معدودین (دوستانه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 9:00 PM رحمانی دوشنبه 4 مهر 1390 ساعت 10:40 AM با سلام خدمت همگی إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ سَوَاءٌ عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ(6 بقره) یُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا یَشْعُرُونَ(9 بقره) به یاد پوریم زدگان و رخداد پلید و ویرانگر پوریم و به امید شناخت کامل پوریم و مشرکان پوریم ساز با سلام و خسته نباشید خدمت ابرمرد تاریخ شرق میانه ما فقط و فقط می توانیم بگوییم اجرکم عند الله با اجازه استاد خستگی ناپذیر ... برای اینکه شخصی بتواند این مباحث را درک کند باید لااقل چند مورد اساسی را درک کرده باشد ، آمار ، تناقضات ، شبیه سازی و بحث های کلان درک هر کدام از اینها قسمتی از شیادی ها را برملا خواهد کرد، البته همیشه شیادان جلوتر از ابلهانی هستند که قرنها بعد ترفند الان آنها را خواهند فهمید، پس برد، همیشه با شیادان حرفه ای است، مگر اینکه کلان راه، در اختیاز باشد که ما معتقدیم قرآن آن کلان روشن گر است و بدون تمسک به آن ، شیادان جهان خوار برنده همیشگی خواهند بود و اما توضیح هر کدام ... . "و اگر نبود، روشنگریهای استاد کامل، ما هم در بهترین حالت کدخدامنشی بیش ، نمی شدیم!!! چنانکه اینهمه مسلمان مخلص ،کدخدامنشی بیش نشده اند؟!" وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا با تشکر فراوان پاسخ: آقای رحمانی. حسن گشودن مباحث مغز دار این است که دیدار شما را میسر می کند. به حقیقت که مشرفین کامل به معجر این گفتارها بسیار اندک اند. در پناه ایزد یکتا بمانید. نام اصلی کتاب "از زبان داریوش" هاید ماری کخ (متفرقه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:56 PM مجمد اوجال یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 7:02 PM استاد، سلام نام اصلی کتاب "از زبان داریوش" هاید ماری کخ خاطرتان هست؟ هر چقدر در اینترنت جستجو کردم، نه برای نام نویسنده و نه کتاب، تقریبا هیچ نتیجه در بر نداشت!!! در ویکیپدیای فارسی و انگلیسی هم صفحه ای برای معرفی وی وجود ندارد!!؟؟ پاسخ: آقای اوجال. اسم اصلی کتاب را ان شاء الله فردا برای تان پیدا می کنم. مشکل درک مطابق اصل کلمات قرآن (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:55 PM منصور یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 2:08 PM سلام علیکم اگر امروز تنها متن معتبر و قابل استناد قرآن است، ما مجبوریم آن را فقط از روی خودش بفهمیم. قرآن خود بارها و بارها از ما خواسته چرا در این آیاتش تفکر نمی کنیم، تدبر نمی کنیم، تعقل نمی کنیم، تفقه نمی¬کنیم. استاد نازنین ممنون می شویم ما روشن بفرمایید که خداوند دقیقا از ما چه خواسته است. چون ظاهرا تا معنی کلمات و جملات را نفهمیم نمی توانیم در آنها تفکر و تدبر کنیم. از کلمات منضم به «ماادریک» که بگذریم، کلمات بسیار دیگری هم غامض و متروک به نظر می¬رسند، از بسیاری از این کلمات هم می¬توان گذشت(آنهایی که مربوط به امتهای پیشین بوده)، اما بسیاری کلمات در قالب یک حکم از سوی خداوند ارائه شده و باید اجرا کنیم. این احکام در بسیاری موارد شخصی است، اما در بسیاری موارد دیگر جنبه اجتماعی پیدا می کند مانند مجازات های مختلف از جمله قصاص، دزدی، طلاق، کشتن دشمنان و منافقان، .... این اوامر خداوند در باره روابط مومنان با خانواده خود، با دیگر مومنان، با مشرکان، با دشمنان و منافقان. دیگر نمی¬توانیم بگویم هر کس هر قدر از قرآن فهمید کفایت می کند و در دیگر آیات و کلمات تعمق و تجسس نکند، چون تاویل است و خدا آن را نهی کرده است. شما الان می بینید که دستآویز چماق بدستان در اجبار زنان به پوشیدن روسری همین آیه 59 سوره احزاب است که یک آیه در مورد یک رفتار شخصی است به قول معروف یک آیه تدافعی است نه تهاجمی. اگر تنها مرجع معتبر برای تمام قوانین اجتماعی و حقوقی را قرآن بدانیم، آنگاه لازم است کلمات و آیات آن را بخوبی درک کنیم مبادا کسی را به ناحق اعدام کنیم، مبادا آبروی کسی را به ناحق بریزیم، مبادا.... پاسخ: اقای منصور. مشکل درک مطابق اصل کلمات قرآن از آن روست که مسلمانان هلال شرقی اسلام زبان عرب نمی دانند و مشکل دیگر هم نبودن متن عربی متعلق به قرون مقدم بر اسلام و نزول قرآن است و کلیدی نداریم که تردیدهای معنا گذاری موجود بر لغات قرآن را از طریق مقایسه با متن همسن و همسان بگشاییم. توجه می دهم که عرب عهد نزول آیات سئوالی در باب معنای واژه ها نداشته است. همین مطلب می رساند که سعی ما غیر عرب ها در معنا گذاری و نصب حدسیات خود در جای لغات اصیل زبان عربی همان تاویل می شود. تایید کامنت (دوستانه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:54 PM فریبا حاجی زاده یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 10:22 AM سلام عدم نصب کامنت من نشان داد که شما در گفتارتان صادق نیستید. جناب استاد آنچه که باعث میشود من بین شما و سایر افرادی که ادعای مبارزه با یهود و فراماسونری دارند تفاوت قائل شوم و به شما و درستی راهتان اعتقاد پیدا کنم تاکیدتان بر تحقیق روی قرآن است. اگر امروز حرفتان را عوض کرده اید من نیز نظرم را در مورد شما عوض خواهم کرد. لطفا موضوع را روشن کنید. پاسخ: خانم حاجی زاده. کامنت شما و جواب آن نصب شده و طبیعی است که در تغییر عقیده نیز آزادید. فریبا حاجی زاده یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 7:31 PM نه استاد من یک کامنت نصب نشده و بی جواب دارم. تغییرعقیده به این سادگی نیست و من هم آدم دمدمی مزاجی نیستم. انتظار دارم مسئله را روشن کنید. چون هیچ کدام از خوانندگان شما مقالات هادوا و ملک یمین را فراموش نکرده اند. پاسخ: خانم حاجی زاده. در مورد ملک یمین و هادوا گفت و گو در باب ترجمه هدفمند است نه تاویل و تفسیر. فریبا حاجی زاده یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 8:26 PM بین تفسیر با تحقیق تفاوت هست و منظور آیه هفت سوره آل عمران نهی تاویل و تفسیر می باشد و نه تحقیق. منظور شما برای من روشن نیست برای همین به خودم حق میدهم از شما پاسخی روشن و دقیق بخواهم. این جمله(اگر امروز حرفتان را عوض کرده اید من نیز نظرم را در مورد شما عوض خواهم کرد) هم از سر ناراحتی نصب نشدن کامنتم بود. لطفا ابلهانی مثل عارف شادی نفرمایند. چرم نوشته (قلم)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:52 PM رامین.ص یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 03:48 AM با سلام: استاد گرامی در سایتی که آقای مهدی معرفی کرده بحثی در مورد ایران شناسی200اورده که شما هم ان را اینطوری معرفی کرده اید:"نمونه جاودان از پیکرتراشی قدیم رومن امپراتور آگوستوس از دوران ماقبل تولد مسیح"در سایت معرفی شده ,اعلام شده در دستان این امپراطور شیئی مانند کاغذ نوشته ای وجود دارد.نظر شما در این مورد چیست؟با تشکر. پاسخ: آقای رامین ص. در هیچ یک از آدرس هایی که اعلام کرده اید، چنان مطلبی نیست. لینک بگذارید. ضمنا چرم نوشته هایی با مضامین بومی و محلی ولی نه کتاب، دیده شده ولی برای شبه کاغذ تعریفی داده نشده است. مهدی شنبه 2 مهر 1390 ساعت 11:00 PM استاد عزیز سلام ببینید این جهود چه چیزهایی در مورد یادداشت قلم شما نوشته است> http://quraninmylife.blogsky.com/1390/07/02/post-11/ واقعا ثابت کرد که دست صد یهودی را از پشت بسته است. آمون : احتمالا منظور در کامنت اول، همین کامنت دوم باشد که درج شد. به ساعت کامنت ها عنایت داشته باشید. کشف معانی قرآنی (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:47 PM فریبا حاجی زاده شنبه 2 مهر 1390 ساعت 2:18 PM سلام احکام توصیه ها و قوانین قرآن برای ما مسلمانهاست و تا زمانی که نسبت به آنها نااگاهیم قادر به عمل نیستیم. ضمنا جهل به قانون توجیه قابل قبولی برای عمل نکردن به قانون نیست. در قرآن کلمات و عباراتی وجود دارد که معانی آنها در هنگام نزول آیات آشکار و واضح بوده است اما اکنون برای ما مبهم است. این مسئله گویای این واقعیت است که در دوره ای بین قرآن و مسلمانان چنان فاصله ای می افتد که معانی اصلی گم میشوند و سودجویان معانی بدلی و گمراه کننده جایگزین میکنند. آیا اگر هدف و نیت کشف صورت واقعی و معنای مورد نظر خداوند باشد و این عمل با تکیه بر خود قرآن و قواعد و رهنمودها وکلیدهای قرآنی انجام شود و بعبارتی از خود کتاب دور نشویم و بدنبال تعابیر و تفاسیر دلخواه خود نباشیم و از یاد نبریم که خداوند ناظر بر ماست آنگاه ما یک عمل نهی شده مرتکب شده ایم!؟ آیا پذیرش معانی نادرست و یا جاهل ماندن به کلام خدا نهی شده نیست!؟ پاسخ: خانم حاجی زاده. از هر راهی که بروید و هر معنا و جای گزینی که بسازید متن قرآن نیست و ماجرا همین است که پیش نظر دارید. ره نمود قرآنی در این باره همان آیه هفتم آل عمران و پیروی از روش راسخون در علم است. نهی تأویل (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:45 PM فرشته شنبه 2 مهر 1390 ساعت 1:31 PM سلام من شنیدم که خانواده آقای صالحی همه بهایی هستن،هر چی کافره اطراف آقای رییس جمهور رو گرفته، استاد می فرمایین که درباره لغات قرانی تفحص نشه ولی اگه این کار صورت نگیره همه مجبورن همون مطالبی رو که تا حالا یهود به خورد این ملت داده رو بخونن و قبول کنن پاسخ: خانم فرشته. یهودیان تاکنون نتوانسته اند به قصد خزاب کاری و مفاهیم تراشی به متن قرآن وارد شوند و جز چند مورد مثلا ربیون باکسره بر حرف ر که عرب امروز معنای آن را نمی داند ضمن ترجمه، شیطانی های ابلهانه و آشکار کرده اند. بنا بر این، اصل متن در مقابل و در دست ماست که ذره ای با فروفرستاده نخستین فاصله ندارد. بدین ترتیب اشکالات از ترجمه ها بیرون تراویده نه از متن دست برده یهود. در عین حال من چیزی نمی فرمایم. آیه قرآن است که تاویل را مجاز نمی داند. ساعات کاری / ملاقات (دوستانه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:44 PM *** جمعه 1 مهر 1390 ساعت 11:42 PM استاد عزیز سلام امیدوارم سایه شما سالها و سالها بر سر ما باشد در مورخه چهارشنبه ۳۰-۰۶-۹۰ صبح قبل از پرواز با دفتر شما تماس گرفتم و خدمت آقایی که گوشی را گرفته بودند عرض کردم که از جزیره لاوان تا ۱ ساعت دیگه پرواز دارم به مهرآباد و مشتاق زیارت استاد هستم و بعدش باید برم مازندران( کارمند شرکت نفتم و ۲ هفته جزیره لاوان مشغولم و ۲ هفته استراحت برمیگردم محل سکونتم و کنار خانواده) فرمودند هر وقت رسیدید تماس بگیرید تا هماهنگ کنم. راس ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ۲ هفته کار روی یکی از سکوهای نفتی رسیدم تهران و مشتاقانه زنگ زدم و خانمی گوشی گرفتند و فرمودند استاد تا یکشنبه نیستند!!! جالب اینجاست ۳ ساعت قبلش که تماس گرفته بودم اون آقا نفرمودند استاد نیستند!! غرض از این نوشته : لطف میکنید برنامه کاریتون یا ساعاتی که میشه ملاقاتتون کرد را بفرمایید؟ پاسخ: آقای *** از گردش قضیه ای که می فرمایید بی خبرم و باید سئوال کنم ولی علی المعمول روزهای زوج از 10 صبح تا 3 بعد از ظهر درخدمتم الا روزهایی که در حد معینی سلامت نباشم. به تر این که زمان حضورتان را قبلا و با تلفن اطلاع دهید. لباس در برابر حجاب (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:42 PM مسعود سنجری جمعه 1 مهر 1390 ساعت 1:57 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار عزیز سلام علیکم غرض از این گستاخی اینجانب در حضور شما استاد گرامی این بود که اغلب برای فهم معنی و حدود پوشش به مفهوم حجاب در قرآن مراجعه می شود. حال آنکه پوشش و آنچه از آن مستفاد می شود به معنی لباس بازمی گردد که خداوند هدف آنرا " لتقیکم باسکم" و همین طور "یواری سوأتکم" و ... عنوان کرده. حجاب آنگونه که از معنی آن برمی آید مانند سدی بین زن و مرد در شرایط و ظروف معینی عمل می کند می تواند پرده یا دیوار و نظایر آن باشد و در نظر گرفتن آن بعنوان لباس نمی تواند مقصود باشد. لذا نظر شما در این خصوص دقیق و صحیحتر است. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. این مطلب درست است و غرض رعایت هایی است که خجاب، چه دیوار و پرده باشد و یا لباس، به اجرای آن کمک می کند و البته حتی همین دستور حفظ حجاب در قرآن موردی است. آمون : گاهی دلم می خواهد هیج نگویم از نگفتنی ها. در خصوص ارتباط مشایی با اسراییل (متفرقه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:41 PM *** جمعه 1 مهر 1390 ساعت 1:12 PM جناب جلال میتونید دقیقا بفرمایید کی استاد در خصوص ارتباط مشایی با اسراییل صحبت کردند؟!!!! پاسخ: جناب *** . اگر جوابی رسید به من هم منتقل کنید. بسته کنیسه ای هجوم به قرآن (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:39 PM عابدی جمعه 1 مهر 1390 ساعت 12:35 PM سلام استاد خسته نباشید. از ای میل بانک هنوز خبری نشده است! امیدوارم دوستانی که در این چند روز بر کلماتی از قرآن دقیق می شوند را هم احوال عتیق ندانید. پاسخ: جناب استاد عابدی. تعطیلات پی در پی مانع اجرای کار بانک شده و یا لااقل این طور بهانه می آورند. البته که دوباره فشار خواهیم آورد. در مورد کار روی لغات هم، حکم قرآن نهی آن است. در این مورد شک نیاورید که این گونه برخوردها در قرآن پیشینه و دیرینه ندارد و تفسیر و توضیح بر ایات و کلمات قرآن جزیی از بسته کنیسه ای هجوم به قرآن است که از تولیدات و توجهات جدیذ مشرکین است. زرین تاج قزوینی ملقب به طاهره قره العین و وزیر خارجه ایران (سیاسی)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:37 PM ساده دل جمعه 1 مهر 1390 ساعت 10:11 AM زرین تاج قزوینی ملقب به طاهره قره العین اولین زنی که چندهمسر داشت و اولین زنی که کشف حجاب کرد(البته به خاطر فساد نه هرمونتیک قرآنی) عمه بزرگ کسی است که هم اکنون در تصدی مقام وزارت امور خارجه است دکتر علی اکبر صالحی!!!!!! برای ریاست جمهوری آینده نقشه کشیده اند به وبگاه دکتر شهبازی بروید و مقاله بسیار جالبی که در این باره است مطالعه کنید پاسخ: اقای ساده دل. اندکی دیگر حوصله کنید تا حقیقت بر تمام ما روشن شود. ضمنا آن که قلم اش درستایش هخامنشیان و رد پوریم کار می کند، از صد یهود بدتر است. چهره برافروختگی های سیاسی (سیاسی)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:35 PM جلال جمعه 1 مهر 1390 ساعت 02:52 AM سلام استاد پیش بینی ها و تحلیل هایتان از مسائل سیاسی همگی درست از اب در امده اند... از اولین کسانی بودید که از وابستگی مشائی به اسرائیل سخن گفتید و الان پس از گذشت 4 سال همه به این نتیجه رسیده اند.. باعث افتخار ماست که از وجود استاد حقیقت جوئی مثل شما استفاده میکنیم در ضمن یک سوال داشتم: نظرتان در مورد "اردوغان" چیست؟ فشار و اعتراض به اسرائیل، حمایت از جنبش های اسلامی در کشورهای مسلمان و... دیروز هم در مصاحبه گفت در صورت لزوم با اسرائیل مقابله نظامی هم خواهد کرد.. هاارتص اعتراف کرده که هیچگاه اسرائیل تا این حد در انزوا قرار نگرفته بود!! جمعه 1 مهر 1390 ساعت 10:02 AM جناب جلال. منطقی و معلوم است که ترکیه همان کشور تغیر قیافه داده بیزانس است که کلیسا تاسیس کرده . این نمایشات چهره برافروختنهای سیاسی حاکمان بیزانسی ترکیه هم از آن پدرسوختگیهای سیاستمداران جهان است ... تنها به شما توصیه میکنم : مطمئن باشید بدون استثنا کل سیاستمداران حاکم بر دنیا حتی حاکم خود فلسطین هم کارمندان یهودیان میباشند. همین و بس ... پاسخ: همین است. جز این که در میان نان خوران فراوان کنیسه در جهان، به میزان نه چندان کافی آنوسی های دشمن اسراییل رخنه دارند. آمون : و چه جالب که فقط بر خدا باید توکل کرد! همسایگی مسجد و کلیسا (جملات زیبا)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:27 PM علیرضا_1 پنجشنبه 31 شهریور 1390 ساعت 6:47 PM مسجد و کلیسایی دقیقا در همسایگی یکدیگر قرار دارند و تنها یک دیوار فاصله میان آنهاست. پاسخ: اما فاصله زمانی و عقیدتی میان آن ها بسیار است. یکی صلیب چوبی را خدا می داند و آن دیگری مدیریت مجموعه هستی را. علیرضا_1 پنجشنبه 31 شهریور 1390 ساعت 6:50 PM http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=48278 در شهر آبادان، مسجد و کلیسایی دقیقا در همسایگی یکدیگر قرار دارند و تنها یک دیوار فاصله میان آنهاست. لباس و حجاب (متفرقه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:25 PM مسعود سنجری پنجشنبه 31 شهریور 1390 ساعت 6:43 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی سلام علیکم بخاطر این یادداشت زیبا و الهام بخش از شما تشکر می کنم. استاد مدتی است که دوستان بر سر مفهوم حجاب در حال مناقشه هستند. ضمن اینکه نظر شما در این باره کاملا منطقی و دقیق است. استاد نمی دانم چرا کسی به تفاوت مفاهیم لباس و حجاب نمی پردازد؟ مگر لباس پوشش نیست که اینگونه درباره حجاب بحث می شود؟ اتفاقا با توجه به مفهوم لباس برداشت شما از حجاب صحیح است. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. اگر نظرتان را بازتر کنید استفاده بیش تری می بریم. وضوی زنان (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:25 PM پنجشنبه 31 شهریور 1390 ساعت 3:33 PM با سلام و خسته نباشید استاد جان می خواستم بدانم در قرآن آیاتی در باره احکام وضو برای خانمها وجود دارد . خواهشن منو به قم نفرستید. لطفا منو راهنمایی کنید پاسخ: به طور اختصاصی و مجزا از مردان، خیر... زند در شیراز (متفرقه)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 8:10 PM بختیار سه شنبه 29 شهریور 1390 ساعت 2:39 PM با سلام به حضور استاد نظر استاد و سایر دوستان را به عکسهای این صفحه جلب میکنم هرچند توضیحات عکسها کامل و قابل تامل نیست اما احتمالا برای خیلی ها که از تمدن ۲۵۰۰ ساله دم میزنند عبرت اموز باش. برای شخص من خیابانی که به نام زند در شیراز احداث شده بسیار جالب مینماید. خیابانی که کاملا مشخص است احداث آن به کدام دوره برمیگردد. پاسخ: آقای بختیار. کدام عکس ها. بختیار چهارشنبه 30 شهریور 1390 ساعت 12:32 PM استاد ؛ با عرض پوزش لینک مورد نظر در زیر آمده است. تعدادی از عکسها را مطمن هستم قبلا ملاحظه فرموده اید. http://www.3jokes.com/images/2011/09/old_iran_photos.htm پوشش زنان (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 7:59 PM رهگذر قدیمی دوشنبه 28 شهریور 1390 ساعت 11:41 AM با سلام آیا بعد از فتح مکه و قدرت مطلقه شدن اسلام در حجاز ممکن بود که زنان مومن و بخصوص زنان و دختران حضرت محمد(ص) مورد اذیت افراد هیز چشم واقع شوند؟ آیا منظور از اذیت متلک پرانی و کارهای امثال آن است که در جوامع محدود فعلی مخصوصا ایران جریان دارد؟ یا اذیت بخاطر داشتن ایمان به اسلام است؟ آیا لباس زنان غیر مسلمان در آن زمان مینی ژوپ و شلوارک و ... رایج فعلی بود تا از برای زنان مومن نحوه پوشش اسلامی تجویز گردد؟ تفاوت لباس زنان غیر مسلمان با مسلمان تا چه حدی بود که نیاز به افزایش آن برای مسلمانان باشد؟ از مجموع سوالات بالا و آنچه دوستان محترم بعنوان یادداشت نوشته اند تفکر بنده اینست که"ذالک ادنی ان یعرفن فلا یوذین» یعنی مقصد کمتر شناخته شدن و در نتیجه اذیت نشدن هست و این مربوط به زمان قبل از فتح مکه و آزار دیدن مسلمانان از سوی کفار است.خداوند رعایت حجاب مصطلح امروز و پوشاندن خود را صراحتا خطاب به زنان پیامبر می گوید.خداوند در قران فرموده که با بندگان خود تعارف ندارد و هرچه را لازم است صریح بیان می کند.واگر لازم بود که زنان چادر سر کنند یا موهای خود را کاملا بپوشانندویا برحسب اعتقاد برخی ازحضرات شیعه و سنی همه وجود زن را نقطه ضعف و ناامن(عورت) میدانست،صراحتا بیان می فرمود و نیازی نداشت که آنرا در لفافه بپیچد چنانچه صریحا حفظ فروج را برای زن و مرد مومن بیان کرده است.الله اعلم پاسخ: آقای رهگذر قدیمی. اگر پوشش زنان کاملا با سلیقه و میل شما منطبق بود& بر ایمان و باورر و گرایش تان نسبت به اسلام و یکتایی خداوند تاثیر می گذارد و آیا اسلام را باید از ماجرای حجاب و رکعت های نماز و نحوه وضو و طریقه ایستادن در صف جماعت و دستور پرهیز از روابط ربوی شناخت؟! آیا طرح این گونه جزییات، بر قولوا لا اله الا الله تفلحوا. تاثیری می گذارد.؟ این است که می گویم بازیچه یهود شده ایم که با ساخت و طرح ابهامات، ابلهانه قصد رخنه در ایمان به اسلام را دارند و این است که عرض می کنم به قرآن و خداوند سئوال ندهیم تا دکان یهود بی مشتری و بی رونق بماند. آمون : اگر چه تازه رسیده ام و بینهایت خسته و خواب آلود، ولی همین نکات باریک است که اینترنت را مهمتر از شام می نماید! ترجمه چند آیه در باب حجاب (قرآن)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 7:55 PM منصور شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 6:07 PM سلام خدمت استاد گرامی و دوستان محترم ما به اعتبار باطل بودن تمام مکتوبات مدعی قدمت بیش از 200 یا 300 سال پیش افتخار تلمذ خدمت جنابعالی را داریم. اینها الفبای بنیان اندیشی هستند که همه به آن پایبندیم. آنچه خدمتتان ارائه کردم از خود قرآن بود وگرنه بر شما پوشیده نیست که تمام لغتنامه های موجود از «مجمع البحرین و قاموس و المفردات و لسان العرب و العین و فرهنگ ابجدی» گرفته تا فرهنگ لغتهای امروزی مانند «المورد» ، همگی در برابر کلماتی نظیر جلابیب یا هادوا دست به دامن ابو فلان و ابن فلان شده اند. بحث پیرامون آیه 59 سوره احزاب به اینجا رسید که حضرتعالی محتوای این آیه را تأکیدی بر شناخته نشدن افراد بر شمرده در آیه و بنابراین اذیت نشدن آنها می دانید و البته ظاهرا آیه 53 هم چنین برداشتی را تقویت می کند. به چند دلیل چنین برداشتی محل سوال است: اول اینکه صریح آیه می فرماید «ذالک أدنی أن یعرفن » نه «ادنی ان لا یعرفن» و استنباط معنای معکوس از صریح قرآن دور از ذهن است. ما تا قرائن و نظایری در خود قرآن نیافته ایم نمی توانیم چنین استنتاجی بکنیم. قبلا عرض شد که در سراسر قرآن کلمه ادنی بعنوان اسم تفضیل و متضاد برخی کلمات مانند اکبر،اکثر، اقصی، اْخری (آخرت) و خیر، کمیت یا کیفیت عبارت پس از خود را کمتر می کند. در موارد دیگر هم احتمال وقوع عبارت پس از خود را افزایش می دهد از جمله (33،59). دوم اینکه در آیه 53 خداوند از مومنین می خواهد که از پشت حجاب با زنان پیامبر سخن بگویند و بلافاصله توضیح می دهد که قلب های شما و آنها طاهرتر می ماند. در اینجا خداوند صراحتا دلیل سخن گفتن از پشت پرده را نه ناشناخته ماندن که پرهیز از هر گونه تأثیر احتمالی ناشی از دیدن می داند که ممکن است ضمیر انسان را بخود مشغول کند. حتی همین آیه می تواند بیانگر این باشد که زنان پیامبر فاقد پوششی بوده اند که امروزه بعنوان حجاب اسلامی مصطلح شده است و بنابراین لازم بوده از پشت پرده با مومنین حرف بزنند. سوم اینکه خداوند در آیات قبلی زنان پیامبر را ابتدا مخیر می کند بین آزادی معمولی که زنان دیگر دارند و ماندن بعنوان همسر پیامبر.(28) در صورت انتخاب گزینه دوم شرایط سخت خود را به آنها تفهیم می کند (29 به بعد) .تهدید می کند که به احدی از زنان دیگر شباهت ندارید و از خانه خارج نشوید پس محلی برای اذیت شدن آنها نمی ماند. خداوند حتی در داخل خانه پیامبر هم قوانین سختی برایشان وضع می کند، اینکه غیر از مردان محرم(55) هیچیک از مردان دیگر حق ندارد مگر از پشت پرده با آنها حرف بزنند در این حرف زدن هم خداوند زنان پیامبر را بیم می دهد که مواظب لحن و محتوای حرف زدن خود باشند حتی نوعی اکراه از گفتار خداوند دریافت می شود مبنی بر اینکه اصلا مومنین به خانه پیامبر وارد نشوند و حتی اگر برای شام و ناهاری دعوت شدند بی هیچ حرفی بروند بخورند و بی معطلی خارج شوند و تاکید می کند وقتی که خدا و پیامبر حکم کنند دیگر کسی اختیار سرپیچی ندارد. خداوند همچنین در آیه 40 راه سوء استفاده برخی را می بندد که خود را فرزند پیامبر می نامند تا انحصار ورود به خانه ایشان را داشته باشند. می فرماید پیامبر پدر احدی از رجال شما نیست. (این آیه لابلای انبوهی آیات مربوط به مراوده مومنین با خانواده پیامبر آمده است و بخوبی می تواند چنین مفهومی را برساند. ضمن اینکه بساط اولاد پیغمبر بازی در عصر حاضر را نیز در هم می پیچد). خداوند در مقطعی حتی پیامبر را از گرفتن زن جدید منع می کند. همچنین خداوند خیال همه را راحت می کند «پس از پیامبر هیچ کس حق ازدواج با آنها را ندارد آنها مادر مومنین هستند» و بالاخره در آیات 60 و 61 علت تمام این محدودیت ها روشن می شود، منافقین و شایعه سازی های آنها. با مرور این آیات انسان می تواند بخوبی در جو حاکم بر زمان پیامبر قرار گیرد. چهارم اینکه شناخته شدن مباینتی با اذیت نشدن ندارد ؛ چه اینکه مزاحمین روزمره یا مردم عادی وقتی بدانند فلان کس شخصیت مهمی است و مخصوصا زن پیامبر خداست، حتی به او احترام می گذارند و هرگز اجازه آزار رساندن به او را به خود نمی دهند، اما اگر نشناسند چنین چیزی بعید نیست. همچنین ناشناختگی ماهوی مباینتی با شناخته بودن ندارد، فرض کنید در میان زنان فقط یک نفر سرتاپای خود را بپوشاند شما وقتی او را می بینید نمی دانید که کیست اما می دانید این همان کسی است که با بقیه فرق دارد در واقع او را بیشتر از بقیه می شناسید. با این تفاصیل 26 آیه بعد از آیات مربوط به چگونگی رفتار زنان پیامبر با مردان غریبه خداوند بطور کلی به پیامبر می فرماید که به زنان و دختران خودت و دیگر مومنین بگو که «یدنین علیهن من جلابیبهن ذالک ادنی ان یعرفن فلا یوذین». می توان گفت اینجا اصلا موضوع پوشش نیست چون خداوند در 20-30 آیه قبل تمام موارد موکد را بر شمرده. در اینجا همانطور که دوست عزیز جناب عابدی فرمودند باید از معنی کلمه جلب کمک گرفت : در واقع اینجا خداوند توصیه می کند که زنان مومن بین خود جیغ و صیحه(معنی جلب) خود را کمتر کنند. همانطور که گفته شد مضاعف کردن حرف «ب» در کلمه جلب و تبدیل به «جلبب» تاکید بر مداومت آن است، چیزی که همواره در خانم ها سراغ داریم. اگر یک اتوبوس پر از مرد باشد و فقط یک زن سوار باشد هیچ صدایی نمی آید اما اگر فقط یک زن دیگر سوار شود آنگاه سکوتی نخواهد بود! منصور شنبه 26 شهریور 1390 ساعت 6:08 PM برای اینکه دوستان کمی در فضای حاکم بر زمان رسول الله قرار گیرند متن آیات 28 تا 61 را می آورم اگر استاد صلاح دانست تایید می کند. با تشکر اى پیامبر، به زنانت بگو: اگر خواهان زندگى دنیا و زینت آن هستید، پس بیایید تا شما را بهرهمند سازم و به وجهى نیکو رهایتان کنم (28) و اگر خواهان خدا و رسولش و سراى آخرت هستید، پس خدا برای نیکوکاران شما پاداشى بزرگ فراهم کرده است. (29) اى زنان پیامبر، هر کس از شما مرتکب کار زشت مبینه ای شود، خدا عذاب او را دو برابر مىکند. و این بر خدا آسان است. (30) و هر کس از شما که فرمانبردار خدا و پیامبرش باشد و کارى شایسته کند، دو بار به او پاداش دهیم. و براى او رزقى کریم آماده کردهایم. (31) اى زنان پیامبر، شما همانند احدی از زنان دیگر نیستید، اگر از خدا بترسید. پس به نرمى سخن مگویید تا آن مردى که در قلب او مرضى هست به طمع افتد. و سخن پسندیده بگویید. (32) و در خانههاى خود بمانید. و مانند زمان جاهلیت اولی تبرج نکنید. و نماز بگزارید و زکات بدهید و از خدا و پیامبرش اطاعت کنید. خدا مىخواهد پلیدى را از شما اهل بیت بزداید و حقیقتا شما را پاک دارد. (33) آنچه را در خانههایتان از آیات خدا و حکمت تلاوت مىشود، یاد کنید، که خدا باریکبین و آگاه است. (34) خدا براى زنان و مردان مسلمان و مؤمن و مطیع و راستگو و شکیبا و خاشع و صدقهدهنده و روزهدار و آنانکه که فروج خود حفظ مىکنند و یادکنندگان خدا، آمرزش و مزدى بزرگ آماده کرده است. (35) مرد و زن مؤمنى را نرسد که چون خدا و پیامبرش در کارى حکمى کردند آنها را در آن کارشان اختیارى باشد. هر که از خدا و پیامبرش نافرمانى کند سخت در گمراهى افتاده است. (36) وَ إِذْ تَقُولُ لِلَّذِى أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِ أَمْسِکْ عَلَیْکَ زَوْجَکَ وَ اتَّقِ اللَّهَ وَ تخُْفِى فىِ نَفْسِکَ مَا اللَّهُ مُبْدِیهِ وَ تخَْشىَ النَّاسَ وَ اللَّهُ أَحَقُّ أَن تخَْشَئهُ فَلَمَّا قَضىَ زَیْدٌ مِّنهَْا وَطَرًا زَوَّجْنَکَهَا لِکَىْ لَا یَکُونَ عَلىَ الْمُؤْمِنِینَ حَرَجٌ فىِ أَزْوَاجِ أَدْعِیَائهِمْ إِذَا قَضَوْاْ مِنهُْنَّ وَطَرًا وَ کاَنَ أَمْرُ اللَّهِ مَفْعُولًا(37)بر پیامبر در انجام دادن آنچه خدا بر او مقرر کرده است حرجى نیست، هم چنان که خدا براى پیامبران پیشین نیز چنین سنتى نهاده بود و فرمان خدا فرمانى است بىهیچ زیاده و نقصان. (38)کسانى که پیامهاى خدا را مىرسانند و از او مىترسند و از هیچ کس جز او نمىترسند، خدا براى حسابکردن اعمالشان کافى است. (39)محمّد پدر هیچ یک از مردان شما نیست. او رسول خدا و خاتم پیامبران است. و خدا به هر چیزى داناست. (40)اى کسانى که ایمان آوردهاید، خدا را فراوان یاد کنید. (41)و هر بامداد و شبانگاه تسبیحش گویید. (42)اوست که خود و فرشتگانش بر شما درود مىفرستند تا شما را از تاریکى به روشنى برد، زیرا خداوند با مؤمنان مهربان است. (43)روزى که با او دیدار کنند درودشان این است: «سلام». و خدا برایشان پاداشى کرامند آماده کرده است. (44)اى پیامبر، ما تو را فرستادیم تا شاهد و مژدهدهنده و بیمدهنده باشى. (45)و مردم را به فرمان خدا به سوى او بخوانى، و چراغى تابناک باشى. (46)و مؤمنان را بشارت ده که از سوى خدا برایشان فضیلتى بزرگ آمده است. (47)از کافران و منافقان اطاعت مکن و آزارشان را واگذار و بر خدا توکل کن، که خدا کارسازى را بسنده است. (48)اى کسانى که ایمان آوردهاید، چون زنان مؤمن را نکاح کردید و پیش از آنکه با آنها نزدیکى کنید طلاقشان گفتید، شما را بر آنها عدهاى نیست که به سرآرند. پس آنان را برخوردار کنید و به نیکوترین وجه رهایشان کنید. (49)اى پیامبر، ما زنانى را که مهرشان را دادهاى و « مَا مَلَکَتْ یَمِینُکَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَیْکَ » و دختر عموها و دختر عمهها و دختر داییها و دختر خالههاى تو را که با تو مهاجرت کردهاند بر تو حلال کردیم و نیز زن مؤمنى را که خود را به پیامبر بخشیده باشد، هر گاه پیامبر بخواهد او را نکاح کند خالصا برای تو غیر از دیگر مؤمنان. ما مىدانیم درباره زنانشان و «ما ملکت ایمانهم» چه حکمى کردهایم، تا براى تو مشکلى پیش نیاید. و خدا آمرزنده و مهربان است. (50)از زنان خود هرکه را خواهى باز گردان یا نگه دار. و اگر از آنها که دور داشتهاى یکى را بطلبى بر تو گناهى نیست. این کمک می کند شادمان شوند و غمگین نشوند و از آنچه همگیشان را ارزانى مىدارى خشنود گردند و خدا مىداند که در دلهاى شما چیست. و خداست که دانا و بردبار است. (51) بعد از این زنان، هیچ زنى بر تو حلال نیست و نیز زنى به جاى ایشان اختیار کردن، هر چند تو را از زیبایى او خوش آید مگر «ما ملکت یمینک». و خدا مراقب هر چیزى است. (52) اى کسانى که ایمان آوردهاید، به خانههاى پیامبر داخل مشوید مگر به خوردن طعامى اذن دهد (آنهم) بىآنکه منتظر بنشینید. اگر دعوت شدید داخل شوید و همینکه خوردید پراکنده گردید. نه آنکه سرگرم سخن گفتن شوید. هر آینه این کارها پیامبر را آزار مىدهد و او از شما شرم مىدارد. ولى خدا از گفتن حق شرم نمىدارد. و اگر از زنان پیامبر چیزى خواستید، از پشت پرده بخواهید. این کار، هم براى دلهاى شما و هم براى دلهاى آنها پاک دارندهتر است. شما را نرسد که پیامبر خدا را بیازارید، و نه آنکه زنهایش را بعد از وى هرگز به زنى گیرید. این کارها در نزد خدا گناهى بزرگ است. (53) اگر چیزى را آشکار کنید یا مخفى دارید، در هر حال خدا به هر چیزى آگاه است. (54)بر ایشان ایرادی نیست در مورد پدر و پسر و برادر و برادرزاده و خواهرزاده و آنان همدین و یا کنیزان خود. و باید از خدا بترسید که خدا بر هر چیزى ناظر است. (55) خدا و فرشتگانش بر پیامبر صلوات مىفرستند. اى کسانى که ایمان آوردهاید، بر او صلوات فرستید و سلام کنید سلامى نیکو. (56) هر آینه کسانى را که خدا و پیامبرش را آزار مىدهند، خدا در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابى خوارکننده مهیا کرده است. (57) و کسانى که مردان مؤمن و زنان مؤمن را بىهیچ گناهى که کرده باشند مىآزارند، تهمت و گناه آشکارى را بر دوش مىکشند. (58) اى پیامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که بر خود جلابیبشان را کمتر کنند تا شناخته تر شوند پس اذیت نشوند. و خدا آمرزنده و مهربان است. (59) اگر منافقان و کسانى که در دلهایشان مرضى است و آنها که در مدینه شایعه مىپراکنند از کار خود باز نایستند، تو را بر آنها مسلط مىگردانیم تا از آن پس جز اندکى با تو در شهر همسایه نباشند. (60) اینان لعنتشدگانند. هر جا یافته شوند باید دستگیر گردند و به سختى کشته شوند. (61) پاسخ: اقای منصور. با سپاس از توجه شما به دقایق بیان در قرآن، امیدوارم به خواست خداوند و استمهال اجل یادداشت بعد از مجموعه اسلام و شمشیر به حل برخی گمانه ها در مورد آیات قرآن کمک کند. قاچاق عتیقه و جریان انحرافی (سیاسی)یکشنبه 10 مهر 1390 ساعت 7:45 PM ندای انقلاب جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 8:12 PM ویژه|معلم خصوصی جریان انحراف،قاچاقچی عتیقه! دستگاههای امنیتی با این باند برخورد کنند. با منصوب شدن نزدیکان جریان انحرافی در سازمانی که مسئولیت حفظ تاریخ ایران را بعهده دارد و واگذاری پست های حساس به افرادی که دارای صلاحیتهای اولیه نیز نبودند خسارتهای جبران ناپذیری بر میراث فرهنگی وارد شده است. به گزارش ندای انقلاب در خصوص خارج کردن برخی از اقلام قدیمی و تاریخی کشور توسط جریان انحرافی، سر نخ ها به خانم (آ.آلف) [آزاده اردکانی] رسیده و نامبرده دستگیر شده و اعترافاتی نیز در این زمینه داشته است. وی گفته است بخش قابل توجهی از میراث فرهنگی کشور به صورت پنهان به خارج از کشور ارسال شده، برخی از این اقلام به عنوان امانت، برخی به صورت قاچاق و برخی به صورت رسمی از کشور خارج شده است. نامبرده بنا بر اظهارات برخی نیزدیکان لیدر جریان انحراف به بعلت مسلط بودن به زبان انگلیسی معلم خصوصی یکی از چهره های برجسته جریان انحراف بوده است. در همین خصوص یکی از اتهامات جدی در خصوص این جریان و افراد دستگیر شده نیز قاچاق اشیاء عتیقه از کشور و به فروش رساندن آنها در خارج از کشور است که توسط نهادهای امنیتی در حال پیگیری می باشد. نامبرده از نزدیکان این جریان که مدتی نیز در یکی از پستهای مهم سازمان مورد نظر مشغول کار بوده است با ارتباط گیری با برخی از قاچاقچیان بین المللی و داخلی از جمله « دادود.ر» [ریحانیان] و « رضا .ع» [عتیقه چی] سعی در فروش اشیاء عتیقه میراث فرهنگی را داشته است. این باند که بسیار مدعی تاریخ و مکتب ایران می باشد و حتی منشور جعلی کوروش را مدتی به تهران آوردند و با برگشت آن مقدار زیادی عتیقه جات را از کشور خارج کردند بنابر ااظهاراتشان از سه طریق، پروتکل های تبادلی ناقص و غیر شفاف ،پروتکلهای امانت اشیاء عتیقه پر ابهام و قاجاق پنهانی اشیاء اقدام به خروج عتیقه جات از کشور نموده اند. به جاست نهادهای امنیتی که این روزها به شدت مشغول بررسی پرونده اختلاس 3000میلیاردتومانی عناصر وابسته به جریان انحراف هستند با توجه به این سخن مهم رئیس جمهور مبنی بر "برخورد متخلف در هر لباسی" بررسی ویژه ای نیز روی پرونده خروج عتیقه از کشور داشته باشند تا خدای ناکرده این میراث کهن ملت با تمدن ایران همچون 3000 میلیارد تومان ه باد فنا نرود. http://nedayeenghelab.com/index.php?option=com_content&view=article&id=17754:1390-06-24-02-29-17&catid=103:-2&Itemid=795 ندای انقلاب IP: 46.32.26.185 جمعه 25 شهریور 1390 ساعت 15:09 پاسخ: اقای ندا... هنگامی که اختیار و کلید محل و مراکز نگهداری تمام این گونه اشیاء موسوم به میراث فرهنگی در دست دولت است، چه گونه جریان انحرافی را مقصر این گونه جا به جایی ها معرفی می کنید. آمون : دیگر از شنیدن اخبار در هر موضوعی ، حالت تهوع با من به گرمی دست می دهد! |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1112 تا 1131
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر