دکتر محمدعلی الستی (افراد و شخصیت ها)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 2:23 PM جلال سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390 ساعت 3:11 PM سلام استاد گرانقدر خسته نباشید استاد دیروز با یکی از دوستان در مورد نظرات شما بحث میکردیم که دوستم گفت محققی به نام "دکتر محمدعلی الستی" هم مثل شما معتقد به وقوع نسل کشی پوریم می باشد و در این زمینه تعداد8 کتاب تالیف کرده که مجوز چاپ به ایشان نداده اند. آیا ایشان را میشناسید و با نظراتش آشنائی دارید؟ با تشکر پاسخ: آقای جلال. چیزی درباره او نمی دانم. اهل کجاست و اگر کتاب های اش را اجازه چاپ نداده اند این دوست شما چه گونه از محتویات آن ها خبر دارد.؟ چند لینک از استاد غفوری (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 2:20 PM مجتبی غفوری سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390 ساعت 09:10 AM با سلام http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003087394 http://www.borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1107 http://www.kayhannews.ir/900307/9.htm http://www.borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1053 http://www.tabnak.ir/fa/news/166389/تاریخسازی-جریان-انحرافی-از-«تخت-جمشید»! http://www.tabnak.ir/fa/news/165618/شگفتیهای-بنای-تکمیل-نشده-تخت-جمشید http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003022445 http://www.rajanews.com/detail.asp?id=90656 http://www.tabnak.ir/fa/news/166389/%D8%AA%D8% A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF%C2%BB! http://jonamlol.persianblog.ir/post/5132/ http://kalame.co/index.php?option=com_content&view=article&id=11325:--------l-r&catid=10:1389-08-21-19-45-25&Itemid=27 http://qazan.comlu.com/History/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2% 80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF-/ http://www.ghatreh.com/news/7546446.html.%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A-%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D9%8A-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A%D8%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%D9%8A%D8%AF%C2%BB& http://www.ghatreh.com/news/7546446.html.%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%8A-%D8%AC%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%D9%8A-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A%D8%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85-%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%D9%8A%D8%AF%C2%BB& http://www.javanemrooz. com/news/newsreader/javanonline/show-649461.aspx http://www.khabarkhiz.com/news.aspx?id=1893193 http://20upload.com/weblinks/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C/ http://www.magiran.com/nptoc.asp?mgid=2827&number=19937 http://www.magiran.com/nptoc.asp?mgid=2827&number=19937 http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2291698 http://www.farhangnews.ir/site/Default.aspx?tabid=2&CId=4&NewsId=22974http://mojahedonline.mihanblog.com/post/443 http://www.asha.blogsky.com/1390/03/14/post-168/ http://qazan.comlu.com/History/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF--2/ http: //www.tabnak.ir/fa/news/166389/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF%C2%BB! http://shiraze.ir/sysnews/cid/11652/%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE%E2%80%8F%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C_%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%DB%8C_%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%D8%8C_%D8%A8%D9%87_%D9%86%D8%A7%D9%85_%C2%AB%D8%AA%D8%AE%D8%AA_%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF%C2%BB.html شروح و تفاسیر (قرآن)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:49 AM دومینو سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390 ساعت 08:14 AM سلام علیکم استاد گرانقدر آیا منطقی است که بدلیل عدم امکان تفسیر آیات الهی برای مواردی که انسان را با شبهه ایجاد میکند هیچگونه راه حلی وجود نداشته باشد؟ پاسخ: آقای دومینو. تدارک هر شرح و تفسیری بر آیات قرآن، جز افزودن شبهه دیگری بر شبهات موجود نیست. چنان که هر یک از تفاسیر موجود ناقض دیدگاه آن دیگری است که کار فیصله نهایی متن را پیچیده تر می کند. هنوز سوالات باقی اند (نکات بدیع و آموزنده)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:44 AM سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390 ساعت 00:41 AM سلام استاد تا آنجایی که من فهمیدم حکم قرآن در مورد زناکار شامل موقعی میشود که افراد با اختیار این عمل را انجام میدهند!آیا برای مواردی که فردی به زور به این عمل دست میزند هم وجود دارد؟ پاسخ: انسان موکل ورود به این گونه مقوله ها در قرآن نیست. می دانی جمعا چند مجلد تفسیر وشان نزول و از این قبیل برای مان تدارک دیده اند و هنوز تمام سئوالات در جای خود تکان نخورده باقی است؟! زیرا نمی توان گمان های این و آن را در جای کلمات خداوند گذارد. آمون : گاهی اوقات فقط یک سوال کافیست که یکفیه الاشاره ! افشاریه و زندیه (متفرقه)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:41 AM حمید دوشنبه 13 تیر ماه سال 1390 ساعت 11:14 AM استاد در مورد زندیه هیچ مطلبی ارایه نکردید چرابعدازصفویه یکراست اومدین رو قاجاریه؟ کاش در این خصوص نیز کار می کردین درضمن کجا می توان مستند زخم نشر را گیر آورد ازطریق پست میشه برام ارسال کنید پاسخ: آقای حمید. ان شاء الله چیزی از قلم نخواهد افتاد نه زندیه و نه افشاریه. برای زخم نشر هم به تلفن ۶۶۴۹۲۰۴۹ تماس بگیرید. عدم نابودی تمام اسناد پوریم (پوریم)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:36 AM سرود پیروزی شنبه 11 تیر ماه سال 1390 ساعت 4:02 PM با سلام خدمت استاد محترم سوالی برام پیش اومده! البته همونطور که قبلا گفتم هنوز تمام مطالب شما رو نخوندم ولی میخوام مستقیما و بدون جستجو به جواب این سوالم برسم: چطور یهودی که در تمام طول تاریخ دست به جعل برده و اجازه نداده که نسخه های اصلی تورات و انجیل به دست ما برسه و حتی کلی تاریخ دروغین برای ما ساخته تا نسل کشی بزرگ و ددمنشانه پوریم رو لاپوشونی کنه، اجازه داده که داستان این کشتار تو کتابای مجعول کنیسه ای باقی بمونه؟ لطفا اگر در یادداشتهای قبلی به این سوال پرداختین بهم آدرس بدین تا مطالعه کنم چون تا ذهنم از شر این پارادوکس خلاص نشه نمی تونم ادامه بدم ... با تشکر پاسخ: آقای سرود.کار من اثبات وقوع قتل عام پوریم و گستره آن است. این که چرا یهودیان این یا آن عمل را انجام داده و یا نداده اند، از آن که مشاور اجرایی آن ها نبوده ام با من نیست. ضمنا یادداشت های ۱۰۲ تا ۱۰۵ را با دقت بخوانید. یافته های ایرانیان (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:34 AM شنبه 11 تیر ماه سال 1390 ساعت 2:43 PM استاد پایه ستون هایی که در مقاله آن هیئت علمی بی سواد به آنها اشاره رفته که از حفاری های خود ایرانی ها بدست آمده است جعلی اند یا داستان دیگری دارد ؟ پاسخ: اگر دو پایه ستون نوتراش و چند پلکان بی صاحب، نشان یک قصر هخامنشی است، پس در جهان هیچ محوطه غیر هخامنشی یافت نمی شود. دورنمای آینده روشنفکری (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:32 AM عصمت اللهی شنبه 11 تیر ماه سال 1390 ساعت 07:22 AM استاد گرامی درنقد اشاره وار آقای حیدری نیا یه چند جمله ای در سایت مذکور نوشتم: به نظر می رسد چون آقای حیدری نیا در مواجهه با نوشته های آقای پورپیرار یا موحد، معتقد است هر آنچه می گویند نادرست می باشد، دچار چند گاف اساسی شدند که نشان از بی اطلاعی عمیق ایشان دارد! و جالب آن که ایشان آقای موحد را به بی اطلاعی متهم می کنند! مثلا اخراج هرتسفلد از ایران را رد می کنند چون از این موضوع اطلاع ندارند! برای اطلاع ایشان توصیه میکنم کتاب تاراج بزرگ: آمریکا و غارت آثار باستانی ایران را نگاه کنند که بر اساس اسناد وزارت خارجه آمریکا نوشته شده و اسناد مربوط به اخراج هرتسفلد در آن ذکر شده است! بقیه گاف هایشان را به خوانندگان مطلع وا می گذارم تا بیشتر بدانند که ما با افراد متعصب و بی اطلاعی مواجهیم که همه چیز را سیاسی می بینند ، در حالیکه دیگران را متهم به سیاسی بودن می کنند! مثلا با نظریات آقای پورپیرار بجای برخورد علمی ، برخورد سیاسی می کنند، چون واقعا طاقت شنیدن نظریات متفاوت و دگراندیشانه را ندارند و لذا با تخریب هویت افراد سعی می کنند پای سیاست را به میان بکشند. و در نقد ایشان هم چیزی جز تکرار هزاران باره مجعولات رایج ندارند! مثلا حرف ابلهانه هرتسفلد یهودی را تکرار می کنند که معبد یونانی کنار تخت جمشید متعلق به اهورامزدا بوده منتهی به جای اهورامزدا نوشته اند زئوس! می دانید سر کوچه ما هم مسجدی است که در اصل کلیسا است، منتهی به جای عیسی و مریم داخلش نوشته اند محمد و علی!!!!! حد شعور مورخان داخلی دست آموز کلیسا و کنیسه واقعا همین است! پاسخ: آقای عصمت اللهی. حجم باور نکردنی تعصب و نادانی در لایه به اصطلاح روشن فکری ایران، در مواجهه با داده های تاریخی و فرهنگی و هویت شناسانه جدید به خوبی آشکار شد و البته قضاوت آتی درباره آنان بر حقارت شان خواهد افزود. معنای امی بودن (قرآن)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:28 AM فبأی حدیث بعده تؤمنون شنبه 11 تیر ماه سال 1390 ساعت 02:33 AM استاد با بررسی های مکرر در قرآن دستگیرم شد که قصد قرآن از امی بودن نه بیسواد بودن بلکه کتاب آسمانی نداشتن است، اگر لازم میدانید دلایلم را عرضه کنم! پاسخ: شما دلایل تان را بفرستید هرچند به یقین لفظ امی به معنای محروم بودن از تربیت پدر و عاجز بودن از خواندن و نوشتن است. لینکی در مورد ابعاد عالم (متفرقه)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 03:25 AM مهدی - مهدی شنبه 11 تیر ماه سال 1390 ساعت 01:22 AM ابعاد عالم: http://uploads.ungrounded.net/525000/525347_scale_of_universe_ng.swf پاسخ: متایفانه تا ساعت ارسال این کامنت طرف را پیدا نکرده ام تا پیام شما را برسانم. سلامت بمانید. آمون : همین لینک قابل دانلود است و باید توسط مرورگر اینترنت باز شود. اختلاف در جعلیات (کتابت و کتاب نویسی)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 02:53 AM جمعه 10 تیر ماه سال 1390 ساعت 1:13 PM سلام استاد حالا که میدانیم کتاب نویسی از نظر فنی مشکل بوده است و تمام کتاب ها همین اواخر جعل شده اند به چه دلیل ما با کتبی مواجه ایم که منتسب به قرون قبل تر هستند و در عین حال هم آنها را نمی پسندند؟!مانند کتب ابن قتیبه؟!آیا نویسنده آن خود سرانه و بدون رعایت خط مشی جعل نویسی این کار را کرده است؟! پاسخ: ابتدا شخص ابن قتیبه را بیابید تا درباره کتاب های اش گپ بزنیم. اگر کتاب ها جعل باشند پس مولفین آن ها هم ساختگی اند. دو روی سکه تاریخ ایران باستان (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 02:51 AM محمد اوجال پنجشنبه 9 تیر ماه سال 1390 ساعت 2:44 PM با سلام به پورپیرار کبیر و دوستان بنیان اندیش به راستی که آن مطلب درج شده در سایت ayandenews ، جز شایسته همان توصیف موجز "نمایشی از فلک زدگی فرهنگی و بی سر و ته نویسی" نیست. حقیقتا آیا باید به حال اینان خندید یا از سر ترحم گریه کرد؟! شدت سرگیجه ای که در اثر ضربات مهلک و پیاپی مجموعه کتابهای بی بدیل "تاملی بر بنیان تاریخ ایران" و یادداشتهای بی مانند "ایران شناسی بدون دروغ" به آن دچار شده اند را می توان از همان عنوان مطلب دریافت! وَیُحِقُّ اللّٰهُ الْحَقَّ بِکَلِمَاتِهٖ وَلَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ (یونس، 82) پاسخ: اقای اوجال. در این میان دو مطلب دستگیر همگان شد: اگر مخالفان باستان گرایی بخواهند اعلام حضور و وجود کنند، جز مراجعه و توسل به داده های تاملی در بنیان تاریخ ایران، استدلال دیگری ندارند و باستان پرستان نیز برای دفاع از موضع پوسیده و جر خورده خود مطلب دیگری جز تکرار فرمایشات فرمانده های خود در مجتمع یهودی دانشگاه شیکاگو نمی شاسند. لینک به مخالفان (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 23 مرداد 1390 ساعت 02:48 AM شهاب چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 10:26 PM ما هم هرچه در توان داشته باشیم کمک خواهیم کرد پاسخ: ضمن سپاس خوانندگان را به مراجعه لینک http://ayandenews.com/news/31584/ دعوت می کنم که آخرین نمایش از فلک زدگی فرهنگی و بی سر و ته نویسی باستان پرستان است که جز رجوع مکرر به همان دروغ نویسی های شیادان چای خوش کرده در دانشگاه های غربی نیست. این طفلکی گویی به خواندن برگی از انشاء تاریخی محصول کنیسه مشغول است. آمون : این دیگر آخر خودزنی است که کسی لینک مخالف خود را قرار دهد! چه قدر باید .... ! همکاری (دوستانه)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:16 PM reza چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 9:07 PM سلام استاد در رابطه با تهیه مستندهای دیداری و شنیداری از تمام مباحث بنیانی همچون قلم، نقشه های شهرهای ایران،...(همانند اسلایدشوهای استاد طالب حقیقت )، برای من باعث افتخار خواهد بود که قسمتی از هزینه ها راجبران نمایم. قطعا با همت و کمک همه دوستان بنیان اندیش این امر به بار خواهد نشست. پاسخ: آقای رضا. ضمن تشکر حتما نیازها به دوستان اعلام خواهد شد. علت راه یافتن بدون مزاحمت به بازار عمومی (یهود)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:13 PM شهاب چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 2:38 PM آقای علیرضا، مستند ظهور در بررسی انتقال فرعونیسم به اروپا اسناد محکمی ارائه نداده؛ گمانه است. مستند inside the bohemian grove و نیز مستند the order of death هر دو از alex jones مستندهای خوبی در بابا موضوع شما هستند که البته در سریال ظهور هم از آنها استفاده شده است. البته این را هم اضافه کنم که alex jones معروف که دائما ضد ماسونها و نفوذشان در امریکا صحبت می کند، همسر و فرزاندانش و بنا به نقل قولی، حتی اسپانسرهای مالی مستندها و کانال رادیویی ایشان نیز یهودی هستند پاسخ: آقای شهاب. به نحو مطمئنی می توان اعلام کرد که اگر تالیف و تصویری بدون مزاحمت به بازار عمومی می رسد، پس آشکار و پنهان مورد حمایت یهودیان است. به مقدمه کتاب هیچ کس جرات ندارد رجوع کنید و به این مظهر و منظر، که ده سال است بنیان اندیشان را از تصرف هر تریبونی محروم کرده اند. بهشت و جنت (افراد و شخصیت ها)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:11 PM مجید نصراصفهانی چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 11:45 AM بهشت را جنة گفته اند یا به خاطر تشبیه آن به باغهایی که در زمین هست (گرچه میان آن دو تفاوت بسیار است) و یا به خاطر پوشیده بودن نعمتهای بهشت از ما همانطور که آیه 17 سجده به آن اشاره دارد: فَلا تَعْلَمُ نَفْسٌ ما أُخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزاءً بِما کانُوا یَعْمَلُونَ (سجده/17) هیچ کس نمى داند چه پاداشهاى مهمّى که مایه روشنى چشمهاست براى آنها نهفته شده، این پاداش کارهایى است که انجام مى دادند . بَشِّرِ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ کُلَّما رُزِقُوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قالُوا هذَا الَّذی رُزِقْنا مِنْ قَبْلُ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشابِهاً وَ لَهُمْ فیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فیها خالِدُونَ (بقره/25) به کسانى که ایمان آورده، و کارهاى شایسته انجام داده اند، بشارت ده که باغهایى از بهشت براى آنهاست که نهرها از زیر درختانش جاریست. هر زمان که میوه اى از آن، به آنان داده شود، مى گویند: «این همان است که قبلا به ما روزى داده شده بود» و میوه هایى که براى آنها آورده مى شود، همه (از نظر خوبى و زیبایى) یکسانند و براى آنان همسرانى پاک و پاکیزه است و جاودانه در آن خواهند بود. نامگذاری بهشت به جنة از باب تسمیه کل به جزء است یعنی بهشت را با نام بخشی آشکار از آن که متبادر به ذهن است (یعنی چیزی که زودتر به ذهن خطور می کند)، نامگذاری کرده اند. نتیجه آنکه جنة به معنای باغهای با درختان بسیار و سرسبز است و این بخش کوچکی از نعمات بهشت برین است پس بین بهشت و معنای لغوی جنة تساوی کامل معنایی وجود ندارد و بهشت از نظر معنا و مفهوم، اعم از جنة است؛ مگر اینکه کسی مدعی شود جنة در معنای بهشت از نظر استعمالی، اصطلاحا «عَلَم بالغلبه» گشته که در این صورت بحث تمام است. پاسخ: ورود و ظهور آخرین عتیق نیشابوری به این وبلاگ را خوش آمد می گوییم. خرید خوب یا بد گفتن آدم ها (در جهان)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:08 PM abbas چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 04:15 AM استاد امروز برنامهٔ آنوسی رنگارنگ خیلی بعد در بارهٔ شما حرف می زدن ومن فکر می کنم تمام این چیزها بخاطر این است که من برای آنها ای میلی نوشتم که در آن گفت بودم که شما خدای را می پرستن که وجود ندارد اینها به خاطر ضرب زدن به ای میل من این حرفها را می زنند ولی من می دانم که یک موی سر شما به صد ها نفر مثل مجریان رنگارنگ می ارزد درود بر شما و خداوند بزرگ شما را برای ما نگهدارد پاسخ: آقای abbas. شما که خود می دانید این وامانده ها هر چیزی را از دریچه کاسبی نگاه می کنند. و خوب و یا بد گفتن آن ها را می توان با پول خرید. تهیه کلیپ قلم (قلم)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:06 PM حمید فائق چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 03:12 AM استاد با سلام مجدد از آنجا که معتقدم القا مطلب به مخاطب از طریق رسانه های تصویری و فیلم و.. در مجموع امکانات بصری بسیار نافذ تر از کتاب و جزوه میباشد لذا معتقدم که مبحث کلیدی و اساسی قلم را در صورت امکان همچون مجموعه فیلم تختگاه هیچ کس به صورت فیلم در بیاوریم. در کل فکر میکنید هزینه چنین کاری چقدر میشود تا با دوستان شاید بتوانیم هزینه آن را مهیا کنیم. لازم به ذکر است در تمام بحثهایی که جهت روشن شدن افکار سایرین انجام دادم حداقل با این مشکل برخورد کردم که دوستان به رفرنسهایی مراجعه میکنند که اصلا طبق مبحث وزین قلم حضرتعالی دروغین بودن آن مبرهن است ولیکن فرو کردن این موضوع که تمام این کتب و دستنوشته ها نوشته دو قرن اخیر است به مخ مخاطب تنبل کتاب نخون خیلی سخته. اگر این فیلم تهیه بشود مطمئنم که را را خیلی سریعتر طی خواهیم کرد. با تشکر پاسخ: آقای فائق. به هارت و پورت های این و آن توجهی نکنید. در مورد تهیه کلیپ قلم مطمئنا اقدام خواهد شد. البته اگر کار شروع و برآورد هزینه های آن ممکن شد به دوستان مراجعه خواهد شد. دل بستگی به پول (انعکاس و بازتاب)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 7:01 PM abbas چهارشنبه 8 تیر ماه سال 1390 ساعت 02:54 AM استاد سلام وخسته نباشید.استاد زمانی که شما هیچ نظری در بارهٔ رنگارنگ ندادن واقعا دروست بود من به این نتیجه رسیدم که اینها تنها دلیلی که مستندهای شما را نشان دادن فقط بخاطر پول بود مجری برنامهٔ رنگارنگ یک زردشتی می باشد که همیشه تبلیق زردشت وتاریخ دروغ یهودیان واز این به بعد من هیچ رابطهٔ با این برنامه ندارم پاسخ: آقای abbas. به موضوع اهمیت ندهید. بنیان اندیشان از دل بستگی نظایر اینان به پول باری ضرر نکرده اند. دوستان هم زحمات شما را قدر می دانند. نام پدر پیامبر اسلام (ص) (کتابت و کتاب نویسی)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 6:58 PM غصه دار سه شنبه 7 تیر ماه سال 1390 ساعت 9:25 PM سلام استاد خدا قوت نمیدونم قبلاْ راجع به سئوالی که میخام بپرسم بحثی شده یا نه؟! من منظور از الله در اسم پدر حضرت محمد(عبدالله) رو نفهمیدم الله قبل از پیامبر چه مفهومی داشته؟؟ ممنون و خداحافظ پاسخ: از کجا فهمیده اند نام پدر پیامبر چه بوده است؟ خروجی داده های مکتوبی که تولید ان ها را به ده قرن نخست هجری منتسب می کنند، جدی نگیرید. سخنان غیر علمی (عجز و آوارگی مخالفان)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 6:53 PM شهاب دوشنبه 6 تیر ماه سال 1390 ساعت 9:53 PM با سلام استاد عده ای دائما از این عبارت برای پنهان کردن ضعف استدلالی خود استفاده می کنند که سخنان آقای پورپیرار "غیر علمی" است، اندکی درباب روش علمی باآنها سخن گفتم، گفتند علم که وحی منزل نیست! نمی دانم با این جماعت چه کار می توان کرد... --- همیشه برایتان آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت می کنیم. و منتظر مطالب بسیار مفیدتان هستیم. پاسخ پرسش مربوط به ذکر پوریم در قرآن را هم به لطف دوستان یافتم. پاسخ: نباید این باستان پرستان مصیبت دیده ضد عرب و اسلام را بیش از این ازار داد. حالا دیگر از معنای علم در نزد آنان باخبریم: به حقه بازی و دروغ می گویند علم و گفت و گو در باب تاریخچه خط و قلم را تلف کردن عمر می نامند. در چند روز اخیر دو سه نشست با پادوهای یهود در مبحث ایران شناسی برگزار کردم. قیافه آنان درست به حادثه دیدگان فاقد امید می مانست. هیوا سه شنبه 7 تیر ماه سال 1390 ساعت 5:23 PM استاد با سلام آیا از این نشستی که در پاسخ شهاب بدان اشاره فرموده اید روایت ویدیویی هم در دست هست. در صورت وجود چگونه بدان دسترسی داشته باشیم؟ پاسخ: اقای هیوا. به خواست خداوند به تولید ان مشغول خواهیم شد. باید با مجتبی غفوری نازنین در میان بگذارم. ازدواج مسلمان با زنان اهل کتاب (اسلام)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 6:51 PM abbas یکشنبه 5 تیر ماه سال 1390 ساعت 12:13 PM استاد سلام.استاد آیا یک مسلمان می تواند با یک زن یهودی یا مسیحی ازدواج کند؟ممنون پاسخ: آقای abbas. قرآن قدرتمند در برخوردهای اولیه میان اهل کتاب، یعنی میان جهود و نصارا و مسلمان، موکدا جواز همنشینی و همغذایی و انتخاب یار داده است. اما پس از مشرک شدن یهودیان و نصاری این حکم به فرمان دوری از آنان بدل شده و در حال حاضر غالبا شرط صحت عقد را مسلمان شدن زن می گیرند. بررسی تیزبینانه بدنه دولت ایران (سیاسی)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 6:49 PM یکشنبه 5 تیر ماه سال 1390 ساعت 10:44 AM سلام استاد زمان آن نشده نقدی تیزبینانه به آنچه که در داخل ایران میگذرد داشته باشید؟! پاسخ: در این وبلاگ مسائل سیاسی بررسی نمی شود. و البته درک مراتبی که در بدنه دولت ما می گذرد هم، به تیزبینی نیازی ندارد. سایت : از موسی بپرسید (یهود)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:36 PM یکشنبه 5 تیر ماه سال 1390 ساعت 10:34 AM سایت از موسی بپرسید آدرس نداره؟ پاسخ: همان از موسی بپرسید است. آمون : www.AskMusa.com شراب خواری در قرآن (قرآن)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:32 PM توحید یکشنبه 5 تیر ماه سال 1390 ساعت 08:43 AM سلام ولی استاد خداوند در آیه ۲۱۹ خمر را (اثم کبیر) و گناه بزرگ اعلام کرده و طبق آیه ۳۳ اعراف (اثم) حرام است : قُلْ إِنَّمَا حَرَّمَ رَبِّیَ الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ وَالإِثْمَ وَالْبَغْیَ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَأَن تُشْرِکُواْ بِاللّهِ مَا لَمْ یُنَزِّلْ بِهِ سُلْطَانًا وَأَن تَقُولُواْ عَلَى اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ . نمی دانم منظورتان از اینکه در قرآن شرب خمر حرام نیست چیست چون طبق استدلال من از قرآن حرام است . حال باید دید خود واژه حرام به چه معنیست؟ پاسخ: آقای توحید. حکم گناه و گناه کبیره و حکم اقدام به فواحش، با حکم حرام در قرآن متفاوت است. مثلا حکم ربا شدیدتر از گناه و گناه کبیره است، چنان که قرآن متین آن را برابر جنگ با خدا و پیامبر می داند، آیه ۲۱۹ بقره ضمن این که شرب خمر و قمار را دارای منافعی برای مردم ذکر می کند ولی گناه آن ها را بیش از منافع شان می شمرد. بی تردید شراب خواری در زمره گناهان کبیره و از جمله فواحش است ولی بر آن ها حکم مستقیم حرام، چنان که مثلا در اکل گوشت خوک و مردار آمده، در قرآن مبارک جاری نشده است. ترجمه قرآن به فارسی (قرآن)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:29 PM شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 5:43 PM سلام استاد مدت ها پیش خبر ترجمه قرآن به فارسی توسط یکی از محققین که نامشان را به خاطر نمی آورم در قسمت کامنت ها مطرح شد؟آیا این کار در جریان می باشد؟! پاسخ: به خواست خداوند، بله. حد شرب خمر (قرآن)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:27 PM .. شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 4:34 PM سلام بدعتی دیگر: حد شرب خمر http://www.amasumi.net/article-print-103.html قسمتی از لینک فوق: "حد شرب خمر" در قرآن کریم نیست بلکه از روایات مستفاد میگردد که در کتب روایی فریقین بدان اشاره شده است اما در تمام روایاتی که در باب حد مسکر آمده، شخصا حدیث صحیحی که دلالت داشته باشد که حد مسکر را پیامبر اکرم(ص) تجویز و اجراء نموده ندیدم، بلکه در بیشتر روایات استناد به حکم امیرامؤمنین علی(ع) و عمر بن خطاب خلیفه دوم کردهاند که برای نمونه به 2 روایت اشاره میکنم(25). در حدیث اول چنین آمده: عمربن خطاب در زمان خلافتش حکم به زدن 80 ضربه شلاق برای کسی که شرب خمر نموده بود را صادر کرد. این حکم، باعث اعتراض مردم شد و خلیفه متهم به بدعتگذاری و صدور حکمی خارج از دستور قرآن گردید، زیرا در قرآن اگر چه شرب خمر حرام شمرده شده ولی مجازاتی برای کسی که مرتکب آن عمل حرام گردیده تعیین نشده است. از این رو مردم شدیدا متعرض خلیفه شدند و عمر ناچار شد برای ساکت کردن معترضین از علی(ع) چارهجویی کند. امیرالمؤمنین(ع) نیز با این استدلال که: وقتی شخصی شراب بخورد مست میشود و هرگاه مست شد هذیان میگوید و هرگاه هذیان گفت افتراء میزند و کیفر شخص مفتری 80 تازیانه است بر حکم عمر صحه گذاشت!(26). پاسخ: نوشته اید: «زیرا در قرآن اگر چه شرب خمر حرام شمرده شده است». چنین حکمی در قرآن نیست و فقط توصیه به اجتناب شده است. آمون : به نظرم در ابتدای سوره نور، میفر مفتری 100 ضربه باشد. تکرار متعفن (عجز و آوارگی مخالفان)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:24 PM مهدی - مهدی شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 3:53 PM http://www.asha.blogsky.com/1390/03/14/post-168/ http://farhange-melli.blogfa.com/post-15.aspx http://afraz.ir/?p=586 http://www.parsenews.com/1390/03/09/tabnak-pantur/ پاسخ: آقای مهدی - مهدی. به راستی شایسته دل سوزی اند. ده سال است از منابعی می گویند که از ده مسیر قلابی بودن آن ها اثبات شده است. این تکرار متعفن از آن است که از مدخل قلم نیز ادراکی نداشته اند. اوضاع فعلی (سیاسی)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:22 PM شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 11:14 AM سلام استاد استاد در این مملکت چه میگذرد؟!انگار هیچ کس به فکر مردم نیست؟!گویا قهرمان مردم جناب احمدی نژاد هم درگیر بازی های کودکانه ای شده و مردم را فراموش کرده و نمیبیند مردم در زیر این همه گرانی و مشکلات اقتصادی و اجتماعی له میشوند؟! پاسخ: ... والله لایهدی قوم الظالمین. احمد تفضلی و منوچهر اقبال (افراد و شخصیت ها)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:20 PM امیر شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 09:12 AM به تازگی و در حین مطالعه بر روی موضوعی دیگر، به مطلبی در مورد "احمد تفضلی" و انتشار یادداشتهایی منسوب به دکتر "منوچهر اقبال" تحت عنوان کتاب "سه هزار سال دروغ در تاریخ ایران" توسط ایشان برخوردم. این مطالب در وبلاگی به آدرس http://zartosht3000.persianblog.ir وبا اسم مستعار "آشموغ راهیافته" آمده است. هر چه تلاش کردم در اینترنت نشانی از کتاب مذکور پیدا نکردم اما طبق نوشته های نویسنده وبلاگ، نظریاتی در مورد ساختگی بودن دین زرتشت در آن آمده است که با نظریات جنابعالی در مواردی مطابقت می کند. مطالبی هم که باور آنها برای من سخت است از جمله مکاتبات منوچهر اقبال با اینشتین در مورد دین اسلام و تشیع در آنجا ذکر می شود. می خواستم نظرتان را در مورد محتوای کتاب بدانم و اینکه آیا شما به کتاب فوق دسترسی دارید. از توجه شما متشکرم پاسخ: آقای امیر. آن چه برایم مسلم است این که هم ولیان و هم اقبال تاریخ تمدن دست نوشته یهودیان را نمی پذیرفتند و عجیب است که هر دو کاملا زود هنگام و ناگهانی ره سپار دیار عدم شدند. برای بنیان اندیشان توسل به داده ها و معتقدات هردوی آنان نقض غرض است زیرا به همان منابع مکتوب و اشخاصی متوسل اند که هرگز وجود نداشته اند. rembrandt (افراد و شخصیت ها)شنبه 22 مرداد 1390 ساعت 3:18 PM abbas شنبه 4 تیر ماه سال 1390 ساعت 06:14 AM استاد سلام خسته نباشید.استاد در بارهٔ نقاش هلندی به اسم rembrandt چه می دانید؟ممنون پاسخ: آقای abbas. او هم مهره ای در عرصه شطرنج «هنر» در میز کار علوم انسانی است که اختراع شان در یکی دو قرن اخیر و در تمام زمینه ها منجر به کیسه دوزی های فراوانی شده است نظیر آن چه که امروز در زیربنای ورزش ها شاهدیم. مثلا کمی به معرکه گیری گلدانی با چند شاخه گل نگاه کنید، که به گل های دست ساز شبیه اند. این که چنین تابلویی را باید نشان فروغ بلوغ در جهان هنر تشخیص داد و بر آن چند ده میلیون دلار ارزش گذارد، از شگرد های نان آور یهود در دوران جدید است که عرصه فرهنگ آدمی را به بساط داران متنوعی واگذار کرده اند. در شرح حال او منابع فراوانی در وب و به صورت کتاب پیدا می شود، که تشخیص درست و دروغ مطالب آن، چنان که باور صحت تعلق آثار آن ها به رامبراند، ناممکن است. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 962 تا 992
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر