پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱

پست 1528 تا 1550 وبلاگ

شرط رجوع به آثار افراد  (کتیبه ها)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 12:03 PM

یه خبر

چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 07:57 AM
http://khabaronline.ir/detail/193243/weblog/jafarian
پاسخ:
آقای یه خبر. تکرار همان حرف ها در لباس و زبانی دیگر. ریش این مباحث مدتی است درآمده. اگر بتوانند پاسخی برای قلابی بودن کتیبه های بیستون و تخت جمشید ارائه دهند، دیگر مطالب شان نیز ارزش رجوع  خواهد داشت.  
 
  
 
 
 
 
آمون : ابتدای مقاله :  
 
گزارش سفر به حیدرآباد و شهر تاریخی بیدر (۱۳ ـ ۱۸ دی ماه) 
جعفریان، رسول
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

در محاصره دروغ، همه جا  (حرف های فعلا مبهم !)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:59 AM

ساده دل

چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 07:56 AM

سلام بر استاد ارجمند و دوستان عزیز

استاد
به نظر شما این داستان سرایی(به عنوان نمونه) درباره قرن دوازده میلادی تاریخ بریتانیا وقلعه باستانی مشهور انگلستان(از نظر اهیمت مانند تخت جمشید) خصوصا با نوع ادبیات خاص جاعلان،مظنون به جعل نیست؟
http://www.britsattheirbest.com/heroes_adventurers/h_knight_5_6.htm

با توجه به اینکه نژاد اکثریت مصری ها هیچگونه قرابتی با فراعنه مصر ندارد و در مقابل آنتحقیقات ژنتیک نژاد مردم انگلیس و بخشی از اروپا نشان میدهد که آنها از نسل فراعنه هستند
ایا به نظر نمیرسد قوم مخرب و نحس فرعون و بنی اسرائیل پس از بلا و سرنگونی که سرشان آمد به اروپا سرازیر شده باشند؟
از آنجایی که بریتانیا یک جزیره است،امکان اینکه قدمت طولاینی داشته باشد(با توجه به نبود تجهیزات لازم و سفینه الا در قرون اخیر) منتفی است
قطب محافل فراماسونری در انگلیستان است و حتی شروع فراماسونرها شروع فعالیت به این شکل را در انگلستان میخوانند
و شدیدا به فراماسونری و علامات آن پای بندند و احترام میگذارند
ایا این نشانه پایبندی به اجدادشان نیست؟
پاسخ:
آقای ساده دل. در حال حاضر و بدون حذف دروغ ها نمی توان به هیچ مغوله و غائله ای در باب اجتماعات انسانی اعتنا کرد..
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لهجه های سمنان  (شهرهای ایران)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:57 AM

آیدین قشقایی

چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 07:52 AM
سلام به دوستان
جناب آقایان قلی نیا و ****
ممنون بابت مطالبتان. بحث زبان شد من حدود 7 ماه در شهر سمنان -که یک شهر کوچک 100000 نفری است- زندگی کرده ام. با بومیان شهر که صحبت می کردم می گفتند شهرشان به شهر 120 لهجه!!! مشهور است و چنان تفاوت لهجه دارند که مثلاً مردم ساکن یک کوچه به لهجه ای صحبت می کنند که ممکن است کوچه بغلی هایشان متوجه صحبت کردن آنها نشوند. نکته دیگر وجود ضمایر متمایز کننده مذکر-مونث در زبان آنهاست  و با توجه به صحبتهای شما حدس یهودی بودن آنها به ذهن خطور می کند.
نکته دیگر اینکه من در طول اقامت خودم در سمنان متوجه حضور عشایر باصری -که از عشایر فارس زبان ساکن در شیراز و مرودشت هستند- در شهر گرمسار استان سمنان هم شدم به نظر می آید از فارس به آنجا کوچانیده شده باشند.
پاسخ:
آقای قشقایی. این لهجه ها یدیش اختصاصی هر مجتمع یهودی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فقدان مسجد در استان خراسان تا زمان ناصرالدین شاه  (شهرهای ایران)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:55 AM

ح.بشارت

چهارشنبه 5 بهمن 1390 ساعت 01:03 AM
مشهد در 125 سال قبل- مسجد موسوم به گوهرشاد در حال ساخت و بدون کاشیکاری در عکس دیده می شود
http://hawzahnews.ir/uploads/Ax%20Bargozide%20L_74591.jpg
پاسخ:
آقای بشارت. این که در استان خراسان تا زمان ناصر الدین شاه مسجد نساخته اند، به تنهایی ده ها گره را از اندیشه حقیقت جو باز می کند.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب تاریخ اجتماعی ایران نوشته مرتضی راوندی  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:53 AM
سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 6:00 PM
استاد آیا کتاب تاریخ اجتماعی ایران نوشته مرتضی راوندی را خوانده اید؟
پاسخ:
برای تایید دروغ های نوشته شده در باب ایران زحمت زیادی کشیده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فارس یهود نوشته هایی جدیدا یافت شده در شمال افغانستان  (متفرقه)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:52 AM

جهود

سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 02:53 AM


http://news.yahoo.com/ancient-jewish-scrolls-found-north-afghanistan-144850424.html

مخطوطاتی در شمال افغانستان حوالی قرن 11 یافت شده که طبق معمول، توسط قاچاقچیان به دست آمده! آن هم در دوران پس از جنگ و نه خود جنگ!
شائول شاکد استاد بازنشسته بخش مقایسه ادیان و ایران! در مورد این اشعار نظر داده! آن هم از اورشلیم! از پشت تلفن به رویترز گفته که من اون اشعار یافت شده در افغانستان رو دیده ام! که البته در یک عملیات دزدیده شده و از لندن سر در آورده است! آن هم دو سال پیش!
یک فوق دکتری هم در لندن نظر داده که احتمالا تجار راه ابریشم اونها رو وسط راه ول کرده اند یا شاید هم توسط افراد دیگری در آنجا ( کجا؟!!) قرار داده شده اند! به هر حال ما نمی دانیم! (پس چرا حرف می زنی مادر پیاله؟!!)
بعد از کلی دعوای حقوقی، همون پروفسور جهود گفته بابا! این چیزها این قدر مهمه که ما محققین اهمیت نمی دیم دزدیه یا نه! می گیریم انبار می کنیم، حراج می کنیم، می فروشیم، پولمون رو میگیریم! اینها رو به 10 برابر قیمت خرید که می تونیم بفروشیم؛ خوب، چرا نفروشیم؟!!
یکی از گزارشگرانش هم میر ویس هارونی بوده! یه جلال نورانی هم این وسطها بوده به عنوان دلال ! کلا ایرانیها خیلی اکتیو هستن!  
 
 
 
 
 
 
سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 2:23 PM
یادم رفت بگم اون نوشته های شمال افغانستان فارسی یهودی بودن. ضمنا داستان ها رو با چه فرمتی می خواهید؟ من دارم. فکر کنم از وبلاگم ورداشته باشم ولی شاید هنوز هم باشه.
تو وبلاگ نبود. ولی اگر خواستید بذارم تو یکی از وبلاگها.
پاسخ:
با امتنان. اگر زحمتی نباشد به سایت ارسال کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فقدان برخی داستان های ناریا  (در حاشیه ( جدید))

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:50 AM

عابدی

سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 1:35 PM
سلام. استاد در آدرس زیر موجود است:

http://w3.naria.ir/page/19.aspx

من آن چه را دوستان ارسال کرده بودند، در این جا گذاشته ام. البته چند داستان نیستند مثل یاغی و ...

متاسفانه هارد دیسک حاخام بزرگ هم سوخته است. اگر داستان دیگری را داشتید ارسال کنید تا در سایت گنجانده شود.

ضمنا برای بار نمی دانم چندم، بنده را با الفاظی که هیچ به من نمی آید خطاب نکنید! شما را به تمدن پیش از هخامنشیان قسم می دهم. ببینید به چی قسم خوردم ها ؟
پاسخ:
جناب عابدی. توان فنی شما جز استادانه نامی نمی گیرد و این جدای از شخصیت انسانی شماست که وصف ان دشوار است. در خقیقت انتقال صدای این ضعیف با کمک برادرانه مجتبی غفوری نازنین و عنایت و استادی شما میسر شده است
به گمانم چند داستان در فهرست شما نیامده که برای تان ارسال خواهم کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نوشته های آقای ابراهیم پورداوود  (حرف های فعلا مبهم !)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:48 AM

abbas

سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 06:52 AM
استاد سلام.استاد آیا شما با نوشته های آقای ابراهیم پورداوود آشنا هستید؟
پاسخ:
آقای رضا. این جا تا دل تان بخواهد پور داود آشکار و نهان ریخته است. منظور شما کدام پور داود است؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

پوریم و تمدن یونان باستان  (پوریم)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 11:46 AM

مسعود سنجری

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 10:58 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

البته با شما موافقم. سئوالی را که پرسیدم بر مبنای مطالبی است که شما به آنها اشاراتی داشته اید. یکی مدخل آکادمی ودیگری اشاره کوتاه شما در خصوص وجود آثار کلونی نشین های یونانی در کنار اکثر سایت های پوریم زده در منطقه. این موضوع ما به این مفهوم هدایت می کند که این یونانیان بگونه ای از آنچه در این منطقه گذشته با خبر شده اند و توانسته اند این محل های تجمع را بیابند. نهایتا نظر شما ارجح است.
با تشکر

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. برای حضور مستقل کلنی های متمدن بومی و مجتمع های انسانی در ایران سند مطمئنی نداریم و ان چه گفته می شود ، حدس و گمان های کاشفانه است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

داستان های ناریا  (در حاشیه ( جدید))

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 10:33 AM

عابدی

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 10:02 PM
سلام. آقای یاس . بی خود و بی جا کرده است در مورد بچه های بنیان اندیش روده درازی کرده است.
پاسخ:
سلام استاد بزرگ. متقاضیان خواندن داستان ها زیاد شده اند، ایا در سایت و یا جای دیگری پیدا می شود؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتابی درباره واژگان عبری رایج در فارسی  (زبان ها)

پنجشنبه 6 بهمن 1390 ساعت 10:31 AM

***

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 9:11 PM
درباره واژگان عبری رایج در فارسی کتابی برای بررسی هست؟
پاسخ:
آقای ***. چنین چیزی را ندیده ام و خبری ندارم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کنکاش و کنجکاوی در روابط انسانی و بررسی فرهنگ محلی  (در حاشیه ( جدید))

سه شنبه 4 بهمن 1390 ساعت 02:49 AM

محمد قلی نیا

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 3:28 PM
هر یک از ما به نوبه خود در منطقه که زیسته ایم و کودکی سپری کرده ایم مشاهدات و نقل هایی از سالخوردگانمان  را تجربه کرده ایم که گاه می توانند افشا گر مسایلی باشند که پیش از این قادر به درک آن نبوده ایم. حال به لطف حق و زحمات بی مثال جناب پورپیرار حقایقی را یافته ایم که روشن گر گذشته دور و نزدیکمان گشته است. نظر بر این است که با بیان چنین تجربیات شخصی و مطابقت آن با حقایق جدید الکشف نوری بر گوشه های تاریک پس کوچه های تاریخ این منطقه بتابانیم. خواهشمندم بدون توجه به اهمیت تاریخی یا عدم اهمیت آن تجربیات خود را  به اشتراک بگذارید تا شاید با بررسی جمعی بتوان از میان آن نتایجی مفید بیرون کشید.
من اهل گیلان هستم. متولد رشت و اصالتا املشی. البته این املش کنونی هیچ نشانه و ارتباط جغرافیایی با تمدن مشهور املش ندارد بلکه ییلاقات اطراف این شهر است که در آن آثاری با قدمت چند هزار ساله یافت شده است. در گیلان که حتی بر روی سنگ نیز گیاه می روید و گاه حتی نباتات با خرد کردن بتن سر بیرون می آورند اغلب یا بهتر است بگویم غریب به اتفاق جمعیت این منطقه حاصلخیز از روستا ها سرازیر شده اند روستا هایی اغلب در ارتفاع حد اقل بالای 1500 متر  جایی که به جای آبگیر و رود های وسیع تنها چشمه ها منابع آب به شمار می آیند و بارندگی به ندرت به یک چهارم جلگه فرودست میرسد. جالب آنست که بدانید ساکنین این مناطق(البته بنده بیشتر در باره شرق گیلان اطلاعات دارم لطفا دوستان اهل غرب و جنوب مشاهدات خود را بیان کنند) تنها منطقه جلگه ای را گیلان مینامند و آن را از ییلاقات جدا می کنند گویی دو منطقه وجود دارد ییلاق و گیلان!
این روستا های بیشتر و علی الخصوص پیش از جاده کشی های 50 سال اخیر تنها از طریق چهارپایان قابل دستری بودند و شغل ساکنان آنها دامداری و بیشتر باغداریست چرا که منابع آبی بسیار قلیل بوده و آبیاری تنها با جمع آوری پس آب چشمه ها در حوضچه هایی که آنرا سل می نامند میسر است با این روش زراعت تقریبا نا ممکن است و معدود افرادی که به زراعت مشغولند تنها گندم کشت می کنند که نیاز زیادی به آب ندارد. این در حالیست که زمینهای آماده کشت بسیاری در پایین دست موجود بوده و می توانسته ده ها برابر جمعیت این روستا ها رد خود جای دهد البته در دهه های اخیر این اتفاق رخ داده و بسیاری از این روستائیان به شهر ها و روستا های کمتر مرتفع مهاجرت کرده اند حتی پیش از احداث راههای عبور!
سوال اینجاست که چه چیز باعث چنین حرکت به ظاهر غیر منطقی شده؟ چرا وجب به وجب خاک این منطقه (ارتفاعات گیلان) غنی از آثار باستانی است که هیچکدام از دولتهای پیشین و کنونی حاضر به انجام عملیات اکتشاف آنها نیستند . آثاری چنان در دسترس که تنها با یک بیل ساده میتوان به قدر یک موزه آثار از زمین بیرون کشید . به یا دارم که فردی از دل زمین مجسمه طلایی به طول 180 سانتیمتر بیرون کشیده بود که توسط نیروی انتظامی منطقه دسگیر شد و به زندان رفت. از منطقه ای می گویم که میل مشهور اٌمام را نیز در حوالی آن می توان یافت.
به راستی این آثار از آن کدام تمدن بوده و وجود چنین بنایی در آن حوالی به چه مفهوم است؟
و اما حضور یهودیان در منطقه بسیار جالب است، خانواده هایی که در کنار سایرین زندگی می کنند( البته امروزه یا کمتر کسی نشانی از آنها سراغ دارد و یا نوادگانشان را یهودی نمی خوانند) این خانواده ها که اغلب در محیط های خصوصی تر مورد تمسخر هم بوده اند و بیسواد و نادان و گاه نجس شمرده می شدند(به طوری که افراد از خوردن چای در منزل آنها هم امتناع می کردند) با صفت جالب کله بوزی (کله بزی) یا با حالت تمسخر بوز کله شناخته می شدند. علت خوانده شدن یهودیان با این صفت آن است که اینان نوروز را با گذاردن سر بز بر روی سفره هفت سین و نوشیدن شراب جشن می گرفتند. وهیچ کس از خود نپرسید این جشن ارتباطش با یهودیان چیست؟ و چرا سر بریده ؟ حتی اصطلاح معروفی در آن مناطق رایج است که به فردی نسبت میدهند که در عین تحصیل کرده گی نادان و سفیح هم باشد:  " بوز کله دیپلم دَرَ " .توجه کنید که این اصطلاح پس از ورود لغت دیپلم به فرهنگ عامه یعنی همین اواخر بوجود آمده! حضور یهودیان تا همین چند دهه پیش جهت اجرای برخی ماموریت ها وساخت امام زاده ها و تخریب بقایا و اسناد در هر بخش و تلاش در تغییر باورهای مردم بسیار چشمگیر است.
متاسفانه با فوت بزرگان خانواده مدتیست از آن مناطق بی خبرم ولی بی شک این روند تخلیه روستا ها و روی آوردن به زندگی شهری در همه جای ایران یکسان ادامه دارد و گواهش فقر فرهنگی و نوجوانی ساختار شهر های ایران و هزاران هزار لهجه در یک استان است به طوری که مثلا در گیلان هر چند کیلومتر به یک لهجه و گاه زبان جدید میرسید که خود بیانگر تازگی روابط اقوام در یک منطقه کوچک است.
پاسخ:
آقای قلی. پیشنهاد شما برای کنکاش و کنجکاوی در روابط انسانی و بررسی فرهنگ محلی و جمع بندی نهایی آن ها در تقویت بنیان اندیشی بسیار کارساز است. اگر به عنوان پیش تاز  نمونه ای مستقیم ارائه دهید، می تواند آموزش دیگران تلقی شود.
مهم ترین مدخل یافتن زمان نخستین ورود مهاجر به منطقه زیستی شماست.
در مرحله بعد باید به دنبال ناریخ ثبت قدیم ترین  سند اجتماعی،  یعنی قباله ازدواج و اقرار به خرید و فروش خانه و مزرعه و اعاده قرض و از این قبیل باشید که بسیار هدایت کننده است.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

هلنیست ها و رومیان  (متفرقه)

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 6:17 PM

khalil

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 11:17 AM
سلام استاد عزیز
آیا رومیان، هلنیستهای مؤمن به عیسی بودند؟
پاسخ:
آقای خلیل. هلنیست هلنیست استو رومیان مسی
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سفر به مناطق دوردست از راه های زمینی و دریایی در چند قرن قبل  (در جهان)

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 6:15 PM

مسعود سنجری

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 09:13 AM
بزرگ استاد پورپیرار گرامی
سلام علیکم

استاد آیا به مانند عدم امکان سفر به مکان های دور دست در دریا بر روی زمین نیز صدق می کند؟ یعنی به عنوان مثال در محدوده یک قاره مانند آسیا و یا اروپا؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. متوجه سئوال و منظور شما نشدم.  
 
 
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 11:06 AM
استاد گرامی قصد این بود که آیا بر روی زمین و در محدوده قاره ها نظیر آسیا نیز قادر به سفر به نقاط دور دست بوده اند ؟ مثلا از غرب به شرق قاره آسیا و قس علی هذا؟
پاسخ:
آقای سنجری. هر سفری باید مقصد معین و شناسا داشته باشد. مثلاکسی برای رفتن به کرج برنامه ریزی می کند ولی اگر نداند کرج کجاست، پس سفرش به ناکجا آباد ختم شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قدرت روحانیت شیعه در زمان قاجار  (قاجار)

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 11:51 AM

abbas

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 03:58 AM
استاد سلام.استاد آیا آخوندهای شیعه در زمان قاجار قدرت داشتن
پاسخ:
آقای abbas. فقط چند یادداشت دیگر حوصله کنید.  
 
  
 
 
آمون : به تجربه، این لغت "چند" به زبان آقای پورپیرار گذشته، به زبان ریاضی، عبارت است از x به شرطی که x عضوی از اعداد طبیعی (N) باشد!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چاپ اسلام و شمشیر  (اسلام و شمشیر)

دوشنبه 3 بهمن 1390 ساعت 01:45 AM

یانار

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 2:03 PM
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد عزیز
اگر امکان داشته باشد سری مقالات اسلام و شمشیر را ادامه دهید، با توجه به وقت ارزشمند شما امیدوارم این مسئله امکان پذیر باشد. در ضمن اگر اجازه بدهید بصورت جزوه ی چاپی سلسله مقالات اسلام و شمشیر را در اختیار دوستانم قرار بدهم؟
با آرزوی طول عمر شما
پاسخ:
آقای یانار. کپی مجلد شده و به صوزت کتاب درامده سلسله مقالات اسلام و شمشیر انجام شده و موجود است. با این همه اگر بخواهید کپی کنید آزادید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارسال کامنت های وبلاگ  (دوستانه)

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 9:02 PM

فرشته

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 12:53 PM
سلام
نمی دونم این چه مسخره بازیه که تو قسمت کامنتها یکی بجای یه آدم دیگه کامنت میذاره، الان تو کامنتهای مطلب قبلی یه نفر بجای من کامنت گذاشته وتو قسمت بالا هم یکی دوباره بجای من کامنت گذاشته و به دیگران توهین کرده ، اگه طرف میخاد حرفی بزنه حداقل انقدر جرات داشته باشه که با اسم خودش حرفشو بزنه نه اینکه از اسم دیگران سواستفاده کنه الحق که ایرانی بودن خودمونو حتی تو اینترنتم نشون میدیم ، من یه خواهشی دارم اینه که برای ختم این بگومگوها از این به بعد فقط کامنتهایی که درباره موضوع و پرسش و جواب هستن و به مطالب مطرح شده توسط استاد هستن اجازه درج شدن بدن و کامنتهای دیگه حذف شن تا جلوی سواستفاده ها گرفته شه
پاسخ:
خانم فرشته. اهمیت ندهید. همین کامنت ها هم پس از تصفیه نصب شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارتباطات در دنیای کهن  (در جهان)

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 8:58 PM

سلام

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 00:18 AM
با سلام خدمت اساد عزیز
در جواب سوال جناب *** که در همین ستون نوشتند:

برقراری گفت و گو از جغرافیا و اقوام و تمدن های کهن و باستان و صحنه سازی در باب روابط فرهنگی و سیاسی و داد و ستد عقلی و نقلی میان جماعاتی با دانش و دیدگاه گوناگون، مثلا در فلسفه و عرفان و رسوم و علوم و آداب و سنن و جنگ و صلح و غیره در دو - سه هزاره پیش، تنها با ذکر این معارضه، که نه تنها تبادل، که حتی شناسایی مراکز و اجتماعات دیگر ، در هر مرحله، به علت فقدان ابزار لازم، یعنی سفینه های دورگذر، تا 5 قرن پیش مطلقا ناممکن بوده،

آیا جمله فوق در خصوص نواحی پوریم زده فقط صدق میکند یا کل تمدنهای جهان را؟
پاسخ:
آقای ***. درباره هر سرزمینی است که سر زدن به ان نیازمند راندن کشتی به آب های ازاد و اوقیانوس هاست.

سوال بنده این است که آیا این حکم شامل سرخ پوست های قاره آمریکا میشود یا خیر؟
با تشکر
پاسخ:
آقای سلام. مشمول سراسر کره ارض و تجمع های انسانی آن است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ روشنفکر پرور و پر برکت ایران  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 2 بهمن 1390 ساعت 8:57 PM

ژوبین

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 6:43 PM
متن زیر نشان دهنده ی تاریخ روشنفکر پرور و پر برکت ایران است:
" ساده ترین تنبیه بریدن گوش و بینی و زبان مردم بود و کور کردن آن ها"
پاسخ:
اقای ژُوبین. یکی دو تا از این روشن فکرهای گوش و دماغ بریده عهد کریم خان قلابی را معرفی کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نخبه ترین، آگاه ترین، والاجاه ترین و داناترین محققین غربی  (اهل کتاب)

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 11:37 AM

حسینقلیخان

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 00:15 AM

http://www.isisnucleariran.org/brief/detail/no-obama-letter-to-iran/

این هم یک مرکز بین المللی امنیتی در سطح جهان که هنوز نمی دونه خمینی رهبر ایرانه یا خامنه ای؟!! خدای من! این ها چه نوابغی هستند؟!!
حالا ببین مشکلش چیه؟!!
پاسخ:
آقای حسینقلیخان. باید متن را مقابل چشم آن کسانی قرار داد که سنگ مدرنیسم را بر سینه می زنند. جالب این جاست که همین ابلهان برای ملت های دیگر تاریخ می نویسند.  
 
 
 
 
آمون : واقعا که! دیگه نمی شه هیچ چیزی گفت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شاهان نسل دار و شاهزادگان مقطوع النسل  (فرهنگ(جدید))

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 11:34 AM

مسعود سنجری

جمعه 30 دی 1390 ساعت 10:39 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد تلاش تاریخ سازان برای ابتر نشان دادن شخصیت های تاریخی ایران قابل تامل است. لابد برجسته بودن و شهرت باعث کور شدن اجاق تمام شخصیت های تاریخ این سرزمین می شده است آنهم از نوعی کاملا خاص بگونه ای که تمام نزدیکان این افراد اعم از پادشاه و عالم و شاعر گرفته تا همگی اطرافیانشان از خود نسلی بجا نگذاشته اند!!!! هیچکس هم نمی پرسد که حالا که مثلا نادر شاه و کریم خان از دنیا رفته اند آیا تمام اقوام دور و نزدیکشان هم کن فیکون شده اند؟ از تمام اشخاص شاغل در دستگاههای اداری و لشکری آنها نیز فرزندی و نسلی نمانده است؟

حالا نمونه جالب تری هم داریم. عده بیشماری از باستان زده ها خصوصا از بین لر ها و بختیاری ها خود را فرزندان بلافصل کورش و داریوش می دانند. حتما از میان تمام افراد معاصر این داریوش و کورش کذایی فقط این دو نفر قادر به ادامه نسل بوده اند و بقیه ابتر!!!!
خدا به شما عمر طولانی عطا کند تا این جهالت های روز افزون را بیشتر به چالش بکشید. انشاالله

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. اگر خدا بخواهد و مدد کند بی نتیجه بودن تمام این بازی های قوم پرستانه برملا خواهد شد و آن چه باقی می ماند ایزانی دو سه قرنه با  تاریخ ساختگی و جاعلانه ی دراز مدت است.  موفق باشید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بهره گیری از تالیفات زرین کوب و علی اکبر ولایتی  (دوستانه)

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 00:44 AM

عزیز

جمعه 30 دی 1390 ساعت 2:36 PM
سلام استاد
استاد چرا دیگر از تالیفات زرین کوب و همینطور ابن ندیم معاصر(علی اکبر ولایتی) که کتابهای تاریخش به دانشجویان تحمکیل میشود جهت نقد استفاده نمیکنید؟ ممنون
پاسخ:
حوصله کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شباهت آرامگاه یعقوب لیث صفار و دانیال  (متفرقه)

شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 00:42 AM

***

جمعه 30 دی 1390 ساعت 1:12 PM

آرامگاه یعقوب لیث چه قدر شبیه آرامگاه دانیال است!!

http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=101358

پاسخ:
آقای ***. عجله نکنید.  
 
 
 
 

هیچ نظری موجود نیست: