اسناد پوریم و رقص و پایکوبی خاخامهای مشروب و الکل خورده (نکات بدیع و آموزنده)جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 1:06 PM زین العابدین حسینی جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 01:50 AM نتیجه بازدیدی که از سایت اقای انوش راوید داشتم یافتن دم خروس مزدبگیر درجه چندم کنیسه: پرسش: آیا کتاب استر و ماجرای پوریم واقیعیت دارد؟ پاسخ: این کتاب و داستان پوریم مربوط به یک دین خاص می باشد، و من از اظهار نظر درباره موضوعات دینی معذورم، اما آنچه که از تاریخ و باستان شناسی می دانم می نویسم. در کنار دریای مرده یا همان بحرالمیت، در جوار خرابه های قمران، دیواره های کوهستانی قرار دارد، و در میانه آن غار صعب العبوری واقع است. در سال 1947 یک عرب شبان وارد این غارها شد، و انبوهی از طومار های قدیمی را کشف کرد. خبر به امریکایی ها و یهودیان مستقر در فلسطین رسید. بخشی از طومارها به تصرف یهودیان در آمد، و بخش دیگر به وسیله امریکاییان به نیویورک انتقال یافت. کمی بعد این بخش نیز بوسیله یهودیان، به مبلغ دویست و پنجاه هزار دلار خریداری، و به محل مخصوص در بیت المقدس برده شد. بررسی های تاریخی و تحقیقی اهمیت فوق العاده این کشف را فاش ساخت، و آشکار نمود که طومار های دریای مرده، نامی که اسناد فوق به آن شهرت یافته اند، بقایای کتابخانه مخفی اسنی ها است. این حادثه یکی از مهمترین اکتشاف باستان شناسی است، طومار های دریای مرده شامل کتب فراوان به زبان های عبری، آرامی، یونانی، لاتین، نبطی و عربی می باشند. در این مجموعه متن کامل عهد عتیق بجز کتاب استر نیز بدست آمده، که قدمت آنها به یک سده پیش از میلاد مسیح میرسد. این مجموعه ثابت میکند که در آن زمان روایت های متعددی از تورات وجود داشته است، و دانشمندان عهد عتیق امروزی صحت و درستی آنها را تأیید کردند. پیش از این کشف، کهن ترین نسخه های عهد عتیق مربوط به سده های نهم و دهم میلاد می باشد. کتاب عهد عتیق شامل کتب مقدسی است، که توسط پیامبران قبل از مسیح نوشته شده، و با توجه به نسخه های بسیار قدیمی که در منطقه دریای مرده پیدا شده است، معلوم میشود که نسخه هائی که فعلاً متداول بوده، از نظر صحت متن و مطابقت با نسخه های اصلی کاملاً معتبر و قابل اعتماد می باشد. در میان این طومار های و نسخه های بسیار قدیمی دریای مرده، قسمت هائی از تمام کتاب های عهد عتیق باستثنای کتاب استر وجود دارد، و حتی بعضی از کتابها کامل می باشند. با استفاده از دانش باستان شناسی، تاریخ این طومارها قرن اول و دوم قبل از میلاد تعیین شده است. با این کشف متوجه شدند که کتاب استر که در آن به ماجرای پوریم اشاره شده است، هیچگونه سندیت تاریخی ندارد و کاملاً مورد ظن و تردید است. پاسخ: باید خدا را شکر کنیم که کشفیات غار دریای مرده معلوم کرده است که ماجرای پوریم سندیت ندارد و خاخام ها سه روز پیاپی و سیاه مست در خیابان ها می رقصند. لابد اگر پوریم سندیت داشت مانند دخترکان مشغول شادی برهنه هم می شدند. مختصر در مورد حمله اسکندر مقدونی و پوریم یهودیان در ایران (افراد و شخصیت ها)جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 02:01 AM رامین.ص پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 12:06 PM سلام: استاد گرامی آیا در مورد اسکندر میتوانید نظری کوتاه بیان کنید که تا چه منطقه ای از آسیا وارد شده است؟آیا کلونی های یونانی ایران نشین ارتباطی با اسکندر دارند یا نه؟با تشکر. پاسخ: اسکندر نه یونانی که مقدونی است و حد اکثر عمق ورود او به بین النهرین تا اورشلیم بوده است به طوری که می توان دلیل حرکت او به قسمت غربی نجد را گوش مالی یهودیان دانست. اگر وقت کافی صرف شود شاید بتوان اثبات کرد که اسکندر اورشلیم را به تلافی پوریم قتل عام و چنان تخریب کرد که یهودیان از زمان اسکندر تا پایان جنگ جهانی دوم فاقد سرزمین و تجمع رسمی بوده اند. انتشار دروغ و خرافات در باستان شناسی و طب سنتی در ایران (متفرقه)جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 00:47 AM آشنا چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 2:43 PM http://alef.ir/vdccioqs12bq0e8.ala2.html?149623 http://alef.ir/vdciw3azyt1a5w2.cbct.html?149557 جعل عکس میرزای شیرازی و علامه سید عبدالحسین شرف الدین عاملی (انقلاب مشروطه)پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 9:07 PM abbas سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 10:54 AM پاسخ: آقای عباس. از لطف شما متشکرم و برای تان سلامتی و طول عمر خواهانم. هدف اصلی نیز همین است که در هر مورد خواننده نیز با اسناد مثبت و منفی و نگاه بنیان اندیشانه وارد مدخل شود. محمدرضا نیسی سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 11:58 AM سلامعلیکم جناب آقای abbas درباره عکس موجود در لینک کامنت " سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 10:54 AM " اشکالات ذیل دیده میشود : 1- صفوف نماز جماعت در صحن مسجد الحرام به شکل قوسی و دایرهای به حول کعبه میباشد که در این تصویر چنین چیزی دیده نمیشود 2- تا ردیف سوم نمازگذاران در حالت تشهد و نشسته هستند و از ردیفهای بعدی بسیاری از نمازگذاران در حالت ایستاده هستند 3- در سمت چپ علامه! و بعد بلاندی منبر مانند یک نفر دیگر با قدی غیر متعارف به امامت ایستاده!! 4- و .... پاسخ: اقای نیسی. درست تشخیص داده اید. آن عکس هم جعلی است اما به مباحث ما مربوط نمی شود مگر در نمایی که از شیخ نشان داده اند. زین العابدین پنجابی سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 6:53 PM "نماز یک امام جماعت شیعه در مسجد الحرام" تشکر فراوان آقای عباس آقای پورپیرار امام جماعت تصویر ارسالی آقای عباس همین میرزای نشسته بر نماز شماست با این تفاوت که در هردو عکس محیط اطراف وی به شدت دستکاری شده است یکی میرزا نام در جمع شیعیان سامرا و دیگری عاملی نام در مقام امامت نماز مسجدالحرام پاسخ: هدف این است که بدانیم عاملین این جعل چه کسان اند و چه اهدافی را دنبال کرده اند. مهدی - مهدی چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 11:47 AM نمونه با کیفیت تر عکس که در اصل متعلق به مجله لایف است: http://kashakeel.elaphblog.com/Blog/kashakeel/album/%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%AC/81535582.jpg مهدی - مهدی چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 11:53 AM نفر سومی هم در سمت راست تصویر - دست چپ میرزا - پیش نماز شده است که نعلین و بخشی از تنه اش معلوم است. پاسخ: این هم نوعی نماز جماعت ابداعی جاعلین یهود است. عابدی چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 5:29 PM سلام استاد گرامی. خسته نباشید. استاد ارجمندم از این موضوع هم نباید گذشت که در دو تصویر ارائه شده آخر، چیزی به مانند "مهر"، بر سجاده اقامه کنندگان نماز من جمله شیخ پیش نماز ، وجود ندارد. و در آن تصویر شیخ پیش نماز، ظهور "مهر" بر سجاده اش را می توان جعل اندر جعل حضرات جاعل گفت. در پناه خداوند باشید. پاسخ: جناب استاد. در عوض فورم نشستن شیخ بر سجاده نماز در هیچ یک از عکس ها به میزان نیم میلی متر هم تغییر نکرد، چنان که گویی مجسمه ای است که در مکان های مختلف نصب می کنند. ناصر چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 8:16 PM جناب استاد با سلام ماجرای این عکس و این نماز جماعت بی شباهت نیست به بازیهایی که برای کودکان طراحی میکنند و میخواهند تفاوتهای دو عکس ظاهرا به هم شبیه را پیدا کنند . میخواستم توجه استاد و دوستان محترم را به این نکته جلب نمایم که این ناحضرات حتی قایل به این نبوده اند که مهری که بر سجاده قرار گرفت است اگر استوانه ای شکل است از زاویه ای تقریبا افقی نباید سطح آن دایره ای کامل باشد و بیضی شکل بنظر خواهد رسید. دیگر اینکه من چیزی مانند یک روح سفید رنگ روی چهار پایه ای که ظاهر منبر است مشاهده مینمایم که تعبیری برای ان نیافتم. عکس مجله تایم هم که بیشتر قسمتهای نقاشی و سیاه قلم است و اصولا عکس نیست. استاد بنظرم اشتباهاتی از این دست اگر تنها برای خندیدن به ریش ما طراحی نشده باشد آنقدر احمقانه به نظر میرسد که شک بر انگیز است. پاسخ: کار از شک و تردید گذشته است و امروز بنیان اندیشان در اثبات این مطلب عمومی موفق اند که در شرق میانه هستی انسانی پس از قتل عام پوریم به مدت ۲۲۰۰ سال و تا زمان استقرار سلطنت ناصرالدین شاه متوقف است و ان اطلاعاتی که در قرون اخیر در بخش سیاسی و فرهنگی تراشیده اند از ابتدا تا انتها از کورش هخامنشی تا امیرکبیر دروغ هایی فراهم آمده از سوی کنیسه و کلیسا به قصد انحراف اندیشه و انکار آثار پوریم است. آمون : موضوع از این قرار است که یک عکس قلابی را به جای عکس دو نفر در تاریخ ایران و منطقه، جاز ده اند که هر چند تا هم قلابی است! ترجمه کتابهای ابن سینا و فارابی و زکریای رازی و تدریس در اروپا (در جهان)پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 7:28 PM ** چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 12:30 PM اگر زکریای رازی و ابن سینا قلابی هستند پس با ترجمه آثارشان به زبانهای اروپایی چه کنیم؟ کتاب آبله و سرخک (نوشته رازی) ابتدا به لاتین و سپس به زبانهای دیگر اروپایی ترجمه و از سال 1498 تا1866 یعنی 4 قرن ، چهل بار به زبانهای گوناگون ترجمه و چاپ گردید. الحاوی الکبیر در سال 1279 میلادی به لاتین ترجمه شد و تنها در سال 1542 پنج بار چاپ گردید و یکی از 9 کتابی بود که کتابخانه دانشکده طب پاریس را در 1394 میلادی تشکیل میداد. کتابهای بوعلی سینا به مدت شش قرن اصل و مبنای طب شناخته گردید و مخصوصاً در فرانسه و ایتالیا فقط کتابهای او جزء کتب درسی در طب مقرر شده بود و در فرانسه 50 سال بیشتر نیست که از برنامه های درسی خارج شده است. (تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی ص 185 و 186و189) پاسخ: قصه های دل خوش کنک به خصوص که در اروپا تا قرون اخیر کسی بدون اجازه کلیسا اجازه ترجمه را نداشته حتی اگر انجیل بوده باشد. ایجاد هنرهای موسیقی و نی و تنبک و ساز و سنتور (یهود)پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 1:50 PM مهدی - مهدی چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 06:55 AM منظور اعتماد السلطنه از آهنگ راک گوشه راک در دستگاه ماهور است. چند گوشه و رنگ در دستگاه ماهور به این اسم هست که مناسب تغنی هستند: راک هندی، راک کشمیر، راک عبداله، کرشمه راک و سفیر راک. ارادتمند مهدی پاسخ: [جناب مهدی. این نام گذاری های فنی بر گوشه های موسیقی ایرانی و اصولا پیدایش تروپ های یهودی دست به ساز و دنبک و نی، بر مبنای روایت کتاب فرزندان استر، پس از ظهور عواقب ماجرای مشروطه بروز کرد. جعل عکس سفر سوم ناصرالدین شاه به اروپا (انقلاب مشروطه)پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 12:22 PM abbas چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 06:22 AM http://www.irannaz.com/news_print_11218.html پاسخ: آقای abbas. آن تصویر از سفر سوم ناصرالدین شاه، به کلی مضحک است. مثلا عکس های شماره 4 و 5 و 6 را ببینید که چنان درهم فرورفته اند که ابروهای نفر اول و دوم و سوم در یک خط قرارگرفته اند. چنین فشردگی صورت ها در جمع بزرگان و ضمن یک مراسم رسمی خنده دار است. با این همه اگر این تک عکس را سند سفر سوم قبول کنیم که امری غریبه است، پس سفر اول و دوم چه می شود؟! لینک نامه های مربوط به واقعه تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی (فتوای تنباکو (جدید))پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 05:09 AM abbas چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 04:36 AM http://www.iec-md.org/monasebatha/digar/tahrim_tanbaakoo_asnaad.html پاسخ: این نامه ها هم خوانا نیست و نمی توان بدون بررسی سخت گیر، آن ها را وارد تاریخ کرد. بررسی صحت و سقم ماجرای تحریم تنباکو و میرزای شیرازی (فتوای تنباکو (جدید))پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 02:25 AM aydin سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 11:15 PM با سلام در اکثر روستاهای قره داغ آذربایجان با وجود آب و هوای بسیار مطلوب و رود ها و چشمه های دائمی بیشترین محصولی که کشت می شده و اکنون نیز می شود غلات ضروری برای بقا می باشد . حال ضروری نبوده تنباکو برای قلیان به زیر کشت رفته باشد . پاسخ: در سال های مورد نظر این جاعلین حقه باز هنوز حتی تهران و تبریز را لز مهاجران پر نکرده بودند که احتمالا در دهات اطراف آن ها چنین تخم وسوسه انگیزی را بکارند. سوالی در مورد حک و حذف یک کتیبه (کتیبه ها)پنجشنبه 24 فروردین 1391 ساعت 00:08 AM سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 10:39 PM سلام به استاد و دوستان. جناب استاد خسته نباشید. خواستم نظرتان را درباره ی این مقاله و کتیبه ی ذکر شده در آن بدانم. به نظر شما علت ایجاد و حذف این کتیبه چیست و آیا جعلی است یا واقعی؟ http://faraup.com/up/images/4j5swxuxl6hia2ahoc4.pdf طالب حقیقت سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 10:44 PM ببخشید استاد. کامنت قبل از من بود که نوشتن نام را فراموش کردم. پاسخ: آقای طالب حقیقت. طبق معمول باز نشد. ظاهرا لینک متنی نیست. لطفا اگر زحمتی نیست با ای میل ارسال کنید. انتشار کتابی به نام ناصر پورپیرار در خارج از ایران (عجز و آوارگی مخالفان)چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 10:22 PM سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 11:18 AM استاد عزیز آن کتابی که گفته اید در مورد شما در اروپا و امریکا با نام اصلی «Naser-Pourpirarr» در سایت آمازون قابل دسترسی و خرید است : http://www.amazon.co.uk/gp/product/images/6135178318/ref=dp_image_0/275-0324315-9867242?ie=UTF8&n=266239&s=books در ضمن وقتی نام شما را به لاتین در گوگل سرچ کردم نتایج جستجو بسیار بالاست ، بر خلاف دو سه سال پیش ، گویا مباحث شما در بین روشنفکران غربی گوشهای شنوایی یافته ، و روشنفکری ذلیل و کند ذهن ایرانی هنوز به حقایق ارائه شده توسط شما حتی قدرت تفکر ندارد . البته من زبان انگلیسیم اصلا خوب نیست شاید هم محتوای این سایتهای لاتین به قول شما مغالطه و ملقمه باشد . به هر حال همین واکنشها را هم باید به فال نیک و نشانه و علایم طلوع حقیقت دانست . موفق و سلامت باشید . پاسخ: نشانه های شورش علیه دروغ بافته های یهود در باب تاریخ و هویت و فرهنگ جهان اندک اندک ظهور می کند. تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر. مسعود سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 11:41 AM استاد منظورتون این کتاب بود؟ http://www.fishpond.com.au/Books/Nasser-Pourpirar-Lambert-M-Surhone-Mariam-T-Tennoe/9786135178319 پاسخ: بله همین کتاب است و چندان مزخزف و بی معنا که حالا بیست درصد هم تخفیف می دهند. جعل عکس برای تاریخ مشروطه ایران و حماقت در فن جعل دروغ (انقلاب مشروطه)چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 8:56 PM مسعود سنجری سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 09:52 AM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم معمولا روحانیون و خصوصا روحانیون شیعه نمی پذیرند که کسی در حین نماز جماعت از آنها جلوتر بایستد. جاعلین تصویر نماز جماعت انگار این موضوع را نیز فراموش کرده اند. والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. جاعلین تصاویر عدیده در موضوع تاریخ معاصر و انقلاب مشروطه قصد ایجاد آشوب داشته اند نه رعایت اصول و فروع. نظر آقای رضا مرادی غیاث آبادی در باره آقای ناصر پورپیرار (افراد و شخصیت ها)سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 1:44 PM مسعود سنجری سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 01:22 AM برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی سلام علیکم نام غیاث آبادی همواره مرا به یاد سریال دائی جان ناپلئون می اندازد. این غیاث آبادی هم ایکاش قبل از نظر دادن درباره شما زحمت این را بر خود هموار می کرد و مطالبتان را می خواند. بگذریم در اینجا نظر آقای مرادی غیاث آبادی درباره شما را می آورم: "در ستایش پورپیرار رضا مرادی غیاث آبادی دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ در مدتی که برخی واقعیتهای متکی بر اسناد تاریخی را در باره کورش هخامنشی مینوشتم، نامههای متعددی به دستم رسید که ضمن تهدید و فحاشی، نظر مرا در باره آقای ناصر پورپیرار جویا شده بودند و یا مرا با ایشان مقایسه کردند بودند. لابد خیال میکردند که حالا خودم را از ترس در جایی پنهان میکنم. آشکار است که چنین فرمایشاتی بخاطر ناتوانی از ارائه پاسخی مستدل و منطقی، و نیز نگرانی از پرتوی نوری بود که بر دروغهای تاریخی مقدسنمای آنان افتاده بود و مریدان را دچار شک و تردید کرده بود. با این حال از آنجا که در بیان نظرات و دیدگاههایم جسور هستم و خود را آزادمنشتر و مستقلتر از آن میدانم که واهمهای داشته باشم از اوباش کورشپرست که عادت به سرکوبگری و تجاوزگری دارند، نظرم را در باره آقای پورپیرار بطور خلاصه مینویسم. نگارنده برخلاف تلقی رایج مطلقگرایانه و جاهلانه جامعه امروز که هر شخص یا مکتبی را یکسره تأیید و یا یکسره رد میکند، بر این باور است که هیچ شخص یا مکتب یا نویسنده یا محققی وجود خارجی ندارد که کل نوشتهها و نظرات او بیاساس یا بااساس باشد. هر اندازه که کسی مغرضانه بیندیشد و بنویسد، باز هم ممکن است در میان نوشتههای او بارقهای از واقعیتهای قابل تأمل وجود داشته باشد. و هر اندازه هم که کسی واقعگرایانه و منصفانه بیندیشد و بنویسد، باز هم ممکن است در میان نوشتههای او نادرستیهایی از روی عمد یا غفلت وجود داشته باشد. من همه نوشتهها و نظرات آقای پورپیرار را ندیده و نخواندهام، اما تا جایی که خوانده و خبر دارم برخی از نظرات ایشان درست و قابل تأمل و روشنگرانه و منصفانه هستند. از جمله اینکه مفهوم آریا و نژاد آریایی از ساختههای استعماری در سده نوزدهم است. همچنین بسیاری از نظرات ایشان را نادرست و اغراقآمیز و عجولانه میدانم. از جمله اینکه بسیاری از بناهای هخامنشی را ساخته دوران معاصر میدانند (در این باره قبلاً نقدی نوشته بودم: «هیچکس را توان مشابهسازی تختجمشید و پاسارگاد نیست»). در مجموع نوشتههای ایشان را بهرغم نادرستیهای فراوان، نادرستتر از نوشتههای آریاانگاران و باستانپرستان نمیدانم که انبوهی از دروغهای تاریخی حیرتانگیز را به نام واقعیت به خورد مردم دادهاند. اما با این همه به چند دلیل آقای پورپیرار را ستایش میکنم و برایم شخصیتی قابل احترام و تقدیر است: نخست به دلیل چاپ و نشر کتابها و مجموعههای بزرگ آثار ایرانشناسی و شرقشناسی؛ دوم به دلیل شهامت ایشان در بیان نظرات خود که گوهر کمیابی در جهان امروز است؛ سوم به دلیل استقلال شخصیت و آرا. چهارم به این دلیل که به هیچ شخصیت یا صاحب قدرتی باج نداد و سخنی مطابق با میل او نگفت. پنجم به این دلیل که میتوانست مثل خیلیهای دیگر از دکانهای گوناگون گرایشات مذهبی و ایدئولوژیکی و خرافهپرستی و ملتپرستی و قومپرستی و کورشپرستی و انواع کسبوکارهای عوامفریبانه دیگر سود و منفعتی به هم رساند، اما نظر شخصی خود را (درست یا غلط) به هیچ منفعت شخصی نفروخت. امروزه بسیاری کسان به آقای پورپیرار دشنام میدهند و سخیفترین تهمتها را به او نثار میکنند. کسانی که خیلیهایشان حتی یک صفحه از کتابهای او را نخواندهاند و جز چیز مبهمی در بارهاش نشنیدهاند: پانایرانیستها، پانترکیستها، پانعربیستها، انواع گوناگونی از اوباش و چماقداران و از جمله بیتربیتترین آنان که کورشپرستان باشند. این دشنامها به اندازهای فراوان و ناجوانمردانه بوده که نام ایشان مترادف با دشنام شده است. اما من او را ستایش میکنم، فارغ از همه اختلافنظرهای جدی و فراوان. او را ستایش میکنم که در جهان کاسبکارانه امروز مردانه در برابر همه حملات ایستاده و بهرغم همه آسیبهایی که دیده است و میبیند، از نظراتش دفاع میکند، از هیچکس نمیهراسد، هرگز سخنی باب میل کسی نمیگوید و آزادی اندیشه خود را به هیچکس نمیفروشد. او را ستایش میکنم که با نشر آثار تاریخی فراوان (همچون «از زبان داریوش»، «ایران کهن»، «خلاصه تاریخ کتزیاس» و «تاریخ سیاسی هخامنشیان») خدمتی به تاریخ ایران و هخامنشیان و نیز به کورش هخامنشی کرده است که کورشپرستان دکاندار و شعارزده به خواب هم نمیبینند که حتی سواد خواندن آنها را داشته باشند. پورپیرار استنباطها و نظرات نادرست دارد، اما مانند پانایرانیستها و پانترکیستها و امثال آنان تاریخ را جعل نمیکند." والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. ایشان به خود اختر باستان شناس لقب داده اند که طبیعتا دست ما به ان ارتفاع نمی رسد. آمون : عاقبت باز کردن دهان و نظر دادن بدون شناخت همین است که آقای غیاث آبادی این گونه حرف می زند! مثل خروسی که بی موقع چشمش را می بندد! انتشار کتابی به اسم ناصر پورپیرار (عجز و آوارگی مخالفان)سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 02:39 AM man سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 00:17 AM ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺳﺘﻤﺮﯾﺰﺍﺩ ﺟﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﺳﻢ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺍﺭﻭ~ﺍ ﭼﺎ~ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﭼﻪ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺁﯾﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺍﺳﺖ ؟ پاسخ: نسخه ای از ان را در اختیار دارم. ملقمه غریبی است. آمون : بازگشت به مطلب این لینک است: کتاب Oscar White Muscarella در مورد جعلیات باستانشناسی ایران (متفرقه)سه شنبه 22 فروردین 1391 ساعت 01:23 AM ساکت دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 10:42 PM سلام استاد بی همتا مقاله کوبنده ای بود . دست شما درد نکنه. ولی این جمله شما که گفتید : «در سال های نخست قرن 21، کتابی منتشر شد با نام «دروغی که بزرگ شد، وسعت جعل در فرهنگ های باستانی مشرق زمین» اثر اسکاروایت موسکارلا، که نسخه های آن را مراکز فرهنگی کنیسه و کلیسا از کتاب فروشی ها جمع آوری کردند.» جای تردید داره. چون وقتی اسم «Oscar white muscarella» رو تو گوگل سرچ می کنی هزاران صفحه مطلب باز شده و تازه کتابش هم بصورت اینترنتی موجوده : http://www.google.com/imgres?imgurl=http://books.google.com/books%3Fid%3DyZC5FfAbtH8C%26printsec%3Dfrontcover%26img%3D1%26zoom%3D1%26edge%3Dcurl&imgrefurl=http://books.google.com/books/about/The_lie_became_great.html%3Fid%3DyZC5FfAbtH8C&usg=__cLIKHmrF5dlwq-fTjA-u1wa5d_8=&h=181&w=128&sz=12&hl=en&start=16&zoom=1&tbnid=QHL23PrktB_5VM:&tbnh=101&tbnw=71&ei=ph2DT7nGIIOp4gSCrqnIBw&prev=/search%3Fq%3Doscar%2Bwhite%2Bmuscarella%26hl%3Den%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1 اونهم در آرشیو کتابخانه گوگل که خیلی معروف هست . البته نکته قابل تامل این هست که این کتاب حتی یکبار هم از اون آدرس دانلود نشده!!! مطالب این آدرس هم در مورد نحوه کشف تمدن جیرفت که می گن با کشف اون اساس نظریات باستان شناسی جهان حسابی تکان خورده جالب و موید نظرات شما مبنی بر مسکوت گذاشتن آمدانه تمدن های ما قبل هخامنشی هستش ، بخصوص این بخشش : http://www.tarikhema.ir/iran-bastan/IRAN/article-1633/%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D9%88-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA « اولین بار کی اسم جیرفت به گوشتان خورد؟ سال ۲۰۰۱ میلادی خبرهایی درباره جیرفت در آمریکا به ما رسید. همان سالی که برای کار در تپه ازبکی به ایران آمدم، از زبان همکاران ایرانیام در جریان کشفیات حاصل از حفاریهای غیرمجاز در این منطقه قرار گرفتم. از همان جا تصمیم گرفتم در کاوشهای جیرفت با پروفسور مجیدزاده همکاری کنم. --(((( حدود ۱۰۰ سال پیش باستانشناسی به اسم اشتاین در منطقه جیرفت سفالهایی چند هزار ساله را پیدا میکند و در دهه ۷۰ میلادی، کاوشهایی هم در شهداد صورت میگیرد که نتایج خوبی دارد. پس چرا باستانشناسان خودشان در این منطقه کار بیشتری نکردند و منتظر حفاریهای غیرمجاز و غیرعلمی شدند؟ )))))) پاسخ آن ساده است؛ چراکه هیچ پیشبینی و احتمالی برای رسیدن به چنین گستره تمدنی را تصور نمیکردند. اگرچه حفریات سالهای دهه ۷۰ میلادی در منطقه شهداد و تپه یحیی در نوع خودشان اهمیت داشتند؛ اما در مقایسه با یافتههای جیرفت بسیار کوچک بودند. درواقع تا پیش از حفریات غیرمجاز در قبرستان باستانی مطوطآباد، هیچ کس فکر نمیکرد با چنین حجم و تعداد فراوان آثار هنری، دستساختهها و بناهای کهن در این منطقه روبهرو شود. » با عجب حرومزاده هایی طرفیم . یکی نیست بگه هالو خودتی ، پس چرا برای کشف هخامنشیان زمین و زمان رو درو کردید و یا آثار جعلی ساسانیان رو به ملت قالب می کنید ، ولی تمدن سوخته جیرفت و ... مسکوت میمو نند ؟ پاسخ: اقای ساکت. کتاب دست من پس از عنوان، قید جلد اول را هم دارد. مطالبی که آورده اید تا این جا که دیده ام، در مقدمه کتاب نزد من نیست و هیچ اشاره ای به تمدن جیرفت ندارد. اطلاعات سال پیش گوگل و امازون تنها از وجود یک نسخه تمیز و دو نسخه دست دوم خبر می داد. در مجموع اگر این منتقد باستان شناسی جاعلانه از پروفسور مجید زاده نام می برد که هنوز جرات اظهار نظر در باب مستند تختگاه هیچ کس را نداشته است، پس در پشت این کاوش ها و اشیاء و موزه ها و مجموعه داران خبرهای ناسالمی در گردش است. در امریکا و انگلستان و آلمان کتابی منتشر کرده اند که عنوان اصلی آن ناصر پورپیرار است. نسخه ای از آن به دستم رسید. سند تمام عیاری در اثبات و تسلط مطلق حماقت و پریشان بافی در باستان شناسی جهان است. به ترین خطاب شایسته برای این گروه همان عنوان حرام زاده است. موش های دروغ در تله حقیقت بنیان اندیشی (جملات زیبا)دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 11:13 PM مسعود سنجری دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 6:08 PM برادر بزرگ استاد پورپیرار سلام علیکم یادداشت بسیار زیبا و مهمی است. جدا تشکر می کنم. ضمنا لینکی که آقای عباس در بالا قرار داده اند مربوط به نسخه اسکن شده همین کتاب است. سرافراز و سلامت باشید والسلام علیکم فی امان الله پاسخ: آقای سنجری. موش هایی که چند قرن مدام مشغول جویدن حقایق تاریخ و فرهنگ جهانیان بودند، اینک خود را در تله بنیان اندیشی گرفتار می بیند. هرتسفلد شناسی به سبک یهودی و پاسارگاد هرتسفلد ساخته (یهود)دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 6:49 PM علیرضاـ۱ دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 3:01 PM سلام ایا کسی از این کتاب مورد ادعا ویکیپدیا اطلاعی دارد. . هرتسفلد در سال ۱۹۰۷ تز دکترای خویش را که در مورد پاسارگاد نوشته شده بود به استادان خویش ادوارد مایر Eduard Meyer و اشتفان ککوله Stephan Kekulé عرضه نمود و به اخذ درجه دکترا نایل گردید. موضوع تز دکترای وی در همان سال بصورت کتابی چاپ و منتشر گردید. استاد تا انجایی که میدانیم هرتسفلد در پاسارگاد کار انچنانی انجام نداد.و بقیه به عهده استروناخ و اشمیت بود. http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%B3%D8%AA_%D9%87%D8%B1%D8%AA%D8%B3%D9%81%D9%84%D8%AF پاسخ: دنبال کردن نمونه ها، چه از نوع شخص و یا شئی باشد، بی استثنا سر از مستراحی بیرون می کند که باستان شناسی و تالیفات تاریخی نوع یهودی آلوده کرده اند. انتشار کتاب رسوا کننده در تاریخ و فرهنگ عمومی جهان، بویژه ایران (در جهان)دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 3:07 PM abbas دوشنبه 21 فروردین 1391 ساعت 11:02 AM http://books.google.ca/books?id=yZC5FfAbtH8C&printsec=frontcover&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false پاسخ: آقای abbas. طبق معمول باز نشد. آمون : لینک مربوط است به کتابی که بعد از انتشار در آمریکا، از بازار کتابفروشیها جمع آوری شد و فروش آن ممنوع شد تحت عنوان : The Lie Became Great: The Forgery of Ancient Near Eastern Cultures By Oscar White Muscarella اطلاعات بیشتر در مورد کتاب در این لینک : بیشتر و بهتر قابل مطالعه است ولی این لینک نیز فیلتر است ولی به طور خلاصه، در مورد جعلهای عامدانه موزه ها و باستان شناسان جهان در باب تاریخ جهان به طور کلی و به ویژه تاریخ ایران و با تمرکز بیشتر بر روی هخامنشیان، ساسانیان، آشور، املش، یافته های لرستان، اورارتو، مارلیک، زریوان، زیویه، آناتولی، شمال سوریه و نظایر آن است و برای خواندن اولین ترجمه از مقدمه کتاب که گویای اسرار بسیار زیادی در باب بی ارزشی اشیاء موجود در موزه ها می باشد، می توانید به این لینک مراجعه فرمایید: شاید بدین طریق بتوان علت جمع آوری آن را از بازار مدعی آزادترین کشور دنیا فهمید! البته هنوز هم در این کتاب، به علت انجام این کارها و بخصوص به مطلب بسیار مهمی نظیر پوریم، اشاره نشده است! قبر سازی و اهداف ایجاد مقابر (جملات زیبا)یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 5:42 PM abbas یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 07:30 AM http://www.iranicaonline.org/articles/ferdowsi-iii پاسخ: آقای abbas. این گونه مقابر نه برای دفن، بل برای زنده کردن موهومات و مجعولات است. ممنون. آمون : لینک به قبر سازی برای فردوسی طوسی مربوط است. سلسه های دروغین در اقصی نقاط جهان در تدوین دروغین تاریخ فرهنگ (در جهان)یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 4:41 PM ساده دل یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 03:08 AM سلام بر استاد پورپیرار و همراهان بنیان اندیش به نظر میرسد کشورهایی که شریک نقلیات جنگهای صلیبی و حکومت عثمانی جعلی بوده اند نیازمند بنیان اندیش اساسی در منابع تاریخ خود هستند: اصلیت افسانه دراکولا از کشور رومانی نشات میگیرد که به دلیل هیجان و وحشت خاص این روایت به تمام نقاط دنیا منتقل شدهاست. این کتاب توسط جمشید اسکندانی به فارسی ترجمه و در سال ۱۳۷۶ منتشر شده است. کنت دراکولا فرمانروای قسمت جنوبی رومانی بوده .وی شخصیتی خشن و ستم گر داشته است . او برای فرمان بردن مردمانش قصر خود را با رنگ قرمز رنگ آمیزی کرده بود و از تماثیل وحشت آور و تخیلی مزین کرده بود. او حتا در زمان خودش هم به نام دراکولا – پسر اژدها - شناخته میشد، وی همیشه لباسهای تیره رنگ بر تن می کرد آستر شنل خود را از مخمل قرمز رنگ دوخته بود و همیشه شراب سرخ مینوشید. به همین سبب مردم گمان میکردند که وی خون آشام است. او در سالهای تحول قرون وسطا به عصر رنسانس، به نبرد با عثمانیان مسلمان پرداخت تا از ورود آنها به سرزمین خود جلوگیری کند. کنت درا کولا در قلعه خود در جنوب رومانی امروزی مدفون است.در جزوه ای که بلافاصله پس از مرگ وی در سال 1476، در نورمبرگ آلمان منتشر شد، فهرستی از جنایات او آمده است از جمله اینکه او پس از غذا دادن به گدایان در دربار خود، همه آنها را به آتش کشید، چون عقیده داشت که آنها بی دلیل غذای مردم را میخورند و نمیتوانند بهای آن را بپردازند. آخرین بازمانده وی " کنت ماروین دراکولا " سال ۲۰۰۵ در اسپانیا در گذشت. چون وی مجرد بود و فرزند و خویشاوندی نداشت اراضی بسیار وسیع و اموالش را دولت رومانی به تصرف دراورد . اینک جنگل و قلعه دراکولا جزء آثار دیدینی رومانی به شمار می روند. متن از ویکیپدیا : http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%A7 دوستانی که به منابع مشهور تاریخی این کشورها واقفند میتوانند با همکاری هم آغازگر تحقیقات میدانی وسیع دیگری باشند همه مباحث قرون اخیر که در ارتباط با اسلام و مسلمین و شرق میانه نقل شده سلسله وار به یکدیگر وابسته اند و تکمیل رمزگشایی از یکی نیازمند تحقیق موازی در دیگر بخشهاست استاد پورپیرار یک شخص هستند و به اذعان خودشان برخی مطالب نیازمند صرف وقت اختصاصی چندین ساله دیگری میباشند که به تنهایی از پس یک نفر بر نمیاید ما میتوانیم با مطرح کردن نتایج گشت و گذارهای تحقیقی خود از استاد نظرشان را جویا شویم و شک ندارم با این روش در عرض چندسال نه تنها از بسیاری رموز تاریخی رمزگشایی خواهیم کرد بلکه به عنوان کمک دست استاد و ادامه دهنده راه ایشان به رمزگشایان زبردستی تبدیل خواهیم شد که با قوت بیشتر بیداری مردم را سرعت میبخشند پاسخ: آقای ساده دل. پیش تر نوشتم که دامنه جعلیات و فریب کاری در تنظیم مراجعات تاریخی و فرهنگی دوران معاصر، از مراحل دیگر بسی افزون تر و عمیق تر است. این یادداشت های مقدمه، خود تمرینی برای ورود کامل به مدخل این دوره از تاریخ و با شراکت همدیگر است. به همین دلیل از ارائه مستندات فراوان موجود کناره می گیرم و یافتن ردیه و یا تاییدیه را به جوانان در جست و جوی حقیقت وا می گذارم. به خصوص خردمندان کم آوازه در میان اقوام ترک و کرد و لر و غیره را فرا می خوانم تلقینات کنیسه ای موجود را به دور ریزند و به حقایق و هستی و دیرینه واقعی خود سر بسپرند. بگذارید این را هم ادعا کنم که قدرت این مجموعه یادداشت ها، در بازگرداندن وحدت اسلامی، از مجموعه اقداماتی موثرتر است که اینک در همین جهت با عنوان بیداری اسلامی عمل می کند. متن تورکی آذربایجانی از مستند تختگاه هیچکس (مستند تخت گاه هیچ کس)یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 01:25 AM یانار شنبه 19 فروردین 1391 ساعت 3:48 PM سلام آیا دوستان متن تورکی آذربایجانی از مستند تختگاه هیچکس را دارند؟ برای ترجمه نیاز دارم. ممنون پاسخ: لطفا به ای میل استاد غفوری نازنین رجوع کنید. |
درباره نظرات ارسال شده و پاسخ هایی که استاد ناصر پورپیرار ارائه می دهند
پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱
پست 1798 تا 1825
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر