پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱

پست اصلاح شده 1997 تا 2024 اصلی و صحیح

 

فیلترینگ تصاویر قاجار در سایت های روسیه و علل نامعلوم  (متفرقه)

شنبه 6 خرداد 1391 ساعت 12:14 PM

Khalil

پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 11:42 AM
سلام استاد
عکسهای جالب  از سایت روسی در مورد قاجار . از فیلتر شکن استفاده کنید:
http://www.liveinternet.ru/tags/%E8%F0%E0%ED/page3.html

http://arfect.3dn.ru/news/o_persijankakh/2010-03-31-61

استاد اگر باز نشود به ایمیلتان ارسال کنم.
با تشکر
پاسخ:
آقای خلیل. با ۳ فیلتر شکن هم باز نشد. لطفا به ای میل ارسال کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

طوفان نوح در قرآن، انجیل، تورات و انتهای تونل سیاست مسلمین جهان  (مستند طوفان نوح)

جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 10:16 PM

محمد

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 11:23 AM
آقای حسین و محب من با وجود اینکه با بعضی از قسمتهای صحبتهای هر دوری شما موافق نبودم ولی الان احساس می کنم که مشاجرات شما با آقای مهران و ساکت حداقل واسه خود من یک نتیجه خیلی خوب داشت چون باعث شد یک مطلبی بسیار مهم رو بفهمم و برای همین هم از هر دوی شما ممنون و متشکر هستم و هم خیلی خوشحالم که این بحث تاحدی تلخ شکل گرفت و باید به خاطر آن از عارف ممنون باشم که عدو شود سبب رحمت اگر خدا بخواهد
اما موضوع اینه که من هم مدتی بود مثل بعضی از دوستان فقط با معیار بنیان اندیشی افراد رو می سنجیدم و در مورد گفتار و کردار اونها قضاوت میکردم ، ولی الان فهمیدم که نه میشه انتظار داشت همه افراد با بنیان اندیشی آشنا باشند یا حداقل به اندازه ما آشنا باشند و نه میشه در مورد هزاران مبارز مسلمان در گذشته و حال با این معیار قضاوت کرد. مثلا حزب الله لبنان از چند دهه قبل مشغول مبارزه با اسرائیل هست و عملا مثل خاری در چشم اسرائیل می ماند ، در حالیکه که رهبران آن یا مبارزانش ممکن است اصلا از بنیان اندیشی هنوز هیچ اطلاعی پیدا نکرده باشند ، یا آدمهایی در لباسهای مختلف از نویسنده و فیلسوف و فیلم ساز و ... مثل مایکل مور و الکس جونز و عبدالله هاشم و هربرت مارکوزه و .. از سالهای سال قبل مشغول گندزدن به سرمایه داری ساخته دست یهود و دروغهای ساخته یهودیان و امثال اینها بودند ،در حالیکه در زمان اونها اصلا شاید بعضی از ما به دنیا نیموده بودیم چه برسد به بنیان اندیشی و البته نمی توان هیچ کدام اونها را با ابعاد و عظمت و تاثیرگذاری کارهای استاد پورپیرار مقایسه نمود،اما قرار هم نیست که ما هم را با کار یک نفر مقایسه کنیم یا انتظار داشته باشیم که اندیشه یک نفر یک شبه تمام دنیا را بگیره یا ارزش و زحمت و از جان گذشتگی و فداکاری کارهای خیلیهای دیگر را نادیده بگیریم اون هم در حالیکه خیلی از ما مدعیان خداییش ناخن کوچیکه خیلی از اون مبارزان هم نمیشیم. واسه همین معتقدم این حرف آقای محب کاملا درسته که نمی توان و نباید تمام کارهای یک نفر در تمام عمرش را با معیار تازه طرح شده بنیان اندیشی سنجید یا انتظار داشت که همه افراد بتوانند طبق این معیار کلا دیگه حرف بزنند یا عمل کنند. اون هم در زمان و شرایطی که صاحب این مکتب نو بنیان دائما بر مبنای قرآن مبین توصیه می کند به صبور بودن و ترویج سخن حق  
پاسخ:
آقای محمد. قرآن تنها متنی است که ماجرای طوفان و تنبیه را واقع شده در میان یک قوم می گوید و تورات و انجیل آن حادثه عجیب را رخ داده ای در سراسر جهان می دانند. اگر مراکز سیاسی و فرهنگی و دانشمندان و مراکز رسمی حوزه های جهان اسلام از شمال افریقا تا اندونزی، صحت ابلاغ قرآنی طوفان نسبت به دیگر منابع را در برابر جهانیان علم نمی کنند، پس بدون تعارف بدانید که آنوسی ها تا انتهای تاریک تونل مسئولیت های اسلامی را اشغال کرده اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تلاش توام دوستان و دشمنان در رد یا اثبات هر مدخل بنیان اندیشی  (در حاشیه ( جدید))

جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 4:07 PM

aydin

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 10:28 PM
آقای مسعود در چند یاداشت پیش بنده مطلبی را به نقل از یک سایت در مورد تراب محمدی رائیس میراث فرهنگی برای دوستان آوردم که ایشان گفته بودند "ربع رشیدی چیزی کمتر از تخت جمشید ندارد" . معنی آن این است که در ربع رشیدی هم در حال ساخت مجعولاتی نظیر تخت جمشید هستند . اگر به بافت اصلی این بارو که در حال نو سازی آن هستند خوب نگهاه کنید سنگ های سیاه مستطیلی شکلی را می بینید که خاک های اطراف آن در اثر باران بیرون زده اند . این سنگ ها همان سنگ قبر های بی هویتی هستند که بنده هویت آنها را اندکی در یادداشت "سنگ ها فریاد می زنند"مشخص کردم . این سنگ قبر ها مربوط به یهودیان و ارامنه ای هستند که در این مناطق زندگی می کردند و بعد طی برنامه ریزی سعی در از بین بردن این سنگ قبر ها کرده اند ولی هنوز هم کوچه های و محله های مرکزی و قدیمی تبریز پر از این سنگ قبر های بدون متن و بی هویت هستند . قدمت این سنگ قبر ها به دلیل فرسایش کم نمی تواند بیشتر از 300 سال باشد . حال با مصالح این چنینی این دم خروس حدس بزنید قدمت کل آن چقدر است .
پاسخ:
آقای آیدین. این همان وضعیت و حالتی است که منتظرش بودم.
دوستان و دشمنان هم در رد و یا اثبات هر مدخلی شریک شوند و مداخله کنند.د.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینکی از تصاویر تهران - طهران قدیم، شاهان قاجار و پهلوی و میادین  (نظرات جالب دیگران)

جمعه 5 خرداد 1391 ساعت 01:09 AM

مسعود سنجری

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 10:17 AM
اینهم مجموعه تصاویری از طهران قدیم. تقدیم به استاد گرامی:

http://www.asrema.com/a/H-Old_Tehran/zindex.html
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آمادگی ورود به انقلاب مشروطه و قاجار و تحولات سیاسی معاصر ایران  (انقلاب مشروطه)

پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 9:16 PM

ساده دل

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 8:25 PM


روابط و مراودات ایل قشقایی,جایگاه آن میان حکومت پهلوی و شمار زیاد افراد راه یافته به مناصب بلندپایه و همچنین دسترسی به امکانات آموزشی و .. نسبت به اینکه آنها تنها عشایری مانند دیگر کوچ نشینان بودند نشان میدهد که بررسی تاریخچه حضور آنها و .. پتانسیل بالایی در تحقیقات میدانی بنیان اندیشی دارد

عکس علمدار اقا نره ای-جراح و پزشک ایل قشقایی
http://shahrambadri.titrblog.com/post115.php
یک سری عکسهای دیگر از افراد مشهور این ایل و همچنین عکس فرح پهلوی در میانه آنان:
http://shahrambadri.titrblog.com/post156.php




پاسخ:
آقای ساده دل. با خواست خدا ساخت سیمای موجه تری از تحولات سیاسی و اجتماعی در اواخر عهد قاجار که در حال حاضر به شمایل یک انقلات عرضه می کنند، در بطن خود پاسخ بسیاری از پیچیدگی های ۱۳۰ سال اخیر در این منطقه را به همراه خواهد داشت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصاویر و مناظری از اصفهان قدیم و جدید در سایت معماری مخصوص  (شهرهای ایران)

پنجشنبه 4 خرداد 1391 ساعت 6:30 PM

abbas

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 10:43 AM
https://archnet.org/library/places/one-place.jsp?place_id=1752&order_by=title&showdescription=1
پاسخ:
ممنون. استفاده بردم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سید و سادات علوی و غیر علوی و ظهور و بروز و تجلی و منشا پیدایش  (متفرقه)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 10:08 PM

میدیا

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 00:15 AM
انشا الله به خواست خداو سعی و همت جنابعالی و سایر دوستان این امر میسر خواهد شد.فقط یک سوال و آن هم اینکه بحث ؛سید؛ شروعش از کجا بوده ار آنجایی که پیداست شروعش شاید مقارن با آمدن مهاجران جدید به این سرزمین باشد ودلیلش چیست ؟آیا شناسایی عده ایی از سایرین می باشد یا خیر؟
پاسخ:
آقای میدیا. پاسخ چنین سئوالاتی چندان دور نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ورود مهاجران از مهاجرت هایی با مصادر نا/شناس اولیه به ایران  (شهرهای ایران)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 10:07 PM

میدیا

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 4:06 PM
با سلام خدمت استاد گرامی و سایر دوستان و تشکرفراوان از استاد بابت مقالات جدیدشان .
براستی این مهاجران جدید در این سرزمین پوریم زده از کجا آورده شده اند؟  برخی از آنها با توجه به قرینه هایی که در جاهای دیگر دارند مشخص است ولی برخی دیگر خیر(شاید هم دارند و ما از آن بی اطلاعیم).دین وآیین اولیه آنها چه بوده است ؟وچرا با این ترکیب دراین سرزمین چیده شده اند؟چرا برخی از آنها (فارسها)را بر دیگران مسلط نموده اند در حالی که از نظر جمعیتی اکثر یت نداشته اند؟!!استاد  با توجه به اینکه در قدیم یهودیان در اکثر شهرها و روستاها ی ایران اکثریت داشته اند آیا این نظر که اولین ساکنین شهرهای ایران یهودیان بوده اند و بعدها با نفوذ اسلام (وشاید هم با نفوذ مصلحتی و هدفمند اسلام توسط سازندگان این کشور) و آمدن مهاجران جدید یهودیان به ظاهر تغییر کیش داده ومسلمان شده اند جهت نیل به اهداف خاصی در آینده می تواند صحت داشته باشد؟
پاسخ:
آقا یا خانم میدیا. اندکی دیگر تامل کنید تا شاید به خواست خدا گره ها گشوده شود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عدم دریافت عکس های ارسال شده برای ناریا  (دوستانه)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 10:06 PM

Khalil

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 1:54 PM
آقای محمد اوجال
از بابت عکسها یی که برای استاد ارسال کردید ممنونم .
پاسخ:




آقای اوجال. با معذرت خواهی فراوان عکس های ارسالی هنوز به ای میل من نرسیده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مبانی اندیشه در بنیان اندیشی و عیار سنجی کتابهای فرقه های اسلامی  (قلم)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 9:37 PM

مهران

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 08:36 AM
با سلام خدمت استاد و دوستان خصوصا آقایان حسین و محب

مقایسه دو دیدگاه بنیان اندیشی با اراجیف یهود ساخته مورد اشاره حسین در کامنت آخرشان میتواند روشنگر حقایق بسیاری باشد.

در قبول نظر حسین خان در یهود ساز بودن کتاب کافی کلینی به عنوان قدیمترین سند نوشته شیعه که یهود جعلیات زیادی در آن وارد نموده است؛ شما را به خواندن دوباره روایت به قول حسین با حال خر و سایر موارد باحال یهود ساخته شیعه روایت کرده از تابوت عهد یهود نزد امامان تا پیراهن یوسف و حکم داوود امام زمان و ... دعوت میکنم.

استاد در مقاله ۳۸ اسلام و شمشیر روایت عفیر را بررسی کرده اند:
http://w3.naria.ir/view/3.aspx?id=127
چون خیبر را فتح کردند اهل فدک بترسیدند از بأس رسول و شوکت وی گردن نهادند اسلام را و از پیش قصد داشتند که اهل خیبر را نصرت کنند اگر اجابت اوفتد. چون نصرت خدای مر رسول او را بدیدند بدانستند که کار محمد آسمانی است، کس با خدا برنیاید، کس فرستادند به سمع و طاعت پیش رسول آمدند و فدک را به رسول تسلیم کردند. پیغامبر علیه السلام غنایم خیبر را بر غازیان قسمت کرد و فدک را نگه داشت در شمار بیت المال. در خبر است که رسول را از خمس غنایم خیبر خری رسید، خر با رسول به سخن آمد بر رسول سلام کرد. رسول او را گفت «تو چه نامی؟». گفت «من عفیر نام ام». گفت «تو آن که بودی؟». گفت «من آن جهودی بودم، هیچ چیز باقی نگذاشتم از بد کردن با وی از آن که دشمن خدای و رسول بود، به دندان اش می گزیدمی و لگدش می زدمی و هر گه بر نشستی او را بیوکندمی و حرونی کردمی با وی و وی نیز با من بد بودی مرا می زدی و بار گران بر من نهادی و مرا نیکو نداشتی او با من درمانده و من با وی درمانده تا اکنون که خدای تعالی مرا فرج آورد به رسول خدا اوکند». رسول گفت «خواهی که تو را جفتی بود؟». گفت «نخواهم یا رسول الله». گفت «چرا؟». گفت «زیرا که خبر به من رسیدست از اجداد من که از نسل ما هفتاد مرکب باشند پیغامبران خدای را، آخر ما مرکب آخر پیغامبران بود، نیز از ما نسل نماند». رسول آن خر را نیکو داشتی، چون خواستی که یاری را بخواند و کس حاضر نبودی آن عفیر را بفرستادی، وی به در سرای آن کس شدی و سر به در وازدی آن کس فرا درآمدی، خر به سر اشارت کردی که رسول تو را می خواند. و حدیث آن خر یکی بود از معجزات رسول». (همان، ص ۲۳۴۳)

همان مانده بود تا خری، در میان غوغای جنگی، لاف دشمنی با یهود را زند، تا تالی دشمنان یهود معلوم شده باشد؟ آیا در وسعت میدان حیله گری های این صاحب به اصطلاح تفسیر سرگردان نمی شوید؟ آن گاه همان خر است که به جای پیک رسول اکرم عمل می کند و مردم را به حضور می خواند و رسول خدا، که قرآن او را بی نیاز از عرضه ی معجزه می گوید، در خیال عتیق، با نمایش شیرین کاری های این خر، معجزه می کرده است! اینک در محافل و بر منابر ما، در جای آیات قرآن، غالبا چنین ضمائم تفسیری و حکایات بی بنیان دور از قرآن را برجسته می کنند، بی این که لااقل لحظه ای به درنگ افتند که چنین آگاهی های بیرون از قرآن را، عتیق نیشابوری، ۵۰۰ سال پس از ماجرا، از کدام منبع به دست آورده و به احوال آن خر چه گونه پی برده است که پرده سازی های او، گاه در حد بیان ریزترین روابط خصوصی و یا حتی افکار بر زبان نیامده ی اشخاص باریک می شود؟


و اما مرکز تعلیمات اسلامی واشنگتن وابسته به ایران در کتابخانه خود اصول کافی و این روایت و بیشتر را آورده است:
http://www.islamicecenter.com/ketaabkhaaneh/osool_kaafi/osool_kaafi_jeld_1_055.html

با نگاهی به کتاب کافی که بنا به قول شیعه به امام زمان عرضه شد و ایشان فرمودند: هذا کافه لشیعتنا (این برای شیعه ما کافی است) میتوانید از عصای موسی و معجزات آن در نزد ائمه شیعه و .... بخوانید.

نمونه:
امام باقر علیه السلام فرمود: چون حضرت قائم در مکه قیام کند و خواهد متوجه کوفه شود منادیش فریاد کشد که، کسى خوردنى و آشامیدنى همراه خود بر ندارد، و سنگ حضرت موسى که بوزن یکبار شتر است با آنحضرتست، در هر منزلى که فرمود آیند، چشمه آبى از آن سنگ بجوشد که گرسنه را سیر و تشنه را سیراب کند و همان سنگ توشه آنهاست تا هنگامى که در نجف بپشت کوفه فرود آیند.
اصول کافى جلد 1 صفحه: 336 روایة: 3

نمونه:
امام باقر علیه‏السلام فرمود: عصاى موسى از آن آدم علیه‏السلام بود که بشعیب رسید و سپس بموسى بن عمران رسید، آن عصا نزد ماست و اندکى پیش نزدم بود و مانند وقتى که از درختش باز شده سبز است، و چون از او باز پرسى مى‏شود، جواب گوید و براى قائم ما علیه السلام آماده گشته است، او با آن همان کار که موسى مى‏کرد انجام دهد، آن عصا هراس آور است و ساخته‏هاى نیرنگى جادوگران را مى‏بلعد و به هر چه مأمور شود انجام دهد، چون حمله کند، هر چه بنیرنگ ساخته‏اند مى‏بلعد و برایش دو شعبه باز شود که یکى در زمین و دیگرى در سقف باشد و میان آنها (میان دو فکش) چهل ذراع باشد و نیرنگ ساخته‏ها را با زبانش مى‏بلعد (چنانچه در زمان موسى علیه السلام جادوهاى جادوگران را بلعید).
اصول کافى جلد 1 صفحه: 335 روایة: 1

ترجمه :
1- سعید سمان گوید: نزد امام صادق علیه السلام بودم که دو مرد زیدى مذهب بر آنحضرت وارد شدند و گفتند: آیا در میان شما امامى که اطاعتش واجب باشد هست؟ (و مقصودشان اثبات امامت زیدبن على بن الحسین علیهماالسلام بود) فرمود: نه (امامیکه مقصود شماست در میان ما نیست) آندو نفر گفتند: مردمان موثق بما خبر دادند که شما به آن فتوى دهى و اعتراف کنى و عقیده دارى و آن خبر دهندگان فلان و فلان هستند که نام مى‏بریم و ایشان داراى تقوى و کوشش در عبادتند و دروغ نگویند، امام صادق علیه السلام در غضب شد و فرمود: من به آنها چنین دستورى نداده‏ام، چون آندو نفر آثار غضب چهره امام دیدند، بیرون رفتند.
حضرت بمن فرمود: ایندو نفر را مى‏شناسى؟ عرضکردم: آرى، اینها اهل بازار ما هستند و از طایفه زیدیه مى‏باشند و عقیده دارند که شمشیر پیغمبر صلى الله علیه و آله نزد عبدالله بن حسن است، فرمود: خداى‏لعنتشان کند، دروغ مى‏گویند. بخدا که عبدالله بن حسن آنرا ندیده نه با یک چشم و نه با دو چشمش و پدرش هم آنرا ندیده، جز اینکه ممکن است آنرا نزد على بن حسین دیده باشد، اگر راست مى‏گویند، چه علامتى در دسته آنست؟ و چه نشانه و اثرى در لبه تیغ آنست؟ همانا شمشیر صلى الله علیه و آله نزد من است همانا پرچم و جوشن و زره و خود پیغمبر صلى الله علیه و آله نزد من است، اگر راست مى‏گویند، در زره پیغمبر صلى الله علیه و آله چه علامتى است؟ همانا پرچم ظفر بخش پیغمبر صلى الله علیه و آله نزد من است، همانا الواح موسى و عصاى او نزد من است، همانا انگشتر سلیمان بن داود، نزد منست وطشتى که موسى قربانى را در آن انجام مى‏داد، نزد منست، همانا اسمى که نزد پیغمبر (ص) بود و چون (در جبهه جنگ) آنرا میان مسلمانان و کفار مى‏گذاشت، چوبه تیرى از کفار به مسلمین نمى‏رسید نزد من است و من آنرا مى‏دانم همانا آنچه را فرشتگان (از اسلحه براى پیغمبران سابق) آورده‏اند نزد من است و داستان سلاح در خاندان ما همان داستان تابوتست در بنى اسرائیل بر در هر خاندانیکه تابوت پیدا مى‏شد، نشانه اعطاء نبوت بود و سلاح بهر کس از ما خانواده رسد امامت باو داده مى‏شود، همانا پدرم زره رسول خدا (ص) را پوشیده و دامنش اندکى بزمین مى‏کشید و من آنرا پوشیدم همچنان بود (گاهى بزمین مى‏کشید و گاهى نمى‏کشید و اختلاف محسوسى نداشت) و قائم ما کسى است که چون آنرا پوشید باندازه قامتش باشد انشاءالله.
توضیح مرحوم مجلسى فرماید: تابوت صندوقى بود براى تورات از چوب شمشاد و طلا کارى شده بحجم سه ذراع در دو زاع، چون موسى بجنگى مى‏رفت، تابوت را در لشکر مى‏بردند تا لشکریان آرامش دل یابند و فرار نکنند.
اصول کافى جلد 1 صفحه: 337 روایة: 1

ترجمه :
حسین بن ابى‏العلا گوید شنیدم امام صادق علیه السلام میفرمود همانا جفر سفید نزد من است، عرض کردم: در آن چیست؟ فرمود: زبور داود و تورات موسى و انجیل عیسى و صحف ابراهیم و حلال و حرام و صحف فاطمه، و معتقد نیستم که در مصحف چیزى از قرآن باشد: در آنست آنچه مردم بما احتیاج دارند و ما بکسى احتیاج نداریم حتى مجازات یک تازیانه و نصف تازیانه و14 تازیانه و جریمه خراش در آن هست و جفر سرخ هم نزد من است، عرضکردم: در جفر سرخ چیست؟ فرمود: اسلحه است و آن تنها براى خونخواهى گشوده میشود و صاحب شمشیر (امام قائم علیه السلام) آنرا براى کشتن باز میکند.
ابن ابى‏یعفور بحضرتش عرضکرد: اصلحک الله. پسران حسن او را میشناسند؟ فرمود: آرى بخدا میشناسند، چنانکه روز و شب را میشناسند و تشخیص میدهند که این روز است و این شب ولى حسد و دنیا طلبى ایشان را بر سرپیچى و انکار وامیدارد و اگر ایشان حق را از راه حق جویند، بر ایشان بهتر است (اکنون که براى خونخواهى سیدالشهداء و رفع منکرات با بنى عباس مى‏جنگند، هدفشان حق است و مقدس ولى چون این مبارزه باذن امام علیه‏السلام نیست، براى ایشان خیرى ندارد و حقى را از راه باطل بدست مى‏آورند و گناه انکار و سرپیچى از ما بگردنشان مى‏ماند).

اصول کافى جلد 1 صفحه: 347 روایة: 3

آیا رد پای یهود را نمی بینید؟
پاسخ:
آقای مهران. بنیان اندیشان با چنین مظاهری از گفتارهای پریشان و از قول این و آن در نمی افتند که بی نهایت گفت و شنود بی عاقبت به همراه می آورند، بل در برابر مضامین هر ادعای مکتوبی همان چند سئوال را برای عیار سنجی پیش می کشند: در چه زمان، با کدام خط و زبان، با چه ابزار نگارش، بر کدام ماده و ماتریال نوشته شده و آیا کف دستی باقی مانده برای معاینه موجود دارد؟  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فرق فرق اسلامی در ایجاد تفرقه بین مسلمین و فرقه بازی و اضلال  (احیاء وحدت مسلمین)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 11:37 AM

مهران

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 07:38 AM
جناب حسین نام و محب گرامی

خداوند را شاکرم که در کامنت اخیرتان به یهود ساز بودن  احادیث اصول کافی کلینی و منابعی از این دست معترفید. امیدوارم که روزی بزرگترین مرکز پاسخگویی شیعه نیز بتواند دست از تعصب کور جاهلی برداشته و با طرد احادیث و روایات یهود ساز منتسب به معصوم به دنیای اسلام بازگردد و به قران ایمان بیاورد.

شاید با کنار گذاشتن این خرافات بتوانیم جامعه ای به دور از خرافه داشته باشیم.

و اما برای انبساط خاطر دوستان؛ نگاهی به توجیه خرافات از منظر تعصب داشته باشید:
توجیهات در سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی: بزرگترین مرکز پاسخگویی شیعه ( از لحاظ وسعت موضوعات تخصصی و گستره مخاطبان) در جهان اسلام است که با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات و شبهات، توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاسیس گردیده و با همکاری اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در چهار حوزه پاسخگویی به پرسش‌های مراجعان پاسخ‌ می‌گوید.

روایت از علی (ع): اولین حیوانی که پس از رسول خدا(ص) از دنیا رفت عفیر خر رسول خدا بود! این خر با رسول خدا صحبت کرده بود ! و گفته بود : پدر و مادرم فدای تو، پدرم از قول پدرش و از قول جدش و جد جدش و ...نقل کرده که نوح (ع) جد من را در کشتی گذاشت و به مردم گفت ای مردم از نسل این خر، خری متولد میشود که رسول خدا بر او سوار میشود، و من خوشحالم که آن خر هستم ! ـ 'عن امیر المومنین علی قال ان اول شیی من ادواب توفی هو عفیر حمار رسول الله ذالک الحمار کلم رسول الله فقال بابی انت و امی ���' ـ ( منبع: اصول کافی جلد ۱ ص ۱۸۴- کتاب الحجه باب ما عند الائمه من سلاح رسول الله )

توجیه مرکز:- این که اولین حیوانی که بعد از پیامبر از دنیا رفته ، الاغ رسول خدا بوده و این الاغ چنین و چنان ؛
اولا :سخن راوی ناظر به حیواناتی است که در منزل رسول خدا بوده و پیامبر از آن ها استفاده می کرده و تیمارشان می نموده مثل اسب و الاغ و گاو و شتری که در حاشیه های زندگی پیامبر بوده اند.
دوم : انس حیوانات به صاحب شان یک موضوع طبیعی است. اما در این جا بعضی حیوانات انس خاصی به پیامبر داشته ، می تواند دلایل متعددی داشته باشد . برای کسی که معتقد باشد حتی سنگ ریزه های عالم هم می تواننند درک و شعور داشته باشند ( و طبق گفته قرآن تسبیح و ستایش خداوند کنند) عجیب نیست که یک حیوان ، وابستگی شدید به پیامبر داشته باشد.
سوم؛ آیا سخن گفتن از انس حیوان به صاحبش که انسانی غیر عادی بوده ، عجیب و ناپسند می باشد ؟ کسی که این مطلب را ناپسند می داند ، در مورد تعریف خدا از سگ اصحاب کهف چه می گوید؟
چهارم: سخن گفتن این حیوان عجیب بوده و غیر قابل قبول است؟مگر خدا از شنیدن سخن مورچگان توسط پیامبرش سلیمان در قرآن سخن نگفته است؟ آیا آن را هم نمی پذیرید؟ اگر آن را بپذیریم ، دلیلی ندارد که این مورد را غیر قابل قبول بدانیم.
پنجم: این حیوان از نسل الاغی باشد که نوح بر کشتی سوار کرده ؛ الاغ در عالم حیوانی به اذن خدا از این تولد آگاهی داشته و بدان بر همنوعانش افتخار کرده باشد، عجیب است یا خبر دادن امام معصوم از این مکالمه ؟
فکر نمی کنیم هیچ کدام از این ها با اصول اعتقادی ما منافات داشته یا نشانه غلو باشد، گر چه ما حکم به صحت قطعی این حدیث هم نکرده ایم و فقط آن را باطل نمی دانیم و با اصول اعتقادی معارض نمی شماریم.
مولانا در مورد درک موجودات عالم می گوید:
جمله ذرات عالم در نهان با توجه می گویند ورزان و شبان
ما سمیعیم و بصیریم و هشیم با شما نامحرمان ما خامشیم
گر شما سوی جمادی می روید محرم جان جمادان کی شوید.

بخشهایی از توجیهات اساتید حوزه: هیچ روایتی یهودی ساز نیست که هیچ بلکه ناشی از مفاهیم عمیق آنهاست که مردم نمی فهمند!:
آن حالت روحی نجس که بعد از بول و غایط و جنابت برای ما حاصل می شود ، برای آنان حاصل نمی شد. ظاهرا معنای حدیث این است. حضرت زهرا سلام الله علیها هم از این زمره است . خبث و ناپاکی در او راه نداشت . اما حایض نشدن ایشان گر چه به اراده الهی و فضیلت بود، ولی حیض نشدن در دیگر زن ها امری ممکن است . زنان بسیاری هستند که خون حیض نمی بینند.


غلافی هم که روی آلت مردان است و واجب است بعد از تولد بریده شود و مردان ختنه گردند ، هیچ بعدی ندارد. ناممکن نیست که به اراده خدا این غلاف در انسانی مانند امام قبل از تولد به صورت طبیعی بیفتد چون اینان بندگان خاص خدا و علم های هدایت هستند، اراده خدا بر این است که در تولد و حیات و ممات آنان نشانه های غیر عادی باشد تا انسان ها به ملکوت بودن آنان پی ببرند مانند حضرت عیسی که به صراحت قرآن بدون پدر و از مادر دوشیزه متولد می گردد و در گهواره سخن می گوید و ...
3-این که امام هم پیش رویش را می بیند و هم پشت سرش را ، اعلام این است که دیدن و شنیدن امام فقط با گوش و چشم ظاهر نیست، بلکه به اراده خدا همه جهان در حضور اوست. او بر همه جهان اشراف دارد و همه جا را می بیند . برای او پنهان و پوشیده ای نیست . این ها به اراده خداست، چون آنان بر گزیدگان خدا و خلیفه های او هستند ،نه اینکه آنان به استقلال و بدون اراده خدا به این جا رسیده باشند . به همین جهت همه زبان ها را می دانند و و جهان مسخر آن ها است . اگر مصلحت باشد و خدا اجازه دهد، از این اسباب کمک می گیرند، همچنان که ابرها و باد مسخر حضرت سلیمان بودند.
هم چنین ممکن است که منظور دیدن باطنی و منظور از پیش و پس ، آینده و گذشته باشد.
این معنا در مورد بسیاری از روایات جریان دارد.
4- این که حزقائیل چند هزار بال دارد و...، نمی توان این حدیث را پذیرفت و نمی توان آن را رد کرد، زیرا خداوند ملائکه را صاحب بال ها می داند:
جاعل الملائکه اولی اجنحة مثنی و ثلاث و رباع یزید فی الخلق ما یشاء.(3)
البته ملائکه خلقت مادی ندارند . منظور از بال در آن ها بالی که در پرندگان می بینیم نیست . منظور چیزی است که قدرت سیر می دهد ، حال سیر در عالم می تواند به شیوه های مختلف باشد یا همان طور که بال در پرندگان به منزله دست در انسان برای اعمال قدرت و انجام کار است ، بال در ملائکه هم چیزی است مناسب با وجودشان که آنان را بر انجام ماموریت توانا می سازد . از کم و کیف و تعداد بال های ملائکه اطلاع نداریم . از این رو نمی توانیم این حدیث را رد کنیم . معنای حقیقی آن را خدا و اولیای خدا می دانند.
5-این که "آه" نام خدا باشد ،می تواند به این معنا باشد که مومن وقتی آه می کشد ،در حقیقت از خدا طلب کمک می نماید و به یاد خدا است . مجموع روایت نیز چنین معنایی را می رساند :
راوی می گوید: همراه امام صادق پیش یکی از دوستان امام رفتیم . دیدم آن فرد زیاد آه می کشد ؛ عرض کردم: خدا را یاد کن و از او کمک بخواه ؛ امام فرمود :"آه" نامی از نام های خداست. کسی که آه می گوید ، از خدا طلب یاری می طلبد.

-خوردن خاک حرام است . همه حرام ها آثار نامطلوب دارند. اما تربت امام حسین به مقدار بسیار اندک (که واقعا نمی توان به آن خوردن گفت) برای شفا سفارش شده و این اثر را خدای قادر در آن تربت قرار داده تا مردم را به حرمت صاحب قبر توجه دهد. آیا قدرت خداوند برای ما جای سوال دارد یا مشکل چیز دیگر است؟


و این داستان ادامه دارد. تکمیل این توجیهات و بیشتر را در آدرس زیر ببینید:

http://www.pasokhgoo.ir/node/30653
پاسخ:
آقای مهران. و البته فراموش نفرمایید که فرقه بازی و خرافه بافی شیعه و سنی ندارد تمام مذاهب در این گونه خواص مشترک اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عقده و کینه و حسادت بزرگان به زیردستان خود و دئانت و رذالت ذاتی  (متفرقه)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 02:04 AM

abbas

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 06:28 AM
http://iranara.blogspot.ca/2010/08/blog-post_27.html
پاسخ:
آقای abbas. باز نشد حتی با وی پی ان.  
 
 
 
 
آمون : عقده گشایی ها نسبت به مصدقی که محبوب ملت است و بالا کشیدن محمدرضا شاه پهلوی که با گریه از این مملکت بیرون انداخته شد بدون عنایت به بازیهای روزگار. عجب کینه هایی خفته از مصدقی که استخوانهایش هم پوسیده و هیچ از او نمانده جز خاطره ای. این روزگار!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصویری از شیره کش خانه در زمان قاجار و معتادان آن به همراه تریاک  (قاجار)

چهارشنبه 3 خرداد 1391 ساعت 00:20 AM

abbas

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 03:51 AM
http://www.qudsonline.ir/NSite/FullStory/News/?Id=25038
پاسخ:
آقای عباس. در آن زمان به این گونه مکان ها شیره کش خانه می گفتند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارسال یکجای تعدادی عکس مهم به ناریا  (دوستانه)

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 8:10 PM

محمد اوجال

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 02:42 AM
جناب استاد پورپیرار، سلام و خسته نباشید

عکس های مورد نظر آقای خلیل را به صورت یکجا (یک فایل فشرده) به ایملتان فرستادم (info@karangbooks.com).

ارادتمند
پاسخ:
آقای اوجال. بی نهایت ممنونم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

انعقاد معاهده ارزنة الروم امیر کبیر با شاه عثمانی و تردد کردها  (متفرقه)

سه شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 7:03 PM

خسرو

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 7:30 PM
با سلام
استاد لطفا توضیحی درباره ی معاهده ارضه الروم بفرمایید که میگن امیر کبیر با عثمانی منعقد کرده
پاسخ:
باید کمی دیگر حوصله کنید.



آقای موومان. تشکرات شایسته از زحمات نام بردگان به سبب اتمام آن ترجمه  انجام شده است.  
 
 
آمون : البته به نظر می رسد عباس میرزای ولیعهد قاجار بسته باشد!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

صبر بر مقالات و فهم علت تبادل عبارات گزنده و آزار دهنده  (حرف های فعلا مبهم !)

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 10:50 PM

محب

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 3:07 PM
آقای مهران همچنان اشتباه گرفتید و مشغول مرافعه با توهمات و تصورات خودتان هستید. هرچند این سری موجبات انبساط خاطر این حقیر را فراهم آورید و کمی خندیدیم.
بجای توسل به توهمات ساخته ذهنتان و پیشداوریهای احمقانه، کمی کامنتهای بنده را بخوانید شاید بعد از سیصدبار خواندن بالاخره فهمیدید از چی حرف زدم و می زنم. اگر متوجه نشدید که مطمئنا با این پیشداوریها و توهمات بازهم متوجه نخواهید شد، لطفا فقط یکبار بدون پیشداوری و توهمات ذهنیتان بخوانید. حتما می فهمید.
پاسخ:
آقای محب.  توسل به صبر از پایه های هستی این وبلاگ است. چنان که باز هم صبر می کنیم تا معلوم شود این تبادل جملات گزنده و فحش های آزار دهنده  از چه بابت است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

علمایی که قبل از تشکیل حوزه علمیه،درس خوانده اند و ذکر نام ایران  (عجز و آوارگی مخالفان)

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 4:22 PM
یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 2:48 PM
بیانیه ۱۱۰ سال پیش علمای اصفهان در حمایت از تولید داخلی !!!

http://alef.ir/vdcc4eqsi2bqp18.ala2.html?156382
پاسخ:
سلام. از تشکیل حوزه علمیه قم فقط 90 سال می گذرد. و شخصا منبعی نیافته ام که از تشکیل حوزه اصفهان در 120 سال پیش گفته شده باشد.  
 
  
 
آمون : خیلی جالب است که این علما پیش از تشکیل حوزه علمیه و نامگذاری لغت ایران بر سرزمین کنونی، چنین فتوایی داده باشند!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکسهای دیدنی از قاجار و سی و سه پل اصفهان ساخته قاجار یا پهلوی  (شهرهای ایران)

دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 01:17 AM

Khalil

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 2:48 PM
استاد لینک منظور شده که با فیلتر شکن باز نشده ،از سایت عربی برداشته بودم که پر از عکسهای دیدنی زمان قاجار بود ولی با وی پی ان سایت را باز کردم متأسفانه عکسها باز نشدند که به ایمیلتان ارسال کنم اگر موفق شدم در اولین فرصت ارسال می کنم.
پاسخ:
ممنونم.
 
 
 
آمون : بازگشت به: 

 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/02/31/post-2006/ 

 

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

لینکی از عکسهای قدیمی از قاجار و بناها و پلها از جمله سی وسه پل  (شهرهای ایران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 9:45 PM

Khalil

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 08:58 AM
سلام استاد
دیروز برای شما لینکی از عکسهای قدیمی از قاجار و بناها و پلها از جمله سی وسه پل را ارسال کردم .به نظرم عکسهای نادری بودند فکر کنم به دستتان نرسیده!!؟؟
پاسخ:
آقای Khalil. لینک ها رسید و ممنون. آن هایی که باز شدند بسیار دیدنی بودند و دو سه تایی هم مثل این یکی  http://lidali.maktoobblog.com/1625011/%D8%B9%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86/ با فیلتر شکن هم باز نشدند.  
 
 
 
 
 
 
آمون : حالا صد بار بگو که اصلا به فیلترشکن هم نیازی ندارین که صفحه مورد نظر رو ببینید! خدمات کنیسه اون قدر زیاد هست که شما رو از این کار بی نیاز می کنه! اگر از دوستان آشنا کسی خواست، خبر بده، یادش بدم! یا اینکه شبات بیاد کنیسه مون، بعد از دعا، یه اشاره بکنه، کافیه!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کتاب ارزشمند اسلام و شمشیر با حروف چینی جدید و PDF متنی و موبایل  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 6:35 PM

مسعود سنجری

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 00:50 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی
سلام علیکم

کتاب ارزشمند اسلام و شمشیر با حروف چینی جدید در آدرس زیر موجود است:
1- جهت مطالعه با صفحات یک رو.
2- جهت چاپ با صفحات دو رو.
اینکار توسط دوست گرامی آقای امیر صداقت انجام شده است.

http://www.ge.tt/#!/6ewDRuH

والسلام علیکم
فی امان الله  
 
 
 
آمون : این فایلها از طریق گروه اینترنتی که لینک آن برای عضویت قرارداده شده است نیز قابل دانلود است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مراحل ساخت و ساز سی و سه پل اصفهان در دوران معاصر و نه صفویه  (شهرهای ایران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 4:03 PM

زین العابدین

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 10:44 AM
http://www.pic.iran-forum.ir/images/wfir530nbo57gymkq1j.jpg

یک عکس قدیمی دیگر از سی و سه پل
پاسخ:
آقای زین العابدین. وضع بدتر شد. زیرا در زمان برداشتن این عکس هم که حداکثر 120 ساله است، بال ورودی چپ هنوز کامل نشدهو برج ها هنوز قرینه نیست. پیام این تصاویر هم درست مانند پیام تصاویر مسجد شیخ لطف الله در حال ساخت است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تصویری از مراحل ساخت سی و سه پل اصفهان در زمان معاصر و نه صفویه  (شهرهای ایران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 2:31 PM

زین العابدین

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 10:41 AM
استاد تمام پرسش های کامنت قبلی من مربوط به عکس قدیم است

قایل به تفاوت های بین پل امروزی و پل قدیمی هستم اللخصوص در خصوص آن دهانه اضافی در زیر ورودی سمت چپ که امروزه مسدود شده است

اما همانطور که گفتم پرسش های من در مورد عکس قدیمی است که به هیچ صورت به بنایی در حال ساخت نمی ماند و بر اساس همان شبهاتی که در کامنت قبلی توضیح دادم بیننده عکس را به این نتیجه می رساند که این تصویر بنایی کهنه را نشان می دهد و کارگرانی در حول و حوش آن مشغول کار (شاید ترمیم آن) هستند.
پاسخ:
اختلافات باز هم بیش تری در میان دو عکس وجود دارد. مثلا در عکس قدیم اصولا راهروی ورود به پل در سمت چپ وجود ندارد و عکس های متعدد دیگری راهروی ورودی، همراه تزیینات مناسب دیگر دیده می شود. تنها اشکال این است که شما با وجود تفاوت ها، گروه مشغول به احداث ورودی پل را مرمت کار فرض کرده اید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نرمیم و بازسازی سی و سه پل اصفهان در زمان حکومت شاه ایران  (شهرهای ایران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 10:04 AM

Khalil

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 09:35 AM
سلام استاد عزیز
کسانی که  در مورد عکس قدیم ادعای ترمیم پل را دارند پاسخگو باشند که با کدام هزینه دولتی و به کدام نیاز شاه و مردم به ترمیم پل تشریفاتی پرداخته اند در حالی که مردم  برای زندگیشان سقف درست و حسابی ندارند.
استاد در اینجا معلوم می شود که هزینه کلان و هدف بزرگ غیر بومی شروع به کار است.
پاسخ:
آقای خلیل. به نتیجه گیری تاریخی نزدیک می شویم که به حوصله بیش تر نیاز است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ارمنی ها و ارمنستان و گرجی ها و گرجستان،مالک و سازنده 33 اصفهان  (شهرهای ایران)

یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 ساعت 00:25 AM

مسعود سنجری

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 03:55 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد گرجی ها سی و سه پل را یادگار و نمادی از حضور گرجی ها در ایران می دانند و نام را اشاره ای به تعداد حروف الفبای خود می شناسند. آیا این ادعا را معتبر می دانید؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. این مسلم است که نیروی سازنده آثار اصفهان، به هیچ وجه بومی نبوده و مظاهر معماری و حتی مصالح در کاروان سرا و مساجد و پل و حمام و کاخ سازی های عهد اصطلاحا صفوی و حتی قاجار، با مدد مجریان ارمنی و گرجی و غیره فراهم آمده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اثبات نوساز بودن ۳۳ پل اصفهان بر منکران نیمه کاره بودن تخت جمشید  (شهرهای ایران)

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 8:25 PM

مسعود سنجری

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 00:24 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد در خصوص تصویر سی و سه پل چگونه پرسش کننده را قانع کنیم که این تصویر مراحل تکمیل و ساخت پل است نه مراحل بازسازی و نوسازی آن؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آ قای سنجری. در کامنت های وارده و پاسخ آن ها نوه پاسخ گویی و ارائه دلیل آمده است.. مجموعا اگر کسی نتوانسته باشد حکمت و حکومت اسناد مجعول در تاریخ ایران را به عنوان یک اصل  پذیرفته باشد و هنوز بر ادله نیمه ساخت بودن تخت جمشید و نوساز بودن مسجد شیخ لطف الله هم اعتبار نمی دهد، رد و اثبات این یکی هم کاری برای او انجام نخواهد داد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نماهایی دال بر نوسار بودن اصفهان و سی و سه پل اصفهان و قیاس آن  (شهرهای ایران)

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 7:13 PM

زین العابدین حسینی

جمعه 29 اردیبهشت 1391 ساعت 10:32 PM
استاد پس توضیحتان راجع به ریزش دیواره ورودی سمت چپ پل آنهم از پایین به بالا که نشان کهنگی بناهای قدیمیست چیست؟ممکن نیست این ریزش حاصل از حل شدن مصالح جلد دیواره در قسمت هایی که زیر آب بوده است باشد؟

همچنین اگر به دیواره های بین دهانه های تاریک ورودی آب بنگریم تا ارتفاع مشخصی تغییر رنگ حاصل از رطوبت و رسوبات آهکی می بینیم که ارتفاع آن دقیقا با مقدار ریزش کرده از دیواره ورودی سمت چپ یکیست آیا این به معنای عبور طولانی مدت آب از زیر این پل نیست؟
پاسخ:
باید معلوم کنید به کدام عکس توجه دارید.عکس قدیم، عکس جدید یا لینک ارسالی خودتان؟  به تر این  که روی نمونه لینک شده خودتان علامت بزنید. برای این کار عکس قدیم و لینک ارسالی مرا کنار هم بگذارید و مقایسه کنید.

 

 

 

 

آمون : مربوط به: 

 

 http://purpirar.blogsky.com/1391/02/29/post-1990/

del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ذکر نام البغدادی در اسناد پاپیروسی و جدید الاحداث بودن اصفهان  (قلم)

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 10:43 AM

مسعود

جمعه 29 اردیبهشت 1391 ساعت 11:49 AM
با سلام خدمت استاد گرامی.
سؤالی دارم که مربوط به این بحث نیست بلکه مربوط به مباحث کتاب برآمدن صفویه است.
در صفحه 1184 آن در جلد 4 و در یادداشت 130 درباره بلوغ خط عرب، از کتاب پاپیروس‌ها سندی آورده‌اید با عنوان سند 4 که در آن نام فردی به صورت "اسحاق بن اسماعیل البغدادی" نوشته شده است. این سند مربوط به سال 230 هجری است.
آیا آمدن نام بغداد در این نوشته، آن را مجعول می‌کند؟ یا باید پذیرفت که بغدادی در آن زمان وجود داشته است؟
پاسخ:
در این باره اشاراتی بر وجود نمونه جعل حتی در پاپیروس نوشته ها گفته ام  و در اولین فرصت دوباره خواهم نوشت. ضمن این که ذکر نام بغدادی اصل گفتار در  ناتوانی خط عرب را لق نمی کند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نواقص عکس ساخت ۳۳ پل اصفهان در مراحل تولید بنای پل و بیشتر  (شهرهای ایران)

شنبه 30 اردیبهشت 1391 ساعت 01:30 AM

منصور

جمعه 29 اردیبهشت 1391 ساعت 03:05 AM
سلام استاد
در عکس قدیمی سایه ها نشان می دهند که خورشید از سمت چپ و تقریبا 45 درجه در حال تابش است که حدود ظهر و در شدت تابش است. این را می شود از سفیدی آنسوی اولین طاقچه ورودی سمت چپ نیز مشاهده کرد. با این حال می بینیم  با اینکه این عکس تقریبا از روبرو گرفته شده از سه دهانه زیرین هیچ انعکاس نوری از آنسوی پل قابل مشاهده نیست.
گویی که بال چپ مسدود است.
پاسخ:
آقای منصور. به اضافه در سمت چپ عکس قدیم و در انتهای بال ورودی چپ، درست چسبیده به ستون سنگی چپ باز هم یک دهانه و تنوره می بینیم که انتهای آن تاریک است. این دهانه که در عکس جدید ارسالی اقای زین العابدین حسینی دیده نمی شود. کاملا اثبات می کند که عکس قدیم را در زمان ساخت پل برداشته اند. مغایرت های ذیگری هم وجود دارد که در صورت نیاز به ان اشاره خواهم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: