پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱

از پست 1574 تا 1602

دیدار از اندونزی ؛ مقالات سفر به اندونزی  (در حاشیه ( جدید))

یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 7:11 PM

طالب حقیقت

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 10:58 PM
با توجه به مشکل سایت ناریا و عدم دسترسی به انجمن، این مطلب را در اینجا ذکر می کنم.

پیشنهاد تهیه ی آرشیو موضوعی مقالات استاد.

اولین مقاله با موضوع «دیدار از اندونزی» را  که شامل یادداشت های سفر به اندونزی است، از لینک زیر می توانید دانلود کنید:

http://www.mediafire.com/download.php?8u573antbowofts 

تصور می کنم تجمیع یادداشت های مرتبط، تبدیل آن ها به چنین مقالاتی و گذاشتن آنها در سایت های مختلف می تواند تاثیر خوبی در جذب افراد داشته باشد.

دوستانی که مایل به همکاری اند، لطفا اعلام کنند.
پاسخ:
آقای طالب حقیقت. هنوز هم اقدامی موثرتر از توزیع مستندها نیست. گرفتاری ها چنان شاخ و برگی به هم زده، که انتظار صرف وقت موظف از سوی هیچ کس نمی رود. به گمانم نظیر همان کلیپ شما انجام هر اقدام روشنگرانه ای را باید به ابراز علاقه و  استعداد آزاد موافقان
و حتی مخالفان واگذار کرد و انتظار عنایت الهی برای کسب تریبونی عمومی را داشت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبارزه با دروغ پرستان  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 16 بهمن 1390 ساعت 7:09 PM

لب حقیقت

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 10:39 PM
با سلام به استاد و دوستان.

جناب استاد. از اینکه این مطلب مطول و بی ربط را می آورم، جدا عذر می خواهم.

آقای خاخام منوخیم. درست می فرمایید. من هم نظر مفهوم گفته ی استاد را می دانم. منظورم این نیست.
آن موقع، استاد در «قسمت نظرات» گفتند که در دیوان شمس، کلمه ی "عکس" نیست. موضوع مربوط به وبلاگ های قبلی است؛ وگرنه می توانستم شما را به آن ارجاع دهم.

اما به طور کلی، منظور من این است که نه ما اینجا از سر خامی و بی توجهی نوشته های استاد را می خوانیم، آن چنان که فردی مثل 206 پنداشته؛ و نه این کار درستی است که به جای فهم عمق کلام یک فرد، اشتباهات جزئی او را بزرگ کنیم.
می خواهم به همه بگویم که اینجا محل مریدی و مرادی نیست. پورپیرار یک انسان است و کسانی که او را خدا پنداشته اند، در اشتباهند. ما هم با تفکر عصمت پورپیرار در اینجا حاضر نبوده و نیستیم که اگر کسی چند ایراد بگیرد، ما را پراکنده کند؛ اما حق خود می دانیم که اگر دیگران می گویند و می نویسد، ما هم بگوییم و بنویسیم. بنیان اندیشی یک ایدئولوژی نیست؛ یک روش است. کسی مجبور نیست مطالب را بخواند و پیروی کند و ما هم قدرتی بر دیگران نداریم.
می خواهم بپرسم آیا کسی دیگری جز استاد را می شناسیم که دارای روش جدیدی باشد، نظریات بنیانی ابراز کند و حرف نوی داشته باشد؟ کار 206 فرقی با کارهای دیگران ندارد. کار او فقط جابه جایی جزئیات است که نمونه ی آن را به وفور دیده ایم و می بینیم. او خود می گوید که اساس بر حسن نیت است. نمی دانم آخر چگونه ممکن است تاریخی که مردم ایران با آن آشنا نیستند و ساخته ی دست ماموران بیگانه است، بر پایه ی حسن نیت باشد؟ مگر آنها دلشان برای ما سوخته بود و یا اصولا فکر مادی و سودگرایانه ی غربی چگونه با ارسال خیرخوهانه ی این افراد جور در می آید؟
البته باز هم اشکال ندارد، فرض می کنیم اساس بر حسن نیت بوده است. اما وقتی از میان این گفته ها، چندین دروغ و حقه بازی بیرون می آید، آن وقت هر فرد عاقلی به همه ی آن ها شک می کند. مانند این است که شما مبلغی پول از کسی بگیرید و متوجه شوید که یک یا چند اسکناس از آن قلابی است. چه می کنید؟ آیا منطق حکم می کند که همه را مورد بررسی قرار دهید یا خوش خیالانه، همه را معتبر بدانید؟
مشکل ما با او در همان اساس کار نهفته است. ما می گوییم که به علت تقلب های صورت گرفته در تاریخ ایران، بنا به عقل و منطق، همه چیز نادرست است، مگر ثابت شود. اما او می گوید که باز هم همه چیز درست است، مگر رد شود!
مگر قبلا هم اساس بر همین حس نیت ساده لوحانه نبود؟ این نتیجه ی آن شد. آیا کافی نیست؟ واقعا همین تاریخ فعلی چه سودی برای ما داشته است که نبود آن باعث ضرر شود؟ فرض کنید این تاریخ را نداشتیم، چه می شد؟ در یک کلام هیچ! ما می گوییم این کتاب هایی که مبنای تاریخ ایرانند، باید آزمایش شوند. اگر از آزمایش سربلند بیرون آمدند که دهان ما بسته می شود، و الا هیچ یک را شایسته ی توجه و استناد ندانسته و حاصل آن ها را از حد «گمان» فراتر نمی دانیم.
روش استاد، کار جدیدی است که نیازمند صرف توجه و تفصیل بیشتر است. افراد دیگری هم باید این کار را ادامه دهند. مسلما هر کاری در ابتدا مشکلات و ضعف هایی خواهد داشت و این طبیعی است.
فردی که آن قدر سطحی نگر است که برای تخریب وجهه ی یک شخص، نظرات وبلاگ او را تمسخر می کند، در حالی که نظرات طرفداران وبلاگ خود او هم چندان تعریفی ندارد؛ ما را به خاطر پیروی از یک «فکر» تهدید به تمسخر دیگران می کند؛ اشتباهات گذشته ی خود را از یاد برده است؛ با آنکه تعدادی زیادی از افراد جامعه با این نظرات آشنا نیستند(به عنوان مثال، شاید من در شهر خودم اولین کسی باشم که با استاد آشنا شد؛ آن هم به طور اتفاقی و از طریق اینترنت! و نمونه های بسیار دیگری که از شهرهای دیگر می دانم) و به خود اجازه می دهد، اثر این گفته ها را با تبلیغت وسیع تاریخ فعلی مقایسه کند؛ آیا شایسته ی رهبری یک گروه است؟
البته ما نظرات مخالف را هم می خوانیم و درستش را می پذیریم؛ زیرا که در این صورت، تفاوتی با دیگران نخواهیم داشت.
من البته برای این فرد، به خاطر ناراستی های گذشته ی او، احترامی قائل نیستم؛ اما انصافا برخورد محترمانه ی آقای قشقایی را با او ببینید، که حتی حاوی تشکر هم هست؛ اما رفتار 206، دقیقا همان رفتاری بود که در برابر من و شاید دیگرانی که با او گفتگو کرده اند، انجام شد و جالب است که 206  مدعی هم هست!
و اما درباره ی خود من؛ آقای عارف خان 206. نمی دانم چرا خود را به نادانی می زنید. من از کردهای جنوبی هستم. مگر شما به کرمانشاه نرفته اید؟ نمی دانید که در آنجا اوضاع فرهنگی چطور است؟ کدام قوم پرستی؟ کدام کرد؟ اینجا که دیگر چیزی نمانده است.
من قبل از اینکه با استاد آشنا شوم یک باستان پرست فارس گرا بودم. تاریخ می خواندم، شعر می گفتم و به طور کلی، پیرو فرهنگ رایج فارسی و عرفان و حضرات مورد علاقه 206 یعنی حافظ و مولوی و سعدی بودم. اما در میان شعرهایم حتی یک شعر کردی نبود. چرا؟ چون کردی را ضعیف می دانستم و در ضمن، آنقدر که فارسی می دانستم با کردی آشنا نبودم! و علاقه ای هم به قومیت خود نداشتم. حالا شما می خواهید مرا با خودم آشنا کنید و بگویید من به دلیل قوم پرستی به این وبلاگ آمده ام؟
البته جزء قومیت های غیرفارس ایران بودن، شاید خود عامل محرکی برای جذب به بنیان اندیشی باشد، ولی همه ی آن نیست؛ همان طور که ترس عامل توجه به خداست؛ اما علت خداگرایی نیست. فکر نمی کنید برای بررسی قومیت های ایران خیلی کم تجربه اید؟ تصدیق گفته های استاد برای من، لااقل درباره ی قومیت خودم بسیار ساده است. ما نه معماری بومی داریم، نه خط و نه آثار معماری فاخر. افتخارم هم این است که تا به حال هیچ قومیتی را تمسخر نکرده ام و اکنون اساسا قومیت را به رسمیت نمی شناسم. به فکر اتحاد بر اساس اندیشه ام، نه نژاد.
پاسخ:
آقای طالب حقیقت. در مرحله کنونی برخورد با دروغ نویسان و دروغ ستایان در حوزه علوم انسانی، با به دست داشتن و برداشتن حربه بنیان اندیشی، بسیار ساده شده است: شمس تبریز از آن روی مترسکی ساخت کنیسه است که در زمان او که هیچ ۵۰۰ سال پس از او هم هنوز تبریز نداشه ایم. بقیه قیل و قال ها هم قربی ندارد و  آواز غرابی بیش نیست..   
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

حیات حیوانات دریایی در طی طوفان نوح و نقل تورات  (مستند طوفان نوح)

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 5:20 PM

محمد

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 1:12 PM
سلام بر پورپیرار کبیر خسته نباشید. ممنون از جواب اخیرتان

ببخشید در مبحث طوفان نوح سؤالی را که می پرسم شاید جواب داده باشید اما در حال حاضر و برای اطمینان خاطر بنده و دوستان هم اتاقی می پرسم که چه لزومی داشت خداوند به نوح دستور جمع آوری هر جفت حیوان را بدهد که این در صورتی امکان پذیر است که طوفان جهانی باشد.سپاسگذارم اگر راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
آقای محمد. دستور حمل زوجی از تمام حیوانات در قرآن نیست. در تورات آمده اس ت که بر اثر طوفان حیات در زمین برچیده شد. حال آن که طوفان لااقل قادر به کشتن حیوانات دریایی نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آقای فاروق صفی زاده  (افراد و شخصیت ها)

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 5:19 PM

آیدین قشقایی

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 12:51 PM
محق ارجمند جناب آقای پورپیرار
وقت بخیر
با سلام
عرضی خدمتتان داشتم. آیا شما با شخصی به نام فاروق صفی زاده آشنایی دارید؟ اگر بله، ایشان را چگونه ارزیابی می کنید؟
=========
نام: فاروق

نام خانوادگى: صفى‌زاده

تخلص: بوره‌که‌یى

سال تولد: 15/11/ 1346

نام پدر: توفیق

زادگاه: تکاب افشار (آذربایجان غربى)

تحصیلات :

دکتراى فلسفه پزشکى

دکتراى پزشکى باستان

دکتراى الهیات و معارف اسلامى

دکتراى تاریخ

دکتراى فرهنگ و زبان‌هاى باستانى.

داراى درجه‌ى پروفسورى در ایران‌شناسى.

داراى درجه‌ى اجتهاد در فقه.

دکتراى ادیان.

از مفاخر نام‌آوران و چهره‌هاى ماندگار.

از برترین‌هاى آموزش کشور.

از برگزیدگان پیشکسوت کشورى در همایش تجلیل از بازنشستگان نمونه نیروهاى مسلح.



(دریافت دکتری پزشکی باستان از هندوستان)

هدایت مشاوره‌ى داورى پایان‌نامه‌هاى کارشناسى ارشد و دکترى.

بیش از 20 پایان نامه‌ى کارشناسى ارشد و دکترى (هدایت ـ مشاوره ـ داورى).

تصویب صدها طرح و تحقیق رساله و پایان نامه با تأییدات این‌جانب در موضوعات گوناگون.



تدوین و اثبات دکترین‌هاى تاریخى:

اثبات دروغ بودن شخصیت الکساندر مقدونى با دلایل تاریخى و زبان شناختى و متون باستانى.

اثبات دروغ بودن شخصیت‌ها ى یونانى همچون: سقراط، بقراط و ارسطو.

اثبات قدمت و پیشینه‌ى 9 هزار ساله‌ى مادها و 8 هزار ساله‌ى هخامنشیان.

اثبات جایگاه و محل دقیق دریاچه‌ى باستانى چیچست در آذربایجان.

اثبات آریایى بودن سومریان.

اثبات وجود 9 زردشت در تاریخ ایران.

اثبات ایرانى بودن حضرت ابراهیم خلیل (شیخ الانبیاء) با دلایل تاریخى.

اثبات ایرانى بودن حضرت محمد (ص) پیامبر مکرم اسلام با دلایل تاریخى و متون دینى و احادیث.

اثبات زادگاه زردشت پیغمبر و وجود زردشت در چهارده هزار سال پیش.

اثبات پیشینه‌ى چهارده هزار ساله‌ى تقویم در ایران باستان.

اثبات مادینه (مؤنث) بودن مهر استوره‌اى در مقابل نظریه‌ى نرینه (مذکر) بودن مهر.

اثبات خلقت زن پیش از مرد از دیدگاه علمى و متون دینى، باستانى.

اثبات هبوط آدم و حوا در ایران.

اثبات آریایى بودن یهودیان و منشأ آریایى دین یهود.

اثبات نظریه‌ى داروین از دیدگاه قرآن و کتاب مقدس.

اثبات ذوالقرنین بودن کوروش کبیر هخامنشى به روایت قرآن و احادیث اسلامى.

اثبات کروى بودن و جاذبه‌ى زمین توسط ایرانیان براى نخستین بار در جهان.

اثبات ایرانى بودن کراوات در دوران باستان.

اثبات تاریخ یک میلیون ساله‌ى تمدن ایرانى.

اثبات پیشینه‌ى علم ریاضیات، علوم پزشکى، فیزیک، ستاره‌شناسى در ایران باستان.

اثبات ایرانى بودن نظریه‌ى نسبیت انیشتین.

رد وجود سلسله‌ى دروغین سلوکیه در ایران با دلایل تاریخى و متون باستانى.

و...



تألیفات

تألیف و چاپ 320 عنوان کتاب در زمینه‌هاى ایران‌شناسى، تاریخ، فرهنگ، ادیان و عرفان.

مقالات: بیش از دو هزار مقاله‌ى چاپ شده در نشریات داخل و خارج از کشور.

مترجم قرآن کریم به پارسى سره با مقدمه‌ى دکتر بهاءالدین خرمشاهى، زیر چاپ.



مصاحبه‌هاى رادیو تلویزیونى

بیش از 100 مصاحبه‌ى علمى رادیو تلویزیونى در موضوعات گوناگون.

پاسخ:
آقای قشقایی. یک قدرت فرهنگی ایشان را که کار هرکسی نیست از قلم انداخته اید:  بالانس زدن روی انگشت سبابه و راه رفتن روی مژه های چشم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اختلالات اینترنتی در دسترسی با سایت  (متفرقه)

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 5:13 PM

محمدرضا نیسی

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 09:32 AM
استاد عزیز
اگر برایتان مقدور است لینک سایت naria.ir را در وبلاگ قرار دهید
ممنون و فی أمان الله
پاسخ:
آقای نیسی. دو روز است که نتوانسته ام سایت را باز کنم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یک اشتباه تایپی کوچک  (متفرقه)

شنبه 15 بهمن 1390 ساعت 5:09 PM
جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 4:35 PM
محمدخان، صادق خان (با برادر کریم خان اشتباه نشود) که سرداری بدون ج برادر خود را مامور تسخیر کرمانشاه کرد. اما صادق خان تقریبا بی آن که بجنگند شکست خورده و نزد برادر خود بازگشت. محمدخان زند، پس از بازگشت برادر خود از کرمانشاه، با ده هزار سپاهی شخصا عازم تصرف کرمانشاه شد.». (پرویز رجبی، کریم خان زند و زمان او، ص 52)



سرداری بدون چی بوده؟ فقط ج مونده.
پاسخ:
جمله کامل چنین است:

محمدخان، صادق خان (با برادر کریم خان اشتباه نشود) برادر خود را مامور تسخیر کرمانشاه کرد. اما صادق خان تقریبا بی آن که بجنگند شکست خورده و نزد برادر خود بازگشت.:
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارزش خط میخی در جهان  (کتیبه ها)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:08 PM

نتاب

پنجشنبه 13 بهمن 1390 ساعت 9:15 PM
با سلام
استاد فرمودید کە بتمام کتیبه های عهد هخامنشی در هر کجا و به هر صورتی که باشد، جعل جدید و تازه حک شده است.

پس آیا میتوان گفت خط میخی نیز جزو اختراعات ھمین یکی دو قرن اخیر است؟
آیا خط میخی بە غیر از ھخامنشی بە کس دیگری در تاریخ ربط دادە شدە است؟
پاسخ:
نتاب . کاربرد خط میخی و نیز معنا گذاری شیادانه بر کلمات آن، محدود و  ناچیز تر از آن است که در ردیف دارائی های فرهنگی جهان ثبت شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

محتوای تورات فعلی  (یهود)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:05 PM

khalil

پنجشنبه 13 بهمن 1390 ساعت 12:47 PM
سلام بر استاد ارجمند و دوستان بنیان اندیش
نسل یافث
2پسران یافث عبارت بودند از: جومر، ماجوج ،
مادای، یاوان ، توبال ، ماشَک و تیراس .
3پسران جومر: اَشکناز، ریفات و توجَرمِه .
4پسران یاوان : الیشه ، ترشیش ، آتیم و رودانیم .
5فرزندان این افراد بتدری ج در سواح ل و جزایر
دنیاپخش شدند و اقوامی را با زبانهای گوناگون به
وجود آوردند.(تورات-پیدایش10)
برج بابل
در آ ن روزگار همه ء مردم جهان به یک زبان
سخن می گفتند.(تورات-پیدایش11)

فکر کنم تناقضی در کار است
استاد در شجره نامه های توراتی هر کدام نزدیک 400-500سال عمر کرده اند، ولی هریک قریب 1 الی 6 فرزند پسر شده اند !! و حاخام بعد از این حرفها یاد دختران و پسران نسل بعد می افتند.

از سام تا ابرام
(27-24 : 1تواریخ 1 )
10 و 11 این اس ت نسل سام : دو سال بعد از طوفان ،
وقتی سام 100 ساله بود، پسرش * ارفکشاد به دنیا
آمد. پس از آن سام 500 سال دیگر زندگی آرد و
صاحب پسران و دختران شد.
12 و 13 وقتی ارفکشاد سی و پنج ساله بود، پسر ش شالح
متولد شد و پس از آن ، ارفکشاد 403 سال دیگر
زندگی آرد و صاحب پسران و دختران شد.
14 و 15 وقتی شالح سی ساله بود، پسرش عابر متولد
شد. بعد از آن شالح 403 سال دیگر زندگی آرد و
صاحب پسران و دختران شد.
16 و 17 وقتی عابرسی و چهار سال ه بود، پسرش فالج
متولد شد. پس از آن ، عابر 430 سال دیگر زندگی
آرد و صاحب پسران و دختران شد.
18 و 19 فالج سی ساله بود آ ه پسرش رعو متولد شد.
پس از آن ، او 209 سال دیگر زندگی آرد و صاحب
پسران و دختران شد.
20 و 21 وقتی رعو سی و دوساله بود، پسرش سروج
متولد شد. پس از آن ، رعو 207 سال دیگر زندگی
آرد و صاحب پسران و دختران شد.
22 و 23 وقتی سروج سی ساله بود، پسرش ناحور به
دنیا آمد. پس از آن سروج 200 سال دیگر زندگی
آرد و صاحب پسران و دختران شد.
پاسخ:
آقای خلیل. هر برداشتی از تورات کنونی که در ابتدای آن خداوند را صاحب فرزندانی چشم چران و زن باره می گوید، مردود است و نورات نازل شده بر موسای پیامبر را هم برای مقایسه موجود نداریم، پس داد و ستد گفتار با تورات های کنونی و با یهودیان عقلانی نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عقاید یک ترک  (زبان ها)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:04 PM

بیر تورک

پنجشنبه 13 بهمن 1390 ساعت 12:21 PM
استاد عزیز من خود یک ترک هستم و اصلن هم به ایران و ایرانی ماندن و چیزی از این قبیل اعتقادی ندارم. مستند تختگاه هیچ کس را هم دیده ام و در آن مورد با شما موافقم. اما این که بعدا بیاییم و همه مشاهیر شرق را مجعول یهود بدانیم بنظر من مثل دروغ بزرگ هیتلری است. نمی توان باور کرد که یهود حافظ و مولوی و... را جعل کند شاید قبرش جعلی باشد که اصلن قبر هم نداشته باشند مهم نیست. مهم جهان بینی این شاعران است که در مولوی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر هم واقعا یهود چنین آثار گرانبهایی را آفریده اند و لو قدمت این آثار به ۵۰ سال هم نرسد به نظر من باید آنها را ستود. ویک سوال این که شما که همه چیز را متعلق به یهود دانسته اید. از کجا دین ما هم ساخته آنها نباشد و با فرض شما این بیشتر منطقی تر است. حال برای ما مهم نیست که اصلن فردوسی بوده یا نه و یا اصلن چه کسی این به قول ترکها گوپنامه-دروغنامه(ترکها در کنایه از شاهنامه می گویند) را سروده است. مهم تاثیر فعلی و نژاد پرستی فارسهاست که زبان مارا و همه ملیتهای ایرانی را وهم نژادشان را با تکیه بر آن انکار و تحقیر می کند. به نظر من باید فاشیزمی را که به سادیسم تبدیل شده است از بین برد. تا همه راحت زندگی کنیم و گرنه باید به همه احترام گذاشت. من از فارسها نفرت ندارم. ادبیات و زبان آنها و همه دنیا را محترم می شمارم . ولی با فاشیزم مبارز خواهم کرد  
پاسخ:
آقای بیر تورک. بد نبود عقیده شما، که مجعولات را هم می پسندید، در باب مستند طوفان نوح را هم می شنیدیم. به هر حال تا تعیین تکلیف با تورات نفیسی به زبان ترکی و متعلق به 125 سال پیش ، این حرف های شما  بی اثر است. و البته با هر نوع فاشیسم عینی و ذهنی باید ستیزه کرد و شما هم در تقدیس یهودیان  به خاطر دیوان قلابی خافظ و مولانا کاملا آزادید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبارزات یهود با اسلام  (یهود)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:03 PM

غصه دار

پنجشنبه 13 بهمن 1390 ساعت 09:57 AM
سلام استاد

می خواستم بگم اون موقع که همه جو گیر شده بودن و از کوچیک تا بزرگ مملکت ذوق زده انقلاب های قلابی تو کشورهای عربی بودن... شما اولین کسی بودید که اصل قضیه رو فهمیدید و هشدار دادید.
حتما خبر کشته شدن ۷۳ نفر در مسابقه فوتبالی در مصر  رو شنیدید...
معلوم شد کیا تو خیابونا شب و روز پلاس بودن و واسه انقلابشون زحمت کشیدن... اینا واسه اسلام آبرو نذاشتن.
از راهی دور دستاتونو میبوسم......
پاسخ:
آقای غصه دار. یهودیان اگر این روزهای دشوار برای کنیسه را پیش بینی می کردند، که با پول و جعل و جنگ و نصب آنوسی در مقامات عالی و انواع توطئه های دیگر هم قادر به کنترل مردم آزادی خواه  نمی شوند، بی شک دعوت پیامبر به دین اسلام را می پذیرفتند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

گفته ها و ناگفته ها  (در حاشیه ( جدید))

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:02 PM

علیرضاـ۱

چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 12:17 PM
با سلام
اقای عساکره

یکی از اهداف ساخت فعلی تاریخ ایران ایجاد قالب های ذهنی برای کشمکش و تنفر اقوام منطقه از یکدیگر است.
جنگهای خیالی ایران و اعراب و چنگیز  مغول و   به فنا دادن نقشه ایران توسط  ترک ها  و جنگ افغان ها و قتل عام ایرانی ها (ان هم توسط نعره زدن افغانی ها )  و غیره
نمودار ایجاد این قالب های ذهنی را میتوان امروزه در سیاست های امروز کشور های منطقه با یکدیگر را دید.

برای اگاهی بیشتر از بقیه اهداف و بقیه جعل ها مطالب ایران شناسی بدون دروغ استاد را مطالعه کنید.
پاسخ:
آقای علیرضاـ۱. هنوز و به خواست خدا بیان نکته اصلی در راه است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زبان فارسی و اصالت آن  (زبان ها)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:01 PM

آیدین قشقایی

چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 12:06 PM
محقق ارجمند جناب پورپیرار
با سلام و خسته نباشید
من یک سئوالی در مورد اطلاق قوم تاجیک توسط بومیان شیراز و مرودشت و حتی لرهای استان فارس به کسی که با لهجه تهرانی فارسی صحبت می کند داشتم. می خواستم بدانم آیا اطلاق این نام به این قوم خود می تواند دلیل بر جعلی بودن نامی با عنوان قوم فارس و زبانی به نام فارسی باشد؟
پاسخ:
آقای قشقایی. اگر ثابت شد که کتیبه های اصطلاحا زبان فارسی باستان در تخت جمشید و عمدتا بیستون حک جدید است و کتاب های فراوانی به زیان فارسی ولی با خط عبری وجود دارد، چنان که پیش از این و در لااقل 5 یادداشت بررسی کرده ام. زبان فارسی نوعی یدیش یهودیان است که تا همین اواخر با خط عبری نوشته می شده، تنها برای عقب ماندگان فرهنگی پذیرش چنین تاریخچه ای برای زبان فارسی دشوار است. دمختصر این که  تدارک خط و زبانی با نام فارسی باستان فقط با قصد سرپوش گذاردن بر این حقیقت بی بدیل است که ماهیت صاحبان اصلی زبان فارسی را مخفی نگهدارند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

درخواست ارسال عکس  (متفرقه)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 5:00 PM

abbas

چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 08:50 AM
http://aliqapoo.com/2009/04/26/abstract-art/
پاسخ:
آقای abbas. ممنون حیف که تصویر نداشت.  
 
 
 
 
abbas
چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 11:53 AM
استاد سلام .استاد اگر ایمیل خود را برای من بفرستید من می توانم عکس ها را برای شما بفرستم ممنون
پاسخ:
آقای abbas. ای میل من همان ای میل وبلاگ است.info@karangbooks.com  
lممنون
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نشانی های بنی عباس  (متفرقه)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 4:59 PM

عساکره

چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 01:20 AM
با سلام خدمت استاد عزیز
بنده در خوزستان ساکن هستم واز قومیت عرب می باشم بعداز اینکه دو مستند جالب را تماشا کردم واقعا چشمم به حقایق باز شد وهمه ان اطلاعات تاریخی که در دوره تحصیل یاد گرفته بودم را روی انها خط بطلان کشیدم و ضمنا مخالفین شما که دم از کوروش میزنند به من بگویند اگر واقعا کوروش پیامبر بوده ویا صفات پیامبران را داشته است چرا اسم او در بین اقوام منطقه نیست و تقریبا در همین صد واندی سال پیش سر دراورد ولی اسم اسکندر از قرنها پیش در بین اقوام عرب لر کرد افغان بلوچ وغیره موجود میباشد وسوال دیگر در رابطه با پوریم است چرا خلفای بنی عباس  پایتخت خود را در خراسان انتخاب کردند اگر واقعا اصفهان یا شیرازی در ان موقع وجود داشته است  
پاسخ:
آقای عساکره. ابتدا باید بنی عباس را نشان دهید و اثبات کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارزش کتیبه های هخامنشی  (هخامنشیان)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 4:59 PM

نتاب

چهارشنبه 12 بهمن 1390 ساعت 00:20 AM
با سلام،
کتیبەھای بیستون را بە سە دستە تقسیم کردە بودید. میشود گفت ھر سە دستە آنھا نوکندە ھستند؟
پاسخ:
بدون شک تمام کتیبه های عهد هخامنشی در هر کجا و به هر صورتی که باشد، جعل جدید و تازه حک شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتیبه های منتسب به هخامنشیان  (هخامنشیان)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 4:58 PM

علیرضاـ۱

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 11:14 PM
با سلام  


بدلیل اینکه مرتبه چندم هست که در باره  دروازه  ورودی تخت جمشید وکتیبه آن مطلب نصب میشود  مجبور به گفتن مطلب حایز اهمیتی هستم که برتری ایرانی های باستان نسبت به تمام دنیا را اثبات میکند

شواهد حاکی از ان است که  کتیبه این دروازه کاربردی دیگری  هم  داشته  وآن تعیین نمره عینک برای مهمانانی بوده که از سراسر دنیا به تخت می امدند
بر پایه همین تحقیقات  مصریها از  قدرت دید کمتری نسبت به ایرانیها برخوردار بودند  زیرا کتیبها و نقوش خود را با خطوط  بسیار درشتری  نصب میکردند.

http://www.nvisible.com/1111/1/1PhotosN5.html
پاسخ:
اقای علی رضا-۱.  اگر با خبر می شدید که اثبات نوکنده بودن کتیبه های تخت جمشید و بیستون و تخت جمشید چه گونه فرهنگ عمومی جهان را زیر و رو خواهد کرد تقاضای تجدید آن گفت و گوها را پیش می کشیدید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینکی برای چند عکس قدیمی  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 14 بهمن 1390 ساعت 11:53 AM

abbas

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 07:32 AM
http://lalettredelaphotographie.com/archives/by_date/2011-06-09/2687/pierre-loti-writer-photographer-traveler
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یهود و دروغهای بزرگ  (یهود)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 11:03 PM

مصطفی

دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 7:20 PM
سلام استاد!

جالبه برام بدونم اینهمه زحمت و مشقت و در نهایت بی اعتنائی از طرف محافل مختلف رو چرا و به چه هدفی به دوش میکشید؟...

البته من هنوز به طور کامل فیلم های مستند شما و کتب شما رو مطالعه نکردم و فقط به طور اجمالی مطالبی از شما و همینطور مخالفان و موافقان شما خوندم

دوست دارم به طور کامل و با تئوری شما (که ظاهرا شدیدا بهش معتقدید) آشنا بشم. اما جالبه برام که شما شخصیت حافظ رو هم ساختگی دست یهود میدانید

همینطور جائی دیگه خوندم که مولوی و کلا خیلی از بزرگان ایرانی رو ساخته دست یهود و تخیلی و افسانه نامیدید!

حافظی که گوته فیلسوف و اندیشمند بزرگ آلمانی در قرن 18 میلادی شیفته شخصیتش شده بود و به وفور در آثارش به این مسئله اشاره کرده بود، حال یا گوته هم درگیر توهم شده بود و یا او نیز از عوامل یهود و فراماسون بوده!!!

من دنبال سوالاتی هستم که بعد از آشنائی کمی که با فرضیه شما پیدا کردم در ذهنم نقش بسته

لطفا ازطریق ایمیل به من بگید چطور میتونم کتابها و فیلم های شما رو تهیه کنم.

لینک های دانلودی پیدا کردم که متاسفانه مشکل داشتند و نتونستم دانلود کنم

ممنونم...
پاسخ:
آقا مصطفی. یادداشت های تاریخی منظم و نامنظم لااقل به ۳۵۰ نمونه می رسد. توصیه می کنم ابتدا دی وی دی ها را ببینید و سپس  یادداشت های تحت عنوان ایران شناسی بدون دروغ را بخوانید. مطمئنا سئوالات تان ته خواهد کشید و در جای آن خشم قدرتمندی خواهد رویید که ناگزیر منتهی به دشمنی  با یهودیان خواهد شد که  سازنده اصلی این دروغ ها  و مرکز و مسئول تمام درهم ریزی های فرهنگی و سیاسی جهان اند. برای خرید کتاب ها و دی وی دی ها به تلفن ۶۶۴۹۲۰۴۹ رجوع کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تکرار یادداش هواخوری  (متفرقه)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 11:01 PM

حذف

دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 1:24 PM
سلام
چی شده که این رو دوباره گذاشتید؟ ویرایش شده هستش یا همون قبلیه است؟
پاسخ:
همون قبلیه. کامپیوتر ما به لطف خاخام افسار پاره کرده!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبدا معماری های ایران  (شهرهای ایران)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 10:59 PM

aydin

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 6:34 PM
استاد در اصفهان در حال ساخت بزرگترین میدان جهان هستند . در تبریز در حال اتمام کاشیکاری های فیروزه اسلام (مسجد کبود) می باشند . گویا آن به عهد صفویه ساخته شده و این به عهد قویونلوها . آن را عباس قلی ساخته و این را جهان قلی !!! در این روزگار وحشت ناک اگر این سرگرمی را نداشتیم واقعا از درد می پوسیدیم .
پاسخ:
راه کار آن ها کسی را متعجب و یا مومن نمی کند. فقط در دست بنیان اندیشان حربه کارآی دیگری می گذارند تا ادعا کنیم چرا تمام این یا آن دست آورد معماری و دیگر مناسبات ساکنان این منطقه، مبداء دورتر از ۳۰۰ سال قبل ندارد؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصاویری از اماکن مذهبی  (متفرقه)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:42 AM

abbas

دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 04:52 AM
http://raminbox.blogspot.com/2007/04/blog-post_17.html
پاسخ:
آقای abbas. ضمن تشکر معلوم نیست چرا لینک های ارسالی باز نمی شود  
 
 
 
 
 
علیرضاـ۱
دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 06:03 AM


http://www.ronayphoto.com
پاسخ:
این یکی هم به همان ترتیب.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روابط زن و مرد در قرآن  (قرآن)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:35 AM

محمد اوجال

دوشنبه 10 بهمن 1390 ساعت 03:20 AM
آن برج های ساعت، تنها در حکم "شواهد"ی هستند مقوّم و مبرم ادعایی "از پیش اثبات شده". ادعایی که نه تنها بنای مورد بحث را حاصل سعی یهود می داند، بل آن شخصی را  که گفته می شود در آنجا خوابیده است را نیز بر ساخته ذهن یهود و یا حداقل فردی از اعظام یهود می داند!
پاسخ:
خانم سارا. در قرآن برقراری ارتباط میان زن و مرد، تابو شناخته نشده و
بل طرفین و به خصوص مردان را به رعایت تکالیفی ساده، مانند بخشیدن حصه ای از مال و رعایت آزادی و احترام، که اجرای آن برای هرکس میسر است مکلف می کند. آن چه شما پرسیده اید در شرایط اختیار و نه اجبار نهی نشده ، زیرا هر عقد همراه رضایت و نه از سر اکراه، کاملا  قرآنی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مشابهتی از کنیسه و کلیسا به مسجد  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:30 AM

علیرضاـ1

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 10:20 PM
اقای محمد اوجال
با سلام

در مورد comment شما                                                  ( یکی از نکات لو دهنده ای که شاید بیش از همه جلب توجه می کند، آن "برج های ساعت کلیسایی" بر فراز برخی از ورودی هاست)
......................................................
عکس این قظیه نیز صادق است

http://travelerfolio.com/travelerfolio/photos/vatican_city_00.jpg

ایا گنبد کلیسای سن پیترو را نیز متاثر از بناهای اسلامی بدانیم .یا مسجدی در سابق ؟

به نظرم این موارد احتیاج به بررسیهای بیشتری برای اثبات کلیسایی یا مسجدی بودن دارد .
با تشکر  
 
 
 
 
 
 
علیرضاـ۱
یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 11:04 PM
اقای اوجال

کنیسه ها یی هم هستند که دو مناره دارند

http://www.theodora.com/wfb/photos/czech_republic/jubilee_synagogue_prague_czech_republic_photo_prague_gov.jpg

http://www.sacred-destinations.com/czech-republic/images/plzen/synagogue/resized/facade-wc-cc-norbert-aepli.jpg


del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شیخ  شلتوت  (حرف های فعلا مبهم !)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:27 AM

علیرضاـ۱

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 9:28 PM
سلام
استاد  اگر مقدور هست اطلاعاتی در باره شخصی به نام شیخ  شلتوت  در زمان پهلوی    میخواستم.
برقرار باشید.
پاسخ:
آقای علیرضا. به تر است به گوگل رجوع کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

احتمالی از حضور فعلی بقایای یونانیان در افغانستان  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:25 AM

زین العابدین پنجابی

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 7:45 PM
سلام خدمت استاد و سایر دوستان عزیز

جناب *** در شرق افغانستان در دره ی سرسبز و حاصلخیزی که در قدیم با نام کافرستان و امروزه به نام استان نورستان شناخته میشود مردمی بلند قامت و چشم آبی زندگی می کنند مردم روستاهای نورستان برخلاف دیگر مناطق افغانستان از میز و صندلی استفاده می کنند و صاحب آیین و رسوم و سنت هایی هستند که برای سایر مردم عجیب است و شاید از همین جهت آنها را کافر می نامیدند مردم افغانستان نورستانی ها را اولاد اسکندر مقدونی می دانند و اگرچه ما میدانیم که اسکندر هرگز به این منطقه نرفته است اما شواهدی دال بر ریشه های یونانی این مردم وجود دارد مثلا به عقیده بعضی از محققین زبان نورستانی یشتر با ساختارو فرهنگ یونانی قابل تعریف است و مقالات زیادی در این باره نوشته شده است مردم نورستان در حدود صد یا صدو پنجاه سال پیش مسلمان شده و نام منطقه شان از کافرستان به نورستان تغییر کرده است.

شاید اگر فرضیه یونانی بودن مردم نورستان حقیقت داشته باشد این خود نشانه ای از مهاجرت گسترده یونانیان به سرزمین های پوریم زده دارد

جهت مطالعه بیشتر سرچ کنید "نورستان + یونان"  
 
 
 
 
 
 
 
زین العابدین
یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 7:52 PM
ببخشید استاد یادم رفت این لینک را هم به کامنت قبلی اضافه کنم
تصویر یک دخترک نورستانی
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Girl_in_a_Kabul_orphanage,_01-07-2002.jpg
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعداد روزهای آفرینش زمین و آسمان در قرآن  (قرآن)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:24 AM

محمد

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 6:09 PM

سلام بر آقای پورپیرار خسته نباشید.

پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمین را در شش روز  آفرید -  (56)سورة الأعراف
پروردگار شما، خداوندى است که آسمانها و زمین را در شش آفرید  (3)      سورة یونس
همان (خدایى) که آسمانها و زمین و آنچه را میان این دو وجود دارد، در شش روز آفرید(59) سورة الفرقان
او کسى است که آسمانها و زمین را در شش روز  آفرید(7)    سورة هود

آیات فوق صراحتا گویای آن است که خداوند آسمان ها و زمین را در شش روز خلق فرمود. اما مطابق آیات زیر:
-بگو آیا شما به آن کس که زمین را در دو روز آفرید کافر هستید و براى او همانندهایى قرارمى‏دهید؟! (9)سورة فصلت  
او در زمین کوه‏هاى استوارى قرار داد و برکاتى در آن آفرید و مواد غذایى آن را مقدر فرمود، - اینها همه در چهار روز بود- درست به اندازه نیاز تقاضا کنندگان! (10)سورة فصلت  
سپس به آفرینش آسمان پرداخت، ... در این هنگام آنها را بصورت هفت آسمان در دو روز آفرید...   (11و 12 ) سورة فصلت  

جناب پورپیرار کبیر آیا اعداد فوق در ترجمه هستند که بار معنایی جداگانه می گیرند یا مطلب چیز دیگری است. خواهشاً راهنمایی بفرمایید.منتظرم
پاسخ:
آقای محمد. به آیه هفتم از سوره آل عمران رجوع و به توصیه آن عمل کنیدُ، پاسخ تان را دریافت خواهید کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

متکلمین به زبان عربی و مسلمانان  (زبان ها)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:21 AM

***

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 3:41 PM
استاد عزیز سلام.
ظاهرا این روزها خیلی مشغولید و فشار کار زیاد!! کم لظفی کردید که فرمودید:
اگر از خواندن مدخل های کلان دچار سرگیجه می شوید، ساده ترین کار این است که خودتان را درگیر نکنید.

یعنی بعد از ۵ سال مطالعه آثارتان و کامنت گذاشتن روزانه و عاشقانه و معتاد وار بر روی وبلاگتان بنده را با یک سوال منطقی از کلاس بیرون کردید؟!!
من سوالم این بود چرا یونانیان تا این مناطق صعب العبور نفوذ کردند نگفتم که این آثار یونانی نیست که! شما میتوانستید بگویید به عنوان مورخ با این اسناد ثابت کردید یونانیه و این اقوام در این مناطق صعب العبور حضور داشتند حالا چرا تا این نقاط آمدند وظیفه مورخ نیست و باید در آینده توسط تیمی با مثلا بودجه مناسب و زمان کافی کار بشه تا شاید جوابش مشخص شه.
اگر یادتان باشد ۲ ماهه پیش نیز در دفترتان خدمت رسیدم و پرسیدم چرا با وجود اینکه اثبات کردید در سفرنامه اندونزی که اقوام مهاجرت کرده به اندونزی جزو اقوام هندی-آفریقایی هستند و به دلایلی ترک وطن کردند با وجود آنکه مسلمان بودند و هنوز اسلام با تفسیر یهود به گوششان  نخورده بود چطور حداقل ان قوم نژاد آفریقایی ساکن در اندونزی به زبان عربی صحبت نمیکنه؟در صورتیکه خواستگاهش آفریقایی هست که الان قسمت مسلمان نشینش به عربی تکلم میکنه.

یادمه شما در جواب فرمودید:
به عنوان مورخ ثابت کردم که اقوام حاضر در اندونزی مهاجرین آفریقایی-هندی هستند و حالا چرا عربی صحبت نمیکنند کار زیاد و تیم جدایی میطلبه .و وظیفه من نیست.

بنده هم از جواب شما قانع شدم.همین
درخصوص سوال دیروزم هم میتوانست همین اتفاق بیفته.
پاینده و پیروز باشید.
پاسخ:
آقای ***. گفت و گو درباره یونانی بودن مهاجرینی که پس از شکست از رومیان و آتش زده شدن آتن که در باستان شناسی اروپا مستندات معتبری از آن در کاوش ها به دست آمده و حتی بازسازی شده، به روشنی و همچنین با سند گرفتن سکه های آنان، در کتاب سوم ساسانیان، عرضه شده است. چه طور شما که 5 سال است به این وبلاگ رجوع می کنید هنوز در فهم کامل اصلی ترین ورودیه ها معطلید، چرا که خواندن آن مباحث به راستی جای گریزی برای مردود شناختن مدخل باقی نمی گذارد. همین طور است در باب مهاجران آفریقایی گریخته از گلوله کلیسا و کنیسه به دورترین نقطه عالم که نوشته بودم شرط مسلمانی، دانستن زبان عربی نیست با این توضیح که جز مسلمانان نجد دیگر مسلمانان هر اقلیمی عرب زبان نبوده و عرب زبان شده اند. مطلب این است که اگر از حیطه شهرها و مراکز و روابط اجتماعی بیرون رویم، هنوز هم قبیله های بدو در شمال و مرکز آفریقا و یمن و دیگر خلیفه نشینان منطقه، عربی را با چنان لهجه ای تکلم می کنند، که غالبا مفهوم نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکسهایی از ایران در حدود قرنی قبل  (شهرهای ایران)

سه شنبه 11 بهمن 1390 ساعت 02:17 AM

abbas

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 11:23 AM
http://tajikam.com/forums/index.php?/topic/2796-early-photographers-of-persia-central-asia-sven-hedin/
پاسخ:
آقای abbas. ممنون از ارسال لینک. ظاهرا مسافرت به تاجیکستان نباید بدون اجر باشد!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

حضور یونانیان در افغانستان  (در جهان)

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 12:28 PM

***

یکشنبه 9 بهمن 1390 ساعت 02:26 AM
استاد سلام
در خصوص جوابتان به آقای پنجابی در مورد آثار یونانی افغانستان، یعنی میفرمایید یونانیان ترک وطن کرده از سرزمین مادری به غیر از سرزمین پوریم زده ایران حتی تا عمق افغانستان با وجود شرایط صعب العبور و شرایط بد آب و هوایی نیز نفوذ کردند!!دلیل نفوذ تا این مناطق کمی عجیب نیست؟!آیا سرزمین خالی از سکنه ایران برای کلونی های یونانی کافی نبود؟ ضمنا در خصوص مجسمه های به اصطلاح بودا که طالبان چند سال پیش منفجر کرده بود نیز آیا یونانی بودند یا جعلی و نوساخته. با تشکر فراوان
پاسخ:
آقای ***. کار من اثبات یونانی بودن آثار مانده در افغانستان و خراسان بزرگ و نقش رستم و معابد جنوبی بیرون از صفه تخت جمشید و بخش هایی از بیستون است که اسناد آن را در کتاب سوم ساسانیان تحت عنوان پوریم و اشکانیان آورده ام. این که شما چه چیزی را باور می کنید و یا نمی کنید و یونانیان چرا این یا آن تصمیم را گرفته یا نگرفته اند، بیرون از مطالب مطرح در این مدخل هاست. شما اگر توان اش را داشته باشید مثلا باید ادله عرضه شده را تایید یا رد کنید. اگر از خواندن مدخل های کلان دچار سرگیجه می شوید، ساده ترین کار این است که خودتان را درگیر نکنید.

هیچ نظری موجود نیست: