یکشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۱

پست 765 تا 796

قرآن نگاری های بسیار قدیمی  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:28 PM
abbas
دوشنبه 5 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 04:57 AM
http://www.turntoislam.com/forum/showthread.php?t=3731
پاسخ:

آقای abbas. لینک های ارسالی شما حجم انبوهی از اطلاعات قرآنی پنهان مانده در لا به لای صفحات وب را آشکار می کند، در عین این که در گوشه و کنار این گونه مطالب درست و دارای بار تحقیقاتی، داده های کلیدی اما غلطی را نیز مانند چند سطر زیر به خورد مراجعین می دهد و برای مکتوبات یهودی درباره مسائل صدر اسلام سند صحت می سازد.

This is the Oldest Copy of the Noble Quran written in Madina before 1400 years ( Othman Copy ). Nowadays its saved in a museum in Turkey.


 
 
 
 
 
abbas
دوشنبه 5 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 05:10 AM
http://www.islamic-awareness.org/Quran/Text/Mss/topkapi.html
پاسخ:
درباره این آدرس نیز همان حکم نافذ است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینک حذف شده  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:27 PM
ما قربانی توطئه انگیسی ـ فارسی شدیم
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 7:48 PM
http://www.tabnak.ir/fa/news/160721/
 
 
 
آمون : زحمت نکشید! 
 
 صفحه درخواستی شما موجود نمی باشد
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عصای موسی  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:23 PM
هه هه
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 7:08 PM
تصاویری استثنایی از وسایل پیامبر اعظم در موزه مسجد توپک
از ارزش این گنجینه انقدر برایتان بگویم که دولت عربستان در ازای تامین نفت یکساله ترکیه خواهان بازپس گیری آنها شده اما دولت ترکیه حاضر به از دست دادن این گنجینه نشده است…
در این سالن عکس گرفتن مجاز نیست. داخل این موزه کوچک یک نفر قاری خوش صدای قرآن نشسته و ٢۴ ساعته در حال تلاوت قرآن است….

حالا اینجا رو باش

راستش این گنجینه آن قدر بی قیمت است که در ابتدا در صحت و سقم آن شک کردیم. اما وقتی که پرس و جو کردیم دانستیم تمام کشورها صحت آن را قبول دارند و تاکنون هیچ کشوری مدعی نشده که این گنجینه قلابی است. به طور مثال خود یهودیان هم قبول دارند که این عصا متعلق به حضرت موسی است….

http://www.aryapdf.com/forum/f155/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AB%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%BE%DA%A9-25732/#post48102

http://www.pbase.com/dosseman/topkapi&page=all
هه هه قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را  
 
 
 
آمون : دیگر این فیلتر شدن ها برای ما عادی شده است. اگر نباشد، مثل معتادها، می افتیم به سیم کشی! اشک مان در می آید که ای بابا! چرا فیلتر نکرده اند؟!  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه اسلام و شمشیر 2  (اسلام و شمشیر)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:19 PM
عباس سلامات
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 4:10 PM
دوست گرامی جناب سنجری
با سلام
می خواستم بپرسم آیا ترجمه‌ای عربی از سری دوم(جدید) اسلام و شمشیر در اختیار دارید؟
پاسخ:
آقای سلامات. به طور رسمی خیر.  
 
 
 
مسعود سنجری
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 5:47 PM
برادر عباس سلامات
سلام علیکم

پاسخ همان است که استاد فرمودند و اینبار وقتی اعلام خواهیم کرد که کار تکمیل شده باشد.

والسلام علیکم
فی امان الله
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه حضرت امام شاه ولی الله محدث دهلوی  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:17 PM
علی
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 2:09 PM
جناب استاد. این نکته را مد نظر داشته باشید که ترجمه حضرت امام شاه ولی الله محدث دهلوی نخستین و تنها ترجمه کلمه به کلمه قرآن است. به همین دلیل گاه ترجمه اش نافهم و غیر قابل درک می شود.
پاسخ:
آقای علی. به هیچ وجه آن ترجمه کلام به کلام قرآن نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جواب خواهی از سوالات  (اسلام)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:12 PM
خسروی
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 10:08 AM
جناب آقای پورپیرار
موضوع: درخواست تبیین نوع سوال کردن مراجعین به وبلاگ

سلام بر شما – ضمن قدردانی از تلاش حضرتعالی در زمینه زدودن پیرایه ها از پیرامون تاریخ منطقه و برتر از آن ساحت تاریخ اسلام عزیز، همانگونه خود مستحضرید تا زمانیکه حضرتعالی اقدام به تحریر مقالات اسلام و شمشیر نفرموده بودید هیچکسی از شما سوالاتی در باب قرآن نمی کرد ولی حضرتعالی با گشودن باب تازه ای در تاریخ اسلام و رجوع به آیات گهربارقرآن عزیز و سعی در زدودن تفاسیر شخصی در زمینه فهم قرآن، بتدریج این اشتیاق را درمراجعین به وبلاگ بوجود آوردید که به طرف فهم بهتر آیات قرآن منعطف شده و صد البته سوالاتی نیز در ذهن آنان پدید آید ولی شما در برخی موارد آنان را به سفر به قم یا کشورهای خارج ارجاع می دهید. مثلا برای جواب به دونفر از مراجعین وبلاگ در مورد این سوال که اگر دراثر رابطه مابین شخص و ماملکت ایمانهم وی، جنینی تشکیل شد تکلیف آن چیست، پاسخ آن را به سفر کردن سوال کننده به اندونزی ارجاع دادید  بالاخره برای سوال کننده این حق را بدهید که جواب سوالش را از زبان شخصی بشنود که برای اولین بار این مسائل را در جهان اسلام مطرح کرده نه شخص دیگر و نه سفر به کشور خارجی. هیچکس از حضرتعالی انتظار پاسخ به سولات شرعی در مورد طهارات و شکیات نماز و امثالهم ندارد ولی به آنها حق بدهید در مواردی که حضرتعالی در مقالات اسلام و شمشیر برای اولین بار در جهان اسلام به آنها پرداخته اید و یا حتی آندسته از مواردی که هنوز به آنها نپرداخته اید ولی در قرآن عظیم الشان در مورد آنها آیتی وجود دارد از شما سوال نموده و انتظار پاسخ برای روشن شدن ذهنشان داشته باشند و حتی اگر پاسخ آنان از طرف شما " نمیدانم" و یا "بعد از مطالعه  کافی جواب میدهم" باشد فکر نمی کنم کسی ناراحت شود زیرا ما انتظار نداریم شما داننده همه مفاهیم قرآن باشید.

مجدداٌ از مساعی حضرتعالی برای ایجاد حس دوباره اندیشیدن در مورد باورها ی سنتی مان که بارها و بارها در سفارشات خالق متعال در قرآن نیز با جملاتی از قبیل "چرا نمی اندیشید" و مانند آن بدان سفارش شده ایم، تشکر می نمایم. اجرتان با خداوند متعال.
پاسخ:
آقای خسروی. الحمد الله شارح و مفسر قرآن نیستم و چنان چه بارها نوشته ام، از آیات و اشارات آن کتاب عظیم برداشت های مورخانه مغفول می کنم و نسبت به بد فهمی عمدی و غیر عمدی مترجمین و مفسرین هشدار می دهم. مثلا یادآور می شوم که کنیز معنا کردن ما ملکت ایمانهم که حتی نزد مراکز رسمی و حوزه های عرب زبان نیز مرسوم است، حذف یک باب کلان از سخنان قرآن و به انحراف کشیدن فهم ریز مایه های آزاد اندیشی در آن کتاب بی بدیل است. شمول عام برداشت کنیز از ترکیب ما ملکت ایمانهم، تابعین قرآن را بیدار می کند که تفسیر و ترجمه های این چنینی از یک مرکز هدایت و مراقبت واحد  برای بی خبر نگهداشتن مسلمین از اشارات تعیین کننده قرآن در روابط اجتماعی است تا بتوانند مدعی شوند که قرآن کتاب نهی و مجازات های آتشین و سنگسار و دست و پا بری و مملو از دستورات محدود کننده است. بی اعتنایی مراکز مربوطه به این مورد و دیگر مواردی که به یاری حق بدان ها خواهم پرداخت ما را قانع می کند که موریانه های یهود تا به کجا وارد شده اند.
مردم اندونزی در مورد معینی که می پرسید راه حل بس ساده ای را پذیرفته اند که همانا رعایت تصمیم بزرگان دو خانواده و خطا نیانگاشتن آن حادثه غالبا ناخواسته است، زیرا توافق آزادانه را همان عقد می دانند. اصرار من در ارسال کسانی به مراکز پاسخ گویی رسمی از آن باب است که این یادداشت ها به عمده ای می پردازد که پاسخ به چنان سئوالاتی از دایره آن بیرون است. هم اکنون قرآنی با ترجمه فارسی حضرت امام شاه ولی الله محدث دهلوی در دست من است که آیه ۳۰ از سوره معارج را چنین ترجمه کرده است:
مگر بر زنان خود یا کنیزکانی که دست های ایشان مالک آن ها شده است!...
دیگر چه باید نوشت؟!.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن قاجاری  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 10:08 PM
abbas
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 07:23 AM
http://www.akdn.org/museum/detail.asp?artifactid=1621
پاسخ:
آقای abbas. بی نهایت جالب و ارزشمند بود. ممنون
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قدیمی ترین ها  (کتابت و کتاب نویسی)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:54 PM
مسعود سنجری
یکشنبه 4 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 00:02 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد قدیمی ترین ترجمه فارسی از قرآن ؛ انجیل و تورات در چه زمانهایی صورت گرفته است؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. اگر بخواهیم به القائات موجود بها دهیم، سلمان فارسی هم در زمانی که هنوز امر وحی تمام نبود و پیامبر خدا حیات داشت، به روایت سلمان سازان  نسخه قرآن فارسی شده ای در بغل داشت، اما در واقع امر و به طور طبیعی ترجمه قرآن و یا هر متن دیگری به فارسی  نمی تواند دورتر از تکمیل فنی خط عرب، یعنی قرن ۱۱ هجری  انجام شده باشد. در بقایای موجود در کتاب خانه ام نسخه پوسیده ای از تورات با متن فارسی است که حدودا متعلق به ۱۶۰ سال پیش و به شرح ابتدای آن، مسلما قدیم ترین نسخه تورات به فارسی است. بدین ترتیب هیچ فارسی نوشته و با هر متنی را  نمی توان به دورتر از قرن ۱۱ هجری منتسب کرد.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نظریه ترکی  (زبان ها)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:51 PM
saleh yk
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 7:54 PM
آقای محسن،من کاری با 330 یادداشت استاد ندارم. خیلی هم اونا رو می پسندم. فقط حرفم اینه که وقتی کسی ترکولوژ نیست و زبان ترکی را نمی داند،چرا باید در مورد آن نظری قطعی دهد؟
پاسخ:
آقای saleh yk. امیدوارم آن قدر ترکی بدانی که پاسخ دهی چرا  تورات با ترجمه ترکی از 125 سال پیش یافت می شود ولی قرآن با ترجمه ترکی
از سالیان دور باقی نیست. شاید هم ترکان اولیه مهاجرانی از میان کلنی های یهودی بوده اند.  
 
 
 
آمون : اگه یه جهود که هرگز وارد آسیا نشده در مورد ترک ها نظر بده، حلوا حلوا می کنند! اما ...
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کودکستان در ایران باستان  (عجز و آوارگی مخالفان)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:40 PM
نیم نفر
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 4:34 PM
 و خبری شاید جدید  جهت  مزاح و البته  شادمان شدن باستان پرستان ( به نقل از  ضمیمه  روزنامه اطلاعات   صفحه هشت  پنج شنبه  یکم اردیبهشت ۱۳۹۰  )

فردریک فروبل موسس کودکستان و آموزشگر بلند آوازه آلمانی در تالیف تاریخ عمومی آموزش و پرورش نوشته است که :
ایرانیان  در قرن ششم پیش از میلاد مبتکر ایجاد کودکستان و دبستان برای کودکان و نوجوانان بوده اند .......او نوشته است که ایرانیان باستان همانند سایر آرین ها بت پرست نبوده و ......همچنین نوشته است که  :  کوروش بزرگ  پیش از ساختن تالار پذیرائی در پاسارگاد خواسته بود که در پایتختش نخست و ترجیحا به حد کافی کودکستان و دبستان  بسازند ....

ظاهرا بعد از قالیچه های پرونده و  تاسیس بیمه  برای کارگران  تخت جمشید و .... نوبت  ایجاد اولین کودکستان و دبستان برای باستان پرستان  هستیم  .


پاسخ:
آقای نیم نفر. باید شکر گزار باشیم که کسانی استعداد فراگیری ندارند و به تر است تشویق شان کنیم تا هرچه می توانند از این گونه اطلاعات بپراکنند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نشانه های پوریم  (پوریم)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:35 PM
آردا
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 2:40 PM
سلام خسته نباشید.
در کدام منابع داخلی و خارجی میشود به اسناد پوریم و نشانه های آن در بین النهرین پی برد.سپاسگذار می شوم اگر جواب دهید.
پاسخ:
گفت و گو از پوریم به عنوان یک حادثه تاریخی تاثیر گذار بر مقوله رشد و توسعه، برای نخستین بار در این بررسی ها آغاز شده است و هیچ منبع مقدم ندارد. ضمنا حوزه رخ داد وقایع پوریم نه در بین النهرین که شرق میانه و عمدتا ایران است.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نیاز اورژانس به قم  (قرآن)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:34 PM
صبا
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 1:26 PM
جناب آقای پورپیرار باسلام
نظرشما درمورد آیات زیرچیست؟
•  زخرف : وَجَعَلُوا لَهُ مِنْ عِبَادِهِ جُزْءاً إِنَّ الْإِنسَانَ لَکفُورٌ مُّبِینٌ   ﴿ 15 ﴾ أَمِ اتَّخَذَ مِمَّا یَخْلُقُ بَنَاتٍ وَأَصْفَاکُم بِالْبَنِینَ   ﴿ 16 ﴾     وَإِذا بُشِّرَ أَحَدهُم بِمَا ضَرَبَ لِلرَّحْمنِ مَثَلاً ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدّاً وَهُوَ کَظِیمٌ   ﴿ 17 ﴾     : أَوَمَن یُنَشَّأُ فِی الْحِلْیَةِ وَهُوَ فِی الْخِصَامِ غَیْرُ مُبِینٍ   ﴿ 18 ﴾     
آنها براى خداوند از میان بندگانش جزئى قرار دادند( و ملائک-که را دختران خدا خواندند)، انسان کفران کننده آشکارى است.
آیا از میان مخلوقاتش دختران را براى خود انتخاب کرده و پسران را براى شما برگزیده است ؟!
در حالى که هرگاه یکى از آنها را به همان چیزى که براى خداوند رحمان شبیه قرار داده =[به تولد دختر ] بشارت دهند، صورتش( از فرط ناراحتى )سیاه مى شود و خشمگین مى گردد.
آیا کسى را که در لابه لاى زینتها پرورش مى یابد و به هنگام جدال قادر به تبیین مقصود خود نیست( فرزند خدا مى خوانید)؟!

آیا مطالب بالگفته های آفریننده جهان است یانظرات فردی در1400سال پیش؟آیا خداوندهم پسران را برترازدختران می داند؟
پاسخ:
با افزون شدن روزانه مشتریان مسئله دار، گشودن دوباره سرویس تهران - قم از ضروریات شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ابراز محبت قشر کم کار  (دوستانه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:32 PM
دومینو
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 09:44 AM
سلام علیکم

جناب استاد آیا من و برخی از دوستان که بدون ورود مستقیم به مباحث مقالات شما را پیگیری میکنیم میتوانیم جهت کمک به پخش فیلمها کمک مالی ارسال کنیم؟
لطفاً در صورت امکان زمان پخش فیلم را از قبل اطلاع دهید.

ضمنا جناب استاد خیلی مشتاقم از نزدیک شما را ببینم.مرحمت بفرمایید یک روز را مشخص بفرمایید تا با اولین پرواز خدمت برسم
پاسخ:
آقای دومینو. با تلفن ۶۶۴۹۲۰۴۹ تماس بگیرید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آخر الزمان در قرآن  (قرآن)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:31 PM
آرمین
شنبه 3 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 01:53 AM
با سلام خدمت استاد پورپیرار
از زحمات گران قدرتان بینهایت سپاس گزارم.
استاد٬آیا خداوند در قرآن کریم از آمدن منجی پیش از قیامت سخنی به میان آورده است؟
میخواهم بدانم آمدن منجی تا چه حد صحت دارد که هر دینی برای خودش یک منجی معرفی میکند.آیا قرآن به شخص خاصی اشاره کرده است یا خیر؟
ممنون از لطفتان
پاسخ:
در قرآن مطلبی درباره منجی ذکر نیست و ترکیب آخر الزمان نیامده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

منتظر جواب  (زبان ها)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:25 PM
saleh yk
جمعه 2 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 9:12 PM
جناب آقای استاد پورپیرار
من اندیشه های شما رو خیلی می پسندم و در مورد کاویدن حقیقت تاریخ،کسی به تیزبینی شما را ندیده ام. اما در مورد ما ترک ها مقاله ای نوشته اید که خیلی ناراحت شدم. در میان ترکان شما کم طرفدار نداشتید، اما با این مقاله فکر کنم دیگه در میان ترکان علاقمند به تاریخ،محبوبیتی نخواهید داشت. شما در سراسر کتاب هایتان نوشته اید که ایران در زمان حکومت های آریاییان قبل از اسلام نظیر هخامنشیان،هیچ گونه نشانه ی تمدن والا نداشت. اما اینجا طوری نوشته اید که گویا همین تمدن ها خیلی خیلی پیشرفته تر از تمدن های ترکان بوده اند. بهتر نگاهی دوباره به صفحات آغازین کتاب گوردون چایلد بندازید. مورخ صراحتا نوشته ایلامیان التصاقی الزبان بوده اند. آمده اید در مورد زبانشناسی زبان ترکی قضاوت کرده اید،در حالی زبان ترکی را بلد نیستید. کسی می تواند در مورد زبانی نظر قطعی دهد که کاملا به آن زبان مسلط باشد. نوشته اید که ترک ها همین چند سده ی اخیر از هم دیگه جدا و به مناطق غیر مسکونی مهاجرت کرده اند. اگر به نقشه توزیع جمعیت ایران نگاهی بندازید،استان های شمالی و شمال غربی ایران از متراکم ترین مناطق ایران هستند. پس چطور ممکن است چند سده ی اخیر غیر مسکونی بودند؟ ثانیا نوشته اید که چون ترکان مناطق مختلف می توانند زبان یکدیگر را بفهمند،پس زیاد از جدایی آن ها نمی گذرد. فرض می کنیم که این مطلب صحت دارد؛پس فارس ها که به قولی چندین هزار سال پیش از هم جدا شده اند،چطور می توانند زبان همدیگر را درک کنند؟ نوشته اید ترکان صاحب تمدن نبوده اند،پس امپراطوری های بزرگی که در طول تاریخ به وجود آورده اند،همگی دروغ هستند. اگه قبیله سیزدهم را بخوانید نوشته که روس ها و چینی ها از نام خاقان برای لقب شاهان استفاده می کردند. در سفرنامه ی ابن بطوطه هم از حکومت ترکان بر چین و هم چنین کلمات وارد شده از ترکی به چینی ذکر شده است. هم زمان با ساسانیان، ترکان در شمال امپراطوری خزران و در اروپا امپراطوری هون ها را به وجود آورده بودند. نمی دانم چرا خودتان را علامه ی دهر می دانید. اصلا چرا دورتر بریم. در همین آذربایجان ایران تمدن های قبل از ماد نظیر ماننا،لولوبی،اورارتو و .. چه بودند؟ من هم چنین نقدی بر مستند نوح شما دارم. در اون مستند می گویید مناطق داخلی کشور ترکیه فاقد تمدن هستند. پس تمدن اورارتو از دریاچه ی وان تا ایران چه بود؟ بقایای این تمدن هنوز هم در منطقه ی ما موجود است. اگه به حوالی مرند بیاید،می توانید در منطقه ای به نام اولخو بقایای باستانی قبرهایی را ببینید که متاسفانه تخریب شده اند. چون که افراد تحصیل نکرده و بی سواد به آن جا دستبرد زده اند،دنبال طلا بودند و هر کوزه ای را که پیدا کرده اند،بلافاصله از عصبانیت آن ها را شکسته اند. می توانید در اطراف قبرها تکه های سفال ها را به وفور بیابید. ضمنا نام شهر باستانی اولخو در کتیبه های اورارتویی آمده است. بهرحال نظر هرکس برای خودش محترم است؛ولی زود قضاوت کردن در مورد بعضی چیز به نظر من اشتباه است.      
 
 
 
 
 
saleh yk
جمعه 2 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 11:57 PM
استاد نظر منو تایید نکردید،پس اگه اشکالی نداره اقلا جوابمو به ایمیلم بفرستید
پاسخ:
آقای saleh yk. به عنوان چواب  ناچارید این 300 یادداشت را از اول بخوانید.  
 
 
 
 
 آمون : گاهی کامنتی رو منتقل می کنم که اصلا دوست ندارم! آخه چرا ؟ هان؟ چرا؟
 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

افزایش کمک های مادی  (دوستانه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:21 PM
آشنا-x
جمعه 2 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 09:55 AM
سلام

آقای abbas بنده هم می توانم 600 دلار به نرخ روز! را بابت این امر سترگ و فی سبیل الله بپردازم .

البته امیدوارم این امر مبارک ادامه دار باشد و حال که بنیان اندیشان تریبونی محدود به نام شبکه رنگارنگ یافته اند از این فرصت به نحو مطلوب و احسن استفاده کنند تا شاهد نابودی تدریجی اسرائلیات و فرهنگ نحس و نجس یهود بافته بر پیکر جهان بخصوص مسلمانان باشیم . اگر هر ماه یا 2 ماه یکبار بتوانیم این روند را ادامه دهیم و دوستان ثابتی ما را در این امر یاری کنند نتیجه به خواست خدا بسیار مطلوب خواهد بود.

همینجا از همکاری و استقبال همه دوستان موومان - محمد اوجال-طوفان نوح 1-رحمانی- صالح-نیسی -reza- (؟)و ... قدردانی می کنم .

خداوند به همه اجر این کار بزرگ را عطا کند .

با تشکر
پاسخ:
آقای آشنا-x. تاکنون و عملا 330 هزار تومان به حساب وارد شده  که با مبلغ تعهد شده از سوی خودم به 440 هزار تومان می رسد. از دوستان ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

حقوق اقوام  (نکات بدیع و آموزنده)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:18 PM
موومان
جمعه 2 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 09:00 AM
استاد، تبریک می گویم!

سوال اخیر شما راجع به نبود ترجمه ی ترکی قرآن بسیار روشنگر است؛ آبروی مخالفان را می برد و تکلیف مسئله را یکسره می کند. مسلمانان باید از خود بپرسند که چطور ممکن است ملتی مسلمان باشد اما هنوز کتاب آسمانی خودش را به زبان مادری ترجمه نکرده دست به ترجمه ی تورات بزند؟؟؟!!!!

خیلی خیلی مسخره است!!!!
پاسخ:
آقای موومان. مطلب زمانی لایق تمسخر بیش تر می شود که  مثلا در موزه رسمی و دولتی توپکاپی جای پا و موی ریش و شمشیر جواهر نشان پیامبر را که بدترین توهین رسمی به رسول خداست، نمایش داده اند، اما یک نسخه قرآن با ترجمه ترکی نیافته اند تا لااقل بدانیم ترجمه آن با چه خطی بوده است. به راستی که باید از حوزه روشن فکری ترک سئوال کرد که  بر نمایش تاریخ و فرهنگ غیر واقعی قوم خود چه سودی مترتب است و چه تفاوتی میان ترکی با پیشینه ورودی مثلا 250 ساله به جغرافیای کنونی با تقاضای برخورداری از امکانات مساوی با آن ترکی است که همین حقوق را به خاطر حضور 7 هزار ساله قلابی تقاضا می کند؟ آیا درخواست رعایت حقوق قومی منحصر به باقی ماندگان از عهد عتیق است؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کمک های مادی  (دوستانه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:12 PM
رحمانی
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 9:26 PM
پیغام خصوصی

با سلام

مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ
به یاد پوریم زدگان و رخداد پلید و ویرانگر پوریم و به امید شناخت کامل پوریم و مشرکان پوریم ساز

با سلام و خسته نباشید خدمت ابرمرد تاریخ شرق میانه
ما فقط و فقط می توانیم بگوییم
اجرکم عند الله

مبلغ 150 تومان که قرار بود دی ماه بابت توفان نوح بدهم ، این هفته به حسابتان واریز شد

"و اگر نبود، روشنگریهای استاد کامل، ما هم در بهترین حالت کدخدامنشی بیش ، نمی شدیم!!! چنانکه اینهمه مسلمان مخلص ،کدخدامنشی بیش نشده اند؟!"

وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا

با تشکر فراوان
پاسخ:
آقای رحمانی. با حضور مجددتان وبلاگ را چراغانی کردید. از مراحم شما ممنونم.  
 
  
آمون : همیشه باید مراقب بود! به کامنت های خصوصی هم رحم نمی شود!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کمک های دوستان  (دوستانه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 9:06 PM
موومان
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 4:54 PM
استاد من چند دقیقه پیش مبلغ یکصد هزار تومان را به حساب شما کارت به کارت کردم.
پاسخ:
آقای موومان. خداوند بر رونق زندگانی تان بیافزاید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سرویس قم  (اسلام)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:57 PM
الیار
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 4:27 PM
سلام

استاد لطفا اگر ممکنه شرایط مهریه که درقران قید شده را روشن فرمایید. چون تفاسیر متفاوتی را خواندم و میخواهم اندیشه شما رو نیز بدانم. و دوم اینکه شراب جنبه حرام دارد؟

تشکر
پاسخ:
ظاهرا باید سرویس سفر به قم را دوباره فعال کنیم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

همکاری مالی  (متفرقه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:55 PM
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 2:05 PM
استاد من هم مقدار ناچیزی در حد توانم خواهم ریخت.دوستان هم میتوانند به شماره حسابی که در سایت ناریا ثبت شده مبالغ شان را واریز نمایند تا خود استاد به دست عباس خان برسانند.
اگر نفری حداقل 10 هزار تومان هم تقبل کنیم مقدار قابل قبولی جمع خواهد شد.
شماره ملی کارت جهت کارت به کارت : 3658 5630 9910 6037

شماره حساب مربوط به ملی کارت 0200364484006 بانک ملی به نام ناصر پورپیرار
پاسخ:
آقای ؟. خود را در مضیقه نگذارید. دوستان به تدریج  مایحتاج را تامین می کنند. شماره کارت و شماره حساب مربوطه ای که شناسانده اید صحیح است و از طریق آن می توان پرداخت کرد. تنها می ماند که آقای عباس معلوم کنند  پول را تحویل چه کسی بدهیم. از همگی ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هنر  (متفرقه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:53 PM
elyar45
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 2:00 PM
با سلام
من مجبور نیستم تعریفی برای هنر بتراشم ولی کسی که می خواهد خورشید را تعریف کند او نیازی به تعریف ندارد با علم حضوری که به خود داریم هرگز برای وجود خود تعریفی نداریم اما یک هارمونی منطبق با درون و فطرت انسان حالت خاصی از موسیقی است که انسان را به وجد می آورد و به مبدا حیات نزدیکتر می کند - لیهلک من هلک عن بینه و یحی من حی عن بینه - این کلام بسیار زیبای خداست : هر چیزی که خارج از وجود انسان به انسان آرامش درک آهنگ هستی بدهد ردی از هنر و زیبایی دارد مطمئن هستم منظورم را درک کرده اید که افت و خیزهای دیوانه وار موسیقی های غربی و هنرهای غربی نه تنها ردی از هنر ندارد که به انسان آشفتگی روحی وارد می کند - لیکن چطور می شود یک قطعه موسیقی بتهون را اثری از آن زیبایی معقولی ندانست که خدا به انسان داده و باعث می شود انسان   برای لحظاتی به مبدا حیات وصل شود .

عقل خارج از حیطه زمان  و مکان است . عقل جزئی همان عقل حسابگر است یا همان قانون ریاضی طبیعت است و عقل کلی همان خداست که نهایت ماست و کمال است که ما بدان رهسپاریم عقل واسط این دو عقل هم عقل عملی است که همان وجدان است اینها با زمان شوخی ندارند زیرا تسبیح زمان قادر به ورود به این سوراخ این عقلها نیست  قرآن کریم به صورت بسیار زیبایی این عقلها را به رسمیت می شناسد :
نفس لوامه همان عقل عملی یا وجدان در سوره قیامت که باآهنگ دلنشینی به انسان گوشزد می کند
لیهلک من هلک عن بینه و یحیی من حی عن بینه به صورت محکمی عقل حسابگر و دودوتاچهارتا را گوشزد می کند این عقل هندسه هستی و آفرینش را به یاد انسان می آورد که تو نیز خارج از این هندسه و حساب و کتاب نیستی  و موسیقی و هنر با این عقل قابل فهم است
عقل کلی همان مبدا و معادی است که باید بدانجا رویم : انا لله و انا الیه راجعون  

متاسفانه زیبایی محسوس از زیبایی معقول تفکیک نمی شود و عده ای هنر و زیبایی را به کلی منکر شده و پس می زنند نتیجه این می شود که یوسف زیبا می شود و هیچ اطلاعی از صبر جمیل یعقوب در دست نیست که خدا به صبر یعقوب اطلاق زیبایی می دهد ولی به چهره یوسف نه !

پاسخ:
آقای الیار. هیچ یک از این صغرا و کبراها که چیده اید، تعریف هنر حساب نمی شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

غریبگی  (زبان ها)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:50 PM
نیم نفر
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 1:34 PM
با سلام خدمت استاد محترم و بقیه دوستان

ظاهرا  عقیده  کلی استاد بر این است که چون  زبان ترکی در حمل مفاهیم تمدنی و شهرنشینی و متافیزیکی  ناتوان است  پیشینه  و  تاریخ  چندانی ندارد و پدیده نوظهوری است و  ....

1- اگر امکان داشته باشد  در منطقه آسیا  نام زبانی هائی که  قابلیت  حمل  مفاهیم  شهرنشینی و تمدنی داشته باشند را ذکر نمائید  .

2 - در صورت امکان  در همین منطقه آسیا  نام زبان هائی که قابلیت  حمل مفاهیم دینی و متافیزیکی را داشته باشند را نیز نام ببرید ؟ (  البته به غیر از عربی  و سانسکریت  )

و بطور کلی چند درصد زبان های آسیائی  قابلیت حمل مفاهیم  دینی و متافیزیکی را دارا هستند  ؟
پاسخ:
آقای نیم نفر. چرا مطلب را می پیچانید و فلسفی می کنید؟ هر زبانی که در لغت نامه بومی خود نسبت به هر عاملی شناسایی واژگانی نداشته باشد، با آن عامل غریبه است.  و والسلام  
 
 
آمون : این مطلب ، نکته بدیعی در پشت خود دارد! مخصوصا آن عبارت غریبگی !
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تلاش برای انتشار طوفان نوح از رنگارنگ  (مستند طوفان نوح)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:46 PM
abbas
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 01:18 AM
آقای آشنا سلام.اگر تمام بنیان اندیشان بتوانند ۱۰۰۰ دلار جم کنند من می توانم توفان نوح را از برنامۀ رنگارنگ نشان بدهم.که بنظر من با نشان دادن فیلم توفان نوح مشتی به دهان یهود و حکومت ترکیه و تورا ت وانجیل قلابی زد.
پاسخ:
آقای abbas. صد دلار آن را به عهده حقیر بگذارید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قرآن ترکی  (زبان ها)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:43 PM
محمد اوجال اولوتورک
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 01:16 AM
با سلام خدمت استاد و سایر دوستان

در ارتباط با "قدیمی ترین ترجمه قرآن به زبان ترکی" در اینترنت مقاله ای یافتم با عنوان "درباره اولین ترجمه ترکی قرآن و معادلهای ترکی اصطلاحات اسلامی در آن ترجمه" که لینک آن در انتهای این کامنت موجود است. در این مقاله به بررسی یک ترجمه ترکی از قرآن (منسوب به 1069 میلادی)  که می گویند "اولین" ترجمه ترکی است و به "نسخه Rylands" مشهور بوده و در کتابخانه Rylands شهر منچستر انگلستان! نگهداری می شود، پرداخته شده و در آن، لیستی از معادلهایی که برای لغات و اصطلاحات قرآنی، گویا در آن ترجمه مورد استفاده قرار گرفته است، ارائه شده است. دقت در تعدادی از این معادلها منجر به نتیجه ای می شود که برای صاحبان خرد در حکم "ختم کلام" و "مهر باطل" به این به اصطلاح ترجمه قدیمی است. اما پیش از این توجه خواننده را به ترجمه چند سطر از "مدخل" این مقاله جلب می کنم که باز حاوی آیاتی برای متفکران است:

« چنانکه دانسته است، اولین ترجمه از قرآن به فارسی انجام شده است. بر اساس روایات تاریخی زمان تالیف این ترجمه تا دوران حضرت پیامبر به عقب برده می شود. نیز اولین ترجمه کلی قرآن به زبان فارسی در دوره سامانیان به دستور منصور بن نوح سامانی در شهر بخارا انجام شده که اساس این ترجمه را  تفسیر قرآن حجیم "طبری" تشکیل داده است. ...
متاسفانه معلوم نیست که اولین ترجمه ترکی قرآن از سوی چه کسی، در چه زمان و در کجا انجام شده است. گر چه بعضی از دانشمندان برآنند که اولین ترجمه ترکی نیز همزمان با ترجمه فارسی انجام گرفته، اما این موضوع هنوز به قطعیت نرسیده است. اولین اثر مکتوب ادبیات ترکی دوره اسلامی، اثر بی نظیر "قوتادغو بیلیک" که در دوره قاراخانیان در سال 1069 (میلادی) توسط یوسف خاص حاجب نوشته شد است.»

و یادآوری کنم که "قوتادغو بیلیک" همان کتابی که یکی از سه نسخه اصلی آن، در سال 1896 میلادی از زیر زمین! کتابخانه خدیو قاهره، توسط مدیر آلمانی وقت کتابخانه، شخصی به نامه موریتس (Moritz)، پیدا شده است!!!
. . . . .

و این هم تعدادی از معادل های ترکی استفاده شده در "اولین" ترجمه ترکی قرآن کریم (منسوب به حدود 1000 سال پیش) مندرج در مقاله صدر الاشاره:

صالحات:  بئش ناماز (پنج؟ نماز)
حیض:  بی ناماز بول (بی نمازی؛ بی نماز شدن)
یوم الدین:  جزا کونی (روز جزا)
رحمان:  روزی بَرگَن (روزی دهنده)
صور:  بورغو (شیپور، بوق)
آخرت:  سون سارای (سرای آخرت)
ذکر:  یاد  قیل  (یاد کردن)

اگر می پذیریم که فارسی، زبانی جدید الولاده است و می بینیم که در این نمونه های گویا مربوط به 1000 سال پیش فوق، از لغات فارسی نماز، روزی، سرا و یاد استفاده شده است، پس بی درنگ و بدون لحظه ای مکث و تردید به این نتیجه می رسیم که نه تنها این اولین ترجمه ترکی قرآن، جعلی و جدید ساخته است، بل در هنگام جعل این کتاب، علیرغم اینکه برای سایر کلمات موجود در آن لیست معادلهای ترکی (که البته اغلب می توان گفت من در آوردی و خلق الساعة است) ارائه شده، هنوز برای این کلمات معادل ترکی وجود نداشته است! ضمن اینکه دقت در ترجمه ارائه شده برای اصطلاحات و لغات قرآنی "یوم الدین" و "صور" برای کسانی که "اسلام و شمشیر" را خوانده است، حاوی نکات لو دهنده ی دیگری است.

والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
آقای اوجال. این  متن و شرح و بسط ضمیمه آن فقط معلوم می کند که دوستان جاعل ما دیر فهمیده اند که از تولید قرآن کهنه  با ترجمه ترکی غافل مانده اند. اگر خردمند بنیان اندیش  به کمال قانع شود که گرچه تورات ترکی از ۱۲۵ سال پیش موجود است ولی قرآن ترکی مگر در ایام اخیر نیافته ایم، مجاز به چه برداشتی است؟!  
 
 
 
محمد اوجال
پنجشنبه 1 اردیبهشت ماه سال 1390 ساعت 01:19 AM
آدرس مطلب مورد نظر:
 
 
 
آمون : البته که لینک به علت انتقال ناقص بلاگ اسکای ، معیوب است ولی لطفا کسی آن برداشت صحیح را نداشته باشد!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دست دادن رئیس جمهوری  (سیاسی)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:37 PM
احمدی نژاد
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 7:52 PM
این آدرس اطلاعات زیادی در باره عکس احمدی نژاد و نحوه دست دادنش می دهد.
http://freemasonsecret.wordpress.com/ 
 
 
 
آمون : با تشکر از دست اندرکاران بخش فیلترینگ ! کاش یکی به این عزیزان جایزه می داد! به امید روزی که اینترنت به کلی ویران شود!  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روز جمعه در قرآن  (اسلام)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:32 PM
سمیرا
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 3:15 PM
سلام آقای پورپیرار خسته نیاشید.
مگر شما در سفر نامه اندونزی خود نگفتید و از قول آن مرد دفاع نکردید که منظور از آیه  یوم الجمعه مختص روز جمعه نیست و به همه روزها مربوط می شود؟!
پاسخ:
خوب، منظور؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خارستان ، جدیدترین اثر سعدی شیرازی  (متفرقه)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:30 PM
هه هه
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:52 PM
ادعای کشف اثری ناشناخته از «سعدی» به نام «خارستان»

ماجرای پیدا شدن این کتاب منتسب به سعدی به چه زمانی مربوط می‌شود؟

جهانگیری: در موزه کندلوس روستای کندلوس در منطقه کجور، موزه‌ای شخصی وجود دارد که یکی از غنی‌ترین موزه‌ها است و من از کودکی اشیاء قدیمی را که مربوط می‌شود به سال‌های 1880 میلادی تا اواخر دوره قاجاری در این موزه گرد هم آورده‌ام. در این موزه اشیاء مختلفی پیدا می‌شود که یکی از این کتاب‌ها «خارستان» است.
من «خارستان» را در کودکی در بساط یک لبو فروش دیدم و با اصرار کتاب را گرفتم. این کتاب تذهیبی به سبک هرات دارد و همراه با مینیاتورهای زیبا و زیادی است، این کتاب خوشنویسی شده است و در سلامت کامل این کتاب به دست من رسید.

* از کجا می‌دانید که این کتاب منتسب به سعدی است و سعدی آن را نوشته؟

جهانگیری: من با چند سعدی شناس که می‌شناختم تماس گرفتم و ماجرا را گفتم. آنها گفتند چنین چیزی سابقه ندارد و در هیچ کتابی به این کتاب اشاره نشده و به آن ارجاع داده نشده و این قضیه برایشان باورکردنی نبود. تا اینکه «آنجلو پیر منتذه» سعدی‌شناس و استاد دانشگاه آلمان این کتاب را دید و تایید کرد که این کتاب نوشته سعدی است و تایید او باعث شد که مسئولان نظام و شخصیت‌ها به دیدن این کتاب بیایند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001303027

هه هه این داستان پیدا کردن و انتساب کتاب به سعدی اخر کرکر خندست
پیداشدن کتاب در لبوفروشی و سالم بودن ان وتایید ان توسط سعدی شناس و استاد دانشکاه المان
چه سناریویی از این بهتر میتوان برای پیدا شدن این کتاب و انتساب به سعدی پیاده کرد؟
اگر از خوانندههای این وبلاگ کسی بتواند سناریوی بهتری را پیشنهاد بدهد اجرش با سعدی
پاسخ:
آقای هه هه. «آنجلو پیر مونتسه» یک شارلاتان ایتالیایی است، که تخصص اش یافتن کتاب های کهنه در میان آشغال های کنیسه هاست. قبلا هم او در فلورانس یک شاه نامه قدیمی پیدا کرده بود.  به ترین راه این است که این خارستان را  به همان لبو فروش برگردانند که لااقل به دردی خورده باشد.  هه هه
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تناقضات  (قرآن)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:27 PM
elyar45
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:13 AM
نظرات شما در این نوشته بسی ارزشمند است قبول می کنم هنوز این تناقض برایتان حل نشده که کجا تاویل کنید وکجا به به حکم خدا سرنهید یعنی بگویید همه از جانب خداست - کاری ندارم - فکر می کنم شما موسیقی را و هنر را چون در قرآن ردی ندارد بر نمی تابید البته در نقطه نظرات شما دیده ام اما عقل را خدا یک منبع معرفی کرده : بارها فرموده افلا تعقلون - هر چیز منطبق با عقل (جزئی و کلی ) ممدوح است
پاسخ:
آقای الیار ۴۵. هنر پدیده ای فاقد تعریف است. تا شنبه وقت دارید که برای هنر تعریفی کلاسیک و فراگیر بتراشید. مسلما شنبه هم خاخام کمکی به موضوع نخواهد کرد و تعریفی برای هنر نخواهد داشت. ارجاع حل و فصل مطلب به عقل هم ابتدا نیازمند تعیین عقل چه دوران و در چه حوزه ای است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نسب شاه اردن  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:25 PM
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:01 AM
نسب عبدالله دوم پادشاه اردن به چه کسی می رسد؟
به یهودیهاااااااااااااااااااا
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ورود وبلاگ به شبکه رنگارنگ  (در جهان)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:22 PM
abbas
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 08:23 AM
استاد سلام.من همین وبلاگ  را در رنگارنگ گذاشتم
پاسخ:
آقای abbas. در وبلاگ دسترسی به تمام مقالات و یادداشت ها ممکن نیست ولی در سایت به همت استاد عابدی همه چیز حفظ شده است. به هر حال ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

در شبکه جهانی رنگارنگ  (در جهان)

دوشنبه 19 اردیبهشت 1390 ساعت 8:20 PM
abbas
چهارشنبه 31 فروردین ماه سال 1390 ساعت 03:50 AM
آقای آشناسلام عرض می کنم امیدوارم حالتان خوب باشد.وبلاگ آقای پورپیرار ۲۴ ساعت از برنامۀ رنگارنگ پخش می شود.واگر شما یا دوستان که خارج از کشور زندگی می کنند  می خواهند برنامۀ در این برنامه داشته باشند من می توانم با پول خیلی کمی یک ساعت را اجاره کنم که بتوانند در برنامه شرکت کنند ودر بارۀ تاریخ یا هر چیز دیگر صحبت کنند
پاسخ:
آقای abbas. چون وبلاگ تمام یادداشت ها را به علت دو سه بار هک شدن ندارد، بد نیست  در کنار آدرس وبلاگ آدرس سایت هم با توجه به تعداد دبلیوها نصب شود.

wwww.naria.ir

هیچ نظری موجود نیست: