جواب پارادوکس اختفای پوریم و جشن گیری علنی پوریم توسط یهودیان (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 11:42 AM مسعود سنجری سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 06:50 AM آقای حمید وقتی استاد با ذکر دلایل متعدد نوساز بودن تشکیل کشور ایران و جدید الورود بودن اهالی آنرا اثبات نموده اند آنگاه باید دلایل خالی از سکنه بودن آنرا در چه پدیده و رخدادی دانست؟ لذا واضح است که ترویج اینهمه تواریخ و روایات دروغین از تاریخ این سرزمین برای سرپوش نهادن بر علت اصلی خالی از سکنه بودن آن تا این اواخر است و از طرف دیگر تعریف ریشه و امتداد دروغین برای ترکیب ساکنین جدید است. پس این برگزاری جشن پوریم برای یهودیان توانسته در حد بزرگداشت یک پیروزی ملی بشکل علنی باشد. مگر اینکه روایتی متفاوت از این همه روایات جعلی در باره تاریخ منطقه راه خود را در بین عقول و منطق مردم باز کند.
آمون : رجوع دارد به:
http://purpirar.blogsky.com/1391/03/09/post-2051/
بازی های آنوسیان و یهودیان با جنگ زرگری قلابی اسلامی بین مسلمین (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 11:40 AM ساکت سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 02:17 AM سلام جناب ساده دل چیز خاصی نیست یک جنگ زرگریه. یهود از این فیلمها زیاد بازی کرده ولی دیگه این حنای مجادله دو یهودی با هم و تکفیر و نفرین همدیگر رنگی نداره . متاسفم با وجود این همه ادله و بحث های کوهسان عده ای همچنان در بند اشخاص ریز دانه هستند . رجوع کنید به کامنت استاد در تاریخ ۳ خرداد۹۱ ساعت 11:23 AM آقای محمد. قرآن تنها متنی است که ماجرای طوفان و تنبیه را واقع شده در میان یک قوم می گوید و تورات و انجیل آن حادثه عجیب را رخ داده ای در سراسر جهان می دانند. اگر مراکز سیاسی و فرهنگی و دانشمندان و مراکز رسمی حوزه های جهان اسلام از شمال افریقا تا اندونزی، صحت ابلاغ قرآنی طوفان نسبت به دیگر منابع را در برابر جهانیان علم نمی کنند، پس بدون تعارف بدانید که آنوسی ها تا انتهای تاریک تونل مسئولیت های اسلامی را اشغال کرده اند. ------------------------------ موفق باشید.
آمون : رجوع به:
http://purpirar.blogsky.com/1391/03/09/post-2048/
پارادوکس اختفای پوریم و جشن گیری علنی پوریم توسط یهودیان جهان (پوریم)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 11:36 AM حمید سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 00:29 AM استاد سوال بنیان اندیشانه ای را بارها مطرح کرده ام و شما جواب درست و حسابی نداده اید: اگر یهودیان در پی اختفای پوریم هستند چرا آن را علنا جشن می گیرند؟ پاسخ: شنبه آخر وقت که مراسم عمومی تمام شده بود، جواب سئوال ات را از خاخام بخواه. راز کودکان دفن شده در دیوارهای ارگ بم- پسران 1 تا 6 سال کرمانی (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 11:35 AM راز کودکان دفن شده در دیوارهای ارگ دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 11:49 PM راز کودکان دفن شده در دیوارهای ارگ بم چیست؟ http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/05/120528_l21_bam_children_cultural_heritage.shtml استاد شاید کشف راز این کودکان بتواند کمکی باشد در تائید نظریه شما در حال حاضر که همه دوست دارند سکوت کنند. تحقیقات در مورد ریشه های آخوند،هند،انگلیس و خاندان های بزرگ (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 11:08 AM آخوند/هند/انگلیس/ اصفهان دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 2:48 PM کمتر کسی را می توان سراغ داشت که در زندگی روزمره خود کلمه اخوند را به کار نبرد یا نشنود.اخوند کیست و از کجا وارد فرهنگ ما شد.یک مثال قدیمی طنز در ایران وجود دارد که می گوید اگر ریش هر اخوند را بالا بزنی زیر ان نوشته شده است (ساخت انگلیس). این ضرب المثل طنز ریشه عمیقی در حقیقت دارد.دو اصل مهم در تشیع عبارتست از اجتهاد و تقلید که تا قبل از زمان قاجار این دو اصل وجود نداشته یا خیلی کمرنگ بوده است.تا پیش از دوره قاجاریه هیچ شخصی را نمی توان یافت که خود را روحانی یا مجتهد معرفی کرده باشد و از مسلمانان بخواهد که مقلد او باشند و اوامر او را اطاعت کنند.بر طبق مدارک اولین بار در زمان صفویه سر و کله انگلیسیها در ایران پیدا شد. نام برادران شرلی برای همه اشناست.برادران شرلی در هنگام عزیمت به ایران مترجم در اختیار داشتند که این نشان دهنده انست که دولت انگلیس از سالها قبل کشور ایران مردم ایران و روحیات انها را می شناخته است و با قصد و نیت قبلی پا به کشور ایران گذاشته است.در هنگام عزیمت برادران شرلی به ایران یکی از همراهان انها به اشتباه توسط دولت شاه عباس کشته می شود.شاه عباس از شنیدن این خبر ناراحت می شود و به برادران شرلی می گوید ای کاش به جای این نوکر شما شش ایرانی کشته می شدند ولی هرگز این اتفاق نمی افتاد برادران شرلی به شاه عباس می گویند زیاد خودتان را ناراحت نکنید این نوکری که کشته شده ایرانی بوده شاه عباس از شنیدن این خبر خوشحال!میشود و می گوید خوب حالا عوض اون نوکر شما هر کدام از نوکرهای مرا خواستید بردارید. چند سال قبل از اعزام برادران شرلی به ایران دولت انگلیس یک هندی را در پوشش یک درویش روانه ایران می کند که نام وی مقصود علی بوده است.حدس زده می شود برادران شرلی بر اساس اطلاعات مقصود علی از جامعه ایران به کشور ایران اعزام شده باشند.درویش مقصود علی به زبان فارسی چنان تسلط داشته که حتی شعر فارسی نیز می سروده است.وی اولین ویروس شومی بود که از طرف دولت انگلیس روانه ایران شد و به طوری که در ادامه می بینیم صنعت ملا و اخوند سازی توسط وی در ایران راه انداخته شد. ورود مقصود علی به ایران به سال نهصد و نود هجری گزارش شده است.در این زمان در ایران خانقاه های زیادی وجود داشت و کسی که مجلس خانقاه را می گرداند به مجلس ارا معروف بود.از انجا که مقصود علی شغلش درویشی و مجلس ارایی خانقاهها بود به مجلسی معروف شد واین اقا پدر مجلسی های مشهور می باشد.مقصود علی هندی پس از امدن به ایران ساکن اصفهان می شود و با دختر یک درویش لبنانی جبل املی به نام درویش ملا محمد ازدواج می کند. در سال هزارودو هجری شاه عباس شروع می کند به مبارزه با صوفیان در حالی که پادشاهان صفوی خود در ابتدا از طرفداران صوفیان بودند.ما در کتاب مرتضی راوندی تاریخ اجتماعی ایران جلد سوم صفحه چهارصدوهشتادوسه می خوانیم که در دوران شاه عباس مبارزه با متصوفان برای از بین بردن نفوذ انان به اندازه ای شدید بود که در عرض سی سال تمام مهر علاقه سیصد ساله نسبت به صوفیه جای خود را کینه و انتقام و تعصب کور داد. مقصود علی هندی وقتی با برخورد شدید شاه عباس با صوفیان روبرو می شود از ایران فرار می کند.مقصود علی هندی از خود دو پسر در ایران به جا می گذارد یکی محمد تقی و دیگری محمد صادق که این محمد صادق همان علامه مجلسی اول می باشد. محمد صادق در هنگام فرار پدرش فردی نابالغ بوده اما بعد وقتی بزرگتر می شود به فرقه صوفیان می پیوندد و بدون ترس از شاه عباس به خانقاهها رفت و امد می کرده است.پس از مرگ شاه عباس شاه صفی جای وی را می گیرد.قابل ذکر است که بعدها وقتی علامه مجلسی دوم پسر مجلسی اول دستور کشتن صوفیان را می دهد مردم به او معترض می شوند که پدر تو نیز درویش بود پس چرا با صوفیان چنین برخوردی می کنی وی در جواب می گوید که پدر من یک درویش واقعی نبوده و برای رسوخ در صوفیان و کسب اخبار از انها به لباس درویشی در امده است.در حقیقت علامه مجلسی اول جاسوس شاه عباس بوده است.پس از روی کار امدن شاه صفی سیاست سرکوب دراویش توسط وی ادامه می یابد اما از بخت بد علامه مجلسی اول وی هیچ مدرکی در دست نداشته که ثابت کند واقعا درویش نبوده و وقتی جان خود را در خطر می بیند از ترس جان همانند پدرش به هندوستان می گریزد.این علامه مجلسی اول هم دو پسر داشته یکی عبدالله که وی را همراه با خود به هندوستان می برد و پسر دیگرش به نام عزیزالله را در ایران باقی می گذارد.پس از فرار محمد تقی پسرش عزیزالله در ایران به ثروتی بسیار زیاد دست می یابد که البته منبع و ریشه این ثروت مشخص نیست. یکی از نوادگان عزیزالله الماس گرانبهایی را به حرم علی تقدیم می کند که به خاطر این کار این خاندان به الماسی معروف می شوند که هم اکنون نیز خاندان الماسی در اصفهان یکی از خانواده های پولدار می باشند.بعد از مدتی محمد تقی هندی با یک ماموریت جدید همراه با شخصی به نام سید مراد هندی به عراق فرستاده می شود.این اولین برخورد ما با پیشوند سید در تاریخ است.اولین بار مقصود علی هندی با توجه به داغی بازار صوفیان خود را درویش معرفی می کند اما حال که دراویش بازار خود را از دست داده اند مراد هندی خود را سید معرفی می کند.سید مراد هندی سه پسر داشته است. یکی ابوالمعالی یکی عبدالکریم ویکی هم محمد علی نام داشته است.محمد علی در عراق به شغل طبابت مشغول بوده و به خاطر اطلاعاتی که در زمینه پزشکی داشته به حکیم معروف می شود و هم اکنون تمام کسانی که در عراق فامیل حکیم دارند از نوادگان این محمد علی هستند.محمد تقی هم در عراق دارای ثروت زیادی بوده و فرزند وی به نام محمد باقر در عراق تحصیل می کند.محمد تقی منشی های زیادی داشته است وی به همراه تمام منشی هایش و ابوامعالی و عبداکریم به ایران مهاجرت می کند که مصادف با پادشاهی شاه سلیمان بوده است و با توجه به قدرت مالی فراوانی که در اختیار داشتند مدارس متعددی در ایران به راه می اندازند و طلبه های زیادی را جذب مدارس خود می کنند و انها را اموزش می دهند.ماموریت اقای محمد تقی رواج خرافات تا سرحد افراط در بین مردم ایران بوده است زیرا دولت انگلیس تنها راه را برای سلطه بر ایرانیان ایجاد جدایی بین انها دانسته و البته خوب تشخیص داده بود و تا امروز هم از این تفرقه استفاده می کند.منشی های محمد تقی شروع می کنند به کتاب نوشتن که البته تمام کتابها به نام محمد تقی یا همان علامه مجلسی منتشر می شده است.منشی های محمد تقی به سراسر ایران می رفتند و برای او تبلیغ می کردند. .محمد تقی برای تمام کارها و اوقات شیعیان از بدو تولد تا لحظه مرگ دعاهای بخصوصی را ابداع می کند.هر روز هفته یک دعا هر ماه سال یک دعا تمام اداب و کارها یک دعا به نحوی که اگر انسان بخواهد به تمام این دعاها عمل کند از زندگی باز می ماند و تازه یک دهم دعاها را هم نمی تواند بخواند.از نظر علمی محمد تقی پدر گرچه علامه بزرگ است اما از فرزندش محمد باقر در نزد شیعیان کمتر است. محمد تقی دختر داشته که به همسری شخصی به نام محمد صالح خاتون ابادی درمی اورد از این زوج فرزندی به دنیا می اید به نام میر محمد حسین که محمد باقر یعنی همان مجلسی دوم دخترش را می دهد به میر محمد حسین. میر محمد حسین پس از ملاباقر مجلسی می شود ملاباشی شاه سلطان حسین.از ان روز تا کنون بیشتر امامان جمعه فرزند زادگان این میر محمد حسین هستند.میر محمد حسین باعث شکست ایران از افغانها می شود.شاه سلطان حسین یک وزیر با تدبیری به نام فتحعلی خان اعتمادالدوله.که این شخص در حقیقت اداره امور مملکت را بر عهده داشته زیرا شاه سلطان حسین شخصی نادان و خرافاتی بوده است. در شبی امدادهای غیبی(انگلستان)به میر محمد حسین ماموریتی را محول می کند و وی خود را با عجله نزد شاه سلطان حسین می رساند و وی را فریب می دهد که فتحعلی خان اعتمادالدوله قصد کودتا و براندازی حکومت او را دارد و یک سری مدارک جعلی را نیز به سلطان حسین نشان می دهد.سلطان حسین بلافاصله دستور کور کردن وزیر خود را می دهد و خود این میر محمد حسین دستور شاه را اجرا می کند و وزیر بالیاقت شاه نالایق را کور می کند.روز بعد سلطان حسین متوجه اشتباه خود می شود اما دیگر کار از کار گذشته بوده است.دختر محمد باقر مجلسی با شخصی به نام محمد اکمل ازدواج می کند که فرزند انها وحید بهبهانی نامیده می شود که این وجید بهبهانی ابداع کننده اجتهاد و تقلید در شیعه می باشد. دختر دیگر محمد تقی با شخصی از سادات ازدواج می کند که فرزند انها طباطبایی نامیده شد و نسل طباطبایی ها از انجا نشات گرفته است. یعنی خانواده های طباطبایی حکیم مجلسی بروجردی بحرالعلوم امام جمعه امامی الماسی و خیلی دیگر از خانواده های مذهبی همه از این جا ریشه گرفته اند. انچه خواندید گوشه ای از تحقیقات اقای مهدی شمشیری در رابطه با پیدایش اخوند در ایران بود. میرزای شیرازی و فتوای تنباکو و لعن و نفرین آیت الله مجتبى شیرازی (نظرات جالب دیگران)سه شنبه 9 خرداد 1391 ساعت 00:57 AM ساده دل دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 6:46 PM سلام بر استاد عزیز و همراهان بنیان اندیش با توجه به اینکه در بحث تاریخ معاصر مساله حوزه علمیه و روحانیت شیعه وشخصیتهایی چون میرزای شیرازی از ایتمهای کلیدی به حساب میایند , به نظرم آمد که اطلاعاتی پراکنده از شخص زیر که گفته میشود از خانواده میرزای شیرازی است و عقاید خاصی دارد در اینجا قرار دهم زیرا که با توجه به یادداشت های جدید استاد و مشخص شدن تکلیف یک سری از ماجراهای منتسب به میرزای شیرازی نامعلوم الحال! انتساب به وی میتواند رمزهایی جدیدی را بگشاید یا حداقل پرده از چهره انوسی این نوادگان دروغین بردارد http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AC%D8%AA%D8%A8%DB%8C_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C از لینک فوق: آیتالله سید مجتبی حسینی شیرازی (زادهٔ ۱۳۲۶ قمری در کربلا). یکى از علماى شیعه است. وی برادر سید محمد حسینی شیرازی و سید صادق حسینی شیرازی و از خانوادهٔ میرزای شیرازی است. او در نجف، قم ومشهد تحصیل کرد. او به انگلستان پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مهاجرت کردد. هم اکنون در لندن زندگی میکند وی عقایدی بسیار ضد تسنن و ضد وحدت دارد و یکی از دلایل وی برای مخالفتهای شدیدش با آیت الله خامنه ای همین موضوع است از طریق لینک زیر میتوانید بیشتر با شخصیت این فرد آشنایی پیدا کنید: فیلم لعن و نفرین آیت الله مجتبى شیرازی به آیت الله خامنه ای www.youtube.com/watch?v=BmUN3u3klFQ آمون : به علت ندادن نظر توسط آقای ناصر پورپیرار، در بخش فتوای تنباکو قرار نگرفت! پس معلوم می شود حتی اجرای قانونی که خود آدم وضع کرده، موجب نارضایتی است! (با این جمله، فکر کنم باید خودم را از نسل افلاطون و ارسطو تلقی کنم!) کتاب یادگار عمر،خاطراتی از خرم آباد قدیم،دکتر حمید عیدی، یهودیان (شهرهای ایران)دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 9:34 PM یه دوست دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 08:34 AM یهودی های* خرم آباد(۱) کتاب یادگار عمر ،خاطراتی از خرم آباد قدیم دکتر حمید عیدی از قدیم الایام تعدادی یهودی در شهر خرم اباد مقیم بودند و زندگی می کردند و محله به خصوصی داشتند. محله یهودی ها در وسط شهر قرار داشت . از طرف شرق به حکیم آباد و از شمال به بازار بروجردی ها و از جنوب به محله درب دلاکان و از غرب به بازار اصلی شهر خرم آباد اتصال داشت . در این محله تقریبا در حدود ۲۰ حیاط وجود داشت . حیاط ها عمومی بودند و در هر حیاطی چندین خانواده یهودی ساکن بودند و زندگی می کردند و در آن موقع جمعیت انان از ۲۰۰ نفر تجاوز نمی کرد . یهودی ها همه کارو کسب داشتند و آدم بیکار در میان انها نبود . اتفاقا کارها و مشاغل عمده شهر در اختیار انها بود و انان نیز معاملات عمده انجام می دادند به دلیل اینکه افرادی ثروتمند و پول دار داشتند ، اغلب معاملات و خربد و فروش اشیا نادر و کم نظیر و در عین حال پرفایده را انجام می دادند از قبیل خرید و فروش داروهای طبیعی ، رنگ و جوهر ، پوست حیوانات وحشی مانند پوست دِله ، قاقم ، سنجاب ، خز و روباه ، آنان این پوست را می خریدند و به شهرهای دیگر می بردند و می فروختند . بعضی از یهودی ها مغازه پارچه فروشی داشتند و در واقع بزاز بودند پارچه های خوب و زیبا را از شهرهای دیگر وارد می کردند و می فروختند . جالب توجه این است که مردم خرم آباد و لرستان برای خرید جنس و مایحتاج خویش به یهودی ها بیشتر رغبت از خود نشان می دادند و در واقع یهودی ها جذبه خاصی در فروش متاع خویش داشتند گر چه احتمال تقلب و وگران فروشی در معاملات انها وجود داشت . در هر حال در میان یهودی ها افرادی بااستعداد و خوش ذوق و هنرمند وجود داشت که ابتکارات خاصی داشتند و در اینجا می توان نصیر یهودی را نام برد وی ذوق و استعداد فوق العاده ای داشت و کارهای زیادی انجام می داد . کار اصلی او زرگری بود اما در بنایی ، نجاری ، نقاشی ، اهنگری ، اسلحه سازی هم مهارت داشت در خاتمه این قسمت باید بگویم کبوتر باز ماهری هم بود و علاوه بر نگهداری انواع و اقسام کبوتر ، دیگر طیور را نیز می خرید و در خانه نگهداری می کرد می کرد به طوری که کبوتر بازهای محلی به وجودش احتیاج داشتند و در موارد ضروری به او مراجعه می کردند. تعدادی از یهودی های خرم اباد در کار طبابت اگاهی و تجربه داشتند و به کار طبابت و درمان بیماران می پرداختند . مدتها کار درمان بیماران به عهده یهودی ها بود . شخصی به نام حکیم یعقوب که در اصطلاح محلی او را به نام حکیم یاقو می نامیدند در طبابت مهارت و تجربه فراوانی داشت و بیماران را علاج و مداوا می کرد و مردم به او اعتماد داشتند .وی مردی خوش تیپ و خوش اخلاق بود . از بیماران خویش به خوبی پذیرایی می کرد ، خوش لباس و نظیف بود . حکیم یاقو اغلب بیماران را با داروهای طبیعی علاج می کرد . در هر حال حکیم یاقو مورد احترام مردم بود . گاهی حکیم یاقو برای درمان بیماران به منزل اشخاص می آمد . باید توجه داشت که حکیم یاقو بسیار مناعت طبع داشت و در مورد اجرت طبابت خویش چندان انتظاری نداشت و هر چه به او می دادند می پذیرفت و نیز دو نفر زن یهودی به نام های ناز و داکُل در خصوص بیماری های چشمی تجربه و اگاهی و مهارت داشتند و بیماران مبتلا به بیماری های چشمی را درمان و علاج می کردند. قبل از ظهر و بعد از ظهر خانه های این دو خانم مملو از بیماران چشم بود و انان سرگرم علاج و درمان بودند . گاهی هم به منزل اشخاص می امدند و درمان میکردند. یهودیان مقیم خرم آباد مراسم خاص ملی مذهبی داشتند ...مراسم عقد و ازداوج انها بسیار جالب بود و با آداب و رسوم خاصی انجام می شد گاهی یهودی های خرم آباد خودشان با خودشان وصلت و ازدواج می کردند و گاهی با یهودی های بروجرد و همدان وصلت و ازدواج می کردند. آنها مراسم مرده و غسل و کفن و دفن را به طرز مخصوصی انجام می دادند . مرده را در منزل غسل می دادند و بعد ان را به خارج شهر می بردند و در قبرستانی که مخصوص خودشان بود دفن می کردند . از جمله مراسم خاص انها این بود که روزهای شنبه به طور کلی تعطیل می کردند و هیچ کاری انجام نمی دادند و در منزل و کوچه های محله می نشستند و از قبل غذا به اندازه کافی می پختند و تهیه می کردند و به وسیله مسلمان ها غذا را گرم می کردند و می خوردند و مسلمان ها سماور برای آنان اماده و چای دم می کردند و به انان می دادند و نسبت به این رسم بسیار جدی بودند . با این همه در مقابل مسلمان ها بسیار ناتوان بودند و برخی افراد شرور انها را آزار می دادند. یهودی ها علاقه فراوانی به ماهی داشتند شاید اغلب غذای انان ماهی بود . قابل توجه این که یهودی ها خودشان به شکار ماهی می رفتند . در کنار رودخانه های اطراف خرم آباد ساعت ها می نشستند و ماهی شکار می کردند . یهودی ها در محله مخصوص خودشان عبادتگاهی داشتند به نام کنیسه که روزهای شنبه در آن اجتماع می کردند و به کار عبادت می پرداختند . اینک در خاتمه به ذکر اسامی تعدای از یهودی های مقیم خرم آباد می پردازیم از افراد مشهور : عزیز ، یوسف ، الیاهو ، یاقو و یعقوب ، ملا عبدالله ، ملا اسماعیل ، نورالله ، فتح الله ، حشمت ، هارون ، شمعون ، شماش ، موسی ، نصیر ، لطیف ، رحمان ، فرج الله ، الیاس ، ممو ، سیا ، مرده خای ، خواجه ، بخشی ، یزقل ، آقا ، مئیر ، سلیمان ، خرم. از زنان : داکُل ، ناز ، سارا ، صفورا ، نوری ، جواهر ، پری ، لیلا ، لعیا ، سیما ، زیور ، قزی ، رشتی ، آهو ، سلی ، خانم ، یوخی زن حکیم یاقو ، زرنگ. یهودی های معروف خرم آباد افراد معروف آنان که هر کدام به نوعی دارای کسب و کار و شغل و حرفه ای بودند : اکلو: یُزقل کاشی زاده به ملا اکلو معروف بود و رسیدگی به وضع ملی و مذهبی یهوی ها به عهده ایشان بود و خیلی هم مورد احترام قرار می گرفت . یوسف مردی قوی هیکل و قیافه ای جذاب داشت و لباس نیکو می پوشید . وی در واقع رئیس یهودی ها بود. حاج بخشی هارون زاده که مسلمان شد شغل او بزازی بود. عزیز فرزند یوسف بود . او نیز مانند پدر در میان یهودی ها دارای موقعیت خاصی بود . وی با پدرش یوسف به شغل تجارت اشتغال داشت . حاج فرج الله جواهری فرزند ملا اسماعیل مسلمان گردید. یعقوب شماش پارچه فروش بود. حاج یعقوب معروف طبیب بود و خیلی مورد علاقه مردم. خواجه معروف به عذرا تاجر بود. فتح الله بزاز بود. استاد نصیر طلاساز بلکه همه کاره. الیاهو تاجر و پارچه فروش بود . عزیز ، بزاز و پارچه فروش بود. موسی پسر ملا یعقوب. خواجه که در این اواخر خیلی مهم شده بود و وقتی یهودی ها مهاجرت کردند وکالت انان را به عهده داشت . مئیر دارو فروش بود. یوسف مال و ثروت فراوانی داشت و مالک یک دانگ از همه کاروانسرای میرزا سید رضا بود. ملارحمان پارچه فروش بود. ملاعبدالله روحانی یهودی بود . کارش این بود که مسائل دینی به آنان یاد می داد گوسفند و گاو و مرغ را برای انان ذبح می کرد . چون ذبح یهودی ها با مسلمانان فرق دارد. حکیم باشی یک فرد یهودی معروف بوده است و کارش طبابت بوده است . نویسنده وی را ندیده است . ملااسماعیل پدر حاج فرج الله جواهری و طلا و جواهر فروش بود. صحبت ، بزاز و پارچه فروش بود. ملا رحم خدا که ملا رمی نامیده می شد . بیشتر در دهات اطراف خرم آباد می رفت و اجناس خود را به فروش می رسانید. یهودا پارچه فروش بود. الیاهو تاجر و پارچه فروش و کارش عمده فروشی بود . نورالله و فتح الله بزاز بودند. حاج نصیر این شخص در میان یهودی های خرم آباد تقریبا همه کاره بود. پاسخ: آقای یه دوست. یادداشت ارزشمندی بود. کوشش در به دست آوردن پیشینه و جهش ها و مخفی کاری های یهودی، در ردیف کاری که شما انجام داده اید، می تواند سراسر ایران را بپوشاند. عکس سر بریده میرزا کوچک خان جنگلی در رشت و یافته هایی از جیرفت (متفرقه)دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 9:31 PM abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 03:21 AM http://www.sarzaminkhabar.ir/Picture.aspx?ID=112&State=AzarbayjanSharghi
abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 03:26 AM http://www.forum.98ia.com/t400881.html
abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 03:34 AM استاد سلام۰ این هم سر بریدهٔ میرزاکوچک خان http://www.toppatogh.com/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D9%85%DB%8C%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF/
abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 07:12 AM http://www.ahestan.ir/?p=10002 استاد عکس دیگری از سر بریده شدهٔ میرزاکوچک خان
abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 07:20 AM http://www.parscloob.com/10570-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%88%DA%86%DA%A9-%D8%AE%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/
abbas دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 07:33 AM http://liravi.mihanblog.com/post/category/5 استاد سلام۰ کتیبه واشیاء پیدا شده در جیرفت پاسخ: آقای abbas. با تشکر فراوان. آدرس وبلاگ عربی حق و صبر،ترجمه اسلام و شمشیر به عربی و بیشتر (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 00:28 AM مسعود سنجری یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 10:35 PM آدرس وبلاگ عربی حق و صبر: http://haghvasabr2.blogsky.com/ بازدید ناصرالدین شاه از مجسمه خودش در قورخانه، میدان توپخانه (قاجار)دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 00:19 AM مسعود یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 7:10 PM بازدید ناصرالدین شاه از مجسمه خودش http://afshinarami.blogfa.com/post-135.aspx پاسخ: به به... Old Persian photo album from the Fogg Museum at Harvard (نظرات جالب دیگران)دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 00:09 AM امیر یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 4:52 PM Old Persian photo album from the Fogg Museum at Harvard http://pds.lib.harvard.edu/pds/view/6665026?op=c&n=1&s=2&rotation=0&imagesize=1200&jp2Res=.125&jp2x=-1&jp2y=-1&bbx1=0&bby1=0&bbx2=130&bby2=89&printThumbnails=no نشانی وبگاه ترجمه عربی کتب یا هر یک از مقالات استاد و فیلمها (در حاشیه ( جدید))یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 5:00 PM naria یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:15 PM با سلام خدمت استاد و دوستان لطفا در صورت امکان نشانی وبگاه ترجمه عربی کتب یا هر یک از مقالات استاد و فیلمها را درج نمایید پاسخ: لطفا پیامی برای ای میل استاد عابدی بگذارید. نو نویسی تمام تاریخ ایران با مبدائیت خوزستان ایران برای دوستان (حرف های فعلا مبهم !)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 4:57 PM خسرو شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 4:35 PM باسلام خدمت استاد و دوستان پیشنهاد میدم تمام تاریخ ایران از نو نوشته شود و از تاریخ خوزستان شروع کنیم احتمالا قدمتش بیشتر باشه البته این زحمت باید استاد بکشه ماهم در حد توان و بضاعتمون آماده ایم پاسخ: بسم الله. این گوی و این هم میدان. فرصت تاریخی بنیان اندیشی از نخستین کنگره ملی تاریخ دانان ایران (عجز و آوارگی مخالفان)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 4:55 PM کنگره ملی شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 2:58 PM نخستین کنگره ملی تاریخ دانان ایران!!! استاد مثل اینکه جای شما خیلی خالیه! http://www.ishistory.ir/?a=content.id&id=638 هه هه هه هه پاسخ: اگر دور هم جمع شوند و قصه های قبلی را تکرار کنند، بنیان اندیشی عالی ترین فرصت تاریخی را به دست آورده است. دار زدن و اعدام مبارزان موهوم مشروطه طلبی ایران با دستان باز (انقلاب مشروطه)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 4:54 PM Khalil شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 09:57 AM سلام استاد در تصویر دومی نفر چپی معدوم ،حالات پا و فرم دستان و بازوها از نظر آناتمیک درست نیست. آقای قرآن پژوه پس معلوم شد مسئول این همه خضعبلات نویسی دیوارها شما هستید ... ![]() پاسخ: آقای Khalil. در مورد دار زدن بسته بودن دست و پای مجرم ضروری است که در این تصاویر انجام نشده است. اسلحه های مشروطه طلبان در ایران و جعل تصاویر آنان با چماق و غیره (قاجار)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:15 PM abbas شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 00:01 AM http://runykey.blogfa.com/post-832.aspx
abbas شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 03:34 AM http://www.ibnanews.com/vdcg.t93rak9znpr4a.htmlاستاد سلام.استاد به اسلح هٔ اشخاس نگاه کنید ممنون پاسخ: همه جور جنسی دارند حتی چوب دستی.
abbas شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 06:25 AM http://farhangepadeshahi.blogspot.ca/2012/03/blog-post_23.html#!/2012/03/blog-post_23.html پاسخ: آقای عباس. متاسفانه این یکی هم باز نشد. جابجایی سنگ قبرهای متوفیان و لذت بردن از گریه بر قبر دیگری (متفرقه)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:13 PM مسعود سنجری جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 11:19 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی سلام علیکم استاد در محله ما -یعنی اهواز قدیم (عامری)- قبرستانی وجود دارد که امروز با نام علی ابن مهزیار می شناسند. یکی از پیرمردان محل برای من تعریف می کرد در ایام جوانیش برای تفریح و سرگرمی سنگ قبرهای متوفیان را مخفیانه جابجا می کردند و از اینکه می دیدند که خانواده های آنها بر سر قبر کس دیگری می گریند و سینه می درند مشعوف و سرخوش می شدند اما اکنون با هر یادآوری آن دچار عذاب وجدان و احساس گناه می شوند. این بحث تاریخ سازی برای ایران و منطقه هم هر چند با دوافع متفاوت اما در عمل شبیه آن عمل غیرمسئولانه است که بخاطر آن باید تا ابد بر گوری که در آن متوفایی نیست می گریستیم یا بر غم دیگری بر سر و روی خود می زدیم. آنهم اگر این روشنگری شما نمی بود. خدای بزرگ شما را حفظ کند. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. متشکرم و رفع آن سوء اثر نیز فقط توبه است. نقش خوانندگان در مداخل بنیان اندیشی و نیاز به مباحثات عمومی جامع (قاجار)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:13 PM ساده دل جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 9:49 PM سلام از مقاله جدید سپاسگزارم در تصویر آخر گویی محل الصاق هیکل نریمانف با دیوار را با ذغال یا مداد طراحی سیاه کرده اند که مقداری از آن به دلایلی مثل ترس از بین رفتن ظرافت یا ..سفیده مانده است با توجه به اینکه تاکید توضیحات ارایه کنندگان تصویر بر تصویر نریمانف است الحاقی بودن تصویر وی بر تصویر اصلی بی ارتباط به نظر نمیرسد پاسخ: آقای ساده دل. قصد من در این یادداشت های جدید، چنان که در ابتدا اشاره کردم، وارد کردن خواننده به عرصه نقد و رد و اثبات بیش تر هر مدخل است. انقلاب مشروطه و قاجار و پهلوی در ایران پوریم زده از اسرائیل اتمی (قاجار)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:10 PM میدیا جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 9:38 PM با سلام ممنون استاد بابت مطلب جدید.بر اساس نوشته های جنابعالی قاجارها فقط برای مقدمه چینی ساخت کشوری به نام ایران به تاریخ ایران وارد شده اند و شروع کشورسازی با سلسله پهلوی آغاز می شود.در یک برنامه که از تلویزیون بی بی سی دیدم که درباره انقلاب به اصطلاح مشروطه بود مطلب جالبی شنیدم و آن اینکه در مطبوعات آن دوران (که قاعدتا" مطبوعاتی وجود نداشته )میرزا ملکم خان مقاله ای در باره حکومت اسلامی چاپ کرده است .احساس می کنم تئوری تولید یک حکومت مذهبی شیعه در این مملکت از آغاز وجود داشته ولی آن موقع زمان مناسب برای این کار نبوده و در سال 57 آن را عملی نموده اند.ودر یک برنامه تازه از همان تلویزیون معلوم شد که تنها کشوری که در جنگ ایران و عراق به ایران اسلحه فروخته اسرائیل بوده آن هم در حدود 400میلیون دلار .برای من جال بود چون این را نمی دانستم . پاسخ: کافی است اندکی دیگر حوصله کنید. فیلم علف و روایت کوچانیدن مهاجران به ایران پوریم زده در دوران نو (نظرات جالب دیگران)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:09 PM محمد اوجال شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 01:27 AM (با تشکر از آقای محمدرضا نیسی) ویدئوی ذیل قطعهای از فیلم " علف " روایتکننده نحوه کوچانیدن به مناطق جنوبی و غربی زاگرس است که تحت هدایت و راهبری عوامل سفارت آمریکا انجام شد. از نکات رسواکننده این کوچ برنامهریزی شده، تعداد افراد کوچانده شده است یعنی حدود 50 هزار نفر!!! http://www.youtube.com/watch?v=zxWhlwsb7Es صفحه بندی و آرایه بندی صفحات برای کتاب سازی نوشته های ناریا (در حاشیه ( جدید))یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 1:01 PM محمد اوجال شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 01:23 AM همانطور که عرض کردم بنده حاضرم کار صفحه بندی مطالب به صورت کتاب (مطابق استاندار رعایت شده در مجلدات تاملی در بنیان تاریخ ایران) را به عهده بگیرم. اگر یکی از دوستان هم کار مرتب کردن مطالب از لحاظ موضوعات را به عهده بگیرند، دیگر مشکلی نخواهد بود. پاسخ: آقای محمد اوجال. ان شاء الله به زودی از جایی شروع خواهیم کرد. چغندر و سیب زمینی و هویج و جمع آوری کامنتهای وبلاگ آقای پورپیرار (در حاشیه ( جدید))یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 08:22 AM محمد اوجال جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 4:35 PM جناب استاد پورپیرار، سلام کمی پیش مشغول نگاهی گذرا به مقالات و یادداشت های متفرقه شما (از سال 1382 به این سو) در سایت w3.naria.ir بودم. به نظرم رسید واقعا حیف است که این مطالب به صورت مکتوب و "چاپی" در نیاید تا امکان رفرنس دهی به آنها میسر شده و در عین حال فرصت هر نوع سوء استفاده بعدی از برخی نیز گرفته شود. آیا چنین قصدی ندارید؟ بنده حاضرم کار آماده سازی مطالب و "صفحه بندی" آن را بر عهده بگیریم. پاسخ: آقای اوجال. از توجه شما ممنونم. باید یکی از دوستان و یا حتی دشمنان همت کنند، یادداشت های پراکنده را نظم موضوعی دهند و از آن ها چند کتابآماده کنند. از جمله کارهای لازم جمع آوری کامنت ها و پاسخ آن هاست. آمون : همین است که می گویم ما اینجا هویج تشریف داریم! ما که کامنتها را جمع آوری می کنیم، نه دوست هستیم، نه دشمن!! فقط هویجیم و لاغیر! لینک فیلتر شده ای از اهل سنت در نقد تند و آتشین شیعه امامیه (متفرقه)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 08:21 AM abbas جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 12:11 PM http://haqaeq.wordpress.com/2009/10/09/christendom/ پاسخ: این یکی هم حتی با فیلتر شکن های گردن کلفت باز نشد. آمون : لینک به وبلاگی است که احتمالا چند سنی مشغول نقد و زیر سوال بردن تمام عقاید شیعی هستند. البته من بی گناهم و از فیلترشکن استفاده نکردم! چای و قلیان و سفالگری و نقش اندازی آن و دروغهای قاجاری یهودیان (قاجار)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 01:09 AM منصور جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 02:15 AM سلام خدمت استاد گرامی و دوستان عزیز وجود قلیان در تصاویر ناصرالدین شاه و نیز تصویر اخر از مهاجران در این یادداشت جالب توجه و دقت است. زیرا قلیان همچون آب خوردن در هر خانه ایرانی بخصوص در جنوب می باشد. که با رفیق همیشگی خود یعنی چای نقل هر مجلسی می باشد. چنان که معروف است محمد علی کاشف السطنه در 1285 هجری قمری این گیاه را از هند به لاهیجان آورد و کشت آن را ترویج داد. به نظر نمی رسد قلیان که متعلقات سفالی چوبی فلزی و گاهی شیشه ای را همزمان با خود دارد محصول این مرز و بوم باشد. مثلا آن نی های مخصوص عبور دود به طول حدود 1متر که به ظرافت درون آن تهی گشته است. اگرچه هم اکنون در نقاط مختلف کولی ها کار تهیه قطعات فلزی و نقش و نگار اندازی روی آن را انجام می دهند. به هر حال چای و قلیان و ملزومات آنها یعنی سفالگری، شیشه گری، صنایع چوب، ریخته گری و صنایع قند و چای هم در جای خود داستانی دارد که شایسته دقت است. مخصوصا شرح حال کاشف السطنه که گفته شده در سفر سوم ناصرالدین شاه به فرنگ مترجم فوریه بوده است. پاسخ: آقای منصور. دروغ های ساخت یهود درباره قاجاریه به تنهایی از حعلیات تاریخی و فرهنگی ساخت آن ها در ۲۵۰۰ سال گذشته بیش تر است. دروغ هایی که هنوز هم نوسازی می شود و در کتاب های آموزشی جا خوش می کند. دراویش صفاعلی و غالیان و خداوند نامیدن امام اول شیعیان امام علی (احیاء وحدت مسلمین)یکشنبه 7 خرداد 1391 ساعت 00:58 AM aydin پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 11:50 PM آقای خلیلی عکس های بسیار زیبایی بود . در این عکس ها سه چیز بسیار جالب بود : 1 - جمعیت انبوه پا و تن برهنه که جرز شکسته دیواری را به عنوان پناهگاه انتخاب کرده اند . 2- انبوه جمعیت دراویش با کشکول و تبرزین 3-عده ای دیگر که خوشی زده زیر دلشان و پرتره گروهی و خانوادگی و مد و فیگور گرفته اند . استاد بنده عکس های آقای خلیلی را را یکجا برای دانلود و استفاده شما و دوستان یکجا آورده ام . از لینک زیر دانلود کنید . http://biryol-az.blogsky.com/1391/03/04/post-17/ پاسخ: آقای aydin. ممنون از زحمتی که کشیده اید. درویش بازی شاخه ای از تشیع است که خود را اهل حق می خوانند، بی خیال نماز و روزه و واجبات دیگرند، به خدا و پیامبر اعتنا ندارند و تنها کسی را که در عالم هستی قابل عنایت می دانند، امام اول است. وظیفه دیگری که کنیسه برای این جماعت سیار مقرر کرده، توزیع و دعوت به مصرف مواد مخدر و تریاک و حشیش است که حتی به عنوان سبزی در دوغ می ریزند و صفا می کنند. اتفاقا آلوده ترین فرقه درونی آن ها یکی هم فرقه صفاعلی است. درویشیگری خود لااقل به صد فرقه در ایران و ترکیه و افغانستان منشعب می شوند و گروهی از آن ها، به نام غالیان، امام اول را خدا می دانند و مشرک و نجس اند. لینک تعدادی از عکس های قدیمی از ایران و جنبش مشروطه ایران (شهرهای ایران)شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 7:55 PM abbas پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 11:16 PM http://aksghadimi.blogfa.com/cat-7.aspx پاسخ: آقای abbas. ممنونم. پرتره های زنان اصفهان ایران با پس زمینه (بک گراند) اروپایی (نظرات جالب دیگران)شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 6:06 PM Khalil پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 9:06 PM استاد مجبوریم تصاویر قدیمی کشور خودمان را هم با فیلترشکن مشاهده کنیم.این لینک هم به همین صورت است: http://humus.livejournal.com/2476706.html این لینک با عنوان"اصفهان - نصف جهان است. پرتره های زنان" زنان اصفهانی با فیگورها و تصاویر پشت زمینه اروپایی عکس گرفته اند؟؟؟؟!!!!: http://anoushe.livejournal.com/78993.html قبرستان ارامنه اصفهان در جلفا و کتاب بزرگ عمر خیام به خط خودش (نظرات جالب دیگران)شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 6:05 PM Khalil پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 8:56 PM قبرستان ارامنه اصفهان در جلفا(با فیلترشکن مشاهده کنید): http://s006.radikal.ru/i215/1202/10/8c5ae33c950a.jpg http://s017.radikal.ru/i428/1202/66/1335f1da1756.jpg این هم عمر خیام با کتاب قدیمی خودش؟؟!!: http://blog.i.ua/search/?type=label&words=9475 سید جمال الدین اسد آبادی(افغانی) و کتاب ها و روزنامه عروه الوثقی (افراد و شخصیت ها)شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 3:28 PM ساهر پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 7:05 PM سلام حالا که دروغ های دوره قاجاریه رو دارید رو میکنید در مورد وجود سید جمال الدین اسد ابادی(افغانی) و کتاب هاش و روزنامه عروه الوثقی که میگن در انگلیس چاپ میکرده توضیحی بدهید باتشکر پاسخ: آقای خلیل دریافت شد و ممنونم. آقا یا خانم ساهر. به زمان خود چشم. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱
پست 2025 تا 2053
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر