چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۱

پست 2177 تا 2196

اوضاع و احوال اعراب جاهلیت در زمان نزول قرآن و فرهنگ و اقتصاد  (قرآن)

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 01:34 AM

ضد یهود

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 11:05 PM
با سلام بر شما .
در کامنتهای یادداشت قبل خواننده ای بنام : یکی بحث جالبی را مطرح کرده بود که او میگفت :چطور میشود مردمی چادرنشین و دور از روابط مدنی پیشرفته که عربهای عربستان بوده باشند در قرآنی که بحث از روابط پیچیده مدنی نوین و از جمله حرف از کاخ و قصر میزند ادعای آوردن آن را داشته باشند یعنی آن مسائل با پیش زمینه زندگی مدنی چادرنشینی آن مردم هیچ سنخیتی ندارد .
جناب پورپیرار شما هم مطلبی را در پاسخش نوشته بودید که بیشتر در حال و هوای رمانتیک ! میتوان آنرا درک کرد و نه در عالم واقیعت ملموس .
امید که جوابی قانع کننده در این وبلاگ گفته شود ...
پاسخ:
«چطور می شود مردمی چادرنشین و دور از روابط مدنی پیشرفته...» این قضاوت را با چه نشانه به واقعیت ملموس بدل کرده اید.؟.
خال آن که قرآن از تعهدات ذریه ابراهیم در اباد نگهداشتن مکه می گوید و تجمع یهود و نصارا نیز خبر از بازاری فعال می دهد که رفتار و روابط ربوی در آن نهی شده  و  در پاره پاپیروس های باقی مانده و به دست آمده، از اسناد و بیجک های تجارت کلان می گوید.
برای بنیان اندیشان تصاویر داد و ستد در قرآن حجت اولیه و در عین حال نهایی است.

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعیین مسقط الراس و جایگاه ماقبل مهاجرت اقوام کنونی ساکن ایران  (زبان ها)

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 01:32 AM

نصراصفهانی

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 9:01 PM
باسلام درود

بنظرماکه زبانهای مثله ترکی جزو زبانهای جهان سوم هستند.وقابل قیاس با زبانهای پیشرفته مثله عربی وزبانهای هندو اروپایی (انگلیسی والمانی وفرانسه ) نیستند .

پاسخ:
وجود زبانی با لقت هند و اروپایی از شوخی های کنیسه در وادی زبان شناسی است.  طرح مختصات زبان ترکی در ۱۲۰ سال پیش، با قصد  آشنایی با مقدماتی است که از طریق آن اختمالا بتوانیم مسقط الراس و جایگاه ماقبل مهاجرت اقوام کنونی ساکن ایران را شناسایی کنیم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سوء استفاده از کلمات پرسیکوم و رگنوم پارتیکوم و اطلاعات جغرافیا  (نقشه ها)

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 01:29 AM
پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 5:36 PM
استاد قبلاً اشاره کرده بودید که کلمه پرسیکوم به معنای محدوده در نقشه های قدیم آمده در نقشه هایی که محدوده قلمرو امپراتوری روم را نشان میدهند در سمت شرق (ایران و بین النهرین)  معمولاً به عبارت رگنوم پارتیکوم برمیخوریم یعنی قلمرو یا محدوده ی متصرفات. آیا ممکن است این دو امپراتوری کاغذی هخامنشی و اشکانی صرفاً یکی شوخی کثیف با سوء استفاده از دو کلمه پارتیکوم و پارسیکوم باشند؟!
پاسخ:
ارائه هر نقشه ای از جهان و عرضه اطلاعات جغرافیایی که مقدم بر ۴ قرن پیش باشد، شیادی آشکار است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس کتیبه سغندل با توضیحات ویکی پدیا و ترجمه کتیبه های ایرانی  (کتیبه ها)

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 01:26 AM

مسعود

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 1:58 PM
سلام استاد.
خسته نباشید.

عکس کتیبه سغندل که خانم فرشته اشاره کرده بودند:

http://www.panoramio.com/photo/60532629
(با فیلتر شکن باز کنید)

http://www.lilabboys.blogfa.com/post-15.aspx

http://varzegan.ershad-as.ir/uploads/33/Cms/News/Record/b39.jpg

این هم توضیحاتی که ویکیپدیا برای آن نوشته است:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%BA%D9%86%D8%AF%D9%84
پاسخ:
مطمئن باشید که هنوز هیچ کتیبه ای به زبان های اصطلاحا فارسی باستان و عیلامی و بابلی و اورارتویی و غیره را نمی توان خواند و تکلیف کتیبه اورارتویی هم در همان ردیف است.  به خصوص که نادانی سیال و روان درهمین ترجمه های شکمی کتیبه می گوید که: «من در یک روز ۴۵ شهر را تصرف کردم». ۴۵ لانه مورچه را هم نمی توان در یک هفته ویران کرد.  
 
 
آمون : در ادامه مطلبی از: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

میزان درک و فهم و شعور رهبران فعلی جامعه ترکها از شاهد عینی زنده  (زبان ها)

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 01:22 AM

naina pagwan

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 1:33 PM
استاد از لحن صحبتم معذرت می خواهم. کلمات و اصطلاحاتی  مثل زیبا و دوست داشتنی و عزیز و ..."احساسات مثبت" را منتقل می کنند.احمق و بی شرف هم" احساسات منفی" آدم رو در قالب کلمه منتقل می کنند.
ولی به هر حال جواب سوالم رو ندادید.
و دوم اینکه امثال صدیق و رف رف و... اصلا معنی حرفها و مطالب یادداشتهای شما رو نمی فهمند که بخواهند از سوالات بنیانی شما آزار ببینند.
من با جامعه روشنفکری ترک رفت و آمد نزدیک داشته ام. پای صحبت هایشان نشسته ام و با کتاب ها و نشریه ها یشان بزرگ شده ام. و نه سال پیش خود این ترکها  شما را اولین بار به من معرفی کردند.آن موقع ترکها از شما خوششان می آمد .چون هخامنشیان و  فردوسی و زبان و فرهنگ فارسها و...رو زیرسوال برده بودید کیف می کردند .
آنها فقط یک موضوع را می شناسند:
زبان و فرهنگ ترکی مقدس است و ما ترکها مردمان باهوش و از نژاد استثنائی و متفاوتی هستیم.
یک وجب بالاتر از این مطالب بری  دیگه چیزی نمی فهمند.
پاسخ:
جواب سئوال تان در همان چند جمله بود.  
 
 
 
 
آمون : در مورد: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

دکتر حسین محمد زاده صدیق و پاسخگویی به سوالات جوانان آذربایجانی  (افراد و شخصیت ها)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 2:55 PM

naina pagwan

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 12:20 PM
استاد ترکها برای بعضی از لغتهای فاسی و عربی که در آخر یادداشتتان آوردید معادل دارند. مثلا به خارجی میگن یابانجی یا به واقعه میگن اولای.
یعنی برای بعضی لغتهای فارسی و عربی وارد شده به زبانشان معادل ترکی هم دارند. ولی چرا جودت از معادلهای ترکی این کلمات استفاده نکرده.
این مسئله چه توضیحی دارد. آیا ممکن است که این معادلها را بعدا ساخته باشند .
یکی از این به اصطلاح فعالان آذربایجانی در جواب سوال من که پرسیده بودم  ترکها چرا برای کلمه پادشاه معادل ندارند؟
جواب داد :معادل دارن. در ترکی به پادشاه می گویند خاقان.
مسلم است که برای اثبات گفته هایشان یک متن قدیمی مثلا دویست ساله باید نشان دهند که در آن کلمه خاقان نوشته شده باشد. ولی ندارند.
آیا این کلمه خاقان به تازگی ساخته شده است؟

در ضمن من به عنوان یک جوان آذربایجانی از روشنفکران ترک انتظار دارم که همین جا در همین وبلاگ جواب سوالات امثال من را بدهند.مخصوصا ان دکتر صدیق احمق که بیست و چهارساعته مشغول تصحیح و  چاپ کتابهای شعر ترکی است و هی کنار مقبره شاعرا می ایسته عکس یادگاری می گیره و بعد اون عکس رو تو وبلاگش میذاره که ماها تماشاش کنیم.(www.duzgun.ir)

جناب دکتر صدیق. برای من خیلی جالبه که برای خودت لقب و تخلص "دوزگون" رو انتخاب کردی .دوزگون در زبان ترکی به معنای "درست و راست " است.
اگر سواد خوندن و نوشتن داری .
اگر شهامت داری
اگر دانش زیادی درباره تاریخچه زبان ترکی داری
باید بیای همین جا جواب استاد پورپیرار رو بدی.
چون تو در برابر ما مردم آذربایجان مسئولی.
اگر جواب ندی من می فهمم که تو نه استادی .نه دکتری نه محقق  و نه دوزگون .
فقط یه حرومزاده بی شرفی که یهودی ها ماموریت بهت دادن....
شما به اصطلاح روشنفکرهای ترک که یا مشغول ساز زدنین یا شعر خوندن و معلوم نیست دین و ایمونتون چیه  فقط دعا کنین خشم ما مردم آذربایجان قبل از مردنتون دامنتون رو نگیره.
پاسخ:

 naina pagwan آقای
بد دهنی نکنید.
امثال صدیق در گستردن و تبلیغ
دروغ های یهود ساخته متهم اند
و به گمان من طرح سئوالات بنیانی
بیش از ناسزا امثال او را آزار می دهد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نهج البلاغه نویسی در ایران، نسخ قدیمی ترین آنها و وقف ربع رشیدی  (کتابت و کتاب نویسی)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 2:51 PM
khalil
پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 09:40 AM
سلام استاد
دو نسخه از نهج البلاغه های قدیمی جهان در ایران نگهداری می شود:
http://nahj.blogfa.com/post-117.aspx


انجیل رسولان" قدیمی ترین نسخه خطی+وقف نامه ربع رشیدی:

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1074013

ممنون
پاسخ:
آن نهج البلاغه ها به دلیل نوع کاغذ عمری کم تر از 150 سال دارند و بقیه نیز مجعول و تازه سازند. از یاد نبرید که در ایران پس از پوریم تا قریب 200 سال پیش کسی زندگی نمی کرده است تا نهج البلاغه بنویسد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فقدان لغات انتزاعی زبان ترکی و نحوه رفع کمبودهای مرتبط از محیط  (زبان ها)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 2:48 PM

محمد اوجال

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 02:12 AM
با سلام و خسته نباشید

استاد، موضوع قابل تامل این است که در متن زیر هم، که اولین پاراگراف کتاب معروف آتاتورک با عنوان "نطق" است و در سال 1335 قمری، یعنی 35 سال پس از "قصص انبیاء" احمد جودت، نوشته شده، از لحاظ لغات مورد استفاده (و نه ساختار گرامری) تفاوتی چندانی با متن جودت دیده نمی شود و هنوز مملو از لغات عربی است!
پاسخ:
آقای محمد اوجال. خوب نتیجه چه می گیریم؟ عمده این است که اگر زبان ترکی لغات انتزاعی بومی ندارد، پس قبل از مهاجرت زبان اجتماعات متمدن نبوده است به این دلیل ساده که در مرحله تجمع شهری کمبودهای فراوان ارتباط با زمینه های گوناگون اطراف را با برداشت از لغات دیگران تامین کرده است.  
 
 
 
 
 
محمد اوجال
پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 02:14 AM
فراموش کردم آدرس متن مورد نظر (پاراگراف اول کتاب "نطق") را بگذارم:

http://bit.ly/MhGiH8
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصویر کتیبه سغندل در نزدیکی شهر ورزقان آذربایجان شرقی و تبریز  (دوستانه)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 2:46 PM

فرشته

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 11:44 PM
استاد عکسشو دارم ایمیلتونو میفرمایید بفرستم
پاسخ:
info@karangbooks.com
و ممنون.

 

 

آمون : در رابطه است با: 

 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/03/31/post-2184/ 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کشف نسخه جدید کتاب مقدس در ترکیه و علاقه واتیکان به بررسی محتوی  (نظرات جالب دیگران)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 2:43 PM
abbas
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 11:02 PM
http://callingchristians.com/2012/02/27/ancient-bible-discovered-turkey-and-the-vatican-vie-for-interests/
Ancient Bible Discovered, Turkey
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاریخ انبیاء و تواریخ خلفا از خامه احمد جودت ترکی لهجه فارسی زده  (احیاء وحدت مسلمین)

پنجشنبه 1 تیر 1391 ساعت 00:37 AM

آ

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 8:30 PM
با سلام و خسته نباشید
وقتی معادل هایی خوب برای آن کلمات در دهات آذربایجان موجود است  چرا  باید آن کتاب با لهجه  فارس زده  ارائه شود ؟ ؟
پاسخ:
چراغ اول در متهم کردن جودت به ندانستن زبان ترکی.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

و باز هم پشت دیوار فیلترینگ و دستهای بدون فیلترشکن!  (متفرقه)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:54 PM

abbas

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 10:21 AM
http://www.irandarjahan.net/%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA/%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%87-%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%AC.html
پاسخ:
آقای abbas. هیچ یک از لینک ها باز نشد. 
 
 
  
 
 
abbas
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 11:15 AM
http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/hardtalk/9729175.stm
 
 
 
آمون : البته اگر کسی اطلاعاتی داشت، دریغ نفرماید، مثلا اینکه لینک دوم، مربوط به برنامه hard talk در شبکه بی بی سی BBC است و گفتگوی تند و انتقادی یک مجری با یک خبرنگار که البته همه اینها، فیلم است!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

قلعه ضحاک در تبریز از دوران اشکانی و سنگ نوشته سغندل در ورزقان  (کتیبه ها)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:32 PM

فرشته

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 4:26 PM
سلام
صبح شبکه استانی تبریز یه قلعه رو نشون میداد به نام قلعه ضحاک، 4تا کوزه شکسته هم توش بود وقتی که محرم(مجری) تاریخ ساخت رو پرسید کارشناس گفت مال دوران اشکانیه ، جالب اینجاست تمام بناها و قلعه ها رو به دوران اشکانیان نسبت میدن .
استاد سنگ نوشته سغندل که نزدیکی شهر ورزقان هستش و میگن مربوط به دوران اوراتورها ست واقعیه یا اونم قلابیه ؟از لحاظ شکل ظاهری کتیبه خیلی فرسوده هستش
پاسخ:
خانم فرشته. ان سنگ نبشته را ندیده ام. اگر تصویری از آن دارید لطفا برای من بفرستید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تشکر بابت انتشار شماره جدید ایران شناسی و تاریخ معاصر ایران  (دوستانه)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:31 PM

مسعود سنجری

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 2:31 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

فوق العاده زیبا، فوق العاده زیبا، جدا تشکر می کنم.

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نماد و سمبل دست فاطمه در فرهنگ شیعه و یهود و میخ های کشتی نوح(ع)  (نظرات جالب دیگران)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:29 PM

محمدرضا نیسی

دوشنبه 29 خرداد 1391 ساعت 11:56 PM
سلام‌علیکم

نماد " دست فاطمه " بر گردن مدونا، هنرپیشه و خواننده هالیوود


إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

The Hand of Fatema

نماد " دست فاطمه ! "در آیین‌های مذهبی و جایگاه آن نزد یهود

http://ec2.images-amazon.com/images/I/41wz9ftb0RL._AA240_.jpg


این عکس همان " دست فاطمه ! " است که از نمادهای معروف یهود است اما متأسفانه نزد شیعیان به عنوان نماد اهل بیت معرفی شده (البته حجم نفوذ نمادها و خرافات یهود در مذهب شیعه و همچنین اهل سنت بسیار فراتر از نماد فوق است)ا

یهود بر اساس یک خرافه از نماد " دست فاطمه " به عنوان وسیله‌ای برای دفع بلا از خویش استفاده می‌کنند

 

 

 

 

 

 

 

نصراصفهانی

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 12:11 PM
نماد " دست فاطمه ! "در آیین‌های مذهبی و جایگاه آن نزد یهود

--------------

مسجدخانه خداست ولی در دوره ای مسجد نماد منافقین ومشرکین قرارمی گیرد.



وَ الَّذینَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ کُفْراً وَ تَفْریقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنینَ وَ إِرْصاداً لِمَنْ حارَبَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ وَ لَیَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنا إِلاَّ الْحُسْنى‏ وَ اللَّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکاذِبُونَ (107 توبه) و کسانى که مسجدى براى ضرر زدن و (تقویت) کفر و تفرقه میان مؤمنان و به انتظار کسى که از پیش با خدا و رسولش ستیزه کرده ساخته‏اند، و قسم مى‏خورند که جز نیکى منظورى نداریم، و حال آنکه خدا گواهى مى‏دهد که دروغ گویند.


ببینید معنای الفاظ امری اعتباری است و این گونه نیست که نتوان آنها را تغییر داد و در طی تاریخ معنای بعضی از واژه ها دچار تغییر و تحول شده اند. مثلا واژه معروف شیطان در ابتدا معنای آن به ریسمان مرتبط بود. اما  اکنون کسی از این واژه ریسمان می فهمد؟ پس حتی اگر ثابت شود که بعضی از این الفاظ در دوره هایی معانی ای نازیبا داشته اند، باید به تحولات واژه در طی تاریخ نگریسته شود و معنای واقعیش مد نظر قرار گیرد.


پیامبر اسلام فرمود: « هنگامی که خداوند اراده کرد قوم حضرت نوح را هلاک کند، به نوح فرمان داد کشتی بزرگی بسازد. جبرئیل نیز با میخ‌هایی برای ساختن کشتی فرود آمد. در میان انبوه میخ‌ها پنج میخ ویژه بود که درخشش خاصی داشت و بر روی هر یک نام یکی از پنج نور مقدس محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین نقش بسته بود.

حضرت نوح هر کدام را بر می داشت، میخ همچون ستاره‌ای در تاریکی شب می درخشید. هنگامی که میخ پنجم را برداشت، پس از درخششی، اشکی از آن جاری شد.
نوح از جبرئیل پرسید: « این میخ و اشک چیست؟»
جبرئیل در پاسخ گفت: « این میخ حسین بن علی است.»
حضرت نوح نیز هر یک را در یک طرف از کشتی کوبید.

پیامبر فرمود: « در آیه « و حملنا علی ذات الواح و دسر » منظور از « الواح » چوب‌های کشتی و منظور از « دسر » ما هستیم. اگر ما نبودیم کشتی حرکت نمی کرد.»
منابع:
بحار الانوار، ج ۲۶، ص ۳۲۲، حدیث ۱۴- امان الاخطار، ص ۱۰۷ و ۱۰۸ 

 
 
 
 
 
 
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 1:59 PM
جناب اصفهانی دهن کجی هم حدی دارد!!
اینقدر گفته میشود عزیز دل برادر حدیث در این وبلاگ جایگاهی ندارد چون بارها گفته شده است که نوشتار تا چندین قرن پس از طلوع اسلام مشکل داشته است و کتابت این همه کتاب نیاز به مواد مصالح بسیار که تهیه آن مشکل بوده و خط هم از توانایی آنچنانی برخوردار نبوده است!
حالا هی شما بیایید و جفت پا بپرید به هیکل ما!!  
 
 
 
 
آشنا
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 2:01 PM
جناب نصر اصفهانی میخای بدونی میخ ششم کیه؟
بدو برو جلو آینه.
نمی دانم منظور شما از جلوه نمایی در قالب این شخصیت بلیه بی مایه چیست؟اگر نظر شما نا امید کردن این جمع و
نشان دادن حد بی انتهای بلاهت وسادگی احق گونه در اطرافمان است که باید بگویم بسیار خوب، موفق شده ای.واگر واقعا" چنین می اندیشی جدا" برای شما متاسفم.
جناب آقای نصر اصفهانی برعکس عقل و درایت  که محدود به حد قابل احصا است بی عقلی  حد ومرزی نداره.
ضمنا" اضافه کنم بنده با شما هیچ دشمنی ندارم ولی آنچه مرا وادار به عکس العمل می کند جهل مرکب موجود در داراییها اعتقادی وداناییهای عقلی شماست.  
 
 
 
 
 
محمدرضا نیسی
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 2:52 PM
سلام‌علیکم

جناب آقای نصراصفهانی جهودزاده

لابد با این اظهارات ضد و نقیض می‌خوای بگی که ارادت یهود به دست فاطمه!! به زمان حضرت نوح برمی‌گردد؟!!!

اگر چنین است چرا یهود به دین اسلام نگرویدند؟!

با آرزوی شفای عاجل برای همه کسانی که در استفاده از عقل‌شان ناتوانند  
 
 
 
 
مهران
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 4:18 PM
آقای نصر اصفهانی

به نادرستی برداشتتان از متن قرانی کاری ندارم ولی آیا شما اینها را باور کرده اید یا من باب تفریح اینجا آورده اید؟ 


 
 
 
مهران
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 6:56 PM
وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ ﴿ 22 و 32و 40و ١٧القمر﴾ [54:17] فولادوند
و قطعاً قرآن را براى پندآموزى آسان کرده‌ایم؛ پس آیا پندگیرنده‌اى هست؟

جناب نصر نصیری زاده اصفهانی
در ادامه همان آیه ای که سعی در تخریب معنایش کرده ای :
وَحَمَلْنَاهُ عَلَىٰ ذَاتِ أَلْوَاحٍ وَدُسُرٍ ﴿١٣﴾ القمر

خداوند متعال 4 بار مکررا در همان سوره قمر تاکید بر آسان بودن قران برای پندآموزی کرده است.

به جای گول زدن اندیشه خود برای اصرار بر ماندن در منجلاب ترشحات مغزی مشتی بددین اسلام ستیز، به متن قران برای یافتن هدایت و نه برای توجیه و اغوای نفس خود مراجعه کن.

وگر نه بهتر است به ادامه نفسانیات خود در جمع بیمایگان نظیرت ادامه داده و از قمه زدن برای میخ پنجم نیز غافل نشوی.
 
 
 
 
 
 

 

آمون : شروع بحث اینجا بود:  

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/03/30/post-2167/

 

و البته عکس مدونا، مطرب معروف دامبی دامبی فرنگی، به نظر جعلی است!

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شکایت آقای ناصر پورپیرار از پرویز رجبی و محاکمه و محکومیت  (افراد و شخصیت ها)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:17 PM

حسن

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 11:29 AM
سلام
در سایت اقای غیاث ابادی در مورد شما نوشته بود که چند بار شما پرویز رجبی رو به دادگاه بردید صحت این گفته چقدر است و دلیل شکایت شما از رجبی؟
با تشکر
پاسخ:
ماجرایش مفصل و مهم است.
 
 
 
 
آمون : خسته شدم از بس لینک های همین وبلاگ رو گذاشتم! داستان اینجاست: 
 
 
امیدوارم لینک و مطلب را به درستی نصب کرده باشم!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زبان هند-اروپایی فارسی در نقل دیگران و ماهیت یهودی نظریه پردازان  (متفرقه)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:12 PM

abbas

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 03:26 AM
http://www.shvoong.com/humanities/linguistics/1814364-persian-language/
پاسخ:
آقای abbas. وجود  برخی از کدهای اطلاعاتی ماهیت یهودی نظریه را افشا می کند و یکی هم اصطلاح هند و اروپایی در قضیه زبان شناسی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینکی فیلتر و محتاج فیلترشکن جهت باز کردن و عبور از فیلترینگ!  (متفرقه)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:05 PM
abbas
چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 03:21 AM
http://www.qwiki.com/embed/Nasser_Pourpirar
پاسخ:
آقای abbas. متاسفانه باز نشد. اگر ممکن شد لطفا ای میل کنید. ممنون
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نقش مهاتما گاندی در جدایی پاکستان و بنگلادش و ماموریت برای MI6  (افراد و شخصیت ها)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 7:02 PM

مفلح اسماعیلی

سه شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 8:13 PM
استاد گرامی آیا گاندی یک رهبر آزادیخواه و دمکراسی واقعی برای هند میخواست اگراینگونه بود چرا همینطور که دربرابر استعمار انگلیس ایستادگی کردولی در مقابل تچزیه هند دست روی دست نشست وبا جدایی  پاکستان و بنگلادش مخالفت نکرد خواهشمند است برای روشن شدن موضوع شمه ای در مورد این شخصیت بزرگ تاریخی بنویسید
پاینده باشید
پاسخ:
آقای اسماعیلی. یادداشت های سفر هند را بخوانید تا حقیقت بر شما روشن شود.  
 
 
 
آمون : لینک های مرتبط در این آدرس است: 
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

رائفی پور و سرقت ادبی از نوشته های آقای پورپیرار در باب پوریم  (افراد و شخصیت ها)

چهارشنبه 31 خرداد 1391 ساعت 6:58 PM

abbas

سه شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 06:25 AM
http://www.antilusifer.com/showfile.aspx?id=48
پاسخ:
آقای abbas. دیر رسیده اند. با تشکر  
 
 
 
محمد اوجال
سه شنبه 30 خرداد 1391 ساعت 5:11 PM
با سلام
اولین نتیجه ای که جناب رائفی پور از داستان استر و مردخای وقضیه پوریم در تورات می گیرد:

«تا اینجای داستان به چند نکته باید توجه کرد :
1. امتناع وشتی از نمایاندن خود، می فهماند که زن ایرانی راضی نیست ملعبه دیگران قرار گیرد. در ضمیر زن ایرانی حجب، حیا و عفت از روزگاران دور وجود داشته است...»

به این می گویند بنیان اندیشی "عمیق"!!!

استاد، به نظر می رسد اینان تنها در صدد سوء استفاده از مطالب کتب شما در جهت منافع خود و تداوم همان تمامیت خواهی ایرانی=پارسی هستند! گرچه همین هم غنیمت است، چرا که خواه نا خواه خوانندگانشان را به مطالعه کتب و یادداشتهای شما هدایت می کنند.
پاسخ:
آقای محمد اوجال. تا همین چندی پیش حتی با کتابت پوریم هم اشنا نبودند. این شخص که هیچ مطبوعات بسیار مسلمان هم مشغول سرقت از مباحث این وبلاگ اند.

هیچ نظری موجود نیست: