شما به تدریج سختگیرتر، دقیقتر و موشکافتر میشوند ،من هم از این قاعده مستثنی نبودم عبدالله شهبازی که روزی برترین تاریخ شناس میشناختم اکنون همچون طفیلی در راه شناخت حقیقت میبینم البته فکر نمیکردم در ریشه شناسی یهود هم بیراهه رفته باشند،امید داشتم این نظریاتشون با تاییدات شما همراه گردد که نشد چشمها تیزبین تر میشوند و پرده های بیشتری کنار میروند انشاءالله اساتیدی که از روی جهل و نه عمد پیرو جعلیات یهود شده اند،به جمع بنیاد اندیشان بپیوندند پاسخ: آقای ساده دل. صاحب نظر و روشن فکر در هر عرصه ای، عنوان کسی است که اشاره ای بگشاید به مطلبی که ماقبل او گفته نشده باشد. مثلا آگاهی از تمام قواعد ریاضیات کسی را صاحب عنوان نمی کند مگر ان که گره ای از رابطه ای حل نشده میان اعداد را باز کند. مثلا در جلد اول زر سالاران نوشته است که بخت النصر هرگز به اورشلیم حمله نبرده، که خواننده را مشتاق درک و دریافتی جدید می کند ولی پس از این شعار پس از دو سه قرن مشنگی و در جا زدن تاریکی رها کرده است. اصولا اگر یهودیان در برابر انتشار مطالبی در باب قوم خود بی تفاوت بمانند، پس مدخل و فصلی از نگاه کنیسه بی خطر است. این که به اتکای امکانات بی مرز حاکمیت و با بهره کشی از تمام تسهیلات، قصه یهود برای بچه های بزرگ بسازی و باز هم با استفاده از امکانات دولتی به شکل نیمه نفیس و با بهای نسبتا اندک و حمایت شده به بازار روانه شود، به کلی با ان تحقیقاتی متفاوت است که تریبون رسمی و عمومی ندارد با تحریم کتاب فروشی ها و ارشاد و رادیو و تلویزیون مواجه است و 12 کتاب با مهر غیر قابل انتشار در زندان فرهنگ وزارت خانه دارد. بله صحیح است این که نه فقط خوانندگان و مراجعه کنندگان به این وبلاگ، بل جامعه فرهنگی امی ایران پس از دو قرن گولی و مشنگی اندک اندک به کلاس دوم وارد می شود، حقیقت ملموسی است. فسیکفیکهم الله. زنجیره نادانی (هخامنشیان)سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 2:52 PM علیرضاـ۱ دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 4:09 PM این بنا، یک گاهشمار تمام سنگی ثابت در جهان است که باید سازندگان آن از بسیاری از نکات علمیِ جغرافیایی، نجومی، سال کبیسه، انحراف کره زمین نسبت به مدار خورشید، تفاوت قطب مغناطیسی با قطب جغرافیایی، مسیر گردش زمین به دور خورشید و… را در ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش، در دوران حکومت هخامنشیان آگاهی میبودند. حال آنکه خیلی از آنها را مانند کروی بودن کره زمین و گردش زمین به دور خورشید را در چهارصد سال اخیر در اروپا کشف کردند و به نام خودشان ثبت کردند! خود شما قضاوت کنید http://www.mb84.blogfa.com/post-84.aspx این هم نتیجه تحصیلات آکادمیک معماری ایران و ان نتیجه نکوی رضا مرای غیاث آبادی پاسخ: آقای علی رضا 1. این آقا را دست کم نگیرید زمانی قباله تعلق خلیج به فارسیان، یعنی چند حرف فاقد معنا به خط میخی را در جزیره خارک یافته بود که حتی سازمان میراث هم برای ممانعت از گسترش بیش تر نادانی در رد آن بیانیه داد. این یکی را هم باید جایی نشاند و عقیده اش در باب تختگاه هیچ کس را پرسید. تا مانند آن یهودی ابله صاحب خانه شده در اصفهان، به تته پته بیفتد. سفرنامه یاکوب ادوارد پولاک پزشک یهودی دربار ناصر الدین شاه (افراد و شخصیت ها)سه شنبه 3 آبان 1390 ساعت 2:49 PM سلامتیان دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 2:59 PM جناب استاد آیا سفرنامه یاکوب ادوارد پولاک پزشک یهودی دربار ناصر الدین شاه هم جزو متون قلابی می باشد یا این سفرنامه متن اصیل و معتبری است؟ پاسخ: آقای سلامتیان. وقتی امیر کبیر و کمال الملک قلابی و ساختگی اند، پولاک نمی دانم کجا قرار می گیرد. هرچند هنوز سفرنامه او را به طور کامل نخوانده ام. پذیرش دروغ (متفرقه)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:14 PM علیرضا_1 یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 11:14 PM اقای نیازی در مورد مطلبی که خطاب به استاد نوشته اید .............................................................................. احتراما باید بگویم یا نمی دانید متن درسی به چه می گویند یا نمی دانید دانشجو چگونه موجودی است!! زیرا از زیر سنگ هم نمی توانید دانشجویی بیابید که حاضر شود این چرند نامه را به عنوان متن درسی بخواند!! در مجموع از شما بعید بود!!! و یا رستم التواریخ بقدری چرند است که حتی همین اساتید احمق موجود هم همگی و همواره بر چرندی آن صحه گذاشته اند ............................................................................. مگر شما کتابهای به اصطلاح بزرگان باستان شناس غرب و دانشگاه شیکاگو که مدعی علم هستندرا نخواندهاید؟ فکر میکنید چرندیات کتابهای انان کمتر از رستم التواریخ است؟؟؟؟ دوما دانشجو که پیش کش ,چند نفر فارق التحصیل دکترای تاریخ را میخواهید معرفی کنم که خنده دار ترین جکهای مندرج در کتابهای بزرگ تاریخی را با تمام وجود باور دارند ؟؟ لطفا تمام مطالب استاد را که در پی هم هستند مطالعه و زود تصمیم نگیرید تا دچار عوام زدگی سیاسی و تاریخی نشوید. پاسخ: آقای علیرضا_1. رجوع به تمام یادداشت ها دشوار است کافی است به مفاد یادداشت بعدی، که ان شاء الله نصب خواهد شد، دقت کنند. عبدالله شهبازی و پوریم (افراد و شخصیت ها)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:12 PM ساده دل یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 10:44 PM با سلام خدمت استاد گرانمایه و دوستان عزیز جناب منصور اعتماد السلطنه از خانواده ای یهودی بود ریشه این افراد به یهودیان آنوسی شیراز برمیگردد عبدالله شهبازی با بیان اینکه درصد زیادی از جمعیت شیراز و اصفهان را یهودیان مشهور و یهودیان آنوسی تشکیل میدادند ،اثبات میکند که چه خانواده هایی ریشه یهودی داشته و کدامها آنوسی هستند (البته نمیدانم که این منابع آقای شهبازی مورد قبول استاد هستند یا خیر) خلاصه دربار قاجار مملو بود از اعتماد السلطنه ها! فرزندان خاندانهای بزرگ یهودی که نامهایشان را به نامهای اسلامی تغییر داده بودند پاسخ: آقای ساده دل. چشمه ای در ایران که از آن یهودی و آنوسی می جوشد، پس از خراسان، کاشان و توابع آن است. خودتان پسوند کاشانی و کاشانچی در انتهای نام فامیل صاحب منصبان سیاسی و نظامی و مذهبی و اقتصادی ایران از عهد ناصر الدین شاه تا امروز را بشمارید، که حالا مشغول تلمبار کردن امکانات تولیدی در آن خطه اند. شهبازی هم یادداشتی دارد که در آن ضمن انکار پوریم، تا توانسته قربان صدقه هخامنشیان رفته است! او شرح حال نویسی است غالبا حاصل تخیل و حدس و گمان، به سبک پاورقی نویسان مجلات و گمان ندارم مطلبی از این مباحث کلان و تعیین کننده درک کرده باشد. فوت یا دربرگرفتگی عیسی بن مریم (قرآن)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:11 PM رعد یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 9:52 PM سلام سئوالی در رابطه با اسلام وشمشیر ۵۴ داشتم / شما ایه ۵۵سوره ال عمران ...لغت« متوفیک «را بر گرفته ترجمه نموده اید :خدا گفت ای عیسی من تو را بر گرفته ... اما در ص ۲۷۴ کتاب اسلام و شمشیر همان لغت را « میراندم « ترجمه نموده اید . به گمانم شق دوم صحیح تر است زیرا عیسی بن مریم هم باید مرده باشد ایا چنین نیست ؟ تکلیف را مشخص کنید یا شما به قم تشریف ببرید یا من به واتیکان ! لطفاتوضیح بفرمائید . پاسخ: اقای رعد. سلام مرا به پاپ طلایی برسانید و بفرمایید دعاهای شان برای پیروزی لشکر جهانی کفر علیه ملت های کوچکی چون عراق و افغانستان مسلمان شکست خورد. کاش شما زودتر به واتیکان ملحق می شدید. کتاب " مگر این پنج روزه " (کتابت و کتاب نویسی)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:09 PM *** یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 8:05 PM سلام استاد امیدوارم حالتون خوب باشد کتاب مگر این پنج روز حضرتعالی را امروز تمام کردم. بسیار جالب بود . انصافا خیلی دقیق و ظریف به بررسی موضوع پرداختید. وقتی کتاب و میخوندم حس میکردم تو یه رینگ مسابقه بوکس حریفو کنار رینگ بردید و تا میخورد زدید!! اصلا امان ندادید به این اساتید مثلا به نام و سعدی شناس تا شاید یکم بتونند دفاع کنند.امیدوارم شرایط جسمی به شما اجازه بدهد تا به همین روش و یکباره مباحث بر آمدن مردم را تمام کنید و برای حریف جای هیچ چون و چرایی نگذارید. موفق باشید پاسخ: اقای ***. ممنون. مگر این پنج روزه کتابی بزرگ و راه نمایی در برهوت نقد ادبی و احوال شناسی هر سوژه ای در مبادی و نظایر دیگر است. کتابی برای ۳۶۵ روز (متفرقه)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:06 PM علیرضاـ1 یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 3:32 PM با اجازه استاد و استفاده از تحقیقات ارزشمند شما شرحی از جعلیات مندرج در نسخهای شاهنامه فلورانس، بریتانیا ،قاهره و برگ اول نسخه لنینگراد را برای استادی که به کار تدریس در دانشگاه تهران و سایر مراکز آموزش عالی در داخل و خارج کشور پرداخته و در کنار آن به تالیف و ترجمه در زمینه عرفان و ادبیات و زیبایی شناسی مشغول است . قریب یکسال نیز ریاست کتابخانه ملی ایران را عهده دار بود و دارای اثار زیادی چون گزیده فیه مافیه ( مقالات مولانا ) در معرفی جلال الدین بلخی و شرح مقالات او، گزیده منطق الطیر در معرفی عطار و هفت شهر عشق او، شرح گلشن راز شیخ محمود شبستری، کتاب مقالات، ترجمه گزیده ای از سخنان شکسپیر، بررسی آثار ترجمه شده اسلامی به زبان انگلیسی، ترجمه کتاب پیامبر اثر خلیل جبران، تصحیح دیوان حافظ، مجموعه ای از ترجمه ها، مقالات و مقدمه ها در شماره هی مختلف کتاب کیمیا، 365 روز با سعدی ، 365 روز با ادبیات انگلیسی ( در قلمرو زرین ) ،365 روز با مولانا،365 روز با قرآن ( و ادامه این مجموعه با سایر ادبا، عرفا و فلاسفه ) ، رباعیات حکیم عمر خیام ( ویرایش و پیشگفتار ) ، ترجمه دعای کمیل ، ترجمه کتاب آن خردمند دیگر اثر هنری ون دایک و نیز زیرکی های ملانصرالدین (مقدمه و توضیحات ) را می توان نام برد. اورده و سوال کردیم و در نهایت چنین جواب یافتیم که ......... " در نظر است که در مقدمه کتاب 365 روز با فردوسی مفصلا درباره زندگی فردوسی بر مبنای آنچه از سخنان خود او در شاهنامه نقل شده و آنچه مورخان پس از او درباره زندگیش روایت کرده اند به اختصار مطالبی درج گردد. در مورد نسخه های گوناگون شاهنامه اینجانب تحقیق خاصی نکرده ام اما شاید بتوان گفت نسخه ای که به خط نستعلیق عماد الکتاب نوشته شده و به نسخه امیر بهادر معروف است می تواند قابل اعتماد باشد. ما در نسخ ملخص خویش رسم الخطها را بدان گونه که جوانان بتوانند مطلب را دنبال کنند تنظیم کرده ایم و امید بسته ایم که مشکل شاهنامه خوانی برای جوانان با انتشار این کتاب تا حدی بر طرف شود." پاسخ: آقای علیرضاـ1. کاش کتابی هم در باب 365 روز همراه عقل و منطق و دور شدن از تعصبات نوشته می شد.. لیبی و سوریه (سیاسی)دوشنبه 2 آبان 1390 ساعت 9:02 PM سلام یکشنبه 1 آبان 1390 ساعت 3:20 PM استاد نظرتان در خصوص تحولات لیبی و سوریه چیست؟ پاسخ: آقای سلام. لیبی دو حرف ی دارد و سوریه قط یکی .برای توضیح بیش تر به برنامه گزارش هفته ی تلویزیون نوجه کنید. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1205 تا 1230
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر