سیروس ایزدی (افراد و شخصیت ها)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:43 AM منصور چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 12:50 PM سلام استاد در لینکی دوستان گذشتند، آقای سلیمی نمین می گوید به شما گفته است که نظریه پوریم را آقای دکتر سیروس ایزدی برای اولین بار مطرح کرده است. با جستاری در اینترنت به سایت زیر برخوردم: http://shaalchy.persianblog.ir/post/497 متعلق به امیر حسین اکبری شالچی ایشان خاطراتی از آقای سیروس ایزدی در آلمان نقل میکند از جمله: « من فقط عضو «جوانان توده» بودم و بعد که رفتم شوروی، هم عضو خود حزب کمونیست شوروی شدم. عضو حزب کمونیست شوروی بودم، نه تودهای. میدونی چرا اینا [ایرانیان چپی مقیم برلین] باهام لجاَن؟ چون خودشون تودهای اعلامیهپخشکن بودن ولی من عضو خود حزب کمونیست شوروی؛ بِهِم حسودیشون میشه.» البته همیشه میگفت: «حزب توده یه خدماتی هم داشته.» منظورش همیشه خدمات فرهنگی بود. چندین بار از قول یک ایرانی با خنده به من گفته بود: «این حزب توده هیچ کاری نکرد، فقط زبون این افغانیا رو درست کرد.» این سخن را از آن رو درست میدانست که کتابهای آن حزب سالهای سال به افغانستان میرفته و دستکم روی زبان هموندان حزب دمکراتیک افغانستان کارگر میافتاده است. همچنین بارها به من گفته بود: «همین فارسینویسی هم از تودهایها شروع شد.» در این زمینه بیشتر نظرش به طبری و بهآذین بود. از افراشته هم بهخوبی یاد میکرد. نظرتون راجع به ادعای سلیمی نمین چیه؟ آیا آقایان امیر حسین اکبری شالچی و دکتر سیروس ایزدی را می شناسید؟ پاسخ: آقای منصور. شالچی را نمی شناسم ولی با سیروس ایزدی یک دوران کوتاه حشر و نشر در باب خیانت های همه جانبه رهبران حزب توده در دفتر کارم داشته ام و به یقین او حتی به میزان جمله ای هم در باب پوریم مطلب ندارد. اگر کسی چنین نوشته ای از او دیده است، آدرس بدهد و طبیعتا تا زمان دریافت چنین نشانه ای ناگزیر ادعاهای سلیمی باطل است.ایزدی معتقد بود که مقالات طبری غالبا نرجمه درس نامه های دانشگاه دولتی مسکو در زمینه های مختلف است که او به نام خود مصادره کرده و چند فقره از ان ها را نشان داد که ادعا او را تصدیق می کرد. خود او به نوعی شدیدا باستان پرست و لائیک بود. حرف های نگفته از هخامنشیان (هخامنشیان)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:35 AM رامین.ص چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 11:01 AM ایران شناسی بدون دروغ 67: «..... در حال حاضر با توجه به نشانه هایی قانع کننده می توان پذیرفت که وسعت مقاومت منطقه ای منجر به شکست و با احتمال زیاد مرگ کورش و داریوش در جریان نبرد با بومیان ایران کهن شده و ترک بابل و منطقه ی بیستون و شوش و روی آوردن به حوزه ی فارس کنونی، که چند قرن پیش از ظهور هخامنشیان پناهگاه یهودیان تبعید شده ی فریسی بوده است، یک عقب نشینی و آینده نگری از سوی خشایارشا آخرین سرکرده ی هخامنشی محسوب می شود و از آن که همین کوشش برای استقرار در گوشه ی از ایران را نیز گسترش بیش تر مقاومت ناکام گذارد، می توان عنوان کرد که نسل کشی کودتا گونه ی پوریم ، آخرین راه حلی است که توطئه گران یهود با همراهی نیزه داران هخامنشی، برای جلوگیری از شکست نهایی در برابر اقوام شرق میانه، بدان متوسل شده اند.....» استاد گرامی، احساس میشود هنوز حرفهای گفته نشدهای در مورد مطالب فوق وجود دارد، چنین نیست؟ پاسخ: آقای رامین. همین طور است. آنچه در پایان یادداشت ها دیده خواهد شد (حرف های فعلا مبهم !)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:33 AM محمد چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 07:35 AM استاد عزیز مشکل اینجاست که تمام محققان حوزه های غیرتاریخی نتایج تحقیقات خود را به طور طبیعی بر مبنای داده های تاریخی موجود و حاکم می سنجند و نه بر اساس تحقیقات شما. سالها زمان لازم است تا میلیونها صفحه تاریخی موجود که طی دو سه قرن کار بین المللی یهود در جهان حاکم شده ، کنار گذاشته شود. مثلا فرض کنید کسی ثابت کند تمام پیشرفتهای کنونی بشر در زمینه تلفن و کامپیوتر و ... نادرست است و باید کنار گذاشته شوند! آنگاه آیا امکان دارد تمام زندگی بشر امروزی را که بر این اساس بنا شده، کنار گذاشت و یک سبک زندگی جدید برایش تعریف کرد؟ طبیعتا خیر چون چنین کاری حتی در صورت شروع هم دست کم صد سال زمان می خواهد! مسائل فکری هم به همین صورت است. تمام داده های فکری جهان در بخش تاریخ طی دویست سیصد سال اخیر و با تلاشهای شبانه روزی دانشگاه های مسیحی و یهودی شکل گرفته و طبیعتا نصف آن مقدار زمان می خواهد تا به طور کامل روبیده شود ، تازه آن هم در صورتی که یک اقدام ملی و بین المللی برای تصفیه و کنار گذاشتن باورهای موجود آغاز شود. لذا نمی توانیم انتظار داشته باشیم محققان حوزه های دیگر که هیچ از تاریخ نمی دانند به گونه دیگری قضاوت کنند ، بلکه برعکس ما باید از نتایج تحقیقات آنها برای مقایسه با نتایج تحقیقات شما استفاده کنیم و با کنار گذاشتن قضاوتهای کلیشه ای موجود ، ببینیم نتایج شما را اثبات می کنند یا نه که خوشبختانه در این مورد بدون اینکه خودشان هم بداننند، اثبات کردند . پاسخ: آقای محمد. مسلم این که یافته های جدید تاریخی و فرهنگی تا مدت ها نه تنها سیتاد نمی شوند، بل عامدانه آن را ندیده و اسباب تمسخر می گیرند و از جمله به مراجعات حتی انتقادی بنیان اندیشان به منابع غربی پوزخند می زنند و برای دلقک بازی های خود دکور بندی می کنند. چون طرف مقابل ما غالبا مزدور است و نان و آب جاری مبسوطی در اطراف خود روان می بیند و چنین است که او بازبینی های نو را خطرناک شناسایی می کند و به دنبال راهی است که حیات را به لاشه آن مفاخرات مقوایی پیشین بازگرداند و بدین سبب نقل از منابع غربی را دلیل دوگانه و چند گانگی این تحقیقات می گویند. به خواست خداوند در فینال کامل این نوشته ها تصویری از جهان مغلوب دست ساخته های توراتی امروز عرضه خواهم کرد که اوضاع موجود را به بالماسکه ای از تصورات متمدنانه بدل خواهد کرد که اگر سایه حفاظت یهود را از فراز سر آن ها برداریم در پشت نقاب میهمانان مجلس، حتی دایناسور نیز دیده خواهد شد. نمونه این نمایه در سکوتی نمایان است که کنیسه در اطراف این تولیدات فرهنگی برقرار کرده و تقریبا هیچ شخصیت و صاحب نظر مستقل در دنیای دانشگاهی ظهور نکرده است که فرمان این سکوت را ندیده بگیرد و به دستور کنیسه بتازد. مگر این پدیده فراموش شدنی است که حوزه های مذهبی اعراب هم ماملکت ایمانهم را کنیز معنا می کنند؟! آیا انتقال کامل این نوشته ها را به نام اشخاص و عناوین دیگر به یاد می آورید که در روزنامه ها و سایت ها منتشر کردند؟ این است که می گویم آن صاحب نظران زنده و در کار، از خودی و بیگانه، تا زمانی که به شاه راه این پژوهش ها وارد نشوند، جز ابله فریب خورده ای نیستند که در بازار موهومات سرگردانند. این است که لازم می دانم پیش از پیدا شدن قرینه هایی گریخته از محبس فرهنگی موجود به تحقیقات سالم دانشگاه های غربی برای اثبات حقانیت خودمان نیز بی نیازی نشان دهیم. اثبات پوریم از دانشگاه های انگلستان (پوریم)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:24 AM محمد سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 7:57 PM استاد عزیز. استفاده از نام آریایی در آن تحقیق انجام شده در دانشگاه پزشکی کمبریج صرفا استفاده از یک نام رایج در مورد تبار ایرانیان است. موضوع این است که اتفاقا در این تحقیق تمام مطالب شما مبنی بر مهاجر و چندگونه بودن قومی ایرانیان کنونی به روش علمی به اثبات رسیده است. در این تحقیق با بررسی نمونه های جمجمه های انسانی کشف شده در فلات ایران طی ده هزار سال اخیر تا به امروز، مشخص شده که ایرانیان فعلی از یک گونه نژادی و کهن نیستند و چون در حال حاضر این گونه نژادی کهن را با نام آریایی می شناسند، محققان این پژوهش اعلام کردند در ایران هیچ کس آریایی نیست چون هیچ نوع تبار مشترک و کهن در میان ایرانیان کنونی وجود ندارد! این امر آشکارا نشان می دهد مردم فعلی ایران مهاجرینی گوناگون از سرزمین های اطراف اند!! از این رو این تحقیق بسیار روشنگر و جالب است و عملا بدون این که بخواهد فرضیه پوریم را از یک منظر تازه به اثبات رسانده است! پاسخ: آقای محمد. اثبات وقوع قتل عام پوریم و تبعات آن ده ها دلیل بی بدیل غیر قابل تردید دارد. آلونک تحقیق داخلی ما سقف فرو ریخته و غیر قابل سکونت است و نسبت به کارکرد تحقیقات دانشگاهی غرب هم به تر است با سوء ظن برخورد شود. آمون : در ادامه این بحث است : موقعیت اولیه هخامنشیان (هخامنشیان)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:21 AM صالح سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 2:04 PM با عرض سلام و خسته نباشید استاد در پاسخ به سوال یکی از دوستان فرموده اید که: « در باب تخت جمشید و هخامنشیان سخن آخر گفته نشده زیرا فضای لازم و بی تنش دریافت آن هنوز موجود نیست » با این فرموده شما در مهیا نشدن فضای لازم و بی تنش در باب حقیقت واقعی هخامنشی ها و تخت جمشید، آیا باید در انتظار بیان این حقیقت باشیم که هخامنشی ها این بازوی نظامی قوم یهود را نه فراخوانده شدگانی از سرزمین های دور دست و صعب العبور استپ های شمالی، بلکه اقوامی ساکن در نقطه و مکانی از سرزمین پهناور ایران آن زمان بدانیم؟ پاسخ: خیر. فقط باید صبر و حوصله بیش تری صرف کنید. ضمنا استپ ها صعب العبور نیستند. ادوارد دوبونو وبحث 6کلاه تفکر (متفرقه)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:18 AM مفلح اسماعیلی سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 1:57 PM با سلام به حضور استاد گرامی ازاینکه با سؤالاتی خارج از بحث بنیان اندیشی مزاحم وقت گران بهاتان می شوم معذرت میخواهم مدتی است که در منطقه جنوب صحبت از ادوارد دوبونو وبحث 6کلاه تفکر را در میان جوانان تبلیغ میشود برای مقابله با این نوع تفکر گمراه کننده مختصر راهنمایی بفرمایید پاسخ: اقای اسماعیلی. چیزی در این باره نشنیده و نخوانده ام. این نام را نمی شناسم و از مضمون تفکرش خبری ندارم. فتح چهارشنبه 25 آبان 1390 ساعت 01:29 AM آقای پورپیرار باز هم حق و صبر بخصوص که به نکته جدیدی در باره هخامنشیان و تخت جمشید اشاره کرده اید که هنوز فضای آن آماده نیست. در باره ادوارد دوبونو ویکی اشاراتی دارد. http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF_%D8%AF%D9%88%D8%A8%D9%88%D9%86%D9%88 وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ لزوم وجود الگو قبل از مقایسه (جملات زیبا)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:16 AM مسلم سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 04:08 AM اکثر ایرانیان، نژاد آریایی ندارند گروهی از محققین ژنتیک در دانشگاه پورت موس انگلیس، به سرپرستی یک محقق ایرانی به نتایج جالبی درباره نژاد ایرانیان رسیدهاند. این گروه معتقدند اکثر ایرانیان بر خلاف آنچه تصور می شود، نژاد آریایی ندارند بلکه به نژادی تعلق دارند که حدود ده هزار سال پیش ساکن ایران بودهاند. این تحقیقات که قسمتی از تحقیقات جهانی ژنتیک است به سرپرستی دکتر مازیار اشرفیان بناب سالها پیش در دانشگاه کمبریج شروع شده و در دانشگاه پورت موس به نتیجه رسیده است. http://www.youtube.com/watch?v=VgRWa-cGdnQ&feature=channel_video_title ایا دروغ تازه ای در راه است؟ ایا مزدوران در حال جعل تاریخ نوین برای ایران هستند؟ در ضمن این گزارش برای اولین بار از bbc پخش شد. استاد نظرتان در این مورد مغتنم خواهد بود. پاسخ: اقای مسلم. حالا دیگر برای بنیان اندیشان مسلم است که باید از این دانشگاه های طویله سان و حاصل تحقیقات شان به خصوص در باب شرق میانه فاصله بگیریم. یکی باید از جمع انان سئوال کند که الگوی نژاد آریا برای مقایسه را از کجا آورده اند، ان هم در حالی که حتی یک ایرانی بومی و غیر مهاجر نداریم. نتاب سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 1:08 PM آن محقق بی بی سی حرف گنگی زد. معیارش برای آریایی بودن ایرانیھای امروز شباھت با مردم آسیایە میانە بود. او گفت مردم امروز ایران بە مردم آسیایە میانە شبیە نیستند، ولی نگفت کە مردم آسیا میانە را چگونە آریایی فرض گرفتە است. الطاف (دوستانه)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:14 AM محمد اوجال سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 01:53 AM استاد، بنده به هیچ وجه مایل نبودم که حضرتعالی و سایر دوستان همکار به زحمت بیافتید، شاید بهتر بود از همان ابتدا یک نسخه از چاپ قدیمی کتاب (که عکس ها در آنها دارای کیفیت بالایی است) را تقاضا می کردم (البته در صورت وجود)، تا این اندازه باعث زحمت نمی شدم. به هر حال عذرخواهی بنده را بپذیرید. پاسخ: آقای اوجال. هیچ زحمتی نیست و اگر تعمیر کاران از عهده برآیند، به قول فرهنگ متعارف کار سه سوت است! صلاح ؛ هنوز هم صبر و حوصله (تاریخ معاصر (جدید))شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:14 AM فتح سه شنبه 24 آبان 1390 ساعت 01:52 AM جناب پور پیرار خلاصه مطلب اینکه ما به پوریم معتقدیم و تبعات پس از ان را پذیرفتیم و تا ابتدای قاجار با شما آمدیم پس از آن را چه کنیم آیا شما تمایل به ادامه کار تا دخول به پهلوی و مصدق .... را دارید یا اینکه عواقب پوریم تا ظهور یک باره قاجار آخر کار است. آقای پورپیرار برای من نحوه و ظهور قاجار و از راه رسیدن آنها از کجا و کدام مسیر و به چه شکل کم ارزش تر از هخامنشیان و کورش نیست شما در مقالات خود تمام زوایای کورش و هخامنشیان را نمایان ساختید. حالا آیا دوباره می توانم از شما در خواست کنم به دوره قاجار باز گردید و ادامه مسیر را طی کنیم. مگر اینکه هنوز ضرورت ورود کامل به آن را لازم ندانید. و باز ما صبر را بر تعجیل مقدم بداریم. حق و صبر پاسخ: آقای فتح. لابد نمونه کمال الملک را در یاد دارید. مجبور شدند چند تابلوی مفنگی را سفارش دهند و به نام کارهای مفقود مانده از کمال الملک موزه بسازند و شاید هم فیلم جدیدی از زندگی کمال الملک تولید کنند که از مقطعی به بعد یک جشم باشد. صلاح در این است که باز هم حوصله کنید. ادامه تخت جمشید (تخت جمشید)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:11 AM نتاب دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 10:44 PM استاد عزیز یک سوال برایم پیش آمد: مسلم است کە بنای تخت جمشید نیمەکارە رھا شدە است. آیا کارگران و معماران آن عیلامی بودەاند؟ آیا ھمان تخت جمشید کە ما امروز گلبرگھای حجاری نیمە ساختش را میبینیم بە دستور حاکم مشخصی ساختە شد؟ ھخامنشیان را حملەکنندگان بە آنجا میشناسیم. پاسخ: آقای نتاب. در باب تخت جمشید و هخامنشیان سخن آخر گفته نشده زیرا فضای لازم و بی تنش دریافت آن هنوز موجود نیست. میزان تعصبات فرق اسلامی (احیاء وحدت مسلمین)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:10 AM عزیز دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 9:21 PM سلام برمحقق بی نظیر جهان اسلام سالروز خنده من بر بیخردانی که داد اتحاد بر زبانشان و طبل غدیر در دستانشان هر ساله محکم تر میکوبد و در دلشان سودای تفرقه ما را دارند مبارک باد! azizvahidi@yahoo.com پاسخ: آقای عزیز. دو سه باری نوشته ام که اهل سنت در توهمات حدیث پرستانه خود پا برجا و متعصب تر از شیعیان اند و دلیل آوردم که از میان شیعیان، اهل تفحص و تنقید فرقه بازی بسیار بیش از مولوی های اهل سنت بروز و ظهور کرده اند و به تحقیقات علامه عسکری و پورپیرار ارجاع دادم. اصل ماجرا چنین است که دسته ای پیامبر پرستی را اساس می گیرند و گروهی نیز امام پرستی را. اگر پیروان اندیشه تسنن نیم بیش تر مسلمانان جهان را تشکیل می دهند پس انتظار این است که صاحبان تفکر نوین هم در میان اهل سنت بیش تر پیدا شود که چنین نبوده و نیست. اگر دنیای تسنن به سی دی کشف سرزمین بروز رخ داد طوفان اعتنا نداشته و به یادداشت های اسلام و شمشیر چپ چپ نگاه می کنند و با مقابله پنهان و سکوت ظاهری الازهر به مندرجات مربوط به سی دی طوفان مواجهیم و اگر سر دم داران و مدعیان هر یک از فرق اسلامی و مومنین مسلمان شبه جزیره هم در عین حال که زبان بومی شان عربی و زبان قران است ولی با این همه ما ملکت ایمانهم را کنیز معنا می کنند پس ما همگی در چنگ یهودیانی گرفتاریم که بر مناصب و مقامات فرهنگی سرزمین های اسلامی مسلط اند. عزیز دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 11:18 PM استاد من سنی نبودم ونیستم به لطف شما فعلا یک مسلمان بنیان اندیشم. خداوند طول عمر به شما عنایت کند. پاسخ: آقای عزیز.نه سنی بودن جرم است و نه چنین خطابی درباره شما داشته ام. غرض بررسی اوضاع اشفته و کینه توزانه ای است که به همت کنیسه پس از جانشین قرار دادن یک بنده و خلع مقام از خداوند، بدان دچار شده ایم. پذیرش پوریم و دنباله آن (پوریم)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:08 AM فتح دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 9:02 PM جناب پور پیرار من را قسم داده اید هر چند، تعدادی از خوانندگان وبلاگ حق و صبر بواسطه این قسم ،آنها هم قسم خوردند و آنچه در دل داشتند گفتند و ای کاش همه آشکارا آنچه در دل دارند را بگویند؛ آقای پورپیرار خود می دانید که من از معدود افرادی هستم که از همان سالهای نخست که هنوز وب لاگ قویی هم وجود نداشت و باید بر روی سایتهای مختلف دنبال مطالب پورپیرار می گشتیم با شما بودم پس همه مطالب را پی گیری کرده ام .سئوال من هم دقیقا مربوط به همان موضوع مورد اشاره شما بود وقتی شما به مبحث قاجار ورود کردید پیرو درخواستهای قبلی خود که گفته بودم از زرتشتیگری و بهائیگری بگوید واز سازندگان پهلوی خوشحال شدم که قاجار را مبنا و ابتدا کار معرفی کرده اید و حالا مستقیم به ریشه ایران سازان نوئین می زنید(مگر نه این است که من وما و سایرخوانندگان مطالب شما این نکته را از شما داریم بسیاری از کسانیکه از ابتدا با شما بودند جواب مجموع تردید ها و یافته های پراکنده خود را در نوشته های شما پیدا کردند تا جوابی قاطع برای باستان پرستان باشد ) و دوران قاجار و معاصر را شکافته و آنچه در آن نهان کرده اند را بر آب می اندازید. اما باز بنا به ضرورت پاسخ گویی به مخالفین خود، رجعت کرده از تخت جمشید و صفویه گفتید. و من و ما ودیگران را در حسرت ورود مستقیم خود در مبحث برآمدن مردم به دوران معاصرگذاشتید. برای آنها که مطالب شما را خوانده اند بدون تعارف این شیوه چندان جذاب نیست چون در مطالب پیشین، مستقیم مبحث مورد نظر خود را پی می گرفتید و تا انتها حرف نگفته نمی گذاشتید ؛ در کتاب اشکانیان و ساسانیان با نویسندگان دروغ چه کردید، در تاریخ اسلام سلمان پاک را به کجا بردید و .... چه شد که یک باره کسی چون پورپیرار رشته پس از شیخ نوری را رها کرد، اما شاید این شیوه تازه واردین را خوش آید. به هرحال شما می دانید و روند و روش نشر افکار خود را برای مخاطب خود. اما بابت قسم شما، بین و بین الله من محکمتر و استوار تر از همه مطالب شما همان پوریم را قبول دارم که با بهترین روش ثابت کردید تا انتهای دورانی به نام ساسانیان اجتماع و حیاتی در این خطه نمی توان یافت و همانطور که به بهترین وجه ممکن گفتید هیچ آثار و دلیلی که نشان دهد معدود یافته های مادیِ ابتدای دوران مثلا اسلامی (بر اساس تقسیم بندی تاریخ نویسان دانشگاهی) حتی هم سنگ سفالهای پیش از پوریم هم نیست. حق وصبر پاسخ: آقای فتح. بالاخره چه شد. به طور خلاصه اگر کسی به جز پوریم دیگر مطالب یادداشت ها را می پذیرد، یا باید برای انقطاعی بدین عمق و وسعت عامل دیگری بیابد و معرفی کند و یا دست خاخام را بر فراز ذهن خود قرار داده است. درک این مطلب به هوش سرشاری نیاز ندارد، زیرا اگر یهودیان و نه هیچ مرجع دیگر، پوینده این سلسله جبال دروغ و جعلیات در باب همه چیز شرق میانه اند و مقدم بر یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ در بخش اعلام تاریخ نوشته های جهان برای این حوزه، هرگز نام پوریم برده نشده و اگر مجموعه این مطالب را به حساب شوخی کنیسه با مردم و نو شناخته های این تحقیقات نمی دانید، پس تکلیف همه چیز به روشنی آفتاب است. مساعی اختفای پوریم (پوریم)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:05 AM حمید دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 8:56 PM آقای مسعود سنجری عزیز عرض بنده این بود اگر در ترکیه نیز با جعل و تحریف و دروغ یهودیان روبرویم پس باید همانند استدلال استاد در مورد ایران عامل انقطاع در ترکیه نیز خود یهودیان بوده باشند نه طوفان!!!!چون به نظر استاد هرجا جعل و تحریفی باشد دلیل بر مخفی کردن جنایتیست در حالیکه به نظر من تمام تلاش ها برای رسیدن به اهداف و برنامه ای مشخص که همان مبارزه با اسلام و قرآن و جهان عرب می باشد نه ترس از رو شدن پوریم.آیاهرکس یاهرقومی برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی بکند وآنرا پیاده بکند باید سریع حکم صادر بکنیم که حتما هدف از اجرای برنامه سرپوش گذاشتن روی جنایتی میباشد و هیچ هدف با نبت دیگری پشت آ ن وجود ندارد؟؟!! بفرمایید اگر یهودیان در این منطقه این تحریفات را انجام نمی دادند چگونه با چالش پوریم روبرو می شدند؟چرا تصور شما اینه که با شکل گیری دوباره تجمع در منظقه همه ساکنان آن به این نتیجه می رسیدند که حتما کشتار جمعی انجام شده و حتما هم کار یهودیان بوده!!!!!!!در حالیکه پس از گذشت 4 قرن هیچ کس به جز استاد به این نتیجه نرسیده که ایران خالی از سکنه بوده است چه برسد به اینکه دنبال عامل آن بگردند.اگر یهودیان به دنبال اختفای پوریم هستند چرا در تورات آن را مخفی نمیکنند وانگهی چرا بصورت علنی چشن پوریم را برگزار می کنند؟ آیااین همه هزینه برای پنهان کردن آن متحمل شده اند ولی یادشان رفته دم خروس به این واضحی را مخفی کنند!!!؟ پاسخ: آقای حمید. باز هم باید با دقت بیش تر به مطالب یادداشت ها رجوع کنید و به خصوص چند یادداشت بعد از شماره ۱۰۰ را کاملا درک کنید و به ذهن بسپارید. گناه پوریم بر گردن یهود (یهود)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 08:03 AM محمد اوجال دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 2:27 PM جناب پورپیرار، سلام سوالی داشتم: آیا این موضوع که "عامل" وقوع رویداد بنیان برافکن پوریم، یهودیان باشند یا نباشند، کم ترین چیزی از سنگینی جرم های بی شمار ارتکابی توسط آنان در ارتباط با تاریخ مردم منطقه و حتی جهان، می کاهد؟ . . . . در صورت آماده بودن، منتظر ارسال عکس های مربوط به جلد اول ساسانیان که وعده فرموده بودید هستم. متشکرم پاسخ: اقای اوجال. تقریبا یک هفته و یا ده روز است که کامپیوترهای اپل دفتر ما که معمولا عکس ها و نوشته ها را ذخیره داشت، به تعمیرگاه فرستاده ایم. با عذر خواهی فراوان گویا باید چند روز دیگر نیز در تعمیرگاه بمانند. متاسفانه اپل ها در ایران دفتر تعمیر مجهز و آزموده ای ندارند. البته به محض برگشت امکانات سریعا ارسال خواهن شد. موفق باشید. ضمنا نمی توانیم گناه ارتکاب آن قتل عام را از دوش کنیسه برداریم، زیرا این یهودیانند که سعی در اختفای آن ماجرای پلید دارند نه اقوام دیگر. دایره اطلاعات محققین تاریخ ایران (عجز و آوارگی مخالفان)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:58 AM سلام محمدی یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 10:17 PM با سلام خدمت استاد و دوستان گرامی http://tarikhirani.ir/fa/news/4/bodyView/1210/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B8%D8%B1%D9%87.%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3.%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%86%D9%85%DB%8C%D9%86.%D9%88.%D8%A8%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%85.%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%E2%80%8C%D8%B6%D9%85%DB%8C%D8%B1/.%D8%A2%DB%8C%D8%A7.%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE.%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86.%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B4%DB%8C.%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html http://www.ghanoononline.ir/NSite/FullStory/Print/?Id=1079 پاسخ: آقای سلام محمدی. مثل بحثی است که می گویند کشیشان درباره تعداد دندان های اسب داشته اند و بالاخره کسی به آنان تذکر داد که به جای بحث بروند و دهان اسب را باز کنند و دندان های اش را بشمرند. حالا هم باید به اینان تذکر داد که بروند و عیب های معماری در تخت جمشید را از نزدیک ببینند. جالب است که این حضرات هنوز در پله های تخت جمشید متوقف اند و به نظر می رسد با خبر نباشند تا کجا از هسته مرکزی داده های جدید در تاریخ ایران و جهان دور مانده اند. دعوت به صبر (دوستانه)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:53 AM محسن یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 9:43 PM استاد گرامی من بینی و بین الله واو به واو مطالب شما را با دقتی فراوان خواندم و تمام آنها را تمام و کمال پذیرفتم، جز بعضی از مسائل معاصر را که به نظرم در آنها حکمی کلی صادر کرده اید مثل قضیه شیخ فضل الله نوری که مدعی شدید خودش هم قلابی است چون عکس بر دار کشیدن وی مجعول است، در حالیکه یکی از خوانندگان نشان داد قلابی بودن آن عکس از ابتدا هم مستند شده بوده و نمی تواند دلیلی بر نبود نوری باشد. ولی این بدان معنا نیست که مطالب معاصر را نپذیرفتم و البته منتظرم تا ببینم قضایای معاصر چگونه است ولی تا اینجای کار همه را پذیرفتم بی برود برگرد و البته می دانم به دلیل پوریم و ... تمام تاریخ معاصر ما هم قلابی و مجعول و ساختگی است اما در مورد بعضی از اجزای آن به نظرم احکام کلی شما قابل قبول نیست، هر چند که این اجزا تاثیری در پوریم و بنیان قضایا ندارند و کاملا قابل اغماض اند. ارداتمند. ضمنا راضی نیستم وقت عزیز خود را صرف پاسخ نویسی برای این حقیر نمایید. پاسخ: آقای محسن. به یاد ندارم جایی گفته و یا نوشته باشم که شخص شیخ هم قلابی بوده است. به گمانم نباید اجازه دهید کاسه صبرتان سرریز کند، چرا که شاکله و تکیه گاه این مباحث بنیانی بر صبر و سعی در دریافت کنه ادعاهای هر مدخل، استوار بوده است. حوصله کنید. نیاز یهود به اختفای پوریم (پوریم)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:52 AM حمید یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 4:40 PM جناب استاد لطفا شما هم بفرمایید در ترکیه که عامل انقتاع و نبود نمایه های تمدنی طوفان نوح میباشد اربابان کنیسه وکلیسا به چه نیت وهدفی دست به جعل ودروغ و پرکردن خلا بوجود آمده زده اند؟ در ثانی بفرض محال نظریه پوریم درست باشد بفرمایید پس ازگذشت بیست قرن ازآن واقعه اگر این جعلیات صورت نمی گرفت مردمان مهاجر به منطقه پوریم چگونه و از چه راهی پی به این جنایت می بردنند ؟یعنی اگر این تاریخ سازی ها نمی شد مردم منطقه فورا متوجه پوریم می شدند و پدریهودی ها را در میاوردند!!!؟ ثالثا اگر در بدو ورود مهاجران به ایران مساله کشتار رو می شد چگونه مشخص می شد کار یهودیان بوده؟ ملتی که در روزگار جدید پس ازگذشت حداقل چند قرن سکونت در ایران هنوز کمترین آگاهی از محل سکونت خود ندارد هر شخصیت و آرامگاهی را برایش تعریف بکنند می پذیرد -ازکمال الملک تا کوروش-اختفا یا محو رد پوریم نه تنها هیچ لزومی ندارد بلکه کاری بس ابلهانه به نظر می رسد. انگیزه آنها از روانه کردن عرب شمشیر بدست به ایران خالی ازسکنه کاشت بذر کینه و دشمنی در سرزمین بدون معارض و آماده ی کشت یعنی ایران بوده و می باشد. هدف اصلی تمام هزیته ها و جعلیات کثیف صورت گرفته ساختن و برآوردن تاریخ و تمدنی ضد اسلامی و ضد عربی است که با قراردادن امپراتوری ها ی ساختگی و زبان نوپای فارسی و آیین مجعول و جدید زرتشت، فرقه سازیها بنام فرق و مذاهب اسلامی و شخصیت های کفر گوی عارف نما چون خیام و حافظ و مولاهم (نه مولانا !چون حداقل مولای من نیست) جوانان این منطقه را به جنگ یاران پیامبر، زبان قرآن و دین تمدن ساز اسلام ببرند کما اینکه برده اند. پاسخ: اقای حمید. ساده و اسان ترین راه اشراف نسبت به مباحث ایران شناسی بدون دروغ این است که آن ها را بخوانی و مستندها را با دقت تمام ببینی. اگر افاقه نکرد اشکالات عمده تان را از دیگران بپرسی و اگر باز هم چیزی تغییر نکرد، راه تان را به سمت همصدایی با ناریا ۲ کج کنید. پاسخ چند سئوال نخستین تان را هم خاخام می تواند با دقت تمام جواب دهد. موفق باشید. مسعود سنجری دوشنبه 23 آبان 1390 ساعت 01:10 AM آقای حمید آیا در جایی شنیده اید که استاد فرمودند کنیسه و کلیسا در ترکیه طوفان زده با هدف سرپوش گذاشتن بر موضوع پوریم دست به جعل و دروغ زده اند؟! اگر یهودیان در اختفا و محو رد پوریم با مانع و چالشی رودر رو نبوده اند پس به چه جهت با هیئت رسمی و آشکار این تغییرات را در مناطق پوریم زده اجرا نکردند و با عناوین باستان شناس و دانشمند این جعلیات را صورت داده و سپس در تمام جهان با سر و صدای فراوان تبلیغ کردند؟ آیا تلاش سخت این یهودیان در تاریخ نویسی جعلی برای جهانیان را نباید در راستای دفن تاریخ حقیقی و محو وقایع رخ داده از ذاکره مردم جهان تلقی نمود؟ صعوبت تفهیم مطالب (افراد و شخصیت ها)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:49 AM من یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 3:56 PM استاداین نوشته شماست: آقای سلام. این آقای رضایی، که مرد محترم و موجهی است، مانند رییس اش سلیمی نمین، که گرچه مسلمان اند، بدون رعایت اصل و حق قرآنی ضرورت رعایت امانت، هر دو بدون ذکر ماخذ، حرف های مرا این جا و آن جا، با تفاخر و باد و ورم، به نام خود جار می زنند، ظاهرا فراموش کرده اند که برای تفهیم هر جمله ی این مطالب، چه قدر در دفتر کار خودشان وقت صرف کرده ام. منتظر باشید تا در این باره یادداشت روشن کننده ی کاملی بگذارم. آیا منتظر بمانیم یا از این یادداشت صرفنظر میکند.ممنون پاسخ: آقای من. زمان آن هم خواهد رسید. رابطه هوش و نفی پوریم (پوریم)شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:47 AM حمید یکشنبه 22 آبان 1390 ساعت 00:03 AM جناب استاد باور بفرمایید خالصانه واز صمیم قلب عرض میکنم بنده پس از مطالعه 5000 صفحه داده های شما بینی و بین الله بجز پوریم تمام مسایل و مطالب شما را پذیرفته ام و انصافا تنها مطلب غیر قابل اثبات در آثار شما پوریم است ولی سایر مسایل مربوط به جعل ودروغ رابخوبی اثبات کرده اید وراه گریز را بر هر آدم منطقی و بدور از تعصبی را بسته اید ولی متاسفانه در کشف عامل وهدف جعل و دروغ خیلی قوی عمل نکردید... ولی باز همچنان سر تعظیم در برابر تلاش و تحقیقات بی مانند شما فرود می آورم هرچند در مکتب شما رد پوریم برابرست با آنوسی و نوکر خاخام بودن ... پاسخ: آقای حمید. اگر با اغماض لازم، نفی پوریم را نتوان با مزدوری کنیسه و حرف شنوی از خاخام یکی گرفت و اگر یادداشت ۱۰۴ را خوانده اید و هنوز در برداشت از آن نوشته مرددید، کارتان از همکاری با کنیسه گذشته و هوشیاری ضعیف و یا همان خرفتی را نیز یدک می کشید. اگر جریان مداوم جعل و دروغ در باره همه چیز شزق میانه پوریم زده را پذیرفته اید آن گاه بفرمایید مثلا مولفین تاریخ صدر اسلام با کدام انگیزه، اعراب شمشیر به دست را به ایران تهی از مظاهر حیات روانه کرده و مامورین کنیسه به قصد و امید برداشت چه ثمری بر در و دیوار تخت جمشید و بیستون و غیره در دوران اخیرکتیبه های مسخره کنده اند؟! مگر معلول ذهن شما بی نیاز از علت است؟! آمون : در ارتباط با این مطلب: ارجاعات مکرر به پوریم (تاریخ معاصر (جدید))شنبه 12 آذر 1390 ساعت 07:38 AM فتح شنبه 21 آبان 1390 ساعت 4:48 PM آقای پورپیرا سالهاست که بر اساس حکم حق و صبر منتظر ورود شما به مباحث دوران معاصر و ظهور پهلوی و جمهوری اسلامی و تحولات آن هستم، اما هر بار بنا به ضرورتی به موضوعات پیشین رجوع می کنید، پس از شیخ نوری امیدوار بودم مبحث قاجار را تا احمد شاه به اتمام رسانید، و دست زرتشتیگری و بابیه و بهائیت و ... را رو کنید از رپورتر چی ها بگوئید و خروج احمد شاه و سید ضیاء را، و همینطور به سازندگان ایران نوئین در دوران پهلوی و جمهوری اسلامی به طور مستقیم بپردازید. آیا به عمر من کفاف می دهد یا نه حق و صبر پاسخ: آقای فتح. سال هاست از پوریم و تبعات آن قصابی عام به صورت های مختلف مطلب و سند می آورم و از جعلیات بی پایانی می گویم که سیمای تاریخی و فرهنگی جهان را به انواع دروغ ها آلوده است، چنان که اثار ان نزد شما هم به صورت رپورترچی ها و احمد شاه و سید ضیاء دیده می شود. آقای فتح. بینی و بین الله بفرمائیید از این قریب ۵۰۰۰ سفحه داده جدید چه گوشه ای را به صورت تمام و کمال پذیرفته اید؟! |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
سهشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱
پست 1261 تا 1280
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر