شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۱

پست 339 تا 366

ادواردو آنیلی  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:46 AM
یه دوست
شنبه 29 آبان ماه سال 1389 ساعت 09:52 AM
همه چیز درباه قتل خانواده شهیدادواردو آنیلی        
25 آبان 1389 ساعت 14:50  
آخرین نیوز: دوست و همراه قدیمی شهید ادواردو آنیلی گفت: قتل اعضای خانواده آنیلی یک کودتای عظیم اقتصادی و سیاسی بود که توسط لابی صهیونیسم به وقوع پیوست.
 
به گزارش مهر، محمد حسن قدیری ابیانه شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت دهمین سال شهادت شهید ادواردو آنیلی (مهدی) در دانشگاه اصفهان افزود: شهید ادواردو آنیلی در خانواده‌ای ثروتمند با نفوذ در ایتالیا به دنیا آمد و بزرگ شد.

وی اظهار داشت: پدر شهید آنیلی یک مسیحی کاتولیک و مادر وی هم یک یهودی صهیونیست بود که پدرش در یک کشور کاتولیک با یک شاهزاده یهودی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج تولد یک پسر و یک دختر بود.

دوست و همراه قدیمی شهید ادواردو آنیلی با تاکید بر اینکه ازدواج یک مسیحی کاتولیک و یک یهودی صهیونیست قدری مبهم به نظر می‌رسد، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های لابی صهیونیسم این است که همواره با قرار دادن افراد یهودی بر سر راه یک فرد با نفوذ و قدرتمند از لحاظ سیاسی و اقتصادی، راه دسترسی خود به منابع ثروت و قدرت را دو چندان کند و این فرد را به گونه‌ای تحت نفوذ و سلطه خود درآورد.

وی با بیان اینکه ازدواج پدر شهید ادواردو با این زن یهودی بسیار نامیمون بود و حوادث زیادی را برای این خانواده به همراه آورد، اضافه کرد: از زمانی که صهیونیسم به این خانواده نفوذ یافت و ثروت این مالک قدرتمند ایتالیایی کاتولیک را در اختیار گرفت، مرگ در این خانواده افزایش یافت و بر اساس آن سهم ارث برای افراد یهودی حاضر در این خانواده افزایش پیدا کرد.

قدیری ابیانه با اشاره به وقوع چند مرگ مشکوک در خانواده آنیلی پس از ازدواج پدر با یک زن یهودی، تاکید کرد: عموی ادواردو آنیلی که یک مرد بسیار ثروتمند بود درگذشت و ثروت وی به پدر ادواردو رسید اما وقتی ادواردو آنیلی مسلمان شد، مدیریت ثروت خانواده به وی واگذار نشد و این مدیریت به پسرعموی وی تفویض شد.

وی ادامه داد: از آنجا که پسرعموی شهید آنیلی مسیحی بود، این موضوع لابی صهیونیسم را راضی نکرد و در نهایت پسر عمومی وی هم بر اثر یک سرطان ناشناخته درگذشت و با شهادت ادواردو آنیلی، تمامی ثروت این خانواده متمول ایتالیایی به خواهرزاده‌ها و شوهرخواهر وی که یک صهیونیست به تمام معنا بودند رسید.

سفیر اسبق ایران در کشورهای ایتالیا و مکزیک تاکید کرد: نباید از نقش مادر ادواردو در این ازدواج و وقوع چنین وقایعی گذشت؛ باید اعتراف کرد که تمامی اتفاقات رخ داده در خانواده شهید آنیلی یک بازی سیاسی به منظور جذب ثروت خانواده از سوی لابی صهیونیسم بوده است.

وی به نقش مادر ادواردو در بلوکه شدن ثروت خانواده آنیلی به نفع لابی صهیونیسم اشاره کرد و اظهار داشت: مادر شهید ادواردو بعد از شهادت وی تمایل نداشت میراث خانوادگی بین نوه‌های یهودی و غیریهودی تقسیم شود و بنابراین سعی داشت با کلاه گذاشتن بر سر دختر خود و با پرداخت مبلغ 500 میلیون یورو، از دختر خود امضای بخشش اموال را کسب کند که البته این کار با شکایت دختر از مادر به جایی نرسید و مسئله فراموش شد و ارث خانوادگی به دست خواهرزاده‌های ادواردو که تمامی یهودی هستند، رسید.

قدیری ابیانه تصریح کرد: باید اعتراف کنم که قاتل واقعی ادواردو آنیلی کسی جز شوهرخواهر یهودی وی نبود که به عنوان محرک اصلی، قتل ادواردو را برنامه‌ریزی کرد و با تلاش عوامل لابی صهیونیسم به اجرا گذاشت.

وی کشتار افراد این خانواده را مصداق یک کودتای عظیم اقتصادی و سیاسی دانست و افزود: پس از قرار گرفتن مدیریت این اموال به دست صهیونیست‌ها بود که آنها توانستند در ایتالیا پا بگیرند و نفوذ خود را در این کشور تثبیت کنند.

دوست و همراه قدیمی شهید آنیلی همچنین در خصوص قاتل ادواردو آنیلی اظهار داشت: ادواردو به من گفته بود که قطعاً برای قتل من اقداماتی انجام خواهند داد اما آنها قتل من را یا به صورت خودکشی و یا بیماری و یا در یک تصادف جلوه خواهند داد تا سرپوشی بر جنایات آنها باشد.

قدیری ابیانه تاکید کرد: با این سیاست نژادپرستانه‌ای که صهیونیسم در برخورد با دیگر ادیان و قومیت‌ها دارد، باید بگویم که اگر روزی کسی بخواهد با یک یهودی وصلت کند باید منتظر مرگ و میر در خانواده خود باشد چرا که این سیاست، سیاست صهیونیسم است که خود را موجود برتر می‌دانند و غیر یهود را انسان محسوب نمی‌کنند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چهره های ماندگار  (دوستانه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:40 AM
عربگری
جمعه 28 آبان ماه سال 1389 ساعت 01:05 AM
سلام
استاد خسته نباشید
اینجانب با افتخار از طرف هزاران و ملیونها خواننده فهیم و محقق شما، شما را به عنوان تنها چهره ماندگار 10 سال اخیر و  ضمنا ماندگارترین آنها انتخاب می کنم و آرزوی طول عمر با برکت و با شکوهتر برای جنابعالی را دارم و اذعان دارم که هیچکدام از چهره های 10 سال اخیر  به گرد پای شما نمی رسد
تبریک عرض می کنم
پاسخ:
آقای عربگری. این گونه معرکه گیری ها، در اصل پاشیدن بذر دل خوشی در وجود کسانی است که اتفاقا از یاد جامعه رفته اند، چرا که دل مشغولی های وارداتی در حوزه علوم انسانی دیگر سرگرم کننده هم نیست. به هر حال از تعارفات شما ممنونم.  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

بت پرستی  (متفرقه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:39 AM
***
پنجشنبه 27 آبان ماه سال 1389 ساعت 5:30 PM
سلام استاد
خسته نباشید
آیا کتاب پیام آور گذشته ها اثر ؛ اریک فون دلیکن؛ را خوانده اید؟نظر شما در مورد این ادعا که تقریبا بت پرستی در تمام نقاط دنیا از شرق تا غرب در یک برهه زمانی کوتاه شروع شده و تقریبا همزمان بوده چیست؟
پاسخ:
اقای  ***. چنین کتابی را نخوانده ام. هرچند طبیعی است پیش از ظهور انبیاء اجل، در همه جا  بت پرستی رواج داشته باشد و در مورد همزمان بودن باور بتان نیز دلیل شسته رفته ای در دست نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خط پهلوی اشکانی و آرامی در سکه های اشکانیان  (اشکانیان)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:38 AM
کرامت پورترک
پنجشنبه 27 آبان ماه سال 1389 ساعت 12:57 PM
سلام عرض شد استاد
هنوز یک ابهام پیرامون اشکانیان باقی مانده است. اگر این به اصطلاح اشکانیان یونانی بوده اند چه انگیزه ای داشته اند که بر سکه هایشان از خط پهلوی اشکانی و آرامی استفاده نمایند؟
پاسخ:
آقای پورترک. چنین سکه هایی وجود ندارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

منبع یا کتابی در مورد عیلامی بودن تابوت سفالی در شوش  (متفرقه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:36 AM
سمیرا
پنجشنبه 27 آبان ماه سال 1389 ساعت 11:04 AM
سلام خسته نباشید.

در کدام منبع یا کتابی به عیلامی بودن تابوت سفالی در شوش

اشاره شده و  آیا عکس  این آثار موجود است؟
پاسخ:
در کتاب تاریخ عیلام که با تصاویر کامل همراه است و نیز در موزه شوش که چند نمونه از این تابوت ها را عرضه می کند. تابوت هایی که نظایر آن ها را در قبرستان بیرون از صفه تخت جمشید در سمت شمال یافته اند.
البته کتاب تاریخ عیلام هنوز ترجمه نشده است.  
 
 
سعید
جمعه 28 آبان ماه سال 1389 ساعت 2:20 PM
البته خانم سمیرا کتاب تاریخ عبلام پیر آمیه ترجمه شده است و در بازار هم موجود است. ضمنا کتاب تاریخ عیلام یوسف مجیدزاده هم حاوی تصاویر مورد نظر شماست.
پاسخ:
آقای سعید. به نظرم نسخه اصل تاریخ عیلام مفصل تر و غنی تر از ترجمه آن است  به هر حال از یادآوری شما ممنونم.  
 
 
 
آمون : این دو کامنت را با هم نصب کردم تا گزکی داده باشم به مخالفان تا بتوانند لااقل استاد پورپیرار را چیز معقولی متهم کنند مثلا مورخ بزرگ ، خبر ندارد فلان کتاب ترجمه شده است و از این قبیل. گاهی وقتی به وبلاگ های اشباح که ادعای پاسخگویی و نقد دارند، سر می زنم، دلم به بدبختی و فلاکت و دریوزگی آنها می سوزد که آن ندارند تا با ناله سودا کنند! در ضمن، خودزنی هم عالمی دارد!!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سکه طلا  (اشکانیان)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:35 AM
کرامت پورترک
چهارشنبه 26 آبان ماه سال 1389 ساعت 8:41 PM
جناب حسن همه باستان شناسان نگفته اند که اشکانیان سکه طلا نداشتند فقط پیرنیا در کتاب تاریخ ایران باستانش این مطلب را گفته. همچنین باید به این نکته توجه کرد که سلوود در سال 1991 کتابی درباره سکه های طلای اشکانی نوشته است و من در عجبم که چرا استاد از این کتاب غافل شده است؟
پاسخ:
آقای پورترک. اگر فرضا اشکانیان قلابی و شیفته یونان را، صاحب سکه های قلابی تر طلا کنیم، چه خواهد شد، آیا دیگر یونانی نیستند؟! ظاهرا شما کتاب اشکانیان را نخوانده اید و به نقل ها و استنادات آن اشراف ندارید. ضمنا آن سکه که در عکس نمایش داده اید، سلوکی است نه یونانیانی که شما اشکانی نام می دهید!؟
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آیا سکه طلا از اشکانیان به جا مانده است ؟  (اشکانیان)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:34 AM
کرامت پورترک
چهارشنبه 26 آبان ماه سال 1389 ساعت 03:46 AM
با عرض سلام خدمت استاد
استاد گرامی در کتاب اشکانیان نوشته اید که از اشکانیان سکه طلا به جا نمانده است .به این لینک تشریف ببرید سایت سلوود است
http://www.parthia.com/coins/ward1_75.jpg
این امر چگونه امکان پذیر است؟
استاد گرامی واژه پارتیکوس در سکه امپراطور تراژان به چه معناست؟ آیا معنی دیگری جز آنچه گفته اند دارد؟ و یا واژه پارت در سکه امپراطور نرون؟
با تشکر
پاسخ:
آقای پورترک. تمام بررسی کنندگان سکه های اصطلاحا اشکانی و حتی سلوود به این مطلب اشاره داشته اند که نقل قول و منابع آن ها در همان کتاب اشکانیان جمع شده است. این سکه هم به نظر می رسد آلیاژی از مس باشد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فیلمی در مورد حرکت کوه ها در ایتالیا  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:30 AM
حسین
سه شنبه 25 آبان ماه سال 1389 ساعت 07:46 AM
با سلام.

بسم الله الرحمن الرحیم
------------------------------------------------------
وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا-و کوههاریزه ریزه شوند
سوره الواقعه-ایه ۵
------------------------------------------------------
وَتَسِیرُ الْجِبَالُ سَیْرًا - وکوهها به حرکت درآیند
سوره الطور-ایه ۱۰
-------------------------------------------------------
وَیَوْمَ نُسَیِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَحَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنْهُمْ أَحَدًا-و روزى را که کوهها را به حرکت درمى‏آوریم و زمین را آشکار مى‏بینى و آنان را گرد مى‏آوریم و هیچ یک را فرو گذار نمى‏کنیم .
سوره الکهف-ایه ۴۷
--------------------------------------------------------
وَإِذَا الْجِبَالُ سُیِّرَتْ-و آنگاه که کوهها به رفتار آیند
سوره التکویر-ایه۳
--------------------------------------------------------

یَوْمَ تَرْجُفُ الْأَرْضُ وَالْجِبَالُ وَکَانَتِ الْجِبَالُ کَثِیبًا مَّهِیلًا
روزى که زمین و کوهها به لرزه درآیند و کوهها به سان ریگ روان گردند
سوره المزمل -ایه ۱۴
--------------------------------------------------------
وَسُیِّرَتِ الْجِبَالُ فَکَانَتْ سَرَابًا-و کوهها را روان کنند و سرابى گردند.
سوره النبا-ایه ۲۰
--------------------------------------------------------

وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ یَنسِفُهَا رَبِّی نَسْفًا-و از تو در باره کوهها مى‏پرسند بگو پروردگارم آنها را ریز ریز خواهد ساخت.
سوره طه-ایه ۱۰۵
--------------------------------------------------------
صحنه ای بسیار وحشتناک از حرکت کوه ها در ایتالیا.
براستی که وعده خداوند راست است.به مردمی که وحشت کرده اند توجه کنید.

http://sorisomail.com/email/42722/ja-viram-desmoronar-uma-montanha.html
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

جنگ فرهنگی یهود  (یهود)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:29 AM
محمد
سه شنبه 25 آبان ماه سال 1389 ساعت 04:34 AM
MEMRI، ماشین تبلیغاتی اسرائیل

موسسه‌ی تحقیقات رسانه‌ای خاورمیانه (MEMRI) روزانه ترجمه‌ انگلیسی همه فیلم‌ها و رسانه‌های عربی، ایرانی و ترکی را فراهم می‌آورد. این موسسه همچنین تحلیل‌های دست اول فرهنگی، سیاسی و مذهبی خاورمیانه را تهیه می‌نماید.

MEMRI روزانه اخبار خود را، همراه با مدیران سیاسی و فرهنگی‌اش، به خروجی‌های خبری ایالات متحده و اروپا ارسال می‌کند.

لازم به اشاره است که همه‌ی اینها رایگان هستند. از این‌رو روزنامه‌نگاران، سردبیران و تحلیل‌گران بسیاری آن را تحفه‌ی الهی می‌پندارند.

اما به گفته کارشناسان، MEMRI عملیات تبلیغاتی خطرناک و بسیار پیچیده‌ای است که نفرت و اطلاعات غلط را بطور گسترده منتشر می‌کند.

به نوشته موعود به نقل از این‌فوکس پروفسور نورمن جی. فینکلشتاین، محققی معروف در زمینه مطالعات اسرائیل - فلسطین در گفت گو با روزنامه این فوکس گفت "آنها از همان تکنیک تبلیغاتی استفاده می‌کنند که نازی‌ها بکار می‌بردند. آنها اطلاعات سلیقه‌ای را از متن بیرون می‌کشند تا به کسانی که علاقه‌ای به آنها ندارند آسیب شخصی یا سیاسی برسانند".

به عنوان مثال مسئله‌ی پروفسور حلیم برکة، رمان نویس و محقق مرتبط با مرکز مطالعات معاصر عرب در دانشگاه جرج تاون را در نظر بگیرید. وی در سال 2002 مقاله‌ای را با موضوع صهیونیسم در روزنامه الحیات لندن منتشر نمود، اما گفت MEMRI آنچه را که نوشته بود در موارد خاص، بصورت انتخابی منتشر کرد.

برکة اظهار داشت "من می‌دانم چطور میان یهودیت و صهیونیسم تفاوت قائل شوم، اما آنها مقاله‌ام را تحریف کردند. بخش‌های خاص را باقی گذاشتند و سعی کردند آن را ضد یهود جلوه دهند".

اندکی بعد، کمپس واچ (Campus Watch)، ابتکار ضد اسلام بدنام به نام دنیل پایپس، با ترجمه‌ی آن‌ برای لکه‌دار کردن اعتبار دانشگاه جرج تاون بهره‌برداری کرد.

فینکلشتاین، منتقد صریح سیاست‌های اسرائیل و لابی آمریکایی طرفدار اسرائیل، نیز با MEMRI مسئله داشت. او در سال 2006 مصاحبه‌ای در تلویزیون لبنان درباره اینکه هلوکاستِ نازی چطور جهت ساکت کردن منتقدان اسرائیل بکار گرفته می‌شود، انجام داد.

فینکلشتاین پس از آن در وبسایت خود نوشت: "اخیرا MEMRI مصاحبه‌ام را با تلویزیون لبنانی درباره هلوکاست منتشر کرد. خبر MEMRI طوری طراحی شد که من را منکر هلوکاست نشان دهد".

فینکلشتاین فراتر از آنکه منکر هلوکاست باشد، صاحب پدر و مادری است که هردو بازمانده این واقعه هستند و درواقع او معمولا از آن سخن گفته است. اما MEMRI قادر است با ویرایش بخش عمده‌ی مصاحبه، مخالف ماوقع را نشان دهد. با اضافه شدن برخی نظرات مدیر برنامه به نظر می‌رسد مصاحبه درباره دست کم گرفتن تعداد یهودیان واقعه‌ی هلوکاست است، نه درباره مسئله‌ی اسرائیل _ فلسطین.

میل قوی MEMRI به صیانت از اسرائیل از افراد و علایقی نشات می‌گیرد که هزینه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی آن را تامین و مدیریت می‌کنند.

این مرکز در سال 1998 توسط ایگال کارمون (Yigal Carmon)، سرهنگ سابق در وزارت دفاع اسرائیل (شاخه اطلاعاتی) که پیشتر ریاست یک مرکز غیرنظامی در کرانه غربی را نیز برعهده داشت، و همینطور میراو وورمسر (Meyrav Wurmser) اسرائیلی تبارو محافظه‌‌کار تندروی جناح راست پایه‌ریزی شد.

میراو همسر دیوید وورمسر است که زمانی محقق موسسه‌ی امریکن اینترپرایز، و سپس صاحب‌ منصبی در وزارت کشور تحت نظر جان بولتون بود.
هردوی این افراد در نوشتن کتاب "یک شکست تمیز: استراتژی جدید برای امنیت منطقه" (A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm) ، که سند اصلی 1996 بود و حامی قطع مذاکرات با فلسطینی‌ها و جنگ دائمی با اعراب جهان به شمار می‌رفت، شرکت داشتند.

آنها همچنین با داگلاس فیث، الیوت ابرامز، ریچارد پرل و سایر ایده ئولوگ‌های جناح راست که داستان ساختگی نقش صدام در یازده سپتامبر را تولید و آرایش دادند، همکاری داشتند.
MEMRI دفاتری در قدس، برلین، لندن، واشنگتون و توکیو دارد، و در سال 2006، کارمون ادعا کرد در عراق نیز صاحب دفتر است.

این موسسه فیلم‌ها و نوشته‌های رسانه‌ها را به زبان‌های انگلیسی، آلمای، عبری، ایتالیایی، فرانسوی، اسپانیایی و ژاپنی ترجمه می‌کند.

مالیات مازاد سال 2004 حکایت از سرمایه‌گذاری دو تا سه میلیون دلاری آمریکا در این سازمان دارد که بیشتر آن از جانب خیرین و موسسات محافظه‌کار تامین می‌شود. در عین حال کسانی که بیشتر تحقیق کرده‌اند به مبالغ بیشتری معتقدند.

علاوه بر کارمون، شمار بسیاری از کارکنان MEMRI از متخصصان سابق وزارت اطلاعات اسرائیل هستند. احتمالا  میان این موسسه و  تشکیلات اطلاعاتی فعلی اسرائیل ارتباطی وجود دارد.

بر مبنای مقاله‌ای که در سال 2005 در روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر شد، نیروهای دفاعی اسرائیل مسائل ساختگی را در رسانه‌های عربی ایجاد می‌کنند، که سازمان مذکور پس از ترجمه، آنها را به خورد روزنامه‌نگاران اسرائیلی می‌‌دهد. چند درصد از فعالیت‌های MEMRI در امتداد اعمال وزارت دفاع اسرائیل است؟

سوالی که درنتیجه‌ی مقاله‌ی هاآرتص بوجود آمد پروفسور جان کول را برانگیخت تا چنین بنویسد: "چه میزان از آنچه درباره 'تروریسم حزب الله' و 'منابع خبری عربی' می‌دانیم ساخته و پرداخته‌ی کارخانه‌ی داستان‌نویس تلاویو است؟ "
برایان ویتاکر، روزنامه‌نگار انگلیسی و سردبیر بخش خاورمیانه روزنامه گاردین، MEMRI را "اساسا ماشین تبلیغاتی" می‌داند.
کن لوینگستون، شهردار لندن، آنها را به "تحریف آشکار" متهم می‌نماید، و افسر سابق سازمان اطلاعات آمریکا، وینس کانیسترارو، نوشته است "آنها مشی گزینشی دارند و بخاطر دیدگاه سیاسی خود، که راست‌گرایی افراطی لیکود است، به عنوان تبلیغات‌چی فعالیت می‌کنند".

نورمن فینکلشتاین، با همان صراحت خاصش نوشت: "MEMRI ارتش اصلی تبلیغات اسرائیلی است و با آنکه رسانه‌ی اصلی منابع خبری جهان عرب می‌باشد، به همان اندازه قابل اعتماد است که اطلاعات ژولیوس استرچر (سیاستمدار نازی) از دنیای یهود قابل اعتماد بود".

کول در ای‌میلی به روزنامه فوکس MEMRI را "سازمان تبلیغاتی راست- صهیونیست توصیف کرد که با مشی گزینشی خود در ترجمه، تبلیغات نامعلومی انجام می‌دهد".
درواقع MEMRI دنیای عرب را بدخواه و بی‌مغز جلوه می‌دهد که تقریبا بطور کامل از بنیادگرایان متعصب و دمدمی مزاج ساخته شده.

هر ماجرایی که بتواند مردم خاورمیانه را دیوانه، منفور یا اهریمنی نشان دهد ترجمه می‌شود؛ هرآنچه آنها را مطلع، با استعداد و ستودنی نشان می‌دهد مورد چشم‌پوشی قرار می‌گیرد.

MEMRIمی‌گوید اصلاح‌طلبان ‌‌عرب زبان را تحت پوشش خبری قرار می‌دهد، اما شاهدان ریزبین نشان می‌دهند به ندرت کسانی که اسلام و فرهنگ عرب را جذاب نشان‌ می‌دهند پوشش خبری داده می‌شوند و مسائل مربوط به رنج و محنت فلسطینیان، معاندان اسرائیلی، اسلامگرایان میانه‌رو، مسیحیان دولت‌های عربی یا جنبش عاری از خشونت مخالف دیوار حائل در سرزمین‌های اشغالی در لیست اخبار آن جای نمی‌گیرد.

این‌فوکس از کارمون پرسید چرا MEMRI اخبار بیشتری درباره وقایع داخلی اسرائیل گزارش نمی‌دهد. کارمون گفت: "هشتاد درصد این اخبار به زبان انگلیسی موجودند". پرسیدیم پس چرا هر از چند هفته تعدادی از آن اخبار را نمی‌خرید و منتشر نمی‌کنید تا تصویر موزون‌تری از خاورمیانه نشان دهید. او در جواب گفت: "احتمالا این کار قانونی نخواهد بود".

در اینجا موضوع کپی رایت، مالکیت و قدرت به میان آمد. از او پرسیدیم چرا MEMRI همه‌ی اخباری را که ترجمه می‌کند کپی رایت می‌کند، درحالیکه اکثر آنها را نویسندگان عرب نوشته‌اند. کارمون جواب داد: "البته که کپی رایت می‌کنیم. وقتی خبری را از زبانی به زبان دیگر ترجمه می‌کنیم دیگر مال ماست، چون کار ما بوده است".

برای اطمینان از صحت این نظریه با نیویورک تایمز ارتباط برقرار نمودیم. یکی از کارمندان بخش حق تالیف که نخواست نامش ذکر شود گفت: "اگر خبری از تایمز را ترجمه کنید، آن خبر همچنان متعلق به ماست چون ما آن را تولید کرده‌ایم".
زمانی که بر سر ترجمه‌ی یک عبارت و حتی یک کلمه جنگ و صلح درمی‌گیرد، ریزترین نکات هم اهمیت می‌یابند.
اما آیا می‌توان به مترجم اعتماد کرد؟

طبق اظهار نظر منتقدان تا زمانی که MEMRI ترجمه‌ی اخبار عبری مربوط به شکنجه‌ی فلسطینیان در زندان‌های اسرائیل، تبعید اجباری ایلان پیپ و عزمی بشارة، و ترفیع اویگدور لیبرمن نئو‌فاشیست به سمت نخست‌وزیری اسرائیل را آغاز نکند، اخبار خاورمیانه را بصورت واقعی پوشش نمی‌دهد.

فینکلشتاین گفت: "من گمان می‌کنم بهتر است فرض کنیم هرآنچه MEMRI از اخبار خاورمیانه ترجمه‌ می‌کند غیرقابل اطمینان است".
 
 
 
 
 
محمد
سه شنبه 25 آبان ماه سال 1389 ساعت 04:37 AM
بازی با افکار عمومی: ریتا کاتز، پشت پردۀ انتشار بیانیه‌های القاعده
منابع خبری از نقش یک زن یهودی عراقی ساکن آمریکا به نام «ریتا کاتز» در انتشار بیانیه‌های القاعده خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «النخیل»، بررسی روند انتشار بیانیه‌های گروهک‌های وابسته به القاعده در کشورهای مغرب اسلامی بیانگر این حقیقت است که بیانیه‌های بدست آمده از «العولقی» یکی از رهبران القاعده، همچنین بیانیه‌های گروهک موسوم به «دولت اسلامی عراق» از طریق یک پایگاه الکترونیکی به نامه مرکز رهگیری پایگاه‌های اینترنتی اسلام «SITE» (سرنام Search for International Terrorist Entities Intelligence Group)، منتشر می‌شود.
آخرین بیانیه منتشر شده در این پایگاه اینترنتی مربوط به بیانیه گروهک موسوم به «دولت اسلامی عراق» درباره جریان گروگانگیری در کنیسه «سیدة النجات» در بغداد است.
مرکز اطلاعاتی SITE که با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکایی در ارتباط است، توسط یک زن یهودی متولد بصره به نام «ریتا کاتز» اداره می‌شود.
کاتز که به زبان عربی مسلط است، در سال 1963 در یک خانواده یهودی عراقی در بصره متولد شد. پس از سیطره بعثی‌ها بر عراق در سال 1968، پدرش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل دستگیر شد، اما مادرش به همراه سه کودک خود که ریتا نیز در میان آنها بود، به ایران در زمان رژیم شاه گریخت. در آن زمان که رژیم پهلوی بر ایران حکومت می‌کرد و روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی داشت، مادر ریتا کاتز موفق شد، به سرزمین‌های اشغالی فلسطین پناهنده شود و در شهرک ساحلی «بات یام» سکنی گزیند.
کاتز سپس مدتی در ارتش اسرائیل و بخشهای سیاسی آن فعالیت کرد و تحصیلات خود درباره تاریخ و پژوهش‌های خاورمیانه‌ای را در دانشگاه تل‌آویو دنبال کرد. سپس در سال 1997 به آمریکا رفت و در همین سال نیز فعالیت خود در مرکز پژوهشهای خاورمیانه‌ای را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، کاتز مدتی را نیز با پوششی اسلامی اقدام به جاسوسی در مراکز اسلامی در آمریکا کرد و با همین پوشش در کنفرانس‌های اسلامی متعددی حاضر شد و به جمع‌آوری کمک‌های مالی، رفتن به مساجد مختلف، شرکت در راهپیمایی‌های حامی فلسطینی‌ها در آمریکا پرداخت و تمام این اقدامات را بعنوان یک پژوهشگر برای کشف روابط احتمالی میان برخی از گروه‌های به اصطلاح اسلامی با گروهک‌های تروریستی انجام می‌داد.
کاتز پس از این با «جاش دون» در جولای 2002، مرکز سایت را با حمایت آژانس‌های فدرالی مختلف راه‌اندازی کرد.
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=69652

صفحه کاتز در ویکی‌پدیا
صفحه مؤسسه Search for International Terrorist Entities (SITE) Intelligence Group در ویکی‌پدیا

مقالاتی دربارۀ کاتز:
جهاد خصوصی: چگونه ریتا کاتز به کار اختراع «تروریست‌های مسلمان» و تحریک احساسات آمریکائی‌ها وارد شد؟
Flashback: Private Jihad: How Rita Katz got into the business of inventing Muslim terrorists and hystericizing America

http://www.sott.net/articles/show/200458-Private-Jihad-How-Rita-Katz-got-into-the-business-of-inventing-Muslim-terrorists-and-hystericizing-America

تا به حال، بسیاری از نوارهای القاعده از طریق همین مؤسسه منتشر شده است. حتی اگر کاتز را مستقیماً مسئول انتشار محتوائی ندانیم که در اصالتش تردید هست (برخی نوارهای القاعده دستکاری شده و جعلی بوده‌اند؛ به طور مثال بن لادنی که هر بار جوان‌تر می‌شود!)، باز هم در مقالۀ فوق الذکر به شیوۀ انتشار این مطالب و نوع ترجمۀ آن‌ها برای منزجر کردن افکار عمومی غرب از «تمامی» مسلمانان و بزرگ کردن خطر گروه‌های افراطی مهم است.
در برخی نوارهای منتشر شده از سوی این گروه، تردیدهای جدی وجود دارد؛ در نوار سال 2007 نسبت داده شده به بن لادن، وقتی در نوار مباحث مهمی در مورد وقایع روز و چالش با غرب مطرح می‌گردد، تصویر freeze می‌شود!

بهتر است فهرستی از این اشکالات واضح را خودتان ببینید.
http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Osama_bin_Laden_video#Questions_concerning_authenticity

گروه کاتز، به شکل آشکار یک مؤسسه پروپاگاند است که متأسفانه مؤسسات دولتی ایالات متحده عقل خود را به دست آن سپرده‌اند. تیتر زده‌اند:
کاتز و مؤسسه سایت: چگونه دو نفر می‌توانند اطلاعاتی بیش‌تر از مجموع سیا و اف‌بی‌آی به دست آورند!
Rita Katz and S.I.T.E.: How two people can find out more than the CIA and FBI Combined
به نظر شما، آدم عاقل چنین ادعائی را باور می‌کند؟
مؤسسات پروپاگاند اسرائیلی یکی دوتا نیستند! «Jiad Watch» و «میمری» دو تا از معروف‌ترین آن‌ها هستند. قصد این مؤسسات، وحشی و خون‌خوار نشان دادن همۀ مسلمانان، با ترجمه‌های عجیب و غریب و دستکاری در متن، تصویر و صوت‌های مختلفی که از گروه‌هائی است که خود مسلمانان هم به آن اعتقادی ندارند. انتشار گستردۀ این مطالب تحریف شده به زبان انگلیسی، نقش مؤثری را در توجیه افکار عمومی در جنگ با عراق و افغانستان داشته است.
مقالۀ «میمری، ماشین تبلیغاتی اسرائیل» در همین رابطه مطالب جالبی را از زبان استاد اسرائیلی، نورمن فینکلشتاین بیان می‌کند.
پاسخ:
آقای محمد. مختصرا بدانید اقدامات فرهنگی و عملیاتی تاثیر گذار علیه یهود، در هیچ حجمی اطلاع رسانی نخواهد شد و در سوی دیگر یقین بدانید انتشار هر تولید تحقیقاتی و تبلیغاتی علیه یهود از سوی مراکز بازنگری اورشلیم مجوز صدور گرفته است.  
 
 
 
آمون : دوکامنت متوالی ، یکجا نصب شد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نظرات پادوهای اورشلیم و اهمیت آن  (دوستانه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:26 AM
صلواتی
دوشنبه 24 آبان ماه سال 1389 ساعت 10:13 PM
جناب پور پیرار سلام و خسته نباشید
لطفاً در بخش نظرات یکی از مقالات سایت رجا نیوز
به آدرس:
http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=68930

بازهم راجع به شما مطالبی ذکر شده که قلب ما را جریحه دار کرده است.
پاسخ:
اقای صلواتی. این که پادوهای اورشلیم درباره من چه می گویند در برابر نمایش نیمه ساخت بودن مخروبه تخت جمشید و معرفی محل و سرزمین وقوع طوفان نوح و ارائه اسناد تازه ساز بودن مرکز پاسارگاد مطلقا بی اهمیت است،
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عباس سلیمی نمین  (افراد و شخصیت ها)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:25 AM
محمد اوجال اولوتورک
دوشنبه 24 آبان ماه سال 1389 ساعت 8:28 PM
سلیمی‌نمین (مدیر دفتر مطاعات و تدوین تاریخ معاصر ) در گفت‌وگو با رجانیوز تشریح کرد:
دستکاری سازمان‌یافته صهیونیست‌ها از طریق افرادی مانند فرای در تاریخ ایران
http://www.rajanews.com/detail.asp?lang_id=&id=69646
. . . . .
* *  قابل توجه اینکه، «عباس سلیمی نمین» یکی از مهره های مهم در سیستم اطلاعاتی این جمهوری است.
پاسخ:
آقای اولوتورک. بد نبود به منبع برداشت این سخنان و نظریات خود نیز اشاره می کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قربانی کردن در اسلام  (اسلام)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:24 AM
دوشنبه 24 آبان ماه سال 1389 ساعت 5:36 PM
سلام
استاد عزیز آیا به قربانی کردن در قرآن اشاره ای شده است یا آیینی می باشد که سینه به سینه منتقل گردیده و به ما رسیده است؟
پاسخ:
در قرآن به قربانی کردن اشارات کافی دیده می شود. فصل لربک و انحر.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

میزان سود وام  (اسلام)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:23 AM
محمدرضا نیسی
دوشنبه 24 آبان ماه سال 1389 ساعت 00:06 AM
سلام علیکم

جناب مجید نصر اصفهانی

با عنایت به دفاع اخیرتان از مقوله بانکداری (رباخواری) مصطلح به اسلامی توجه‌تان را به موارد زیر جلب می‌کنم:

چندی پیش یکی از دوستانم که ساکن کاناداست نحوه دریافت وام مسکن از یکی از بانک‌های کانادا را به شرح زیر تعریف کرد:

" اطلاعیه پرداخت وام را در روزنامه دیدم و به شماره بانک زنگ زدم و درباره تسهیلات‌شان سؤال کردم که مشخصات و آدرس منزلم را گرفتند و در عین ناباوری بعد از 2 روز به خانه‌ام آمدند و شرح کاملی از انواع تسهیلات اعطائی را ارائه دادند.

پس از بررسی و محدودیت دریافت وامی که قسط آن یک-سوم درآمد ماهانه خانوادگی باشد، فرم‌های مربوطه را پر کردم و فقط یکبار برای امضای اسناد مورد نیاز به بانک رفتم و پس از 1 هفته مبلغ به حسابم واریز شد ولی الان پشیمان هستم که آن موقع وام مسکن گرفتم چون سودش خیلی زیاد بود و الان سود وام مسکن یک درصد شده است."

بله مجید خان! این سود خیلی زیاد 3 درصد بود و این در حالیست که وام قرض‌الحسنه ازدواج 4 درصد کارمزد (سود) دارد.

پس مجید خان!

اولا می‌شود وام با کارمزد 3 و حتی 1 درصد داد و بانکداری اقتصادی کرد.

ثانیا سود یا کارمزد وام مسکن در بلاد کفر از کارمزد وام ازدواج بانک‌های به اصطلاح اسلامی ما کمتر است.

ثالثا حتما سود زیاد یا همان رباخواری مشکل اقتصادی در پی دارد که در بلاد کفری مانند کانادا سود را کم کرده‌اند

رابعا حتما می‌دانی بسیاری از بانک‌های به ظاهر اسلامی‌مان و مؤسسات رنگانگی که با نام‌های مذهبی و اخیرا نام‌های باستانی راه‌اندازی شده از همین بانک‌های اجنبی وام کم‌بهره می‌گیرند و این پول‌ها را به شکل وام‌های با بهره سنگین تا 25 درصد به ملت می‌دهند!!

تازه مجید خان این به غیر از تفاوت فاحش نحوه پرداخت وام به مشتری در بلاد کفر است. این بانک‌های اسلامی‌مان در پروسه پرداخت وام چه بازی‌ها که بر سر مشتری درنمی‌آورند و حتی او را به پرداخت رشوه نیز مجبور می‌کنند

جناب نصر اصفهانی! از این دفاع جانانه‌تان از بانکداری (رباخواری) مصطلح به اسلامی کاملا مشخص است که از ارتباط بین بانک مسکن، انبوه‌سازان مسکن و آژانس‌های بزرگ مسکن با افزایش سرسام‌آور مسکن در سالیان اخیر کاملا با خبر هستید
پاسخ:
اقای نیسی. در خاور دور مثلا ژاپن، وام برای کارهای تولیدی و تحقیقاتی تقریبا هیچ درصد است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

واتیکان چگونه جایی است ؟!  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:22 AM
کشته شدن پاپ به دست واتیکان
یکشنبه 23 آبان ماه سال 1389 ساعت 11:06 AM
http://limotorsh.net/%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D9%87/ 
 
آمون : البته پاپ در این حادثه زنده مانده است !
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مباحثه با اساتید دانشگاهی در باب کتاب ها  (نکات بدیع و آموزنده)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:16 AM
دوستار حقیقت
یکشنبه 23 آبان ماه سال 1389 ساعت 10:54 AM
با سلام خدمت استاد: من اولین بار است که برای شما ایمیل میفرستم  . استاد امیدوارم که جوابم را بدهید(به ایمیلم بفرستید ) من دانشجوی دانشگاه تربیت معلمم  سر کلاس یکی از اساتید در مورد کتاب ها و اظهار نظرهای شما صحبت میکرد و میگفت که در کتاب هخامنشیان شما حدود 1200 غلط  تاریخی میتوان یافت . استاد من این کتاب را خواندم. در مورد این مسئله با استاد صحبت کردم و خواستار غلط های کتاب شما شدم  در جواب به من گفت که آقای پورپیرار روش تحقیق ندارد و از طرف پان  های مختلف حمایت می شود  میخواستم  نظر شما را در مورد روش تحقیقتان بپرسم  همجنین یکی از ایراد های این استاد این بود که شما تحصیلات دانشگاهی ندارید . با تشکر از شما منتظر جواب شما هستم .
پاسخ:
آقای دوستدار حقیقت. مستند تختگاه هیچ کس را به او بدهید اگر دید و درست شد که هیچ ولی اگر باز هم در خانه اول بود توجهی نکنید زیرا سرطان تعصب تا مغز استخوان او نفوذ کرده است. اگر من فوق دکترای تاریخ داشته باشم و یا گواهی ابتدایی هم نداشته باشم تاثیری در این مدخل ندارد که تخت جمشید یک بنای نیمه کاره است!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتیبه بیستون با نگاه به مبحث قلم  (کتیبه ها)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:13 AM
حمیدالله افغان
یکشنبه 23 آبان ماه سال 1389 ساعت 01:22 AM
 استاد گرامی باز هم سلام!
ببخشید که یادداشت قبلی از من(حمیدالله افغان) بود که بدون اسم اشتباها فرستاده شد.
منظورم از  اراکوزی همان اراخوزی ارخوزی و قندهار است که ظاهرا در "کتیبه "بیستون بصوررت "ارخوزی" آمده است. اما در تاریخ های گوناگون این نام به سه شکل اراکوزی اراخوزی و ارخوزی نوشته شده اند.اینکه چقدر این تاریخ ها از شیادی" کنیسه و کلیسا" بگفته شما  ، بدور بوده نظری خاص ندارم.
خسته نباشید
پاسخ:
آقای حبیب الله. هر ادعایی در باب تدارک کتاب و به خصوص کتاب تاریخ را دورتر از ۳۰۰ سال پیش نپذیرید و به دفینه دروغ بفرستید. زیرا اصولا تا همین اواخر وسیله استاندارد نوشتن یعنی قلم در اختیار بشر نبوده است! به یادداشت های مربوط به قلم رجوع کنید، که نخستین نگاه بی تعارف به فرهنگ یهود ساخته موجود در سطح عالم است. اگر مباحث قلم، درست مانند مستند تختگاه هیچ کس استاد عالی مقام مجتبی غفوری، تحولی عمیق در تصورات فرهنگی موجود فراهم نیاورد، به علت بی توجهی به مداخل کلان و یا تعلقات آشکار و پنهان به افسانه های قومی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دلیل محکمی بر نونوشتن کتیبه بیستون  (کتیبه ها)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:11 AM
یکشنبه 23 آبان ماه سال 1389 ساعت 01:08 AM

استاد گرامی سلام!
این هم مثل نوشته های گذشته تان درخشان بود.هزاران درود به شما.
اما نکته توجهم را جلب کرد که لازم  می بینم مطرح کنم.در زمره نام های مردم مناطق گوناگون در "کتیبه" بیستون نام قندهاری ها نیز آمده است. که چنین شهری و چنین ولایتی و چنین مردمی بنام قندهار و قندهاری در افغانستان وجود دارد. سوال من اینست:
منظور شما از گفتن اینکه کم ترین رد پایی از چنین  مردمی ممکن نیست (و شامل قندهاری ها می شود)
شاید این باشد که اکثریت قندهاری های کنونی از قوم  پشتون بوده که نه تنها در قندهار بلکه  در ولایات زیادی  از افغانستان زندگی می نمایند و یک اکثریت بزرگ را می سازند و بدین اساس قندهاری خالصی که در "کتیبه" بیستون از آن یاد شده وجود ندارد؟
ـــ نکته دیگری که باز هم به قندهار ارتباط می گیرد،آوردن دو اسم از یک منطقه درین "کتیبه" است.زیرا اگر امروز کسی اشتباه کند و فرق اراکوزی و قندهار را نداند، قابل بخشایش است اما "کتیبه "نویسان با آوردن دو نام از یک منطقه که در آن زمان نمی توانست دو نام داشته باشد،یک درز دیگر در کار خود را عیان کرده اند.زیرا تا بحال گفته شده که اراکوزی نام قدیمی تر قندهار بوده است.
ـــ پس به اساس این "کتیبه" ،"پارسی" جدا و" آریایی" جداست.آیا این خود یک نوع رسوایی دیگر  آریایی بازی نیست؟

درود به شما ناصر پور پیرار پیامبر تاریخ معاصر
پاسخ:
اصولا قید نام قندهار و تعدادی نام های دیگر، که اساسا نمی توانند کهن باشند، خود دلیل محکمی بر نونوشتن کتیبه بیستون است. هنگامی که از افغانستان کهن خبری نیست چه طور فرض کنیم نام یک ایالت آن تاریخی است؟! موفق باشید
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

واکنش بالاترین در برابر نقد بیستون  (عجز و آوارگی مخالفان)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:04 AM
***
شنبه 22 آبان ماه سال 1389 ساعت 9:37 PM
سلام استاد
امروز سایت بالاترین کلی گرد و خاک بر علیه شما بپا کرد

http://balatarin.com/permlink/2010/11/12/2253971
متاسفانه فقط اظهار نظر منتقدین هتاک را گرد آوردند
پاسخ:
آقای ***. باید به این بوزینه ها حق داد. انتظار نداشتند صخره بیستون را هم به سان بادبادک به هوا بفرستم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

امامزاده بیژن  (متفرقه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 10:00 AM
آیدین قشقایی
شنبه 22 آبان ماه سال 1389 ساعت 11:57 AM
امامزاده بیژن هم آمد!!!
"یک سوال ؟
با توجه به اینکه در عربی حرف (ژ) وجود ندارد شما فکر میکنید آن زمان ایشان را به چه نامی صدا میزدند"
پاسخ:
آق ای قشقایی. احتمالا بی زن!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

چند غلط تایپی  (اسلام و شمشیر)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:58 AM
حسین
شنبه 22 آبان ماه سال 1389 ساعت 08:31 AM
با سلام به استاد بزرگوار.
اینجانب مشغول خواندن مباحث اسلام و شمشیر می باشم.برایم سوالاتی پیش آمده که از محضرتان جویا می شوم.
۱- در مبحث ۱۳ با استناد به ایات ۹۵و۹۶ سوره ال عمران لغت بکه را مکه ترجمه نموده اید.ضمنا، در سه قرانی که من نگاه کردم ایات ۹۶و۹۷ می باشند.

2-در مباحث قبل تر خواندم که در ترجمه ، همین پرانتزهاست که باعث انحراف از اصل مفهوم ایات می گردند.ولی در مبحث 19 ایه 44 سوره مائده شما نیز از پرانتزهای معروف استفاده نمو ده اید.

3-در بخش 14 نیز بجای ایه 138 ، شماره 137 چاپ شده است.البته ممکن است در pdf هایی که دست من رسیده اینگونه باشد و قبلا" تصحیح شده اند.

باآرزوی طول عمر برای شما وخانواده تان
پاسخ:
آقای حسین. ممنون باید رسیگی کنم. ضمنا به جای غلط گیری به مدخل یادداشت ها توجه کنید. در یادداشت ۱۴ هم آیه مورد اشاره شما نیست. ُیه ۴۴ مائده پرانتز ندارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کابرد ایران و بین النهرین شناسی سوقات یهود  (متفرقه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:57 AM
abbas
شنبه 22 آبان ماه سال 1389 ساعت 04:05 AM
http://architecturalschool.mihanblog.com/post/62                                                                                                      استاد خسته نباشید.استاد آیا شما کتیبه در آرامگاه داریوش می بینید؟ممنون
پاسخ:
آقای عباس. سراپای ایران و بین النهرین شناسی سوقات یهود، فقط به عنوان سند نادانی و حقه بازی مراکز فرهنگی غرب کاربرد دارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کارهای داریوش  (هخامنشیان)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:54 AM
عباس احمدی
جمعه 21 آبان ماه سال 1389 ساعت 00:03 AM
سلام
من متنی را که داریوش در آن مرتب می گوید که فلان شورش را سرکوب کردم...فلان جا شورش کردند...فلانی را کشتم...فلان کس سربلند کرد..
لازم دارم
لطفا اگر کسی دارد همینجا بنویسد و اگر ادرس مشخص اینترنتی دارد به من اعلام کنید..در همین جا
می خواهم برای کسی بفرستم که کشته مرده عدالت داریوشی است!!
ممنون
پاسخ:
آقای احمدی. این فقط یک نمونه است از کتاب کتیبه های هخامنشی پیرلوکوک، صفحه ۲۳۵:
سپاه من سپاه شورشیان را شکست داد
و چیسن تخمه را دستگیر کردند و به سوی من آوردند
آن گاه من بینی و گوش های اش را بریدم و یک چشم اش را درآوردم
در درگاه من زنجیر شد و به نمایش گذارده شد
تمام سپاه او را دید
سپس در اربلا تیر به مقعد او فرو کردم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

محدوده آثار حضور مهاجران یونانی در ایران  (متفرقه)

جمعه 22 بهمن 1389 ساعت 09:53 AM
مجید رجبی
پنجشنبه 20 آبان ماه سال 1389 ساعت 6:59 PM
با سلام خدمت استاد
استاد آیا یونانیان وبه اصطلاح اشکانیان در آذربایجان شرقی فعلی در اطراف شهر هشترود نیز ساکن بوده اند؟
چون من خودم شواهدی دال بر این قضیه را دیده ام.
و اما سوال دیگرم اینکه آیا به دوره های رضا خان و پس از آن وارد خواهید شد یا نه ؟
شاید در جواب بفرمایید که به موقعش !
ولی آیا موقعی خواهد بود ؟
با دیدن لرزش دستان در مجعولات مجلل دل آدم میلرزد که آیا وقت به انازه کافی داریم؟
به امید آنکه سالهای طولانی زندگی کنید.
پاسخ:
اثار حضور مهاجران یونانی در ایران از خوزستان تا افغانستان و از خراسان بزرگ تا آدربایجان دیده می شود. اگر عمر کفایت کند و اجازت دهد، ان شاء الله به تاریخ معاصر نیز وارد خواهم شد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ترجمه کتیبه های هروگلیف  (کتیبه ها)

سه شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:31 AM
khalil
پنجشنبه 20 آبان ماه سال 1389 ساعت 12:24 PM
سلام استادعزیز
نظرتان در مورد شامپولیون مترجم خطوط هیروگلیف چیست ؟
کلیسا در آن زمان مخالف نظرات شامپولین بود چونکه با تحقیقات و نظریه های این شخص دررابطه با مصر و اهرام ثلاثه و کشف خطوط هیروگلیف می توانست داستان طوفان نوح را درانجیل و تورات زیر سئوال ببرد.حتی با اعتقاد راسخ خود مبنی بر ثبت حقیقت درتاریخ را با هیچ یک ازسفارشات هدفمندانه کشیش وقت قبول نمی کرد.
پاسخ:
آقای خلیل. خواندن خط هیروکلیف نیز بر داستان مشابهی متکی است از این قرار که گویا  کتیبه ای چهار زبانه به نام رزیتا متعلق به دو قرن قبل از مسیح در مصر یافته اند که متنی را به زبان های یونانی و هیروکلیف و دو زبان دیگر بر خود نگهداشته است. این بار نیز می گویند مصر شناسان با تطبیق متن یونانی و هیروکلیف رمز آن را گشوده اند. حداقل در این داستان دیگر نمی فرمایند که مثلا دستور تهیه خط یونانی را رامسس دوم داده بود! تنها اشکال این قصه ها این است که نمی دانیم چرا تمام این کتیبه های گشاینده مطالب مبهم تاریخ همچون کتیبه آشور بانی پال از زیر زمین موزه لندن بیرون می آید! رخ داد طوفان نوح نیز که مستند آن  توانسته است مطلب را به عرصه عالم بکشاند و از حالت قصه درآورد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبانی معاملات در سرزمین های اسلامی  (احیاء وحدت مسلمین)

سه شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:29 AM
مجیدنصراصفهانی
پنجشنبه 20 آبان ماه سال 1389 ساعت 10:15 AM
سلام
بنده هم درقران ایه ای چه مستقیم ویاغیرمستقیم درمورد عقد مضاربه نیافتم ...........
البته کتب فقهی علمای اسلام نظیر شیخ انصاری وووووووووو
ودگیرعلمای اسلام راجستجو کردم اکثر اشارات کلی احدیث وروایات بود....
درقران درموردعقود  چیزی بیان نشده ..........
یک سری قواعد کلی نظیر امده انهم درمورد ربا ورشوه درحقیقت حدود عقود بیان شده نه موضوعیت عقد (نظیر موضوعی به نام عقد مسا قات)

-------------------------------------------------
استاد ایه ای درقران با موضوع قلب سکه ویاجعل  وجو ددارد.....


باتشکرازشما
پاسخ:
آقای اصفهانی. تقریبا تمام معاملات در سرزمین های اسلامی برگرفته و بر مبنای فتوا و فقه است، نه قرآن. جعل با سه فتحه در قرآن به معنای قرار دادن امده و مطلبی در باب مسکوکات نیامده است. هُوَ الَّذِی جَعَلَ الشَّمْسَ ضِیَاء وَالْقَمَرَ نُورًا.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سابقه استوانه ها در خاور میانه  (کتیبه ها)

سه شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:23 AM
محمد
پنجشنبه 20 آبان ماه سال 1389 ساعت 10:12 AM
با سلام استاد
اکنون که بحث این استوانه جعلی گرم است من سوالی داشتم. آیا ثبت و  نگهداری اسناد روی استوانه گلی سابقه ای در منطقه  دارد یا خیر؟ به نظر من اگر این استوانه منسوب به کوروش تنها نمونه قابل عرضه به تاریخ باشد این موضوع خود به تنهای دلیل حعلی بودن استوانه کوروش خواهد بود.
پاسخ:
آقای محمد. استوانه کورش بسیار کوچک و در اندازه دو لیوان چای وصل به هم به صورت معکوس است. از قبیل همین استوانه ولی در اندازه های بزرگ نیز در بابل یافت شده است که هرکدام را به کسی منسوب کرده اند و ضابطه درست ندارد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تداوم تعصبات  (زبان ها)

سه شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:22 AM
یک بنده خدا
پنجشنبه 20 آبان ماه سال 1389 ساعت 00:03 AM
سلام علیکم
زمانی به سایت شما زیاد می آمدم و یک چیزهای می نوشتم من با عرض احترام همه نوشته ها شما را قبول نمی کنم یعنی بعد از اسلام را زیاد قبول ندارم ( پوریم را قبول دارم) ولی این موضوع که یهودیان زبان اختراع کردن و اقوام را در ایران ایجاد کردن و...و در دنیا جز زبان عربی بقیه زبانهایهود به وجود آورده زیاد با عقل ناقص من جور در نمی آید فارسی را می توان در این قالب قرار داد ولی ترکی رانه. چون ترکی از اروپا تا آسیا صحبت می شودجمعیت ترک ها زیاد است حال شما اگر دوست دارید برای عدالت مصلحتی ! این جور بگویید آزادد هستید با این حال به شما من خیلی احترام می گذارم و هر هفته همهه سی دی های شما را نگاه می کنم و آنها را به دیگران هم پخش می کنم اما حیف  و صد حیف از قبل از اسلام و بعد از اسلام !
اگر شما و یا دوستانتان از جمعیت ترک ایران احساس خطر کردید که این نوشته ها باعث تحریک انها می شود باید بهتان بگویم این گذرا بود ولی حالا دقیقا  بیگانگان دارن برای تورکها تاریخ می نویسند چندی پیش مقاله ای خواندم در مورد این که آتیلا ذوالقرنین است و آتیلا که از اقوام تورکها است. با احترام به شما یکی از کسانی که باعث شدید تورکها به خارج از کشور رو بیاورن شما بودید بد پیش رفتید و یکی مثل من را خلع سلاح کردید با این حال من به شما احترام می گذارم . همیشه موفق و سربلند باشید
پاسخ:
آقای بنده خدا. اگر داریوش در امکانات محدود ۲۵۰۰ سال پیش می توانسته آفریدن خط و زبان فارسی را به چند منشی ایلامی سفارش دهد، چه طور دستگاه پر قدرت کنیسه و کلیسای امروز را از تکرار این عمل عاجز می دانید؟! یادداشت بعد را با دقت بیش تری بخوانید. ضمنا نشان تتمه تعلق مطلق به قوم تان را از خود بزدایید زیرا آتیلا هم مانند چنگیز شخصیت تاریخی نیست و در فهرست اباطیل ساخت کنیسه قرار می گیرد. این مطلب نیز کاملا قابل دفاع است که تنها کتاب دارای هویت قابل اثبات و مانده از جهان باستان، قرآن متین و عظیم است و بس.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تجدید چاپ یک کتاب با توضیحات مفید  (متفرقه)

سه شنبه 25 آبان 1389 ساعت 01:21 AM
توحید
چهارشنبه 19 آبان ماه سال 1389 ساعت 11:29 PM
سلام

با تشکر از خانم سیما و آقای محمد از راهنمایی هایشان در خصوص نحوه تهیه کتاب (عرب ها به اسپانیا یورش نبرده اند) .

استاد به نظرم تجدید چاپ این کتاب با ویراستاری و توضیحات تکمیلی شما و البته با نام اصلی کتاب و نه نام جعلی «هفت قرن فراز و نشیب تمدن اسلامی در اسپانیا» در این زمانه بسیار لازم و ضروری است و مکمل مباحث ایران شناسی .

در پناه خدا باشید .
پاسخ:
آقای توحید. امتیاز تجدید چاپ آن کتاب با ناشر اولیه است مگر این که تجدید ترجمه شود.

هیچ نظری موجود نیست: