چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

پست 2124 تا 2136

سنگ نگاره های تقلیدی چوپانان ایران به عنوان شیرین کاری هنری  (کتیبه ها)

چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 10:33 AM
هیوا
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 7:36 PM
http://www.islahweb.org/photo-gallery/2012/6/5919/%D8%B3%D9%86%DA%AF-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%87-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86
سنگ نگاره سراوان
پاسخ:
آقای هیوا. چنین نگاره هایی با ارزش گذاری و توان اجرایی متفاوت در سراسر جهان نظایری دارد و از دورانی می گوید که آدمی هنوز عریان بوده است. بخش بزرگی از این تصاویر یافت شده در ایران از شیرین کاری های تقلیدی چوپانان است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نظارت افسران انگلیسی بر کوچ لرهای به خواست افسران آمریکایی  (زبان ها)

چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 10:30 AM

مهدی - مهدی

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 4:04 PM
آقای سنجری،

به نکته جدی اشاره کردید. باری آن فیلم را با صد من سیریش نمی توان نه به کوچ فصلی و نه حتی به جستجوی مراتع نو چسباند. تعجب می کنم که چرا کسی خارج از گروه بنیان اندیشان در مورد چنین سند آشکاری اظهار نظر نمی کند.

با احترام
مهدی
پاسخ:
آقاس مهدی. و اگر آن کوچ سنتی و ایلی است، چرا افسران انگلیسی بر آن نظارت دارند؟  
 
 
 
آمون :  بنگرید: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مباحث ییلاق و قشلاق لر های مهاجر به ایران در قرن گذشته با فیلم  (زبان ها)

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 8:18 PM

مسعود سنجری

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 10:24 AM
فیلم علف با توجه به محتویاتش مربوط به کوچ نیست. مسائل مختلفی در این فیلم قابل ذکر هستند که نشان می دهند این فیلم مهاجرت به یک ییلاق قشلاق جدید است. حتی در خصوص عبور از رودخانه نام رودخانه را "احتمالا کارون" ذکر کرده! هیچ توضیحی هم نیست که از کدام سمت این کارون احتمالی عبور می کنند. کوچ عشایر بختیاری از در این سالها از یکطرف کارون انجام می شود. یعنی اگر در مسیر شرق کارون باشند به غرب کارون نمی روند بلکه تمام مسیر را در همان شرق انجام می دهند و بعضا تا نزدیکی اهواز هم می آمدند. برعکس اگر غرب را انتخاب می کردند در همان سمت برای چرای گوسفندانشان مسیر را ادامه می دادند. بعضی از این گروه ها را شخصا تا جنوب دزفول دیده ام. بشکل واضح رخدادهای این فیلم نمونه ای از مهاجرت لرها به اماکن فعلی است که البته قبل از تاریخ فیلم هم انجام می شده. لذا اصرار بر اینکه این فیلم را کوچ عشایر بنامیم درست نیست و حتی سازندگان فیلم هم به آن اشاره ندارند. موسسه سازنده فیلم یعنی سفارت آمریکا همان دار و دسته ای است که در جعل و سرقت و نخریب آثار باستانی در ایران و منطقه فعال بوده. بهرحال می توان از زوایای مختلف به این موضوع رسید که این فیلم در خصوص مهاجرت است و نه ییلاق قشلاق.  
 
  
 
 
 
محمدرضا نیسی
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 12:05 PM
سلام‌علیکم

جناب ***

ننه من غریبم بازی در نیار و به جای مظلوم نمایی کمی از تعصبات کوری که همچنان در لایه‌هایی بدان دچار هستی کم کن و ببین که چگونه عوامل سفارت آمریکا ۵۰.۰۰۰ را به امید شرایط زندگی بهتر به مهاجرت تشویق می‌کنند و آن وقت مغرضانی چون شما نام آن را ییلاق و قشلاق می‌گذارید!

طبیعی است که امثال شما وارد بحث و گفتگو نشوند چرا که حداکثر هنر شما تکرار بخش‌هایی از مباحث بنیان‌اندیشی است که به مذاق‌تان خوش آمده باشد و گرنه حتی زحمت تحلیل ساده این فیلم را بر خویش هموار نمی‌کنید  
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 12:42 PM
آقای ***،

فیلم علف مربوط به ییلاق و قشلاق نیست. مربوط به تغییر محل سکونت است. هیچ عشایری مسافت آناطولی تا زرد کوه را ییلاق قشلاق نمی کند. نه حالا نه در گذشته هیچ عشایری در کوچ فصلی راست دماغش را نمی گیرد و هزار کیلومتر از کوه و دره و رودخانه خروشان بگذرد تا به ناکجاآبادی برسد که تاکنون حتی یکبار به آنجا نرفته.

با احترام
مهدی  
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 1:40 PM
آقای مهدی-مهدی

در تایید کلامتان باید یادآوری کرد که ییلاق قشلاق معمولا از در فصول سرد سال از مناطق سرد سیر به گرمسیر و در فصول گرم سال از منطقه گرمسیری به سرد سیر است. اما در این فیلم انگونه نیست  ما انتهای فیلم  می بینیم که به منطقه ای می رسند که دارای برف سنگین است و عجیب اینکه برخی پابرهنه بر روی برف راه می روند تا راه را باز کنند!  
 
 
 
 
آشنا
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 1:44 PM
مستند علف داستان یک کوچ نیست حتی اگر خاله بنده  چهار قلو زاییده باشد باز این فیلم داستان کوچ روی نیست .فیلم از یک مهاجرت بزرگ وتوطن گروهی مهاجر در سرزمینی جدید صحبت می کند.اینان مهاجرینی هستند که از کوه های سماس سوریه به طرف ایران آمده اند (کاظم پور کاظم "عشایر وقبائل خوزستان").این مهاجران بعدها به نام لر بزرگ نامیده شدند.قبیله های مشخص ومرجوع به اسناد اصالت  مانند مماسن(ممسنی فعلی ماءخوذ از نام این قبیله است)،بابادیها ( از قبیله ازرق شامی که مشخصه های نژادی خود را دربین لرها مانند پوست وموی روشن و چشمان رنگی حفظ کرده اند).باوی ها از عشایر معروف عرب هستند که بخشی از آنها جزو همین مهاجرین بودند ودر پوشش وزبان لری در میان عشایر لر بزرگ  قرار داشته و هم اکنون نیز جزو قبائل لر به حساب می آیند.
پاسخ:
آقای آشنا. از اثرات و برکات بنیان اندیشی همین است که گروهی را، به خصوص از میان لرها وادار کرده است که از توقعات چند هزار ساله دست بردارند و دنبال پدر بزرگی بگردند که همین چند سال پیش به مقصد کنونی کوچ داده شده اند. 
 
 
 
آمون : در این باب، بیشتر : 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بحث مرگ و زندگی کوچ کنندگان در ییلاق و (یشلاق) قشلاق های سالانه  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 11:24 AM

***

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 09:01 AM
جناب نیسی هر چند که ۲-۳ سال پیش به خودم قول دادم که جواب افراد متعصب و فحاشی مثل شما و اون دوستتون را ندهم (سایر دوستان هم ظاهرا به نتیجه بنده رسیدند!!)ولی الان که این کامنت را دیدم و فهمیدم هنوز بزرگ نشدی واجب دیدم باز روشنت کنم.شما اگر ییلاق و یشلاق عشایر را از نزدیک دیده باشید هر گز این اظهارات ناپخته را بیان نمیکنید که:
(کدام مسیر ییلاق و قشلاق سراغ دارید که افراد کوچ رونده، در جای جای طول مسیر می‌گویند این مسیر مرگ و زندگی است؟!!

اصلاً کدام کوچ را سراغ دارید که به اندازه تماشاگران یک مسابقه پربیننده مانند دربی پایتخت، آدم جابه‌جا شود؟!!!

کدام کوچ شامل 50.000 نفر می‌باشد؟ کدام کوچ‌روها را سراغ دارید مه به ازای هر نفر از خانواده فقط 10 رأس گوسفند و یا بز داشته باشند؟!

این تعداد دام کفاف چه هزینه‌ای از مخارج‌شان را می‌دهد؟!!)
تمام این مواردی که برای شما عجیبه را من به چشم خودم دیدم .شما کوچ عشایر فعلی را که با نیسان و خاور دام خود را جابجا میکنند و در جاده های شوسه و آسفالت تردد میکنند را با ۹۰ سال پیش که نه جاده ای بود و نه پلی و نه امکاناتی مقاسه میکنید؟ خاله بنده در همین بیلاق و یشلاق و در ارتفاعات ۲۲۰۰ متری کوههای البرز و در حدود ۵۰ سال پیش بچه زایید و نزدیک بود جونش رو از دست بده . بله برادر اون موقع مسیر مرگ و زندگی بود و جالب اینجاست ایشون را به همراه یک زائو در کوه و کمر و بین راه تنها گذاشتند و به کوچ ادامه دادند تا دامها زودتر به علفزار برسند تا دیگر اقوام زودتر نرسیدند به علفزار. و کل دارایی هر خانواده بیشتر از ۴-۵ تا گاو هم نبود که در آن موقع سرمایه زیادی بود.
از نظر من این فیلم فقط در خصوص ییلاق و یشلاق قوم ناشناخته ای است که الان لر و بختیاری میگیم  و البته با مشاهده این فیلم و بخصوص دیدن نقشه ای که در فیلم مشخص است کاملا به نبود شهرها در ایران آن زمان پی میبریم.البته از این که اقوام به این سرزمین کوچانیده شده اند شکی نیست و تاریخ آن حداقل ۵۰ سال قبل از تاریخ فیلم است.
در مجموع و خلاصه مطلب اینکه حضرات یهودی فقط تصویر ی از اقوامی را که سالها قبلش کوچانیده اند را به نمایش گذاشتند و ییلاق و یشلاقشان را به تصویر گذاشتند و خواستند ببینند در این مدت آیا به شرایط محیط خو گرفتند یا نه!!!
زحمت جواب هم به خودت و دوستت نده که این آخرین کامنتم به شما بود.

 

 

آمون : به نظر این بحث هم دنباله دار می شود: 

 

 http://purpirar.blogsky.com/1391/03/22/post-2128/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مایه خطوط و نوشته های لت نوشته های قرآنی و اوراق پاپیروس یاف شده  (قلم)

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 11:19 AM
سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 07:30 AM
سلام
استاد آیا خطوط لت نوشته های قرآنی و خطوط پاپیروس ها در یک سطح قرار دارند و ویژگی های آنها یکیست؟
پاسخ:
بله یکی است الا این که خطاط به عنوان احترام کوشیده است ظرافت و نظافت بیش تری را به خدمت گیرد ولی مایه خط یکی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

درصدر و آمار یهودیان جهان به تفکیک کشور و قاره و مناطق استقرار  (نظرات جالب دیگران)

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 11:18 AM

abbas

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 03:55 AM
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/jewpop.html  

 

 

آمون : مقداری جدول که نتیجه نهایی آن، می شود این که تعداد یهودیان آمریکا و اسراییل برابری می کند!  

 

 

 

Countries with Largest Jewish Populations

 
Rank Country Jews % of World Jewish Population
1 United States 5,280,000 40.5%
2 Israel 5,237,600 40.2%
3 France 494,000 3.8%
4 Canada 372,000 2.9%
5 United Kingdom 297,000 2.3%
6 Russia 235,000 1.8%
7 Argentina 185,000 1.4%
8 Germany 115,000 0.9%
9 Australia 102,000 0.8%
10 Brazil 96,700 0.7%
11 Ukraine 84,000 0.6%
12 South Africa 72,500 0.6%
13 Hungary 49,900 0.4%
14 Mexico 39,800 0.3%
15 Belgium 31,200 0.2%

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قدمت تاریخی قالی،قالیچه،فرش و فرش بافی در ایران و هویت و افتخار  (متفرقه)

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 11:07 AM

زبیدی

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 00:26 AM
استاد  راجع به فرش ایرانی و تاریخچه اون نظرتون چیه ؟من فکر میکنم این هم  از همون موارد ساختگی برای  نشان دادن برتری هویت ایرانی و فخر فروشی به دیگران است.
پاسخ:
قبلا در این باره مطالبی گفته بودم. بافتن فرش هنر بومی ایران نیست زیرا قدیم ترین فرش ایرانی که در موزه های جهان نصب است، پس از غربال دروغ ها، عمر کم تر از دویست  ساله دارد. بر این مطلب بیافزایید تفاوت فنی اجرا، تنوع ماتریال، نقش اندازی و کاربرد و انتخاب رنگ محلی را.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خزعبلات یک یهودی ویل افسار گسیخته از برهوت تل آویو و اورشلیم  (حرف های فعلا مبهم !)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:58 PM

آزاده | ق

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 8:16 PM
مسعود جان

من و شما و دیگران با اراده خودمان آمده باشیم یا با فرمان دیگران ... بالاخره آمده ایم ب. ا هیاهوهای این و آن  ، کیش نمی شویم .
در گیومه بماند بعضی ها با چه نیات پلیدی پرسه می زنند . گیومه .
باید این چیزک ها را جمع کرد تا برسیم به اصل مطلب و نه فرعیات بدرد  نخور .
ببین ، هنوز من سلیطه با پررویی اینجا هستم .  حرف زدم و حرف شنیدم .

بگذار برای تو یه مطلبی را بگویم البته یک جورایی ربط و بی ربط است به این وبلاگ .
سه هفته است که دارم تلاش می کنم از یک شرکت خارجی  عطری با امضای " محمره " خرید کنم .
فکر می کنی چه شد ؟ تا الان موفق نشدم . این شرکت از شرکت های مهم با برند شناخته شده دنیاست . مابتدا توافق کردیم ولی سه هفته است دارم کلنجار می روم برای ثبت مونولوگ محمره در بخش سفارش ، صفحه به خطا می رود ، یعنی هدایت می شوم ، به صفحه 404 . چندین بار برای شرکت مربوطه ایمیل زدم که قادر نیستم سفارش را ثبت کنم . آنها مدام متذکر می شدند که وبسایت ایرادی ندارد .
تا بالاخره ، خدمات مشتریان با عذرخواهی و خواهش توضیح دارد ، اگر امکان دارد تجدید نظر کنم و این حروف را تصحیح کنم  
خب ، من هم کوتاه نیامدم و هنوز هم برای ثبت مونولوگ روزی یکی دو بار وارد این سایت می شوم .

کار بروبچز اورشلیم نیست ، یعنی نمی خواهم چنین توهمی به من دست بدهد ، که آدم مهمی شده ام . .. زحمت زیادی به آنها داده ام .
برای مردم کشورم و خودم متاسف شدم که اداره کشور ما بدست کسانی افتاده که ادعای راه اندازی هزاران وبلاگ برای مبارزه با اسرائیل و فلان خواننده هتاک و فراماسیونری می کنند اما در عمل همین کارهای بچگانه شان در خدمت آن طایفه 13 است . پول بیت المال خرج یه مشت آدم علاف و بیکار می شود که سرمایه این مملکت را صرف زنان خانه نشین مثل من می کنند که مثلا از ثبت سفارش جلوگیری کنند . عجب دیوانه هایی .. از بیکاری دیوار گاز می گیرند . این همه کارهای ناتمام از عمران و رفاه شهروندان روی زمین افتاده ، خب برادر من برو یه بیل بگیر دستت چاله هایی که دیگران کندند  رو پر کن .  
حکایت آن هرزبازی برادران ارتش نرم و سخت در نبرد تن به تن با یک زن خانه نشین ، شبیه کامنت همین بابایی که می خواهد اعلام کنه یهود نفوذ کرده در بخش مدیریتی و اقتصادی ... هنوز داره از نفوذ و نفوذی صحبت می کنه .

یادش بخیر زمانی بعضی ها می خواستند با یک دلو آب به مبارزه با اسرائیل بروند تا اسرائیل از صفحه روزگار نیست بشه . حالا اون دلو آب تبدیل شده یه پروژه آب رسانی دریای خزر به کویر یهود نشین  .
پاسخ:
خانم آزاده | ق.این طور حرف زدن کار جه گونه یدیشی است؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مجموعه مباحث مربوط به فیلم علف Gross و نتایج حاصله در مهاجرت ها  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:55 PM
مسعود سنجری
دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 4:43 PM
فیلم علف مربوط به کوچ نیست. وقایعی که در فیلم می گذرد نمی تواند کوچ باشد. هیچ گروه کوچ نشینی مسیر کوچ خود را از رودخانه ای مانند کارون قرار نمی دهد. این فیلم دلیل قاطع از مهاجرت لر هاست. در قسمتهایی از فیلم یکی از خوانین می گوید یا می رسیم یا می میریم. کسانی که بصورت متحرک و در ییلاق و قشلاق زندگی می کنند بشکلی حرکت نمی کنند که زندگی شان به خطر بیافتد و معمولا با شناخت راه و توفق گاههای مناسب میسر ترین مسیر راه برای ییلاق و قشلاق در پیش می گیرند. این فیلم یکی از بهترین سندها برای اثبات تازه وارد بودن مردم به این سرزمین است. فقط هر گروه با روش و زمان بندی متفاوت مستقر شده اند.  
 
 
 
 
محمدرضا نیسی
دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 6:03 PM
سلام‌علیکم

جناب ***

باز هم که با پریشان‌گویی‌هایت باطن حقیقی خویش را مجدداْ نمایان فرمودید!

اول اینکه کجای کامنت قبلی‌ام حاوی مطلبی درباره وجود تصاویری مبنی بر آوردن قوم بختیاری از خارج ایران است؟!! اگر چه این جماعت از منطقه قفقاز به ایران کنونی منتقل شده‌اند

آنگونه که ادعا کردید گویا این فیلم را مشاهده نموده‌اید ولی باز هم با روش خاص خودتان همان دروغ‌ها و تحلیل‌های باستان‌پرستان را تکرار می‌کنید!

این نوشته‌های شما همان دروغ‌هایی است که در سایت ویکیپدیا سرهم شده است.

حال که این فیلم را دیده‌اید بفرمایید وقتی خود تولیدکنندگان این فیلم به ناشناخته بودن مسیر این کوچ اذعان می‌کنند، مگر شما کاسه داغ‌تر از آش هستید که این کوچانیدن برنامه‌ریزی شده را ییلاق و قشلاق می‌نامید؟!!

کدام مسیر ییلاق و قشلاق سراغ دارید که افراد کوچ رونده، در جای جای طول مسیر می‌گویند این مسیر مرگ و زندگی است؟!!

اصلاً کدام کوچ را سراغ دارید که به اندازه تماشاگران یک مسابقه پربیننده مانند دربی پایتخت، آدم جابه‌جا شود؟!!!

کدام کوچ شامل 50.000 نفر می‌باشد؟ کدام کوچ‌روها را سراغ دارید مه به ازای هر نفر از خانواده فقط 10 رأس گوسفند و یا بز داشته باشند؟!

این تعداد دام کفاف چه هزینه‌ای از مخارج‌شان را می‌دهد؟!!

باز هم از این فیلم برای‌تان بگویم....

البته که هر چه گفته شود بر چون شمایی بی‌تاثیر است  
 
 
 
 
 محمدرضا نیسی
دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 8:06 PM
سلام‌علیکم

جناب آقای مسعود بابت معرفی لینک رپیدشیر فیلم علف ممنون که دوستانی که نمی‌توانند از فیلترینگ عبور کنند هم به این فیلم دسترسی خواهند یافت.

اما نکته مهمی نیز وجود دارد و آن تحلیل دقیق این فیلم و آشکارسازی حقایق مهم نهفته در این فیلم و نحوه پر کردن سرزمین خالی از سکنه ایران می‌باشد که این ‌ن‌شاءالله به همت استاد عزیز و سایر یاران بنیان‌اندیش این مهم محقق شود
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اختلاس سه میلیاردی و بیمه ایران و انتساب تخریبی آنها به اسلام  (حرف های فعلا مبهم !)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:22 PM
دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 2:34 PM
استاد این اختلاس اخیر و دست داشتن سران درجه اول نشان از نفوذ مقتدرانه یهود در بخش مدیریتی و اقتصادی این مملکت نیست؟آیا حوادث بزرگ اخیر در این راستا نبوده است که چهره اسلامی به آنها داده اند؟
پاسخ:
بد نیست کمی دیگر حوصله کنید.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کوچ عشایر ایران در جستجوی علف از روی رود کارون به کمک مشک ها  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:21 PM

ویلان

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 2:15 PM
بنده هم اصل این فیلم رو برروی یوتیوب دیده ام فیلمی بسیار گویا از نحوه کوچ عشایر ایران مرکزی است که بدنبال علف احشام خود هستند البته نکته جالب برای من نبود هیچ نوع ارتباط بین دو سوی رودخانه کارون مثل پل یا قایق بود و ساخت بلم هایی که با کمک باد کردن مشک انجام میگرفت هم قابل توجه هست یعنی 90 سال قبل ارتباط  انسانها بین دو سوی کارون ز طریق استفاده از ماشین و کالسکه و... ممکن نبود و باید از درون رود و احتمالا گدارهای مشخص شده ای عبور می کردند
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یک نقاشی از عباس میرزا و پاسکویچ آماده‌ی امضای قرارداد ترکمنچای  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:19 PM

مسعود

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 1:27 PM
این هم یک نقاشی از عباس میرزا و پاسکویچ آماده‌ی امضای قرارداد ترکمنچای

http://www.hankh.ir/wp-content/uploads/Turkmenchay2.jpg

http://www.hankh.ir/?p=13771
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تقدیر و تشکر دوستانه از آقای ناصر پورپیرار از بابت اسلام و شمشیر  (نظرات جالب دیگران)

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 10:17 PM

مسعود

دوشنبه 22 خرداد 1391 ساعت 12:36 PM
استاد گرامی

حدودا از سال 85 با دیدگاه‌ها و نظرات شما درباره تاریخ ایران و اسلام آشنا شدم و با دیدن مستندها و خواندن 8 جلد کتاب دوازده قرن سکوت و پلی بر گذشته، گام در مسیر حقیقت گذاشتم. به شخصه به خاطر کتاب اسلام و شمشیر حتی اگر سایر کتب و یادداشت‌ها را هم نمی‌نوشتید تا همیشه مدیونتان خواهم بود. به عنوان عضو کوچکی از این محفل، نهایت تلاش خود را در این سال‌ها مطعوف به بسط و گسترش و آشنایی افراد بیشتری با این مباحث با روش‌های گوناگون کرده‌ام. با توجه به وقفه‌ای که در مطالعه مباحث مربوط به برآمدن صفویه به دلیل برخی مشکلات افتاده بود، اخیرا این هفت جلد را مطالعه نمودم. اولین بار بود که سؤالی پرسیدم و به خاطر این که جوابی نگرفتم پی گیر شدم که متاسفانه از سوی شما به سرسری‌خوانی و از سوی دوستان به پیاده نظام این و آن و ... متهم شدم. فرمایش آقای سعید.س را بنده نیز تا حدی قبول دارم. به نظر من حتی اگر فردی چیزکی خوانده یا از این و آن شنیده باشد هم باید سعی در جدب او و تشویق او به مطالعه مباحث کنیم نه این‌که او را ماموری از اورشلیم بدانیم.
در هر صورت چه شما و دوستان کامنت گذار با فردی که وارد بخش نظرات شده خوش اخلاقی کنید یا بد اخلاقی، این را می‌دانم که به خاطر این همه مدخل نو و ناب که از سوی شما مطرح شده همیشه برایم استاد و بزرگوار خواهید بود و همان‌طور که عرض کردم فقط و فقط دیدگاه کنونی‌ام درباره اسلام کافی‌است که تا آخر عمر مدیون شما باشم.

در صورت امکان، این کامنت را عمومی نکنید تا باز هم کار به بحث‌های خاله زنکی نکشد.

با آرزوی سلامتی، در پناه حق باشید...

هیچ نظری موجود نیست: