فیلتر کردن سایت هایی با دامنه ایران (دوستانه)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 9:26 PM حذف یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 03:50 AM خوب الحمدلله که سایت شما فیلتر نیست! معلوم نیست چه مرضیه که دامنه هایی که .ir هستند و اصالتا از دولت ایران مجوز هم دارند، باز هم فیلتر می شوند! خوب بابا جان! اصلا اسم سایت رو پاک کن! خلاص! چرا سایت می دی بعد فیلتر می کنی؟! سایت هاشمی رفسنجانی مسدود شد محمد هاشمی، برادر اکبر هاشمی رفسنجانی خبر مسدود شدن سایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تایید کرد. آقای محمد هاشمی، مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا روز جمعه نهم دیماه گفت: "در حدود ساعت هفت شب پنج شنبه شب، از شرکتی که خدمات مربوط به سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی را ارائه می کند تماس گرفتند و اعلام کردند که به آن ها دستور داده شده است تا سرویس دهی به این سایت را قطع کنند." آقای محمد هاشمی گفت که چند روز پیش گروهی "منتسب به گروه نظارت تارنما" پیغامی برای سایت فرستاد که " در آن از مدیریت سایت درخواست شده بود که سایت را پالایش کند و مصادیق پالایش را حذف خطبه های آخرین نماز جمعه آیت الله رفسنجانی اعلام کرده بودند." به گفته آقای هاشمی، بی توجهی مدیریت سایت به این درخواست "غیرقانونی و تعجب آور" منجر به از دسترس خارج شدن این سایت شد. آقای هاشمی رفسنجانی در آخرین خطبه نماز جمعه تهران بعد از اعتراضات انتخابات ریاست جمهوری در باره به خطر افتادن مشروعیت حکومت جمهوری اسلامی هشدار داده و پیشنهاداتی نظیر آزادی زندانیان سیاسی و دلجویی از خانواده آنها را برای آرام کردن فضای کشور بعد از انتخابات ریاست جمهوری را مطرح کرده بود. سخنان آقای هاشمی در این نماز جمعه، انتقاد برخی از محافظه کاران و شماری از اصولگرایان را به دنبال داشت. احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان از جمله محافظه کاران پرنفوذی بود که ناخشنودی خود را پنهان نکرد و حتی همنوا با محمود احمدی نژاد، آقای هاشمی رفسنجانی را مسئول ناآرامی های بعد از انتخابات معرفی کرد. مسئول دفتر آقای هاشمی رفسنجانی در ادامه افزود که هنوز مشخص نیست چنین دستوری از سوی کدام مرجع به شرکت خدمات دهنده سایت داد شده است، روز شنبه این موضوع را پی گیری می کنیم تا معلوم شود که این دستور از سوی کدام مرجع و به چه منظوری صادر شده است. برخی از منابع خبری، فیلترینگ این سایت را مرتبط با مواضع آقای هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات اخیر مجلس می دانند. این در حالیست که در اواخر سال گذشته مهدی صرامی، معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته بود: "پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی تاکنون در سامانه ثبت پایگاه اینترنتی ایرانی به ثبت نرسیده و لذا مطابق آئین نامه ساماندهی پایگاههای اینترنتی فاقد هویت محسوب می شود و فاقد مجوز قانونی است." این برای دومین بار است که سایت یک رئیس جمهور سابق ایران فیلتر می شود. در آبانماه سال گذشته وبسایت شخصی محمد خاتمی اعلام کرد که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، سایت (http://www.khatami.ir) را مشمول ماده ۳۲ قانون جرایم رایانه ای تشخیص داده و اعلام کرده بود که از این از ارائه خدمات میزبانی به این سایت در داخل ایران جلوگیری خواهد شد. پیش از آن نیز اعلام شده بود که پایگاه اینترنتی محمد خاتمی به دستور کمیته "فیلترینگ" مسدود شده است. رئیس کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستان کل کشور است و برخی اعضای آن عبارتند از : وزیر و نماینده وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، علوم، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیما و فرمانده نیروهای انتظامی. تاکنون پایگاه های اطلاع رسانی چند نفر از مراجع تقلید شیعه در ایران فیلتر شده است که شامل سایت های آیت الله یوسف صانعی و آیت الله بیان زنجانی می شد. آبجی حاج محمود هم نامزد شد! خواهر احمدی نژاد نامزد مجلس شد پروین احمدی نژاد، خواهر رئیس جمهور ایران، برای شرکت در انتخابات آتی مجلس نام نویسی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، خانم احمدی نژاد که عضو شورای شهر تهران است، از حوزه انتخابی گرمسار در انتخابات مجلس شرکت می کند. گرمسار یکی از شهرهای استان سمنان است و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران، در شهرستان ارادان، در حوالی گرمسار، به دنیا آمده است. پروین احمدی نژاد هنگام ثبت نام به خبرنگاران گفت که مخالف طرح سوال از رئیس جمهور است. او اعلام کرد: " موافق سئوال از رئیس جمهور نیستم چون معتقدم رئیس جمهور ما فردی مکتبی و ولایی و عدالت خواه است و در مسیر پیشرفت نظام حرکت می کند." تاکنون تلاشهای نمایندگان مجلس هشتم برای طرح سوال از آقای احمدی نژاد به دلیل آنچه قانون شکنی و بی اعتنایی به نظر رهبر ایران خوانده اند، نافرجام مانده است. پاسخ: آقای جهود. لابد چون سایت ما با شگردهای فنی گوناگون مسدود و فیلتر نیست طرفدار دولتیم؟! تعطیل سازی کلاس آقای سلام محمدی (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 6:34 PM سلام محمدی یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 01:20 AM با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی این بیچاره ها و واماندگان ، پاسخ و راه حل در مقابل نوشته هایم را جدای از بهتان ، توهین و جفتک انداختن ، در" تعطیلی کلاس " می دانند ، و آخرین کلاسم را نیز تعطیل نمودند !!؟ این روزها مردمانِ مغذی به شراب دو رویی ، و نئشه گشته از تزریق حماقت ، و برپا داشتن مأمنی از حسرتهای دیگری ، و چنگ زده بر دامان گرسنه ای برای سیرلمیدن را چون همه گیر شده ، " انسان " نامیده و دورویی و حماقت و دریدن دیگری را امتیاز، و بر شمردن حسرتهای پرپر شده در نگاه دیگری را طبقات و مراحل پیموده ی سلوک و خودشناسی نام نهاده اند . آری ، امروزه لحظه به لحظه تلاش از برای ذهن دیگری را یافتن ، نگاهش را خواندن ، و دلمشغولی راهی برای هم او نشان گرفتن ، و گام به گام پیش بردن ، ترمیم ریتم افتادن و دست گرفتنی برای برخاستن ، شعف لذت بدرقه ی گام برداشتن را ، اینچنین و از این جنس پاسخگو هستند !!؟ در چنین شرایطی که مسئولین و هنرمندان، خود را در حد راهبر اندیشه دیگران می گیرند ، عدم حمایت آنها خود افتخار بزرگی است که خدا منت گذاشته و شامل حال من کرده است . با تشکر پاسخ: آقای سلم محمدی. افتخار بنیان اندیشان در این است که وسیع ترین خصومت یهودیان و کوچک ابدال های آنان را برانگیخه و در صفوفی فعلا کم نفرات، اما با قدرت و اقتدار، به قلب ترهاتی زده اند که کنیسه و کلیسا در ۵۰۰ سال اخیر بافته اند. مسلما جبهه دروغ در جهان تاکنون چنین ضربه ای را دریافت نکرده بود که حاصل مقاومت بنیان اندیشان است. و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر. ترس حتی از دادن آدرس صحیح منابع نقل قول (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 04:06 AM محمد اوجال شنبه 10 دی 1390 ساعت 4:01 PM درباره کتاب استر تورات http://tarikhema.ir/religions/jewish-religion/7388/about-book-of-esther/ در قسمتی از مطلب بالا که به کمال نشان دهنده استیصال و درماندگی شدید و انفعال جهودان و پیروان ایشان است، می خوانیم: داستان جعلی از کتاب استر مدتی است که بیان داستان های جعلی از داستان استر رواج پیدا کرده است . به نظر می رسد ناصر پورپیرار و به تازگی علی اکبر رائفی پور نقش مهمی در ترویج این داستان ها داشته اند .[۲۵] [۲۶] البته تمام این داستان های جعلی یکسان نیستند اما در اکثر آنها مواردی واژگون نسبت به گفته های کتاب استر بیان می شود. معمولا در این داستان ها بیان می شود که مردخای باعث ملکه شدن استر می شود؛ در حالی که در کتاب استر نقل می شود که خود پادشاه استر را می پسندد. [۲۷] همچنین در داستان های جعلی هامان به عنوان وزیر کاردان پادشاه معرفی می شود در صورتی که در کتاب استر از وی چهره ای خبیث ارائه شده است که قصد نابودی یهود را دارد . [۲۸] در داستان های جعلی، هفتاد و هفت هزار نفری که توسط یهودیان کشته شدند، ایرانی و معمولا بی گناه خوانده می شوند، در حالی که در کتاب استر بیان می شود که این هفتاد و هفت هزار نفر از دشمنان یهود در سراسر قلمروی اخشورش بودند و یهودیان برای جلوگیری از نابودی خودشان این اشخاص را کشته اند. [۲۹] موارد چالش برانگیز دیگری هم در داستان های جعلی به چشم می خورد . از آنجایی که این داستان فقط در منابع یهودی نقل شده است و دیگر منابع مهم در این باره خاموشند باید دید افرادی که بر این داستان جعلی تأکید دارند به چه منابعی استناد می کنند. معتقدان به داستان جعلی در حالی این داستان را یک حقیقت تاریخی می نامند که وجود اشخاصی با نام های استر، مردخای و هامان، در تاریخ هخامنشی در حاله ای از ابهام قرار دارد و شاید اصلا چنین اشخاصی در دربار ایران وجود نداشته اند. آنچه در هنگام نقل این داستان های جعلی بیان می شود و از همه جالب تر است ربط دادن، سیزده به در به داستان استر و مردخای می باشد که بدون داشتن منابع دست اول بیان می شود. بی ربط بودن سیزده به در به داستان استر به طور کلی در میان جشن های به جا مانده از دوره ی باستان جشن سیزده به در کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن ها را ندارد.[۳۰] در کتابهای تاریخی اشارهی مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشدهاست اما در منابع کهن اشاره هایی به روز سیزدهم فروردین داریم.[۳۱] اما در هیچ کدام از آنها اشاره نشده است که سیزدهم فروردین (تیر روز از فروردین) با جشن پوریم ارتباط دارد. همانطور که اشاره شد، نمی توان وجود افرادی مانند استر، مردخای، هامان و… را در تاریخ ایران و دوره هخامنشی اثبات کرد. این در حالی است که تا کنون هیچ دانشمندی ذکر نکرده که سیزده نوروز نحس است بلکه قریب به اتفاق روز سیزده نوروز را بسیار سعد و فرخنده دانسته اند.[۳۲] برای مثال در آثار الباقیه ابوریحان بیرونی، جدولی برای سعد و نحس بودن روز ها قرار دارد که در آن برای سیزدهم نوروز که تیر روز نام دارد، کلمه ی سعد – به معنی نیک و فرخنده – آمده است. [۳۳] بنا بر گفته کتاب استر در عهد عتیق اتفاقات پوریم در سیزدهم و چهاردهم ماه اذار می افتد .[۳۴] باید توجه داشت که این ماه بیشتر نزدیک اسفند ماه است و ماه نیسان یهودیان نزدیک فروردین می باشد. محمد اوجال شنبه 10 دی 1390 ساعت 4:19 PM ظاهرا منبع اصلی مطلب فوق (کتاب استر تورات)، ویکی پدیای فارسی بوده است. ضمنا، هر "دو" رفرنسی که در انتهای مطلب برای قسمتی که در بالا آوردم (جمله ای که نام "ناصر پورپیرار" و " علی اکبر رائفی پور" آمده)، ذکر شده، مربوط به رائفی پور است!!!!... به راستی که ترس و وحشت تمام وجودشان را فرا گرفته تا جایی که حتی از دادن رفرنس برای ادعای خودشان هم خودداری کرده اند، مبادا خواننده به مطالب شما رجوع کند!!!!! پاسخ: آقای محمد اوجال. بی تردید و لااقل در حوزه تاریخ و تمدن شرق میانه و کلیات تولیدی در مسائل مشهور به علوم انسانی، مدت هاست کفه تحقیقات این وبلاگ بسی سنگین تر از شاغول مجموعه داده های پیشین کرسی های دانشگاهی یهودیان می ایستد. آخرین راه علاج را در تکثیر سارقانه منابع همعرض گرفته اند و امیدوارند در میان هیاهوی این بازی جدید حقایق مندرج در این یادداشت ها دیده و شنیده نشود. کلاس درس استاد دکتر رضا شعبانی (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 04:04 AM رامین شنبه 10 دی 1390 ساعت 3:14 PM جناب پورپیرار بد نیست ماجرایی از دوران تحصیل و کلاس درس استاد دکتر رضا شعبانی را برای شما و خوانندگان این وبلاگ تعریف کنم تا هر چه بیشتر بدانید که مورخان تاریخ ایران چه دکانداران دنیاگرای حقیری هستند و برای چی در مقابل شما صم و بکم شدند. چند سال پیش و در کلاس درس دوره دکتری رشته تاریخ، حضرت استاد شعبانی خطاب به جمع شش نفری ما فرمودند اگر در طول تحصیل دوره دکتری تان مقاله ای خوب و علمی و قابل چاپ برای من بنویسید تا بتوانم به اسم خودم آن را منتشر کنم ، این کار شما در ذهن من باقی خواهد ماند و اگر روزی خواستید در جایی استخدام شوید یا هیئت علمی شوید یا نظایر آن، این کار شما امتیازی برایتان خواهد بود. لحن دکتر شعبانی هنگام گفتن این مطلب حالتی کاملا تهدیدآمیز داشت و با نگاه به چهره تک تک ما به همه فهماند که موظفیم این کار را برایش انجام دهیم، وگرنه روزی و در جایی هنگام مصاحبه هیئت علمی دمار از روزگارمان در خواهد آورد ، همچنانکه بعدها دمار از روزگار آنهایی که به او باج ندادند ، درآورد و فقط معدودی توانستند از دست وی جان سالم به در ببرند! این مطلب شاهدان نسبتا پرشماری دارد و دهها نفر از شاگردان شعبانی با چنین تهدید و خطابی مواجه بوده اند و هنوز هم هستند. فکرش را بکنید استاد تاریخی که چهره ماندگار تاریخ کشور است و قرار است الگوی جوانان ایرانی باشد ، اما قادر به نوشتن یک مقاله هم نیست و در واقع سوادش را ندارد و بدون شرم و حیا و با تهدید از دانشجویانش می خواهد تا برای وی مقاله بنویسند و در واقع حاصل زحمت پژوهشی خود را به نام وی چاپ کنند تا در هنگام مصاحبه استخدامی با مشکل مواجه نشوند! واقعا نمی دانم وسعت رذالت و دنائت امثال شعبانی را که باعث تباهی جامعه علمی و دانشگاهی ایران شده اند، چگونه توصیف کنم. پول برایش از هر چیزی مقدستر و مهمتر است و درواقع پول برای استاد شعبانی حکم ناموس و شرف و دین و ... دارد و برای به دست آوردن آن به هر پستی و خواری و حقارتی تن می دهد و مثل قذافی با چنگ و دندان به میزهای متعدد در اینجا و آنجا چسبیده و هیچکدام را ول نمیکند. سوادش از هر حدی که متصور باشید ، کمتر است و ادعایش به همان اندازه از هر حد قابل تصوری فزونتر. باید هم با وجود چنین کسانی در دانشگاههای ما اوضاع علوم انسانی و تاریخ همینی باشد که شاهدیم. نتایج تاسف آور رخداد پلید پوریم (پوریم)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 04:04 AM سمیرا شنبه 10 دی 1390 ساعت 1:41 PM سلام بر یگانه مرد شرق میانه: در یادداشتی دیدم که شما نوشته اید اگر پوریم اتفاق نمی افتاد بشر به همه امراض غلبه کرده و حتی مرگ را پشت سر می گذارد.آیا مطلب اخیر با کل نفس ذائقه الموت تناقض نداره؟ پاسخ: سمیرا خانم. پس تکلیف وعده های بی خلاف خداوند در باب زندگی جاودان و بدون مرگ بهشتیان چه می شود؟! مقاله اولترا امپریالیسم (در حاشیه ( جدید))یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 04:03 AM شنبه 10 دی 1390 ساعت 10:06 AM سلام استاد استاد مقاله امپریالیسم تان را در سایت درج میکنید یا به صورت خرید قرار میدهید؟ پاسخ: شاید به خواست خداوند در مجموعه یادداشت های پراکنده قرار دهم. فعلا فقط ویرایش آن را تمام کرده ام. شنبه 10 دی 1390 ساعت 12:40 PM سلام شبات شاد! اون مقاله مال منه! لطفا به کسی وعده اون رو ندید!!! مرسی! زنی با دو شوهر (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 03:59 AM زنی که با دو شوهر زندگی می کند. شنبه 10 دی 1390 ساعت 08:25 AM اون وقتها تو دبیرستان یادم صحبتهای در مورد نشانه های ظهور می گفتند که اصلا" به عقل گنجانده نمی شد ولی حالا کم کم شاهدش می شیم. "زنی که دو شوهر دارد. او که ۱۰ سال پیش با مردی که در سمت راست تصویر است ازدواج کرده و از چهار سال پیش نیز با مرد دیگری که در کنارش نشسته است به عنوان شوهر دومش وصلت کرده است از او یک فرزند دارد . شوهر اول ضمن ابراز رضایت از شرایط زندگی زناشویی می گوید از اینکه مرد دیگری بخشی از وظایف همسرداری را به عهده گرفته است احساس آرامش دارد. زن نیز در انتها ابراز خوشحالی میکند که برای پاسخ گفتن به بخشی از تمایلاتش مجبور نشده است رابطه خود با همسر نخست را خاتمه دهد خبرنگاری که این مصاحبه را انجام داده است اندرسون کوپر از معروفترین خبرنگاران و برنامه سازان شبکه های آمریکایی می باشد." http://www.mediafire.com/file/tv4tgy3xro3zm37/-%20YouTube.flv آمون : نمی دانم! شاید فیلترینگ هم نعمتی باشد و ما خبر نداریم. سهم بنیان اندیشی (در حاشیه ( جدید))یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 03:58 AM عزیز جمعه 9 دی 1390 ساعت 6:06 PM شیعه هرگز دعای مستقیم و بدون واسطه را رد نکرده و معنای توسل نیز...! دقت در این حدیث(!!!) نشان میدهد...!(بخشی از مطالب نصراصفهانی در وبلاگ تعبد) استاد چرا جناب نصر اصفهانی بعداز حضور طولانی مدت و آگاهی وی از داده های دوران ساز شما هنوز به گونه ای از تاریخ شیعه و حدیث و ... دفاع میکند که گویی مبحث قلم را نخوانده وموضوع جعل کتب برایش هضم نشذه.به راستی کدام یک از مدخلها را درک کرده؟! استاد! خاطرتان هست که روزنامه کیهان(بخاطر مقابله با جریان انحرافی) مطلبی در باره نیمه کاره بودن تخت جمشید چاپ کرد؟ پس چرا حاضر نیستند عواقب این پذیرش را بپذیرند؟! چرا که اگر هویت کوروش زیر سئوال رود بقیه هم به همان نسبت زیر سئوالند؟ ممنون پاسخ: آقای عزیز. فعلا که سهم بنیان اندیشان نظارت بر مظلومیت خود است. مقاله ای در باب ختنه در دین یهود (یهود)یکشنبه 11 دی 1390 ساعت 03:56 AM مهدی - مهدی جمعه 9 دی 1390 ساعت 5:04 PM http://en.wikipedia.org/wiki/Brit_milah#Suction.2C_metzitzah_technique پاسخ: آقای مهدی. کاش کسی این یادداشت را به فارسی برمی گرداند. شهاب شنبه 10 دی 1390 ساعت 2:27 PM با سلام استاد ترجمه مقاله مربوط به ختنه در دین یهود را به عهده من بگذارید. پاسخ: آقای شهاب. دست شما درد نکند. مسلمانی پیش از بعثت پیامبر اسلام (عجز و آوارگی مخالفان)شنبه 10 دی 1390 ساعت 00:16 AM احسان جمعه 9 دی 1390 ساعت 3:08 PM ویکی پدیا ورود اسلام به مالزی را در اوایل(!) قرن هفتم میلادی توسط بازرگانان و صحابه میداند!! بامزه این که در کنار همین مطلب عکس یکی از «قدیمیترین» مساجد مالزی را گذاشته و آن را ساخته شده در قرن هجدهم(!!!) میگوید! پاسخ: آقای احسان. احتمالا و با توجه به زمان کوچ مسلمانان به مالزی، یعنی ابتدای قرن هفتم میلادی، بتوان گفت که این مهاجران زودتر از پیامبر مسلمان شده اند! تصویری از قبر استر و مردخای (شهرهای ایران)جمعه 9 دی 1390 ساعت 3:33 PM abbas جمعه 9 دی 1390 ساعت 05:48 AM http://www.diarna.org/wordpress/Diarnawp/wordpress/uncategorized/march-2010-%E2%80%93-diarna-releases-purim-curriculum-2/ پاسخ: آقای عباس. ممنون. جالب ترین قسمت کامنت تصویر قدیمی قبر استر و مردخای است. کتاب ۲۳ سال و نویسنده واقعی آن (افراد و شخصیت ها)جمعه 9 دی 1390 ساعت 3:29 PM جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:19 AM چه قدر حال می کنم وقتی این همه تناقض تو حرف های شما پیدا می شه! اصلا دریای تناقض! این نتیجه کار خودشونه! ذلک بما قدمت یداک! یکی نیست بپرسه پس ما چرا به این تناقضات نمی رسیم؟ اصلا تقصیر منه که عنوان کامنت رو میذارم حذف! شما که همه رو تایید می کنید! می ترسم این یکی رو تایید کنید! آخرش علت انتساب 23 سال به منزوی رو ندونستم. اینجا می گید گروهیه. اونجا می گید خود منزوی نوشته (بالاخره من هم باید یه تناقض پیدا کنم یا نه؟!!) ولی به هر حال سندی هم دارید که نقش منزوی رو واضح تر کنه؟ فقط افواهی یا مثلا تکیه کلام خاصی هست یا سوتی خاصی وجود داره و از این قبیل؟ پاسخ: جهود. کار گروهی در تلاش های فرهنگی، غالبا به هماندیشی جمعی و مقدماتی اشاره دارد، زیرا تجمیع و بروز اندیشه، عمل آوری کاه گل نیست که جمعی لگد کنند، نویسنده ۲۳ سال در محیط لبنان، از اندیشه تا اجرا، بارها با خاخام و مطران و کشیش مشورت کرده است که مقدمات آن یعنی تقسیم سوره ها به مکی و مدنی قبلا آماده شده بود. در این حال همین دسته بندی سوره ها خود شرکت در تولید کتاب ۲۳ سال شمرده می شود. راستی این عدد ۲۳ را از کجا برداشته و یا از چه راه کشف کرده اند؟! یک رونده ی راه کنیسه نباید فراموش کند که دیگر تالیفات دختر بچه پسند دشتی، به او امکان تالیف ۲۳ سال را نمی دهد. کافی است سوره مائده را چنان که مکتوب است مدنی و از اخرین سوره های نازل شده بشناسید تا دستور وضو را به چند ماه آخر حیات پیامبر برده باشید! واکنشهایی در برابر مباحث جدید (در حاشیه ( جدید))جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:41 AM محمد پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 10:24 PM سلام آقای پورپیرار. امروز با یک آخوند در مورد مسائلی قرآنی بحث می کردم ، خیلی به من توهین کرد و واقعا منو رنجوند. در مورد خمس و زکات با هم بحث می کردیم ، من گفتم که خمس و زکات متعلق به حضرت محمد بوده و نباید به مراجع داده بشه،انگ مرتد به من زد... در مورد ناسخ و منسوخ ، نماز و ... بحث کردیم... آقای پورپیرار ، با توجه به اینکه خود قرآن طریقه ی ادای صلاه را توضیح نداده ؛ چگونه باید آن را به جا آورد؟ آیا مردم مسلمان موظف به پرداخت خمس و زکاتند،اگر بله ؛ به چه کسی باید بدهند؟ منظور از ناسخ و منسوخ چیست؟ آیا روحانیون تقویت کننده ی اسلامند یا ضرابند؟!!! خواهش می کنم ؛ به سوالات من پاسخ دهید؛ واقعا ایشون منو دیپرس کرده! ![]() پاسخ: آقای محمد. بسیاری از اعمال مثلا ختنه کردن را که دستور قرآنی ندارد، بر حسب سنت انجام می دهیم هرچند که سرمنشاء آن را نمی دانیم. در باب سایر پرسش های شما هم باید به دفاتر آقایان علما در قم رجوع کنید. سوسیالیسم و اعتبار آن (سیاسی)جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:37 AM محمد رضا پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 3:33 PM سلام به استاد در تمام دوران ها. می خواستم درخواست کنم حتی اگر چند سطر هم باشد باز هم مطلبی در باب مسائل امروزین سرمایه داری بفرمایید. ممنون می شوم پاسخ: آقای محمد رضا. گمانم بر این است که یادداشت پیشین با عنوانان هوا خوری ۷ ، بیش از آن موثر و قانع کننده بود که به تطویل بیش تر نیازمند باشد. تقریبا ۲۰ سال پیش رساله نسبتا مفصلی در ۵۰ برگ آ ۴ در موضوع سرمایه داری و امپریالیسم تدارک دیدم که به سببی مشغول ویراستاری و چاپ دوباره آنم. بدنیست به چند سطر پایانی آن توجه کنید. «البته هیچ کس تاکنون، چنان که پروفسور ولفگانگ ج. مومسن در اثر مختصر و کم نظیرش «تئوری های امپریالیسم» خلاصه کرده، نتوانسته است به وجه قانع کننده ای علت و آرمان اصلی این هجوم امپریالیستی به بخش عقب مانده جهان را بیان کند. حتی نخستین تئوریسین های لیبرال معتقد بودند که «توسعه تمدن، بازرگانی و صنعت در سراسر کره زمین، حتی با دخالت امپریالیست ها، یک فعالیت اجتماعی موجه و مترقی است». دو سخن در پایان این رساله باقی می ماند. نخست شکست اتحاد شوروی پیروزی مارکس است که می گفت: انقلاب سوسیالیستی در یک کشور واحد به ویزه در یک کشور عقب مانده ممکن نیست. اولترا امپریالیسم اخرین حد گسترش سرمایه داری و در عین حال به معنای پایان توان آن است. به گمان من سوسیالیسم واقعی از این پس و درست از میان تعارضات و کاستی های اولترا امپریالیسم رخ خواهد نمود که ممکن است هیچ شباحتی با سوسیالیسم ستیزه جو و دین انکار نوع شوروی نداشته باشد ولی در معنا چیزی جز همان آرزوهای اجتماعی نخواهد بود. سوسیالیسم نه تنها باطل که حتی معیوب نیز نشده است. ظهور پیش هنگام سوسیالیسم که محصول غلبه عمل گرایان سوسیالیست بر فیلسوفان و نظریه پردازان در کودتای بین الملل دوم بود، حاصلی جز وارد آوردن فشار بر سرمایه داری برای سزارین دوران رشد نهایی نداشت. گسترش فرهنگ سرمایه داری یعنی گسترش دانش و دموکراسی و حد اکثر استفاده معقول از امکانات زمینی برای حیات تمامی عناصر ذی مدخل و این بار از طریقی مسالمت آمیز راه پذیرش سوسیالیسم ، یعنی حد اکثر همکاری ملی و بین المللی بین دولت و مردم و دولت های دیگر را فراهم خواهد ساخت. درک غلط به صورت تناقضات یافت شده در نوشته های آقای پورپیرار (عجز و آوارگی مخالفان)جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:35 AM یک مسلمان پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 1:52 PM اقای پورپیرار شما در جلد اول برآمدن اسلام با اشاره کردن به ایه ای از قران میگویید منظور آن عجم سلمان بوده است و بعد در جلد سوم فصلی را اختصاص به اثبات عدم وجود سلمان داده اید شما در همان برامدن اسلام ذکر کرده اید که طبری در کتابش نقل قول از هیچ کتابی نیاورده در حالی که کتاب های موجود طبری خلاف نوشتار شما در برامدن اسلام را میرساند و بعد در همین اواخر تمام مکتوبات را متعلق به سه قرن اخیر میدانید در حالی که در دوازده قرن سکوت از اشاراتتان بر می اید که هروددت در ۲۴۰۰سال پیش به صورت یک مورخ مزدور هخامنشیان کتابت میکرد بعد در برامدن اسلام عمر مکتوبات را به قرن چهارم هجری به بعد و در این اواخر به قرن دهم به بعد میدانید شما در فصلی از کتاب برامدن اسلام ذولقرنین بودن اسکندر را بر اساس کتبی تاریخی همچون ابوریحان اثبات میکنید و فیلسوفان یونان قدیم همچون افلاطون و ارسطو را مهاجر و گریخته از پوریم و اسکندر را در همان کتاب اولتان سرداری که به تشویق ارسطو به ایران حمله میکند و نجات دهنده مردم باقی ماده از پوریم معرفی میکنید و در این نوشته های اخیرتان منکر هر گونه تجمع بشری در قرون قبل از دهم هجری هستید فردوسی را مزدور شعوبیه و بعد هم وجود شعوبیه و هم وجود فردوسی را منکر میشوید شما بر اساس همین گمانه ها بر آراء لامنس صحه می گذاریید و با اطمینان هم این موارد را اثبات شده می انگارید و این همین طور ادامه دارد اقای پورپیرار بنده به یقین معتقد به تحریفات وافری در تاریخ این منطه از کره خاکی هستم لذا آراءشما علاقه مندم ولی این تناقضات عظیم که من تنها جند نمونه را ذکر کردم سراسر نوشتار شما به تناسب زمان نوشتنش را شامل میشود حتی از کتاب ها و مقالات شما نمیتوان عقایدتان را در یافت در کتاب دوازده قرن سکوت در مقدمه اش متذکر می شوید که این کتاب نباید مورد استفاده انگیزه های سیاسی همچو پان تر کیسم و پان اسلامیسم و ... قرار گیرد و ان را تقدیم به سازمان یونسکو میکنید در کتب برامدن اسلام کتاب را در راستای ایجاد وحدت امت اسلام و نیز در همین اواخر در یکی از مستنداتتان یونسکو را سازمانی که یکی از وظایفش تاریخ سازی برای ملل ضعیف است معرفی می کنید از شما خواهش میکنم به من بگویید را ز این همه تناقضات در نوشتارهای شما چیست با اینکه از کهولت سن جناب عالی باخبرم اما دوست دارم در نوشتاری اقناع کننده توضیح دهید که این تناقضات برای چیست ایا نوشتاری از مورخی حال متخصص هردوره و هر منطقه ای باشد مثلا آراء توینبی یا پالمر یا رالف لینتون یا چایلد و هر مورخ و با ستان شناس معروف با غرض و یا حتی بدون غرض مثل رودلف چرنین مولف کتاب شکست تابو ها که بر علیه یهود و متفقین مینویسد وجود دارد این طور آراء متاخرش اراء متقدمش را به میزان نوشتارهای شما نقض کند من مشتاق جوابم و به هیج وجه هم مغرض نیستم اگر کسی از شاگردان شما هم میتواند جوابم دهد نیز یاریم کند با ارزوی طول عمر و سلامتی برای تمام حقیقت طلبان پاسخ: آقای یک مسلمان. اگر از مقدمه یادداشت اول ایران شناسی بدون دروغ جواب تان را نمی گیرید. از من کار دیگری بر نمی اید جز این که بگویم یک بار دیگر آن مقدمه را بخوانید و یا ده بار از روی ان بنویسید. صالح پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 4:18 PM با سلام آقای یک مسلمان، بارها استاد در مورد آن چه را که شما تناقض گویی فرض کرده اید پاسخ داده اند: « ....بار دیگر اسلوب این بررسی ها را روشن می کنم که بر دو پایه قرار دارد : 1. بررسی نقادانۀ هر مدخل ، بر اساس فرض های موجود 2. بررسی ماهوی و نهائی هر مدخل ، بر اساس برداشت های جدید » http://wwwww.naria.ir/view/14.aspx?id=503 یاس پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 6:17 PM ................................................. آشنائی با روش تحقیق آقای ناصر پورپیرار این یادداشت ، معطوف است به توضیحات و پاسخ هائی که خود آقای پورپیرار ، چندین و چند بار به انحای مختلف ، در صفحات اصلی یا قسمت کامنت های پایگاه معظم « حق و صبر » ، پیرامون اسلوب پیشبرد مباحث در تأملات تاریخی شان مرقوم فرموده اند ؛ آنجا که به عنوان نمونه ، سؤال شخصی به نام آقای « مهرداد » ، در چند و چون همین روش تحقیقِ مورد بحث ، و پاسخ آقای پورپیرار به ایشانرا در قسمت کامنت های پایگاه معظم « حق و صبر » می خوانیم : « با سلام . در کتاب های " تأملی در بنیان تاریخ ایران " ، هیچگاه سخنی از نبودن شخصی به نام فردوسی نکرده اید . تنها با دلائلی که از اشعار خود فردوسی بیرون آورده اید ؛ سخنان او را تلقینات دیگران ، و فردوسی را مزدبگیری گفته اید که به طمع پول شعر گفته است . اگر این مطلب را قبول نمائیم ؛ چگونه مطلب دیگرتان را باید قبول کرد که اصلاَ شخصی به نام فردوسی وجود نداشته و شاهنامه در زمان صفویه و یا کمی قبل از [ آن ] بوجود آمده است ؟ اگر چنین است ؛ دیگر چرا باید فردوسی قلابی در اشعارش سخنانی بگوید که راز مزدبگیری [ او ] را معلوم نماید ؟ آیا نظرتان از زمان تألیف آن کتاب تغییر کرده ( که به نظر من برای محقق ، تغییر نظر اشکالی ندارد ) و یا به دلائلی در آن کتاب ها به این نظر اشاره نکرده اید ؟ » ( مهرداد ، دوشنبه 27 آذر 1385 ، ساعت 30 : 14 ، ذیل مقالۀ آشنائی با ادله و اسناد رخداد پلید پوریم ، مدخلی بر ایران شناسی بی دروغ و بی نقاب ، 16 ) « آقای مهرداد ؛ با وجود توضیحات متعدد ، بار دیگر اسلوب این بررسی ها را روشن می کنم که بر دو پایه قرار دارد : بررسی نقادانۀ هر مدخل ، بر اساس فرض های موجود بررسی ماهوی و نهائی هر مدخل ، بر اساس برداشت های جدید آنچه به نظر شما تناقض آمده ؛ حاصل ناتوانی و یا ناآشنائی در تفکیک این دو مبحث است . در این باب ، تنها مدخل اشکانیان را در هر دو حوزه بسته ام و مابقی مدخل های دیگر هنوز گشوده است . یعنی هنوز کسی نمی داند که در باب هخامنشیان و تخت جمشید و ابنیه و دولت و مظاهر ساسانی و فرهنگ اسلامی و قدرت های سیاسی پیش از صفویه و خود صفویه و گل نبشتۀ بابلی کورش و مسائل بسیار دیگر ، نظر نهائی چه خواهد بود و از آنجا که تمام مدخل های موجود در باب تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام و شرق میانه در دوران پیش و پس از اسلام ، بسیار کلان ، و دریافت آن مافوق ادراک گروه های بسیاری است ؛ پس ناگزیر بر هر یک مقدمه های روشنگر و آماده و آگاه سازِ مفصلی می گذارم تا هضم نظر نهائی آسان تر شود . این مقدمات ، بیشتر بر اثبات وسعت حوزۀ جعل در تلقین و القاء داده های موجود است که موجب وحشت و عصبانیت محافل مخصوصِ وابسته به اورشلیم شده است . » ( ناصر پورپیرار ، دوشنبه 27 آذر 1385 ، ساعت 42 : 20 ، ذیل مقالۀ آشنائی با ادله و اسناد رخداد پلید پوریم ، مدخلی بر ایران شناسی بی دروغ و بی نقاب ، 16 ) جعل های فوق احمقانه برای پوشاندن رد پوریم (حرف های فعلا مبهم !)جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:29 AM khalil پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 1:12 PM موزه گوهر تپه بهشهر http://www.rajanews.com/detail.asp?id=111766 استاد قفسه های سینه ها خیلی تابلو هستند و اگر دقت کنید در یکی از تصاویر که مستند سالمی هست مقایسه کنید نصف بدن زیر لایه خاک محکم مانده ولی در بقیه اسکلتها شن و ماسه را به صورت فله ای برای کهنه نشان دادن بقایا روی اسکاتها پخش کرده اند تا نشان دهند نصفش زیر خاک پنهان است و هیچ آثار حفاری و تمیز کاری دیده نمی شود. پاسخ: اقای khali. این عکس حتی از کتیبه های مجعول نقش رستم نیز احمقانه تر درست شده بود. علت نامه نگاری های اخیر به رهبر ایران (جملات زیبا)جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:28 AM حذف پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 11:24 AM این روزها عکس عبرت انگیزی، که در آرشیو پلیس نظامی برزیل پیدا شده، مردم آن کشور و سایر آزادی خواهان دنیا را مجذوب کرده است.این عکس دختری ۲۲ ساله را پس از شکنجه های طولانی، مقابل قضات نظامی در سال ۱۹۷۰ نشان می دهد.او استوار و سربلند نگاهی به جلو دارد؛ اما قضات، چهرۀ خود را با دست از نگاه دوربین پنهان کرده اند.این دختر کسی نیست جز"جیوما هوسف" رئیس جمهور فعلی برزیل!... پاسخ: آقای حذف. خوب منظور و نتیجه گیری؟! حذف پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 11:27 AM http://izadyar.blogsky.com/1390/10/08/post-107/ سلام اون نوشته از این آدرس بود. نامه عبدالعلی بازرگان به سید علی خامنه ای. خیلی جالب بود. همون بخش رو گذاشتم گفتم شاید هم تایید کنید واسه همین این کامنت روم را با اون نفرستادم. جدیدا همه به خامنه ای نامه می نویسن! گفته به دعوت نوری زاد که ۱۵ تا نامه نوشته دعوت به نامه نویسی شده. جالبترین بخش نامه اش دعوت به صبر و شکر هست! خیلی جالبه! با سلیمان مقایسه کرده و همون حرفای تکراری. این احمقها فکر کردن با نامه نوشتن کاری جلو میره؟!! پاسخ: آقای حذف. شلیک تیرهایی در تاریکی ازسوی کسانی است که به بازی گرفته نشده اند. مثال اعظم این گربه رقصانی ها هم مهاجرانی است که به معنای مطلق بی سواد بود و هست و ماجراهای نسوانی که از برابر دید او رد شده اند از علائق اصلی او حکایت می کند. تناقضات کتاب 23 سال علی دشتی (یهود)جمعه 9 دی 1390 ساعت 02:26 AM تابش پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 10:34 AM با سلام مجدد جناب پورپیرار از نوشته شما در پاسخ به کامنتم اینطور متوجه شدم که نویسنده کتاب 23 سال علی نقی منزوی بوده نه دشتی درسته؟ سوال بعدی: کتاب 23 سال این آقا را خوانده اید و تناقضاتی که در آیات قران مطرح کرده را چطور ارزیابی میکنید؟ تا آنجا که مطلع ام و کتاب اسلام و شمشیر شما را مطالعه کردهام شما اعتقاد به هارمونی خاصی در قران هستید و هرگونه تحریف و تغییر آیات آن را رد کردید و فقط بعضی از سوره های مکی یا مدنی معتقدید که مدنی یا مکی بودن آن اشکال دارد.درسته؟ پاسخ: آقای تابش. دشتی سواد نوشتن چنین کتابی را نداشت. ان روایت دوم صحیح تر است که ۲۳ سال را حاصل کار گروهی در لبنان، به سرپرستی کنیسه و کلیسا و نظارت منزوی می دانند گه در آن زمان مسئولیتی در سفارت ایران داشت. اگر به قران های خطی و مقدم بر دو قرن اخیر رجوع کنید قید مکی و مدنی را در سرتیترهای سوره ها نخواهید یافت. این شیرین کاری از سوی ان یهودی نویسنده کتاب «درس هایی از قرآن» است که حالا نام نحس اش را به یاد نمی آورم که برای نیاز خود ابتدای تصور مکی و مدنی بودن سوره ها را بنا گذارد. آیه هفتم از سوره مبارکه آل عمران را بخوانید که جواب محکمی برای تصور تناقض در قرآن است. رامین-ص پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 5:43 PM سلام: استاد فکر کنم اسم نویسنده یهودی کتاب درسهایی از قرآن"گولدزیهر"باشد. پاسخ: درست است و ممنون نویسنده کتاب ۲۳ سال (افراد و شخصیت ها)پنجشنبه 8 دی 1390 ساعت 11:13 AM تابش چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 8:08 PM سلام جناب پورپیرار یکی از اهالی قلم چند وقت پیش که در مورد نظرات شما با ایشان گفتگو میکردم فرمودند که شما در سال ۶۰ با علی دشتی هم بند بودید.آیا چنین چیزی صحت دارد؟در مورد کتاب ۲۳ سال علی دشتی و در مجموع شخص ایشان و افکارشان خوشحال میشم نظرتون رو بدونم. پاسخ: آقای تابش. اصولا در سال ۶۰ زندان نبوده ام و علی دشتی هم در نیمه دوم سال ۱۳۶۰ مرده است. شاید منظور راوی علی نقی منزوی فرزند آقا بزرگ تهرانی بوده باشد.که در معروف او را نویسنده ۲۳ سال دانسته اند. دشتی یک روخانی از قم بریده و به دربار پهلوی ها پیوسته بود که شیفته عیاشی بود. با این همه در مجموع نه در لباس آخوندی و نه پس از آن مصدر هیچ اندیشه و عمل پیش تازانه نبود، چند کتابی هم به بازار فرستاد که درخشندگی خاصی نداشت. موزه گوهر تپه بهشهر (شهرهای ایران)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 10:20 PM منصور چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 7:51 PM موزه گوهر تپه بهشهر http://www.rajanews.com/detail.asp?id=111766 استاد زمانی برنامه ای از تلوزیون در مورد این بقایا پخش می شد و می گفت آنها مردگان خود را بصورت چمباتمه ای دفن می کرده اند. در حالیکه تابوتهای متحد الجهت کشف شده در جنوب تخت جمشید اثبات می کند دفن مردگان آیین خاص داشته است. آیا بقایای گوهر تپه از یک قتل عام حکایت نمی کند. بخصوص که با توجه به فصل استر تورات مبنی بر غارت نکردن اموال مغلوبین در همه جای ایران از جمله گوهر تپه مردگان همراه با ظروف سفالی یافته شده اند. آیا هیچ کاوش میدانی و مقایسه ای بخصوص در این زمینه بین مکشوفات منطقه ما با سایر نقاط جهان انجام شده است. پاسخ: آقای منصور. فقط یک نگاه به آن قفسه سینه های آک بند و آسیب ندیده، برای رسوا کردن بخش اعظم این بقایا کافی است. یکدست سازی و حفظ یکپارچگی کشور با زبان فارسی (سیاسی)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 7:53 PM انسان چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 2:25 PM جناب پورپیرار نظر شما درمورد یکسان سازی زبا ن با زبان فارسی از برای یکدست کردن کشور از لحاظ قومی و حفظ یک پارچگی کشور در صورتی که نتوان بوسیله زبان عربی این کار را کرد چیست پاسخ: آقای انسان. برای تحقق وحدت ملی نیازی به یکسان کردن زبان اقوام ساکن این یا آن سرزمین نیست، این گونه امور داوطلبانه است و از نقطه نظر دیگری حرکت می کند. تناقضات مداخل جدید (متفرقه)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 7:36 PM یک مسلمان چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 12:06 PM با سلام اقای پورپیرار من در همین اواخر از طریق مستند تختگاه با شما اشنا شدم تا حالا کتاب های دوازده قرن سکوت سه جلد برامدن اسلام حدود ۵۰ مقاله از ایران شناسی بدون درغ و نیز مقالات اسلام و شمشیر شما را در همین اواخر خوانده ام بین کتب خوانده شده با این مقالات و نوشته های اخیر شما ۰برامدن مردم. تناقضات بسیاری وجود دارد بنده این را قبلا به جناب عالی ذکر کرده بودم و شما مرا ارجاع به خواندن مقاله اول ایرانشناسی دادید ولی من مقصود شما را در مقاله اول درست متوجه نشدم اگر زحمتی نیست میتوانید وجود این تناقضات که منتقدان شما بیشتر روی ان تاکید میکنند را برایم بهتر توضیح دهید شاید قبلا در کامنت ها ذکر کرده باشید ولی من همین اواخر به کامنت های شما مراجعه داشته ام پاسخ: آقای مسلمان. آن چه را که تناقض می گویید اسلوب این تحقیق به علت سنگینی مطالب است. وگرنه در سراسر این مدخل ها کم ترین تناقضی وجود ندارد. ناگزیرم بار دیگر خواندن یادداشت شماره ۱ ایران شناسی بدون دروغ را توصیه کنم. طوفان نوح در زاگرس (مستند طوفان نوح)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 02:54 AM عماد معلم سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 8:50 PM آفای جالب این مشهدی که گفتی در اسرائیله ی شهر عربی واقع در 5 کیلومتری شمال شرقی شهر ناصره در منطقه شمالی اسرائیله. جمعیت این شهر بر اساس مرکز امار اسرائیل حدود 6700 نفره که اغلبشون مسلمون اند , قبر یونس پیامبر هم تو همین شهره http://en.wikipedia.org/wiki/Mashhad,_Israel http://www.chn.ir/news/?section=1&id=10312 آقای پورپیرار شما قبلا اینو دیدید http://www.lakestan.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=181&Itemid=9 پاسخ: آقای عماد. هیچ قسمتی از زاگرس استعداد جمع کردن آب تا حدی که دریا شود و در ان کشتی برانند ندارد. قوانین و اصول پایه با ساختن قصه متفاوت است. لحن پاسخ دهی آقای پورپیرار به سوال کنندگان (متفرقه)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 02:50 AM منصور سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 8:10 PM با سلام استاد گرامی وقتی اثبات شد که تاریخ شرق میانه به درازای 23 قرن بکلی جعلی است آنگاه که تار و پودهای تاریخ جهان در این ناحیه جغرافیایی از هم میگسلد خود بخود در دیگر نقاط جهان از جمله اروپا، مصر و شرق دورهم استعداد پایداری ندارد از بنیان باید بازنگری شوند، منظور بنده مراحلی است که تمدن بشری تا رسیدن به نقطه فعلی طی کرده است و شروع آن هم با مقدمه زیبای کتاب برآمدن هخامنشیان است «تاریخ از زمین میروید و چون هر رستنی دیگر بومی اقلیم خویش است». اگر بنا را بر صحت همین مراحلی بگذاریم که دیرین شناسان در باب زندگی بشر عنوان کردهاند و آن را به ده هزار ، صد هزار و حتی یک میلیون سال پیش عقب میکشند، آنگاه وقتی این مراحل را کنار یکدیگر بگذاریم و او را از درون غارها و شکارگری به زمینهای کشاورزی و دامداری کشیده و از روستا نشینی به شهر نشینی و ایجاد حکومت مرکزی سوق دهیم یک انسان منصف برایش این سوال ایجاد میشود پس چرا شرق میانه که حتی مورخان مزدور یهود مانند ویلدورانت هم آن را گهواره تمدن بشری دانستهاند پس از طی این مراحل به یکباره در 2500 سال پیش خاموش شده است و به دنبال آن دلایل بسیاری که در مباحث تآمل در بنیان تاریخ مطرح شده اند ارائه میشوند. در باب سالهای پس از پوریم هم چنان که در مقدمه ایرانشناسی فرمودهاید قطره قطره حقیقت تلخ خداحافظی با توهم تاریخ پر زرق و برق ایران را به اذهان جستجوگر حقیقت چشاندهاید چنانکه پس از 290 یادداشت ایرانشناسی بدون دروغ و چیزی بیش از آن مقالات و کتب دیگر، اکنون براحتی میتوانیم بپذیریم که اجداد ما تا همین 200 سال پیش مسلمان نبودهاند و تا سالها پس از آن با آداب و رسوم مسلمانی بیگانه بودهاند. نمیتوان از تازه وارد انتظار داشت به یکباره این حقیقت هولناک را بپذیرد. شما در این سالها به یک یک موارد رسیدگی کرده و پاسخ دادهاید طی کردن این مراحل برای هر تازه واردی لازم است و او حق دارد سوالات خود در باب همین دوران دروغین پس از پوریم را بپرسد و جواب بگیرد. و پذیرش نبود حیات تمدنی در بازه زمانی 23 قرنه چیزی از استحکام مباحث گذشته نمیکاهد. پاسخ: آقای منصور. رال چنان بوده که هرکس با سئوالات بنیانی بر این وبلاگ وارد شده بدون شنیدن پاسخ بیرون نرفته است. به گمانم اگر کار را همانند قبل با حوصله پیش بریم هضم غذای ثقیل در راه سهل تر و اثر بخش تر می شود. تعداد سربازان نادرشاه افشار (دوران قبل از مشروطه (جدید))چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 02:47 AM محمد سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 6:29 PM برای کسانی که علم دار تاریخ 2500 ساله آریایی شده اند ، واقعا باید از ته دل گریست! از همه بیچاره تر آن کسانی هستند که چنین مزخرفاتی را باور می کنند ؛ «هم روس ها و هم ترکان لجوج عثمانی، بخت خود را آزموده بودند و تنها چیزی را که از خدا می خواستند و در عرصه ی زمینی نیز به جد، بدان می پرداختند، اشتغالات درونی کشور برای نادر شاه بود تا ارتش کارآمد و ترساننده ی چهار صد و سی هزار نفری خود را با پنج هزار توپ و آن همه مهمات به راه نیندازد و حالی که می رفت و می توانست که هر دو امپراتوری را با خطرات جدی انقراض روبه رو کند، از لاک خویش بیرون نخزد و ارکان متزلزل حیات سیاسی شان را به خطر نیندازد». این چرند گویی و هر دم بیلی سخن گفتن به قول آقای پوپیرار بال مگسی ارزش ندارد. اگر کسی نگران وضع مردم و تاریخ مملکت است باید با چنین یاوه پردازانی مقابله کند. ارتش نادر چهارصد و سی هزار جمعیت داشته؟!!! به گمان من اگر این نویسنده ی بی سواد ارقام را هزار برابر هم می گفت ، یعنی شمار ارتشی ها را چهارصد و سی میلیون نفر عنوان می کرد ؛ باز عده ای بودند _ عده ای که چه عرض کنم!، اکثر قریب به اتفاق آریایی پروران !!_که این مهملات را باور می کردند! واقعا عقل هم چیزی خیلی خیلی خوبی است!!! پاسخ: آقای محمد. هم امروز شمار سربازان زیر اسلخه ارتش ایران و ترکیه و عراق به این رقم نمی رسند. تشکر یک دوست (دوستانه)چهارشنبه 7 دی 1390 ساعت 02:43 AM عابدی سه شنبه 6 دی 1390 ساعت 5:00 PM سلام استاد گرامی . از نوشته ی تان لذت بردم. در پناه حق باشید. پاسخ: جناب عابدی. لطف دوستان بسیار بیش تر از مخزن شرمندگی من است. برقرار بمانید. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1403 تا 1428
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر