یکشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۹۱

پست 662 تا 692

اصالت عکس ها  (متفرقه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:25 AM
حمیدرضا
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 3:28 PM
با سلام
جناب آقای پورپیرار عزیز ، حضرتعالی با ارائه چند عکس دستکاری شده به این نتیجه رسیدید که داستان واقعه مشروطیت آنچیزی نیست که امروزه در ذهن عوام است.
می خواهم از مطلب فوق یک نتیجه بگیرم ، شما با نشان دادن مشتی عکس دستکاری شده پی به عمق فاجعه می برید و اساسا ماجرایی را نقد و بررسی می کنید اگر نتیجه گیری حقیر صحیح باشد ، جنابعالی در موضوع تخت جمشید و پاسارگاد با ارائه مجموعه ای از عکس های قدیم با در کنار گذاشتن مجموعه عکس های جدید پی بردید که تحریف عمیقی در این آثار ایجاد شده حال ؛ شما استاد عزیزی که قائل به دستکاری یا روتوش عکس ها هستید چگونه انتظار دارید من بعنوان بیننده باور کنم که عکس مدل های قدیمی رو شده  آثار باستانی مانند تخت جمشید روتوش شده یا به قول امروزی فتوشاپی نباشد؟
شاید افراد زبردتی که ردپا از خود بجا نمی گذارند عامل تحریف یا روتوش باشند!
پاسخ:
آقای حمید رضا. منظور شما معلوم  نبود. اگر مطلب روشنگری در باب عکس ها در ذهن دارید با ادله آن اعلام کنید. مثلا دلایل فنی بیاورید که آن عکس قدیم از جرز تخت جمشید دست کاری شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مشروطه و حرکات در آن  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:23 AM
محمدرضا نیسی
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:53 PM
سلام‌علیکم

استاد عزیز، فکر می‌کنم باور جعلیات تاریخ معاصر برای خیلی‌ها بسیار دشوار باشد و شاید هم پذیرش این جعلیات برای بعضی‌ها سنگین! ولی مطمئنا گذر زمان باعث خواهد شد که نور حقیقت بر ذهن‌ها و دل‌ها بیدار و حقیقت‌طلب تأثیر کند.

سؤالی داشتم؛ آیا به راه انداختن این همه هیاهو و به راه انداختن انقلاب ساختگی مشروطه، زمینه‌سازی برکشیدن مزدوری به نام رضاخان و نهادن سنگ آخر شاکله اولیه " ایران کنونی " است؟

ضمنا لینک‌های ارسالی آقای abbas با آنتی‌فیلتر باز شد

http://www.irandefence.net/showthread.php?t=34411

http://www.flickr.com/photos/son_of_persia/3793831674

لینک زیر مربوط به عکس مورد اشاره ایشان است که بدون نیاز به آنتی‌فیلتر باز می‌شود:

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c12m.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/Proclamation.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c11m.jpg

این هم لینک بقیه عکس‌ها:

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c24.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c10m.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c13m.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c14m.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c15m.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/Photo3x250.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c22.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c18s.jpg

http://www.bakhtiarifamily.com/photos/constitution/c25s.jpg
پاسخ:
آقای نیسی. این شلوغ بازی های متصل به انقلاب مشروطه، درست مانند ظهور مصلحی به نام  امیر کبیر، هنرمندی چون کمال الملک! و بالاخره وارد کردن  انبوه مردم به عرصه انقلاب، تماما شگردی است برای پوشاندن فقدان کثرت لازم در سرزمینی ولنگ و واز چون ایران است. در واقع اختراع و به میدان ریختن جمعیتی  با موضع گیری تاریخی که قرار است انقلاب بزرگی بر پا کنند و یا به زبان دیگر این کاشتن چند تار مو بر فرق مطلقا تاس قومی و ملی درست شبیه به صحنه راندن حکیم طوس، شاعرانی در فارس و طبیبانی  جهانی از همدان و غیره است بدون این که تا ۲۰۰ سال پیش طوس و شیراز و همدان و تهران را نشان دهند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ابراز محبت  (دوستانه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:20 AM
محمد
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:53 PM
استاد عزیز
آشنایی با نوشته های شما جوابی بود به خیلی از سوال های بی پاسخ ذهن من ... چند جواب که هزاران سوال جدید ایجاد کرد ...
تقریبا 2 سال پیش به تهران آمدم و موفق به دیدارتون شدم ... و در ساعتی که در خدمت شما بودم به حدی تحت تاثیر شخصیت شما قرار گرفته بودم که تمام سوال هایی که در ذهن داشتم را فراموش کرده و دل به صحبت های شما داده بودم ...  
هنوز هم خاطره دیدار با شما با آن صفای بی نظیر و بی پیرایه من جوان را پذیرفتید برایم از گذشته های دور و نزدیک گفتید ، از مسافرت به آسیای شرقی و آن دکتر که کف معبدی را  ... .
و هنوز هم مشتاقانه نوشته های شما را دنبال میکنم و طبق توصیه ی شما (بیش از پیش) سعی در تحقیق دارم ... .
به حر حال برای اولین بار به خودم جرات دادم که در این صفحه بنویسم ... نه برای پیشنهاد یا انتقاد یا هر چیز دیگر ...
فقط برای تشکر از استادی که برای من (و بسیاری دیگر از شاگردانش) افقی دیگر برای دیدن را گشود .
امیدوارم که سالهای سال حضور پر خیر شما چراغ راه ما باشد و باز هم افتخار دیدار با شما میسر گردد .
با تشکر - محمد
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس های مشروطه  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:18 AM
سلام محمدی
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 1:37 PM
سلام استاد
تمامی مواردی که در رابطه با عکسها بیان فرمودید، از طریق دنبال گرفتن منبع نور تابیده شده به اشخاص نیز، سخنان شما را تایید می کند . واقعا خسته نباشید.
در ضمن چند کلمه اشتباه تایپی در مطلب وجود داشت.
پاسخ:
آقای محمدی. ممنون. ضمنا در وبلاگ شما جز قاب زیبای وبلاگ مطلبی نبود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس های قلابی ، بیرون از شمار  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:16 AM
حسین
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:38 AM
با سلام.
انصافا" با استناد به این چند عکسی که مورد بررسی قرار داده اید اگر فرض را بر این بزاریم که این عکسها دستکاری شده باشند یا اصلا" ربطی هم به مشروطه نداشته باشند باز نمی توان در مورد عدم وقوع انقلاب مشروطه آنها را بعنوان یک سند قبول کرد.

همین امروزه صد اتفاق می افتد یا نمی افتد که هزار عکس فتوشاپی در رد یا تایید وقوع آن تولید می شود.

یادم است د و سه  سال پیش بود که یه رزمایش در مورد پرتاب موشکی ایران توسط سپاه انجام گرفت.از بس در این مورد عکسهای مختلف و دستکاری شده ای از هر طرف دیده شد که که اگر خودم در رزمایش نبودم ، وقوع آن را باورم نمی کردم.
پاسخ:
آقای حسین. هم کسانی که در عکس های رزمایش شما دست برده اند و هم کسانی که به نیاز  تعویض مسائل نظامی - سیاسی مشروطیت سند تصویری قلابی ساخته اند، کارشان را به منظور سرگرمی من و شما و تفریحات سالم انجام نداده اند به خصوص که سازندگان این تصاویر، همان حک کنندگان  کتیبه های قلابی  تخت جمشید و بیستون اند. ظاهرا برای گروهی درک حجم و حول ابطال کتیبه های تخت جمشید و بیستون کار آسانی نبوده است. ضمنا فراموش نکنید که فتوشاپ مال زمان مشروطیت نیست.  دنبال بهانه دیگری بگردید. این را هم بدانید که فقط چند نمونه از جعلیات تصویری را ارائه داده ام، یافتن بقیه را به خود شما می سپرم.  
 
 
 
آمون :  به نظرم جمله " یافتن بقیه را به خود شما می سپرم " یعنی بقیه را هم نگاه کنی، می فهمی دروغ است!  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آینده ، وحشتناک !  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:13 AM
الیار
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:24 AM
سلام استاد

این حرکت قطره چکانیتون کشت مارو. منتظر داستان ستارخان هستیم.

تشکر
پاسخ:
به نظر نمی رسد که کشته شده باشید. شاید خدای نکرده مرگ از سر ناباوری و بی حوصلگی در  یادداشت های آتی به سراغ تان بیاید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

رفع توقیف از الواح ایلامی تخت جمشید بعد از 70 سال  (تخت جمشید)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:12 AM
reza
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 08:03 AM
سلام استاد
از صمیم قلب از خداوند منان برای شما و خانواده تان آرزوی سلامتی و عمری باعزت و پربرکت دارم.+

حتما شما نیز این خبر را شنیدید:

الواح هخامنشی [ ایلامی] ایران که بیش از 70 سال به بهانه ترجمه و پژوهش در مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو باقی مانده است به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، دادگاه آمریکا حکم رفع توقیف آن را صادر کرد.
پاسخ:
آقای reza.برای شما هم امید سلامتی و سربلندی آرزو دارم.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ستارخان و باقرخان سبز قبا  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:11 AM
abbas
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 07:33 AM
استاد سلام .در این عکس ستار خان وباقر خان جز سبز ها شدنhttp://www.flickr.com/photos/son_of_persia/3793831674/
پاسخ:
آقای abbas.ممنونم، ولی با هیچ ترفندی باز نشد.  
 
 
آمون : شود آیا که در فیلترکده بگشایند ؟!  
هر کس توانست با دیده سر ببیند، بگوید که ما با دیده دل دیده ایم!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فتح تهران با بشقاب پرنده  (انقلاب مشروطه)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:09 AM
abbas
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 06:20 AM
httاستاد خسته نباشید.در این سایتی که برای شما فرستادم عکسی که نشان می دهند که فتح تهران نه تنها به وسیلۀ سواران بختیاری  بلکه سفینه که در بالای سر سوارکاران استp://www.irandefence.net/showthread.php?t=34411
پاسخ:
اقای abbas. ظاهرا ادرس ارسالی ناقص است.  
 
 
آمون : آدرس درست این است که هر کس دید، ما را هم بی نصیب نگذارد! بحمدلله نعمت فیلتر همه را رسیده و خان نعمتش همه جا کشیده! کاش این فیلتر به بعضی جاهای ما هم می رسید و صفا می کردیم! (بغل دستیم می گه ناامید شیطان است! )
 
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ناگفته های تخت جمشید  (تخت جمشید)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 02:03 AM
***
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 05:16 AM
سلام استاد
خسته نباشید
مشتاقانه منتظر یادداشت های بعدی شما هستیم.خیلی دلم میخواد زودتر به آخر  بر آمدن مردم برسید. ضمنا فرمودید ناگفته های نهایی در باب تخت جمشید در راه است. مگه دیگه چیزی از این خرابه مونده ؟ به قول یکی از دوستان که حریف را بد جوری به گوشه رینگ بردید!!
پاسخ:
آقای ***. بله هنوز توضیح اصلی را نیاورده ام. هنگامی که برای فاکت های تاریخی در صد سال اخیر عکس جعل کرده اند، باید به صحت امور حاضر هم تشکیک کرد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مهاتما گاندی  (افراد و شخصیت ها)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:57 AM
این هم از گاندی
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 02:24 AM
http://www.bbc.co.uk/persian/arts/2011/03/110331_gandhi_book_india.shtml

توقیف زندگی‌نامه جنجال برانگیز گاندی در هند

دولت ایالت گجرات هند کتابی درباره مهاتما گاندی (۱۸۶۹ – ۱۹۴۸) پیشوای فقید هند، را توقیف کرد. مهاتما گاندی در گجرات به دنیا آمده بود که امروز ایالت اول هند به شمار می‌رود.

نارندرا مودی، وزیر عالی ایالت گجرات گفته است که کتاب توقیف‌شده حاوی نکاتی "انحرافی و توهین‌آمیز" است.

زندگی‌نامه تازه مهاتما گاندی، که توسط جوزف للی‌ولد، نویسنده آمریکایی برنده جایزه پولیتزر نوشته شده، این نکته را القا می‌کند که رهبر استقلال هند دارای گرایش‌های همجنس‌گرایانه بوده است.

در کشور پهناور هند همجنس‌گرایی، هنوز عملی نکوهیده به شمار می‌رود. با این که همجنس‌گرایی در سال ۲۰۰۹ قانونی شناخته شد، اما عرف عمومی مردم آن را نپذیرفته است.

اعضای کابینه دولت گجرات روز چهارشنبه (۳۰ مارس) یک صدا به توقیف کتاب "روح بزرگ: گاندی و پیکار او با هند" رأی دادند.

کتاب یادشده هنوز در هند پخش نشده و افراد اندکی آن را خوانده‌اند، اما بیشتر مردم از طریق گزارش رسانه‌های جمعی از محتوای کتاب باخبر شده‌اند.

"توهین به پیشوای هند"

در بیوگرافی تازه گاندی نکاتی مناقشه‌انگیز درج شده است، از جمله گفته می‌شود که او گاه به تعصبات نژادی متمایل بوده و با مردی آلمانی به نام هرمان کالن‌باخ، رابطه عاشقانه داشته است.

نویسنده کتاب، این اتهامات را رد کرده است. آقای للی‌ولد به روزنامه "تایمز آو ایندیا" گفته است که این نظرات بدون پیوند با محتوای کتاب طرح شده است. او افزود: "من هرگز ادعا نکرده‌ام که گاندی به عقاید نژادی یا هم جنس‌گرایی تمایل داشته است."


گاندی با این که خود هندو بود، اما از اصل برابری حقوق مسلمانان با هندوها دفاع می‌کرد

کتاب "روح بزرگ" به تفصیل رابطه گاندی را با هرمان کالن‌باخ، یکی ورزشکار یهودی آلمانی، تشریح می‌کند.

در کتاب از جمله به نامه‌ای از گاندی به کالن‌باخ اشاره شده است که در آن پیشوای بزرگ هند می‌گوید: "شما بدن مرا به تصرف خود در آوردید... من چون برده‌ای در اختیار شما هستم."

نارندا مودی نویسنده کتاب را به داشتن "ذهنیت انحراف‌آمیز" متهم می‌کند، که با قلم خود احساسات توده‌های مردم را جریحه‌دار کرده است.

او گفت: "نشر این کتاب توهین به گاندی است و خشم مردم را نه تنها در گجارات، بلکه در سراسر هند برافروخته است."

او تصمیم دولت ایالتی را چنین اعلام کرد: "از این لحظه چاپ و نشر و پخش این کتاب در سراسر ایالت ممنوع است."

"روح بزرگ"

نام اصلی پیشوای فقید هند، موهنداس کارامچاند گاندی بود، که پس از مبارزات فداکارانه‌اش، از سوی مردم هند مهاتما یا "روح بزرگ" لقب گرفت.

او از سال ۱۸۹۴ رهبری جنبش استقلال هند را از بند استعمار بریتانیا به دست گرفت تا سرانجام در سال ۱۹۴۷ آن را به ثمر رساند.

او تنها شش ماه پس از آن در ۳۰ ژانویه ۱۹۴۸ با تیر یک هندوی متعصب به قتل رسید.

گاندی با این که خود هندو بود، اما از اصل برابری حقوق مسلمانان با هندوها دفاع می‌کرد و به همین خاطر دشمنی و نفرت هندوهای افراطی را بیدار کرده بود.

گاندی از مبتکران اصلی ایده "مقاومت منفی" است که کاربرد هرگونه خشونت را در مبارزه سیاسی رد می‌کند.

گاندی الگوی مسالمت‌جویی در جهان است و امروزه نه تنها نزد مردم هند مقامی مقدس دارد، بلکه در سراسر جهان از احترام فراوان برخوردار است.

پاسخ:
آقای این هم، ممکن است بفرمایید که گاندی در کجا و ضمن چه نوشته ای از حقوق مسلمانان قطه قطعه شده در هندوستان دفاع کرده است؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

ضربه نهایی در راه است  (عجز و آوارگی مخالفان)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:55 AM
مسعود سنجری
شنبه 13 فروردین ماه سال 1390 ساعت 01:07 AM
با سلام به دوستان گرامی

همگی ما با روشهای متفاوت و اندازه مختلف در این مدت سعی در پاسخگویی به ادعاهای فرد مجهول الهویه ای (۲۰۶) نمودیم. خواهش اینجانب بعنوان برادر کوچک شما اینست که پاسخ های داده شده را ارزیابی کنیم. بنظر اینجانب پاسخ های داده شده با هر کیفیت و سطحی که بوده اند اما در نهایت منجر به تشویق این فرد در استمرار بیشتر شده. امیدوارم حال که با دوافع و انگیزه های شخصی او در هجوم ناصحیح به شخصیت استاد آشنایی داریم  به مطالعه نامه ها و پاسخگویی به این فرد خود داری نمائید مگر آنکه بپذیرد که با هویت واقعی و بشکل رسمی مطالب خود را مانند دیگر پرسشگران طرح کند.

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری.حالا که کسی  برای ارائه اندازه نادانی و بلاتکلیفی شبه روشن فکران خودی، در برابر مدخل های ایران شناسی بدون دروغ، ظهور کرده، باید سپاس گزار خداوند بود. زیرا با چنین سخنانی که از او  می خوانیم، گویی در هر مقوله قدمی به تیمارستان نزدیک تر شده است. آسوده خاطر باشید. ضربه نهایی بر فرق دروغ بافان هنوز فرود نیامده است.  
 
 
آمون : این هم توصیه به صبر ؛ ضربه نهایی بر فرق دروغ بافان هنوز فرود نیامده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تاسیس مدرسه ای به زبان ترکی  (زبان ها)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:52 AM
۰
پنجشنبه 11 فروردین ماه سال 1390 ساعت 9:26 PM
با سلام

آگر اقلیتی ( در حدود  ۳۰  میلیون نفر ترک و یا  ترک زبان )  خواهان ایجاد مدرسه ای به زبان مادری خود داشته باشند  و البته   هیچ ادعای  دیرینگی و کهن بودن را نیز نداشته باشند در ایران فعلی ما  چطور باید  اقدام و حرکت نمایند  ؟

ترک های آذری چطور می توانند ما بین درخواست های ملی خود و  اغراق بعضی ها  در  کهن بودن فاصله گذاری کنند ؟

آیا ترکان و ترک زبانان ایران که  حتی  به روایت  باستان پرستان سابقه ای  چند صد ساله  دارند  نباید حقوق خود را داشته باشند ؟
پاسخ:
جوانان وصاحب نظران و متعهدان به حقیقت، باید هرچه زود تر یک آکادمی بازبینی تاریخ ترک ها در ایران و منطقه و جهان تاسیس کنند که اعضای آن از بیماری قوم پرستی فاصله گرفته باشند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

آنان که به مقابله برخاسته اند ، چه برخاسته اند !  (نکات بدیع و آموزنده)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:49 AM
محمد اوجال اولوتورک
پنجشنبه 11 فروردین ماه سال 1390 ساعت 3:14 PM
جناب محسنی

پافشاری کسی در "نفهمی" نمی تواند موجبی برای ن اامیدی بنیان اندیشان باشد.

"... ذَرْهُمْ فٖى خَوْضِهِمْ یَلْعَبُونَ". (انعام، 91)
پاسخ:
آقای اولوتورک. بی چارگی آن ها نه در نفهمی بل در این است که تزهای بنیان اندیشان را فهمیده اند و راه مقابله با آن را ندارند. به همین دلیل هر بار که در نفی حقیقت مطلبی می گویند و یا می نویسند، در کلام شان  نا امیدی و بی نوایی بیش تری مشهود است.    
 
 
 
آمون : واقعا که آنان که به مبارزه برخاسته اند، حقیقت را به نیکی دریافته اند!  
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

اهمیت زبان های منطقه  (نظرات جالب دیگران)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:46 AM
محمد اوجال اولوتورک
پنجشنبه 11 فروردین ماه سال 1390 ساعت 04:29 AM
ناصر پورپیرار:

« . . . بدین ترتیب به تعیین کننده ترین حوزه ی بررسی، در دایره ی ایران شناسی وارد می شویم، چندان که به مطایبه مدعی شوم یادداشت های ایران شناسی بدون دروغ موجب برقراری وحدت میان فارس و ترک در نزد کسانی شده است، زیرا از قلم صاحب نظران ترک می خوانیم که من به زبان فارسی ظلم کرده ام! این چرخاندن در بر روی کوبه اش، از آن روی صورت گرفته، که سرنوشت دو زبان فارسی و ترکی را به یکدیگر متصل می بینند و گرچه در اعماق ضمیر از نوساز و عاریه بودن فارسی شادمان اند، اما قوم پرستی به یادشان می آورد که این شمشیر دو دم است و در غفلتی، اوراق گمانه های خودشان را نیز خواهد درید. پس به تر آن که اعلام کنند از ابتدا این یادداشت ها ضاله بوده، موجبی برای دفاع ندارد و باید بر جان مسئولین مانع تراش در راه انتشار عمومی آن ها دعای خیر نثار کرد. حالا این جماعت چنان که دیگر نمی دانند فارس و یا ترک اند، چنگیز خان دارند و یا ندارند، همچون بادکنکی، در هوا معلق اند و مدتی است صحنه گردانانی را می بینیم که این تحقیقات آن ها را مسخ و معطل گذارده است، چندان که دیگر جایگاه معینی ندارند، اگر پوریم را بپذیرند پس بر خالی بودن شرق میانه از تجمع متمدنانه ی انسانی تا عمق دو هزاره از پس آن قتل عام صحه گذارده اند، اگر نیمه ساخت بودن تخت جمشید را باور کنند، پس تداوم بی اعتنایی نسبت به آن مخروبه، خبر می دهد که ایران پس از خشایارشا، تا زمانی معین، از حضور مجرد آدمی و مراکز مقتدر سیاسی و اقتصادی خالی بوده است. اگر جاعلانه بودن الفهرست ابن ندیم را قبول کنند پس ایران پس از ظهور و طلوع اسلام را فاقد نمایه های فرهنگی دانسته اند که عارضه آشکار فقدان تجمع متمدن است، اگر پیام روشن آن تصویر ساخت مسجد شیخ لطف الله را دریافت کرده باشند، پس تمام سلسله ی صفویه و به تبعیت آن قصه های تمدن فارسیان و ترکان فارسی گوی صفویه را به گورستان دروغ فرستاده اند، اگر شهر شیراز مقدم بر ۳۰۰ سال پیش را نیابند، پس ناگزیرند پیدا شدن شیراز در عهد کریم خان را آغاز تولد دوباره ی تجمع در آن منطقه بگیرند و برای شاعران و حکیمان گران مایه ی مدفون به شیراز و برای زبان شیرین فارسی فاتحه بخوانند. چنین است که این تحقیقات راه گریز از حقیقت را بر هر جست و جو گری بسته است، مگر بر آن ها که بخواهند به قواره ی صاحب قلمان نشریاتی چون فروزش درآیند و اگرهای بسیار دیگر که تا پانصد شماره رقم می خورد و هر یک راه تازه ای به صحت مطلق مدخل های تاملی در بنیان تاریخ ایران می گشاید.»
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فعالیت های اهل کتاب  (اهل کتاب)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:36 AM
یه نفر
چهارشنبه 10 فروردین ماه سال 1390 ساعت 8:21 PM
با سلام  خدمت استاد و دوستان

- چند سال  برای بومی شدن یک فرد  یا  یک قوم  در یک منطقه   زمان لازم است ؟  

- هم به روایت قرآن و هم به روایت  تورات  کثیرالمله بودن شرق میانه  امری بدیهی است یعنی  اگر کسی حتی ذهنیتی توراتی هم داشته باشد  به راحتی با مراجه به  تورات  این حق متفاوت بودن را درک می نماید .

- حقوق بشر هم که که دیگر جای خود را دارد   حقوق بشری  که به جد یا شوخی از لواط و همجنس بازی نیز حمایت می کند  صد البته از حقوق زبانی و قومی ساپورت  می کند .

- تمدن ها و زبان های کهنه می میرند و تمدن های و زبان های جدید بر روی آنها بنا می شوند و ... زندگی ادامه پیدا می کند ....

- مشکل عمده ما انسانها  قدرت طلبی و نفس مان است .

-  عده ای  اساس  و هویت خود را  روی  خرابه های تخت  جمشید  بنا می کنند  و باور دارند که اگر عرب ها به ایران حمله نکرده بودند  اکنون ما بودیم که کامپیوتر را اختراع کرده بودیم  ...  عده ای  هویت خود را بر اساس  عظمت طلبی قومی  توراتی  بنا می کنند ....  عده ای بنیان های فکری  خود را بر اساس  تفکرات شیعی و امام x  ,   امام   y  بنا می کنند و مایلند اینچین باور داشته باشند که اگر ابوبکر حق علی را غضب نکرده بود اکنون همه ما در بهشت بودیم  .....   عده ای حاضر نیستند  به غیر از مصدق کس دیگری را در تاریخ ببینند  ...   ....

اگر افکار و عقاید   هریک از افراد معتقد به این گونه باور ها را آنالیز کنیم  به تناقضات عجیبی خواهیم رسید  به گونه ای که در آخر این باور  در ما تقویت خواهدشد که اینها بهانه ای برای  قدرت طلبی  بیشترند  
پاسخ:
آقای یک نفر. از زمان بعثت رسول الله، نزول قرآن و طلوع دین اسلام، مشرکین یعنی یهودیان و نصاری، حتی یک دم از مبارزه با اسلام و مسلمین به هر طریق ممکن دست نشسته اند. درباره بقیه ماجراها هم ان شاء الله گفت و گویی خواهد بود.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تنفرزایی مسلمین از هم  (احیاء وحدت مسلمین)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:33 AM
محسنی
چهارشنبه 10 فروردین ماه سال 1390 ساعت 2:11 PM
آقای عربگری. ضمن احترام بسیار به حضرت عالی، به نظر من این که قومی زبان یا تاریخ کهن و متمدنانه داشته باشد، هیچ افتخاری برای مردم امروزی زمین ندارد و امری است مربوط به گذشته. نازیدن به این مسائل از سوی مردمان کنونی حاصل ویروسی یهود ساخته است به اسم به اصطلاح ناسیونالیسم! که خدا می داند فقط برای شکستن کمر اتحاد مسلمین ساخته شده است. توصیه برادرانه من این است که فقط به انسان بودن و موحد بودن خود بنازید که بقیه اش به قدر یک کشک هم ارزش ندارد. اگر زبان عرب هم به واقع ارزش و قربی دارد بواسطه قرآن و گزینش الهی است و بس و هیچ اعتباری بر اعراب نمی افزاید. البته باید به اعراب حق داد که بابت برخورداری از این زبان خوشحال و مفتخر باشند، ولی برتری آنها هم در این دنیا و آن دنیا فقط در تقوا و انسانیت شان خواهد بود مثل بقیه مردم دنیا. و در نهایت به استاد پورپیرار خرده نگیرید که با شما همراهی  نمی کنند. آن ذهنی که از منظر پوریم به تاریخ نگاه می کند، اساسا به هیچ وجه من الوجوهی دیدگاه و ادعایی جز آن را نیم پذیرد و نمی تواند که بپذیرد. به این می گویند بنیان اندیشی و تعارف هم ندارد. از نظر خود من زبان های فارسی و ترکی از اساس متعلق به کلنی های یهودی بوده اند و امیدوارم همه شان بروند به درک و بخورند توی سر یهودیان.
پاسخ:
آقای محسنی. یهودیان و دست به سینگان آن ها توانسته اند حتی با شعارهایی بی پشتوانه و پوچ، که اعتبار لفظی هم ندارند، مانند خلیج تا ابد فارس، مسلمین همسایه را از یکدیگر متنفر و بیگانه کنند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

یهودی یعنی ...  (یهود)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:30 AM
مسعود سنجری
چهارشنبه 10 فروردین ماه سال 1390 ساعت 10:34 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

البته همینطور است که می فرمائید. جالب اینکه جناب فریار نیکبخت بدون ذکر نام شما و استاد غفوری از این تحقیقات و ساخت فیلمهای مستند به عنوان ظهور نازیسم در ایران یاد می کرد!
همچنین در قسمتی از مصاحبه وقتی از ایشان پرسیده شد که یهودیان ایران چگونه مراسم نوروز را اجرا می کنند با مکثی کوتاه که نشان از غافلگیری داشت با صدایی لرزان گفت: همانگونه که مردم ایران در ادوار مختلف آنرا بجا آورده اند!
اما از آنجا که دروغگو کم حافظه است در چند لحظه بعد عنوان کرد که یهودیان در اولین روز عید نوروز آتش بازی بزرگی را برگزار می کنند که با چهارشنبه سوری ایرانیان قابل مقایسه است!
(بالاخره معلوم نشد که این آتش بازی میراث کذب زردشتیان است یا نه؟)
استاد آیا این آتش زدن ها در اول نوروز توسط یهودیان با یافت شدن آثار سوختگی در مراکز تمدن پوریم زده ایران ارتباط  پیدا می کند یا خیر؟

موفق و سلامت باشید
والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. دنبال کردن این سخنان بی سر و ته برای یافتن نظم تاریخی در آن ها به کلی بی ثمر است. او یک یهودی است. یهودی یعنی کسی که در سراسر موجودیت تاریخی خود هم چتر مظلومیت بر سر کشیده و هم نسل کشی های بی ترحم را مدیریت کرده است. یاد آن مصاحبه مناشه امیر در جریان بمباران غزه افتادم که در جواب خبرنگاری که از علت اعمال توحش نامحدود از سوی ارتش اسراییل در جنگ غزه می پرسید، جواب داد که پس گمان کرده بودید ما برای خانواده های فلسطینی دسته گل می بریم؟!
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

فیلم های فشار بر یهودیان  (یهود)

شنبه 17 اردیبهشت 1390 ساعت 01:26 AM
مسعود سنجری
چهارشنبه 10 فروردین ماه سال 1390 ساعت 00:41 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار گرامی
سلام علیکم

برنامه افق روز سه شنبه ۹/۱/۱۳۹۰ صدای امریکا با فردی یهودی به نام فریار نیکبخت (مسئول انجمن حمایت از حقوق اقلیت های مذهبی ایران) از لس آنجلس مصاحبه داشت. این فرد اذعان کرد که در اثر تحقیقات و فیلم های ساخته شده در ده ساله اخیر در ایران احساسات ضد یهودی در ایران تشدید شده و مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد کرده است.
با وجود اینکه دلیلی برای اثبات مدعای این فرد در کشور وجود ندارد و دولت هم کاملا از تاریخ یهود ساخته حمایت می کند اما همین اظهارنظر نشانه حجم وحشت یهودیان از تحقیقات شماست. به شما تبریک می گویم. موفق و سرافراز باشید

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. باخبرم که در دانشگاه های آمریکا و در کرسی های ایران شناسی بحث های بسیار حادی بین استاد و شاگردان در جریان است. جالب این جاست که در آمریکا هم کثرت استادان در این حوزه از زن و مرد یهودی اند. به نظر شما برگزار کنندگان جشن های پوریم چه به صورت کنیسایی و یا به بهانه نو شدن سال انتظار چه چیزی را می کشند. منتفی
شدن تدریجی اثرات این تحقیقات؟!  زهی خیال باطل!


ضمنا با تشکر بسیار به اطلاع دوستان و دشمنان می رسانم که آدرس ارسال ای میل وبلاگ به صورت زیر تغییر کرده است.

pirna44@aol.com
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

مفهوم نوشته های ۲۰۶  (خط سومی ها !!)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:25 PM
محمد رضا
سه شنبه 9 فروردین ماه سال 1390 ساعت 9:57 PM
جناب استاد پورپیرار عزیز شخصا هرچه نوشته های ۲۰۶ را بیشتر میخوانم، کم تر مطلب نو و یا نمونه ای از نقد اندیشی دستگیرم میشود. آیا کسی می تواند به طور کلی بگوید او چه می گوید. مثلا در برابر نوساز بودن شهر شیراز نبودن زیربنای تمدن مانند کاروان سررا و حمام و غیره چه می گوید چون هرچه در میان نوشته ای او میگردم جز نفرین و ناله پیر زنانه چیز دندان گیری نیست.
پاسخ:
آقای محمد رضا. دیر آمدید او  در مدفوعات تولیدی خود قلقل کنان فرو رفت.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

صحت لت نوشته ای قرآنی  (کتابت قرآن و قرآن نویسی)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:22 PM
عزیز
سه شنبه 9 فروردین ماه سال 1390 ساعت 8:17 PM
با سلام محضر استاد حکیم وصبور
(ابتدا شما باید ثابت کنید که با چه ابزاری و توسط چه کسی نسخ اورجینال و یا همان لت های قرآنی قدمتشان تایید شده است و ثابت شده که جعلی نیستند؟)
استاد صبور،راستش این سئوال در ذهن من وچند تن از دوستانم بود. ممنون خواهیم شد اگر با پاسختان هم برخی دوستدارانتان قانع شوند و هم دهن معترضین و مخالفین را طبق معمول ببندید!
پاسخ:
آقای عزیر. بنا بر سنت، قرآن ها تاریخ نگارش و نام نگارنده ندارند گفته شده که نبود نام و تاریخ ، نوعی ابراز فروتنی در برابر متن است. اما برخی از قطعات غیر قرآنی پاپیروس ها ، که جعل آن ها برای کسی ثمر سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در زمان ما ندارد،‌ تاریخ نگارش خورده است و با مقایسه امورات فنی دو نمونه و  رشد شمایل نویسی حروف دشوار مثل ی و ق و ک وغیره کم و بیش می توان بر لت نوشته های قرآنی تاریخ نسبی و مقایسه ای  قرار داد. اگر به طور کلی یادداشت های مربوط به قلم و خط را با دقت بخوانید تصویر کامل تری از قضایای فرهنگی از جمله لت نوشته های قرآنی به دست خواهید آورد.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تمدن اسلامی  (اسلام)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:15 PM
abbas
سه شنبه 9 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:56 AM
استاد خسته نباشید.استاد آیا می توانیم اسلام را جزی از تمدنهای دنیا بدانیم
پاسخ:
آقای abbas. در جهان به جز قرآن سند تمدن دیگری نداریم، که خود اساس نامه تمدن اسلامی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

طهران یا تهران ؟  (پوریم)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:13 PM
الیار
سه شنبه 9 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:14 AM
سلام دوستان حق و صبر

ما باید موضوع پوریم را بپذیریم یا رد کنیم. در صورت پذیرفتن و کلی دانستن آن هر چیز جعلی ساختگی یهودیان شیطان صفت از بین می رود و تنها حقبقت اسلام بدون شمشیر است که میماند. ولی اگر پوریم را رد کنیم باید یکی یکی سوال و فرضیه تحقیق برای تک تک مسایل جعل شده مطرح کنیم و این یادداشتها ناشی از همین نپذیرفتن پوریم است. لطفا کمی داگماتیسم را کنار بگذاریم. نظر شما چیست استاد؟
پاسخ:
خانم الیاز. دار و دسته یهود، قوم پرستان و باستان گرایان و آنوسی های بالا پوش اسلام بر سر کشیده، نسبت به بنیان های مطروحه در این همه یادداشت ، مثلا  نبودن خط و ابزار و ماتریال برای نوشتن، فقدان زیربناهای تجمع و تولید و توزیع و حتی نسبت به نقشه شهرهای ایران در قریب ۲۰۰ سال پیش و ده ها فقره مایه های اجتماعی چون بازار و حمام و آب انبار و کاروان سرا و از این قبیل، مسیر اندیشه خود را به ما نشان می دهند و در وسیع ترین موضع حماقت دائما تکرار می کنند که مثلا طهران غلط و تهران صحیح است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

زبان شناسی  (زبان ها)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:07 PM
محمد اوجال اولوتورک
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 4:56 PM
استاد، سلام

قبلا در برخی گفتگوهای خصوصی اشاره کرده بودید که بحث "زبان شناسی"، یکی از کثیف ترین بخشهای مسائل مربوط به جعلیات یهود را تشکیل می دهد. خواستم تقاضا کنم اگر ممکن است در یادداشتها آینده از این موضوع هم بنویسید.

ممنون
پاسخ:
آقای اوجال. طبیعی است که مطلب را به خواست خداوند دنبال خواهم کرد. حالا به جایی رسیده ایم که بیان حقیقت هستی شرق میانه کسی را دچار شوک نخواهد کرد. در واقع ده سال زمان و میلیون ها کلمه صرف تولید فضای مناسب برای ورود به محکمات مردم منطقه فراهم شده است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

تعصب  (زبان ها)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 2:01 PM
آیدین قشقایی
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 12:05 PM
سلام به دوستان
محقق ارجمند جناب آقای پورپیرار
اگر نگاهی به چهره اقوام ترکزبان دنیا بیاندازید معلوم می شود که اینها همگی اصالتاً ترکزبان نبوده اند. من نوعی در کل خویشاوندان نسبی خودمان حتی یک نفر را نداریم که چهره مغولی داشته باشد.
حالا یا ما ترکزبان بوده ایم یا نبوده ایم. من نوعی پذیرفته ام که به احتمال 50 درصد ما ترکزبان نبوده ایم. اما این دلیل بر این نمی شود که نظر خودم در مورد زبان ترکی را بیان نکنم حتی اگر اصالتاً زبان مادری ام هم نباشد. هدف من کشف حقیقت است و بس.
در مورد عکس شیخ فضل الله هم من نظر خودم را گفتم دلیلی هم ندارد بخواهم حقیقتی را وارونه جلوه دهم.
پاسخ:
آقای قشقایی. کسی که به دنبال حقیقت است نباید بدون هیچ نشانه ای مثلا اعلام کند که دست بردگی ها در عکس شیخ چنین و چنان است. آن عکس جعل است و والسلام.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

عکس دار زدن شیخ فضل الله نوری  (انقلاب مشروطه)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 1:29 PM
آیدین قشقایی
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:32 AM
محقق ار جمند جناب آقای پورپیرار
با سلام خدمت شما
آن دو عکس کذایی از شیخ فضل الله نوری به نظر من متعلق به یک نفر است که معلوم است در زمان قبل از بر دار شدن، وی موهای خود را رنگ کرده بوده که اینکاری است که روحانیون زیاد انجام می دهند. با مقایسه چشمها و گوشهای فرد در دو عکس هم می توان درستی این فرضیه که این دو یکی هستند را تایید کرد.
در عکس بر دار شده هم البته دستکاری شده و شاید وی را  نیمه عریان دار زده باشند که صاحب عکس با سیاه کردن آن، قصد پوشانیدن اندامهای عریان را داشته است.
مشهور است موقعی که شیخ نوری را اعدام کردند یپرم خان ارمنی بعد از پایین آوردن جسد از دار، عمامه شیخ را بر روی صورت شیخ گذاشت و خروجی ماتحت خود را بر روی آن خالی کرد.
پاسخ:
آقای قشقایی. جاعلان باید شما را استخدام کنند تا چاله چوله های شان را پر کنید. بزرگ ترین خیانت فرهنگی در باب مهاجران به ایران کنونی این است که از ابتدا به منقولات افسانه گون بچه ها علاقه بیش تری نشان می دهند.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

توانایی زبان ترکی  (منازعه ، نوشته مهدی - مهدی)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 1:28 PM
آیدین قشقایی
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:21 AM
دوستان
صحبت از زبان ترکی شد حیفم آمد جمله ای از ماکس مولر زبان شناس شهیر آلمانی در مورد زبان ترکی را در اینجا نیاورم. ایشان می گویند:
"خواندن پیرامون گرامز زبان ترکی موجب انبساط خاطر است حتی برای کسی که مایل به یادگیری این زبان نباشد. حالتی مبتکرانه که در آن اشکال گرامری بیشماری خلق می شوند، نظم و قاعده ای که در صرف کلمات و ترکیب آنها حاکم است، شفافیت و قابلیت فهم ساختار کلی آن؛ که این ویژگیها بایستی باعث اذعان به قدرت شگفت انگیز ذهن بشر شود که خود را در قالب یک زبان نمایانده است." (منبع لینک پیوست)
همچنین محمدحسین شهریار کسی که بیش از 70 درصد از اشعارش به فارسی است و مهارت و استادی اش در این زبان در شعر معروف "علی ای همای رحمت" مورد اذعان خود شونیست ها ست، با صراحت می گوید:
تورکین دیلی تکین سوگلی ایستگلی دیل الماز (هیچ زبانی ارجمند تر و خواستنی تر از زبان ترکی نیست)
در کنار این دلایل، یکی از توانمندیهای اساسی یک زبان، توانایی انتقال مفاهیم است که یکی از ابزارهای این توانمندی، افعال ساده آن و پیشوندها و پسوندهایی است که به آن زبان کمک می کند تا گویشوران آن زبان به راحتی مطالبی را به مخاطب خود انتقال دهند. در زبان ترکی با حدود 2100 فعل ساده به همراه پسوندهایی از قبیل "لاماک"، "لمه"، "لشمه"، لندیریلمه و ... می توان به راحتی با یک کلمه معادل یک جمله فارسی یا انگلیسی مفهوم راه به مخاطب انتقال داد:
Had been eaten
خورده شده بود
معادل ترکی: Yeyilmishdi
در حالی که مثلاً در فارسی به اذعان خود ادبیات چی ها، تعداد افعال ساده حدود 200 فعل است (فارسی پهلوی و فارسی جدید) که با استفاده از افعال ترکیبی، فرد سعی می کند یک مفهوم را به مخاطب خود ارائه دهد. همانطور که پیشتر گفتم، زبان فارسی سیر رشد منطقی یک زبان را ندارد و توانایی انتقال مفاهیم آن با افعال ساده بسیار اندک است. این موضوع خود نشان دهنده عامیانه بودن این زبان است و نه علمی بودن آن و معلوم می شود کتابهای مختلفی که این زبان نوشته شده (منظورم کتب فردوسی، مولوی و ووو) توسط عده ای بطور موازی هم و به منظور ایجاد جعلیات و تحریف در اسلام نوشته شده اند.
با این توضیحات، من این موضوع که ترکی زبان صرفاً اقوام و ایلات کوچرو بوده باشد را قبول ندارم چون توانمندیهای این زبان فراتر از نیازهای قبیله ای است.
پاسخ:
آقای آیدین قشقایی. فارس ها هم درست عین همین توصیفات را در باب زبان شان می زنند. ملاک ارزش یابی  ذخیره و میراث مکتوب و سالم و نه جاعلانه است که زبان ترکی ده سطر هم چنین میراثی را ندارد.  
 
 
 
آیدین قشقایی
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 09:33 AM
دوستان
لینک مطلب کذایی در مورد زبان ترکی از ماکس مولر
http://www.giffordlectures.org/Browse.asp?PubID=TPNATS&Volume=0&Issue=0&ArticleID=3

It is a real pleasure to read a Turkish grammar, even though one may have no wish to acquire it practically. The ingenious manner in which the numerous grammatical forms are brought out, the regularity which pervades the system of declension and conjugation, the transparency and intelligibility of the whole structure, must strike all who have a sense for that wonderful power of the human mind which is displayed in language.
پاسخ:
آقای قشقایی. از این ماکس مولرها بترسید.  
 
 
 
 
آمون : دو کامنت متوالی است.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

خط عبری  (بنی اسرائیل)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 1:21 PM
مسعود سنجری
دوشنبه 8 فروردین ماه سال 1390 ساعت 01:06 AM
برادر بزرگ استاد پورپیرار
سلام علیکم

استاد با توجه به یدیش بودن زبانهای فارسی، ترکی ، کردی و زیر مجموعه هایشان آیا باید زبان عبری را (بدون در نظر گرفتن آنچه که امروزه بعنوان عبری به مهاجرین یهودی در اسرائیل آموزش داده می شود) زبان مراسم مذهبی و رایج بین رابی ها و حاخام ها دانست؟

والسلام علیکم
فی امان الله
پاسخ:
آقای سنجری. لااقل چشم بنده هنوز خط عبری دورتر از ۵ قرن قبل ندیده است تا بتواند در باب آن مطلبی بگوید. ولی در اسلام و شمشیر ۵۲ مطلبی است که ان شاء الله گرهی را خواهد گشود.

ضمنا آن پاسورد نام کاربری نداشت.

آقای نیسی. کامنت شما خطاب به آقای داریوش اشتباها حذف شد اگر مشکل نیست لطفا تکرار کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

کاشیکاری در مساحد ترکیه  (عجز و آوارگی مخالفان)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 1:18 PM
الیار
یکشنبه 7 فروردین ماه سال 1390 ساعت 3:05 PM
سلام

استاد در بسیاری از مساجد قدیمی ترکیه کاشی وجود نداشت ولی مساجد جدیدمثل مسجدی در میدان تقسیم استانبول تزیینات از کاشی بود دلیل تن چه چیزی میتواند باشد

تشکر
پاسخ:
به یادداشت های ۱۵۳ تا ۱۵۹ رجوع کنید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

علت فعالیت های جاعلان  (تخت جمشید)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 1:14 PM
یک نفر
یکشنبه 7 فروردین ماه سال 1390 ساعت 1:39 PM
سلام
یک سوال.
آیا عکس مربوط به جرز سمت شمال شرقی دروازه ورودی تخت جمشید قبل از مرمت به آسانی قابل دسترسی هست و اینکه چرا جاعلان این عکسها را معدوم نکردند. آیا شما این عکسها را بر روی کاغذ فیلم دارید یا فقط به صورت فایل دیجیتال می باشند.
با تشکر
پاسخ:
آقای یک نفر. اصل عکس در گنجینه عکس های قدیمی تالار گلستان موجود است.جواب  این که چرا جاعلان این کار و یا آن کار را نکردند، باید از همان جاعلان بپرسید.
del.icio.us  digg  newsvine  furl  Y!  smarking  segnalo

روش های کشتن حیوانات در زمان قدیم  (اسلام و شمشیر)

چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 02:57 AM
abbas
یکشنبه 7 فروردین ماه سال 1390 ساعت 12:39 PM
استاد سلام امیدوارم حالتان خوب باشد. استاد در زمان حضرت محمد با چه ابزاری حیوانات را  می کشتن؟
پاسخ:
آقای عباس. مسلما با شمشیر و یا لااقل با شمشیری نبوده است که در موزه توپکاپی ترکیه به عنوان شمشیر پیامبر نمایش داده اند. رشد وسیله کشتن و قطعه قطعه کردن با استفاده از لبه های تیز سنگ آغاز می شود. همین قدر می دانیم که شتر را با ضربه نیزه می کشتند و هنوز هم تنها شیوه کشتن شتر با نیزه است.

هیچ نظری موجود نیست: