سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۹۱

پست 878 تا 903

ارگ بم  (شهرهای ایران)

دوشنبه 16 خرداد 1390 ساعت 01:44 AM
آرمین
یکشنبه 15 خرداد ماه سال 1390 ساعت 11:59 AM
با سلام خدمت استاد پورپیرار
استاد یک سوال داشتم که البته مربوط به هواخوری ۳ نیست٬میخواستم بدانم که ارگ بم مربوط به چه دوره و متعلق به چه قومی است؟
با تشکر از زحمات گران قدرتان
پاسخ:
آقای آرمین. در حوزه کرمان به گمانم دو مشابه ارگ بم دیگر هم وجود دارد که از بناهای کلنیالیستی و ساخت ارتش انگلیس در اوائل قاجار است. اصولا بنایی که با یک زلزله زیر و رو می شود نمی تواند عمر دراز تاریخی داشته باشد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

«نقشه» جهان مندرج در کتاب دیوان لغات  (زبان ها)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:57 PM
محمد اوجال
جمعه 13 خرداد ماه سال 1390 ساعت 4:08 PM
لینک زیر: «نقشه» جهان مندرج در کتاب دیوان لغات الترک.

گویا این نقشه در قرن 11 میلادی (حدود 1000 سال پیش) توسط مولف کتاب محمود کاشغری کشیده شده است! ظاهرا این زبان شناس و لغتنامه نویس بزرگ با استفاده از این نقشه، ناحیه به ناحیه و شهر به شهر مراکز مختلف زیست ترک ها را گشته و کلمات و اصطلاحات لهجه های مختلف ترکی در آن دوره را جمع آوری نموده است! البته استفاده از این نقشه برای پیدا نمودن مسیر خود تبحر و استادی خاصی طلب می طلبد که احتمالا تنها خود مولف دارا بوده است!!!!   
پاسخ:
آقای اوجال. فارس ها هم که در به در دنبال سند مالکیت خلیج می گردند، یک دو جین از این گونه نقشه ها درست با همین خط و قلم نقشه لغات الترک یافته اند که نمی دانیم از چه راهی کشف کرده اند که شین سه نقطه بر روی دندانه های اش دارد؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آرامش سیاسی در ایران و طوفان سیاسی در ممالک اسلامی  (سیاسی)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:55 PM
abbas
جمعه 13 خرداد ماه سال 1390 ساعت 05:37 AM
استاد سلام.در خارج ا ز کشور شایع شده که دولت در آب مواد شیمیای می ریزن که باعث مریضی مردم ایران شده آیا شما چیزی شنیدید؟ ممنون
پاسخ:
آقای abbas. چنین شایعاتی فاقد منطق موضوعه است، مگر این که گمان کنیم دو نوع لوله کشی شهری و مرکزی وجود دارد. یکی با آب سالم برای مصرف خواص و یکی هم آلوده برای عموم!؟  
 
 
abbas
جمعه 13 خرداد ماه سال 1390 ساعت 09:49 AM
استاد خیلی ممنون از جوابی که دادن.یکی از دلایلی که می گن  این است که چرا مردم همسایه بر علیه حکومت خود به پا خواستن ولی مردم ایران هیچ چیزی از خود نشان نمی دهند.پس این موضوع باعث شده که مردم در ایران به مریضی مبتلاع شوند که تا آخر عمر نمی توانند بر علیه ظلم به پا خیزند
پاسخ:
آقای عباس. چه طور است بعد از بنزین آب خوردن را هم از امارات بخریم؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معجزات بر بنی اسرائیل  (اسلام و شمشیر)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:53 PM
توحید
پنجشنبه 12 خرداد ماه سال 1390 ساعت 7:08 PM
سلام

ممنون از راهنمایتان . البته منظور من هم همین بود که معجزات بزرگ در قرآن مخصوص پیامبران بنی سرائلی است که نشان از ناپختگی و عقب ماندگی فرهنگی قوم بنی اسرائیل دارد و البته در فهرست پیامبرانی که از استدلال استفاده کرده اند حضرت محمد را از قلم انداخته بودم .

تکلیف عیسی چه می شود ؟ قبول دارید که او هم پیامبری ارسال شده بر بنی اسرائیل بود ؟

با تشکر.
پاسخ:
آقای توحید. چند یادداشت بعدی را با دقت نظر فراوان بخوانید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

معجزات انبیاء  (اسلام و شمشیر)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:52 PM
توحید
پنجشنبه 12 خرداد ماه سال 1390 ساعت 08:44 AM
سلام

استاد گفته اید که جز موسی و هارون بر بنی اسرائیل پیامبری مبعوث نشده در حالی که طبق قرآن و به وضوح حضرت عیسی بر بنی اسرائیل مبعوث شده و تورات آموخته :

وَیُعَلِّمُهُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالإِنجِیلَ

«« وَرَسُولاً إِلَى بَنِی إِسْرَائِیلَ »»  أَنِّی قَدْ جِئْتُکُم بِآیَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ أَنِّی أَخْلُقُ لَکُم مِّنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَأَنفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْرًا بِإِذْنِ اللّهِ وَأُبْرِىءُ الأکْمَهَ والأَبْرَصَ وَأُحْیِی الْمَوْتَى بِإِذْنِ اللّهِ وَأُنَبِّئُکُم بِمَا تَأْکُلُونَ وَمَا تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُمْ إِنَّ فِی ذَلِکَ لآیَةً لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ (آل عمران-48و49)

و یا گفته اید :

« اگر به ادامه تذکرات و توجه خداوند به داود و سلیمان، از جمله در آیات ۱۰ تا ۱۳ سوره سباء نیز رجوع کنید، به قدر کافی قانع خواهید شد که چنین مقامات نزدیک و مورد عنایت خداوند یکتا، چنان که در قرآن کبیر نیز تذکری در این باب نیست، به یهودیانی واگذار و بخشیده نشده، که در بیان قرآن به عنوان عامل اصلی عقب گرد اهل کتاب پیشین به شرک، مجرم اصلی شناخته می شوند. »

این استدلالتان به نظرم بسیار معیوب و نادرست است چرا که اولا خدا بارها در قرآن به فضیلت بخشیدن به بنی اسرائیل که به هیچ قومی سابقه نداشته اشاره شده در ثانی خدا که مجازات و قصاص قبل از جرم نمی کند که به جرم یهودیان شرور زمان رسول خدا که مسیحیت را به شرک کشاندند و ... از اعطای فضایل شگرف به داود و سلیمان خودداری کند !!!
به نظر من هم شاید دلیل محکمی بر بنی اسرائیلی بودن داوود و سلیمان در قرآن نباشد همانطور که دلیل محکمی هم بر خلاف آن نیست و این سوال سمج هست که داوود پس در صف سپاه بنی اسرائیل در جنگ با جالوت چه می کند ؟!

همچنین برایم عجیب است که در قرآن تمام معجزات بزرگ و شگرف پیامبران از جمله مار شدن عصا و شکافتن دریا و زنده کردن مرده و ... مخصوص پیامبران بنی اسرائیل است در حالیکه سلاح دیگر پیامبران از جمله هود و صالح و ابراهیم و ثمود و نوح و ... «استدلال» است !

با تشکر.
پاسخ:
آقای توحید. پیشنهاد می کنم نه فقط یادداشت ها بل قرآن را هم دوباره بخوانی تا احتمالا با آن آیه اشنا شوی که خداوند به کسانی که از پیامبر اسلام تمنای معجزه دارند، به صراحت لازم یادآوری می کند که توسل موسی و عیسی به معجزه مربوط به دوران ناپختگی و عقب ماندگی انسان است و معجزه پیامبرا اسلام استدلال است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

درخواست ملاقات  (دوستانه)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:51 PM
دومینو
پنجشنبه 12 خرداد ماه سال 1390 ساعت 08:05 AM
استاد بزرگوار جناب آقای پورپیرار
سلام علیکم

پیرو مذاکره تلفنی که با شما داشتم به دلیل مشغله نتوانستم جهت قرار ملاقات تماس بگیرم.کار که تمام شدنی نیست ولی صبر من شدنیه،هر چند شاگردی در مکتب شما ظرفیت کاسه صبر را البته چندین برابر میکنه.

بهرحال بیصبرانه مشتاق دیدن روی ماهتون هستم که اجازه بدید سه شنبه هفته آینده هر ساعتی که دستور دادید خدمت برسم.منتظر جوابتون هستم

باتشکر
فی امان الله
پاسخ:
آ قای دومینو. در فاصله ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر  وقت خوبی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ره نمود  (عجز و آوارگی مخالفان)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:50 PM
عربگری
چهارشنبه 11 خرداد ماه سال 1390 ساعت 11:59 AM
سلام بر استاد
متاسفانه مشغله کاری و ... مدت مدیدی است که فرصت حضور در اینترنت را از بنده گرفته است
پیرو صحبت های تلفنی قبلی مبنی بر منطقی اندیشیدن و طرد هرگونه تعصب و خودشیفتگی و پیگمالین افکت از جانب هر کسی، باید عرض کنم که
1: شعر و شاعری از احساس و درک و شعور ریشه می گیرد و با این دیدگاه من و شما و سایر نویسندگان و شعرا و خطبا که گاهی ممکن است با نوشته و سخنان و اشعارمان مردم را به بیراهه بکشانیم و یا از گمراهی برهانیم شاعر می باشیم و به همین دلیل هم خداوند در قرآن می فرماید که پیامبر اسلام شاعر نیست که از پیش خود کلمه ای ادا کند
با اندکی تامل متوجه خواهیم شد که همه ما نویسندگان و مداحان و خطبا چقدر مورد دقت آیات سوره شعرا هستیم
2: همانطوری که شما استاد پورپیرار،آیات قرآن را نوشته و معانی تحت اللفظی آنها را ارائه داده و نتیجه ای که منطبق با تجربیات و ذهنیات و افکار شخصی تان و در نهایت به زعم خودتان اصلح و صواب است را بیان می فرمائید و این نتایج که از دیدگاه شما غیر قابل انکار است از دید آنهایی هم که مفسر نامیده می شوند و صاحب کتابهای کذائی هم هستند و تجربیات و تحصیلات خاصی را دارند آنها نیز برداشتها و تراوشات ذهنی خود را صائب می پندارند و بسیار بخ ندرت اتفاق می افتد که انسانی مثل شما انگشت در شکافهای بسیار و ایرادات بچه گانه آنها بگذارد
شما نیز تفسیر می کنید و آنها نیز تفسیر می کنند و این هردو هیچکدام قرآن نیست بلکه برداشتهایی از آن است و بشر به دلیل دارا بودن از زبانهای مختلف ناگزیر از تفسیر است که همین نیز بلای جانش می شود
در فرصتی دیگر انشاء الله بتوانم بحث نمایم
پاسخ:
آقای عربگری. فرمایشات مبسوط و بی خاصیت شما مرا به یاد برنامه  نصیحت سرایی و ره نمودهای تلویزیونی می اندازد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یک اشتباه کوچک  (متفرقه)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:49 PM
abbas
چهارشنبه 11 خرداد ماه سال 1390 ساعت 09:31 AM
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/biography/Solomon.html
پاسخ:

آقای abbas. گمان می کنم در این جمله یک اشتباه لپی شده است.

Solomon died in Jerusalem after 40 years as ruler of Israel. He was
buried in the City of David. His son
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یاسر عرفات  (افراد و شخصیت ها)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:48 PM
abbas
چهارشنبه 11 خرداد ماه سال 1390 ساعت 03:32 AM
استاد سلام. استاد بنظر شما چرا در دوران مبارزۀ یاسرعرفات بر علیۀ اسراییل. چرا سازمان موساد یاسر عرفات را ترور نکرد؟ ممنون
پاسخ:
آقای abbas. باید از مسئول آن زمان موساد بپرسید. همین قدر می دانم که موساد عرفات را مسموم و به پارکینسون مبتلا کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

غلط چاپی  (اسلام و شمشیر)

جمعه 13 خرداد 1390 ساعت 9:47 PM
محمد اوجال
چهارشنبه 11 خرداد ماه سال 1390 ساعت 01:46 AM
جناب پورپیرار، سلام

در ارتباط با ترجمه های شما از آیات قرآن در کتاب اسلام و شمشیر، خواستم بپرسم که چرا ترجمه هایتان اغلب دقیق و گاهی اوقات کامل نیست. آیا عمدی در کار است؟

مثلا در صفحه 107 کتاب:

وَلَمَّا جَاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللّٰهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ نَبَذَ فَرٖیقٌ مِنَ الَّذٖینَ اُوتُوا الْکِتَابَ کِتَابَ اللّٰهِ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ کَاَنَّهُمْ لَا یَعْلَمُونَ

و چون رسولی از جانب خدا آمد که کتاب شان هم گواهی می داد، گروهی از آنان کتاب خدا را، چنان که از آن بی خبر باشند، ندیده گرفتند». (بقره، ۱۰۰)

. . . .
. . . .

ضمنا در صفحه 108 کلمه "کتبت" اشتباها به صورت "کتابت" چاپ شده است.
پاسخ:
آقای محمد اوجال. غلط های چاپی گریز نا پذیر است. در ترجمه بقره ۱۰۰ هم اشکالی نیافتم هرچند که اینک کتاب در دسترس ام نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

انتشار بدون ذکر منبع  (انعکاس و بازتاب)

سه شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 5:53 PM
مهدی - مهدی
سه شنبه 10 خرداد ماه سال 1390 ساعت 1:23 PM
آقای موومان،

صحیح می فرمایید اما باز هم مسأله انتشار خبر بصورت همزمان، با توجه به اینکه خبری با جهت گیری تند است و صاحبان بنگاه های خبری زمانی برای تعیین موضع خود نیاز دارند، هنوز پابرجاست و نشان می دهد که این نقل قول ها روند طبیعی ندارد و هماهنگی ها قبل از انتشار خبر انجام شده است.
یک شخص حقیقی که کارشناس مددکاری اجتماعی است به نام "فضل الله موحد"  وجود دارد که احتمالاً ارتباطی با قضیه ندارد. باقی نتایج جستجوها همه به این دو مقاله اخیر ارجاع داده می شود. بعید است کسی ناگهان با این اسم از آسمان افتاده باشد و بدون سابقه قبلی به این سرعت لانسه شود. به احتمال زیاد نام "فضل الله موحد" هم نام مستعار است.
همه قرائن می گوید که گاوبندی های لازم از پیش انجام شده است.

با احترام
مهدی
پاسخ:
آقای مهدی - مهدی. هدف شان چیست؟!  
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
سه شنبه 10 خرداد ماه سال 1390 ساعت 3:21 PM
جناب آقای پورپیرار،

فکر نمی کنم کسی دلش برای بنیان اندیشی سوخته باشد. بیشتر شبیه چماق است.

ارادتمند
مهدی
پاسخ:
آقای مهدی - مهدی. تا زمانی که مستند باشکوه استاد غفوری نازنین، یعنی تختگاه هیچ کس را روی آنتن شبکه اول نفرستند، حق با شماست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یهود و هود  (اسلام و شمشیر)

سه شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 5:52 PM
سجاد
دوشنبه 9 خرداد ماه سال 1390 ساعت 8:28 PM
با سلام  جناب عزیز در کتاب بزرگ اسلام وشمشیر استاد  فرموده بودند جاعلان یهود تاکنون نتوانسته اند یک حرف ی به اول هود در جایی از قرآن که بنده حضور ذهن ندارم اضافه کنند تشنه راهنمایی استاد و دوستان هستم
پاسخ:
آقای سجاد. مطلب را دوباره و شاید هم سه باره  بخوانید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

علت انتشار همزمان مطالب در سایتها و روزنامه بدون ذکر نام  (انعکاس و بازتاب)

سه شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 5:51 PM
دوشنبه 9 خرداد ماه سال 1390 ساعت 6:33 PM
استاد تحلیل شما درباره استفاده از مطالبتان چیست ؟
پاسخ:
برای مقابله با ایرانیگری و قوم پرستی و زیاده گویی های سوپر ناسیونالیستی مصطلح در باب ایران باستان، حتی در اندازه یک سطر مطلب جان دار و مستحکم دیگری، جز نوشته هایی که در ایران شناسی بدون دروغ آمده، پیدا نکرده اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آقای سلیمی نمین  (افراد و شخصیت ها)

سه شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 5:43 PM
محمد اوجال
دوشنبه 9 خرداد ماه سال 1390 ساعت 4:28 PM
آقای مهدی - مهدی

کاملا با شما موافقم و به نظر من به احتمال بسیار زیاد "سلیمی نمین" در این خصوص نقش بزرگی داشته است.

وی (با توجه به اطلاعاتی که از برخی منابع کاملا موثق شخصی در ارتباط با سلیمی نمین دارم) یکی از مهره های مهم اطلاعاتی است. مدت زیادی هم (اگر اشتباه نکنم طی دهه 60 و 70) در روزنامه کیهان به عنوان عنصری اطلاعاتی حضور داشته است.
پاسخ:
آقای اوجال. ماجرای آشنایی ام با آقای سلیمی نمین و بسیاری مسائل جنبی دیگر را، در زمانی که گرداننده و سردبیر کیهان هوایی بودند، با شرح و تفصیلات لازم در کتاب چند بگو مگو آورده ام. به تر است به آن نوشته ها هم رجوع کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سید احمد فردید  (افراد و شخصیت ها)

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 8:58 PM
عماد
دوشنبه 9 خرداد ماه سال 1390 ساعت 2:54 PM
آقای پورپیرار نظر شما در مورد سید احمد فردید چیست؟
پاسخ:
آقای عماد. ایشان را به اسم می شناسم و مطلبی از او نخوانده ام.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تخت جمشید و یونانیان  (تخت جمشید)

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 8:53 PM
abbas
دوشنبه 9 خرداد ماه سال 1390 ساعت 05:05 AM
استاد سلام .استاد آیا ممکن که تخت جمشید یک بنای یونانی باشد که بدلیل برگشتن یونان یان به کشور خود نیمه تمام مانده و ما شکلهای که در آنجا می بینیم ساخت جدید باشد چون من هیچ رابطی بین یونان و ایلام و بابل را نمی بینم
پاسخ:
آقای abbas. کمی دیگر حوصله کنید. در تخت جمشید لوگوهای یونانی مگر در معبد یونانی قسمت جنوب آن در بیرون صفه ندیده ایم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعلق تخت جمشید  (تخت جمشید)

دوشنبه 9 خرداد 1390 ساعت 8:51 PM
حمید
یکشنبه 8 خرداد ماه سال 1390 ساعت 6:20 PM
جناب استادبا سلام وخسته نباشید
باتوجه به بربادرفتن سلسله هخامنشیان وجعلی بودن نوشته های کتیبه ی بیستون آیامی توان درموردتخت جمشیدهم به این نتیجه رسید که این محموعه جزو برنامه های تدارکاتی یهودیان برای هخامنشیان ودر دوران اخیر ساخته شده باشد؟
چون وسعت وبزرگی آن وغیرناتمام بودن آن سازندگان این مجموعه وقدرتی که پشت آنهابوده رادرحدجعلان ومستند سازان تاریخ ساختگی ایران به مامعرفی میکند.زیرادرهیچ پروژه ی ساختمانی کارفرماتمام توان خودرادرکل سایت چنین ناشیانه پخش نمی کندبلکه بصورت مرحله مرحله وبافازبندی کل پروژه ابتداقسمتهایی ازآن راتمام میکند وبعددست بکار سایر ابنیه می شود.به نظرمن بزرگی و وسعت آن غیرفنی وغیرمعقول وصرفابرای بزرگترنشان دادن هخامنشیان بوده است.نکته ای دیگر که بسیار حایز اهمیت است ساختن این بنا روی زیگورات عیلامی می باشد که این همان ردپای یهودیان برای اختفای آثارکهن ایران می باشد وهدف سنگ بنای این مجموعه راتخریب آن آثار وجایگزین کردن هخامنشیان نشان می دهد.
اگر تخت جمشید یک بنای قدیمی باشد چرابر روی زمین بکروطبیعی درآن بیابان وسیع ساخته نشده
پاسخ:
آقای حمید. اندکی حوصله کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

سایت برهان و اشاره به جعلی بودن پاسارگاد  (انعکاس و بازتاب)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:20 PM
عارف
یکشنبه 8 خرداد ماه سال 1390 ساعت 1:04 PM
استاد گرامی. بی تردید تا پایان دنیا در هر زمان و در هر کجا، هر کسی که بخواهد به مبانی دروغ های یهود ساخته درباره تاریخ ایران و جهان حمله کند، ناگزیر از رجوع به نوشته های شما خواهد و این را همگان می دانند. حال چه اسم شما را ببرد و چه نبرد. این را هم همه می دانند که آبشخور این سخنان از کجاست. یقین بدانید از این زمان به بعد هر سخن نویی درباب تاریخ ایران و اسلام و جهان گفته شود، تنها ذیلی بر حرفهای شما خواهد بود و بس.
پاسخ:
آقای عارف. وقوع و جلوس در چنان جایگاهی، مکانی در آرزوهای من ندارد، هرچند شاهد تازه ای بر صحت گفتار شما آمده است.

http://www.borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=1107  
 
 
 
محمد اوجال
یکشنبه 8 خرداد ماه سال 1390 ساعت 11:50 PM
سایت خبرگزاری "فارس" (و نیز چندین سایت دیگر) هم مطلب «پاسارگاد؛ ساخته‏ یهودیان یا ایرانیان؟» هم به صورت مختصر و هم به صورت PDF (با عکس) منشتر کرده است:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9003087394

http://media.farsnews.com/media/docs/11/pasargad.pdf 
 
  
 
 
آمون : لینک متعلق است به سایت برهان که به همراه تصاویر بسیار که از کتاب "دوازده قرن سکوت!" برداشته شده اند، مراحل قدم به قدم ساخت پاسارگاد توسط یهودیان را نشان می دهد.  
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روابط ایران و اسراییل  (نظرات جالب دیگران)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:18 PM
یکشنبه 8 خرداد ماه سال 1390 ساعت 02:08 AM
روزنامه اسرائیلی هارتس در شماره روز پنجشنبه خود نوشت که دولت اسرائیل روابط دویست شرکت اسرائیلی با ایران را نادیده می گیرد.

http://www.alarabiya.net/articles/2011/05/27/150749.html 
 
 
 
آمون : با توجه به فیلتر بودن ، ... !
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عجز از درک مفهوم  (خط سومی ها !!)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:16 PM
حذف
یکشنبه 8 خرداد ماه سال 1390 ساعت 01:34 AM
سلام
این ۲۰۶ دوباره چرت و پرت فرستاده منتحی گفته با شما همدسته و می خاهین غیر فارسا رو دسط بنداذین
همیشه فکر می کردم چرا بعظی ها ملالقتی می شن. حالا فهمیدم. خودشون ادبیات و صرف و نحو و قوانین نگارشی بلد نیستن، چیظایی رو هم که یاد گرفتن وحی منزل می دونن در نتیجه می خوان کسای که زیادتر از خودشو ن می دو ن ن رو تحقیر کنند تا خنگ بشن! مثلا این عاغای پر فیس و ر اتفاغ هنوز چیز ساده ای مثل حذف به انواع قراین رو نمی فهمه. باورم نیم هش!!!
یه نخسه براتون ایمیل کردم.
پاسخ:
آقای حذف. کسی که معنای «زیر قول خود زاییدن» و «درجای» را نمی داند، احتمالا از فارس هایی است که به قولی همچون پریان چند کاره دریایی، از میان آب های خلیج بیرون آمده اند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شکست فرمان سکوت شورای جهانی یهود  (نکات بدیع و آموزنده)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:14 PM
مسعود سنجری
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 11:32 PM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد با آنچه امروز در روزنامه کیهان انتشار یافت در این معطلی مانده ایم که از انتشار مطالبتان در نشریات کثیر الانتشار کشور خوشحال باشیم یا ناراحت از اینکه شاهد باشیم علی رغم سلامت و صحت بنیان و چهارچوب بررسی های تاریخی شما این بررسی ها به عنوان ابزاری در یک رویارویی سیاسی ناسالم توسط برخی افراد قدرت طلب مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
انشالله که نتایج زحمات شما قربانی این درگیری ها نگردد.

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. این پدیده به خصوص که سعی می شود نامی از صاحب این تحقیقات نبرند، نشان می دهد که تمام اطرافیان قضایای تاریخ ایران تا چه اندازه از درک بنیان مسائل ناتوان بوده اند که ناچار از حاصل کار کسی برداشت می کنند که در لابی خودشان نیست. با این همه شخصا از آن ها ممنونم که علی رغم سعی ده ساله یهود برای ممانعت از انتشار این برداشت ها بازار سکوت چنین با هیاهو شکسته شد.   
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

شاهنامه صفوی  (متفرقه)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:11 PM
هه هه
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 2:27 PM
هه هه لامصب چه بوی تازگی می دهد و چه نو نوار است
شاهنامه خطی دوران صفوی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران رونمایی شد.

http://www.farsnews.com/plarg.php?nn=M761330.jpg

پاسخ:
آقای هه هه. تعلق اجتماعی جمعیتی که توانسته اند جلب و جذب و جمع کنند خود نشان می دهد که کارشان به کجا کشیده است. کاش معلوم می کردید که این تحمیق عمومی را چه سازمان و در چه زمانی مرتکب شده است.  
 
 
 
 
 
هه هه
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 4:36 PM
تکمیلی خبر رونمایی از شاهنامه

http://www.niavaranmu.com/Menu1/Description.aspx?id=277
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اشاره روزنامه کیهان به نیمه کاره بودن تخت جمشید  (عجز و آوارگی مخالفان)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:09 PM
محمدرضا نیسی
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 12:44 PM
سلام‌علیکم

وسط معرکه‌های اخیر بین طرفداران آقای دکتر و منتقدان جدید وی اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که چاپ مطلب منسوب به آقای "فضل‌الله موحد" توسط روزنامه کیهان جدیدترین آنهاست.

پیش از این؛ این مطلب که از روی شاهکار جناب آقای غفوری "تخت‌گاه هیچکس" کپی‌برداری شده در سایت برهان و سایت (تا حدودی) باستان‌پرست تابناک منتشر شده بود.

به احتمال زیاد چاپ این مطلب در روزنامه کیهان بهانه جدیدی به ایادی یهود و باستان‌پرستان برای لجن‌پراکنی‌های جدید خواهد داد که شاید کمی فشار ضربه‌های مهلک و پی‌درپی وارده بر مغزهای متعفن‌شان را تخفیف دهد

http://www.kayhannews.ir/900307/9.htm

*************************************

جناب آقای ساسان بابکان استخری

به نظرم دچار اشتباه کوچکی شده باشید و همه ترکیب "فیسبوک" متعلق به ایرانیاننژاد نیکوی آریایی است!

طبق کشفیات جدید در تخت‌جمشید حاخام‌منشیان از طریق شبکه‌های اجتماعی مجازی توانسته بودند که مردم تمدن بابل را علیه حاکمان بابل بشورانند و اولین انقلاب تاریخ با تحریک شبکه‌های اجتماعی توسط حاخام‌منشیان راه‌اندازی شد.

فقط نمی‌دانم چگونه این انقلاب منجر به آزادسازی پروت‌های بلوکه شده یهود و جنایتکاران آنها از زندان‌های بابل و نابودی تمدن بابل شد!!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

نحوه تعیین قدمت لت های قرآنی  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:07 PM
مسعود سنجری
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 09:49 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد با توجه به اینکه قبلا محل کشف لت نوشته های قرآنی را در محدوده شبه جزیره عرب و سرزمین شام و شمال آفریقا نام برده بودید سئوال این است که لت نوشته های قرآنی مذکور چگونه مورد آزمایش دیرینه شناسی قرار گرفتند و نتایج این آزمایش ها تا چه حد قابل اعتنا هستند؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. به طور معمول چنین لت نوشته هایی را با مقایسه فنی و تعیین تغییرات دوران نگارش می کنند و معمولا آزمایش های دیگری در کار نیست.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روچیلد و ناصرالدین شاه قاجار  (قاحار)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:06 PM
صبا
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 09:27 AM
با عرض سلام وخسته نباشید.
گویا شاه شهیدپدرصهیونسم بوده:
ناصرالدین شاه قاجار و پیشنهاد تأسیس حکومتی برای یهودیان !
چند وقت پیش چند صفحه‌ای از روزنامهٔ خاطرات سفر ناصرالدین شاه در سفر اول فرنگستان را که به کوشش سرکار خانم فاطمهٔ قاضیها و توسط سازمان اسناد ملی ایران در سال 1377 خورشیدی به چاپ رسیده است می‌خواندم. در آن گزارش سفر نکته ی جالبی توجهم را به خود جلب کرد که حیفم آمد آن را در جایی ثبت نکنم.

در ایّامی که شاه قاجار در فرانسه بوده ، ملاقاتی میان او و فردی به نام روچیلد ( Rotchild ) روی داده است. شاه قاجار از این فرد به نام « روچیلد معروف یهودی » نام می‌برد و من نمیدانم نام کوچک این روچیلد چیست و او کیست. با این حال روشن است که این خاندان نقش و سهم مهمی در بنیان گذاری حکومت یهودیان در فلسطین اشغالی داشته‌اند و در 1917 میلادی بالفور در نامه‌ای به لرد روچیلد ( یکی از افراد همین خاندان ) خبر موافقت بریتانیا با تأسیس دولت یهودی در سرزمین فلسطین را اعلام می‌کند. شاه قاجار در صفحهٔ 224 گزارش سفر خود دربارهٔ این ملاقات چنین نوشته است :


« روچیلد معروف یهودی هم که بسیار با دولت است به حضور آمد ، صحبت شد ، حمایت یهودی ها را زیاد می‌کرد و از یهود ایران عرض می‌کرد که باید آسوده باشند. به او گفتم شنیده‌ام شما برادرها هزار کرور پول دارید ، من بهتر می‌دانم که پنجاه کرور به یک دولت کوچک یا بزرگی بدهید ، مملکتی را بخرید و آنچه یهود در دنیا هست آنجا جمع بکنید و خودتان رئیس آنها بشوید و همه را آسوده راه ببرید و این طور متفرق نباشید. بسیار خندیدم و جواب نداشت به ما بدهد و به او حالی کردم که من به جمیع ملل خارجه که در ایران هستند حامی هستم ».

خواندن این مطلب مرا بسیار شگفت زده کرد. ناصرالدین شاه در بیست و ششمین سال سلطنت خود یعنی در سال 1290/1873 برای نخستین بار به اروپا رفت. به درستی نمی‌دانم که در آن روزگار آیا این اندیشه برای یهودیان تازگی داشته است یا نه ، ولی همین قدر مشخص است که حرف ناصرالدین شاه که با واکنشی هم از سوی روچیلد مواجه نشد ، دقیقاً بعد ها به دست یهودیان و به ویژه همین خاندان روچیلد عملی شد. به هر حال بدون اینکه داعیهٔ انتساب کشف و کرامتی به ناصرالدین شاه قاجار را داشته باشم ، این سخن او را برای مورّخان در خور توجه می‌یابم. ( دکتر مهدی فرهانی منفرد )

نظرشماچیست؟
پاسخ:
آقای صبا. ان شاء الله نوبت رسیدگی به این حرف ها هم خواهد رسید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

در facebook.com  (در جهان)

یکشنبه 8 خرداد 1390 ساعت 7:05 PM
محمدرضا نیسی
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 01:45 AM
سلام‌علیکم

صفحه "محفل بنیان‌اندیشان(در راستای ترویج اندیشه‌های ناصر پورپیرار) " در فیسبوک

که به همت آقایان "آلپر و محمد اوجال اولوتورک"


https://www.facebook.com/home.php?sk=group_141899749187619&ap=1  
 
 
 
 
محمد اوجال
شنبه 7 خرداد ماه سال 1390 ساعت 4:15 PM
با سلام

دوست عزیز جناب نیسی، ضمن تشکر از اطلاعا رسانی تان، صفحه مربوطه در فیس بوک در اصل به همت دوست و برادر عزیز جناب قلی نیا راه اندازی شده است.

موفق باشید

هیچ نظری موجود نیست: